Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wie gaan we platgooien!

hierrr kruisiekruisieNieuws voor het kind in jou. Er komen 'misschien toch wel' een stel Tomahawks het land in. Minister Kamp van defensie luistert naar zijn generaals en wil alsnog kruisraketten aanschaffen. Tja, als we geen daadkrachtigheid uitstralen per minister-president dan lukt het wel via een kruisraket. Kunnen we eindelijk oorlog voeren met IJsland, Finland, of een van die Oosteuropese kudtstaatjes. Zolang ze binnen een straal van 2500 kilometer liggen, kunnen we ze straks first-striken en anders varen we er wel naar toe. Ook zijn de raketten handig om een beetje te dreigen als een land een grote bek heeft. Ja, den kruisraket is zeer nauwkeurig en er zijn targets genoeg die best eens aangevallen mogen worden. Foxnews bijvoorbeeld. De Socialistische Partij is alvast bang dat de Noord-Koreaanse kameraden als eerste onder vuur genomen gaan worden. Kruisraketten, prima. Onder de voorwaarde dat wij de doelen mogen aandragen.

Reaguursels

Inloggen

We kunnen wel Roemenië in 1 klap kippenvrij maken natuurlijk.....

bondje33 | 15-10-05 | 19:43

kunnen we eindelijk belgië terug verorveren op de fransen...

jdh | 15-10-05 | 09:59

@lof
Ik hoopte dat je uit dat plaatje af kan leiden dat ik de aanschaf van wapentuig afwijs, evenals het te drastisch hanteren van scheermessen...

knutsel | 14-10-05 | 09:06

Flikker er maar vast een paar op Turkije. Om de vogelpest binnen de perken te houden natuurlijk.

aardappel | 14-10-05 | 07:12

Leuk speelgoed toch! Ook daar moeten ze mee om leren gaan... Heb toch liever dat ze geld daarin besteden dan in andere vage dingen in vage landen.

Kris | 14-10-05 | 01:32

@DonkerDoorn

Dat was de Karel Doorman maar die is niet door de Britten naar de kelder gejaagd, hun hebben een kruizer genaamd de Belgrano tot zinken gebracht.

MasterG | 13-10-05 | 22:33

Die BGM-109 Tomahawks zijn uitgerust met conventionele ladingen en zijn geleid door GPS en/of TerCom (terrain contour matching) radar, kosten +/- 1 mijoen euri per stuk, en zijn zo naukeurig dat ze tussen de billen van een willekeurige kamelen neuqer kunnen vliegen, mooie aankoop :-) zie ook www.fas.org/man/dod-101/sys/smart/bgm-...

MasterG | 13-10-05 | 22:27

Ooit hadden we een vliegdekschip. Dat ding trok krom, dus hebben we het afdankertje aan Argentinie verkocht. Tijdens de Falkland hebben de Britten het naar de bodem gejaagd.

DonkerDoorn | 13-10-05 | 20:45

Wie vangt er nu in godsnaam dat geld waardoor wij als Nederland keer-op-keer de meest stompzinnige defensie projecten aangaan ? Geen Holland Signaal... wie wel ? Wie heeft genoeg macht om enorm veel belastinggeld in loze projecten te storten ?

En daarnaast: dit topic heeft wel de meest-domme-topic-award 2005 gewonnen. Leuk zon game site, maar dit is het echte leven Hoxha. Wie gaan we platgooien... laat me niet lachen...

DonkerDoorn | 13-10-05 | 20:37

Het kost een paar centen om met de deur in huis te vallen met zo'n ding, maar dan heb je er wel een stand-off van de resulterende opwinding voor.

Jan Passant | 13-10-05 | 17:10

Flikker ze maar op 020

NahUnd? | 13-10-05 | 17:06

@knutsel 13-10-05 @ 15:34

LOL! Als je dat bij de grenzen neerzet heb je idd een geweldloze defensie! En het is te hopen dat deze dame inmiddels het haarlozentopic ook gelezen heeft!

Lof der Zotheid | 13-10-05 | 16:19

@ ongeletterde
Het is met name "verspilt" versus "verspild" hè.

Maar goed, kruisraketjes dus. Kan ik voor de jaarwisseling nog ergens een schaalmodelletje 1:10 bestellen? Dat belgische vuurwerk bevalt niet meer zo.

poppermotje | 13-10-05 | 16:04

je te buiten gaan aan allerlei wapentuig is iets voor zieligerds die thuis bij het vrouwtje onder de plak zitten. geef kamp 100 euri om naar de hoeren te gaan, stuk goedkoper.

aurora | 13-10-05 | 16:01

@Rupie: Tokverdomme. Die kippen zijn altijd al de pineut en nu moeten ze het ook nog eens ontberen zonder onze liefde.

Mokum Kosher | 13-10-05 | 15:38

@lof
Nou het is vrij braaf hoor en bovendien historisch verantwoord...

knutsel | 13-10-05 | 15:34

@Knutsel
Ik ga je link thuis eens op mijn gemakkie doornemen. Ik heb een soepele werkgever, maar raar maar waar, naakt op den werkcomputer wordt niet op prijs gesteld. Heeft te maken met gevoelens van vrouwen en andere onbelangrijke dingen. Nu weet ik dat ik me daar als übersexueel weinig van aan moet trekken, maar tog....

Lof der Zotheid | 13-10-05 | 15:29

@Mokum Kosher
maar niet de kippen he, daar wordt je ziek van

Rupie | 13-10-05 | 15:25

Make love not war. Fuck 'm all.

Mokum Kosher | 13-10-05 | 15:19

Ach ja de PSP, Pacifistische Socialistische Partij, Make love not war. Those were the days.

Tsabaothiemynoia | 13-10-05 | 15:16

Kruisraketten zijn duur.
Niet doen dus.

hAl | 13-10-05 | 15:05

Mag zo'n kruisraket wel? Is het niet beter om een neutralere naam te kiezen om te voorkomen dat 'onze vijanden de moslims' het gaan zien als een religieuze hint?

Rabarberke | 13-10-05 | 14:46

@. OurHero

Ik denk dat als defensie een vliegdekschip heeft, het ineens een stuk makkelijker gaat dat ronselen, is natuurlijk wel wat ander dan die veredelde viskotters waar we het normaal mee doen. Bij een vliegdekschip, hoort een heuse Battlegroup (vette shit hoor)

Het irritantste is natuurlijk dat we voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten, een paar leuke tomahwaks aanschaffen, maar dan zonder camera in de neus. (want dat is goedkoper) Dus je kan straks niet eens fatsoenlijk zien wat je raakt.

ams | 13-10-05 | 14:43

Houdbaarheidsdatum???? Volgens mij hebben wij ook nog een stel atoombommen liggen van de USA van uit het bouwjaar 0.

Doen die het ook dan niet meer? , lijk me zonde.....

Stijlvol stijlloos | 13-10-05 | 14:41


Waar verkopen ze die dingen eigenlijk? Wiens zakken vullen we ermee?

Apotheker | 13-10-05 | 14:40

tering.. ik dacht dat ík teveel films had gezien.. Schurkenstaten die uit zijn op de totale vernietiging van de polder?

henkmul | 13-10-05 | 14:39

Het probleem met die dingen is dat er een houdbaarheidsdatum op zit. Je moet ze dus kwijt voor laten we zeggen 15 oktober 2010. Hou er rekening mee dat Nederland dus de komende 5 jaren een land zal aanvallen.

Mokum Kosher | 13-10-05 | 14:36

wie kiest er nou Finland of ijsland? Daar zitten de lekkerste chicks!
En ik kan het weten want ik zit in Finland... dus meldt het ff als het toch Finland wordt.

marteltor | 13-10-05 | 14:35

Defensie heeft ook zo lekker weinig moeite om personeel te verwen. Dus een vliegdekschip bemannen kan er ook nog wel bij... men dwaalt af.

OurHero | 13-10-05 | 14:30


Kunnen we ze niet leasen?

Apotheker | 13-10-05 | 14:27

".. Zeg de Bousellaere, dat lijkt wel een partyship.."

Lekker Belangrijk© | 13-10-05 | 14:27

Foxnews aanvallen met zo'n raket gaat ook niet lukken. Want als de Amerikanen niet met je doel eens zijn doet het niet volgens mij! Dus koop maar lekker een vliegkampschip heb je veel meer aan.

Corleone | 13-10-05 | 14:23

Karel "Ik val aan, volg mij" Doorman, als die gozer in '42 nou wat kruiskroketten aan boord had gehad,
en niet zoals toen met een verouderde vloot ten strijde trok en prompt werd afgezonken..........
Ik bedoel maar.

vander F | 13-10-05 | 14:14

Oh nee het is ook een rondvaartboot, stom!

ams | 13-10-05 | 14:04

Ja de karel doorman

ams | 13-10-05 | 14:00

@Roker T
populair hoor, die Doorman.
Maarrehh, we hebben toch ooit maar 1 vliegdekschip bezeten?

vander F | 13-10-05 | 13:58

he wat radiorukker ? weet je het verschil wel tussen kruisraketen en atoombommen ? volgens mij niet ! suffert !

Draaitafel Demagoog | 13-10-05 | 13:57

Als er onverhoopt geen oorlog komt kunnen we nog altijd illegalen uitzetten met die machines. Wat ligt er 2500 km onder Nederland? Het Rifgebergte?

Dr. Faustus | 13-10-05 | 13:55

@van der F: we zitten al bij nummer 3.

RokerT | 13-10-05 | 13:52

@bluf
Aha, de Karel Doorman II?

vander F | 13-10-05 | 13:49

Geef dat geld liever uit aan een vliegdekschip, 't kost 2 miljard maar dan heb je ook wat. Bovendien, wat heb je aan 85 JSF's als je ze niet overal ter wereld kan inzetten?

bluf | 13-10-05 | 13:47

Ach, 10 kruiskroketten a 3,3 miljoen...
Met oud en nieuw gaat jaarlijks zo'n bedrag aan explosieven de lucht in, voor de lol.

vander F | 13-10-05 | 13:47

Het blijft natuurlijk een verlengstuk...

da wizard | 13-10-05 | 13:46

@RokerT 13-10-05 @ 13:40

Gelukkig kan je er om lachen, zal ik ook doen.

KaiserSoza | 13-10-05 | 13:42

@Mazzeltov @ 13:37
Heb je wel eens die kop van Kamp bekeken?
Denk jij dat bij zo'n bekje ballen passen? Kamp is een glibbertje dat achter sterkere vriendjes aanrent met het slijm op z'n dunne lipjes.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-10-05 | 13:42

De SP gebruikt het liefst geweld tegen de eigen bevolking, in de socialistische traditie.

Boris Borsthaar | 13-10-05 | 13:41

lol@kaizer

RokerT | 13-10-05 | 13:40

@. basszje

En wat is er dan precies dom aan het geblaat van GS in relatie tot jouw opmerking?

ams | 13-10-05 | 13:37

Schiet zo'n kruisraket maar af op het Politburo van de SP.
Eindelijk eens een minister v defensie met ballen.

Mazzeltov | 13-10-05 | 13:37

Mooi spul, oorlogstuig kun je nooit te veel hebben. Bovendien kun je op level drie een kernkop voor je Tomahawk kopen.

Dr. Faustus | 13-10-05 | 13:37

@RukkerT 13-10-05 @ 13:29

In retrospekt, RukkerT, ik kom het je eigenlijk graag even persoonlijk uitleggen dat jij een metreau bent, waar is 'hier'? Lutser.

KaiserSoza | 13-10-05 | 13:37

Geenstijl blaat weer eens dom. Het gaat erom dat dit soort wapens geen humaine interventie doelen steunen, maar slechts gebruikt kunnen worden in de handen van de agressor. Kortom geen wapens ter verdediging of vredeshandhaving, maar voor oorlog. Zoals de VS ons graag ziet.

basszje | 13-10-05 | 13:36

Eén druk op de knop en er gaat 3,3 miljoen euro de lucht in. Zoveel schijnen die krengen te kosten. Voorstel: zet 100 miljoen euro op de begroting (Kamp wil er 30) en laat voor een paar ton wat lege omhulsels maken door een Nederlandse machine fabriek. Dan hou je dus zomaar 99,8 miljoen euro over - zwart! - om onze ouderen die van een AOW moeten rondkomen wat extra's te geven; nieuwe koelkast of zo... Goed voor de detailhandel ook. Ah... si j'étais le president.. Je denkt toch niet dat Nederland ooit zo'n ding echt de lucht in gaat schieten?

Kim Jong-il | 13-10-05 | 13:35

Hmmm, ME?
Ik heb mijn laatste hardhandige ontmoeting beleefd in 1986 geloof ik.
Studiefinanciering bezet in Grunn'.
Deetman won uiteindelijk.....

vander F | 13-10-05 | 13:34

Dit is een aanvalswapen bij uitstek.
Maar de taakstelling van ons leger is toch landsverdediging en vredes-operaties? De SP heeft heus wel een punt als zij stellen dat NL Army een uitzendlegertje voor derden dreigt te gaan worden.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-10-05 | 13:33

@Brutus
Mischien deze keer 12000 euro nadat ie onschuldig is verklaard.
Maja, het laatste dat ze nu nodig hebben in het leger is materieel, ze mogen weleens wat meer ballen krijgen ;p

Self | 13-10-05 | 13:33

@rr @ 13:30: kernrakketten=kruisraketten :')

radiorukker | 13-10-05 | 13:32

Liever een kruiskroket in de tuin dan een terrorist in de keuken!
Zo, oude spreuken van nieuwe zakken.....

vander F | 13-10-05 | 13:30

@draaitafel demagoog: Nee, supertürk gaat de wereld redden. Laten we ons met zijn allen onderwerpen aan stokslagen en allerlei wetten warin wordt uitgelegd dat flikkers vies zijn, vrouwen onderdrukt moeten worden en we hebben die rakketten niet meer nodig om ze buiten de deur te houden.

If you can't beat them, join them! Ik laat mijn baard alvast staan in het kader van de integratie, want zometeen moeten wij integreren in het nieuwe islamitische Europa. En daar horen geen kernraketten bij, maar atoombommen! Zodat wij als gehersenspoelde strijders Amerika kunnen aanpakken. Beetje in de lijn van Pol Pot dus, opnieuw beginnen kan nooit kwaad.

radiorukker | 13-10-05 | 13:30

@Deep Throat 13-10-05 @ 13:24 Ludt!!
Alle vluchten van Onur Air ff schrappen!

Lekker Belangrijk© | 13-10-05 | 13:29

@Commie: HET onze.
@Kaizer: eh.. maar jij bent helemaal geen übersexueel. Jij bent gewoon een heaumeau!
Transportvliegtuigen. Voor veel geld verhuren, dan krijg je er nog wat voor terug ook. En dan staan in het vervolg die reddingswerkers geen 8 uur op vliegveld Eindhoven te wachten op een vliegtuig.

RokerT | 13-10-05 | 13:29

@self 13.20

Precies! Ze doen al moeilijk als een marinier een Iraakse plunderaar omlegt, wat voor straf krijgt de militair die die overmaatse lawinepijl afschiet...

brutus68 | 13-10-05 | 13:28

@deep throat @ bericht vogelgriep: alle reden dus op turkije buiten de EU te houden, anders loop je enge ziektes op ;)

radiorukker | 13-10-05 | 13:26

Klein legertje om opstanden de kop in te drukken en dijkies dicht te gooien, en de rest van het leger ongezien de tyfus. Veels te duur en onzinnig voor een land zoals de onze.

Commandini | 13-10-05 | 13:26

LOL, alle linkse rakkers weer in de gordijnen. Deze discussie mag nog maanden duren!

Boris Borsthaar | 13-10-05 | 13:25

@Self: Hehe nee waterkanonnen ben ik al 11 jaar niet meer tegengekomen, sinds ik t zuiderdiep in Grunn bezet hield met een paar honderd studenten :P

Amstel | 13-10-05 | 13:25

ik doe alleen aan 'doe het zelf' kruisraketten .. nagelveil mee het vliegtug in en klaar ! maar serieus wat een onzin ! kan je nog beter geloven dat superman de wereld gaat redden !

Draaitafel Demagoog | 13-10-05 | 13:24

Natuurlijk is het belachelijk dat de Marine lobby kruisraketten op schepen wil hebben. Het is veel effectiever om die dingen onder een JSF (F16's, Starfighters of Stuka's whatever) te hangen.

El Gouda | 13-10-05 | 13:23

Alles best, als ik maar op dat rode knopje mag drukken.

Lekker Belangrijk© | 13-10-05 | 13:23

@amstel : Weggespoten met een waterkanon toen de ME kwam verhuizen zeker ?
J/K dude ;-)

Self | 13-10-05 | 13:22

@RokerT 13-10-05 @ 13:18

Inderdaad, luchttransportcapaciteit! De Ueberseksueel houdt van reizen!

KaiserSoza | 13-10-05 | 13:22

@thygros: Ik zal es ff in mijn oude archief zoeken, misschien dat ik nog iets over heb uit mn jonge SAP/Rebel jaren... maar k ben bang dat het meeste tijdens de afgelopen verhuizingen verdwenen is...

Amstel | 13-10-05 | 13:20

Als ze al geen kogels uit zelfverdediging (of verdediging van een minderheidsgroep) mogen schieten.
Wanneer zouden ze dan in hemelsnaam het gebruik van een Tomahawk goedkeuren ?

Self | 13-10-05 | 13:20

Jaaaahhhh nog meer geld verspillen aan nutteloos oorlogstuig. Volgend jaar weer meer belasting betalen.

Amstel | 13-10-05 | 13:19

Het Nederlandse Leger is al uitgevoerd met de beste materialen. De marine heeft 's werelds beste schepen, onze tanks kunnen zich meten met de M1a1 Abrams (en onze tankbemanningen zijn geregeld de Amerikaanse de baas), dus geen kwaad woord over defensie. Maar om nu typische aanvalsraketten te kopen? Tegen wie gaan we die gebruiken? Erg zonde van het geld als je zon ding inzet tegen een hutje op de Afghaanse hei. Laten we het geld gaan uitgeven aan luchttransportcapaciteit. Daar bestaat in Navo-verband veel meer behoefte aan! (En je kan het geregeld gebruiken!)

RokerT | 13-10-05 | 13:18

Ik had begrepen dat die dingen in de Noordzee moesten gaan drijven om ons te beschermen tegen "schurkenstaten" en "terroristen", volgesn mij liggen de schurkenstaten te ver weg en is terroristen afmaken met een kruisraket meer iets voor Israel.

Denk dat we net als in de jaren 80 de straat weer moeten toegen dit arrogante kutkabinet, het was nee en het blijft nee tegen kruisraketten.
Iemand nog "Ban de Bom" posters, stikkers of buttons thuis?

Thygros | 13-10-05 | 13:17

@radiodrukker
Uit de problemen haalt, bedoel ik. Ze bemoeien zich toch zo graag overal mee.

mereggie | 13-10-05 | 13:16

lekker nostalgisch.. Rotterdam plat bombarderen en daarna Dresden.

Achie Van de Egge | 13-10-05 | 13:16

Ik heb een fantastisch doel voor den kruisraket!!! 2 technische voorwaarden zijn er wel aan verbonden, hij moet afgeschoten worden vanaf het Binnenhof, en er moet een boemerang-effect op zitten

fuckface | 13-10-05 | 13:14

@Pyro.
De kruisraketten die Kamp aanschaft hebben geen nucleaire lading.
Daar heb je dus helegaar niet tegen geprotesteerd.

NoordKorea hoeft niet aangevallen te worden. Dat vernietigd zichzelf wel van binnenuit.

vergruizer3 | 13-10-05 | 13:13

@holistic river
Allereerst: May The Force Be With You!

Ten tweede:
De gehele Amerikaanse (en tot voor kort Russische) defensiestrategie is gebaseerd op angst. Doe je mij pijn, dan zal ik jou nog véééél méééér pijn doen! En dat werkt wel. Hoewel Amerika stikt van de vijanden over de hele wereld, is het maar een heel klein groepje individuelen die actie durft te ondernemen tegen Amerika. Amerika is een belangrijk lid van de NAVO, dus het is niet gek dat ook de NAVO die defensiestrategie volgt, dus het is niet gek dat Nederland wapens inkoopt die bij die strategie passen.

Lof der Zotheid | 13-10-05 | 13:13

En de bombardementen van de Randstad live volgen via Talpa... iedereen blij!

SmartStyle | 13-10-05 | 13:12

je kan ni dit land zonder al te veel ik weet niet hoeveel mortieren jatten door doodleuk een militaire basis op te lopen.. weet je wat, laten we er ook nog ff wat kruisraketten neer gaan leggen! er zijn vast irritante/millitante moslims die ze kunnen gebruiken.

Rupie | 13-10-05 | 13:11

TalpaWar Games, voor het echie
Per sms (90 eurocent pb) wordt bepaald welk land genuked wordt.

Er wordt nog gezocht naar verslaggevers ter plaatste..

style.councillor | 13-10-05 | 13:11

@mereggie @ 13:08: Je bedoeld dat Amerika Europa in de problemen brengt? Ja inderdaad, de oorlog met die baardapen wordt namelijk in Europa uitgevochten. Die man met die strakke groene broek (stond hem goed) heeft hier ook iets over gezegd geloof ik. Krijgt ie nog gelijk ook!
Laat Amerika even gauw doodgaan ofzo, stelletje verbannen Europeanen zijn het....

radiorukker | 13-10-05 | 13:11

Waar woont Ad Melkert eigenlijk? Is dat ´within reach´?

Boris Borsthaar | 13-10-05 | 13:10

De Randstad als testgebied voor kruisraketten kan ieder weldenkend mens mee eens zijn. Toch? Grote hekken eromheen om de beschaving op afstand te houden en fire in the hole!

El Gouda | 13-10-05 | 13:10

Waarom geven wij nog geld aan wapens uit als de USA gelijk paraat staat om een oorlogje te voeren???? Laat zij het lekker oplossen, dat willen ze toch zo graag, gaan wij geld uitgeven aan nuttige dingen.

mereggie | 13-10-05 | 13:08

Las net dat Kim Holland een Single gaat uitbrengen.... Een kruisraketje erop is altijd raak, en Kim sterft in het harnas.

Kakbouter | 13-10-05 | 13:08

@Ongeletterde Boer 13-10-05 @ 12:53
Een beetje intellectueel exerseert niet.

style.councillor | 13-10-05 | 13:08

@Lof der Zotheid
een kruisraket gebruik je alleen om af te schrikken (das geen defensie das angst aanjagen, en angst leidt tot... ach je kent de klassiekers uit starwars vast wel)

trouwens ons land loopt toch bijna onder water dus waarom ga we niet als de Joden de hele wereld over en lekker elkaar de bal toespelen.

holistic river | 13-10-05 | 13:07

mijn voorstel:
zwitserland
Omdat ze altijd zo irritant neutraal zijn
en er zit me toch een bak geld!

zuivergeweten | 13-10-05 | 13:07

Mooizo, de eerste raketten gaan richting Iran, en voor de rest hier en daar wat haat predikende en opruiende moskee's wegvagen. Nog beter zou zijn om een grote schoonmaak te houden, en de extremistische islam met wortel en tak uit te roeien!

radiorukker | 13-10-05 | 13:04

Vandaag op verzoek van de generaals de winkelwagen vol kruisraketten, morgen een militaire coup? Tijd voor de vader van Máxima!
Viva Argentina! Viva el General!

Boris Borsthaar | 13-10-05 | 13:04

die kruisraketten hebben alleen wel een U.S. geleidingssysteem nodig anders zijn ze waardeloos....

QB (ja die.....) | 13-10-05 | 13:04

straks laat Kamp zich nog ontglippen waar de fantoomraketjes komen te liggen om de aandacht van de metro af te leiden.

Don Quichote | 13-10-05 | 13:03

Misschien dat Eric O. een baantje als adviseur kan krijgen.

style.councillor | 13-10-05 | 13:03

Duitsland bombaderen vanuit Den Helder, asphalteren, en vol plempen met Schiphol II, windmolens en kerncentrales.
.
En als de kruisraket echt zo precies is als dhr. Kamp beweerd, moeten de volgende doelen gespaard worden:
-Bierbrouwerijen
-Worstfabrieken
-de Audi, Mercedes, en BMW Fabrieken (tenzij die al in een of andere lage-lonen land staan)
-...

Hessian | 13-10-05 | 12:59

Nederland is voor de verdediging een verbond aangegaan (NAVO). Dit schept verplichtingen. Nu hoeft Nederland er niet op te rekenen dat wij qua hoeveelheden manschappen een oorlog kunnen winnen. Juist daarom moeten wij onze bijdrage op een andere wijze realiseren. En dat kan door ervoor te zorgen dat de relatief weinige wapens die we hebben in ieder kwalitatief uitstekend zijn. Defensie is een primaire taak van iedere regering. Dat dat in Nederland op deze wijze wordt ingevuld, daar kan ik alleszins mee leven. Niets in het leven komt voor niets (behalve de opkomende zon, maar die gaat ook weer onder...) Defensie niet, bondgenootschappen niet. Maar Nederland is als lid van het bondgenootschap nog altijd minder kwijt voor zijn defensie, dan wanneer wij een legermacht in stand moesten houden die het land zelfstandig kon verdedigen.

Lof der Zotheid | 13-10-05 | 12:59

@ grmbl 13-10-05 @ 12:48

Ervaring? foto's? film?

~Pyro~ | 13-10-05 | 12:57


Prima idee, ons leger stelt geen zak voor.

Multikuli | 13-10-05 | 12:55

Nijmegen en Wageningen, dicht bij huis beginnen.

Boris Borsthaar | 13-10-05 | 12:55

Joeppie , kunnen we eindelijk Belgie terug nemen.

Mare ik vind het wel goed, waar anders hebben we een leger voor? Laat ze dan ook maar goede spullen kopen.

Stijlvol stijlloos | 13-10-05 | 12:54

Dat is natuurlijk "intellectuele exeRcitie". Zelf ben ik ongeletterd, he?

Ongeletterde Boer | 13-10-05 | 12:53

Er is geen eurocent over de de aller armste komend jaar tegenmoed te komen ..... wel is er enorm veel geld voor een wapen dat onder bevel van Amerika blijft ook al staan ze op Nederlandse schepen gestationeerd .

Weer een zoveelste blunder van dit kabinet , dat Bakvanelende achter Bush aanliep als een hondtje dat wisten wij al . Dat hij in eigen land elke dag ons vertelt dat wij op NUL moeten blijven staan en dat de minima geen cent erbij krijgt weten wij ook wel inmiddels .

Dat er geld is voor een wapentuig dat onze pet te boven gaat is wel effe schrikken dan . Wel geld voor een speeltje dat de wapenindustrie flink spekt , ondertussen staan er steeds langere rijen voor de voedselhulp in Nederland .

Wat een fuck kabinet is het toch , wanneer gaat het volk op de barricades ?

Marley | 13-10-05 | 12:53

-Off-topic-
Waarom niets op GS over de "intellectuele execitie" waar Pechthold zijn duurbetaalde uren aan verspild?

Ongeletterde Boer | 13-10-05 | 12:52

Nee niet Finland!!!
Finland rules bigtime!

mereggie | 13-10-05 | 12:52

Kruisraketten zijn zwaar de bom!

.grover | 13-10-05 | 12:51

Gaaf, dan worden we het eerste land waar die terroristen makkelijk die dingen kunnen jatten, want beveiligen kunnen we niet en als de terroristen opgepakt worden dan zijn ze zo weer vrij.

D.Bader | 13-10-05 | 12:50

Brussel en Straatsburg, dat is alles wat ik vraag. Ik doe een week lang de afwas van de Tweede Kamer als dat mag, alstublieft?

Boris Borsthaar | 13-10-05 | 12:50

Kamp heeft in erectie maar 7 centimeter. Misschien dat dat wat verklaart..

grmbl | 13-10-05 | 12:48

Ik zal geen vergelijking maken met de nazi's (of Hitler) - NIET dus, anders is de discussie weer ten einde - maar uit de geschiedenis is al gebleken dat grote defensie-uitgaven de economie stimuleren. Dat is dus goed nieuws als je een beetje oorlog op de koop toe neemt.

Ongeletterde Boer | 13-10-05 | 12:47

Dan kan je die dingen net zo goed op papier kopen. Als het alleen om dreigen gaat dan heb je niet eens echte nodig. Zodra ze nodig zijn roep dan een echt leger op.

Echt He! | 13-10-05 | 12:46

Laat Kamp maar zo'n kruisraketje in zijn aars douwen!
Heb ik daarom in de jaren '80 zo actief deelgenomen aan demonstraties etc?
Maar goed, er ligt meer wapentuig dan menig beseft...

~Pyro~ | 13-10-05 | 12:46

Kamp zit teveel op gamert.nl
Blijkbaar...

Ongeletterde Boer | 13-10-05 | 12:44

Alles mag kapot, toch?

Ongeletterde Boer | 13-10-05 | 12:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken