Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Voorzitter Politievakbond ACP: "A12-ouders die kinderen meenemen zijn gewoon niet goed snik"

Ja is gewoon zo

En meldpunt kindermishandeling Veilig Thuis zou inderdaad beter moeten weten. Want kinderen van soms slechts 6 jaar oud voor Instagram-gewin rond actieve waterkanonnen met Duitse "bemensing" laten paraderen onder het voorwendsel dat die kinderen daar "uit eigen beweging" zijn is inderdaad gewoon een melding waard die bovendien altijd al onderdeel was van de standaardprocedure van de politie.

Ook vandaag wordt de A12 opnieuw bezet, beelden na de breek.

UPDATE: Politie reageert op 'ontstemd' meldpunt kindermisbruik Veilig Thuis. "De politie heeft de Veilig Thuis-meldingen over bij de Extinction Rebellion (XR)-demonstratie op de A12 aanwezige kinderen naar eer en geweten gedaan. ‘Het heeft niets te maken met een dreigement, straf of een mening over de demonstratie. De veiligheid van kinderen staat voor ons voorop.’"

Nieuwe ronde

Social

We zagen langere versie; de man sloeg wel eerst met vlakke hand op arm agente

Social

Dit is dezelfde knaap

Social

of je even los wil laten

Social
Social

Meldpunt Veilig Thuis: 'Ja dit is een kindvriendelijke speeltuin, geen probleem'

Social

Maar, inderdaad, bediscussieer:

Social

Weet u nog

Social

Reaguursels

Inloggen

Leerplicht ook nergens voor nodig alles onder controle bij Veilig thuis,wetten afhankelijk van de situatie aan of uit.

Willemse | 12-09-23 | 21:34
-weggejorist-
stunter | 12-09-23 | 20:39

Die voorzitter heeft natuurlijk groot gelijk. Het wachten is tot er een kind niet veilig thuis komt van zo'n demonstratie, dan zijn de rapen gaar.

Lompelul | 12-09-23 | 19:51

Links of rechtsom zullen er echte straffen moeten volgen voor de “XR rebellen” want op deze manier komt er geen einde aan. Tevens verliezen de overige 18 miljoen mensen hun geloof in de rechtsstaat.

Ik hoorde dit weekend in Utrecht al een hele groep gasten die als tegendemonstranten naar Den Haag willen afreizen. Je krijgt toch geen straf….

Tuinkassenkoning | 12-09-23 | 19:08

Veilig Thuis verliest nu ook snel haar geloofwaardigheid al overheidsinstanties. De volgende in het rijtje.

MeppieRocks | 12-09-23 | 18:51 | 1

Inderdaad, knettergekke mijnheer daar!

Tuinkassenkoning | 12-09-23 | 19:09

Wanneer je minder meeneemt naar een illegale blokkade waar de politie met geweld zal ingrijpen, dan breng je bewust kinderen in gevaar. De meldcode schrijft voor dat politie, hulpverleners e.d dan een melding MOETEN doen bij Veilig Thuis.

Nuuk | 12-09-23 | 18:28 | 1

Minder = kinderen……

Nuuk | 12-09-23 | 18:43

Toch wel grappig hoe er selectief geknipt wordt in beelden. Als je de ingekorte versie in de tweet van Chris Klomp eerst bekijkt en daarna de langere versie van Omroep West dan mis je toch echt wel wat context bij die eerste. Zal wel weer bewust gedaan zijn om meer anti politie reacties los te weken.

oh no | 12-09-23 | 17:27

Alleen al op grond van psychische mishandeling (de aangeprate angst dat de wereld morgen vergaat als er niet gister al vele miljarden waren uitgegeven) zouden die kids/ouders al gerapporteerd moeten worden bij Veilig Kind. Laat die kids gewoon lekker kids zijn totdat ze oud genoeg zijn om hun eigen ingelezen en onderbouwde mening te kunnen vormen, vrij van indoctrinatie.

oh no | 12-09-23 | 17:23 | 1

Al decennia lang worden duizenden kinderen van jongs af aan, dag in dag uit, bang gemaakt door ouders die geloven dat de wereld elk moment kan vergaan. Compleet met enge beelden. Nu ook online. Hun religie heeft een ANBI status, dus gesponsord door de overheid. Veilig Thuis geeft hier (wijselijk?) niet thuis. Mijn conclusie is dat indoctrinatie van kinderen geen strobreed in de weg gelegd wordt.

Wiebenick | 12-09-23 | 18:49

Je hebt twee soorten kinderen. Kinderen die thuis horen dat ze naar de politie moeten luisteren en kinderen die thuis horen dat ze de politie moeten negeren. Met die laatste groep loopt het vaak slecht af.

zokanhetookja | 12-09-23 | 17:12 | 1

Politie heeft mij ook een aantal keer genegeerd toen ik ze nodig had. O.a. diefstal en mishandeling. Dusja, ik ben ook geen fan maar dat heeft niets met m'n opvoeding te maken.

Forex | 12-09-23 | 17:50
-weggejorist-
panthoseen | 12-09-23 | 17:02

Human Shield, al heel vaak gebruikt door zieke zielen.

Albatros | 12-09-23 | 16:13

Politie doet altijd melding bij VT als er kinderen betrokken zijn bij iets strafbaars. Standaard. Dus nu ook. Ik kan me minder goede redenen bedenken dan een groep 3 kind meenemen naar een riot die steevast en per intentie met arrestatie van de ouders eindigt. VT kan ook gewoon niet hypocriet doen. En de toeslagenkinderen. Hoe is het daar ook al weer mee.

geerdt | 12-09-23 | 15:37

Lekker laf je kind inzetten als menselijk schild. Bang voor een mogelijke confrontatie en je verstoppen achter kinderen in de hoop dat de politie dan een beetje lief doet, en mocht zo'n waterkanon dan toch worden ingezet moord en brand schreeuwen want zie je wel de staat is het kwaad. Toch win-win.

error503 | 12-09-23 | 15:25

Ik ben geen fan van de(ze) politie (ACP voorzitter) maar hier wordt duidelijk gezegd waar het op staat: geen kinderen bij een demo waarbij de ouder kan en mag verwachten dat er (gepast) geweld gebruikt kan en mag worden tegen niet luisterende demonstranten.

Pa en ma luisteren niet, kids luisteren niet: come on ingrijpen anders hebben we nog jaren last van deze etterbakken.

MK27 | 12-09-23 | 15:22

Wim heeft 100% gelijk, ongeacht het doel van de demonstratie. dus niet bij ER, niet bij pro- of anti- Zwarte Piet en niet bij de boertjes op de trekker. Onder de 16 lekker thuislaten.

Bigi Bana Boy | 12-09-23 | 15:21

Ik zie op regelmatig filmpjes en foto's voor bijkomen waar ook mafklapers als Max (die met fakkel) en tribunalen op duiken bij de snelweg en demo's van extension
Kan Geenstijl daar niet een stukje overschrijven om wat duidelijkheid te scheppen

De_buurman_van | 12-09-23 | 15:17

Kinderen inzetten als human shield is normaal iets voor bedenkelijke landen…

vette_shit | 12-09-23 | 15:09

Demonstreren prima, maar dit is geen demonstratie, dit is afpersing: “We gaan door tot we onze zin krijgen”. Normale mensen moeten wachten op verkiezingen of naar de rechter. Niet deze figuren - geen debat, geen discussie, geen democratie, maar bek houden en doen wat zij willen.
Kortom. Tijd om hier een einde aan te maken.

Zeddegeizot | 12-09-23 | 15:08 | 1

Lekker voorbeeld voor die kids: We gaan door tot we onze zin krijgen”.
Zo leer je ze drammen om hun zin te krijgen.
Nog meer etterbakken kweken voor de maatschappij.

MK27 | 12-09-23 | 15:24

Goed bezig voorzitter. De kinderen worden misbruikt als schild.

omgponies | 12-09-23 | 15:02

En strafbaar nog ook wegens ongeoorloofd schoolverzuim!

Harrie-Couvert | 12-09-23 | 14:58

Kordaat optreden van de politie. Wat een helden zijn het toch.
#teambouwvakker

Wim_Kut | 12-09-23 | 14:54

En ik dan denken: je weet en ziet dat met voorbedachte rade een levensgevaarlijke overtreding wordt begaan (lopen op de snelweg), waarom dan niet direct en hard ingrijpen? Kinderen direct uit huis plaatsen, ouders in de nor.
Dit soort politiekletspraat laat zien dat ze niet willen handhaven. Denk je dat ze voetbalhooligans zomaar de hele... ach laat maar.

Monkey Cabbage | 12-09-23 | 14:47

Net het live 2e Kamer debat gezien over deze demonstraties.
Yesilgoz valt zwaar door de mand met haar regenboogbias.
Dieptriest eigenlijk wel.

pollens | 12-09-23 | 14:43

Als rashagenees stel ik voor om volgend weekend deze asfaltstickers met tomatensap los te weken. Zijn er westlanders die wat kistjes tomaten over hebben om deze over dat volk de tunnelbak te pleuren?

Tjemig | 12-09-23 | 14:24 | 2

Afgelopen zaterdag hebben ze schijnbaar ook mensen met eieren tegen gehouden. Wat op de A12 zit is de beschermde klasse.

ikworstelengadouchen | 12-09-23 | 14:26

op zich geen slecht idee. Of anders en doosje rotte eieren in je bestelbus als je naar een klus probeert te rijden.

knutsel_ | 12-09-23 | 14:51

Een bouwvakker wordt boos omdat een illegale demonstratie de openbare weg blokkeert. Roept tegen de politie, ik moet gvd toch ook aan het werk. Wat roept de politie, gaat niet gebeuren. De Nederlandse overheid in 2023. Een onbetrouwbare bende.

Croisantneuf | 12-09-23 | 14:13 | 5

Moet je eens als bouwvakker demonstratief je busje op een kruispunt stilzetten. Zal je zien dat je daar dan ineens niet mag demonsteren en je DNA kan afstaan. Some pigs are still more equal.

B.agger | 12-09-23 | 14:30

@Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 14:26: Als hij dat bij een file, ongeval of wegwerkzaamheden doet dan mag hij wat mij betreft vervolgd worden.
Mijn punt is dat de politie hier hun wettelijke taak niet mag uitvoeren en dat gewone hardwerkende burgers hier de dupe van zijn. Ik snap zijn frustratie.
Daar is kennelijk geen begrip voor bij de politie. Dat siert de politie niet. Het optreden van de politieman vind ik nog kunnen maar die giftige politievrouw die uithaalt met haar stok gaat veel te ver.
Hoeveel klimaat demonstranten heeft zij vandaag geslagen ?

Croisantneuf | 12-09-23 | 14:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Ga ertussen staan met een bord " zwarte Piet moet kunnen, weg met kopz", misschien dat ze dan van de weg geslagen worden en hun DNA afgenomen wordt.

jan huppeldepup | 12-09-23 | 14:11 | 1

Haha of een bord met vacatures (QR scancode erbij).
"De energiesector wacht met smart op collega's om de boel te regelen. Zonder handjes kunnen ze jullie niet helpen."

Kouwe Kees | 12-09-23 | 14:13

Kindsoldaten zijn van alle tijden...

Willy | 12-09-23 | 14:07

Dit geluid had van de hoogste leiding van politie moeten afkomen en niet van de politievakbond! Of is het betonrot ook in de hoge regionen ontstaan dat ze zich er niet met klem over durven uitspreken?

Jan, Leiden | 12-09-23 | 14:04

Wat verwachten die ouders nou? Kinderharten cops?

thanseeuwen | 12-09-23 | 14:00 | 1

Kindergarten cops?

thanseeuwen | 12-09-23 | 14:00

Ik sta op, tegen protest.

achterdedom | 12-09-23 | 13:59

Stelletje teringmensen (excuses, niet alleen XR maar zéker die mensen, gewoon, de mensheid).
Ga dan godverdulleme zorgen dat het z.s.m. geregeld kan worden. Zoals al in eerdere tegels staat: technische laaggeschoolde banen zat en voor het geld hoef je het ook niet te laten. Hoogopgeleid ook, zorg dan dat het land voldoende vakbekwame mensen heeft.
Voorbeeld, ik ben faliekant tegen de moderne inrichting van de zorgsector. Behalve een grote bek (anoniem) online, als in nutteloos in de praktijk maar lucht lekker op, ook werkzaam in de zorg.
"Ik heb dit en dit probleem en anderen moeten het oplossen." Klaar mee. Rot op, met je gejank alleen maar extra stress zonder oplossing, dat helpt nergens.

Kouwe Kees | 12-09-23 | 13:53 | 2

Respect.
Klagen is makkelijk. Er zijn XR-mensen die wel moeite willen doen, maar voor een heleboel is het alleen maar een excuus om eens lekker te knokken en te doen alsof dat nuttig is.

******** | 12-09-23 | 15:33

@******** | 12-09-23 | 15:33:
Dank, het voelt een beetje voor de kat-zijn-kut; ik zit echt niet in een positie dat mijn herhaalde meldingen opgepakt worden.. strandt het niet bij manager 1, dan wel bij 2 of 3 en anders hoor je er gewoon nooit meer wat van.
Dan maar blik op oneindig en roeien met de riempjes die je hebt.
In plaats daarvan een snelweg blokkeren en anderen frustreren komt niet eens bij me op, laat staan dat ik of mijn collega's daar überhaupt de tijd voor hebben. Veel te druk.

Kouwe Kees | 12-09-23 | 15:53

Die ouwe vent met loslaten. Hij weet gewoon dat hij er mee wegkomt, bij de politie, bij z’n werk/subsidiegever, bij z’n vrienden en buren. Als ze eens zo optraden tegen XR als tegen die wappiedemonstraties, dan was het zo klaar.

ikworstelengadouchen | 12-09-23 | 13:52

En de mening van Wim in deze is relevant omdat..?

Weerduivel | 12-09-23 | 13:46

Hahaha. Eén persoon in de boeien en dat is geen "demonstrant".
Dit zie je alleen in Nederland.

wapster | 12-09-23 | 13:36 | 1

wapster | 12-09-23 | 13:36,
Nederland is, " de Wereld op zijn kop ".

Bad - Casey | 12-09-23 | 13:41

De politie is blijkbaar wel in staat om een automobilist die naar z'n werk wil met een wapenstok te meppen en te arresteren... De veroorzakers gaan vrijuit.
www.omroepwest.nl/nieuws/4754574/live...

4HoogAantWater | 12-09-23 | 13:29 | 8
-weggejorist-
4HoogAantWater | 12-09-23 | 13:43
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik verbaas me een beetje over het verschil qua ophef tussen mensen die demonstreren voor een betere planeet die de A12 blokkeren. En de mensen die demonstreren voor hun eigen portemonnee ten koste van onze planeet en dierenwelzijn die het halve land platleggen en politici thuis bedreigen en intimideren.

Gewoon de kinderen thuis laten. Die mogen als ze later oud genoeg zijn en zelf na kunnen denken zelf bepalen waar ze voor willen demonstreren. Of je nu de zoon of dochter bent van een intensieve veehouder of een bezorgde burger.

Ardbeg | 12-09-23 | 13:27 | 10

@RtotheB | 12-09-23 | 14:22:
"Linkse fascistische schapen die wereld willen laten veranderen naar hun marxistisch gedram"

Nou nou tut tut. Dat zijn grote woorden hoor, voor Miesje Flutsma die daar braaf op de grond zit met haar man Gerrit Flutsma. Ze weten niet eens wat marxisme is. Fascisme kennen ze alleen van de TV, Soldaat van Oranje.

Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 14:29

@WibionFire | 12-09-23 | 14:04: liever een paar slachtoffers voor een goede CAO en schone lucht, dan slachtoffers gemaakt door armoede en vervuiling.

******** | 12-09-23 | 15:38
▼ 7 antwoorden verborgen

Zal voor velen de eerste douche zijn dit jaar, toch mooi meegenomen.

Lukiluuk | 12-09-23 | 13:27

iets met leerplicht plus boete van 300 piek

Briver | 12-09-23 | 13:27

Haha, die bouwstakker krijgt en klap van een wijf. Straks zelfs met copvod.

Klimaatjankers liedjes te zingen op het asfalt.

Wàt een land.. z.s.m. opschalen naar 5000 per week graag.

kleybeuker | 12-09-23 | 13:26 | 2

Laat het dan maar helemaal instorten, 50.000 per week moet ook haalbaar zijn.

4HoogAantWater | 12-09-23 | 13:31

@4HoogAantWater | 12-09-23 | 13:31: Wat mij betreft ook, zet de deuren wagenwijd open en iedereen die wil ga maar demonstreren. Hele land plat. Hoe eerder hoe liever om de complete chaos te krijgen

Bunk-T | 12-09-23 | 18:57

VeiligThuis is een kudde matig intelligente deugkippen met tegenstrijdige opvattingen die de onderlinge verstandhouding belangrijker vinden dan de situatie van een kind.

klimaatsloper | 12-09-23 | 13:17 | 3

Ik snap wel dat ze kinderen die thuis geslagen worden verkiezen boven kinderen die met papa en mama ergens voor demonstreren. Of je nu voor meer koeien per m2 of voor een betere planeet demonstreert.

Ardbeg | 12-09-23 | 13:30

@Ardbeg | 12-09-23 | 13:30: als jij denkt dat het VT iets boeit of een kind het ziekenhuis in geslagen wordt dan heb ik slecht nieuws voor je.
Die willen juist alleen de makkelijk gevallen: depressieve ouders, ouders die arm zijn, ouders die het avondeten overslaan zodat hun kind geen honger heeft, ouders die kortom héél erg vatbaar zijn voor 'geef je kind nou maar aan mij, dan is ie beter af dan bij jou'

Vergeet even niet dat de onschuldige _vader_ van het meisje van Nulde zijn ouderlijke rechten kwijtraakte, terwijl de medeplichtige _moeder_ in de watten werd gelegd. Dat is geen uitzondering maar staand beleid van die zorgclubjes.
Het is allemaal zo krankzinnig dat je als buitenstaander denkt dat je het verkeerd hebt begrepen.

******** | 12-09-23 | 15:46

Worden de bussen niet schoner op als je de reizigers eerst natspuit.

happen_maar | 12-09-23 | 13:12 | 2

De taakstraf die ze gaan krijgen is het chemisch wassen van die bussen. Oh wacht.

grapo | 12-09-23 | 13:14

Juist wel :)

klimgek | 12-09-23 | 19:38

Moeten die kinderen niet lang al weer op school zijn ?

grapo | 12-09-23 | 13:12

Hoe leg je op het werk uit dat je een week vrij wil nemen om elke dag de snelweg te gaan blokkeren?

usb stok | 12-09-23 | 13:12 | 2

Werk! LOL!

BBRDWR | 12-09-23 | 13:29

Het is niet voor niets drukker in het weekend. Gewoon een dagje vrij nemen, zo ingewikkeld is het niet.

Ardbeg | 12-09-23 | 13:31

Dit is gewoon treiteren, automobilistje uitlachen die naar zijn werk wil. Bah! Wat een tweedeling zaaiers. > wat je zaait zul je oogsten.

ikdenkwat | 12-09-23 | 13:10

Kan ik ze gewoon allebei achterlijk vinden? Mensen die kinderen meenemen naar een demonstratie waar je politieoptreden kunt verwachten zijn geschift, en polities en andere autoeiteiten gekkies die als wapen een kind uit huis geplaatst proberen te krijgen zijn ook gestoord.

ipsocrat | 12-09-23 | 13:09 | 3

Je bedoelt de toeslag-kinderen of wrijf je Wim Voeremans dingen aan die hij niet gezegd of gedaan heeft?

Grachus | 12-09-23 | 13:30

@Grachus | 12-09-23 | 13:30: Ja melding bij jeugdzorg door politie is helemaal niet iets wat een gigantische kans heeft tot een uithuisplaatsing. Die jeugdzorg organisaties werken super redelijk en houden altijd alles perfect in proportie.

ipsocrat | 12-09-23 | 13:58

@ipsocrat | 12-09-23 | 13:58: daarom kan ik hier juist geen traan om laten. Hoeveel van die demonstranten werken zelf bij jeugdzorg? Hoeveel zijn bemoeizuchtige Karens die er geen been in zien om een onterechte aangifte te doen?

Die demonstranten zien zichzelf graag als 'de onderdrukte onderklasse', dus nou mogen ze eens ervaren hoe het leven _echt_ is als de overheid je op de korrel heeft.

******** | 12-09-23 | 15:53

Overigens: Als de politie vanaf dag 1 gewoon het waterkanon standje "Eindhoven" had ingezet, had geen hond überhaupt overwogen om zijn kinderen mee te nemen (of om er zelf te gaan zitten, trouwens, want demonstreren is enorm belangrijk, maar het moet wel een feestje blijven natuurlijk).

De politie heeft dit ook aan zichzelf te danken.

TheEgg | 12-09-23 | 13:09 | 1

Ze hebben baasjes, en zeker die DUITSE ambtenaren in die kanonnen volgen "Befehl",overal en altijd..... wereld is niets veranderd.

hagelkruis | 12-09-23 | 13:22

Ha ha, iemand die wil werken, had ff geen rekening gehouden met de Bodyguards van de stakende niet werkers.
Dus als ik het goed begrijp mag je alles doen en laten onder het goedkeurend oog van de Politie en het OM als dat onder de noemer milieu valt.
Weer staat de politie voor lul.
Denk dat ze zich bij Kaag thuis hadden verzameld, die woont daar n.l. 100 meter vandaan.

Uw Verzekeringsadvis | 12-09-23 | 13:07

Met de boerenprotesten en corona demonstraties werd geweld niet geschuwd. Nu wordt er nog net geen catering verzorgd.

deugallergie | 12-09-23 | 13:04 | 3

Exact, OM heeft nieuwe leiding?? powervrouwen.... wat een land

hagelkruis | 12-09-23 | 13:08

Briljant!

Haagse Leo | 12-09-23 | 13:30

Gister zat een commissaris met lang blond haar begripvol te beredeneren dat dit niet door de politie moet worden opgelost, maar dat de politiek eens moet luister naar deze asfaltplakkers.

Tjemig | 12-09-23 | 14:18

vroegah werd er nog met traangas geschoten. Daarnaast gebruikt Frankrijk rubberen kogels. In zo een trein vol met supporters werd weleens een herdershond losgelaten. Daarnaast zie ik hier geen herdershonden wel bij de boerenprotesten. Mijmeringen over non lethal inzet. En veiligthuis aanklagen vanwege niet neutraal zijn

HetOorAakel | 12-09-23 | 13:04

Wat een inzet van middelen en politie.... ons dorp zou tot 4067 een eigen bromsnor hebben/kunnen/hebben. Dit land is ziek.

hagelkruis | 12-09-23 | 13:01

Misschien gewoon arresteren, paar dagen vastzetten, flinke bekeuring en een paar blauwe plekken. Hoge politiebazin gisteravond bij Op1 zei dat een rechter had geoordeeld dat de overtreding (het bezetten A12) niet ernstig genoeg was voor vernederd vervolging. Welke pannenkoek is dat geweest dan?

rman | 12-09-23 | 12:59 | 1

Een D66 vriendje natuurlijk. Voor onze rechterlijk macht is context heel belangrijk. Is de verdachte gelieerd aan Ons Soort Mensen, heeft hij wel de Juiste Gedachten en volgt hij wel de Goede Route? Zodra dat door de rechter is afgewogen en hij heeft vastgesteld dat de verdachte inderdaad OSM is, dan kan tot vrijspraak worden overgegaan.

Grachus | 12-09-23 | 13:37

Die gozer die geïrriteerd is... Ik snap hem wel.
Zo te zien wij hij er langs om aan het werk te kunnen.

Mocht je het lezen gozerT... de hartelijke groeten van Roos!

Roos | 12-09-23 | 12:58

Wat een bananenland weer. Dagen lang bekend wat de plannen zijn van dit tuig en het vervolgens niet (moedwillig?) voor elkaar krijgen dat er wegen worden geblokkeerd. Helemaal correct dat het bloed onder de nagels van velen vandaag komt inmiddels.
Om dan vervolgens als fanatiek 1strwper te gaan lopen meppen op iemand die wel verder wil met zijn leven. Ga beter de weg leeg meppen.

Ram_Ram | 12-09-23 | 12:57

Wat nu als er allemaal Agenten met hoofddoeken daar staan ?!
Zitten die Woke gasten toch aardig weer in een spagaat.

Bad - Casey | 12-09-23 | 12:56

Een zeer groot compliment voor Wim Groeneweg. Zo kom je ze nog maar weinig tegen heden ten dage.

Grachus | 12-09-23 | 12:56 | 2

Grachus | 12-09-23 | 12:56,
Zo denk ik dus ook, hoop alleen niet dat Wim hiervoor op het matje wordt geroepen ?!

Bad - Casey | 12-09-23 | 12:58

@Bad - Casey | 12-09-23 | 12:58: `Nee niet openlijk op het matje, zoiets gaat subtieler. Maar dat hij er last van gaat krijgen kun je van op aan.

HD50 | 12-09-23 | 13:32

Het is voor de gewone Jan Boerenlul een klap in het gezicht dat er zo zwak wordt opgetreden. "Vreedzaam" of niet. Je blokkeert een snelweg. Dat mag niet. Deel boetes uit. Rijdt de bus met arrestanten naar Oost-Groningen en zet ze daar vrij i.p.v. 500 meter verderop.

Zalluf | 12-09-23 | 12:54 | 1

Oost Groningen? U komt uit randstad zeker? Hebben we nog een leeg waddeneiland over? Beter dat werkschuw tuig daar lossen.

Ram_Ram | 12-09-23 | 13:00

Een automobilist kwam verhaal halen bij de demonstranten en werd daarom opgepakt door de politie. Zie krant.

Meneertjehetheertje | 12-09-23 | 12:53

Stuur je kinderen naar de TU Delft om aan echte oplossingen te werken

BASinnic | 12-09-23 | 12:53 | 1

Precies dat en als de wiskunde daar net iets te lastig is ga aan de slag in de technische installatiebranche. Er is nog nooit een land opgebouwd, een innovatie bewerksteligd, een mond gevoed door met je reet op de grond te zitten.

Sieg Hein | 12-09-23 | 13:15

Knap hoor Geenstijl, de fatsoensridders van de klimaatopwarming. 1) Verkeer heeft geen last van blokkade. 2) Van Zanen kan het niet. Nouja, dat is het eigenlijk al!

Einde van de Domheid | 12-09-23 | 12:51

Lekker bezig, die hippies van Extinction Rebellion, die weten zich nog sneller tot op het bot gehaat te maken dan X66, en dat is toch echte een hele prestatie.

zwellevertje | 12-09-23 | 12:48 | 3

Ach ook dat alleen bij een beperkt (2x) deel van onze landgenoten.

Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 12:57

@Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 12:57: Bedankt voor het op een enigszins elitaire en wereldvreemde manier aantonen van de juistheid van mijn stelling, goed bezig, kerel!

zwellevertje | 12-09-23 | 13:15

Helaas, het recht op demonstratie is absoluut. Ook kinderen mogen demonstreren.

Maar dit.is geen demonstratie dit is een actie waarbij de deelnemers wordt gevraagd om de wet te overtreden. Hiermee is xr een terroristische organisatie en zou derhalve verboden moeten worden.

Ouders die hun kind de wet laten overtreden mogen ook wel onder het vergrootglas van jeugdbescherming komen te liggen. Als je drijfveer is dat het doel de middelen heiligt zit je op een hellend vlak.

Een kleine Godwin erachteraan. De NSDAP wilde ook een sterk land met een gezond arbeidspotentieel. Een heel nobel streven, zeker in de jaren 30 van de vorige eeuw. O.a. de kraamzorg is daaruit voortgekomen en het aantal sterfgevallen onder zuigelingen sterk afgenomen. Over de uitwassen van dit streven hoef ik verder niks meer uit te leggen.

Der Doktor | 12-09-23 | 12:47 | 3

Zoals alle (grond)rechten, is ook het recht op demonstratie zeker niet absoluut.

Tapu | 12-09-23 | 12:56

Recht op demonstratie is niet absoluut. Hoe kom je daar nou bij?

Gewoon paar vragen: de vakanties zijn voorbij. Waarom zitten die kinderen niet op school? Waarom breng je je kinderen op een plek waar mogelijk de politie moet optreden? Je kunt best sympathiek opbrengen voor het idee van XR, maar het heeft er alle schijn van dat kinderen gebruikt worden als menselijk schild. Dat zijn walgelijke werkwijzen waar de ouders wat bij betreft de verantwoordelijkheid voor moeten dragen.

BBRDWR | 12-09-23 | 13:03

@Tapu | 12-09-23 | 12:56:
Het RECHT op demonstreren is Misschien!! absoluut (misschien), aan de VORM kunnen best eisen gesteld zijn.

klimgek | 12-09-23 | 19:44

XR zijn een gevaar voor de democratie. Zij hadden mee kunnen doen aan de verkiezingen om mandaat te verwerven voor hun ideeën. Nu zij via dit soort acties hun zin willen doordrijven zijn ze vergelijkbaar met de Rote Armee Fraktion en Brigatte Rossa. Het opleggen van je wil zonder democratisch mandaat is verwerpelijk. Aanhangers gewoon oppakken en vervolgen.

Zemko | 12-09-23 | 12:46 | 2

Het is wachten tot XR een radicaal zusje krijgt en autobommen gaat plaatsen om hun waanbeelden kracht bij te zetten

CheckBox | 12-09-23 | 13:31

@CheckBox | 12-09-23 | 13:31:
Als ik me goed herinner werden er al auto's beschadigd bij de TT Assen of GP Zandvoort vorig jaar, schiet me even niet te binnen nu en ik ben lui vandaag.

Osiris | 12-09-23 | 14:00

Hoeven kinderen niet meer naar school tegenwoordig? Of maakt het ook niet meer uit of je propaganda op school krijgt of gewoon direct tussen de klimaatgekkies gaat zitten?

Schijnwerper | 12-09-23 | 12:45 | 3

leerplichtwet:
"Het is voor ouders - onder bepaalde voorwaarden - mogelijk om een vrijstelling te krijgen van de leerplicht, op basis van hun geloof of denkrichting."

small_town_dad | 12-09-23 | 12:48

How dare you.. midden in een existentiële crisis.

popeye-de-zeemeermin | 12-09-23 | 12:58

@small_town_dad | 12-09-23 | 12:48: Dat zal zo zijn. Maar ik denk niet dat al die ouders die daar rondliepen die 'vrijstelling' op zak hadden.

Dit kan, uit ervaring, overigens vooral als je bijvoorbeeld naar een varkensboerderij gaat op excursie en je moslim of jood ben. Dan kun je vrijstelling vragen van dat bezoek.

BBRDWR | 12-09-23 | 13:07

Moeten die koters niet ergens op school zitten?

Sinclair | 12-09-23 | 12:44 | 1

Nee. Deze ouders staan boven de wet.

El Rico Grande | 12-09-23 | 12:46

Bepaalde groepen gebruiken vaker kinderen als levend schild en pedofielen zeggen ook altijd dat de seks met wederzijds instemmen is gebeurd, ik zie parallellen

patrick023 | 12-09-23 | 12:44

Het is geen demonstratie, maar een illegale bezetting. Misschien moet Veilig Thuis daar even over nadenken.

Trekhaas | 12-09-23 | 12:42

Bekeuren is hoe hoe NL-se volk gekneveld wordt: voor iedere minieme overtreding zijn buitensporige boetebedragen vastgesteld, exclusief administratiekosten.

Hier zijn vast wel wat boetes (max is 3 per persoon per situatie meen ik) uit te schrijven om de kosten van politie-inzet wat te compenseren en het XR-tuig een financiele poot uit te draaien voor hun hinderlijke gedram.

_pacman_ | 12-09-23 | 12:42 | 2

Het probleem daarmee is dat ze die boetes stuk voor stuk gaan aanvechten, waardoor het hele gerechtelijke systeem vastloopt. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar fysieke bestraffing. Laat ze die wapenstokken maar eens nuttig gebruiken. Daar mogen ze zelfs eerst nog wel twee keer voor waarschuwen.

Tim_Toady | 12-09-23 | 12:53

@Tim_Toady | 12-09-23 | 12:53: Dat. Kan iedere burger doen tegen iedere boete, overigens. Dan zijn de boetes snel verleden tijd.

geerdt | 12-09-23 | 15:50

Waarom gaan ze niet gewoon op het Binnenhof zitten? Ze willen toch dat de politiek ingrijpt? Dan zien die kamerleden en het kabinet elke dag die actievoerders met hun boodschap. Lijkt me veel effectiever en sympathieker, tot ze het zat worden.

small_town_dad | 12-09-23 | 12:41 | 1

Dit is maatschappij ontwrichtend en haalt ver meer het nieuws. Plus het feit dat het andeee mensen irriteert en ze bij de politiek gaan vragen om een oplossing. Ergens snap ik het wel, maar begrijp niet waarom dit wordt gedoogd.

DankeSchon | 12-09-23 | 12:56

Naar het ADO stadion en vrijgelaten worden is wel wat anders dan 90 uur dienstverlening voor het blokkeren van een snelweg. Sommige demonstraties zijn gelijker dan andere demonstraties.

El Rico Grande | 12-09-23 | 12:40 | 1

Ja, snap ik ook niet. En gelijk dna afstaan graag. Je weet nooit wie er in de toekomst nog verder radicaliseert.

Trekhaas | 12-09-23 | 12:44

XR heeft trouwens volkomen gelijk: die waterwerper is overbodig, en die demonstratie kan volledig veilig voor die kinderen zijn. De demonstranten zijn niet gewelddadig.

Dus: de politie kan gewoon aanwezig zijn, en mensen die op de weg gaan zitten direct oppakken. Niet afwachten tot ze allemaal zitten en ze dan van de weg af spuiten. Niet de weg afsluiten. Gewoon de eerste zitters 1x sommeren om op te hoepelen, en dan oppakken en afvoeren. Geen ME nodig, geen waterkanon, geen paarden. Gewoon een roedel agenten en een zooi bussen.

Muxje | 12-09-23 | 12:40 | 5

Klopt. Dat kan ook bij elke demonstratie. Dat oppakken hier kan wel wat strikter. En gezien het feit dat ze een snelweg blokkeren met een illegale demonstratie, steking ook voor dat ze DNA moeten afstaan en een strafblad krijgen. Allemaal.

Daar kunt u het toch ook niet anders dan mee eens zijn, toch?

DankeSchon | 12-09-23 | 12:49

Die kinderen zitten daar zodat er geen traangas ingezet wordt.

hier openen | 12-09-23 | 12:54

@hier openen | 12-09-23 | 12:54: Mijn punt is dat het helemaal niet nodig is om traangas in te zetten als je ze weghaalt zodra ze gaan zitten. Is ook een stuk minder media-geniek, dus win-win.

Muxje | 12-09-23 | 13:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Kinderen onttrekken aan de leerplicht en moedwillig in een gevaarlijke situatie brengen door met ze op de openbare weg te gaan zitten. Tsja, niet heel onterecht is de opmerking niet.

Super Grover | 12-09-23 | 12:39 | 3

Mijn buurvrouw laat mij de berichten van de basisschool van haar kinderen lezen. Geen enkel bericht is foutloos. Zoveel missen die kinderen daar niet.

El Rico Grande | 12-09-23 | 12:46

@El Rico Grande | 12-09-23 | 12:46:
Luie en domme kinderen waren er altijd al. Iedereen dénkt dat zijn kind wel slim is en dat het niet foutloos kunnen schrijven aan de gebrekkige school ligt, maar doorgaans is het eigen luiheid, desinteresse en domheid dat hieraan ten grondslag ligt, de ouders niet uitgezonderd.

JanVergoor | 12-09-23 | 12:55

Treurig volk, dwalende schapen, hersendood klimaatzeloot.

de Jager59 | 12-09-23 | 12:39

Ik wist niet wat ik hoorde toen ik bij Renz op tv en vanochtend op de radio politiewoordvoerders hoorde zeggen "deze mensen moeten gehoord worden", "we roepen de politiek op om in gesprek te gaan met die mensen om dit te stoppen." "Wij vinden ook dat die mensen gehoord moeten worden en er een oplossing voor de issues komt die ze noemen", "We verplaatsten ze alleen er is besloten geen straf te geven"

Politieke uitspraken vanuit de politie die uit den boze zouden moeten zijn, die mensen worden al gehoord via normale demonstratierecht, maar de terreur methode wordt nu gedoogd, en zelfs aangemoedigd door te zeggen dat gehoord moeten worden via andere dan legale wegen logisch is en er geen straf geven ook, dan lok je uit dat ze verder gaan. Ze mogen dit geval niet anders behandelen dan demonstraties op snelwegen voor ZP of tegen Corona, en dat gebeurt nu uitdrukkelijk wel. Hele rechtszaken over dat oproepen tot blokkade bij de KOZP strafbaar is, maar oproepen tot elke dag blokkeren niet? Het maakt niet uit of je met mening van de demonstratie eens bent, dat moet je gelijk behandelen.

Er wordt nu bijna gedaan of deze groep sowieso gelijk heeft in hun wereldbeeld alsmede door hun bedachte oplossingen, terwijl de meerderheid van kiezers daar dus anders over denkt, je kunt je gelijk niet zomaar even afdwingen, en de politie zou dat zeker niet moeten toestaan. Hoe verschilt dit van andere terreurmethodes, degene die het doet vind altijd dat hij net zo gelijk heeft als hier, heeft niks met burgerlijke ongehoorzaamheid te maken zoals ze het zelf noemen, dat gaat over gevallen dat de meerderheid van bevolking het 100% met je eens is.

een_mike | 12-09-23 | 12:38 | 4

Vrouwe Justitia heeft haar blinddoek al een tijdje geleden afgedaan.

Ikdoemisschienmee | 12-09-23 | 12:52

Dit is echt geen klassenjustitie hoor. Eerder klimaatjustitie.

Ja, mensen. U heeft dit voor het eerst gehoord hier op GeenStijl!

DankeSchon | 12-09-23 | 12:53

@Muxje | 12-09-23 | 12:42: Nou. Dit dus. XR wil radicale maatregelen die verregaande gevolgen en ontwrichtende uitwerking kan hebben op de samenleving. Zelfs op het gebied van duurzaamheid en klimaatbeheersing. De overheid heeft als primaire taak om bestaanszekerheid van mensen en een gezond en stabiel bestuur van het land organiseren. Dat botst met elkaar. Terwijl ze hetzelfde willen, namelijk de Parijsdoelen halen.

Maar zoals wel vaker is het nooit genoeg voor deze anti-kapitalisten en anti-welvaart mensen.

BBRDWR | 12-09-23 | 13:05
▼ 1 antwoord verborgen

Een kind uit de klas van mijn dochter (11): "ik haat CO2".
Totaal geen benul, nog nooit van een koostofcyclus gehoord, alleen maar blaten. Ondertussen wel een nieuwe nintendo en smartphone willen.

small_town_dad | 12-09-23 | 12:38 | 6

Gewoon vragen of ze koolstof dioxide dan wellicht een beter alternatief vind.

Crankhead | 12-09-23 | 13:06

Alleen maar CO voor jou voortaan!

knutsel_ | 12-09-23 | 14:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Hopelijk krijgen we snel winters weer.

blbla | 12-09-23 | 12:35 | 2

Dan zit al dat volk op Bali om te overwinteren. Lekker rustig, kunnen we hier gewoon weer doorrijden.

JJMS | 12-09-23 | 12:37

Waar is Yeşilgöz trouwens? Had vorige week nog dreigende taal richting de demonstranten, maar deze week blijkt dat ze gewoon hun gang kunnen gaan, en dat de politie behulpzaam de weg voor ze afsluit. De enige daadkracht die getoond wordt is tegen die boze automobilist.

(Was nog een hele klus om die gekke lettertjes te krijgen trouwens)

Muxje | 12-09-23 | 12:32 | 4

Dan weet je wat de daadkrachtige taal van de vvd waard is.

Mocht je nog twijfelen…

Malle moer | 12-09-23 | 12:42

Dilan Zegerius. Waarom zou ze anders de naam van haar man aangenomen hebben?

small_town_dad | 12-09-23 | 12:43

Dank voor de info. Yesildinges bij deze door mij afgeserveerd.

zwenkwieltje | 12-09-23 | 13:10
▼ 1 antwoord verborgen

Tenenkrommend was gisteren de commissaris van politie van Den Haag die zichzelf herhaaldelijk tegensprak, het blokkeren was wel strafbaar maar werd niet vervolgd met als resultaat dat de mensen die werden opgepakt per bus naar het ADO stadion werden vervoert en daar werden vrijgelaten.
Hoeveel dat gekost had dat kon ze even niet zeggen maar reken er maar op dat dit aanzienlijk is.
Enige lichtpuntje is dat het daar vandaan nog een flinke tippel van 1,5 km is naar de dichtstbijzijnde halte van openbaar vervoer.

charles de gaulle | 12-09-23 | 12:30 | 5

Wel strafbaar, maar niet vervolgd? Dat beslist het OM dan? Die hebben het vervolgen van strafbare feiten als kerntaak... What the fuck....

Trekhaas | 12-09-23 | 12:59

Van ado stadion 1.5 km naar de trein ? dat is wel iets dichterbij , station Nootdorp

Hetiswathetis | 12-09-23 | 13:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik begrijp dat Rijkswaterstaat de A12 afsluit met rode kruizen boven de weg. Wat nou als je als burger geen gehoor geeft aan die aanwijzing en gewoon doorrijdt? Krijg je dan - in tegenstelling tot die XR wetsovertreders - wel een proces-verbaal?

Professor Superhirn | 12-09-23 | 12:30 | 3

Jazeker, en de pakkans daarbij is 100% !

charles de gaulle | 12-09-23 | 12:32

Minimaal EUR280 en aantekening op je strafblad.

TheBigKirth | 12-09-23 | 12:47

Als je vantevoren aankondigt dat je als demonstratie de rode kruizen negeert mag het wel. De rechter in nederland vind het demonstratierecht namelijk groter dan het verbod om op de snelweg te lopen. Stond letterlijk in de krant bij het artikel over die muts die haar 6 jarige kind meeneemt.

CheckBox | 12-09-23 | 13:21

Demonstreren is overschat.

JJMS | 12-09-23 | 12:29

Vanaf de jaren 60 blijven dit soort gasten op een onsmakelijke manier door de generaties heen, op elkaar lijken ?!

Bad - Casey | 12-09-23 | 12:29

Goh, laat ik nou niet de enige zijn die iets opgemerkt heeft over het meenemen van kinderen bij boerendemonstraties. Het valt blijkbaar meer mensen op. Dat, even afgezien van het feit dat je kinderen gewoon thuis zou moeten laten als de kans bestaat op ellende.

Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 12:28 | 27

@Bad - Casey | 12-09-23 | 12:34: zoiets als een partij als d66. Ook compleet de realiteit kwijt.

brie-de-penis | 12-09-23 | 13:01

@Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 12:53,
Dan heeft u de meeste " boksballen ".

Bad - Casey | 12-09-23 | 13:01
-weggejorist en opgerot-
Hetiswathetis | 12-09-23 | 13:38
▼ 24 antwoorden verborgen

Als je daar nu voor de vierde keer op rij op die snelweg gaat zitten, ondanks een verbod door hogerhand, wordt het hoog tijd dat de politie eens wat effectievere maatregelen gaat nemen. Waterwerpers op standje hoog, knuppels uit de riem en gewoon die snelweg af meppen. Wat een stelletje randdebielen zit daar iedere keer weer. Dit geld ook voor die kinderen die ze meenemen. Je bent van te voren gewaarschuwd dus je weet wat je te wachten staat. En niet piepen als je een wondje opgelopen hebt trouwens. Je was toch ook stoer genoeg om daar te gaan zitten toch.

Sjakie | 12-09-23 | 12:28 | 8

@Hetiswathetis | 12-09-23 | 13:36:
De vrouwelijke agente had nog veel harder op die opgefokte gek mogen slaan. Handen af van politie en hulpverleners.

ja, en nou? | 12-09-23 | 14:45

@ja, en nou? | 12-09-23 | 14:45: nee want hij was al gedeescaleerd door de andere agent en aan het terugtrekken. Voor die klap kan hij een klacht tegen haar indienen.

geerdt | 12-09-23 | 15:55

@Hetiswathetis | 12-09-23 | 13:36:
Voor zover ik begrepen heb heeft de boze automobilist eerst de journalist/fotograaf aangevallen. Dan maak je bij de agente geen vrienden.
Het nadeel van deze korte video's is dat de context ontbreekt: wat deden fotograaf, agente en automobilist voor deze confrontatie?

klimgek | 12-09-23 | 19:57
▼ 5 antwoorden verborgen

Gelukkig is Wim Groeneweg niet met dat woke virus besmet, maar is hij voorzien met een zeer gezonde dosis verstand, nu die achterlijke ouders nog.
Elk welnadenkend mens denkt hier ook zo over.
Maar er is nog een bepaald volkje wat hun kinderen als schild gebruiken en als die dan worden geraakt gaan de ouders de internationale pers opzoeken.

Bad - Casey | 12-09-23 | 12:26

Veilig Thuis heeft zichzelf bij deze volledig gediskwalificeerd. Zelden werd door een organisatie de plank zo misgeslagen. Hier worden jonge kinderen door hun ouders misbruikt al menselijk schild tijdens een terroristische, verboden en gevaarlijke demonstratie en Veilig Thuis reageert: niks aan de hand hier. On-ge-looflijk.

Hoezo ben ik een lul | 12-09-23 | 12:22

Stop eens met de klassenjustitie en pak XR net zo hard aan als de boeren, anti coronamaatregeldemonstranten, de Friese supporters van zwarte piet enz.

Sieg Hein | 12-09-23 | 12:20 | 2

Eensch Sieg!

darmflora | 12-09-23 | 12:25

Boeren werden hard aangepakt?? Dacht dat het andersom was..

Domenonredelijk | 12-09-23 | 14:28

Soort kanariepietje in de kolenmijn. De kinderen laat je als eerste de snelweg oprennen om het verkeer tot stilstand te krijgen.

RandyBiel | 12-09-23 | 12:20 | 1

Zoals Palestijnse Hamas leiders altijd een kind in de auto hebben?

nietonredelijkeman | 12-09-23 | 12:42

Kunnen daar niet een paar van die drones rondvliegen met die alarmen er aan die die pranksters in Engeland ook eens bij een meeting aan een paar heliumballonnen naar binnen gegooid hebben?

SailingDuck | 12-09-23 | 12:19 | 3

Leg uit... ik volg je niet helemaal.
Misschien een link naar het door jou bedoelde onderwerp?

me163komet | 12-09-23 | 12:25

Is een idee, maar ik zat meer aan Russische drones te denken.

Djadja_Kolja | 12-09-23 | 12:41

Je kind als menselijk schild gebruiken... en je daarachter verschuilen (zowel letterlijk als figuurlijk) hoe diep kun je zinken as ouder !
Veilig Thuis zou zich diep moeten schamen om dit goed te keuren en hun politieke voorkeur te laten prevaleren boven een veilig leefomgeving voor een kind.

johnyl | 12-09-23 | 12:18 | 1

Het geeft duidelijk aan dat 'een veilig thuis' een linkse en in woke gedachtengoed gedrenkte organisatie is, en zeker geen organisatie die politiek neutraal is, zoals dat zou moeten zijn.

me163komet | 12-09-23 | 12:28

Zijn er genoeg pleeggezinnen om deze kinderen op een normale manier op de toekomst voor te bereiden? Ik neem aan dat jeugdzorg toch wel achter de oren krabt als mama voor de 4e keer in 4 dagen wordt gearresteerd... Oh, mama wordt niet gearresteerd want het OM heeft het nog steeds te druk met Richard de Mos.
Hopelijk steken die kinderen er iets van op en gaan ze de keuken blokkeren als moeders weer eens met die smakeloze vega-troep bezig is. Mom, just stop cooking.

4HoogAantWater | 12-09-23 | 12:17 | 2

Nou nee, het OM heeft het nog steeds te druk met carrierre jacht en laat zich doelbewust voor het politieke karretje van bepaalde haagse partijen spannen in een poging via list en bedrog de Mos kalt te stellen.

me163komet | 12-09-23 | 12:24

Definieer "normaal". Ik sta wel eens met m'n oren te klapperen. Kleuters mogen al zelf bepalen wat, wanneer en hoe ze eten, niet eten mag ook, bedtijd bestaat niet. Willen ze hun haar laten groeien zodat het voor de ogen hangt? Top! Alvast sparen voor een staartje net als pappa. Bezoekers van deze vrijplaats voor dummies worden horendol van de tsunamie van linksdraaiend geneuzel en paps en mams die voortdurend "het gesprek aangaan". Maar niet met jou. En ook niet om ze terecht te wijzen. Ach, zo zijn kinderen, krijg je dan te horen. Nee hoor, zo worden ze gemaakt. Paps en mams zijn te beroerd om ze op te voeden.

Wiebenick | 12-09-23 | 13:17

Het gaat allemaal te vrijblijvend, een leuk dagje uit voor labiele moraalridders. Probeer eens traangas, Duitse herders of rubberen kogels. Succes gegarandeerd.

First Contact | 12-09-23 | 12:17

Er zouden juist meer kinderen moeten demonstreren. Het is hun toekomst!

Zack Hooi | 12-09-23 | 12:17 | 10

Rechtse kinderen mogen ook best demonstreren. Maar dat loopt al vlug uit op gedoe met vlaggen en zo. Of allemaal een khaki korte broek aan.

Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 12:33

Ze zouden ook grote schoonmaak acties kunnen houden op het strand of iets dergelijks maar dat lijkt natuurlijk wel erg veel op werken.

Barkruk2 | 12-09-23 | 12:34

Ouders die hun kinderen op zo'n gevaarlijke plek laten demonstreren ontzeggen die kinderen mogelijk hun toekomst.

zwenkwieltje | 12-09-23 | 13:06
▼ 7 antwoorden verborgen

Wie doet er mee aan de Hummer festival.
Lekker elke dag over de A12 denderen.
Rood kruis boven de baanvakken is alleen feestverlichting.

#extincttherebellion

Ing. eslapen | 12-09-23 | 12:16 | 2

Mag ik ook met een Landcruiser diesel komen?

zwenkwieltje | 12-09-23 | 13:02

Ik heb ineens zin om vanavond de film Tank (uit 1984) weer eens te kijken...

Tim_Toady | 12-09-23 | 13:06

Mijn kleinzoon van 6 vroeg aan mij of ik ook mee ga omdat hij niet zonder begeleiding niet met de trein mag reizen.
Dus morgen dump ik hem op de A12 en ga ik zelf lekker op een terrasje zitten. Ik heb afgesproken dat ik hem om een uur of 5 ophaal bij het politiebureau .
Demonstreren is een recht, toch?

hero_of_heaven | 12-09-23 | 12:15 | 1

Tip: Na afloop ook nog even met hem een autoshowroom binnen lopen en vragen welke kleur Dodge RAM opa moet bestellen.

hier openen | 12-09-23 | 12:45

De stigmatiserende woordvoerder van Veilig Thuis is clown Onno Aerden, die vanochtend na 3 uur trouwe dienst is ontslagen als woordvoerder van Pieter Omtzigt...

puinzooi25 | 12-09-23 | 12:13 | 2

De oppercreap.
Goede handeling van Pieter.

Zitvlak | 12-09-23 | 12:17

Lees dat een oude tweet: BBB is een gezwel, hem de kop heeft gekost.

Dr. Blechtrummel | 12-09-23 | 12:29

Overigens staat het waterkanon iets milder afgesteld dan tijdens de Corona demo’s.

Kwelbeller | 12-09-23 | 12:13 | 1

De foto liegt er niet om.

Zitvlak | 12-09-23 | 12:17

Kijk! Nog meer tweedeling in de samenleving.
Instanties gaan onderling bonje maken.
# teampopo hier.
En ja, dat geldt ook voor de boeren.
Laat de kinderen spelen.

Ruimedenker | 12-09-23 | 12:12

Wat Veilig Thuis heeft laten zien, is dat een organisatie die bedoeld is om kinderen te beschermen, een mening heeft over klimaatprotesten. Wat natuurlijk belachelijk is, deze club hoort objectief te zijn.

usb stok | 12-09-23 | 12:11 | 1

Het zal dan eens tijd worden dat ze die VT organisatie gaan doorlichten op het dragen dubbele petten VT vs XR.

hier openen | 12-09-23 | 12:48

Ouders die meer geven om het klimaat dan om de veiligheid van hun kinderen. Ik vind daar wat van en niet iets moois.

zwenkwieltje | 12-09-23 | 12:10 | 2

De indoctrinatie van deze kindertjes is vele malen erger. Die zullen nooit geleerd worden om onafhankelijk en kritisch te denken. Schreeuwen en drammen zijn de centrale kernwaarden die dat soort kindertjes leren. GroenLinksers zijn veelal net zo sektarisch als de Noordse Broeders.

Grachus | 12-09-23 | 13:12

Hoe is het eigenlijk met Occupy?
Die zouden toch ook blijven zitten tot al hun eisen waren ingewilligd?

Bootsjunge | 12-09-23 | 12:10 | 1

Opgegeven moment kregen ze geen aandacht meer en toen was het niet meer leuk

Barkruk2 | 12-09-23 | 12:11

De blokkeerfriezen kregen 90 uur taakstaf, verwacht dat deze hommels dezelfde straf krijgt?
Daarnaast is XR eigenlijk geen terroristische organisatie aangezien ze oproepen tot het plegen van strafbare feiten?

Barkruk2 | 12-09-23 | 12:10 | 3

Dan zijn ze dus wél een terroristische organisatie.

zwenkwieltje | 12-09-23 | 12:12

Die linksen nemen altijd hun kinderen mee. Dat maakt deel uit van hun indoctrinatie. Zo besparen ze ook op een kinderoppas (als ze die al zouden kunnen vinden voor hun "vrij" opgevoede koters) en kindjes worden doorgaans zielig c.q. schattig gevonden, wat ook handig is voor de propaganda.

Nonkel Frituur | 12-09-23 | 12:09 | 4

Het lijkt wel erfelijk, zo'n links deugtrauma.

Conan de Rabarber | 12-09-23 | 12:14

@Barkruk2 | 12-09-23 | 12:12: Een Amerikaans onderzoek heeft bewezen dat links zijn inderdaad een ziekte is. Men liet proefpersonen foto's zien van sociaal bedreigende situaties, b.v. een wild dier dat op het punt staat een kind te bijten, en via huidgeleiding werd gemeten of er een beschermende reflex optrad. Het voortbestaan van onze soort vereist zo'n reflex uiteraard. Maar bij linksen was die reflex grotendeels afwezig. Een genetische weg-met-ons-afwijking.

Nonkel Frituur | 12-09-23 | 12:25

@Nonkel Frituur | 12-09-23 | 12:25:
Er worden steeds meer wilde wolven gesignaleerd in Nederland de laatste maanden, dus met deze voor mij nieuwe wetenschap ben ik wel benieuwd naar hoe die situatie zich gaat ontwikkelen.

Osiris | 12-09-23 | 13:19
▼ 1 antwoord verborgen

Het is wachten tot er een automobilist het zat is en er echte ongelukken gaan gebeuren. En dan ligt het niet aan ER natuurlijk.

The_Black_Knight | 12-09-23 | 12:09 | 4

Dan ligt het inderdaad aan de automobilist, correct. Horen die mafkezen op de A12 thuis? Zeker niet. Heeft dit allemaal zin? Denk het niet. Is het frustrerend? Zeker weten, zou me echt helemaal kapot ergeren als ik daar stond met mijn auto. Maar dat betekent nog niet dat je dan maar met je +1000 kg wegende voertuig eroverheen moet gaan rijden.

Ow-Ja | 12-09-23 | 12:31

@Ow-Ja | 12-09-23 | 12:31: Laag suikerspiegel of een of andere onwelwording + goede advocaat kom je er wel vanaf.

hier openen | 12-09-23 | 13:01

@hier openen | 12-09-23 | 13:01: Die truuk is achtergrond gebonden. Daar kom jij niet mee weg.

Grachus | 12-09-23 | 13:42
▼ 1 antwoord verborgen

Alle normale waarden sneuvelen in de bekeringsdrang van deze zelloten. Eng. Enge mensen. Arme kit en arme anderen die in dit circus moeten opdraven, om deze Engnekken repectvol van de weg te knuffelen, zodat ze weer hun victorie kunnen kraaien op de propaganda tv. Waar is de tribal police als je ze nodig hebt?

HaZetBeeHaDeeOo | 12-09-23 | 12:09

Ouders die zich aansluiten bij wat voor sekte dan ook moet het ouderschap ontnomen worden.

Arnold9638 | 12-09-23 | 12:09

Zo'n waterkanon moet je ook vullen met dunne koeienstront en pis. Eens kijken of ze morgen weer komen demonstreren.

pibasso | 12-09-23 | 12:07

Sadam Hussein gebruikte ook kinderen als menselijk schild.

Conan de Rabarber | 12-09-23 | 12:07

Als de Haribo-militie zich maar koest houdt…

Flibbage | 12-09-23 | 12:06

Wim heeft gelijk.
Gitaarkudt moet natuurlijk zeiken, zit in de genen.
A12 blokkeerders, oppakken en de lik in, mooi geweest weer.

Zitvlak | 12-09-23 | 12:05

"zijn is inderdaad gewoon een melding waard die bovendien altijd al onderdeel was van de standaardprocedure van de politie"

Als dit waar is dan moet de directie van het meldpunt opstappen, wellicht beter om volledig te ontmantelen.
Te gepolitiseerd en te activistisch.

Kaas de Vies | 12-09-23 | 12:05 | 1

VT zit er alleen voor het gratis geld en om anderen de les te lezen. VT is een soort van onderdeel van Jeugdbescherming, dat zou genoeg moeten zeggen.

Kukooo1 | 12-09-23 | 12:13

Bij het vorige topic hierover maakte ik een vergelijk met een soortgelijk type ouder. Ik zal het omwille van Joris niet meer doen.

Maar die ouders hadden ze nooit weer los moeten laten lopen.

Jos Tiebent | 12-09-23 | 12:05

Ojee, iemand die de waarheid vertelt. Dat wordt rectificeren of ontslag.

Acidbrain | 12-09-23 | 12:04

Historisch gezien is daar waar een protest plaats vindt ook niet echt een veilige locatie (voor een kind). Laat staan op de snelweg...

Kartelmaster2000 | 12-09-23 | 12:04

Ik stuur alleen maar kinderen.
Dat werkt heel goed lees ik in de rapporten van COA.

Kaas de Vies | 12-09-23 | 12:04 | 1

Al die kinderen die zich melden bij het COA direct melden bij VeiligThuis en op een vlucht terug naar het thuisland. Stelletje onverantwoordelijke ouders die hun kind zover laten dwalen. Die ga je toch zeker niet belonen..

-PR- | 12-09-23 | 12:09

Kinderen horen niet thuis in een demonstratie.
punt uit, klaar!

tis_wat | 12-09-23 | 12:04

Kinderen onder de 16 laat je thuis. Punt.
Die hebben niks te zoeken op een demonstratie waar de politie zeker gaat optreden.

Sjeintje | 12-09-23 | 12:03 | 5

@quigg | 12-09-23 | 12:09: Lerarentekort. Er zijn al scholen die maar 4 dagen lesgeven of de lessen tot 35 minuten inkorten.

4HoogAantWater | 12-09-23 | 12:22

Ahaaaa. Is 16 jaar precies de grens waarbij je een trekker mag besturen misschien?

Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 12:29

@Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 12:29: haha nog geeneens in mij opgekomen.
16 jaar is een mooie leeftijd waarop er ook meer 'vrijheden' gegeven worden door de wet.

Sjeintje | 12-09-23 | 12:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom nemen mensen die zich zorgen maken om het klimaat úberhaupt kinderen?

pibasso | 12-09-23 | 12:03 | 3

Do as I say not as I fok.

Acidbrain | 12-09-23 | 12:05

Ze gebruiken geen anticonceptie, want daar zitten "enge stofjes" in. Maar ja, met condooms voel je niets... Ik heb al verhalen gehoord van zulke idioten die alles puur op lichaamstemperatuur doen, want dat is de "taal van de natuur".

DerDieser | 12-09-23 | 12:18

@DerDieser | 12-09-23 | 12:18:
De taal van de natuur begint met een goed verkennend onderzoek met de neus, niet met een thermometer. Althans, ik zie het alle andere zoogdieren zo doen,.

Andersdenkend | 12-09-23 | 13:09

Bleib zu Hause

RickTheDick | 12-09-23 | 12:02 | 1

Het lijkt wel op van die enge Jihad-ouders met gehersenspoelde kinderen.

Calastir | 12-09-23 | 12:26

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland