Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pas op, auto opruimen!

Nederland schoon!We hebben er weer een pracht van een nieuwe wet bij. Zo mag je vanaf 1 januari aanstaande geen losse voorwerpen meer in je auto laten rondslingeren. Pardon? Je mag toch zeker zelf weten of je je wagen gebruikt als rijdende pedaalemmer. Neen, stelt verkeersminister Peijs. Niks geen stratenboek, flesje water dan wel een honkbalknuppel op de hoedenplank. Uw heilige koe dient er straks van binnen spik en span uit te zien!

Reaguursels

Inloggen

Goh, ik dacht dat het CDA minder regels wilde, nu komt er weer 1 bij.

2amazing | 20-07-05 | 08:51

Ik zou willen dat die vervelende geblondeerde snelwegschlet eerst iets aan die kudtfiles van d'r deed. En daarna die elektrische melkboer uit haar rimpelige pruim halen; hij schudt haar weinige hersens gans dooreen!

pennestront | 20-07-05 | 07:41

Wat krijg ik hier een baarvaderversnavelaar van. Geweldig, Peijs! Je bent weer in het nieuws, publiciteitshoer en dat niet alleen: straks weer, omdat de eerste honderden bekeuringen worden uitgeschreven omdat er le-vens-ge-vaar-lijke spullen als kleenex, bolletjes gedroogd snot, een krant, lege koffiebekertjes en misschien wel een foto van JOU in de auto's wporden aangetroffen. Blij dat er een competente regering is, die hoofd- en bijzaken weet te scheiden. Ik weet genoeg: Nederland voor de fundi-moslims, Peijs snel onder een burqa en BEK HOUDEN. Deze troel wordt ook nog betaald, van mijn en jullie centen.... wat een drama...

vraagstaart | 19-07-05 | 22:11

Wel es een pakje Stuyvesant met een v0 van 140 km/uur door een auto zien vliegen? Of een doosje ticktac? Die verraderlijke witte snoepjes veranderen plotsklaps in dumdumkogels!

President Babboe Bab | 19-07-05 | 22:03

Ik voorzie een forse groei van zwarte cleaning stations.

Return of the Beasjt | 19-07-05 | 21:50

Paars krokodilletje voor Peijs!

Nooit meer slapen | 19-07-05 | 21:23

Dat krijg je met wijven op Verkeer. Binnenkort zijn al die geurtjes verplicht in de auto. En als je toevallige een vette scheet heb gelaten, kost je dat op z'n minst 100 euri. Stom kudtwijf. Ze zijn achterlijk in dit land. Ben benieuwd welke geytenwollensokkenimbeciel nu weer met een onderzoek is gekomen.

vanrechtsheeftvoorra | 19-07-05 | 21:06

Lieve mevrouw Peijs,

Eerst krijgen wij smurfen op de fiets van rechts voorrang waar veel mensies zich niet aan houden,zodat ik morgen noodgedwongen maar met de AUTO een fijn stukje ga rijden met m`n vriendjes.
Gaat u mee,lieve mevrouw Peijs?
Ik heb nog wel een plekje in mijn autootje voor u.....

..... op de hoedenplank!

Smurfin | 19-07-05 | 20:39

dat wordt dan uniformknopen rapen want niemand heeft iets te zeggen over de inhoud van mijn auto. Ik stel me zo voor te worden aangehouden door een derde generatie Marokkaanse dubbel gepaspoorte vrijwel onverstaanbare agent van politie met een vlasblonde schaapachtig lachende Nederlandse collega. Godzalmenaaie, wie maakt me dan wakker uit zo een boosaardige droom?

Frag Ment | 19-07-05 | 20:16

Zo is het Kees, dan heeft de dokter lang zoeken.

Iovanni | 19-07-05 | 19:58

En de schatkist wordt zo met 350 Miljoen gespekt per jaar, daar kun je weer een paar projectjes ( HSL, Betuwelijn) duurder door uit laten vallen, kom op , we verhalen het op de burger.......

bondje33 | 19-07-05 | 19:55

We leven al jaren met vrouwelijke ministers van verkeer.
Die zorgen al jaren voor nog meer idiote regels.
Tijd voor een man op dat ministerie? Jos Verstappen? (heeft toch niets te doen)

gompie | 19-07-05 | 19:23

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT!!! Het is geen vliegtuig cockpit ofzo!

timbo | 19-07-05 | 19:20

Hahaha t`is toch niet te geloven, hoe krijgt die supersnol het in die winderige droogkoker van haar om dit te bedenken.Straks verplicht ze het nog om de auto te wassen.hahaha dit is natuurlijk alleen in Nederland mogelijk.

dou normoal | 19-07-05 | 18:36

Dus in het vervolg gewoon die bierblikjes uit het raam

LuckyD | 19-07-05 | 18:34

En wie heeft het gotverdomme verzonnen om dat opgewarmde lijk minister van verkeer te maken. Als ik zo naar die kop kijk zijn het 9 van de 10 keer dat soort figuren (120 plussers) die altijd met 80 op de linkerbaan rijden, spontaan van baan wisselen zonder ook maar even te kijken, in de bebouwde kom een bocht nemen en daar 30 seconden over doen, bij stoplichten wegtrekken waarbij je je dan afvraagt of het niet misschien een trapauto is.
Laat ze lekker de afwas gaan doen, daar heeft ze vast meer affiniteit mee.
De betontyfus voor dr, achter een hartklep.

Kees Kogel | 19-07-05 | 18:25

Dus dames opruimen uw kunstlullen,dildo,s en sexy kleding,laat de condooms niet langer slingeren,want Min Peys komt je persoonlijk een pak SM geven!

nummertje | 19-07-05 | 18:17

Wat komt hierna?

Regels over hoe vaak je mag schijten? Hoe vaak je seks mag hebben? Hoe vaak je de straat op mag?

Kom op zeg. Ze draven door. Ze hebben geen recht op controle. Ze onderdrukken.

Mensen zijn vrij geboren en zouden vrij moeten zijn in hun handelen.

Als ze zo doorgaan dan nemen ze alle vrijheid weg. En het zijn ook maar mensen dus ze hebben die rechten niet.

Het zijn mensen die zich georganiseerd hebben. In principe zijn die organisaties crimineel. Omdat ze fundamentele burgerrechten wegnemen.

Ze zouden eens bij zichzelf te rade moeten slaan waar ze uberhaupt mee bezig zijn.

Ik heb geen auto. Zou ik een auto hebben dan zou ik er een grote bende van maken. Alleen al omdat ik het recht heb daartoe.

Niemand en dan ook niemand heeft het recht om rechten af te nemen van mensen.

Al spreek je over de hoogste macht.

dannysla | 19-07-05 | 18:13

Ophoeren met die stoeptegel.
Die knurften in die apenpakkies willen dus echt niet serieus genomen worden.
In mijn auto blijft het een pleurisbende, en die boete neem ik met een glimlach aan.
Ongezien de tyfus met ze.

Kees Kogel | 19-07-05 | 18:00

is dit zoveelste irritatie opwekkende regeltje mischien bedacht om de wat labielere mede mens over de streep te trekken om ook maar eens een creatief met een flesje hugo boss te worden?

je zou toch inmiddels gaan denken dat de overheid zijn burgers helemaal niet aardig vindt.
rare situatie, ze zitten daar nota bene om te doen wat wij zouden willen dat ze doen maar ze doen eigenlijk alleen maar dingen waar je op zijn zachtst gezegd heel erg kriebelig van wordt.

dirtyoldviespeuk | 19-07-05 | 17:37

Ze kan doodvallen. Zodra ze de helft van mijn autokosten betaalt(door simpelweg de overbodige belastingen af te schaffen) mag ze misschien eens wat zeggen. Tot die tijd ongezien de tyfus mejuffrouw de minister...

TM | 19-07-05 | 17:32

Een vrouw als minister van verkeer...

dan vraag je om moeilijkheden...

Eagle_Eye | 19-07-05 | 17:10

De agenten mogen zelf inschatten of het voorwerp in de gevarenzone valt. Juist ja. Jongetjes die hun gezag moeten ontlenen aan hun apenpak (omdat hun puistenkop alleen maar lachlust opwekt), die elke morgen weer moeten nadenken aan welke voet de linkerschoen ook weer moet, gaan bepalen of een voorwerp in MIJN auto gevaar oplevert.
.
....?
.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

De Vriendendienst | 19-07-05 | 17:01

@petert r de dooi
Denk dat ik dat ook maar weer ga doen. Houd ik mn auto lekker schoon

quickshare | 19-07-05 | 16:45

Gooi ik al mijn afval maar weer het raam uit, is een stuk veiliger...

Peter R de Dooi | 19-07-05 | 16:43

flauw hoor

quickshare | 19-07-05 | 16:38

Misschien moeten we die Peijs ook maar preventief ergens achter een boom vastplakken zodat ze niet per ongeluk wordt aangereden door een of andere verwilderde burger met schuim op z'n bek.

PredatRazor | 19-07-05 | 16:17

Bron: RTL.nl
---
Bron van zorg
Volgens de Inspectie van Verkeer en Waterstaat zijn losse voorwerpen in auto's al jaren een bron van zorg. Ook de ANWB pleit al langer voor een verbod. Automobilisten die na 1 januari 2006 nog zware voorwerpen in hun auto laten slingeren, kunnen een boete krijgen. Agenten die controleren schatten ZELF (???) de situatie in of voorwerpen een gevaar kunnen opleveren. Voorwerpen als een teddybeer of een pak zakdoekjes vallen niet binnen de gevarenzone.
---
Onderzoek
De nieuwe regel komt voort uit een onderzoek van de inspectie naar rolstoelvervoer. De gespen zaten soms niet goed vast. Die zijn behoorlijk groot, dus als die tijdens een ongeluk naar voren vliegen, kan dat behoorlijk wat letsel veroorzaken. De Inspectie legde toen meteen de link naar losse voorwerpen in de auto.
---
Ik snap niet dat gelijk iedereen de dupe moet worden van een stel idioten die geeneens een rolstoel vast kunnen gespen.

Calzone | 19-07-05 | 15:55

of gewoon een extra grote doorzichtige hoofdsteun die alles opvangt

raaveer | 19-07-05 | 15:54

Hmmmm 14 % van de ongelukken wordt veroorzaakt door dronken automobilisten. Misschien moeten we die 86 % nuchtere idioten van de weg af halen. Verbetering van de verkeersveiligheid van > 400%.

Ideetje voor Peijs?

C2H5OH | 19-07-05 | 15:08

Mensen ik wil serieus verhuizen, zometeen moet ik me lul nog links gaan dragen...

Pink Tronic | 19-07-05 | 15:00

@holistic
Je snapt het niet, het is juist de bedoeling dat je je auto aan de achterbank vast maakt. Slingert-ie niet meer rond.

Hangoudere | 19-07-05 | 14:36

Leuk die opbergvakjes, maar als je over de kop gaat blijven die ook niet dicht zitten. Wat nu? Alles vastplakken met ductape en/of secondenlijm? Jesus Peijs, wat doe je me aan? Ik heb altijd geleerd dat een auto een vervoersmiddel is, of wordt dat nu ook veranderd in een personenvervoersmiddel? Als iemand als gevolg van rondvliegend materiaal in een auto een verwonding oploopt, is dat zijn of haar eigen risico. Hoeveel mensen gaan hier trouwens per jaar aan dood? Stompzinnig id dit, dan kan je net zo goed ook zijwieltjes op alle fietsen verplichten! Je bent gvd mijn moeder niet!!!

Calzone | 19-07-05 | 14:33

bij een echte noodstop knalt je hoofd met een enorme vaart op je borstkas of in de airbag, ik zeg met duct tape vastmaken dat hoofd.

In mijn auto zit de achterbank zelf los, waar moet ik die aan vastmaken ?

holistic river | 19-07-05 | 14:13

wel een nieuw excuus erbij: "Ja sorry, ik moest een noodstop maken want ik was even druk bezig m'n stratenboek veilig op aan het bergen."

holistic river | 19-07-05 | 14:10

Wil ik m'n auto aan de nieuwe wet laten voldoen moet ik er voor betalen.
a) meer als 1 kuub troep afleveren bij de stort is betalen.
b) Hoedenplank vastzetten kost ook geld.
c) En wat de achterbank betreft. Die wordt op z'n plaats gehouden door 2 kuub lege blikjes.

Moet ik nu ook alles wat in de kofferbak ligt vastzetten? Die dingen kunnen immers bij een frontale dwars door de achterbank heenvliegen! Hoe moet ik mijn boodschappen meeneemen? En hoe zit het met vakantie? Moet ik de koffers ook vastmaken? Zoveel vragen......

Sjaannet | 19-07-05 | 13:59

Moet een hond dan in een kinderzitje of een gordel om?
Mogen kinderen niet meer met speelgoed spelen in de auto?
Krijg een parkeerbonnetje een plakstrip?
Mag ik als ik stilsta (Mc Donalds food)eten?
Word thuisbezorgen dan gesubsidieerd door de overheid?
Kortom; [email protected] met die Peijs!!!

Calzone | 19-07-05 | 13:56

Nee en die zak met donuts op de passagiersstoel van een politieauto mag wel?????

-=PyP=- | 19-07-05 | 13:47

Ik vind dat het "3 strikes out" principe moet worden ingevoerd in de regering.
Als een minister 3 maal komt met een voorstel dat er uiteindelijk niet door komt dan moet hij of zij vertrekken.

Nightwisher | 19-07-05 | 13:38

Hahahaha, dit is niet serieus.
toch? wel?
Is peijs aan de slik?
moet dit het respect voor de polisie verhogen, hallo meneer waar gaan wij heen zo met die blikjes op de grond, en ik heb u al vaker gezegd die wc rol in het dashboard kastje?
Och wel de juten nemen dit niet serieus toch? wel?
Je legt hem toch gewoon weer op de vloer als een juut je staande haalt voor een dergelijk vergrijp.
Wie haalt de Nederlandse politiek uit zijn lijden, het is nu officieel gedegradeerd tot verjaardag en dronkemans niveau regeren.
Peijs lieverd je bent het kwijt houd de eer aan jezelf, als je niet met iets beters kan komen om je kudt functie te vullen kun je beter gewoon optyften.
Ik wil ook regeren, ik kan ook regeren, doe mij die centen dit niveau trek ik ook wel.
kappen nou he, bij elke officiële aanvraag moet ik me paspoort laten zien, ze lachen me uit, Hollander hahahaha moeten we je helpen met plassen?

Amtrak | 19-07-05 | 13:36

Godgloeiende wel heb ik ooit! Krijg ik een schrijven van de officier van justitie.
Er staat nog wat open van mij. 480 euro wegens het verzaken van 3 keer de afwas doen op tijd... Tevens het verzaken(art 145.) van het stofzuigen in achterkamer.
scheet laten 150 euri.. auto niet opgeruimt.127 euri.
laat de pedos maar lopen en geef maar verlof aan tbs erts.
Ons burgers zijn een gevaar voor de samenleving. wand wij ruimen niet genoeg op. lol

ar_de_b | 19-07-05 | 13:28

Gelukkig heb ik een "bedrijfsauto", als het wetsvoorstel met daarin personenauto toch doorgaat blijf ik dus buiten schot.

desalniettemin vindt ik het toch wel weer een origineel idee om de staatskas te spekken... ik denk dat ik meer spullen in de auto dan in mijn huis heb liggen

japiejo | 19-07-05 | 13:13

Als je niet durft te leven of sterven, gaan dan lekker beschermt wonen op de hei.
- ongelukken zijn gunstig voor de overbevolking, wat is erger: jaren in de file staan of gewoon doodgaan ? :)
- hef verkeers drempels op
- schaf max snelheid af
- ontsla 75% politie, laat ze lekker een echte baan gaan zoek. Motto: minder blauw op het kantoor.
- stuur balkenende-clubje met sabbatical , om het land enigzinds te laten herstellen van de schade die ze aanricht.

PredatRazor | 19-07-05 | 12:35

shit, je mag geen Karla Peijs meer in de regering hebben. Bij onverwachte wetgevingen kan zij voor enorme schade zorgen....

what's next: max snelheid 80km/h ??

holistic river | 19-07-05 | 12:32

Kan begrijpen dat als je niks te doen hebt, je zulke onzin gaat verzinnen. Betuwelijn.

PredatRazor | 19-07-05 | 12:17

Straks moet je een helm in je auto dragen...

Maar gaat de MILF ook wat doen aan die stikkers op de ruiten van auto's? Wanneer een ruit springt bij een botsing blijft al het glas aan de stikker zitten er wordt het gelanceerd alware een ninja-ster. Leuk dagje Hellendoorn, een nieuwe attractie.

Jan onder Modaal | 19-07-05 | 12:14

een vrouw met verstand van auto's, die peijs.

Leon G | 19-07-05 | 12:12

Ze gaan zelfs nog verder las ik zojuist:

---

Peijs verbiedt dieren in de buurt van wegen

AMSTERDAM - Om de veiligheid van auto's te verhogen mogen vanaf 1 januari 2006 wilde dieren zich niet langer in de buurt van een rijdend voertuig begeven. Egels, herten en andere, bij een botsing of noodstop gevaarlijke, dieren mogen niet meer in of rondom een personenauto rondslingeren.

Karla Peijs.

Minister Karla Peijs (Verkeer en Waterstaat) heeft deze maatregel laten vastleggen in het nieuwe voertuigreglement. Loslopende dieren in de buurt van auto's kunnen bij onverwachte bewegingen op de weg voor ernstig letsel zorgen. Vaak vliegen deze dieren dan met een enorme kracht door of rondom de auto met alle gevolgen van dien.

---

Goede actie van Peijs!

exhxv666 | 19-07-05 | 12:04

Ze gaan zelfs nog verder las ik zojuist:

---

Peijs verbiedt dieren in de buurt van wegen

AMSTERDAM - Om de veiligheid van auto's te verhogen mogen vanaf 1 januari 2006 wilde dieren zich niet langer in de buurt van een rijdend voertuig begeven. Egels, herten en andere, bij een botsing of noodstop gevaarlijke, dieren mogen niet meer in of rondom een personenauto rondslingeren.

Karla Peijs.

Minister Karla Peijs (Verkeer en Waterstaat) heeft deze maatregel laten vastleggen in het nieuwe voertuigreglement. Loslopende dieren in de buurt van auto's kunnen bij onverwachte bewegingen op de weg voor ernstig letsel zorgen. Vaak vliegen deze dieren dan met een enorme kracht door of rondom de auto met alle gevolgen van dien.

---

Goede actie van Peijs!

exhxv666 | 19-07-05 | 12:04

:/

Faach Viechuur | 19-07-05 | 12:01

@Peterrrr{*} Weet je dat we beter allemaal lekker thuis kunnen blijven het hele jaar. Dat scheel waarschijnlijk 3 doden in het verkeer. Deze regering is een beetje ziek.

PredatRazor | 19-07-05 | 12:00

@Kees-D:

-

Bij optie 2 krijg je dan weer een bekeuring voor miljeu-bevuiling

.Clieceaux | 19-07-05 | 12:00

Jan-Kees Said: "Weet je wat? Ik zeg: Peijs, wijfie, moedig besluit. Waarschijnlijk is het nodig om je wagen een beetje netjes te houden, maar zijn de meeste mensen te dom om dat te beseffen. Totdat ze een rondvliegende laptop tegen hun kop krijgen en DOOD gaan".

Hoe krijg je het voor elkaar een laptop tegen je kop aan te krijgen, leg jij je fleptop op je hoofdsteun ofwat?

.Clieceaux | 19-07-05 | 11:57

@ spooky.
Ja, moet je doen.
Wel ff een dealtje maken wat we per bekeuring op onze bankrekeningen bijgeschreven krijgen.:)

Shit en ik had net een kunstkudt gekocht om lekker naar het bos te rijden en effe te gaan ragge. Zal de veiligheidsgordel wel gebruiken om haar vast te zetten.

ipje | 19-07-05 | 11:46

Zucht!! Weer moet ik hier alles gaan uitleggen!! Want wat denken jullie nou eigenlijk wat de volgende stap is? Allemaal je ogen dicht tijdens het rijden, anders word je maar afgeleid!
Hoewel... sommigen doen dat kennelijk nou ook al.

Hangoudere | 19-07-05 | 11:41

Is voor je eigen veiligheid. Weleens een foto gezien van iemand die keurig door een airbag werd opgevangen en vanachter door een geluidsbox werd geraakt? Mijn hoedeplank is sindsdien leger dan leeg!!!

Peterrrr{*} | 19-07-05 | 11:36

Dat gaat nog een leuke worden trouwens, als je voor de gein kijkt naar mensen die op vakantie gaan dan zitten die auto's werkelijk afgeladen vol, dat zou dan ook niet meer mogen?!

Galileo | 19-07-05 | 11:33

dat krijg je als je altijd maar weer een vrouw op 'verkeer zet'.
Zijn we overigens wel van alle tissue-dozen, knikkende honden en lonsdalebaseball petjes af,die op de hoedenplank liggen.

Weeraanmelden | 19-07-05 | 11:30

HEt mileu zal er inderdaad niet mee geholpen worden. ik kan me voorstellen dat er mensen liever een blikje uit het raam gooien als een boete risceren voor het blikje in de auto te hebben... ook niet goed te keuren maar ja... in deze bare tjden is de portomonee erg belangrijk voor de burger...

Timm | 19-07-05 | 11:28

Ik ben een keer met mijn Alfa 145 rechtstandig over de kop geslagen. Die auto lag vol met troep, stratenboeken en paraplu's. Dat ik nog leef & niets mankeer, heb ik te danken aan mijn gordelspanners en de veiligheidskooi. En niet aan ministers die niks beters te doen hebben.

We gaan wel de verkeerde kant uit, als ook "rechts" voortdurend meer wil reguleren, verbieden & beboeten. Zelfs iemand als fuckje wil bekeuringen voor knipperlichtjes. Kun je zelf wel rijden, meissie?

Iovanni | 19-07-05 | 11:28

Ik zal het ministerie eens mailen over die valhelm dat vinden ze vast een goed idee met dank aan [email protected] en Hellfire

spooky | 19-07-05 | 11:28

Voortaan gaat alle losse rotzooi linea recta het raam uit.

Frank Scenario | 19-07-05 | 11:23

Je kan het ook omdraaien natuurlijk.... valhelm verplicht in de auto, is ook makkelijker te controleren

Hellfire | 19-07-05 | 11:17

Wat ik wel weet is dat dit niets met veiligheid te maken heeft, maar wel met boetes uitdelen en opbrengst daarvan. Dus weer meer Melkertmuiltjes van de politie die je dagelijks naaien waar je bij staat. Waar gaat dit naartoe deze debieltjes in het kabinet ? Het verplicht dragen van een rood t-shirt in het verkeer want dan val je beter op en dat is veiliger... Kunnen we dit kabinet is niet grondig outsourcen of marktwerking toepassen op deze wanpresterende klaplopers ? Autistische beuzelaars. Kompleet de weg kwijt.

PredatRazor | 19-07-05 | 11:15

Ze weten van ellende ook niet meer wat ze moeten verzinnen.

Lambik | 19-07-05 | 11:09

Dus nu mag je kiezen uit twee boetes:
A) troep in je auto of
B) alles het raam uit keilen

Welke is de duurste ?

Kees-D | 19-07-05 | 11:09

Godgeklaagd deze regering. Nederland is een mooi land... om te emigreren. In Nederland is het zo dat je heel veel niet mag. Wat je wel mag is verplicht.

PredatRazor | 19-07-05 | 11:09

Trouwens: een hoed op hoedenplank, mag dat wel?

Jan-Kees | 19-07-05 | 11:08

Wat een kudtwet. Waar blijven onze kwartjes van Kok?

Wegwerpaansteker | 19-07-05 | 11:08

Als dit wordt ingevoerd, dan gooi ik mn auto helemaal vol met troep.
Denk maar niet dat ik me hier iets van aan ga trekken.
Als ze me een boete willen geven laat ik het voor de rechter komen.
De overheid heeft zich niet te bemoeien met mijn priveleven. Als ik een bende van mijn auto wil maken, dan is dat mijn verantwoording.
Het enige wat ik kan voorstellen is dat de grond bij de bestuurdersstoel vrij moet zijn (het al genoemde flesje dat onder het rempedaal kan raken.
Voor de rest is het puur eigen verantwoordelijkheid.
Geen bemoeizucht.

Dadelijk komt er nog een wet die verplicht dat je je haar kamt voor je in de auto gaat zitten. (om schrikreacties te voorkomen)

Quacka | 19-07-05 | 10:49

Als ik m'n MX3-V6 met 240 in de meur boor dan houden we 1 harmonica over met NOG STEEDS onder de stoel 1 ijskrabber. Het is godverdomme niet te geloven.

ViPER | 19-07-05 | 10:40

Maar hoe moet je losse spullen nu nog meenemen in de auto? Vastspijkeren aan een stoel?

Wie heeft er op dat mens gestemd?

Iblis | 19-07-05 | 10:39

@McCool.

je moet de hond niet straffen voor het gedrag van zijn/haar baas.

Boomer | 19-07-05 | 10:31

"Losliggende voorwerpen in de auto kunnen bij onverwachte bewegingen op de weg voor ernstig letsel zorgen. Vaak vliegen deze spullen dan met een enorme kracht door de auto met alle gevolgen van dien."
Let op "Vaak vliegen", laat het onderzoek maar zien... Oh, het is er niet...

Tor | 19-07-05 | 10:30

Zo lang alleen de telegraaf en zelfs de persberichten van V&W niks zeggen neem ik het niet zo serieus en plem er iets offtopic tussen door. Persberichten V&W
www.verkeerenwaterstaat.nl/cgi-bin/nie...

Een Amerikaans congres lid doet van dik hout zaagt men planken, gewoon een atoombom op Mekka als moslims nucleaire aanvallen doen op amerikaanse steden. Ik zie WOIII al voor me. Verder is het natuurlijk fair en balanced Fox, neem er dus een zoutmijn bij als je het leest.
www.nu.nl/news.jsp?n=560103&c=...
www.foxnews.com/story/0,2933,162795,00...

spooky | 19-07-05 | 10:30

Mijn auto (een station) heb ik gekocht omdat ik daar zo handig mijn fiets of sporttas in kan gooien. Eerlijk is eerlijk zo'n fiets kan je aardig raken bij een botsing maar op deze manier heeft een auto met laadruimte nul zin. Misschien een omweg om de SUV minder populair te maken? Het blijven per slot van rekening wel ambtenaren.

ffwd | 19-07-05 | 10:28

@Fuckje,

Laatste keer dat ik met een trein ben geweest was nadat ik terug kwam van een house party. Om 7 uur 's ochtends tussen de dagjes mensen op weg naar Bobbyjaanland e.d. Wat een ramp. Treinen moeten gewoon verboden worden. Allemaal in de auto en bevuilen die handel!!!

BBR | 19-07-05 | 10:28

Laten we het voor de gein eens hebben over de "voordelen" van het openbaar vervoer. Vooropgesteld, ik zou het met opa-B eens zijn, ware het niet dat de trein ongeveer even duur is als een autorit (pak em beet Groningen - Maastricht, niet rijdende in een slurpende SuV). Geen coole luide muziek in de trein, geen asbakken,
wél rondrennende kudtkinderen met een grote bek, constant problemen met de hardware als ze sowiso al rijden en het personeel voor de verandering wel eens wil werken. Onveilige stations, wederom zonder asbak, steeds minder loketten maar een automaat waar je je oma niet aan wilt zetten. Mag ik al stoppen ?
Conclusie, zolang je nog eigen baas bent in de auto, stap ik niet meer in de trein.
Dus Peijs, blijf met je poten af van onze heilige koe, milieu- en veiligheids aspecten ten spijt.

knutsel | 19-07-05 | 10:27

Wat een gigantische H*er!! Hier wordt ik echt kwaad om zeg.. De eerste agent die mij gaat bekeuren daarvoor zal ik blijven achtervolgen tot zijn dood. sjonge jonge

McCool | 19-07-05 | 10:26

@mallebabbe

Finland! Mooi, rustig én de belastingcenten worden aan zinvolle dingen besteedt. ;)

deftones | 19-07-05 | 10:24

De dingen zdie ik meestal op de hoedenplank zie liggen zijn van die knikkende hondjes en van die gehaakte hoedjes met een rol wc-papier. Ik vrees dat die niet echt in de categorie dodelijke projectielen vallen.
Wat weer een gezeik. HOU OP MET DIE KUTREGELTJES EN LAAT MENSEN ZELF DENKEN!!!!!!!!!

DickieDick | 19-07-05 | 10:22

Gelukkig, ik heb geen auto. Heb namelijk een brommobiel. Straks even lekker toeren op de A2. Boterhammetjes op de passagiersstoel, thermofles ernaast.

Boomer | 19-07-05 | 10:22

Dan vind ik dat ook alles in de bus tram of metro vast moet zitten, of is een rondvliegende kinderwagen in een bus niet gevaarlijk?? Waarom alleen weer voor personenauto's?

Anti74 | 19-07-05 | 10:21

@ Thora, 10.14. Het is inderdaad geen lekker wijf, maar een kansloze vent ?

Apollo | 19-07-05 | 10:20

@deftones
landverrader, waar zit je? kom je opzoeken!

mallebabbe | 19-07-05 | 10:19

[email protected]
Zeg, d'n echte Herman kan diejen gast van d'n 16hp goe waarderen. Mor die klootzakken zijn in de Leie gevonden, d'r kwam n'n Woven Hand voor terug.

*steekt Bart Peeters aan met mijn zippo*

Ruthie Lingle | 19-07-05 | 10:19

@El Gringo,
waar k me in het verkeer aan erger, en dat valt me steeds vaker op, is dat de meeste automobilisten hun richtingaanwijzer steeds minder gaan gebruiken. Dat is pas echt gevaarlijk, en dat zou beboet moeten worden door surveillerende pliessie, maar die zie je niet!

fuckje | 19-07-05 | 10:18

Heerlijk deze berichten... Dit zijn altijd goede reminders waarom ik geëmigreerd ben. Succes ermee Nederland!! hahahaha

deftones | 19-07-05 | 10:16

Karla Peys had beter kleuterjuf kunnen worden dan minister. Als kleuterjuf kun je mensen behandelen als kleine kinderen, als minister heb je te maken met volwassenen. Zeker in dit geval.
-
Zoals Flapdrol al zegt, er zou meer aan de eigen verantwoordelijkheid van de burger overgelaten worden. Dan is dit een mooi voorbeeld van hoe het niet moet. De overheid zou eens wat meer moeten nadenken over haar rol. Niet alles willen vastleggen in regeltjes, maar zich alleen met die dingen bemoeien waar de individuele burgers niet uitkomen. Nee, dat is geen rechts gebral, want in mijn optiek horen sociale zekerheid en belastingen daar ook bij.
-
Bij automobilisten hebben we het over volwassenen, die prima in staat zijn hun eigen keuzes te maken over welke risico's zij willen lopen. En als ze de verkeerde keuze maken, is dat uitsluitend hun eigen probleem. Wie een laptop tegen zijn hoofd krijgt als hij hard remt, kan alleen zichzelf de schuld geven.
-
Laat iedereen lekker doen waar hij zelf zin in heeft, zolang een ander daar geen last van heeft. En alleen in dat laatste geval ligt er een taak van de overheid. Daar heeft regelgeving een functie. Voorbeeld: bullbars (die grote metalen rekken) voor op sommige auto's. In Nederland is de kans dat je plotseling loslopende koeien of andere grote dieren op de weg tegenkomt dermate klein, dat die niet opweegt tegen het gevaar dat bullbars vormen voor voetgangers bij een aanrijding. Prima dat die dingen verboden worden dus. Maar als ik een stratenboek naast mij op de bijrijdersstoel neerleg, is dat mijn zaak. Als ik bij een ongeluk betrokken raak, heb ik alleen zelf last van dat ding, de andere betrokkenen merken daar niets van.
-
Als dit kleuterwetje van Peys echt doorgaat, kunnen we in de toekomst nog meer verboden verwachten van dingen die "gevaarlijk" zijn maar waarvan je echt alleen zelf last hebt als het mis gaat: parachutespringen, vuurwerk afsteken (en dan heb ik het dus niet over die randdebielen die vuurwerk naar anderen gooien), fietsen, auto- en motorsport, alcohol, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
-
Laat iedereen lekker zijn eigen leven vormgeven, alleen als je daarmee een ander lastig valt kan de overheid bemiddelend of wetgevend optreden. Scheelt reaguurders ook weer een hoop stress, niet meer dit soort onzinwetjes om op te reaguren.

El Gringo | 19-07-05 | 10:15

Wanneer wordt Peijs een keer opgeruimd? Heeft ze echt niets beters te doen dan dit soort belachelijke kansloze ideeën te verzinnen???

Nightwisher | 19-07-05 | 10:14

dat wordt nog wat in de volgende zomervakantie.. Massale aanhoudingen in 't gehele land. Haha wat een kansloze vent..

Th0raZin3 | 19-07-05 | 10:14

@BBR,
je vergeet nog alle mensen die gelijk bginnen te snurken als die kudttrein het station verlaat, zeurpieten of het raampje dich mag, al die hinderlijke telefoons, die deur die maar open en dicht gaat, vretende mensen, open bekken, zeurende jankende kids;
wij hebben ons grijs dieseltje maar gehouden tot de dood erop volgt....

fuckje | 19-07-05 | 10:12

Ik ga denk ik mijn ramen maar rondom blinderen. Niet omdat ik dat zo 'stoer' vind, maar omdat oom agent dan gelijk geen tiefus meer ziet. Kom maar op met je voorstellen over rommel, jongeren die niet meer bij elkaar in de auto mogen en dat soort meuk. En sowieso, geldt dit nou alleen voor de hoedenplank? waar de neuk moet mijn hoed dan heen?

E30 | 19-07-05 | 10:11

@BBR,
zit elke dag een uurtje ( in totaal ) in de trein van mijn woonplaats naar RTM, ik moet zeggen dat ik het super relaxed vind.
Wel eens met de auto door hartje Rotterdam (of elke andere grote stad) gereden inde spits als je naar je werk moet.
Trein = krantje, beetje muziek, mooie vrouwen, babbelen met bekenden,
Auto = saai, opletten, file, koppeling rijden door de stad, 20 stoplichten op 2 km.

geitenneuker | 19-07-05 | 10:10

nou ja, het zou wel een goede 1 april grap zijn geweest. Jammer dat het toch echt 19 juli is.

knutsel | 19-07-05 | 10:09

@soepkip
zal ik doen, maar moet ik mijn crack hoertjes dan ook uit mijn auto schoppen? nee toch zeker?

mallebabbe | 19-07-05 | 10:08

Godallemachtig, ze blijven ook de burgers met allerlei prietpraat lastig vallen, hè. Dit valt ook weer onder de categorie: onzinnig, benepen, visieloos en totaal niet ter zake doende. Oftewel we worden geregeerd door mongeaulen met het verstand van een twaalfjarige. We zijn al economisch naar de klote geholpen, nu nog de rest en we zijn een echt Derde Wereldland geworden.

verwend pokkejong | 19-07-05 | 10:07

@quickshare: Pas maar op... als het gebeurt komt de AIVD meteen bij GS jouw IP gegevens ophalen.

Flapdrol | 19-07-05 | 10:06

@Fuckje,

Treinen zijn kut. Wie daarin gaat zitten is niet goed. Tussen al die zwetende stinkende mensen. Zit liever in mijn stinkende autootje met al mijn troep om me heen. Ben van mening dat we nu gewoon zo veel mogelijk troep in onze auto moeten flikkeren, kijken wat de pliesie gaat doen. Stelletje ratten

BBR | 19-07-05 | 10:06

-edit de AVID zegt bedankt-

quickshare | 19-07-05 | 10:05

@ Ruthie Lingle

Die vorte flikker van jeanet van een Antonieken van een kloterij van een Dave Eugene Edwards zeker?

Klootzakken van 16 Horsepower, derderangs B artiesten gelijk Nonkel Rafael op de panfluit..

*geeft toe Bart Peeters te zijn*

Brusselmans | 19-07-05 | 10:02

@mallebabbe
ruim wel eerst even op?

SoepKip | 19-07-05 | 10:01

Ik voorzie gouden tijden voor het prestatiecontract.

SuperG | 19-07-05 | 10:01

In de nieuwe Saab straks ook een veiligheidsgordel voor uw koffer of aktetas

Mellorenz | 19-07-05 | 10:01

@Lucifer
De linkerzijde van het spectrum heeft niet het credo meer werk minder regels, deze regering wel en van dat credo komt niks terecht. Paars bijvoorbeeld had als credo dat ze christelijke taboe onderwerpen als euthanasie, abortus en homohuwelijk wilde aanpakken. Dat is wel allemaal gebeurd.

spooky | 19-07-05 | 10:01

heb zin om peijs op mijn achterbank in haar poepertje te..

mallebabbe | 19-07-05 | 10:00

Dit alles is voor de veiligheid voor de mensen in de auto, wat een goed gegeven wat prettig om te weten dat onze regering het goed met ons voor heeft de volgende stap is de verplichting tot de wekelijkse wasbeurt

Mellorenz | 19-07-05 | 09:59

@geitenneuker: Nou, dat is nog niet zo gek. Zo'n smeulende kankerstok in je muil is toch een bron van risico's. Maarja, dan kan je tabak beter op de verboden drugslijst zetten en al het roken verbieden. Want er is altijd wel een argument aan te dragen waarom roken ergens verboden zou moeten zijn.

Flapdrol | 19-07-05 | 09:58

Het is Peijs natuurlijk niet om de extra boetes te doen. Dit is puur in haar eigenbelang. Haar vent maakt namelijk altijd een zooitje van haar auto, lege sigarettepakjes, dropdoosjes, snoepwikkels, afijn, je kent het wel. En nu denkt ze eindelijk een manier gevonden te hebben om haar auto schoon te houden. Simple as that!

Zwaetelaer | 19-07-05 | 09:58

@Opa inderdaad de linkerzijde van het spectrum is een stuk minder regelzuchtig

Lucifer | 19-07-05 | 09:56

Straks gaan we nog de kan van Duitsland op, daar is al een voorstel geweest dat men niet meer mag roken in hun eigen auto. Zou teveel afleiden.
Ik zie Peijs er nog voor aan om dit hier ook in te voeren.

geitenneuker | 19-07-05 | 09:56

@Lucifer
Bij nader inzicht lijkt me afsluitbare kluisjes in het ov toch niet een heel goed idee. Wat blijft is het reeele gevaar van losse troep in het ov en zeker de losse bagagerekken boven je hoofd. Het kan toch niet dat de minister zich zorgen maakt om de veiligheid in de auto en niks doet voor het ov. In de auto is het je eigen leven en je eigen rotzooi in het ov niet. Dus of het gevaar is belangrijk genoeg om er iets aan te doen of het is het niet. Als het belangrijk is dan EN ov en auto.(gezien de hoeveelheid geld dat dat kost wordt er dus niks gedaan)

spooky | 19-07-05 | 09:55

Da's mooi, dan pleur ik die bende wel op straat. Ik houd mijn troep altijd netjes in de auto om het thuis in een vuilbak te gooien of in zo'n net langs een afrit, maar de eerste de beste politieauto in mijn buurt dan gaat het raam open en dan komt me er toch een bende uit...

Eijkb | 19-07-05 | 09:55

@Opa-buiswater: Een rechts-liberale regering zou een stuk prettiger zijn als het niet geleid zou worden door een CDA meerderheid.

Flapdrol | 19-07-05 | 09:54

haha dar filmpje is nog dommer dan de helft van de regeltjes in dit appelland. ik zeg; ralph inbar is niet dood.....

SloopKogel (wie zijn | 19-07-05 | 09:54

Brusselmans zou nooit het 'vrouwtje' zeggen. Nog even wat meer boeken van hem lezen en wie weet ... dan lijkt het net echt.

Ruthie Lingle | 19-07-05 | 09:53

Wat een geweldig kabinet hebben we terug. Ik kan mij het credo bij aantreden nog herinneren: "meer werk, minder regels"!
Volgens mij heeft iemand in Den Haag de spelregels niet goed begrepen en er "minder werk, meer regels" van gemaakt!
Lekker hoor, zo'n fijne rechtse liberale *kuch* regering.......

Opa-Buiswater | 19-07-05 | 09:52

@Semtex: Mail die dingen gewoon naar de GS-news redactie. Dan doen ze daar wel een berichtje over en als het spannend genoeg is komt er vanzelf een topic.

Flapdrol | 19-07-05 | 09:51

@Jan-Kees: Ja, ik leg ook altijd een laptop op de hoedenplank. Die dingen gaan bij mij in de kofferbak, of op de grond op de passagiersplaats.

Flapdrol | 19-07-05 | 09:50

@ Lucifer

Het vrouwtje wenst op regenachtige dagen niet op de Buell gezien te worden..

Brusselmans | 19-07-05 | 09:49

@de socialist, als je een echte treinreiziger was en dus ook rond de spits (ja, het tijdstip waarop mensen naar hun werk gaan) in de coupé STOND dan zou je zo'n opmerking nooit maken.

Ruthie Lingle | 19-07-05 | 09:49

@Spooky dat is ook de natte droom van Samir A en zijn vriendjes

Lucifer | 19-07-05 | 09:49

@De Socialist

Ooit een noodstop in het ov gehad en gekeken wat er dan allemaal gaat vliegen? Ik snap echt niet dat deze minister begint met het kleine gevaar van losse spullen in de auto en het grote gevaar van spullen in het ov laat schieten. Persoonlijk lijkt me het wel wat dat ik mijn grote tassen op slot kan doen in het ov.

spooky | 19-07-05 | 09:47

Weet je wat? Ik zeg: Peijs, wijfie, moedig besluit. Waarschijnlijk is het nodig om je wagen een beetje netjes te houden, maar zijn de meeste mensen te dom om dat te beseffen. Totdat ze een rondvliegende laptop tegen hun kop krijgen en DOOD gaan.

Jan-Kees | 19-07-05 | 09:47

Ik kan me vergissen, maar gelden voor een auto niet ongeveer dezelfde rechten als voor een huis, inclusief het gegeven dat een agent niet zonder reden je auto in mag (a la huisvredebreuk) ?
Hoedanook, volgens mij kan minister Peijs beter net als de rest gewoon op vakantie gaan, in plaats van absurde dingen te gaan zitten verzinnen. Is mevrouw nog wel goed snik ?

knutsel | 19-07-05 | 09:46

Damnz, waar gaat dit heen, dit slaat echt weer nergens op. Beter gaat Peijs echt iets doen of verzinnen dat wél nuttig is.....

Kama | 19-07-05 | 09:46

Het gaat volgens mij alleen om zooi op de hoedenplank. Maar het is wel een raar wetsvoorstel. Het geeft de verkeerspolitie weer extra zaken om een bekeuring op uit te delen.

Ik vraag me ook af hoe relevant zo'n wet nou is. Heeft iemand een idee hoe vaak het voorkomt in het verkeer dat bij plots remmen, of een botsing, een los voorwerp als projectiel door de auto schiet en daarbij slachtoffers maakt?

Als het nou in 70% van de ongevallen bijdraagt aan een ernstiger letsel bij ongeluk. Dan zou ik denken, goh zit wat in, zo'n wet. Maar een voorval eens in de drie jaar, dan is het wat overdreven. Dus ik zou nou wel eens willen weten wat de minister heeft doen besluiten dat deze wet noodzakelijk is.

Het motto van de regering was toch minder regels en meer eigen verantwoordelijkheid?

Flapdrol | 19-07-05 | 09:46

Ik ga er toch echt vanuit dat de Telegraaf in deze kommertijd (los van een incidentele aanslag her of der) geprobeerd heeft een vervroegde of verlate 1 april grap te maken. Kan me niet voorstellen dat dit te handhaven is. Krijg je dan een boete van 'n tientje voor een pen, 25 euro voor een straatnamenboek en 50 euro voor je schoothondje?

Barbapappa | 19-07-05 | 09:46

@Brusselmans Z3? U is kapper?

Lucifer | 19-07-05 | 09:45

Ik ben benieuwd of onze minister afsluitbare opbergruimten in bus, trein en metro klaar heeft voor die tijd. Het risico van al die losse spullen in het ov vergeleken met de auto is denk ik groter voor het ov. Uit ervaring kan ik wel zeggen dat een samsonite van een kantoorpikkie dat uit het bagagerek van de trein op mijn hoofd valt zeer doet. In een auto heb ik nog nooit wat gehad.

spooky | 19-07-05 | 09:44

@de socialist auto's zijn is hoog tempo schoner aan het worden. Met 4 man in een moderne diesel levert al minder uitstoot en vervuiling op dan 4 man in de trein op hetzelfde traject. Nog een paar jaar en de trein is een asociaal vervuilend monster.

Lucifer | 19-07-05 | 09:43

Aha, weer een methode om het Nederlandse volk een poot uit te draaien.
-
Wedden dat ze dadelijk ?200 boete gaan geven als je auto niet opgeruimd is ?
Dit natuurlijk voor de "Veiligheid", "Milieu", "Terrorisme", "Filebestrijding" en "Zeehondjes" om maar eens een paar geldopleverende "redenen" te noemen.

Moi | 19-07-05 | 09:43

Goh je zou maar buschauffeur zijn, mag je geen passagiers meenemen;-)
======
Blikjes of flesjes kan ik me wel voorstellen in een personen auto. Vriend van me had een ongeluk omdat er een leeg flesje van achterin naar voren was gerold en onder zijn rempedaal zat toen hij moest remmen. Werd 'm dus niet helemaal.

geitenneuker | 19-07-05 | 09:42

Deze dame verdient de gouden komkommer

Snaai | 19-07-05 | 09:42

@barbapappa
je kinderen misschien nog wel, mits goed vastgebonden. Maar geen speeltjes meer om ze op die lange trip rustig te houden.

Jeez,ik moet er niet aan denken!

Maar goed, die prestatiecontracten van de politie worden nu dus massaal gehaald.

Ictinus | 19-07-05 | 09:42

Iedereen met een beetje gezond verstand weet dit allang, maar om er nu een wet van te maken? En komt er ook een boete op?What's next een boete als je je sloft omdat je dan makkelijk kunt struikelen, extra ecotax op auto's omdat de warmte die de motor afgeeft bijdraagt aan de opwarming van de aarde of toch een heffing op het broeikasgas uit je eigen aars op basis van een jaarlijkse schatting van je productie welke alleen wordt aangepast als je kunt aantonen dat de productie het afgelopen jaar minder is geweest. Kappen met die onzin, bij elke regel die nieuw wordt ingevoerd moeten er 2 worden geschrapt, dan is het snel genoeg afgelopen.

Lucifer | 19-07-05 | 09:41

@De Socialist,
In die kudt-treinen zou ik mn hond nog niet willen vervoeren, smerige bakken waar je niet mag roken en waar geen koffie te krijgen is.

fuckje | 19-07-05 | 09:39

@ Socialist

Mijn Z3 Roadster ligt helemaal vol met propagandablaadjes van de SP..

Brusselmans | 19-07-05 | 09:39

@. De Socialist
Doe es sociaal, ga es naar aruba.

HyBriD VorTeX | 19-07-05 | 09:37

wat een gelul.. die mensen zijn gestoord, echt waanzinnig gestoord.. makkelijk lullen als je een chauffeur heb die alles voor je opruimt

Bono | 19-07-05 | 09:37

Ik heb me na mijn relatief onschuldige aanrijding er over verbaasd waarom al die spullen (dropjes, pennen, papieren, ijskrabber) door mijn hele auto lagen. Die zaten toch keurig in mijn voordeurvakken?

vast goed | 19-07-05 | 09:36

Auto's zijn schadelijk voor het milieu, dus alles wat autorijden verminderd is goed.

Allemaal verschillend, allemaal gelijk! Iedereen in het OV!

De Socialist | 19-07-05 | 09:35

@Dolemans
Nee dus niet meer, want nou heb oom agent je auto leeggeroofd.

HyBriD VorTeX | 19-07-05 | 09:35

Op de plank leg natuurlijk nog een petje... en een sjaal... woa! Me auto wordt ruk kaal zo. Straks moeten me blingbling velgen er ook onder uit, omdat ze tegenliggers zouden afleiden danwel blindsprankelen.

HyBriD VorTeX | 19-07-05 | 09:34

Jawohl, ordnung muB sein!

Tenzing Norgay | 19-07-05 | 09:33

Mag ik mijn kinderen dan ook niet meer meenemen?

Barbapappa | 19-07-05 | 09:32

En als straks je auto weer eens wordt opengebroken en je spulletjes zijn weg, dan weer jammeren zeker dat de overheid te weinig doet?

Dolemans | 19-07-05 | 09:32

Ik vergeet me tomtom go. Of telt dat niet? Zo een zuignappert op de ruit?

HyBriD VorTeX | 19-07-05 | 09:31

Ruk. Daat gaat me 19" XTC Sub, AMP en het daarbij horende ICE. En me fles Spa, me cd koffers... me vriendin (zit ook lekker los), me... voetmatjes... me tussenkussentje wat als steun fungeerd, me voetmatjes, me... eh... antislipmat... me... brilkoker, me km boekje... me...
.
Tief op. Ga es lekker normaal doen.

HyBriD VorTeX | 19-07-05 | 09:30

@Liquid: youre sick

Thygros | 19-07-05 | 09:30

Wat is de volgende stap? De politie die controleert of ik mijn tanden heb gepoetst voor ik de snelweg opdraai? Dit is net zo'n onzin als het verplicht overdag rijden met je licht aan omdat dat dat tientallen mensenlevens zou redden. Hallo Den Haag, ga eens coor in die auto zitten: op de snelweg rijdt een goede 80%met zijn licht aan als het regent rijdt 95% met zijn licht aan en als ik op provinciale wegen rijd, schat ik dat een goede 75% ook al zijn licht aan heeft. Benieuwd wat dat gaat kosten: 3 km te hard rijden met een puche-beest op je hoedenplank en vergeten je licht aan te doen omdat het zulk stralend weer is...

pendajo | 19-07-05 | 09:30

al eens in zo'n karretje van een surveillerende agent gekeken??

de_rest_van_NL | 19-07-05 | 09:30

? maar dat een trein/metro/busreiziger in de nabije toekomst hier in NL wordt opgeblazen is enkel het risico van het individu ? tja ? ?t is maar waar je prioriteiten liggen. Tik van een stratenboek in je nek, of geamputeerde ledematen?

Ruthie Lingle | 19-07-05 | 09:28

-edit ga es dood-

Liquid_ | 19-07-05 | 09:28

Wat een onzin :P Het gevaar van die opblaaspop die op de hoedeplank ligt valt best wel mee als ik plotseling moet remmen :P

Utopiad | 19-07-05 | 09:28

Ok, ik heb dus nog een half jaar om mijn auto op te ruimen.... mmhh dat wordt gewoon een nieuwe kopen, is onbegonnen werk.

Maaruh waren we niet al bang dat ze allemaal vreemde dingen zouden gaan doen nu Balk op vakantie is?

Thygros | 19-07-05 | 09:27

Ongezien de tering-typhus voor Peijs. Gaat straks zo'n mierenneuqende kudtpliesie-aap bepalen of jouw vehicel wel of niet voldoende is opgeruimd. Nekschot!!!!!!

Eecom | 19-07-05 | 09:26

hoe zit het dan met die bonnen achter m'n ruitenwisser?

o nee, das natuurlijk buiten de auto!

nl | 19-07-05 | 09:26

Gaat het alleen om de hoedenplank of ook om de rest van de auto? Zoek eerst dat soort info eens op op www.overheid.nl (links bij "wet-en regelgeving") alvorens net zo lui als de Telegraaf een opruiend artikeltje te posten zonder enige background.

nietus | 19-07-05 | 09:25

Geert. Doe er eens wat aan. Die betutteling komt mn strot uit.

superjan | 19-07-05 | 09:25

Die ruimte bij de passagier is zo handig... om blikjes neer te flikkeren.

Agamemnon_NL | 19-07-05 | 09:25

een woord: BEMOEIKUDT!

fuckje | 19-07-05 | 09:25

klunk!....*raapt z'n kin op van de vloer*

SoepKip | 19-07-05 | 09:24

een woord

KANSLOOS!

vavoem! | 19-07-05 | 09:24

Als ik mijn auto dan toch niet meer als vuilnisbak mag gebruiken, dan kan ik net zo goed kleiner gaan rijden. Volgens mij is het een conspiracy om de asobakken alsnog het land uit te krijgen.
Maar ze hebben pech, want die asobakken zijn voorzien van een vuilnisopvangnet dat mooi omhoog gespannen kan worden om rondvliegend puin op te vangen bij een noodstop. Of is dat ook niet toegestaan?

..zapper | 19-07-05 | 09:23

Ja hoor, we hebben weer iets verzonnen om bonnen uit te schrijven, hierdoor de staatskas te spekken alvorens het onzinnig uit te geven.

Apollo | 19-07-05 | 09:23

Hoe wil ze dat doen? Wat mag wel en wat niet? Gaat de politie mij nu aanhouden omdat er een pen op de grond ligt? Of een blikje? Laat die mensen eens iets nuttigs gaan doen i.p.v. mij te vertellen wat ik wel mag en niet mag. Hier word ik erg opgefokt van ( ook vanwege het feit dat ik nu mijn auto moet gaan opruimen wat geen prettige onderneming is ).

BBR | 19-07-05 | 09:22

Dan mag ik nu alvast aan de slag. Chapeau Peijs; de brave burger is makkelijkr aan te pakken dan de klojo.

Onbevlekt blazoen | 19-07-05 | 09:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken