Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tijd voor een imagonderzoekje

hoho, ik ben geen joker!Soms zeggen kale cijfers meer dan 1000 woorden. Vandaar dat we toch maar even een deel van het onderzoek dat Nova hield over het imago van het Kabinet Balkenende, hieronder hebben neergeknald. Want het lijkt wel of de gemiddelde GeenStijl-reaguurder om zijn mening is gevraagd. Op alle vragen een beetje NEE antwoorden! Echter, we mogen van Balkenende en Donner niet meer zo negatief doen, dus laten we het positief benaderen: Zo vindt een volle 22 procent van de Nederlanders Balkenende cs. goudeerlijk. En een hele 13 procent is van mening dat dit kabinet erg goed naar de kiezer luistert. En wel 36 procent vindt balkenende geen ramp voor het land. Het gaat dus hartstikke goed!
vind u dit kabinet.. ja NEE kweenie
Een ramp voor het land 46 36 18
Standvastig 43 40 17
Asociaal 36 43 21
Goed voor economie 24 56 20
Daadkrachtig 29 55 16
Eerlijk 22 58 20
Beter dan de oppositie 21 51 28
Luistert naar de kiezer 13 73 14
(Bron: Interview NSS en NOVA)

Reaguursels

Inloggen

@zum kotzen
zei ik PvdA dan? dat was dan dom van mij, maar ER IS GEEN NOBELPRIJS VOOR DE ECONOMIE! dat is een prijs die uitgereikt wordt door een zweedse of zwitserse bank ofzo, maar het is geen nobelprijs. Ik weet niet waar je die website vandaan hebt gegoocheld, de namen zullen wel kloppen, maar het is geen nobelprijs.

rembemcamcorder | 27-09-05 | 17:15

PS Dat biertje komt wel op de eerstvolgende GS Fanclubdag, Je kan me herkennen aan een button op mijn recht.. eh linker revers met een rode tomaat erop ; )

Lucifer | 27-09-05 | 09:01

Beste Starf*cker
Ik heb Wilders of zijn medewerkers zelfs nog nooit ontmoet dus dat is zeker van niet. Een van mijn beste vrienden is achter de schermen werkzaam op de tweede kamer en geld als bijzonder goed ingewijd in het Haagse. Via hem hoor ik de dingen vaak eerder dan dat ze in de krant staat. Grappig om te zien hoe de dingen dan uiteindelijk in de krant of op het nieuws terecht komen.

Lucifer | 27-09-05 | 08:58

@rembemcamcorder

Geen Nobelprijs in de economie? Check voor je algemene ontwikkeling even

www.xs4all.nl/~mkalk/bronnen_nobel.htm...

En die partij die diesel af wil schaffen heet GroenLinks en zeker geen PvdA. Femke is op zijn zachtst gezegd niet mijn favoriete politica.

zum kotzen | 27-09-05 | 07:56

Schreeuwden ze dat dan?
Een gok; Je krijgt altijd gasolie bij het kraken van ruwe olie?Net als LPG.
Wat ze vroeger geloof ik al deden affakelen.

k15wdorf | 26-09-05 | 17:30

@Lucifer Je bent een gewaardeerde opponent, maar jouw bron is toch niet Geert Wilders? En als het waar zou zijn, dan zou ik er morgen opening Telegraaf van maken als ik CDA,VVD of D66 zou zijn. Ik lees het morgen wel. Dat biertje staat.

Starf*cker | 26-09-05 | 17:25

@zum kotsen
1: er is geen nobelprijs voor de economie.
2: als een linkse partij schreeuwt dat ze de diesel af wil schaffen zet ik toch grote vraagtekens bij in hoeverre zij dat doordacht hebben... Maar goed, mijn economische kennis gaat ook niet verder dan VWO economie 1,2 en propedeuse Economie en Bedrijfseconomie...

rembemcamcorder | 26-09-05 | 17:24

Waarbij in de strijd om de gunst van deze kiezer SP GL PvDA elkaar dwingen tot extreme nivelering.
Kijk ik pas gewoon bij de SP

k15wdorf | 26-09-05 | 16:33

Het probleem bij de PvDA is denk ik dat ze hun
bevindingen dienen af te stemmen op de linkse kiezers waarbij de stijd om de gunst van deze kiezer SP GL PvDA elkaar dwingen tot extreme nivelering.

Die begroting van het kabinet is ook niet om over naar huis te schrijven.

Trouwens met mijn kennis is het wat slechter gesteld want ik kwam niet verder als LBO.
Eigenlijk zou ik op de SP moeten stemmen
want Jan is de enige die ik snap zonder woordenboek.

k15wdorf | 26-09-05 | 16:29

@. blawablawa
Je hebt gelijk ik geef me over Starf*cker is de alwetende messias, het orakel en de professor. Ik schaar me achter al populistische en totaal niet onderbouwde oppervlakkige nonsens die ome Jaap hier dagelijks over ons uitstort. Vooral niet zelf na blijven denken of kritisch zijn. Gelukkig heeft ie meer verstand van verzekeren ; ). Maar zonder gekheid, het is best een aardige vent hoor en ik ga graag een keer een biertje met hem drinken maar mag het toch wel af en toe (niet eens altijd) hardgrondig met hem oneens zijn of niet soms?

PS Ik kan het je helaas niet bewijzen maar neem maar van me aan dat mijn bron beter in Den Haag is ingevoerd dan SF.

Lucifer | 26-09-05 | 16:09

en zo gaan we van 1241 naar 1421

Tsabaothiemynoia | 26-09-05 | 14:45

@ Lucifer 26-09-05 @ 09:44
Ik geloof je wel, Lucifer. Die 'hele hele betrouwbare en zeer goed ingelichte bron' waar je het over hebt, weet het allemaal echt wel beter dan Starf*cker! En niet te vergeten de rest van je verhaal, Lucifer, want dat steekt qua argumentatie en referenties ook al zo goed in elkaar. Petje af hoor!

blawablawa | 26-09-05 | 14:21

@ k15wdorf
Natuurlijk kunnen ook hoogleraren ernaast zitten. Ik ben geen theoretisch-algemeen econoom, mijn kennis gaat niet verder dan VWO Economie I en 4 jaar HEAO. Maar daar gaat het niet om. Een nobelprijswinnaar in de economie zei lang geleden al waar het wel om gaat: ?de economie is de enige wetenschap waarin 2 wetenschappers die het tegenovergestelde beweren, de nobelprijs kunnen winnen?. Kennelijk is de economie een wetenschap die sterk leunt op persoonlijke overtuigingen over wat ?goed? is voor de economische situatie in een land.
Maar wat de PvdA-bashers hier telkens weer flikken, is doen voorkomen of de PvdA en andere linkse partijen geen reet verstand hebben van economie en daarom maar aan het potverteren slaan, wat uiteindelijk rampzalig zal blijken te zijn voor ons land. Ik liet alleen zien dat er ook geleerden zijn die zich meer in de PvdA-ideeën kunnen vinden dan in de kabinetsplannen, op grond van wetenschappelijke argumenten. Wouter Bos is, ondanks het gezeik over hem als ware hij een populist, wel cum laude afgestudeerd in de economie en de politicologie en dus niet de domste. (nee ik stem geen PvdA, GL of SP)

zum kotzen | 26-09-05 | 12:41

@zum kotzen
Ja dat zijn hoogleraren he?
Hebben altijd gelijk of niet?
Hier heb je gelijk ook ff wat leesvoer
www.tsowell.com/

k15wdorf | 26-09-05 | 11:04

@Starf*cker Heb dit van hele hele betrouwbare en zeer goed ingelichte bron op het binnenhof, niet van een 'objectieve journalist' van net 3. Ik hou niet van je belerende toontje van je dat meningen als feiten presenteert. Kom eens met goed onderbouwde stellingen ipv je geschreeuw. Je blijkt een gefrustreerde marketeer die gaat voor uiterlijk en verpakking ipv inhoud. Goed zo Plato!

Lucifer | 26-09-05 | 09:44

@Lucifer Wat een onzin! Ik denk dat Wim Kok en Wim Duisenberg uitstekende ministers van financien zijn geweest. Bovendien is er in Nederland nog nooit een kabinet geweest zonder dat CDA of VVD de PvdA hinderlijk voor de voeten liepen. Was Zalm geen spender in Paars 2?
En wat die tegenbegroting betreft? Daar heeft Bos vrijdagavond in NOVA al gehakt van gemaakt. Dat verhal was door de spindoctors van Balkie ingestoken, maar hield geen stand. Ga je eindelijk eens wat meer verdiepen in de politiek en maak er geen sjoelbak van vooroordelen van.

@Zum Kotzen Eens! Maar ja lieden als Lucifer wijten de donderbuien van vanochtend nog aan links. Zalig zijn de simpelen van geest ...

Starf*cker | 26-09-05 | 09:28

Bij veel reaguurders bestaat het idee dat ?links? geen enkel besef van verstandig economisch beleid heeft, en dat je dus bij ?rechts? moet zijn voor een solide economische politiek. Misschien een idee voor die reaguurders om eens wat te gaan lezen van deskundige wetenschappers en topeconomen als Sweder van Wijnbergen, Arjan van Witteloostuijn of Arjo Klamer.
Dat er in Nederland in bepaalde voorzieningen gesneden moet worden, okee, maar dan wel met de messen van de kenner en niet met de botte bijl van Balkenende II, die met draconische maatregelen het vertrouwen van het Nederlandse volk in de economie vakkundig om zeep geholpen heeft, waardoor onze economie ver achterblijft bij die van omringende EU-landen.
En mag ik ten overvloede de VVD-fans erop wijzen dat de VVD in veel ?potverterings-kabinetten? deel uitmaakte van de regering? Beetje sneu dus om alles wat er op economisch gebied is misgegaan op het bord van de PvdA te schuiven.

zum kotzen | 26-09-05 | 09:11

Probleem met de PvdA is dat deze tijdens de regering altijd mateloos populair zijn omdat men de ellende pas later ziet. Het financieringstekort bedraagt nu 1,8 %. Het financieringstekort van de tegenbegroting van de linkse partijen bedraagt 4,8 %. Das niet allen 1,8 % meer dan Europees is toegestaan, ze zijn ook de lastenverlichting voor ouderen en minima daarbij vergeten. Hoezo dom en asociaal? Even je eigen achterban de stront in trappen en je kinderen met een torenhoge schuld laten zitten. Kunnen we net zo goed Dirk Scheringa MP maken. Balkenende en cs. bedankt voor jullie reeele en serieuze politiek. Het is nou eenmaal niet leuker, dat mag ook wel eens worden gezegd.

Lucifer | 26-09-05 | 08:57

@Pannie Het lijkt hier wel Vinger aan de Pols. Gedver ..

Starf*cker | 26-09-05 | 08:57

Kenny013 Ik denk dat we het uiteindelijk eens zijn hoor.
Ps ik las net toevallig in het AD dat vrouwen die dagelijks last van stress hebben MINDER kans hebben op borstkanker, had met oestrogeengehalte te maken...
T'is ook altijd wat.. ;)

Pannie | 26-09-05 | 08:37

Dan maar Bos. Is ook niet wat maar als je deze VVD / CDA club laat zitten zijn ze naa de volgende regeerperiode ( ja nóg een keer 4 jaar balkenende ) goed voor 40 tot 50 jaar communisme. Waarschijnlijk met Geen Stijl voorop de barricades

psychodad | 26-09-05 | 00:17

@Pannie 25-09-05 @ 20:53 "Die site's die jij opgeeft zijn gewoon van reguliere medische instellingen" Juist om aan te geven dat het hier niet om: malloten met allerlei rommel, van vage new age zelhulp boeken tot pilletjes van een een of ander opperhoofd uit een of ander regenwoud, gaat en ik dus niet over randdebiele jomanda's heb maar over wetenschap.
"'De medische wereld is consevatief', ook zo'n homeopatisch lulkoek verhaal" Nee hoor kom zelf uit de medisch hoek, ervaring eerste hand.

Kenny013 | 25-09-05 | 22:10

. rembemcamcorder 25-09-05 @ 21:27
Niks vreemds aan, we hebben het hier per slot van rekening niet over bureaucratie in ziekenhuizen en de fouten die er ook gemaakt worden.

Pannie | 25-09-05 | 22:08

Kwakzalverij... je kunt er uren over lullen. Het moge duidelijk zijn dat we nog lang niet alles weten. Zolang een aanzienlijk deel van de natie overtuigd is van het nut van alternatieve therapieen, zullen deze waarschijnlijk vergoed worden...
Ik zou persoonlijk de eigen kracht kwalen weg te denken niet overschatten. Het werkt misschien voor een pijntje, maar kanker denk je niet zo een twee drie weg lijkt me... wat het nieuwe zorgstelsel al niet losmaakt...

knutsel | 25-09-05 | 21:54

@Pannie
"Heel dat ziekenhuis gebeuren was ook hopeloos verder, maar dat is weer een heel ander verhaal."
zo, dus het is hetzelfde, maar wel een ander verhaal... is echt heel gek dit...

rembemcamcorder | 25-09-05 | 21:27

Zit Die Hoogervorst (oud geld?) aan de coke oid?

wannabecool | 25-09-05 | 21:14

Kenny013 Sorry maar die verhaaltjes van je ken ik allemaal al, nogmaals die kent iedereen die wel eens een krant leest, maar ik weet ook dat dit allemaal zeer marginaal is.
Iemand die gestresst is en slecht in zijn vel zit is wellicht iets vatbaarder voor bepaalde ziektes en infecties, dat kan iedereen met een beetje gezond verstand bedenken.
Ik reageer misschien in jouw ogen 'panisch', mar dat komt omdat jouw 'aannames' in mijn ogen veel te ver gaan.
'De medische wereld is consevatief', ook zo'n homeopatisch lulkoek verhaal.
Die site's die jij opgeeft zijn gewoon van reguliere medische instellingen.
Naaste familie van me is aan kanker gestorven, en die kreeg ook van alle kanten malloten op hem af, met allerlei rommel, van vage new age zelhulp boeken tot pilletjes van een een of ander opperhoofd uit een of ander regenwoud, allemaal mensen die wel even zouden vertellen hoe het zat.
Heel dat ziekenhuis gebeuren was ook hopeloos verder, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Pannie | 25-09-05 | 20:53

ik krijg t getal '10' door...

Ali Bi | 25-09-05 | 20:20

@Pannie 25-09-05 @ 20:14 Wat een Panische reactie, ik zeg niet dat de reguliere geneeskunde afgeschaft moet worden, maar verrijkt moet worden. Gelul over eigenschuld en even wegdenken, het kan wel zo zijn dat met gedegen onderzoek het mechanisme duidelijk wordt en er een therapie ontwikkeld kan worden.
Maar blijf gewoon bekrompen denken en waag je vooral geen kijkje buiten de gebaande paden.

Kenny013 | 25-09-05 | 20:19

Nou droom maar lekker door dan.
Misschien moeten we heel die kankerbestrijding maar afschaffen dan.
Als ik jou 'theorie' doortrek dan is kanker iemand's eigen schuld en kun je het 'wegdenken'.
Die invloeden waar jij het over hebt bestaan wel maar zijn zeer zeer marginaal.
En ik heb daar wel van gehoord, iedereen die wel eens een krant leest.

Pannie | 25-09-05 | 20:14

@Pannie 25-09-05 @ 18:54 En iets uitgebreider www.wmin.ac.uk/sshl/page-440#1322
, dat jij er nog niet veel van gehoort hebt komt alleen door het feit dat de westerse geneeskunde een scheiding heeft gemaakt tussen psychisch en fysisch. Als gevolg daarvan werd gesteld dat de geest geen ivloed kan hebben op het lichaam. Het is nu aangetoond dat dit niet het geval is en je met de geest het lichaam wel kan beïnvloeden, sterker nog er bestaan apparte zenuwbanen voor.
Dat dit nog niet veel verder uitgezocht is komt door de structuur. Medici zijn uitermate concervatief en dit is pas +/-20 jaar bekent/aangetoond.

Kenny013 | 25-09-05 | 19:15

Elk volk krijgt de regering die zij verdient.

Overigens, mij is niets gevraagd, ik herken mijzelf niet in die cijfers.

*Er zijn drie soorten leugens: gewone, gemene, en statistieken *

zoetekauw | 25-09-05 | 18:56

rembemcamcorder 25-09-05 @ 18:02
Spreek je wel wanneer jij aan de beurt bent.
Ik ken mensen die chemo & bestraling hebben gehad en toch gestorven zijn, en ook waarbij het verdwenen is & niet meer teruggekomen.
Ik ken er ook die het 'weggedacht' hebben a la sylvia Millencam, maar die zijn allemaal overleden.
Borstkanker bv is door de medische wetenschap veel minder dodelijk dan 20 jaar geleden.
Kenny ik geloof ook dat je met een positieve geestesinstelling meer kans hebt bepaalde ziektes te doorstaan, maar dat artikeltje van jou staat toch echt geen entel bewijs in.
En dat verband tussen homo's die in de kast zitten en kanker is onzin, dat weet ik ongezien.

Pannie | 25-09-05 | 18:54

kanker kun je ook niet genezen... wegdenken is het beste dat je ermee kunt, omdat dan je eigen lichaam het eronder kan houden. Het weg laten halen heeft weinig zin omdat het toch na verloop van tijd terugkomt. En als je dan helpt met dat denken is dat ook een geneeswijze. Maar toch heerlijk, al die mensen hier die goed op hebben gelet in 3 havo bij scheikunde en dus weten hoe de hele wereld van de molekuultjes in elkaar zit... bizarre is dat hooggeleerden in de kwantummechanica en geneeskunde vaak en stuk voorzichtiger zijn dan de gemiddelde "6,3*10^23" bezoeker van geenstijl...

rembemcamcorder | 25-09-05 | 18:02

Je mag van mij beweren dat je kanker 'weg kan denken' maar dat is nog nooit bewezen.

Pannie | 25-09-05 | 17:33

@Pannie 25-09-05 @ 13:25 Hier ga je wat kort door de bocht. Ons lichaam is in pricipe instaat alles te repareren, echter dit gebeurt niet altijd, waarom weten we niet.
En er is wel degelijk een direct effect van de psyche op het lichaam. De psyche kan dus bv. de afweer direct beïnvloeden, welke dan wel of niet actie onderneemt tegen bv, woekerende cellen(kanker).
Hoe dit precies werkt weten we niet en valt daardoor onder het kopje placebo.
Dus "'ingebeelde' ziekte " is in deze niet van toepassing.

Kenny013 | 25-09-05 | 14:11

Kenny013 ok ben ik eens.
Ik heb je links nog niet bekeken maar het lijkt me dat een placebo misschien werkt bij een pijntje in de borst maar toch zeker niet bij een lekkende hartklep.
\Ps. dit beweerde jij: "60% van de hart patiënten werdt beter na inname van een glucose tabletjes, terwijl ze dachten dat dit een echt hart medicijn was."
Bij een 'ingebeelde' ziekte werkt een ingebeeld medicijn vast ook goed.

Pannie | 25-09-05 | 13:25

@Pannie 25-09-05 @ 10:41 Dat onderzoek kan ik even niet terug vinden wel :
medico.web-log.nl/ zoek op "Placebo werkt echt"
www.cbg-meb.nl/nl/docs/gnsmiddl/par-ma... 50% van de positieve gevolgen kunnen dus ook aan het placebo worden toegeschreven.
Zal ook kijken of ik het specifieke ondezoek nog kan achterhalen.
Mijn punt is dat de westerse medische wetenschap niet zo exact is en zeker niet de wijsheid in pacht heeft.

Kenny013 | 25-09-05 | 13:13

Ja, een links kabinet zal best onontkoombaar worden. Kunnen ze meteen de uitkeringen weer verhogen met geld dat er niet is (we lenen wel bij, na ons de zondvloed! Volgende kabinetten moeten financieel maar weer orde op zaken stellen, als links maar sinterklaas kan spelen) de grenzen weer volledig openstellen voor asielzoekers, het WAO beleid weer versoepelen (we hebben er daar pas 900.000 van...). Alleen de benzine moet dan naar EUR 4,00 per liter en de inkomstenbelasting naar 80%. Dag Nederland...

Breinstein | 25-09-05 | 12:19

'Vage' geneesmiddelen helpen alleen tegen 'vage' klachten.

Pannie | 25-09-05 | 10:44

Kenny013 24-09-05 @ 17:40
60% van de hartpatienten 'genezen' door placebo?
Geloof je het zelf???????

Pannie | 25-09-05 | 10:41

@biggy
Bijzonder mooi gesproken man, en ook nog zo goed onderbouwd.

fuckthebabyboomer | 25-09-05 | 02:00

AFKNALLEN dit balkebende kabinet

nog even en nederland is naar de klote

ik kijk reikhalzend uit naar een kabinet met SP en PVDA.

het nieuwe zorgstelsel >> OPROTTEN !! <<

Balkebende opzouten

biggy | 25-09-05 | 01:08

@Thygros 24-09-05 @ 22:44
Er worden elke dag zoveel dingen verzonnen en bijna alles wat verzonnen wordt, is poep. Kijk alleen maar naar het beste idee van Nederland. Daar staan allemaal mensen zonder enige kennis van zaken of enige vooronderzoek hun 'uitvindingen' te presenteren die zo triviaal zijn dat je voor elke presentatie wel tenminste één octrooi van voor 1880 kunt opdiggen. Verder zijn zo commercieel ook zo oninteressant dat in de afgelopen tweehonderd jaar nooit iemand in de rij heeft gestaan om zo'n driekleurig keukenplankje of een nieuw homosjaaltje aan te schaffen. En dan moet ik onder de indruk zijn van analoge prestaties van kwakzalvers in de medische technologie/farmacologie die ook geen kennis van zaken hebben en alleen gezegend zijn met een buitenproportioneel opgeblazen beeld van het eigen kunnen? Mensen die een beetje potjes met water verkopen? Dacht het niet. Er zijn uiteraard dingen die wij nog niet weten, maar de kwakzalvers en Maria van der Hoevens van de wetenschap zijn niet de mensen die een eventuele 21e eeuwse Renaissance gaan neerzetten. In tegendeel.

blawablawa | 24-09-05 | 23:14

@blawa 22.27: Er ooit bij stil gestaan dat bepaalde dingen niet te meten zijn? 2/3e van onze hersenen gebruiken we niet(een groot deel van de reaguurders zelfs minder dan dat denk ik). Zoals ik al eerder aangaf, wetenschap bestaat uit de dingen die bewezen kunnen worden, dingen die niet meetbaar, niet tastbaar zijn, door onze beperkte kennis vallen dus buiten de wetenschap en zouden daarom niet bestaan. Ik zie het meer als: "it is no science as we know it" maar kun jij het echt uitsluiten, met de wetenschap dat onze wetenschap nog dagelijks dingen ontdekt ?

Thygros | 24-09-05 | 22:44


Dat weten natuurlijk allemaal,kijken wat bakkelende voor achterlijk uitleg heeft voor deze cijfers

sluw maar stijlloos | 24-09-05 | 22:34

@Thygros 24-09-05 @ 22:14
Net zoals dat mensen die heel erg ziek zijn, maar die toch belangrijke feestdagen als een verjaardag of kerstmis nog perse willen meemaken. En hun dood uitstellen door hun sterke karakter en een enorme drang om te willen leven. Het hele idee is zo romantisch en logischerwijs en gevoelsmatig zoiets natuurlijks dat het wel waar moet zijn. Maar ga je het meten, dan gaan er op en voor die tijd net zoveel mensen dood als normaal. *plop*

blawablawa | 24-09-05 | 22:27

@mujahid: Ja dat weet ik, alleen de meesten voelen zich dan wel een tijd flink klote, ik heb er totaal niks van gemerkt. En het was maar een voorbeeld, kiespijn kan ik "wegdenken, wegstralen, wegconcentreren" zo heb ik dat bij meer lichamelijke ongemakken. Ik zeg alleen dat de menselijk geest en kracht tot meer in staat is dan we nu denken, hoe ieder dat zelf verder invult moet ie zelf weten.

Thygros | 24-09-05 | 22:14

volgens mij is het ook wetenschappelijk niet bewezen dat homeopathie niet werkt, op zijn minst dus onwetenschappelijk om te beweren van wél.

dribibu | 24-09-05 | 22:00

@Thygros, dat je hepatitis A hebt verdreven is niet zo bijzonder dat doet 99% van de HAV geinfecteerde personen.

Mujahid | 24-09-05 | 21:59

@Bla, knutsel: Lees de mousetrapp eens, mensen kunnen meer dan we nu weten. Ik geloof zelf niet in Jomanda's ed. Maar ik weet wel dat ik mijn eigen lichaam beter in de hand heb dan welk pilletje tot nog toe. Ik heb diverse kleine kwalen in mijn eigen lijf, puur op lichaams en geestkracht verdreven, waaronder zelf hepatitus A. De reguliere geneeskunde is erg goed, maar dat is een wetenschap, er is daarnaast nog een hoop wat we niet weten, niet kunnen verklaren, maar het is er wel. Dat maakt het dus wetenschap, maar je kan het ook niet ontkennen.

Thygros | 24-09-05 | 21:39

@knutsel, die alternatieve "genezers" boeken dus *geen* resultaten daarom zijn ze ook alternatief.

Mujahid | 24-09-05 | 21:15

@bla
Eigenlijk ben ik het 100% met je eens en de verklaringen en motieven van, en de manier waarop de alternatieve "therapeuten" te werk gaan, verwerp ik eveneens. Waar iedereen echter alleen maar naar kijkt, is het eindresultaat, waarmee het doel de middelen heiligt. Maar het blijft dan nog wel lastig om te bepalen waar je voor wilt betalen en waarvoor niet...

knutsel | 24-09-05 | 20:36

@knutsel

//dubbel off topic: de natuur is principieel niet deterministisch vanwege de fundamentele onzekerheid in de quantummechanica

//off topic: van veel geneesmiddelen is het mechanisme niet bekent, wel is bekent, uit dubbelblind onderzoek, dat ze werken van de alternatieve "geneeswijzen" is bewezen dat ze niet werken.

@kenny, heb je dat onderzoek?

Mujahid | 24-09-05 | 20:17

@knutsel 24-09-05 @ 20:01
Het is wel onzin. Sommige mensen denken dat ze niet hoeven te studeren en nergens moeite voor hoeven te doen en het ondertussen beter weten dan de geaccumuleerde kennis van 500 jaar medische wetenschap. Het omgekeerde is waar: als je hard studeert en veel moeite doet is er heel misschien een klein kansje dat je een klein beetje kan bijdragen op wetenschappelijk gebied. Het is ronduit walgelijk dat nietsnutten met quasi-wetenschappelijke babbelpraatjes (want dat zijn het, altijd geleuter over bio-fotonen en andere onzin van het type klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt om indruk te maken op het lekenpubliek die er ook al geen verstand van heeft) zichzelf een status aan durven meten en het is onbegrijpelijk dat er nog zoveel mensen willens en wetens intrappen. Want dat zoen ze, ze vreten zo de stront van de homeopaat op als de homeopaat dat nodig vindt en ze genieten er nog van ook.

blawablawa | 24-09-05 | 20:16

Ik begrijp majahid's standpunt wel. Een wetenschappelijke verklaring (determinisme, dubbelblind onderzoek, etc.) is namelijk oneindig veel beter te begrijpen dan een zweverige, ook al is het eindresultaat hetzelfde. Sommige alternatieve therapieen hebben gewoon effect, dat valt niet te ontkennen. Dat we het tot op heden nog niet weten te verklaren (m.u.v. wellicht van een psychologisch effect), wil nog niet zeggen dat het onzin is.

knutsel | 24-09-05 | 20:01

@Mujahid 24-09-05 @ 17:55
Dat neemt niet weg dat dus 60% van de hartpatiënten uit het onderzoek, voor niets hartmedicijnen kregen.
De psychologische effecten op de gezondheid, zowel positief als negatief, behoeven naar mijn mening veel meer onderzoek en ik verwacht daar nog opvallende resultaten.

Kenny013 | 24-09-05 | 18:20

@ Kenny013 24-09-05 @ 17:40,
nee Kenny, ik denk dat je het niet goed begrijpt, er zijn 2 effecten mensen worden vanzelf beter (of gaan dood) en mensen worden beter doo het placebo effect, omdat in medicijnenonderzoek altijd minimaal 2 groepen genomen worden (waarvan zowel de onderzoekers als de deelnemers niet weten of ze een placebo krijgen of niet) kan je het effect van de werkzamen stof meten tov de placebo. Medicijnen mogen alleen geregistreerd worden als ze significant beter scoren dan de placebo.

@ blawablawa
24-09-05 @ 17:38,

Een domme, en persoonlijke mening, van vd Hoeven en geenzins een standpunt van het kabinet!

Mujahid | 24-09-05 | 17:55

@blawablawa 24-09-05 @ 17:38
En dat scheelt weer aardig in de ziektekosten, nihil.

Kenny013 | 24-09-05 | 17:42

@Mujahid 24-09-05 @ 17:15
Ook de "reguliere" (westerse geneeskunde) kent het placebo effect, dat is namelijk waar je het over hebt. Bv. 60% van de hart patiënten werdt beter na inname van een glucose tabletjes, terwijl ze dachten dat dit een echt hart medicijn was.
Dat mensen dus ook baat kunnen hebben van homeopathie mag duidelijk zijn, hoe dat komt doet dan minder ter zake. Ook in de westerse geneeskunde is nog erg veel onduidelijk.
".... alleen vind ik (en gelukkig onze regering ook) dat de gemeenschap hier niet voor hoeft te betalen." Veel wordt gewoon vergoed.

Kenny013 | 24-09-05 | 17:40

> @Mujahid 24-09-05 @ 17:15
> alleen vind ik (en gelukkig onze regering ook) dat
> de gemeenschap hier niet voor hoeft te betalen.
.
Laten we het hopen. De leer van de kerk wordt door het kabinet tot de nieuwe wetenschap verheven met de bedoeling deze te onderwijzen op scholen. Het zou me niet verbazen als ze straks de moderne geneeskunde vervangen door gebed en een aderlating.

blawablawa | 24-09-05 | 17:38

@Mujahid
Een ieder die zichzelf in een hokje plaatst en enkel vanuit dat kader de wereld ziet, die zuigt, vind ik.
Dus kapitalisten zuigen ook....

MAXIMO | 24-09-05 | 17:27

@ MAXIMO
24-09-05 @ 17:15,

Ik ken wel een goede "-ist" hoor: kapitalist.

Mujahid | 24-09-05 | 17:18

//off-topic

@rembemcamcorder 24-09-05 @ 17:02
"Wat denk je nou zelf, dat de gewone ziekenhuizen zo goed zijn? Hoe veel mensen ken ik niet die dood zijn door verkeerde analyses van doktoren.. in mijn korte leven (19jr) is dat nog niet op 2 handen te tellen!"

Dat is het vervelende van statestieken met kleine aantallen, je kan ze niet extrapoleren naar een grote groep, over het algemeen levert de geneeskunde veel meer gewonnen levensjaren op dan het kost door bijwerkingen of fouten/missers. Tegenover die missers, die jij toevallig kent staan honderden succesverhalen.

"En dan slaat er een keer een homeopathische behandeling niet aan en dan werkt het ineens niet en willen jullie ze het liefst aan de hoogste kerktoren ophangen."

Heeft een homeopathische "behandeling" ooit wel een aangeslagen? Dat zou pas echt nieuws zijn. Veel ziektes genezen uiteindelijk vanzelf, daar heeft een zgn behandeling van homeopaten niets mee vandoen, reguliere geneeskunde moet echter aantonen in dubbelblinde onderzoeken dat het het beter doet dan die spontane genezing.

Overigens worden de meeste medicijnen gewoon afgebroken in de lever of anders plas je ze wel uit.

Maar goed ik zal niemand tegenhouden om naar zo'n kwakzalver te gaan, alleen vind ik (en gelukkig onze regering ook) dat de gemeenschap hier niet voor hoeft te betalen.

Mujahid | 24-09-05 | 17:15

@k15wdorf
Is dat zo?
Dat was niet zo bedoeld.
Alle woorden en mensen met een -ist aan het einde zuigen sowieso.

MAXIMO | 24-09-05 | 17:15

@maximo
Door iemand Fortuynist te noemen bevestig
je de status van fortuyn als Filosoof.

k15wdorf | 24-09-05 | 17:02

@homeopatenhaters
Wat denk je nou zelf, dat de gewone ziekenhuizen zo goed zijn? Hoe veel mensen ken ik niet die dood zijn door verkeerde analyses van doktoren.. in mijn korte leven (19jr) is dat nog niet op 2 handen te tellen! En dan slaat er een keer een homeopathische behandeling niet aan en dan werkt het ineens niet en willen jullie ze het liefst aan de hoogste kerktoren ophangen. Al zou het alleen maar door placebo effecten werken, dan nog is het zo veel beter dan penicilline prednison ibuprofen en weetikveel wat ze allemaal voor een biologisch onafbreekbare meuk je lichaam in spuiten drukken glijden of weetikhet... Probleem met jullie is dat je je altijd zo kut voelt dat je alleen met antidepressiva nog op te krikken bent.

rembemcamcorder | 24-09-05 | 17:02

Hij is inderdaad een beetje pragmatisch.
Maar dat coke idee vond ik wel wat omdat ik toen coke snoof.

k15wdorf | 24-09-05 | 16:53

Life sucks without drugs.

knutsel | 24-09-05 | 16:34

Staat van het koninkrijk:
Monarchie in handen van dochter van corrupte geilneef met SS-verleden.
Minister van economisch mismanagement aangetrouwd in de familie.
Hoogste ambtenaar van Donner misbruikt knapen. Donner zelf is voortbrengsel van regentenfamilie die corrupte geilneef moest beschermen.
Oppositieleider Bos door Shell in parlement neergezet.
Twee grootste critici van regentendom vermoordt.
Regering aangevoerd door een uilskuiken met de onterechte bijnaam Harry Potter.

seymour hersh | 24-09-05 | 16:32

@k15wdorf
Alsjeblieft, Ratelband is een Fortuynist en een schreeuwlelijkerd; daar wens ik niet mee te worden geassocieerd.

MAXIMO | 24-09-05 | 16:32

Stem dan ook op hem!!!
Ik hoop dat hij weer mee doet. lekker goedkoop coke snuiven.

k15wdorf | 24-09-05 | 16:27

Tsjakkaa !!!

knutsel | 24-09-05 | 16:25

Wat een ratelbandpraat. Wanneer gaan jullie over hete kolen lopen?????

k15wdorf | 24-09-05 | 16:24

@knutsel
Precies, dat het voor de een niet werkt omdat hij er niet in wil geloven wil nog niet zeggen dat het voor iemand die er wel in gelooft niet helend zou werken.....

MAXIMO | 24-09-05 | 16:21

Eigenlijk is het allemaal heel simpel.
Als je gelooft dat het werkt dan werkt het ook...

knutsel | 24-09-05 | 16:16

///off-topic

@knutsel
24-09-05 @ 16:11,

eh ja ik was laatst een artikel tegengekomen, zou het echter niet zosnel kunnen terugvinden waarin werd aangetoond dat het innemen van placebo de afscheiding van een bepaald soort endorfine verhoogd (endorfines zijn morfine-achtige stoffen die je lichaam zelf maakt), interessant genoeg geld overigens ook het omgekeerde als je verwacht dat een behandeling pijn zal doen zal deze meer pijn doen dan wanneer het het niet verwacht

Mujahid | 24-09-05 | 16:16

@Mujahid
Pas maar op straks gaan ze je persoonlijk aanrekenen, "het doodknuppelen van zeehondjes"

k15wdorf | 24-09-05 | 16:14

@mujahid
Heb je enig idee waarom een placebo werkt ?

knutsel | 24-09-05 | 16:11

Ik kan je een ding vertellen, homeopathische behandelingen (en andere alternatieve geneeswijzen, geneeswijzen is eigenlijk te veel eer want ze genezen niet) zijn NOOIT nodig, ze werken namelijk helemaal NIET, NOOIT.

Aangeboren afwijkingen en chronisch zieken vallen trouwens onder een hele andere regeling namelijk de AWBZ voor ziektekosten (en WAJONG voor inkomen voor jong gehandicapten).

Mujahid | 24-09-05 | 16:04

@Mujahid
Je zal inderdaad zien dat veel meer mensen zich inderdaad niet zullen verzekeren met het nieuwe stelsel omdat zij het simpelweg niet kunnen betalen.
Dat is wat anders als je het wel kan betalen en dat niet doet.
Jij hebt geluk gehad dat je niks is overkomen of geen aangeboren ziekte hebt met de nodige dure of homeopathische behandelingen anders had je wel anders gepiept.

MAXIMO | 24-09-05 | 16:00

Voor 1100 euro per jaar moet je aangenomen worden bij de verzekering, wie kan dat nou niet betalen, dat is nog geen 4 euro per dag of wel minder dan een pakje sigaretten?

Als je niet veel hebt zal je keuzes moeten maken en misschien vallen een aantal leuke dingen af als minder essentieel dan een *verzekering* voor gezondheidszorg. En dat dan nog te bedenken dat het grootste deel van de ziektes in NL voorkomen kan worden door een gezonde levenstijl. Landen als Griekenland geven een fractie uit aan gezondheidszorg, toch is hun levensverwachting nagenoeg gelijk aan de onze, waarom? Omdat zij gezond eten. Gezond eten is trouwens ook nog een goedkoper dan ongezond eten...

Mujahid | 24-09-05 | 16:00

@ftbb
Als je alleen zo nu en dan de afwas doet, krijg je ook alleen zo nu en dan geld van me ;-)

knutsel | 24-09-05 | 15:59

In een rechtse staat is evengoed sprake van collectieve dwang.
Links rechts denken is zwart wit denken.
De ware tegenstelling zit hem in vrijheid tegen dwang ofwel collectivisme/individualisme.
Zelfs het onder dwang afstaan van geld aan progresieve belasting is gewoon dwang.
Bovendien wou ik ff kwijt dat de voedselbank bij mij in de gemeente
echt niet van de staat afkomstig is
omdat die dat inderdaad nalaat, alleen jammer dat het socialisme zich nu weer als oplossing presenteerd.

k15wdorf | 24-09-05 | 15:59

@Knutsel
Stel, ik trek bij jou in. Van mij komt er geen brood op de plank maar ik doe zo nu en dan wel de afwas en dat is toch ook werken. Elke vrijdag krijg ik geld van je want ik moet in het weekend de kroeg in. Gelukkig wil jij graag met mij delen zolang ik maar werk.
Lijkt me geen redelijk voorstel. Lees dat stukje van Mujahid nog maar eens goed door. Zonder verschil in inkomen is er geen stimulans meer en worden we allemaal lui.

fuckthebabyboomer | 24-09-05 | 15:54

@mujahid
Vrijheid kan in dit soort gevallen ook betekenen dat je kunt kiezen maar niet genoeg geld hebt om het te kopen... het is gewoon zo dubbel: Je bent gezond en kunt hard werken, daardoor krijg je een (hoog) loon. Met dat loon koop je gezondheidszorg en alles is goed. Als je om de een of andere reden echter niet in staat bent om te werken (te oud, ziek, etc.)krijg je een uitkering, waarmee je net je hoofd boven water kunt houden. Het kopen van gezondheidszorg is dan simpelweg niet voor je weggelegd. Ik zie dan ook liever dat we dit soort zaken in de collectieve sfeer houden, zodat iedereen verzekerd is van goede gezondheidszorg.

knutsel | 24-09-05 | 15:49

@MAXIMO
24-09-05 @ 15:31,

wat je nu zegt is echt complete onzin, niemand zal je dwingen de zorgpremie te betalen in het nieuwe stelsel (in tegenstelling to nu, waar je verplicht bij het ziekenfonds zit), je kan ook kiezen om onverzekerd te blijven. Dit is vrijheid niet het oude stelsel waar personen gedwongen worden om mee te betalen aan de gezondheid van anderen, ook van diegenen die willens en wetens de hele dag op de bank doorbrengen met een peuk en een zak chips.

Ik heb overigens als iemand die onder de partivuliere regeling viel me jarenlang niet verzekerd, wat ik aan premie heb uitgespaard is ruimschoots voldoende om de gemaakte medische kosten te dekken.

Mujahid | 24-09-05 | 15:40

@fuckthebabies
Als je werkt, ja...

knutsel | 24-09-05 | 15:35

@Mujahid.
En in rechtse staten onderdrukt het individu het collectief onder dwang.
Kijk maar het nieuwe zorgstelsel, niemand heeft erom gevraagd maar toch wordt het door de Geus, die dikke vriendjes is met de zorgverzekeraars, ons door de strot geduwd.
Gelukkig voor Remkes wist de Geus hem te waarschuwen voor zijn snode plannen zodat hij nog effe snel zijn hele bek kan saneren want anders had hij volgend jaar niet eens recht gehad, met die grafbek van hem, op de toekomstige duurdere verzekering die de tandarts kosten dekt.

MAXIMO | 24-09-05 | 15:31

@Knutsel
Maar jij was toch voor gelijke inkomens voor iedereen, ongeacht wat je doet?

Knutsel schreef;
Kan iemand hier mij eens een keer uitleggen waarom "er verschil moet zijn" tussen de inkomens van mensen ? Waarom is hetgeen de een doet, zoveel belangrijker dan wat de ander doet ? Waarom wordt hoofdwerk zoveel meer gewaardeerd dan handwerk ?

fuckthebabyboomer | 24-09-05 | 15:31

Als de groep groot genoeg is, zal het moeilijk zijn om daar gelijk achter te komen bovendien zal een dergelijk persoon zeggen dat hij wel wil werken maar niet kan werken (of minder hard kan werken).

En wat als een project een groot voordeel heeft voor de hele groep maar een groot risico met zich draagt voor de betrokkenen individuen? In "communistiese/socialistiese" regimes ging het belang van het collectief voor het belang van het individu en wel onder dwang.

Mujahid | 24-09-05 | 15:06

@mujahid
Je kunt die ene persoon in jouw voorbeeld er natuurlijk ook gelijk op wijzen dat alsie niet meewerkt, hij ook niks krijgt...

knutsel | 24-09-05 | 14:59

Geen enkel communisties/socialisties regime is begonnen met het idee een om repressieve dictatuur te gaan vormen maar het is wel het onvermijdelijk gevolg van de uitgangspunten want zodra mensen besluiten dat ze niet eerlijk mee willen spelen (zo hard mogelijk werken als ze kunnen en daar tegenover slechts nemen wat ze echt nodig hebben) gaan steeds meer mensen vals spelen, de enige manier om proberen tegen te gaan is repressie.

Stel dat 100 mensen gezamelijk aan een project werken en dat een iemand besluit niet mee te werken maar wel de vruchten te plukken, dan is de opbrengst 99 en de verdeling 100, ofwel nog vrijwel gelijk aan 1 per persoon bij 2 net zo etc. werkenden zullen zien dat de opbrengst vrijwel niet afneemt als zij niet meer meehelpen en zo zullen steeds minder mensen zich inzetten, totdat er natuurlijk niet genoeg meer overblijft, dan zullen een aantal mensen met tegenzin blijven doorwerken. Hoeveel eerlijker en motiverender is het niet als iedereen mag houden wat hij zelf heeft geproduceerd?

Mujahid | 24-09-05 | 14:44

Mujahid 24-09-05 @ 13:27

Eerst je verdiepen in hetgeen de SP voorstaat, daarna kun je vergelijkingen gaan trekken en zul je zien dat je opmerking geen hout snijdt.

QZNYWRLD | 24-09-05 | 14:20

Kloothommel 24-09-05 @ 13:34
LOL Goed idee! Zag pas een documentaire over een Colombiaanse gevangenis die in een gedeelte voor de rechtse militia en een gedeelte voor de linkse guerilleros was verdeeld, met een stukje niemandsland in het midden waar een handjevol bewakers zaten...

Pannie | 24-09-05 | 13:48

@kloothommel goed idee, en dan de multicultirandstad voor de linksen, over tien jaar staat dat toch onder water... hehehe :-)

dribibu | 24-09-05 | 13:43

Leuk plan: uitkomst 1 het rechtse deel heeft uit (angst) voorzorg het linkse deel gebombardeerd, links zit er te warm bij.

uitkomst 2: het linkse deel heeft met alle buitenlanders die erbij gekomen zijn, uit voorzorg van het te verwachten bombardement, het rechtse deel ingenomen. (in het rechtse deel wonen slechts 2 miljoen miljonairs met slecht betaalde (lees: weinig betrouwbare) bewaakmelkerts, in het linkse deel 17 miljoen parkeermelkerts met honger en diepe haat tegen het rechtse deel)

sgautuh | 24-09-05 | 13:41

Als we nederland nou in 2 delen opdelen, een deel voor de rechtsen en een deel voor de linksen.
Eens kijken wie er over 20 jaar verhongerd en wie er lekker warmpjes bij zit.

Kloothommel | 24-09-05 | 13:34

@mujahid
Als parkeermelkert kan je wel een hypotheek afsluiten als thuiszitter is dat lastiger.

sgautuh | 24-09-05 | 13:32

Mujahid 24-09-05 @ 12:59
De zekerheid dat ondernemers mensen aannemen heb je natuurlijk nooit.
Neem maar van mij aan dat hier al lang en breed over is nagedacht.
De meeste mensen hebben liever zekerheid en een pensioen hier in Nederland.
Ik zelf ben wel voor het basisloon, gewoon bv 400 euri's per maand voor elke Nederlander, wat je verder ernaast doet moet je zelf weten.
Maar ook hier hebben al 1000en mensen tot in den treure over na gedacht natuurlijk...

Pannie | 24-09-05 | 13:29

@QZNYWRLD 24-09-05 @ 13:02,

inderdaad als een van de weinige partijen zijn de ideeen van de SP helemaal in praktijk gebracht, dat heeft arbeidersparadijzen als Stalin Rusland, Mao China, Noord Korea, Cambodja en bv Albanie voortgebracht. Nou ja het is in ieder geval wel helder...

@Pannie 24-09-05 @ 13:07

We hebben feitelijk geen keuze, trouwens als minder mensen een hypotheek kunnen veroorloven zullen de huizenprijzen ook weer zakken, geen slechte zaak zeker ook niet voor jou (en mij) als niet huizenbezitter.

Mujahid | 24-09-05 | 13:27

@ mujahid
als die flexibilteit zich dan ook uit in hogere salarissen, zou het kunnen werken. Maar die flexibiliteit zal zich juist uiten in lagere salarissen want als je teveel vraagt ga je eruit (of kom je er niet in). En zekerheid bestaat niet!

sgautuh | 24-09-05 | 13:24

Mujahid 24-09-05 @ 12:59
In de praktijk zal het nooit zo werken in Nederland, mensen zijn niet flexibel en hebben een hypotheek.
Dat is meer een Americaans systeem zo.
Ik heb zelf altijd zo gewerkt trouwens, (als freelancer), gewoon klusjes aannemen voor een paar dagen, daarom heb ik dan ook geen auto, geen huis en geen ene rooie rotcent! ;)

Pannie | 24-09-05 | 13:07

Volgens mijn thee-water staat Wilders op 3 zetels.

Drop | 24-09-05 | 13:06

Voor de meest realistische weergave van de feiten en een concrete oplossing zonder franje moet je nu eenmaal bij de SP zijn. PvdA, VVD en CDA (D'66 telt allang niet meer mee) verzanden telkens in een cijferbrij die ze in de loop van de afgelopen decennia zelf veroorzaakt hebben door elke ingreep te niet te doen door compensatieregelingetjes. Het gevolg is dat niemand meer weet welke gevolgen een maatregel heeft en zo is de politiek steeds meer gaan lijken op het weer: er is geen peil meer op te trekken.

QZNYWRLD | 24-09-05 | 13:02

@Pannie,
waar heb je meer aan de zekerheid te zitten waar je zit (inclusief voor iedereen met een uitkering) of de zekerheid dat je gemakkelijk weer een nieuwe baan vindt omdat ondernemers het een klein risico vinden iemand aan te nemen. Beide zijn een soort zekerheid maar alleen de laatste garandeert veel meer banen.

Mujahid | 24-09-05 | 12:59

Bij Nova bedenken ze altijd eerst de gewenste uitkomst, en dan gaan ze er een enquete om heen bedenken.

Pannie | 24-09-05 | 12:58

Ik weet wat je bedoeld, maar een zekere bescherming voor een werknemer is ook niks mis mee.

Pannie | 24-09-05 | 12:55

Ik vond Balkenende goed in het debat eergister: hij wist zich goed staande te houden in het persoonlijke debat, bovendien duurde het erg lang iets van 6,5 uur. Goed gedaan Balkie.

dribibu | 24-09-05 | 12:50

@Zeus en Pannie,

welke ondernemer neemt er nou iemand in dienst als hij er niet meer vanaf komt, dan doe je dat alleen als het echt moet.

De huidige regelgeving beschermt iedereen zoals die er nu zit, cq het handhaaft de status quo. Trouwens waarom zou een ondernemer goedfunctionerende 40+'ers ontslaan? De enige reden kan zijn is omdat er door allerlei regelgeving (loon, doorbetaling bij ziekte ed.) ze gemiddeld duurder zijn maar dat is dus een probleem dat juist komt door regelgeving van de overheid zelf (aanvakelijk ingesteld om zittende weknemers te beschermen maar met zoveel bijeffecten dat de regels het doel voorbij zijn gestreefd)

Mujahid | 24-09-05 | 12:48

Zou ook gek zijn als het linkse Nova met andere resultaten kwam.

yohan | 24-09-05 | 12:42

Balkenende is gewoon een vazal van de vvd. Slim gedaan van de vvd. B. krijgt de schuld en Zalm lacht in zijn vuistje.

ffulpen | 24-09-05 | 12:33

Mooi bedacht dit: ;)
" versimpel het ontslagrecht, zodat mensen makkelijker aangenomen zullen worden."

Pannie | 24-09-05 | 12:32

@Mujahid, versimpeling ontslag recht, ja ja , en vervolgens alles boven de 40 welks geen eigen baas is werkeloos?
Goed plan hoor!

Zeus | 24-09-05 | 12:30

wat is dat voor rare gedachte: ontslag recht versimpelen zodat het makkelijker wordt mensen aan te nemen. Vergelijk: iedereen een wapen zodat iedereen zijn erf kan verdedigen waardoor het veiliger wordt. Vervolgens heb je minder politie nodig omdat het veiliger is. (klopt volgens mij OOK net niet)

sgautuh | 24-09-05 | 12:29

ik blaat ook maar wat ik weet.. en als ik aan PF denk, herinner ik me vooral zijn 'antiislam' ideeen en zijn antipaars houding. (en al die hilarische momenten door die mongolen op zijn lijst).

sgautuh | 24-09-05 | 12:23

@sgautuh
24-09-05 @ 12:13,

De oplossing is simpel: snijd in de uitkeringen zodat de premies omlaag kunnen en versimpel het ontslagrecht, zodat mensen makkelijker aangenomen zullen worden.

Mujahid | 24-09-05 | 12:20

sgautuh 24-09-05 @ 12:13
Klinkt toch vrij Fortuynesque moet ik zeggen.

Pannie | 24-09-05 | 12:16

@muj

ben geen boekhouder.. en ben ook niet geinteresseerd om financieel kloppend verhaal te vertellen. ben tevens niet in staat om te kijken of jij volledig bent. maar als jij de problemen kan aanwijzen neem ik aan dat je ook de oplossing hebt! beren op wegen worden afgeschoten of platgereden. het gaat om richting! geen minderwaardige mensen maar werkende-!

sgautuh | 24-09-05 | 12:13

@Karel Kruizenruiker 24-09-05 @ 12:07,

dat is het probleem van een overheid in het algemeen en linkse bestuurders in het bijzonder. Hoe minder overheid, hoe beter.

Mujahid | 24-09-05 | 12:09

Probleem met deze regering en de gemeentelijke overheden is, dat ze idd niet naar de burgers luisteren en dat ze veelal ter heil glorie van zichzelf daar zitten.

Karel Kruizenruiker | 24-09-05 | 12:07

@sgautuh
24-09-05 @ 11:20

Het probleem van NL is dat de loonkosten voor werkgevers ongeveer 1,8 x brutoloon is, deze worden grootdeeld veroorzaakt door allerlei premies en belastingen van de overheid, als deze loonkosten verlaagd worden (en het ook makkelijker wordt om mensen te ontslaan) zullen veel gemakkelijker mensen aangenomen worden (voor elke 5 werkenden zouden nog eens 4 mensen aangenomen kunnen worden als loonkosten = brutoloon, zonder dat het extra geld kost!)

Melkertbanen lijken misschien een oplossing maar uiteindelijk zijn Melkertbanen banen waar niet omgevraagd wordt maar kunstmatig gecreeerde banen die weinig tot niets toevoegen aan NL maar alleen geld kosten (want wie wijst Melkertbanen toe, regelt de subsidie? Ambtenaren die ook weer betaald moeten worden) .

Mujahid | 24-09-05 | 12:04

Waarschijnlijk heb je gelijk, hoewel?

Pannie | 24-09-05 | 11:59

duidelijkheid is niet je sterkste kant

sgautuh | 24-09-05 | 11:52

Voor wat betreft die melkertbanen dan he, de rest niet uiteraard.

Pannie | 24-09-05 | 11:46

gelukkig maar

sgautuh | 24-09-05 | 11:40

sgautuh 24-09-05 @ 11:20
Ik ben het wel met je eens hoor..

Pannie | 24-09-05 | 11:35

sgautuh @ 11:06
Precies.
Liever iemand honderd euro meer geven op zijn uitkering en dat diegene iets doet dan dat dezelfde persoon met uitkering thuis zit....

MAXIMO | 24-09-05 | 11:31

Probleem met regering is dat mensen die wíllen regeren daar bij voorbaat ongeschikt voor zijn. Een regering tegen wil en dank dan? Waar vinden we zoiets?

Courage1 | 24-09-05 | 11:21

@pannie

nee, maar ik wil van al dat gezeur af van de 'kanslozen' in Nederland. Geef een uitkering+ (=melkertbaan, verdonkbaan, hetkanmenietschelenwatvoorbaan) aan het werk en weg dat gezeur! slogan werkwerkwerk van paars1 maag van mij terug als werkwerkwerkwerkwerkwerkwerkwerkwerk.

En mensen die zich ergeren aan parkeermelkerts, kan ik alleen adviseren, zet hem daar niet neer!

sgautuh | 24-09-05 | 11:20

sgautuh hoezo ben je je Melkertbaantje kwijtgeraakt?

Pannie | 24-09-05 | 11:15

Standvastig dat zijn ze inderdaad wel vind ik. Maar dat hoeft niet positief te zijn.

General Vee | 24-09-05 | 11:14

Het is allemaal de schuld van populistje PF, deze heer heeft een anti paarse stemming gecreeerd. Met zijn 1 punt partij met mongolen op de lijst heeft hij ervoor gezorgd dat het cda weer jaren lang aan de macht is! En er is slechts 1 ding erger dan de regenten toestanden en achterkamertjes politiek van paars, en dat is achterkamertjes politiek en regenten toestanden door vvdcda!

IK EIS PAARS! (het liefst met melkertbanen)

sgautuh | 24-09-05 | 11:06

Een Minister President (baas van het land!) hoort daar boven te staan!

Pannie | 24-09-05 | 11:04

Hoezo Lucas, jij hebt toch ook schijt aan de vertrouwensonderzoekjes?

Pannie | 24-09-05 | 10:58

Aan alle sp-freaks
Ze verschaffen je werkt Wat volgens hun inzicht bij jouw past en geld speelt geen hierbij rol je verdient namelijk
allemaal evenveel als het aan de sp ligt.
Nivelleren heet dat. Als ik in zo'n maatschappij leef ga ik me niet meer uitsloven.
Ik ga dus geen zwaar werk doen in een SP samenleving omdat dat niet zoals nu nog een beetje het geval is beter betaald wordt.
Hoewel ze dat nu ook al proberen te reguleren met loonschalen, waardoor een
jeans verkoper waar genoeg neckermanboys voor te vinden zijn ongeveer evenveel krijgt
als een steigerbouwer of anders
waardoor een koppelbaas allerlei constructies moet bedenken om mensen te werven.
Die worden dan volgens een socialist weer uitgebuit omdat in een of andere All-in constructie moeten werken.

k15wdorf | 24-09-05 | 10:39

Dit kabinet is een ramp voor het land en het meest ergerlijke eraan is nog wel dat het gezien de verkiezingsuitslag (met CDA en PvdA als grootste partijen) er nooit had mogen komen. Bij de formatie konden we dus meteen zien of het CDA na 8 jaar oppositie iets had geleerd en was veranderd. Nou, niet dus. Meteen de oude regentenmentaliteit; ?wat nou een regering met de PvdA? Wij weten veel beter dan het kiezersvolk wat goed is voor dit land en dat is een regering CDA/VVD/D66? Overigens nog de tyfus aan de D66 met zijn ?burgermeester in oorlogstijd?-mentaliteit, die club zou de NSDAP nog aan een meerderheid helpen als het zich zou voordoen.

Enfin, en ondertussen zitten we dus opgescheept met een regering dat ongelofelijk impopulair is en er een beleid (mag ik het zo noemen? ) op na houdt waar de honden geen brood van lusten.

Ik verlang héél erg terug naar de puinhopen van Paars

Tjoko | 24-09-05 | 10:28

losers

k15wdorf | 24-09-05 | 10:26

Bos = iets fris en sprankelends in de dodelijk saaie en ergeniswekkende nederlandse politiek. But what do I care. I'm an Australian and I intend to go back to Melbourne soon.

Vossie | 24-09-05 | 10:25

@Vossie,
ik doelde op de doelgroep van Bos, en aangezien jij nogal verguld leek te zijn met deze glimlachende draaikont dacht ik even...................

fuckje | 24-09-05 | 10:21

Ergens schijt aan hebben is iets anders dan ergens weinig waarde aan hechten, meneer Brussen. Maar ja; bepaald taalgebruik in sommige kringen kan wel eens verdraaid, manipulatief overkomen.
Tsja, democratie......

fuckje | 24-09-05 | 10:18

Ik een laagopgeleide bejaarde vrouw in bloemetjesjurk, Fuckje? Hoe kom je er bij.
Ik blijf erbij: Bos is prima. Maar toch zal ik niet op hem stemmen. Ik stem op Marijnessens SP.

Vossie | 24-09-05 | 10:17

Ik heb Balkenende bij de beschouwingen nog horen zeggen dat hij schijt heeft aan vertrouwensonderzoekjes. Mooi man, democratie.

Lucasdelinkselul | 24-09-05 | 10:04

Ik bedoel probeer maar eens wat terug te vangen voor je net aangeschafte Landwind.

k15wdorf | 24-09-05 | 10:03

@knutsel 24-09-05 @ 01:26
Vraagje,
Wat bepaald de waarde van iets B.v.
een stuk gereedschap?
De arbeid? of de vraag naar het stuk gereedschap?
Ik hou het op de vraag naar dit product
Neem nou de landwind? Is daar nog vraag naar?

k15wdorf | 24-09-05 | 10:01

Torquemada 24-09-05 @ 06:43
Volgens mij wordt JIJ 'gepiepolt'

Pannie | 24-09-05 | 09:38

En nog steeds vind ik dat Bos er beter uitziet, beter met zijn kontje schudt en zijn kapsel bijhoudt. Heb liever hem in Brussel - als charismatische NL'er - dan die gereformeerde hansworst.

troetelallochtoon | 24-09-05 | 09:36

Ja, hij was goed in het met wollig taalgebruik om de hete brij heendraaien.

fuckje | 24-09-05 | 09:35

Tsja hij deed het ook goed, valt niet te ontkennen.
(heb maar klein stukje gezien)

Pannie | 24-09-05 | 09:31

106 Teletekst za 24 sep
***************************************
"Balkenende deed het beter dan Bos"

***************************************
HILVERSUM Premier Balkenende heeft het
bij de Algemene Beschouwingen in de
Tweede Kamer goed gedaan.Uit onderzoek
van Maurice de Hond voor de NOS blijkt
dat hij bij de kiezers beter heeft
gescoord dan oppositieleider Bos.

Achttien procent van de ondervraagden
vond Balkenende de beste;16 procent
wijst Bos aan als winnaar.De andere
politici scoren allemaal veel lager.

Volgens Maurice de Hond is het oordeel
over Balkenende opmerkelijk,omdat hij
doorgaans minder waardering krijgt.De
groep mensen die Balkenende (vrij) goed
vond is nu bijna net zo groot als de
groep die hem negatief beoordeelt.
<<<<

*krabt eens op bolletje*

filter | 24-09-05 | 07:51

Clinton &Bush = Karl Rove
www.counterpunch.org/madsen1101.html
Wie zou er nou achter Donner zitten;Illuminati,Vry metselaars,Rozekruis ridders?
Laatst nog Twan Huys gezien,bij Nova,vroeg aan Donnert what nou the most ingrijpende wetswijziging van de 3 nieuwe wetswijzigingen was!?Donner weigerde gewoon antwoord(t),de man is gewoon n Fakin Marrionet(maar dat wisten we al!)
Dit mot ik ook nog "ff" vertele, rond 2002 bracht de Koningin van Nederland n Decreet uit dat er niet geprotesteert mog worden tegen n Chinese delegatie die naar Nederland kwam,om maar "ff" uit te legge hoe wij(me ze alle )gepiepolt worden in dit land!
Voor mensen doe toch nog n beetje verder kijken ;
www.spiritofmaat.com/archive/feb2/zpvi...

Torquemada | 24-09-05 | 06:43

@blawablawa
Laat me raden... Hum, dat kleine pezige mannetje is van der Zalm en die amanuensis (?) is de Geus..?
*naar de serveerster*
I'm having what he's having.. Make that a double, please !

preacher | 24-09-05 | 04:46

Arma, en kappen he met dat platteland gezeik, de gemiddelde plattelander weet beter wat er aan de hand is dan de slikkende randstatter.
Moet ik je goedverdoemme uit me msn schoppen?

Amtrak | 24-09-05 | 03:17

Duidelijk een Nova onderzoekje en is dat even lekker scoren. Is het terecht dat er nu mensen met prepensioen kunnen gaan terwijl dat de jongere generatie waarschijnlijk door kan werken tot hun 70ste om die kosten te kunnen betalen? Natuurlijk niet. Daarom is die vraag ook niet gesteld in dat Nova onderzoekje. Dit kabinet is wel bereid daar wat aan te doen en daar worden ze niet populair van. Maar het blijven verschrikkelijke narren vooral die Donner.

fuckthebabyboomer | 24-09-05 | 02:42

rofl ;-)

knutsel | 24-09-05 | 02:23

blawablawa 24-09-05 @ 02:17
LOL wat heb jij op?

Pannie | 24-09-05 | 02:19

Stel je stopt 100 mensen in een potje, daarop sluit je een slang aan en daarop weer een zo'n oude VW. Nu ga je flink gas geven. Die 100 mensen worden heel ziek en zeggen dat er vast iets niet goed gegaan is in de uitvoering. Je geeft vervolgens nog meer gas omdat je overtuigd bent dat dat het beste is voor die mensen. Dan raken een paar mensen in het potje in coma. Maar omdat je vind dat ze eerst het goedkoopste ziekenhuis moeten opzoeken op het internet worden ze niet gered en gaan dood. Terwijl de motor draait, klop je jezelf eens flink op de borst, je enorme vette amanuensis gaat met zijn rug naar de mensen toe staan en een klein, pezig mannetje met een oker kleurig koffertje begint enorm te schateren. Ben je dan standvastig?

blawablawa | 24-09-05 | 02:17

@Kyokushinkai 24-09-05 @ 01:56
een touringcar chauffeur , die z'n bus met een 50tal passagiers in dit geval Afgestudeerde tandartsen naar de maagdelijk blanke kusten vervoerd en onderweg z'n bus in een boom klieft?. mwaahhh hebbie toch geen studie voor nodig toch? Maar hij is wel verantwoordelijk voor zijn lading toch?. one bus driver kills 50, 1 dentist...
tja, of je mot ook al niet 't verschil tussen links en rechts(draaiende)bochten kennen... snappie uhm...

zwabbah | 24-09-05 | 02:16

@pannie
m.b.t die chocola was ik het ook met femke (en jou) eens. Ik reaguur voor de zekerheid niet op alle topics... een overdosis "utopia" werkt soms averechts...
en natuurlijk zijn juist de minst genuanceerde reaguursels de leukste...

knutsel | 24-09-05 | 02:16

De macht op GS???????????????????????????????????

Pannie | 24-09-05 | 02:14

@knutsel 24-09-05 @ 02:06
Nee, we willen macht. En dat krijg je door te liegen en je tegenstander belachelijk te maken. En wat is er nu belachelijker dan een partij die bezorgd is om slavernij en het milieu? En voor wat betreft liegen is een mooi voorbeeld de Swift Boat Veterans for Truth die het verleden van Kerry in diskrediet moesten brengen.

blawablawa | 24-09-05 | 02:13

knutsel dit is GS he, een beetje pesten hoort er ook bij!
Lekker ongenuanceerd losgaan, heerlijk toch?
.
(ps mag ik er wel even op wijzen dat ik het bv. wel met Femke H. eens was betreffende het 'chocoladeslavernij' topic!!!)

Pannie | 24-09-05 | 02:12

Volgens mij hoe leuker het werk, hoe minder je verdient.
Of je moet een eigen bedrijfje starten..

Pannie | 24-09-05 | 02:09

Een ander voorbeeld. Als je voor een schoon milieu bent, val je onmiddellijk in de categorie ultralinkse geytenwollensokken-ecoterrorist. Wat is dit voor waanzin ? Willen we niet allemaal een schone leefwereld met frisse lucht en veel groen ?

knutsel | 24-09-05 | 02:06

Kyokushinkai 24-09-05 @ 01:56
Bovendien lijkt mij het prettiger de rest van je arbeidsbestaan de hele dag boven heerlijk geurende pannen te hangen dan boven stinkende bekken!

Pannie | 24-09-05 | 02:02

blawablawa 24-09-05 @ 01:54
Dit was voor alle duidelijkheid een opmerking specifiek aan wannabe gericht.
Omdat dat meisje nog in hokjes denkt probeer ik ook zo veel mogelijk in hokjes te praten.

Pannie | 24-09-05 | 01:59

@pannie
Oftewel talent wordt uiteindelijk geldelijk gewaardeerd ?
Overigens stel ik dit soort vragen omdat ik het donkerbruine vermoeden heb, dat een aanzienlijk deel van de reaguurders slechts de woorden "links" en "rechts" ziet, een vaststaand idee heeft tot welk woord hij/zij behoort, maar eigenlijk geen flauw idee heeft wat het nu in het dagelijks leven voor hem/haar betekent...

knutsel | 24-09-05 | 01:58

Een tandheelkunde studie vergt meer kunde, energie, tijd en geld als investering dan bijv. een koksopleiding. Vandaar.

Kyokushinkai | 24-09-05 | 01:56

@knutsel 24-09-05 @ 01:26
Verschil in inkomen is goed voor de motivatie en uiteindelijk ook voor de economie. Maar het is grotesk en ranzig als mensen die het niet bepaald heel arm hebben door de minister president worden bestempeld als achtergesteld en mensen die wel een extraatje kunnen gebruiken. Het doet me een beetje denken aan Blackadder's Christmas Carol: ' Mrs Scratchit (sobbing): No goose for Tiny Tom this year! Blackadder: Mrs Scratchit, Tiny Tom is fifteen stone and built like a brick privy! If he eats any more heartily, he will turn into a pie shop!'.

blawablawa | 24-09-05 | 01:55

> Pannie 24-09-05 @ 01:25
> Liegen = links
.
Ah leuk! Een spelletje in de logica. Als het waar is wat Pannie zegt, is het ook waar wat ik zeg. Maar als ik lieg, spreekt Pannie de waarheid. Liegen is niet gelijktijdig links en rechts. Vraag: is liegen typisch links of rechts?

blawablawa | 24-09-05 | 01:54

Een goeie loodgieter of timmerman verdient volgens mij ook een bak geld trouwens, zeker wanneer hij een eigen (eenmans)zaak heeft.

Pannie | 24-09-05 | 01:50

knutsel 24-09-05 @ 01:40
Nou als je wat minder kookt zul je hoogstens een paar mensen een wat minder genoegelijke avond bezorgen, maar een chirurg (of tandarts!) met een offday...!
Bovendien kun je als je echt goed kunt koken ook flink wat verdienen met een beetje mazzel natuurlijk.
Ik denk dat er heel wat meer mensen de moeite willen nemen een goeie kok te worden dan een goeie chirurg.

Pannie | 24-09-05 | 01:48

Tja, doe mij ook maar een kabinet van PvdA, SP en D666. Dat lijkt me het beste voor het land. Fopke Femkema mag echter optiefen met haar rotharses en haar kutpartijtje.

Dinalfos | 24-09-05 | 01:47

@pannie
ik vind het mooi dat jij nog wakker bent, als ik me niet vergis bevind jij je namelijk aan het andere end van het "politiek spectrum", altijd leuk om een gezellig nachtelijk gesprek mee aan te gaan.
Studeren: sommige mensen kunnen goed leren of zijn intelligent. Andere niet.
Je wordt dus automatisch financieel gestraft als je in de tweede categorie valt, waarom ? Stel je bent bijvoorbeeld een hele goede kok, is dit dan minder belangrijk dan een stel kiezen trekken ?

knutsel | 24-09-05 | 01:40

is sterreneuker inmiddels al over die pannekoek wiegel begonnen?

Tubifiks | 24-09-05 | 01:39

@vadertje
post dan nix.

Boze Buur | 24-09-05 | 01:37

knutsel 24-09-05 @ 01:26
Misschien om dat je voor sommige zaken 10 jaar gestudeerd moet hebben en veel meer verantwoordelijkheid hebt?
Laten we eerlijk zijn, zou jij chirurg of tandarts of huisarts kunnen of willen zijn?
Nou ik niet in ieder geval.

Pannie | 24-09-05 | 01:31

JackRandom 24-09-05 @ 00:05
Als je met je portemonnee stemt ben je zowiezo een oetlul.

Pannie | 24-09-05 | 01:27

Zucht... er wordt hier verweten dat men Wouter Bos als premier met nonredenen verdedigt, maar dat hij zgn. aalglad zou zijn en mensen 'inpalmt', vind ik óók geen reden om hem weg te stemmen.

Ik denk zelfs dat sommige nerds die hier posten, enigzins jaloers zijn op zijn charmante uitstraling en stralende lach, anders zouden hier nooit zoveel oninhoudelijke dingen over hem staan...

Maar goed, ik moet niet zeiken; ik kraak Jan Peter ook veelal om zijn kapsel en nerdo wanhopige standvastigheid af. =)

Vadertje | 24-09-05 | 01:27

Kan iemand hier mij eens een keer uitleggen waarom "er verschil moet zijn" tussen de inkomens van mensen ? Waarom is hetgeen de een doet, zoveel belangrijker dan wat de ander doet ? Waarom wordt hoofdwerk zoveel meer gewaardeerd dan handwerk ?

knutsel | 24-09-05 | 01:26

@Wannagrowup doe je ze de groeten van me in die Diamantbuurt van je Woehahaha!
p.s. Liegen = links

Pannie | 24-09-05 | 01:25

Nou, de zoete periode voor het kabinet is ook aangebroken. Jammer dat ze de waardering beneden modaal is, want nu gaan ze er op achteruit in de peiling. De twee keer modale PvdA krijgt er 4% bij.

blawablawa | 24-09-05 | 01:08

ik ga ff nachtpoepen.

Boze Buur | 24-09-05 | 01:05

heb je gelijk in... maar paars was wel overwegend links... VVD had vrij groter minderheid in dat cabinet...

rembemcamcorder | 24-09-05 | 01:03

@rembemcamcorder
Onzin, sinds de jaren 70 van de vorige eeuw hebben wij maar 1 echt links kabinet gehad en dat was dat van Den Uyl.

MAXIMO | 24-09-05 | 01:00

bill clinton: It's economy stupid!

rembemcamcorder | 24-09-05 | 00:55

@MAXIMO
nee, het nederlandse volk wil een economische groei van 4% per jaar, maar snapt niet dat dit niet te realiseren is, omdat dan je economie onbetaalbaar wordt voor het buitenland. Dat is wat er nu min of meer aan de hand is en daardoor leveren wij in. Puinhopen van een linkse regering...

rembemcamcorder | 24-09-05 | 00:54

erm,

foutje

dit was aan pannie alleen gericht

trusten

wannabecool | 24-09-05 | 00:49

rembemcamcorder @ 00:35
De gemiddelde Nederlander is dom, maar ook niet zo dom.
Zij stoten zich niet voor een derde keer aan dezelfde steen/
Het beleid van de huidige nieuwe regerende politici trekt de gemiddelde Nederlander niet meer.
Eerst ons land afbreken en dan in een crisis doen vallen en dan na 5 jaar misschien zicht op herstel naar een punt waar we daarvoor ook al op zaten.
Dat vergeeft de gemiddelde Nederlander Balkie en consorten niet.

MAXIMO | 24-09-05 | 00:49

Bob Marley for ya all
nighty

wannabecool | 24-09-05 | 00:47

op zn minst moet je bewijzen dat je blank bent.
Anders verlies je alle geloofwaardigheid.
LEUGENAAR!

wannabecool | 24-09-05 | 00:45

´k dacht dat het hier windstil was vandaag, maar kennelijk komt de wind van links en buigt GS opeens met NOVA(!) mee... hehehe, de volgende keer dat jullie daarover afgeven zal ik dat ook weer serieus nemen.
.
Maar wat lopen jullie nou te kankeren op dit kabinet. Ik ben juist heel blij met JP & co.
Mensen met 2 keer modaal en kinderen gaan er juist meer op vooruit. En zo moet het, verschil met er zijn.
.
Trouwens, als iedereen 2 keer modaal verdient verdienen we opeens nog maar één keer modaal.

fweddy | 24-09-05 | 00:43

@caspert79 helemaal mee eens eerlijkgezegd, alhoewel de cijfers wel voor zich spreken :X.

flipjevandejam | 24-09-05 | 00:43

Dat moet zijn gedomineerd.

caspert79 | 24-09-05 | 00:42

Oh ja, en daaraan wil ik nog even toevoegen dat de gemiddelde Nederlander te oppervlakkig is een eigen kritische mening te vormen en klakkeloos al het gelul van de media overneemt. Zak allemaal een eind in de stront, ik ben blij dat we niet meer gedomineert worden door Kok en zijn politiek correcte onderdanen.

caspert79 | 24-09-05 | 00:41

Ik heb niks met het kabinet Balkenende maar toch. Kap eens met zeiken zou ik zeggen.
In ieder geval wordt er sinds dit kabinet eens iets gedaan aan die ongebreidelde instroom van gelukszoekers.
Oke oke dit kabinet is niet perfect maar hoe zit het eigenlijk met de mentaliteit van de gemiddelde Nederlander? Een lamme pessimistische kutmentaliteit als je het mij vraagt. Daar schiet ons landje ook niks mee op. Maar goed, we moeten onze kleinburgerlijke zeiktraditie nou eenmaal in standhouden.

caspert79 | 24-09-05 | 00:38

Armageddon 24-09-05 @ 00:25

De gemiddelde Nederlander woont op het platteland, dat kan men niet ontkennen. Heel Nederland is plat. Betreurenswaardiger is het dat Nederland bestuurd wordt vanuit een gebied dat onder de zeespiegel gelegen is.

QZNYWRLD | 24-09-05 | 00:37

zul je natuurlijk ook nog zien dat zodra de volgende verkiezingen zijn geweest dat de vruchten van balkenende II zich beginnen af te werpen en dat iedereen denkt dat dat door de leuke lach van Wouter Bos komt...

rembemcamcorder | 24-09-05 | 00:35

Ik snap niet dat mensen überhaupt nog stemmen.. die politiek van tegenwoordig gaat nergens meer over.. als je de samenvatting bekijkt van dat debat van laatst zie je dat ze allemaal het nieuwe zorgstelsel achterlijk vinden, maar toch komt het er. Ze willen allemaal de bureaucratie terugdringen, met deze aanpassing neemt het alleen toe. Ze zeggen allemaal dat de verzorgingsstaat te duur is (vooral burgers kankeren daar op) en ze kiezen allemaal voor het socialisme. Iedereen baalt van de kilometer heffing, VVD verliest zetels. Ik snap er helemaal niets van!

rembemcamcorder | 24-09-05 | 00:34

Ik vergat nog even te zeggen dat het niet verkeerd zou zijn, in een tijd als deze, om over een Minister President met persoonlijkheid te kunnen beschikken. Op dit moment is dat Jan Marijnissen en niemand anders.

QZNYWRLD | 24-09-05 | 00:28

Ik concludeer hier uit dat de gemiddelde Nederlander op het platte land leeft en geen idee heeft wat er in de samenleving aan de hand is. De antwoorden in deze poll zijn gewoon geheel tegenstrijdig. Oftewel het lijkt wel of het onderzoek gehouden is onder het gristelijke Donner volk.

Armageddon | 24-09-05 | 00:25

Dit kabinet en deze coalitie hebben de verwijdering die al bestond tussen burger en politiek nog meer vergroot. De arrogantie waarmee dit kabinet met negatieve kritiek omgaat is ronduit stuitend.
Maar...
Het ligt ook een beetje aan de tijd waarin we leven en ook aan de mate van comfort: we zijn gewoonweg verwende kinderen. Nu kan het geen kwaad dat verwende kinderen eens op hun nummer gezet worden, dat is juist goed. Een beetje nederigheid kan geen kwaad. De wijze echter waarop dit kabinet en met in hun kielzog de jaknikkers van de coalitie (hoezo dualisme?) de foute keuzes en misstappen verdedigen moet welhaast leiden tot een vervroegde stembusgang of een revolutie.
Balkenende is een zwakke leider en dit komt vooral door zijn slechte presentatie en zijn uiterlijk: dit feit is wel het zorgwekkendst.

QZNYWRLD | 24-09-05 | 00:22

Zie ik net de peilingen... Mooi, een duidelijke linkse meerderheid. Maar wie zijn toch goedverdomme die knuppels die nog op het CDA stemmen??? Ze krijgen nog 33 zetels, hoe kan dat nou? De zetels voor de VVD begrijp ik, dat zijn de 2x modaal verdieners en hoger. Dat handjevol D66-stemmers zijn inwoners van het Pieter Baan-centrum die denken dat ze Napoleon zijn. Maar wie stemt er dan gvd nog op het CDA? Als ze een modaal inkomen of minder hebt, en je stemt nu nogsteeds op het CDA, dan ben je toch een dief van je portomonee en een enorme outlul? Wie kan me dat uitleggen?

JackRandom | 24-09-05 | 00:05

Over barend v dorp: Ik vond Wubbo Okkels een interessante gast, heeft tenminste inhoud, meer dan Rob Oudkerk die droomt zeker van een comeback zo vaak zit hij er daar.

dribibu | 24-09-05 | 00:04

beter Balkende dan Woutske Bos of die doodgraver Ad Melkert

dribibu | 23-09-05 | 23:58

Dan zal hij daar wel voor gesponsord zijn.

Huh..? | 23-09-05 | 23:56

Omdat niemand meer op het topic reageert;
Jan Mulder maakte zonet bekend dat de nominatie is uitgelekt........!!

fuckje | 23-09-05 | 23:54

volk = dom, ja

rembemcamcorder | 23-09-05 | 23:49

@fuckje: ben jij dat niet dan?

Mesa | 23-09-05 | 23:39

@Vossie: Ik neem aan dat het sarcastisch bedoeld was? Echt criteria voor een PM, niet?

Mesa | 23-09-05 | 23:37

@Vossie,
ben jij een vrouw van 55 zonder opleiding in een bloemetjesjurk?

fuckje | 23-09-05 | 23:37

@Vossie
Neehhh... Zitten we over 10 jaar met 25 miljoen medelanders.

bethundered | 23-09-05 | 23:36

@Starf*cker: afgedroogd? als er iets stijlloos is dan is het wel die kop van wouter "PM" bos. Zijn populistische politiek weet menig NOVA-publieks hartje te raken. Democratie is nou eenmaal het recht van de meerderheid, dus verlekkert u niet zelf bij de televisie a.u.b.

Mesa | 23-09-05 | 23:34

@Vossie: je hebt niet goed gekeken: ik zag een glibberige paling in een emmer met snot! Een beetje een foute verkoper van zoveelstehands auto's, zó gedraagt Woutertje zich. Jig........

redelijk toch | 23-09-05 | 23:34

Heb zojuist Wouter Bos op teevee gezien. Zeer indrukwekkende man: heeft humor, charme, intelligentie enz. Ik begrijp niet wat sommige azijnpissers van GeenStijl op die man tegen hebben. Ik zie hem als onze volgende minister president in een kabinet PvdA,SP en Gl. Hoop dat de verkiezingen gauw komen.

Vossie | 23-09-05 | 23:30

Ik gooi mn pik in de aanbieding voor minder bedeelde mensen als het zo ver is...

bethundered | 23-09-05 | 23:28

Ik zou de borsten van Anita Witzier wel willen :)

Huh..? | 23-09-05 | 23:24

Ik ben knap van mezelf...

Pannie | 23-09-05 | 23:19

ff.offtopic of toch niet, image of imago ?
Een ander gezicht?, je kont op laten trekken of je tieten laten vergroten -en of verkleinen een buikwandkorrektie lekker botoxen, rechts of linksdraaiende liposomen zijn inmiddels zooo anno 2005. Reeds enkele jaren is de medische wetenschap bezig met onderzoek naar het transplanteren van gezichten van lelijke lijken. De lelijke lijke snijders lijken nu dus echt in staat te zijn om een toetje van het ene lijk op het andere lijk te plaatsen. Dus binnenkort allemaal naar de plastieke chirurg om een ander smoeltje aan te meten. Tja misschien wil je wel een bekkie zoals JLOW of (SS) Shitney Spiers moet je nog wel ff. wachten tot ze het gras aan de onderkant aan 't bekijken zijn.En als je dan de transplantatie al hebt overleefd mag je je hele leven pilluh slikkuh tegen de afstotings-verschijnselen. Ff tussen ons je zal maar op een transplantatie-donor smoeltjes lijst staan met je mismaakte kop en het enige bekkie dat beschikbaar is zijn de nobele gelaatstrekken van JP. Wat zou jij doen?.

zwabbah | 23-09-05 | 23:17

GODVERDOMME Wat zijn die boys bij de Comedy Factory weer slecht!!!

Pannie | 23-09-05 | 23:16

Natuurlijk geven peilingen deze uitslag. Door middel van 1. linkse berichtgeving in de media (inclusief de "neutrale" NOS) en 2. suggestieve vragen kun je alle uitslagen krijgen, die je wilt. En wie doen dit soort onderzoeken? Iets met een Hondt en dikke PvdA vriend! Precies, ja.

Ik geef het kabinet groot gelijk dat ze zich niet gek laten maken door die linkse propaganda! Beter nu investeren in de toekomst van onze oude dag en onze kinderen dan links potverteren.

redelijk toch | 23-09-05 | 23:13

star met m'n portemonee stemmen dat zou ik dus NOOOIT doen!

Pannie | 23-09-05 | 23:09

@Jace,

Je hebt een punt! Wat betreft dat rijden dan(^^)

de Japanner | 23-09-05 | 23:07

@Reaguurders aller landen VERENIGT u.
Ik zie hedenavond dat alle slaven uit de wingewesten aan het oprispen zijn.
Mept u dat aub ff onder het tapijt?
Jawel?
Dank u kameraden.
Dan kan ik NU de kroeg in.

Momfer-de-Mol | 23-09-05 | 23:03

@Dan moet je vooral niet op Geert of Van Aartsen stemmen!!!! Dan jat je uit je eigen knip mijn waarde.

Starf*cker | 23-09-05 | 23:01

Starf*cker oei ik zit nog geeneens op half modaal volgens mij...
Alleen ik geef niemand anders de schuld!

Pannie | 23-09-05 | 22:59

@Pannie De Geus kan niet tegen hem op.

Starf*cker | 23-09-05 | 22:59

@Starf*cker, jazekers. Al zou ik het natuurlijk anders doen als ik MP was. Het milieu- en dierenwelzijnsbeleid van GL en de rest van de VVD lijkt me al een gezondere optie dan die druiloren van de PVDA.
 
@Japanner, neuh, die 5 euro per liter mag al wel eerder komen. Ik wil helemaal niet met de auto mijn bier halen (noch dat de gemiddelde massa dat doet), da's veel gezonder. De 20.000 doden (en het veelvoud daarvan aan ziekenhuisopnames en shit) die dat scheelt en de miljarden ziektekosten die we daarmee uitsparen compenseren dat ruimschoots.

Jace | 23-09-05 | 22:58

Die Wouter Bos zou beter zichzelf eens afdrogen!
(achter z'n oren)

Pannie | 23-09-05 | 22:57

@HUh Bos en Melkert zijn onvergelijkbare grootheden. Ik vind dat Bos het deze goed gedaan heeft, met humor en relativeringsvermogen ook. Het manco van Melkert. Vergis je niet: Bos en Fortuyn respecteerden elkaar ook.

@Pannie 2x modaal is niet zoveel. Dan word je vanzelf links.

Starf*cker | 23-09-05 | 22:56

Z'n oogjes glinsteren ervan:)
Ken je die reklame van dat wc-papier en die Golden Retriever-pup?

Huh..? | 23-09-05 | 22:55

En Bos droogt nu De Geus af in NOVA!

Starf*cker | 23-09-05 | 22:54

@. Starf*cker
Laten we even het "Melkert-effect" afwachten.

Huh..? | 23-09-05 | 22:53

er is altijd een linkse meerderheid in peilingen. die worden namelijk overdag gehouden en ja dan is neit iedereen er :P

furby-killer | 23-09-05 | 22:52

Starf*cker zat op 2x modaal toch?

Pannie | 23-09-05 | 22:52

PvdA op 50 zetels! Peter R nu net zo groot als Geert het Limburgs Peerd, 1 zetel! GL 13. SP 18. CDA 33. VVD 23. Er is een linkse meerderheid van 81 zetels!

Starf*cker | 23-09-05 | 22:51

en anders hebben we nog altijd kernfusie (oké nog niet nog een paar jaartjes) maar zelfs daar is greenpeace tegen is het nooit goed

furby-killer | 23-09-05 | 22:51

heeft ie dan zijn laatste column gelogen :o

furby-killer | 23-09-05 | 22:49

@Furby Nee hoor, ik hoor net opnieuw in NOVA van Wouter Bos dat ik er behoorlijk op vooruit ga. Lucas rechts? Misschien hooguit rechtsdragend. Hij staat morgen absoluut bij de omsingeling van het Binnenhof.

Starf*cker | 23-09-05 | 22:47

ga lekker solliciteren henk

furby-killer | 23-09-05 | 22:47

Volgens mij doet Balkenende het met kleine kindertjes. Zo'n ranzige gladde kutkop heeft ie i.i.g. wel. Met z'n kutpraatjes. Vandaag weer gezien: verslaggever vraagt vraag A. Jan Lul geeft irrelevant lulverhaal op fictieve vraag B. Verslaggever vraagt nogmaals A. Jan Lul geeft weer irrelevant antwoord B. Dat hoerenjong verdient snel een neqschot.

Henk Hunk | 23-09-05 | 22:45

@starfucker zelfs lucas is rechts, nu jij nog. heb je ofzo een uitkering naast je GS'en?

furby-killer | 23-09-05 | 22:45

Starf*cker 23-09-05 @ 22:33
hehehe jij snapt die humor tenminste! ;)

Pannie | 23-09-05 | 22:44

@config,

Droom lekker verder, drolletje rozewater. Kernenergie is inderdaad de toekomst als er genoeg uranium is om het op te wekken, en dat is er niet.
Het verrijken gaat niet zo snel en is lekker duur, maar ja een optie zeker een optie voor een jaar of 10.

de Japanner | 23-09-05 | 22:44

Peter air de Vries is een puta, is voor ieder aannemelijk bod te koop. Kijk naar de reclames voor legale software en Becam.

config.sijs | 23-09-05 | 22:40

@. de Japanner De toekomst is aan kernergie, de enige actuele manier om zonder fossiele brandstoffen masaal energie op te wekken. Droom lekker verder over bloemen, bijtjes, alpenweiden en windmolens

config.sijs | 23-09-05 | 22:38

Misschien heb ik het even gemist, in dat geval laat ik mij graag informeren, maar volgens mij heeft Peter air de Vries nog niet eens een verkiezingsprogramma. Hoe kan het dan dat iedereen nu al met hem weg loopt? Een kijkcijferkanon is imho nog geen politiek zwaargeschut.
Of toch onderbuikgevoelens?

Huh..? | 23-09-05 | 22:37

@Boze Buur,

Friesland.. of Limburg?

de Japanner | 23-09-05 | 22:36

@Boze Buur Sarcasme? Ik dacht dat je het licht had gezien!

Starf*cker | 23-09-05 | 22:35

boze buur ik hoop dat je weet wat je zojuist ontketend hebt?
Over een paar uurtjes komen de reaguurders dronken thuis! ;)

Pannie | 23-09-05 | 22:35

@Jace,

Over een jaar of 5 als de benzine zo rond de 5 Euro per liter ligt en je je 5de hands golfje niet meer kan berijdenen en dat je met de bakfiets naar de aldi moet om je bier te halen, ga je zeker zeiken op PVDA, SP en GL omdat ze niks aan het OV hebben gedaan of niet op tijd hebben geinvesteerd in alternatieve energie bronnen?

de Japanner | 23-09-05 | 22:34

@Pannie ha,ha. Zelfde cd-tje weer op?

Starf*cker | 23-09-05 | 22:33

Mijn laatste post was overigens sarcastisch.Voor t geval dat ik strax steunbetuigingen van Geitenwollensokken ga krijgen.

Boze Buur | 23-09-05 | 22:33

Bij Pvda/SP/Peter Air/ChristenUnie kan GS moeiteloos aanschuiven. Ik doe graag defensie.

Starf*cker | 23-09-05 | 22:32

ik hoop na al dit gezeik met dit kabinet nu eindelijk eens een mooi goed links kabinet met pvda groenlinks en sp.
Dat zou Nederland eindelijk eens goed op weg helpen.Links is de toekomst en heeft wèl de oplossingen.
Ik ben voor Wouter, Femke en ome Jan.

Boze Buur | 23-09-05 | 22:31

Bovendien Nova = Ultralinkse pers.

Pannie | 23-09-05 | 22:31

@Momfer-de-Mol We verkopen de randdebielenstad aan een paar rijke arabieren. De randdebielstedelingen kopen voor veels teveel geld dure boerderijtjes in Drenthe. Daarna fikken we in 1 klap de hele groningse gasreserve op. Door de opwarming van de aarde en stijging van de zeespiegel staat dan de godganse randdebielenstad stad in no-time blank. Zijn we mooi van al die dure dijkbeschermingsprojecten af en hoeven we ook niet meer zover naar het strand te rijden en hoeven we nooit meer naar Ajax en Feijenoord te kijken.

config.sijs | 23-09-05 | 22:31

@Jace Waar ik dan altijd weer benieuwd naar ben: weet je wel waarover je lult?

@Barry Mooie optie.

Starf*cker | 23-09-05 | 22:31

Statistisch gezien is bijna 80% van dit soort statistieken onzin.

Pannie | 23-09-05 | 22:29

De Tegenpartij was de beste partij, maar ja die zijn na de mislukte staatsgreep van de aardbodem verdwenen.

Geen enkele retering doet het goed in dit land, met een paar miljoen zeikers (die hun tijd verdoen met het f5én op GS.)

de Japanner | 23-09-05 | 22:29

partij geenstijl is toch beste.

maar serieus, veel beter had het niet gekund, alles beter dan links

furby-killer | 23-09-05 | 22:26

Een nieuwe regering van PVDA, SP en tante Femke? Ja, die zullen alle bezuinigde miljoenen wel verstandig weten uit te geven. :(

Jace | 23-09-05 | 22:23

Doe mij maar PvdA, SP, ChristenUnie en Peter R de Vries.
Alles beter dan PVVCDA'66, maar op de kabouters van Femke zit ik ook niet te wachten.

Barry (die andere) | 23-09-05 | 22:23

Ja,hij zal wel zoet smaken na al die roomboterbabbelaars op zondag.

Your name here | 23-09-05 | 22:21

Pffff.. dat slappe gejank, hoe kun je dit kabinet nou niet daadkrachtig noemen. Ze hebben meer aangepakt dan paars in 8 jaar! En beter dan de oppositie, 21% ja vs 51% nee? Hoe dik waren je oogkleppen dan tijdens het stemmen 2 jaar geleden!
 
Luisteren naar kiezer? Gelukkig niet, want dan kun je nooit lange termijn beleid voeren.

Jace | 23-09-05 | 22:21

Peter "air" de Vries..

Huh..? | 23-09-05 | 22:20

Na Balkenende staat het talent te trappelen om de macht over te nemen.
GW., de macht kome over U. Met peter R aan je zij, will the Netherlands rise up again!
Pillen, pillen. Grmmmbll waar zijn mijn pillen!

tiswat | 23-09-05 | 22:18

@Jack Een nieuw kabinet Balkenende? Dan zeg ik mijn Nederlanderschap definitief op. Brilliant plan overigens,lijkt me een goede kans van slagen te bieden.

Your name here | 23-09-05 | 22:18

@Your name here: Het plan van Balkenende is om het volk zo murwm te beuken, totdat het alle geloof en hoop in de politiek opgeeft, en niet meer gaat stemmen ´omdat het toch niet helpt´. In 2007 zullen dan alleen de CDA en VVD achterban gaan stemmen, waardoor Balkenende de verkiezingen gaat winnen.

JackRandom | 23-09-05 | 22:14

@Huh..?
denk dat het zoet tegen die tijd helemaal verzuurd is.

okra | 23-09-05 | 22:14

Balkenende's reactie: Na het zuur komt nu het zoet. Een opiniepeiling is zoals u weet een momentopname, en ik heb er alle vertrouwen in dat in 2007, als het moment van de afrekening daar is, de mensen zullen weten hoe het zoet smaakt, en dat smaakt naar meer zoet."
*braak*

Huh..? | 23-09-05 | 22:11

Ik kan er met mijn verstandniet bij waaromhij het niet gewoon voor gezien houdt.Wat probeert hij nu nog te betrachten? Het vertrouwen van de kiezers terug te winnen? Het erop te gooien dat het lange termijn politiek is en dat alles over enkele jaren schitterend uit de verf komt? Standvastig is ie zeker. De meeste anderen hadden al ruim voor tijd hun eigen kop van hun romp geschoten met een kaliber 12 na zo´n publiekelijke afgang.

Your name here | 23-09-05 | 22:09

vind dit lijstje nog te positief eigenlijk.

okra | 23-09-05 | 22:08

@Momfer-de-Mol 23-09-05 @ 21:59
"Ja verkoop het land en iedereen een miljoen" Van kooten en de Bie waren zo gek nog niet.

bethundered | 23-09-05 | 22:08

Mijn droomkabinet is overigens PvdA-een club met Bert de Vries/Van Agt/Wiegel-SP. Ik denk niet dat er velen op GroenLinks zitten te wachten... :)

JackRandom | 23-09-05 | 22:06

@Momfer-de-Mol 23-09-05 @ 21:59 Perfect plan we verkopen de randstad met de burgers erin en zij krijgen de opbrengst.
Wij houden het gas en de enige doorgang het achterland in, jullie verliezen ook het Nederlanderschap, dat wordt dus dan een visum, kosten 2500 eurie, enz.
Maar echt te gek plan iedereen buiten de randstad is je dankbaar.

Kenny013 | 23-09-05 | 22:04

@Gijssie; ik stel voor dat vanaf nu het gehele kabinet incluis de Oranjes vanaf nu alleen nog maar met Onur Air mogen vliegen en zich alleen nog maar achter het stuur van een Landwind mogen verplaatsen over het wegdek. We moeten godverdonner toch één keer geluk hebben...

stretch | 23-09-05 | 22:03

Even mijn lijstje, misschien ook wel leuk:
Een ramp voor het land: Ja
Standvastig: Nee
Asociaal: Ja
Goed voor economie: Nee
Daadkrachtig: Ja, maar wel op de verkeerde manier
Eerlijk: Nee
Beter dan de oppositie: Nee
Luistert naar de kiezer: Nee

Anders dan dit zou het toch niet kunnen geloof ik?

MysteryQuest | 23-09-05 | 22:02

@Momfer
Partij ter Liquidatie van Nederland heeft al bestaan, maar rijst misschien wel weer omhoog uit zijn as..

preacher | 23-09-05 | 22:02

Sorry VVD-GW-SGP-LPF natuurlijk.

Drop | 23-09-05 | 22:01

Het was een NOVA onderzoek......

'nuff said.

filter | 23-09-05 | 22:01

Het zal Balkenende een rotzorg zijn, heeft hij (en z´n kornuiten) nu wel laten blijken. Hij doet waar hij zin in heeft, en het volk kan ongezien de tiefus krijgen...
@Real: Ik denk niet dat Bos 2x modaal er ruim 5% zou hebben bijgegeven, en modaal en minder helemaal niets...

JackRandom | 23-09-05 | 22:01

Alleen VVD-GW-SGP kan ons redden.

Drop | 23-09-05 | 22:00

Als we de hele teringzooi nou 'ns verkopen aan een paar ECHT rijke pooiers . . . .
Arabieren bijvoorbeeld . . . .
En we verdelen de poet met z'n tien miljoenen . . .
(Sorry, Brabo's, Limbo's Grunniggo's en Friezo's: jullie zijn nu eenmaal wingewest),
Dan zijn we met z'n allen in de Randstad MILJONAIR ! !
Doen ?

Momfer-de-Mol | 23-09-05 | 21:59

Laten we met zijn allen op de SP gaan stemmen. Dan weet je in ieder geval zeker dat Nederland naar de kloten gaat.
Of Balkenende dan Marijnissen ook zo publiekelijk aanvalt, als Jan het CDA meende te moeten doen, waag ik te betwijfelen.
Wie het weet hoe Nederland juist bestuurd moet worden is volgens mij een helderziende.
Kans voor Jomanda?

tiswat | 23-09-05 | 21:58

Ik wordt zo ziek van die hele regering, maarja. als het dan moet, dan ook maar PVDA, SP en tante Femke. Dat hele zooitje van de CDA en VVD, en dan de meeloopclub van D66 (het schoothondje)daar wordt ik zo schijtziek van. Ik denk dat JP vroeger heel erg gepest is, en nu op deze manier probeerd zijn gram te halen.

rickieeeee | 23-09-05 | 21:58

2 Vossie 23-09-05 @ 21:49

Een kabinet PvdA-SP-GL zie ik ook wel zitten met die sinterklaas en op de pof politiek zijn we daarna zo arm dat we geen asielzoekerts meer krijgen maar het worden en zijn we eindelijk 'netto-ontvanger' ipv 'nettobetaler'. Dan zijn we waar we willen zijn toch..

verbatim | 23-09-05 | 21:55

En dan te weten dat Bos voor een groot deel dezelfde of soortgelijke maatregelen zou hebben doorgevoerd...

TheRealShowstopper | 23-09-05 | 21:51

Een kabinet PvdA-SP-Groen Links, met wouter Bos als PM (maar geen Melkert)zie ik wel zitten.

Vossie | 23-09-05 | 21:49

@mujahid> ja en nee. Ja Ik denk dat dat kabinet Bos er gaat komen. Nee, ik vind het afschuwelijk. Bos weet tot nu toe perfect te maskeren waar hij eigenlijk leider van is...
Doodenge partij dat pvda.

superjan | 23-09-05 | 21:49

Ik voel me zoveel beter nu...

man in the middle | 23-09-05 | 21:48

Commentaar van Balkenende morgen is natuurlijk dat de media die 2 kolommen ja en nee heeft omgedraaid en anders ligt het wel aan de manier van vragen bij dit onderzoek.

Maar ehh heeft iemand die uiterst hufterige houding van Balkenende gezien op het journaal (18 en 20-uur) over dat vliegveld Rotterdam door de (mogelijk foute) regels van de overheid nu ook geen minister-president of koningshuis mag vervoeren?
Al ik directeur van Schiphol zou zijn, zou 'ie ook niet meer via Schiphol mogen vliegen.

Gijsie | 23-09-05 | 21:47

Laten we allemaal gaan bidden voor een goede toekomst...

bethundered | 23-09-05 | 21:47

Je hebt 2 soorten leugens: Ontzettende leugens en statistieken.

Taaie | 23-09-05 | 21:45

@bzrk
23-09-05 @ 21:42,

Ik geloof (lees: hoop) dat superjan het ironisch bedoelt.

Mujahid | 23-09-05 | 21:44

@bzrk> we komen er echt niet onderuit. The dark reign met ad melkert als dungeon master op soc zak gaat er komen.

superjan | 23-09-05 | 21:43

@ superjam;

DAT NOOIT!

bzrk | 23-09-05 | 21:42

Wedden dat het nog erger kan... leve kabinet Bos 1

superjan | 23-09-05 | 21:41

een erg positief onderzoek moet ik zeggen.

bzrk | 23-09-05 | 21:41

Vreemd, dus er gaan er wel veel voor standvastig en om het asociaal te noemen is ook voor een hoop mensen een brug te ver...

preacher | 23-09-05 | 21:41

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl