Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De prioriteitenlijst van Camiel Eurlings

ik zuigKastnicht, Limburger maar bovenal minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings heeft een bijzondere werkwijze. Zoals de pliesie liever stoepfietsers bekeurt dan boeven vangt regelt Camiel eerst de neuzelzaken in plaats van hoofdzaken als het fileprobleem de wereld uit te helpen. Tijd voor een lijstje: Nog dit jaar prijspalen langs snelwegen. Het op de lange baan schuiven van een Randstad-provincie. APK benzineauto's per twee jaar. De A12 niet overkappen. Lintjes opspelden in de naam van de koningin. Drugsgeneuzel. Neuzelonderzoeken laten uitvoeren. Schiphol verplaatsen. Verkeersdoden afkopen. Eigenhandig de auto fietsveiliger maken. Het revolutionaire alcoholautoslot volgend jaar nog invoeren. Alweer een revolutionaire ontdekking van Kameel. Kortom, Kameel komt graag dagelijks in het nieuws, vandaag weer met geniale plan om een landelijk opererende fietsschool op te zetten voor de minder bedeelde, zwakkere fietsers in deze maatschappij. Hij handelt met de doeltreffendheid zoals we die van onze verkeersministers gewend zijn. Voor overige geniale plannen vanaf Planeet Kameel verwijzen we u graag verder.

Reaguursels

Inloggen

De eerste vraag van Eurlings aan zijn ambtenaren is altijd "hoe ligt dit politiek" ? Tja, daar bouw je geen constisten beleid mee op.

duive030 | 16-05-07 | 13:26

Erg, erger, Camielst

huftur | 16-05-07 | 13:05

Jezus wat geweldig.

tomba | 16-05-07 | 12:43

De HSL is een stukje spoorweg van nog geen 100 km, waar men straks zo'n kleine 9 jaar aan bouwt. En nog steeds geen trein die er overheen rijdt. Ter vergelijk: Nieuwe hogesnelheidslijn Parijs-Straatsburg, lengte 430 km, bouwtijd 5 jaar. En Eurlings heeft het over "relatief omgaan met planningen inzake de openstelling van de HSL"..... arm landje aan de Noordzee, het land van de vele gemiste kansen.

Sendis | 16-05-07 | 11:22

Het is echt, echt, fantastisch werk wat die man aflevert.

investin | 16-05-07 | 10:36

@onzekant 15-05-07 @ 21:58 - Als beloofd. De mensen waren vroeger, ten tijden van de hoogtij van het christendom, net zo bang als nu. De kerk zorgde wel dat het volk het druk had met sidderen voor de kerk. Immers, als het volk iets anders omhanden had, zou het wel eens voor zichzelf kunnen gaan denken.
.
Hetzelfde gebeurt nu. Je bent slaaf van de rekening, en de verstupidisering van bijvoorbeeld televisie is volgens mij echt niet toevallig.

ViagraFalls | 16-05-07 | 09:03

Nu ga ik even los:

Gisteren kwam er een rapport uit van het ministerie van VROM, waarin staat dat NL op een verkeersinfarct afstevent. Dit ligt uiteraard niet aan het in steeds grotere mate tekort komende wegennet, maar aan de steeds grotere hoeveelheid auto's op 's lands wegen. Ik overweeg serieus mijn ANWB-lidmaatschap op te zeggen, want ook deze club, notabene voor en door de automobilisten, zegt in feite dat files gewoon ons aller eigen schuld zijn.

Het is toch eigenlijk te asociaal voor woorden?
Per jaar 16 mljrd innen aan vaste inkomsten van de autorijders, maar investeren in een goede infrastructuur ho maar. Verschillende overheidslagen werken massaal langs elkaar heen, resulterend in grote bedrijventerreinen op “zichtlocaties” in the middle of nowhere, waar OV niet naar toe rijdt en de snelwegen en plaatselijke op- en afritten doorgaans niet berekend zijn op grote slokken verkeer op specifieke tijden.

Ons snelwegennet is hopeloos verouderd: veel te veel op- en afritten per weggedeelte (bv 3 stuks op 1 km weglengte op ruit R’dam noord), knooppunten die louter uit weefstroken bestaan, zodat IEDEREEN erop danwel eraf moet binnen 200 meter. En je ziet het al aan de wegbenummering: A1, A2, A3?? Nee dus, dat werd toch maar de N3. Zo ook de N11, voor die stakkers die ooit in groeikern Alphen ad Rijn gingen wonen. De A4 ligt er in zijn volledigheid al 38 jaar, maar tussen Delft en Schiedam ligt er alleen nog geen asfalt op. De weg, taluds voor viaducten en afslagen, zelfs knooppunt Kethel ligt al decennia klaar!

Intussen betalen we ons steeds scheler aan de brandstofaccijnzen, BPM en belastingen over deze belastingen. KAN HET NOG ASOCIALER? Natuurlijk, rekeningrijden invoeren. Niet om de files terug te brengen, dat gaat toch niet gebeuren. Maar geld verdienen over hen die nu eenmaal op bepaalde tijden de weg op moeten om naar hun werk te gaan en weer naar huis te gaan.

NL zou eens serieus moeten overwegen gewoon massaal thuis te blijven. Gewoon niemand meer naar zijn werk, onmogelijk om iedereen te ontslaan toch? Moet je eens kijken hoe snel de overheid over de brug komt met wat ze verplicht zijn aan de bevolking: een adequate infrastructuur passend in een welvaartsland en zelf-benoemde mainport van Europa. Regeren is vooruitzien, TOCH?!?!

Het probleem is dat in NL mensen relatief grote afstanden moeten overbruggen om van huis naar werk en vice versa te komen. Hier verzetten bedrijven meer en meer hun werklocaties ver buiten de bewoonde wereld op aangeven van de (lokale) overheid.

Prima, maar diezelfde overheid, zij het nu de provinciale en landelijke varianten, voorzien totaal niet in de infrastructuur hiervoor. Dit zelfde geldt voor nieuwe woonwijken. Een groot knelpunt heden ten dage is de brug over de Oude Rijn op de A4. Een fuik van 2 banen en 3 op- en afritten over 3 kilometer lengte tussen prima 3-baans wegen in. En precies op die fuik worden 1000 woningen uit de grond gestampt, nog dit jaar klaar. Ter vergelijk: een geplande verbreding op dit stuk zal niet voor 2012 klaar zijn. Te idioot voor woorden gewoon, op een stuk waar nu al per dag 6 km in beide richtingen gedurende 4 uur in elke spits vast staat!

In dat licht komt het fileleed door de verhoogde verkeersdruk, maar die verkeersdruk wordt toch echt actief door de overheid veroorzaakt, ten eerste door zwaar achterstallige uitbreiding van ons wegennet, ten tweede door uitbreidingen in woon- en werklocaties waar dat wegennet niet in kan voorzien, ten derde door deze nieuwe locaties niet adequaat te ontsluiten met een goed OV-systeem, waardoor mensen niet eens een keus hebben dan maar aan te sluiten.

In mijn ogen worden de files bewust veroorzaakt door de overheid, puur en alleen om meer en meer geld te verdienen aan de infrastructuur, ipv daar in te hoeven investeren. Het milieubeleid is daarbij een uitstekende stok om mee te slaan en het volk maar slaafs te laten reizen.

Tobus | 16-05-07 | 08:25

De kern van het probleem ligt niet zo zeer in het ontbreken van goede/creatieve oplossingen, maar aan het ontbreken van daadkracht om oplossingen daadwerkelijk uit te voeren, zoals maar weer eens blijkt bij deze meneer Eurlings. Het politieke landschap in NL is daar de oorzaak van, zeker bij langetermijn problematiek zoals bijv files. Zelfs als een kabinet de volledige 4 jaar volmaakt (recentelijk zijn de ervaring zo dat zelfs die 4 jaar nog al lang is voor veel kabinetten), dan is dat nog steeds zo weinig tijd om een strategische keuze te maken voor een oplossing. Ik pleit dan ook voor een politiek onafhankelijk orgaan, dat verantwoordelijkheid krijgt om deze problematiek op te lossen en daadwerkelijk uit te voeren. Hierbij moeten dan vooral partijen uit het bedrijfsleven betrokken zijn (zij zijn momenteel de grote financiele verliezers in dit geval, met jaarlijkse kosten van zo'n 500 miljoen euro).

Mister China | 16-05-07 | 08:22

Het file probleem is op te lossen door ambtenaren bij Rijkswaterstaat te ontslaan.

Elke directie (elk provincie heeft er één) doet er alles aan om files te verschuiven binnen hun eigen provincie want anders gaat het ten koste van werkgelegenheid en budgetten.

Zolang men niet gewoon 1 echte Rijkswaterstaat heeft die landelijk het probleem gaat aanpakken zullen file problemen inderdaad niet oplosbaar blijken.

Overigens de file rijders zijn goed voor 50% van de stemmen in Nederland, ze hebben het aan hun zelf te danken dat ze genieten van hun sociale hobby.

paranoia | 16-05-07 | 02:29

"Niets lost files op behalve de bestuurder achter het stuur weghalen."
Al decennia bekend. Nog niet goed getest. Technocratie ende dictatuur!
En weg met democratie en uw zogenaamde vrije wil en dat soort gelul.

Shareholder | 16-05-07 | 01:52

Kijk naar Singapore. In de hele stad is geen autoverkooppunt/dealer te vinden. je mag alleen een auto kopen als je een vergunning hebt van het stadsbestuur. Je auto moet je als hij tien jaar oud is inleveren, vergunning opnieuw aanvragen, dan mag je weer een auto kopen. Dus reclame maken voor een automerk heeft geen zin. De stad is in sectoren verdeeld, elke sector mag slechts op een aantal dagen van de week de auto gebruiken. Taxi's zijn spotgoedkoop. Huisvrouwen die naar de supermakrt zijn geweest gaan met de taxi naar huis. Voor elke supermakrt staan hele rijen vrouwen te wachten op een taxi. Taxi's zijn te herkennen aan de 14 plakaten die op hun voorruit zijn geplakt. De halve voorruit zit er vol mee.Zij mogen daardoor elke dag rijden. En nog is het druk met auto's op straat en komen er wel files voor, alleen veel minder dan bij ons.

bijtertje | 16-05-07 | 01:35

Files weg in Chiant's 5 stappenplan:
1. Verbod voor vrachtverkeer en aanhangwagens op autosnelwegen tussen 06:00 -09:00 en 16:00-19:00.
2. Maximum snelheid voor vrachtverkeer en aanhangwagens op autosnelwegen omhoog naar 100 Km/u.
3. Permanent inhaalverbod voor vrachtverkeer en aanhangwagens op autosnelwegen met minder dan 3 rijstroken.
4. Wisselen van rijstrook zonder richting aangeven of daarbij het overige verkeer geen ongehinderd doorgang te laten vinden (de auto in een klein gat hoeken waardoor alles achter je op de rem moet) bestraffen met invordering rijbewijs.
5. Verlengen van invoegstroken en wisselen van rijstrook 1 km vóór en 3 km ná een oprit van een autosnelweg onmogelijk maken door betonnen geleiders te plaatsen.

Chiant | 16-05-07 | 01:08

ken je nagaan als die 50% van de randstedelingen geen allochtoon zou zijn. en ook dagelijks op weg naar zijn/haar werk zou zijn.

fanta | 16-05-07 | 00:13

Muxje 15-05-07 @ 22:29 - Hehe, wat hang je een hoop gewicht en conclusies aan één simpele opmerking van mij zeg :) Ik bedoelde het niet eens geheel serieus, maar je bent een serieuze reactie waard. Het fileprobleem is misschien niet op te lossen maar best een stuk terug te dringen. De benodigde maatregelen zijn in NL echter nog onhaalbaar. Het belangrijkste, en lastigste, punt is imho een verandering in mentaliteit: winkels hoeven niet van 9 tot 5 open en mensen hoeven niet van 9 tot 5 op kantoor te werken. Maar dat is zo ingeburgerd dat ik het voorlopig niet zie veranderen.

Albert Noniem | 15-05-07 | 23:41

Keyzer_Soze 15-05-07 @ 18:06 : nee hoor Koer for president.....

Tzakje | 15-05-07 | 23:41

De enige oplossing is in de randstad; openbaar vervoer wat:

1 net zo snel is als de auto op een verlate snelweg.

2 Priveruimte heeft, dus niet als jeauden in een koeienwagen.

3 Goedkoper is als de auto.

4 Niet meer als 5 min lopen van bestemming vergt

K0ENTJE | 15-05-07 | 23:28

ViagraFalls 15-05-07 @ 22:46

prima , het is inderdaad een mooie tijd .

onzekant | 15-05-07 | 22:54

wat hebben jullie een probleem met een vrouw op die post!
Wat maakt dat nou uit?

datwijfvandielange | 15-05-07 | 22:53

@onzekant 15-05-07 @ 21:58 - Morgen reaguur ik. Het is bedtijd nu ;)

ViagraFalls | 15-05-07 | 22:46

@Albert: stel dat ze dat 35 jaar geleden gezegd hadden (en ze hebben dat ook, deels). Geen wegverbredingen, spitsstroken, 2e Brienenoord, A7, etc. Hoe zouden we er dan nu voor staan? Staan, inderdaad...

Het fileprobleem is hoogstwaarschijnlijk niet op te lossen. Maar we moeten een hoop doen, meer dan nu gepland is, om zelfs maar de bestaande situatie te kunnen handhaven. De behoefte aan mobiliteit neemt nog steeds toe, het treinverkeer pakt maar een deel daar van op en zelfs als we dat verdubbelen zijn we nog nergens. En voordat je zegt: "laat maar vastlopen", de economische schade is nu al enorm. en zal alleen maar groter worden. Daar kan je je schouders over ophalen maar die kosten komen uiteindelijk toch bij jou en bij mij terecht.

Muxje | 15-05-07 | 22:29

Toen hij zijn departement overhandigd kreeg van oud minister Peijs zei zij:
ZO EN NU ZIJN HET JOUW LIJKEN HIER IN DE KAST. En ze sprak vor een keer de waarheid.
Zoek maar op in het 20.00 uur journaal van die dag.

Chiellie | 15-05-07 | 22:24

Het fileprobleem krijg je toch niet opgelost, kan ie zich net zo goed met andere dingen gaan bezighouden toch?

Albert Noniem | 15-05-07 | 22:13

WillemIII 15-05-07 @ 21:39

ach willem geef het beestje maar een naam , overigens was jouw naamgenoot zwaar christen wist je dat .

onzekant | 15-05-07 | 22:00

ViagraFalls 15-05-07 @ 21:35

of dat je gelovig of ongelovig bent heb ik geen problemen mee , moet ieder lekker voor zich weten , denk nou niet dat ik iedere zondag in de kerk zit .maar ik vergeet niet waar onze wortels liggen van ons westerlingen en ook ons hollanders , vergeet niet dat zonder de kruisvaarders en de voc , nederland er heel anders had uitgezien . beiden hadden het christendom hoog in het vaandel en beiden hadden een gouden tijd . vandaag de dag is het wel gebeurt met al dat goud zou ik zo zeggen , niks dan rekeningen hier , persoonlijke vrijheden die steeds meer ingeperkt worden om andere geloven te dienen , gesprekken die niet meer gevoerd durven worden uit angst voor bepaalde geloven , beslissingen die uitblijven uit angst voor repressailes . de mensen waren vroeger toch een stuk beter bij de tijd als je het mij vraagt .

onzekant | 15-05-07 | 21:58

Oh, kijk 'onze kant' doelt stiekem op de islam. Het inferieure geloof, zeide de gristenhond. Religieuzen, gaat henen, de tunnel in, en uw visie zal tegen de wanden weerkaatsen. En wie kaatst...
ach, wie zal het zeggen

WillemIII | 15-05-07 | 21:39

@onzekant 15-05-07 @ 21:24 - Wat mij betreft wordt alle onzin die ook maar enigszins te maken heeft met religie ogenblikkelijk uit de Nederlandse gewoonten geschrapt.
.
Mijn ideaalbeeld is dat iedereen in Nederland op individuele basis geloof kan beliijden, en daarbij door niemand in de weg wordt gezeten. Tevens houdt dat in dat ook atheisten en agnosten diezelfde vrijheid krijgen, en dat er geenszins vanuit de overheid voorkeur wordt gegeven aan enige stroming.
.
Religie kan mensen tot hele grote dingen brengen, maar de status quo is dat het merendeels ellende met zich meebrengt.

ViagraFalls | 15-05-07 | 21:35

Onze kant: dat is folklore, die zijkant van de munt zondags vrij e.d. ... folklore. En laten we het daar maar bij houden.

WillemIII | 15-05-07 | 21:26

ViagraFalls 15-05-07 @ 20:46

ik doel erop dat uw perfecte samenleving niet de enige is die voorruitgang kan brengen , er is eerder sprake van verloedering als u het mij vraagt . dat is dus een totaal andere mening over voorruitgang in de samenleving als uwes en waarom zal ik dan wel op uw pad willen lopen als u de mijne ook niet verkiest . kerk en staat zijn gescheiden zegt u , hoe zit het dan met de zijkant van onze munten , ons koningshuis , trouwerijen , zondags vrij , de eed afleggen bij bepaalde functies met de hand op de bijbel , als ik me niet vergis zelfs bij het wetboek en als je dan al die (gelovigen) ook nog eens meetelt die in de regering zitten dan heb je je scheiding compleet denk ik . wat het cda aanbidt zal ik in het midden houden , daar ben ik zelf ook nog niet achter om eerlijk te zijn . ik ben niet iemand die op de dominee zijn verhalen zit te wachten , maar ik hoef het christendom ook niet vergalt te zien worden door een paar halfecharen en al helemaal geen plaats maken voor een ander geloof wat ik taboe vindt en wat helemaal niet kan als je de 10 geboden leest .

onzekant | 15-05-07 | 21:24

Tip: wegenbelasting betalen per ltr. aan de pomp. Goed en goedkoop.

Wt | 15-05-07 | 21:14

Muxje 15-05-07 @ 20:55
Ach ja, ik heb ook m'n puberale momenten. Gelukkig wel.

d´omgebouwde | 15-05-07 | 21:06

Oh godverdomme hee, ik zeg gewoon maar ff wat blijkt dat er een of andere sprookjesverheerlijker op moet reageren. Geloven prima, maar hou het voor je en asjeblieft buiten je politiek, school, sport en werk.

ams | 15-05-07 | 20:59

@d´omgebouwde 20:14, nee hoor, maar kom ons er niet mee pesten.

Muxje | 15-05-07 | 20:55

Biertje, lekker. Maar eerst nog even lekker reazuren:

Bij deze een voorstel voor de Sjors - ik werk 24 uur per dag - Fröling Standpunt.NL stelling voor morgen:

'De echte CDA-achtige christenen zijn vaak doortrapt slechte mensen, die hun slechtheid afkopen met het lidmaatschap van een christelijke (naastenliefde, u kent dat wel) politieke partij. Met in het achterhoofd natuurlijk, naast de aflaat, invloed en machtshonger.'

Ik weet het, een ingewikkelde, lange stelling, maar het overwegen waard Sjors. Je weet wel waarom.

Werkze

WillemIII | 15-05-07 | 20:54

er komt niets meer voorelkaar de mensen die het werk deden zijn allemaal allang weggeprivatiseerd er zijn nog wat liu over die mottpboden mogen verzinnen plus cantine personeel enkoffie juffrouwen en natuurlijk een gigantise lijdinggevende staf om deze complexse groep aan het werk te houden veel succes kamiel

p-aard | 15-05-07 | 20:53

@onzekant 15-05-07 @ 19:49 - Ik deel uw mening over dure taal. Wat mij betreft mag je een penis gewoon een lul noemen. Dan weet iedereen waar we het over hebben.
.
Wat uw "denkbeeldige linkse samenleving" betreft, waar staaft u dat precies op? Het eerste deel van mijn reactie was gericht op uw "bijbelse" reaguursel. Heeft niets te maken met rechts of links. Ik ben tegen de samenstrengeling van politiek en religie. U blijkbaar niet.
,
Dat u gelovig bent, soit. More power to you. Maar in godsnaam (bij gebrek aan een betere term), week u alstublieft los van de gedachte dat het CDA de bijbel als allerhoogste dient te nemen.
.
Er is lang en hard gevochten om juist die scheiding van kerk en staat te verkrijgen, en mijns inziens is dat het hoogste goed dat Nederland zijn inwoners kan bieden. Zodra de politiek weer religieuze impulsen gaat uitdragen, worden er eeuwen aan vooruitgang teniet gedaan.
.
Los daarvan blijf ik erbij dat enige interpunctie de leesbaarheid van schrijfsels ten goede komt.
.
Biertje?

ViagraFalls | 15-05-07 | 20:46

ams 15-05-07 @ 20:34

hoe bedoel je , gewoon geven met een stalen gezicht , dat doen ze bij ons toch ook .

onzekant | 15-05-07 | 20:39

Hee maar hoe geven we links hier de schuld van??

ams | 15-05-07 | 20:34

hah prachtig om te beleven zo'n machtspoliticus die ter meerdere eer en glorie van zichzelf allerlei onzinplannetjes opstart. Dat is nu het gevaar van democratie dat de kudde cda-ers die nederland rijk is zulke nutteloze ellendelingen aan de macht brengt

WillemIII | 15-05-07 | 20:30

Éèn van de weinige lolletjes over NL, die ik in mijn zelfverkozen thuisland heb, alvorens met een ontspannend muziekje over prachtige bergweggetjes naar mijn volgende klus te rijden. Even op t´net kijken naar de filemeldingen in NL.
Dat misgunnen jullie mij toch niet?

d´omgebouwde | 15-05-07 | 20:14

Die sjembek kan beter eens wat meer asfalt leggen. Heel Nederland slibt dicht en hij vult zijn dagen met onbenullige dingen. Marionetje van de milieulobby.

Kogando | 15-05-07 | 19:49

ViagraFalls 15-05-07 @ 19:34

dat zijn uw woorden voor uw denkbeeldige linkse samenleving . overigens heb ik een gruwelijke hekel aan dure taal , u gebruikt uw shiftjes maar lekker zelf , die heb ik namelijk niet nodig om gehoord te worden . mijn bericht is zonder shiftjes schijnbaar ook goed aangekomen bij u , het bewijs daarvoor heeft u net zelf geleverd .

onzekant | 15-05-07 | 19:49

"Kastnicht" ???

Ik vond het al opvallend dat er voor het eerst (voor zover ik mij kan herinnren) een man op verkeer en waterstaat zit. Maar dat verklaart natuurlijk een hoop ! ;-)

Haegar | 15-05-07 | 19:46

Dat idee van Schiphol is nie eensch zo gek nog nie

Big Ern | 15-05-07 | 19:41

@onzekant 15-05-07 @ 19:26 - Mensen die religie hoger achten dan gezond verstand zijn niets meer dan stemmers. U voegt noppes toe aan een samenleving die gericht is op vooruitgang. Dat heeft het CDA ook in de gaten.
.
Overigens, voor iemand die probeert "dure taal" te gebruiken, slaat u de grammaticale plank een aantal keren flink mis. En er zitten een SHIFT en een komma (,) knop op uw toetsenbord. Maakt e.e.a meer leesbaar.

ViagraFalls | 15-05-07 | 19:34

Heej Limboer leg eens wegen aan. Ons land loopt vast en jij bent met bezigheidstherapie begonnen. Aanleggen die wegen!!! Doe eens wat en praat eens Nederlands dan kunnen we verstaan wat voor een onzin je verkoopt

derkcs | 15-05-07 | 19:33

Die gladjakkerige gristenhond glibbert zijn weg zo naar het premierschap gadverdamme.

knutsel | 15-05-07 | 19:32

Het niet overkappen van de A12 bij Arnhem is goed nieuws. De overkapping kost bakken met geld dat beter aan extra asfalt kan worden besteed, en het schept een duur precedent want er zijn wel meer steden die zo'n kap over een snelweg willen..

De Rijdende Hufter | 15-05-07 | 19:30

het is een grote bundel met duivelsgebroed daar bij het cda . lijnrecht gaan zij tegen het woord van god in met hun constant veranderende bijbeltjes . wat is er gebeurt met de 10 geboden cda ?? paste zeker niet in uwen straatje . overigens bent u cda ook niet echt fatsoenlijk bezig als we het eventjes hebben over moeilijke brieven van burgers aan u gericht en dan met name als het over de integratie en de islam gaat , menig mens zit nog steeds op uw antwoorden retour te wachten . helaas stuurt u in zulke gevallen liever brieven terug met het c van cda en dat soort onzin wat totaal niet op de brieven slaat . u bent een schande van de bovenste plank en de naam christen niet waardig . u bent blind en doof geworden voor uw eigen volk en god en hebt slechts nog oren naar macht en eigenbelangen . u bent onschuldige en onwetende christenen aan het meetrekken in uw ondergang . u en uw voorgangers hebben de poorten van de hel geopend hier en verdoemenis uitgesproken over ons volk . u bent een gevaar voor het christendom . zo camiel breng jij deze brief maar eventjes naar balkje , ik verwacht niks terug alvast zoals gewoonlijk .

onzekant | 15-05-07 | 19:26

@ Karel kwakbol;
Dat rekeningijden is de laatste Haagse strohalm.
Dure gelukszoekers huisvesten, tegenvallende defensiebegroting, gezondsheidszorgkosten die uit de hand lopen, en ga maar door.
En uwes denkt nog de komende decennia in koopkracht omhoog te gaan?

The eimer | 15-05-07 | 19:01

@iseenpluisje 15-05-07 @ 18:34 - Zo lang mevrouw Pluisje ruimte heeft voor kleerkasten is het wel degelijk een optie.

ViagraFalls | 15-05-07 | 18:40

En zo is dat! Zo los je de capaciteitsproblemen op de weg en in het OV op, met nog meer regels en postbus 51 campagnes. Hulde Camiel....

sjaakdeslinksesul | 15-05-07 | 18:40

Camiel Eurlings waarschuwde de Tweede Kamer dinsdagmiddag alvast voor nog meer slecht nieuws.
... terwijl Eurlings ook nog nadrukkelijk waarschuwt voor de mogelijkheid van ‘tenminste enkele maanden’ extra vertraging op dit deel van het gloednieuwe tracé
... maar hierbij gaat het ook om een streefdatum, aldus Eurlings
.... wijzen op een aanzienlijke overschrijdingskans van de beide streefdata met tenminste enkele maanden’, schrijft de minister
..... garanties kan ik niet geven’
www.volkskrant.nl/binnenland/article42...

Gelukkig weet deze minister wel te vertellen dat rekening rijden help.

Karel kwakbol | 15-05-07 | 18:37

Het file probleem oplossen door het leggen van meer asfalt, is als het gebrek aan bergruimte in de kledingkast van Mevr. Pluisje proberen op te lossen door meer kasten te plaatsen.

Slechts van tijdelijke aard.

iseenpluisje | 15-05-07 | 18:34

37 meldingen in Nederland
Totale lengte 134 km

actuele info, valt dus nog best mee eigenlijk.....

Maar gelukkig gaat eurlings belangrijkere zaken eerst oplossen, zoals de benzineprijzen langs de kant van de weg plaatsen............

heb je tenminste wat te lezen als je in de file staat.... bedankt eurlings!

Behangdelul | 15-05-07 | 18:24

Zal me vast niet populair maken, maar ondanks dat ik van mening ben dat er belangrijkere dingen zijn voor Zeurlings, heeft 'ie wel degelijk goede punten in een hoop van z'n ideeën.
.
Als je echter de verkeersveiligheid wil verbeteren, ligt m.i. het probleem niet echt bij de automobilist. Proefbalonnetje: Ga de fietsers en voetgangers eens net zo in de gaten houden als de automobilist. Zij breken de verkeersregels met een veel grotere frequentie dan de automobilist ooit zal doen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat een erg groot deel van het probleem van verongelukte fietsers en voetgangers is.
.
Probeer verder het vrachtverkeer meer de spits te laten mijden, verhoog de maximale snelheid, zorg dat mensen die onterecht niet op de rechterbaan rijden enorm streng gestraft worden, en pak de aso's aan die bij ritsstroken tot op het allerlaatste moment doorrijden voor ze invoegen (daar "voegen ze in" door hun bolide snoeihart naar rechts te jagen, waardoor elke andere medeweggebruiker vol op de rem moet).
.
IMHO zijn al dit soort dingen juist redenen dat er files bestaan.
.
Afgezien daarvan, voer in dat er iedere 5 jaar rijexamen moet worden gedaan, en geef mensen boven de 65 een gratis alternatief (OV).

ViagraFalls | 15-05-07 | 18:23

Wel leuk is het gebleken is dat kilometerheffing geen oplossing is.
Ja, voor de schatkist wel natuurlijk wel,maar niet om files te bestrijden.
Bovendien zijn er grenzen om de bevolking onder het mom van milieu en filebestrijding leeg te melken.
Als al die lasten on the edge bedoeld zijn om emigratie te bevorderen zou ik dat graag willen weten.
Of is dat ook weer zo,n dubbel agendapunt van den Haag ?

The eimer | 15-05-07 | 18:22

@bookie 15-05-07 @ 18:14

ik woon 30km bij mijn werk vandaan, waarvan 12km minimale file...
als er geen file staat is het nog geen 20 min rijden.....
Als ik 12km van mijn werk zou wonen, zou ik er inderdaad over na denken om te gaan fietsen.... echter vraagt mijn baan van mij dat ik ook veel op de weg zit.... en als je dan naar A'dam moet en je staat om 3 uur s'middags ook 5 km in de file is er iets niet helemaal goed....

Behangdelul | 15-05-07 | 18:21

Die Camiel valt me 100% mee. Een poging tot daadkracht is toch al onderscheidend in de politiek.

wasbeerfan | 15-05-07 | 18:21

@eimer
25 a 30.000 die via de grens het land binnenkomen is veel, maar lang niet zoveel als via de baarmoeder.

bookie | 15-05-07 | 18:17

@Shani 15-05-07 @ 18:11:
Iemand met gezond verstand:
a) is geen lid van het CDA
b) gaat niet in een kabinet met CU en PvdA zitten
c) zegt geen "ja" tegen de ministerspost V&W
d) eist dictatoriale bevoegdheden om het wel te doen.
't Gaat dus niet gebeuren.

koerbagh | 15-05-07 | 18:16

@ Shani:

Ja, ik,
Maar ik pleit hem ook, dus zoek een ander.

The eimer | 15-05-07 | 18:15

@behandelul 17.40
12km kan op de fiets, ov of scooter, of je kan verhuizen en dichter bij het werk gaan wonen. Talloze keuzes.

bookie | 15-05-07 | 18:14

Ja, na al die vrouwelijke Verkeers- en Waterstaatsterren is het zo nog steeds prut met peren. Misschien kunnen we eens een minimum vereist IQ aan deze functie hangen? Er zal toch hier en daar nog wel eens iemand met gezond verstand in dit land rondlopen?

Shani | 15-05-07 | 18:11

@ Koerbagh;
En WE zijn dermate nihilistisch geworden dat WE rustig doorgaan met 25 a 30.000 mensen toe te laten. EEn grote mierenhoop, waar mensen, auto,s, bedrijventerreinen, vinexwijken over elkaar kruipen.
Los nog van de linksche droom om alle hulpbehoevenden ter wereld, liegend of niet, hier te laten sardiniseren is een blijkbaar niet te keren gegeven.
Half Rusland, Duitsland en de voormalige oostblok zijn zo leeg als het maar kan.
Rot dan op naar die landen, zou ik zeggen tegen al die samenklonteraars.

The eimer | 15-05-07 | 18:10

Met 17m inwoners op een postzegel is het file probleem oplossen een illusie.
Kent iemand een metropool ( wat de randstad eigenlijk is zij het een kleintje) zonder verkeers opstoppingen?? ik niet
als je niet in de file wil staan moet je dichter bij je werk gaan wonen.
dan kun je op de fiets, ben je snel thuis en kom je ook nog eens aan je 20 min bewegen per dag.

Keyzer_Soze | 15-05-07 | 18:06

LOL @Koerbagh 15-05-07 @ 17:59

Koerbagh for minister!

Behangdelul | 15-05-07 | 18:06

De A12 niet overkappen vind ik wel een van zijn betere projecten, lijkt me ook vrij snel en tegen lage kosten te realiseren.

Lobo | 15-05-07 | 18:03

Alle verkeersproblemen komen eigenlijk maar door 1 ding. Teveel mensen op te weinig oppervlakte. Daar kun je 2 dingen aan doen: zorgen dat er minder mensen zijn (gedwongen euthenasie van ouderen, deportatie van criminelen en ander gespuis). Dat klinkt aardig maar is niet genoeg en zal waarschijnlijk op verzet stuiten van mensen die dood of weg moeten.

Of je kunt het oppervlak vergroten. (Wat was er ook alweer mis met het inpolderen van het IJsselmeer?)
Maar mijn ambities liggen wat hoger. In een echt land hebben ze reliëf (bergen en heuvels) waardoor het effectieve oppervlak een stuk groter is dan de platte kaart zou doen vermoeden. Wat we dus moeten doen is heel veel bergen maken. Er zijn een aantal plekken waar dat goed kan. Het IJsselmeer, de IJsselmeerpolders, de Veluwe, Friesland, Zeeland en voor de kust. Daarmee wordt het bebouwbare oppervlak van Nederland onmiddellijk vergroot. Hoge bergen betekenen bovendien een kans op effectief gebruik van waterkracht, daarmee de CO2 uitstoot reducerend. Het is weliswaar een hoax, maar het bekt goed en zo krijg je Groen Links ook mee in het plan.

Bovendien maken we dan kans om ooit nog een keer de Olympische Winterspelen te organiseren en hoeft er niemand meer naar Oostenrijk om te skieën, zuipen en ons land bij de buitenlanders te schande te maken.
Maar ja, we zijn een tweede-keus land met tweede-rangs problemen en tweede-hands politici die niet driedimensionaal (laat staan nog hoger) kunnen denken. Alles is plat hier... het land, de mensen, de gedachten en de ambities.

koerbagh | 15-05-07 | 17:59

@Traag<br>
Je kwam niet zo snel op gang (je doet je naam eer aan) maar dit is een lekker gevat stuk. Op en top Geenstijl. Voor de Geografie en outvoering allebei een 8. Vooral zo doorkaan.

Amsterdance | 15-05-07 | 17:58

@gil y gil Ik geloofde je niet, maar ons Camiel heeft inderdaad nog nooit gewerkt. In 1994, na zijn studie TUE bedijfskunde, is hij gemeenteraadslid Valkenburg geworden en daarna via voorkeursstemmen (allemaal limbo's natuurlijk, die ook iets terug willen..) in de 2e kamer. Niet te geleuven. Praten zal ie wel kunnen, denk ik.

lijn5 | 15-05-07 | 17:56

Over een paar jaar kun je weer rolschaatsen op de snelweg, als een liter benzine 5 euri kost... Maar ja daar hoor je de politicy dan weer niet over!

synchronicity | 15-05-07 | 17:48

Heel Nederland raakt in een verkeersinfarct, daar zijn we dagelijks allemaal slachtoffer van. Lapmiddeltjes met spitsstroken en kilometerheffing zijn niet voldoende om de groeiende verkeersstroom te keren.
Rest nog dubbele wegen bouwen om de grootste drukte op te vangen.
Maar belangrijker is dat we nu het lef op gaan brengen dat Nederland gewoon barstensvol is. Want dat is natuurlijk de oorzaak dat veel mensen veel auto,s kopen en het gevolg laat zich raden.
Stoppen met nog meer mensen invoeren zal zeker helpen.

The eimer | 15-05-07 | 17:44

Hé een job opportunity!

*Geachte Ministert Eurlings!

Hallo, ik ben een bijzonder ervaren fietser. Ook heb ik verkeersexamen gedaan ooit. Maar last bat not liest, ik heb professionele ervaring met het begeleiden van groepen en individuen. Dus dat maakt mij bijzonder geschikt als fietsleraar! Wanneer kan ik beginnen? Wel eis ik een volledig ISA-pensioen en een vette afkoopsom plus schadevergoeding indien blijkt dat U niet geschikt bent als mijn werkgever.

Hoochagtend,
Jan-Joris-Jaap-Joop*

Jan-Joris-Jaap-Joop | 15-05-07 | 17:42

@bookie 15-05-07 @ 17:37

verklaar u nader waarom ik er voor kies om elke dag in een file van 12km op de a12 te staan?

Behangdelul | 15-05-07 | 17:40

Of jullie volgende keer wat meer linkjes kunnen neerzetten.

boyd | 15-05-07 | 17:40

Ik zeg; Geef alle ministers een auto en GEEN chauffeur en laat ze verplicht elke dag over de a12,de a2 etc naar hun werk komen tussen 8 en 9, eens kijken hoe lang we dan nog de files kunnen verzwijgen!!!

@Pavoni 15-05-07 @ 17:35
Of ga werkeloos thuis zitten zoals jij? niets iedereen heeft een treinstation in de buurt en niet iedereen heeft het er voor over om 3 uur naar zijn werk te fietsen.... mongool

Behangdelul | 15-05-07 | 17:38

@hetkansnellerofniet
In de file staan is voor de meeste mensen een keuze. Eigen vrije wil.

bookie | 15-05-07 | 17:37

Kamil = een kameel, sullek

spruitjesvreter | 15-05-07 | 17:36

@ Dreaudloos 15-05-07 @ 17:30
Een nieuwe natuurlijk, hybride of zo met werkend licht, hoeft de politie voorlopig daarop niet te controleren, kunnen ze weer iets anders gaan doen.

the urge to glurge | 15-05-07 | 17:36

Jezus kanker christus, je wordt toch schijtziek van een minister zonder agenda.
Maar ja, dat heb je met conservatieven, back to the future met hen.
Jan, doe eens ff kabinet opblazen, en aangezien gij uit Broabant komt, dan weet je natuurlijk de problematiek van de A65.
Enne Kameel, ik heb altijd een grote hekel aan jou gehad.

Ridge Forrester | 15-05-07 | 17:35

dat gezeik over het fileprobleem in Nederland...
neem verdomme de trein eens. Of ga dichter bij je werk wonen

Pavoni | 15-05-07 | 17:35

@ the urge to glurge 15-05-07 @ 17:28
moet ie wel kunnen rijden, natuurlijk.

Dreaudloos | 15-05-07 | 17:30

File's negeren is crimineel! het is godsgeklaagd dat talloze burgers van weken of maanden van hun leven beroofd worden door in de file te staan.

hetkansnellerofniet | 15-05-07 | 17:30

Ik zeg gratis fiets voor iedereen!
We moeten wel kunnen oefenen natuurlijk.

the urge to glurge | 15-05-07 | 17:28

allemaal ambitieuze maar laffe symboolpolitiek. Typisch gevalletje slimme vent met ambitie maar zonder persoonlijkheid. Filebestrijding hoef je van deze prins carnaval niet te verwachten. Veel te bang om op de teentjes van zijn brave pvda collega's te gaan staan. Jammer mannetje; moet gewoon burgemeester van een onbeduidende Maasgemeente worden.

Vergeet trouwens niet hoe fanatiek pro-eu-grondwet dit mannetje was.. Laat eens te meer zien dat deze man schromeloos zijn ambitie ten kwade aanwend.

hetkansnellerofniet | 15-05-07 | 17:27

[quote=Ja die files krijgt hij niet opgelost. Daarvoor moeten ook bijv de kantoren open van 06.00 tot 21.00 ipv van 09.00 tot 18.00, zodat het verkeer zich spreid. Meer asfalt betekend alleen maar meer auto's met synergie effect.[/quote]
Balen, moet ik die coke toch nog zelf opsnuiven.

Dreaudloos | 15-05-07 | 17:26

Ja die files krijgt hij niet opgelost. Daarvoor moeten ook bijv de kantoren open van 06.00 tot 21.00 ipv van 09.00 tot 18.00, zodat het verkeer zich spreid. Meer asfalt betekend alleen maar meer auto's met synergie effect.

bookie | 15-05-07 | 17:24

Als al zijn prioriteiten lukken, krijgt hij van mij een gram coke.

Dreaudloos | 15-05-07 | 17:23

En het kabinet had nog wel afgesproken 100 dagen helemaal niets te doen.

Karel kwakbol | 15-05-07 | 17:23

En ik was al zo blij, eindelijk na 20 jaar geen wijf meer op Verkeer.

Frank Culemborg | 15-05-07 | 17:23

Die gast is begin 30 en heeft nog noooit een dag in zijn leven gewerkt. Lekker logisch dat zo'n persoon minister wordt van een van de belangrijkste ministeries....

gil y gil | 15-05-07 | 17:23

Eindelijk geen vrouw op verkeer en waterstaat.
Krijg je Camiel...

da wizard | 15-05-07 | 17:22

fuck it...

Lebowski Achiever | 15-05-07 | 17:22

Lijkt wel een kleurplaat dit topic. Zet een roze zonnebril op en je ziet af en toe een zwart lettertje op 'n voorderest roze achtergrond.

Dikke Peerzaag | 15-05-07 | 17:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken