Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Graties winkelen bij Albert Heijn!

datpikjewelNiks consuminderen! We gaan consumeerderen. En wat kost dat grapje? Helemaal niets mensen. Waarom bij Super de Boer nog langer 1.58 betalen voor een bus Pringles als het bij Albert Heijn ook voor niks kan. Juist. Vanaf morgen bent u welkom bij de Appie in Amsterdam-West. Doe een goede jas aan met veel zakken. En prop die zakken vol met gratis boodschappen. Maakt niet uit of het in de bonusaanbieding is. Alles is gratis, alles moet weg. Niet bang zijn. Winkelpersoneel doet niets. U wordt niet aangesproken. U krijgt een keurige vrije aftocht. Er wordt geen aangifte gedaan. En de politie doet ook niets, behalve dan roofovervallen ONDER DE PET (Trouw-artikel in pdf) houden. Oh, en als u daar dan toch bent. Neem even een pakje thee voor Job mee. Rooibos, u weet tog...

Reaguursels

Inloggen

@ Donald.

Eens... en nu je mond met zeep gaan wassen svp.

pakmedan | 25-06-07 | 19:07

Ik begrijp niet dat er nog iemand is, die zich over onze politie verbaast!!! Natuurlijk doen ze niets voor je!! Al jaren niet.

css.... | 25-06-07 | 14:12

Hop, met z'n allen naar het Belgiëplein...

Fockel und Suckel | 25-06-07 | 11:17

Deze winkelier en z'n vrouw hoor je helemaal NIET klagen over "buitenlanders" of "mocro's" maar over die nsb'rs van de amsterdamse politie. Oom vmbo 68 iq punten pvda-lid agent "als wij alle overvallen die er IEDERE DAG in amsterdam plaatsvinden aan de media moeten doorgeven hebben we 10 man nodig voor het schrijven van persberichten"

..........

Godverdomme, INCOMPETENTE DWAZE LUIE ONNOZELE ZAKKENWASSER MET JE KANKERFLITSTEAM.... hijghijg...

Het drama van de mulitcul komt vooral door hoe de OVERHEID er mee omgaat. Ook dat generaal pardon waar zelfs vele vreemdelingen die hier wel legaal wonen het niet mee eens zijn komt uit de koker van lagere OVERHEDEN en de POLITIEK.

Kap met buitenlanders bashen, ram de smeris voor z'n kop en trap de ambtenaar tussen z'n benen, da's tenminste fair.

Donald Brump | 25-06-07 | 10:29

Als ik goed lees heeft de Pliesie er geen persbericht voor uitgegeven, dat is iets anders dan dat ze de zaak niet zouden behandelen.

..zapper | 25-06-07 | 08:15

tuurlijk pritt, prinkols..

hallevvezool | 25-06-07 | 07:52

@vraagstaart 24-06-07 @ 19:02
Even voorstellen.
Nick :holtor
Afkomst : kaaskop
Opgegroeid: Nederlandse Antillen
Getrouwd : met een Joe Di Corsow

Opgegroeid als deel van een blanke minderheid tussen de zwarte meerderheid. Een bijzonder gelukkige en langzame jeugd beleefd, waarin er onder een palmboom cheiba (cannabis sativa) werd gekocht van een rastaman. Daarna dromerig naar dikke langslopende schommelbillen kijken, gestoken in kleurige verpakking. Nooit kunnen wennen aan de cannabis indica en de platte kadetjesbipsen in Nederland.

Ik denk met veel plezier terug aan de eilanden in de Cariben. Er was veel mis en er was toen ook al veel misdaad, maar het leven in het algemeen en vrouwen in het bijzonder worden er liefgehad. Door de lokale bevolking, die zelfs ondanks armoede plezier in het leven heeft, danst en feest. Veel vakmensen die onder een boom een moderne dieseltruck kunnen repareren.

De Nederlanders op de Antillen echter klagen vaak alleen maar. Klagen, klagen, klagen: dit is niet goed, dat is niet goed geregeld, je moet zo lang in de rij wachten voor je je rijbewijs krijgt, er is zoveel misdaad. Alleen maar klagen en onbehouwen rondklonten, roepend dat het om de inhoud gaat en niet om de vorm. De 1e generatie doet dat, 2e generatie zoals ikzelf klaagt niet echt.

Het kaaskoppenmeisje in kwestie was er ook opgegroeid. Had ook geen wantrouwen tegen anders uitziende mensen, en ging er ook van uit dat vrouwen *altijd* fatsoenlijk behandeld worden.

Xenofoob - dacht het niet. Specifieke intense haat tegen het kutmarokkaanse kakkerlakkentuig dat de straat onveilig maakt en vrouwen mishandelt: nou en of.

holtor | 25-06-07 | 02:49

Over supermarkten gesproken; Iemand opgevallen dat het tegenwoordig ''hip'' is dat een breezah-kassa-sletjuh je netjes vraagt even je tas te openen, om te kunnen zien of u al dan niet misschien vergeten bent wat uit uw tas te halen en/of wat snuisterijen verstopt hebt?? Zij voeren netjes de opdracht van hun chefke uit, maar als je dan vraagt; Op welke gronden wilt u mijn persoonlijke spullen inspecteren....?

''Beschuldigt u mij openlijk van diefstal? Ik wil politie ter plaatse, want dit pik ik niet! ''

Draai het verhaaltje om, scheelt wachttijd aan de kassa. (uiteindelijk)

Herr Schnübbels | 25-06-07 | 01:55

koerbagh 25-06-07 @ 01:15
Ja, ik weet het en schuldig. Voor al dat andere hebben we gelukkig jou op GS.

Sikkeneur | 25-06-07 | 01:25

@Sikkeneur 25-06-07 @ 00:33:
en welke waarheid is dat dan? Enlighten me. Je roept maar wat, omdat het lekker bekt. Maar het betekent weer eens helemaal niks.

koerbagh | 25-06-07 | 01:15

Bij de weg: in het Trouw artikel stond niet wat de achtergrond van de overvallers waren. Wel kon de winkelier anoniem zich geheel in GS-stijl leeg laten lopen. (kom d'r es in met je nick)

Overigens hoop ik dat het met je vrouw weer beter gaat....

Sikkeneur | 25-06-07 | 00:40

mr. Rugje 24-06-07 @ 23:28
Dhr Koerbagh gelooft enkel in zijn waarheid. Daarin is hij net zo intolerant als de godsdiensten die hij te vuur & te zwaard bestrijdt.
Overigens ben ik het wel weer inhoudelijk met hem eens aangaande zijn betogen tegen godsdiensten.

Sikkeneur | 25-06-07 | 00:33

ik mag zeker weer niks zeggen over etnische achtergronden e.d.? voor de 10000ste keer; wanneer worden we wakker allemaal????

Tommygunner | 25-06-07 | 00:16

@holtor 24-06-07 @ 18:03
Gelukkig gelden ook hier de wetten van Darwin. Hollandse meiden die nog steeds niet doorhebben dat omgang met een fin leidt tot ellende, onderdrukking, mishandeling en in het door jou beschreven geval een neqschot, omdat dat zooitje door jarenlange inteelt en een cultuur uit het jaar kruik voor christus zich ietsje minder liberaal en netjes t.a.v. vrouwen gedraagt, worden op deze manier automatisch uit de populatie verwijderd. Deze vrouwen vromen goede kandidaten voor een Darwin Award trouwens...

www.darwinawards.com/

Honoring those who improve the species... by accidentally removing themselves from it!

Brouhaha | 24-06-07 | 23:59

@mr. Rugje 24-06-07 @ 23:28:
Dat zeg ik: gristenen geven overal een draai aan en kiezen gewoon wat ze het beste uitkomt als het sprookjesboek intern inconstitent en inconsequent is. Ik vind het allemaal prima. Ik hoef me niet in allerlei bochten wringen om maar krampachtig iets te kunnen blijven geloven. Ik meet niet met twee maten, ik heb er maar eentje. Die bijbel, die staat vol met dubbele maten en oordelen over anderen. Vin'k goed hoor. Boeit mij geen zak, 't is niet mijn geloof.

koerbagh | 24-06-07 | 23:50

@Pannie 24-06-07 @ 17:38
Danks! Het is natuurlijk altijd meegenomen als er ergens geen finnen te bekennen zijn...

Brouhaha | 24-06-07 | 23:49

goede jas met veel zakken?...... hmmmm..... burka bedoel je?

is dat mèt rijst? | 24-06-07 | 23:48

BUWHAHAHAHA, geweldig. Nu gaan de Gristenen elkaar hier te lijf. Sjiieten en Soenieten. Hervormden en Gereformeerden. Krijg allemaal de pleuris. Doe eerst effe lekker wat aan de maatschappij! Dan word je misschien nog een barmhartige Samaritaan, malloten.
En momenteel is dat dus de onrechtmatigheid van wie dan ook en op wat voor manier dan ookj aanpakken. En als dat betekent iemand op zijn bakkes rammen (jawel, Fred V) dan moet dat maar. Ben ik lekker een mindere Gristen, maar dan vermoed ik wel dat ik meer voor de maatschappij heb betekend. ik kan natuurlijk ook een filmpje schieten van bepaalde voorvallen en die op de dumpert mikken en dan naar de kerk gaan om te bidden. Of meneer pastoor om vergeving vragen als ik iets stouts heb gedaan. Maar ja, da's nu eenmaal niet mijn manier.

Adriaantjeeeeeuh | 24-06-07 | 23:45

pakmedan 24-06-07 @ 22:17

Niet echt laf !!

1) Weet je wat laf is als 3 minder jarige Marokkaantjes een bejaarde dame neerslaan als ze haar handtas niet wilt afgeven.
2) Laatst was ik hier getuige hoe bij een stoplicht een Marokkaanse vader in het bijzijn van zijn kinderen een bejaarde man zittend in de auto voor hem te lijf ging met een afgebroken ruitenwisser omdat hij vond dat deze oude baas hem had afgesneden. De oude man kreeg zowat een hartverlamming vertelde hij me nadat ik erop af was gegaan en de baardvader ervandoor ging met z'n kinderen die nieuwsgeirg vanuit hun auto toekeken hoe vader hen leerde respectvol met een bejaarde Nederlander om te gaan

DIT MAAKT MIJ WOEDEND !! ...... DIT MAAKT MIJ WOEDEND !!

Ik heb genoeg van typetjes zoals jij ....... die zich meer druk maken om mijn lompe mening dan over Mocro jongetjes, baardvaders die echt mensen beschadigen.

Als je dit niet bevalt ga je maar lekker discusseren met je PvdA denktankje.

Ervarings_deskundige | 24-06-07 | 23:31

koerbagh 24-06-07 @ 23:12
Leuk quotes uit de Bijbel. Hier komen ze: Lucas 6:27 Haal eerst de balk uit je eigen oog, voor je een splinter uit dat van een ander wilt halen. En dan jou Matheus 5: "Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen maar om ze hun volle betekenis te geven" "U hebt gehoord dat er gezegd is: oog om oog en and om tand. Maar ik zeg u: verzet u niet tegen wie u kwaad doet. Als iemand u op de rechter wang slaat keer hem dan ook de linker toe. enz enz. Want als u anderen hun fouten vergeeft, zal ook uw hemelse Vader uw fouten vergeven" Dat is waar het om gaat in de Bijbel, om vergeving van de zonden en het liefhebben van elkaar. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat je als niet Christen denkt dat je beter weet wat er centraal staat in het Christendom en dat een "gematigde" Christen het niet goed doet. Oordeel niet over anderen; dan zal God niet oordelen over u. Want God zal u op dezelfde manier beoordelen als waarop u anderen beoordeelt, en hij zal u met de maat meten waarmee u anderen meet.

mr. Rugje | 24-06-07 | 23:28

KOERBAGH... HELD!!! Ik dacht al dat we redelijk op 1 lijn zaten :)

Adriaantjeeeeeuh | 24-06-07 | 23:20

@Fred V 24-06-07 @ 23:0:
Tsja, maar jij bent god niet. Jij bepaalt niet of iemand wel of geen gristen is, dat bepaalt het kerkelijk gezag. En Hitler en Stalen waren dus gewoon gristen en hadden er nog een geloof naast, het socialisme. Het confucianisme is niet hetzelfde als atheisme. Het is strak gedefineerd geloof en morele code. Alleen is die niet afhankelijk van een "schepper" of opperwezen.

koerbagh | 24-06-07 | 23:18

@mr. Rugje 24-06-07 @ 22:54:
Ja, dat is de draai de moderne gristen er aan geeft, maar dat staat nergens in dat sprookjesboek hoor. Sterker nog, Jezus zegt het zelf in Mattheus 5 gedeeld door 17 min 48:
"Meent niet dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden"
Dus als ze de helft van dat sprookjesboek wegflikkeren (wat op zich een goed begin is) en zich daar niet aan houden -want te gruwelijk, of sociaal onwenselijk tegenwoordig- dan leven ze dus niet volgens de wil van Jezus en zijn ze dus volgens hun eigen geloof slecht bezig. Dat is hun keuze. Ik vind het verder prima, het tekent alleen hun hypocrisie.

koerbagh | 24-06-07 | 23:12

@Fred V 24-06-07 @ 23:07
En wie ben jij om dat te bepalen? Wat is geloof praktiseren? Naar de kerk gaan? Af en toe bidden? Soms even terug grijpen naar wat hij/zij ooit in het verleden heeft geleerd? Leven naar "het boek"?

Adriaantjeeeeeuh | 24-06-07 | 23:09

@Koerbagh, een confucianist is een atheist. Hitler en Stalin Christenen? Jaja, dan ben jij zeker Arabier? Nooit geweten..... (voor mij is een als baby gedoopt iemand die verder het geloof niet praktiseert geen Christen).

Fred V | 24-06-07 | 23:07

@Fred V 24-06-07 @ 22:24
God zij met je mijn zoon. Ik ben misschien wel de meest gelukkige hier van alle reaguurders. Zeker omdat ik nu door jou in ieder geval niet op mijn gezicht getimmerd word. Ik hoop dat jij ook een fijn leven hebt.
koerbagh 24-06-07 @ 22:50
Ik heb het verhaal best begrepen, zoals al eerder gesteld. Ik reageer enkel op uwes. Gematigde gristenen zijn wat mij betreft helemaal geen slechte gristenen. Ik vind eerder de extreme gristenen slechte gristenen. Net als ik de extreme moslim een slechte moslim vind. Elke megaul die niet zijn eigen verstand gebruikt maar handelt "omdat het zo geschreven is" is een verkeerd iemand.
Maar ik vermoed stiekem dat wij heel erg op dezelfde lijn zitten, maar dat we alleen maar langs elkaar heen ouwehoeren.

Adriaantjeeeeeuh | 24-06-07 | 23:03

koerbagh 24-06-07 @ 22:50
Je gaat nu toch echt de mist in, hoe kun jij als Atheist nu van een Christen die niet het hele oude testament letterlijk neemt en niet altijd braaf gaat biechten nu zeggen dat hij verkeerd leeft en naar de hel gaat. Christenen geloven nu juist in de vergeving van de zonden, en dat je wordt beoordeeld op basis van je daden, ook mensen die niet Christelijk zijn of niet precies naar de letter van de Bijbel leven kunnen in de hemel komen in het Christendom, ook voor jou is er vast nog hoop.

mr. Rugje | 24-06-07 | 22:54

@Fred V 24-06-07 @ 22:47:
Nee hoor, communisme is niet hetzelfde als atheisme. Hitler was een katholiek en een socialist, Mao een confucianist en socialist, Stalin een russisch-orthodoxe gristen en socialist. Goede nacht en droom fijn verder.

koerbagh | 24-06-07 | 22:53

@Adriaantjeeeeeuh 24-06-07 @ 22:17:
Je hebt het stuk niet gelezen of niet begrepen.
"Gematigde moslims bestaan wel:, dat zijn degenen die een deel van hun geloof links laten liggen."
De gematigde ISLAM bestaat niet. Een wezenlijk verschil. Hetzelfde geldt overigens voor gristenen en ander gelovig tuig. Daar zitten ook gematigden tussen die niet naar de letter van hun heilige boekjes leven, maar de helft voor het gemak vergeten en links laten liggen, omdat dat allemaal nogal ongemakkelijk is. Want tja... als gristenen naar de letter zouden leven zouden ze allemaal hun vrouwen moeten doden als ze naast de pot pissen (i.e. buiten de deur neuken). En aangezien dat een wijdverspreide hobby is onder gelovigen -en onder heidenen ook, maar bij heidenen staat er geen straf op- zouden er geen gristenvrouwtjes meer zijn.
eigenlijk zijn gematigde gristenen dus gewoon slechte gristenen en gaan ze ook gewoon naar de hel omdat ze de helft van hun bijbel niet aanhangen, maar dat merken ze dan later wel. Daar zit ik verder niet mee.

koerbagh | 24-06-07 | 22:50

Koerbagh, Bullshit! Mao, Stalin, Hilter waren atheisten. Goede nacht and try next.

Fred V | 24-06-07 | 22:47

@Fred V 24-06-07 @ 22:16:
Communisme is geen atheisme, maar ook gewoon een geloof. Onzinnige voorbeelden.

koerbagh | 24-06-07 | 22:42

mr. Rugje 24-06-07 @ 22:26

Mee eens! De prioriteit ligt bij het bekeuren van de 'brave' burger die weer een paar km te hard gereden heeft. Dit terwijl allerlei lieden de samenleving op ander vlak onveilig maken en corrumperen.

Fred V | 24-06-07 | 22:31

@ rugje.

Morgen verder... geef je geen ongelijk maar zitten wat twistpunten in... geeft niets is juist leuk..

pakmedan | 24-06-07 | 22:29

-weggejorist-

fart majeur | 24-06-07 | 22:27

pakmedan 24-06-07 @ 2215
Ik heb er zelf ook geen last van, maar als je het topic hierboven uberhaubt gelezen hebt met het bijbehorende artikel, lees je dat er in adam en omstreken de nodige problemen zijn met kansenjongeren en ondernemers die hun winkel niet meer open kunnen hebben na 5 uur. Juist in een welvarend land als Nederland zou dat toch moeten kunnen lijkt me. Waarom de politie dat niet oplost is me een raadsel, maar het heeft ongetwijfeld te maken met de softe instelling bij die toko. De overheid moet er voor zorgen dat het veilig is op straat, dat is toch wel het minste wat ze kunnen doen voor al dat geld wat ik ieder jaar weer lap. Hoe ze dat doen maakt me niet zo veel uit, als de politie dat kan doen zij het maar, en als ze het niet alleen af kunnen moet het leger maar komen helpen. Voor mijn part gaan wouter en JP daar zelf staan, het is gewoon een gotspe dat we er hier niet eens voor kunnen zorgen dat het tuig thuis blijft of in de bak zit in plaats van op straat loopt en voor overlast zorgt.

mr. Rugje | 24-06-07 | 22:26

Adriaantjeeeeeuh 24-06-07 @ 22:17

Ik hoop wel dat je gelukkig bent.

Fred V | 24-06-07 | 22:25

Adriaantjeeeeeuh 24-06-07 @ 22:17

"Ik ben een extremistische ateistische anarchistische humanistische kaalkop. En dat laatste dan niet uit vrije wil maar vanwege de natuur."

Ik ben een extremistische Christen met een flinke bos haar uit vrije wil, die niet graag iemand op zijn bakkes ramt.

Fred V | 24-06-07 | 22:24

@ de ervaringsdeskundige

Volgens mij is jouw enige ervaring om laf te reageren.

pakmedan | 24-06-07 | 22:17

@Fred V 24-06-07 @ 21:54
Kep nooit gezegd dat ik vreedzaam ben. Laat mij met rust, laat ik jou met rust. Zoiets. Maar als je me daar irritant in vind mag je me lekker op mijn bakkes komen rammelen hoor. Vind ik gezellig. Het bier staat koud.
@ koerbagh 24-06-07 @ 21:57
De gematrigde Islam bestaat wel, maar in jouw belevingswereld vermoedelijk niet helemaal. Is hetzelfde om te zeggend at de gematigde gristenen niet bestaan. Extremisten bestaan overal. Ik ben een extremistische ateistische anarchistische humanistische kaalkop. En dat laatste dan niet uit vrije wil maar vanwege de natuur.

Adriaantjeeeeeuh | 24-06-07 | 22:17

Koerbagh, ik weet dat kerken in China en in een aantal Zuid-Oost Aziatische landen het niet makkelijk hebben. Christenen verdwijnen in heropvoedingskampen, gevangenissen in deze atheistische regimes. In het gunstigste geval worden kerken getolereerd mits ze door de staat beinvloed worden. Verder worden zwangere vrouwen door het atheistische regime in China gedwongen geaborteerd als ze voor de tweede keer zwanger zijn.

Moet ik nog even doorgaan?

Fred V | 24-06-07 | 22:16

@rug

waar vind je het dan onveilig? Waarom kan de politie er niet voor zorgen?
Militairen geen agenten anders hadden ze geen militair geheten. Is totaal andere opleiding en instelling.
Ik ben nergens bang hoor... misschien moet je eens wat van de wereld gaan zien. dan zie je pas wat armoede , onveiligheid en gevaar is. Met jouw topsalaris moet dan geen probleem zijn.

pakmedan | 24-06-07 | 22:15

Onze Noord Afrikaanse vrienden " de Mocros " zijn een ware plaag.

Wanneer gaat daar eindelijk iets aan gedaan worden ipv van geld pompen in zinlose projectjes voor jongetjes petjes op die schichtig om zich heen kijken.

Kappe nu ....... en de knuppel er over.

Ervarings_deskundige | 24-06-07 | 22:13

pakmedan 24-06-07 @ 21:13
Moet dat wat kosten dan? Die militairen hebben we nu toch ook al, nu trainen ze in hun kazernes en af en toe stuurt men er wat naar afgelegerije. Allemaal heel belangrijk hoor, dat ontken ik niet maar zo kan het niet lijkt me. Als de politie er niet voor kan zorgen dat men s'avonds veilig over straat kan moet het leger dat maar doen. Heeft overigens niks te maken met het feit dat ik in de 52% schaal zit.

mr. Rugje | 24-06-07 | 22:11

@Fred V 24-06-07 @ 21:54:
Ah... en wat was het laatste voorbeeld van een extremistische atheist die, laten we voor het gemak een voorbeeldje noemen, een kerk in de fik heeft gestoken, een dominee of pastoor heeft vermoord, dan wel op een andere wijze een gelovige niet in z'n waarde laat?
Ik ken ze niet. Maar kom maar op.

Ik ken wel extremistische christenen die abortusklinieken in de fik steken, artsen vermoorden, leden van hun sektes afpersen, afvalligen terroriseren. Daar zijn voorbeelden te over van. Het enige waar je atheisten van kunt beschuldigen is dat jouw sprookjesboek belachelijk maken. Daarmee laat je de persoon gewoon in z'n waarde alleen z'n achterlijke geloof niet. Een behoorlijk verschil.

koerbagh | 24-06-07 | 22:02

@Adriaantjeeeeeuh 24-06-07 @ 21:51:
Je snapt er nog steeds geen snars van. Geeft niet, 't heeft bij mij ook eventjes geduurd. Je zei:
' Ik quote: "Islam is een klote religie" Bullshit. Islam is niet kloteriger dan welke andere religie dan ook.'
En dat klopt dus niet. De gematigde islam bestaat niet. www.trouw.nl/deverdieping/letter-geest...

koerbagh | 24-06-07 | 21:57

Adriaantjeeeeeuh 24-06-07 @ 21:51

Lol! Erg verdraagzaam! Zullen we dan ook de extreme atheist, die Christenen enz niet in zijn waarde laat, 'op zijn bakkes rammen'?

Fred V | 24-06-07 | 21:54

Jezus liet de overspelige vrouw vrijuit en zei haar niet meer te zondigen ("Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen). Dit, terwijl de farizeeers haar wilden laten stenigen.

Fred V | 24-06-07 | 21:52

@koerbagh 24-06-07 @ 19:46
Ghehehehe, lolbroek. Ik heb een hekel aan de term "wordt eens wakker". Er staat een t achter "word", want het is (jaja) gebiedende wijs. Het lijkt de Islam wel.
In ieder geval: ik ben heel, heel erg wakker. En ik ben tegen elke vorm van extremisme. Gristen, Islamietje, Fries, Bush, Bask, Catalaan... van mij mag je het allemaal zijn als je de andere maar in zijn waarde laat. En als je dat niet kan, dan moet er extreem geweld gebruikt worden. Dus moet de extreme Islamiet op zijn bakkes geramd worden, maar ook de extreme Gristen, de Fries en de Bush.

Adriaantjeeeeeuh | 24-06-07 | 21:51

@Niet voor Jan,

ik zie dat je je text alweer wat afgezwakt hebt. In het OT staat wel dat er een doodstraf (door steniging) staat op een aantal vergrijpen (hoererij, sabbathsschending, moord). Ongeloof aan zich is niet strafbaar. In het NT staan voor zover ik weet geen oproepen tot steniging en het vermoorden van ongelovigen. Wel zie ik er staan dat je als gelovige niet mag oordelen over een ander. Christenen geloven dat het NT het nieuwe verbond is tussen mens en de Heer, waarin Jezus de gelovige vrijgekocht heeft van de toorn van God.

Fred V | 24-06-07 | 21:49

Hoop ondertussen dat Koerbagh een goede vakantie gehad heeft zodat we er weer tegenaan kunnen.

Fred V | 24-06-07 | 21:33

Niet voor Jan 24-06-07 @ 20:42

Bijbelpassages over het stenigen van ongelovigen...... ook in het nieuwe testament....... Hmmmmmm. Die ken ik nog niet. Kun je me de passage even doormailen want als Christen moet ik toch weten hoe me te gedragen jegens ongelovigen........

Fred V | 24-06-07 | 21:31

@ mr rugje

Ja wat een goed idee van je zeg! En daarna ga je zeker lopen zeiken dat het 'van onze belastingcenten' afgaat.
Met zulke ideeen behoor je blijkbaar tot de onderkant van de samenleving en die betalen doorgaans geen belasting maar vangen alleen maar.

pakmedan | 24-06-07 | 21:13

Er moet in sommige wijken gewoon op iedere hoek van de straat een militair komen te staan met het wapen in de aanslag. We hebben militairen zat hier, en zo zien we er ook nog eens wat van. Liever niet op deze manier maar als t niet gaat zoals het moet moet het maar zoals het gaat.

mr. Rugje | 24-06-07 | 21:04

koerbagh 24-06-07 @ 20:48
Nee, dat zei ik niet. Ik zei dat de bijbel oproept tot bekering (een christelijke plicht) en dat zij tevens oproept tot het doden van zondaars in specifieke gevallen. Ik heb niet gezegd dat die twee gecombineerd (kunnen) worden. Daarom vroeg ik naar je zins-structuur. Het lijkt misschien geneuk op de komma, maar het is wel belangrijk. Ik geef onmiddelijk toe dat ik de hele koran niet gelezen heb (de bijbel wel, maar als je boek/hoofdstuk/vers wil, dan moet ik toch even graven), maar ook daar valt, qua gewelddadigheid, een boel af te dingen op context (d.w.z. van wat ik gelezen heb).

Niet voor Jan | 24-06-07 | 21:01

@ chiant

Ik weet niet of het in ieder korps zo is maar de Haagse Politie deelt wel eens een tikkie uit. Met eigen ogen gezien... projectje voor school gedaan bij bureau hobbemastraat. Liep af en toe iemand 'per ongeluk ' tegen een deurpost.Daarna zag je iedereen knipogen naar elkaar.

pakmedan | 24-06-07 | 20:49

@Niet voor Jan 24-06-07 @ 20:42:
Kom maar op dan met de bijbelverzen waarin wordt oprgeroepen dat ongelovigen bekeerd of gedood MOETEN worden. Dat de bijbel aan elkaar geplakt is met gedroogd bloed en dat er de meest walgelijke lynchpartijen en ander geweld in worden verhaald is een heel ander punt. Dat de bijbel een óók een abject sprookjesboek is, dat hoor je mij niet ontkennen. Maar daar gaat het nu even niet om.

koerbagh | 24-06-07 | 20:48

koerbagh 24-06-07 @ 19:46
Bedoel je daar je hoofd- of je hoofd- en bijzin ? In de bijbel staat namelijk wel degelijk dat het de dure plicht is van iedere gelovige om anderen te bekeren; waar denk je dat de Jehova-getuigen hun werklust vandaan halen ? Er staat alleen niet bij dat ongelovigen gedood moeten worden. Desalnietemin - in andere passages van dezelfde bijbel (en ook in het nieuwe testament) staat wel degelijk dat ongelovigen (en andere zondaars) gedood worden - door steniging meestal.

Niet voor Jan | 24-06-07 | 20:42

@pakmedan @20:29
Geen idee, ik doe tegenwoordig minder *kuch* "heldhaftig" werk, maar het zou me plezieren als het gajes ook tegenwoordig nog af en toe *kuch* "per ongeluk" van de trap valt!

Chiant | 24-06-07 | 20:34

@ Chiant

Denk je? Hoevaal stoot een arrestant niet 'per ongeluk ' zijn hoofd bij het instappen in de auto?

pakmedan | 24-06-07 | 20:29

@widtvoet @16:02
Helemaal waar, dat is tegenwoordig inderdaad ook triest.
Anno 1986 hield ik zo'n tyfusjunk aan die mij een puist voor mijn puist meende te moeten verkopen. Er ontstond dus een matpartij, enfin, die gast was behoorlijk sterk, want net geshot,. Dus even gewacht op een collega. Na de aanhouding heb ik die lamlendige uitvretert een pak slaag terug verkocht op kantoor uiteraard. Niets buitensporigs, gewoon payback. Begint die lijer te mauwen tegen de pliesie over mishandeling etc. We werden allebei door een diendert apart genomen en ik kreeg het advies om het pak slaag dat ik hem had gegeven te blijven ontkennen.
Anno 2007 zou het me mijn baan kosten, een strafblad opleveren en minimaal een claim en een paar weken schoffelen opleveren. En dat terwijl de uitvretert in kwestie al achterover leunend luid lachend aan z'n pik ligt te sjorren in afwachting van de uitbetaling van mijn smartengeld.

Chiant | 24-06-07 | 20:20

@Adriaantjeeeeeuh 24-06-07 @ 19:31:
Daarom zijn Gristenen ook tuig van richel, alleen inconsequent tuig, want ze kiezen een beetje de krenten uit de pap wat betreft hun moraliteit en vergeten die oproepjes tot geweld voor het gemak om maar geen afkeer van hun geloof te krijgen.
Maar goed, daar gaat het niet om: in de bijbel staat niet explicitiet dat niet-gelovigen moeten worden bekeerd of worden afgemaakt als zij niet geloven in Allah en zijn sprookjes. dat is wel een esentieel verschil.
Ga je ook eens verdiepen in wat Dar al-Kufr, Dar al-Harb en Dar al-Islam betekent en hoe Europa nu wordt genoemd door de islamietjes.
Wordt eens wakker en ruik de koffie.
Blue pill or red pill?
youtube.com/watch?v=0gl2isK7DMI

koerbagh | 24-06-07 | 19:46

@holtor 24-06-07 @ 18:48
Bwah... Ik wijs maar naar de IRA. Overal zijn extremisten. Ik heb een neef die maar wat graag zou willen sterven voor het Gristendom. Christen dom ja. Val kapodt, zou ik willen zeggen, maar dat wil ie dus iets te graag.
<br>
@koerbagh 24-06-07 @ 19:01
Ik ken de Koran. Ik ben fokking heffie gristelijk opgevoed en daarom heb ik een afkeer van extremisme. En daarom heb ik ook de Koran gelezen. De Koran roept net zo hard op tot geweld als de bijbel. Die boeken verschillen minder dan jij denkt. Het gaat om de interpretatie. En dus werden 400 jaar geleden de koppen van de Moren en Turken afgesneden en worden nu gristelijke koppen afgesneden (soms letterlijk). De Islam-aanhang schijnt ietwat achter te lopen, dat wel
@pakmedan 24-06-07 @ 19:03
Psies wat ik bedoel.

Adriaantjeeeeeuh | 24-06-07 | 19:31

@Reflector 24-06-07 @ 19:02: Matige oplossing, vraag maar eens aan Anja Joost. Oh nee, dat kan niet meer.

General Lee | 24-06-07 | 19:25

pakmedan 24-06-07 @ 19:03

Nee.... maar gelukkig is m'n Oostbloks beter dan m'n Fins en daar weet ik 't wel mee te redden over een paar jaar (hoop ik...)

Lepo | 24-06-07 | 19:07

ad. 18:57

(Een kennis gaf mij jaren geleden eens een plaatje (maar die kon ik zeau kudt in m'n drive gedouwd krijgen) dat hij altijd opzette wanneer hij weer levend thuiskwam van een "herstelactie" in één van de obstinate delen van zíjn (Rus)land.)

widtvoet | 24-06-07 | 19:03

@ adiaantjuh

In de wereld wara we anno 2007 in leven vind ik de Islam een klotereligie.
Christenen waren 200 jaar terug hetzelfde maar daar zijn een hoop aanhangers afgehaakt. Macht weg. In alle religies zitten slechte dingen, het is aan de gelovigen hoezeer ze er waarde aan hechten. Boeddisme is echt een uitzondering. Komt omdat eer buddist geen plicht heeft om andersgelovigen te overtuigen, en alle andere religies wel. En dat is nu juist de shit.

@ lepo
Doe eens niet zo bang joh. Ben jij nou een stoere vent?

pakmedan | 24-06-07 | 19:03

@koerbagh

Correct.

tevreden roker | 24-06-07 | 19:03

Het is duidelijk: winkeliers mogen wat mij betreft gewoon een riotgun achter de toonbank hebben en iedere dief passend aanpakken. Zo nodig schieten met dodelijk resultaat. Het wilde westen had toch wel zo z'n charme.

Reflector | 24-06-07 | 19:02

@holtor 24-06-07 @ 18:44 ehm...... door je racisties, Nederlands xenofobe gedachtengoed? Het feit dat je hier reaguurt maakt je natuurlijk al verdacht. GeenStijl is namelijk heel rechts, fout en verwerpelijk - vraag maar aan Van Jolieaudelahiti.

Aan die biculturele kansenvriend, waarschijnlijk afkomstig uit een aandachtswijk met een slecht oplettende buurtregisseur kan het in ieder geval niet liggen. Misschien heeft ze wel te weinig r*e*s*p*e*c*t getoond?

vraagstaart | 24-06-07 | 19:02

@Adriaantjeeeeeuh 24-06-07 @ 18:36:
Elke religie is kudt, maar eentje die oproept om niet gelovigen te doden is wel degelijk ietsjes meer kudt dan de anderen. Ik zou zeggen: verdiep je eerst even in de koran en hadith en wat daar allemaal instaat en waar de muzelman niet alleen heilig in gelooft, maar volgens welke regels hij ook moet leven (en velen ook doen.)

koerbagh | 24-06-07 | 19:01

@lepo.

Correct,nog een ras wat we een rode loper geven om ons land te bevuilen en leeg te roven.

tevreden roker | 24-06-07 | 18:56

by the way,dat filmpje over die jumpers??????
What the fuck,wat is er mis met goed oud Nederlandsch hakkuh?

Jumpen zou verboden moeten worden.

tevreden roker | 24-06-07 | 18:54

Mensen, mensen, wacht maar tot de Oostblokkerts meer voet aan de grond krijgen. Niets te verliezen, meestal een no-nonsens Rode Leger vechttechniek in de armen, niet bang om alleen op te treden, vingervlug en 100% gedreven om de sociale en vooral financiele achterstand vliegensvlug en ten kosten van Jan en Alleman in te lopen. Daarbij de ingebakken pesthekel aan alles met een kleurtje en aan de westerse, geprivilegeerde mens.... Bingo!
Trek de portmonee maar en koop een extra kast voor alle nepgouden ringen die we gaan kopen!

Lepo | 24-06-07 | 18:51

@Adriaantjeeeeeuh 18:36
In principe wel correct - maar er zijn een stuk meer moslimextremisten dan pak hem beet boedisten-, hindoe- of zelfs christenextremisten.

holtor | 24-06-07 | 18:48

Integreren gaat vanzelf als iedereen van goede bedoeling is.

holtor | 24-06-07 | 18:45

@vraagstaart 18:32
Het is al een tijd geleden gebeurd. We kenden haar alletwee goed, mijn vrouw heeft bij haar in de klas gezeten en ik bij haar broer. Maar de ongelofelijke minachting voor een man die dat bij een vrouw doet ebt nooit weg. En hoe komt het nou dat ik denk dat het geen uitzondering is?

holtor | 24-06-07 | 18:44

Het tegen beter weten in blijven proberen mensen te integreren,al 40 jaar.
Doelloos gesputter.
Mensen, en zeker rassen, verschillen nu eenmaal,zo heeft de natuur ons gemaakt.
Zo is het geweest zo is het nu,en zo zal het ook altijd blijven,gelukkig.

tevreden roker | 24-06-07 | 18:41

Tzou ons aller overhead (mn. de Nazionale) wel sieren wanneer zij onomwonden zou durven stellen dat zij de eventuele risico's bereid is te aanvaarden wanneer zij het geweldsmonopoly op 't hellende vlak schuift. "Eigen verantwoordelijkheid" in deze is niet licht te nemen...

Maar wat moet, moet uiteraard!

widtvoet | 24-06-07 | 18:39

@Muxje
Mee eens.

De politie mag helemaal niets van de politiek, en wordt beschimpt door de gewone burger vanuit zijn 5 km te harde kut-otootje. Ies ook wel fijn als daar verandering in komt. Meppen mag weer, burger realiseert zich dat agenten buitengewoon nuttig zijn.

holtor | 24-06-07 | 18:37

Dus over een jaartje of 20 is het hek van de dam.
Zij zullen hun politieke partijen stemmen en de meerderheid bemachtigen.

tevreden roker | 24-06-07 | 18:36

@pakmedan
Hierbij een bekend spreekwoord " de goede moeten onder de kwade lijden"

shitbag | 24-06-07 | 18:36

@pakmedan 24-06-07 @ 18:31
Ik quote: "Islam is een klote religie"

Bullshit. Islam is niet kloteriger dan welke andere religie dan ook. De extremisten zijn de klootzakken. Die verneuken de religie door de regels in hun eigen straatje te interpreteren. En dan vervolgens bij andere af te gaan dwingen dat zij er ook zo over denken.

Adriaantjeeeeeuh | 24-06-07 | 18:36

Juist,maar het probleem is dit.
Wij blanke mannen hebben gemiddeld 1.2 kinderen.
Zij fokken als de konijnen en zullen ons gaan inhalen qua bevolkings samenstelling.
Dis is een feit.
Kijk maar eens goed om je heen,waar hoofddoeken zijn,zijn er ook kinderwagens.

tevreden roker | 24-06-07 | 18:35

@BB18:08 ja, dat is dus de vraag ;-)

vraagstaart | 24-06-07 | 18:33

@holtor 24-06-07 @ 18:09 no offence meant - en ik snap ook wel dat je dit niet bedenkt als je verliefd wordt. Blijft wel de vraag hoe vrouwen dit soort gajes blijven uitkiezen en verdedigen ("hij is als we alleen zijn naar mij toe eigenlijk best wel heel erg lief hoor"), ik kan er moeilijk bij. Sterkte trouwens, trekt je vrouw 't een beetje?

vraagstaart | 24-06-07 | 18:32

@ roker

Ben zeker niet blind maar laat me niet vormen door kleine groep. Denk eens aan je eigen n&w. Het zegt toch meer over hen als ze onze dames hoeren noemen? Ik trek me van dat soort idioten niets aan, lekker boeiend. Als ze maar met hun poten ervan afblijven, wat idd niet altijd gebeurd. Gebeurd dat wel, dan mogen de rieken van stal worden gehaald.
Islam is een klote religie maar dat roepen heeft weinig zin en ze overhalen ook niet. Laat ze inzien dat het ze niet verder brengt.

Islam remt de vooruitgang. Vroeger bouwden ze in Egypte de mooiste gebouwen en waren ze ver voor op de rest van de wereld. Todat de Islam binnen kwam... toen stopte alles.

pakmedan | 24-06-07 | 18:31

@Ariederechtsebal 18:02, heeft niets met Islam te maken. Met de gebrekkige opvoeding van de ouders, ons rechtssysteem waar recht op verdediging van lijf en goed alleen nog op papier bestaat, en de politie die te druk is met fietsers bekeuren, zou het een godswonder zijn als die jochies niet zo geworden zouden zijn. Islam doen ze er een beetje bij omdat het een bindende factor voor ze is, een soort eigen cultuuruiting die ze onderscheidt van de autochtonen. Voor die lui is Islam net zo iets als de barregels in een studentensocieteit. Flauwekul die nergens op slaat... tenzij je er zelf aan meedoet. Onder een echt islamitisch bewind zouden die jochies opeens heel klein worden, en zich gewoon gedragen.

Wat betreft die afwezigheid van politie.... de overheid heeft een geweldsmonopolie, en heeft ons daarmee onze mogelijkheid tot zelfverdediging ontnomen. Dan moet de overheid ook de plicht waarmaken om ons en onze spullen adequaat te beschermen. Dat kan nooit voor 100%, maar je mag toch wel constateren dat ze nu ernstig te kort schieten. Wat mij betreft doen ze daar wat aan... of we schaffen het geweldsmonopolie af, en staan zelfverdediging met harde hand weer toe. Of zoals de VVD voorstelt: in gevallen van zelfverdediging is het aan het "slachtoffer" om te bewijzen dat er excessief geweld is gebruikt, niet aan de zelfverdediger. En de geweldsgrens mag ook omhoog: alles wat nodig is om het tuig te verwijderen, onschadelijk te maken, en vast te houden om door de politie te worden opgehaald.

Muxje | 24-06-07 | 18:30

@tevreden roker 24-06-07 @ 18:13
Kijk, en met dit verhaal denk ik dan weer: ik kan me niet voorstellen dat jij ooit iemand zal lastig vallen en ik kan me ook niet voorstellen dat jij ooit probleempjes met mannetjes als ik kan krijgen die niet tegen onrechtvaardigheid kunnen. Het gaat volgens mij ook helemaal niet om het buitenlander zijn. Het gaat er om dat een zooi kutjong die allang Nederlands hadden moeten zijn zich nu ineens als radicale Moslim gaan opstellen. Of dat een zooi gastjes die het recht hebben in hun koninkrijk te reizen hun eigen eiland verlaten om hier zooi te komen maken. Terwijl wij een visum moeten hebben om naar hun eiland te mogen.
Ik heb zelf ooit een Marokkaanse (totaal vernederlandste) vriendin gehad. Echt een mokkel. Waagde ik het om die thuis op te halen hier in noord. Zij gewoon mee, haar vader ons een fijne avond toewensen. Alles okee dus. En dan op de hoek van de straat een paar galbakjes uit de buurt op je nek krijgen. "Die meizsje hoort niet bij jou weet je. Ies fan oens". Denk het ook ja... Dit is een kleine 20 jaar terug, dus het probleem is niet helemaal van deze tijd. Alleen is er volledig verkeerd mee omgesprongen door onze vrienden in politiek Den Haag. Alles is bedekt met de mantel der liefde en met geitenwollen sokken oplossingen. En nu moet de beuk erin om nog iets te redden en nu gebeurt het nog niet.
@ holtor 24-06-07 @ 18:14
Ik weet het ;)

Adriaantjeeeeeuh | 24-06-07 | 18:29

Eindeloos goedpraten/onderdepet houden.
Dit is pure landsverraad.

tevreden roker | 24-06-07 | 18:28

@Pakmedan,dit is nu weer precies wat er al 40 jaar gebeurt.
Zeggen dat we ons niet druk moeten maken.
Hier,buiten de randstad hebben we dezelfde problemen,als in de Randstad.
En nee hier hebben we ook geen Franse toestanden.nog niet.
De grootste problemen komen van de Islam aanhangers.
Wij blanke mannen zijn varkens en onze vrouwen/vriendinnen zijn hoeren,zo word er over ons gedacht en gesproken.
Als jij dit niet als een bedreiging/probleem ziet dan ben je blind,of behoor je misschien tot de doelgroep die ik bedoel?!

tevreden roker | 24-06-07 | 18:26

@tevreden roker
Iedere buitenlandse bevolkingsgroep wordt al eeuwenlang in de Nederlandse maatschappij opgenomen als ze de bevolkingsgroep dat wil. Een goede gast is altijd welkom. Maar het gaat hier om een groepje 3-generatie dat niet wil. Ze hebben een uiterst succesvolle geweldsmethode gevonden om de omgeving te regeren.

holtor | 24-06-07 | 18:25

@ roker

Nee ik ben niet blind en hulde wat je vader heeft gepresteerd en dat jij niet zo bent als een grote groep iin de randstad. Wij hadden arbeiders nodig en zitten nu met de shit. Kun je op zeiken of proberen je eigen fouten goed te maken.
Daarnaast ,,,,tyfuszooi in de Randstad... even relatieveren. Ik kan in Den haag rustig om 3 uur 's nachts door de Schilderswijk lopen, er zijn geen franse toestanden hier ofzo. Gewoon niet zo schijterig zijn.

Kijk ik snap het ook wel een beetje. Stel : je houd van honden, maar je bent 3x gebeten door een herdershond. De volgende keer pas je toch wat op als er weer een herdershond op je afkomt.. wat nog niet wil zeggen dat je meteen een hekel hebt aan honden.

Maar angst is nooit een goede raadgever geweest en de meeste angst zit bij de mensen die er niet vaak mee te maken hebben. Feit is idd gewoon dat de meeste problemen door allochtonen komen. de wet heeft echter bepaald dat ook zij Nl zijn, dat hebben we zo afgesproken lang geleden, toen onze ouders mochten stemmen.
Nu zeiken heeft geen zin , het IS zo en BLIJFT zo. Leren van het verleden ipv zeiken en angst zaaien. Wilders praat mensen naar de mond en de dommen die luisteren.

pakmedan | 24-06-07 | 18:20

Fijns, dan kunnen wij voor het eten nog even terugkomen op de provinciale zorgen omtrent de gang van zaken in de randstad (@ tevreden roker 24-06-07 @ 18:07):
Inderdaad jammer, en ik denk dat u gezien de typering van hun huisvesting ook wel ongeveer een juist beeld heeft van de bevolkingscategorie die van Mozart gecharmeerd is.
Ik heb meer mensen gehoord die aan hem hun steun hebben verzekerd al zouden ze de laatste zijn, dus dat wordt nog een hele douwpartij bij de uitgang.
Geert steekt zijn nek uit voor u. Daar neem ik kennis van en ga ik bij de maaltijd nog eens over nadenken. U ook smakelijk.

Bernhard Bang | 24-06-07 | 18:19

@Adriaantjeeeeeuh 18:11
Zo is het.

holtor | 24-06-07 | 18:14

Winkeliers in 020 GAZA! U kunt het niet maken uw personeel bloot te stellen aan gewelddadige mocroterreur. OF al het personeel achter kogelvrij glas( en alleen de boodschappen meekrijgen na afrekenen) OF een toegangsverbod op criminele riffijnen instellen. (herkenbaar aan kleding, leeftijd en gedrag )
Dit laatste is natuurlijk de goedkoopste optie, maar mag niet van de wet. Neeeee, u wordt geacht u gewoon netjes te laten beroven, wat maken die paar honderd euro nou uit, de veiligheid van personeel gaat voor alles toch?

Winkeliers in 020 GAZA , wees wijs, investeer in solide security en neem een goeie advocaat in de hand. En maak van uw winkel een soort afhaalloket ( coffeshop style ), anders zullen de riffijnse prinsjes meer en meer de schappen gewoon leeghalen zonder te betalen, en da's niet best voor de omzet...

bello | 24-06-07 | 18:13

@Pakmedan,
Bedankt dat u mijn nick leuk vind.

Ik ben zelf ook van buitenlandse afkomst,en helemaal vernederlands,mijn pa is hier gekomen om te werken,en werken heeft hij gedaan.
En werken doen we nog,en geen rotzooi trappen.
Gewoon normaal doen.

Wij hebben ons opgewerkt en staan nu VOOR Nederland.
De tyfuszooi wat zich in de Randstad afspeelt is niet meer te corrigeren,zolang er te veel mensen blind zijn in dit land.
Ben jij ook blind??,dan moet je niet over een paar jaar komen klagen.

tevreden roker | 24-06-07 | 18:13

OK no worries.

holtor | 24-06-07 | 18:12

@harl 24-06-07 @ 17:47
Ik zag laatst een Mocro zijn vriendin slaan in een cafe hier in het centrum. Dat werd een erg vervelende ervaring voor die gast. Vond ik beter dan te bedenken dat hij een Marokkaan is, zij het dus zelf misschien wel opgezocht had en het dus misschien wel eens haar eigen schuld zou kunnen zijn, triesterd. Je hebt toch zeker niet ook nog even heel stoer een filmpje geschoten met je telefoon terwijl je geen klauw uitstak?
Iedereen is gewoon langzamerhand schijtbak aan het worden als iets of iemand er ook maar een beetje Islam uit ziet. En wat doe je dan? Lekker Wilders stemmen en anoniem schelden op het internet. O ja, en stoere filmpjes maken die misschien wel op de Dumpert mogen. En verder niks. Terwijl de Finnen net zo hard neer gaan als het moet hoor.

Adriaantjeeeeeuh | 24-06-07 | 18:11

@ holtor 24-06-07 @ 18:09
Natuurlijk. Mijn excuses. Was misschien een beetje smakeloos. Ik ging teveel op uw nick af. * Reikt hand, hoopt op reactie *

Bernhard Bang | 24-06-07 | 18:11

Allemaal bijzonder snedig opgemerkt. Ze is wel dood, en het was een leuk meisje.

holtor | 24-06-07 | 18:09

@ vraagstaart 24-06-07 @ 18:05
Ah, u zat op hetzelfde spoor als ik. 't Was ook wel een inkoppertje he, niets ten nadele van uw snelle reflexen natuurlijk.
De staart, als ik het vragen mag, waar zit die?

Bernhard Bang | 24-06-07 | 18:08

@Bernhard.
Ja,alleen jammer dat de helft van de stemmers in de Randstad hokken.
Mijn stem staat zo vast als een huis,al ben ik de enige en laatste die op Wilders stemt,mijn stem verdient hij.
Geert steekt wel zijn nek uit voor ons,iets wat veel mensen vergeten.

tevreden roker | 24-06-07 | 18:07

@ holtor 24-06-07 @ 18:03
Men is in uw omgeving nogal op de achterzijde van het lichaam geconcentreerd, lijkt het.
Wat was er met het achterhoofd van uw kennisje aan de hand voordat zij dit vriendje in de arm nam?

Bernhard Bang | 24-06-07 | 18:05

@ tevreden roker
1e plaats wat een originele nickname zeg! echt helemaal zelf verzonnen zeker?

En kijk eens wara het meest op wilders is gestemd? In die provincies waar de minste problemen zijn. In de Randstad zijn we er allang achter dat wat hij probeert niet werkt. Al die schijterige boeren die Wilders stemmen omdat er een buitenlander in de straat woont die niet elke dag aardappelen met jus eet. Ik woon in de randstad en dan groei je op in de multiculturele samenleving en zie je ook de goede dingen. Maar de meesten zitten te zeiken op de linkse pers maar geloven wel alles wat ze zeggen.
Vorm je eigen mening eens. Bepaalde ideeen van Wilders zijn hartstikke goed en nodig maar soms zegt ie dingen die echt 'not done' zijn en gewoonweg stompzinnig. Begrijp me niet verkeerd , ook ik stem op het rechtse spectrum maar kan wel relativeren. De extremen zie je juist bij de mensen die er geen kennis van hebben en zelden met buitenlanders te maken hebben. Ga eens naar een islamitische slager en vraag de man achter de kassa wat hij er nou van vind van alle problemen met de marokkaanse jeugd... 99% kans dat die het net zo afkeurt zoals jij. Maar door en masse op Wilders te stemmen staan de gematigden buitenspel.

Dus wil je wat wil je nou bereiken door Amadeus Wilders zo te verheerlijken... een ruwe samenleving met haat en nijd?

Het enige wat Wilders goed doet is de ogen open van de rest van Nl dat er problemen zijn , wat Fortuin eerst ook lukte maar helaas niet kon doorzetten.
Een tegengeluid van hem zet de rest aan het denken , maar de macht moet ie niet krijgen.

pakmedan | 24-06-07 | 18:05

@holtor 24-06-07 @ 18:03 was ze daar al eerder niet erg hard op gevallen, dat ze zo'n kleaudtzak als vriendje uitzocht?

vraagstaart | 24-06-07 | 18:05

Een schoolvriendin van mijn vrouw is door haar achterhoofd geschoten door haar kutmarokvriendje. Door haar *achterhoofd*

holtor | 24-06-07 | 18:03

@ tevreden roker 24-06-07 @ 17:47
Ah fijn dat u nog even benadrukt dat men voor de Wildersbrigade aan gene zijde van de rivieren en de Gelderse vallei moet zijn.

Bernhard Bang | 24-06-07 | 18:03

Islam = vrede.

Ariederechtsebal | 24-06-07 | 18:02

Ik zag laatst in de trein een mocro zijn vriendin op een niet lieflijke manier vastpakken en bedreigen. Ik zei er ook niks van. Moet je maar geen mattenmocro als vriendje kiezen. Maar misschien die avond een lekkere gangbang met al zijn matties en het is weer goed gemaakt.

harl | 24-06-07 | 17:47

En nog steeds vinden mensen het 'not done' om Wilders te stemmen??!!

HALLO WAKKER WORDEN DAAR IN DE RANDSTAD!!!!!

tevreden roker | 24-06-07 | 17:47

Fijn he, linkse stemmers.Dit komt ervan,horen zien en zwijgen,vanaf een jaartje of pak hem beet,zeg 1968.
Dus, deze tyfuszooi is niet meer op te lossen,tezij er een conflict uitbreekt,iets wat de linkse poepstootbende altijd zal tegenwerken.

Kortom er is geen oplossing,Nederland wordt een caramel gekleurd land.
Fijn dat ik geen kinderen heb in dit kloteland.

tevreden roker | 24-06-07 | 17:44

@waskuip-admiraal 16:12

Theeft er alle schijn van dat onze Balk zijn "eigen verantwoordelijkheid"-thema ook op dit terrein begint uit te werken. Laat men doen wat men niet laten kan. Maar geen verantwoordelijkheid zonder bevoegdheid uiteraard!

widtvoet | 24-06-07 | 17:42

Brouhaha 24-06-07 @ 17:33
www.ikmf.nl
Er zijn ook andere bonden, google op Krav Maga.
Een "Joodse" Zelverdedigingsmethode, alle rassen doen mee behalve Finnen, althans bij ons in Rotterdam.

Pannie | 24-06-07 | 17:38

@eureka 24-06-07 @ 15:49

Waar kan je die "reality combat training" vinden? Ben ook al tijden op zoek naar een vechtsport zonder al die oosterse filosofische poespas, maar een die je leert om een willekeurig stuk uitschot met wat gerichte klappen efficient en definitief uit te schakelen. Dat is tegenwoordig nodig in de open inrichting die 0031 heet.

O ja, nog een tip: vertel aan niemand dat je dit soort vechttechnieken beheerst; in deze geperverteerde rechtstaat weet het geteisem, zoals ook uit het artikel blijkt, precies wat zijn rechten zijn. Zijn ze goed in, die finnen, in rechten. Plichten is minder... Maar dit terzijde.
Als je dus zo'n fin niet in 1 keer onder de grond slaat, heb je een goede kans dat je binnen de kortste keren voor de rechter moet verschijnen om uit te leggen waar je de euvele moed vandaan haalt om jezelf of een ander te verdedigen en loop je een goede kans om langer achter de tralies te verdwijnen dan 100 mocro's in een jaar bij elkaar kunnen sprokkelen. Je enige redding is dan om te kunnen zeggen: "Ja ziet u, niet-al-te-edelachtbare, ik was in paniek en sloeg hem per ongeluk in 1 klap dood!" Maar als je vechtsport hebt gedaan, kun je je niet op paniek of het niet kennen van de eigen kracht beroepen en draai je gewoon de bak in voor doodslag.

Zo gaat dat in dit linkse jankersland met inverse klassenjustitie waar alleen criminelen zielig zijn en er niks aan kunnen doen dat ze klootzakken zijn. Normale mensen moeten beter weten en zich gewillig laten beroven of in elkaar laten tremmen. Of, terwijl er zo'n rifrat tegen hun hoofd staat te schoppen, koelbloedig de politie bellen die natuurlijk net even geen tijd heeft want bezig met fietslicht-controle en snelheidsbekeuringen.

Brouhaha | 24-06-07 | 17:33

@Moehamman Zelve,
mijn nichtje van zeven (7), is dat ook goed?

fuckje | 24-06-07 | 17:31

@ fuckje 24-06-07 @ 17:16
Ik ook ies bang.
U heef grote zoes langskoeme kan?

Moehammad Zelve | 24-06-07 | 17:25

eureka 15:49
Zulk laf vies rotvolk is het. En ze doen het omdat het gewoon kan - door niemand tegengehouden want men is bang, gewoon hard intimideren dan kan je alles doen wat je wilt. Door geen enkele rechtsinstantie teruggefloten, door niemand op straat gecorrigeerd.

En het gekke is dat als je een vechtsport doet je hem bijna nooit nodig hebt. Vechtsporters lopen met rechte rug en dat scheelt al een slok op een borrel. Alle hollanders op jiu-jitsu, zeg ik. Doe de groeten aan Roel van Ravens in Rotterdam van me.

holtor | 24-06-07 | 17:17

@Moehammad Zelve,
Doe er Allahverdoemme dan eens wat aan!!!

fuckje | 24-06-07 | 17:16

Ies niet goed
Moet hande afhaque

Moehammad Zelve | 24-06-07 | 17:12

Die AH in 020 west, is dat de Achmed Hallal?

Remington.223 | 24-06-07 | 17:11

Inderdaad zoals het bericht vermeld, gaat ook mijn stem naar een Wilders.
Hopelijk wordt er dan HARD opgetreden tegen dat/dit tuig.
En wordt de belastingbetaler en eerlijke burgers gesteund.
.
Want zoals opoe altijd zei:
.
"Zachte heelmeesters maken stinkende wonden"
.

pens | 24-06-07 | 17:05

Geert Wilders voor MP,er is geen andere oplossing.

tevreden roker | 24-06-07 | 17:04

-weggejorist-

Namkeps | 24-06-07 | 17:01

Doet de AH ook bezorgen??? of geldt het dan niet.

LuftBalloon | 24-06-07 | 17:01

Wat een rare poll over vrouw/vriendin, rechts! beetje denigrerend.
''Wat kan uw man/vriend heel goed?''
* helemaal niets 100%

VOC-mentaliteit | 24-06-07 | 16:52

Gewoon geen supermarkt of andere winkels runnen daaroh.
Enneh waarom weer die mocro`s... tuurlijk zijn er wel een paar die jatten, maar wat dacht van de zwervers, junks en tokkie-jongeren?

Gripzz | 24-06-07 | 16:50

@waskuip-admiraal 24-06-07 @ 16:28: Ik had het niet over koopavond afschaffen, maar je mag van een ondernemer bijvoorbeeld best verwachten dat hij zijn winkel dusdanig inricht dat het moeilijker wordt om te stelen. Of van een burger dat hij de deur op slot doet als ie van huis gaat. Of z'n dure spullen niet op de achterbank van z'n auto legt als ie hem ergens parkeert. Of z'n fiets op slot zet, om maar een paar simpele voorbeelden te noemen.

General Lee | 24-06-07 | 16:42

@braaf hart

jajaja wat een dopetjes joh, in spanje is het echt veeel beter... zal ik een enkeltje voor je kopen?

Al dat hypocriete gezeik altijd.. als je het niet bevalt kun je ook WEGGGAAN hoor. Nee wel zeiken maar ook profiteren tegelijkertijd... ultiem stom

pakmedan | 24-06-07 | 16:37

@ed.. 24-06-07 @ 16:34
Ja... nu ja... dat... plus dat ik standaard met m'n lul uit mijn broek winkel. Scheelt wellicht ook.

Murdockyoufool | 24-06-07 | 16:37

@murdockyoufool
dat ligt waarschijnlijk aan die negert met al die gouden kettingen die naast je loopt, en die gast in dat monster of the lagoon pak is dan ook niet errug helpful...

ed.. | 24-06-07 | 16:34

@ rintelman 16:15

Ja indd, kom uit het altijd gezellig drukke dorp Rotterdam. En juist daarom maak ik mij redelijke zorgen over de toekomst. Al dat gekloot op straat en in winkels wordt steeds normaler. Ik stel enkelt dat deze gedoging steeds grotere vormen zal gaan aannemen, totdat we nergens meer van opkijken. Als er zo weinig tot niets tegen ondernomen wordt zullen de teringlijerts terrein winnen.
.
Wat heeft een sociaal vangnet overigens met de sterkte van de politie-arm van doen? Het sociale vangnet kan als je het mij vraagt heel goed samengaan met een politie die wél optreedt, respect van de burger afdient/ontvangt en handelt naar de eisen van de maatschappij. Buiten kijf staat gewoon dat wij een stelletje doetjes hebben als politie, ipv de respectabele ORDEhandhavers in Spanje.

Braaf Hart | 24-06-07 | 16:33

@rintelman 24-06-07 @ 16:15
Hé, fellow-schapenkop? Hoe est vantjie?

Slotervaart behoort nu eenmaal tot de no-goarea's; is geen nieuws. Als de winkeliers maar eens zelf mochten optreden... baseballbat achter de counter en rammen indien nodig. Maja, is verboden hè.
Overigens heb ik ook last van die fokking mocr's. Zwart haar staat tegenwoordig gelijk aan Fin. Zodra ik een winkel binnenloop, zijn er drie bediendes die toevallig het assortiment in mijn buurt moeten bijvullen.

Murdockyoufool | 24-06-07 | 16:31

Personeel dat niet durft optetreden tegen criminele jongeren (afkomst doet er niet toe) is niks nieuws hoor.

marleymarl | 24-06-07 | 16:31

rintelman 24-06-07 @ 15:50 en toshke, de tijden waren anders. Als je vroegah naar Ibiza ging (lees: vliegtuig) had je a. tijd b. geen werk en c. geld. Of je schooierde de hele tyfusbende bij elkaar & had overal schijt aan. Anyhoo, vandaag is anders. Die charme van ooit is voorbij. Het zal er nog wel goed toeven zijn, maar anders.

Dirrek | 24-06-07 | 16:31

@ General Lee
zoals koopavond afschaffen? Als de overheid niet eens een minimum aan veiligheid kan garanderen is het bijna brutaal te noemen dat zij het primaat voor veiligheid bij de burger legt.

waskuip-admiraal | 24-06-07 | 16:28

@General Lee 24-06-07 @ 16:20
nee, dat is ook zo. Maar dan niet achteraf het OM op die persoon afsturen omdat bepaalde dingen niet volgens 'de regels' zijn gegaan. Omgekeerde wereld.

DeDerdeKamer | 24-06-07 | 16:22

@waskuip-admiraal

juistem, want dat is wat het vollek wil tegenwoordig: openbare executies van vervelende mocro kruimeldiefjes.Justitie doe es waarvoor je betaald wordt :pleur die lui eens geweaun in de cel met een flinke tik van oom bromsnor. En ontzeg die ouders ook maar gelijk uit de ouderlijke macht. "Iek nie weet wat hassan op straat doe" Mooi, dan voedt de staat 'm maar op

rintelman | 24-06-07 | 16:20

@waskuip-admiraal 24-06-07 @ 16:12: Hoezo? je mag van een burger toch verwachten dat hij bijvoorbeeld bepaalde preventieve maatregelen neemt? Lijkt me niks te veel gevraagd.

General Lee | 24-06-07 | 16:20

@Braaf Hart 24-06-07 @ 15:43
dat resulteert toch weer in een nog strenger 'uitklopbeleid'. Zie identificatieplicht.

Politie in Nederland wordt steeds meer een commerciele instelling, hoe meer bonnen een agent uitschrijft hoe beter. Dus waarom dan nog prutsen met van die lastige papierverslindende winkeldiefjes. Levert toch niks op.

DeDerdeKamer | 24-06-07 | 16:18

@ braafhart

Jezusgristuskriebel gast! in welk kudtdorp woon jij? Ik woon in Utrewg centrum, kom uit Dordrecht en mn vriendin weaunt in 020. En ik weet het niet hoor maar ik heb niet zo het gevoel alsof ik me elke keer als ik naar buiten stap in een sooort Beiroet van midden jaren 80 bevind. Ga jij maar eens lekker naar LA of zeau, dan zie je wat er gebeurd als je een rechtse regering hebt die niet geloofd in een sociaal vangnet. Geen wonder dat iedereen daar auto rijdt. En zelfs daarin ben je niet veilig

rintelman | 24-06-07 | 16:15

Widtvoet
dat zinnetje in die regeringsverklaring is eigenlijk een grove schande. De overheid zou als enige verantwoordleijk moeten zijn voor onze veiligheid, maar schuift hier heel lafjes de veiligheidstaak naar de burger.

waskuip-admiraal | 24-06-07 | 16:12

@toshke
Tja, de tijden van peace love en understanding zijn tenonder gegaan helaasch. Al valt er wat voor te zeggen dat je je niet meer door een half oerwoud hoeft heen te worstelen om je vriendin te beffen... en tja internet: toch eauk handig

*fapt ondertussen mbv andere window fijn verder*

rintelman | 24-06-07 | 16:10

@ braaf hart die 90% slaat daarbij op de autochtone bevolking, as I assume?

teenvijl | 24-06-07 | 16:02

@Chiant

En áls je dan ingrijpt kun je naast eventueel je werkgever eauk nog eens, godbetere, de Overhead tegenkomen die als OM jouw wel eens ff gaat vervolgen. "Te hard beetgepakt, buitensporig dit, ongepast dat. Vrijheidsberoving, had niet zo lang gemogen... (Dan hadden jullie -pliesies- GVD sneller moeten reageren op mijn belletje!) etc. etc."

Maar toch is er wellicht een kentering waarneembaar hier en daar. Neem nou dit zinnetje uit de Regierungsverklaring; "Burgers en ondernemingen zijn in de eerste plaats zelf aan zet om zich te beschermen tegen onveiligheid."
Das toch geen peop die er gepraat wordt in zo'n officieel stuk waar men honderd dagen over heeft zitten nadenken... www.regering.nl/regeringsbeleid/balken...

widtvoet | 24-06-07 | 16:02

@ Duimdrop 15.38

DAt is godvergloeiendedomme nou net wat ik vorige keer ook aanhaalde... Waar is die mooie tijd gebleven van het de straat opgaan en strijden voor iets. Ik zocht nog een kompaan, maar daar is hij. Waar vindt de demonstratie plaats? Hoe laat? Wát moet er gebeuren om het tij te keren. Alles lijkt en is maar normaal tegenwoordig!!! Wat mij stof tot nadenken schenkt! Over een jaar of 20 is, als we zo doorgaan, alles normaal/gedoogd/*ach jaah moet toch kunnen tegenwoordig*.
Open staan voor zaken is mooi, zolang je maar niet zorgt dat je jezelf opsluit. Over een paar jaar durft niemand zijn huis meer uit.

Braaf Hart | 24-06-07 | 16:00

@ mezelf
niet te snel tijpen als je een kater hebt. ies niet goed.

toshke | 24-06-07 | 16:00

@ rintelman
.
dirrek heeft ergens wel gelijk. in de jaren 60 was het hippie-lekker-blowen-entrippen--feesten-gevoel op ibiza er nog, nu is het inderdaad pillen pakken en coke sbuiven tot je erbij neervalt. iedere generatie zijn ding. in de jaren 60 zat er nog echt vlees in de big mac, en neuken heete nog gewoon neuken, niet uitwonen. things change, en dat is maar goed ook.

toshke | 24-06-07 | 15:59

@Chiant

RIP onze goede Prins Bernard

rintelman | 24-06-07 | 15:56

De politie moet optreden en dat is waar het vaak faalt. Die willen weer gaan praten ipv knuppelen. Helaas verstaan geen Niderlans je weet tog. IPV meer vrouwen en heaumeau's bij de politie eens wat meer echte mannen die snappen dat die wapenstok er niet hangt om aan te rug mee te krabben als er zoiets gebeurd

rintelman | 24-06-07 | 15:53

Klinkt anders wel oer-Kuddelands.
Wat misschien ook wel aanslaat is een anonieme verklikpaal bij ieder AH-4 of hoger vestiging.
Lekker niet zelf ingrijpen, geen risico lopen maar wel anoniem lopen klikken en verraden.
Dit is trouwens niet nieuw hoor. Nadat ik 6 jaar bij een bouwmarkt had gewerkt en gewend was 2 tot 3 winkeldieven per week aan te houden, besloot ik eens van werkgevert te wisselen en bij Appie de schappen vol te houden. Op mijn eerste werkdag reeds had ik een kampert met zijn tas vol vleesch ende ooverighe waeren te grazen. Kreeg ik goedverdoemme van die zielige filiaalhoudert op mijn flikker dat ik dat helemaal niet MOCHT! Veels te gevaarlijk!
Stelletje helden...

Chiant | 24-06-07 | 15:52

@Dirrek

Duidelijk dat we bij jou moeten zijn over wat hip en happening is als je nog weet hoe het in de jaren 60 was

*lacht nog eens hard en gniffelt met Awakenings, dour en Lowlandskaartjes in de hand*

rintelman | 24-06-07 | 15:50

mijn dochter is bijna dood geslagen door een groep finnen. Nog maanden bedreigt na aangifte .Ik heb toen besloten om niet meer bang te zijn en ben met mijn dochter op een gevechtssport gegaan waar je reality combat training krijgt. Het werkt !! ik ben niet meer bang en ik weet zeker dat diegene die mij aanvalt beter bang kan zijn, mes of geen mes, stok of geen stok.
Wij als nederlanders moeten stoppen met bang te zijn. Reageer en grijp in en niet dat halfzachte gedoe van de reclamespotjes.

eureka | 24-06-07 | 15:49

Het gevolg van geitenwollensokkenbeleid?
Dat er meer mensen gaan stemmen op het einde van geitenwollensokkenbeleid.
Je zou toch zeggen dat de boodschap een keer over komt. In de tussentijd mag de samenleving tot in den treurnis blijven verloederen tot de "point of no return."

brulkikker | 24-06-07 | 15:47

@braaf hart
omdat men bang is dat zo nu en dan de verkeerde ook de knuppel in de nek krijgt en wat het ook altijd goed doet is de term 'racisme'. we moeten natuurlijk wel te boek blijven staan als dat leuke tolerante liberale landje..

ed.. | 24-06-07 | 15:46

@ toshke 15:16
Heel mooi uitgelegd 'ze gaan los met de knuppel en vragen daarna wat er gebeurd is'' En zo hoort dat. Nu hebben wij ook wel de ME die dat zo nu en dan eens leuk vind. Maar ergens komen we nog flink tekort. De politie hier is een lachertje, men ziet de politie als een stelletje 'vervelende **lijers'. In Spanje respecteert men de ordehandhavers. En zo hoort dat. Ze zijn er niet voor niks, maar als ze zo weinig macht krijgen als in NL dan kan het haast niet anders of je wordt uitgelachen als oom agent. Al dat gepraat mag nu wel eens over zijn.

Het lijkt mij overigens zo dat zo'n 90% van NL voor hogere straffen/hardere aanpak/minder tolerantie is op straat en ten opzichte van de ongein die in het topic beschreven wordt. WAAROM wórdt die aanpak dan niet eens veranderd door Den Haag???!!!

Braaf Hart | 24-06-07 | 15:43

@ Dezenaamhier 24-06-07 @ 15:35
spanje. geen kanaal hier, enkel mediteraanse zee.

toshke | 24-06-07 | 15:39

En dalijk, na een paar honderd reaguursels, is iedereen zijn ei weer kwijt en gaan we over tot de orde van de dag.
Zo werkt de vrijheid van meningsuiting voor de linkse elite en kunnen ze rustig doorgaan met uitvreten en zakkenvullen.
In elke dictatuur was het allang tot een volksopstand gekomen en waren er koppen gerold. In Nederland hebben we GS........

duimdrop | 24-06-07 | 15:38

rot toch op, is het weer komkwammertijd? bij trouw waren ze al jaren de kluts krijt onder die lul van een van exter maar erger kan het dus nog echt. guttuguttgut.

jack de cock | 24-06-07 | 15:37

Welkom in NL: waar Asociaal gedrag beloond wordt, en Sociaal (netjes kopen) gedrag (prijzen van producten gaan nu dus omhoog) gestraft wordt.

Mede mogelijk gemaakt door het socialisme.

Hakbarrr | 24-06-07 | 15:36

@toshke, u woont in stadskanaal?

Dezenaamhier | 24-06-07 | 15:35

Probeerde er van de week nog een SP-raadslid een discussie met me aan te gaan over die 'razzia' in ZO, met al die Nigerianen. Want dat je niet mag generaliseren. Nou, als meer dan de helft fout is, mag de hele lading nagekeken worden.

3*links=rechts | 24-06-07 | 15:32

Mijn vrouw is een harde, maar nu gaat ze Wilders stemmen.

Stmmen harde mensen dan geen Wilders? Beetje stigmatiserend ;)

Hakbarrr | 24-06-07 | 15:31

hoax. ies groenlinks hulpprogramma.

daskapitalist | 24-06-07 | 15:27

Ik werk ook in een supermarkt in Amsterdam west (Geuzenpoort) en kan jullie verzekeren dat het, wanneer je leven je lief is, niet verstandig is om een eventuele dief aan te spreken. Het is echt noodzakelijk om continu particuliere beveiliging te hebben rondlopen..

geen stijl-figuur | 24-06-07 | 15:27

Ach gut, Ibiza gangers. Ibiza is tegenwoordig hetzelfde als Renesse, alleen je moet een vliegticket kopen om er te komen. Ibizia was leuk in '60, maar nu niet meer. Kleine prutsertjes.

Dirrek | 24-06-07 | 15:26

@rintelman&toshke
mmm... mijn agenda van de afgelopen en aankomende weken;
victor calderone, hernan cattenao, armin van buren, fedde la grand, seb fontaine, dimitri from paris, joachim garroud, paolo mojo en als uitzondering lauren hill... en dezelfde omstandigheden als vrind toshke... alleen dan met moslimieten...
*toch wel een beetje jaloers op dat awakeningskaartje*

ed.. | 24-06-07 | 15:23

@ mezelf
pascha=pacha

toshke | 24-06-07 | 15:21

@ rintelman 24-06-07 @ 15:13
.
tja, ibizi is ibiza en zal altijd ibiza blijven :) ik kom er nou al 20 jaar, en kan er nog steeds niet genoeg van krijgen. enneuh, ibiza is meer dan ibiza-stad alleen. genoeg kleine clubs die de dronken engelsen en duitsers niet toelaten. en waar de top-dj's na hun verplichte pascha-setje graag plaatjes draaien voor een dankbaar publiek.

toshke | 24-06-07 | 15:20

Zware Guy 24-06-07 @ 15:00
Ik denk dat het heel makkelijk is om vanachter je PC te roepen wat je in een dergelijke situatie zou doen. Ik en volgens mij velen met mij schijten toch in hun broek waneer een agressieve junk bij Appie met een mes staat te zwaaien.

Pretoria | 24-06-07 | 15:18

@ kommabijmebinnen 24-06-07 @ 15:08
hier heb je policia local, zeg maar lokale politie, die doen de alledaagse dingen op lokaal gebied. dan heb je de guardia civil de trafico, zeg maar verkeers-mareechausee, en dan heb je de guardia civil en bijbehorende secreta, en die komen ergens aan waar er problemen zijn, gaan gezellig loos met de knuppel, en vragen daarna wat er gebeurd is. tijd-van-franco-toestanden, maar werkt wel. hier zijn de mensen nog op hun hoede voor de politie. niks politiek correct, heel vriendelijk en beleefd als je dat ook bent, maar doe je iets fout dan draag je daar onmiddelijk de gevolgen van. werkt perfect. hier denk je geen twee , maar zeven keer na voor je iets uithaalt.

toshke | 24-06-07 | 15:16

@widtvoet 24-06-07 @ 15:08
Wahahaha, dat de Finse middenstand niet wordt overvallen door andere Finnen heeft uiteraard niks te maken met racisme, en alles met een "goede" beveiliging. Die roze contactlensen moet toch es een keertje af.
.
Finse jongeren zullen ook nooit Finse bejaarden op straat overvallen, alleen allochtoonse bejaarden. Heeft dat ook met de beveiliging te maken?

Zware Guy | 24-06-07 | 15:16

ad. 15:03

Met straatroven hier idem dito. Slachtoffers zijn voor 99,9% zwart of wit (neger of blankmans). Nooit arabier en/of Marokkaan.

Dat zou tog te denken moeten geven...

widtvoet | 24-06-07 | 15:14

@ Toshke

Ibiza? Bedoel je dat sanatorium voor doorgesnoven pillenslikkers van de eerste lichting? Ondanks de niet aflatende stoot topDJ's toch een beetje jammer tegenwoordig

*gniffelt terwijl hij zijn Awakeningskaartje voor volgende week checkt*

ok en ik beloof dat je me de grond in kan lachen als ik daar volgende week in de Hollandse zeikregen staat:P
Oh en idd hulde voor de onvermurwbare Guardia aldaar. Zijn tenminste niet te bang zonodig eens wat nootjes te kraken met die knuppels van ze

rintelman | 24-06-07 | 15:13

Daarom, taktiek van vroegah. Op een aparte plek dermate aan gort slaan & pijn doen, dat ze zelfs te bang zijn om aangifte te doen. Vroegah had je geen Cohen. Je had geen rooibosthee. Je had alleen je vuisten en iemand die aan je spullen kwam, maakte daarmee kennis. Gouwe tijden.

Dirrek | 24-06-07 | 15:13

@ ed.. 24-06-07 @ 15:07
.
't is 0034, ben trouwens belg, geen nederlander. mijn vriendenkring bestaat wel voor 50 procent uit nederlanders. die hier wonen en zich kapot lachen om al die finnen-ellende in 0031.

toshke | 24-06-07 | 15:10

Wellicht beveiligt deze kruidenier zijn zaak geweaunweg niet adequaat genoeg. In sommige wijken van Roterdam worden (nog altijd) zo'n beetje álle middenstanders door de bank eens in de drie á vijf jaar overvallen door mn. cultureel gepriviligeerden. Opvallend daarbij is dat uitgerekend Marokkaanse winkeliers nagenoeg niet aan bod komen. Die zullen hun zaak dus wel beter beveiligen. Gaat dan als autochtone, Turkse en overige middenstand eens te rade bij je Marokkaanse collegae. Die hebben blijkbaar meer kaas gegeten van hoe je winkel te beveiligen... Durf de dialoog aan te gaan!

widtvoet | 24-06-07 | 15:08

80 procent van alle winkeldiefstallen worden uitgevoerd door het eigen personeel.

Bij de personeelsuitgang van H&M stroomt meer kleding naar buiten dan via eeh niet betalende klanten .

De onderneming doet zoals de banken doorberekenen naar de klant , it don't hurt them.

oh ja AH is een serious kut winkel.

hemaworstje | 24-06-07 | 15:08

@toshke 24-06-07 @ 14:59, Dat verklaart een hoop. De HH agenten hebben daar nog ballen, hier doen ze inmiddels niets anders dan vanuit het struweel een foto maken van een snelheidsovertreding, in de bange hoop niet gezien te worden, want misschien krijgen ze dan wel eens klappies... Nee echte helden die Spaanse Agenten! Het zal hier dus ook wel niet beter worden, vrees ik.

kommabijmebinnen | 24-06-07 | 15:08

@ rintelman 24-06-07 @ 15:03
.
niet bepaald zalau waar ik woon.gelukkig maar :) feesten doen we hier in stijl, de overzetboot-met-bar-en-sundeck op, en in 2 uur ben je in ibiza stad.

toshke | 24-06-07 | 15:07

@toshke :)
aha, lekker he vanuit 00wherever toekijken hoe het in 0031 verloedert... kan het iedereen aanraden...
@zware guy
nederland heeft niet zoveel onherbergzame gebieden, speelt ook wel een rol mee met het lage partizanen gehalte...

ed.. | 24-06-07 | 15:07

@ Lekker Belangrijk© 24-06-07 @ 15:01
.
toshke tippelt niet, want toshke is geen vrouw. geen getippel hier, meisjes van plezier zijn hier gewoon russisch of noors, en zitten gewoonweg mooi te wezen in hoerententen.

toshke | 24-06-07 | 15:05

@toshke; DK Zeker?

eman resuym | 24-06-07 | 15:03

Ah! Ook het Kouwes-walhalla! Jammer dat ik van blond hou, anders zou ik er graag naartoe gaan om kroketten te eten in Zalau

*zit blij met zijn NRC en ontbijtje van AH in zijn mooie woning in Utrecht centrum te genieten van deze socialistische helstaat*

rintelman | 24-06-07 | 15:03

Dat van die AH klopt trouwens niet. Ik was een tijdje geleden bij die AH en toen werd er een kansenjongere door het personeel beschuldigd van diefstal. Ging niet bepaald geruisloos.

General Lee | 24-06-07 | 15:02

Ik ben benieuwd wat Toshke s'nachts om 4 uur nog op straat aan het doen is.
Tippelen?

Lekker Belangrijk© | 24-06-07 | 15:01

@Pretoria 24-06-07 @ 14:49
Zulk een lafhartig kutgedrag bij de gemiddelde Nederlander leidde er ook toe dat in Nederland het hoogste percentage Jeaudse medemensen werd gedeporteerd tijdens het onderonsje 40-45.
.
Vanachter de geraniums is het veilig toekijken hoe Nederlandse agenten je Jeaudse buren ophalen om op de trein te zetten. Terwijl in andere landen partizanen alles afmaakten wat ook maar Duits rook, dronken wij ons kopje thee verder.

En nu kijken we toe hoe de straat de macht overneemt in 020. Tja, ieder land krijgt de allochtonen die het verdient...

Zware Guy | 24-06-07 | 15:00

Die Markouch gaat ok nog last krijgen.
Dappere kerel wat mij betreft.

Pannie | 24-06-07 | 15:00

@toshke,
welke heilstaat is dat? En is er nog plaats voor hardwerkende menschen?

fuckje | 24-06-07 | 14:59

@ ed.. 24-06-07 @ 14:56
.
spaanse oostkust. en het is toshke, niet toscke :)

toshke | 24-06-07 | 14:59

@toshke

En welk droomland mag dit zijn?? Weet ik dat ik er niet op vakantie moet gaan met mn zwarte haar :)

rintelman | 24-06-07 | 14:58

@toshke 24-06-07 @ 14:54 : In welk Walhalla woont u ?

Mazzeltov | 24-06-07 | 14:58

Geen Stijl was eens leuk maar is helaas weer vergane Glorie. Jammert maar helaas,ik ga maar weer eens verder kijken als ongeborene.

Zygote | 24-06-07 | 14:57

Wie zitten er de poll te verneuqen?

Lekker Belangrijk© | 24-06-07 | 14:57

Ze hebben in 020 een vergelijkbare politieke verandering nodig zoals in 010 met leefbaar rotterdam,, vervolgens een deltaplan opzetten zodat deze ongeciviliseerde macro's de kans niet meer krijgen om de hard werkende man te bestelen... deze problemen zitten zo diepgewortelt in onze maatschappij, dat vraagt om een integrale aanpak.

sharky_nl | 24-06-07 | 14:56

We hebben nu dus gewoon een media die onder controle staat van een linkse dictatuur. Welkom in Noord Korea!

huismerk | 24-06-07 | 14:56

@Mazzeltov 24-06-07 @ 14:54: begin maar vast te eten dan. Hoezo heeft die man zo'n gelijk? Welke effectieve maatregel heeft hij voorgesteld?

General Lee | 24-06-07 | 14:56

Dit soort berichten, doet mij altijd denken aan mijn kleine neefje; als hij bang voor iets is doet hij altijd zijn ogen dicht, want als hij het niet ziet, is het er niet....
Ik begin steeds meer te geloven, dat mijn neefje ook burgemeester van 020 kan worden.

*drinkt altijd thee, in zijn favoriete www.geenlijfstijl.nl/ shirt, bij de overheerlijke AH Diepvries Loempia's*

Herman Flipsen | 24-06-07 | 14:56

@toscke
waar bent u dan?

ed.. | 24-06-07 | 14:56

LOL@ Sjaak

*stuurt meteen een formulier voor aanmelding bij de NVU naar roberdinho door*

rintelman | 24-06-07 | 14:55

lachen he, zo'n multi-culture samenleving ! hebben wij hier ook. maar dan alleen engelsen, noren, zweden, nederlanders en belgen enz.... niks misdaad, niks overvallen, en als er hier een verdwaalde fin over straat loopt, houdt de politie hem tegen, identiteitskaartje bovenhalen, zakken leegmaken, dank U wel mijnheer, loopt U maar door, dan laten ze hem wandelen, en 50 meter verder houden ze hem weer tegen. identiteitskaartcontrole, zakken leegmaken, dank U wel mijnheer. na 3 of 4 keer is die fin het beu, begint te zeiken, oei, die doet moeilijk !.... hups auto in, nachtje in de cel, en de dag erna opnieuw.... en opnieuw.... en opnieuw. daarom hebben we geen finnen hier. huur- en koopprijzen liggen hier zo hoog dat er trouwens geen finnen kunnen komen wonen. klinkt allemaal racistisch en type politiestaat, maar werkt wel. hier kan je om 4 uur s'nachts rustig als vrouw alleen over straat. en dat is fijn.

toshke | 24-06-07 | 14:54

Citaat uit PDF : " Maar ze gaat nu wel Wilders stemmen. Die kant gaat het op.”
Tsja, als Wilders bij de volgende verkiezingen geen 50 zetels gaat halen, eet ik mijn schoen op.
Die man heeft zeau gelijk!!

Mazzeltov | 24-06-07 | 14:54

@dirrek
niet alleen in den haag ging het zo... kwam je thuis met een blauw oog en dan kreeg je nog een pak slaag van je vader erbij... les weer geleerd...

ed.. | 24-06-07 | 14:54

cy·nisch (bn.)
1 een pijnlijk ongeloof in het goede aan de dag leggend

Lekker Belangrijk© | 24-06-07 | 14:54

WAT EEN NIEUWS!!! Kansjongeren in 020-Gaza-West jatten uit de supermarkt! Is CNN al ter plekke?
Als AHerT van 16/17 jaar met 5 Eipo per uur zou ik m'n leven ook niet wagen om een doos Pringels te verdedigen. Maar zou ook niet huilen als de pliesie eens een keer zo'n kleautzakje met een met zn hersens eruit blaast. Want wie niet horen wil....

rintelman | 24-06-07 | 14:53

Gezakt, denk ik

Lekker Belangrijk© | 24-06-07 | 14:52

Tsja, vroegah. Pleegde je winkeldiefstal bij de Bijenkorf of V&D in Den Haag. Dat deed je 1 keer. Kwam geen politie aan te pas. Maar je deed het gegarandeerd geen tweede keer. Gek he ? Mooie tijden waren dat. Rotzooi trappen in de bios ? Ik zie die gastjes nog om een lantaarnpaal gekronkeld staan. Huilend. Ach, ik wordt weer emotioneel.

Dirrek | 24-06-07 | 14:52

@roberdino
denk dat je sjaak een beetje verkeerd begrijpt...

ed.. | 24-06-07 | 14:52

Moet ik uit dit stukje begrijpen dat de schrijvers vinden dat de maatschappij te coulant is voor winkeldiefstal en dat de politie er niets aan doet? En dat we maar allemaal moeten gaan stelen om hen de ogen te openen? Aha.

Curacao | 24-06-07 | 14:52

@Roberdinho 24-06-07 @ 14:42
Mijn held! En hoe ging het VMBO examen?

sjaakdeslinksesul | 24-06-07 | 14:50

hmm die pdf wil ie hier niet echt openen... maar verder slaat die stukje volgens mij nergens op... :/

l4mp | 24-06-07 | 14:50

Allemaal die lekkere loempia's van de appie halen!

Niceaux | 24-06-07 | 14:49

@bebop 24-06-07 @ 14:46: Je neemt een pakje rooibos mee van huis en brengt dat mee als je op bezoek gaat.
Waar baseer jij die wijsheid trouwens op?

General Lee | 24-06-07 | 14:49

Niet bang zijn. Winkelpersoneel doet niets. Het spijt me, maar ik ben ook zo een lafaard die de andere kant opkijkt. En niet alleen maar bij winkeldiefstal. Ik heb het ook al meegemaakt, dat een dame op klaarlichte dag een klap in haar gezicht van haar “vriendje” kreeg. Ik stond erbij en keek erna. Gewoon bang om ook klappen te krijgen.

Pretoria | 24-06-07 | 14:49

Je NEEMT geen pakje rooibos mee,
je BRENGT dat mee.
Moeilijk he die richtingsgevoelige woorden?

bebop | 24-06-07 | 14:46

Tijd voor razzia's, at random macro's oppakken, fouilleren, standrechtelijk executeren, orde troepen met bruine hemden aan, Ordnung muss sein, Heil Wilders! (nwanko gaat zo maar eens een brood Döner op het Bos & Lommer (urban jungle alert) plein halen)

_nwanko_ | 24-06-07 | 14:43

@Sjaakdelinkselandverrader. Houd je ogen maar dicht. Er zijn gelukkig nog mensen die het wel erg vinden dat de autochtone bevolking wordt geterroriseerd door focking graflijdertjes die hier niet eens horen!

Roberdinho | 24-06-07 | 14:42

@Auke: Je kan ook gewoon allemáál zeggen dat je het gedaan hebt, dan wordt het nl.ook lastig.

Bubba | 24-06-07 | 14:37

Geen Stijl?Zuig lekker door met die waardeloze stukjes.
Zal wel doodbloeden.

Zygote | 24-06-07 | 14:37

De pliesie heeft veel belangrijkere taken te doen, zoals het achtervolgen en bekeuren van botsautootjes en het laseren van sukkels die nog zo dom zijn om met echte kentekenplaten rond te rijden.

Lekker Belangrijk© | 24-06-07 | 14:37

Marcouch is een gore rassist, die jongens allemaal over één kam scheren, geen oog voor hun achterstanden en altijd maar partij kiezen voor de onderdrukkers! Als hij zelf een buitenlander zou zijn en in zo'n wijk woonde... oh nee, hij is een marktkaan uit 020-west.
Je blijft lachen met Marcouch en de verzuurde smoelen van PvdA-020.

sjaakdeslinksesul | 24-06-07 | 14:36

En als je iemand wil vermoorden, nodig dan 20 kennissen en vrienden uit en maak er in het huis van de slachtoffer een leuke happening van.

Spreek vantevoren af dat wanneer je in de rechtbank zit al je vrienden en kennissen geen woord zeggen de kaken stevig op elkaar houden. Dan valt namelijk niet te bewijzen wie de fatale doodsteek heeft toegebracht en gaat iedereen gezellig weer vrijuit na de rechtszaak (mocht de rechterlijke macht in verwarring zijn, wijs dan even fijntjes op de jurisprudentie inzake de Nomads-zaak) .

Auke | 24-06-07 | 14:34

he bah, man en paard noemen....., dat is VERBOTEN bij de vele deelraadjes van 020.(lees pvda-inner circle)

dit zijn dus gewoon: 'onbekenden' of AmsterdammerTs, en geen rifprimaten, NATOS of noord afrikaanse kamelendrijverTs.

QB (ja die.....) | 24-06-07 | 14:32

Mooi, weer een Wilders-stemmer er bij. Buitenlanders, bedankt!

Dr. Faustus | 24-06-07 | 14:32

Gaat lekker met die links. Die pdf is beschadigd. Moet ff worden geplakt, Pritt.
Maar ies wel weer vaan hoog Rooibos gehalte. Eerst maar even die pdf lezen (ken det?) en dan verder comment.

vanrechtsheeftvoorra | 24-06-07 | 14:29

Die eigenares zal wel weer een Hollandse hoer geweest zijn die die jongens zonder repstec heeft behandeld. Dat ze gewoon optieft uit Amsterdam!

vraagstaart | 24-06-07 | 14:29

AAh leuk. zondag ochtend mocro's bashen. En ze hebben nog gelijk ook.
Uit mijn part-time baantje in een electro zaak heb ik 2 dingen geleerd:
Vrouwen bloot, handel dood & Mocro's in de winkel, altijd gekloot.

Weeraanmelden | 24-06-07 | 14:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken