
Kijk aan. De paginagrote oproep afgelopen zaterdag is ook aangekomen in Israel. En nu weten we dus ook de echte beweegredenen van de 52 ondertekenaars van de verklaring
Doorbreek de Impasse. Check dan
Haaretz, waar toch echt het volgende zinnetje staat: "
52 senior Dutch figures demanded on Saturday that their government recognize Hamas..." In Nederland houden we dat graag onder de pet, maar de Mossad doet er niet moeilijk over. De fine fleur van intellectueel gearriveerd danwel op wachtgeld zittend Nederland, die zichzelf nu pardoes afficheert als 'betrokken burgers" zijn gewoon een stelletje
terroristenvrindjes. Oh, en geachte Hamas. Is het u bekend dat op die lijst met 52 ondertekenaars ook Relus ter Beek en Joris Voorhoeve staan? Allah wil vast nog wel een hartig woordje met de heren spreken over dat akkefietje op de Balkan...
Reaguursels
InloggenJoops 12-06-07 @ 11:39
Ik heb mogelijk toekomstscenario geschetst. Niet een actuele situatie.
@ Lagonda 11-06-07 @ 11:11
Waarop baseer je je uitspraak dat Palestijnen vaak onder aanvuring van hun religie tot hun daden komen? Ik heb zelf intensief met Palestijnse vluchtelingen gewerkt en ik ben die motivatie eigenlijk nooit tegengekomen. Uiteraard speelt religie een zeer grote rol in hun leven, maar ik had nou niet echt het idee dat ze moorden in naam van Allah. De religieuze termen die ze roepen, gebruiken ze bij wijze van spreken ook als ze een pakje boter kopen in de supermarkt. Het zijn vaak stopwoorden.
De meeste Palestijnen zijn gewoon vriendelijke mensen, hoor. In het echt lijken ze totaal niet op het beeld dat wij hier van ze voorgeschoteld krijgen. En wat het zeulen met kinderlijken betreft, ik denk dat de PR-machine van onze Israëlische vrinden ook niet te onderschatten valt.
@Ignatius van Loyola 12-06-07 @ 00:53
Wie zegt dat je als Palestijnse niet zonder hoofddoek over straat kunt? Wie zegt dat in een land als Jordanië (grotendeels Palestijnse bevolking en misschien zelfs conservatiever dan de bezette gebieden) geen alcohol te krijgen is? Wie zegt dat Palestijnen voor de Sharia zijn? Ga eerst eens kijken, zou ik zeggen, voordat je een beeld probeert te schetsen.
bottehond 11-06-07 @ 23:17
Een dominee die niet aan God gelooft is volstrekt ongeloofwaardig en per definitie onecht. Hoewel ik christen ben, heb ik vele malen liever te maken met volkomen waarachtige atheisten dan de soort 'christenen' waar Nico ter Linden(en theoloog Kuitert) toe behoort. Iemand die zegt atheist te zijn, maar tegelijkertijd zegt eigenlijk in 'iets' te geloven dat hij of zij geen God wenst te noemen is geloofwaardiger dan Ter Linden en ook een stuk religieuzer.
Nico ter Linden is een oplichter. Daags naar de eigenlijke onderkenning van zijn de facto atheisme had hij van het kansel moeten stappen en zijn functie neer moeten leggen. Normale mensen kopen hun biefstuk toch ook niet bij een overtuigd veganistische slager.
Fred V 11-06-07 @ 22:12
Als die bevolkingsgroei zo door gaat dan zal Israel nog eerder een islamitische meerderheid hebben dan Frankrijk. De antisemieten, anti-zionisten en anti-Israelfiguren op deze site kunnen dan juichen. Dan kan de o zo rechtvaardige sjaria worden ingevoerd en zullen de joden dhimmies worden. Homoseksualiteit zal worden verboden en bestraft worden. Vrouwen zullen gedwongen worden gesluiert over straat te gaan. Alcohol wordt verboden. Overspeligen zullen worden gestenigd. En alle antisemieten, anti-zionisten en anti-Israelfiguren op deze site kunnen dan juichen. Dat vervloekte Israel dat homoseksuelen en overspeligen met rust laat en waar vrouwen zomaar zonder sluier over straat kunnen is dan geveld. Die o zo gehate en verachtelijke joden zijn dan in een onderdanige positie gedwongen. Misschien dat er zelfs een genocide op de joden wordt gepleegd. Dan kunnen de anti-zionisten die deze site bezoeken helemaal een vreugdedans gaan maken. Abos zou op straat wellicht vreugdedansjes gaan maken. Of verschrikkelijk ervan balen dat zijn geliefde subject waarop hij zijn haat kon projecteren niet meer bestaat. Eén van beide.
Afgelopen week heb ik in een dronken bui besloten om een lekkere vette bek te halen bij de lokale shoarma boer. Het moge duidelijk zijn dat deze daad er toe heeft geleid dat ik mij midden in een joods-arabisch conflict heb gestort... de shoarma was van varkensvlees waarmee ik een statement heb willen maken. kijken hoe Haretz deze actie gaat uitleggen.
@ bottehond 23:34
Ik weet het, ik verwacht ook niet dat het morgen vrede is in Israel.
Maar je zult het met me eens zijn dat er toch ooit eens vrede moet komen in Israel?
Met een 1 statenoplossing is die vrede bereikbaar.
En met zo'n 1 statenoplossing haal je natuurlijk niet de haat weg die beide partijen tegen elkaar koesteren. Daar moet tijd overheen. En daar is vooral rust voor nodig. Rust en stabiliteit. Onmogelijk met een tweestaten oplossing, wel mogelijk met een 1 staten oplossing. Die zal van buitenaf en van bovenop geimplenteerd moeten worden.
King of controversy 11-06-07 @ 23:28
Lees mijn post inzake goede bedoelingen. Meer valt er in the end niet over te zeggen.
@ bottehond
Ja, linkjes gelezen. En nu?
Ik weet dat veel Palestijnen misschien tegen een 1 staten oplossing zijn, en denken dat vrede met de Israeli's onmogelijk is.
Maar dat neemt niet weg dat er feitelijk geen andere oplossing mogelijk is. Ik voorspel dat dit conflict net zolang zal doorslepen totdat aan beide zijden het besef is gegroeid dat de enige oplossing, die een duurzame vrede met zich meebrengt, een 1 statenoplossing is. Mijn inziens zouden juist buitenlandse politici er goed aan doen om hun collega's in de hectiek daarvan te overtuigen.
@ Jeremia
vl.altermedia.info/palestijnse-kwestie...
En dan die 50 idioten die niet begrijpen dat hun microbreingrote ethisch besef volstrekt niet toereikend is om deze zaak helder te beizne. wat je: van Agt, ds. nico ter linden (die niet in god gelooft), geert mak, voorhoeve (wiens wroeging hem parten speelt, dijkstal (die voor de geest van Pin uitvlucht in zijn voortschrijdende waanzin) en jan pronk.
Jeremia 11-06-07 @ 23:07
Mosterdzaadje, No Pasaran, dat werk ligt mij beter.
bottehond 11-06-07 @ 23:01
Mensen praten tot in het oneindige om zichzelf en het ideologische clubje waartoe ze behoren te verdoven en/of voor de gek te houden en hopen daarin anderen mee te trekken. En als het kwaad geschied is janken zij die aan de zijlijn zijn blijven staan 'Wir haben es nicht gewusst' en die het kwaad actief hebben geholpen 'Wij hebben gedaan wat ons bevolen is' of 'Ik had toch het beste voor met een ieder'. Parels, zwijnen. Dat werk.
@ bottehond 23:01
Wat beloofd Hamas? Betere leefomstandigheden, een einde aan de vernederingen bij checkpoints, goede scholing, goede gezondheidszorg ect.
Kortom, zaken die horen bij een fatsoenlijk leven.
Het is alleen jammer dat het middel wat hamas denkt nodig te hebben om deze doelen te bereiken geweld en de 'vernietinging' van Israel is
(en Hamas zal natuurlijk claimen dat als Israel en de Palestijnse gebieden 1 land worden, dat Israel inderdaad verdwenen is)
@ Dauphin
www.cidi.nl/isnbr/2000/hoofd2-1800.htm...
koekoek! wakker worden, dauphin!
www.zoektocht.net/israel/israelart3.ht...
King of controversy 11-06-07 @ 22:51
Daarom kozen ze natuurlijk Hamas?
Wat schattig. Stijlloze hasbara...
@ Fred V 22:12
Ahmadinejad heeft niet de absolute macht in Iran, en heeft zeker niets te zeggen over buitenlands beleid.
In vergelijking met Amerika is de EU altijd milder geweest, naar Rusland, naar de Arabieren, naar Iran.
Verder denk ik ook dat de Joodse staat gaat verdwijnen, ik juich dat zelfs toe. Ik juich dat toe omdat ik denk dat er een welvarende democratie zonder apartheid voor in de plaats komt.
@ bottehond 22:14
Ik zou mezelf toch niet als naief willen kwalificeren (hoef ik ook niet te doen, dat doe jij wel, of niet?)
Gretta en van Agt streven allebei nog naar een twee-staten oplossing, en die oplossing is inderdaad ingehaald door de realiteit. Dat schreef ik ook al in m'n eerste post van vanavond. Het is volstrekt onrealistisch om te verwachten dat x duizend mensen de nederzettingen gaan verlaten, of dat x miljoen Palestijnen vrijwillig vertrekken naar buurlanden.
Alles wijst erop dat er een 1 statenoplossing aankomt. Dat wordt of een staat waarin een kleine joodse minderheid de meerderheid van voormalige Palestijnen onderdrukt, oftewel een apartheidsregiem, of dat wordt een staat waarin elke burger gelijke rechten heeft.
Het eerste scenario zal als effect hebben dat de internationale gemeenschap, van Rusland tot Amerika, de handen zal aftrekken van Israel, en Israel alsnog gedwongen wordt tot het tweede scenario.
En pas op het moment dat de politici dit inzien, zal er geen oplossing komen. De toekomst is al geschreven, en behoeft enkel nog invulling.
Een 1 staten oplossing is de enige rationele oplossing, die voor beide partijen een acceptabel compromis is.
En dat heeft dus niks met naiviteit te maken, maar dat is juist leven in de grote Menschenwereld.
Met de islamisten valt het in Palestina volgens mij wel mee. De meeste inwoners willen gewoon een leven hebben.
OT
Bommel en landverrader zimmermanSS bij nova.
Quasi 11-06-07 @ 10:26
Dream on! feiten elke dag te aanschouwen op TV
@ Jeremia
Somigen verschuilen zich achter de misvatting dat het zo'n vaart niet zal lopen met die islamisten vwb Eurabië omdat de islam verdeeld zou zijn. Ik deel die gedachte zeker niet en die klopt aantoonbaar ook niet.
www.jtwnetwork.nl/index.php?option=com...
Tja, Jeremia, goed punt, even over het hoofd gezien.
Blablabla. Lees dit. De feiten spreken voor zich.
www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/06/fa...
King of controversy 11-06-07 @ 22:03
Ik twijfel nooit aan jouw goede intenties, maar dit is de grote Menschenwereld, daar werken zaken iets anders dan wij met onze goede bedoelingen kunnen doorgronden of verhelpen. Dat goede bedoelingen net zo makkelijk omslaan in gefrustreerde razernij kunnen we zien bij van Agt en gretta. Want daar, beste dauphin, draait het op uit als je je goede bedoelingen uitvent waar ze niet meer op hun plaats zijn. Besides, ik meen dat je nog een stap verder moet gaan. De dubbele agenda van de islamisten (hoewel: dubbele, ze zijn er best eerlijk over) noopt tot een andere meningsvorming. Like it or not. En daar is geen karrenvracht goede bedoelingen tegen gewassen.
En toch ben ik bang voor het voortbestaan van Israel want Iran wordt steeds heftiger en het Westen trekt zijn handen steeds verder terug. Met name de EU wordt steeds meer Arabisch gezind. En dan blijft nog de VS over. Wat gebeurt er na Bush? Verder is het ook nog eens zo dat de groei van de Arabische (nu nog) minderheid in Israel hoger is dan de groei van de Joodse Israeliers.
De Joodse staat verdwijnt is mijn verwachting op de langere termijn, hetzij door demografische ontwikkelingen, hetzij door een oorlog. Ik ben hier niet blij mee maar zo zie ik het wel, tenzij de Heer in grijpt en dat acht ik niet onmogelijk.
De joodse Semieten schieten natuurlijk wél moslimse Semieten neer, een nuance die ik wel kan waarderen.
@ bottehond 21:32 (tenminste, als je nog tijd hebt terwijl je het Nederlands staatssrecht aan het hervormen bent)
Elk mens, elke groep of staat die meent het recht te hebben iemand anders van het leven te beroven deugd niet. Punt.
Ik verdedig Hamas niet als ze raketten afvuren op burgerdoelen. Dat valt nauwelijks te verdedigen.
Ik heb het niet over de dingen die Israel slecht doet, omdat ik van mening ben dat dit conflict in Israel nooit tot een oplossing kan komen, als men alleen maar maar het verleden blijft kijken. Je moet vooruit kijken en problemen, die zich in het verleden hebben ontwikkeld, met nieuw elan (jullie hadden het toch over Balkie ;) ) oplossen. Ik hoop dat de partijen aan beide kanten over de historie heen kunnen stappen, en werken aan een oplossing voor de toekomst.
De beste oplossing voor die toekomst is mijn inziens een 1 statenoplossing.
Dat heeft niks met jodenhaat te maken, maar alles met een nuchtere, Neerlandsche kijk op de zaken. Met een 1 staten oplossing winnen de gematigden aan beide kanten, en verliezen de extremen. Maar vooral de gewone man in de straat wint.
(en vergis je niet, steeds meer wetenschappelijke literatuur heeft het over de voordelen van een 1 staten oplossing, dus zo gek is het niet wat ik, voor de verandering)
Ignatius van Loyola 11-06-07 @ 21:50
Je kunt het ook zo bekijken. Het Westen is, in weerwil van wat de meute WIL geloven, in oorlog met de geislamiseerde moslimwereld. In die zin zijn deze usefull idiots in mijn boel wél landverraders.
De Arabische Israeliers hebben evenveel rechten als hun Joodse landgenoten. Er is er zelfs een even president geweest. Het is een schande in mijn ogen een terroristenorganisatie als HAMAS te erkennen. Israel heeft zijn bestaansrecht en die wordt ontkend door de HAMAS.
Hark 11-06-07 @ 20:13
Dat zijn ze wel. Deze types buigen immers voor tirannie.
@ koerbagh
He? Ik zou toch zweren dat in een Israelisch paspoort... nou goed.
En ja, die moslims zijn er, en die wonen in Jeruzalem, en die worden onderdrukt, of beter, apart gehouden van de 'echte' Israelische bewoners.
(nogmaal, het pasjessysteem www.afsc.org/israel-palestine/learn/Ea... en www.zmag.org/content/showarticle.cfm?I... )
Leuk ook om te lezen dat je het een keetje wel met mij eens bent
"De oplossing is duidelijk, Palestijnen moeten gewoon stoppen met hun vrijheidstrijd." En daarna moeten ze gelijke rechten krijgen, mochten ze besluiten te blijven wonen waar ze wonen, nietwaar?
nog steeds elke week bij Bea.
koerbagh 11-06-07 @ 21:43
Die oranjes zijn een probleem. Ik stel voor om ze om te beginnen te degraderen tot stadhouders en ze vervolgens af te schaffen. Hun status is een anachronisme, een klap in het gezicht van democraten en andere weldenkenden.
EFTA
@bottehond 11-06-07 @ 21:36:
Als het er op aan komt kun je helemaal niks met die man... Bibberende knietjes inderdaad... In het europarlement, bij Bush op bezoek, en waarschijnlijk nog steeds elke week bij Bea.
koerbagh 11-06-07 @ 21:18
De eurofiele incompetente 0031 politici schinnen niet te begrijpen dat dít de houding is die 2/3 van de bevolking van hen verwacht. Ik zie die bibberknieënde semi-autist balkenende nog staan voor dat vijandige europarlement. Ik had ze eens flink de waarheid gezegd, denk ik. Correctie: dat weet ik wel zeker. De man had de held van Nederland kunnen worden en een grote rol kunnen gaan spelen in de strijd tegen de eu-technocraten en de frans/duitsche overheersing in de eu. Ik heb zo'n idee dat de Britten en de Denen een munt zouden slaan met de kop van de Balk er op als die nitwit de ballen en de visie getoond zou hebben die zo langzamerhand noodzakelijk zijn. We lijken goffedomme wel Vlaemingen, zoals we met onze voeten laten spelen deur de Brusselsche potentaten.
# EFTA #
( of Nieuw Hampsjer)
@ Ring of Contraception
www.timesonline.co.uk/tol/news/world/a...
Dit zijn die zieligerd die jij te vuur en te zwaard verdedigt. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: dit is een tijd waarin gekozen moet worden. " Israel doet ook slechte dingen" is een gotspe geworden, waar niemand zich achter kan verschuilen. Steun aan de palestijnen is helaas geen weldenkendheid meer, maar pure jeaudenhaat of een teken van infantiele misleiding. Het is vijf voor twaalf.
Daggie319 11-06-07 @ 15:30 nu ik niet meer alleen sta zal ik samen met jou elke antisemiet aan flarden scheuren.
zehirut kelev noshech kelev novech hav-hav
SUL achter je pc, je schuurt nog geen velletje toiletpapier.
Sjalom chatul
EFTA
@bottehond 11-06-07 @ 21:05:
Hehehe... da's inderdaad mooi nieuws... Voorlopig, althans. Want ik zie die Sarko nog wel wat toegeven aan die Polen.
@King of controversy 11-06-07 @ 20:46:
Hahahahahahaahaha
"een israelisch paspoort bestaat trouwens niet eens, wel een joods paspoort"
Sorry, te hilarisch... en.wikipedia.org/wiki/Israeli_passport...
Nee kingetje, er zijn ook Arabieren, moslims die in Israel wonen, staatsburger zijn, en zo'n paspoort hebben. 18% van de totale bevolking zelfs, ongeveer 2 miljoen mensen. En dan hebben we niet over de inwoners van Gaza en de Westbank, nee, die mensen wonen in Jeruzalem, Tel Aviv, Haifa, Beer Sheva, Netanya en noem maar op.
De oplossing is duidelijk, Palestijnen moeten gewoon stoppen met hun vrijheidstrijd. Wat ze daarna doen is hun zaak. Ik ga ze dat niet opleggen.
@Flippo 11-06-07 @ 20:51:
Nou "vrij & wettig", daar valt wel het één ander op af te dingen. Er is in 't verleden bij onze oosterburen ook een partij geweest die "vrij & wettig" democratisch is gekozen.
@Flippo: de nazi's zijn ook democratisch gekozen, en die hebben we niet direct geboycot. Waren we destijds maar wat hypocrieter geweest.
ElEndoscoop 11-06-07 @ 10:57
Ik had niet de indruk dat jij goedgelovig was, maar je blijkt toch aardig beïnvloed door het SStaatSShoernalje. Heb jij enig idee hoeveel moeite Israel zich getroost om collatoral damage te voorkomen. Het siert de staat Israel dat men die Palestijnen niet en masse ergens in een woestijn neerplempt of de grens met Syrië overjaagt, waartoe men inmiddels het volste recht heeft. Ik blijf verbaasd hoe menigeen de islamo-fascistische sjawls *) blijft verdedigen terwijl evident is dat zij de agressors zijn. Een ieder mag zich rekenschap geven dat zijn pro- palestijnen opinie een nageltje aan de doodskist van de staat Israel is.
*) voor de fijngevoeligen zal ik een nuance aanbrengen: de islamo-fascisten gijzelen het palestijnse volk en maken misbruik van en houden de relatieve ellende van de palestijnen zorgvuldig in stand.
OT
@ Rustige
Goed en best brekend Nieuws:
www.elsevier.nl/nieuws/europese_unie/a...
# EFTA #
Live Free or die!
Als we in oorlog zijn met de fundamentalistische islam, dan dienen alle ondertekenaars geinterneerd te worden. Vlak voor de Duitse inval werden ook belangrijk NSBérs en Duitse staatsburgers geinterneerd omdat ze gevaarlijk waren voor de staatsveiligheid. Dit is geen simpele politieke steunbetuiging, dit is collaboratie. Kan de AIVD niet even de finaciele gangen nagaan van deze lieden? Ergens misschien gratis op vakantie geweest of zeau?
@ Flippo
Niemand erkent terrorisctische bussenopblazers. Er zijn zoveel landen op de wereld die zeggen een democratisch gekozen regering te hebben, die met fraude, geweld, intimidatie en bloedvergieten zijn "verdiend".
Erg naief Flippo. En zelfs gevaarlijk om er zomaar vanuit te gaan. je bent vast makkelijk beinvloedbaar door dergelijk lieden.
CoJoNes 11-06-07 @ 10:14
/quote/Leuk stel: Jan Pronk, Bas de Gaay Fortman, Ter Beek, Voorhoeve, Dijkstal, Bert Bakker/unquote/
En dan te bedenken dat de Bas Gay Fuckman ooit eens tijdens een reisje in den vreemde (Libanon) aan een postbemanning vroeg toen zij buken "Wat is er aan de hand? Schieten ze gier echt???" om vervolgens met een heel bleek gezichtje steeds onder de de zandzakkenrand te blijven...
Ze kunnen er niets aan doen, ze staan dagelijks bloot aan zoveel verhalen dat ze de echt belangrijke zaken niet meer herkennen.
Hamas is toch gekozen bij vrije democratische verkiezingen? Heb nooit begrepen waarom wij een parlement bocoytten dat met vrije wettige verkiezingen verkozen is. Lijkt me behoorlijk hypocriet.
@ koerbagh 20:37
Je blijft maar over "Palestijnen" spreken. In 1948 had je daarmee een punt gehad, maar we leven inmiddels in 2007. Of heb jij het ook nog steeds over "Belgen"?
Officieel heeft Israel de Palestijnse gebieden in bezit, en zijn alle Palestijnen daarmee dus inwoners van Israel, maar inderdaad, zonder Israelisch paspoort (een israelisch paspoort bestaat trouwens niet eens, wel een joods paspoort), zonder burgerrechten en zonder dat ze erkend worden als volwaardige burgers. Apartheid enzo.
En koerbagh, het is niet de PLO of Hamas die de grens met Egypte controleert, dat doen Israelische soldaten. En die laten Palestijnen er maar wat graag uit, maar zeer sporadisch erin. (ik had het pasjessysteem toch al genoemd?) Daar blijkt heel goed uit dat het niet de Palestijnen zijn die migratie verbieden, maar de Israeliers, met een systeem dat doet denken aan het ghetto.
En je negeert al twee posts lang mijn uitdaging om met een betere oplossing te komen. Je loopt wat te wauwelen over het enige punt dat je denkt te hebben, en de rest laat je maar zitten. Kortom, jij hebt gister veel te veel gezopen.
erratum @ 20:37:
te er = er te
@King of controversy 11-06-07 @ 20:07:
Feit is dat "Palestijnen" niet naar Egypte, Jordanië, Libanon en Syrië van hun eigen regering. Het staat natuurlijk nergens expliciet zwart op wit, maar de grap is dat Palestijnen geen officieel paspoort hebben, omdat ze geen officieel staatsburger van een officieel land zijn, maar aan de andere kant is de Staat Palestina van de PLO wel erkend door 100 landen en daar horen Egypte, Jordanie, Syrië gewoon bij. Maar Palestijnen mogen er niet in (althans niet om zich te er vestigen).
@Hark 11-06-07 @ 20:08:
De "Palestijnen" hebben er inderdaad 60 jaar lang alles aan gedaan om dat zo goed als praktisch onmogelijk te maken. Neemt niet weg dat het recht er in principe in de onafhankelijksverklaring is, als ook in de ontwerptekst voor de nieuwe grondwet.
De wet op het staatsburgersschap en emigratie is ook in een penneveeg aan te passen, dus dat echt geen al te groot bezwaar, als de "Palestijnen" de wapens maar neerleggen.
Hark 11-06-07 @ 20:13
Wat maakt deze mensen in jou ogen zo respectabel? Zijn het hun zogenaamde verdiensten? Is het de naam die ze opgebouwd hebben? En natuurlijk zijn het wel landverraders. Net zoals de nsb'ers bevorderen zij actief een bepaald systeem dat ook Nederland in de diepste afgrond duwt. Eerstgenoemden waren nationaal socialisten. Laatstgenoemden crypto islamofascisten.
@Jeremia
Haha, al zouden die 52 respectabele mensen Israel van de kaart willen vegen, dan zijn het in Nederland nog altijd geen landverraders hoor.
@koerbagh:
Mooi stukje tekst, je gelooft blijkbaar echt dat Palestijnen naar Israel mogen verhuizen (en zelfs staatsburger kunnen worden). Dat is pertinent onjuist. Al schrijf je een boek vol waar in staat dat dit kan, in de praktijk kan het gewoon niet.
@ koerbagh 19:43
mooie woorden, heb je ook feiten die deze woorden ondersteunen of geldt je normale kritische houding niet als het over Israel gaat?
@ koerbagh 19:49
Het klinkt absoluut logisch wat je zegt, maar het is een feit dat Israel de grensovergangen beheert, niet de PLO, en niet Hamas.
Al de propaganda die uit de Gretta hoek komt heeft ongeveer het betrouwbaarheidsgehalte van de gemiddelde biostabiel reclame.
De grote drijfveer achter de acties voor de Palestijnen blijft ordinaire jodenhaat. Ook hier op GS wordt de ideologische oorlog gevoerd door mensen als Pharos, die de arrogantie hebben wel eventjes te zullen vertellen hoe het nu werkelijk zit in het middenoosten en dat Israël natuurlijk de kwade genius is. Geloof dat gezwam van deze Haman klonen toch niet als ze zeggen dat ze niets tegen joden hebben maar 'alleen' antizionist zijn. Het is slechts een excuus voor figuren als die 52 landverraders om zichzelf en hun geestverwanten wijs te kunnen dat ze geen laffe dhimmy's zijn. Relus ter Beek, Hans van den Broek en Joris Voorhoeve behoren dus nu ook bij de islamisten. Goed dat we dit weten.
Oh en Palestijnen mogen van hun eigen leiders, PLO, Hamas, Fatah zich niet vestigen in het buitenland.
Mensen weg=volk weg="vrijheidsstrijd" weg=geldstroom weg.
@Hark 11-06-07 @ 19:21:
Ja, Palestijnen hebben dat recht. Ze hebben het recht Israelisch staatsburger te worden. Als ze ervoor kiezen dat niet te doen, dan is dat hun keuze.
"THE STATE OF ISRAEL will be open for Jewish immigration and for the Ingathering of the Exiles; it will foster the development of the country for the benefit of all its inhabitants; it will be based on freedom, justice and peace as envisaged by the prophets of Israel; it will ensure complete equality of social and political rights to all its inhabitants irrespective of religion, race or sex; it will guarantee freedom of religion, conscience, language, education and culture; it will safeguard the Holy Places of all religions; and it will be faithful to the principles of the Charter of the United Nations."
@ koerbagh 19:04
Wel Palestijnen tussen aanhalingstekens blijven zetten, maar geen enkel inhoudelijk argument over waarom dan wel, terwijl ik volgens mij toch vrij duidelijk was waarom Palestijnen niet tussen aanhalingstekens moet worden gezet, maar goed.
Israel een seculiere staat. Een seculiere staat, met geloofswaanzinnigen aan de politieke top (en was jij het niet die elke gelovige een waanzinnige vond) is geen seculiere staat, koerbagh. Het spijt me.
Verder ben je ook nogal abuis over dat 'iedereen kan er wonen'. Zelfs het CIDI geeft toe dat dit niet het geval is. Ben je bekend met de pasjessituatie in Jeruzalem? Dat zegt al genoeg over je stelling dat iedereen er kan wonen.
Ik ben het wel met je eens dat er een verschil bestaat tussen de Palestijnse leiders en het Palestijnse volk. Dat werd dacht ik ook wel impliciet duidelijk uit m'n vorige post (eerst beschrijf ik de wensen van het Palestijnse volk, gevolgd door "Tegelijkertijd kunnen ook allerlei politieke groeperingen winst claimen". Zullen we he weer eens hebben over dat selectieve lezen van jou?)
Nee, ik verzin het niet ter plekke. Blijkt onder andere uit gesprekken die ik met die mensen zelf (in een Rutgerengels) heb gevoerd en uit artikelen over Palestijnen (bijvoorbeeld afgelopen week in de NRC) .
Daarbij valt Israel niet te erkennen. Ze zeggen zelf dat ze een land zijn zonder grenzen. Welk Israel, welke grenzen moet erkend worden? 1967? Ach, dat heeft de PLO toen gedaan, en Israel beloofde in ruil daarvoor nederzettingen te ontruimen. De PLO wacht nog steeds. De eis om Israel te erkennen is een farce, en bovendien staat het de enige oplossing, die van 1 staat, in de weg.
Beste Koerbahg, Palestijnen mogen helemaal niet in Israel wonen, zelfs al zouden ze dat willen. Zelfs Palestijnse mannen die getrouwd zijn met Israelische vrouwen, mogen niet naar Israel toekomen (en zij trouwens ook niet naar hem) Wat ratel je toch in de rondte.
Vernietiging van de joden het doel? Hooguit het uitroeien van de politieke stroming van het zionisme (een stroming die ernaar streeft om Israel uit te breiden tot de Eufraat en de Nijl) Een stroming die het mijn inziens verdiend om verboden te worden.
Palestijnse leiders verbieden de Palestijnen niet zich elders te vestigen, dat doen de Israeliers, de Jordanezen, de Egyptenaren de Syriers en de Libanezen.
Ik weet niet over welk sprookje jij het hebt, maar de term grenzeloze domheid kan ik in dit verband wel de humor van inzien.
Probeer jij eens een reele oplossing te geven. Voor de vluchtelingen problematiek, Jeruzalem, de nederzettingen, mensonterende checkpoints ect?
@koerbagh
Denk je nou echt dat Palestijnen het recht hebben om in Israel te gaan wonen? Of eigenlijk heb je gelijk, de Palestijnse gebieden ZIJN van Israel sinds ze tijdens de 6 daagse oorlog veroverd zijn. Alleen mogen de Palestijnen die er wonen heel veel dingen niet die Israeliers wel mogen. Dat wordt ook wel eens apartheid genoemd.
Veel Palestijnen willen inderdaad vrede, vaak zelfs als dat dmv een 1 statenoplossing te bereiken is (wat waarschijnlijk niet levensvatbaar is, maar dat is een ander verhaal). Sommige Palestijnen willen Israel van de kaart vegen, maar het is wel heel erg makkelijk om alle palestijnen over één kam te scheren. Er zijn ook Israeliers die alle Palestijen dood willen hebben.
Grenzeloze domheid? Als je denk dat zulke woorden je argumenten kracht bijzetten duidt dat volgens mij op een grenzeloos gebrek aan inzicht...
@King of controversy 11-06-07 @ 18:05:
Het ergste is dat je het zelf ook nog echt gelooft. Nou ja, die staat is er dus al. Israel. Daar kan iedereen gewoon wonen, het is een seculiere staat, met democratische rechten en vrijheid van godsdienst. Maar dat willen de "Palestijnen" (of liever gezegd, de Palestijnse leiders die grof verdienen aan de "vrijheidsstrijd" dus niet. Dat is iets wat jij dus maar niet in dat breintje ter grootte van een erwt kunt opnemen.
"De Palestijnen willen momenteel gewoon gelijke rechten. Het maakt hen niet uit of daar een 1 of 2 statenoplossing voor nodig is."
Ik weet niet waar je die flauwekul hebt opgeduikeld, volgens mij verzin je het ter plekke. "Palestijnen" willen de staat Israel niet erkennen. Het gaat "Palestijnen" helemaal niet om gelijke rechten, als ze gewoon in Israel gaan wonen als Israelische staatsburger, dan hebben ze die gelijke rechten. Het gaat ze om vernietiging staat Israel en de vernietiging van de Joden. Dat is het doel. En dat moet vooral zolang mogelijk duren, dat levert het meeste op. Ondertussen het zogenaamde "Palestijnse" volk verbieden zich ergens anders te vestigen om wat van hun leven te maken. 'Verelendung' is beter. Dat maakt ze zielig, en strijdlustig en het levert meer geld op.
Dat jij dat palestijnse sprookje nog steeds niet snapt onderstreept je eigen grenzeloze domheid.
Het argument van koerbagh dat 'Palestijnen' niet zouden bestaan, is natuurlijk de grootste flauwekul sinds de werken Paus Johannes Paules de II over aids.
Koerbagh weet net zo goed als ik dat (nationale) identiteiten in feite niets meer zijn dan verzinsels van mensen zelf. Imaged communities heet dat volgens mij. Daarom is het onjuist te stellen dat omdat er voor 1948 geen Palestijnen waren, er nu dus ook geen Palestijnen kunnen zijn. Alsof de wereld en de ideeen van mensen stil staan, zich niet ontwikkelen. Te belachelijk voor woorden. Je moet kijken naar de 'facts on the ground', en het Palestijnse volk is zo'n fact.
Andere feiten zijn dat er 10.000den mensen in nederzettingen wonen, en dat je daarvan redelijkerwijs niet van kunt verwachten dat deze mensen weggaan, hetzij vrijwillig, hetzij gedwongen. Ook mede dankzij de muur, de scheiding tussen Gaza en de Westbank en de nederzettingen is een levensvatbare Palestijnse staat een utopie geworden. Veel Palestijnen realisren zich dit. De Palestijnen willen momenteel gewoon gelijke rechten. Het maakt hen niet uit of daar een 1 of 2 statenoplossing voor nodig is.
Kijkend naar het grote geheel, lijkt mij een 1 staat oplossing de enige reele oplossing. Immers, de nederzettingen kunnen blijven, de checkpoints kunnen verdwijnen, Palestijnen krijgen dezelfde rechten als Israeliers, Jeruzalem wordt de hoofdstad van beide groepen, Palestijnen kunnen werk vinden in de groeiende Israelische economie, en die economie zal een verdere impuls krijgen door de goedkope arbeiders.
Tegelijkertijd kunnen ook allerlei politieke groeperingen winst claimen:
gematigd Israel--> vrede met behoud van nederzettingen en Jeruzalem
extreem Israel --> behoud en mogelijkheid tot uitbreiding van nederzettingen
gematigd Palestina --> vrede en economische welvaart
extreem Palestina --> vervanging van de Joodse staat Israel voor een democratisch staat.
Natuurlijk zal dit laatste punt veel weerstand oproepen, maar het opheffen van een staat alleen voor joden komt de joden alleen maar ten goede. En op deze manier zal er eindelijk vrede heersen in het heilige land.
Een andere oplossing is onmogelijk.
Speciaal voor Pharos, en andere Grote Lichten, die vrij zijn van indoctrinatie; een leerzaam filmpje over de Pallywood-industrie.
www.youtube.com/watch?v=c1oq7oGO_N8
Pharos 11-06-07 @ 13:00
Oh, u gaat er dus maar automatisch van uit dat ik ge-indoctrineerd zou zijn. Gelukkig ga ik in de persoon van Pharos in discussie met iemand die vrij is gebleven van indoctrinatie en zeker weet dat Israel doelbewust een ambulance met gewonde ongewapende burgers heeft getroffen en komt het niet in u op dat Israel een blunder heeft gemaakt. Waarom zou Israel immers acties ondernemen die strategisch geen voordeel opleveren, maar wel de internationale publieke opinie negatiever tegenover Israel laten staan? Ik geloof dat Israel oprecht heeft vermoed dat de ambulance terroristen vervoerde. Ik word in dit geloof gesterkt doordat het al vaak is voorgekomen dat de arabieren voertuigen van de rode halve maan, of voertuigen die vermomd waren als ambulances, misbruikten voor belligerente doeleinden. Mocht het zo zijn dat Israel expres en doelbewust een ambulance heeft bestookt waarvan zij wisten dat er ongewapende en gewonde burgers inzaten dan is dat natuurlijk heel erg kwalijk. Een grote misdaad. En een daad van sabotage, zo niet van landverraad.
Over camerabeelden gesproken. Die worden door de arabieren voortdurend gemanipuleerd. Er is zelfs een ware 'Pallywood' industrie. Westerse journalisten en cameramensen worden er vaak ingeluist als de 'Palestijnen' hun intifada-shows opvoeren.
Daggie319 11-06-07 @ 16:31
Dus jij bent ook een slachtoffer van genitialien verminking door eigen ouders. sorry wat erg. Vertel eens wat mis je het meest, en heb je je ouders ooit kunnen vergeven ??
Aangezien deze site blijkbaar gesponserd wordt door de jeaudse liga. Waarom geen GS keppeltjes ipv Tshirts? Dan zijn alle mongeaulen hier ook weer blij.
@koerbagh: Treurig, is het niet? In die marxistische kopjes levert dat soort informatie kortsluiting op --- verslaafd aan compensatiedenken als ze zijn. Wat? Is Israel welvarend? Nah, dan *moet* het wel een fascistisch en moreel failliet land zijn. Wat! Zijn Palestijnen zielig omdat ze niks hebben? Dan moeten het in de grond wel vredelievende, goedwillende mensen zijn, die buiten hun schuld om in deze situatie zitten. Een Israel met een menselijk gezicht, of Palestijnen die handelen uit religieuze bloeddorst --- nee, dat kan niet bestaan. Tegelijkertijd *en* rijk *en* menselijk zijn --- onmogelijk. Tegelijkertijd *en* straatarm *en* bloeddorstig zijn --- dat kan al helemaal niet.
@hemaworstje 11-06-07 @ 15:29:
Praat geen onzin. Mensenrassen bestaan genetisch niet. DNA zit inderdaad heel wat ingewikkelder in elkaar dan ik op deze tegeltjes uit de doeken kan doen, maar jij maakt er helemaal een karikatuur van.
www3.nationalgeographic.com/genograph...
Operatie Mozes was helemaal niet begonnen vanwege honger, maar vanwege politieke onderdrukking en staatsterreur door het marxistische bewind van Mengistu Haile Mariam. (Weer die communisten... tuig is het. en.wikipedia.org/wiki/Ethiopia#Communi... )
Dat er later een droogte bijkwam en een door de communisten georganiseerde hongersnood is een historisch toeval, maar je moet de zaken niet door elkaar halen. Operatie Mozes was al in volle gang vóór de hongersnood, maar werd extra opgevoerd en international bekend door de hongersnood en het feit dat het islamitische Sudan er heimelijk an meewerkte. Het had niks met selectieve hulpverlening te maken, het had te maken met een bevolkingsdeel redden van geplande genocide.
www.iaej.co.il/pages/history_in_the_be...
Maar ja, dat past allemaal niet in de pro-palestina propaganda. Dat er een land is dat zomaar tienduizenden emigranten opneemt en redt van genocide... Nee dan Libanon, Egypte en Jordanië. Die zorgen zo goed voor de "verbannen Palestijnen". Na 60 jaar mogen ze nog steeds in bordkartonnen vluchtelingenkampen wonen.
Ik wist niet dat geenstijl zo hersenloos pro-Israël is. Het stuk je van de 52 slaat wel degelijk ergens op. Het stukje van de Chileen is hypocriete troep.
@Awasawas
En jij denkt dat ik tijd neem om serieus op je in te gaan? Ik ben ongeveer zo filosemitisch (ik heb zelf joods bloed) als het maar kan, dus verdraai m'n woorden niet. Ik denk dat mijn boodschaap helder genoeg was.
Daggie319 11-06-07 @ 12:30 inferieure terroristische standpunten
Beste Daggie neem mij niet kwalijk wat je ouders je aangedaan hebben, ik neem het juist voor de stumpers en andere voorhuidloze in de wereld op. Alleen jou redenering dat Israel zijn inferieure terroristische standpunten zoals jij het noemt stiekem uitvoert gaat mij te ver. Ik weiger te geloven dat elke Israelier een terorist is. Dat is net zo belachelijk als de je stelling dat je niet meer moet praten over dingen die voorbij zijn. Je hebt namelijk geen toekomst zonder verleden. en kijk eens hoeveel het Anne Frankhuis heden ten dagen nog oplevert niet te vergeten al die sleutelhangers, balpennen en postkaarten.. wel jammer dat ze nu concurrentie uit Spanje dreigt te krijgen, dat dagboek schijnt een stuk smeuiger te zijn
bevakasha
Ik hoop toch niet dat dit clubje van vrijwillige begeleiders, voor de treinreis naar een vakantiekamp, verwacht dat de Israeli hieraan zullen meewerken.
Aan de reacties te lezen, komen de coupe's niet vol...
Moet Hamas hun broeders in Libanon eigenlijk niet helpen? Want die krijgen daar klop van het Libaneze leger. Zomaar even een brainteaser tussendoor, want het wordt zo saai hier.
"hamas is een democratisch gekozen burger partij
dat ze gewapend zijn of terrorisme beoefenen doet daar niets aan af"
De NSDAP was een democratisch gekozen burgerpartij. Dat ze zes miljoen joden in de oven stopten, doet daar niets aan af.
Kan iemand de doorgebrande hersenstam bij hemaworstje even vervangen?
@koerbagh
Wij begrijpen elkaar. Ik ken deze feiten maar al te goed, maar ik heb ze te vaak aan mensen moeten uitleggen, het begint te vervelen. Mensen worden grootschalig beinvloed door de Palestijnse (arabische) inbreng (zieligdoenerij) op de Europese media. Ik heb paginalange verhalen getypt om Israel te verdedigen, maar ik ben ermee gestopt omdat ik moe word van telkens hetzelfde uitleggen aan onwetende antisemitische blindlinkse stukken rapalje. Ik hoop dat Nederland de oogkleppen op een gegeven moment afzet en ziet wie de aggressors in dit conflict zijn, de arabieren welteverstaan.
Over en uit, en nu ik niet meer alleen sta zal ik samen met jou elke antisemiet aan flarden scheuren.
hamas is een democratisch gekozen burger partij
dat ze gewapend zijn of terrorisme beoefenen doet daar niets aan af
men is legaler als sharon.
en mensen rassen bestaan wel degelijk 5 stuks.
straks krijgen we nog de heilige discussie dat er bij het joods Volk een speciaal door God gebuttplugde gen marker in zit. DNa zit wel ff wat complexer in elkaar.
er is een groot verschil tussen doorfokken of inteelt.
men stuurde in de 80 jaren toen Ethiopië lag te verrrekken van de honger nog een speciaal vliegtuig om dat selecte zwarte joden groepje op te pikken en in Israël te dumpen , nietwaar hr koerbagh?
selectieve hulpverlening , braak.
Viva palestina. viva la revolution enzo
NIEUW POL. Geen gezeik meer over israel of palestina op geenstijl.nl WIE STEMT ER VOOR??
@TheCFO 11-06-07 @ 13:57:
Natuurlijk, Joden zijn ook geen ras. (Mensen-rassen bestaan überhaupt niet) Het punt is dat je wel degelijk genetische markers kunt aanwijzen die alle Joden gemeen hebben. Dat was het punt. Dat moet je niet gaan vertroebelen met allerlei historische kul en anti-joodse agitprop. Daar heeft het verder niks mee te maken.
@MAXIMO 11-06-07 @ 13:42:
Hoe kom je daar nu weer bij? Grote flauwekul. Het Joodse volk komt uit Egypte en heeft ca. 5000 jaar geleden Judea en Samaria veroverd. Die falasha uit Ethiopië zijn (volgens de overlevering) afstammelingen van Menelik, de zoon van Salomo en de koningin van Sheba. Volgens sommige rabbijnen zijn het afstammelingen van Dan (een van de zonen van Jakob), die uit Israel zijn vertrokken. Genetisch gezien zijn falasha verwant met ethiopische niet-Joden, dus hoogstwaarschijnlijk latere bekeerlingen. (bron: Gerard Lucotte, Pierre Smets, Human Biology - vol 71, Dec. 1999, pp. 989-993)
www.ethioguide.com/aa-ethioguide/ethio...
Praat geen onzin en hou je aan de feiten, niet aan je socialistische anti-semitische verzinsels omdat die beter in je pro-palestijnse prietpraat passen.
Doorbreek de impasse, jaag dat geteisem de grens met Jordanië over.
@Naffer,
Zet er "ONZINNIG" bij en je hebt mijn stem.
WTF je hebt mijn stem.
Shalome 11-06-07 @ 13:51
Mijn punt is al gemaakt.
Gewoon effe doordenken, doe je best.
koerbag, touché met je anti palestijnen opmerking, en ik erken ook dat de propalestijnen het fabeltje blijven vergroten en dus laakbaar zijn.
vwb je gentica: das toch een beetje joodse -en antijoodse- propaganda. Joden zijn minder helder en eenduidig gevormd dan dat moederisjoodsverhaal doet geloven. AH had dan in woii ook de meest bizarre kunstgrepen nodig om tot 'werkbare' definities over te gaan. De vermenging tussen ras en religie is veel groter dan ze zelf -maar ook hun tegenstanders door de eeuwen heen- suggeren
MAXIMO 11-06-07 @ 13:45
En moslims die brullen dat ze Marokkaan zijn melden zich met hun NL-paspoort aan het uitkeringenloket. Wa's je punt?
Zwagerman mag je niet meetellen, voor een lijntje hoereert-ie zich voor alles en iedereen
koerbagh 11-06-07 @ 13:41
De lieden die zich nu Israelier noemen zijn Duitsers, Polen, Nederlanders, Russen etc.
En de echte joden, die uit Afrika, worden enkel toegelaten om het land te vullen waarna ze wreed worden gediscrimineerd door de blanke keppeltjes.
koerbagh 11-06-07 @ 13:15 + @ 13:26
Oh, aangezien je dat soort argumenten aanvoert zou je in de lijn der verwachtingen al helemaal geen Israel mogen erkennen.
De echte joden zijn namelijk negers uit Ethiopie, dus dat beloofde land is op de verkeerde plek opgezet en dat Europese volk wat daar nu woont heeft er geen aanspraak op.
Zo, zijn we het eindelijk eens...
Wellicht komt de repatriering van die Europeanen zo ook dichterbij..
ekimov 11-06-07 @ 13:20
Dus omdat anderen het doen dan mogen wij het ook?
Dat is jouw redenatie en die is fout.
@TheCFO 11-06-07 @ 13:27:
Die genetische marker is zeker wel te vinden. Al was het maar vanwege het feit dat Joden een matriarchale familielijn aanhouden. Anders gezegd: je bent pas Jood als je een Joodse mamma hebt. Dat kun je dus op het X chromosoom vaststellen, als ook in het mitochondriaal DNA (dat via de vrouwlijke lijn wordt geerfd) Neemt niet weg dat er uiteraard ook vermenging met andere haplogroepen heeft plaatsgevonden onder de askenazi en sefardim. Dat doet niet terzake.
Het is geen pro-Israel argument het is een anti-"Palestijn" argument. De lieden die zichzelf nu Palestijn noemen zijn voor het grootste deel Egyptenaren, nomadische Arabieren en Libanezen.
philomot 11-06-07 @ 13:25
Bronnen graag.
@koerbagh
genetica is toch wel het allerslechtste argument dat je had kunnen aanvoeren, want ik ben wel erg benieuwd naar de genetische link van een groot gedeelte van de importeuropese joden die het huidige israel bewonen en dat van Judas de Makkabeer
het 'mistig' maken van 'de Palestijnse afkomst' vind ik zelf de treurigste van alle pro Israel argumenten die er zijn. Volgens hasbara.nl staat in de balfour declaratie zelfs het woord palestina, zonder te suggeren dat het daar onbewoond is. --> palestijnen zijn die mensen die woonden in het door de balfourdeclaratie als palestina betitelde stukje aarde.
@MAXIMO 11-06-07 @ 13:02:
"geterroriseerd en gemarginaliseerd worden door een uit een ander continent verplaatst vol"
Heb je het dan over de Joden die geterroriseerd worden door die zogenaamde "Palestijnen"? Waarvan een groot deel niets meer dan verdreven Egyptenaren (Egypte=Afrika) zijn?
Is geenstijl eigenlijk een voorpost van de Mossad? Zeker vanwege de fout geschiedenis van de Telegraaf van destijds. Willen ze nu een wit voetje halen.
@MAXIMO 11-06-07 @ 13:02
Palestijnen worden al honderden jaren bezet, nooit iets over gehoord. Bovendien hadden ze het onder de Arabieren veel slechter dan onder de Joodse "bezetting".
Nu schreeuwen ze moord en brand. Kortom: domme antisemieten zijn het, die gesluierde Hamas mannen die kinderen van 4 kalashnikovs in de hand duwen.
-weggejorist-
@MAXIMO 11-06-07 @ 12:52:
Filistijnen... O juist ja... Daar is nog een mooi spreekwoord van, overigens. Maar ik moet je teleurstellen, dat zijn niet dezelfde... Etnografisch en genetisch gesproken dan. Filistijnen waren van oorsprong een Myceens-Grieks piratenvolk (1 van de antieke zeevolken). Daar is niks meer van over. Alleen de naam is blijven hangen voor de landstreek waar ze ooit woonden.
Pharos 11-06-07 @ 13:00
Dat onweerlegbare bewijs bestaat uit een aantal foto's waarop te zien is dat het nooit een hellfire geweest kon zijn omdat dan de ambulance op zijn minst in brandplekken te zien moeten zijn. Geen brandplekje te vinden, dan praten we niet eens over de roest die de volgende dag door camera's is vastgelegd. Het was een mooi stukje propaganda, dat dan weer wel..........
.
Maar ik neem aan dat je vast wel een linkje hebt waar de camerabeelden mijn ongelijk kunnen aantonen, toch ?
.
Oh en een mening neerplempen valt volgens mij niet onder onweerlegbaar bewijs aantonen.
-weggejorist-
Lagonda 11-06-07 @ 12:57
Zeg jij, mijn mening is dat je een bewust of onbewust een denkfout maakt.
Dat het geen lieverdjes zijn weten we en dat ze ook geen kaas hebben gegeten van PR weten we ook maar zij zijn toch echt degene wie onrecht is aangedaan.
Wat dat betreft zouden wij Nederlanders ook strijd leveren als we 50 jaar bezet, geterroriseerd en gemarginaliseerd worden door een uit een ander continent verplaatst volk, hoop ik.
@Ignatius van Loyola, 12.34:
Man man, wat ben jij geïndoctrineerd zeg... Ongelooflijk. Over 'propaganda' gesproken.
.
En natuurlijk, het eerste dat de geïndoctrineerden doen is een conflict aangaan over semantiek en onweerlegbare bewijzen in twijfel trekken, met als doel het daadwerkelijke, moreel verwerpelijke onderwerp van gesprek te verbloemen en de discussie te laten verzanden in details.
.
De aanval op de ambulance klopt helemaal. Maar ik had je poging om het verhaal in twijfel te trekken al zien aankomen en dus onthul ik maar even het volgende feit dat ik expres achterhield: er werden TWEE Hellfires afgevuurd op de ambulance. Alleen explodeerde de eerste niet, met als gevolg dat de Hellfire aan de hand van de serienummers keurig herleid konden worden naar het Israelische leger. Voorts is het een zeer bekend verhaal en de Israelische regering heeft erkend dat er 'een incident' plaats had gevonden, maar heeft het daar altijd bij gelaten. En dan heb ik het nog niet eens over de camerabeelden die de aanval van A tot Z lieten zien. Dus daar sta je dan met je propaganda-gelul.
www.memri.org/palestinian.html
@MAXIMO: Ja, maar het is wel zo.
Lagonda 11-06-07 @ 12:53
Kan, maar nee, dat bedoelde ik dus niet.
MAXIMO: vrijheidSStrijders, bedoel je?
Ignatius van Loyola 11-06-07 @ 12:34
Helaas heb je gelijk. Niet dat de israeli's zulke lieverdjes zijn, maar in ieder geval zijn ze niet zo gestoord om iedere dode ( en het liefst kinderen ) , op te hemelen tot martelaar en de straten vol te hangen met posters van kinderen getooid in de werktuigen van het volk, nl. bomgordels, wapentuig en religieuze kretologie.
Het opzettelijk inzetten van kinderen voor de oorlog tegen alles wat niet islam is heeft een grote paralel naar de lui uit voornamelijk oost- europa die hun kinderen een pootje omdraaien ( kreupel maken ) zodat het uiteindelijk meer rendabele bedelaars worden.
Absoluut rucksichtlos , respectloos naar alles en iedereen, inclusief eigen kroost, verblind door een ideologie die alleen maar naar dood, verderf en ellende leidt. geen wonder dat de IDF nogal hard uit de hoek komt. wat gaan ze anders doen, toegeven? Overgeven? De doodskultus de sleutel van de stad overhandigen? Ze hebben geen keuze.
koerbagh 11-06-07 @ 12:33
Ooit weleens van de Filistijnen gehoord?
En ooit weleens aan een Palestijn gevraagd hoe je "Palestijn" zegt in zijn taal?
Ach, wat doen velen weer moeilijk, wel de terroristische bezettingSStaat Israel erkennen maar een beetje moeilijk doen over doorgeslagen vrijheidsstrijders.
Hypocresie ten top!
Koerbagh
das een kwestie van nog ff doorlezen dan. Of het zo'n mooi omschreven landje en volk was als er nu vaak beweerd wordt is idd maar de vraag, maar de romeinen gebruikten die naam al voor dat gebied. (Volgens hasbara.nl vanaf hadrianus)
En hoewel jij ws net zoveel waarde hecht aan de bijbel als ik, wordt ook daar al over een gelijknamig -weliswaar op zijn arabisch gespeld- volkje gesproken dat daar zwerft.
koerbagh 11-06-07 @ 12:33
Dat komt omdat de Palestijnen pas sinds 1967 bestaan. Een hele tactische zet van de Transjordaanse arabieren en Gaza-arabieren. Hierdoor heeft de internationale gemeenschap niet door dat de Transjordaanse arabieren en Gaza-arabieren vechten voor de 22ste Arabische staat.
Pharos 11-06-07 @ 12:22
Als de Arabieren niet stelselmatig ambulances zouden misbruiken als middel om terroristische operaties uit voeren dan zou de kans wellicht uiterst klein zijn als er zoiets tragisch zich voordoet.
Het is zelfs nog maar de vraag of het verhaal van dat dode gezin in de ambulance wel klopt. De verhalen over de vermeende burgerslachtoffers in een Libanees dorp, met veel kinderen onder de vermeende burgerslachtoffers, na een vermeende Israelische aanval bleek later ook een hoax. De groengehelmde man werd er een begrip door.
Vergeet niet dat Israel vecht tegen mensen die er zelfs niet voor terug zullen deinsen wat van hun eigen kroost te doden om maar kinderlijkjes - dankbaar propagandamateriaal - te hebben die ze voor de camera kunnen tonen om Israel te kunnen beschuldigen.
Wat zijn toch die Palestijnen waar iedereen het altijd over heeft? Ik kom ze voor 1948 nergens in de historische literatuur tegen.
@pharos: Amerika onderhoudt zakelijke contacten met oliestaten, en bedrijft opportune politiek; dat maakt ze nog geen vrienden van de islamitische ideologie. Het een is het ander niet. Amerika is bevriend met het Saoedische koningshuis, maar dat is helemaal niet zo geliefd bij de ware moslims. Sterker nog, het is de hoofdreden geweest van Bin Laden om Amerika aan te vallen; Bin Laden wil namelijk het Saoedische koningshuis vernietigen, en het land (en daarmee dus Mecca) onder het beheer van de "ware" islam brengen. Dus je lult uit je nek.
Overigens is Amerika op dit moment inderdaad bezig grote vrienden te worden met de Islam --- het gaat echt lekker in Irak.
Daarbij wil ik graag ook nog even het volgende kwijt, want kennelijk weten maar weinig mensen dit: Hamas is mede dankzij verdekte Israelische steun zo groot geworden.
.
"WAT?!?!"
.
Yep. Het is in kringen van inlichtingendiensten algemeen bekend dat Israel via de Aliyah Beth niet alleen de beweging die uiteindelijk tot Hamas leidde, maar ook andere Palestijnse bewegingen passieve danwel actieve steun gaf als tegengewicht voor Yassir Arafat's PLO en Fatah-bewegingen. Dit uit het oogpunt van 'divide et impera', ofwel 'divide and conquer'.
.
Net zoals Engelsen ooit veel steun gaven aan protestantse bewegingen in Noord-Ierland. Maar daar liep het op een gegeven moment volledig uit de hand en MI6 verloor de controle over die groeperingen - en dat is precies wat ook met Hamas gebeurde. They helped create the monster.
Awasawas,
Is menachem begin nu aan de macht? Nee, hij is inderdaad premier geweest, voltooid verleden tijd. Inderdaad fout, maar hij had het verborgen. Hamas komt openlijk voor haar inferieure terroristische standpunten uit.
En 'het tuig': je gaat er zoals elke moslim vanuit dat de Islam de wereld zal veroveren, dubbele agendahouder dat je bent. Als het moment daar is zal ik ervoor vechten, tot de dood. Smerig kutgeloof.
ekimov 11-06-07 @ 12:07
Militairen zijn ook gewoon jongens en tegenwoordig meisjes met een gezin die een hypotheek hebben. Maar als jij vind dat militairen wel vermoord mogen worden dan begrijp ik niet waarom Israel bv een land als Libanon binnen moet vallen om twee volgens jou terecht opgepakte soldaten te zoeken. Of denk je dat Israel gewoon weer gelogen heeft en dat als vals argument gebruikte.
@Sikkeneur: Ja, vandaar dus dat ik zei dat vrijmetselarij pro-joods is.
@Lagonda, 11.34:
De VS ZIJN al vriendjes met 'islam', maar alleen met moslims die toevallig de beschikking hebben over veel olie, of moslims die de belangen van de VS op welke wijze dan ook verdedigen. Ook zoiets, hé: niet één van die dictatoriale regimes (Egypte, Saoedi Arabië, Jordanië, Tunesië, Algerije etc) is democratisch gekozen maar dat is kennelijk geen enkel probleem. En tot aan 1990 steunden de VS nog Saddam Hussein, die iedere maand geld overmaakte naar - precies - diezelfde terroristische organisaties in Palestina die aanslagen pleegden op Israeli's. Dus wat nou, '(geen) vriendjes met islam'?
@Awasawas, 11.55:
Inderdaad, met Begin en de Stern Groep en al die andere fundamentalistisch-joodse groeperingen werd wél gepraat. Sterker, hun geweld had uiteindelijk effect. Maar met Hamas en anderen, neeeee, daar praten we niet mee!
@Ignatius van Loyola, 11.38:
"Dat komt omdat die partijen in de Knesset geen moordpartijen op touw zetten en de Hamas wel."
Is dat zo? Want het is maar hoe je het bekijkt. Een Hamas-aanhanger die in Tel Aviv een bus opblaast organiseert inderdaad een moordpartij, maar hoe zit het met een Israelische Apache die in het zuiden van Libanon een Hellfire-raket een ambulance injaagt waarin een gewond gezin zit? Hoppa, 2 meisjes van 3 en 6 jaar gereduceerd tot kleine stukjes, papa en mama dood, etc. Maar de Israelische regering hield een onderzoek naar die Apache-piloten gewoon tegen.
.
Hoe moeten Palestijnen of Libanezen dat dan zien? Moeten zij gewoon de schouder ophalen en denken: "Ach ja, collateral damage, heb je wel eens", of zouden zij dat van jou ook mogen zien als een ongegeneerde moordpartij? Kun jij het je uberhaupt voorstellen dat zij zo'n aanval op een ambulance (wit, met grote rode tekens enz) als niks anders zien dan een door de Israelische regering gesanctioneerde moordpartij beschouwen? (En dit is maar een van de vele, vele voorbeelden.)
Lagonda 11-06-07 @ 11:56
Je kan niet ontkennen dat de vrijmetselarij via de gristelijke tempeliers en de joodse koning Salomo terug gaat tot Hiram Abif (= Seqenenre, Thebaanse koning ten tijde van de in Egypte heersende Hyksos - proto-joden)
@TuigIsBack: Ach ja, dat was ik vergeten. Amerika is het enige onbetrouwbare land in de wereld.
@blendedperfection: Europa is al 2000 jaar een bolwerk van antisemitisme. Europeanen hebben altijd een pesthekel aan Joden gehad; niks nieuws onder de zon.
Ignatius van Loyola 11-06-07 @ 11:59
Jawel, de SP is wel een terroristische organisatie. En zodra zij aan de macht komen erken in Nederland niet meer als staat, en vlucht ik naar elders
Hahaha lees ook al die comments op die site. blah blah Nederlanders zijn Nazi's en willen alle joden dood hebben. Europa is een groot anti semitisme bolwerk. Jezus wat krijgen die Amerikanen op tv te zien zeg.
@ Lagonda 11-06-07 @ 11:34
Heel, heeel simpel gezegd... Die 'warme' band tussen de VS en Israel is een illussie. Warme banden met de VS bestaan gewoonweg niet. De VS is als een verwend kind, die als het ze niet meer zind altijd een nieuwe (betere) vrind vind.
Awasawas 11-06-07 @ 11:55
Hamas, naar oude Arabische/moslim tradities, wil zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers maken. Jij hebt het over een aanslag op een militair hoofdkwartier.
Zolang het 52 mongeaulen zijn, is er nog niet zoveel aan de hand. En Relus ter Beek en Joris Voorhoeve zitten er ook bij? Met die heren aan het roer stonden we lekker stevig met onze voeten in de oorlogsbodem.
Maar ik heb wel zo'n idee in welke hoek de de andere 50 mogen verwachten. Heel voorzichtig zeg ik dan dat de Nederlandse VolksUnie en de militante tak (Blood and Honour en Racial Volunteer Force) pro-hamas/pro-islamitisch is en geweld tegen Israel rechtvaardigt.
52 anti-semieten...
Pharos 11-06-07 @ 11:22
De PVV en de SP zijn geen terroristische organisaties.
@Olyrin: Vrijmetselarij is pro-joods, grappenmaker.
Menachem Begin wordt verantwoordelijk gehouden voor de terroristische bomaanslag op het Koning Davidhotel in Jeruzalem, waar op dat moment het Britse militaire hoofdkwartier was gevestigd en waarbij 91 mensen omkwamen.
waarom wel met de ene terorist wel onderhandelen en de ander niet ???
van Agt een goed statement... wat een flapdrol. De nieuwe held van links.
Koekel eens op de woorden:
vrijmetselarij Joris Voorhoeve
of
vrijmetselarij Reles ter Beek
Er zit hier een hogere macht achter
52 landverraders. Goebbels says: ''Well done, Hamas!''
52 smerige ratten..
'The Palestinians never miss an opportunity to miss an opportunity.'
nogmaals, ik vind het hele conflict in en in triest. Er is een zeer grote groep israeliten (als je het zo schrijft) die erg goed begrijpen waarom de palestijnen zo 'boos' zijn. Wederzijds is er ook een grote groep palestijnen. Er zijn bijvoorbeeld diverse voetbalteams die samen werken. enz. enz. Helaas is er beide kanten ook een grote groep extremisten die alsmaar de boel blijvens opstoken. Overigens was vorige week oud-premier van Agt in het gristenhondentalkshowding van meneer knevel. Hij had een erg goed statement enigszins in het voordeel van palestina, terwijl de joodse gemeenschap het eens wat met wat hij zei.
Volgens mij heeft de ellende van de Palestijnen meer met hun eigen infantiliteit te maken dan met Israel. Het meest schandelijke is natuurlijk dat links Europa deze infantiliteit hartstochtelijk mede in stand houdt.
Pharos 11-06-07 @ 11:22
Nou en? Wat maakt het uit of Hamas op democratische wijze macht hebben gekregen? Is democratie heilig? Is democratie eerlijk? Zijn er in het verleden niet genoeg voorbeelden te vinden van moordpartijen die na een democratische overwinning de macht overnamen?
Hamas is niet de vergelijken met partijen in de Knesset. Dat komt omdat die partijen in de Knesset geen moordpartijen op touw zetten en de Hamas wel. De enige beweging waar Hamas eventueel mee te vergelijken is, is de - niet meer bestaande - Kach-beweging. Maar daarbij dient aangetekend te worden dat Hamas veel gewelddadiger is en veel minder scrupuleus te werk gaat.
en zou zelfs het liefst de moskee op de Tempelberg opgeblazen zien.
Pharos 11-06-07 @ 11:22
goed plan , als ze dan eauk mekka er opblazen nog beter!
@Tuig Is Back 11-06-07 @ 11:29: Ja, ik ben met name benieuwd om te horen waarom (en met name *hoe*) de VS vriendjes gaat worden met de Islam.
Tuig Is Back 11-06-07 @ 11:29
Kom op nou man, waar blijft je onderbouwing ? Ik vind wat je zegt dermate prikkelend (hoewel ik het niet onderschrijf) dat ik op zich wel benieuwd ben naar je argumentatie. Niet om je af te zeiken maar uit interesse.
@ Bigi Bana Boy 11-06-07 @ 11:21
.
1+1=2
.
Waarom bieden we niet gewoon al die Palestijnen asiel aan?
1 heel groot pardon voor iedereen die lid is van Hamas dan verhuis Ik lekker naar Israel.
Ignatius van Loyola 11-06-07 @ 11:23
Daarmee bedoel ik: men zou een lichte verwonding bij een terroristische massamoordenaar onwenselijker en onmenselijker vinden dan het doden van een hele schoolklas.
@ed.. 11-06-07 @ 11:06
Eens. Een levensvatbare staat voor de Palestijnen, kolonisten oprotten uit de Westbank, erkenning van Israël door alle Palestijnse groeperingen. Oost-Jeruzalem onder internationaal bestuur. 'Vluchtelingen' geen terugkeer: die passen (door generaties doorfokken) nooit meer in Israël en moeten eindelijk eens integreren in de landen waar ze nu zitten. Stoppen met hen gebruiken als politiek pressiemiddel dus.
Veel Nederlandse Israël-haters zijn dit stadium van compromissen sluiten al voorbij en prediken zonder enige gêne dat de joodse staat opgeheven moet worden, geheel in lijn met de Hamas-doctrine.
ElEndoscoop 11-06-07 @ 11:06
Nee, die 52 landverraders roepen Israel op om de eigen belangen te schaden en een onvoordelige vrede te sluiten met niets ontziende, destructieve massamoordenaars. Als die 52 personen in dit geval al tot zulke smeerlapperij in staat zijn, maak dan je borst maar nat als dergelijk hamas-terrorisme zich in Nederland zou voordoen. Nederland heeft een slappe elite met een verduisterd realiteitsbesef en een verduisterde moraal. Als die 52 NSB-ers zouden moeten kiezen tussen het leven van een schoolklas of een lichte verwonding bij een terroristische massamoordenaar dan zouden zij voor het laatste kiezen.
HennyHenny 11-06-07 @ 11:14
Precies, wij zouden ons als klein onbetekenend kudtlandje eens een wat bescheidener rol moeten aanmeten en eens een keer wat vaker onze grote betweterige smoel moeten houden. Waarom we wij hier altijd voorop moeten lopen als het om controverses gaat is mij al jaren een raadsel.
't Is toch redelijk simpel. Voordat je politiek en diplomatiek kunt praten met een organisatie, moet je die eerst erkennen. Zolang dat niet gebeurt, kun je niet met ze praten, behalve 'off the record', en dat schiet niet op.
.
Daarbij: er wordt steeds gehannest en geluld dat Hamas Israël niet erkent, en dat Hamas ten principale stelt dat alle, door op dit moment door Israeli's bewoonde grond teruggegeven moet worden aan de Palestijnen, op religieuze gronden.
.
Welnu: geen enkele Israelische partij erkent noch Hamas, noch de Palestijnse staat. Daarnaast telt de Knesset (en de huidige Israelische regering) een stuk of 3 joods-fundamentalistische, ultra-orthodoxe partijen die feitelijk en principieel exact hetzelfde zeggen over Hamas, Fatah en de Palestijnen. Eén van die partijen roept al jaren openlijk op tot het verdrijven van Palestijnen uit heel de Levant en zou zelfs het liefst de moskee op de Tempelberg opgeblazen zien.
.
Dus waarom wel hen erkennen en ermee praten, terwijl dat met Hamas niet mag? Bovendien is de huidige macht van Hamas hen op democratische wijze gegeven door verkiezingen.
.
Stel je voor: 'het Westen', en dus ook de Nederlandse regering, roept de Palestijnen al jaren op om democratischer te zijn en verkiezingen e.d. te organiseren. Dan doet men dat, toevallig krijgt Hamas een meerderheid van de stemmen, en is het wéér niet goed. "Verkiezingen houden en organiseren prima, maar als daar een partij uitrolt met wie wij het niet eens zijn, dan praten we niet met u."
.
Stel je voor dat Geert Wilders of de SP (ik zeg maar wat) bij de volgende verkiezingen 30 zetels wint en in de regering komt en andere landen zouden daarom de banden met Nederland verbreken, wat zouden jullie dan zeggen?
Het zou op zijn minst dezelfde verontwaardiging brengen, lijkt me zo.
Ioannes 11-06-07 @ 11:15
Hear hear, vooral de laatste zin. De 52 blijven er maar vanuit gaan dat iedereen 'westers' georiënteerd is. Au fond zijn het nog altijd imperialisten die tegen beter weten in de hele wereld hun eigen denkraam willen opleggen.
Tuig Is Back 11-06-07 @ 11:17
Mag ik als meestal neutrale toeschouwer in het Israeilisch-Palestijnse konflikt zeggen dat je hier een kansloze stelling neerzet die je bovendien nergens op baseert ?
Ik vind dat er eigenlijk een website moet komen waarop Nederlanders laten weten het totaal niet eens te zijn met die 52 bojo's.
@ alle pro-Israel-posters...
Het net rond jullie favo vakantielandje sluit zich. Daar kunnen we het wel over eens zijn. Ik zeg nog 10, max. 15 jaar. West-Bank weg, Golan weg, Gaza weg en natuurlijk Jerusalem (onder VN-vlag) en dan komen de claims van gegoede Palestijnse families die hun huizen en bezittingen terug willen (net als Joden uit WOII) en als genadeklap dumpt de VS Israel omdat het beter is om vriendjes te worden met de Moslims. Mark my words: Israel, bye bye, zwaai zwaai! Zo, en nu is het tijd voor een Hollandse Nieuwe! Laters!
@ ElEndoscoop, nee dat zeggen ze niet. Men zegt dat Israël zich moet terugtrekken uit de "bezette" gebieden. Die gebieden horen nu eenmaal bij Israël. De arabische landen hebben hun kansen gehad en verloren. Wie z'n knikkers verliest moet niet janken.
Daarnaast zeggen cijfers over het aantal doden heel weinig. Israël is militair superieur aan de palestijnen en kan overal interveniëren, dit is niet mogelijk voor Hamas, die wat Qasam raketten (die bijna nooit doden maken, omdat de raket te primitief is) kunnen werpen en bussen om kunnen blazen (strenge politie controle's voorkomen volgens mij wel veel, maar de vraag is of dat een prettig leven is - zo'n politiestaat). Duitsland had ten tijde van de Amerikaanse invasie veel meer doden dan de Amerikaanse invasiemacht, puur een kwestie van mogelijkheden.
Uiteindelijk komt het er op neer dat beide volken slachtoffer van elkaar zijn en dat de hele kwestie niet zo simpel is op te lossen als deze 52 (minkukels overigens) mensen denken. Waarschijnlijk is er ook geen rationele oplossing mogelijk...
... oh oh, wat zet Nederland zichzelf toch weer voor lul... wanneer is dat toch eens afgelopen...
@solidstate @ 11:08
Juist, m.i. de enige juiste verklaring
@hieronymus
ik heb het over de gebieden die nu als 'bezet' gebied worden gezien. daar kraaien ze nu over. geef ze dit kleine stukkie zandbak en zeg dan... nou jongens, jullie hebben jullie zin, dus nu niet meer zeuren. doen ze dit wel, dan keihard aanpakken die hap...
@ElEndoscoop
Het zootje ongeregeld dat die verklaring heeft ondertekend kunnen we tot de categorie foute mensen rekenen.
Dat maakt die verklaring zo verdacht.
Wil je iets oplossen, dan moet je eerst de oorzaak wegnemen. En die oorzaak is in dit geval het feit dat Hamas cs de staat Israel wil wegvagen.
Shalome,
Waarom dan?
Men zaait wat men oogst --- het is nooit anders geweest. Het grootste probleem wordt gevormd door een groep Palestijnen, die niet kunnen verkroppen dat ze het keer op keer afleggen tegen de grote Satan Israel, en geen middel onbeproefd laten om --- vaak onder aanvuring van hun religie --- Israel aan te vallen. Ook kindsoldaten worden hierbij ingezet, wat aangeeft dat de Palestijnen eigenlijk helemaal geen middelen hebben om een oorlog te voeren --- ze blijven het alleen keer op keer proberen, met alle gevolgen van dien. Dat de gevallen kinderen eerst als soldaten worden ingezet, om vervolgens hun lichamen met veel pathos voor de camera's van de internatiole pers langs te zeulen om "de joden" de schuld te kunnen geven, is natuurlijk bijzonder wrang.
Wat nog wranger is, is dat de Palestijnen, met hun via de VN afgedwongen onafhankelijkheid, hun hoofd nog dieper in de strop steken door Hamas de macht in handen te geven, en niet langer de lijn van Arafat's PLO te volgen --- waardoor de onderlinge strijd alleen maar is verhevigd. Sinds de wisseling van de wacht in januari 2006 zijn meer dan vierhonderd Palestijnen bij onderlinge gevechten omgekomen. Het einde is nog lang niet in zicht. Het ene na het andere staakt-het-vuren wordt verbroken, interventies door invloedrijke landen zoals Saudi-Arabië hebben geen enkel effect. Dat betekent dat riskante vredesplannen die Israëls toekomst in gevaar brengen volledig van de baan zijn, tenzij het iemand een goed idee lijkt om de Palestijnse burgeroorlog naar de Westbank te exporteren. Terwijl in Gaza het Palestijnse nationalisme bezig is ten onder te gaan, is Israëls torenhoge staatschuld veranderd in een overschot van 37 miljard dollar, groeit de economie met vijf procent, zit de inflatie op nul procent en ligt het gemiddelde inkomen rond de 22.000 dollar.
Het is afgelopen met de Palestijnse droom, althans totdat de Palestijnen zich bevrijden van de Islamistische nachtmerrie. Het vreemde is dat meeste Israëli's zich al lang niet meer verzetten tegen het idee van een Palestijnse staat. In theorie is dit natuurlijk ook de oplossing. Maar in de praktijk is Palestijnse onafhankelijkheid hoofdzakelijk een ramp voor Palestijnen en dat allemaal dankzij resolutie 799.
ElEndoscoop 11-06-07 @ 10:41
Erg misleidend om belligerente jongeren en kinderen met elkaar gelijk te stellen.
De Palestijnen zijn gewoon jaloers op de Israelies. Ze zouden het liefst hetzelfde, maar liever nog, veel meer, slachtoffers onder de Israelies maken. Het lukt ze alleen niet, maar da's wat anders.
Niet alleen het aantal slachtoffers telt maar ook het aantal gewenste slachtoffers telt. Wat dat betreft zijn de Palestijnen veel wreder.
Dus: niet onderhandelen met Hamas zolang ze er op uit zijn alle Israelies de zee in te jagen.
imr 11-06-07 @ 11:10
Exact. Als ze nu 's in hun eigen achtertuin kijken, zien ze moslims met volgevreten pens, pradaschoenen, gelijke rechten & kansen en 365 vakantiedagen per jaar.
Ik ben dat hele land met al zijn inwoners, Israelis en Palestijnen al jaren zat.
Een onoplosbare Gordiaanse knoop is het inmiddels geworden en de hele wereld mag meegenieten. De hoofdrolspelers die de hele wererld in gijzeling houden zijn religieuze fanatici want vlak na die bebaarde imbecielen van Hamas ook de, al net zo onverdraagzame, zionistische kolonisten niet uit.
Die laatste groep, die ik overigens niet als de standaard Israeli zie, laten zich al net zo fanatiek inspireren door de woorden in de Torah als die van Hamas door wat er in de Koran staat. Geen haar beter in mijn ogen.
Er zijn op zich genoeg redelijke Palestijnen en Joden te vinden maar het is dit soort fanatiek tuig dat de toon zet in dit hele verhaal.
De invloed die dat, op zich onbeduidende, konflikt heeft op de veiligheidssituatie is zo onevenredig groot. Laten we eerlijk wezen is het konflikt nu zo wezenlijk anders dan andere problemen in de wereld als je naar de absolute aantallen kijkt. Het is enkel en alleen maar omdat het land als bakermat van drie wereldreligies geldt, dat het zulke buitensporige dimensies heeft aangenomen. Madrid, New York, Bali ... allemaal terug te leiden op dat gedoe daar op die paar honderd vierkante kilometers aan de Middellandse Zee. Wat hebben wij er eigenlijk sec gesproken mee te maken ? Alles natuurlijk want de gevolgen zijn inmiddels zelfs in de kansenzones van onze grote steden voelbaar, maar strikt genomen hebben we er helemaal geen ene kloot mee te maken.
Ik weet niet wat er met dat land is en ik vind dat er alleen maar overlast vandaan komt. Het Christendom, de Islam, het Jodendom .... wees maar blij met de zegeningen die het ons gebracht heeft. Hoeveel bloed is er al verspild in naam van die dwaalleren ?
Waar bemoeien deze mensen zich mee. Hebben we niet genoeg problemen hier in Nederland die eerst eens opgelost moeten worden?
Ga eerst eens in eigen land beginnen met oplossen van problemen voordat je je bemoeien met het buitenland.
ElEndoscoop 11-06-07 @ 11:06
Ja, is verkeerd want ze spelen hele foute mensen in de kaart. Ik had het kunnen pruimen als ze tegelijkertijd Darfur in hun advertentie hadden opgenomen, de bezetting van de Westelijke Sahara door Marokko en de Chinese bezetting van Tibet.
ed.. 11-06-07 @ 11:06
Het eerste is ineffectief, immers, de palestijnen hebben al laten zien aangegeven dat wanneer israel bezet gebied verlaat, hun doelen gewoon verlegt worden: Ipv terugtrekking uit bezet gebied, totale vernietiging van israel.
Het tweede is niet nodig, het israelische leger pakt nu al beide partijen aan die zich niet volgens het boekje gedragen.
Nog een comment van die site:
The Dutch are so afraid, just like the rest of the European continent. They think that if they bow down to the Islamists and take an anti-Israeli and anti-American stance that the Islamists will leave them unscathed. They don`t seem to remember history, don`t remember that the spread of Islam, the conquering of nations including Euopean ones and the Dhimmitude and slaughtering of non-Muslims has occured long before 1948.
Either that or they are just unable to contain their antisemitism. One or the other.
misschien moet de schuldvraag maar es achterwege blijven en moeten we ons hier op de oplossing focussen... israel uit de bezette gebieden, strenge VN controle hierop (met de hulp van de VS) en iedereen die dan nog amok maakt zionist of palestijn, keihard aanpakken...
Shalome,
Het enige dat die 52 ondertekenaars volgens mij zeggen is: "doe relaxed iedereen!". Zal inderdaad niks oplossen maar is het verkeerd?
DT71 11-06-07 @ 10:28
Stel je wilt kotsen, maar je vindt de vinger achter in de keel een te rigoreuze maatregel. Zeg dan de volgende mantra op: "Paul Rosenmöller, Hans van Mierlo, Hans Dijkstal, Geert Mak, Dries van Agt, Huub Oosterhuis, Wim Kok(Nou, als je daar niet van moet kokken dan weet ik het ook niet meer)."
BroncO 11-06-07 @ 10:32
Als abos een bekende Nederlander zou zijn geweest dan zou hij dit lijstje ondertekend hebben. En hij zou met nog meer passie een petitie ondertekenen waarin tot de vernietiging van Israel of het wereldjodendom wordt opgeroepen. Volgens abos vernietigen de joden namelijk al duizenden jaren lang volken en culturen.
ElEndoscoop 11-06-07 @ 10:57
De joodse staat ligt in een gebied waar de afgelopen duizenden jaren een compleet andere levenswijze is ontstaan dan die van de joden. Het is onmogelijk daar een blauwdruk toe te passen van hoe westerlingen vrede sluiten. Daarom is die verklaring van 52BN-ers zo ontstellend kortzichtig.
Deze Hamas, waarvoor Gretta en Dries zo warm pleiten, maar Conny Mus dus toch echt niet:
www.villamedia.nl/n/nvj/nieuws/2007jun...
Cojones,
Hitler was echt geen gekozen democratisch leider hoor. Hij heeft een soort van staatsgreep gepleegd: hij heeft de rijkspresident zo onder druk gezet dat die hem benoemde tot rijkskanselier..
@Hieronymus van Alphe 11-06-07
Heb jeugdjournaal en Zembla niet gezien.
Maar het is gewoon een stuk geschiedenis, een vak waar op school weinig of niets meer aan gedaan wordt. Daarom is het zo makkelijk om te hersenspoelen.
En laten we nooit vergeten, Israel is een democratie, kunnen we van de moslimlanden niet zeggen.
En binnenkort NOG MINDER sabra's deaud www.defensenews.com/story.php?F=280327... en Ha'Aretz weer een stukje veiliger.
Het leven is mooi!
@Andreas B. 11-06-07 @ 10:48
Jij gaat er dan voor het gemak van uit dat democratie gelijk staat aan een moreel gelijk. De Joden hebben al eens eerder een akkefietje gehad et een democratisch gekozen leider.
Democratie is twee wolven en een schaap die beslissen wat er vanavond gegeten wordt.
En al die mensen in markten en bussen die vroegen erom om opgeblazen te worden?
retep123 11-06-07 @ 10:54
Toevallig deze week nog een stukje meegekregen van wat ze de kinderen voorschotelen in het jeugdjournaal of volwassenen via zembla? Precies wat jij hier zegt. Er wordt een eentonig, enkelzijdig stuk neergezet over hoe zielig de palestijnse kindertjes in de israelische gevangenis wel niet zijn. Er wordt kort vermeld dat de kindertjes stenen gooien, en dat israel de palestijnse gebieden verovert heeft, een veertig jaar geleden. De reden daartoe wordt er letterlijk bij verzwegen. Bovendien wordt ook verzwegen dat de stenengooiers van vandaag de zelfmoordenaars van morgen zijn. Lang leve links...
Shalome,
Kijk zelf maar wat ze aan het doen waren op die site. De ene helft is stenen aan het gooien (iets dat verkeerd is en niks oplost, maar waar je iemand niet voor mag doodschieten), de andere helft was een boterham aan het eten of aan zijn zak aan het krabben. Ik snap wel dat je in Israel wil geloven om andere redenen, is ook niet verkeerd ofzo, maar de balans van het geweld is voor mij veelzeggend.
@ElEndoscoop
nummers zeggen toch helemaal niets? dat is hetzelfde als wat die canadese mevrouw zei over onze jongens in afghanistan, er zijn meer canadezen dood dan nderlanders (83-1 of zoiets), dus zijn de nederlanders mietjes... een dode is toch al genoeg om te zeggen jongens stop er es mee... israel is fout en de hamas is fout...
Een van de comments daar bij haaretz:
Amsterdam will soon be one of the first European cities to have an Arab Muslim majority. They will have their own Paris style intifada in the coming years as a reward for the generosity of their welfare state. The Islamification of Holland is continuing at a rapid pace, just one more Muslim country in the future.
Aanleiding tot die verklaring was het feit dat de 6 daagse oorlog 40 jaar geleden plaats vond.
En wat was de oorzaak van die 6 daagse oorlog?
Gewoon lijfsbehoud voor Israel. Zonder die oorlog hadden ze niet bestaan en was het net zo'n zandwoestijn geworden als bij die lieve buren.
Bron van alle ellende is het niet aflatende streven om Israel van de kaart te vegen.
Ik schaam me diep voor het tuig dat deze verklaring heeft getekend. Weer een bewijs, de kogel komt van links.
ElEndoscoop 11-06-07 @ 10:43
Als de exploitatie van Palestijnse kinderen door terroristen nieuw voor je is, kan ik verder weinig voor je doen. Je maakt jezelf er trouwens ook schuldig aan, met je cijferkolommetjes.
ElEndoscoop 11-06-07 @ 10:50
Zoals al eerder wordt gezegt in dit topic geeft dat niet aan wie de agressor is. De palestijnen hebben meerdere keren aangegeven dat wanneer ze een vinger krijgen, ze meteen je hand van je romp (willen) trekken. Het israelische leger richt op terroristen en wannabe-terroristen, die laatste werden afgelopen week verheerlijkt bij zembla en het jeugdjournaal, linkse indoctrinatie van kinderen in NL. Palestijnen richten doelgericht op burgers en kinderen. Daar ligt zelfs hun prioriteit. Dat maakt de palestijnen de lepralijers van de regio, dodentallen doen er dan niet meer toe.
Logisch als Iran en atoombom op je wilt gooien met zo'n idioot van een president
Nog even voor de duidelijkheid: die lui in dat pamflet zeggen helemaal niks over Hamas en ik ook niet. Ik heb daar geen verstand van. Het enige dat mij opvalt is dat er veel meer Palestijnse doden dan Israelische doden vallen.
@diseth
waar in die verklaring staat dat zij hamas onvoorwaardelijk steunen dan? ik lees toch de hele tijd 'BEIDE' partijen zijn fout bezig?
Well, that is pretty fucking fast!
www.nu.nl/news/1108862/21/Isra%EBl_lan...
@Tuig is Back
misschien proberen ze zichzelf alleen maar te verdedigen. Ze proberen dat gebied niet te veroveren. een gebied dat niet eens van de palestijen is dus...
@zum kotzen 11-06-07 @ 10:46
Dank. En hop:
en.wikipedia.org/wiki/Israel_Defense_F...
More than 320 civilians were among a threefold increase in the number of Palestinians killed by Israeli security forces last year, according to Amnesty International. The human rights group's 2007 report says that over half of the more than 650 Palestinians killed in 2006 were civilians, 120 of them children and young people under 18. Amnesty defines civilians, "as people that are reasonably supposed never to have been involved in armed operations".
While Amnesty said that dozens of Palestinians were killed in the West Bank it pointed out that most of the increase resulted from aerial and artillery bombardments in Gaza after the abduction of the Israeli corporal Gilad Shalit in late June and in response to increased Qassam rocket fire on Israel. These included, for example, the shelling of a house in the northern town of Beit Hanoun which killed 17 members of the Athamneh family.
The report said 21 Israeli civilians were killed by Palestinians militants in the same year, the lowest figure since the beginning of the second intifada in 2000.
news.independent.co.uk/world/middle_ea...
Ik weet wel dat mensen zich hebben ingegraven in hun standpunten en er helemaal geen belang bij hebben om hun mening te veranderen, maar misschien dat voor sommigen dit soort cijfers wat perspectief biedt.
Er stond (voor de verandering) een goed stukje van Yasha aka Arnon Grunberg in de VPRO gids van vorige week. Korte samenvatting: Wj vinden dat de democratie over de wereld verspreid moet worden. Wij hopen dat er in niet-westerse landen op korte termijn net zo democratisch zal toegaan als bij ons. Maar vervolgens vinden wij het heel normaal en eigenlijk ook betrekkelijk fatsoenlijk vinden als de resultaten van verkiezingen opeens neite meer tellen waneer de resultaten ons niet aanstaan.
Veiligheidsinstanties in Israel hebben de regering geadviseerd om de dialoog met Hamas aan te gaan, maar die dialoog is onder druk van Amerika nooit tot stand gekomen. Het negeren van de democratische verkiezingen in naam van het bestrijden van extremisme zal in de praktijk alleen maar versteking van extremisme betekenen.
erken hamas?
haHAHAHAHAA
iedereen die hamas erkent is medeverantwoordelijk voor aanslagen die die mogeaulen plegen.
Joris Voorhoeve op de lijst valt me vrij tegen
Van de overigen had ik nix anders verwacht
@Quasi 11-06-07 @ 10:26
nl.wikipedia.org/wiki/Qassam-raket
@ElEndoscoop 11-06-07 @ 10:26
Nogmaals. Het aantal doden in een conflict zegt he-le-maal NIKS over wie de agressor zou zijn, het zegt alleen wat over het beschikbare militaire materieel. Hamas doet er alles aan om zoveel mogelijk burgers te doden. Voor zover je die Qassam-troep kunt richten, wordt er gericht op dorpen en steden, niet op militaire doelen zoals controleposten.
Zolang de krullen hun eigen 10 geboden niet respecteren (o.a. Gij zult niet begeren uws naasten huis...), zullen ze blijven branden in de hel die het Midden Oosten heet. Amen.
@ElEndoscoop 11-06-07 @ 10:42
Whahhaha! Nee, Hamas doet aan oorlogsrecht!!! Wat een bud-argument.
En nu ga ik werken.
@ElEndoscoop
check de reactie van KaiserSoza van 10:35 misschien heldert dat het één ander op...
@ElEndoscoop 11-06-07 @ 10:35
De palestijen hebben in de intifada doelbewust kinderen ingezet. Geen wonder dus dat er veel meer palestijnse slachtoffers zijn.
Shalome,
Oh ja en Joden eten stiekem hersens, geven alleen maar om geld en hebben een complot bedacht om de wereld te veroveren? Je zou toch denken dat jij dat soort etnische propaganda niet zou geloven.
Kees MAf,
Prima dat je dat goed wil praten, maar het is tegen het internationaal oorlogsrecht. Wilders vindt dit ook, je wordt in ieder geval vertegenwoordigd.
Droevigheid heerst, hoe kan dit land daar aandacht aan geven. Hoe minder aandacht er aan gegeven wordt hoe sneller ze daar ophouden met zeauj maken
@ed.. 11-06-07 @ 10:39
Omdat 99 van de 100 keer anti-zionisme gepaard gaat met expliciete steun voor groeperingen en organisaties die uit zijn op de totale vernietiging van de Israëlische staat en alle joden het liefst onder de grond zien.
ElEndoscoop 11-06-07 @ 10:37
Omdat Israeliers tot het uiterste gaan om hun kinderen te beschermen, en Palestijnen er geen been in zien hun eigen kinderen op te offeren.
@ElEndoscoop 11-06-07 @ 10:37
Op zich boeiende link. Al tellen ze dus ook 'kids' mee waar dan bij staat '... while throwing stones...'. Ja zeg, als je met stenen gaat smijten naar de IDF weet je wat je kunt verwachten. Verder heb ik het niet zo op wedstijdjes wie-de-meeste-doden-te-betreuren-heeft-is-slachtoffer. Ik denk dat er in WOII meer Duitsers zijn gedood dan Nederlanders.
In 2007: 0 Israelische kinderen dood, 24 Palestijnse www.rememberthesechildren.org/remember...
Mahmoud Hussam abu-Salha, 15, of Nablus, killed by IDF gunfire to his head while throwing stones during an incursion.
Mahran Zakaria Salman abu-Nsir, 16, of Deir al-Balah, killed by IDF gunfire while trying to cross the Gaza perimeter fence for work in Israel.
Fadel Mutlaq Daji Balawna, 17, of Tulkarm, killed by undercover IDF gunfire to his back while attempting to escape arrest.
Muhammad Ibrahim Ismael Jaber Barghouti, 17, of Aboud, near Ramallah, killed by IDF gunfire, from a jeep, while throwing stones.
Tahrir Hisham Abul-Jedian, 17, of Jabalya refugee camp, Gaza, died of head wounds sustained Oct. 4, 2004 from IDF gunfire while inside her home during an incursion.
Bushra Naji Wahesh Bargheesh, 17, of Jenin, killed by IDF gunfire to her head while in her bedroom during an incursion.
Abdul-Karim Karim Khaled Zahran, 15, of Deir abu-Mashal, near Ramallah, killed by IDF gunfire to his chest while grazing animals.
Muhammad Abdul-Fattah Abu-Moti, 16, of Beit Hanoun, Gaza, killed, with his older brother, by an IDF missile while shepherding livestock in the al-Zaytoun area southwest of Beit Hanoun.
hamas en israel zijn beide kudt. Maken zich both schuldig aan mens onterende taferelen. Mahja Us pal achter israel, Aravbieren achter palestina. Nah kortom dat duurt nog tig jaar voordat het goed is.
@reaguurders
waarom is anti-israel (of beter anti-insraelische bezettingspolitiek) altijd weer gelijk aan anti-semitisme? volgens mij is dat laatste haat jegens een bovolkingsgroep op ras kenmerken en het eerste toch gewoon 'het niet eens zijn' met de politiek die de staat israel voert.
Leuke reacties ook op die site over ''onze ideeen'' reacties als Srebrenica, apartheid, kolonieen etc etc
@tipo 11-06-07 @ 10:35
Ik zeg stop bij die halte waar die zelfontbrander binnen kan komen om in het gangpad te kunnen gaan staan....
Shalome en Kees Maf, check de link van 10:35
Bovendien, ik snap niet goed dat de club die drie keer zoveel mensen vermoordt het slachtoffer is. Palestijns gewapend verzet is even slecht, maar de verhoudingen van burgerdoden (zie die link) laten je wel twijfelen.
@ElEndoscoop 11-06-07 @ 10:35
Heeft wellicht te maken met de Hamas die zich tijdens het gewapende conflict de burgers als schild gebruikte?
Hoeveel bejaarden stervern er niet in Nederland door uitdroging: TE VEEL
52 mensen passen precies in 1 bus...
Zum Kotze, Quasi,
Totaal aantal Israelische kinderen gedood door Palestijnen sinds 2000: 118. Totaal aantal Palestijnse kinderen gedood door Israeliers sinds 2000: 943.
www.rememberthesechildren.org/remember...
Natuurlijk doen Palestijnse kinderen misschien meer mee met het conflict, maar ik denk niet dat een kind een Israelische soldaat zo kan bedreigen dat ie er op los schiet uit zelfverdediging.
Thalassa 11-06-07 @ 10:32
Ik ging in op dat andere commentaar waarin politiek correcten beweren dat islamitisch extremisme een oplosbare oorzaak heeft. Dat is dus een sprookje.
@Jokkebrok 11-06-07 @ 10:32
Iets met Stockholm?
@ElEndoscoop 11-06-07 @ 10:26
Zeg, je rekent toch niet de Palestijnen mee die omkomen door onderling gweld, hè?! Zoals je weet pruimen Fatah en Hamas elkaar niet zo.
Al die BOE HOE joden die zitten te janken.... Lees de bijbel...
Menachem Wolfovitch Begin werd geboren in Brest in Rusland waar hij vanaf 1939 de leider van de Zionistische Betar-organisatie was. In 1940-1941 was hij gevangengezet in de Sovjet-Unie. Vanaf 1942 was hij lid van de Irgoen Tsewa'i Leoemi (Hebreeuws voor Nationale Legerorganisatie, afgekort als Etsel) en in 1947 nam hij daar de leiding over. Begin wordt verantwoordelijk gehouden voor de terroristische bomaanslag op het Koning Davidhotel in Jeruzalem, waar op dat moment het Britse militaire hoofdkwartier was gevestigd en waarbij 91 mensen omkwamen.
Met de vriendelijke groeten van Wikipeda
Abos 1 van de 52?
Hoe heet dat syndroom ook alweer waarbij mensen worden gegijzeld en vervolgens volledig door de bril van hun gijzelnemers de wereld gaan bezien ?
Ik bedoel hoe ver wil je gaan om terreur hier op een afstand te houden.
Deze 52 elitaire lafbekken zouden Nederland nog verkopen wanneer hun dat zo uitkomt.
Even voor de goede orde , ik ben geen zionist.
Shalome... Al 1400 jaar??? God, was al vanaf het begin bezig om de boel uit te roeien. Ken U bijbel!!!
Praktisch gezien - volgens de bijbel - zijn wij gewoon op deze aarde om elkaar naar de klote te helpen...
En toevallig heten die gasten HAMAS.... En niet Ben Cohen....
ElEndoscoop 11-06-07 @ 10:26
Het is niet dat de Pallies het niet proberen, om het dodencijfer onder joden op te krikken. Alleen zijn de Israeliers steeds slimmer geworden in het verijdelen van aanslagen, die oplopen tot zo'n 40 a 50/maand.
@Quasi 11-06-07 @ 10:23
U zit iedere keer te peopen ofzo, als die Funniest Lebanese Home videoos op TV zijn met 5 jarigen die zo zoet rijmpjes opzeggen, dat ze zich op gaan blazen en zoveel mogelijk Joden mee te nemen, om dan bij mama te kunnen zijn bij Allah (grmbl)
zum kotzen 11-06-07 @ 10:17
Sprookjes, amice. Extremisme hoort bij de islam vanaf het begin, al 1400 jaar dus.
Daarnaast zou ik geen weldadiger land kennen dan Nederland, en ook hier heb je extremisten met een vette pens, alle kansen en rechten en 365 vakantiedagen per jaar.
Polikor vraagt zich dus ook niet af waarom er geen terreuraanslagen zijn in bijv Rio, waar stinkend rijke en ellendig arme sloppenwijken naast elkaar liggen. They just beat around the bush (-> islam).
LOL@ Ignatius; Noem nog eens zo'n lekker rijtje. M'n ontbijt hield ik nog net binnen.
Joden maken geen shoarma als Ben Cohen... Laat dat duidelijk zijn.
@Thalassa 11-06-07 @ 10:23
Ik! Ik erken dat Hamas een organisatie van radicale moslims is die met terrorsitische acticiteiten haar doel, het vernietigen van de staat Israël, nastreeft. Maar dat is vast niet het soort erkenning dat je bedoelt.
@zum kotzen
'relatief weinig'? Kom 'ns met getallen dan.
En doe nog maar wat bronvermeldingen over dat lagerkogeltjes geneuzel.
Ik wed dat er een nieuwe commissie komt die de commissie ervoor controleert op commissiefouten. En daarna gaan we met z'n allen naar Ben Cohen op de Rozengracht voor het lekkerste broodje shoarma....
Zum kotzen
Ja zou kunnen (is natuurlijk complete speculatie) maar op dit moment vallen er drie keer meer Palestijnen dood dan Israeliers. Wie is dan de agressor?
Een clubje van jodenhaters, zelfhaters en links-extremisten komt tot deze oproep om deze stadbusmoordenaars te erkennen. Antisemieten als Dries van Agt. Dhimmies 0,66 als Bert Bakker, Hanneke Gelderblom en Hans van Mierlo. Dwaallichttheologen als Huub Oosterhuis, Jacobine Geel, Maria ter Steeg en Nico Terlinden. Bâh, Geert Mak. Bâh Paul Rosenmöller. Bâh Hans Dijkstal. Het is echt een lijst van mensen die ik onuitstaanbaar vind.
Had dat edele Hamasclubje ook niet ook een erkenning kunnen doen om de impasse wat te breken?
Of is dat weer te veel gevraagd voor de eeuwig voor het tuig knielende klootzakken?
@ElEndoscoop 11-06-07 @ 10:17
Als Hamas wat betere Qassam-vuurpijlen kon maken, zouden de slachtofferverhoudingen wel anders liggen. Dat er relatief weinig Israëli's omkomen is niet te danken aan Palestijnse terughoudendheid, maar aan hun achterlijkheid. Wist je dat het Palestijnse vuurwerk wordt voorzien van een paar kg lagerkogeltjes voor maximale dood en verderf bij de burgerdoelen waarop wordt gemikt?
@zum kotzen:
Kun je die argumenten ook met wat bronnen staven? Waar haal je die 'feiten' vandaan?
Ik dank u.
Hadden ze soms een broodje Shoarma gegeten ???? Welke gek erkent de Hamas?
Impasse doorbreken = Hamas erkennen? Dacht 't niet. Wat overblijft is een volledig onrealistisch, onjuist en nietszeggend stukje tekst. Zoals zo vaak wordt uitgegaan van de policor mantra 'ellendige omstandigheden kweken terroristen'. Leg mij dan maar eens uit waarom veel zelfmoordterroristen een goede baan en dito maatschappelijke positie hadden (jurist, geestelijke, etc).
Voor de beeldvorming van de 52 wereldvreemden: terroristen worden gekweekt door een niet aflatende haat-indoctrinatie die zo ongeveer in de wieg begint.
Israel maakte de afgelopen decennia jaarlijks meer dan drie keer zoveel slachtoffers als de Palestijnen. En ze zitten op land dat niet van hun is. Ze zijn een miljard VN-resoluties niet nagekomen. Natuurlijk moeten die bommenleggers oprotten maar het is wel duidelijk hoe de verhoudingen liggen.
men... die arme palestijnen leven al 60 jaar onder de bezetting.
het wordt hoog tijd dat dat wordt opgelost. bijvoorbeeld door ze syrie in te jagen of in de zee te dumpen
Misschien moet Voorhoeve eerst deze documentaire van 4 juni jl. even bekijken, voordat ie met z'n selectieve verontwaardiging op de proppen komt.
player.omroep.nl/?aflid=4774855
Het gas en haar beleggingsvormen is altijd groener bij hamas.
Leuk stel: Jan Pronk, Bas de Gaay Fortman, Ter Beek, Voorhoeve, Dijkstal, Bert Bakker, je moet er toch niet aan denken dat dit zooitje zich organiseert als ooit in 0031 de pleuris uitbreekt?
52 antismeitische landverraders op een krantenpagina, the horror.
Voorstel: nooit meer een Israel, palestina, hamas topic. Ik wordt er zo moe van..
Ik zie alleen maar een oproep voor beide partijen eigenlijk...
Hamas rijmt op gas. Juist.
Where stands that she Hamas recognizen wanten dan?
ik kna 300 wroodne per mnuit tynpen
Wat een gelul ze hebben het nergens over Hamas
Off topic: dit is Kees Hudig www.indymedia.nl/nl/2007/06/45322.shtm...
Nog nieuws?
REAGEER OOK