Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Welkom in Sinterklaasland

DANK JULLIE WEL!De Polen komen, het mag van de Tweede Kamer. Ach boeie, zolang ze zijn uit te buiten en geen hoge eisen stellen. Maar de Kamer heeft een *kuch* KLEIN DETAIL over het hoofd gezien. Na slechts zes maanden werken kunnen Polen (en ander oostblokmateriaal) hier massaal uit de staatsruif vreten. Dat komt omdat in Nederland de WW-uitkeringen zes keer zo hoog zijn als in Polen. Een werkloze Pool zal dus knettergek zijn om van 141 euri rond te komen als 'ie met niksdoen ook 900 euri verdient. Dat gaat straks zo: Een Pool dreigt zijn baan na 6 jaar in Polen te verliezen. Hij belt een vriendje en die houdt 'm 6 maanden aan het 'werk' of hij gaat hier voor minumumloon een paar maanden klussen. Vervolgens kan meneer Polski lekker de Nederlandse WW vangen via een postadres in 0031. Volgens de Pvda is het 'geen probleem', sterker nog. De Pvda wil juist keiharde maatregelen tegen uitbuiting van die oh zo zielige Polen. Eikels, er is nu niets meer aan te doen want het recht op ww-uitkering valt onder Europese regelgeving.

Reaguursels

Inloggen

Hahaha
Tomasz 1 - Bakoenin 0

IgorTheHorrible | 01-05-07 | 11:37

tomasz 30-04-07 @ 20:23

Goeiendag: een vliegende Peaulsche tackel en right on target. Hulde veaur je prachtige comments. Nederland heeft lui als jou nodig, laat maar komen, die Peaulen!

bottehond | 30-04-07 | 21:18

@bakoenin
Stop het gezeik, en ga ook eens emigreren! Volgens Poolse wetgeving, een Europese werknemer die in Polen in WW is beland, krijgt zijn WW-uitkering uitbetald volgens de regel van zijn land van afkomst. En er zijn al wat Duitsers die in Polen van de grandioze Duitse WW genieten. Maar, om dat te weten, moet je eens kijken wat verder dan je kut-door-God-vergeten durp in deze donkere hoek van Europa...

tomasz | 30-04-07 | 20:33

@sjaakdeslinksesul
Ter jouw informatie, een gemiddelde Poolse ICT-er verdient hier vaak VEEL meer dan zijn autochtone collega. Onvoorsteelbaar, he? Heeft te doen met uitstekende opleidingen, onvoorstelbare werkervaring, ambitie en lef, zeldzame eigenschappen in dit land.

tomasz | 30-04-07 | 20:29

Steleltje NSB-klootzakken, allemal hier, jullie kunnen deze geliefde WW uitkering in jullie konten steken!

Jullie zijn te dom, of gewoon steeds lam-zat na de Koninginnenach, om enige rationele argumenten te begrijpen van deze paar mensen hier met verstand. Als een Pool een beslissing neemt om zijn lieve land te verlaten, en ALLES achter laten blijven, zijn baan, familie, hechte relaties, en de nieuwe leven vanaf null beginnen, dan heeft ie ervoor verdomme goede redenen. En hij heeft ballen, hersenen en lef om dat aan te kunnen, in tegenstelling tot jullie, stelletje kloot-laffards. Oh, dat eeuwig Nederlands gezeur, ben ik er schijt ziek van... Dit slecht, dat niet goed, de regering sucks, de EU sucks, ik wil dit, ik wil dat, maak jullie mij blij, de hele wereld is tegen ons... Kinderachtige mongolen zonder enige ruggengrat, dat zijn jullie, in ogen van ons, aandurvende en trotse emigranten. Of jullie dat willen of niet, de toekomst is van ons, gezien het feit dat Nederlandse vrouwen zijn allang gestopt met kinderen!!!

tomasz | 30-04-07 | 20:23

Conan 29-04-07 @ 16:51
Wou jij een verschil zien tussen een volk van streng katholieke nationalistische joden en homofielenhaters, en islamisten .
Beide zijn even gevaarlijk, en beide hebben geen recht op het geld wat hier verdiend is door Nederlanders met hard werken.
Vind je dat wel, dan ben je net zo een verrader als W. Bos en consorten.

bakoenin | 30-04-07 | 20:23

skinner 30-04-07 @ 10:33
Schaf dan ook even de HRA en de Fokpremie af, inderdaad ieder voor zich en god voor ons allen.
Ga je iets leuks over houden.

bakoenin | 30-04-07 | 19:26

Ja, nou kan Jan met de pet werken voor uit het raam staarders in Polen.

bakoenin | 30-04-07 | 19:24

IgorTheHorrible 29-04-07 @ 13:51
Polen Is jaren onder het tsarisme geweest, en stelde in die tijd geen drol voor.
En ook al betalen een paar managers belasting, over bedrijfswinsten in Polen worden geen belastingen geheven hier.
Duidelijk is wel dat asocialen zoals Conan de belasting centjes van werkenden er ven snel doorheen wil jassen.
Zelf geen fuck uitvoeren en studeren op centjes van pa, maar wel het land versjacheren.

bakoenin | 30-04-07 | 19:20

Best geniaal om zo de verzorgingsstaat van binnenuit te vermolmen. Hard ingrijpen is electoraal gezien dom, dus laat je de boel langzaam maar zeker imploderen. Op een gegeven moment is grondige herziening dan onvermijdelijk en dus makkelijker te verkopen.

En dat moment is dicht bij: Jan met de Pet werkt nu al tot en met Mei om luiwammessen, uit het raam staarders (Mogen wij er even 13% in 4 jaar bij? Dank u) en andere parasieten van een riant bestaan te voorzien. Draagvlak om die periode nog wat langer te maken lijkt mij te ontbreken.

PreventiefRuimen | 30-04-07 | 15:34

ze hebben allemaal groot gelijk . pakken wat je pakken kan .

likmegaties | 30-04-07 | 12:04

Hoe dan ook, de verzorgingsstaat ligt binnen drie jaar omver, dat is dan de goede kant van de zaak. De subsidie-en uitkeringsparasieten van de pvda-gl en SP hebben dus nog heel even om een vak te leren, voor de hardnekkige nietsnutten rest er daarna niets anders dan prostitutie, of bedelen op straat.
Demonstreren mag ook, met zijn allen met een gek petje op staan schreeuwen dat je het niet meer pikt. Helpen doet het alleen niet.

skinner | 30-04-07 | 10:33

pffffffffffffft voor wie werkt de pvda nou echt

Multikuli | 30-04-07 | 09:21

Er is iets over 't hoofd gezien bij deze besluitvorming.
Was 't tot nu toe zo dat Westerlingen naar de Tsjechische grens gingen voor hun seksuele gerief, vanaf 1 mei zal de trek van de dames naar het Westen beginnen. Met als gevolg een overschot aan prostituée's en dientengevolge lagere prijzen. Dat dan weer wel.

wopper | 30-04-07 | 07:56

@Conan 16.51
Mooi visioen, ik dacht toevallig ook zoiets vandaag.
Precies hetzelfde eigenlijk.

skinner | 30-04-07 | 00:06

Jammer dat ie in het verkeerde topic staat ..

r0bert | 29-04-07 | 19:43

Haha leuk, de geenstijl redactie gedissed met een geedit plaatje :-P

r0bert | 29-04-07 | 19:42

Alle argumenten die de Socialisten gebruikt hebben om de uitkeringen en de deur voor Islamieten open te zetten golden niet voor de volgelingen van de Psychoot (vzmh). Toch hebben ze doorgezet.
Al die argumenten zijn grotendeels wél valide voor de Polen, waarbij zij door hun Europese achtergrond ook nog een paar serieuze streepjes voor hebben. Het gejammer van een bakoenin lijkt dan ook pathetisch, maar het illustreert dat het enige socilisme dat een kans lijkt te hebben, ironisch genoeg klassiek nationaal socialisme is.
*denkt aan Vlad the Impaler en.wikipedia.org/wiki/Vlad_III_the_Imp... en ziet ineens een visioen van een malieveld vol op staken gezette noch stuiptrekkende socialisten tegen een donker avondrood, glimlacht*

Conan | 29-04-07 | 16:51

Dat de Polen en ander Oost Europeanen zo'n loon achterstand op ons hebben is volledig en uitsluitend te danken aan jarenlang socialistisch wanbeleid in die landen. Deze regimes werden destijds van harte ondersteund door Marijnnissen en veel van zijn partijgenoten aanhangers.

Nu zij eindelijk de vrije markt mogen betreden is het ineens afgelopen met "arbeiders aller landen verenigt U" en is wordt "eigen volk eerst" Marijnissen en aanhang past hier slechts uiterste bescheidenheid en schaamte.

WaarDeWindWaait | 29-04-07 | 15:37

@bakoenin
Oh dus Philips, ING en Eureko betalen geen belasting? En de accountmanagers betalen ook geen belasting, doen geen boodschappen bij de AH, hebben geen Nederlandse secretaresse, huren geen tuinman in, gaan niet in een restaurant eten of bezoeken geen Nederlandse doctor?

En hoe durf je te beweren dat de Poolse cultuur inferieur is aan de Nederlandse? Chopin, Marie Curie, Copernicus, de eerste constitutie ter wereld, universiteiten die ouder zijn dan de Nederlanders, Nobelprijswinnaars voor de literatuur en ga zo maar door. Voor het communisme was Polen zelfs rijker dan Nederland, je mag de Amerikanen eeuwig dankbaar zijn voor de Marshallhulp.

Ierland heeft een werkloosheid van 4,4% en een van de hoogste inkomens per capita van de wereld. Een groei van 4% noem ik geen stagnatie. Tuurlijk zijn er mensen die de boot gemist hebben maar komt het echt door de Polen? Maar ja volgens jou is zelfs het hoge aantal zelfmoorden in Dublin hun schuld.

IgorTheHorrible | 29-04-07 | 13:51

@Mijzelf
Het is nepotistisch, lutser!

Chiant | 29-04-07 | 13:33

@bottehond & bakoenin
Jan met de Pet mag veel, heel veel belasting betalen. Dat moet ook wel want anders is het niet bij te houden. Hier vreet namelijk zo'n beetje iedereen die geen verbondenheid voelt met ons land en zich niet aangetrokken voelt tot onze cultuur uit de staatsruif of zuigt in ieder geval op enige wijze het kapitaal weg uit onze samenleving. Of het nu gaat om gepensioneerde gastarbeiders die hun pansioen steevast wegsluizen naar buitenlandse rekeningen (alwaar het kapitaal het zesvoudige waard is t.o.v. hier); of het nu gaat om Oost-europenanen die, geheel logisch overigens, gebruik maken van het staatskapitaal dat hen zonder enige tegenprestatie in de schoot geworpen wordt; of het nu gaat om buitenlandse topbestuurders die tegen schandalige salarissen en nepotanische bonussen een paar jaar Nederlandse topondernemingen komen saneren, hetgeen steevast leidt tot het sluiten of kleiner worden van het bedrijf en het verplaatsen van kennis en kapitaal naar het buitenland... Het maakt niet uit. Ons land is zieken wordt verteerd door zowel inheemse uit uitheemse parasieten.

En zolang trots, daadkracht, stoutmoedigheid, patriottisme, oprechtheid en eerlijkheid nog als vieze, ouderwetse, verwerpelijke woorden worden gezien zal de vertering van onze democratische welvaart langzaam doorgaan.

En vooral onze vrinden ter linkerzijde reken ik de "weg-met-ons" mentaliteit zeer zwaar aan. Zichzelf socialist noemend er voor zorgen dat onze sociale voorzieningen niet terecht komen waar ze nodig zijn. Om tranen tussen je billen van te krijgen...

Chiant | 29-04-07 | 13:31

IgorTheHorrible 29-04-07 @ 13:19
Nee, al die miljarden strome naar Philips Eureko ING en Heineken, en niet naar de Nederlandse staatskas.
Misschieen een leuk salarisje voor topmannen.
Dat is zo een oude truc het zijn allang geen Nederlandse bedrijven meer.
En van hun verdiensten profiteren zij, niet Nederland.
Dus dat argument kun je gerust achterwege laten.
Is la niet erg genoeg geweest, bedrijven die naar lage lonen landen gingen, en de kerncompetenties hier de nek omdraaiden, nee, nu mogen ze daar de Polen op straat flikkeren, zodat ze hier hun uitkering kunnen halen.
Heb je het nog zouter gegeten.
Je informatie over Ierland, is van voor de Poolse intocht, Ierland stagneert, veel armoe in Dublin, en een enorm hoog zelfmoord percentage.
En de zo mooie cultuur word vernacheld.

bakoenin | 29-04-07 | 13:29

@bakoenin
Toevallig heeft Ierland de hoogste economische groei van Europa door de Poolse arbeiders en ook England gaat het voor de wind. Veel problemen met Poolse arbeiders zijn er niet, zeker vergeleken met de zwarte gangs en Paki´s. Maar jij bent zo een persoon die alleen het slechte nieuws uitpikt om vervolgens "ik zei het toch" te kunnen zeggen.

Als jij beweert geen dubbeltje aan de vrijhandel te hebben verdiend, moet je je kop uit **** halen en een boek over economie gaan lezen. Nederland is de tweede investeerder in Polen, hierdoor kun jij je tuinmeubels, appels, champignons, sigarendoosjes, auto´s etc. goedkoper kopen. Philips, Eureko, ING, Heineken en talloze andere bedrijven bezitten een groot deel van de Poolse markt en al die miljarden stromen richting Nederland. Maar jij schreeuwt moord en brand over die 20-30 duizend goedkope arbeidskrachten die technische vacatures gaan vervullen waarvoor er niet in Nederlands niet eens opgeleid personeel is. Of wil jij de werkloze bijstandmoeder of de kunsthistoricus als elektromonteur op pad sturen?

Goed we kunnen wel afspreken dat de grenzen dicht gaan voor Polen maar dan gaan ook alle Nederlandse bedrijven weg uit Polen. Dan pas zal je zien wat het economisch effect is.

IgorTheHorrible | 29-04-07 | 13:19

IgorTheHorrible 29-04-07 @ 11:29
Wat is dit nu voor een goedkoop argument, het enige wat ik hier zie zijn gang fights in verloederde buurten, nou daar zitten we echt op te wachten.
De Polen hebben geen boodschap aan onze problemen en gaan ze ook niet oplossen, ze zijn alleen in hun eigen portemonnee geinteresseerd, heel begrijpelijk, maar niet zo lekker voor de meeste Nederlanders.
Dank aan Bolkie en het haagse canaille.
Hoe grappig trouwens dat de eurospreekbuizen zoals Volkskrant en Telegraaf zwijgen.
Langzaam maar zeker word door de correcten ons de autonomische nek omgedraaid

bakoenin | 29-04-07 | 13:02

IgorTheHorrible 29-04-07 @ 11:27
Hebben ze in Engeland en Ierland al gedaan, zijn ze niet blij van geworden,
verder heb ik geen dubbeltje aan vrijhandel verdiend, maar alleen de hufters die dit nu mogelijk maken.
Ik heb wel jarenlang 50 % van mijn salaris naar de staatskas gebracht, en dat word nu opgevreten door een stelletje oost europeanen, terwijl er geen centjes zijn voor onze oudjes in verzorgings tehuizen, of voor het onderwijs.

bakoenin | 29-04-07 | 12:55

bottehond 29-04-07 @ 11:25

Ik zou het wel van jou kant willen zien, maar de droevige waarheid is , dat deze geachte werknemers en uitkeringstrekkers hier niet komen voor ons belang, maar zoals heel natuurlijk is, voor hun eigen belang.
Als daarmee gratuite ww verkregen kan worden zullen ze dat niet nalaten.
Slechts een naieveling gelooft dat ze tegen de Finnen een front zullen vormen.
Dat is onzinnig gedacht, ze zijn niet in onze problemen geinteresseerd, maar wel in onze vorzieningen, waar jij en ik en miljoenen Nederlanders hun belasting voor betaald hebben.
Zo ook geld dit voor de geachte mede europeanen die uit roemenie bulgarije en andere landen gaan komen.
Hier de staatsruif leegvreten.

bakoenin | 29-04-07 | 12:51

En bovendien zijn Polen de enigen die niet bang zijn voor Finnen, dus jullie kunnen blij zijn dat er vanaf 1 mei ook Finnen een pak slaag gaan krijgen ipv steeds zelf anderen te terroriseren.

IgorTheHorrible | 29-04-07 | 11:29

Geweldig nieuws! Ik ben blij dat mijn landgenoten eindelijk toegang tot de Nederlandse arbeidsmarkt krijgen. Jarenlang hebben de Nederlandse bedrijven geprofiteerd van de vrije handel met Polen, terwijl Polen er niets voor terug kreeg.

In de media lees ik voornamelijk xenofobische uitspraken. Nederlanders zijn bang voor Marokkans/Turkse toestanden. Toch is deze vrees onterecht. De Poolse economie groeit explosief en het is maar een kwestie van tijd voordat de lonen in Polen aantrekkelijk genoeg zijn om de laagopgeleide arbeiders terug te laten komen. De meeste Polen houden veel te veel van hun land om zich hier permanent te vestigen, degenen die toch hiervoor zullen moeiteloos binnen een generatie integreren. Kijk maar de immigratiegolf van Grieken en Spanjaarden in de jaren 70, daar zijn ook geen noemenswaardige problemen mee geweest. Daarnaast lijkt de Poolse en Nederlandse cultuur veel meer op elkaar vergeleken met bv. Arabische cultuur.

Natuurlijk zal ook een aantal laagopgeleide gelukszoekers en criminelen van de situatie profiteren, gelukkig gaat het maar om een klein percentage waarbij hun overtredingen in de media helaas breed uitgemeten worden. Ik moet de eerste cijfers nog zien waarin bewezen wordt dat hier werkende Polen crimineler zijn dan laagopgeleide Nederlanders.

Wees dus blij dat er goedkope en hardwerkende arbeidskrachten hier naar toe komen om de groei van de Nederlandse economie verder te verhogen. Misschien moet jullie eens een praatje maken met ze maken dan zie je dat het gewone en vriendelijke mensen zijn.

IgorTheHorrible | 29-04-07 | 11:27

bakoenin 29-04-07 @ 08:56

Probeer het van mijn kant te zien: 1 miljoen deaudscultusvirusdragers, waarvan 300.000 reedsch ziek zijn. Nederlanders die verstrikt zitten in libelle- en opzijachtige ethische flutdilemmatjes en tgv daarvan een echte sitting duck zijn geworden, een land waar mietjes de krachtigen in gijzeling houden, een land waar islamisten salonfähig verklaard worden en mee mogen doen aan tv- amusement, een regering die salafisme en moslimbroederschap ongevaarlijk noemt, het land waar weer de meeste asielzoekerTs aankloppen, waar ongeletterde haatsektariërs nog steeds met duizenden tegelijk binnegelaten worden: zo'n land heeft behoefte aan een tsunami aan oosteuropeanisering. Vers bloed van luiden die onze Vrijheden wél waarderen en zich daar tzt denkelijk wél voor in zullen zetten. Wij zijn Nederland onwaardig.

bottehond | 29-04-07 | 11:25

Jezus wat een idioten, doe es maatregelen treffen!

Wouter de Ddos kabou | 29-04-07 | 11:22

Heb zelf 9 maanden in Warschau gewerkt als leraar, leer je de mensen aardig kennen. Prima lui die Polen, maar uiteraard , als ze ergens hun voordeel mee kunnen doen zullen ze niet aarzelen. Die gasten zijn niet achterlijk. Wat ze zien is : NL heeft 30 jaar lang voor iedere wezenloos uitkeringen, huisvesting, huursubsidie en kinderbijslag geregeld. Zomaar. Voor niets. Ies gratis. Ja, daar hebben die Polen ook wel oren naar natuurlijk. Kan niet op in NL! En nu kunnen ze ook ( onder europeesche regelgeving ) van alles gaan eisen. Prachtig natuurlijk. En daarna komen de Bulgaren, de Roemenen, de Slovenen, Tjechen, Serviers en Kroaten, Wit- russen en Oekraieners, om nog maar te zwijgen van de 'vluchtelingen' uit het midden oosten en afrika. Gaat nog druk worden hier in NL. Weet je hoe lang de wachtlijsten zijn voor een redelijke woning van een woningbouwvereniging in de randstad?

bello | 29-04-07 | 10:59

Kamervragen zijn reeds gesteld door PVV. Zie hiervoor de website. Denk alleen niet dat Donnert cs. behoefte hebben om deze te beantwoorden. Lijkt me wel leuk dat er een website wordt gestart waar de consequenties worden bijgehouden van dit idote besluit van dit kabinet en uiteraard de confrontatie met alle verantwoordelijken (merendeel van de huidige politici en partijen).

partij voor de apen | 29-04-07 | 09:47

Davitamon 28-04-07 @ 18:32
Het was het gevolg van de Nachtwakersstaat, en regelgeving (kinderwetje van van houten o.a) hebben er voor gezorgd dat mensen enigzins bescherm waren tegen de uitwassen van het Kapitalisme.

bakoenin | 29-04-07 | 09:28

Inderdaad, de oude banenfabrieken (dat zijn politieke partijen eigenlijk) hebben ons verkocht en belazerd. Daarom moet er toch een revolte komen om zaken te veranderen. Ik ben alleen bang dat het volk hier niet klaar voor is.

partij voor de apen | 29-04-07 | 09:26

partij voor de apen 29-04-07 @ 09:15
Juist, en welke slijmjurken hebben ons dat aangesmeerd, en willen nu weer via een omweg die grondwet ratificeren ?
CDA/VVD/PvdA/snotgroen links/ de aloude partijen die hier in Nederland de dienst uitmaken, de oude correcte politiek.
Ik hoop bij de volgende verkiezingen op Wilders 40 en SP 40, en de rest van die hufters in de oppositie banken.

bakoenin | 29-04-07 | 09:22

Het is ook leuk voor Polen, Bulgarije en Roemenie. In no time wordt alles daar stinkend duur, niemand wil er nog voor hongerloontjes of een fooi aan het werk. De prijzen zullen schrikbarend gaan stijgen en arbeid zal schaars worden. Ben benieuwd wie hiervan gaan profiteren.

partij voor de apen | 29-04-07 | 09:22

De multiculti chaos is kinderspel bij wat ons nu te wachten staat, en ik raad iedereen aan voor wie het mogelijk is om de pleiterik te nemen uit dit gekkenhuis, en neem je poen mee, voordat ze het opvreten.
Stelletje haagse klootzakken

bakoenin | 29-04-07 | 09:17

@bakoenin 29-04-07 @ 09:12

Volgens mij ook een automatische consequentie van het *kuch* onvolprezen EU lidmaatschap.

partij voor de apen | 29-04-07 | 09:15

partij voor de apen 29-04-07 @ 09:03
Je bent met net voor, want aandat rampen scenario hebben de Polen troetelaars nog niet aan gedacht.
We zijn verraden, en 57 jaar arbeids potentieel wat dit land heeft opgebouwd en aan mee betaald heeft word bij de vuilnisbak gezet.
De Finnen moesten nog toestemming vragen om hier de ruif leeg te vreten, deze gasten word niets in de weg gelegd.
Ik hoop dat de impact hiervan begrepen word.

bakoenin | 29-04-07 | 09:12

sjaakdeslinksesul 28-04-07 @ 20:30
Ach kom toch, zelfs cultureel en sociaal beginnen hele wijken in Dublin en industrie steden in Engeland aangetast te worden.
Ze zijn daar niet meer zo blij met de Polen.
Polen harde werkers.... dat waren ze omdat ze hier geen uitkering konden krijgen.
Het is juist de VVD die hypocriet is, eerst dit mogelijk maken en nu blazen dat ze het zo erg vinden.
Had Bolk toendertijd niet al op de hoogte moeten zijn van die Europese wetgeving HUH, en dat was onze globalist heus wel, maar toch dit er door douwen.

bakoenin | 29-04-07 | 09:07

Al eens iemand in een Pools eethuis gegeten? Ben benieuwd naar de specialiteiten. Denk eraan, deze WW bepaling geldt natuurlijk ook voor Roemenen en Bulgaren, die er waarschijnlijk nog meer gebruik van gaan maken dan de Polen. Onze WW uitkering ligt minstens 20x hoger dan daar!

partij voor de apen | 29-04-07 | 09:03

bottehond 29-04-07 @ 01:23
Ik heb niet mijn hele leven belasting betaald om het nu aan werkeloze polen weg te geven GVD.
De Finnen zijn al een voldongen feit dit krijgen we extra door onze strot gedouwd het is niet of of maar en en.
De Polen die nu komen hebben ons niet bevrijd GVD

bakoenin | 29-04-07 | 08:56

@bottehond 29-04-07 @ 01:23
euhh.
Canadezen waren dus kut?

vander F | 29-04-07 | 04:58

Botte zegt: De Peaulen komen onsch alwéér bevrijden. Wat mot dat Volkje nog meer doen om serieus genomen te worden. JP brak vrijwel eigenhandig het Warschaupact. De arrogantie waarmee hier over Peaulen gesproken is vind ik stuitend. Wel nog jaarlijksch duizenden islamisten toelaten en vertroetelen en recent weer velen van de deaudscultus terwijl de Rechtstaat 5 maal "NEE" heeft gezegd: dat noem ik een Putsch van de polikor. En die Peaulen hebben 0031 meer Vrijheid gegeven dan de islam. Beteaun wat restecp. Wie daar weerwoord op heeft is knap.

stadsarchief.breda.nl/Webkwestie/1024x...

bottehond | 29-04-07 | 01:23

redrooster130977 29-04-07 @ 01:10

Laat de finnen en de peaulen maar laten zien wie de sterkste is: die mogen blijven. Ik heb al een favoriet.

bottehond | 29-04-07 | 01:13

Geef het liever aan de Finnen!.......

redrooster130977 | 29-04-07 | 01:10

Mariobros 29-04-07 @ 00:57

Wég met die nintendotroep uit japan!

bottehond | 29-04-07 | 01:02

Weg met die polen!

Mariobros | 29-04-07 | 00:57

@ Spyro

Precies, en ze kunnen nog goed van pas komen als de oude 0031-ers onvoldoende willen knokken veur de Nederlandsche Vrijheid.

www.youtube.com/watch?v=jxHKcfUO7yk&am...

bottehond | 29-04-07 | 00:38

Laat die Polen eens met rust, ik heb ze nog hard nodig deze zomer.

Spyrograaf | 29-04-07 | 00:25

@ Hoen

Jij identificeert je teveel met peaulen, dude. Overigens: Peaulen worden uitgebuit en de SP wil ze buiten houden. Wat bedoelt men met internasjonale beweging?

bottehond | 29-04-07 | 00:24

Polen staan inderdaad bekend om hun misbruik van <doorhaal>alcohol</doorhaal> uitkeringen.

Heftig! Dit is nu al de tweede keer dat Geen Stijl aandacht besteedt aan uitbuiting <doorhaal>van</doorhaal> icm Polen: www.geenstijl.nl/fastsearch?query=uitb...

Hoen | 29-04-07 | 00:12

@.Karel kwakbol 22:42
Dat heeft Joran vd Sloot ook geprobeerd maar toch blijft men zoeken.

ventus_aqualis | 28-04-07 | 23:32

Wat is er nou mis met asperges steken en aardbeien plukken vraag ik me af. Ik vind het gewoon nergens op slaan dat Polen gewoon fijn na 6 maanden uit de staatskas kunnen vreten. Goh, waar komt dat tekort vandaan die het kabinet heeft? En dan vooral die PvdA die het geen probleem vindt. Neqschot voor PvdA!

BeunDeHaas | 28-04-07 | 22:58

ventus_aqualis 28-04-07 @ 22:30
Als eens geprobeerd om alle prive gegevens op te ruimen (Firefox).

Karel kwakbol | 28-04-07 | 22:42

@.sjaakdeslinksesul 20:41
Het is nog veel erger: je kunt ook niet uitloggen. Dus je komt nooit van GS af. Met de knuffelwetgeving op het gebied van islamofobie en racisme zit je daar lekker mee, want één onvertogen uithaal als bijv. 'allen die kleurrijk zijn en verschrikkelijk goed kunnen liegen krijgen in dit land een warm onthaal' wordt dan toegerekend aan iedereen die ingelogd is. Drie jaar EBI !

ventus_aqualis | 28-04-07 | 22:30

Samen meebetalen aan de kwalijke onzin van dit kabinet. Nieuw elan. Binnen honderd dagen worden de eerste grote rekeningen klaargemaakt voor de burgers die niet zouden weten wat goed is voor hen en de samenleving.Eigen risico, generaal pardon, 40 wijkenaanpak ... What next ?

Staatsecretaris Ahmed Aboubetaaltwel zal natuurlijk niet achter willen blijven dus gesubsidieerd werk zal wel beloond worden met meer dan de uitkering. Zo hebben we weer grootschallige, betaalde niet economische bezigheidstherapie.

nadenkeniseenkunst | 28-04-07 | 21:36

Graaaaaatis geld! Wie maakt me los? Graaaaaaatis geld!

Breinstein gaat binnenkort lekker emigreren. Mogen jullie alle mocro's, turken, tokkies, liegende asielzoekerts en junks fijn zelf aan het vreten houden. Maar ik bedank hier onderhand feestelijk voor.

Breinstein | 28-04-07 | 21:23

@.kruisjesmelker 18:22
Nee, natuurlijk verlopen de verkiezingen hier niet eerlijk; de kandidaten (partijen) liegen er vrolijk op los en belazeren de kluit. Maar dat kan ongestoord zo verder gaan omdat tokkies - en dat is gauw tweederde van het volk - gewoon stemrecht hebben.
Aan het stemmen tellen ligt dat niet.

ventus_aqualis | 28-04-07 | 21:21

"Wegens een kleine technische storing is het momenteel niet mogelijk om in te loggen. Aan een oplossing wordt gewerkt."
Oplossing: Ontsla Joris en Lijkie en huur twee goedkope Poolse IT'ers in. Kan ik voor jullie regelen. Voor het geld dat jullie overhouden kun je een leuke koffiedame annex schoonmaakster inhuren. Kan ook geregeld worden.

sjaakdeslinksesul | 28-04-07 | 20:41

Dat nieuwe inlog filter van GS lijkt trol-bestendig.

Karel kwakbol | 28-04-07 | 20:38

Die Pool dient dan wel zes maanden werkeloos in Nederland door te brengen en zodoende is die uitkering van 900 euro opeens een stuk minder waard. Polen zijn bovendien niet zo lui, als ze meer kunnen verdienen door te gaan werken, zullen ze het zeker niet laten. Het is meer iets voor Nederlanders om op die manier te denken.
En de linkse partijen met de SP voorop zijn natuurlijk een stel hypocriete smeerlappen. Generaal pardon incl uitkering, huurwoning, opleiding en psychische begeleiding voor 35.000 zielige zwartjes, maar Europeanen die hier komen om het werk op te knappen, waar onze van generatie op generatie werkeloze paupers te beroerd zijn, nee dat kan natuurlijk niet. Dan voorzien we opeens wel problemen met huisvesting.

sjaakdeslinksesul | 28-04-07 | 20:30

optiefen met die oostblokkers, ik kan m,n bedrijf wel opdoeken maar krijg geen uitkering, ongeacht de tiefes voor de regering

wieowie | 28-04-07 | 20:25

@CoJoNes 28-04-07 @ 19:07,
goh,
je meent het ;)

@redactie,
let u ook even op?

vander F | 28-04-07 | 20:15

Wel lekker rustig zo, zonder inlogemogelijkheden.

Remi Poppe | 28-04-07 | 20:03

Mooie regelgeving, is gewoon de Wet van de communicerende vaten maar dan met een Europees sausje.

Weest gegroet | 28-04-07 | 19:35

@CoJoNes: is inderdaad gouden handel; wel voor goede security zorgen hoor, amders eindig je in de kofferbak van je eigen bolide.

Paulusdebosbouter | 28-04-07 | 19:21

Ineens weet je het: Je wordt koppelbaas.

CoJoNes | 28-04-07 | 19:19

@WaaDeWindWaait: dat valt nog knap tegen met dat loon. Via allerlei rare constructies werken veel Polen hier onder het minimumloon: inhuur via detacheerders die weer inhuren bij Poolse detacheerders. Maar inderdaad heb je hetzelfde als in de jaren zeventig: ondanks een paar procent werklozen, zijn er toch onvervulbare vacatures.

Paulusdebosbouter | 28-04-07 | 19:11

@Paulus
Goed zo, eigen klaplopers eerst!

CoJoNes | 28-04-07 | 19:09

@CoJoNes: maar hij moet toch echt eerst hier beschikbaar zijn gedurende de hele procedure. Indien je dan bij de aanvraag gaat matchen en ze vervolgens een paar keer oproept, ben je klaplopers zo kwijt. Bij het UWV hebben ze toch al veel teveel mensen in dienst, dus die kunnen dat werk mooi gaan doen; Pooltje pesten. Weer een wat anders dan een kaartenbak bewaken ;-)

Paulusdebosbouter | 28-04-07 | 19:08

Toch geinig, dat een politiek onderwerp het best leuk doet, itt tot de reserve topics van hiervoor.

CoJoNes | 28-04-07 | 19:07

@ 3bier1melk

Ook Polen krijgen gewoon het minimum loon, dus ze zijn helemaal niet goedkoper. Ze doen alleen het werk waar het Nederlandse werkelozenvolk te belabbert is om zijn nest uit te komen.

WaarDeWindWaait | 28-04-07 | 19:04

ik hou alleen maar van illegale polen, en polen die hier op vakantie komen.

daskapitalist | 28-04-07 | 19:04

@Paulus
Maar die Pool MAG gewoon in Polonistan zitten, bij moeder de vrouw achter de koolschotel.

CoJoNes | 28-04-07 | 19:03

@Koerbagh: Elke aanvraag moet via het CWI persoonlijk worden ingediend; je bent verplicht om op een oproep te verschijnen, dus dat verhaal met die postbus gaat niet op. Dat het UWV slecht controleert is een feit, maar dat neemt niet weg dat er bij veel WW-aanvragen er helemaal geen aanvraag wordt ingenomen, omdat er direct werk is. De politiek zou er beter aan doen zich zorgen te maken over de steeds groter wordende groep schoolverlaters zonder startkwalificatie: die zijn allen vrijwel kansloos op de arbeidsmarkt. In mijn vak (sociale zekerheid) kom ik vrijwel nooit werkloze Polen tegen, maar helaas wel heel veel kansloze hangjongeren. Die Polen komen gewoon om te werken en zoveel mogelijk geld te verdienen; voor hen is die WW niet boeiend.

Paulusdebosbouter | 28-04-07 | 19:01

@Big Ern 28-04-07 @ 17:55
Misschien in een arena dumpen samen met de finnen. Dan kunnen we de geweldsuitspattingen tenminste beperken tot 1 plaats. Ik voorzie dat de ellende die deze twee groeperingen veroorzaken alleen maar groter worden....

Hellsmurfje | 28-04-07 | 18:59

-weggejorist-

gentle giant | 28-04-07 | 18:56

@3bier1Melk. Je hebt geloof ik niet echt benul van hoe een economie werkt. Die winsten laten de maatschappij draaien, ondernemers moeten natuurlijk wel wat terugzien, anders gaan ze wel lekker leders vertoeven.

Remi Poppe | 28-04-07 | 18:54

prima werkers, dat waren de turken ook, totdat de antilianen ze vertelden dat je geen fuck hoeft te doen om toch geld binnen te krijgen. Ik neem aan dat ze dat binnen een jaar ook gewoon doorhebben (sneller zelfs, als ze GS F5erts zijn).

meneer T | 28-04-07 | 18:51

@3bier1melk
Hehehe, gasten als jij zijn de reden dat mijn winst in het buitenland 'valt'. Leg ik je nog weleens uit als Nederland failliet is.

CoJoNes | 28-04-07 | 18:50

@Bakoenin Doe is kop kaalscheren

Remi Poppe | 28-04-07 | 18:50

WW aschaffen. In mijn hoedanigheid als kamerlid voor de SP zal ik daar zeker voor pleiten. 2 problemen in een keer opgelost.

Remi Poppe | 28-04-07 | 18:41

Wat een gewauwel allemaal, de VVD is voor goedkope Slaven die voor minder dan het minimum loon werken, maar er tegen dat die mensen een uitkering krijgen als ze werkloos worden.
De CDA en PVDA en SP zijn eigenlijk tegen goedkope slaven, maar als het dan moet dan hebben ze ook rechten.

Simpel he.

Zelf ben ik tegen goedkope Slaven en voor het nog sterker afromen van top salarissen, en ook idiote winsten moeten gewoon afgeroomd worden en terug vloeien in de maatschappij.

3bier1melk | 28-04-07 | 18:39

@bakoenin, dat jij niet meer in een plaggenhut zit, komt niet door regelgeving, maar door groeiende welvaart als gevolg van kapitalisme. Regelgeving kun je niet vreten.

Davitamon | 28-04-07 | 18:32

@bakoenin 28-04-07 @ 18:26

Weer een "inhoudelijke" reactie waar je U tegen zegt...

Hakbarrr | 28-04-07 | 18:30

Hakbarrr 28-04-07 @ 18:21
Je projecteerd weer eens, maar ik moet uit eten, en de vrouw word boos, dus ik bedien je vanavond wel weer van repliek.
Ik ben hier niet om discussies te winnen, maar om een losse polemiek te voeren.
Dat is het verschil tussen u en mij waarde.
Tot later.

bakoenin | 28-04-07 | 18:26

@ventus_aqualis,klopt,maar de armen uit de andere landen moeten in opdracht van de EU hier uit de staatskas vreten..... is al jaren geleden afgesproken tussen de EU landen..... nederland is geen land meer,het is een onderdeel van de EU.......... nog wat,denk je dat verkiezingen hier eerlijk verlopen?

kruisjesmelker | 28-04-07 | 18:22

@bakoenin 28-04-07 @ 18:18

Je geeft geen argumenten, maar je kankert wat. Internetregel: Je hebt de discussie verloren. gefeliciteerd!

p.s. ben al lang geen VVD-stemmer meer, en ben ook tegen de EU. Maar hier de VVD zwart maken is leugenachtig, en laat iedereen zien dat je je iets meer in de politiek moet verdiepen zonder meteen wat te roepen.

Hakbarrr | 28-04-07 | 18:21

bottehond 28-04-07 @ 18:18
En ze kan lekker haar gang gaan, want..
wat gaat iemand dan ook doen? iemand?....
Sinds er een eerste en tweede kamer is, zeg maar, sinds er een koningshuis is, kan en mag er niemand ets zeggen over de leugens van de uberleiders, wan de koning is oorspronkelijk door god gekozen, ergo dus ook de regering die die koning samenstelt... maargoed, zo veel weten jullie zelf ook wel... toch?

LifeCatcher | 28-04-07 | 18:21

Hakbarrr 28-04-07 @ 18:12
Ach gossie, het is de VVD die klakkeloos achter de Europese regelgeving aan hobbelt, onder leiding van Bolk en andere grote denkers.
Dit is het gevolg van de Euro idioten, en de VVD is een van de verkwanselaars van Nedeland, en als je dat niet gelooft mooet je de Lissabon accoorden er maar op na lezen
En het is juist de europese regelgeving die er voor zorgt dat dit kan .
Loser.

bakoenin | 28-04-07 | 18:18

bakoenin 28-04-07 @ 18:02

Niets mis met patriottisme, heur. Beetje jammer dat we al zoveel wegedonderd hebben, maar daar weet Jan Tomaat wel weg mee. De SP is toch een nasjonalistiese partij? Nou dan.

DT71 28-04-07 @ 18:04

Heb je dat spottende arrogante lachje van die hoerrrr gehoord toen de interviewer begon over dat half miljard, dat het zou gaan kosten? Ze weet nota bene niet eens om hoeveel Menschen het gaat en nee, die krijgen (?) allemaal werk en zo, dus 55 miljoen.. euh... nou ja... euh. Kortom: albayrak is lying thrue her teeth. Het zou in ieder geval niet om 100.000 of 80.000 man gaan. 60.000 maar doen dan? Dat mens denkt dat het volk dom is. Niet weten om hoeveel leugenachtige tronies het generaal pardon gaat, maar wel van alles stellig beweren over die groep.

bottehond | 28-04-07 | 18:18

mje tjoutsenbjord iesj kjapot.

kruisjesmelker | 28-04-07 | 18:16

Het is ook niet voor niets dat Nederland steeds warmer wordt, kakkerlakken gedijen beter in warm weer.

Chinuk | 28-04-07 | 18:15

@.kruisjesmelker 18:07
Dat poolse uitschot wordt waarschijnlijk gecompenseerd door de finnen die hun handje niet ophouden, maar het is nooit de bedoeling geweest dat één van die groepen de ruif zou komen leegvreten. En dat voorkom je nu alleen nog door de boel onder water te zetten.

ventus_aqualis | 28-04-07 | 18:14

dom gelul.. duitsers en polen zijn buurlanden dan ben je al snel aan het klieren en zieken. Doen wij toch ook, wij zeggen toch ook dat Belgen dom zijn. Dat is toch ook maar gelul. Ze zijn gewoon een beetje minder slim.

Chinuk | 28-04-07 | 18:13

@bakoenin 28-04-07 @ 17:40

Goed lezen prutser:

VVD:

Voor: goedekope arbeidskrachten die nog wel het kut werk in NL willen opknappen (omdat de NL'sers liever met een uitkering in de zon liggen).

Tegen: Polen die hier een uitkering komen stelen ten koste van de NL'se werknemers die wel hun armen uit de mouwen steken.

Hakbarrr | 28-04-07 | 18:12

De uitverkoop van Nederland is gestart. Het wordt de hoogste tijd om het lidmaatschap van de EU op te zeggen.
Wat een stel sukkels in die regering trouwens. Bovendien mag je je afvragen wat hier precies dat achtergrond van is, want je kunt er gif op innemen dat er ambtenaren zullen zijn geweest die hierop hebben gewezen. Niemand kan mij wijsmaken dat dit totaal onvoorzien is !!

Don Knieschot | 28-04-07 | 18:12

bottehond 28-04-07 @ 18:04
Nou , dat dacht ik toch niet, in Ierland en Engeland zijn ze al dood ziek van die Rednecken, en Duitsers beschouwen de Pool al 100 jaar als een kakkerlak.
Al je met ze gaat vissen, dan vreten ze je aas op, breken je hengel in tweeen, en schijten in je emmer.

bakoenin | 28-04-07 | 18:09

@Big ern,tussen finnen en polen zit verschil... een fin wil alleen maar z'n handje ophoudenen de boel terroriseren.... doet een pool niet,polen zijn harde werkers en goed geschoold,... jammerlijk dat alleen het poolse uitschot hiervan gaat gebruik maken.

kruisjesmelker | 28-04-07 | 18:07

fuckje 28-04-07 @ 17:46

Hmm. Is het geen tijd dat EénNL nog eens iets van zich laat horen dan?

Big Ern 28-04-07 @ 17:55

Daar vergis je je deerlijk in, denk ik. Polen zijn Europeanen en waarschijnlijk nog Europeescher dan 0031. Bovendien zijn ze Rooms Katholiek. Ik heb liever 1 miljoen Polen er bij dan nog eensch 1 miljoen van je weet wel.

bottehond | 28-04-07 | 18:04

Gisterne nog Albayrak gehoord over het Generaal Pardon. Het woord 'geven' kwam bijna in elke zin voor. Huis 'geven', werk 'geven', scholing 'geven', uitkering 'geven'. En het gaat maar door. Strax werken we tot ons 75e, betalen 60% belasting om het halve oostblok en noord afrika aan de gang te houden. Gestoord kudt-land

Rest In Privacy | 28-04-07 | 18:04

Ik begin zowaar nationalist te worden, maar dit is toch GVD zwaar klote.
Jarenlang jezelf de apetering werken en studeren, en nooit een dag werkeloos, nooit het handje opgehouden, en dan mogen zomaar een zootje half criminele spiritus zuipers de uitkeringspot gaan oppeuzelen, omdat ze toevallig lid van de EU zijn.

bakoenin | 28-04-07 | 18:02

Op grond van de berichtgeving zou je kunnen (of misschien wel moeten) denken dat dat verhaal vanaf nu geldt.
Helaas, het is al die tijd al zo geweest. Kunnen we ongeveer inschatten hoeveel er al 'weg' is ?

ventus_aqualis | 28-04-07 | 17:55

Polen worden de finnen van de 21ste eeuw

Big Ern | 28-04-07 | 17:55

bottehond 28-04-07 @ 17:46
Die meute gaat in rap tempo die caravan en campingzender verliezen, het maakt de EU globalisten niet uit waar het geld verdient en uitgegeven word.
Kerncompetenties en aan de ander kant lage lonen banen verdwijnen in rap tempo, inderdaad Nederland naar de kloten.
Inderdaad uit die fucking eu weg, nu het nog kan.
Ook al beweren Rutte, Balkenende ,Bos en Halsema, (allen leden der aloude zuilen) dat het in ons belang is dat we lid zijn van die machinale bureaucratie.
Of keer het schip, of verlaat het samen met de ratten

bakoenin | 28-04-07 | 17:54

@Dr. Faustus 28-04-07 @ 17:48
LOL
Maar jammer genoeg komen er veelal mannen om te werken...

da wizard | 28-04-07 | 17:53

Ach ja, eens is de koek op en dan heb ik genoeg koeken in me eigen kast en dan zoeken al die mensen zonder koeken het zelf maar uit.

Chinuk | 28-04-07 | 17:52

Ach, in ieder geval zijn de meeste Peaulse vrouwtjes katholiek dus heb je geen condoom nodug.

Dr. Faustus | 28-04-07 | 17:48

@bottehond,
Joost is columnist geworden, en na een kabinetscrisis komt iedereen weer op de barricaden.
Als je H. Nawijn tegenkomt, niets vertellen hoor!

fuckje | 28-04-07 | 17:46

bakoenin 28-04-07 @ 17:40

Tis jammer dat ik het niet veur het zeggen heb in 0031, anders waren we asap lid van de EFTA. De SuperSStaat Europa wordt een technocratische dictatuur zoals we tot heden slechts uit boeken van Orwell en Huxley kenden. Ach: zolang de meute haar campingzender en caravan heeft zal het ze waarschijnlijk aan de reet roesten.

BTW: onbegrijpelijk dat men dit een paar dagen vóór 1 mei "ontdekt". Het wordt almaar erger met het bedrog uit 070. Gisteren albyrak gezien bij NOVA? Doe maar uitzending gemist. Bizar gewoon.

bottehond | 28-04-07 | 17:46

Voor NL zelf is het een verlies-verlies-verlies situatie..
ALLE dommekrachtarbeid in NL word onderbetaald binnen een paar jaar, de Polen doen het immers ook voor goedkoper..
Abn amro legt duizenden werkplekken stil ËN verhuisdt banen naar lagelonen landen, mag je raden waar de aap nu uit de mouw komt!
Dit is door de rijke lobby zo bedwongen. Bedrijven als ABN enzo krijgen extra beastigsvoordeel als ze dus lobbien voor gemakkelijke toegang van dommekrachten bij hun regeringen, zie daar...
En dank je dan dat die topfiguren en managerpipoos last hebben van de criminele, a-sociale dronken kudtgeouwehoer dat die polen met zich meenbrengen?
Vergeet dat, ze denken, laat de kluns in de burgermaatschappij er maar mee zitten. Die polen storen ons niet op de Bahamas.
U BENT VERKOCHT< GOEDKOOP ALS EEN HOER IN DE AANBIEDING< WEN ER MAAR AAN!!

LifeCatcher | 28-04-07 | 17:45

Davitamon 28-04-07 @ 17:14
Ja, dat zei het klootjesvolk in 1880 ook in hun plaggehutten onder de luis zonder te vreten.
Dit is een gebeurtenis toe te schrijven aan gebrek aan goede regelgeving.

bakoenin | 28-04-07 | 17:45

de polen hebben ons samen de engelsen en amerikanen in 1945 bevrijd maar nu wordt nederland weer bezet door hun

ranex | 28-04-07 | 17:44

fuckje 28-04-07 @ 17:07

Lieverd, je bent kennelijk een tijdje afwezig geweest. Marco is gedesillusioneerd en Jeaust is ergens aan het scubadiven in de Reaude Zee.

bottehond | 28-04-07 | 17:41

hahaha,ik kan niet meer janken om dit land alleen nog maar lachen!....... schitterend dit!... hahahahahahahahaha.

kruisjesmelker | 28-04-07 | 17:40

Hakbarrr 28-04-07 @ 17:22
Bolkestein en Smit Kroes, beide VVD en globalisten hebben dit ons door onze strot gedouwd.
Zum Kotzen

bakoenin | 28-04-07 | 17:40

da wizard 28-04-07 @ 17:35
Fijn, kenne we dubbel uitkeringen betalen.
Mijn god wat een stelletje achterlijke zwamkoppen daar in den haag

bakoenin | 28-04-07 | 17:36

@bakoenin 28-04-07 @ 17:31
En die asielzoekers willen wel werken maar mogen het niet...

da wizard | 28-04-07 | 17:35

Ja nu is de VVD tegen, maar is het niet Bolkestein de almachtige geweest die diat prachtige plan heeft geopperd, en was de VVD niet vol lof ?

bakoenin | 28-04-07 | 17:33

@Hakbarrr
www.sp.nl/opinies/Grenzen_niet_verder_...
Toen al tegen en nu al tegen.
En de VVd heeft de laatste 12 jaar geregeerd en dit mogenlijk gemaakt.
Dus nu niet janken en ze je hand boven hun hoofd houden...

da wizard | 28-04-07 | 17:32

Dit onzalige plan om zonder goede regelgeving de grenzen open te gooien komt van VVD en CDA, dus bedankt hiervoor stelletje lamlullen, 4 jaar lang zeiken over asielzoekerst samen met verdomt., en nu om het snelle gewin Nederland verkwanselen.
Weet je wie dit gaat betalen ?
Juist u en ik.

bakoenin | 28-04-07 | 17:31

ach wat maakt het uit die polen zoupen toch spiritus dus gaan ze gouw dood

ranex | 28-04-07 | 17:31

@kneuterzak 28-04-07 @ 17:19

VVD was samen met de PVV de enige partij tegen dit BELACHELIJKE plan.

Hakbarrr | 28-04-07 | 17:25

Partij van de ARBIED:

Juist de ARBEIDERS in dit land gaan dit grapje (zoals altijd) betalen!!!

Hakbarrr | 28-04-07 | 17:22

En terecht, als je werkt heb je recht op een uitkering.
EU regels en EU beslissingen.
De SP zei al dat we de grenzen niet zomaar open moesten zetten, maar volgens de VVd was dit weer goed voor de Nederlandse concurentie positie...

da wizard | 28-04-07 | 17:21

Met dank aan de VeeVeeDee

kneuterzak | 28-04-07 | 17:19

@Paulusdebosbouter 28-04-07 @ 17:02:
De controle van CWI en UWV stelt geen f*ck voor. Je vult gewoon elke maand een paar adressen in waar je zogenaamd hebt gesolliciteerd en geen haan die er naar kraait. Bovendien gaat er nu juist om dat zij thuis in Polen werkloos kunnen zitten zijn. Wil je elke UWV ambtenaar een week per maand op snoepreis naar Polen sturen? Om te "controleren"?

koerbagh | 28-04-07 | 17:18

Ik stop met belasting betalen, dat stelletje zakenvullers in Den Haag met hun topinkomen betalen 't maar lekker uit eigen zak, kom op zeg, dit is toch waanzin? En ja hoor, weer over de rug van de argeloze burger!

MrFancyPants | 28-04-07 | 17:16

De PvdA snapt nog steeds niks van de mens als calculerend wezen. Zo blijkt.

Ik vind het overigens prima dat de Polen hier komen werken. Hoe meer, hoe beter. Niet dat ik zoals de PvdA denk dat het "geen probleem" zal zijn. Integendeel. Ik denk en hoop dat het een probleem wordt. Hoe groter het probleem, hoe beter. Op weg naar een nachtwakersstaat.

Minder overheid, meer welvaart.

Davitamon | 28-04-07 | 17:14

Pffff.... wat een zooitje in de 2e kamer:P:

RickBeeta | 28-04-07 | 17:11

Een goed argument om het ambtenarenapparaat weer eens goed door te lichten. Wat een stel clowns zitten daar. Maar goed, na mij de zondvloed.

BP Richfield | 28-04-07 | 17:09

Dit apenland gaat helemaal naar de Kleauten! Hopelijk komt er nu gauw een kabinetscrisis, er is al onrust in de PvdA en die Gristelyke Fundamentalisten, dan graag een regering van PVV en VVD. PVV alleen mag ook van mij, dan graag aangevuld met Pastors en Eerdmans.

fuckje | 28-04-07 | 17:07

@ Paulus, net zoals die liegende asielzoekerts weggepest zijn?

gentle giant | 28-04-07 | 17:07

Gezeik om niets; op het weigeren van passende arbeid staat 100% uitsluiting. Bovendien duurt een aanvraag wel een week of zes bij het UWV dus de Poolse profiteurs kun je in die periode mooi wegpesten.

Paulusdebosbouter | 28-04-07 | 17:02

Prima hardwerkende gasten, die Poolse gastarbeiders, niks mis mee, maar ik denk dat de 1ste generatie Turkse en Marokkaanse gastarbeiders hier ook alleen maar kwamen om keihard te werken en ( relatief ) goed te verdienen, totdat men in de gaten kreeg dat het ook anders kon.
En die Oostblokjongens zijn ook niet achterlijk!

gentle giant | 28-04-07 | 16:58

En wij gaan volgend jaar weer meer betalen ... pfff

dhrzwall | 28-04-07 | 16:55

Helemaal met Turfie eens. Wanneer worden we nu eens wakker. Wij zijn toch niet de enige die er zo over denken? Er gebeurt niks. Mannen te paard, we zijn verraden!

ajaan dun uurste | 28-04-07 | 16:55

Gek, een paar maanden geleden was de vergrijzing nog een probleem. Nu hebben we kennelijk geld genoeg om het halve oostblok te adopteren.

GezondVerstand | 28-04-07 | 16:54

dat is dus ook de weldenkendheid van 'onze' gore regering alle zaken die daar besproken worden worden echt uit gesproken en beargumenteerd alle haken en ogen zijn onderzocht en er kan niets misgaan lijkt een beetje op een vliegreis met een Turkse vliegmaatschappij je voelt je nooit lekker op je gemak

Turfie | 28-04-07 | 16:44

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken