Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ophef over Uruzgan-reportage

nlers2HAP, woef, brokje braaf. Pavlov-reactie! Zoals we gisteren al schreven, stromen de kamervragen al binnen over de embedded reportage over onze jongens in Uruzgan. GroenLinks verwijt Nederlandse militairen 'passieve mishandeling'. EenVandaag zendt vanavond een extralange versie van de repo uit. Check anders deze reportage nog even. Nederlandse troepen worden beschoten en met raketten bestookt. Vervolgens ondervragen Afghaanse militairen een hakbar. Gewoon, zo'n gast een beetje naar eigen gebruik onder handen nemen door 'm op zijn voeten te meppen. So what. Het is goedverdoemme oorlog, dus dat mag best een beetje ruig, we hebben het wel over collega's/soldaten onder elkaar. Dus Luitenant Dennis, voortaan op heterdaad betrappen en door het hoofd knallen. Update: SP stelt bij nader inzien geen kamervragen, artikel aangepast.

Reaguursels

Inloggen

Femke ga in hemelsnaam IETS ZINNIGS DOEN in plaats van mijn centjes opstoken aan geleuter! Mensen als jij zijn de ziekte in het bestel!

krokostil | 09-08-07 | 07:05

Kunnen die lui niet beter thee gaan drinken met Hamas?

TyfusLeijer | 08-08-07 | 16:40

net of onze militairen wakker liggen als famke vragen gaat stellen... btw ik oon niet... lekker belangrijk wat die boslimhoer dr van vind

krem | 08-08-07 | 12:13

nattebever 07-08-07 @ 20:11 svp hullie niet gaan noemen zoals deze éne zich noemt. dank u.

Jokkebrok heeft gelijk en de poppenkast een bochel.

"Boem=ho! "is al bereikt, ook in 020

hallevvezool | 08-08-07 | 11:22

Passieve mishandeling jezoes, moet niet gekker worden met die biobakken

Multikuli | 08-08-07 | 11:08

Snuffelkudt 07-08-07 @ 20:00
Misschien wist jij niet wat er in Afganistan stond te gebeuren, maar voor mij was het al op dag een duidelijk dat we daar zitten door de politieke spelletjes van Balkenden, en dat we daar flink op de klote gaan krijgen van de Taliban, is voor mij ook al lang duidelijk.

souty | 08-08-07 | 09:07

Ach, ik zeg maar zo: "ik zeg maar niks". Het is tenslotte links waar we over praten.

RightOfMind | 08-08-07 | 01:23

Wijs besluit van de SP.

Murdockyoufool | 08-08-07 | 01:23

ons leger heeft slechts de bevoegdheid om op vrijwillige basis iemand te verhoren.
totaal bespottelijk mandaat is ons leger meegegeven
wanneer ons leger het nodig acht om over te gaan op marteling prima ook het in gijzeling nemen van familieleden en woning is prima het toedienen van stroomstoten of het afzetten van ledematen is ook prima
wanneer de persoon zn zegje heeft gedaan is tie nutteloos geworden en knal je hem af (mensen gevangen nemen kost teveel en is resultaatloos)
alles is gerechtvaardigd zolang die afghanen maar niet hier in nl komen.
we zijn het afval uit ruwanda en joegoslavie ook nooit kwijtgeraakt al die oorlogsmisdagers zitten nog steeds hier te liegen en te bedriegen op onze kosten.
allemaal kunnen ze terug naar ruwanda en joegoslavie die oorlogen zijn al zolang over die mensen moeten gewoon terug naar hun eigen land

tokkie | 08-08-07 | 01:13

Leve buitenlandse pers!!!
En wij maar denk dat we hier zulke vrije informatie ontvangen.
Goed dat we daar zijn, onze jongens zijn lekker bezig

Kudoooo's +4

hfakker | 07-08-07 | 23:24

Het lijkt nog niet tot iedereen hier en in de 2e kamer te zijn doorgedrongen maar we zijn domweg al een tijdje in oorlog met de Islam.
In afghanistan vallen er konkrete doden , hier tot nog 1 en een aantal mishandelde homo's en afvalligen alsook talrijke vrouwen die het slachtoffer van eerwraak zijn geworden (mannen trouwens ook maar hier wordt veel minder ruchtbaarheid aan gegeven).
The bottom line is dat je met mensen die er een tribale mentaliteit op na houden niet op z'n oud-hollands kunt overleggen/ diskutieren so zu sagen.
Zij moeten voelen dat er een grens is zonder dat gaat men in een tribale cultuur net zolang verder tot "Boem=ho! "is bereikt.
Het is om die reden dat ik denk dat deze hele hysterie om moslims zo hoog oploopt. Wij knuffelen en beleren graag . Het een werkt verstikkend het ander roept aversie op, beiden roept agressie op, tís niet zo moeilijk te brgrijpen hoor , je moet het wel zien .

Jokkebrok | 07-08-07 | 23:11

Al die Pavlov-reacties op het nieuws zijn inderdaad achterlijk, fijn daarom dat GS ons steeds weer trakteert op zulke verrassende en scherpe analyses. :-) Ein Mensch ist kein Tier.

ich bin unschuldig | 07-08-07 | 22:16

King of controversy 07-08-07 @ 21:35
Neuh, dat denk ik niet.
Dan maar alles afknallen.
Hee, uh, ik ga ff Kouwes lezen. Islamieten verder de tyfus etc.

nattebever | 07-08-07 | 21:59

@ nattebever 21:33
En jij denkt serieus dat een Afghaan eerlijk tegen een Amerikaan gaat vertellen dat hij 'islamiet' is, als hij weet dat hij en z'n familie meteen worden neergeknald?

King of controversy | 07-08-07 | 21:35

King of controversy 07-08-07 @ 21:13
Vragen?
Schieten bij twijfel. Vraag is niet: ben je Taliban of Taliban-minded. Vraag is: ben je islamiet.
If yes, = war = dead.
If no, internet.
Kun je ook groepsgewijs doen, of dorpsgewijs.

nattebever | 07-08-07 | 21:33

@ nattebever
Jij wilt aan bijna 32 miljoen mensen gaan vragen of ze de taliban steunen of niet? Slim...

King of controversy | 07-08-07 | 21:13

King of controversy 07-08-07 @ 20:49
Simpelweg, zoals je al zegt, door zoveel mogelijk mensen neer te knallen, zodat er voor hergroepering (te weinig, te verspreid) geen gelegenheid meer is. Friend or foe. Ben je islamiet? Dead.
If not, you live, maar je komt wel op het internet. Om de schijnheiligen geen schijn van kans te geven.

Verder zonder camera's, dat spreekt. Kunnen we ook zonder jouw spigiesche dementie.

Ik bedoel dus niet dat je alle Afghanen moet uitroeien, maar ze wel kleur moet laten bekennen. Bij twijfel, afknallen.
Zo gaat dat in oorlogen. Doe je dat niet, dan win je niks.
Tough world man.

nattebever | 07-08-07 | 21:05

@King of controversy 07-08-07 @ 20:07,
ik zat te wachten tot de zalm gaar was,
en had duidelijk even geen zin in wachten,
maar dat hou je toch,
met zalm.

vander F | 07-08-07 | 20:52

@ nattebever 20:11
"Een oorlog moet je winnen"
en daar ben ik het helemaal mee eens. Maar hoe win je deze oorlog? Simpelweg door zo veel mogelijk vijanden neer te knallen? De traditionele manier van steden innemen, blitzkrieg enzo?
Nee, dit is een oorlog die zich afspeelt in een psygische dimensie. Het slagveld is niet Uruzgan, maar de publieke opinie van de mensen in Uruzgan.
Het is niet voldoende om een dorp te bezetten, je moet de inwoners 'veroveren'.
en hoe doe je dat nu het beste? Ik heb daar wel een mening over, maar ben eerst eens benieuwd naar de jouwe...

King of controversy | 07-08-07 | 20:49

nattebever ik deel je mening. 2E KAMER GA TERUG AAN JE WERK!!! STELLETJE DIENAARS!!

Harley Quinn | 07-08-07 | 20:33

Een oorlog moet je winnen.
Meer niet.
Of er niet aan beginnen.
En begin je toch, dan is alles geoorloofd. Als je daartoe niet bereid bent, kun je beter thuisblijven.
Ies niet zo moeilijk. Vraag maar aan de Azteken, Maya's en andere Amerikaanse volkeren - du moment dat je kunt worden weggevaagd, word je ook weggevaagd. Immers oorlog hè?
Nou ja, we kunnen beter daar vechten, dan dat die halve zolen hier heen komen met hun ieslam=vrede.
Ieslam=oorlog, maar niet iedereen wil dat begrijpen. Jammer eigenlijk dat Huntington sprak van botsende beschavingen - alsof de islam een beschaving is.

nattebever | 07-08-07 | 20:11

Geinige naam had die brigadegeneraal. Verder boeide het weer es totaal niet.

Shareholder | 07-08-07 | 20:11

Jezus vander F, je kan jezelf toch wel een halfuurtje vermaken?
@ 19:31
Sstt, niet verder vertellen
@ 19:34
*zet Albanie op "to-do" lijstje
@ 19:40
Een vergadering van de Veiligheidsraad?
@ miko
Goed punt. Vervang handen afhakken dan maar door zweepslagen

King of controversy | 07-08-07 | 20:07

King of controversy 07-08-07 @ 18:00
De nobele Marijnissen stelt geen vragen, zie update. Jan maakt zich wel heel erg druk over de thuiszorg, logisch als je met een hernia op bed ligt.

Karel kwakbol | 07-08-07 | 20:05

de discussie of we er al dan niet terecht zitten buiten beschouwing gelaten: we zitten er nu eenmaal , das een feit en het is oorlogsgebied.
We hebben als" land" besloten onze jongens daarheen te sturen.

het is typisch nederlands( lees links) om te veronderstellen dat het in oorlogsgebied allemaal volgens de regeltjes en het verdrag van geneve gaat De praktijk is gewoon anders.

Ik krig hier vietnambeelden bij. het leger sturen naar vreemd gebied en vervolgens je eigen militairen afzeiken bij het minste geringste.

we zouden onze jongens onvoorwaardelijk moeten steunen zeker gezien ze in een situatie terecht zijn gekomen die van te voren ( door de politiek) niet voorzien was.
Tis weer Holland op z'n smalst.. bah bah bah.

Snuffelkudt | 07-08-07 | 20:00

@miko
De spatie balk is die lange onderaan je toetsenbord !!!

miko | 07-08-07 | 19:52

landverraders 1ste klas, vieze linksen.

musclehedz | 07-08-07 | 19:52

Het is g*dverdomme oorlog en dan zitten ze te zeuren. In de 2e wereldoorlog hadden ze anders ook niet veel babbels

DMX123456 | 07-08-07 | 19:47

King of controversy 07-08-07 @ 19:11

Niet waar de miljonair kan een kunsthand kopen en de zwerver moet voortaan de muntjes aan nemen in zijn centenbak.En dat geeft weer problemen metdankjewel zeggen.

miko | 07-08-07 | 19:44

@King of controversy 07-08-07 @ 19:27.
ik wist het wel, je bent zo jeauds als de pest he?

vander F | 07-08-07 | 19:31

Kyokushinkai 07-08-07 @ 19:26
*Jij bent geen haar beter dan de Taliban of welk achterlijk sharia volk dan ook*

Oh ja. Nu ga je schelden op anderen. Dat zal JOU respect opleveren zèg!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 07-08-07 | 19:29

@Jan Joris> bij deze dan

Kyokushinkai | 07-08-07 | 19:28

@ vander F
Ik heb overal mijn contacten zitten. Stiekum smeedt ik in de duistere gedrochten van mijn kelders een uniek wereldwijd complot:
Eerst de banken, dan de regeringsleiders, en vervolgens de drugs, en dan ligt de complete wereld aan mijn voeten.

King of controversy | 07-08-07 | 19:27

@lekker wijf> nee over mensenrechtenschendingen van de Taliban daar hoor je immers nooit iemand over. Onder welke steen leef jij? En als je meer schoppen onder reten wil, maw, het mishandelen van gevangenen ga je toch lekker in Iran wonen? Jij bent geen haar beter dan de Taliban of welk achterlijk sharia volk dan ook.

Kyokushinkai | 07-08-07 | 19:26

Kyokushinkai 07-08-07 @ 19:22
*Inderdaad en ben geloof ik nog steeds bezig op stupide posts te reageren*

Maar als 'weldenkend mens' had JIJ natuurlijk al lang kunnen beslissen de eer aan jezelf te houden.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 07-08-07 | 19:25

Jezus Christus, onze huilebalkende softies zijn weer eens van streek. Maar als er echt reden tot klagen is, bijvoorbeeld als de Taliban onschuldigen verminken of vermoorden, dan hoor je ze niet, want dat is dat de cultuuuuur van die moslims en daar durven onze linkse helden niets over te zeggen. En maar kruipen, kruipen, kruipen voor de islam. Het is toch godvergeten treurig dat zulk volk in de kamer zit en zijn bek maar mag opentrekken ter demonstratie van de eigen stompzinnigheid. Kom op VVD en PVV, geef die softe jankers een geweldige schop onder hun verwende babyreet, dat zal ze leren.

lekker wijf | 07-08-07 | 19:24

@King of controversy 07-08-07 @ 19:11
Fins model van boetes dan maar? Percentage van het jaarinkomen met een minimum?

dlseth | 07-08-07 | 19:24

@Jan Joris> daar ben ik blij om, lach me ook dood om jou.

Kyokushinkai | 07-08-07 | 19:24

@Jan Joris> Inderdaad en ben geloof ik nog steeds bezig op stupide posts te reageren

Kyokushinkai | 07-08-07 | 19:22

Kyokushinkai 07-08-07 @ 19:19

Me mij gaat het prima. Ik vermaak me uitstekend met jou.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 07-08-07 | 19:21

Kyokushinkai 07-08-07 @ 19:18
*sry m8, de humor ontging me ff*

Maar ja, JIJ hebt een afwijking zo bekende jij zelf @ 19:13.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 07-08-07 | 19:20

@Jan Joris> gaat het wel goed met je?

Kyokushinkai | 07-08-07 | 19:19

@King of controversy 07-08-07 @ 19:12,
*in diepe bewondering voor de gedegen kennis van de Afghaanse psyche*

Kom je d'r vaak?

vander F | 07-08-07 | 19:18

@King> sry m8, de humor ontging me ff, je hebt gelijk :)

Kyokushinkai | 07-08-07 | 19:18

Net bij 2vandaag ook die reportage gezien. Het gaat over de situatie van de nederlands troepen die met een stelletje barbaren die schieten op luchtkastelen moeten samenwerken. Vervolgens stelt die muts van 2vandaag 20 minuten lang dezelfde vragen over "mishandeling". Jezus wat een gezeik. In de jaren 60 werden er toch ook geen kamervragen gesteld als de meester de jongen in de klas met een lineaal op vingers mepte?
Gevalletje alleen letten op de details.

Doet me een beetje denken aan de aanslag op het WTC en dan vragen: maar hadden de passagiers in die twee vliegtuigen wel lekker te eten en te drinken want dat is toch erg belangrijk!

-=PyP=- | 07-08-07 | 19:17

@ Kyokushinkai 19:11
HINT niet elke opmerking op dit blog is even serieus bedoeld
/HINT

King of controversy | 07-08-07 | 19:17

Kyokushinkai 07-08-07 @ 19:14

Wist jij al dat Hitler en Stalin de oorlog verloren hebben?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 07-08-07 | 19:16

@Jan Joris> dat deed jij, genie die je er me toch bent.

Kyokushinkai | 07-08-07 | 19:14

*'ies allemaal schuld van links'*

Joehoe Kyokushinkaitje! Je deed weer duimzuigen hè!? Want waar deed JJJJ dan links schuld geven?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 07-08-07 | 19:13

@Jan Joris> ik heb een afwijking dat ik MOET reageren op onnozelheid. Mijn welgemeende exuses daarvoor. Toedels!

Kyokushinkai | 07-08-07 | 19:13

@ vander F 19:07
Ja. Die Afghaan wordt gestraft vanwege de informatie die hij misschien heeft.

King of controversy | 07-08-07 | 19:12

Tja, was te verwachten. Nu nog even een spoed debatje en klaar is kees. Stelletje kutgraten.

*BEEP* | 07-08-07 | 19:12

@King> dan ga je toch fijn in Iran wonen? Elke dag feest daar.

Kyokushinkai | 07-08-07 | 19:11

@ Kyokushinka 19:02
Och, mishandeling kan ook iets nobels hebben.
de straf is voor iedereen gelijk.
een geldboete van 40 euro is een veel grotere straf voor een bjstandsmoeder dan voor een miljonair. En vaak is ook een gevangenisstraf af te kopen met een flinke boete, danwel schikking. Hier hangt de straf dus in zekere zin van je bezit af. Maar de straf van een hand eraf is voor een miljonair even zwaar als voor een zwerver.

King of controversy | 07-08-07 | 19:11

Kyokushinkai 07-08-07 @ 19:09

Je was toch uitgedebateerd met mij? Waarom pruttel jij dan nog?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 07-08-07 | 19:11

@Jan Joris> Ah ik dacht al, wanneer komt de 'ies allemaal schuld van links' opmerking. Nou, daar istie dan! Echt de meest waardevolle bijdrage aan 'het debat'. En nu echt toedels, doei!

Kyokushinkai | 07-08-07 | 19:09

@King of controversy 07-08-07 @ 18:57,
snap ik, maar jij neemt dus aan dat Afghanen net zo redeneren als jij nu doet?

vander F | 07-08-07 | 19:07

'het debat' Is zo extreem typisch des linksche mensjes. Dan gaan ze het met ze allen eerst oneens zijn en vervolgens toch weer eens zijn. Geynig toch?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 07-08-07 | 19:05

Kyokushinkai 07-08-07 @ 18:59
*dit inhoudsloze debat*

Ja het debat! Nou ja doe maar toedels dan Kyokushinkai!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 07-08-07 | 19:02

@King> boeie, ik vind het gebruik van de sharia en elke cultuur waarin mishandeling normaal is het laagste van het laagste.

Kyokushinkai | 07-08-07 | 19:02

@ Kyokushinkai
Niks verlagen he?
vander F spreekt mij aan als de kennelijke woordvoerder van de multiculturalisten, dus dan is elke cultuur gelijk. Het gebruik van de sharia is anders, niet lager. (multiculturalistisch gesproken dan he)

King of controversy | 07-08-07 | 19:00

@Jan Joris> dan moet je maar eens stoppen met het uit je duim zuigen dat het mishandelen van gevangenen 'enigszins genuanceerd wordt.'. Als je werkelijk geen moeite met lezen en schrijven had gehad dan had je wel het woord 'bagataliseren' gebruikt. Tot zover dit inhoudsloze debat met jou, toedels!

Kyokushinkai | 07-08-07 | 18:59

@ vander F 18:54
Omdat ze het als straf beschouwen.
Vergelijk het met te hard rijden. Zou je voor elke kilometer te hard 50 euro krijgen, dan zullen weinig mensen dat als een straf zien.
Afghanen steunen de Sharia. Ze zien in dat pijn een straf is, en dat betekent dus dat ze pijn niet fijn vinden. Snappie het nu?

King of controversy | 07-08-07 | 18:57

Kyokushinkai 07-08-07 @ 18:53

Ik heb geen enkele moeite met lezen. Schrijven en begrijpen zijn lastiger, maar ook daar ben iki niet slecht mee. Duimzuigen daarentegen vind ik vies en begin ik niet aan.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 07-08-07 | 18:57

vander F> het gaat niet om of de Afghanen het al dan niet zien zitten, het gaat erom dat wij als beschaafd land ons niet gaan verlagen tot niveautje sharia.

Kyokushinkai | 07-08-07 | 18:56

@KOC,
maar hoe kom je er bij dat de Afghanen dat niet zien zitten?

vander F | 07-08-07 | 18:54

@Jan Joris> lezen is moeilijk idd.

Kyokushinkai | 07-08-07 | 18:53

Kyokushinkai 07-08-07 @ 18:49

Weet je, ik heb nergens in dit draadje ergens een waardeoordeel gegeven. En anderen deden dat ook niet behalve dat men het voetzoolklappen enigszins nuanceerde. De rest heb jij helemaal zelf verzonnen.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 07-08-07 | 18:52

@ vander F 18:42
Als Afghanen immuun waren voor pijn, dat straf je ze toch niet met pijn, wat de sharia wel doet. Dus vandaar. Een lijfstraf wordt gezien als onplezierig. Afganen kunnen dus ook pijn hebben, en daarom is martelen ook fout.

King of controversy | 07-08-07 | 18:50

Jan Joris> ..... of lul je zomaar wat?

Kyokushinkai | 07-08-07 | 18:49

Kyokushinkai 07-08-07 @ 18:45
*Ik heb het over lijfstraffen die hier door geestelijk mindermedeelden goed worden gekeurd.*

Jaja. Heb jij soms last van je dikke duim?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 07-08-07 | 18:49

@Jan Joris> Ik heb het over lijfstraffen die hier door geestelijk mindermedeelden goed worden gekeurd. Waar vechten we dan voor in Afghanistan? Als we lijfstraffen prima vinden zijn we geen haar beter dan de Taliban of andere achterlijke sharia aanhangers.

Kyokushinkai | 07-08-07 | 18:45

@King of controversy 07-08-07 @ 18:35,
"Juist de sharia bewijst dat ook Afganen lijfstraffen niet zien zitten."
die zin vat ik niet, leg eens uit?

vander F | 07-08-07 | 18:42

Kyokushinkai 07-08-07 @ 18:37
*Welja joh, terug naar lijstraffen*

Waar heb jij het nou weer over? Oorlog in Afghanistan of Nederlandse schoolkindertjes? Of lul je zomaar wat?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 07-08-07 | 18:39

wenende Weldenkende Menschen stemmen mij vrolyck

Jan Passant | 07-08-07 | 18:37

vander F 07-08-07 @ 18:26

Is mischien wel zo maar je werkt wel mee.Zolang je de Afghaanse politie/militairen traint , ondersteunt en rugdekking geeft ben je mede verantwoordelijk.Een paar meppen op een voet zou ik ook niet warm of koud van worden maar je krijgt wel een vervaging van *ahum* normen en waarden.

miko | 07-08-07 | 18:37

Welja joh, terug naar lijstraffen, heel normaal. Laten we dan gelijk onze beschaving opgeven waar we zoveel eeuwen voor hebben gevochten. Terug naar de middeleeuwen, de debielen hier die daarvoor pleiten adviseer ik om maar in Iran ofzo te gaan wonen. Elke dag feest daar met lijfstraffen. Rot op uit mijn beschaafd Nederland graag.

Kyokushinkai | 07-08-07 | 18:37

@ Louis Cypher
Als ik in die grot zit, heb ik liever dat mijn bevrijders afgaan op betrouwbare informatie, dan op uit marteling verkregen informatie.
@ vander F
Juist de sharia bewijst dat ook Afganen lijfstraffen niet zien zitten.
Verder verfoei ik de bezetting niet, maar de praktijken die gepaard gaan met die bezetting. Afganen zijn van de regen in de drup belandt, en daarmee zijn veel mensenlevens voor verspild. Dat is zonde, in elke cultuur.

King of controversy | 07-08-07 | 18:35

Het slaan op de voetzolen is in vrijwel de gehele Arabische wereld en het Middenoosten een geëigende lijfstaf voor ondeugende kinderen op school, vergelijkbaar met een tik met een rietje op de handpalm zoals vroeger hier gebruikelijk, of een klap op de billen.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 07-08-07 | 18:29

@miko 07-08-07 @ 18:11,
hoezo?
Die Afghanen meppen elkaar, gaat ons niets aan toch.

vander F | 07-08-07 | 18:26

DonutFrutter 07-08-07 @ 17:31

Niet te veel relativeren dat is ook gevaarlijk.Neemt niet weg dat ik vind dat GL en de SP gelijk hebben als we ons niet moeten verlagen tot dezelfde pratijken als de Taliban.Heeft niks te maken met in de rug steken etc maar eerder met beschaving.Verder vind ik dat we onze taak hebben gedaan(of de vs) het totalitaire taliban regime is weg en dan moeten wij ook optyfen.Wel een oogje in het zeil houden maar verder zoeken ze het maar mooi zelf uit.

miko | 07-08-07 | 18:11

Taliban = liev. Natuurlijk hadden ze die man met die ontsteking nooit mogen overdragen aan de Afghaamse politie want iedereen weet toch dat Afghaanse politie klappie-klappie doet? Nee hoor, gewoon even vriendeijk in het Engels ondervragen, kopje rooibosthee erbij. Oh hij verstaat het niet, nou ja laat maar weer lgaan want we kunnen hem natuurlijk niet overdragen aan de Afghanen want dan gaat de SP huilie-huilie doen. *begint alvaste de shariah die over 20 jaar democratisch ingevoerd zal wroden in Nederland te bestuderen*

HerrOttoFlick | 07-08-07 | 18:11

nog even een keer @ Boeddhi 07-08-07 @ 16:28

Nee, als een moslim een westerling slaat is het matte. Als een moslim westerlingen gaat opblazen in de naam van all*l, DAN is het een extremist.
En het westen had een heel goede reden om irak binnen te vallen: olie

MTB | 07-08-07 | 18:09

@King of controversy 07-08-07 @ 18:00,
blijkt een zelfingenomen etnocentristische visie.
En meningkjes, voetsstoots aanemen dat Afghanen wat klapjes op de voeten zouden afwijzen lijkt me niet opportuun.
Die mensen gaan voor de Sharia, staat bol van de lijfstraffen, vinden ze daar juist heel goed en zelfs nodig.
Dat jou dat niet aanstaat is duidelijk.

Die door jouw verfoeide bezetting leidt juist tot het onderdrukken van Afghaanse gewoonten, zoals wat voetzool meppen, als het aan jou ligt tenminste.

vander F | 07-08-07 | 18:08

@King of controversy
Tja knul. De waarheid kan hard aankomen....
Jouw uitzonderingen bevestigen de regel. Ga eerst maar eens wat serieuzer onderzoeken, voordat je zo stellig je onzinnige, pacifistische mening verkondigd. Er zijn meer voorbeelden van succes van de wat hardere aanpak dan van collateral damage. Ik spreek uit ervaring. Vele missies meegemaakt bij het vreemdelingen legioen. Wie niet horen wil zal voelen. That is life. It is all part of the game. Kijken of JIJ nog steeds jouw mening blijft verkondigen, als JIJ in die grot zit. Wellicht ook vrij opportunistisch???

Louis Cypher | 07-08-07 | 18:07

@ vander F 17:45
formeel heeft Amerika Afghanistan bezet, en heeft Afghanistan een democratie opgelegd. Daar kun je het mee eens zijn of niet, en vanuit een multicultureel perspectief bekeken, is er veel voor te zeggen om het oneens te zijn om Afghanistan een democratie op te leggen. Maar aan de andere kant, is dat nou eenmaal gebeurd, en is het daarmee ook vrij zinloos om daar een mening over te hebben.
Zinvoller is het in ieder geval om te kijken of die democratie een vooruitgang heeft betekent voor de inwoners in Afghanistan, en er even vanuit gaande dat ook Afghanen liever niet gemarteld worden (ja, die stelling kun je hoogmoedig noemen), kun je het huidige Afghanistan geen verbetering noemen ten opzichte van het Afghanistan onder de Taliban, juist omdat martelpraktijken nog steeds doorgaan, en juist omdat de staat daar zelfs achter zit.
Maar gelukkig zijn daar nog brave politici als Femke Halsema en de nobele Marijnissen, om dit onrecht te bekritiseren, en daarmee de Afghaanse bevolking van een lichtpuntje te voorzien in de duisternis die Amerikaanse bezetting eet

King of controversy | 07-08-07 | 18:00

@Folkert Meinhof
Doe eens niet zo generaliseren. Genoeg linkse mensen geloven nog steeds in de noodzaak hetzij kritisch en een leger die moet je wel kritisch blijven volgen. Wij blijven verantwoordelijk voor hun daden als land. Als inwoner kan je best kritisch betrokken zijn. En ja dat gezever over ondervragen is spijkers op laag water zoeken. Het is geen kringgesprek met koffie en thee.

spooky | 07-08-07 | 18:00

LLink-se mensen leven niet in de echte wereld. Ze willen nog het lieftst die Nederlandse soldaten met de handen op de rug gebonden laten vechten. En vervolgens wel moord en brand schreeuwen als er een van om het leven komt...

Folkert Meinhof | 07-08-07 | 17:55

Als ze gewoon vriendelijk vragen of er aan de distributie operatie van mensen die het oneens zijn met de Taliban; kunnen we eindelijk opbouwend aan de slag zoals in de old days, vraag maar aan Karremans hoe dat moet efficient transporteren.

spooky | 07-08-07 | 17:47

@KOC,
dit valt me vies van je tegen, als woordvoerder der multiculturalisten.
Alle culturen zijn gelijkwaardig en het geeft geen pas onze culturele waarden aangaande Afgaanse plaatselijke gebruiken vanuit de hoogte te bekritiseren en aan hun op te dringen.
Vuige etnocentrist die je bent.

vander F | 07-08-07 | 17:45

@ Louis Cypher 17:35
Ach man, doe toch niet zo achterlijk.
Martelen werkt niet om informatie los te krijgen, tenzij dat geschreven staat in een filmscript.
Tenzij je het waardevolle informatie vindt dat de Joden de putten vergiftigden, waardoor er overal in Europa de pest uitbrak.
Tenzij je het waardevolle informatie vindt dat Mariken bekent heeft een heks te zijn, en ook de namen van 5 andere heksen kent.
Tenzij je het waardevolle informatie vindt, dat ene Louis Cypher binnenkort gaat bekennen, met een beetje hulp, dat hij, en hij alleen, de aanslagen van 9-11 heeft gepland en uitgevoerd.

Begin je nut van martelen al te snappen, mafketel?

King of controversy | 07-08-07 | 17:45

SP en goor links moeten een kappen met zeiken over dit soort dingen!

Jan Maorijnissen zal in zijn partij ook best wel eens iemand een klap voor de kop verkopen om dingen niet te plaatsen... wat een gemierenneuk zeg.
Als die man intel heeft over waar zijn vriendjes zijn, helpt liev vragen niet, dan moet het wat harder... en dan is een klapje op het hoofd er zachtzinning.... bij mij had een schot door de knieschijf van de talibanert plaatsgevonden....

Behangdelul | 07-08-07 | 17:44

King of controversy 07-08-07 @ 17:32

Hehe, als iedereen die logica zou volgen, zou het wel erg rustig worden op GS.

Maaier | 07-08-07 | 17:40

Ik ben inderdaad benieuwd, wat voor een onzin we weer te horen zullen krijgen van PVDA /Groen Links en onze Moa en Stalin verheerlijkende SPers. Weten jullie nog vorig jaar, toen er door hun ook zoveel onzinnige commotie ontstond rond het zogenaamde martelen door onze mannen aldaar? Ik zou die hysterische krijsers ook wel daar willen zien. Kijken, of ze nog steeds zo als de beste stuurlui aan wal de moraalridder lopen uit te hangen, als ze vastgebonden in een grot zitten, wachtend op het onthoofden. Of ze dan nog steeds eisen, dat een gevangen kamelenneuker, die de grot zou kunnen onthullen niet wat harder mag worden aangepakt. Opertunisten, die socialisten. Bah, bah, bah, kots kots braak.....

Louis Cypher | 07-08-07 | 17:35

@ sjaak +koerbagh
sorry, was de eerste en de laatste keer dat ik cafeine vrije koffie zoop.
*tweede poging onderneemt*
Waarom vielen de VS Afghanistan binnen
*5x over leest*
@ Maaier
Er zit een verschil tussen genuanceerd en subtiel
Iedereen die dit martelen steunt, is even erg als de Taliban.
Iedereen die dit martelen steunt, vindt waarschijnlijk ook dat alle Taliban dood moeten
Iedereen die dit martelen steunt, zou dus onmiddelijk zelfmoord moeten plegen.

King of controversy | 07-08-07 | 17:32

schande.... neu, maar dan niet gaan zeiken van; "zie jhe wel!" als een stel van die bom mongolen hier een bus of treinstel opblazen.

Peking Eend | 07-08-07 | 17:31

@ miko 07-08-07

Hoe idealistisch het ook zou zijn, moet ik daarbij toch een kanttekening zetten

IK zou niet weten aan welke kant ik zou staan, want het is achteraf gelul.
NU, ja zou ik zo redeneren, maar in de situatie van die tijd ?
ik heb een gezin dat gevoed moet worden, en misschien ben ik dan een lafaard, maar dat gaat voor, en als het verzet mij geen garantie zou kunnen geven om te eten, dan ga ik naar de partij die dat wel doet.

er zit nog altijd een verschil tussen actief en passief verzet.
en ik heb best begrip voor de strijdende taliban, men heeft een standpunt, en houdt zich daar aan.
en in die ogen zijn de buitenlandse militairen vijanden, die HUN land bezetten

Maar door de overvloed van (mis)informatie en het feit dat ze op 'onze' jongens schieten zijn ze per definitie slecht ?
krom, maar als je het aan de taliban strijders vraagt, doen ze het voor het zelfde doel als elke andere verzetsstrijder - patriottisme....

( en dan een HEEEL ander soort dan de amerikanen er op na houden !!!! )
dat is geen patriottisme, maar globalisme !

DonutFrutter | 07-08-07 | 17:31

Omissie @me @ 17:24:
Je *zou* zeggen... (etc.)

koerbagh ® | 07-08-07 | 17:25

@King of controversy 07-08-07 @ 17:21:
Vielen de VS Amerika binnen?! Schande! Je zeggen dat zoiets toch wel op het nieuws moet zijn geweest.

koerbagh ® | 07-08-07 | 17:24

@King of controversy 07-08-07 @ 17:21
Omdat het hun eigen land is?

sjaakdeslinksesul | 07-08-07 | 17:23

King of controversy 07-08-07 @ 17:21

NIte van die genuanceerde dingen zeggen KoC, je weet dat dat niet hoort.

Maaier | 07-08-07 | 17:23

Waarom vielen de Vs Amerika binnen?
Als wraak voor 9-11, omdat er toevallig een barbaars regiem zat dat mensen martelde, en omdat ze er democratie wilden brengen (en misschien nog wat andere randredenen).
Vooral even focussen op dat tweede punt. De Taliban martelde mensen die in hun ogen fout waren, wij martelen mensen die in onze ogen fout zijn.
Daarmee zijn wij dus niets beter dan de Taliban?
Nee, want wij hebben politici als Halsema die ons juist onderscheiden van die Taliban, door zich kritisch op te stellen.
Wel weer jammer dat de GS-reaguurder liever Taliban praktijken steunt dan Halsema...

King of controversy | 07-08-07 | 17:21

Uiteraard reageren de socio-facisten nooit als een van onze jongens het loodje legt...

Ahasveros | 07-08-07 | 17:20

Johnny Dip 07-08-07 @ 17:00

Die Afgeghaan verstond hem prima ,maar sinds wanneer moet hij luisteren naar een infidel??

miko | 07-08-07 | 17:19

Is Femke nou geschokt of verontwaardigd?

Karel kwakbol | 07-08-07 | 17:16

Boeddhi 07-08-07 @ 16:28

Taliban=fascisten=duitsers in wo II.Jouw opa zou aan de kant van de Nederlanders vechten als hij in Afghanistan zou wonen.
Verder hebben SP en GL wel gelijk natuurlijk.
Kom op jongens inpakken die boel en naar huis!

miko | 07-08-07 | 17:15

EenVandaag zendt de versie exclusief uit, dus haal die link naar CNN mar weg

Karel kwakbol | 07-08-07 | 17:10

Boeddhi 07-08-07 @ 16:45
Nee, die nederlander vond het helemaal niet leuk, keek nog even of ze niet te ver gingen, maar die moslims zelf zagen er de lol wel van in. En ook dat is positief, wij brengen weer een beetje lol in het leven van de afghanen. Alleen die hashandelaar/taliban zat er wat sipjes bij.

sjaakdeslinksesul | 07-08-07 | 17:09

Boeddhi 07-08-07 @ 16:53
lmao, zoiets heet na-oorlogs verzet.

Lebowski Achiever | 07-08-07 | 17:06

Die dictator van de sp en die seikers van groenlinks moet maar es een toer mee, 1 vuur gevecht en klaar!!, dan piepen ze wsl wel anders.

kingpin[|v|] | 07-08-07 | 17:04

@ preacher : er is een hoop show voor de camera bij, tenminste dit is mij verteld door wat denen op militaryphotos.com

Dr.Bob | 07-08-07 | 17:03

Dat is eigenlijk het enige nadeel aan het huidige GL, dat ze nog een beetje naïf zijn rondom oorlogsvoering. Als je militairen hebt, gewoon schieten godverdomme.

gigi gorgonzola 07-08-07 @ 16:34

Onder Saddam was het een stuk rustiger, minder etnische spanningen en minder reli-idioten in Irak. Adghanistan is naturlijk wel echt een verbetering.

Maaier | 07-08-07 | 17:02

Boedhi
Was het beter geweest als de CIA mensen per boot vervooerd had?

Sisenandus | 07-08-07 | 17:01

Hij zei nog: "hee joh, dat mag je niet doen hoor", maar gelukkig verstond die Afghaan geen Nederlands.

Johnny Dip | 07-08-07 | 17:00

kut SP
die soldaten doen goed werk in Verwegistan maar zij moeten weer zeiken omdat ze niet als moraalridder optreden tegen afghanen

Nuts | 07-08-07 | 16:58

HAHAHAHAHa.....

SP en groen slinks....... kijken televisie.

*zucht*

van die typische tv partijen, CNN volgers en ras opportunisten.

vander F | 07-08-07 | 16:54

laat ze dan ook even de channel 4 docu's over europa en islamisering uitzenden. Dit soort huilonderwerpen interresseren me geen lor.

waskuip-admiraal | 07-08-07 | 16:53

azijnseiker 07-08-07 @ 16:31

Sorry, ik wist niet dat je opa een fout was in de oorlog. Met wij bedoel ik Nederland en zijn verzetstrijders. Mijn opa deed dat wel. Dus daarom zeg ik vanaf nu WIJ minus de gene die daar niet bij wil horen of voorouders hebben die NSB-er waren of moffenhoer etc...

Boeddhi | 07-08-07 | 16:53

dit meen je niet...

Lebowski Achiever | 07-08-07 | 16:49

sjaakdeslinksesul 07-08-07 @ 16:35

Maar misschien wel in opdracht van. Net als bij de CIA vluchten, daar werden ook mensen naar landen gestuurd, in opdracht van Bush en zijn vrienden, die het niet zo strikt nemen als het om ondervragen van verdachten gaat.. Nee wij martelen niet, we laten het doen! Voor mij is dat het zelfde..

Boeddhi | 07-08-07 | 16:45

Why the fuck zij ze daar ook al weer!? Laten we het daar eens over hebben. . Onze zuurverdiende belastingcenten, gvd. Stuur die jongens terug en snel een beetje.

geezzmeteeezzz | 07-08-07 | 16:45

Boeddhi 07-08-07 @ 16:28
neuqen?

Teen | 07-08-07 | 16:41

@ Boeddhi:
Beheers je!

pek en veren | 07-08-07 | 16:38

Links en realisme gaat niet samen!!!!

spoorzoeker | 07-08-07 | 16:37

Boeddhi 07-08-07 @ 16:28
Een moslim sloeg een andere moslim.

sjaakdeslinksesul | 07-08-07 | 16:35

Het schijnt werkelijk zo te zijn dat sommigen Saddam liever hadden dan de situatie heden in Irak. Het schijnt werkelijk zo te zijn dat sommigen de Taliban liever hadden dan de westerse eenheden in Afghanistan. Dan heb je werkelijk een bord van 2 meter dik voor je kop. Ja ja, kom d'r maar weer in...

gigi gorgonzola | 07-08-07 | 16:34

En dan hebben ze onze Bejaarde ook al van zijn Brommer geschoten.
Foeierdefoei!

kuttekrap | 07-08-07 | 16:33

@Boeddhi

ben je al lang een sukkel?Misselijke bolsjewieken moeten niet zeiken als moslim ondermensjes klappen krijgen,daar zijn ze namelijk voor.

halililala | 07-08-07 | 16:32

Boeddhi 07-08-07 @ 16:28

Zou je niet "wij" willen gebruiken bij : gebruikten wij geweld tegen de Duitsers.

Als jij dat namelijk zo opschrijft dan word ik nl. heel erg misselijk.

azijnseiker | 07-08-07 | 16:31

Als een regering liegt dan is het toch volgens normen en waarden dat ze dan aftreden...

da wizard | 07-08-07 | 16:31

@ Putje

Op Wikipedia staat over de Waalsdorpervlakte: "Na de oorlog werd Anton Mussert, leider van de NSB, hier gefusilleerd op 7 mei 1946."

James Ulrich | 07-08-07 | 16:30

Iedere militair die nu nog links stemt is een hele dikke lul waarschijnlijk een staf-staf medewerker of schrijver of predikant of fourier.

gigi gorgonzola | 07-08-07 | 16:29

Het lijkt me beter voor GL om zich druk te maken om explosieve jongeren binnen eigen gelederen. En die Maorijnissen kan zich beter druk maken om ze eigen censuur clubblad.

Mossad.il | 07-08-07 | 16:28

Natuurlijk worden die met raketten bestookt. Toen de Moffen hier waren gebruikten wij ook geweld tegen de bezetter. Maar goed! Duidelijk GS retoriek. Het westen mag alles, Irak binnen vallen op basis van leugens. Misschien is 9/11 ook wel een inside job, who knows!! Maar dat moet allemaal kunnen. Wanneer een moslim een westerling slaat is het een extremist, maar gebeurt het andersom, dan is het noodweer of andere bullshit!!!

Boeddhi | 07-08-07 | 16:28

Het wordt tijd dat de linkse truttenclub eens leert dat je militairen niet op vredesmissie stuurt. Die zijn daar om Talibanese kromzwaardacrobaten voor hun flickert te schieten.

Boze Hebreeuw | 07-08-07 | 16:27

@mental K 07-08-07 @ 16:22
Ja hehe, zo'n Afghaanse hasjhandelaar/zelfmoordterrorist is toch veel zieliger dan een Nederlandse student?

sjaakdeslinksesul | 07-08-07 | 16:25

Nederlandse militairen hebben zich niet misdragen in deze en het is niet aan hen om het Afgaanse leger voor te schrijven hoe ze hun gevangenen moeten ondervragen.
Dus gaarne opzouten met die opgeheven vingertjes, GL en SP!

pewp | 07-08-07 | 16:24

Fix Bayonets

Tobi | 07-08-07 | 16:24

Dat er uberhaupt nog mensen zijn die op dat soort halfzachte kwezel-partijen stemmen... tsss...

Breinstein | 07-08-07 | 16:23

Kan Van Bommel misschien dezelfde behandeling krijgen.

capo | 07-08-07 | 16:22

Waarom DE FUCK reageren GL en SP niet zo wanneer Ehsan Jami (actief) werd mishandeld?

mental K | 07-08-07 | 16:22

De linksen realiseren zich dat als we in oorlog zijn met de radicale Islam in het buitenland, we dus ook in Nederland maatregelen moeten nemen. Je kunt niet in Afghanistan hakbars bij bosjes neerschieten, en ze hier vrij op de markt laten lopen.

pek en veren | 07-08-07 | 16:22

Is toch prima gegaan. Volgens traditioneel links neerlandsch gebruik moet je andere culturen en 'hun wijze' respecteren.
De afghanen hebben nou eenmaal andere methodes om iemand te laten praten. Hier is het knuffelen, daar is het meppen.

Meneer | 07-08-07 | 16:19

@Remington
Dat is idd traditie daar, elkaar afrossen voor informatie..
"Mama, wat eten we?"
"..."
" ALLAH HAKBAR *KLAP KLAP KLAP"

..
Klinkt toch meer als bij Bush thuis..

Nieroth | 07-08-07 | 16:18

James Ulrich 07-08-07 @ 16:07

Dat heet volgens mij de Waalsdorpervlakte, en volgens mij werden daar nu juist het verzet door der Nazis afgeknald...

nl.wikipedia.org/wiki/Waalsdorpervlakt...

Putje | 07-08-07 | 16:17

Positief puntje: het gedrag van onze jongens is een teken dat ze zich al behoorlijk aangepast hebben aan de plaatselijke gewoontes. Dit is pure integratie!

rara | 07-08-07 | 16:17

hoe laat begint dat?

Nieroth | 07-08-07 | 16:15

omdat de tegenstander zich niets aantrekt van de conventie van Geneve, is het militair gezien erg onverstandig om onze soldaten wel aan die regels te houden.

rara | 07-08-07 | 16:14

Laat de politiek zich nu eens niet bemoeien met zaken waar ze geen verstand van hebben. Laat onze jongens daar lekker hun gang gaan. Van buitenlanders die hier komen verwachten wij ook dat ze zich aan onze normen aanpassen. Dat is precies wat wij ook moeten doen.... die lui volgens de normen van hun eigen geitenneuckland aanpakken.

Remington.223 | 07-08-07 | 16:14

GL en SP moeten gewoon hun hypocriete smoelwerk dicht houden.

wat een waardeloos cuntvolk is het ook weer.

QB (ja die.....) | 07-08-07 | 16:14

Niet dat ik GS niet vertrouw, maar ik wil wel een linkje naar de kamervragen. Het hoeft niet hoor. Ik bedoel als het niet kan, dan kan het niet, maar het zo wel leuk zijn.

Teen | 07-08-07 | 16:13

Ik vind dat iedere militair in Uruzgan met een gebroken geweertje op moet gaan lopen, gewoon om te laten zien dat we vreedzame bedoelingen hebben.

azijnseiker | 07-08-07 | 16:12

Holland needs regime change! voordat we allemaal door die hakbarren onze kop eraf krijgen.

Rambo John J | 07-08-07 | 16:11

GL en SP moeten niet janken. Stelletje naïeve linkse watjes. Het is goddomme oorlog ja!

FlyingSpaghettiMnstr | 07-08-07 | 16:10

Ik pas even voor deze affaire; ik haak wel weer aan bij de volgende.

John McClane | 07-08-07 | 16:10

Stuur missionarissen.

Uw Verzekeringsadvis | 07-08-07 | 16:10

Als die jongens terugkomen nemen ze misschien wel andere rare beestjes mee. Ondertussen doen die teringmuggen zich tegoed aan hunner levenssappen en injecteren ze die kiemen in andermans bloedbanen. IK wil de electrische muggendrijver terug.

Erikje | 07-08-07 | 16:09

Links heeft nog steeds niet begrepen dat oorlog geen spelletje is.,

Alert | 07-08-07 | 16:09

Sp en Groen links moeten lekker zelf een maandje of 6 daar gaan zitten. Kijken of ze dan nog zo'n grote bek hebben.

StrumaHond | 07-08-07 | 16:08

ach ach, steek 'onze jongens' maar een mes in de rug...

ed.. | 07-08-07 | 16:07

Mag ik bij deze constateren dat GroenLinks en de SP collaboreren met het islamofastisch terrorisme en daarom landverraders zijn? Wat deed men 60 jaar geleden ook alweer met collaborateurs? Iets met de Maasdorpervlakte.....

James Ulrich | 07-08-07 | 16:07

Haal die troepen toch uit Afghanistan en laat dat schorriemorrie zichzelf overhoop schieten in godsnaam ( Ik bedoel in de zon z'n naam ). Ze kosten alleen maar geld :I

Nipplechip | 07-08-07 | 16:07

Eventuele kamervragen zijn terecht.
Als ze gewoon op een rustige manier met deze dissident in discussie waren gegaan, had hij zijn fout ook wel ingezien. Het is daar geen oorlog hoor. Wij zijn aan het opbouwen!

Teen | 07-08-07 | 16:07

hoihoi .. lekker schieten ! oh wacht dit is geen *schooter* :((

Draaitafel Demagoog | 07-08-07 | 16:06

De staatszender is aan het schuiven. In plaats van de spreekpop te zijn van Woutertje Boslim wordt het nu SP-tv. Waar kan ik mijn belatinggeld terug vragen? Zullen we gelijk al die kritische parlementariers en journalisten eens op zomerkamp naar Uruzgan sturen? Uiteraard zonder begeleiding van "onze jongens"

Neptukker | 07-08-07 | 16:03

Ze hebben wel gelijk.
We zijn bezig met een opbouwmissie.
Als dat anders is geworden had ik dat graag van onze regering gehoord.
//naieve mode off...

da wizard | 07-08-07 | 16:03

Volgens de SP moet je hem 'stenigen' met tomaten. Dan gaan ze wel praten...

Mr.SunTzu | 07-08-07 | 16:00

Ja jongens zo is die stammencultuur daar, die is niets minder dan de onze hoor! Daar moet je juist begrip voor tonen net zoals Dennis.

sjaakdeslinksesul | 07-08-07 | 16:00

Voortaan graag met PVC-pijpje en uit de Microgids gedraaide pijltjes aan het werk, ja!

Murdockyoufool | 07-08-07 | 15:59

mwa ben er wel benieuwd naar!

overVecht | 07-08-07 | 15:57

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland