Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vara daagt Jack

tot ziens!Het verraad van Jack Spijkerman blijft de VARA dwars zitten. De man die links lullen rechts vullen in ons land een gezicht gaf is nu gedaagd door de rooie haan wegens zijn overstap naar Talpa. De omroep beticht Spijkerman van contractbreuk, omdat hij bij de VARA verplichtingen was aangegaan tot september 2007. Op straffe van een dwangsom van 250.000 euro per dag eist de omroep dat Spijkerman niet bij andere zendgemachtigden mag werken. Overmorgen dient het kort geding voor de rechtbank in 020. Wellicht handig Jomanda even te contacteren voor de uitslag... UPDATE: Gelukkig maar, ze zijn er alsnog uit gekomen. Ofwel: het kort geding gaat niet door.

Reaguursels

Inloggen

HiJack zegt:" Bye Jack".

HiJack | 26-07-05 | 20:40

. ventus_aqualis 25-07-05 @ 17:19

Ik heb het dat verschil ook nimmer willen duiden. Waar het mij om ging is de constructie waar Spijkerman zelf voor gekozen heeft. Nl. opdrachtverstrekking door de VARA aan zijn bedrijf en geen arbeidsovereenkomst tussen hem en de VARA. Zie deze zin die ik in de eerste post had opgenomen:

"En een bedrijf kan zich niet beroepen op positieverbetering, hier is afspraak gewoon afspraak."

Lof der Zotheid | 26-07-05 | 11:10

alleen joduh rennen weg ....

Headhunter | 26-07-05 | 03:41

Jeetje wat heeft die Spijker een humor zeg ... walgelijk gewoon hoe hij met een 'lach' probeert er nog iets van te maken. Het valt niet goed te praten, je kan niet en het een en het ander. Dat is nou normvervaging, en hij lach erom hahahahaha. Hij veracht mensen die wel ergens voor staan bah!

GrijpgrageGraaierd | 25-07-05 | 23:09

@.Lof der Zotheid
De arbeidsovereenkomst zit in het overeenkomstenrecht BW. Arbeidsrecht is iets anders.

ventus_aqualis | 25-07-05 | 17:19

@. Zeurders 25-07-05 @ 15:08
het zou handig zijn wanneer je de link van sjek zou geven

hans_1975 | 25-07-05 | 16:19

@Spin: altijd goed om iemand aan de onderhandelingstafel te krijgen, zo'n kort geding.

Zeurders | 25-07-05 | 16:15

@style.councillor
Ben jij dan wel de vader?

de bier | 25-07-05 | 16:15

@Dr. spin
"Ik denk dat hij zelf nl geen arbeidsovereenkomst heeft met de VARA (arbeidsrecht), maar met zijn eigen BV. Dit conflict staat in het teken van overeenkomstenrecht."

Lees mijn eerste post in dit topic. Dat stel ik dus ook op basis van de bekende informatie. Er zal wel een flinke afkoopsom bedongen zijn. Arbeidcontract zal wel spreektaal zijn, in dit geval.

Lof der Zotheid | 25-07-05 | 16:11

Lingo
Mijn binnenkort naar groep drie gaande zoon van amper 6 heeft gemiddeld minder moeite met het niveau, dan de doorsnee kandidaat van de grootste familie van Nederland.

Gelukkig niet mijn familie.

style.councillor | 25-07-05 | 16:04

De Vereeniging van Arbeiders Radio Amateurs en SpijkerJack zijn het eens geworden. Hoe en wat maken ze niet bekend.

broomstick | 25-07-05 | 16:03

@Hans

Oh.. gelukkig... pak van mijn hart

FNV-lidaf | 25-07-05 | 16:03

@hans_1975: stond dacht ik duidelijk ANP bij :-)

yohan | 25-07-05 | 16:02

@. yohan 25-07-05 @ 15:45
bron vermelding graag
@. FNV-lidaf 25-07-05 @ 15:46
ff bij de tijd blijven is al bekend dat de herhalingszender (tros) lingo blijft draaien

hans_1975 | 25-07-05 | 15:59

John en Linda zijn grootgrutters is oer Hollandsche tuttigheid, daar zijn ze goed in en dat zullen ze blijven doen. Zolang Nova, tegenlicht, netwerk en leuke innovatieve dingen op BNN blijven ben ik tevreden. Het vervelende is alleen dat het mongolenvolk dat naar Talpa gaat geen belasting meer wil betalen voor programma's die tot nadenken stemmen. En ja het is dan wel mongolenvolk ze mogen wel stemmen als iedereen. Zij mogen van mij kijken wat ze willen maar indirect zorgen zij er dus voor dat het maatschappelijk draagvlak voor mijn geliefde programma's verdwijnen.

spooky | 25-07-05 | 15:58

@Vent

Teslaatje heeft het vast sarcastisch bedoeld.... nee helaas..... de advertentie -markt is niet dol op senioren.. raar eigenlijk met deze toenemende vergrijzing en kapitaalkrachtige babyboomers

FNV-lidaf | 25-07-05 | 15:58

Ofwel... de VARA-haan had geen poot om op te staan. EOT.

Dokter Spin | 25-07-05 | 15:57

Jack als Wilde Weldoener, Suske en Wiske is leuker en geloofwaardiger.

style.councillor | 25-07-05 | 15:57

@.tesslaatje
Merkwaardig dat bejaarden de 50+beurs platlopen.

ventus_aqualis | 25-07-05 | 15:56

Talpa wordt de nieuwe hangplek voor ouderen. Brave voorspelbare tv (of is dat inmiddels een pleonasme)met middelbare (of erger) gearriveerde BN-ers

Zoiets als Real Madrid of Chelsea, staat leuk op de affice zo'n personeelsbestand, in de praktijk echter het aankijken vaak niet waard.

style.councillor | 25-07-05 | 15:54

@yohan
Thanks voor de info. Wat ik niet begrijp is dat men spreekt van een arbeidscontract. De Vara zal nu zeker ook nog vakantiegeld moeten gaan uitkeren :)

Rabarberke | 25-07-05 | 15:52

@.yohan
Bekend is wel geworden dat Jack alles wat hij per jaar bij Talpa meer ontvangt dan 500.000 euro, minus de kosten van zijn hypotheek en de kosten van zijn SUV, stort in een fonds voor hongerende Noordkoreaanse kindertjes. Niet alleen lief van hem en maar hij toont ook zijn ware socialistische aard

ventus_aqualis | 25-07-05 | 15:52

@fnv was mijn vorige post

tesslaatje | 25-07-05 | 15:48

Ik denk dat Talpa uiteindelijk de nachtmerrie wordt voor de adverteerder; TE VEEL bejaarde kijkers.
Dat is de reden waarom het goed bekeken LINGO de nek wordt omgedraaid: te veel bejaarden

Een vriend van mij schreef aan een RTL4 soap.... op een gegeven moment kregen ze de opdracht om zoveel mogelijk seks erin te schrijven om de bejaarden weg te jagen

FNV-lidaf | 25-07-05 | 15:46

Jongeren kopen niks in deze tijden, het zijn de bejaarden die de 50+beurs en mediamarkt platlopen en alles kopen.

tesslaatje | 25-07-05 | 15:46

VARA en Spijkerman ontbinden arbeidscontract

HILVERSUM (ANP) - De VARA en Jack Spijkerman hebben het conflict dat ze hadden over ontbinding van het arbeidscontract van Spijkerman, in der minne geschikt. Een kort geding over de zaak gaat woensdag daarom niet door, aldus een VARA-woordvoerder maandag.
Zeer tegen de zin van de VARA besloot Spijkerman in april naar Talpa, de nieuwe zender van John de Mol, over te stappen. De omroep betichtte de programmamaker van contractbreuk, omdat hij bij de VARA verplichtingen was aangegaan tot september 2007.
Uit de dagvaarding bleek dat de omroep op straffe van een dwangsom van 250.000 euro per dag wilde gaan eisen dat Spijkerman niet bij andere zendgemachtigden mocht gaan werken. Wat beide partijen nu hebben afgesproken om tot ontbinding van het contract te komen, maken ze niet bekend.

yohan | 25-07-05 | 15:45

Paspoort afpakken en op het vliegtuig naar Noord Korea zetten. Enkele reis welteverstaan. Door dit soort landveraders lijkt Wim Kok zelfs een socialist.

ultra-links | 25-07-05 | 15:44

@Rabarberke

Maar ja... ik dacht dat het jonge publiek heilig was voor de adverteerder en ik vrees dat die hun neus zullen ophalen voor Talpa.

FNV-lidaf | 25-07-05 | 15:43

@style.councillor
Gadver, krijgen we dan Connie Breukband en Karin Bloemperk? Jasses!

Hangoudere | 25-07-05 | 15:42

Talpa is zoooo SPORT7...

Evil D. | 25-07-05 | 15:42

Gelijk hebben ze. Contractbreuk blijft contractbreuk. Jack gaat sombere tijden tegemoet....

Carpa | 25-07-05 | 15:42

@FNV-lidaf,
vergeet je Gerard Cox niet ;-)

geitenneuker | 25-07-05 | 15:41

@fnv-lidaf
Ja en daar zit natuurlijk ook het meeste koopvee. Geblondeerd zongebruind 'ik ben al binnen' en 'het gaat lekker' volk wat veel adverteerders zal trekken.

Rabarberke | 25-07-05 | 15:40

Talpa wordt een soort Chiel Montagne/Jordaan-cafee/Torremolinos en broodje kroket/Gerard Joling/Gordon/Linda en andere dames op leeftijd -TV.
Kortom: eigenlijk het zelfde als de pas nieuwe publieke OMROEP MAX.
belegen belegen belegen

FNV-lidaf | 25-07-05 | 15:39

style.councillor 25-07-05 @ 15:32

nah, dan zat ik er in ieder geval niet ver van af :)
Moeten die B.N.-ers alleen nog maar leren bellen.

OoO | 25-07-05 | 15:36

@Zeurders. Waar heb je op gezocht?

@Lof: Als Sjek goede adviseurs heeft gehad, zou ik nog niet zo stellig zijn. Ik denk dat hij zelf nl geen arbeidsovereenkomst heeft met de VARA (arbeidsrecht), maar met zijn eigen BV. Dit conflict staat in het teken van overeenkomstenrecht. Iets geheel anders, dus.

Dat hij nog een probleem heeft de fiscus ben ik helemaal met je eens, maar staat hier geheel los van. En natuurlijk mag je geen geld weg laten vloeien, maar creativiteit kent geen tijd :-). Ik denk dat hij de laatste maanden flink wat investeringen heeft gedaan.

Dokter Spin | 25-07-05 | 15:35

LOL :)

Zeurders | 25-07-05 | 15:34

@OoO,
dit weekend hoorde ik een mooie opmerking.
Dit gebeurt er bij Tapla: "en nu gaan we er even tussenuit voor het programma".
Die opmerking sloeg de Spyker op zijn kop. 80% reclame met 20% programma's ertussendoor.

geitenneuker | 25-07-05 | 15:33

@nightwisher: mwah, voetbalrechten zal ze toch wel wat kijkers opleveren.

Zeurders | 25-07-05 | 15:33

@OOO
Je moet we de prioriteiten kennen van Talpa, het zal m.n. reclame zijn met beeldvullende BN-ers tussendor

style.councillor | 25-07-05 | 15:32

Had het leuker gevonden als ze had gezegd ''Wie is de mol, wie is de mol'' Dan had Jack het zeker nooit geloofd, hij in duo-presentatie met La Groothuyzen... nooit. En dan gewoon keihard op zen Latijn genaaid worden.

Locombia | 25-07-05 | 15:32

Jomanda contacteren is vragen om moeilijkheden.

Iovanni | 25-07-05 | 15:32

Je kan van Lucas zeggen wat je wilt maar dat is geen salon-socialist. Waar blijft zijn stukkie trouwens??

FNV-lidaf | 25-07-05 | 15:31

@FNV-lidaf
Nattuurlijk mislukt het. Er is meer voor nodig om goede tv te maken dan alleen een grote berg geld.

Nightwisher | 25-07-05 | 15:30

Bij Talpa bekruipt bij mij het gevoel van een avondvullend belspel met reclames er tussendoor.

OoO | 25-07-05 | 15:30

@Hangoudere

Precies...... want er is een grote diepe bron van geschikte kandidaten...
Moet het allemaal nog uitwerken maar die mw Keur kan binnenkort post verwachten hahahaha

FNV-lidaf | 25-07-05 | 15:30

@FNV-lidaf
Soort lullige SBS6 dus en dat is ook al zo armzalig als het om intelligentie gaat.

Hangoudere | 25-07-05 | 15:30

Ja wat moet de VARA ermee,die spijkerkop is toch al verroest,spijkers op laag water zoeken huh.Vindt je alleen die roestige dingen.

StyleTTo | 25-07-05 | 15:29

Het spijt me zeer.. maar ik denk sowieso dat dat hele Talpa mislukt... te belegen allemaal en van die presentatie ben ik niet onder de indruk. Het is het tuttigste van RTL4 en de TROS bij elkaar

FNV-lidaf | 25-07-05 | 15:28

@FNV-lidaf
Aha! Nou, dat wordt dan een megaklapper die nog jaaaaren door kan gaan!

Hangoudere | 25-07-05 | 15:28

@Dokter Spin,

dat kan alleen maar bij een eenmans zaak

geitenneuker | 25-07-05 | 15:27

@ Hangoudere!!!

Dat is NU het programma -idee.. op het oog correcte-types die ontmaskerd worden

FNV-lidaf | 25-07-05 | 15:25

Er is toch wel een ander te vinden met een ?ludieke? kop en een grote bek die kan sturen of wat?

. Amtrak 25-07-05 @ 15:06

ik zit nou niet bepaald te wachten op een 'Jeauling' of een 'Gordom' die de show zou moeten kunnen presenteren. Het concept is gewoon erg goed, en welke bek het moet presenteren maakt me niet uit, maar tot nu toe voldoet geen van de dekhengsten uit de stal de Sjon de Mol. Er is ook helemaal nix daar dat volgens mij de capaciteiten in huis heeft. Wat betreft cabaret steekt de VARA nog steeds met kop en schouders boven alle andere wannabees in TV-land uit, en dat zal de komende jaren niet veranderen. Talpa ziet wat in Jack's concept, maar ik heb m'n grootste vraagtekens gezet bij wat Jack ooit in Talpa zag/ziet/ooit zal zien. Als het de centjes zijn mag hij wat mij betreft inderdaad z'n handdoek in de ring gooien, en garnalen gaan pellen.

OoO | 25-07-05 | 15:24

@FNV: lukt me zo snel even niet, maar vul Spijkerman in en je komt een heleboel Spijkerman bedrijfjes tegen die ongetwijfeld niks met Sjaak van doen hebben.

Zeurders | 25-07-05 | 15:24

@FNV-lidaf
Hoe kom jij er bij dat Marcel van Dam een correcte socialist is? Ben je al zijn wandaden nou al vergeten? Ga maar eens aan de voormalige eigenaren van Exota vragen. Dat heeft de VARA ook miljoenen gekost. Over die andere twee wil ik het niet eens hebben.

Hangoudere | 25-07-05 | 15:22


Als die spijker bij mij werkte kreeg hij nog geld toe als hij opsodem......

kweenie | 25-07-05 | 15:22

@ Dokter Spin 25-07-05 @ 15:00
Dat heeft geen zin. Zijn contract loopt immers door. Dat betekent dat de fiscus gewoon beslag legt op de nog te ontvangen inkomsten.

Verder is het strafbaar om eigen vermogen aan een bv te onttrekken met als doel de fiscus (of andere schuldeisers) te ontlopen. Dat betekent dat hij aan zal moeten tonen dat zijn bedrijf realistische verliezen maakt. Aangezien zijn eigen personeelskosten de enige kosten zijn, is dat niet aantoonbaar. Zeker in een zaak waarin een bekende Nederlander betrokken is, zal de fiscus daar zwaar op in zetten. Hoe je het ook went of keert,
Jack legt het af...

Lof der Zotheid | 25-07-05 | 15:18

@Zeurders

Kan je een copy-paste maken van je zoekakties?

FNV-lidaf | 25-07-05 | 15:15

. Evil D. 25-07-05 @ 14:48
Bij een dergelijke constructie checkt de fiscus het percentage werkzaamheden/inkomsten bij de voornaamste opdrachtgever. Mocht je boven dat percentage zitten, dan beschouwd de fiscus dat als een werkgever en de rest als additionele arbeid. Dit geschil loopt volgens mij nu nog.

@ geitenneuker 25-07-05 @ 14:47
Ach ja, snelheid telt! (Zat toevallig net ff te f5-en, anders had de arbeid ook een vlotte reactie in de weg gestaan ;-) )

Lof der Zotheid | 25-07-05 | 15:12

Dan vraag ik me af waarom hij niet onder de normale werknemerswetgeving valt, waarbij elke vorm van contract verbroken kan worden, met inachtneming van de afgesproken opzegtermijn... ???

Eagle_Eye | 25-07-05 | 15:11

Wat een drukte om sjak, die kerel trok en sloot de gordijnen enkel wat is het probleem.
Wanneer leert men nou eens dat het de paarden zijn die de kar trekken niet de menner.
Er is toch wel een ander te vinden met een ?ludieke? kop en een grote bek die kan sturen of wat?
Drukte om niks.

Amtrak | 25-07-05 | 15:06

Na jarenlange trouwe dienst bij de VARA zo behandeld worden door je ex werkgever het is een schande. En ik ben het bijvoorbeeld niet eens met Karel dat een kutstreek weer typisch links ik. En als ik de comments zo lees denk ik dat geitenneuker het wel eens goed kan hebben. De productiemaatschappij van hem zal wel niet naar Talpa mogen vanwege het contrect met de Vara, Jack en een nieuw op te richten productiebedrijf wel. En wat die Jomanda betreft die is betrokken bij de dood van Milecam en die rechtzaak speelt ook de komende maanden. En eigenlijk vind ik spiritiueel lullen en zakken vullen, waarbij mensen dood gaan, van een andere categorie dan wat Jack doet.

spooky | 25-07-05 | 15:02

@LdZotheid
Indien de VARA een contract heeft met zijn productiebedrijf, ben ik benieuwd wie de gedaagde in dit geval is. Volgens jouw theorie zou dit Spijkerman BV moeten zijn. En als spijkerman BV slim heeft deze intussen het eigen vermogen weggesluisd naar een andere BV.

Dokter Spin | 25-07-05 | 15:00

@Lof der Zotheid
Kut.. u was me voor terwijl ik nog aan het typen was ( moet ook nog werken tussendoor).
Alsnog bedankt voor de iets wat meer duidelijke info

geitenneuker | 25-07-05 | 14:59

@Rabarberke hoor ik daar een spirituele samenzwerings-theorie?

Evil D. | 25-07-05 | 14:55

Die zender, heet die nog 'tien'? Want als die nu geen tien meer heet, dan wordt het allemaal nog enger. Dan heeft de zender alleen maar even tien geheten om het gelijk van Jomanda te bewijzen.

Rabarberke | 25-07-05 | 14:54

@Rabarberke en geitenneuker:
Ook en nogmaals Oeps! Jullie zullen wel gelijk hebben denk ik.

mecano | 25-07-05 | 14:52

Hmja Jack Spijkerman is ongelofelijk de lul. Dat is wat er gebeurt als je Goethe niet goed leest en je lepe ziel aan de duivel verkoopt :)

Rabarberke | 25-07-05 | 14:51

Wim Kan zei het al eens, 3x linksaf is ook rechtsom en daar is waar Jack nu terecht is gekomen. Doet me een beetje denken aan Wim Bosboom, die presenteerde voor de Vara een consumenten programma en die stapte in het begin van de jaren 80 over van de Vara naar de Tros. Hij werd door die zelfde Vara verketterd en belachelijk gemaakt en niet onbelangrijk, onze vriend Jack heeft in zijn radioprogramma "de steen en been show" daar vrolijk aan meegewerkt. Het verketteren zal wel niet zo hevig meer zijn als toen met dhr Bosboom gebeurde, maar link(s)e streken zal de Vara wel nooit afleren.

Karel Kruizenruiker | 25-07-05 | 14:49

@. Lof der Zotheid: Oeps, je zal wel gelijk hebben.

mecano | 25-07-05 | 14:48

@lof wat je zegt is het bekende verhaal wat Frits Barend ook gehad heeft. Jack doet via zijn bedrijf ook andere klussen dus dat 1 opdrachtgever gebeuren gaat niet op. En nu?

Evil D. | 25-07-05 | 14:48

@geiteneuker
Hoezo oud? ;-)
Paul WAS leuk. Als ik die twee geitenkneuters in die bijkamer van hem hoor zeiken, dan weet ik zeker dat kinderen veel schade toebrengen. Weet je wat er dan met je humoricoon-plakaat gebeurd? Die kan bij debiteuren-crediteuren geboekt worden onder 'afschrijvingen'.

Ruthie Lingle | 25-07-05 | 14:48

.DeRepubliek

Dat imago van Sjek heeft al een aadige deuk opgelopen, en hij zal echt moeten scoren bij Talpa, anders krijgt ie daar zonder meer een schop onder zijn pseudo-linxe reet van Oom John, en dan is Sjek uit gerangeerd in TV-land.

brutus68 | 25-07-05 | 14:48

@mecano,
klopt dat is bij gewone contracten.
Maar het kan zijn dat het in de mediawereld iets anders werkt (zou me niets verbazen).
Wat me nu trouwens inschiet.... de VARA betaald Jack helemaal niet --> hij krijgt geen geld van de VARA.
De productie maatschappij van Jack krijgt betaald en die betaald Jack. [ productie maatschappij opgericht door Jack, beheerd door Jack en met Jack als directeur en werknemer. 1 persoon in dienst en dat is de directeur --> Jack )

geitenneuker | 25-07-05 | 14:47

media *gaaaaaaaap*
Ben ik nou de enige die dat Hilversumse volk zn anus kan vanish-oxi-action-en?

oom govert | 25-07-05 | 14:47

@mecano
Onzin. Pacta sunt servanda. Het betreft hier geen arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur waarin de werknemer mag opzeggen met een termijn van 2 maanden of zo. Hier is sprake van een wederzijdse verbintenis met een duidelijke looptijd. En er staat nergens in de overeenkomst dat Spijkerman de overeenkomst mag ontbinden als hij elders meer geld vangt.

Rabarberke | 25-07-05 | 14:47

@ DeRepubliekNL
Zijn imago maakt niet zoveel uit, als zijn programma maar leuk is, dan kijkt iedereen wel.

tesslaatje | 25-07-05 | 14:45

. geitenneuker 25-07-05 @ 14:29
En op dit punt bijt Jack zichzelf op een hele lelijke manier in zijn staart... Je stelling over positieverbetering als grond voor contractbreuk gaat zeker op. Mits er sprake is van een arbeidsrelatie.

Nu heeft Jack, om minder belasting te betalen, een bedrijf opgericht. De VARA heeft een contract afgesloten met dit bedrijf. En een bedrijf kan zich niet beroepen op positieverbetering, hier is afspraak gewoon afspraak.

Mocht je je hierover al vermaken. Van het volgende lig ik dus echt dubbel. Het bedrijf zorgt er dadelijk voor dat hij zijn contract niet kan verbreken, maar hij heeft tenminste al geruime tijd een belastingvoordeel, toch? Niet helemaal waar... Deze constructies zijn fiscaal niet toegestaan wanneer je maar één opdrachtgever hebt. In dit geval dus de VARA. De fiscus heeft 'm dan ook vriendelijk verzocht om alsnog een ruimere bijdrage te storten....

Jackje is dus eigenaar van een bedrijf met een contract en daarbij geen enkel fiscaal voordeel.

Dat krijg je ervan als die linkse rakkers ook eens bijdehand proberen te doen. Bravo Jack! U krijgt dit jaar de Gouden Zwatelende en Eikelende pispot!

Lof der Zotheid | 25-07-05 | 14:42

Met een zo belangrijke inkomensverbetering (die de VARA niet wil volgen) kun je altijd van je contract af.
Verloren zaak voor de vara.
Maar ik begrijp Bakellende niet dat die niet bij Talpa -voor Spijkerman- gaat ehhh... ehhh.... iets gaat doen.
1,5 maal zoveel als hij nu krijgt (verdienen is iets anders) zit er misschien wel in.

mecano | 25-07-05 | 14:41

Het imago van de spijker wordt duur betaald...

WillemIII | 25-07-05 | 14:41

Wat ik vreemd vind is dat de VARA van ons geld krijgt om TV te maken. Ik vraag me dus echt af van de geestesgesteldheid van de VARA leiding, 250.000 euro per dag eisen? Dan ben je toch niet helemaal bij Lotje!!? En die geven wij dus geld, belasting geld, om TV te maken. Raar gevoel krijg je er dan bij. Je geeft een debiel toch ook geen geld om je huis te beveiligen, bijvoorbeeld! Een rechtszaak van de zotte!

auxy | 25-07-05 | 14:40

@Ruthie Lingle, jij ouwe muzikant van Paul blijf je af :-)
Ondanks hij wat minder grappige shows heeft gemaakt de laatste tijd, is en blijft hij een humor icoon.
Hij is wel degene die Filmpje heeft gemaakt de No1 comedy van NL.

geitenneuker | 25-07-05 | 14:38

Gezellig nieuws hoor dit. Is het een openbare zitting?

Evil D. | 25-07-05 | 14:37

oeps, 2x...1ste mag weg

DeRepubliekNL | 25-07-05 | 14:37

Het gaat de Vara helemaal niet om die centen of dat Jack voor Talpa werkt of dat ie kontraktbreuk pleegt. Met of zonder kontraktbreuk terugkomen naar de VARA doet ie en kan ie nooit meer. Het gaat de VARA veel meer om het imago van Jack, dat MOET kapot en dat gaat ook kapot... Beetje jammer John! Zit je daar met een dure loser opgescheept...

DeRepubliekNL | 25-07-05 | 14:36

Hee jongens.... HERKEN DE SALONSOCIALIST is anders wel MIJN IDEE hoor!

FNV-lidaf | 25-07-05 | 14:35

*zucht*
En dit noemen ze nieuws...
Niveaux zakt aardig...

DVDtjuh | 25-07-05 | 14:34

@geit

Die MOET er zelfs in.... Het geval Rosemoller is een goed voorbeeld van een verborgen camera situatie...
Doet ie het of doet ie het niet?
70.000 euri per maand aannemen OF gewoon gratis iets goeds doen voor de publieke zaak

FNV-lidaf | 25-07-05 | 14:33

@tesslaatje
Paul anders ook niet sinds hij zwanger is geweest.

Ruthie Lingle | 25-07-05 | 14:33

Herken de salonsocialist

Jeugdfeauteaux met corduroy, snorren, baarden, jenever en shaggies.

Feauteaux van heden, bestuurszetels, grachtengordelpanden, getrimde kapsels, hockeykinderen en zomerse buitenverblijven

style.councillor | 25-07-05 | 14:32

Het zijn net radijsjes. Rood van buiten maar wit van binnen, en als je er van eet proef je ze de hele dag.

Erikje | 25-07-05 | 14:31

@FNV-lidaf,
en Paul Rosenmuller? is die correct genoeg?

geitenneuker | 25-07-05 | 14:31

@geit

Talpa heeft in iig hele goeie advocaten. Met expeditie robinson is het ze ook gelukt

FNV-lidaf | 25-07-05 | 14:31

Hoop dat die cabaratiers niet meegaan en Paul de Leeuw een goed programma gaat maken met hun op de zaterdagavond.
Want Jack is idd niet grappig uit zichzelf.

tesslaatje | 25-07-05 | 14:29

Ik zie het probleem niet!
Contract breuk mag gewoon volgens mij, Mits men een verbeterde postie of salaris krijgt. Aangezien ik vermoed dat Talpa meer centjes betaald aan Shag Spykerman heeft de VARA geen poot om op te staan.
Iemand uit de media wereld hier? Zijn de contracten hetzelfde als de 'gewone' mens?

geitenneuker | 25-07-05 | 14:29

Nieuw programma-format voor de VARA.

"Herken de salonsocialist"

En dan zoiets van een panel....3 correcte types (bv Femke, Marcel en Fatima) en een verborgen camera

FNV-lidaf | 25-07-05 | 14:28

Ze moeten niet blijven zeiken en blij zijn dat ze van dat spijkerbommen hoofd af zijn.

vinque | 25-07-05 | 14:28

Hoe kom je bij dat het zomer is?
Als ik naar buiten kijk, kan je er beter de herfstmeligheid van maken!!!!!!

Matamores de Derde | 25-07-05 | 14:28

Dat wordt 10 jaar afbetalen..
Of 10 miljoen euro!

sjonniej | 25-07-05 | 14:28

missen ze dan een spijkerjack??? bij de vara?????????

roelofw | 25-07-05 | 14:26

Spijkerharde onderhandelingen (ja de zomermeligheid heeft toegeslagen) zullen volgen

style.councillor | 25-07-05 | 14:24

Maak het die man is niet zo moeilijk, hij werkt al voor talpa is dat al niet erg genoeg?

De Samoeraiiii | 25-07-05 | 14:23

Wat u en ons opviel in de media! Dat Jack Spijkerman niet grappig is, bijvoorbeeld.

De Vrolijke Kaafir© | 25-07-05 | 14:22

Hehe, die reclame is wel humor...

boktor | 25-07-05 | 14:22

250.000 Euri per dag ... lol ... heerlijk. God's wegen zijn ondoorgrondelijk.

Ruthie Lingle | 25-07-05 | 14:22

Ik had gedacht dat de Vara blij zou zijn om die idioot kwijt te raken...

knutsel | 25-07-05 | 14:22

Eens zien of het John de Mol zoveel geld per dag waard is....

TromboneFreakus | 25-07-05 | 14:22

Dit zou nog wel eens kudt voor Sjek kunnen uitpakken..., maar ik denk dat het de VARA gewoon om het geld gaat, ze proberen gewoon John de Mol nog een poot uit te draaien...

brutus68 | 25-07-05 | 14:21

veel ingestraald water drinken Jack! dat helpt! (ook tegen die zweetvoeten van je)

jopie4500 | 25-07-05 | 14:20

Vara is goed in het spijkers op laag water zoeken.

style.councillor | 25-07-05 | 14:19

Al die rode rakkers weten als geen andere hun zakken te vullen. Kok, Nou deze ´komische´man weer. Het enige dat kijkcijfers trok was zijn cabaretvrienden en daarom keken veel mensen naar het einde van zijn programma.

D.Bader | 25-07-05 | 14:18

Jack loopt tien over rood aan

style.councillor | 25-07-05 | 14:17

Man... wat een gezever...
Laat de VARA eens leuk tv gaan maken.

~Pyro~ | 25-07-05 | 14:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken