Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kinderen. Het is Moederdag!

mamma heeft mij gemaaktZonen, dochters ook. Vandaag eren wij Ons Moeder. Dat heerlijke schepsel dat ons met gevaar voor eigen leven ter wereld bracht, dat ons kennis liet maken met het fenomeen tiet, dat onze hulpeloze reedt afveegde als we weer eens een luier hadden volgescheten, dat ons leerde praten en draaien om de oren gaf. Die mevrouw die altijd alles waste en opruimde, die ons naar school bracht en weer ophaalde, die boekjes voorlas en die des middags altijd thee en koekjes serveerde. Mama, die altijd 'ja' zei, nadat vader 'nee' had gezegd en die ons altijd maar weer centjes toestopt, ook al vangen we 4 ton per jaar. Die mevrouw dus, staat vandaag in het zonnetje. Kinderen. Wees een beetje zuinig op moeders. Je hebt er maar één, en als moeder er niet meer is, kom je in een tehuis en krijg je te maken met een akelige opvoedheks die denkt alles beter te weten, en die niet weet wat RESPECT is.

Reaguursels

Inloggen

Ik ben geen deskundige en ik kan zien dat die vrouw dat ook niet is. Prutser.

Galgenrad | 14-05-07 | 00:27

t is fraai, probeer je die kudtjong op te voeden(kansloos) respect bij te brengen??? en de eerste de beste kans die jullie krijgen om over moederdag te zeiken op GS wordt dankbaar benut, nou ongezien de tiefus en een knal met pa z'n pantoffel............

Tzakje | 13-05-07 | 21:55

die begeleidster heeft ook een geduld en laat het maar over zich heen komen... als het een volwassene was geweest had ze waarschijnlijk al een paar schoppen ender die reet verkocht, maar ja, kinderen, dus dat mag niet.
Gelukkig bestaat er nog zoiet simpels als een emmer ijskoud water (GnaGnaGna)

fweddy | 13-05-07 | 21:40

Godskolere, al sloeg je vroeger zulke taal uit dan had je 3 maanden lang het profiel van vaders pantoffelzool in je gezicht gehad.

Hellehu | 13-05-07 | 21:24

-weggejorist-

bamipakket@tofoeboy | 13-05-07 | 19:50

@superjan: Goed om te weten dat je naast homo's ook vrouwen knuffelt...

MojoJojo | 13-05-07 | 18:49

je moeder

CumBucket | 13-05-07 | 18:10

Loederdag? Gewoon ongegeneerde commerciele uitbating.
Duurste cadeau dat ik in de reklame folders vond was een moederdags geschenk in de vorm van een fiets van zeker 800 Euri. Valentijnsdag is ook zo een commercieel gebeuren aan het worden, kotz.
Echter: Vaderdag, da's heeeel wat anders!

Zo jammer! | 13-05-07 | 17:56

@ Kenny013 13-05-07 @ 15:08
“…met zo gepiept bedoel je dat we een groep sociaal zwakkeren binnen één generatie decimeren, neem ik aan.”
Nee Kenny, ik bedoel de mensheid als geheel. Als de soort alleen geslaagde kopieën van z’n ego-ideaal een kans op overleven zou gunnen, maakte die in de dynamiek van evolutie geen kans. Het overlevingsproces bestaat niet uit perfectionering maar verloopt via reproductie, met alle mutaties vandien. Of dat misbaksels oplevert of onmisbare schakels in de voortplanting valt pas achteraf te bepalen, op basis van tijdelijke en lokale waarheden. Voor eeuwige normen moet je op de Veluwe zijn en één keer om je heen kijken op de markt te Nunspeet helpt je verder uit de droom.
Verder spreek ik uit ervaring. Per kind twee jaar lang slaapdeprivatie, drie jaar lang kaklucht, vier jaar lang 24/7-zorg, en daarna nog acht jaar doorploeteren totdat je psychologisch gefileerd wordt door iets waar je ooit een liefdevolle band mee hoopte op te bouwen… als we dat allemaal vantevoren konden afwegen begon geen mens er meer aan. De enige verklaring ligt bij de sociale uitwerking van het oestrogeen, dat zich via harde tieten bij vrouwen voortzet in genoedstoestanden binnen het testosterondepot (aka Men). Op individueel vlak treedt er dan een bepaald soort handelingsonbekwaamheid op, terwijl uitgerekend onder die omstandigheid de meest verstrekkende beslissingen worden genomen. Gode zij geprezen, zonder dit geen survival.
Go Mina, go – you rock!

Bernhard Bang | 13-05-07 | 17:06

@ Dappere Dodo 13-05-07 @ 15:13
Jouw gedachten komen niet uit je innerlijk, maar zijn een weergave van wat Mina overkomen is. Haar slaan om te straffen is niet iets wat jij nog hoeft te doen, dat heeft deze 9-jarige al meegemaakt.
Het is jou niet aan te rekenen dat je dit niet ziet, want wij willen met z'n allen niet dat dit feit onder ogen wordt gezien. Het geheim van kindermishandeling is bij ons veilig. Iedereen weet ervan en niemand kan zich echt permitteren om zich te gedragen naar de consequenties van deze werkelijkheid. Kinderen als Mina staan hierdoor alleen, temidden van verhalen over te zoete snoepjes, ADHD-medicatie, en doortrapte opvoedmethodieken van verdwaalde en middelmatig opgeleide professionals in de jeugdzorg - die als het misgaat de klappen mogen opvangen.
Prettige moederdag verder allemaal.

KenniQ? | 13-05-07 | 16:42

@Hansje Brinker 13-05-07 @ 15:09
Hoort nu net "mein teil - Rammstein - reise, reise" uit de boxen knallen.

Kenny013 | 13-05-07 | 15:15

Ik moet zeggen dat ik tranen in de ogen kreeg en dat niet van het lachen. Dat kind is volledig verknipt en ik vrees dat het compleet naar de bliksem gaat als er niet gauw zeer krachtdadig ingegrepen wordt. Ik bewonder de opvoedster. Ik zou zeggen: taakstraffen voor het kind en als die niet naar behoren uitgevoerd zijn: ouderwets over de knie en billenkoek. Tipo van 14.41: zeker geen kinderen? Ik mag lijden dat je er een stuk of 6 van dat soort krijgt en sterkte ermee, stuk ongeluk....

Dappere Dodo | 13-05-07 | 15:13

Speciaal voor mamma vanochtend om 6 uur het album Mutter van Rammstein laten horen.

Hansje Brinker | 13-05-07 | 15:09

@Bernhard Bang 13-05-07 @ 14:57
Waar heb ik het over een hele generatie, en als de hele generatie zo dom is om voor het geld te kiezen, dan verdienen we het als volk.
.
"Maar "kinderen krijgen" is geen bewuste daad die is voorbehouden aan verstandige mensen, dan was het namelijk zo gepiept met ons." Nee nu niet, maar dat maak ik er dus wel van. En met zo gepiept bedoel je dat we, een groep sociaal zwakkeren binnen één generatie decimeren, neem ik aan.

Kenny013 | 13-05-07 | 15:08

@ Kenny013 13-05-07 @ 14:39
Als de mensheid verlegen zit om een manier waarop ze in één generatie kan uitsterven, zijn we bij u aan het juiste adres. Maar "kinderen krijgen" is geen bewuste daad die is voorbehouden aan verstandige mensen, dan was het namelijk zo gepiept met ons.
-
@ tipo 13-05-07 @ 14:41
Inderdaad, erg grappig niet? Dat kleine wicht doet alles al wat die juf haar probeert bij te brengen, alleen veel beter.
-
@ Miss_Denise 13-05-07 @ 14:43
Dit meisje is in de goot begonnen. Waar ze gaat eindigen, daar kon ze ons nog wel eens versteld van doen staan.

Bernhard Bang | 13-05-07 | 14:57

Dat ze dit doet is al erg genoeg, maar wat gebeurt er als ze ouder wordt?
Er moet nu worden ingegrepen, anders eindigd dit meisje in de goot.
Geef haar iemand die haar kan bereiken, een tante of zus, iemand waar ze nooit zou tegen schreeuwen en wie haar tot orde kan brengen. Geef haar ook meteen een cursus woede beheersen en een bezoek aan de kerk, dat kind is denk ik Islamitisch dus laat vent die daar spreekt zeggen dat ze niet mag schelden. Ze zit ook vunzig te doen met jongetjes uit dr klas, da moet ook stoppen, nog ff en da kind is geen maagd meer! Heel lijstje met dingen die gedaan moeten worden. Jammer dat er niet eerder was ingegrepen, dan had het niet zo ver moeten komen. Dit is trouwens geen uitzondering, ik zie het ook bij mij in de buurt! Van die kleine dwergen van 8 jaar die denken dat ze beter zijn dan jou, en, als je wat terug zegt een grote broer of zus erbij halen of je beginnen te schoppen en te slaan. Als jij wat terug doet, ben jij fout! zelfs al hou je z'n handen vast zodat dat ettertje niet kan slaan wordt jíj er op aan gesproken, ik ken het! Mijn generatie tot daaraan toe, maar die kleintjes leren van kleins af aan dat je minstens één keer bij elke zin kanker of godverdomme moet zeggen. Dat zit ik liever in zo'n derde wereld land, die zijn arm, maar houden wel van elkaar, die leren nog wat respect is! ik zou niet als oud vrouwtje van in de 70 alleen op straat willen lopen als dat soort idioten rondlopen. Waar is de ME als je hem nodig hebt?

Miss_Denise | 13-05-07 | 14:43

Dat meisje is goed! Lult die opvoedheks helemaal omver, want het is haar leven, er is helamaal geen zand om haar kop in te steken en nee is gewoon ouderwets nee. Tegen zoveel kinder-emancipatie is de opvoedheks niet opgewassen. Prachtig. Zo zouden alle kinderen moeten zijn.

tipo | 13-05-07 | 14:41

Duidelijk geval van incapabele ouders, gevolg verknipt kind.
Oplossing: Bied elke Nederlander op 18 jarige leeftijd en nog geen kind 30.000 € als hij/zij zich laat steriliseren. Veel incapabelene en sociaal zwakken zullen kiezen voor het geld en daarmee is de maatschappij en zijzelf beter af.
Sociale zorg en waarschijnlijk justitie, kosten meer.

Kenny013 | 13-05-07 | 14:39

@ piquant 13-05-07 @ 14:28
Ik weet niet precies welk middel u gebruikt, maar het lijkt mij niet bevorderlijk voor een goede werking van het korte termijn geheugen (zie uw commentje van @ 14:10 - de Viagra is al zoek voordat het iets begint te doen...)

Bernhard Bang | 13-05-07 | 14:38

@zoltydog>precies. post van de dag.

superjan | 13-05-07 | 14:32

@Bernhard Bang @ 14.19

Ik heb het niet ;ben trouwens een vrouw. Je schijnt het zo via internet te kunnen bestellen.

BTW mannen die dit nodig hebben, ken ik niet persoonlijk en hoef ik ook niet te kennen.

piquant | 13-05-07 | 14:28

Doe 's wat gezelligs op moederdag met dat meisje! (liefst met haar biologische moeder)
Kind heeft schreeuwend tekort aan liefde, warmte, tederheid en aandacht.

Zoltydog | 13-05-07 | 14:20

@piquant 13-05-07 @ 14:10
Nee, maar waar het hier om gaat is een meisje waar wij allemaal eigenlijk niks over weten, behalve dan dat het thuis niet echt fijn is. Dat is voor de meerderheid der mensen trouwens de norm. Mocht je een andere norm hebben over wat gezond is, dan ga je misschien eens kijken wat er allemaal aan de hand is daar - en dan duurt het neem ik aan toch wel even voordat je een kind dat nog volop in ontwikkeling is daar een pilletje tegen laat nemen. Trouwens, wie moet ervoor zorgen dat ze dat pilletje gaat doorslikken? Kortom, je introduceert een nieuwe kwestie in het systeem, misschien een betere die de aandacht een beetje afleidt van mindere kwesties, maar het is niet zelden de zoveelste stap in de ontwrichting. De zoveelste, omdat paps en mams vaak al goeie klanten zijn bij de apotheek (de officiële of die uit de informele sector)... voor hen het bekende verhaal dus, en voor het kind valt het muntje dan ook meteen. Zo bedoelde ik het. Wanneer kan ik m'n Viagra komen halen trouwens?

Bernhard Bang | 13-05-07 | 14:19

@Bernhard Bang @ 14.07

Zeker;anti psychotica; anti depressiva; Viagra; en ik kan er nog wel meer opnoemen, maar allemaal normaal funktionerende mensen hoor.
je zou ze zo als vrienden willen hebben.

piquant | 13-05-07 | 14:10

@ piquant 13-05-07 @ 14:04
"... medicijn gebruik bedoeld om de gezondheid weer in evenwicht te brengen ..."
Inderdaad, dat is de bedoeling, en nu de praktijk... veel gezonde mensen bij jou in de buurt die medicijnen gebruiken?

Bernhard Bang | 13-05-07 | 14:07

@Bernhard Bang @ 14.02

Eerlijk gezegd was het voor mij een zegen geweest als mijn moeder niet had kunnen praten (nu we het toch over moederdag hebben);ik denk dat mijn therapie een stuk korter zou zijn geweest.

piquant | 13-05-07 | 14:07

@piquant 13-05-07 @ 13:55
Het is nog treuriger als je de discussies over Mina en haar halfbroertje volgt op het discussieforum van de NCRV...

martelaar van gorkum | 13-05-07 | 14:06

@Bernhard Bang @ 14.00

Geen positieve correlatie kunnen vinden tussen medicijn gebruik en gezondheid??

Vlgns mij(maar heb er geen literatuur op nageslagen) is medicijn gebruik bedoeld om de gezondheid weer in evenwicht te brengen ;of hoe je het noemt,maar dat zal je wel niet bedoelen,dus ik snap het niet.

piquant | 13-05-07 | 14:04

Mijn moeder was trouwens doofstom... niet dat ze doof was of niet kon praten (als dat eens waar was geweest), maar je begrijpt me wel denk ik. Ze leek wel wat op die professional in het filmpje. Ik vond het wel passend om daar op een dag als vandaag aan herinnerd te worden, ben ik in gedachten toch nog een beetje bij d'r...

Bernhard Bang | 13-05-07 | 14:04

Ik zou een jong kind niet te snel medicatie geven, daar moeten andere wegen zijn zoals een ludieke maar serieuze gedragstherapie, tijdelijke opname in een liefdevol pleeggezin (wel heel goed screenen, d'r zitten rare lieden tussen).

Zoals Rabarberke terecht opmerkt, is de rotzooi die veel kinderen binnenkrijgen voor een groot deel debet aan het ontsporen van de drukke kinders van nu, tel daarbij op de onkunde en het afglijden in innerlijke beschaving van veel ouders op, de zeitgeist van snel hapklaar nú hebben, plus in dit geval de afkomst die zeker een rol speelt (niet denigrerend bedoeld) en we krijgen produkten zoals Mina en Keesje enz.

We moeten - op alle gebieden - werken aan een mentaliteitsomslag, zelf en maatschappelijk/polletiek, as I may say so.

wopper | 13-05-07 | 14:02

@ piquant 13-05-07 @ 13:55
Het wordt meestal anders aangeduid, maar doofstom zijn is in zekere zin toch wel als een communicatiestoornis te beschouwen, dacht je niet? ;-)

Bernhard Bang | 13-05-07 | 14:02

@ martelaar van gorkum 13-05-07 @ 13:48
Het zou mij niks verbazen als er in dat gezinnetje al de nodige medicatie wordt geconsumeerd... en ik heb in de literatuur eerlijk gezegd tevergeefs gezocht naar een positieve correlatie tussen medicijngebruik en gezondheid.

Bernhard Bang | 13-05-07 | 14:00

@Martelaar van gorkum @ 13.52

Het verhaal wordt steeds treuriger. Kunnen doofstommen ook communicatie stoornissen met kinderen hebben?
Als kind leer je dan wel dat weglopen van je moeder gemakkelijk is;zij kan haar niet terug roepen. je ziet ook aaan dat meisje,dat ze gewend is op te houden met discussieren.

piquant | 13-05-07 | 13:55

@Rabarberke 13-05-07 @ 13:42
De thuiszittende stiefmoeder van Mina was doofstom

martelaar van gorkum | 13-05-07 | 13:52

Rabarberke 13-05-07 @ 13:50

lol, juist, was de farma-industrie al lang opgesprongen.

v Maerlant | 13-05-07 | 13:52

@Rabarbeke @ 13.50
LOL
Maaar als pathologisch liegen is t.g.v. angst ,kan medicatie en goede begeleiding wel al een stapje helpen.

piquant | 13-05-07 | 13:51

@martelaar van gorkum

Als je je kind jarenlang volstopt met rotzooi (eten met kleurstoffen, suikers, hulpstoffen) speelt nature natuurlijk een grote rol.

Medicatie heeft weinig zin tegen liegen. Anders zouden we een groot aantal politici kunnen genezen.

Rabarberke | 13-05-07 | 13:50

@Stretched. Dat spreekt zichzelf tegen op het volgende punt: Genen krijg je van je ouders, dus dan moet er al een vreselijke speling van de natuur plaatsvinden willen kinderen compleet afwijken van hun ouders. Het kan wel, maar de kans is gewoon kleiner. Verder vind ik dat de nature-nurture gedachten alhier op GS geventileerd te vaak naar de nature kant doorslaan. Het moge toch duidelijk zijn dat genen slechts de potentie bieden om bepaald gedrag te ontwikkelen. Je kunt bij wijze van spreken wel een 'wiskundeknobbel' hebben, maar als niemand je leert rekenen zul je het nooit ontdekken.
.
Nu even terug naar dat meisje. Er is overduidelijk iets mis gegaan in de opvoeding om redenen die wij niet kennen. Het gevolg is dat het kind gedragsgestoord is, wat ook nog eens een keer een meer biologische oorzaak kan hebben (aandachtsstoornis, tekort aan bepaalde stoffen, etcetera, etcetera). Het kind is om haar gedragsproblemen in een tehuis terecht gekomen. Nu probeert de opvoedmevrouw het kind -en dan voornamelijk het denken van het kind- in goede banen te leiden. Rustig wordt uitgelegd wat er precies mis is (liegen over vader bijvoorbeeld). Daarbij worden iets moeilijker begrippen niet geschuwd, wat ik bewonderingswaardig vind, daarmee neem je het kind namelijk ook gewoon heel serieus.
.
Verder is slaan natuurlijk uit den boze, slaan heeft geen zin als je niet erbij uitlegt waarom er geslagen wordt. Ik denk ook dat het wel een beetje kip-ei is, maar niet zoals van Maerlant bedoelt. Het kind heeft een autoriteitsprobleem wat je niet op kunt lossen door niet zelf autoritair te handelen, maar ook niet door niet uit te leggen wat het probleem is. Het is dus de geschikte middenweg zoeken. Al met al vind ik dat die 'heks' het nog niet zo slecht doet eerlijk gezegd.

knutsel | 13-05-07 | 13:49

@Rabarbeke @ 13.42

Just curiosisty: Zelf kinderen?

piquant | 13-05-07 | 13:48

@Rabarberke 13-05-07 @ 13:39
Je hebt gelijk maar het is mi niet alleen een kwestie van nurture. Nature blijkt ook van invloed te zijn en medicatie wil vaak helpen.

martelaar van gorkum | 13-05-07 | 13:48

@Wopper @ 13.42

Whats new?? De realiteit goed weergeven levert niet zo veel posts op.

piquant | 13-05-07 | 13:47

OMG, al lezend het verhaal van martelaar van gorkum @ 13:29 zit 't weer eens anders in elkaar dan meisje Pritt ons wil doen geloven.

wopper | 13-05-07 | 13:42

Maar goed, aangezien de meeste mannen geen verstand van opvoeden hebben en de meeste vrouwen tegenwoordig ook aan hun 'carriere' moeten denken en zichzelf nauwelijks onder controle hebben, dan is het niet vreemd dat de meeste kinderen ook de kluts kwijt raken.

Rabarberke | 13-05-07 | 13:42

@martelaar van gorkum

Als Mina al vertelt dat ze vaak liegt, dan heeft het geen zin dat zo'n viswijf haar ook nog eens als 'leugenaarster' bestempelt. Dat zijn bovendien twee verschillende dingen. Als je iemand leugenaarster noemt, dan verbind je het liegen onlosmakelijk aan die persoon. Zolang je het echter als ongewenst gedrag ziet wat je los kunt zien van het kind, dan kun je het ook behandelen.

Pathologisch liegen komt overigens bij iedereen voor. Het komt voort uit faalangst, schaamte, gebrek aan zelfrespect, allemaal dingen die je tijdens de opvoeding kunt wegnemen of afzwakken door geborgenheid te verschaffen, inleving te tonen en een kind lief te hebben.

Rabarberke | 13-05-07 | 13:39

@ stretched.truth 13-05-07 @ 13:19
Alle kinderen worden als kutkinderen geboren. De onderklasse voedt z'n nageslacht echter niet op met de manieren waarmee je in een kantoorbaan overleeft, want daar komen ze namelijk nooit terecht. Overleven in het ghetto vraagt om andere vaardigheden, en zolang wij het ghetto in stand houden is het alleen maar wreed om kinderen te willen beletten om op te groeien als succesvolle ghettobewoonster.

Bernhard Bang | 13-05-07 | 13:38

Leuke kinderen hebben die koerden. Ik dacht dat je kinderen de tering slaan nog heel normaal was daar. Moet in ieder geval met dit monstertje gebeuren, en wel zo dat ze nooit meer opstaat.

schele henk | 13-05-07 | 13:38

Hutspotentieel 13-05-07 @ 13:36

Dat hangt allemaal samen, beste.

v Maerlant | 13-05-07 | 13:38

Van een moederdagtopic op GS had ik me eigenlijk iets heel anders voorgesteld, iets gezelligs cosy zoals ma Cabau met haar kreaust in Volendammer kostuums.. blurp

Nu motten we het doen met een zeitgeisttopic over te mondige kinders en reutelende pseudo-opvoeders.

Of ik er verder nog iets zinnigs over te zeggen heb is dit: je moet als ouwelui tegenwoordig verdomd sterk in je schoenen staan om kinderen behoorlijk op te voeden, vaak gaat 't alsnog mis; maar hey, wat doet 't ertoe? hele generaties zijn met of zonder een corri tik voor de bibs goed terecht gekomen.
Dus waar zeuren we over? Ideale situaties bestaan niet, doe je uiterste best en redeneer niet oeverloos met je kinders.

wopper | 13-05-07 | 13:37

v Maerlant, nee, ik ben wel door moeders genaaid maar op een ander vlak.
Ben eauk niet zo'n moederdagfan.

Om op je stelling terug gekomen, het einde van onze beschaving heeft niet zoveel met de mate van emancipatie te maken maar met de manier waarop we met onze grenzen en ons westers erfgoed zijn omgegaan. Maar dat wisten we al.

Hutspotentieel | 13-05-07 | 13:36

Hutspotentieel 13-05-07 @ 13:24

Je praat niet over onschuldige tijdelijk onaangepaste allochtonen, je praat over de uitvoerders van een veroveringsstrategie. Als je die met emancipatiepraatjes omgeluld krijgt, dan is Brugman een broekie vergeleken bij jou. Je beperkt trouwens onnodig je gezichtsveld door te stellen ' het is dit of dat'. Al denk ik dat het te laat is om het nog ten goede te keren, dat dan weer wel.

v Maerlant | 13-05-07 | 13:36

Dit kind heeft verklaard dat ze is misbruikt door haar vader,wat na onderzoek,niet waar blijkt te zijn.
Ik zou de rol van de moeder bij deze zaak wel willen weten.
het kind zit daar waarschijnlijk niet asl straf maatregel,maar omdat er thuis iets goed mis is.

Natuurlijk moet haar inzicht worden gegeven van haar acties en de gevolgen daarvan;maar dit soort gesprekken leiden tot niets .Ik geef @ Rabarbeke daarin gelijk. Maar er moet wel iets gebeuren met dat kind,want uit de reacties blijkt dat ze er niets van begrijpt en autoriteit niet accepteert.

Maar ze is ongetwijfeld een product van een slechte relatie en slechte(liefdeloze) opvoeding;dat kan een kind zien.

piquant | 13-05-07 | 13:36

Ik was wel blij met dat meisje... Waar we naar keken was een mislukte demonstratie Grootbrengen door Kleinhouden en het deed mij bijzonder veel genoegen om alle pogingen van deze moraaljuf te zien stranden... er kwam er werkelijk niet ééntje aan! Heerlijk:
"Je steekt nou wel heel erg je hoofd in het zand, meisje"
"Nee, hier zit geen zand, hier zit geen zand, dus dan kan ik het ook niet doen *uitdagend oogcontact, vlechtje over de schouder gooiend*
"Ik zou maar een beetje inbinden als ik jou was"
"Nee"
"Wel"
"Nee"
"Want?"
"Want want?"
En maar doorgaan met denigeren, en maar merkend dat het tot niks anders leidt dan tot escalatie, nu verplicht vernederend op een stoel gezet worden, morgen in de isoleer, overmorgen krijgt het zelf kinderen en heeft het de hele wereld in haar achterzak. A-goochelaars...

Bernhard Bang | 13-05-07 | 13:34

@rabarbeke; Genetisch is door mij waarschijnlijk ook wat ongelukkig gekozen. Waarschijnlijk komt een groot deel van de (lichte) gedragsstoornissen ook voort uit complicaties tijdens de zwangerschap of bij de geboorte.

stretched.truth | 13-05-07 | 13:33

Gelezen?

De negenjarige Mina neemt na een verblijf van een maand afscheid van de jeugdgevangenis Teylingereind in Sassenheim. Ze heeft een plek gekregen in de besloten groep van Horizon, een instituut voor jeugdzorg en onderwijs in Rotterdam. De eerste weken is Mina lief en verlegen. Maar al gauw leert het team van de Besloten groep haar andere kanten kennen. Het eerste bezoek van haar vader en familie, van Irakees-Koerdische afkomst, is overweldigend en laat iedereen in verwarring achter. Haar verzorgers maken zich grote zorgen om Mina. Mina vertelt dat ze vaak liegt, ook de mishandeling door haar vader zou ze hebben verzonnen. Een ander punt van zorg is Mina’s omgang met jongens. Ze heeft romantische fantasieën die echter uitlopen op ongewenste intimiteiten.

martelaar van gorkum | 13-05-07 | 13:29

@ Hutspotentieel 13-05-07 @ 13:24

Last van een onbewust O-edi-poes-complex?..;)

*griezelt eauk koude rillingen weg..*

wopper | 13-05-07 | 13:29

v Mearlant, dus we zijn gewaarschuwd. Het is geen nieuws dat islam het grondgebied wil uitbreiden. De keuze is neuqen of emancipatie prediken. Met neuqen krijgen we dit gat niet meer opgevuld. Blijft er maar één optie over....
.
Ranzig trouwens dat we van moederdag naar neuqen zijn gekomen...
*griezelt koude rillingen weg*

Hutspotentieel | 13-05-07 | 13:24

Vind het geen kudtkind, het is d'r moeder niet waartegen ze tekeer gaat, het is 1 of ander dom lelijk wijf wat na een paar jaar studie wel ff denkt hoe je met probleemkinderen om moet gaan, kind heeft groot gelijk, en wat nou 'kinderen mogen niet liegen' lekker krom weer... maar goed.

neshomme | 13-05-07 | 13:24

@stretched.truth

ja het ene kind is leuker dan het andere, maar te stellen dat een groot gedeelte van het wangedrag genetisch is bepaald gaat mij erg ver.

Rabarberke | 13-05-07 | 13:23

Sommige kinderen worden gewoon als kudtkind geboren, kwestie van genen. Dan kun je opvoeden en geven wat je wilt, maar het blijven kudtkinderen. Daar staat tegenover dat sommige kinderen ondanks de meest verknipte ouders toch leuke en aardige kinderen kunnen zijn...

stretched.truth | 13-05-07 | 13:19

v Mearlant, eens eens, maar dat is imho wel beter haalbaar dan de Westerse vrouw weer te gaan aanzetten tot het baren van meer (2.1+) kinderen.

Hutspotentieel | 13-05-07 | 13:08

Er zijn genoeg ouders die hun kind helemaal niets vinden
Rabarberke 13-05-07 @ 13:04

Ik geef toe dat ik daar niet bij kan. Dan kàn het natuurlijk niet goed komen. Wat Da Wizard 12:58 zegt.

v Maerlant | 13-05-07 | 13:06

Kinderen slaan is wel het laagste wat je kunt doen...

da wizard | 13-05-07 | 13:05

@van maerlant

Nee is niet kip en ei. Er zijn genoeg ouders die hun kind helemaal niets vinden. Jouw onvoorwaardelijke liefdesuiting van de ouders is prescriptief, maar vanuit kinderen is deze altijd descriptief.... totdat kinderen merken dat hun liefde niet wordt beantwoord, dan ontsporen ze in alle toonaarden.

Rabarberke | 13-05-07 | 13:04

Goh als ik naar de reacties kijk hier snap ik die ontspoort jeugd wel. Als je als volwassene niet verder komt dan stokslagen en klappen met je eencellige verstand, wat moet er dan van zo'n kind terecht komen.

Rabarberke | 13-05-07 | 13:02

Hutspotentieel 13-05-07 @ 12:58

Die emancipatie evolueert niet door, dat zie je toch aan de cijfers voor Duitsland? Dat zijn officiële gegevens hoor, van het 'Duitse CBS' zeg maar. Het spijt me, maar hier lijkt me 'de wens is de vader van de gedachte' in gang.

v Maerlant | 13-05-07 | 13:01

Geef dat meisje eens een stuk of 100 stokslagen...

Co Rupsie | 13-05-07 | 12:59

v Maerlant, is een logisch gevolg: meer allo's is meer inbreng van vreemde beschaving en minder ruimte voor behoud van de eigen Westerse beschaving. Als de emancipatie doorevolueerd naar de allochtone aanwas is dat toch een winst voor de emancipatie? Die taak is overigens geheel aan ons!

Hutspotentieel | 13-05-07 | 12:58

Iedere ouder krijgt het kind dat het verdient...

da wizard | 13-05-07 | 12:58

kudtkind.
Gewoon een klap geven, wie niet luisteren wil moet voelen.

De Vogel | 13-05-07 | 12:50

Rabarberke 13-05-07 @ 12:43

Da's een beetje kip en ei. Essentieel is dat je liefde en aandacht (in feite erkenning) geeft, en wel onvoorwaardelijk. De rest vloeit dan daaruit voort.

v Maerlant | 13-05-07 | 12:50

Zo, weer een lesje geleerd... Respect krijg je niet van je kinderen als je een tyfuszooi van de opvoeding maakt, dat blijkt dus wel weer. Neem daarbij nog die geitenwollensok die een discussie aangaat met een kind en daarbij ook nog eens het onderspit delft, dan is het resultaat dat we hier we hier onze volgende kansjongere hebben die over 2 of 3 jaar rijp genoeg is om uw buurt te komen 'verrijken'.

Achtertuyn | 13-05-07 | 12:48

Dat bedoel je toch?

Hutspotentieel 13-05-07 @ 12:41
Nee, niet echt. Het is een wisselwerking: én minder auto's, én meer allo's. Het gaat niet enkel over een gevoel van ontheemding, het gaat over het verlies van onze manier van leven,...
www.nrc.nl/opinie/article73236.ece

en, uiteindelijk, het verlies van ons zelf.
www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/arti...

v Maerlant | 13-05-07 | 12:47

@van maerlant

In de natuur is het kind dat de liefde als eerste geeft, onvoorwaardelijk - dat is namelijk overlevingsinstinct, en aan de ouders is het de opgaaf om dat dan vervolgens te beantwoorden.

Rabarberke | 13-05-07 | 12:43

mijn moeder heeft een hekel aan moederdag omdat háár moeder 3 jaar geleden overleden is.
scheelt weer een bos bloemen....

gatti | 13-05-07 | 12:42

@ v Maerlant, dus het einde van onze maatschappij hangt af van het aantal allochtonen (!?) Blijkbaar maakt het veranderen van de bevolkingssamenstelling onderdeel uit van welvaartsgroei. De vraag is dan wanneer het kantelpunt intreedt, m.a.w. wanneer de welvaartsgraad voor autochtonen gaat dalen vanwege gevoel van ontheemdingsgevoel door de aanwezigheidsmate van vreemden. Dat bedoel je toch?

Hutspotentieel | 13-05-07 | 12:41

*zucht, dat kind uit dat filmpje is nog niet eens in de pubertijd*

Granaatappel | 13-05-07 | 12:41

@karel

Die kinderen leren op school van alles hoor. En 'kanker' is op sommige scholen gewoon het meest gehanteerde predicaat. "Die kankerlijer van kankerengels gaf dat zo'n kanker-onverwacht kankerproefwerk de kankerlijer."

Kankeraap is gewoon een tijdconforme uiting van disrespect als gevolg van een door de opvoedmuts hier mede veroorzaakte escalatie.

Het is allemaal begonnen bij de sprookjes waarin een 'gemene heks' al snel evolueerde naar benamingen als smerige hoer, domme teef en gecontamineerde versies als kankerslet en ga zo maar door.

Geheel legitiem woordgebruik dus, gezien vanuit de vrijheid van meningsuitingsdiscussie waarin je alles mag zeggen.

Rabarberke | 13-05-07 | 12:41

@MOjojo> ik ben DOL op heaumeaux. Ik knuffel ze allemaal. Zelfs jou!
Ik ben niet meer beaus,

ps welke post was dat ook al weer?

superjan | 13-05-07 | 12:40

Dat kind is niet zomaar zo geworden natuurlijk he mensen!

redrooster130977 | 13-05-07 | 12:39

Rabarberke 13-05-07 @ 12:32

Met je kwalificatie van die opvoedmevrouw (sic) ben ik het eens, maar met de rest van de inhoud van deze post niet. Respect krijg je van kinderen als je ze ernstig neemt. Aandacht en Superjans' liefde doen de rest. Liefde en vertrouwen moet je niet 'terug kunnen geven', je moet het géven, onvoorwaardelijk.

v Maerlant | 13-05-07 | 12:36

@superjan,

Een liefdevol pleeggezin akkoord, maar eerst een pak rammel.:-)

Karel Kruizenruiker | 13-05-07 | 12:33

Hutspotentieel 13-05-07 @ 12:30

Ik ben Europeaan, en praat dus over Europa. Ons einde is bezig sinds we onder het 2.1 gemiddelde gedoken zijn. Dat is overal in Europa bezig, met, als ik me niet vergis, Duitsland als trieste koploper (1.34 of 1.4). Het aanwassende allochtonendeel doet de rest. Weer als voorbeeld Duitsland: bij onveranderde demografische insteek is het aantal Turken in 2050 (of zelfs 2045) groter dan het aantal Duitsers.

v Maerlant | 13-05-07 | 12:33

Een kind heeft zelden respect voor volwassenen. Dat is een mythe. Het is meer angst.

Respect krijg je als volwassene bij kinderen alleen als ze je bewonderen om wat je doet. B.v. omdat je een stoere brandweerman of piloot bent, of omdat je heel goed kunt zingen.

Als gewone volwassene kun je alleen liefde en vertrouwen van kinderen krijgen, maar dan moet je wel liefde en vertrouwen terug kunnen geven.

En een hoop ouders en opvoeders kunnnen dat simpelweg niet omdat ze zijn opgevoed in een liefdeloos klimaat van ruwheid en onbegrip.

Die opvoedmevrouw moet dan ook zelf in therapie.

Rabarberke | 13-05-07 | 12:32

@superjan: iets over muziekstromingen en homo's. Ow wacht, dat was satirisch bedoeld zeker... en wat zeg je... daar heb jij het copyright op? Mijn excuses vergeten! Ik zal het nooit meer doen, ben je nu nog boos? :)

MojoJojo | 13-05-07 | 12:32

@Cojones, onderzoek toont anders aan: vrouwen, m.n. de hoog opgeleide, kiezen vaker voor het moederschap dan voor een carriere. Kinderaantalgroei komt juist vaker voor onder 'afgestudeerde' vrouwen.
v Maerlant, waar begint het einde dan mee? Bevolkingsgroei? Alloch-/autochtonen ratio? Arbeidsmarktparticipatie?

Hutspotentieel | 13-05-07 | 12:30

Nou moet je in dit land heel wat uitgevreten hebben om in de bajes te belanden. Als je het zo bekijkt heeft dat kind een punt. Desalniettemin zal dit een lang "traject" worden. Ja,. moeder zei nog tegen haar man, "kom, we zijn aan kinderen toe"! Wat een wereld.

AbuTelfan | 13-05-07 | 12:29

@knutsel

Die opvoedmevrouw hanteert het normenkader van haar moeder op het kind, zonder interesse te tonen voor wat er in dat kind omgaat. Het is juist dat gedrag wat kinderen vaak van volwassenen wegdrijft: afstandelijke betweterij.

Mevrouw is zelf kennelijk sterk autoritair opgevoed, want meer dan autoriteit kan ze niet overbrengen.

En the proof is in the pudding: het gesprek loopt gewoon kut af en mevrouw heeft niets bereikt.

Rabarberke | 13-05-07 | 12:26

superjan 13-05-07 @ 12:23

Thx; QED.

Het had allemaal anders kunnen lopen als Descartes een vrouw geweest was die ons voorhield: 'ik baar dus ik ben'.

v Maerlant | 13-05-07 | 12:26

@karel> Ze heeft duidelijk geen respect voor die agoog. Komt waarschijnlijk uit een zeer abusive omgeving. EIgenlijk is ze nu al een kansloos verhaal. Heel heel zielig. Een pak rammel helpt hier niet. wellicht een liefdevol pleeggezin.

superjan | 13-05-07 | 12:25

Laten we het wel ff scherp blijven zien, als een kind op die leeftijd al een volwassenen uitscheld voor kankeraap, dan heeft zo'n kind weinig of geen opvoeding genoten. Een ouderwets pak rammel zou hier op zijn plaats zijn!

Karel Kruizenruiker | 13-05-07 | 12:23

@van Maerlandt> carrierevrouwen van 40 worden gek, omdat ze kinderen hebben. en de rest wordt nog veel gekker omdat ze geen kinderen hebben.

superjan | 13-05-07 | 12:23

CoJoNes 13-05-07 @ 12:16

Ik had van jou niet minder verwacht. Het moederschap maatschappelijk onbereikbaar, zelfs, zoals je schrijft, verwerpelijk maken, wijst op een verloren band, het negeren van de roep van de natuur.

v Maerlant | 13-05-07 | 12:21

@Rabarberke. Dat 'incompetente wijf' probeert m.i. slechts het kind op andere gedachten te brengen en aangezien het kind geinstitutionaliseerd is neem ik aan dat dit niet het enige gesprek is. Voor de rest heb je gelijk, het kind probeert iets duidelijk te maken en er is waarschijnlijk meer aan de hand.

knutsel | 13-05-07 | 12:20

@v Maerlant
De vrouw emancipeert tegen wil en dank en met het mes op de keel. Emancipatie maakt voor veel vrouwen, dat de keuze voor moederschap maatschappelijk verwerpelijk is. Dat is triest.

CoJoNes | 13-05-07 | 12:16

@mojojo> wellicht kun je mijn reactie van 11:43 even lezen. en wellicht kun je mijn ultrarechtse reacties van vroeger dr even bijpakken????
En wat heb ik precies gezegd over kankerhoer?

Ik ben me van geen kwaad bewust. Dit is overigens de eerste post die ik van je lees.

Ik ben een beetje boos op je geloof ik. pannekoek die je bent.

superjan | 13-05-07 | 12:11

CoJoNes 13-05-07 @ 12:02

't Is ook de laatste bezweringformule, gepreveld door hen die vielen op het slagveld...

-
superjan 13-05-07 @ 12:01

Is dik in orde; 'je hebt gelijk' kunnen zeggen is een kwaliteit.

Maarre... ik ben wel in voor een beetje controverse.

Laat ik maar eens een gewaagde stelling poneren. Even zeggen dat er met m'n rechtvaardigheidsgevoel niets mis is, en dat ik het dus evident vind dat vrouwen en mannen evenveel rechten heb. Dit gezegd zijnde, stelling:

'De manier waarop we de emancipatie van de vrouw gestalte hebben gegeven is het begin van het einde van onze maatschappij.'

v Maerlant | 13-05-07 | 12:11

Nooit redeneren met dit soort kudtkoterTs (en dat zijn er nogal wat).. de knoet drover, slappe hapgedoe.

*drionpil weer eens bekijkt in geval van toekomstige billenwassers zoals dit produkt*

wopper | 13-05-07 | 12:09

Wat een schattig en assertief meiske! Wordt later zelf een fantastiese moeder!
En dan begint alles weer van voor af aan...

Hutspotentieel | 13-05-07 | 12:08

Hohohoho wacht even allemaal heren en dames opvoedkundigen.

Dat meisje heeft iets gedaan wat ze niet wil toegeven omdat ze het simpelweg te moeilijk heeft om met het daarbij behorende schuldgevoel om te gaan. Als je als kind een tyfushekel aan je vader krijgt en 'm de gevangenis in liegt, dan is dat vaak niet voor 100% je eigen schuld.

We weten te weinig om dat kind zonder meer te veroordelen.

Ten eerste wil dat kind praten. Anders praat het niet. Wat doet die mevrouw vervolgens in plaats van echt praten: een salvo met verwijten afvoeren.

We horen hier hoe de 'juffrouw' zelf vroeger door haar moeder is opgevoed: streng, stijf en uit de hoogte. Het is triest om te zien hoe het mevrouw vooral om het laatste woord gaat en niet om de achterliggende bedoeling: het kind bij te brengen dat het iets gedaan heeft wat niet mag.

Waarom zou zo'n kind, als dat pedagogisch onverantwoorde viswijf zo te keer gaat, introspectie moeten tonen, waar het enkel wordt aangevallen?

Een knal voor het hoofd heeft alleen zin als het kind agressief wordt, gaat gillen, hysterisch wordt etc.

Het enige wat hier zin heeft is dat incompetente wijf naar huis sturen voordat ze helemaal overspannen is.

Rabarberke | 13-05-07 | 12:06

Vocabulaire van het kind zegt al genoeg. En die huishoudster waar ze tegenaan klept snapt er ook de ballen niet van. Als dit het resultaat is van de opleiding tot een sociaal-pedagogische funktie mogen ze die ook maar eens afschaffen. Kind trouwens gelijk maar de hoeken van de kamer met harde hand laten, vanaf keer 1 dat ze het woord kankah in de mond nam. Respect voor de cameraman die wel gewoon zijn werk goed bleef doen.

OoO | 13-05-07 | 12:05

@superjan: Goed om te weten dat jij naslag werk gebruikt voor waarheden en feiten van mensen die de holocaust ontkennen (Stormfront). Ik weet niet wat voor zieke ideeen jij nog meer hebt overgenomen, maar gezien je reacties in het verleden vrees ik het ergste.

Verder lijkt het erop dat dit kind in een ZMOK zit of jeugdinternaat. Hoe dan ook en wat de rede dan ook mag zijn, je spreekt een ouder iemand NOOIT met kankerhoer aan of wat dan ook. Maar goed, deze ouders hadden waarschijnlijk al geen respect voor anderen, dus wat kan je dan van hun kind verwachten. In de meeste gevallen is het kind zo geworden door toe doen van de ouders. Als mijn dochter zoiets zou zeggen... van een beetje licht fysiek straffen is nooit iemand slechter geworden. Dat pedogogisch correct opvoeden van die geitewollen sokken blijkt iig al decenia niet te werken. Daar plukken we nu de vruchten van :)

MojoJojo | 13-05-07 | 12:03

@v Maerlant
Exact zo is het! Ik heb ze gezien, volwassen kerels die met 120 km/h een honkbal tegen hun hoofd gegooid kregen en ineenzeigend om hun moeder riepen. Onbewust.

CoJoNes | 13-05-07 | 12:02

Moederdag huh. Nu op GeenRedactie;

De politie in Houston verdenkt een vrouw ervan het geslachtsdeel van haar drie maanden oude zoontje te hebben afgesneden. Zelf claimt ze dat ze een dutje ging doen en dat ze, toen ze wakker werd, erachter kwam dat haar hond zich aan de baby had vergrepen. Maar uit een medisch onderzoek blijkt dat de hond de baby niet heeft gebeten. De 25-jarige moeder heeft een drugsverleden en uit tests de dag na de verminking van haar zoontje bleek dat ze recentelijk cocaïne had gebruikt. Het is de moeder verboden om haar zoontje te zien. Het kind staat jaren van allerlei operaties te wachten om de verminking zo veel als mogelijk ongedaan te maken.

CipherNL | 13-05-07 | 12:02

Gewoon weer zon kudt dag die door de winkels is ingesteld om weer meer geld te earnen!

RickBeeta | 13-05-07 | 12:02

@Cojo en v maerlandt> sorry jullie hebben eigenlijk wel gelijk. Ik rijd zelf ook in een auto die nog door de zoon van ome ferdinand is geproduceerd.

superjan | 13-05-07 | 12:01

Wat een geldverspilling vanwege het feit dat ouders hun taak niet aan kunnen.

u625030 | 13-05-07 | 11:58

superjan 13-05-07 @ 11:43

Autostrades ook maar verbieten? De Volkswagen? De radar? Een fatsoenlijke vent eert z'n moeder, zo simpel is dat. Wat de nazi's daarover dachten zal me worst wezen.

v Maerlant | 13-05-07 | 11:57

@supahjan
De Nazi's hebben de Olympische spelen ook ooit gekaapt. Dat e moeder in hoog aanzien stond in Nazi Duitsland spreekt voor zich, hetzelfde zie je ook bij hakbarmoeders: Fokken voor het vaderland en de ideologie.
(Nominatie voor dubbele Godwin? Moet er in zitten, toch?)

CoJoNes | 13-05-07 | 11:55

Ene meneer Dutroux, doe er is wat aan!

palingrokert | 13-05-07 | 11:54

Wat een kutkind, stokslagen net zolang tot zr dr bek houdt.

Dekkerioni | 13-05-07 | 11:53

godvere waarom moet moederdag nou weer op mijn verjaardag kunne ze dit jaar nie ff overslaan

duuwee | 13-05-07 | 11:52

Godsamme zeg !
Die zou je alle hoeken van de kamer moeten laten zien. Maar hoe heeft het zo ver kunnen komen ? Die moeder (?) krijgt waarschijnlijk een koekje van eigen deeg. De formuleringen zijn veel te wijs voor een kind van die leeftijd. De moeder praat ook op een manier b.v. woordkeus die ver boven dat kind uit gaat.

AbuTelfan | 13-05-07 | 11:49

@bad to the bone 13-05-07 @ 11:41
Corrigerende mokerslag mag ik hopen

-edit- | 13-05-07 | 11:43

Als je dit soort LinksLeuterende Opvoeders met dit soort kutkids laat redeneren is het begrijpelijk dat het verkeerd gaat. Kind gewoon bij d'r vlechten grijpen en een halve dag in het kolonhok flikkeren.

ErachterKijkerd | 13-05-07 | 11:43

Sorry, linken naar SF is not done, mijn excuses, maar t was in dit kader relevante info en het zegt iets over het enthousiasme van die kankahnazi's over deze fijne feestdag.

superjan | 13-05-07 | 11:43

Dus... dat kind heeft iets verkeerds gedaan (en als gevolg daarvan zat pa achter tralies)... en in plaats van straf en een preek krijgt dat kind een platform om haar stupide ideeën verder te ventileren?

Fowel | 13-05-07 | 11:42

De corrigerende tik is zeker niet opgenomen. Wat een k*tkind.

bad to the bone | 13-05-07 | 11:41

Voor je moeder pluk je nooit genoeg.

hoogh | 13-05-07 | 11:41

Dat ze de discussie nog met dat kind aangaat. Jij hebt een grote mond dus jij gaat Nu op die stoel zitten! Wat? Wat zei je? Zit maar een half uur langer op die stoel. Dicipline goedverdoemme!

deurwaarder | 13-05-07 | 11:40

Mijn moeder was juist altijd de gene die "nee" zei.

Elvira | 13-05-07 | 11:39

Eén woord: Kijk naar de Japanners en volg hun goede voorbeeld

bd | 13-05-07 | 11:37

Werkelijk, je ziet een gesprek van een paar minuten en het arme kind is al gelijk de duivel, niet overdrijven mannen. Nogmaals, ik zou niet weten waar het nu eigenlijk over gaat.

knutsel | 13-05-07 | 11:36

@CoJoNes 13-05-07 @ 11:05
Dat zou wel in en in triest zijn als je gelijk hebt. Bootcampen helpt misschien, maar dan moet je wel ijskoud en hard te werk gaan. Geestelijk afbreken en daarna weer opbouwen.

Hellsmurfje | 13-05-07 | 11:31

Restecp

Rest In Privacy | 13-05-07 | 11:31

Lijkt mij wel een subsidiabel project, dit linkse watjes doen her-opvoeden door kutkinderen.

Jan Passant | 13-05-07 | 11:27

Krijg ineens visioenen van Heintje...

Mama, je bent de liefste van de hele wereld
Mama, de allerliefste van de hele wereld
Later, wanneer ik ga trouwen
Zal ik een huisje gaan bouwen
Als je dan soms alleen zult zijn
Kom dan bij mij in mijn huis
Mama, de liefste van de hele wereld ben jij
Oh, lieve mama, je bent en blijft altijd een voorbeeld voor mij

Mama, je leerde me lopen
Op eigen benen te staan
Straks gaat de deur voor mij open
Om door het leven te gaan
Maak je geen zorgen voor morgen
Mama, toe droog toch die traan

Mama, je bent de liefste van de hele wereld
Mama, de allerliefste van de hele wereld
Later, wanneer ik ga trouwen
Zal ik een huisje gaan bouwen
Als je dan soms alleen zult zijn
Kom dan bij mij in mijn huis
Mama, de liefste van de hele wereld ben jij
Oh, lieve mama, je bent en blijft altijd een voorbeeld voor mij

Mama, mama

Captain Orange | 13-05-07 | 11:23

Zulke schepsels moeten mijns inziens reflectief worden geaborteerd.

-edit- | 13-05-07 | 11:22

@superjan 13-05-07 @ 10:57

Wat de FOK! praat jij voor peop? Muttertag uitgevonden door de leden van de NSDAP? Doet es snel kijken op nl.wikipedia.org/wiki/Moederdag en dan in het bijzonder de alinea waarboven het kopje "Oorsprong" prijkt.

Lutser met je populistische uitspraken. Ga snel in Oss wonen jij.

cave_canem | 13-05-07 | 11:21

@BD, joris is zijn moeder verwennen, even geduld dus...

van dal | 13-05-07 | 11:18

@ JORIS!!! *kuch*

Ik citeer: "en die niet weet wat RESPECT is." Was getekend, Pritt Stift | 13-05-07 | 10:43 @ Geenstijl.nl. Het gebruiken van het woord "perscet" is strictly VERBOTEN. Dus wegjorissen die handel. Daaag Pritt.

*Score: -664 ; Weggejorist: 2/3 ; IP Ban 1/1*

bd | 13-05-07 | 11:15

Vanmiddag gaat het regenen. Wordt dus weer een echte commerciele zeikdag. :-)

kwarko01 | 13-05-07 | 11:13

vroegâh noemden we thuis "moederdag" "loederdag"....

van dal | 13-05-07 | 11:09

Crisisberaad in de PeDoPartij. Leden haken massaal af. Komt die Claim, GS

Succes !

KorteMetten | 13-05-07 | 11:09

LOL@John McClane

@kwarko
Commercie is het beste dat ons is overkomen.

CoJoNes | 13-05-07 | 11:07

Gewoon een leuk meisje, en die hekxs moet niet zulke ingewikkelde dingen zeggen tegen dit kleintje.

fuckje | 13-05-07 | 11:06

@Hellsmurfje
Eens dat ze de weg kwijt is, utopie om te denken dat het nog goed komt met dit meisje.

CoJoNes | 13-05-07 | 11:05

CoJoNes 13-05-07 @ 10:56

Je hangt teveel op internet rond. Doe es liev ja.

kwarko01 | 13-05-07 | 11:05

CoJoNes heeft gelijk, als je niet van moederdag houdt moet je gewoon in Noord Korea gaan wonen.

John McClane | 13-05-07 | 11:03

@CoJoNes 13-05-07 @ 10:54
En? Ze zullen haar toch op de 1 of andere manier moeten bijbrengen wat ze gedaan heeft. Wanneer ze eindelijk schuldgevoel krijgt, zijn ze een stap in de goede richting. Want deze kudtkoter is totaal de weg kwijt en heeft geen enkel besef wat goed en fout is.

Hellsmurfje | 13-05-07 | 11:02

Ik heb geen flauw idee waar het filmpje nu eigenlijk over gaat.

knutsel | 13-05-07 | 11:01

kindje moet gewoon paar uurtjes in de hoek staan. niks discussie. gewoon in de hoek. En het komende halfjaar geen snoep. dieetje zonder suiker helpt ook schijnt. Maar eerst in de hoek. en stilstaan. had je wat? STILSTAAN!

Made to last | 13-05-07 | 11:01

moederdag is bedacht doorf de immersympathieke nazi's. Dus dit feest mag van mij worden overgeslagen.

superjan | 13-05-07 | 10:57

@kwarko01
Geenstijl? Wasda? Oh ja, dat door de commercie uitgevonden en aangeprate op het gevoel blogje. We hebben ook nog in de aanbieding: fok!, retecool, etc.
Ga lekker in NoordKorea wonen dan.

CoJoNes | 13-05-07 | 10:56

Ah, een kind met een mening, daar houd ik van. Wat had ze gezegd over haar vader eigenlijk?

John McClane | 13-05-07 | 10:55

Lekker ook om zo'n kind met ook nog eens met een enorm schuldcomplex op te zadelen: Je vader heeft voor jou in de gevangenis gezeten...

Fraai staaltje pedagogiek van de tekstboek moeder.

CoJoNes | 13-05-07 | 10:54

"kankerhoer !"

Ze kan zelfs in de toekomst kijken.

Montgomery Burns | 13-05-07 | 10:53

Moederdag? Wasda? Oh ja, dat door de commercie uitgevonden en aangepraat op het gevoel dagje. We hebben ook nog in de aanbieding: vaderdag, valentijnsdag etc. Burp!

kwarko01 | 13-05-07 | 10:53

waar gaat dat heen met onze jeugd, ik dacht dat ik heftig was, maar bij nader inzien was ik een lievertje

Redneck | 13-05-07 | 10:53

Is toch nog niet te laat voor Abortus??

Wiebenik? | 13-05-07 | 10:52

Wat een ongelooflijk kudtkind.

Aussie | 13-05-07 | 10:50

Dat wordt een glansrijke carriere in het hulpverleningscircuit voor die meid.

Lobo | 13-05-07 | 10:49

Steen op d'r hoofd en we zijn er vanaf.

-edit- | 13-05-07 | 10:48

Wat een kreng dat kind in dat filmpje.

-edit- | 13-05-07 | 10:47

en zo is het respect voor alle moeders

wieowie | 13-05-07 | 10:46

Het is wel mijn vader maar "Ik was gewoon even boos!"

Prachtig!

Geck | 13-05-07 | 10:45

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken