Vandaag

De boycot van Michiel Smit

Smitje de GeKStEEIn Groningen heeft links het voor het zeggen. Dankzij de tegenwoordige Europarlementariër en ex-wethouder Max van den Berg is deze stad zo'n puinhoop dat hij alleen op de fiets te doorkruisen is. Chef-knuffelaar Jacques Wallage heeft als het burgemeester voor het zeggen en op iedere hoek van de straat staat wel een actiecomité. Prima! Op GeenStijl hebben we de vrijheid van meningsuiting buitengewoon lief. Maar dat grondwettelijke recht moet alleen geen exclusief feestje voor links worden. Zo is Nieuw Rechts-voorman Michiel Smit niet welkom op Bevrijdingsfestivals in Groningen en Assen. Reden: dreigementen van extreem links. Hoe zeer Michiel Smit ook bij ons op de lachspieren werkt. Laat hem vooral zijn verhaal doen. Een beetje kiezer beslist dan zelf wel om niet op de Rotterdamse kaalkopjes te stemmen! Daar hebben we ongewassen links uit Groningen niet voor nodig. Zeker niet op 5 mei...

Reacties

oh ja joh

Tja Extreem Rechts is niet welkom op bevrijdingsfestivals, kan ik me wel iets bij voorstellen eigenlijk.

Who the f*ck is die Smit?

Is hij nu net zo gestoord als hij eruit ziet?

Lijsttrekker van de Partij van Downsyndroom?

Aan de andere kant was hij uitgenodigd, daar kan ik me eigenlijk niets bij voorstellen.

Mooi toch? De PvdA is dus niets veranderd. En Wouter Bos had gelijk: We moeten ons niet blindstaren op gelijkheid, want niet iedereen is gelijk. Links is namelijk net ietsje meer gelijk dan rechts.
Het geeft maar weer eens haarfijn aan dat de extreem linkse Sturm Abteilung in dit land bestaande uit AFA, KAFKA, en I.S. nog altijd populaire hulptroepen zijn van Wallage en Bos en co.

En om onder druk een uitnodiging weer in te trekken kan ik me nog minder dan niets bij voorstellen.

"Dankzij de tegenwoordige Europarlementariër en ex-wethouder Max van den Berg is deze stad zo'n puinhoop dat hij alleen op de fiets te doorkruisen is."

Excuses moI!!!!! ?????
Kijk dat je dit gebruikt om links op te kaart te zetten ok, maar om daarnaast Groningen een puinhoop te noemen is onzin. Completen onzin.
Groningen is een leuke stad, leuk uitgaansleven en geen rellen zoals in Rotterdam en Amsterdam wel eens voorkomt. Dank u.

Lachu. Extreem rechts weet dus bij deze hoe ze Wallage een dagje op een onderduikadres kunnen krijgen. Treft op zo'n wel, zeg maar.

ik kan me daar ook wel wat bij voorstellen, zo'n festival is voor vrede en dat soort dingetjes en niet om een of ander rechts gelul te horen, die smit mag van mijn part gezellig in zijn hol daar in limburg blijven en nog een hollandia openen, dan kan ik hier in groningen tenminste nog genieten van mijn grolsch

Het is allemaal iets te confronterend voor Groningen, aangezien daar gedurende WOII procentueel gezien de meeste Joden zijn 'afgevoerd', mede dankzij het functioneren van het hoofd van politie die na de oorlog maar 10 jaartjes cel heeft gekregen.

Iedereen moet gewoon kunnen gaan en staan waar ze willen, laat ze hun imbeciele mening maar spuien, dan kan er mee in discussie gegaan worden. Anders moet je extreem linkse rakkers als de PvdA en SP ook verbieden daar te komen.

Groningen is trouwens echt te links, er hangt op de plakzuilen en -borden voor de Europese Grondwetsverkiezingen alleen maar reclame van NEE-stemmende partijen. Dikke bende hiero. Trouwens wel het laagste criminaliteitscijfer van Nederland, maar dat komt niet door links, maar door de beschavende invloed van de 60.000 studenten alhier.

@Track:
Wanneer ben jij uit je coma gekomen?

En hij niet op een dodenherdenking... Vinnut fout da ie nie mag, dat wel.. Maar ik neem aan dat ie zelf ook niet WIL? Zou een beetje scheef zijn, niet?

Wou die mongool aan de stille disco mee doen in het Stadspark morgen?
Hij komt sjowiesjo het terrein niet op met zijn blikjes Hollandia bier.
Maar evengoed, het is niet correct!
Maar ja , dat krijg je als mensen steeds in links/rechts blijven denken.
Ach en die linkse extremerikken in Groningen valt tegenwoordig wel mee.
Wolters Noordhof, those were the days. *LOL*


@Obscurion> Als ik die kop van Smit en zijn doelstellingen lees, dan hoop ik weer snel in coma te geraken.

Wat is die vent maf.......in een gesloten inrichting met hem...een stel soepjurken erbij insluiten en opgelost is dit probleem.....watdacht je van een kooigevecht tussen hem en Ali B.?

Ach Michiel de beroepsdebiel kan een ander plekje krijgen.
nieuws.geenstijl.nl...

Leuke foto's van Smit.
Gelukkig wist Geetje Wilders steeds net weg te duiken als er een foto werd genomen ?

Ja, dat is hier altijd wel een beetje het probleem geweest. De BVD (nu AIVD) wist precies het merk koffie wat de zwarte weduwe dronk. En laat nu net haar achterban een gemiddeld iq van 70 hebben, dus volstrekt ongevaarlijk. Ik weet het. Ik ben optimistisch. Janmaat zorgde er wel voor dat iedere burger met een beetje zelfrespect niet ultra-rechts ging stemmen. Trouwens dat is ook meteen de overeenkomst tussen Janmaat en Smit. Ze maken ongeveer net zo'n goeie indruk op de kiezers als Remkes en Donner het zouden doen in een aflevering van Baywatch. Nee, dan extreem links. Daar is inderdaad een sluimerende symptathie voor in dit land. En die lui zijn wél intelligent.

Waarom is extreem links toch altijd meer geaccepteerd (en dus vrijer) in hun uitingen? Mijns inziens zijn extreem rechts, links, boven en onder allemaal even gevaarlijk. 't Heet niet voor niets 'extreem'...

ik heb die Michiel Smit een week of 2 geleden ff gesproken bij zijn partij kraampje op de Rotterdamse centrum markt, en bij het noemen van Geen Stijl zag ik helemaal in elkaar krimpen. Hoe bedoelt u "met invloed hebben op", Michieltje was volgens mij een bietje bang.

Ik denk niet dat links uit Groningen echt iets is om bang voor te zijn..

een comment op Indymedia


"Het is dus belangrijk dat we met veel mensen naar Assen en Groningen gaan om te voorkomen dat Smit en de andere fasco's daar gaan debatteren. We moeten ook rekening houden met het feit dat een dergelijk debat de troepen van de fascisten aantrekt. Iedereen die het zou aandurven om Smit tegen te spreken zou geïntimideerd worden door de extreem-rechtse knokploegen. Bovendien zou iedere linkse activist die een dergelijk debat individueel bijwoont het risico lopen om achteraf fysiek aangevallen te worden. Dat zijn de enige consequenties van een debat met Smit. Een dergelijk debat heeft bijgevolg geen enkele zin. "


Hahaha.... dus het dreigen van geweld door extreem links is een soort preemptive strike? Zullen ze straks wel blij zijn als hun grote voorbeeld Bush langskomt.

@Xscream>

Alles waar extreem voor staat is niet goed, zijn we het daarover eens?

Wat 'n gelul, wat heeft extreem rechts nou met Smit te maken? Extreem rechts uit WOII was net zo links als de PvdA in veel opzichten, vergelijk "nationaal socialisme".

Kunnen we ook de PvdA verbieden, omdat ze voor socialisme zijn, en dit een complete natie opleggen.

@ariel

ik denk dattie bang is voor slechte publiciteit

HAHAHAHA en loop ik daar morgen in het Stadspark met mijn kale kop en kissies aan, zullen al die hanekammen wel op me afkomen en denken dat IK een neo ben....
Zal ook mijn joggingsweater met rood/wit/zwarte bies aantrekken en zo nog meer 'olie op het vuur' gooien.

Dat links/rechts gedoe begint wat eh... oud te worden. Tijd om het bij de Upload Tournee op de plank te zetten, lijkt me.

@starfucker .. begin nou eens met de nederlanders goed inteschatten .. onderschatte mensen zijn het gevaarlijkst .. dat weet je mag ik hopen !

@xscream
Inderdaad. Als je de structuur en de tunnelvisies van de organisaties ook bekijkt, hebben ze meer raakvlakken dan tegenstellingen. Het is zelfs bekend dat extreem rechts contact heeft gehad met zeer fundamentele joodse organisaties, omdat de belangen tegenover radicale moslim organisties gelijk zijn. Ook extreemlinks had zo z'n contacten met de wapenlobby. Ook niet de meest linkse club.

en denk erom die oude garde kaalkopjes hebben wel geen zichtbaar kontakt met elkaar, maar sommigen komen nog wel bij de "weduwe" over de vloer in Belgique.
zou me niet verbazen als ons Michieltje daar ook met enige regelmaat verblijft.

Ja, zolang je denkt zoals de socialisten ben je overal welkom, ook leuk hoe te zien hoe vluchtelingenorganisaties uitverkoop houden en de oorlog misbruiken om er nog meer binnen te krijgen. Voor critici van de linkse kerk is geen middel te gek, het zijn tenslotte toch untermenschen die geven om de cultuur van hun land.

Hallo! Zonder nazi's was er ook geen bevrijdingspop!

Niet iedere Fascist is een Nationaal Socialist! De NSDAP (en natuurlijk onze eigen NSB) hielden er rassentheorieën op na. Maar de Italiaanse fascisten onder leiding van Benito Mussolini deden dat aanvankelijk niet. Joden konden onder hem gewoon carriere maken. Fascisten houden natuurlijk allemaal wel van gezellig met elkaar marcheren, kampvuren aanleggen, je tegenstanders intimideren, martelen en executeren. Dat soort werk. Dit gegeven is best belangrijk. En waarom? Omdat een puur fascistisch regime denkbaar is in een multiculturele samenleving!!!

@mrXL Zonder links hebben die rechtse kleuterneukers helemaal vrij spel. Dan ben ik liever voor een lieflijk polderlandje met meer gelijkheid, dan een politiestaat waarin het de normaalste zaak van de wereld is dat allerhande vieze rechtse ballen zich tegoed gaan doen aan de pielemuizen van onze kinderen.

@blawablawa
Of een communistische staat waarin de leiders zich alleen vergrijpen aan jonge meisje, met een syphilis uitbraak als gevolg. (MAO)

Ze willen van de SP Assen geen racisme en fascisme, maar wel iemand verbieden om te komen omdat hij een ander denkbeeld heeft. Meten met 2 maten is ook een kunst.

Nee, Starf heeft gelijk! Gewoon laten lullen, dan weet je precies wat je aan hem hebt. Precies hetzelfde had je met Janmaat. Die werd ook eerst consequent doodgezwegen door alle media, links en rechts. Pas toen hij de ruimte kreeg, besefte iedereen pas wat voor een piemel het was. Er is nog altijd vrijheid van meningsuiting hier. Als hij niks te melden heeft, merken we dat wel!

@ De bier 15.58

Ook extreem links heeft contacten met Joodse organisaties zie
.
www.hetvrijevolk.com...

Ik kan me er op zich wel iets bij voorstellen dat je Michiel Smit weigert op een bevrijdingsfestival. Dat is slecht voor de beeldvorming: "Kijk eens mensen, onze bevrijding heeft dit soort mensen mogelijk gemaakt". Op die manier gaan mensen nog verlangen naar de Nazi's, en dat wil je toch ook weer niet. ;)

Mja, als Michiel Smit mag praten dan Jermain W. ook me dunkt.

Rechts staat voor de beperking van vrijheid (in het bijzonder voor de mensen zonder geld). Communisme onder mao en stalin is niets anders dan dat. Het is dus rechts.

Voor mrXL nog even: ook al komt in 'nationaal-socialisme' en in 'socialisme' hetzelfde woord voor, de betekenis is daarmee niet hetzelfde. Je weet wel (blijkbaar niet): letters maken woorden, woorden maken zinnen, de betekenis wordt bepaald door de volgorde.

michiel cellentekort

dom volk

maar waarom word groningen steeds aangezien als een broeiplaats voor linkse lui, ik vind dit echt de grootste bullshit ever, kijk dat limburg een rechts kippenhok heeft getekend natuurlijk nie direct dat aan de anderekant van het land links zijn basis heeft, en die burgermeester hier is nog best te pruimen. nooit problemen mee gehad, criminatiteit heb ik hier ook weinig last van, in al die jaren dat ik hier woon, welgeteld mijn hele leven is mijn fiets nog maar 2x gejat, dit was toen ik 12 was ofzo.
groningen is gewoon een toffe stad en helemaal geen bolwerk van linkse lui.
ik vind sowieso dat gezeur van rechts of links een beetje overdreven, waarom moet alles zo zwart-wit zijn???

@blawablawa
communisme en socialisme komen voort uit dezelfde ideologie. Communisme is de extreme vorm van socialisme en is dus links danwel extreem links.

> syphilis uitbraak als gevolg. (MAO)
.
Mao en stalin zijn net zo links als de BMW van Jack Spijkerman.

@ inuk 04-05-05 @ 16:14


right!

@pfff 04-05-05 @ 16:18
Er is een verschil tussen een rechtse mongeaul en iemand die alle ongelovige honden wil afmaken (15 miljoen niet-moslims in nederland).

offtopic
Die politie toch!
www.nu.nl...

> communisme en socialisme komen voort uit dezelfde ideologie.
.
Dat is krom maken wat recht is. Zo ken ik er nog wel eentje. Als ik een VVD raadslid mag parafraseren: het was geen verkrachting, ik deed het uit liefde voor het kind.

@Brain 04-05-05 @ 16:20


Dat is juist de grap, men loopt wel te bazelen, maar weten vaak niet eens wat Groningen is.
Dezelfde personen denken dat we hiero nog op varkens rijden met een berevel omgeslagen tegen de gure wind.
Blijf er nog steeds smakelijk om lachen!

@blawablawa: Hoezo kom je er opeens bij dat rechts voor de beperking voor vrijheid is? Bronnen?

Oh en verwijs alsjeblieft niet naar het Franse Parlement, daar zaten de klassiek-liberalen op links en die worden tegenwoordig door links voor fascisten uitgemaakt.

Toch maar weer het idee van 6 mei als dag van de vrije meningsuiting uit de kast halen geloof ik? Vrijheid kent geen links of rechts...

@blawablawa 04-05-05 @ 16:26
Dat zijn Rosenmoller,Kok ook.
@blawablawa 04-05-05 @ 16:29
Toch knap van je om die sprong van communisme/socialisme discussie naar de vvd kinderverkrachter uit Limburg te maken.
Het slaat dan ook nergens op.

Wat vieren we morgen ook al weer?? Bevrijdingsdag...., we vieren onze vrijheid, ook die van meningsuiting...,die Smit is een absolute sukkel, met een nog debielere aanhang.., maar ook Smit mag z'n waanideeen verkondigen.., net zoals linx dat mag..

Extreem is altijd kut ja, maar sinds wanneer is de PvdA extreem links? Vond ik onder paars niet echt blijken.


Maar goed, ik zou zeggen: lekker laten lullen die kerel.

"Dezelfde personen denken dat we hiero nog op varkens rijden met een berevel omgeslagen tegen de gure wind."
Niet??? Dank je wel, ik had een reis naar dat uiteinde van Nederland gepland, maar dat hoeft nu dus niet meer. Straks ga je me nog vertellen dat ze daar ook nog auto's en magnetrons enzo hebben.

Het is toch ook niet te geloven dat men onder druk van bedreigingen uit extreem linkse hoek de rug niet recht houdt. Stelletje hypocriete honden zijn het.
Of je het er nou wel of niet mee eens bent, je mag nog steeds zeggen wat je vindt.

Ik vind het kortzichtig van links dat men naar middelen grijpt die ze extreem rechts verwijten. Stelletje kuttekoppen.
Laat die discussie maar komen.

Even wat uitgebreider:

1. Rechts en Links zijn ver-ouderde termen die eigenlijk onbruikbaar zijn. Rechts is zeker niet voor vrijheid, misschien extreem-rechts en zoals het bovenstaande artikel bewijst is er weinig verschil tussen extreem-rechts en extreem links. Blawablawa, het is begrijpelijk dat je er op wilt wijzen dat Stalin en Mao niet links waren, ze werden wel door heel links nederland in de jaren 70 aanbidden maar ach.....maar het maakt echt niet uit ofdat ze rechts of links waren het maakt uit dat jij hun ideeen niet aanhangt....
-
2. Dit bewijst maar weer dat een groot deel van links hun ideeen wel aanhangt (het stoppen van de vrijheid van meningsuiting van mensen waar je het niet mee eens bent is precies wat die dictators deden, alleen de manier waarop verschilt met Indymedia (Extreem Linksen doen het met vechtpartijen en knokploegjes, Stalin and friends deden het met treinen naar de Goelag.)

> Bronnen?
.
Ja, kijk maar wat er in de VS gebeurt. Zelfs Nederland wordt in de strijd om de macht door de propagandamachine naar voren geschoven als het land van kindermoord en zedelijke verdorvenheid.
.
Enige reden is politiek gewin. Als je voor een open en eerlijke cultuur bent en iedereen gelijkwaardig beschouwt hoeft je de keuze van mensen niet te beperken door zondaars hel en verdoemenis te voorspellen.

@ pyro

idd het is wel lachwekkend hoe mensen nog het idee hebben dat we hier in het stenen tijdperk leven en dat we allemaal met onze traktor door de winkelstraat rijden

Auto ~ varken
Magnetron ~ kampvuur in onze grot
Televisie ~ 't weide boerenland
Communicatie ~ keelgeluiden/ tamtam/ enkele postduiven (meer voor de rechtse & rijke kant)
Verlichting ~ afblazen gasleidingen te Slochteren
En zo kan ik nog wel even doorgaan maar wens niet dit topic al te OFFTOPIC te maken.
Evengoed blijft het niet correct dat Michiel niet mag spreken, boer Jansen heeft nog wat rotte eieren in de aanbieding hoorde ik net.

@de bier Rosenmoller en Kok zijn net zo links als de BMW van Jack Spijkerman.
.
> Toch knap van je om die sprong van communisme/socialisme
> discussie naar de vvd kinderverkrachter uit Limburg te maken.
.
De sprong was maar klein.
.
> ze werden wel door heel links nederland in de jaren 70 aanbidden
.
Dat is wel waar. Je kreeg wel verhalen te horen van mensen die daar met een pasje of wat geweest zijn, maar dat KON natuurlijk niet waar zijn. Foute zaak, rare tijden.

@blawablawa 04-05-05 @ 16:41
Juist, maar hier kun je dus geen links/rechts discussie van maken. Het is rotte politiek die door beide kampen bedreven wordt.

@King: Links steunde Mao, Pol Pot, hell Rosemuller is zelfs bij Hoxha (de andere Hoxha dus) op bezoek geweest. Dus zowel aan de rechter en de linker kant zijn er symphatieen voor inbreuk op je vrijheid. Alleen rechtsen zullen zeggen dat het iets typisch links is en linksen zullen zeggen dat het iets typisch rechts is....

@Controversyking: Wat je schrijft raakt naar mijn mening kant noch wal. Deze maatregelen zijn genomen om zgn. de veiligheid op straat te vergroten. Heel veel mensen zijn bereid om wat privacy in te leveren voor meer veiligheid. Dat is wat anders dan een beperking van vrijheid, zoals jij het stelt. En, als je niks te verbergen hebt, heb je hier ook geen moeite mee! Ik in ieder geval niet.

> En, als je niks te verbergen hebt,
> heb je hier ook geen moeite mee!
> Ik in ieder geval niet.
.
Tuurlijk heb je wel wat te verbergen. Als ik simpel mag beginnen: geef je pin code maar al vast.

Terug ontopic: dus Groningen deugt ook al niet... Is er gewoon helemaal niks goed volgens SF? Of is Nederland weer de vetvlek rond Amsterdam en/of de Randstad?

Uiteindelijk boeit die hele rechts vs. links discussie me niet, tot nu toe heeft nog niemand me een goede verklaring voor wat nou precies rechts en links is gegeven. Word ook moeilijk, paar voorbeelden, links zegt voor vrouwenrechten op te komen, maar Ayaan Hirshi Ali doet dat en is volgens links een somalische hoer. Links is tegen de Katholieke Kerk omdat ie zo conservatief is maar verdedigt ondertussen de nog veel conservatievere Islam. Het hele links vs. rechts gedoe is te tegenstrijdig.

Zou Wallage even een telefoontje hebben gepleegd naar zijn achterban?

*tring tring*
EL: Ja?
W: Hier Rooie W. Kan ik een dozijn extreem linkse bedreigingen bestellen voor het Bevrijdingsfestivals in Groningen en Assen, aan het adres van Michiel Hitl... uuuuh Smit ?
EL: U wilt een dozijn bedreigingen. Ja hoor, mag het ietsje meer zijn?
W: Ja, tuurlijk, wij krijgen nooit genoeg, ahahaaha....uuhhh en discreet aub.
EL: Tuurlijk Jacques.
W: sssssjjjjjtttt.
EL: Bonnetje?
W: zoals altijd.
EL: komt dikvoormekaar.
*click*

@blawablawa: 3435

@King of controversy 04-05-05 @ 16:44
Ik vond de gedachtenpolitie van Kok net zo erg.
@blawablawa 04-05-05 @ 16:50
Die is al oud. Zelfs jan Marijnissen heeft dat grapje al afgedaan.

ik wil je pc wel eens doorlopen of illegale software, mp3's en foute porno (bewijs maar eens dat die vrouwen meerderjarig zijn) die in je cache staat (misschien zelfs geheel per ongeluk en zonder dat je het zelf weet).

> Links steunde Mao, Pol Pot
.
En rechts steunde Saddam Hussein.

> Die is al oud.
.
Zolang mensen maar blijven komen met domme opmerkingen komen als: 'ik heb niets te verbergen' is er m.i. weinig reden tot literaire innovatie.

@ Need for Speed 16:48
Ja, het excuusje wat ervoor verzonnen is, is goed: veiligheid op straat, anti-terrorisme enz. Maar dat neemt niet weg dat het netto-resultaat van deze maatregelen een beperking inhoudt van de individuele vrijheid. Het is mooi dat jij niets te verbergen hebt, dat hadden de Joden ook niet in 1928 (ja daar is WOII weer, ik weet het), efin, je snapt nu wel waar ik heen wil.

@Qantrix

Juist!
Om maar even een Groningse wijsheid online te slingeren.
Doe maar gewoon dan doe je gek genoeg!
Maar ja, den mensch denkt graag in hokjes, hoe (stereo)typisch het ook mag zijn.

@blawablawa: Worden deze zaken ingeperkt door de genomen maatregelen als identificatieplicht, uitbreiding AIVD? De opslag van internetgegevens is 1) uitgesteld en 2) niet relevant voor mijn internetactiviteiten. Tuurlijk ik zit ook te downloaden, maar over die verkeersgegevens van mijn PC maak ik me echt geen zorgen. Ik voel me zo vrij als vogeltje, zowel on-line als off-line.

@blawablawa 04-05-05 @ 16:53
Ok, ook een flauwe,
Wie heeft er meer doodgemaakt?

Nogmaals het heeft geen zin om er weer een domme links/rechts discussie van te maken. De basisprincipes van elk normaal denkend mens liggen niet zover uit elkaar, maar daar weet ik geen naam van een politieke stroming voor te vinden.

Wie is hier nu de facist: de persoon die wil spreken, of de persoon die zijn vrijheid om het te doen afneemt?

> maar over die verkeersgegevens van
> mijn PC maak ik me echt geen zorgen
.
Je klinkt al een beetje als de smoezen top 5 voor illegale software.

Dus King, de SP is rechts?

@ de bier 16:51
Fris me geheugen even op, wil je. Sinds wanneer staat Kok/paars bekend als links?

@Showstopper: waarom niet? Met die truc weert iedere oprecht linksige burgemeester al jaren de demonstraties en bijeenkomsten van extreem rechts.

@King 16:56: We zijn 60 jaar na dato nog steeds niet over WO II heen, en blijven denken in termen van goed en fout. Dit staat los van ieders recht om zijn mening te verkondigen. Grosso modo is de NL bevolking er echt wel van overtuigd dat dit nooit meer mag gebeuren (en terecht). Persoonlijk denk ik dat de kans op herhaling zo verrekte klein is, ondanks de nodige sentimenten (Geert). Het stigmatiseren van Smit bereikt m.i. en averechts effect. Laat de man spreken en ieder kan z'n eigen oordeel vellen.

Voel jij het als een beperking van je vrijheid dat je altijd een identificatiebewijs bij je moet hebben?

@King of controversy
Foutje van mij, Kok is natuurlijk rechts.

Ik denk eerlijk gezegd dat ieder weldenkend mens van WWII heeft geleerd dat we blij moeten zijn met onze vrijheid....behalve de anti-fascisten, die vinden dat we zo blij moeten zijn met onze vrijheid dat we hem opgeven zodat we onze vrijheid kunnen verdedigen....???

> Wie heeft er meer doodgemaakt?
.
Wie zit er het vaakst aan de pielemuizen van kleine kinderen?
.
> Wie is hier nu de facist: de persoon die wil spreken,
> of de persoon die zijn vrijheid om het te doen afneemt?
.
Smit heeft alle vrijheid om te spreken. Ik snap niet waarom hij perse _daar_ moet spreken? Net of vrijheid betekent dat het geleuter van om het even wie maar even interessant en waardevol is. Marc Dutroux is toch ook niet de mascotte voor de kinderbescherming?

@blawablawa: Klopt. En voorlopig zit ik goed bij XS4ALL, maar goed, we gaan te ver off topic.

@blawablawa
Meestal een of andere gristen/moslim fundi.

> behalve de anti-fascisten, die vinden dat we zo blij
> moeten zijn met onze vrijheid dat we hem opgeven
> zodat we onze vrijheid kunnen verdedigen
.
Je bedoelt (ik quote King of controversy) privacy wetgeving, het opslaan van internetgegevens, het verplichte identiteitsbewijs? Dat is namelijk toch echt recht beleid...

@blawawa: Hij was uitgenodigd. Maar daar gaat het niet om, het gaat er om dat zijn vrijheid van meningsuiting word beperkt, en dat is fascistisch.

Ik zeg niet dat ik het daarmee eens ben, wat mij betreft is er geen rechts in nederland, alleen centraal links en een beetje minder centraal links (met wat uitschieters die toch nooit serieus worden genomen.)

> Meestal een of andere gristen/moslim fundi.
.
De zandbakken waar de VS in de jaren '80 zoveel geld heeft heengepompt?

Gelukkig heeft de VS tegenwoordig door dat islamofascisme fout is en heeft die regimes omvergeworpen....helaas vind Links nu opeens dat dat niet nodig is.

> om dat zijn vrijheid van meningsuiting word
> beperkt, en dat is fascistisch.
.
Zoals ik al zei, als ik liever niet heb dat Marc Dutroux met mijn kinderen speelt ben ik daarmee geen fascist (volgens mij).

@ blawablawa
Volgen mij wonen er niet zoveel gristenen in de zandbak.
Maar waarom haal je Amerika er nu weer bij?
Kindermisbruik is ook niet politiek gebonden. In de jaren zestig en zeventig kreeg je de Bagwan. Het was in die kringen normaal om als vent van 40 een relatie aan te gaan met een bloempje van 13. Daar zaten toch veel (zo als jij het noemt) links stemmers tussen.

> helaas vind Links nu opeens dat dat niet nodig is.
.
Ik denk dat dat wel meevalt.

@ Qantrix 17:11
Niemand beperkt zijn vrijheid van meningsuiting. Hij is alleen niet welkom op een feestje. ALs zijn vrij. mening. beperkt zou worden, zou hij bevoorbeeld geen boeken meer mogen schrijven, huisarrest krijgen, een mediaverbod enz. Dat is hier niet het geval, hij mag niet komen op een feestje.

die extreemlinkse fascisten hebben niets geleerd van het verleden, opnieuw gaan we mensen uitsluiten omdat hun 'mening' ons niet aanstaat. Terwijl marokkaantjes die niets moeten hebben van herdenken, met de haren naartoe worden gesleept, zo worden mensen die wel willen herdenken geweigerd. Wat een kutland is dit toch.

> Volgen mij wonen er niet zoveel gristenen in de zandbak.
.
Gristenen wonen met de broek op de enkels achter het kerkorgel.
.
> In de jaren zestig en zeventig kreeg je de Bagwan. Het was
> in die kringen normaal om als vent van 40 een relatie aan
> te gaan met een bloempje van 13
.
Is de Bagwan overgegaan in de VVD?

Het weigeren van Smit op een bevrijdingsfestival is appels met peren vergelijken. Alsof Smit de jodenvervolging goed zou praten.

Ik zou die discussie wel eens willen zien, maar dan wel met die extreem linkse sukkels. Vuurwerk gegarandeerd.

Het is het goed recht van Groningen om Smit te verbieden te komen. Er staat als een soort clausule op de vrijheid van meningsuiting in de wet, dat bij dreiging van een 'hostile audience' (lees de linkse beweging), het bestuur een inbreuk mag maken op de vrijheid van meningsuiting. En tsja.. wie is er nu gebaat bij dat zinloze geblaat van Michiel Smit, een gabbertje met politieke aspiraties..dream on michiel, dream on..

@modello: en dus moeten we maar buigen voor linkse dreigementen? An me nooit niet!

@Need for Speed; dat bedoel ik, als je bijvoorbeeld kijkt naar de zaak Israel kun je wel zien waar de antisemiten zitten, en dat is niet bij Smit.

@islamdunk. Klopt helemaal. Da's nou juist altijd het 'fijne' van links. Een enorme mond, maar als ze Smit kunnen overreden met argumenten zijn ze niet thuis. Want stel je voor dat de zwakke plekken van het linkse beleid besproken worden.

@NfS
Nee hoor, dat staat er toch niet? Ik heb alleen gezegd dat het mag, en dat het vaker voorkomt (ja, ook bij linkse demonstraties met een rechtse hostile audience). En wie mist hem nou? Daarom is het beter om hem niet te laten komen: 99,9% van het publiek zit niet op hem te wachten, en je voorkomt er ook nog rellen mee: genoeg reden dus om dhr. Smit in Rotjeknor te laten.
Alsjeblieft waar gaat dit over, die knakker heeft nog minder te vertellen dan mijn pasgeboren zoontje..

@mondello: dat hij niet veel te vertellen heeft doet absoluut niet ter zake. Dat kunnen de luisteraars en luisterettes zelf wel bepalen.

Hij is uitgenodigd door Hans Lohrengel, voorzitter van de stichting Drentse 5 mei-viering, en dan vind ik dat je geen ruggegraat van yoghurt moet hebben en moet wijken voor dreigementen. Daar gaat het om!

Blawablawa... Je doet je naam eer aan.

> maar als ze Smit kunnen overreden met
> argumenten zijn ze niet thuis
.
Kun je je voorstellen dat mensen op de uitvaart van hun door een verkeersongeluk overleden puber er een eventueel moeite mee zouden hebben dat de opnieuw straal bezopen dader compleet met pisvlek in zijn broek al lallend een speech komt voordragen? Of heet dat dan beperking van meningsuiting?
.
Trouwens je doet zelf hetzelfde. Door mensen te laten geloven dat links tegen vrijheid van meningsuiting is, beperkt je hun keuzevrijheid. De enige optie is immers nog de keuze voor rechts. Dat dit een oneigenlijk argument is en je dus niet de waarheid spreekt en dus de totale ontplooiing van het individu verder hebt ingeperkt is precies het doel dat je wilt bereiken, omdat je daarmee immers je eigen positie hebt versterkt.

> Blawablawa... Je doet je naam eer aan.
.
Mijn naam is geinspireerd op de onzinnige bijdragen van ondermeer die van jou.

Heb je nu nog steeds niet door waar ik op doel? Michiel Smit is iemand die sterk wordt geassocieerd met extreem-extreem-rechts (dus geen lonsdale-jongere of iets dergelijks), en die ga je dan uitnodigen op het bevrijdingsfestival. Michiel Smit, die nota bene op deze site met foto's staat, met wat strijdmakkers, een Duitse nazi helm en een vlag met White Pride World Wide. En diezelfde Smit moet kost wat het kost komen op het BEVRIJDINGSFESTIVAL?
Wrijf ff in je ogen Need for Speed

@blawablawa

jij snapt het tenminste..zucht

@blawablawa Als ik al je comments zit te lezen en die van de andere.Blijkt wel dat je voorbij gaat aan het feit dat hij ergens was uitgenodigd.Als je het daar niet mee eens bent,dan ga je niet of laat je mening HOREN.Ipv dreigen met geweld en acties.Links extremisten zijn een stel verwende ventjes.Net zulk fijn spul als anti-globalisten,wel tegen grote industrieen maar allemaal op nike's lopen.Gemaakt in een of ander sweatshopje.Ooit wel eens echte problemen gehad van rechts-extremisten in nederland de afgelopen 25 jaar.Is meer geschreeuw dan actie's.Laten we nu eens kijken naar links-extreem.Gewoon allebei hard aanpakken.

groningen is altijd al een communistisch bolwerk geweest. De linksen hebben het daar voor het zeggen. Net zoals in Nijmegen, en iedereen weet wat daar van terrecht komt.

@mondello: Ik snap heel goed waar je op doelt en keur het ook zeker niet goed (begrijp me niet verkeerd).
Ik benader dit verhaaltje principieel.
Dat het gekozen moment ongelukkig is, ben ik met je eens. Alleen de de beargumentering vind ik niet kloppen.
Het feit dat Smit is uitgenodigd kan ook een manier zijn om dit onderwerp 'bespreekbaar' te maken. Doet niets af aan het feit dat hij nog steeds het recht heeft om z'n mening te verkondigen. Deze discussie zal de komende jaren nog veel meer gevoerd worden en dat vind ik goed. Alleen op die manier kunnen we m.i. de oorlog verwerken en achter ons laten.

Nogmaals, begrijp me niet verkeerd, dit ligt heel gevoelig( en terecht) en ik keur de denkbeelden van extreem rechts absoluut niet goed.

@blawablawa 18:00: Beperking van meningsvrijheid? Wie beperkt deze nou? Dat zijn toch echt degenen die Smit niet willen zien. Wees dan flink en schuif aan tafel voor een discussie, dan krijgen beide kanten van het spectrum de kans hun zegje te doen. Ik zie dat niet als een beperking.

@ NfS
"Doet niets af aan het feit dat hij nog steeds het recht heeft om z'n mening te verkondigen"
Niemand heeft hem dat recht toch ook ontzegd? Hij mag nog steeds alles zeggen wat hij wil.

@KoC: alleen niet daar waar 'ie voor uitgenodigd was.

> Wees dan flink en schuif aan tafel voor een discussie
.
Dit wordt een eindeloze herhaling, maar je bent niet verplicht naar iemand te luisteren ook al leven we in een land van vrijheid van meningsuiting. Smit is vrij zijn verhaal te doen aan iedereen die het maar horen wil. En iedereen die het wil horen is vrij er naar te luisteren. Alleen zijn dat er misschien niet zoveel. Als het er niet zo veel zijn dan moet je zorgen dat je wat interessanters te vertellen hebt, of je moet je er bij neerleggen dat je echt niet interessant bent of je gaat gewoon op de zelfde manier verder. Wat je wilt.
.
Maar vrijheid van meningsuiting betekent bijvoorbeeld niet dat ik morgen bij Bea op de koffie kan gaan om eens lekker over de kut van Maxima te praten en dat ik het recht heb dat Bea mij ook maar interessant moet vinden. Ik kan me voorstellen dat Bea op een gegeven moment denkt: "Ja, nu weet ik het wel over die kut van Maxima." Maar dat ze dan verplicht is het verhaal nog 3 uur aan te horen. Gewoon omdat ik daar nu eenmaal behoefte aan heb en we leven in een vrij land. Wat een onzin. We weten inmiddels toch wel wat Smit te vertellen heeft of niet? Doe er mee wat je wilt. Er zijn veel mensen die iets interessants te vertellen hebben, maar er zijn er duizend keer meer die poep praten. En het aantal jaren dat je hebt in je leven is beperkt.

Jacques Wallage is een inkompetente kneus.

@blawablawa: alinea 1 van je betoog ben ik het helemaal mee eens. Zoals ik al zei in mijn post van 18:18 vind ik het principieel niet juist wat hier gebeurt.

In je tweede alinea maak je melding van het zgn. recht dat Bea het lulverhaal over de poes van M. interessant moet vinden, NEE natuurlijk niet! Het gaat er niet om of hetgeen je te vertellen hebt interessant is of niet.

Als je niet genoeg te vertellen hebt, wordt je in een discussie binnen 10 seconden (of nog eerder) afgeserveerd. Laat Smit maar afgeserveerd worden dan, prima. Maar dan is er wel sprake van de eerlijke mogelijkheid om z'n mening te geven, en die is er nu niet. En dat is waar ik me druk over maak!

Natuurlijk is ie niet welkom!!
Hij heuld met Nazi's, landverraders mogen geen herdenkingsplechtigheid bijwonen.
Als deze mongeaul aandacht wil kan dat de andere 363 dagen per jaar. Maar niet op 4 en 5 mei...

thnx @da wizard, dat is tenminste lekker kort en duidelijk.

@ da wizard
Juist.

@da wizard: Ja en waarom niet. Omdat dat gevoelig ligt bij jou? Maak je nou toch niet zo druk om die snuiter. Die lul je toch zo onder de tafel?

@blawablawa+ King of controversy,
Dank U,
Het recht op een vrije meningsuiting betekend ook dat je rekening houden met de gevoelens van de ander, en dat moet iedereen maar eens leren...

Ach ach ach ach, blijven jullie nou hameren op die 5-jaar oude fotos van hem? Zwak hoor. Jullie waren vroeger vast en zeker allemaal zo braaf en vooral niet anders dan dat jullie nu zijn.

@Need for Speed,
natuurlijk, maar ik heb ook respect voor oude mensen die daar zijn en zich misschien beledigd voelen...

@Mattie,
Ik ben nog steeds een grotere klootzak dan Michiel Smit, maar ik ben geen Nazi...

@wizard: Ik heb absoluut heel veel respect voor diegenen die een bijdrage hebben geleverd aan de bevrijding van Europa in WO II!!

Echter denk ik niet dat er zo heel veel mensen zijn op een bevrijdingsfestival die de oorlog hebben meegemaakt. Deze zal je eerder vinden in Wageningen.

@Needforspeed,
Er wonen vast wel bejaarde in Groningen...

Het gaat toch ook om de boodschap die je uitdraagt met het bezoek van Michiel Smit. Of hij nou inderdaad rechts extremist is of niet, hij heeft in ieder geval de reputatie dat hij dat is. Door hem op te laten treden keur je zijn denkbeelden in feite goed. Inderdaad wat da wizard ook al zei: Dat is op alle dagen goed behalve op 4 en 5 mei.

Luister eens goed
hoe het moet
Michiel Smit
www.pimfortuyn.com...

Hij komt in ieder geval niet van die reputatie af door hem te weigeren. Sterker nog, hij wordt op deze manier alleen maar meer in het rechts-extremistische hokje geduwd. Op deze manier komen we er nooit vanaf!

Die Indymediatypes zijn net zo eng als Smit lachwekkend is...

is er nou niemand die een beetje geil wordt van die foto?

@NfS
Als je Smits standpunten leest, is er maar 1 conclusie, en dat is dat hij zichzelf tot achterin zijn eigen rechts-extremistische hol heeft geduwd.
Dat je dan niet meer welkom bent is ergens inderdaad wel jammer (altijd grappig, domme mensen), maar dat heeft ie wel mooi aan zichzelf te danken.

@extr. : is toch mooi. Laat hem dan verschijnen in een discussie. Kijken of 'ie het een minuut volhoudt.

Iemand die gezellig biertjes drinkt met White Pride-randdebielen mag je op elk festival weigeren.

Als vrijheid van meningsuiting zo belangrijk is en het fascistisch is dat te beperken zouden we dus allemaal ademloos en vol respect naar extreme imams moeten luisteren die oproepen tot moord en doodslag?

Je moet wel heel stom zijn wil je op zo'n drabber stemmen.

"Om het dorp te redden moesten we het vernietigen".

Amerikaanse kapitein in Vietnam.

"Grappig" om te zien hoe anderen dat nog steeds doen met de vrijheid van meningsuiting, nu niet in naam van het anti-communisme maar in naam van het anti-fascisme.

Juliie zijn geen haar beter dan degenen die jullie zo fel bestrijden. Projectie, noemen ze dat in de psychologie.

Is dit niet wat Pim Fortuyn "Linkse dictatuur" noemde ?
-
Michiel Smit zegt eigenlijk niet veel meer dan dat er ook nog Nederlanders zijn die hier wat langer dan 1 of 2 generaties wonen en dat die misschien ook nog wat rechten hebben.
Ook al zijn ze blank en werken ze voor de kost.
-
Zoals gewoonlijk wordt eenieder die niet voor de laffe linkse knuffelmethode is direct door hun als Nazi neergezet... zoals Pim toendertijd ook.
-
Als Michiel onzin zou uitkramen moet je hem juist laten spreken en zichzelf belachelijk maken.
Dan ben je zo van hem af.
Maar dat durft links blijkbaar niet.
Zou die Michiel dan toch wat zinniges te zeggen hebben ?

Extreemlinks heeft nog steeds niet door dat de beste reclame voor extreemrechts het fascistische gedoe van sommige extreemlinkse lieden zelf is. De slechtste reclame voor extreemrechts is echter nog altijd extreemrechts zelf. Laat die Michiel gewoon zijn zegje doen, dan is er geen koe die zich er wat van aantrekt. Ook in Nova zette Smit zichzelf tijdje terug helemaal voor aap. Nu haalt hij echter alle media van Nederland en zet extreemlinks zichzelf weer in kwaad daglicht. Dom gedoe ook altijd.

Eén Rotterdams gemeenteraadslid die zonder voorkeursstemmen in de raad is gekomen. Waar hebben we het over...

@blawahaha

Kijk 's op:

www.geocities.com...

www.geocities.com...

In principe staat rechts voor conservatief, dus weinig overheidsbemoeienis en links voor progressief, veel overheidsbemoeienis.


Tegenwoordig zijn die begrippen sterk vervuild (toen trouwens ook al); momenteel staat libertarisme voor absolute vrijheid maar weinigen kennen die term, anders zou de partij van Geert Wilders je zeker aanspreken. Niet dat Geert puur libertarisch is; het is wel sterk getint.

(economisch) liberaal, zeg maar VVD, is natuurlijk ook allang zichzelf niet meer. Als men nadenkt over belastingen op vet eten, breezers etc is dit gewoon progressief gedachtengoed, traditioneel "links".

Vroeger werd liberaal meer gekoppeld aan economische vrijheden; tegenwoordig staat liberaal toch ook voor meer persoonlijke vrijheid.

Zie ook 's dit:

www.geocities.com...

Ik mis de afgelopen dagen de fijne reacties van Lucas, Zou hij misschien 1 Mei aan het vieren zijn? En omdat hij toch niets uitvreet er gelijk maar de hele maand aan vastplakt.

Waar het om gaat is het volgende. Wetten leggen ons allerlei beperkingen op (je mag mensen niet opsluiten of bestelen), maar de overheid is hierin veel minder beperkt. De overheid besteelt je en als je je niet laat bestelen wordt je opgesloten.

Als je de afgelopen 5 jaar hebt opgelet, zie je dat er een enorme machtstoename bij de overheid gaande is. Ze bemoeien zich steeds met meer dingen, vanzelfsprekend onder het mom van "het is goed voor de maatschappij", maar individuele rechten worden steeds meer op de hak genomen.


Vooralsnog ging het steeds om financiele terreur; de overheid heeft het monopolie op belasting heffen en blijft hier maar gebruik van maken. Onder het mom van "beter voor de maatschappij" wordt er van alles door je strot geduwd waartegen je machteloos staat.


Slavernij is verboden maar toch werk je 4-5 maanden per jaar voor de overheid. Je denkt rechten te hebben (pensioenrechten), maar dat blijkt anders uit te vallen. Als je 'n goedlopend bedrijf hebt wordt je verplicht allochtonen in dienst te nemen enz enz.


Er wordt een identificatieplicht ingevoerd, zogenaamd om terrorisme tegen te gaan, maar leden van de Hofstadgroep krijgen ze niet veroordeeld, KLM vluchten worden wel vanuit Amerika teruggestuurd. En de overheid? Die verdient er goed aan!

Ook de Europese grondwet staat hier bol van, is zeer dubbelzinnig en geeft de overheden nog meer rechten (o.a. om positieve discriminatie toe te passen), terwijl de burger steeds minder wordt beschermd. Vervolgens wordt zo'n lul als vadertje Kok van stal gehaald om te zeggen dat het beter is voor het land om maar "voor" te stemmen. Ook dreigt een andere eikel met een oorlog als Nederland niet voor stemt.

Al met al beangstigt dit me een "beetje". Where the fuck worden individuele rechten nog verdedigd? Godzijdank is er nog zoiets als de Trias Politica en is de rechterlijke macht onafhankelijk, alhoewel die ook machteloos is tegen belastingterreur.

Het is laf om die mafketel te weigeren als je hem uitgenodigd hebt. Waarom zouden ze dat überhaupt gedaan hebben?
Procovatief gedrag is kennelijk in.
Niet mijn kopje thee.

Provocatief, sorry, ik mos pisse

Erg stom om die Smit alsnog te weigeren.
Dat heeft hem meer aandacht opgeleverd dan wanneer hij gewoon 'geruisloos' in debat was gegaan en daar waarschijnlijk niet eens aan het woord gekomen zou zijn.

Waarschijnlijk roept hij nu een hoop positieve reacties op, omdat hij als slachtoffer neergezet is.

Ik ben zeker geen liefhebber van kaalkopjes, maar ook hij mag gehoord worden. Misschien gaat 'ie wel op z'n bek, misschien niet...

Aan iedereen die loopt te roepen dat links tegen de vrijheid van meningsuiting is: Als Smit het recht heeft om zijn mening te uiten, dan heeft links ook het recht om haar mening te uiten dmv een demonstratie. Dat de organisatie vervolgens bang is voor hommeles en de zaak afgelast staat daar in feite buiten (hoe begrijpelijk hun angst ook is).
En ook ik ban van mening dat Smit zijn mening moet kunnen uiten, maar ik vind bevrijdingsdag wel de slechtste timing die je kunt bedenken. Waarom verklaart niemand die organisatie voor gek? Zij zijn het immers die hun debat extra spectaculair dachten te kunnen maken door Smit tegenover de AEL te zetten. Goedkoop effectbejag is dat, ten koste van degenen voor wie bevrijdingsdag nog wel te maken heeft met de overwinning op het fascisme in '45. In debat met Smit is prima, maar liever op een andere tijd en plaats.

Grappig deze definitie van 'rechts' van blawawahaha om 16.19:
.
"Rechts staat voor de beperking van vrijheid (in het bijzonder voor de mensen zonder geld)."
.
En dan de uitsmijter:
.
" Communisme onder mao en stalin is niets anders dan dat. Het is dus rechts."
.
Tsja....

@ Pannie 11.23

In een topic over die VVD pedogriezel is mij duidelijk geworden dat Blawablawa niet serieus meer te nemen is (voorzover hij dat al was).
Zag hierboven al weer zo'n staaltje VVD xenofobie...
Uit het feit dat er een VVD'er is die pedofiel is, meende zij op te maken dat alle VVD'ers pedo's zijn, temeer omdat hij het vermoeden had (lees wel; een vermoeden) dat een buurman van hem die een VVD poster op zijn raam had hangen, zijn zoontje onzedelijk heeft betast.
Toen ik, en nog een paar reaguurders, daar tegenin brachten dat een exemplaar uit een groep niet representatief is voor die groep, bijvoorbeeld dat niet elke Groenlinkser een pathologische leugenaar is omdat die club Tara Singh Varma binnen haar gelederen had, had ik dat bij het verkeerde eind. (want dat was er volgens hem inderdaad maar een, dus nu gold mijn redenering wel)
Volgens hem is er een verband tussen politieke voorkeur en sexuele voorkeur.
Zijn conclusie; Alle VVD'ers (schoorvoetend terug gebracht later tot 'de meeste') zijn volgens hem pedo's.......
I rest my case!!


Pedofilie is toch een ultieme linkse afwijking zou je zeggen (Mao, Che, Mohammed, Groen Links, Stichting Martijn)
Die VVDer is waarschijnlijk de uitzondering die de regel bevestigd.

Michiel S. is in ieder geval anti...
www.nieuwrechts.nl...

Zoeloe-warriors, unite!!!

Het is Zulu.

Ik zou Smit en zijn bende maar al te graag laten demonstreren... Aan de overkant van de straat zet ik een peloton schietgrage mariniers die mogen schieten wanneer zij zich bedreigd voelen...

En hoe kom je aan die mariniers dan, slimbo?

Michiel: Bruingebrand, het lijkt wel een wannabee negert.

Quote Mondello:"(ja, ook bij linkse demonstraties met een rechtse hostile audience)."

Ik heb persoonlijk de indruk dat links een stuk meer hostile is bij rechtse demonstraties dan andersom.

Persoonlijk heb ik geen voorkeur voor links of rechts. Om te bereiken wat je wilt moet je ze gewoon allebei gebruiken.

ooh ooh ooh , wat is links toch slecht sinds Pimmetje werd vermoord...begin wel een beetje zat te worden van die schapencultuur in nl....BEEEEEhhhhh

noobie waarom nou weer moslims erbij halen?

noobie in welk land hebben ze geen 'schapencultuur'? Nou? Nou? Nou?

grappig dat zoveel zeggen dat iemand die als 'rechts' gezien wordt er niet bij zou mogen zijn vanwege 39-45. De fantasie bestaat dus nog steeds dat Hitler en de NSDAP exclusief extreem rechts waren. Maar dat is onterecht, hoe heeft de partij destijds zo een brede steun weten te verwerven? Juist door bij uitstek linkse standpunten (toegegeven die werden niet allemaal uitgevoerd maar heel veel toch juist wel). En anti-semitisme, dat is zelfs exclusief iets links. De nieuwe NSB'ers staan al klaar (AFA, KAFKA).

Stijlloze Klassiekers

De Huisregels!

Reaguren is leuk, alleen is dit aan een aantal regels gebonden. Wie meent zich hier niet aan te hoeven houden, krijgt te maken met Joris en zijn hulpklazen.

GeenStijl pw0n3d minister

Ontluisterende beelden van een stamelende minister die haar aan het wankelen brachten. Snap je?

Wij van WC Eend adviseren WC Eend

Wij zijn de baas. We wilden dat WC Eend als beste reclame ooit werd gekozen. Zo geschiedde.

GeenStijl hackt Amsterdam Arena

Dankzij een defect bvmol-filtertje kon onze hackunit de reclameborden in de Arena voorzien van ons logo.

Overzicht feauteauf*cks

Stijlloze creaties, betreffende een actueel onderwerp, kunnen hierrr worden geupload. Niet zelden halen de inzendingen de media. Oh ja, feauteau schrijf je zeau!

Rutger opgepakt wegens filmen upskirts

Rutger & Twan filmden dankzij een defect trappenhuis onder rokjes en werden terstond in de boeien geslagen. De persconferentie die hierop volgde haalde het wereldnieuws.

Geenstijl Chips!

Een stukje karton, bewerkt met kruiden en chemicaliën zodat je hersens denken dat je het lekker vindt. Gelukkig wordt het niet meer onder onze naam verkocht.

Francisco van Jole groet GeenStijl

Ene internetarcheoloog genaamd Van Jole heeft altijd commentaar op GeenStijl. Wij vroegen, zoals het gezien journalistiek hoort, om wederhoor. Nou, dat hebben we geweten. Wat een aso...

Felix Meurders overleden en weer opgestaan

Meurders stelde op televisie dat internet en weblogs onbetrouwbaar zijn. Waarvan akte. Wij verklaarden hem dood, alle oude media namen dit bericht over. Hoezo onbetrouwbaar...

Piet Paulusma verongelukt

GeenStijl kreeg een afgekeurd reclamefilmpje waarop Paulusma werd doodgereden. We knipten de adverteerder eruit en hadden de dag van ons leven. Piet niet...

PvdA fuseert met VVD in fietsenhok

VVD-raadslid slikte het rode zaad van een PvdA-wethouder. GeenStijl ontdekte het schandaal, schreef erover en uitgerekend de ontvangende partij moest het veld ruimen.

De Allochtoon-o-meter

Tik je postcode in en je weet precies hoeveel allochtoonse buren je hebt. Handig voor recepten uitwisselen en het vinden van een schoonmaakster dicht bij huis!

De plaat en zijn verhaal: Daghelden!

Nijmegen 2007: beroemd geworden beelden waarop agenten zich verstoppen achter een muurtje om zoveel mogelijk fietsers te naaien...

WimLex koopt iPhone in NewYork

Betrapt! Onze nationaalprins koopt een iPhone in een Apple Store te New York. Lekker illlegaal en toch goedkoop. De RVD meteen BOOS op GeenStijl. Want het was WimLex niet, het was New York niet en het was geen iPhone. Tuurlijk joh!...

Manon Thomas, wereldberoemd!

Milf Manon kreeg herpositionering én een rebranding. Van saaie doos tot aantrekkelijk en geadoreerd seksbeest in één muisklik...

Spuitgasten zeggen CHEESE

Laat maar branden dat huis. veel belangrijker is: hoe zit mijn haar... Inderdaad: smile, je staat op GeenStijl...

GeenStijl: 100 procent journalistiek medium

De raad voor journalistiek zegt het, dus is het waar. Wij hebben hoor- en wederhoor hoog in het vaandel staan en nemen nooit stelling. Kom maar op met die perskaart! Of weet je wat, steek hem maar gewoon in je reedt...

Dakmoord goedgekeurd door raad journalistiek

Weer iemand die in het stof bijt. GeenStijl op drie van de vier punten in het gelijk gesteld door fossielenclub. job Knoester eet je hart uit...

Moszkowicz dreigt met kort geding

Moszko, Moszko, Moszko & Moszko trekken namens Ruud de Wild aan de bel en dreigen met kort geding. Eindelijk voor het hekje.NOT...

Rutger traint in de Noorse bergen

Rutger maakte een episch verslag van zijn avonturen met de landmacht. Meneer mocht mee op koudetraining in Noorwegen en vreemd genoeg overleefde hij dit ook nog. Het gehele overzicht van zijn avontuur staat hier...

Hanneke Groenteman vindt GS verschrikkelijk

Vara-mastodont werd overvallen door mocro's maar dat mocht niet gezegd worden. Rutger noemde het beestje bij de naam en kreeg ruzie. Met een bloemetje kwam alles toch nog goed.

Kameelteen 1 miljoen keer bekeken

Raar maar waar. Een miljoen mensen keken naar EEN foto en vonden 'm enorm geil Hierrr het hoorcollege kamelentenen...

Eindelijk hoofdprijs voor Hans Teeuwen

Zijn lied 'Het Vrije Woord', gezongen tijdens de Van Gogh-herdenking, werd meer dan 1 miljoen keer bekeken in onze Dumpert. Reden voor Rutger om de cabaretier de Vergulde USB Stick te overhandigen. Klik hierrr voor de audioversie.

Rachel Hazes persoon van het jaar

De Volkskrant wilde een of andere snob als Nederlander van het Jaar. Het werd Rachel Hazes. Dankzij GeenStijl...

GeenStijl haalt jaarboek Van Dale

We haalden zowaar het woordenboek met ons 'unieke lexicon'. De dag daarop begonnen we normaal Nederlands te schrijven. En of dat nog niet genoeg was kwam het tijdschrift Onze Taal, een vakblad voor corduroy dragende pijprokers met een ringbaard, met een omslagartikel over ons. Gerard Reve meets Swiebertje...

Op bezoek bij Pedo Ad

In het pre-Rutger-tijdperk ging Hoxha zelf maar met de camera op pad. Hij bezocht Pedo Ad, de drijvende kracht achter de pedopartij.

GeenStijl trekt stekker uit mediapark

We hadden een format, een concept, adverteerders en zelfs een zender. Maar de 'zendercoordinator' wilde GeenStijl opeens niet op primetime televisie. Wij onderhandelen niet met lafbekken en bliezen de boel op.

Bep van Klaveren grootste Rotterdammer

De Grootste Rotterdam aller Tijden was natuurlijk de pugilist Bep van Klaveren. Alweer een internetverkiezing gekaapt door GeenStijl & Achterban. Gewoon, omdat het kan.

GeenStijl-racers

Gast jat Duitse kentekenplaat, zet 'm op zijn auto en scheurt langs flitspalen. Hilarisch! Totdat meneer herkend werd natuurlijk...

GeenStijl geeft Wilders de zak

Wilders schreef een column voor NieuwNieuws, maar weigerde op Tweede Kerstdag door te komen met zijn schrijfsel. De Stijlloze directie ontsloeg Wilders op staande voet.

Christenscholieren groeten Hitler

De meester was even de klas uit. En meteen gingen bij de christelijke scholieren uit Aalten de rechterhandjes omhoog. Geen idee waarom, maar voor ons was het Sieg Heil und Smile, jullie staan op GeenStijl.

Toine de POEP-eter

Boertje van buuten deed heel Nederland versteld staan door een dikke drol op te vreten. Toine werd wereldberoemd en nog dagenlang spraken diverse deskundigen over de gevaren van het verorberen van excrementen. Hoe het nu met Toine gaat? Who gives a shit?

Dumpert redt westerse beschaving

Hoe een filmpje dat verscheen op Dumpert, uiteindelijk FoxNews en al die andere zenders beheerste en de US Marines in verlegenheid bracht

Jihad Rappers versus Hollandse jongens

Twee Hollandsche rechterhandzwaaiertjes worden in een treincoupe in elkaar getikt door Noord-Afrikaanse capuchonnetjes. Moreel dilemma! Voor wie ben je dan? Linksmensen wisten niet meer waar ze het zoeken moesten. Zelfs bij Sargasso trokken ze blikjes Hollandia open.

Wuppies moeten DOOOOOOD

AH gaf zuigende Wuppies weg. De plastic items werden zo ontzettend gehaat door u dat er een spontane vernietiginsactie op gang kwam.

De Chuck Towers Facts

Lee Towes is een grootheid. Hier vindt u de indrukwekkende lijst met feiten over Leendert. En Leen zag dat het goed was...

Vergeten superautomobielen

Extreem populair fototopic op GeenStijl en daarom in de klassiekers.

Playmate Olga op Stijlloos Hoofdkantoor

Mevrouw Olga Urashova, het wereldberoemde Russische Playboy-model (maten: 100-65-95) kwam eens gezellig bij ons langs. Voor een babbeltje natuurlijk, want jongens zijn wij, maar aardige jongens...

GeenStijl, ethisch besef van een pinda

In het tv-programma De Leugen Regeert mocht Vpro-fossiel Chris Kijne zijn licht laten schijnen over de rol van de media in zake de Nijmeegse FietsenHok Affaire. Kijne kleine hersentjes produceerden bovenstaande volzin, en deed ons daarmee een groot plezier. Liever dat dan met je reedt omhoog liggen voor de man met de subsidielul.