Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Europese Topsnelheid: 162 kilometer km/h

Mag dit? Forenzen opgelet, Europa is uit op uw auto. Om de uitstoot van CO2 in te perken, mag u zich straks alleen nog maar voortbewegen in auto’s die niet harder kunnen dan 162 kilometer per uur. Zeg dus maar bye bye, zwaai zwaai tegen uw Golf TDI, Volkswagen Passat, Volvo V50, Alfa 159, Toyota Avensis, BMW 3, Seat Leon, Audi A3, A4 en A6. Om nog maar te zwijgen over die S8 waarin Harald Doornbos zich in voort beweegt. Het is afgelopen en uit met de pret. “Het is namelijk waanzin om energieverslindende auto's toe te laten die veel sneller kunnen rijden dan de wettelijk toegelaten snelheden, op een moment dat de Europese Unie zich zorgen maakt over haar energiebevoorrading,” aldus het Britse Europarlementslid Chris Davies. Bovendien is die 162 kilometer per uur nog altijd ruim voldoende om mee te komen met het hedendaagse verkeer. Dag TopGear, welkom Citroen Berlingo, Peugeot Partner, Daihatsu Cuore, Renault Kangoo, Subaru Justy, Chevrolet Matiz, Fiat Doblo en Toyota Aygo. Lastig kiezen nietwaar? Neem je toch gewoon een Hummer...

Reaguursels

Inloggen

maak ik zelf wel zo'n begrenzer erop met een schakelaar. net zoals het in de brommerwereld gebeurt. knopje in 160km/h knopje uit vol vermogen.

en gebeurt dit ook met motor? de nieuwe R1 met een topsnelheid van wel 160km/h!!!!!!!

yamahadt50r | 29-06-07 | 16:40

Sterf, krijg de pestpleuris maar lutser: gister lekker met de bedrijfs Vito (model 120CDI = V6 met 204pk) met 180 door Fransozenland heengeblazen, eens kijken wat die mafketel daarvan vindt.

.KicksAss | 29-06-07 | 12:59

De Oerknal 28-06-07 @ 18:09

Alsof dat uit die link niet allemaal erg genoeg is: de SStaatSSmedia blaten de Balk na: "Een kleinere eu!, minder regels!". Geen wonder dat de peilingen er nog redelijk uitzien. Maar het zijn leugens, want de Balk en het hoernalje van laroes melden niet dat zulks slechts geldt tov de grondwet. Tov de huidige (en de gewenste, namelijk economisch en de rest vrijwillig) verdragen is het een stap verder op de ontmante;ling van de natiestaat Nederland. Verders hebben we de eu voor economische samenwerking niet nodig: we zijn EER lid. Nederland is een kennis- en handelsnatie pur sang: denk jij dat díe het best gedijd onder strakke regie? Hmm? Liberalen motten NEE stemmen, omwege Sarko en het protectionistisch karakter van de eu, heeft NIETS met Vrijhandel te maken: sosjalisten stemmen tegen vanwege de grote banenweggeefmachine aan de goedkoopste arbeider en de gristenen motten tegenstemmen omdat de eu zich te elfder ure ontmaskerd als technocratisch en niet gristenmachtminnend. Ergo: Vrijheid én behoud van de identiteit en natiestaat Nederland. Ik stel voor dat de eurofielen emigreren, want Nederland wil vast en zeker souverein blijven (worden).

bottehond | 29-06-07 | 01:02

haha komt wel goed met dat volgende referendum... lutserssss

krem | 29-06-07 | 00:59

€ 94.545,- ? voor zo een H2 doos? Das 1,373,866.65 Peso. Die dingen doen hier een 800,000.00 peso zeg 55.000 euro. Iets minder nog meen ik. 750.000 of iets dergelijks.

..Whatever | 28-06-07 | 23:11

Mhuahaha, 162… kun je wel rap accelereren, geweaun een andere bak onder de W12. ik zeg een paar nano seconden en hup 162 km/h, je eigen wel verrot schakelend uiteraard.

..Whatever | 28-06-07 | 23:07

Doet dan ook gelijk ff de snelheidslimiet omhoog naar 160km/h dan schiet het iig nog een beetje sneller op.
Maar doe es effe snel deaud gaan met dat geldverslindende europraatclublje...

daar_gaan_we_weer | 28-06-07 | 22:55

-weggejorist-

Overreding | 28-06-07 | 21:30

BOOS BOOS BOOS! :'(

meneer wouterse | 28-06-07 | 20:50

Weer een typisch voorbeeld van hoe de Europese Unie onze vrije keuze om een bepaald type auto te kopen wil ontnemen. Hopelijk komt deze draconische maatregel er nooit doorheen.

HighandMighty | 28-06-07 | 20:24

Dit is echt mooi,

Me in duitsland zit gelukkig aan de goede kant, ME rijd in een E 420cdi, ZONDER roetfilter want ik wil die linkse bagger nie onder mn auto en de kat die toch nog waard is onder een diesel is "leeggeklopt"om de auto beter te laten ademen.

Laat ze maar lekker de autos verbieden die sneller gaan dan 162kmh maar ik weet wel dat wanneer de mensen stoppen met werken die in zulke autos rijden dat NL nog geen jaar meer bestaat omdat ze failliet zijn.
De rest zijn nietwerkende linkse praters, rechts graaiers. affikken dat volk

k.uthaar | 28-06-07 | 20:22

met andere worden, ik moet mijn 16 jaar ouder renault clio weg doen, maar ik mag wel hummer gaan rijden???? hahaha, waanzin!!!!

herc | 28-06-07 | 20:14

/me woont in Duitsland en rijdt in Ford Cougar.....

Dus ik vind dit @#$%#&... (om beide hierboven genoemde gegronde redenen)

DTC | 28-06-07 | 18:53

De Oerknal 28-06-07 @ 18:09

Ik heb weinig tijd. Te weinig om uit te leggen waarom ik radicaal en compromisloos en zéér fel tegen de eu gekant ben. Vanavond laat zal ik dat wel doen. Mag ik voor nu verwijzen naar
bottehond 2244 in deze draad? En dat is nog maar het begin van mijn drijfveren. Lees je vast in, als je wilt.

www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/06/co...

bottehond | 28-06-07 | 18:20

@ bottehond 28-06-07 @ 17:55

Kun je dan misschien aangeven waarom het geen irrationele angst is? Er is niets om bang voor te zijn want dankzij lieden zoals jij komt de EU en dus ook Nederland geen stap verder en gebeurt er dus ook niks. Heerlijk hè, als er niets verandert? Lekker achter de dijken blijven, heerlijk veilig en net doen alsof er daarbuiten niets is.

Misschien moet je eens bedenken dat dankzij de EU Nederland een 10% grotere economie heeft, dat de EU bijdraagt om stabiliteit op het Europees continent te verzorgen, dat Europa ervoor zorgt dat Nederland wel degelijk iets te vertellen heeft op het niveau van de wereldpolitiek, en dat een gezamelijk Europa ervoor zorgt dat de westerse cultuur zich staande kan houden in een veranderende wereld.

Kun je nu misschien aangeven waarom we ermee moeten stoppen? Mijn dank is groot.

De Oerknal | 28-06-07 | 18:09

FST777 28-06-07 @ 13:56

Eurofoben? Een fobie is een irrationele angst voor iets. Durf jij met droge ogen te beweren dat angst (lees: weerzin) tegen de eu, het ep, het eh IRRATIONEEL is? How bloody typical. De eurofielen en -craten hebben geen énkel valide argument waarom die eu etc. en dan zeker verdere integratie noodzakelijk zijn. Kom maar op: I doubledare you. Ik zie uit naar je antwoord. Landverrader.

* slijpt rustig afwachtend zijn machette en hoektanden *

bottehond | 28-06-07 | 17:55

Ook lekker "gelaten" dit nieuwschbericht van nu.nl gelezen? Waarbij het extreem linkspedagogische persbureauaaw ANP (Hans Larous kom er maar in) bewust insinueert dat het niet de automobielindustrie maar de REGELGEVER is die voor schonere auto's zorgt. Schaamteloze verdraaierij!!! Het is natuurlijk de autoindustrie zelf die veel bereikt hebben op gebied van uitstoot en efficientere verbranding. De grootste slag is al geslagen, met een VW Lupo haal je 1:30.

Oh ja, voor de zieners die opmerkten dat -topic- al eerder 'nieuws' was, en dit alleen maar wordt aangegrepen om Nee tegen Europa te zeggen: ik was en blijf mijn leven lang TEGEN EUROPA. Want een bedriegers als Davies , het het gehele ANP / NOS verdraaien de waarheid, maar draaien zelf nooit bij. Geef me 1 reden waarom het ANP en consorten nu plotseling wél te vertrouwen zijn?

EU eens over minder CO2-uitstoot auto's

Alle autofabrieken moeten hun modellen verbeteren

LUXEMBURG - Nieuwe auto's mogen in 2012 gemiddeld hooguit 120 gram CO2 per kilometer uitstoten. De EU-landen hebben donderdag hun goedkeuring gegeven aan dat doel van de Europese Commissie.

Auto's stoten nu elke kilometer nog 160 gram van het broeikasgas uit. Alle autofabrieken moeten hun modellen daarom verbeteren, ook de kleinste en zuinigste auto's.

Doel

"Je kunt het doel van 120 gram niet halen zonder de vele middenklasse en kleine wagens", zei de Duitse minister Sigmar Gabriël, die de vergadering van milieuministers hierover voorzat.

Zestig procent van de auto's die in Europa worden gemaakt zijn middenklasse en 20 procent zijn kleine modellen.

De Duitse minister verhulde niet dat hierover een conflict bestaat met de Franse en Italiaanse autofabrikanten, die veel middelgrote en kleine wagens van de band laten rollen.

Duitsland

Duitsland wil niet dat de EU-aapak zich geheel richt op de Duitse fabrikanten van grote auto's. De BMW, Mercedes en Porsche stoten relatief veel broeikasgas uit. Porsche staat aan kop met 297 gram per kilometer. Een Smart stoot slechts 116 gram uit.

De Europese Commissie komt later dit jaar met voorstellen hoe de branche het doel technisch moet halen en wat de sancties kunnen zijn. "We zullen iedereen redelijk behandelen", beloofde EU-commissaris Stavros Dimas (Milieu) alvast. "Ons plan zal zo neutraal mogelijk zijn wat betreft de concurrentieverhoudingen."

CO2-limiet

De EU-landen komen met de verplichte CO2-limiet, omdat de branche zelf de CO2-uitstoot te weinig beperkte. Na 2012 wil Brussel een strenger doel stellen: 95 gram in 2020.

Bovenop de verbeterde motoren en andere technieken in auto's willen de EU-landen nog 10 gram CO2 per kilometer besparen door biobrandstoffen.

(c) ANP

Hesje | 28-06-07 | 17:28

@Maaier
Ga toch fietsen man!

Teruggejorist | 28-06-07 | 17:18

autos pfff.Door de week toch geen tijd en in het weekend gewoon 2 keer 850 hp onder de billen en bijna geen tegenliggers. REEL TIME!

miko | 28-06-07 | 16:53

houdt het lekker bij het idee !

donderwolk2 | 28-06-07 | 16:43

Achterlijk gezeik. Dit soort shit maakt me kwaad. Heel Europa draait door over die mlilieumaatregelen. Als ik in een benzinezuipende racewagen wil rijden laat me dan lekker. Ik betaal die wegenbelasting en benzine wel.

@pik 28-06-07 @ 14:44
Dat lukt je waarschijnlijk alleen bergafwaards.

Dickstar | 28-06-07 | 16:15

Waarom in godsnaam 162 km/u? Als je toch zoiets doet, neem dan de maximaal toegestane snelheid in Europa à 130 km/u.

Bazzup | 28-06-07 | 15:02

Wat wordt met z'n allen alleen nog de categorie Alto rijden. Zelfs mijn 1.2 Corsa haalt de 180 km op de Deutsche autobahn!

pik | 28-06-07 | 14:44

ik ben het eens een keertje roerend eens met de doorsnee geenstijler in deze ,ik zou graag 1 uitbreiding willen .. van mij mag iedereen rijden in whatever wat voor benzineslurper ,ik zou alleen graag in de wet opgenomen zien dat bij lets say 40 km te hard de auto ter plekke tot een pakkie word gedraaid .. niet dat slappe gedoe met rijbewijsjes in nemen ,maar dat rijbewijs gaat in het handschoenvakje en de auto incl. roze papiertje door de molen .. of het klimaat probleem nou wel zo'n hoax is weet ik zo net niet dat het echter als melk koe voor petprojects gebruikt word daar twijfel ik niet aan ,mijn oplossing die te hard rijdende ministers mogen uitstappen nadat we een pakkie van d'r audi hebben gedraaid

tsar | 28-06-07 | 14:39

Dit nieuws is oud en achterhaald. Er zijn als talloze andere Europarlementariërs die het plan genadeloos hebben afgeschoten. Dus de ietwat zielige, ongefundeerde reacties zijn niet bepaalt op z´n plaats.

@fluh 28-06-07 @ 13:35
Ik hoop dat je snel groot bent.

De Oerknal | 28-06-07 | 14:19

Mensen die in snelle auto's willen rijden, dan vervolgens klagen over "struikrover"Koos Spee en meehuilen als een klasgenootje van dochtertlief kapot wordt gereden, zijn zielig. Eigenlijk zijn alle fanatieke autorijders gewoon sneu.

Maaier | 28-06-07 | 14:07

Heerlijk. Eén mafkees maakt een idioot voorstel, en gelijk is "Europa uit op uw auto!!!" Oh nee!
.
Als we alle idiote voorstellen die de Tweede Kamer ingaan nou ook omschrijven als "Den Haag wil u deaudt!", dan is het goed.
.
Stelletje Eurofoben.

FST777 | 28-06-07 | 13:56

@agentorange 28-06-07 @ 11:45
Nou en of ze er wel mee te maken hebben mafkees, de context jonge, de context, kwestie van lezen en begrijpen. Zag jij dat ik ze beledigde dan? Het ging er om dat onze pliesie oogjes dicht knijpt.... weet jij betere voorbeelden?

gigi gorgonzola | 28-06-07 | 13:55

@ koos vituoos 13:34
muhahaha, de Cuore bij de onder de 160 groep?
tsss, ik weet uit eigen ervaring dat de Daihatsu van m'n vriendin de 167 haalt :P duurt even op de linkerbaan in deutschland, heb je ook wat.
+ een paar honderd meter opgevoerd duits blik dat harder wil achter je.
:D

bakkerst | 28-06-07 | 13:53

162km/h ... 100mph?! Een Engelsman die het continent gaat voorschrijven hoe hard ze mogen rijden ... the empire strikes back?

BLiK | 28-06-07 | 13:37

Een 206 1.1 haalt de 172 nog wel. :S

CorruptEnDik | 28-06-07 | 13:36

Sterf Europarlementariër, en neem je eurocollega's mee. Kutbrussel met hun kutplannen en kutbetutteling en kutregels en kutgeldverspilling.

Als ik later groot ben ga ik emigreren, godverdomme.

fluh | 28-06-07 | 13:35

Niks mis met de Diahatsu Cuore!
MAX snelheid 110 km/u heuveltje af, wind mee.

Koos Virtuoos | 28-06-07 | 13:34

-weggejorist-

Bloodzone | 28-06-07 | 13:33

ik zat al te denken hoe hard gaat een hummer dan.

Killin Ark | 28-06-07 | 13:17

"aldus het Britse Europarlementslid Chris Davies"

Is Groot Brittannie niet een land dat zich steevast tegen de EU (en de Euro) verzet? Laat ze dan ook hun bek houden!

Haaimans | 28-06-07 | 13:04

wtenschappelijk bewezen:
het verschil in vervuiling tussen 100 km p uur en 190 km p uur is 1%
de auto's van tegenwoordig zijn veel schoner dan 10 jaar geleden
dus weg met dat ruk argument beter voor het milieu
hoe eerder ik van de snelweg ben hoe beter voor het milieu

Paul Cohen | 28-06-07 | 13:03

Moet ik nu mijn Justy inleveren? Die haalt probleemloos 170 op de teller. :(

Tomm | 28-06-07 | 12:51

Nieuwe wagens zijn in het algemeen te groot, te snel, te zwaar en te ingewikkeld. Eindelijk misschien een stimulans voor zuinige wagens, dan pakken we brandstof en grondstofverspilling aan.

donek | 28-06-07 | 12:41

Kolere... vergeten de Europese baasjes wel even dat je In Duitsland wel harder mag dan 162....

Adriaantjeeeeeuh | 28-06-07 | 12:41

Oh haha dan worden die tweedehandsauto's plotseling een hoop geld waard :)

Rabarberke | 28-06-07 | 12:28

Geweldig plan, kunnen de autofabrikanten zich gaan richten op belangrijkere zaken dan de topsnelheden van hun voertuigen en daarmee de denkbeeldige verlenging van te kleine pikkies.

Zippy | 28-06-07 | 12:25

tering de Ford transit van me werk gaat zelfs 160, met goeie wind bijna 170.

Van mij mogen ze oprotten met al die achterlijke snelheids regels, ik rij nu 2 jaar compleet schade vrij en altijd te hard! daarnaast is er ook achter mij nog nooit wat gebeurt.

Mensen die niet met snelheid om kunnen gaan moeten gewoon niet rijden maar alleen met het openbaar vervoer gaan.

Mark. | 28-06-07 | 12:24

Nederland / Europa moet is opkankeren met die onzinnige shit. Laat ze onderwerpen aansnijden/aanpakken die ertoe doen.. bijv. alle mongolen uit de politiek tieven..

Zijn gewoon een stel bejaarden bij elkaar die niet nuttige regeltjes zitten te verzinnen.. Dit verbeterd mijn kijk op het leven in NL / Europa niet, ik irriteer me er juist steeds meer aan doordat ze de meest onnuttige shit aansnijden.

TERING

zo.

Neusballetje | 28-06-07 | 12:20

@Corleone: Idd, mijn Honda Tweewieler zal er ook niet onder lijden..
@Looprekje: Wat een BS! Ik rijd dagelijks harder dan 160 op zowel snelweg, provinciale weg en landweg in/om de randstad en dan praat ik over het hele traject. Het kan allleen niet tijdens de spits en dat 3km stuk trajectcontrole..

geencommentaar | 28-06-07 | 12:12

Ma_Se_Poes@ 11,56: tuurlijk meid, maar nog ff wachte! Anders kan ik niet meer reaguren...

agentorange | 28-06-07 | 12:11

@QB
Je hebt gelijk. Man Made Global Warming
Antropogene opwarming van de aarde mag ook.
De niewe religie dus...

Het Oordeel | 28-06-07 | 12:10

Fuck you klotehomo's, laat ons ook een paar vrijheden behouden. Repressieve klootzakken!

Piet-Heyn | 28-06-07 | 12:05

Ben wel benieuwd wat voor een auto Chris rijdt....<br>
Een beter milieu begint bij jezelf zeggen ze wel eens.

TotaalCrispy | 28-06-07 | 12:04

Dit gaat dus echt helemaal nergens meer over. Ze vinden het dus best goed als je in een tank rijd maar een klein snel autotje ies verboden...

M299 | 28-06-07 | 12:04

@agentorange 28-06-07 @ 11:45
Ga jij samen met europa ook eens deaud

Ma_Se_Poes | 28-06-07 | 11:56

Ach, dan hoef ik me ook niet telkens weer druk te maken over of meer pk's of toch maar meer opties in de lease auto; geweaun een praktische Peugeot Partner of Citroën Berlingo. Heel goed Europa!

o.g. | 28-06-07 | 11:55

En voor degenen die technische onzin praten, (Stokkie 11.44) leer eerst de wet van behoud van energie eens. Daarom is het beter vermogen af te zetten tegen eigen gewicht en de weinig wegende auto's met laag vermogen daarna te bevoordelen b.v.met belasting kortingen. Natuurlijk moet het kreng wel voldoende snel zijn om veilig te kunnen rijden. Maar inhalen hoeft niet altijd, dat weten een hoop mensen kennelijk niet! Uitsluitend beoordelen op snelheid is een fout idee. Dan zouden inderdaad de Hummer en andere soorten tractoren er gunstig uitspringen! En Finnen hebben hier echt niets mee van doen Gorgonzola! Hou je bij het onderwerp.

agentorange | 28-06-07 | 11:53

Leuk he dat kortzichtige gedrag van (euro)parlementariers

FrAgFo0d | 28-06-07 | 11:48

Heel goed idee. Dan kan een superzuinige auto ook een kans krijgen, omdat ie niet zo nodig zo hard moet! 120 en 100 is hard zat, kijk maar naar die uilskuikens die zelfs daarmee nog grote brokken maken en veel bloed, afgerukte ledematen, dooie kindertjes, platgewalste ouwetjes en zo veroorzaken. Alle, gekheid op een Balkje: uitstekend idee. Stoppen met dat blazen, BLEIFUSS FAHREN wie die Preussen sagen! Als je zoveel geld hebt voor een dure auto die HEEL HARD kan: Laat je rijden, is nog goedkoper ook!

agentorange | 28-06-07 | 11:45

Snelheid en uitstoot heeft dus echt niks met elkaar te maken. Je MAG Niet harder dan 120 als je dus ook niet harder rijd maakt het geen reet uit of je nou een auto hebt die 150 kan of 300. Waarschijnlijk zal die van 150 nog meer verbruiken omdat ie veel meer toeren moet draaien om de 120 te halen.

het is net wat Geenstijl aangeeft: Je zou dus wel een Hummer mogen rijden? Maar niet mijn Citroen Saxo VTS, die toch 172km/h kan halen.
Of te wel, slaat nergens op. Weer een ambtenaar die denkt iets leuks te hebben bedacht maar eigenlijk helemaal niet heeft nagedacht over de uitwerking!

Stokkie01 | 28-06-07 | 11:44

@Sikkeneur 28-06-07 @ 10:57
Je hebt helemaal gelijk, echter, ik heb daar veel familie wonen (o.a. LA en SD) en het klopt dat daar nog al eens een rijbewijs ingenomen wordt maarrrrr... het meest gebeurt dat bij jeugdige rijders en vaak van tuig wat zowiezo niet in een auto zou mogen.(dus dat zou hier helemaal niet erg zijn want dan zijn we van veel jonge brokkenpiloten af zijn) In andere staten (bv in het grote stille midden van de usa gebeurt dit lang niet zo vaak.(stille freeways en highways zijn een zegen voor de hardrijders en of je het nu geloofd of niet, de politie knijpt daar vaker een oogje dicht, dat doen ze bij ons dus alleen als ze zien dat er overval gepleegd wordt of een groep finnen weer eens de boelverstierd in b.v. een zwembad o.i.d..

gigi gorgonzola | 28-06-07 | 11:38

Oops, HiLux 2.5 natuurlijk en die Hummert krijgt een 3.7 maar dat mag de voorpret niet drukken

De Provinciaal | 28-06-07 | 11:28

Zeg maar dag tegen 509 automodellen in 6531 uitvoeringen.

seven | 28-06-07 | 11:28

Dat sluit wel naadloos aan bij Eerdmans: de StruikroverT is dan overbodig.
@Teruggejorist: Idd, mijn 5.3 V8 is begrensd op 160. Boeien. Het gaat toch om het rubberen...

HoerenSloep | 28-06-07 | 11:26

LandRover Defender
Lada Niva
Hummer H3 3.5
Nissan Patrol 3.0 Di
Santana PS-10
Toyota HiLux 2.4

Dankzij extreem links iedereen in een mooie 4WD of pick-up truck! :)

De Provinciaal | 28-06-07 | 11:25

Allemaal oplichterij! Als het echt om het milieu zou gaan reden we hier allemaal al lang op LPG, maar nee, heel nederland is aan de diesel. En nu beetje mekken om roetfilters? Wat een bullshit!
Ze mogen mijn 4.5L V8 trouwens best temmen op 162 km/h. Het gaat mij met name om de eerste meters. (0-100 in 6 sec.)

Teruggejorist | 28-06-07 | 11:18

Laat ze eerst maar beginnen met auto's ouder dan 20 jaar van de weg af te halen.

ik kom van rechts | 28-06-07 | 11:14

Ik dacht dat reaguurders hoog opgeleide mannen waren maar wat ik hier lees slaat alles.

Grasgriezel | 28-06-07 | 11:05

De enige reden waarom bestuurders meewerken aan De Grote Milieu Hoax is om hun macht te kunnen vergroten en extra geld bij de burger te halen door vanalles te gaan belasten.

Read my lips: Over 5 jaar betalen we belasting over computer/internet gebruik.

Begrijp me niet verkeerd: Ik geef om het milieu en er is niets mis met maatregelen om het milieu te sparen.
Maar niet (zoals het nu gebeurt) onder valse voorwendselen door bestuurders die alleen geinteresseerd zijn in geld en macht, niet het milieu.
Bovendien wordt het een beetje een hetze, en hoe meer ze erover zeiken, hoe meer het me tegen gaat staan.

Lange Neus | 28-06-07 | 11:04

En weer een leuk voorbeeld van overijverige ambtenaren, die met verkeerde dingen bezig zijn. Wat een stel mongeaulen bijelkaar. Hoe vaak rij je harder dan 160 ? :S
Whats next ? Per persoon max 3 biertjes in de kroeg, met verplichte blaastest ? Max 4 uur stroom voor lampen en tv in huis ? Goed voor milieu en mensch, want vroeg naar bed.

blaffer | 28-06-07 | 11:02

Occam 28-06-07 @ 10:54

Deze man is wel degelijk representatief voor het eurocratisch denken. Daar gaat het om. Vergeet de methode Monnet niet, bekend bij alle EP-ers, mandarijnen en lef- en visieloze eurofielen.

bottehond | 28-06-07 | 11:00

Gewoon een hele korte versnellingsbak monteren en in pak em beet 7,5 seconden naar de 162km/u klappen kan toch ook heel leuk zijn met je 300 pk? :-(

Captain Diehard | 28-06-07 | 10:58

gigi gorgonzola 28-06-07 @ 10:50

Jep.

bottehond | 28-06-07 | 10:58

gigi gorgonzola 28-06-07 @ 10:45
Nou, veel plezier en succes in de US. Btw wel op je snelheid letten daar, 3 x knipje in je rijbewijs en je bent 'm kwijt.

Sikkeneur | 28-06-07 | 10:57

@Het Oordeel 28-06-07 @ 10:39

kleine nuance, de kern van de nieuwe religie gaat over :

MAN MADE Global Warming....

jij en ik weten beter toch...? (dooms day called off & the great global warming swindle)

QB (ja die.....) | 28-06-07 | 10:56

Dit is natuurlijk oerdomme symbool politiek, maar de gedachte er achter is natuurlijk niet verkeerd en dat is brandstof besparen. Brandstof is nog steeds dermate goedkoop dat we ons niet laten weerhouden er van te kopen wat we willen. Helaas echter is de wereldvoorraad brandstof van 99,9% van alle auto's eindig en zal vroeg of laat (waarschijnlijk vroeg) de gevraagde hoeveelheid brandstof niet meer geproduceerd kunnen worden (zie nu Iran!) en gaan de prijzen dermate omhoog dat we echt keuzes moeten maken. Dat wordt nog een versterkt doordat fors stijgende olieprijzen er voor zorgen dat de groei van de economie afneemt. We kunnen er dus maar beter aan wennen dat onze mobiliteit zoals we dat nu kennen geen ding van de toekomst wordt. Ik denk dat iemand die nu een nieuwe auto koopt er rekening mee moet houden dat hij er voor 2010 benzine ingooit van 2 euro of meer en als de auto nog steeds prima rijdt over een jaar of 6-7 zelfs van 3 euro of meer per liter. Als Europa dan toch iets wil doen voor het verkeer zorg er dan voor dat alle vaste auto kosten worden omgezet in variabele autokosten, dus dat meer of minder rijden echt verschil maakt. Daarbij zouden we de benzine prijzen nu al fors moeten verhogen (waarbij het geld via een algehele belasting verlaging weer terug komt). Het lijkt nu onnodig, maar het punt is: if you don't deal with reality, reality will deal with you...

synchronicity | 28-06-07 | 10:56

pers op ze best. Één of andere MEP maloot doet een voorstel en direct duikt iedereen d'r op. Vooral niet letten op het feit dat het EP niet in staat is zo'n voorstel te doen. Vooral niet letter op het feit dat zo'n maatregel helemaal niet binnen de competentie van de EU valt. Vooral de feiten niet in de weg laten staan van een mooi verhaal.

Occam | 28-06-07 | 10:54

@ .. zapper

Is waar, maar het idee om een vermogensbepering op te leggen, hoewel voor de hand liggend, is sterk en is om de volgende reden efficient: Problemen worden bij de bron aan gepakt; minder vermogen = minder uitstoot (grof gezegd). Beter minder vervuilen, dan zowel energie stoppen in het produceren als het opruimen van (filteren van roet) afval. Voor snelheidbeperking idem dito; hoewel 162 km/h nog steeds best rap is, zal de gemiddelde snelheid ook wel dalen als iedereen met het equivalent van een alto de weg op gaat.

letterman | 28-06-07 | 10:51

Hee Botte, je bedoeld toch wel: ''wij worden bedonderd''?

gigi gorgonzola | 28-06-07 | 10:50

Het Oordeel 28-06-07 @ 10:39

www.libertarian.nl/NL/archives/000553....
www.elsevier.nl/nieuws/europese_unie/a...

De grote klimaatzwendel wordt door de eu gehoereerd om haar staatsgreep in slow motion te rechtvaardigen. Men noemt steeds drie noodzakelijkheden: klimaat, criminaliteit en energie. Voor ál deze zaken geldt: angstzaaierij en beslist geen reden om Nederland op te heffen. Nederland heeft een zeer goede trackrecord inzake internationale samenwerking. U wordt bedonderd!

bottehond | 28-06-07 | 10:46

Mooi, mijn 280Einspritzung, 24V, 200PK, 6pitter, automaatje mag nog wel. Gelukkig want het is gewoon niet te doen om zo'n ding te downgraden van een top van 240 naar 166. Er is wel 1 voordeel, Nl is niet alleen meer het zieligste kudtland van Europa, het is nu geweaun heel Europa! USA, here I come....

gigi gorgonzola | 28-06-07 | 10:45

Niets zo lekker als met 200 en het cabrio-dakkie open te rijden. In m'n Fiatje.

broomstick | 28-06-07 | 10:44

aaarghh ga eens deaud en laat die snelheden met rust
mogen mensen nog een beetje lol hebben buiten de tijd dat ze hard werken ja!?!?

Noiseja | 28-06-07 | 10:42

Vraag me steeds meer af of er daar in Brussel nog wel mensen zitten

of toch alleen maar aliens en UFO's

Black-Bird | 28-06-07 | 10:40

Gisteren in de TK stelde een meerderheid zich achter het "verdrag" (kuch) inzake het landverraad aan de eu. Luuk Blom (ook pvda) paradeerde rond met een arrogantie die ik zelden gezien heb in de TK, Überinquisiteur en internetVrijheidhatende dijSSelblom zat er hanig naar te kijken. De pvda denkt dat ze Nederland bezit. Luuk Blom is goed in het diskwalicficeren van van Bommel, die het uitstekend deed. landverraad verdedigen als grote stap voorwaarts is tot daar aan toe, Ik verwacht als burger op zijn minst drie zaken bij zo'n ingrijpende en onomkeerbare beslissing:

* dat de alternatieven helder uiteengezet worden (bv: EER)

* dat politici en hoernalje eerlijk zijn

* dat politici die ons mandaat hebben weten waar het over gaat

Leest ende huivert:

weblogs.nrc.nl/weblog/europa/2007/06/2...

Dit overziend rest slechts één conclusie: de natiestaat én (zeker op termijn) unieke Vrijheidsminnende identiteit Nederland wordt verraden en verkwanseld door incompetentie, bedrog en een gebrek aan visie. Afgezet tegen het totalitair karakter van de eu zoals ze dat nú reeds toont (dat doet vrezen voor de toekomst als de eu nóg meer macht heeft) rest slechts één woord: "NEE".

bottehond | 28-06-07 | 10:40

dus als ik t goed begrijp kunnen nu alle auto's van na 1985 naar de schroot ....

adhdxl | 28-06-07 | 10:39

De nieuwe religie (global warming) begint nu wel hele rare uitwassen te vertonen. Als deze fanatici het voor het zeggen krijgen, wordt alles wat nog een beetje plezier in het leven verschaft volledig ingeperkt.
Dus... en daar gaan we weer; flink links blijven stemmen! Dan betaal je binnenkort het dubbele voor je auto, vliegticket... noem maar op.
In de linkse hoek zitten namelijk de grootste fundamentalisten inzake de nieuwe religie (global warming). Luister zo meteen even naar de staatsradio 1 en je weet wat voor een totale waanzin er gaande is. 'Gij zult geloven! Global Warming is a fact. Wee degene die nog durft te twijfelen... op de brandstapel!'

Het Oordeel | 28-06-07 | 10:39

EU 2010........ Nadat het EU parlement 8 maanden heeft vergaderd,er 300 adviesburo´s zijn ingeschakeld,963 wetenschappelijke rapporten zijn uitgebracht,en de eu 20 keer heen en weer is verhuisd, heeft de Balk het maar mooi weer geflikt .....
Auto´s mogen nu 163 kmh

Amen | 28-06-07 | 10:38

Zouden dan die okasi PK-monsters ook goedkoper worden dan? Zo ja dan ben ik hartstikke voor, kan ik ook een PK-monster kopen. Kom maar op met die PK-tjes en Nm-tjes. Ik wil ze wel zolang slechts de KM's begrensd worden.

Zuma | 28-06-07 | 10:38

Een nieuw referendum en weer NEE.

pek en veren | 28-06-07 | 10:34

Dan gebruik ik vanaf nu alleen de 1e 3 versnellingen ipv alle 6

MrGrolsch | 28-06-07 | 10:31

@looprekje 10:00 uur
Tis gewoon iets met hormonen ofzo. auto is verlengstuk van penis, haantjes gedrag van mannen om sneler te zijn dan de ander en nog meer van die Yes en Viva terminologiën... (shit ook de laatste keer dat ik zo vroeg in de ochtend naar de kapper ga)
ach ja op zich wel geinig berichtje... straks krijg je jeremey clarkson die op gaat scheppen over zijn nuwe supercar die van 0 tot 40 km/h gaat in 3.8 seconden! ik zie dat brainiac ventje al kijken met zijn bruine kraaloogjes... echt waar joh! zo hey da's vet hard man!

Chesterkudjuh | 28-06-07 | 10:29

Dus dan ook met 162 km/h over de A2 toegestaan

hommeles | 28-06-07 | 10:25

Ooo... gelukkig, mijn E30 uit 84 red dat net aan.

Honcho | 28-06-07 | 10:24

@daskapitalist 28-06-07 @ 10:01
De rantsoenering was ik vergeten te melden, sorry. Maargoed, die rantsoenering is pas eergisteren ingegaan, en tot die tijd konden onze Iraanse vrinden lekker tanken voor wènag.

Kees Maf | 28-06-07 | 10:21

Gisteren nog 700 km'ers door het Duitsche land gereden,heerlijk hoe zo langs komen gevlogen met +200 kmh.
Gewoon weg heerlijk.
Joehoe Europa doe eens ff een rapportje maken waaron er een Dtsl in verhouding het minste aantal files heeft?

tevreden roker | 28-06-07 | 10:11

He he, waarom is dat niet eerder bedacht.

Zwadderneel | 28-06-07 | 10:09

behoorlijk 28-06-07 @ 09:59

Valt me op dat het enige 'argument' dat al die pro-eu lui altijd hebben is dat degenen die tegen de eu zijn dom zijn en het niet begrijpen. Inhoudelijk nooit enige bijdrage gezien van jouw soort.

Hieronymus van Alphe | 28-06-07 | 10:09

@behoorlijk 28-06-07 @ 09:59

doe jij eens ff hartfalen krijgen dom stuk stront.
veel plezier in de trein ,achterlijke paardelul.

QB (ja die.....) | 28-06-07 | 10:04

Wat een onzin is dit. Ik rijd zelf in een peugeot partner, maar niet vanuit millieuoverwegingen... dat is puur om die kooters op te stapelen

lampendraaier | 28-06-07 | 10:04

ehh juist,.. doe mij die hummert dan maar..

Alcoholic | 28-06-07 | 10:03

Amerikaanse toestanden in Europa?
PK's te over en dan niet harder mogen rijden dan 55 - 75 mile (afhankelijk de staat) op de highways....

Sikkeneur | 28-06-07 | 10:02

@Kees Maf 28-06-07 @ 09:51
als je 365 dagen in de rij wil staan voordat je je tank kunt opvullen, ja dan is iran zeker geen slecht idee. nu hebben ze het rantsoeneren ingevoerd. hebben ze afgekeken van de sovjetten, die iraanse lutsers.

daskapitalist | 28-06-07 | 10:01

tegen iedereen die meteen achterlijk loopt te piepen dat dit onzin is: hoeveel minuten van elk uur dat je in een auto zit lukt het je om hierboven te gaan? Die fuckwegen hier zitten zo belachelijk vol dat je gemiddelde snelheid ergens rond de 80 km/u schommelt. (check die meters er in je auto gerust op na) En die incidentele keer dat je over de Peage knalt is te verwaarlozen, want het gros van de zielo's die hier loopt te janken komt amper in het buitenland - de SBS-resorts in Bodrum daargelaten.

looprekje | 28-06-07 | 10:00

Kom maar op met dat referendum.
Straks snelheidslimiet voor vliegtuigen/boten.
Te grote huizen worden zeker ook verboten.

Doe eerst maar elke avond alle lichten uit bij de overheid ipv vrolijk laten branden.

dekijker | 28-06-07 | 09:59

Heeft hier hier nou nog nooit iemand gehoord van een snelheidsbegrenzer?

SuperG | 28-06-07 | 09:59

gs: als jullie zo doorgaan stemt het achterlijke stemvee weer nee als er straks nog zo'n verwerpelijk referendum komt. ik moet er niet aan denken, op een eiland met al die domme sukkels hier.

behoorlijk | 28-06-07 | 09:59

een soort naïef Groenlinks clubje dat Europa.
Hoe eerder we deaar uitstappen hoe beter.

Moi2 | 28-06-07 | 09:57

Hallo medezeikerts, even meezeuren hoor...
Het Luupootje 1.0 van Mrs. Maru gebruikt toch echt op een haar na net zoveel peut als zijn eigen Passaaat 2.0 (die zijn toppie toch echt boven de 162 vindt) Dit omdat het Luupootje zich continu de tiefus moet werken om de gang er een beetje in te houden. (En omdat Mrs. Maru zo'n dikke reedt heeft natuurlijk, maar dat terzijde)

Rote Maru | 28-06-07 | 09:56

Kees Maf 28-06-07 @ 09:47

Alle geproduceerde brandstoffen worden nu ook al belast via de raffinaderijen dus het is alleen maar een kwestie van berekenen hoeveel erbij moet komen.
Misschien vergeet ik iets essentieels

befke | 28-06-07 | 09:56

Ho es ff.... Nederland mag níet de roetfilter verplichten, omdat het niet eerlijk voor de open markt is. Maar Eruopa mag wel complete automerken (Porsche, BMW, Mercedes, Opel, VW) verbieden met zulke idiote regels?!?!?!?! Wat gaat meer helpen, een verplichte roetfilter of een ban op snelle auto's?

Scheuryzer | 28-06-07 | 09:54

Misschien een klein beetje off topic: gisteren gehoord op het staatsjournaal, dus waar: een liter super kost in Iran ACHT EUROCENT!!! Benzine wordt daar gesubsidieerd, ipv geaccijnsd. Goeiendag zeg, da's de tank volgooien voor nog geen vijf euro, i.p.v. de tachtig eurootjes die ik nu in NL aan de pomp mag aftikken.

Kees Maf | 28-06-07 | 09:51

Goed bezig europa... waar blijft het referendum??? Zullen we eens ff kijken wat nederland er over denkt... NEEE!!!

schippertje | 28-06-07 | 09:50

Euh, dit is dus de derde keer dat ik dit bericht hier zie.
.
De Lib Dems zijn het D66 van 0044, totaal onbelangrijk dus. Ga eens iets over Paris Hilton berichten ofzeau...

Quadrifoglio | 28-06-07 | 09:50

Ach, wordt toch afgeschoten door Duitsland.

3*links=rechts | 28-06-07 | 09:49

Zo zie je maar hoe gek ze zijn. Snelheid heeft niet alles te maken met uitstoot, dat ze dat niet snappen. Zo kan je je hybride Toyota Prius inleveren, en lekker een Hummer kopen.

BratwurstAkbar | 28-06-07 | 09:48

Misschien moet ik nu wel mijn turbo van mijn fiat punto eraf schroefen. Nu wil het nog een goede 210 km/u.

Bleeehhh... Europa.
Gister nog even lekker geblazen op de deutsche autobahn. Herlich!

Derechtselutser | 28-06-07 | 09:48

@Oerhollander 28-06-07 @ 09:46

Waar ga je heen dan ? Je bent toch de "Oerhollander"?

The Patriarch | 28-06-07 | 09:47

@befke 28-06-07 @ 09:43
Sja, klinkt inderdaad prima. Punt is dat je dit dan het beste (ik durf het bijna niet te zeggen) in Europees verband zou kunnen aanpakken! Voordat het voor Amsterdammers al voordelig wordt om in Duitsland te gaan tanken...

Kees Maf | 28-06-07 | 09:47

Iedere roker is al een soort van parasiet, en nu wordt dus iedere automobilist ook zo gezien. Zijn jullie ook zo blij met de Europese eenwording?

Karel Kruizenruiker | 28-06-07 | 09:47

Dag grondwet!

The Patriarch | 28-06-07 | 09:46

Ja lekker dit.
Misschien ook gelijk maar alle autoos verbieden behalve een soort van vormloze mpv, uitgerust met een fijne 1.0 8 klepper met 65pk.
Daarnaast in elke auto een blackbox installeren die het CJIB in Leeuwarden realtime informeert over de gereden snelheid. pakkans:100%.
En om het verhaal compleet te maken ook graag de prijs van treinkaartjes flink omhoog.
*spuugt op Europa: spuug spuug!*

RockBock | 28-06-07 | 09:46

Ik ga emigreren...

Oerhollander | 28-06-07 | 09:46

Dan laat ik m'n Lexus LS600 maar electronisch begrenzen...

Schetenwapper | 28-06-07 | 09:44

Tremor 28-06-07 @ 09:31

Waarom niet alle overhead kosten gewoon in de liter prijs stoppen ( accijns btw milieu heffing en dat soort ) ben je ook af van dat rekening rijden en kan de bpm en wegenbelasting er ook gelijk van af. of ben ik te simpel?

befke | 28-06-07 | 09:43

beetje vreemd dat ze eerst verklaren dat een roetfilter verplichten niet goed voor de auto industrie is enzo en dan vervolgens aankomen met een voorstel snelle auto's te verbieden... is dat dan wel goed voor de auto industrie?

HarryPotter | 28-06-07 | 09:43

Die keren dat je hard kan rijden.... als het dan toch moet, pak dan het vermogen aan, telkens optrekken kost toch echt de meeste co2. Gewoon iederen van 0 tot 100 in 30 seconden. Dan ben je pas aan het besparen!
Maar toch blij met mijn 135 pk Ibiza ;P

Just my opinion | 28-06-07 | 09:42

Bij 162 km/u moet je overschakelen naar z'n 4 (mocht je zo'n lutser zijn die nog geen automagische DSG bak heeft).

"goed argument" om bij een eventueel EU-grondwet referendum op het milieu lijstje te zetten balkie.... op naar de 90% NEE.

QB (ja die.....) | 28-06-07 | 09:42

@sepperman ik vind de A5 uberhaupt niet lollig hahaha.

..zapper | 28-06-07 | 09:40

Zijn er nog auto's die de 162 NIET halen dan? Anyway, alleen maar doen als je dan ook overal 162 mag rijden, dan valt er nog wat voor te zeggen.

Tobus | 28-06-07 | 09:39

@dr.spin007 28-06-07 @ 09:15
@CoJoNes 28-06-07 @ 09:17
100mijl/h ja, dat dacht ik ook, maar dan zou het 161km/h moeten zijn. Afgerond dan, eigenlijk is het 160,934km/h. Zal er wel weer op neerkomen dat ergens een journalist de omrekening verkeerd gedaan heeft, en de rest van het journaille de boel klakkeloos overneemt zonder z'n feiten te checken.

Kees Maf | 28-06-07 | 09:39

Een quote van Chris Davies om aan te geven wat voor vent het is:

“The Israeli army has no more right under international law to be in Gaza than the German army had to be in Paris, Oslo or Warsaw during the 1940s.”

iaindale.blogspot.com/2006/11/libdem-m...

Patrick Bateman | 28-06-07 | 09:38

Met dat "zwaai zwaai tegen uw Golf TDI, Volkswagen Passat, Volvo V50, Alfa 159, Toyota Avensis, BMW 3, Seat Leon, Audi A3, A4 en A6" ben ik het helemaal eens.
Stuk voor stuk ordinaire kudt-autootjes, bestemd om in de file te staan.

nattebever | 28-06-07 | 09:38

Ik wil wel blijven scheuren op de autobahn !!!
En is het niet zo dat op de wegen rond Utrecht sinds die lutsers van verkeer en waterstaat de maximum snelheid naar 80 kilometer per uur hebben verlaagd, er veel meer schadelijke uitlaatgassen en files zijn !!
nog vragen ??

ik kom van rechts | 28-06-07 | 09:38

Heb net een Honda Civic Hybrid gekocht, maar de top is 187k/m wat nu?

Bandjee | 28-06-07 | 09:35

Briljant!!

Turbo Ray | 28-06-07 | 09:35

Hier maken ze zich druk om terwijl het enige goed antwoord is: overgaan op andere brandstoffen.
Dat ze daar eens tijd en geld in steken.
De diesel en de benzine brengt nog teveel geld in de la, dus waarom overstappen op iets anders.

Tremor | 28-06-07 | 09:31

CoJoNes 28-06-07 @ 09:17

Vast ;-)

Dus uit de lucht gegrepen. Er moet eerst maar eens een diepgaand onderzoek komen.

dr.spin007 | 28-06-07 | 09:31

@.. zapper
wat is er lollig aan de A5, de 3.0 tdi heeft een koppel van maarliefst 500 NM dat is dus genoeg om een aantal mensen van het kabinet door de straten te trekken dacht ik zeau

Rest In Privacy | 28-06-07 | 09:29

Ik ga maar weer eens op zoek naar een 'Sjakie van de Sosiejale Dienst' auto. Kom maar weer op met die Eend!

fokkenmast | 28-06-07 | 09:27

Op zich is het wel logisch, alleen kan zo'n 70% van het nederlands wagen park 180 of harder. Zelf mijn oude GTI haalt de 200 nog. En op de snelweg haal ik toch een gemiddeld verbruik van 1 op 15 (bij 110). Ik bedoel maar. Snelheid heeft er niet veel mee te maken.

koffiepot | 28-06-07 | 09:26

@Zuma, ik vond met name het remmen van 200 naar 100 leuk, dat kan dan niet meer.

..zapper | 28-06-07 | 09:26

Kortom iedereen in de Canta easy does it.

befke | 28-06-07 | 09:26

Vooral zo dooergaan, Davies
Nog extra redenen bedenken om ons tegen Europa te laten stemmen
Verder wens ik Davies een langzame deaud onder een Prius toe

Tobi | 28-06-07 | 09:26

Pfuh big deal. Je zult altijd auto's nodig hebben die iets moeten kunnen trekken. Daar heb je vermogen voor nodig en vrmogen betekent snelheid. Dat moet dan dus weer begrensd worden. En begrensers zijn er weer om er uit te slopen. En eigenlijk maakt het me allemaal niet zo veel uit als een auto op 162 is begrensd. Met een V6 hard optrekken blijft tot de 162 nog steeds leuk.

Zuma | 28-06-07 | 09:25

TE KOOP Ford mondeo..2.0 .. gaat net over de 200.. dus is illegaal.
of ruilen tegen een trabant.

blauwe vogel (pino) | 28-06-07 | 09:25

@Plons, ik kan nou niet bepaald zeggen dat mijn V6/2.5 zuinig reed, integendeel...

..zapper | 28-06-07 | 09:25

162 .. dan raakt niemand meer z'n roze papiertije kwijt waar 120 mag .. hoe komt Spee dan aan z'n kerstpakket?

michelr | 28-06-07 | 09:24

@sepperman
de 4 liter A5 heet S5

CoJoNes | 28-06-07 | 09:23

Een auto met wat extra vermogen rijdt zuiniger wanneer dat vermogen niet volledig gebruikt wordt. Een auto die dus 200 kan zal bij 100 zuiniger rijden dan een karretje dat met pijn en moeite 120 haalt.
.
Mijn auto (2.2 TD) rijdt gemiddeld zo'n 1 op 15. bij 'normaal' gebruik.

Professor Plons | 28-06-07 | 09:23

@letterman, hoezo? Je kunt dan nog steeds zoveel te hard dat je je rijbewijs er aan kwijt kunt raken.

..zapper | 28-06-07 | 09:22

@sepperman, dat zal voor jou dan vast een A5 worden, muhahahaha.

..zapper | 28-06-07 | 09:21

@kwarko01
Hoezo? Je kunt hier ook op een circuit rijden.
Bovendien, worden de PK's eestal gebruikt om een beetje leuk bochtjes te rijden en uit te accellereren.

CoJoNes | 28-06-07 | 09:21

Top idee; veruit meest efficiente manier om snelheidshandhaving/uitstootvermindering/verkeersveiligheid aan te pakken.

letterman | 28-06-07 | 09:20

@kwarko01 28-06-07 @ 09:19 nee, aangezien ze heel comfortabel rijden bij lagere snelheden en het ontzettend leuk is om dan een dagje in Duitsland te gaan shoppen.

..zapper | 28-06-07 | 09:20

ja auto's kunnen een stuk zuiniger, en je mag toch nergens harder dus waarom zouden ze ze zo inefficient maken. goeie maatregel.

Robert Irving III | 28-06-07 | 09:20

Laart me raden, dit heerscahp is LINKS, de stroming die elke vrijheid op elk gebied wil inperken. Verhuizen naar Oost Europa wordt een optie.

derkcs | 28-06-07 | 09:20

Ze moeten de limiet gewoon op 170 leggen, en iedereen die klaagt het rijbewijs en de auto afpakken omdat die kennelijk toch van plan waren de grens van meer dan 50km/u te hard te gaan overschrijden :P

Preventief straffen heet dat ;)

Nyg | 28-06-07 | 09:20

wat een fock zeauj! er zit wel één grote maar aan, ik rij over een paar jaar een leuke A5 of A6 met een dikke 3 of 4.2 liter onder de kap, waardoor de politie die dan inmiddels in een gestreepte dajhatsjoe cuore "koekblik" genaamd me niet meer kan bijhouden.... ideaal dus! ik zeg invoeren die shit

Rest In Privacy | 28-06-07 | 09:20

Dat is leuk maar als je veel korte stukjes rijdt met een zwaardere motor (die dus harder kan) verbruik je juist weer minder dan met een kleinere motor. Inmiddels zijn de snellere auto's ook zuinig genoeg, denk ik dan.

mennie | 28-06-07 | 09:19

Maar even zonder dollen. Het is toch vreemd dat er auto's rondrijden die 240 per uur kunnen. Germany uitgezonderd dan.

kwarko01 | 28-06-07 | 09:19

kleine correctie
zal dan de toyota aygo ook moeten inleveren
die kan 175 (nouja windje mee dan:P)

nietgoed.com | 28-06-07 | 09:18

Hummer: 5 km / liter
No more comment.

De StoorZenDer | 28-06-07 | 09:18

Maar geldt dus niet voor de Honde Fireblade!

Corleone | 28-06-07 | 09:17

@Sytze
100 mijl?
Sterf Davies sterf

CoJoNes | 28-06-07 | 09:17

Echt, het is symptoombestreiding eerste klas. Dat hebben ze goed afgekeken van de Hollanders. Alsof iedereen continu zo hard rijdt? Echte waanzin ten top. Kan er geen Hakbar zichzelf opblazen in het Europese Parlement? Liefst met een 10 megaton kernkop aub!!

Eagle_Eye | 28-06-07 | 09:17

Mooi zo! max. speed in NL voor eauteaus naar 100 km./uur. Bij binnenkomst dorp/stad automatisch terug naar 40 km./uur.

Dat zal ze leren!

kwarko01 | 28-06-07 | 09:16

Paniek om niets. Dit idee krijgen ze er nooit, maar dan ook echt NOOIT door.

jimbrowski | 28-06-07 | 09:16

twee dingen:

waarom 162?

sterf Davies sterf

dr.spin007 | 28-06-07 | 09:15

Op de Duitsche Autobahn mag je toch zo snel als je wilt? Dan gaat de vlieger niet op van 'sneller dan toegestaan'

bwahaha | 28-06-07 | 09:15

lol @ .zapper 28-06-07 @ 09:09

maaarruhm vind nog steeds het aantal nee´s inderdaad een beetje teleurstellend....

cebass | 28-06-07 | 09:14

162? gast, dat haalt mijn bescheten corolla 1.3 al!

beschuitfluiter | 28-06-07 | 09:14

Dan moet ik mijn Segway gaan opvoeren.

BP Richfield | 28-06-07 | 09:14

F*ck, dan moet ik mijn racefiets ook inleveren ...

Glorfindel | 28-06-07 | 09:10

Krijgen we vandaag allemaal anti EU topics en daarna een polluitslag topic? Dat lijkt me best wel gezellig namelijk.

..zapper | 28-06-07 | 09:09

Sinds wanneer kun je harder dan 30 in de randstad? Toen ik er woonde stond ik altijd in de file.

Grasgriezel | 28-06-07 | 09:09

Maak je maar niet druk, Duitsland is tegen, dus dat voorstel gaat het nooit halen. Verder moeten we gewoon uit de EU stappen, want aangezien ze een verplichte roetfilter een te grote aanslag op de autoindustrie vinden en dit niet, zijn ze helemaal toedeledokootje niet goed bij hun hoofdje.

..zapper | 28-06-07 | 09:08

Goede maatregel, hadden ze veel eerder mee moeten beginnen.

maxiii | 28-06-07 | 09:07

Mooi! Het einde van het tijdperk van de auto-neanderthaler is ingeluid!

Patrick Zweedsey | 28-06-07 | 09:07

Fcuk Europa, er gaat niks boven lekker doorrijden op de duitse autobahn.

Utopiad | 28-06-07 | 09:06

Ach, 162 km/u rijden is sowieso overbodig. Wel triest dat dit allemaal weer gebeurt onder het mom van "dit is beter voor het milieu!".

Tuvai | 28-06-07 | 09:04

Wel meer plek als iedereen een Suzuki Alto gaat rijden.

moeje? | 28-06-07 | 09:04

Fuck he!! Moet ik m'n Ford Fiesta downgraden... Dat bakkie wil toch echt 166 km/u (na correctie)..

Cook From Hell | 28-06-07 | 09:04

ja, leuk....... europa !
ga nou eindelijk eens deaud

DenLangel*l | 28-06-07 | 09:03

Belachelijk!

K3ffi3 | 28-06-07 | 09:02

Nog ff en je wordt verplicht om met je handrem errop te gaan rijden!

dodgepowert | 28-06-07 | 09:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland