
Altijd leuk om te horen hoe ze in het buitenland over Nederlanders als volk denken*. Zo vinden de Belgen ons een stel zuinig/gierige vervelio's. De Duitsers vinden ons een stel gierige vervelio's die de wegen verstoppen met caravans. De Surinamers vinden ons een stel gierige slavenhandelaren. De Fransen vinden ons een stel minderwaardige taalverpestende vervelio's. En de Amerikanen vinden ons een naïef volkje op klompen dat drugs en abortus toestaat. Met van die grappige ministers die altijd knielen en buigen. Wat we nog niet wisten is hoe de Taliban in Afghanistan over ons dacht. Nu wel. Dankzij een aantal Britse journalisten die bij de Nederlandse
opbouwwerkers grondtroepen embedded waren. Complete reportage
hierrr. Welnu, Afghaanse pliesie en de Dutchies zijn "The Son of Bush" en we moeten dood. Of hoe een Talibanraket een Dutch konvooi op honderd meter mist en hoe een hakbar harde klappies krijgt voordat 'ie bekent. Reportage duurt 8 minuten en is gegarandeerd Pavlovmateriaal voor weer een stapel idiote kamervragen.
(*bron: het GeenStijl Wereldwijde onderzoek naar Alles)
Reaguursels
InloggenShareholder 07-08-07 @ 02:08
Yeah right, en dan met uitspraak à la Schwarzenegger zeker. :-) Den Führer sprach nur DEUTSCH du blödes Arschloch.
"Hebben ze ook gevraagd hoe wij over de Taliban denken?"
En belangrijker nog.... hebben ze ons gevraagd hoe wij over de Belgen denken?
Wij, Nederland, Riepen na de 2e Wereldoorlog, dit nooit meer, dat we nu de zonen van bush genoemd worden is niet meer dan terecht, aangezien we soevereine natie's binnenvallen onder valse voorwaarden.
Het is net alsof Den Haag tjokvol zit met NSB'ers.
zonen van bus, dat hadden ze niet motten zeggen..
koerbagh ® 07-08-07 @ 04:02
De balk in eigen ogen....., u bent zo in genomen met uw zelf, dat u geen eens in de gaten heeft dat de 'ad hominem' standaard onderdeel zijn van uw posts aan anderen.
U probeert deze te verpakken in semantisch en pseudo wetenschappelijk geneuzel.
Voor wie eigenlijk? Om anderen te overtuigen dat u iemand bent die over intellect beschikt en uw zelf daarmee een bestaansgrond te kunnen geven?
Ik heb geen bezwaar dat u een antwoord geeft op een vraag, wel tegen de wijze waarop u dit antwoord geeft @ 20.26.
Dit zou u onwaardig moeten zijn en dient enkel om een ander op een valse en minderwaardige wijze onderuit te halen.
Ik vraag u niet om op mij te reageren, die keuze maakt u zelf.
Zo als in een ander draadje al gezegd, als mijn posts in uw ogen dan zo getuigen van een gigantische geestelijke armoede, staat u niets in de weg om deze te negeren en te laten voor wat ze zijn.
Zeker als ze in 1e instantie aan een ander gericht zijn.
U bent niet het intellectueel geweten van GS (hoewel sommigen in slaafse nederigheid u die rol wel lijken toe te bedelen) en al helemaal niet de bepaler wat en hoe ik mag posten.
U mag daar van mij best een mening over hebben, maar maak er niet zo'n hysterisch drama van.
vraag me niet wat ik van de Taliban denk want dat is iets met geiten en neuken.
en aan die domme Surinamers: ooit een stel vrijgevige slavenhandelaren gezien?
Snap überhaupt niet waarom er scholen gebouwd zouden moeten worden. Één hebben de kleintjes geen tijd, ze moeten werken. Twee als ze al tijd hebben, wordt de islam en het verdomde westen erin geschopt op die scholen. Niet aan ons om dat te regelen me dunkt. Dankbaar zal wel meevallen, dat zijn de honden die hier voor noppes nada leven ook niet.
Overigens worden er uiteraard geen scholen gebouwd, het is niet de doelstelling, en al was het de doelstelling, hulp in de regel werkt niet, nergens, dat is over de jaren wel gebleken. Kost enkel centjes.
@Sikkeneur 07-08-07 @ 00:35:
In de spiegel kijken als je lelijk bent is nooit prettig, dat snap ik. Een een pastiche op jou type reaguursels lezen is een beetje hetzelfde. Maar wat heeft dat met mijn zelfrespect te maken? Het was gewoon een antwoord op een vraag. En die beantwoord ik naar waarheid.
Heb je er ook inhoudelijk bezwaar tegen? Zo ja, dan lees ik die graag. Eindelijk een heuse mening van Sik, dat zou iets nieuws zijn. Zo nee, dan was dit weer een zinloze 'ad hominem' van jou kant, waarvan akte.
@ evocatus
Ik denk dat we beide blij zijn dat er geen dienstplicht meer is, jij omdat je puur en alleen voor je vaderland zou willen vechten en ik omdat ik in mijn 4 jaar alleen met gemotiveerde collegas heb gewerkt.
Mijn uitzendingen waren een heel stuk minder vijandelijk als de missie in Afghanistan nu is.
Vaak vergeten mensen dat het regime van de taliban en saddam vreselijk waren, dat de USA Irak binnen is gevallen vooral vanwege hun olievoorraad/eigen wapenindustrie is gemakkelijk om te denken (waarom doen ze niets in Zaïre??), en ook wel logisch maar de vader van sjors w had de kans al, maar Schwarkopf mocht niet doorgaan naar Bagdad.
Feit is dat de US Irak verlost heeft van een gewelddadige dictator die geen enkele vorm van geweld tegen opstandige landgenoten schuwde, over de werkwijze van de taliban zal ik niet eens beginnen.
Wat de USA onderschat heeft is de duur van de missie in beide landen, je kunt een regime waar mensen jaren onderdrukt zijn niet meteen uitbannen, dat heeft meer tijd nodig.
Neem als voorbeeld zuid Korea wat nu een goed lopende economie heeft, terwijl noord crepeert van de honger.
Vrijheid moet er voor iedereen zijn ik heb altijd voor dat belang gevochten, dat Amerika dubbele belangen heeft boeit mij niet zoveel.
Een Amerikaanse sergeant zei ooit eens tegen me "Sometimes Things Get Worse Before They Get Better"
ik geloof daarin en hoop echt dat Nederland en Amerika én de rest van de geallieerde daar blijven en volharden in een strijd die voor burgers onbegrijpelijk lijkt te zijn.
"How fortunate for leaders, that the masses do not think." (A. Hitler)
Evocatus 07-08-07 @ 00:50
Overigens de Taliban zijn onstaan DANKZIJ de Amerikanen zelf.
---------------------------------------------------------------------------------------
Dus?
Jordan23 06-08-07 @ 23:05
If you dont support youre team, you should get the hell out of the stadium!!!
They ain't MY team. When we were drafted thén you had a team of Dutch soldiers. I would have gladly blown out the brains of the guys who would attack my group and gladly would have busted an enemy skull with my old Lee Enfield.
Now we have professional soldiers, they are not my team and they do not belong in Aghanistan as the Afghans are there to stay and eventually we will have to leave. Unless of course we prefer a permanent state of warfare in the world. The weapons industry loves this and they are doing a pretty good job at it.
Ave, Evocatus
DutchWax 06-08-07 @ 22:04
"1943 The Son of Roosevelt
2007 The Son of Bush
Wat mij constant opvalt is de USA haat in nederland. Stelletje ondankbare honden zijn nederlanders en zij verdienen het om door de islam vertrapt te worden. Kijken hoe snel nederlanders jankend de USA om hulp vragen net als toen hitler eruit geschopt moest worden."
Wat mij opvalt is dat de VS een historie van "regime change" hebben, dat begon eigenlijk al met de annexatie van Hawaii in 1898, Cuba, de Philipijnen, Nigaragua etc. Denk eens even aan Jacopo Arbenz, president 1951-1954 van Guatamala die door de CIA ge-regime changed werd t.b.v. United Fruit, Electric Bond & Share en International Railways of Central America.
Mossadeq die idem behandeld werd in Iran. Menige oudere en ook jongere Iranees weet heel goed hoe de Britten en Anerikanen toen hun land gesjanghaied hebben en waardoor die gore hufter van een shah weer als marionet op de troon kwam. T.b.v de olie dus.
Het "Yankee, go home" is al heel oud! Alleen de invasie van Greneda had iets op kunnen leveren voor de bevolking aldaar, maar dat hebben ze laten schieten omdat Reagan eigenlijk alleen maar weer eens een "Victory" nodig had om het moreel na het Vietnam debacle op te krikken. ("Our days of weakness are over! Our military forces are back on their feet, standing tall.)
Kortom de VS komt eigenlijk alleen maar in het geweer (letterlijk) als Amerikaanse bussinessbelangen op het spel staan.
Bovendien zijn er in de WOII pakweg 22 millioen Russen gesneuveld ook voor de bevrijding van West-Europa, want zonder het Oost-Front had jij misschien nu met je arm schuin omhoog gestaan.
Overigens zou je eens moeten uitzoeken WIE Hitler gefinancierd hebben en wie er vooral oorlogswinstmakers waren tijdens de WOII. Prescott Bush, Trading with the Enemy Act en Union Banking Corporation zijn interessante zoekbegrippen. Succes!
Overigens de Taliban zijn onstaan DANKZIJ de Amerikanen zelf.
Ave, Evocatus
Surinamers moeten hun smoel houden, 1000 jaar geleden roofden afrikaanse slavenhandelaren europese dorpen leeg.. wij hebben het van hun geleerd..
Ze hebben wel een beetje gelijk, ze nuanceren het alleen. Eigenlijk zou het moeten zijn de hoeren van Bush. Een vader zoon relatie berust op vertrouwen, eerlijkheid en niet liegen. Geen idee wat deze betekenis in Afghanistan heeft natuurlijk... misschien zijn daar wel veel zonen hoer, het is ten slotte een ruig land, en drie maanden zonder frau in een grot verscholen met alleen maar mannen...
koerbagh ® 06-08-07 @ 20:26
Wat kan je toch een zielig en gluiperig mannetje zijn.
Ik had iets meer zelfrespect van je verwacht, maar ook dat blijkt een illusie te zijn.
Jammer, Koer.
koekje erbij? 06-08-07 @ 21:01
Daar is niks mis mee, dat is juist mijn punt.
Als ik sommige reaguurders bezig zie, krijg ik het stellige idee dat bepaalde overheiden en organisaties steeds beter betalen om meningen in de markt te zetten. Een vermelding die ik natuurlijk net zo goed achterwege had kunnen laten.
als iedereen toch zo over ons denkt: massale euthanasie dan maar? horen we toch weer: damn dutchies, always committing collective suicide... damn you.
Wat zou mij het kunnen schelen wat die arrogante belgen van ons vinden.
Zelf zijn ze te gierig en te laf om hun mensen op gevaarlijke missies te sturen.
Schijnheilig volk.
Ik vind Sons of Bush wel een treffende omschrijving. Holland is schraal. Geenstijl is ook Hollands.
fuck die chauvinistische kutfransozen , dikkop moffen, en domme belzjen en die geiteneukende taliban al helemaal.
Proud to be Dutch!!
If you dont support youre team, you should get the hell out of the stadium!!!
The son of bush... wahahaha! Dus ze zien ons als een achterlijke achterbakse christelijke imperialistsiche ridders die Afghanistan bezetten ipv bevrijden? Nou wacht maar af tot we al die beloofde scholen en waterputten voor jullie klaar hebben! Dan piep je wel anders!
@DutchWax 06-08-07 @ 22:04 Ga jij lekker Bush pijpen uit dank voor de vrijheid die je (nu nog) geniet, sukkel
1943 The Son of Roosevelt<BR>
2007 The Son of Bush<BR>
Wat mij constant opvalt is de USA haat in nederland. Stelletje ondankbare honden zijn nederlanders en zij verdienen het om door de islam vertrapt te worden. Kijken hoe snel nederlanders jankend de USA om hulp vragen net als toen hitler eruit geschopt moest worden.
Gierige vervelio's? Gierige vervelio's? Daar is een tijdje geleden onderzoek naar gedaan. De Nederlander schijnt meer aan goede doelen te geven dan de Belgen en de Duitsers bij elkaar.
.
OT: mij is niet gevraagd wat IK nou eigenlijk van die middeleeuwse Talibanstrijdertjes vind.
Jarhead 06-08-07 @ 20:57
Ja ,en wat is daar mis mee?Op wat tokkie gevallen na dan.
dit was off-topic!!
@Tomatenketchup 06-08-07 @ 17:47
Deze militair is kwestie is een luit, en dus officier.
Betekent dus dat hij minimaal havo, en waarschijnlijker een vwo of hbo opleiding heeft gedaan alvorens naar het KMA te gaan om officier te worden. Absoluut geen VMBOert dus. Het grootste deel van de krijgsmacht zal inderdaad alleen VMBO hebben, maar dat is logisch aangezien de krijgsmacht een afspiegeling is van onze maatschappij. En de maatschappij bestaat nou eenmaal voor een groot deel uit laagopgeleiden.
Btw ,ik had mijn mobiel nog,en mijn vrouw ,werd ook niet uitgemaakt voor "hoer", tjee,daar kunnen er een paar een voorbeeld aannemen!
Zeau. Nu slaap ik echt slecht vanavond!
Uhm........ CNN-reportage toch? Tja, zegt genoeg. Zucht...
Lekker, vallen we weer onder zo'n kudtfransoos daar. Dat ging in Srebrenica ook al zo lekker =/
Mijn keuze zal het ook niet zijn om Talibanees te worden.
Nuke de hele zooi daar! Waarom vertrouw ik de "aapvrije tas"niet meer,als ik in het berber-apen gebied van de Apenheul loop? Het moet niet gekker worden.
Misschien willen de Taliban wel weten wat ik van hun vind. Ik vind hun kudt.
piquant 06-08-07 @ 19:08
ow ja dat was idd heel erg. Lees alsjeblieft door, want de moeite waard hoor!
@claudi-jaah 06-08-07 @ 19:35:
Van piquant kan ik een plaagstootje wel hebben...
@piquant 06-08-07 @ 19:39:
Ach, daar is de lol wel weer vanaf. Gaat nergens over, behalve dat hij het aan de ene kant vreselijk met zichzelf heeft getroffen en aan de andere kant de behoefte heeft om zichzelf te pijnigen en veel woordjes te typen die moeten bewijzen dat hij echt wel iets vindt... soms... of niet, maar dan heeft hij de behoefte om uit te leggen dat hij het ook niet weet; en een beetje het grijze middenveld opzoekt dat iedereen wel een beetje gelijk heeft dat in alle argumenten wel iets zit... Of zo, maar dat moet je ook niet letterlijk nemen, want zo eenvoudig is natuurlijk ook allemaal niet.
Toch goed dat ie meegaat die Britse reporter, zo horen we nog eens wat. Dat zie ik olijke Jaap niet zo snel doen vanuit de kantine. Had ie nog dat bitterballenrantsoen?
Die hakbar weet niet eens waar Nederland ligt. Dom tuig.
@Pro Nature 06-08-07 @ 20:03
Hmm overtuigt niet want dat zijn veelal homo's..... Oke, ik ga ervan uit dat je een man bent,want dan begrijp ik je post van 19.41 en kun je er niets aan doen dat je niet tegen de manier kunt waarop vrouwen communiceren:).
piquant 06-08-07 @ 19:44
Ik ben nog mannelijker dan een bus vol chippendales.
Pro Nature 06-08-07 @ 19:41
Ik dedoel dus,de "mannen"die hier weggaan ,speelde bv,counterstrike,en dachten dat het daar net zoiets was. Maar als je een markt tegen komt,vol met aan stukken gescheurde mama,s en kinderen,wordt het toch ff anders.
Is css ineens niet zo leuk meer.
"Zonen van Bush" Da,s een goeie
@kenny harder 06-08-07 @ 19:29
Is dat Dries Roelvink?
-weggejorist-
@knutsel 06-08-07 @ 19:52,
uitstekend idee, wel natte Ria ook meesturen, anders krijgen we eerwraak-gedoe.
Misschien hebben ze wel een hedendaagse dichter-strijder nodig als Khushal Khan Khattak www.afghan-network.net/biographies/kha... om de westerse zaak te bepleiten. Ik stel voor om Kouwes er naartoe te sturen.
piquant 06-08-07 @ 19:38
jazeker weer goed gemaakt en fatsoenlijk om te doen en geweldig dat heren online het mogen zien. Ik ga nu kijken bij het vorige Rutgertopic of Koerbagh nu liev aan het doen is tegen Sikkeneur
@Pro Nature 06-08-07 @ 19:41
Ik weet dat het hier tegen de gewoonte is om fatsoenlijk te doen,maar het ging hier om een misverstand uit de weg ruimen. Dat mag toch wel?
Vrouwen doen dat idd anders dan mannen.(hoop wel dat je een man bent).
koekje erbij? 06-08-07 @ 19:32
Daar worden weer heel wat jonge geesten gekankt.
piquant 06-08-07 @ 19:38
Wat zijn jullie verschrikkelijk aardig/begrijpend/bah tegen elkaar aan het doen. Dat ben ik hier niet gewent en eerlijk gezegd; ik word er een beetje eng van.
@koerbagh ® 06-08-07 @ 19:22
Ga jij eens lekker met @Sikkeneur verder vechten op vorig Rutger topic!!
@claudi-jaah 06-08-07 @ 19:23
Oke, ik trek ook het boetekleed aan;ik was niet duidelijk. Ik bedoelde, met een knipoog naar dr spin te zeggen dat het hem erom gaat dat hij graag de aandacht van vrouwen heeft (daar is ie heel open over).
Was niet rot en niet persoonlijk bedoeld. Verder is het niet mijn gewoonte om wie dan ook hier voor gek te zetten.(maar dat kun je niet weten).
Goed gemaakt?
@ Bier,
menselijke natuur:
www.youtube.com/watch?v=oqI_OGOoRqE
@koerbagh ® 06-08-07 @ 19:27
precies want ze plaagde jou ook maar ik dacht die Koerbagh zal zich wel redden en is niet zo verlegen
The Dutch troops worden gewoon gezien als Amerikanen zoals elke soldaat daar als Amerikaan wordt gezien.
Zucht... als suggereerder van deze link protesteer ik. Het zijn namelijk de Afghaanse troepen die door de Taliban "zonen van Bush" worden genoemd. Niet de Dutch troops. De Appaches worden "de insects" genoemd. Wel ff goed luisteren als je een link overneemt heh. Prof. Hoxha dinges.
@de bier 06-08-07 @ 19:30:
Eh, nee... volgens de huisregels niet. Maar ja, de menselijk natuur laat zich lastig dwingen, dus er gebeurt wel eens wat.
Pro Nature 06-08-07 @ 19:16
Idd,hier heeft bello helemaal gelijk,ik ken al jongens(kinderen,eigelijk ),die kompleet gestoord terugkomen.De onmenselijkheid die daar gebeurt,is niet te verwoorden! De geestelijke hulpverlening gaat het druk krijgen.Geen ouder of legerinstantie,die soldaten,tegen dit soort gruwelijkheden,kan beschermen.
Lang leve de moslims.
koerbagh ® 06-08-07 @ 19:27
Is GS ook al een datingsite?
Hoe het allemaal ooit is begonnen:
www.youtube.com/watch?v=RGjFvSzaNIo
@claudi-jaah 06-08-07 @ 19:25:
Hè jammer... Maar goed, piquant verdiende wel een klapje. Ik ben wél (ook) geinteresseerd in je mening hoor...
koerbagh ® 06-08-07 @ 19:22
je snapt toch wel dat ik je dat plezier niet gun toch??
@ HB @ 19:14
Tuurlijk, je kan geen 'democratie' en 'vrede' afdwingen in een land dat compleet vertieft is door de islam. De rot is dan al veel te ver doorgeslagen, einde verhaal.
Ik heb ook respect voor allen die daar naar dat godvergeten oord gaan om met welk voor ideaal dan ook te werken voor het denkbeeld dat dat land en die mensen nog te 'helpen 'zijn, maar ik vrees dat het allemaal geen ene ruk gaat helpen. Ik heb ook geen oplossing helaas, alleen ik hoop dat de dames en heren die er wel 'verstand' van hebben op een zo rustig mogelijke manier alle westerlingen daar vandaan halen nu het nog kan.
Vergis ik me nou, of zag ik vanmorgen op het nieuws Bush en de pres. van Afghanistan samen lachend in een grappig karretje wegrijden? Wat nou, wij de zonen van Bush?
www.elsevier.nl/nieuws/laatste_24_uur/...
piquant 06-08-07 @ 19:11
begreep jou post ook niet met name het deel over mijn mening, je hebt gelijk een zin lezen kan men anders opvatten dan bedoeld was dus vat mijn reaguursel ook maar anders op en ik ben verder best wel aardig soms.
@piquant 06-08-07 @ 19:11 claudi-jaah 06-08-07 @ 19:08:
Jaaaaa, bitchfight!
Bring it on!
Dit lijkt me inderdaad een geschikt topic ervoor.
Ach ja, Hollanders.... lekker in de randstad laten zitten.
kudt HOLlanders
bello 06-08-07 @ 19:05
Heel mooi verwoord.
bello 06-08-07 @ 19:05
En wat zou jij doen, als er een enorme Afghaanse troepenmacht Nederland komt binnenstormen om de sharia op te leggen?
We hebben daar niets te zoeken. Tuurlijk leveren onze troepen daar prima werk, en geen kwaad woord daarover. Maar democratie verspreiden in een land dat zweert bij de sharia... Water naar de zee brengen heet dat, geloof ik.
Ik kan wel begrijpen dat er Afghanen zijn die niets van die indringers moeten hebben. Zou ik ook niet hebben namelijk, als ze hier zomaar zouden komen binnenvallen.
Bush is het grootste drama sinds... Tja, sinds wat eigenlijk. Vroeger zei men dat Nederland altijd 50 jaar achter lag op de rest van de wereld, met name op de V.S. Maar de yanks lopen nu zelf achter. Nog minder dan 30% steun heeft de beste man, Mr President. En toch blijft hij volharden in zijn missie, rondjes rijdend in zijn golfkarretje. God, bewaar ons. En lever de volgende keer een competente wereldleider.
no9 06-08-07 @ 18:23
Heb 7 jaar in het korps mariniers gediend. Nou jij weer, bink.
@ Jan passant,
ga is gauw naar een ander land plz.
Ik heb het vermoeden dat die tolk een Taliban-strijder is. Ik vertrouw hem niet.
claudi-jaah 06-08-07 @ 19:08
Ik begrijp je post niet. Was niet zo bedoeld,maar wat ben jij onaardig.
@piquant
Misschien mis ik wat maar mijn onnozele bijdrage was dan nog iets en altijd nog meer dan jij hier in je twee reaguursels te melden hebt, maar denk nu wel te begrijpen wat ze bedoelen met jaloerse internet-slet
@tjongejongejonge 06-08-07 @ 18:15
Ik heb de Vliegeraar weggelegd toen dat vriendje , bij het vinden van de vlieger,zo te grazen werd genomen. Wat een wreedheid,kon er niet tegen. Is zijn 2e boek niet zo erg?
BTW,was wel erg te spreken over zijn literaire kwaliteiten.
Vechten tegen de taliban is als vechten tegen een spook, niet te doen.
Overdag verkoopt die aardige ex-onderwijzer je met een brede glimlach een lekker broodje, s'avonds gaat ie na een uurtje prevelen op een kleedje een bermbom leggen, of haalt ie de RPG- tjes weer es uit het vet. De volgende ochtend staat ie weer met zijn 12 bloedjes van kinderen op de markt broodjes te verkopen.
Je kan lullen totdat je erbij neervalt, maar daar kan je dus als conventionele westerse troepenmacht helemaal niets mee. De 'hearts and minds' campagne kan je ook op je buik schrijven, want je blijft als westerling met een stoere GPMG om je nek een indringer, een ongelovige gristenhond: alleen maar goed om geld uit te kloppen en als je ermee weg komt een kogel door zijn kop te jagen.
De engelsen hebben 4 oorlogen in die regio gevochten: allen verloren. De sovjets hebben 10 jaar lang gruwelijk huisgehouden: bakzeil gehaald. En nu moeten wij geloven dat een wankele coaltie anno 2007 enige stabiliteit in dat deel van de wereld kan brengen? Neen, gaat 'em niet worden benk bang.
Een militair doel is moeilijk uit voeren wanneer een politiek compromis maatgevend is.
@koerbagh ® 06-08-07 @ 17:51
Wat een generalisatie. Maar wij nederlanders spreken beter engels dan de rest nederlands:).
BTW de soldaten zijn er niet om engels te praten.
claudi-jaah 06-08-07 @ 17:47
Het gaat Dr Spin er helemaal niet om dat je een mening ventileert. Liever niet zelfs,hij wil gewoon dat je er bent.
www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/08/ta...
O dan is het goed.
Doei meneer de president...
@ tjongejonge
de vliegeraar is inderdaad een indrukwekkend boek die je een zeer duidelijke kijk geeft op hoe de afghanen zelf afghanistan ervaren.
moet zeggen dat ik zelde een boek heb gelezen waarbij ik zoveel door het verhaal werd geraakt omdat het je mening totaal veranderd over iets waarover je dacht verstand van te hebben
@dr.spin007 06-08-07 @ 17:35
Suggestie voor nieuwe nick: Don Juan of Casanova (Markies de Sade?)
Wuif wuif
Nederlanders niet goed in Engels? Velen hebben wel een heel irritant accent, daar ben ik het mee eens. Maar verder beheerst de gemiddelde Nederlander die taal toch best goed,... mij is in het buitenland al heel vaak gevraagd hoe het toch komt dat NL'ers zo goed in Engels zijn.
En weet je, die Franzosen die werkelijk echt niet beter weten dan dat Frankrijk vanuit Parijs geregeld wordt, die gaan straks echt wel voorkomen dat Nederlanders avontuur mogen aangaan met Amerikanen.
als we zonen van bush zijn zal ik eens met terugwerkende kracht om mijn zakgeld gaan vragen....
Ach alsof Nederland toch al niet binnenkort definitief wordt opgedoekt door europagezinde landgenoten en hun connecties met bedrijfsleven en wereldpolitiek. Inboorlingen zijn leuk voor in het museum of op National Geographic. En oude gebouwtjes zijn dan weer geinig op vakantiekiekjes.
www.lakesidemelodies.com/Bill%20en%20c...
@Aboriginal 06-08-07 @ 18:40
En hem dan door die koekerd naakt laten fotograferen... Rond sturen, en dan dreigen dat we de volgende keer balkenende sturen.
OK ... alle mannen terug en Dries Roelvink er naar toe ... zal ze leren !
Ik ben wel benieuwd of de Nederlanders nou die stuff hebben opgerookt...
Sons of bush? - I like :)
Go, troopies
Alles wat niet in allaa gelooft is onrein = slecht en moet derhalve dood/weg/of beide.
islam is pies.
Ondervragen door het Afghaanse leger met "onze jongens" ernaast. They do it their own way..
Tuurlijk jongens, lekker je kop in het zand blijven douwen.
We moeten lekker wegwezen daar, laat ze het zelf maar uitvechten. De mensen daar willen niet door ons geholpen worden en ik ben het ondertussen ook spuugzat, ik wil niet dat mijn belastinggeld daarheen gaat. Er is in NL nog genoeg te doen ermee.
Sons of Bush, ze hebben nog gelijk ook.
@Pro Nature 06-08-07 @ 18:07
en jij bent zeker zo'n sneue geitewollen-sok die vanachter zijn bureautje met uitzicht op de hema-worstverkopers uit Ommen vol jaloezie dit soort trieste berichtjes plaatst over mensen die wél zijn goed-gekeurd..
@harige bangmaker
komt nooit goed daar maar wel respect voor ONZE
Pro Nature 06-08-07 @ 18:21
ja echt, allebei de boeken zijn vreselijk prachtig.
Harige Bangmaker 06-08-07 @ 18:17
make that the cat wise, om met @koer te spreken..
tjongejongejonge 06-08-07 @ 18:15
Is mijn vriendin in bezig, de moeite waard?
maar ze delen wel Saffraandiploma's uit! Dat zie ik die anderen nog niet doen..
teletekst.nos.nl/?104-01
tjongejongejonge 06-08-07 @ 18:15
Nee, geen zin in.
Afghanenland interesseert me niet zo veel.
CNN op zijn best.
Jammer van het opbouwwerk, maar dit is ook nodig.
Maar de regering liegt weer eens alles bij elkaar...
Tip; lees eens De Vliegeraar en Duizend schitterende zonnen, van Khaled Hosseini. Voor een andere, meer menselijker kijk op Afghanistan. Oa. verkrijgbaar bij Bol.com
@Daikan 06-08-07 @ 17:57:
Nu ja, Dunglish of Englutch is wel erg vermakelijk... Dat dan weer wel.
home.planet.nl/~blade068/taalgein/ddut...
Lebowski Achiever 06-08-07 @ 18:07
Ja maar rambo heeft wel kont geschopt in Afghanistan!
Zijn we nu al zo ver afgegleden dat Limboers een mening mogen hebben?
Daikan 06-08-07 @ 17:46
Omdat de gemiddelde zandhaas het iq heeft van een tros bananen.
mee eens. Afghanistan is hopeloos... vraag maar aan Rambo.
Dr.Bob 06-08-07 @ 17:56
En zo is het maar net. Duitsers, Fransen, Italianen en Spanjeaulen bakken er ook niets van.... alleen wij zijn onderstoodabel.
Aktivist 06-08-07 @ 18:05
Dat is dan wederzijds.
Over buitenlanders gesproken:
Ook de limbos vinden jullie ollanders een stel suffe, gierige vervelios annex schijtlijsters.
Lebowski Achiever 06-08-07 @ 18:00
Dat ontken ik ook niet. Onze strijdmacht zal vast wel erkenning krijgen, en terecht. Maar die hele Afghanenland-missie heeft niets met opbouwen te maken.
@ lebowski, heb niks tegen het NL leger.. Een land kan (helaas) niet zonder, dus zijn ze heel belangrijk voor heel NL.
Maar meneer JP heeft ons toch echt beloofd dat we gingen opbouwen, naar de commentaren dat het zo zou worden zoals het nu is, (vechten en niks kunnen opbouwen) werd niet geluisterd, dat was onzin.
Zoveelste bewijs van het falen van Balkenende325436.
Daikan 06-08-07 @ 17:57
Op zich heeft dat ook weer zijn charme. De Ollanders eruit pikken als je in het buitenland bent. Je herkent ze zo.
Slecht gekleed en ongemanierd.
Kan ook een Duitser zijn, maar die hebben in ieder geval goed voedsel. Los van een paar schilders stelt de Nederlandse cultuur bar weinig voor.
toch respect voor de mannen en vrouwen die daar zitten. een wespennest waar geen eer aan te behalen is. In het verleden niet, nu niet en nooit niet. Pak je de boeren hun papaver af heb je direct weer een probleem erbij.
Spreken die Afghanen Engels dan?? Hou toch op. Niet lullen maar met lood vullen. Daarna lekker een ijskoud blikje bier, sigaretje roken, een bolus draaien en voldaan de brits op zoeken. Dat is de taal die de Taliban prima verstaat.
Harige Bangmaker 06-08-07 @ 17:52
nee, ken ik niet. Sorry, ik ben niet "down" met het jargon, yo...
.
anywayzz, die link werkt gewoon met firefox... op een mac nog wel. En ik heb niks dan respect voor onze jongens daar. Het NL'se leger staat internationaal bekend als 1 van de beste ter wereld, behalve hier natuurlijk...
@Koerbagh 17:51
Ik begrijp je wel, maar vergeet niet dat wij ("goed engels sprekende nederlanders") extra worden gekweld doordat we het accent zo goed herkennen, daardoor klinkt het engels nog lelijker.
En NOOIT zal ik een zoon van bush zijn.. kga nog liever dood zeg..
@koerbagh etc.
Ja, daar zeg je wat. Altijd leuk om in het buitenland om je heen te kijken hoe je landgenoten zichzelf schaamteloos voor lul zetten, al onbeschoft afdingend waar dat ongepast is, zich niet aan de locale fatsoensregels houden, en ondertussen schuimbekkend tirades houden in de trant van "you will not get your sin so easily, mark my words!!!". Vreselijk.
"wij, zonen van bush"
dat klinkt net alsof we belangrijk zijn
@ koerbagh : volgens onze buitenlandse vrienden zijn we anders één van de weinige landen die verstaanbaar engels kunnen spreken. Een verschrikkelijk accent ja, maar wel duidelijk verstaanbaar.
[quote=CNN]4 years ago it was safe here...[/quote]
koerbagh ® 06-08-07 @ 17:51
Grote lulkoek. In het oosten spreken ze vloeiend Duits en Engels. In het westen knauwen ze nog geen fatsoenlijk Frans eruit.
www.elsevier.nl/dossierartikel/asp/dos...
@ Daikan
Dat doen ze expres zodat ze goed verstaanbaar zijn heb ik me laten vertellen.
Wordt niet alleen in het leger gebruikt maar ook in de luchtvaart. :)
Fijn dat we er toch heen gegaan zijn om het land op te bouwen.. gaat erg hard.
We worden met open armen ontvangen, die mensen die daar leven willen ons echt hebben daar gelukkig. Ze zien ons echt als hulp en niet als de indringers die we genoemd zouden worden..
/sarc
Ella in Wonderland natuurlijk ontroostbaar
Lebowski Achiever 06-08-07 @ 17:50
Ken je dat niet? Negerland?
Ligt ergens in de buurt van Amsterdam Osdorp.
Scheelt ook maar een lettertje.
@Daikan 06-08-07 @ 17:46:
Niet alleen van onze soldaten... Het Engels van bijna alle Nederlanders is tenenkrommend slecht, zelfs van diegenen die zich er beroepsmatig van moeten bedienen.
Harige Bangmaker 06-08-07 @ 17:36
NegerTs is een land?... fucking ey... weer wat geleerd.
.
en ja blijkbaar vinden wij het wel heel belangrijk hoe men over ons denkt, het resultaat: geenstijl.nl
Zoon van Bush? Ik ga m'n vader toch maar eens om ene DNA-test vragen.
Verdomme
Altijd heb ik braaf flessendoppen gespaard voor die Afganen, altijd was ik oprecht begaan met hun lot. De missie naar Afganistan kon in mijn ogen alleen goedkeuring wegdragen als het toch maar vooral om opbouwen zou gaan. We moeten die arme mensen helpen. Geen volk heeft zo erg geleden als zij.
Maar als ik ze nu hoor zeggen dat ik de zoon van Bush ben, mag je dat hele zooitje ook afschieten ook. Barbaren.
BlitzFlicker 06-08-07 @ 17:43
Is dat waar die clip om draait? Want hier werkt-ie niet.
Nu goed, dat is dan oud nieuws.
Tuurlijk is het geen "opbouw-missie". Als je "onze jongens" naar een land vol met fundamentalistische baardapen stuurt, kun je niet verwachten dat ze daar vrolijk een schooltje uit de grond gaan stampen. Dan weet je dat er wapengekletter gaat plaatsvinden.
Prima allemaal, maar neem, regering zijnde, dan ook gewoon de verantwoordelijkheid en heb de ballen om te zeggen dat er daar niets opgebouwd gaat worden.
Maar Balkiebalk blijft maar vrolijk lachen met zijn gereformeerde homo-hoofd.
Daikan 06-08-07 @ 17:46
Omdat het soldaten zijn, en die lui hebben meestal alleen maar een vmbo-diploma.
dr.spin007 06-08-07 @ 17:35
ik ben er wel maar weet niet zo heel goed wat ik hier allemaal van moet zeggen. wat de taliban van ons zal vinden is best wel logisch toch?
Waarom spreken onze soldaten altijd van dat vreselijke kneuzen-engels?
Quote....."en hoe een hakbar harde klappies krijgt voordat 'ie bekent"
Waar dan?? Ik heb geen klappies gezien. Had het overigens wel graag willen zien.
Nogal een eenzijdig beeld van die verslaggever. Dit is aan de rand van het gebied dat de Nederlanders controleren, daar kun je verder weinig aan wederopbouw doen. Er zijn ook genoeg plekken waar wel succesvol gewerkt word.
Volgens de CNN meneer zijn we dus al een tijdje niet meer bezig op te bouwen en fotogenieke afghanistaners voor ons te winnen daar, maar gewoon lekker aan het stoeien voor het mogen besturen van een vallei van een paar vierkante kilometer. Met als gevolg dat onze jongens die het pleepapier aan komen vullen dagelijks naar de tiefus geschoten worden. Eimert van Middelkoop mag trots op zich zelf zijn! Wat een * heroische* succesverhaal heeft hij er van onze missie weten te maken, nog even en hij kan de verovering van 2 km woestijn in zijn zak steken. Jammer genoeg dat die schattige Afghaanse jongentjes en meisjes in de tussentijd nog steeds geen scholen hebben om naar toe te kunnen..
*heeft net nog een bespreking gehad met 2 amrikaanse heren die zo uit de jaren tachtig waren gestapt*
OT Hier even een recente ontwikkeling in Irak. www.mnf-iraq.com/index.php?option=com_...
Waaruit blijkt dat als de burgers mee willen werken de terroristen geen poot hebben om op te staan. Waaruit ook blijkt dat als terroristen wel ergens kunnen functioneren de burgers in ieder geval passief en vast en zeker vaak actief meewerken aan het terrorisme.
Ach als je de Taliban door Afghanen zelf laat uhmm, "bekennen", dan is er geen probleem lijkt me ^^
@Pro Nature 06-08-07 @ 17:33
mooi geformuleerd!!
Met hun stomme Kamikaze kamelen!
Hoe freaking cares hoe ze over ons denken? ALs ze maar blijven liggen als ze geraakt zijn......
Fransen zijn megalomane idioten, die nog steeds denken dat ze het middelpunt van de wereld zijn. Goed, ze hebben een permanente stem in de V.N. Veiligheidsraad. Maar ja, dat was gewoon een foutje. Ze hebben daar niets te zoeken. Duitsland is alles waar het om draait in Europa. Hoe ironisch een Tweede Wereldoorlog toch kan uitpakken. Duits is ook een veel mooiere taal dan dat gebrabbel van die kudt-Fransen.
Britten... Tja, kijk eens rond op een zaterdagavond in Mokum centrum en je ziet de ware aard van deze cultuurbarbaren. Het is maar goed dat ze geïsoleerd op een eilandje zitten. Dit volk doet niets onder voor de gemiddelde Oost-Europeaan.
Amerikanen? Alleen aan de kust in de grotere steden vind je zo nu en dan een verlichte geest. Voor de rest zijn het hillbillies met cowboy-laarzen.
NergerTs? Tja, we kunnen niet allemaal blank geboren worden.
Voorts, die kudt-clip werkt niet.
*op claudi-jaaah wacht*
prozaq 06-08-07 @ 17:30
Inderdaad.
Punt 2, het kan me geen flikker boeien hoe de wereld of wie dan ook over me/ons denkt. En al helemaal niet en of andere geiten neukende kamelen chauffeur die in de goddamn woestijn woont.
Zo dat lucht op.
Was dit weekend op tv in de UK inderdaad. Heeft weinig stof doen opwaaien. Opvulling tussen een onderwerp over de 'floods' en de laatste eviction van Big Brother 65. Alleen in komkommer Nederland kan zoiets voorpaginanieuws worden.
CNN doet niet aan Firefox (althans niet de mijne!) dus oprottuuuh
vervelios?
wat een kudtwoord
Hebben ze ook gevraagd hoe wij over de Taliban denken?
REAGEER OOK