Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

U rijdt honderd, mag dat?

Waarschuwingsbord: Pas op Milieudefensie aanwezigDankzij flitsofficier Koos Spee was er toch al weinig reden tot plezier, maar wanneer het aan Milieudefensie ligt, rijden we straks allemaal 80 kilometer per uur. Het krakersclubje heeft hiervoor een kort geding aangespannen tegen minister Carla ‘I love’ Peijs. Milieudefensie eist dat op ruim tweehonderd kilometer snelweg rond de grote steden een maximale snelheid van 80 kilometer gaat gelden. Stop dus maar met dromen over die Ferrari Enzo, een Dacia Logan gaat hard zat...

Reaguursels

Inloggen

Milieudefentiefiguren zijn de reden van onze luchtvervuiling. Rijendik staan we met z'n alle na de zoveelste herstructurering die de doorstroom heeft beperkt.

css | 30-09-05 | 07:26

Zouden ze nu flintstones hybrides gaan maken? Kunnen we een stuk gaan lopen met de auto.

ronnie007 | 28-09-05 | 21:48

I Love the dood van Spee

teringtubbie | 28-09-05 | 18:16

Er was eens een premier Bakellende,
Die leidde een heel grote bende.

Ook de Spee die deed mee, en gaf zijn
repliek. Heel Nederland bleek tenslotte
fotogeniek!

Achtertuyn | 28-09-05 | 17:13

lekker lullen al die linkse rakkers van milieudefensie, hebben zelf waarschijnlijk geen rijbewijs, ik stel voor een rechtzaak beginnen om milieudefensie te verbieden.

gordon99 | 28-09-05 | 14:09

Vroegah.. ja, de paarden bij schiphol zijn nu vervangen door koeien.
Als dit 80km/u plan door zet, gaan we idd op een opgevoerde snorfiets naar t werk.
Das veiliger dan met 80 tussen de blikken door te laveren op me brommer.
Onze vooruitgang houd ons tegen.. als je geen 2 auto's heb hoor je er niet meer bij.
Dus proberen ze alles om de auto aanschaf te remmen. Dan remt de vooruitgang vanzelf wel.
Iedereen weer op de fiets: fit,schone lucht en veel verkoudheid. Of houden we het toch op 80 (of minder), droog, warm en eigen muziekje, 3 lege stoelen meesjouwend. Ik brom ondertussen lekker verder.

stanDaarD

daduck | 28-09-05 | 10:09

Moet Milieudefensie niet naar Mars??? Daar veranderd het klimaat ook !!!!!! Misschien teveel auto's en weten wij dat niet......

I Ambtenaar | 28-09-05 | 08:37

@BitchSuperSoaker
Zelfs boven de 35 wil en kun je dan nog wel weg. Maar of mensen nu weggaan voor de flattax, stupide idee overigens.

Kenny013 | 27-09-05 | 23:13

@Kenny: zodra ze die Flattax van 44% IB invoeren dan zullen alle jonge mensen onder de 35 het land verlaten. Wordt voor hen onmogelijk om hier nog 1 cent te verdienen hoe hard je ook werkt of hoeveel handel je ook verkoopt. Dan gaan we idd naar de 10.000.000 bejaarden.

BitchSuperSoaker | 27-09-05 | 23:08

@BitchSuperSoaker 27-09-05 @ 23:00
Ik denk dat je dan niet meer in NL moet zijn, ten eerste te weinig ruimte, te tweede te veel regeltjes.
Gewoon terug naar 10.000.000 inwoners.

Kenny013 | 27-09-05 | 23:04

Vanmiddag terug van een klusje stond er weer een barrel stil voor het stoplicht deur open dom kijken.
Passeren er twee dienders met hoofddoeken ala rockconcert te snelle donkere brillen ook, wordt even wat geschreeuwd bats bullbar achter in de barrel en 100 meter verderop even 3 stroken over brandend zo een parkeer strook in, claxonnetje en adios.
Zo los je file vorming op, doorlopen moet het.

Amtrak | 27-09-05 | 23:00

@Kennie013: DAAR gaat het niet om. Als ik tig euro uit geef wil ik ZELF kunnen beslissen WAT ik koop! En dat is geen oudbouw, die duurder is dan nieuwbouw.

BitchSuperSoaker | 27-09-05 | 23:00

Ik vind het wel een goed idee, in de randstad een maximumsnelheud van 80, als men daarintegen de maximumsnelheid op autosnelwegen in het oosten van het land opheffen! Mensen in de randstad sterkte!
Mvg,

M.Bolk
(Almelooooooo)

Bolkie | 27-09-05 | 22:55

@BitchSuperSoaker 27-09-05 @ 22:48
En een bestaand huis kopen?
Het gaat erom dat veel mensen aan de andere kant van Nederland werken terwijl soort gelijk personeel de tegengestelde richting oprijdt.

Kenny013 | 27-09-05 | 22:52

@Kenny013: Dan heb jij zeker nog nooit hier in NL een nieuwbouwhuis proberen te kopen. Zelfs al ben je hier MILJARDAIR dan nog kan je door de fijne gemeentelijke regeltjes die gelden bij afgifte van nieuwbouwwoningen het huis niet kopen dat je wil hebben als je niet in het plaatje past. DAAR zouden ze &*&%^%$@# eens iets aan moeten doen.

BitchSuperSoaker | 27-09-05 | 22:48

je

Kenny013 | 27-09-05 | 22:46

Als nou iedereen eens gewoon bij z'n werk gaat wonen, scheelt wel heeeel veel files en spaart ook nog het millieu en bespaart jou tijd en geld.

Kenny013 | 27-09-05 | 22:42

@nowornever : En DAAROM is de wegcapaciteit bij hogere snelheden nu eenmaal groter, in tegenstelling tot wat de milieumaffia ons wil doen laten geloven.

BitchSuperSoaker | 27-09-05 | 22:39

200 kilometer snelweg afleggen met 80 km p/u is 150 minuten
200 kilometer snelweg afleggen met 120 km p/u is 100 minuten
tijdbesparing > 30%
minder gebruik van de weg in tijd > 30%
minder druk op de weg > 30%
minder files ??..
beter voor milieu ?.
Iedereen winnaar ???!
Dus minimaal 120 km p/u en meteen naar rechts na een geslaagde inhaalpoging....

nowornever | 27-09-05 | 22:34

fucking non topic. vandaag van 020 naar 073 (Den Bosch ja) kostte ruim 2 uur - nog geen 50 km/u, rond 020 en 030 gemiddeld 30 km/u. waar hebben deze randdebielen het over? voorlopig sta ik gezellig een uur het milieu vol te blazen met co2 uit alle 8 cylinders waar ik in 15 minuten weg had kunnen zijn - en nog zo'n paar duizend met mij. meer asfalt!

vraagstaart | 27-09-05 | 22:20

Nou dan heb ik dus mooi de 3,4,5 en 6 voor jan lul gekocht in mijn GTI. En dat terwijl iedereen weet dat moderne! auto's -dat zijn dus de auto's die een gemiddelde GLer zich niet kan permiteren- het minst schadelijke stoffen uitstoten bij 130 km/h vanwege de volledige verbranding door de hoge temperatuur. Nee, wat doen ze hier weer: allemaal in de rij, en dus de wegcapaciteit dramatisch verminderen door de snelheid omlaag te gooien. Aangezien ik zelf aan 1 van de meest vervuilde straten in NL woon- ja die van de 200 lijst- ben ik VOOR het plaatsen van roetfilters, maar die lage snelheid is BILLSH*T

BitchSuperSoaker | 27-09-05 | 21:55

Twee turfwetenschappers hebben ontdekt dat als je de maximumsnelheid halveert en het aantal flitspalen verdubbelt, het aantal verkeersdoden exponentieel zal afnemen. Volgende week hopen ze daarop te promoveren.

Iovanni | 27-09-05 | 21:42

Mijn bestelbus loopt toch niet harder dan 80. Hard zat dus 80, ik ben best wel gefrustreerd dus omdat ik niet harder kan dan 80 dan een ander ook maar niet. www.citroen.com/CWW/fr-FR/RANGE/Utilit... Met de groeten van Lucas

Opzekers | 27-09-05 | 19:25

Nederland is de 'zieke man van Europa' als het gaat om een eenzijdig verkeersbeleid zonder dat het significante verbeteringen oplevert. Ik hoef verder niet uit te leggen dat door slecht afgestelde stoplichten, actie tegen bumperklevers i.p.v. tegen linkerbaan-kruiwagens en niet te vergeten drempels&verkeerssluizen de wegen nog voller aandoen als ze al waren, en da's niet alleen een indruk, het is ook zo! Dit levert een enorme reistijd op, vroeger was je vele malen sneller van A naar B dan nu. Natuurlijk kloppen theoriën die zeggen dat bij lagere snelheid (bijv. die idiote 80 km/h) de wegcapaciteit groter is dan bij 120 km/h. Dit is alleen lang niet altijd zo! De praktijk werkt soms heel anders dan de theorie. Gelukkig zijn er mensen zoals 'Koning Jelle de Grot' die om 13:19 zijn verzinsels preszenteert als feiten. Of zoals linkse Lucassen die geneens zelf een rijbewijs hebben cq weinig autorijden en wel de grootste mond hebben en zonder vaak in de file te staan, een mening hebben over hoe files ontstaan. Want 'allé', onbesloten zijn mag niet(!), zonder mening bent je niet intelligent genoeg voor in linkse wereld. Nederland is ziek...

Opzekers | 27-09-05 | 19:16

Die kudt milieukrakers mogen van mij gerust een keer voor mijn pchoofdstraat tractor met bullbar springen als ik 80 km/h rij.

Specht | 27-09-05 | 19:02

@. Muxje 27-09-05 @ 13:42
Enigszins vertraagde reactie..., maar ik ben het met je eens. A4 doortrekken en A13 beter laten aansluiten. Desalniettemin waren de files op de A13 vroeger minder kudt. Sinds de invoering van de trajectcontrole is de filedruk er met EEN DERDE (!) toegenomen. Zie deze link van de VID (betrouwbare bron, lijkt me) www.verkeersinformatiedienst.nl/Nieuws...

Marruk | 27-09-05 | 18:20

Die krakers hebben anders niks te doen dan de hele dag geitenwollen sokken te breien, en panden te kraken. Dus dan komen ze met zo'n stom idee. En dan direct een rechtzaak want debateren kunnen ze niet. Stelletje sukkels!

reade romke | 27-09-05 | 18:15

Maarjah, aangezien we niet of met moeite aan de europese richtlijnen voldoen zal er toch IETS moeten gebeuren, en als er niet snel IETS gebeurd, gaan we gezellig met ze alle 80 rijden...

Administrator | 27-09-05 | 17:39

@Meneer,

Al die drukte om nog maar 10 jaar vervuiling... eigenlijk is het te gek voor woorden.

de Japanner | 27-09-05 | 17:14

Vind het wel mooi die reacties hier van mensen die tof lopen te doen maar zelf volgens mij niet eens een auto hebben.... haha!

En wat maakt het uit by the way. Dat zijn de plekken waar bijna de hele dag file staat.

Meneer Guggenheimer | 27-09-05 | 16:34

*Gaap*

Voor wie de rechtszaak bij wil wonen: in verband met de grootte van de rechtszaal graag even aanmelden via service@milieudefensie.nl of 020 6262 620.

Ik zeg aanmelden, gaan, en dan in het "defensie vak" gaan zitten met een mooi geenstijl tshirt en zo 80km bord met een streep erdoor (einde 80km zone... je kent ze vast wel... van je examen)

Tis maar een idee ;)

Jester | 27-09-05 | 16:05

Ik zou graag een auto hebben die niet rijdt op benzine, niet op diesel maar op onze ueber SS'er Koos Spee. Hoeft m'n auto maar een paar km op te kunnen rijden. Tot aan de sloop.

Dr. R. Clavan | 27-09-05 | 15:50

Zijn dat niet de moordenaars van Pim? Ze worden toch ook nog financiel gesteund door de Postcodeloterij?

wILL | 27-09-05 | 15:40

@rosie 27-09-05 @ 14:43

Das zeau 1974, ik heb zelf 12 hamsters in tredmolens, om de website van "Jong Liberaal" te kunnen hosten.... Wie niet slim is moet op de blaren zitten ofzoiets.

. KaiserSoza 27-09-05 @ 14:50
LOL!! (toch wel onbespoten hamsters he?)

rosie | 27-09-05 | 15:39

@ Zeurders, 15.00, leuke link, gaan we even mee speulen.

gentle giant | 27-09-05 | 15:38

80 of 100 km/h als ik ze met die snelheid tegen kom met mijn Scania vallen ze als broodkruimels van mijn voorbumper.
Vieze stinkhonden!

roadrunner | 27-09-05 | 15:35

Dat ze een advocaat krijgen gevonden om deze zaak te behartigen slaat alles. Nooit geen opdracht geven aan zo'n geitenwollen weldelgestrenge lul.

Agamemnon_NL | 27-09-05 | 15:19

hahaha hier in Eindhoven gaan ze de groen strook zelfs vervangen door kunst gras,... dat is makkelijker te onderhouden...

... de destijdse reden om de groenstrook aan te leggen omdat dat beter voor het milieu zou zijn zijn toch weer al vergeten dan...

kozze | 27-09-05 | 15:19

Ps met een motor heb je ook geen parkeer problemen! Sterker nog betaald parkeren is zelfs gratiz!!!!

Corleone | 27-09-05 | 15:12

Uit een motormotor haal je vaan 100pk uit 1.000 cc bij 12.000 toeren. Uit een automotor veel minder pk's bij een lager toerental. Dus een 'relatief' zuinigere motor. Wat totaal teniet gedaan wordt door het gewicht, radio, airco, dvd-speler, elec. ramen, etc etc van de auto.

Mijne rijdt bij constant 150-160 nog altijd 1 op 18. Incl katalysator. Maak je een motor minder 'sportief' reken op 1 op 40.

Corleone | 27-09-05 | 15:10

skip die laatste 2 reacties van mij maar weer dan. zijn per 15:06 overbodig geworden...

zakje pinda´s | 27-09-05 | 15:09

Mijn brommer reed vroeger ook 80.

Lucifer | 27-09-05 | 15:08

@KaiserSoza 27-09-05 @ 15:03

Zal ik het dan zelf maar doen? Uit minder cc's meer pk's, minder gewicht = minder verbruik... nu jij weer, hier hoef je trouwens echt geen rocketscientist voor te zijn.

KaiserSoza | 27-09-05 | 15:06

@RastadepastA 27-09-05 @ 14:59

"aan de andere kant is een motor niet zo vriendelijk aangezien het rendement van een motormotor (haha) minder is als die van een auto"

Onderbouw dat eens?

KaiserSoza | 27-09-05 | 15:03

Het tegenstrijdige is nog het ergste.
Deze milieu maffia ontvangt ook nog (veel) subsidie van de overheid.
Stopzetten die geldkraan.

oude man | 27-09-05 | 15:02

was @ rastadepasta natuurlijk, die vorige van mij, maar dat begrijpt iedereen :Y

zakje pinda´s | 27-09-05 | 15:02

een motor is bij normaal gebruik toch zuiniger?

zakje pinda´s | 27-09-05 | 15:01

@RastadepastA 27-09-05 @ 14:53

Ik onderbouw mijn mening. De vraag of ik ergens gefrustreerd over ben wil ik zeker ook graag kwijt; dat zijn die idioten die denken dat op stukjes snelweg de maximumsnelheid verlagen, het probleem oplost, maar tegelijkertijd het probleem een paar kilometer verderop leggen. Erg amusant trouwens dat je zelf niet doorhebt dat je jezelf immers konstant tegenspreekt. Ga nu maar weer terug je kraakpand in, en parkeer je autoos op 'eigen' grond. Links lullen ......

KaiserSoza | 27-09-05 | 15:01

@ corleone!!!! jee!! weer iemand die het ook begrijpt, aan de andere kant is een motor niet zo vriendelijk aangezien het rendement van een motormotor (haha) minder is als die van een auto. maar het is iig een stuk leuker en minder files idd.

RastadepastA | 27-09-05 | 14:59

80 zal best minder uitlaatgassen geven dan 100 of 120, maar de limiet moet ook nog eens te handhaven zijn. Dat kan met een trajectcontrole, zie A13. Daar sta je trouwens in de spits vèt vast!

Volgens mij wil die linkse club hier iets, wat niet kan: de rechter op de stoel van de wetgever laten plaatsnemen. Als MD wat wil, zal dat via de democratische weg moeten, lijkt me. Dus: steun vergaren in de 2de kamer. Misschiel lukt dat voor een deel, maar zeker niet voor het hele verlanglijstje van MD.

redelijk toch | 27-09-05 | 14:57

Gezeur over files... Rij motor, heb je nergens last van. Beetje dom vervoermiddel ook een auto, 1200 kg op een persoon van 80 kg te vervoeren...

Corleone | 27-09-05 | 14:56

Milieudefensie spant kort geding aan? Godver, is die Folkert van der Graaf op vrije voeten? Of regelt hij alles via Internet vanuit de bajes, zoals Martin K. dat ooit deed. Al die extreme milieu-malloten achter slot en grendel!

Mexicano | 27-09-05 | 14:56

@ kaiser, 12 hamsters? wel eens afgevraagd wat het kost om een kooi, een schoepwiel, trafo, dynamo, gelijkspanning, omzetten naar 220, daarvandaan weer door de voeding van je pc. En wat eten die hamsters, hoe rendabel zijn ze, ik bedoel hoe veel uur per dag lopen ze? wat scheiden ze uit en is die nitriet/nitraat niet slechter voor het milieu, daar komt ook veel co2 bij kijken hoor. Onderbouw jezelf nou eens

RastadepastA | 27-09-05 | 14:56

@ kaizer (lolbroek), onderbouwen, heb jij dat al gedaan bij je punten? ben je ergens gefrustreerd over jongetje? moet je geen tekenfilms gaan kijken nu, na schooltijd? wil je onderbouwing ga je maar zoeken, ik hoeft toch niet alles aan je uit te leggen met jouw intellect?

RastadepastA | 27-09-05 | 14:53

Er is helaas nog genoeg achterlijk volk in neederland wat nog steeds denkt dat snelheidsverlagingen niks uithaalt mbt uitstoot van schadelijke stoffen. Het is natuurlijk heel links om te denken over het milieu. Ach nog maar 10 jaar...
Het mooie is, is dat over 10 jaar fossiele brandstoffen te duur zijn om te worden gebruikt voor consumptief gebruik. Dan zal dom achterlijk rechts wel weer zitten te kankeren waarom linkse kabinetten niet hebben ingespeeld op het tekort aan fossiele brandstof, en niet hebben geinvesteerd in alternatieve energie bronnen (koolzaadolie, waterstof etc etc etc) Doos Peijs kan eer behalen om zich hierover gigantisch te gaan druk maken, maar ja ze hoeft nog maar 2 jaar.

de Japanner | 27-09-05 | 14:50

@rosie 27-09-05 @ 14:43

Das zeau 1974, ik heb zelf 12 hamsters in tredmolens, om de website van "Jong Liberaal" te kunnen hosten.... Wie niet slim is moet op de blaren zitten ofzoiets.

KaiserSoza | 27-09-05 | 14:50

bij 80km/h dan kun je tenminste lekker scheren, bellen, krantje lezen, radiozenders flippen...

en omdat met deze snelheden de omgeving nauwelijks om je heen verandert, zul je geneigd zijn in slaap te vallen en ongelukken maken en voor extreem lange files zorgen !!!
"I love files" is dat ook een sticker ?

holistic river | 27-09-05 | 14:50

De laatste jaren haalde ik nooit de 80 in de Randstad. Ik was altijd al blij als ik harder dan stapvoets ging.
Ik ben niet voor niets naar Grun verhuisd. Hier kun je nog lekker doorrijden.

Josina K | 27-09-05 | 14:44

"Bewonersgroepen in heel Nederland steunen Milieudefensie in de rechtszaak."

Willen de schuldigen nu opstaan aub? Kan ik er gelijk overtjokken met de 4x4.

vdm | 27-09-05 | 14:44

Sterf! Trieste boomknuffelaars! Wat heb je nou aan die veranderingen...
Boeiend als de aarde 2 jaar eerder vergaat! Dood gaan we toch!

Regel maar een minimale snelheid van 80KM/U overal.

Unexist | 27-09-05 | 14:43

@KaiserSoza 27-09-05 @ 14:36
nee, kannie. ik ben links dus ik heb geen ironie/sarcasme. Ik ben bloedserieus op de fiets mn eigen electriciteit aan het opwekken om te kunnen internotten.

rosie | 27-09-05 | 14:43

Ik stel voor om de snelheid te verlagen naar 60km per uur zodat we toekomstige fileproblemen voor zijn.

k15wdorf | 27-09-05 | 14:36

@rosie 27-09-05 @ 13:53

zet dan wel even je /sarcasme on/

KaiserSoza | 27-09-05 | 14:36

Ze zijn echt slim daar bij milieudefensie. Van 100 km/h rondom de grote steden naar 80. Een afname van 20 procent. En de milieuvervuiling neemt met maar liefst 20% procent af. Lijkt me logisch. Gedachtegang van dit clubje is gewoon dat niemand straks meer in de auto mag rijden.

JRR | 27-09-05 | 14:35

@RastadepastA 27-09-05 @ 14:00

Zeg dan wat je bedoeld, lutser, onderbouw je punt gedegen, en lul niet met de wind mee.

KaiserSoza | 27-09-05 | 14:29

@ hybrid, ik had een brommertje, die reed dus 5 kmp/h sneller op die vpowrrrr, ik bedoel, dat is dus een rendement van 10 procent ofzo, bizar toch?

RastadepastA | 27-09-05 | 14:28

@ hybrid, ik had een brommertje, die reed dus 5 kmp/h sneller op die vpowrrrr, ik bedoel, dat is dus een rendement van 10 procent ofzo, bizar toch?

RastadepastA | 27-09-05 | 14:24

@. RastadepastA
Zal er eens over nadenken... maar voorlopig rij ik alleen zuinig voor me portemonnee en niet zozeer voor het milieu. Ik tank overigens wel schone vpowerrrrr, rijd sneller, verbruik minder en is ergens nog goed voor het accijnbel... enne... milieu bedoel ik ook.

HyBriD VorTeX | 27-09-05 | 14:17

@ Broomstick: ga jij naast een uitvalsweg wonen een maandje of 2, dan praten we verder..

rosie | 27-09-05 | 14:16

@ hybrid, ha ha, geweldig!!! maar stiekem in en in triest gewoon. Oke, het is gewoon een roman, maar heb je state of fear van Michael crichton gelezen? zo niet moet je doen, staat veel van dit onnozel gedoe in, maar dan wereldwijd zeg maar.

RastadepastA | 27-09-05 | 14:14

@Yerolde
Als je je auteau niet op z'n staart mag trappen om hem schoon te blazen, dan moet het maar zeau...

INNO | 27-09-05 | 14:12

@ Koning Jelle.
En dan vervolgens alleen op het 80 km stuk snelheidscontroles uitvoeren met als gevolg dat veel mensen Overschie en de Spaanse Polder als sluiproute gaan gebruiken om geen boete te krijgen voor 1 km/u te hard rijden. Resultaat : vette files binnen de bebouwde kom. Wedden dat ze langs die sluiproutes geen milieumetingen doen. Het negatieve effect daarvan kan wel eens groter zijn dan het positieve effect langs het 80 km traject zelf.

MadeGo | 27-09-05 | 14:11

@. ultralinx
Reed jij laatst op die race daar?... ff de naam kwijt...?

HyBriD VorTeX | 27-09-05 | 14:11

Mijn auto doet 6300 toeren in zijn 2 voor 80km/h. Ik vind het best hoor, 80 op de snelwegen. Houdt mijn motor & uitlaat mooi schoon...

YerOldeNewspaper | 27-09-05 | 14:10

@. RastadepastA
Klopt... iets met groen links lullen en rechts... persoonlijkrendement halen. 'Let wel dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie zijn voor de toekomst...' al die kleindenkers met olie en gasuitstoot en nog meer van die vorige eeuwse gedachten... over 20 jaar moeten ze heel ergens anders over nadenken. Dan miepen ze dat we teveel ionen uitstoot genereren wat slecht is voor de ... de... eh... opperste ionenlaag... ofzo.

HyBriD VorTeX | 27-09-05 | 14:10

Struiken met ogen dienen onverwijld milieuvriendelijk te worden omgezaagd en recyceld tot onschadelijke compost.

Jan Passant | 27-09-05 | 14:08

Ferraries is voor impotente sukkels.
Dacht ik in ieder geval maar kan het mis hebben.

ultralinx | 27-09-05 | 14:07

eerst verdonk bespugen en nu weer een linkzaak, wanneer dan toch eidenlijk eens rechtspraak?

Dagobert | 27-09-05 | 14:06

@ hybrid, ha ha haaaaaaaaa zonne-energie enzo, ja ja, het kost hier meer geld om een zonnecolector op je huis te planten dan dat het rendament is.
en hoeveel windmolens je nodig hebt? ongeveer de gehele noordzee. Nee, kernenergie is slecht volgens iedereen, nou poeh, ik wens de hele wereld kernenergie toe! Dat artikel in elsevier was idd erg verduidelijkend.
Ik wordt een beetje moe van al dat zogenaamde milieuvriendelijke gedoe. Maar ja, het verkoopt, en daar gaat het zelfs in dit wereldje om.

RastadepastA | 27-09-05 | 14:05

Hm... en met die hybride bespaar ik na 5 jaar ongeveer $5,672.30 excl. accijns en belastingen op me benzinekosten...

HyBriD VorTeX | 27-09-05 | 14:03

@. RastadepastA
Ha! Eensgezind! Kernenergie is nu het geodkoopst en het realistisch. Dat gezwam over zonne-wind en zeewater energie of compost verbranding of dat geleuter, walgelijk. Nu al importeren we een groot deel van onze 'groene energie' (zie Elsevier tijdje terug) uit de kernies van oa. Duitsland. En maar groene energie verkopen... eikels. Die fusiereactor is inderdaad hoopvol.

HyBriD VorTeX | 27-09-05 | 14:01

@ pannie, dat begrijp ik, maar als je er weinig in rijdt, gaat ie jaaaren mee, bakfiets lijkt me ook een oplossing, maar het regent hier zo vaak:P
@Kaiser, heb je zin om te zeiken, ik niet nl., je hebt gelijk dat het veel geld kost, gelukkig hoef ik geen parkeerkosten te betalen als de auto's op je eigen grond staan.

RastadepastA | 27-09-05 | 14:00

@ hybrid, idd, maar ja, we moeten maar eens nieuwe energie aanboren, kernenergie is op dit moment denk ik de beste optie met als opslag waterstof?
nog ff wachte op dat nieuwe experiment in frankrijk met die kernfusie en de wereld is weer een probleempje armer.

RastadepastA | 27-09-05 | 13:58

RastadepastA het fabriceren van een auto kost ook energie namelijk.

Pannie | 27-09-05 | 13:58

@RastadepastA 27-09-05 @ 13:52
" Enig idee hoeveel accu's daar in zitten en wat voor extra montage / sloop er bij een hybride auto komt kijken, als je dat er bij telt is tie helaas net zo onvriendelijk als een reguliere nieuwe auto."

Misschien begrijp ik jou niet zo. Het is trouwens ook met de huidige houderschapsbelasting, verzekerings en parkeerkosten aardig proletaries om de luxe te hebben om 2 autoos te hebben...

KaiserSoza | 27-09-05 | 13:57

@. RastadepastA
Ja, maar de batt's kun je recyclen... en de uitstoot van reguliere auto's niet. Ik zie daar op korte termijn best veel voordeel, op de lange niet. Maar dat is de olie-discussie.

HyBriD VorTeX | 27-09-05 | 13:55

met het doortreken van die A4 ben ik het overigens niet helemaal eens... die krost echt recht door m'n achtertuin. een heerlijk stukje groen waar je lekker met een crossmotor doorheen kan... en niet te vergeten dat de waarde van m'n huis als een baksteen dropt.
ach... dat taluud ligt er al 20 jaar, dus daar kunnen er nog wel 20 bij. dan ben ik toch te oud voor m'n crosser.

Quercus | 27-09-05 | 13:55

@ hybrid, een prius, is dat een auto??? :P

RastadepastA | 27-09-05 | 13:54

Nou die Rastadepasta laat zich wel gelijk kennen hier.

Pannie | 27-09-05 | 13:54

Ik nie!
Ik ken er wel 1! Ik scheur liever op mijn buikschuiver! Welke file...

INNO | 27-09-05 | 13:54

Rosie zei over dat het milieu weg zou zijn in een a twee decenia.... *LOL*

. KaiserSoza 27-09-05 @ 13:38

Moet ik er voortaan een ;) bijzetten? Duh...

rosie | 27-09-05 | 13:53

@. INNO
JAAAAAA ... wie koopt er dan ook een PRIUS... zeauuu...

HyBriD VorTeX | 27-09-05 | 13:52

Waar blijft trouwens de volgende podcast van Donner?

bastyboy | 27-09-05 | 13:52

@ kaiser, volgens mij is dat op dit moment de beste optie, de electriciteit uit mn huisje waar ik dus mijn auto inplug, wordt gemaakt onder een beter rendement dan dat mijn verbrandingsmotortje kan. Als het dus niet nodig is kan ik met dat beetje stroom door de stad tuffen (al fiets ik liever) als het nodig is kan ik de andere pakken om mn spulletjes te versjouwen, ik begrijp je niet denk ik.

RastadepastA | 27-09-05 | 13:52

@hybrid
Niet DIE! de Prius of zo... Als je daar een caravantje achter wou plakken dan moet je zelf gaan duwen!

INNO | 27-09-05 | 13:52

LOL @ Zakje Pinda's
(toch wel ekopindas he? In een papieren zakje?En je bedoelt toch aardnoten en niet onze indonesische medemensch? Verander je nick even in "papierenzakje EkoAardnoten" om vervelende misverstanden te voorkomen)

rosie | 27-09-05 | 13:52

Wat heeft milieu met krakers te maken?
De snelheidsregel zal niks veranderen, want je staat daar toch altijd in de file.

kalief | 27-09-05 | 13:52

@. RastadepastA
Eh? ... ik denk niet dat we over dezelfde hybrides praten... jij bedoelt die extreme electro varianten, of die cell dingen...

HyBriD VorTeX | 27-09-05 | 13:51

@RastadepastA 27-09-05 @ 13:46
"Ik zat er over na te denken om gewoon 2 auto's te kopen, een electrische slome kleine kutbak en een partner / busje ofzo voor het sjouwwerk."

Dat is inderdaad niet dubbelbelastend. *LOL*

KaiserSoza | 27-09-05 | 13:48

Gewoon allemaal een 1 liter Lupeau aanschaffen... Wat haalt dat ding? 1 op 30?

INNO | 27-09-05 | 13:47

@ hybrid, die subsidie is er toch al? dacht ik, je krijgt bij zuinige auto's een premie ofzo, maar een hybride auto is niet zo milieuvriendelijk als iedereen denkt, je moet verder denken. Enig idee hoeveel accu's daar in zitten en wat voor extra montage / sloop er bij een hybride auto komt kijken, als je dat er bij telt is tie helaas net zo onvriendelijk als een reguliere nieuwe auto. Ik zat er over na te denken om gewoon 2 auto's te kopen, een electrische slome kleine kutbak en een partner / busje ofzo voor het sjouwwerk.

RastadepastA | 27-09-05 | 13:46

@nokid 27-09-05 @ 13:43

Helaas verdient het rechtse tuig jouw uitkering bij elkaar met bijv. transport.....

KaiserSoza | 27-09-05 | 13:45

De Toyota Priegelding Hybride, auto van het jaar geweest! Wil je er een klein aanhangertje achter pleuren, trekt dat hybride motortje het niet meer!

INNO | 27-09-05 | 13:44

-weggejorist-

nokid | 27-09-05 | 13:43

@verwend pokkejong 27-09-05 @ 13:40

Ontploffingsmotoren hebben ze alleen in het Midden Oosten.. ;-)

KaiserSoza | 27-09-05 | 13:43

@. RastadepastA
Mja. Scheelt ook benzine, begrijp ik. Alleen ik zie in het grote verband het nut niet om een paar van de genoemde wegen naar 80 door te voeren. Kost meer dan dat het opleverd denk ik. Kun je op korte termijn beter gaan nadenken over een subsidie voor aanschaf van hybride auto's.

HyBriD VorTeX | 27-09-05 | 13:42

ach ja, ook weer een autotje onder mn reet gehad dit weekeind die heel zuinig rijd als tie stilstaat, maar als je de motor open zet ineens 1:5 rijdt, lache hoor pktjes!!! maar of het zo goed is voor de CO2... maar boeit iemand dat hier eigenlijk die co2 uitstoot als tie in zn waggie zit?

RastadepastA | 27-09-05 | 13:42

@Marruk: de files op de A13 stonden er 10 jaar geleden ook al, en ook toen waren ze al bijna net zo k*t als nu. Ze moeten de aansluiting aan het eind van de A13 verbeteren, en eindelijk eens werk maken van het doortrekken van de A4. Maar diezelfde eikels van Milieudefensie en hun enge vriendjes hebben dat al decennia lang getraineerd. Maar ja, de milieumaffia heeft een grotere haat voor de auto dan ze liefde voor het milieu hebben.

Muxje | 27-09-05 | 13:42

Het zou eens leuk zijn als Milieudefensie zich wilde inzetten voor schonere motoren in auto's. Die liggen nl. al lang op de plank bij de autofabrieken en de waterstofmotor mischien als optie geven. Want de verbrandings- en ontploffingsmotor hebben nu wel hun beste tijd gehad.

verwend pokkejong | 27-09-05 | 13:40

"Het Milieu"???
niet zo generaliseren he
dat mag immers in NL niet

Mariska vd P. | 27-09-05 | 13:39

@ hybrid, bij 8-0 kmph ipv 120 kmph is de doorstroom ongeveer 2 keer zo goed door minder remacties enzo, wel eens in duitsland gereden op de linker baan? van 180 naar 60 is dat redelijk continu als het wat drukker wordt, dat effect.

RastadepastA | 27-09-05 | 13:39

@KaiserSoza 27-09-05 @ 13:38
"het milieu weg ...."

Geef eerst die weg dan maar.

style.councillor | 27-09-05 | 13:39

Toch denk ik dat voor ALLE autogerelateerde problemen een algemeen Nederlandsch herexamen gewoon ALLES oplost... 60% slaagt toch niet. Maar wie ben ik.

HyBriD VorTeX | 27-09-05 | 13:38

Rosie zei over dat het milieu weg zou zijn in een a twee decenia.... *LOL*

KaiserSoza | 27-09-05 | 13:38

Eh? Maak je het dan niet alleen maar erger? Iets met effectief doorstromen enzo? Langzamer werkte toch averechts? Of mis ik wat?

HyBriD VorTeX | 27-09-05 | 13:37

JPB en JSF beiden in theorie perfect maar in de praktijk nutteloos.

style.councillor | 27-09-05 | 13:36

hahaha, lachen man! rosie zei milieu, boomknuffelaar!

zakje pinda´s | 27-09-05 | 13:35

Kudt.. ik heb een betaalde baan, ben niet vegetarisch en geen nerd...
*petstegenvoorhoofd* Stom. Snel rechts worden..
die pokkeautos lekker laten staan en de trein/bus goed en goedkoop mken. kan makkelijk als we de JSF cancellen.

rosie | 27-09-05 | 13:35

@Don Quichote 27-09-05 @ 13:32
Dat valt wel mee, ik rijd nog geen 7000 km per jaar. Maar als ik rij wil ik dat graag zo veel mogelijk in eigen, weliswaar verantwoord, tempo doen

style.councillor | 27-09-05 | 13:34

@ Koning Jelle de Grot 27-09-05 @ 13:19

Laten we er ons eens in verdiepen, ja, als de rest van de A13 voor Schiebroek 120 mag, er geen rijstroken bij komen, dan betekend het dat de rest van de A13, van Delft tot Schiebroek, alwaar men 120 zou mogen rijden, stilstaat, heb jij enig idee watvoor impact dat op het milieu heeft??? Beetje kansloos plan.

KaiserSoza | 27-09-05 | 13:34

@ koning jelle de grot, jeee, eindelijk iemand die het weet. Gelul over links, dit gaat over het KIEauto verdrag dat een hoeveelheid landen schijnbaar heeft ondertekend. Om niet over de max uitstoot heen te gaan, en een exorbitant bedrag te moeten betalen, moeten dingen gebeuren. Dit is een van de weinige mogelijkheden om met weinig middelen veel voor elkaar te krijgen. Ik rijd op dit moment een 307 tje met 2L HDI, dat ding rijdt bij 120 ongeveer 1 op 17,5. Bij 80 rijdt ie 1:21,zoveel. dat scheelt nogal wat, 3,5*60, das dus zo een 200 km per tank extra. Aangezien de olieprijzen door enkele redenen flink zijn gestegen de laatste tijden (en zo blij dat texas niet volledig geraakt is door dat stormpje) is het voor je portemoneeee ook wel lekker denk ik. Minder vraag naar olie, prijs zakt misschien. (maar ja, als alleen nederland het doet...) ennuh, 80 kan je ook in zn vijf rijden hoor, enkele auto's uitgezonderd, vierbakken bijvoorbeeld

RastadepastA | 27-09-05 | 13:30

Zucht, millieudebielen, vroegah al in termen van: meester u heeft ons nog niet genoeg huiswerk gegeven mogen we nog wat meer?

Op school werden dergelijke nerds nooit serieus genomen, op latere leeftijd compenseren ze dit, door bij millieudefensie te gaan beunhazen.

style.councillor | 27-09-05 | 13:29

te gierig om een auto te kopen en te dom om een rijbewijs te halen, kudtvolk

sweet herder | 27-09-05 | 13:28

Eindelijk een goed plan.
*gaat stickerts bestellen*

Don Quichote | 27-09-05 | 13:24

Ach mijn mening is gewoon op elke locatie bekijken wat het beste is voor de betreffende locatie. Daar zijn prima opgeleide wetenschapper en computermodellen voor om dat te bepalen. Dus niemand hier heeft gelijk!

CasaMan | 27-09-05 | 13:24

Hee ik ben ook een werkende die belasting betaalt! Nu je het zegt; BOEHOEHOE! Ik ben zo gefrustreerd! Ikmwerk hard en andere enge nmensen doen helemaal niets voor hun geld! En ik maar belasting betalen! SNIKSNIK ik ben zooooo zielig!
Aaaah, lucht best op zeg! Ff de VVD bellen, misschien kan ik alsnog lid worden.

Lucasdelinkselul | 27-09-05 | 13:23

Het wordt al een tijd overwogen voor de A10. Vanuit de A4 staat het nu al vanaf Hoofddorp stil. Iedereen die de trajectcontrole (80 km/u) bij R'dam kent (A13), weet dat het dadelijk nog vaster komt te staan op de A4. Het aantal rijstroken gaat in 2 kilometer van 5 naar 3 en nu gaat de snelheid terug van 140 (laten we eerlijk zijn) naar 80. Dat gaat minimaal 20 minuten langer in de file staan.
Een veel gebruikt argumment is dat de uitstoot minder wordt op de stukken waar 80 gereden wordt. Dat zal vast kloppen. De files ontstaan echter in het traject ervoor (zo ook op de A 13). Daar staat men 20 minuten lang stationair te draaien (waar vroeger veel minder files waren), op te trekken en te remmen. Ja, da's lekker voor het kudtmilieu.

Marruk | 27-09-05 | 13:22

Tipje voor iedereen: Zodra je 80 rijdt (provinciale wegen bv.), kun je best fatsoenlijk naar de 5e versnelling. Levert met de huidige prijzen al gauw het minimumloon op. Rijd je rijk!

my first punksong | 27-09-05 | 13:20

Overschie:van 100 naar 80. 20% minder uitstoot, geluidsoverlast gehalveerd en betere doorstroming door constantere snelheid.
Wij raden u aan uzelf eens te verdiepen in de fysica van de filevorming.

Koning Jelle de Grot | 27-09-05 | 13:19

Zullen we eerst eens de snelheid van de treinen verlagen? Minder uitstoot en minder vertragingen. Dan mogen de bomenknuffelaars daarna weer meepraten.

m*ch*l | 27-09-05 | 13:18

Ik zeg: emigreren. Laat ze het toch uitzoeken hier.

Breinstein | 27-09-05 | 13:18

preventief ruimen dat bommenleggende tuig. zijn we gelijk een aantal milieuvervuilers kwijt. Zo'n Renaultje 4 vervuilt meer dan mijn Porsche Cayenne ;-)

FuckYou | 27-09-05 | 13:18

Waarom krijgen alle auto's standaard geen 6e versnelling!?
160 in z'n 5 is wel 5000 toeren! Das lekker omspringen met het milieu...

INNO | 27-09-05 | 13:17

Den goeden ouden tijd, toen men schone lucht inademde, toen op Schiphol nog paarden graasden, en men zich te voet verplaatste, op per trekschuit, of per velocipede, en er geen aow, wao of bijstand bestond, en dus 50 % van de bevolking de moord stak van de honger, dat heet vooruitgang, hufters.

gentle giant | 27-09-05 | 13:17

fuck milieudefensie. ik word nog eens kotsziek van die nietszeggende clubs van uitkeringstrekkers die het hardwerkende mensen proberen moeilijk te maken. laat ze zelf een menselijke afzuigkap boven de snelweg gaan vormen...

_waverider_ | 27-09-05 | 13:17

Eerst maken ze het OV kut en dan maken ze autorijden nog kutter omdat niemand meer in de trein wil...

my first punksong | 27-09-05 | 13:17

Dat milieu defensie onze eigen nederlandse hamas beweging. Ze willen schone energie en dan pleur je een windmolen neer is het horizon vervuiling en als je zonnepanelen naar plant is het weer ontsierend en het weerkaatste licht is weer slecht voor de langroodborstkwek vogel.
Die beweging zal altijd wel wat verzinnen wat anders moet. Maar denken niet na aan toekomst en uitvoerbaarheid

Sinner | 27-09-05 | 13:16

milieudefensie spoort niet, in hilversum hebben ze ook een straat in de top 200 weten te stoppen. Ik woon er 200m vandaan en nog nooit file gezien. als ze de hoek om waren gegaan, links of rechts waren ze in een 24 uurs file gekomen.
Ow ja een auto is schoner bij 110km/u dan bij 80 km/u

hillbilly | 27-09-05 | 13:16

120 in zn 5, 80 in zn 4. Wat zou schadelijker zijn voor 't milieu. Stelletje subsidiesponzen!

Snijworst | 27-09-05 | 13:15

Nederland is groot, denk klein!, zal de egel denken...

INNO | 27-09-05 | 13:14

@ Charlotte,
mooi plan. Hier kan ik me wel in vinden. Die 90 in de spits halen we toch al niet, dan kunnen we tenminste een beetje doorrijden buiten de spits.

weppo | 27-09-05 | 13:14

First things First! Laat ze eerst maar eens arme egeltjes helpen oversteken.

millhill | 27-09-05 | 13:13

Ik voel mij gedemoniseerd. FF Spong bellen...

Lucasdelinkselul | 27-09-05 | 13:13

Ik gaat een tank kopen. Wat moet je anders met 80 km/h? Ingehaald worden door een opgevoerde fietspadferrari?

Huig | 27-09-05 | 13:12

Ze zijn wel bezig met een proef om vrachtwagens met trailer 80 km/h te laten rijden, vrachtwagens met vaste oplegger 90 km/h en bussen 100 km/h. Dit om er voor te zorgen dat er meer snelheisverschil, wat tot gevolg heeft dat het men beter oplet. De "sleur" van hutjemutje sjokkend achter elkaar aantuffen vermindert dan...
Dit was voglens mij wel heel erg offtopic...

INNO | 27-09-05 | 13:12

Altijd 140KM/u ja! Anders ni!

h00dedclaw | 27-09-05 | 13:11

De overheid moet het rij-examen koppelen aan een intelligentietest; dan kan 80% van de reaguurders voortaan lekker gaan fietsen. Probleem opgelost!

manvanflores | 27-09-05 | 13:10

De optimale benutting van de capaciteit van een autosnelweg ligt, met de Nederlandse condities, op 90 km/u. Tijdens spitstijden zeker een sociaal idee. Buiten spitstijden: 140 Tijdens nachtelijke uren: geen limiet. Altijd is de, al dan niet geldende limiet, duidelijk aangegeven door de matrixborden.
.
Tip: niet te lang links blijven daar wordt Koos niet vrolijk van

Charlotte | 27-09-05 | 13:08

dat gaat zeker door, heb de nieuwe camera's al zien hangen op de A20 (hoek van holland <-> gouda) vanaf spaanse polder tot kralingen... ze doen het nog niet, maar dat gaat niet lang meer duren...

Quercus | 27-09-05 | 13:07

Leuk... gaat iedereen in zijn 4 rijden. -> meer toeren -> meer uitlaatgassen -> meer milieuvervuiling.

jaapsh | 27-09-05 | 13:06

ja, die milieumaffia heeft in Rotterdam ook een paar straten gevonden die horen tot de vuilste van Nederland. O.a. de Blommesteinweg en Verboomstraat. Daar komen per dag ongeveer 80 auto's door dus daar kan het toch echt niet aan liggen, wel ligt op een paar kilometer afstand de Shell te stomen. Maar ja, de auto pak je makkelijker aan als de Shell. Begin eens met het aanpakken van verkeerslichten die op groen staan, vlak voor je smoel op rood springen en zodra je stil staat weer op groen, lekker afremmen en optrekken en dat 15 kruisingen achter elkaar, heel goed voor het milieu.

fuckface | 27-09-05 | 13:05

Goed plan. in de grote steden wordt de geluids- en luchtvervuilingsnorm continue overschreden.
Noem het kansloos, maar als je iets verder nadenkt dan je motorkap lang is zal je wel moeten onderkennen dat het milieu (hahaha, lachen man! ze zei milieu, boomknuffelaar!)over 1 of 2 decennia zo'n beetje helemaal op, stuk en weg is.

rosie | 27-09-05 | 13:05

Wat moet je als Nederlander nou nog zeggen als toeristen (terecht) beginnen te zeiken over dat gedoe op de Nederlandse wegen?

Jelle | 27-09-05 | 13:05

We zouden echt eena al het autoverkeer moeten stilleggen. En dan bedoel ik AL het autoverkeer!
Moet je ze dan tekeer horen gaan! Scheelt per dag al vele miljoenen aan inkomsten voor de overheid bijvoorbeeld. En eens kijken of Milieudefensie dan nog ergens komt.

Ik_ben_aardig | 27-09-05 | 13:05

Ongezien de linkse typhus voor ze. Je zou er haast rechts van worden.

bwahaha | 27-09-05 | 13:02

Ze snappen er daar in het rennerskwartier ook echt geen ene bal van!

Door iedereen maximaal 80 km/h te laten rijden, wordt er nog dichter op elkaar gesjokt... Gevolg, nog meer ongelukken!
Oplossing, simpel! Check onze eausterburen! Zolang je zelf mag bepalen hoe hard je rijdt, hoe beter je oplet... en afstand houdt... It's either Peys way, or the german highway!

INNO | 27-09-05 | 13:02

Ik rijd in de Randstad gemiddeld 0. Ik hoop dat ze winnen, want dan kom ik tenminste ook vooruit (geldt natuurlijk niet voor avonden enzo, want dan ga ik wel vooruit)

ZakkenVuller | 27-09-05 | 13:02

GL is dat een afkorting van gebakken lucht, oeps, nu komt zeker weer een moordaanslag door een stuk schorum van GL?

Ksi-Ziks | 27-09-05 | 13:02

Wat een gelul zeg, 80..... bij 120 rijdt het tenminste een beetje door... Sta je ook minder lang met draaiende motor op een plaats stil....

KaiserSoza | 27-09-05 | 13:00

Allemaal Landwind-eigenaren daar bij Milieudefensie?

Henkiemaardannietgek | 27-09-05 | 13:00

Links is zeau verschikkelijk vaut!
Waarom betaan die kansloze lui nog?

geitenneuker | 27-09-05 | 13:00

*zucht*

Lucifer | 27-09-05 | 12:59

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl