Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Blokker weet het beter

nee jij zuigt En daar hadden we het jaarlijkse half uurtje fulmineren met Jaap Blokker weer. U weet wel. Die Jaap Blokker van de retehandige winkelketen Blokker. Voor al uw Chinees vervaardigde tinnefzooi, tupperwaremeuk en derderangs DVD-spelers. Onze trotsche Nederlandse Huishoudens volplempen met Niet-Hollandsche rommel geeft hem blijkbaar recht van spreken. Want hoe verrassend, het is nog steeds allemaal de schuld van de BUITENLANDERS! Dit keer niet omdat ze drugsverslaafd zijn en de cassieres neersteken. Ook niet omdat ze met honderden tegelijk zijn kudtketen leegroven. Neen. Jaap is boos op de uitverkoop van Hollandse ondernemingen aan buitenlandse koopjesjagers. Kroonjuwelen als ABN, Vendex en de KLM. Allemaal gaan ze voor bodemprijsjes de grens over. Tijd voor onze eigen onthulling: Blokker bestaat voor 99,9 procent uit gerecyclede Chinese vuilnisberg. Schande!

Reaguursels

Inloggen

tuurlijk man. noem man en paard en je bent racist.
cijfers zijn om onder de mat te vegen.

verder heeft ie gelijk. gezonde ondernemingen en werkgelegenheid wordt verkwanseld enkel door/voor wat zakkenvullers.

reageer maar op DIE stelling ipv de man af te kraKEN.

Vitayalin | 14-07-07 | 14:29

Ome Jaap en zijn broertje Quasimodo (zo heet A. niet echt maar je schrikt je een ongeluk als je hem in het nog onverlichte kantoor aan de vd Madeweg tegenkomt...) zijn een stel omhoog gevallen kuideniers.
Een goed koopman verdient aan zijn klanten. De Blokkertjes verdienen echter aan het (zwaar!) onder druk zetten van hun leveranciers, vervoerders en personeel. Steeds minder betalen voor steeds meer.
Het is maar goed vor J.B. dat we hier in +31 zo tollerant zijn en vrijheid van meningsuiting kennen.
Laat je echter niet misleiden en als werknemer (of leverancier) iets doen dat de 'heren' niet geheel welgevallig is want het kost je je baan.

paost712 | 13-07-07 | 23:45

Big Bana Boy @20.05
Geweldige reactie!!!
Ik weet niet hoe het met andere vrouwen staat,maar bij

piquant | 13-07-07 | 22:44

piquant 13-07-07 @ 19:07
Wil je met mij trouwen ? (wat kan ik anders zeggen ... wat een vrouw ...)

Bigi Bana Boy | 13-07-07 | 20:05

Blokker, is dat niet die vent van die wasmanden- en strijkijzerhut? Daar waar je bij die VMBO-dozen op je knieen moet voor een stukje service ("wat is dat meneer, service? Dat woord hebben wij niet gehad op de cursus bij oom Jaap"). Waar ze voor ieder wissewasje moeten overleggen met het hoofdkantoor? Zou me niks verbazen als-ie hondekop mede-auteur is van "kloteklanten".

Rukvrucht | 13-07-07 | 19:45

@Bigi Bana Boy @ 17.44
He he ben net klaar met de vloeren dweilen;ramen lappen en ga zo de was strijken;heb je nog wat te zeggen tegen mij,anders ga ik nu de aardappels schillen.

piquant | 13-07-07 | 19:07

piquant 13-07-07 @ 15:01

Heb jij het avondeten al klaar ? En zo ja, is er dan geen naai- en verstelwerk te doen, of zijn er geen sokken te stoppen ?

Bigi Bana Boy | 13-07-07 | 17:44

Blokker? Hebben The Beatles daar niet ooit eens opgetreden?

*Negeert het gezeik over Joden - Is daar niet al genoeg overheen gepist in de geschiedenis?*

koerbagh | 13-07-07 | 17:32

Sikkeneur 13-07-07 @ 15:26
Bedankt.

LuftBalloon | 13-07-07 | 15:33

uftBalloon 13-07-07 @ 14:58
Waarschijnlijk een bepaling die ze ooit zelf hebben aangenomen om een erflijn vast/veilig te stellen, had net zo goed via de mannelijke lijn kunnen gaan.
Speculatie mijnerzijds, maar bedenk dat het oorspronkelijk nomadenstammen waren die een gemeenschappelijke factor hadden, nml de taal die ze spraken (Hebreeuws). De erflijn van de eigen stam liep dan via de moeder.

W.b.t. een linkje: het boek De sleutel van Hiram (Christopher Knight & Robert Lomas) Weliswaar populistisch wetenschappelijk geschreven, maar toch.

Sikkeneur | 13-07-07 | 15:26

@piquant

Ik bedoel een single issue clown.

Rabarberke | 13-07-07 | 15:17

@Rabarberke @ 14.35
Nou ja,jij kan er ook wat van hoor. Ik lig hier regelmatig dubbel.
Er schreef iemand dat Shalome het bewijs is dat vrouwen geen gevoel voor humor hebben(heb geen zin opte zoeken wie het was),maar a)kent deze man wel heel erg rare vrouwen en b)hebben zowel jijals Shalome dat gelogenstraft.
Overigens kan ik wel kwaad worden om zo'n platitude over (het gebrek aan)humor van vrouwen,maar dat is een ander onderwerp, dus of topic)

piquant | 13-07-07 | 15:01

Sikkeneur 13-07-07 @ 14:54
Waarom is het dan belangrijk in het Joodsche gebeuren dat de moeder Joodsch is? (Een link is event. voldoende)

LuftBalloon | 13-07-07 | 14:58

LuftBalloon 13-07-07 @ 12:46
Er bestaat geen joods ras. Van oorsprong waren het aziatische en heidense nomadenstammen, die als slaven door Mozes Egypte uitgevoerd werden.
Hun Jaweh was aanvankelijk de persoonlijke oorlogsgod van Mozes en werd de basis voor hun godsdienst en cultureel erfgoed. Enfin, zo zie je maar dat niet alles is wat het schijnt te zijn. Geldt voor elke religie, t'is maar net wat je gelooft.

Sikkeneur | 13-07-07 | 14:54

piquant 13-07-07 @ 14:29

Ik provoceer slechts *heh* Het heeft prima gewerkt :-)
En nou ga ik wat anders doen.

Shalome | 13-07-07 | 14:41

@piquant

Als clown zou shalome het dan ook prima doen.

Rabarberke | 13-07-07 | 14:35

@Shalome
Ik ben het grotendeels niet met je eens,maar als je het met zoveel humor brengt....
Ik ben ontzettend om je aan het lachen en dat is leuker dan al die posts waar ik het wel mee eens ben.
Bravo!!!

piquant | 13-07-07 | 14:29

Mijn stelling is: als je als jood de Talmoed niet leest en begrijpt, moet je ook van de voorhuid van je zoontje afblijven. Een beetje dom de dogma's uit de Tora opvolgen is niet de ware aard van het joodse geloof tenslotte.

Rabarberke | 13-07-07 | 14:28

LOL @ Lekker Belangrijk© 13-07-07 @ 14:24

Mooi gevonden ...

Bigi Bana Boy | 13-07-07 | 14:26

* Neemt even aan dat Shalome jeaudse is *
Ik heb het het soort gedrag wat Shalome vertoont vaker gezien en neem aan dat het door de bijzondere geschiedenis van de Jeauden komt en dan met name door het onaangename deel. Ik weet niet hoe ik zelf zou zijn laat ik dat eerlijk stellen. Als je in de verdomhoek zit als volk wordt je ook een beetje hypersensitief en/of paranoide. Maar herkenbaar is het wel. Ik heb ooit een joodse dame gekend die precies zo was. Op zich een prima meid maar je moest zo verdomd op je woorden passen. Bij het minste geringste knalde ze uit elkaar. Overal werd anti-semitisch of anti-Israel gedrag achter gezocht en de waarheid is dat je daar op een bepaald moment een beetje moe van wordt. In je onschuld zeg je iets onnadenkends or iets regelrecht onschuldigs en hup daar gingen we weer. Met zo'n agressie, woede en verongelijkte gevoelens .... vaak helemaal buiten proportie.
Nogmaals ik begrijp het gegeven de omstandigheden wel maar helemaal normaal gedrag is en blijft het niet natuurlijk.

Bigi Bana Boy | 13-07-07 | 14:25

Keurig verdeeld; Het vrijdaggebed, de zaterdagsabath en de zondagsrust, en nog vliegen ze elkaar in de haren.

Lekker Belangrijk© | 13-07-07 | 14:24

Maar als een moslim zijn zoon laat besnijden is het natuurlijk wel een religieus dogma.

Rabarberke | 13-07-07 | 14:21

@Lekker belangrijk

Je begrijpt het verkeerd. Je zoontje laten besnijden is geen religieus dogma, maar joodse folklore.

Rabarberke | 13-07-07 | 14:19

@shalome

Nou je zult toch eerste de boeken die over jouw religie gaan moeten (kunnen) lezen eer je door de dogmatiek geraakt kunt worden.

Tenzij je je religie niet serieus neemt natuurlijk.

Rabarberke | 13-07-07 | 14:18

Ze laten zich letterlijk verlammen door hun dogma's.

Lekker Belangrijk© | 13-07-07 | 14:18

@Shalome 13-07-07 @ 14:13, van je pasgeborene zoon z'n geslachtsdelen laten verminken = je religie begrijpen?
*flikker twee pionnen van het bord, stonden alleen maar in de weg*

Lekker Belangrijk© | 13-07-07 | 14:17

Rabarberke 13-07-07 @ 14:10

Dat heeft er alles mee te maken, omdat ze zich niet laten verlammen door dogma's.
Dát betekent je religie begrijpen, maar jij ziet dat niet.

Shalome | 13-07-07 | 14:13

Kan mij vinden in de Blokker-boodschap maar niet in de boodschapper Blokker

blijfvanmijnhyve | 13-07-07 | 14:12

meisje.. kindje.. Er bloeit wat moois hier..

Lekker Belangrijk© | 13-07-07 | 14:11

@shalome

Lulkoek. Afgezien van de Thora/Nebeim/Getubim of hoe je dat ook in het nederlands schrijft, leest bijna niemand de Talmoed en van de Kaballah snappen alleen schriftgeleerden iets.

Aangezien die laatste twee boeken als autoritatief (als dat een goed nederlands woord is in deze betekenis) kunnen worden beschouwd is de conclusie dat de joodse religie door de joden die deze boeken niet lezen niet begrepen kan worden echt niet vergezocht.

Dat het ze voor de wind gaat heeft niets te maken met of ze hun religie begrijpen of niet.

Rabarberke | 13-07-07 | 14:10

"de marokkaanse cultuur is superieur"

Even een quotje van de elsevier-site, door een zelfverklaarde trotse Marokkaan die er maar geen genoeg van kan krijgen om dit te herhalen.

Shalome | 13-07-07 | 14:09

*probeert met loper paardesprong te maken*

Lekker Belangrijk© | 13-07-07 | 14:09

Rabarberke 13-07-07 @ 13:49

Joden begrijpen hun religie wel beter dan zich dogmatisch te beknotten met haarkloverij, kindje. Daarom gaat het ze ook immer voor de wind, waar ze zich ook op toeleggen. Dat was de issue toch? De dommigheid. Daarvan kun je joden niet betichten, nog niet in je zwartste galbui.

Shalome | 13-07-07 | 14:02

* Staat schaakmat en kan geen kant meer op *

Bigi Bana Boy | 13-07-07 | 14:01

ABN-AMRO nederlands? De naam misschien ja.

15 jaar geleden op Aruba om bij de ABN-AMRO nederlandse guldens om te wisselen voor Arubaanse guldens / am. dollars. Dit ging echt niet lukken, dus, hoezo een nederlandse bank?

Dat Jaap het goed doet met zijn chinese tinnef is mooi voor hem maar als er morgen een chinees op de stoep staat met een pak poen weet hij niet hoe gauw hij zijn zaken in de Ramsj moet verkopen.

Beste Jaap, verkoop die zooi, pak je poen en ga lekker in Spanje golfen. Kan ons wat schelen wie de eigenaar van die balle zaken is.

neemjemoederindemali | 13-07-07 | 14:00

Rabarberke 13-07-07 @ 13:56
'Ze' heeft al teveel aandacht gehad.

LuftBalloon | 13-07-07 | 13:59

Iemand nog schaken met shalome?

Rabarberke | 13-07-07 | 13:56

@shalome

Begrijpen de joden hun religie dan wel? Leg mij dan maar eens uit hoe het kan dat op het ene moment God Mozes naar Egypte stuurt om hem niet even later om zeep te laten helpen omdat hij zijn zoon niet had besneden. 't is dat zijn vrouw dat voorhuidje last-minute er nog even afkerfde anders had Mozes 't kunnen schudden.

Die stompzinnigheid in Exodus is niet te verklaren, behalve dan door middel van symboliek. Ik neem aan dat dit en vele andere ongerijmdheden dan allemaal in de Talmoed worden uitgelegd, een boek dat door alle joden begrepen wordt, nietwaar?

Oh en dan de traditionele Joodse Kaballah nog. Ook door alle joden goed begrepen.

Hou toch op meisje, als er één volk is dat nog geen 10% van zijn religie begrijpt dan zijn het de joden wel.

Rabarberke | 13-07-07 | 13:49

Jaap Blokker, hypocriete xenofoob dat-ie er is, een hekel aan buitenlanders maar net als alle detailhandel profiteert hij er ondertussen met grote cijfers van.
www.intensievemenshouderij.nl/start/in...
Overigens is China al weer bijna voorbij als productieland, want veuls te duur, , maar er zijn altijd wel landjes te vinden waar de mensen er zo beroerd aan toe zijn dat ze voor nog minder geld werken.
www.logistiek.nl/nieuws/id3431-China_i...

Zeurders | 13-07-07 | 13:47

Bigi Bana Boy 13-07-07 @ 13:43

Is goed hoor.

Shalome | 13-07-07 | 13:45

Rabarberke 13-07-07 @ 13:40

Het is mijn schuld niet dat moslims hun eigen religie niet (willen) begrijpen. Ik zei al: dat zou de dommigheid krachtig op kunnen lossen. Analfabetisme zou een oorzaak kunnen zijn, maar daar wij ze hier hebben leren lezen, en bibliotheken vrij toegankelijk zijn voor iedereen om zich te informeren, laten ze helaas een wereldkans liggen. Zonde.

Shalome | 13-07-07 | 13:44

*ot*
bestaat er een progje die automatisch na een ingestelde tijd een refresh uitvoert?

LuftBalloon | 13-07-07 | 13:43

Shalome 13-07-07 @ 13:37

* begint er genoeg van te krijgen *

Ik ken u wel een beetje Shalome en jij zet jezelf regelmatig klem hier op GS. Dat hoef ik, noch anderen iets voor te doen.
Maar ik zit hier voornamelijk om een beetje te jennen, lol te trappen en af en toe een goede discussie te hebben met mensen die iets te melden hebben.
En dus niet om een flamewar met wie dan ook uit te vechten. En dus ook niet met jou. Ik zie er naar uit om je nog een keer in de haren te vliegen over wel willekeurige topic dan ook maar heb geen zin meer in wederzijdse beledigingen just for the sake of it.

Bigi Bana Boy | 13-07-07 | 13:43

Onzin, Blokker roeleert hevide pan uit en Japie is tov.
Durft tenminste eens wat te zeggen, waarna de anus van de maatschappij weer zijn winkels affakkelt.

kolonel-knalpiemel | 13-07-07 | 13:43

Shalome 13-07-07 @ 13:37
Iemand met woorden schaakmat zetten, wil natuurlijk nog niet zeggen dat je gelijk hebt. En dat gaat zich wreken op een gegeven moment...

LuftBalloon | 13-07-07 | 13:41

@shalome

Het enige dat jij hier doet is kakelen over hoe goed joden zijn en hoe slecht moslmis het doen, het uitverkoren joodse volk, de dommige moslims.

Dat je daarbij af en toe leuk uit de hoek komt doet niet ter zake.

Je boodschap is duidelijk en die boodschap stinkt.

Rabarberke | 13-07-07 | 13:40

Bigi Bana Boy 13-07-07 @ 13:34

Ik had minder woorden nodig dan jij om jou klem te zetten.

Shalome | 13-07-07 | 13:37

Rabarberke 13-07-07 @ 13:28

Oh ja? *amused* En wie of wat is 'mijn eigen volk' dan wel?

Shalome | 13-07-07 | 13:36

Shalome 13-07-07 @ 12:03

In dit land zijn wij mannen redelijk gewend om sufgeluld door vrouwen te worden dus dat doet mij niet zoveel.

Bigi Bana Boy | 13-07-07 | 13:34

@shalome

Ja de belangrijkste frustratie is dat veel mensen hun eigen volk beter vinden dan een ander volk. Als we die mensen nou eens aan de vissen zouden voeren, zou het er allemaal een stuk leuker uit zien.

Rabarberke | 13-07-07 | 13:28

".. Onder het mom van 'provocatie' kun je aardig wat frustratie kwijt.."
@Shalome 13-07-07 @ 13:22, welkom op GeenStijl.

Lekker Belangrijk© | 13-07-07 | 13:25

Onder het mom van 'provocatie' kun je aardig wat frustratie kwijt, Rabarberke :-)

Shalome | 13-07-07 | 13:22

LOL @Rabarberke 13-07-07 @ 13:19, pijnlijk!

Lekker Belangrijk© | 13-07-07 | 13:21

Tsja God had Mozes bijna een kopje kleiner gemaakt omdat ie zijn zoontje niet besneden had, terwijl God 'm dat toch duidelijk had gevraagd. Dus besneden miljoenen joden daarna hun kinderen, want stel je voor dat hen het zelfde zou overkomen.

Slim volk.

Rabarberke | 13-07-07 | 13:19

Ik durf wel te beweren dat de doorsnee Alaviet er een humaner en gematigder levensbewschouwing er op na houdt dan de gemiddelde (russische) orthodoxe Jood.

Derrek Wilder | 13-07-07 | 13:19

Shalome 13-07-07 @ 13:13
Het zou me niks verbazen als dat alleen in de Nederlandse vertaling voorkomt.

LuftBalloon | 13-07-07 | 13:17

God zij dank ben ik niet besneden, dat dan weer wel.

Lekker Belangrijk© | 13-07-07 | 13:16

@Luftballoon

De (gematigde) joden hebben een bewonderenswaardige eigenschap: zelfspot. Maar extremistische joden zijn even naar als fundamentalistische moslims. Het enige verschil is dat ze de aanslagen ergens anders plegen.

Rabarberke | 13-07-07 | 13:16

Had ik het al over joodse inteelt gehad?

Rabarberke | 13-07-07 | 13:14

LuftBalloon 13-07-07 @ 13:10

Pertinent onwaar, en gestaafd middels ontelbare essays, boeken en publicaties. Moet je wel voor kunnen lezen natuurlijk. Dan was je vast wel ergens de 'hand in eigen boezem'-uitdrukking tegengekomen.

Shalome | 13-07-07 | 13:13

@shalome

Geloof me nou maar, ik ga echt niet op allerlei websites joden lopen discrimineren en stereotieperen. Dat doe ik alleen als jij er bent ter provocatie. Je bent die grote neuzen bovendien vergeten.

Rabarberke | 13-07-07 | 13:13

De alavieten zijn relaxte moslims, voor de rest wil ik ze ook nog wel eens op een hoop gooien. Van de Joden zijn alleen de seculiere gematigde aardig. De rest zuigt ook apenballen.

Ging dit draadje trouwens niet over tupperware en DVD-spelers?

Derrek Wilder | 13-07-07 | 13:13

Aan de andere kant, discriminatie is in het joodse geloof ingebouwd. Je zal maar als volk uitverkoren zijn en tegelijkertijd andere volkeren als je gelijke moeten beschouwen. Tough deal lijkt me.

Rabarberke | 13-07-07 | 13:12

Rabarberke 13-07-07 @ 13:11

*heh*
Met die slappe smoes kwam Big Bana Boy ook al aan toen ik 'm in 2 berichten schaakmat zette.

Shalome | 13-07-07 | 13:12

@shalome

Ik provoceer slechts. Bij jou is het menens.

Rabarberke | 13-07-07 | 13:11

Shalome 13-07-07 @ 13:08
Joden steken nooit de hand in eigen borst. (Oh nee, dat is natuurlijk waar)

LuftBalloon | 13-07-07 | 13:10

nog vergeten:
- joden doen alsof ze integreren

Shalome | 13-07-07 | 13:08

Stereotiepe gedragspatronen
- joden discrimineren bij het leven
- joden hebben lange tenen
- joden hebben Jezus een loer gedraaid (mijn favoriet)

Shalome | 13-07-07 | 13:07

@shalome

Several big families dan, maar goed daar hoef ik jou niets over te vertellen.

Jij behandelt moslims met dédain alsof het om één specifieke groep gaat met stereotiepe gedragspatronen. Dat kan ik van de gemiddelde VMBO tok nog wel begrijpen, maar waar jij het vandaan haalt is mij een raadsel.

Rabarberke | 13-07-07 | 13:04

Oh ja? LOL
Nét noemde je joden nog One Big Family.

Shalome | 13-07-07 | 12:59

Moslims hebben het zelf in de hand. Als ze hun eigen religie wat beter zouden begrijpen, konden die domheidissues verholpen worden. Ik zou niet weten wat hier racistisch aan was - ik heb het niet over een shallow pool of genes.

Shalome | 13-07-07 | 12:58

Maar goed, joden discrimineren elkaar ook bij het leven, dus dit is geen verrassing....

Rabarberke | 13-07-07 | 12:57

@shalome

Dat is een racistische gedachte. Dankzij vergelijkbare gedachten bij de Duitsers, die jij zo bewondert, hadden jullie bijna voor de vergetelheid mogenkiezen.

Maar gelukkig konden veel van de joden indertijd vluchten langs Marokko, een land bevolkt door dommige en beperkte moslims.

Rabarberke | 13-07-07 | 12:56

Lekker Belangrijk© 13-07-07 @ 12:47

Duitsers, tja. Verleden ligt achter ons: kun je hooguit van leren. Maar die Kartoffels hebben toch wel wat gepresteerd. Land was tot snot geschoten, straatarm, de hele wereld had de pest aan ze, en toch wisten ze rap weer op te klimmen tot de G7 (8, 9 - hoeveel zijn het er nu). Voor dat feit heb ik wel bewondering.

Shalome | 13-07-07 | 12:51

Ik zei niet dat moslims slecht waren. Gewoon wat dommig over het algemeen, en beperkt.

Shalome | 13-07-07 | 12:49

@shalome

"Het joodse volk heeft geen enkele pleitbezorger nodig"

Flikker dan een eind op, dat riedeltje over joden zijn zo goed en moslims zo slecht kennen we nu wel van je.

Rabarberke | 13-07-07 | 12:47

@Shalome 13-07-07 @ 12:42, Het lijken net duitsers.

Lekker Belangrijk© | 13-07-07 | 12:47

overVecht 13-07-07 @ 12:40

Onderontwikkelde mensen met heerszuchtrige issues, zijn dom genoeg om hun eigen visie op alle anderen te projecteren. Daarom gillen ze zo over joden, en kwaken de hele dag dat 'ze' de islam willen overnemen/uitroeien. Plato's grot en zo, weet je? Maar zoals gezegd, dat heeft met hun beperkte ontwikkeling te maken. Zien we hier ook. Marokkanen die overal vijanden zien omdat zij ze zelf overal zien: terwijl Hollanders ze niet eens opmerken *heh* Ies grappig.

Shalome | 13-07-07 | 12:46

Het Joodsche ras bestaat, het Joodsche Volk bestaat niet, daar Israël een lapjeskat is van import joden die hun talent en skills hebben meegenomen.
Als je nou een land mag noemen met uitzonderlijke talenten, historisch gezien, dan is het wel Duitsland.

LuftBalloon | 13-07-07 | 12:46

Naja wat joden doorgaans doen is voor de buitenwereld integreren, maar in het echie zeer vasthouden aan tradities en 'elkaars netwerk'. One big family. Niets mis mee verder. Een beetje chosen mogen ze zich best voelen, ook al zijn ze doorgaans corrupt tot op het bot. Maar dat zijn de meeste zakenlieden tegenwoordig, joods of niet.

Ze hebben alleen behalve lange neuzen volgens mij ook te lange tenen. Zelf discrimineren ze alsof ze ervoor betaald worden maar o wee als iemand iets over hen zegt, dan heeft ie zo een proces aan zijn broek.

Verder was het ook niet erg aardig van ze dat ze Jezus een loer hebben gedraaid, anders had ie vast nog wel geleefd.

Rabarberke | 13-07-07 | 12:45

Het joodse volk heeft geen enkele pleitbezorger nodig. Zij leren, studeren, ontwikkelen zich, slepen talloze Nobelprijzen binnen, schrijven bibliotheken vol boeken, krijgen wereldwijd afgeladen concertgebouwen op de knieën met hun muzikale talenten, enzovoorts enzovoorts. Er zijn bepaalde volkeren die daar erg jaloers op zijn - die hebben iets met kameel, profeet, 6de eeuw, nou ja. Zulks.

Shalome | 13-07-07 | 12:42

@Shalome 13-07-07 @ 12:28
ja, eerlijk gezegd begrijp ik ook nooit zo goed waarom het zo vaak gelijk weer iets met joden te maken heeft. Mahgoed misschien dat het mij ook zo stoort gezien mijn achtergrond.
wat betreft de posts van BBB. Ik kan er over het algemeen erg om lachen. Neem het zoals hij hetzelf ook al aangeeft met een korreltje zout. Bespaart je een hoop frustratie en krijg je een hoop lol voor terug.

overVecht | 13-07-07 | 12:40

Rabarberke 13-07-07 @ 12:37
Ja, en Bijstandskoning is nu aan het typen, denk ik.

LuftBalloon | 13-07-07 | 12:39

Shalome pleit voor het joodse volk als Gretta Duisenberg dat doet voor de Palestijnen.

Opvallend is dat beide volkeren beter af zijn zonder dat soort clowns met latent jules croiset syndroom.

Rabarberke | 13-07-07 | 12:39

hah ronnie naftaniel is er ook weer.

Rabarberke | 13-07-07 | 12:37

Blokker is gewoon goed bezig, de VOC mentaliteit ten top, en dat moeten we hebben, niet dat gelul over EU maar Nederland weer voorwaerts...

Onderbuik | 13-07-07 | 12:35

Blokker flipt gewoon dat niemand zijn bedrijf wil kopen, logisch met al die meuk die je ergens anders goedkoper kan kopen.

MAXIMO | 13-07-07 | 12:33

@Shalome 13-07-07 @ 12:28, Ik zou pas para worden als de Arabirische Gazette de joden de hemel in zouden prijzen.

Lekker Belangrijk© | 13-07-07 | 12:32

Die tyfus jeauden pakken 30%???? Tering!

Lekker Belangrijk© | 13-07-07 | 12:28

Lekker Belangrijk© 13-07-07 @ 12:26

Dank u voor de bevestiging dat wie overal joodse complotten zien, paranoia zijn. Sla een willekeurige Arabische Gazette open: minstens 3 joodse complotten per pagina.

Shalome | 13-07-07 | 12:28

@CFO
Mijn winkel is wegens vakantie gesloten.
@Luftballoon
Stuk voor stuk pakken ze circa 30%. Ik gok dat het netto resultaat voor Blokker zo rond de 10% hangt.

CoJoNes | 13-07-07 | 12:27

@kwarko01 13-07-07 @ 10:45
Er is natuurlijk de interne markt van Europa, zo'n vaart loopt dat niet met verlies op de dalende export. Iran is inderdaad bezig met economische oorlogsvoering.
www.globalresearch.ca/index.php?contex...

.HerNihilist | 13-07-07 | 12:27

Lekker Belangrijk© 13-07-07 @ 12:22
Het gaat niet om een vrouw maar om een Kenau met een Spam missie.
Haatzaaien dat is haar lust en haar leven.
Sluit trouwens nog steeds niet uit, dat het iemand is met een besneden pikkie....

LuftBalloon | 13-07-07 | 12:26

@Shalome, ben je niet een beetje para?

Lekker Belangrijk© | 13-07-07 | 12:26

LuftBalloon 13-07-07 @ 12:19

Jaha... Logistiek en infrastructuur: ies joods complot.

Shalome | 13-07-07 | 12:24

hhhmm ik heb me ook weleens laten platlullen door een vrouw.

Lekker Belangrijk© | 13-07-07 | 12:22

(zijn winkel = de winkel van JB. Over de winkel van CJN heb ik geen mening)

TheCFO | 13-07-07 | 12:19

Jongens, schei (juist woord?) nou toch eens even uit. Het wordt wellicht zeer goedkoop in China geproduceerd, maar dat wil nog niet zeggen dat het goedkoop in de winkel komt. De tussenhandel, transporteurs ed. dat zijn m.i. de gasten die de meeste procentuele winst maken....

LuftBalloon | 13-07-07 | 12:19

Paardenvijg, nu ben ik op het gebied van de intellectueel eigendom niet zo streng in de leer als Cojones me lijkt (maar die is dan ook volstrekt subjectief), maar zijn winkel is geen grote bijdrage aan nederlandse creativiteit en dus (ondernemings-)cultuur

TheCFO | 13-07-07 | 12:18

Jaap Blokker is een topondernemer die hard werkt en op legale wijze zijn bedrijf heeft opgebouwd.
Hij heeft recht van spreken, of je het nu met hem eens bent of niet.

De Blokker-winkels afzeiken is helemaal zwak: je hoeft er namelijk niet te komen en/of te kopen.

Of luistert iedereen liever naar 'topondernemers' als Nina Brink, Cees van der Hoeven of Rijkman Groenink?!

paardenvijg | 13-07-07 | 12:15

Tuurlijk is er markt voor Blokker troep! Hoe politiek geengageerd we allen soms ook trachten over te komen, op het moment dat we moeten kiezen tussen nagemaakt troep voor 1 euro of originele troep voor 2 euro dan kiezen we bijna allemaal voor de nagemaakte troep van 1 euro.

Daarom zal biologisch voedsel hoogstwaarschijnlijk ook wel nooit een succes worden. Ons kent ons ±'

openbaarminiserie | 13-07-07 | 12:15

@knutsel 13-07-07 @ 12:06
nah je kunt gewoon bij de Mac eten want ongeveer grotendeels komt het gewoon allemaal uit de benelux wat ze daar verkopen. Ik vind overigens de Mac een best goede zaak! Niet qua kwaliteit voedsel, maar wel hoeveel buitenlanders ze aan het werk helpen. Ik heb liever dat die gasten daar een beetje ui hun neus staan te vreten dan dat ze bij me voor de deur hangen, of nog erger, bij mij op kantoor komen... oeps.... in ieder geval vind ik dat je moet oppassen met *trots*. Ik vind dat er namelijk genoeg dingen in +31 zijn waar je absoluut erg trots op mag zijn.

overVecht | 13-07-07 | 12:14

Quote: "worden voortaan bestuurd vanuit allerlei buitenlandse landen door mensen die geen enkele binding hebben met onze cultuur"

Umm welke cultuur?

Kotsbeu | 13-07-07 | 12:12

@Peking Eend 13-07-07 @ 12:03
zeg het maar, dat weet je zelf het beste.

Onderbuik | 13-07-07 | 12:12

Net ff nagevraagd ,sigarenwinkel Jansen hier op de hoek is nog geheel in nederlandse handen.

Uw Verzekeringsadvis | 13-07-07 | 12:06

Grote geesten denken globaal en in grote bedragen maar het zijn de kleine geesten die de productie maken. (Noem deze gedachte maar een erfenis van het linkse verleden). Neem Philips als voorbeeld. Overal stonden in de provincie fabrieken met lokale werknemers. Productie wordt uit winstoogmerk naar lage-lonenlanden verplaatst en de lokale werknemer heeft niets meer om trots op te zijn. En dat is alleen de productie, dan heb ik nog niet eens over het in handen zijn van buitenlandse eigenaren. Je kunt ook besluiten dat het geen reet uitmaakt wie de eigenaar is, de wereld wordt steeds kleiner en alles draait om geld. De vraag is of je trots kunt zijn op het gegeven dat jij goed weet hoe je geld moet maken. Ik lachte een tijd geleden ook altijd om Franse boeren die stonden te protesteren bij de McDonald, maar voor Nederlanders is het een stuk lastiger trots te zijn op een cultureel erfgoed als het altijd al uit het buitenland kwam. Verkoop het maar, ken mij wat schelen, zelf keer ik dan simpelweg terug naar de kleine lokale kruideniersmentaliteit. Globalisering? Prima als je het niet erg vindt dat de macht van de grote bedrijven weinig ruimte laten voor democratie. Kapitalisme heeft gewonnen, ies feit, dus de enige macht die je als burger en consument hebt is om bepaalde spullen niet te kopen. Kun je de burger en consument ervan overtuigen dat je handelt vanuit lokale en bekende mentaliteit, heb je al de goodwill van je potentiele klanten te pakken. Ik mijd de McDonalds, niet omdat ik het een in-en-in-slechts bedrif vind, maar omdat ik niet weet wat er aan de andere kant van de wereld aan vooraf is gegaan om die troep hier te krijgen. Als ik Amerikaan zou zijn zou ik wel trots zijn op een bedrijf dat mondiaal weet te opereren. Tis dus allemaal heel dubbel en paradoxaal. Lokaal is goed en mondiaal is goed, het zijn verwarrende tijden.

knutsel | 13-07-07 | 12:06

Peking Eend 13-07-07 @ 11:59

Thanks! Alvast heel erg bedankt voor de moeite.
philnrollband.free.fr

Shalome | 13-07-07 | 12:04

@Onderbuik: waar beschuldig ik blokker dan van?

Peking Eend | 13-07-07 | 12:03

Bigi Bana Boy 13-07-07 @ 12:00

Jij bent gewoon totaal platgeluld. Door een vrouw. Was een klusje van niks trouwens, dus je zult wel beledigd zijn.

Shalome | 13-07-07 | 12:03

kvin de blokker juist evengoed gewoon een kudt winkel. Het is het allemaal net niet! Hooddoekjesgehalte is ongeveer 75% (zonder de kassahoeren meegerekend) en de dingen die ze verkopen zijn zo algemeen (waardoor mede ook goedkoop) dat als je er iets koopt je haast zeker weet dat minstens 100 000 mensen het in Nederland ook hebben. zucht............ wat interesseert die blokker mij nou voor ene kudt!? mahja alles beter dan Nico

overVecht | 13-07-07 | 12:02

@Peking Eend 13-07-07 @ 11:37
als je blokker of iemand anders beschuldigt moet je wél met bewijzen komen, anders is het een beetje zuur zeuren, en ook dát is nederlands en ben je blijkbaar nog niet verleerd...
.
Blokker is gewoon een prima winkel.

Onderbuik | 13-07-07 | 12:01

Shalome 13-07-07 @ 11:50

Je wordt nu wel erg persoonlijk. Ik zou graag willen dat je naar de feiten blijft kijken. Ik meen inderdaad wat ik zeg en vind dat ook heel goed verdedigbaar. Verder ben jij het levende bewijs dat vrouwen geen gevoel voor humor hebben. Dit is GS en niet de discussie rubriek van de Volkskrant.
En als ik een imbeciel ben dan ben ik in iedere geval bepaald niet lid van een minderheid hier op GS.

Bigi Bana Boy | 13-07-07 | 12:00

@Shalome: hebbie Rbilly URL?

Peking Eend | 13-07-07 | 11:59

heb ooit welles een blender bij de Blokker aangeschaft... prima stukje huishoudapparatuur... intereseert me verder H E L E M A A L geen ruk waar de neuq die dingen gemaakt worden of wie de toko runt waar die peop verkocht wordt. Joehoe mensen... doe eens wereldburgers worden ofzow... aarde is al een tijdje een dorp hoor.

sluiters | 13-07-07 | 11:58

Peking Eend 13-07-07 @ 11:54

Hahaha... Dat kan ie zeker. Ik heb 'm ooit eens zien optreden, en toen had hij een onwijse drummer bij zich. Toen die de zaal totaal plat kreeg, vond Dulfer het niet zo heel leuk *heh* Beetje 'n mannetje.
Ik heb de rockabilly-boy zelf nooit gehoord, maar hij schijnt het wel aardig te doen, maar I can't vouch for him.

Shalome | 13-07-07 | 11:57

Shalone: Ik heb Hans Dulfer regelmatig gezien in Japan, heeft veel succes daar... maar ja die kan ook spelen :-)

Peking Eend | 13-07-07 | 11:54

Peking Eend 13-07-07 @ 11:52

Als je 's iets hoort over een kroeg of muziekdinges waar ze 'n avondje rockabilly willen horen? 'n Kennis van me treedt overal op in Europa, maar wil heel graag 'n keer naar Japan.

Shalome | 13-07-07 | 11:54

@kwark: ik zit zeker in Japan, van 3 September t/m eind April.
Zomers zijn heel heet, en het is nu voor veel scholen vakantie in Japan... snap je de link, vakantie, jeugd, school, Engels onderwijs, snap je gelijk hoe ik weet dat Japanse jeugd (vooral met lage opleiding) net zoveel moeite heeft om aan de slag te komen als hier in nederland... vanwege de koopmansgeest

Peking Eend | 13-07-07 | 11:52

ik vind Blokker een prima winkel, ik kom er graag, dvd-hoesjes, printer inkt, allemaal goed en ook nog goedkoop.
Dát heet nou vrije handel...!

Onderbuik | 13-07-07 | 11:51

Bigi Bana Boy 13-07-07 @ 11:44

Ik vrees ook dat je alles meent wat je zegt, en daarmee zet je jezelf als imbeciel te kijk, als in een Hans Anders-reclamespotje. Is verder jouw probleem.

Shalome | 13-07-07 | 11:50

Peking Eend 13-07-07 @ 11:46

Dacht dat jij in japan zat? Is boodschappen doen in NL wel een beetje omslachtig. lijkt je ook niet?

kwarko01 | 13-07-07 | 11:48

@BobvdB.: hele winkelcentra in nederland zijn in handen van islamisten, best grappig eigenlijk. Nou maar hopen dat de islamofoben winkelcentra gaan mijden, kan ik rustig hier in nederland shoppen

Peking Eend | 13-07-07 | 11:46

Shalome 13-07-07 @ 11:40

En nou ophouden he ?
Ik schep er gewoon een sardonisch genoegen in om mensen te zieken.
Wat ik zeg meen ik wel degelijk maar ik leg het accent afhankelijk van met wie ik het aan de stok heb.

Bigi Bana Boy | 13-07-07 | 11:44

Wat een onzin dat er zogenaamd nog Nederlandse grootbedrijven zijn. Deze aan welke beurs genoteerde bedrijven zijn in handen van aandeelhouders. Particuliere aandeelhouders of institutionele aandeelhouders. En ook al heel vaak aandeelhouders van verwegistan. Willen we aan "ons" cultuurgevoel werken moeten we dat toch ergens anders zoeken. Misschien teruggrijpen op een Rembrandtje, van Goghje,keukenhofje, of een geinig dijkje in Volendam. Het management van "onze" grootbedrijven kennen geen grenspaaltjes meer bij Breda of De Lutte. Sterker nog grenspaaltjes aan de uiterste grensen van Europa bestaan ook niet. Lang leve de globalisering. Heer Bennink van Numico legde van de week met een prachtig engels accent uit waarom hij die 80 miljoen verdiende.

bobvanderbips | 13-07-07 | 11:42

Bigi Bana Boy 13-07-07 @ 11:38

Holy Moses. Jij wappert ook alle kanten op als een Wouter Bos-windvaan.

Shalome | 13-07-07 | 11:40

Uw Verzekeringsadvis 13-07-07 @ 11:14

Ouwe maat van me !
Mij staat iets bij van dat de Febeau ook in buitenlandse handen dreigde te komen ? Ik meen recentelijk zoiets gelezen te hebben ? Overigens is het volgens mij een franchiseketen waarbij de snackbar houder een zelfstandige is. Ik ken nml een hoop Febeau's die er wat personeel betreft uit zien als de eerst de best Dönner tent.

Verder verdedig ik overigens fanatiek de Nederlandse keuken tegenover mijn buitenlandse collega's want ik vind de kaassouflee een geweldige uitvinding, net als reaukwogst en hagelslag.

Bigi Bana Boy | 13-07-07 | 11:38

CoJoNes 13-07-07 @ 11:34

Die behandeling voor pigmentvlekken is wat uit de klauwen gelopen.

Shalome | 13-07-07 | 11:37

Kwarko01: Ja... dus wat is nu het oer-hollandsche??? kindervriendelijk merkje erop en dan toch stiekem produceren door chinese kinderhandjes?

Oh ja en over die Japansche jeugd. Lul niet over dingen waar je niks van af weet, hou het aub bij je nederlandsche gezonde koopmansgeest..
De Japanse jeugd wil heel graag in de productie werken,
Veel Japanse bedrijven verplaatsen hun productie om de zelfde redenen als hier.. vanwege de nederlandsche koopmansgeest (ies goedkoper, concurrentie positie bla bla bla)(.

Peking Eend | 13-07-07 | 11:37

@knutsel 13-07-07 @ 11:24
Blokker heeft helemaal geen punt. Bij bedrijven gaat het enkel en alleen om de winst die er uit gehaald kan worden, hoe meer hoe beter. Zelfs als dat moet d.m.v. verkoop van de hele toko. En de oer-hollandse mentaliteit van een bedrijf..... daar koop je geen reet mee. Sterker nog, ik denk dat een zgn. oer-hollandse mentaliteit nowadays niet echt bijdraagt aan wat dan ook. Hou je vast, over 10 jaar is er geen 1 echt oer-hollands (kuch) bedrijf meer in nederandse handen, dat is nou eenmaal de heersende tendens, doen we niets meer aan, gaat om geld, veel geld...... Ik praat nu natuurlijk wel over de echt grote bedrijven, kleinere kunnen desgewenst geweaun hun oerh. ment. behouden indien gewenst. Verder weet ik er uiteraard niet zo veel van.

gigi gorgonzola | 13-07-07 | 11:36

CoJoNes 13-07-07 @ 11:34

Geen idee, maar het zou kunnen liggen aan het feit dat winkelcentra vaak maar 1 hoog zijn gebouwd....

kwarko01 | 13-07-07 | 11:36

Bigi Bana Boy 13-07-07 @ 11:32

We zijn het alleen oneens op het punt dat ik immigranten over het algemeen als erg nationalistisch beschouw, en Nederlanders juist niet. Nederlanders nemen werkelijk alles van iedereen over wat ze leuk, lekker of goed vinden. In tegenstelling tot datgene wat hierheen komt en zich als een imbeciel aan zijn eigen culturele waardes en tradities vastklampt. Weinig multicultureel dus, die immigranten.

Shalome | 13-07-07 | 11:35

@kwarko
Wat is er toch met Giraffe gebeurd?

CoJoNes | 13-07-07 | 11:34

Schoorsteenveger 13-07-07 @ 11:30

Blokker; de Marskramer, Bart Smit en Xenos.

kwarko01 | 13-07-07 | 11:33

Shalome 13-07-07 @ 11:24

Laten we op één klein punt de vredespijp roken Shalome. Ik ben namelijk erg gesteld op het gebruik van "imbeciel" en zou het liefste willen dat alleen ik die kwalificatie zou mogen gebruiken. Het is een beetje mijn eigen dingetje en ik zou niet meer dezelfde zijn als iedereen dat zo maar gaat gebruiken omdat het mijn signature scheldwoord is. Mag ik een klein beetje repsekt voor bigi aan je vragen ?

Verder denk ik dat als je meent wat je in je laatste posting schrijft, we het dus niet zo oneens zijn als we in eerste instantie dachten.

Bigi Bana Boy | 13-07-07 | 11:32

kwarko01 13-07-07 @ 11:05
Dan snap ik werkelijk niet waar die Xenofobie vandaan komt.
Kwantum Hallen, heeft jaap daar ook mee van doen?

Schoorsteenveger | 13-07-07 | 11:30

CoJoNes 13-07-07 @ 11:28
:-) Ik ben zelfs voor minder te porren (een kinderhand....)

Ben het ook eens met je wens tot meer early stage investeren in La hollande, (heb 7 jaar in die sector gewerkt), daar kan Jaap B meer goed doen dan loze babbels in zijn jaarverslag

TheCFO | 13-07-07 | 11:30

@Peking Eend. Ja spullen, niet de onderneming zelf.

knutsel | 13-07-07 | 11:30

Volgende overnamegolf zit er aan te komen , china ,rusland ,arabische emiraten ,zijn als staat (barsten van de centen )westerse bedrijven aan het overnemen.
Uiteraard doet NL niks , Duitsland is zich wel alaan het beveiligen deze nieuwe ontwikkeling.
Dus Blokker wellicht binnenkort een russisch staatsbedrijf.

Uw Verzekeringsadvis | 13-07-07 | 11:30

Peking Eend 13-07-07 @ 11:27

Juist! Doet ieder bedrijf en daarom worden de spullen gemaakt door pubertjes in China die 12 uur, 6 dagen in de week werken voor een kutloontje. De Japanse jeugd wil niet eens in de produktie werken, vandaar dat dat uitbesteed is aan buurland China.

kwarko01 | 13-07-07 | 11:29

Knutsel, wat mij betreft is de door jou verfoeide bedrijfsfocus op 'winst maken' de meest complete vorm van -het tegenwoordige o zo modieuze- 'duurzaam ondernemen'.

TheCFO | 13-07-07 | 11:28

@CFO
Voor 8 miljoen (da's dus ongeveer 5 netto) mag iedereen morgen mijn hele tent overnemen. Interesseert me echt geen ene reet waar ie vandaan komt. Met 5 miljoen heb je geen zorgen meer als je niet van bootjes houdt.

CoJoNes | 13-07-07 | 11:28

doskabouter 13-07-07 @ 11:11

Precies, goed gezien. Eerst gheyle nequesex en dan kijken we wel wat er verder aan de hand is. Jullie policor feministische pussy whipped metrosexuele lulletjes vergeten nog wel eens wat de enige reden van je bestaan hier op aarde als man is, nml neuqen, neuqen en nog eens neuqen.
Kindjes maken ... zo veel mogelijk ... DAT is je diepste drijfveer, vriend maar dat zijn en hoop Westerse manne vergeten.

Bigi Bana Boy | 13-07-07 | 11:28

Erg veel kudttopics deze week, nu dit weer en de vorige en de vorige.... doe mij maar geweaun Dijkshoorn of Kouwes hoor. Dan weet je tenminste dat je onzin voorgeschoteld krijgt.

gigi gorgonzola | 13-07-07 | 11:28

@CoJones

Aan de tijden te zien waar jij op reaguurt, ben jij óf een F5'de ambtenaar, óf één of andere 'manager' die (zoals zovelen) zijn tijd een beetje aan het verdoen is met semi intellectuele prietpraat verkondigen aan zowel zijn ondergeschikten als aan ons, reaguurders.

Het kan natuurlijk ook dat je werkloos bent en je hand ophoud bij je vrouwtje of bij de staat.

Laat me even weten in welke categorie jij valt?

Ben overigens geen ambenaar...

baviaan | 13-07-07 | 11:27

@Knutsel: wat is dat oer-hollandsche karakter dan? Voor zover ik dat geleerd heb, houdt dat in: alles zo goedkoop mogelijk inkopen en zo duur mogelijk verkopen.

Peking Eend | 13-07-07 | 11:27

Leuk hoor zo een verhaal, maar ergens schuilt er wel een kern van waarheid in Blokkers verhaal.

derkcs | 13-07-07 | 11:25

Bigi Bana Boy 13-07-07 @ 11:22

Dat ontken ik juist niet, imbeciel. Maar ik zie daarentegen hordes immigranten om me heen die juist hartstikke a-multicultureel zijn. Het is als een tableau-vivant uit de 6de eeuw.

Shalome | 13-07-07 | 11:24

Volgens mij doen we al vele honderden jaren niets anders dan troep uit het buitenland hier naartoe slepen. Wat van ver komt ies interessant, ies VoC mentaliteit, maar Blokker heeft wel een punt dat grote bedrijven te zeer gericht zijn op de winst en niet op het oer-Hollandse karakter van de onderneming zelf. Het is moeilijk trots te zijn op iets dat in buitenlandse handen is. Het gaat om het idee dat niets meer Nederlands is en om het verkopen van de invloed c.q. macht aan de hoogste bieder.

knutsel | 13-07-07 | 11:24

Noem mij maar rechtsa rakker dan baviaan, maar ik vind het geen probleem als ons bedrijfsleven (Lees :AEX genoteerde clubs) opgekocht wordt door buitenlanders, en ik vind daarbij JaapB zo ongeveer de laatste die daar over mag klagen.
Het nederlands belang ligt echt niet in de stand van de AEX, maar in de toestand van het MKB.

TheCFO | 13-07-07 | 11:24

@doskabouter 13-07-07 @ 11:20
Klopt. Zit nu midden in een vrij groot financieringstraject en gesprekken met strategische partners. In september gaan we weer verder. Volkomen belachelijk.

CoJoNes | 13-07-07 | 11:22

Bigi Bana Boy 13-07-07 @ 11:17

Sorry, jij veegt alles op één hoop door NL een boerekinkelzooi te noemen zonder enige culinaire vermenging. Met twee woorden bok ik je klem en nou ga je draaien.
Het feit dat wij al eeuwenlang van alles overal vandaan slepen, bewijst dat wij onszelf helemaal niet superieur achten. Degenen die zich superieur achten zijn degenen die het islamitische geloof aanhangen. Kan het ze niet kwalijk nemen, want dat wordt ze met de paplepel ingegoten. Het resultaat is een verstikkende, roddelzieke, gefrustreerde, benepen zooi dat alles wat ook maar enigszins afwijkt van hun eigen tradities als griezelig wordt afgewezen. Waarom denk je dat die Riffijnen zo achterlijk zijn? Omdat ze zich al eeuwenlang voor alles afsluiten, en hier doen ze precies hetzelfde. Zij doen dus exact wat jij de Nederlanders ten onrechte in de schoenen probeert te schuiven. Je lult jezelf compleet de hoek in.

Shalome | 13-07-07 | 11:22

@Shalome
Of je het nu leuk vindt of niet maar je bent meer multiculti dan je zelf inziet. Je refereert namelijk voortdurend aan moslim migranten in je postings, waar ik het voornamelijk over mede-Europeanen heb. Grappig om te zien dat die blijkbaar niet onder de categorie " buitenlanders" of buitenlandse invloeden vallen.

Bigi Bana Boy | 13-07-07 | 11:22

Ik koop de goedkoopste dvd spelers bij de Blokker en het interesseert helemaal niemand wat dat ene Jaap daar de baas van is.

zeurdertje | 13-07-07 | 11:20

@CoJoNes .. Jij werkt vast voor jezelf anders zou je er niet mee zitten ^^

doskabouter | 13-07-07 | 11:20

Waar is toch die beruchte VOC-mentaliteit gebleven...

widtvoet | 13-07-07 | 11:20

In China wordt elke week een kolencentrale geopend. We kopen dus eigenlijk onze eigen vervuiling in.

kwarko01 | 13-07-07 | 11:20

blogger ?

arendsoog | 13-07-07 | 11:19

Naar energiecentrales en industrie wijzen als oorzaak van global warming Maar ze maken wel ONZE energie en onze spullen. Wij kankeren op de regering, maar we kiezen ze wel zelf. Nu is China aan de beurt. Er op kankeren, maar ondertussen wordt het wel masaal gekocht. Ga eens allemaal voor de spiegel staan, dan zie je de veroorzaker van de ellende op de wereld; wijzelf!

synchronicity | 13-07-07 | 11:18

CoJoNes 13-07-07 @ 11:16

Hier zit er nog een. Tot 15.00 uur vanmiddag geen bal te doen. Blij dat het morgen voor 1 maand is afgelopen.

kwarko01 | 13-07-07 | 11:18

Shalome 13-07-07 @ 11:06

Veeg toch niet alles op een hoop zoals iedereen hier. Heb ik gezegd dat ik voorstander ben van de multiculturele samenleving zoals we die nu kennen in West-Europa ? Jij generaliseert en gooit alles op één hoop jongedame.
Bovendien moet je niet één enkel iets uit mijn betoog halen en vervolgens daar je hele verhaal aan ophangen. Je posting van 10:30 suggereert dat alle buitenlanders analfabete, hysterische, homofobe, antisemitische, achterlijke reli-malloten zijn en dat vind ik een stompzinnige opmerking.
Je doet mij zo denken aan dat linkse polikor tuig die meende dat Nederland het gidsland van de wereld zou moeten zijn. Die arrogantie om je eigen cultuur zo centraal te stellen en superieur te achten .... onvoorstelbaar.
Nederland is zonder meer een prachtig land en ik ben blij dat ik hier woon, maar dat gezegd hebbende zijn er meer dan genoeg dingen in andere landen waar wij ons voordeel mee kunnen doen. Tot slot wil ik nog kwijt dat ik de koppeling tussen migratie en invloeden niet zo expliciet leg als jij.
Buitenlandse invloeden kun je ook prima toelaten zonder migratie.

Bigi Bana Boy | 13-07-07 | 11:17

@kwarko01
2 gecancelde afspraken wegens vroeg vertrekken naar het vakantieadres. (Hebben ze morgen tenminste ook nog een beetje een dag).
Kotsziek word je er van. Nederland ligt iedere zomer 2 maanden volledig op z'n reet.

CoJoNes | 13-07-07 | 11:16

Bij mij op de hoek zit ook al een 'Friet van Pietro".

Teen | 13-07-07 | 11:16

"Daarnaast is het op de lange termijn ook slecht voor de samenleving. De overheid heeft nu namelijk enige macht over de Nederlandse bedrijven.

-baviaan-

Ga jij weer eens snel wat hinderwetvergunningen uitgeven, ambtenaartje.

CoJoNes | 13-07-07 | 11:15

kwarko01 13-07-07 @ 11:11

Het kennisniveau van ze is gewoon intimiderend! Al die oplossingen die ze weten te verzinnen voor alleen al de bouw, bijvoorbeeld. Of voor onze waterwegen. Het zijn eersteklas schilderijrestaurateurs en vioolbouwers. Ze komen met verbijsterende ontdekkingen voor de medische wetenschap, noch afgezien van de inzichtelijke kennis der menselijke psyche. Echt een fijnzinnig ointwikkeld mensensoort, het is.

Shalome | 13-07-07 | 11:14

De Febo is toch nog steeds nederlands.
Nou dan.

Uw Verzekeringsadvis | 13-07-07 | 11:14

CoJoNes 13-07-07 @ 11:12

Lijkt ze prima op die van mij. Trouwens heb je papa-dag?

kwarko01 | 13-07-07 | 11:13

@Sytze
Helemaal niet, dat hou jij nog geen 2 maanden vol en dan ga je zelf weer dingen verzinnen.

CoJoNes | 13-07-07 | 11:13

J.B. heeft gelijk, het is erg kwalijk dat zoveel Nederlandse bedrijven in buitenlandse handen vallen. Een paar buitenlandse producten in je assortiment opnemen is nog wel iets anders dan miljarden concerns uit handen geven, die over de hele wereld bekend zijn en die in het buitenland toch wel de Nederlandse indentiteit uitstralen.

Daarnaast is het op de lange termijn ook slecht voor de samenleving. De overheid heeft nu namelijk enige macht over de Nederlandse bedrijven. Deze bedrijven moeten zicht namelijk aan de Nederlandse wet houden, omdat hun hoofdkwartieren hier gevestigd zijn. Een nederlands bedrijf zal veel minder snel hun hoofdkwartier in een ander land met een iets gunstige wet verhuizen (en daarmee hun nederlandse indentiteit "opgeven"). Een buitenlands bedrijf zal dit veel sneller doen. Mocht de overheid een wet invoeren die goed is voor de (Nederlandse) samenleving, maar die niet goed uitpakt voor een (eens Nederlands) bedrijf, dan is de stap naar een ander land snel gemaakt. Hierdoor komen banen op het spel te staan. De overheid kan dus een stuk minder invloed op het (werk)klimaat in Nederland uitoefenen.

Rechtse rakkers (die enig lange termijn denkvermogen volledig missen), zullen dat misschien fantastisch vinden, ik denk dat het nadelig zal uitpakken voor Nederland.

baviaan | 13-07-07 | 11:12

@kwarko01
Mijn vriendin vindt 'Olala' toch minder erg dan 'hoer!', is ze een hele vreemde in.

CoJoNes | 13-07-07 | 11:12

Shalome 13-07-07 @ 11:09

Je vergeet de vele kunstgalerijen en gezellige uitgaansgelegenheden. Ook vergeet je de manier waarop die mensen zich in het dagelijkse leven manifesteren: een ware lust om te zien.

kwarko01 | 13-07-07 | 11:11

@Zware Guy: je kennis van Japan is geweldig.... nog nooit in de koreaanse en chinese wijken in Osaka en Tokyo geweest. Ik spreek uit ervaring want ik woon er

Peking Eend | 13-07-07 | 11:11

Ik wou dat ik een copycat was.

dr.spin007 | 13-07-07 | 11:11

@bigi bana boy Jij hebt dus totaal geen zakelijk inzicht maar bekijkt alles via je mannelijke hormonen stelsel. Maar daar gaat het hier nu even niet om!

doskabouter | 13-07-07 | 11:11

Bigi Bana Boy 13-07-07 @ 11:07

Ja, vooral die Fransen moeten we goed in de gaten houden. Hele wijken in de grote steden zitten vol met die lui. Overal zie je de Franse vlag.

kwarko01 | 13-07-07 | 11:09

Jullie hebben wel gelijk.
Ik kocht laatst in mijn onschuld drie glazen bij die kutzaak à 1,49 per stuk. Bij de eerste valt zomaar het bovenste deel af, het bleef verder wel heel, wat al wat vreemd is.
De andere twee zijn niet eens even hoog, randen scherp en zo.
Ome Jaap kan beter eens zijn waar inspecteren ipv ieder half jaar loze dingen uitkramen.

Grasgriezel | 13-07-07 | 11:09

Bigi Bana Boy 13-07-07 @ 11:01

In Amsterdam Gaza daarentegen walmt de filosofische fijnbesnaardheid je tegemoet. Al die boekwinkels, al die erudiet converserende lui: het is gewoon een tocht door de wereld der gecultiveerde kennis als je daar een ommetje maakt.

Shalome | 13-07-07 | 11:09

Zware Guy 13-07-07 @ 11:00

Moet je niet je pas geleerde woord "cultuurrelativisme" gebruiken ?

Sorry dat kon ik even niet laten, maar om in te gaan op wat je zegt ...
ik begrijp de koppeling die legt tussen invloeden en migratie niet zo goed. Zoals je al zegt in je voorbeeld over Japan kun je heel goed dingen overnemen zonder dat daarbij een migratie hoeft plaats te vinden.
Ik ageer tegen Shalome's eenzijdige gejank over alle buitenlandse invloeden. Alsof alles wat van over de grens komt verkeerd is. Verder vind ik dat er nogal een verschil zit tussen wat een analfabete Riff Berber inbrengt en wat en hoog opgeleide Fransman aan Nederland te bieden heeft.

Bigi Bana Boy | 13-07-07 | 11:07

De NV Nederland is al jaren grotendeels in buitenlandsche handen.

widtvoet | 13-07-07 | 11:07

Bigi Bana Boy 13-07-07 @ 10:50

Daar heb je het jubelende broodje-shoarma-pleidooi weer. Buitenlanders hebben meer aan ons te danken dan vice-versa hoor. Wij kennen allang exotische kost, idioot. Alleen al de culinaire wereld wordt al eeuwen lang wereldwijd afgeschuimd. Of wou jij beweren dat thee en koffie van Nederlandse bodem komen? Da's nog maar 'n minuscuul fractietje van waar wij al eeuwen lang voor open staan.
Broodjes shoarma en dat soort meuk kennen wij hier alleen maar omdat de meeste buitenlanders wat anders weiegeren te vreten dat hun eigen bekende prak. Ik moet de eerste Marokkanen nog in een sushi-restaurant tegenkomen.

Shalome | 13-07-07 | 11:06

Schoorsteenveger 13-07-07 @ 11:04

Laat die nou ook van Jaap zijn...:-)

kwarko01 | 13-07-07 | 11:05

Jaap is een echte hol lander, kan de man nix aan doen, is de aard van het beestje. Jaap bedoeld eigenlijk te zeggen dat er nog geen serieuze buitenlandsche onderneming is geweest die zijn blokker bazaars wil overnemen. Loopt de kruidvat sinds de Chinese overname zeeeer goed, is de blokker meer en meer een paupert markt aan het worden met dalende omzet. Ja, en als je je eigen clandizie gaat lopen af te zeiken (turkse en marokkaanse frauen) dan zal het niet snel beter worden. Wat Jaap nodig heeft is een goede chinese investeerder

Peking Eend | 13-07-07 | 11:05

Geef mij de Xenos maar. Dat is tenminste echte hollandse kwaliteit!

Schoorsteenveger | 13-07-07 | 11:04

Bigi Bana Boy 13-07-07 @ 11:01

Zie de post van Zware Guy 13-07-07 @ 11:00

Geen uitleg nodig....................

kwarko01 | 13-07-07 | 11:04

elk nederlands bedrijf dat in buitenlandse handen overgaat, wordt voor betaald en dan zijn wij een bedrijf armer, maar geld rijker, en dat kan weer worden geinvesteerd in nieuwe bedrijven die dan weer duur verkocht kunnen worden. blokker is toch ondernemer, ik neem aan dat hij dat één-tweetje ook wel snapt of laat hij zich leiden door nationalitische gevoelens? een corporate-nationaal-socialist?

ilium | 13-07-07 | 11:02

kwarko01 13-07-07 @ 10:51

Wel nu, kijk ik heb alle repsetk voor het nuchtere Hollandse karakter hoor en het heeft het land veel goeds gebracht, maar het blijft een feit dat wij de boertjes van Europa zijn. Ik werk dagelijks met vele mede-Europeanen en ik merk het nog altijd voortdurend. Je pikt de Nederlanders er in de kantine zo uit, zonder enig probleem. Kijk wat eet en drinkcultuur, omgangsvormen,
algemene beschaving, levensstijl en vooral kleding blijven wij nog altijd boersige onbeholpen types. Het spijt me. De gemiddelde Italiaan ziet er tien keer beter uit dan de doorsnee Hollander en dan heb ik nog niet eens over die lekkere Franse en Italiaanse dames. Ik blijf erbij dat er genoeg hele positieve dingen uit de rest van wereld naar Nederland zijn gekomen.

Bigi Bana Boy | 13-07-07 | 11:01

@DeSteef
Een goed ondernemend stuk stront blijft een stuk stront, nietwaar ?

Montgomery Burns | 13-07-07 | 11:00

@Bigi Bana Boy 13-07-07 @ 10:50
Toen een NRC journaliste werd gevraagd naar de zegeningen van multi-culti, kwam ze ook niet verder dan de buitenlandse cuisine. Klein geheimpje: Japan is extreem mono-cultureel, toch weet ik uit ervaring dat je overal pizza en Franse cuisine kan eten.
.
Er is een essentieel verschil tussen invloeden importeren, en de bevolking in grote steden vervangen. Is jouw culinair genot een vermoorde Jesse waard?

Zware Guy | 13-07-07 | 11:00

Nederland is al verloren, al het goede vertrekt of wordt weggehaald naar het buitenland (bedrijven en arbeidskrachten en universitaire slimme mensen).
Al 2 decennia lang blijft de overheid maar het investeringsklimaat vernietigen met belastingverhogingen en regels en verplichte aanname van werknemers met een kleurtje ipv. van een diploma en betere geschiktheid.

En het afval wordt in nederland gedumpt of naar Nederland gehaald: te weten, de spamm-illegalen, uitkeringstrekkers en criminelen, de non-arbeidskrachten dus, en allen het liefst analfabeet en de nederlandse taal niet machtig bij voorkeur.

Het is op hier! En het houd op Hier!
Ik hield van Holland, ik was trots...

De Beste | 13-07-07 | 10:59

Bigi Bana Boy 13-07-07 @ 10:53
Eigenlijk wel, maar volgens mijn hulpgroep doe ik mijzelf daarmee te kort.

Teen | 13-07-07 | 10:59

Teen 13-07-07 @ 10:32

Met alle r.e.p.s.e.t.k maar hoor jij je niet te beperken tot snedige one liners ?

Bigi Bana Boy | 13-07-07 | 10:53

Brusselmans, ik ben het met je eens! Alsof die Blokkerzooi hier zo goedkoop te produceren valt, nee, daar moet je toch echt kinderslaafjes in China voor hebben.

henkiedenkiedenkie | 13-07-07 | 10:53

kwarko01 13-07-07 @ 10:45

De euro staat op 1,378 in dollars, niet andersom. En ja, de Amerikaanse economie kwakkelt, dus de dollar wordt wel laag gehouden. Deed Japan in de jaren 90 trouwens ook met de Yen.

ZwakZinnig | 13-07-07 | 10:53

Niet zo naiëf, JB heeft gewoon gelijk. Als je iets goedkoops mot hebben voor de verjaardag van je schoonfamilie, waar ga je dan heen ?

The Patriarch | 13-07-07 | 10:52

Bigi Bana Boy 13-07-07 @ 10:50

Ik tel me misselijk, maar ik kom steeds negatief uit. Hoe doe jij dat dan?

kwarko01 | 13-07-07 | 10:51

Jaap-aap praat peop!

Dit zijn zakelijke overeenkomsten op hoog niveau. Uiterlijk, karakter en interieur van de winkels zullen gewoon "OerHollands" (wat de neuq dit ook moge zijn) blijven.
Jaap! wees dan eauk zo konsekwent en blijf met je fikken af van: koffie, tabak,(Z-Amerika) portie satee,(Indisch) Armani/Lamborghini (Italiaans)champagne (Frans) en kaviaar(Russisch!)...

En als ie zeau betrokken is, waarom keaupt hij dat hele zwikkie zelf niet op?

Ahasveros | 13-07-07 | 10:50

Shalome 13-07-07 @ 10:30

Jezus wat een boers in je zelf gekeerd jankverhaal van je zeg.
Tel ook je zegeningen eens. Nederlanders waren bepaald niet het meest verfijnde volk van Europa enige decennia geleden. En nog niet hoor, maar het gaat langzamerhand de goede kant op.
Natuurlijk is het zo dat er een hoop problemen zijn met buitenlandse invloeden maar als ik naar de horeca kijk ben ik toch blij dat ik in 2007 leef en niet meer in de jaren 60. Ik bedoel Nederland was een totaal culinair Tsjernobyl veertig jaar terug en dat zou het nog zijn als we met z'n allen rond de dorpspomp hadden blijven staan. Ook qua levenstijl, joie-de-vivre, mode e.d. heeft Nederland een hoop positieve invloed ondergaan van het buitenland. Dus doe je boerenpetje af en haal die gore rauwe haring eens uit je waffel en tel je zegeningen eens.

Bigi Bana Boy | 13-07-07 | 10:50

Ramsj.

Leuk woord! Ook uit het buitenland getrokken zeker...

OoO | 13-07-07 | 10:49

Shalome 13-07-07 @ 10:36
Het kwam ineens in mij op en ik heb er eigenlijk ook geen argumentatie voor.

Teen | 13-07-07 | 10:47

Och, de dollar staat op 1,378. Gisteren bijna op 1,38. Als dat zo doorgaat kan Europe z'n export wel schudden.

Trouwens, weet iemand of dat verhandelen in olie nu is omgezet van de dollar naar de euro? (Iran?)

kwarko01 | 13-07-07 | 10:45

@Lekker Belangrijk© 13-07-07 @ 10:43
Op het randje, vader.

CoJoNes | 13-07-07 | 10:44

"De geruchten dat Blokker haar personeelsbeleid drastisch aan gaat passen aan haar koopwaar en vanaf nu geen provinciale huisvrouwen meer in dienst neemt maar nog slechts illegale Chinezen lijken vooralsnog ongegrond."

widtvoet | 13-07-07 | 10:44

Gelukkig verdien ik een smak centen zodat ik daar niet hoef te shoppen en derhalve de zaak af kan zeiken.

Tubifiks | 13-07-07 | 10:44

visionairs worden altijd afgezeken, dus de conclusie lijkt...

superlutser | 13-07-07 | 10:44

Shalome 13-07-07 @ 10:30
Haatzaaister!! Je bent een schande voor je nickname.

LuftBalloon | 13-07-07 | 10:44

Laat Jaap Blokker zich eerst maar eens zorgen maken om al die na-aap-troep in z'n retailstores. Bedrijven die veel geld spenderen aan Research, designs en het vermarkten van spullen worden steevast door Blokker in hun zak gescheten met die goedkope kopieën.
Xenos Blokker shopt nogal opportuun in het winkeltje van de gekrenktheid.

Lekker Belangrijk© | 13-07-07 | 10:43

@John McClane
Alleen volkomen fantasieloze mensen blijven doorwerken als ze zoveel geld hebben. Meestal handelaren en vastgoedjongens.
Jaap Blokker zou jaarlijks bjvoorbeeld een miljoen of 50 kunnen investeren in jonge innovatieve bedrijven in Nederland. Die krijgen namelijk verdomd moeilijk kapitaal beschikbaar en eindigen vaak als onderdeel van een buitenlands bedrijf. Jaap kan daar wat aan doen en en pissant ook nog bakken met geld verdienen.

CoJoNes | 13-07-07 | 10:43

Tsja, ik vind Jaap een beetje een vervelende zeikerd met zijn jaarlijkse calvinistische donderpreek maar nu heeft hij toch een beetje gelijk, al denk ik wel dat de wal het schip wel zal keren. Hema is zo succesvol omdat het zo goed aansluit bij de Hollandse mentaliteit. Als de koers omgaat onder invloed van een buitenlandse eigenaar dan zullen ze dat merken door het teruglopen van de de verkopen.

Bigi Bana Boy | 13-07-07 | 10:42

Blijkbaar is er markt voor Blokker troep. Anders was hij er nooit zo groot meegeworden.

koffiepot | 13-07-07 | 10:40

Had ING ook niet BArings overgenomen? En Nationale Nederlanden een stoet Griekse verzekeringsmaatschappijen? Albert Heyn en zijn global conquest of supermarkets?

Shalome | 13-07-07 | 10:40

Dom stripje bij dat Telegraaf artikel (uit het Blokker jaarverslag)... de HEMA was voor de recentelijke verkoop al lang in 'buitenlandse handen'.

Gezellig! | 13-07-07 | 10:39

Als ik in één jaar 144 miljoen euro winst zou maken, zou niemand ooit meer wat van me horen.

John McClane | 13-07-07 | 10:38

Bij ABN gaat nu de vlag uit. God save the Queen...

widtvoet | 13-07-07 | 10:38

@Shalome
wel ja...

CoJoNes | 13-07-07 | 10:38

CoJoNes 13-07-07 @ 10:37

Ja, daar gaat je copyright...... :-)

kwarko01 | 13-07-07 | 10:37

*advocaat belt*

CoJoNes | 13-07-07 | 10:37

Teen 13-07-07 @ 10:32

Maar da's overal zo. Designers zetten een trend of ontwerpen iets, en daarna wordt het en gros geproduceerd voor de massa. Wat op de Milanese catwalk wordt geshowd aan baanbrekend gedoe, vind je een jaar later op stampvolle kledingrekken op de Albert Cuyp voor een prikkie. Ik begrijp jouw opwinding not.

Shalome | 13-07-07 | 10:36

alleen paupers kopen spullen bij de blokker.

Blokker is een soort warenhuis voor Tokkie's

Kloothommel | 13-07-07 | 10:36

Inderdaad. Laat Jaap Blokker zich eerst maar eens druk maken om al die nep-shit in z'n winkels. Bedrijven die miljoenen uitgeven aan R&D, designers en marketingcampagnes worden consequent door Blokkker in hun zak gepist met die nagemaakte neptroep.
Jaap Blokker winkelt nogal selectief in het warenhuis van de verontwaardiging.

..zapper | 13-07-07 | 10:36

tien jaar terug groeiden een groot aantal Nederlandse bedrijven. Dit was ook terug te zien aan de groeiende beurskoerzen. Deze groei is echter niet gekomen omdat de bedrijven zelf groeide, maar omdat ze buitenlandse bedrijven over namen. Dat dit leidde tot omzetgroei en een hogere beurskoers was mooi meegenomen, en niemand stelde vragen over het "economishc erfgoed" van andere landen. De groei was echter alleen een groei doordat diverse bedrijven hun onzet bij elkaar op konden tellen. Er zijn zo goed als geen synergie voordelen uitgekomen. Nu worden Nederlandse bedrijven opgekocht en weer opgesplitst.

De kritiek van Blokker is sowieso hypocriet omdat inderdaad veel buitenlandse producten verkoopt. Het is gewoon dezelfde domme kritiek als de kritiek van Geert Wilders

Cum infamia | 13-07-07 | 10:35

Blokker is een smerige goedkope na-apert die ideeen en producten steelt van zijn hardwerkende landgenoten en ze laat namaken in goedkope kinderarbeid fabriekjes in China. Ongezien de tiefus voor hem.

Lekker Belangrijk© | 13-07-07 | 10:35

[email protected] 1032
Jullie zouden elkaar wel mogen, Jaap en jij.

CoJoNes | 13-07-07 | 10:34

Teen 13-07-07 @ 10:32

Foei Teen!

kwarko01 | 13-07-07 | 10:33

man man waar maakt die Jaap zich toch druk over, loop eens een eigen blokker winkel van je binnen, je breekt je nek over de zooi die er staat opgestapeld en een stel kakkelende kippen achter de toonbank.
en dan moet je er eens iets vragen dan kijken ze je aan met de mond open zo van uh ik heb alleen huishoudschool gehad.
wat een bout winkels vreselijk

bleekscheetje | 13-07-07 | 10:32

Laat Jaap Blokker zich eerst maar eens druk maken om al die nep-shit in z'n winkels. Bedrijven die miljoenen uitgeven aan R&D, designers en marketingcampagnes worden consequent door Blokkker in hun zak gepist met die nagemaakte neptroep.
Jaap Blokker winkelt nogal selectief in het warenhuis van de verontwaardiging

Teen | 13-07-07 | 10:32

CoJoNes 13-07-07 @ 10:24

dat is even plakken en knippen uit het vorige topic. Scheelt je weer een paar huidcellen vanmorgen. :-)

kwarko01 | 13-07-07 | 10:30

Nederland is allang in de uitverkoop. Aan de onderkant worden we kaalgevroten door immigranten, aan de bovenkant opgekocht. Never mind. Voor mijn gevoel bestaat Nederland allang niet meer. En dat is maar beter ook. Ik moet er niet aan denken dat die nuchtere, gemoedelijke, tolerante Hollanders tot dezelfde nationaliteit behoren als die analfabete, hysterische, homofobe, antisemitische, achterlijke reli-malloten die we hier nu hebben rondlopen.

Shalome | 13-07-07 | 10:30

Je kunt alles zeggen van Jaap Blokker, maar hij heeft een succesvolle onderneming op poten gebracht en verkoop het niet aan één van de grote spelers. Oke, hij is racist en dat is fout, maar als ondernemer is hij zeer goed bezig !

DeSteef | 13-07-07 | 10:27

idd niets aan dit stukje toe te voegen!

Pavlova | 13-07-07 | 10:27

Hij zou goede vriendjes zijn met Geert.

Eagle_Eye | 13-07-07 | 10:24

Damn you, Brusselmans, heb ik net m'n identieke gal zitten spuwen in het topic hieronder.
Maar je hebt gelijk, Jaap Blokker is een hypocriete copycat die bestaat van de verkoop van gejatte en geïmiteerde rotzooi.

CoJoNes | 13-07-07 | 10:24

En so isset maar net!

Krekwakwou | 13-07-07 | 10:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken