COA (kan niks) sméékt om spreidingswet

Gelezen op Twitter: 'Maar het CDA is straks nog maar met z'n drieën'
Het COA kan dus niet zoveel. Maar wat ze wel heel goed kunnen, is dingen roepen in de media. Zoals: "DE SPREIDINGSWET MOET ER KOMEN!" Want: "Anders blijven we nog lang noodopvang nodig hebben, die veel duurder is dan reguliere opvang en houden we locaties waarvan we de weten dat de omstandigheden voor de bewoners beter kunnen." Tsja nou. Eric 'hoe meer asielzoekers hoe beter' van der Burg kan in weerwil van z'n eigen vvd mooi roepen dat iedereen maar een zwik van die asielzoekertjes in de achtertuin MOET nemen, maar dat wil natuurlijk niemand, met die agressie- en incidentencijfers die door het dak stralen. Voor je het weet raust er een Nigeriaanse messenmagiër door je buurt, of zit er weer een Syrische slotenmaker door je camper te rommelen, of scheurt een geyle Somaliër het slipje van je vriendin aan flarden. En dan heeft het COA plots een wat minder grote bek. Niemand wil een tweede Ter Apel worden, niemand wil een tweede Budel worden, niemand wil een tweede Kampen worden, niemand wil een tweede Overloon worden. Alleen zijn er in Nederland tegenwoordig al heel veel 'tweedes'. Prisoner's dilemma, hoe lossen we het op? Misschien door ze... TEGEN TE HOUDEN BIJ DE POORT???
Reaguursels
InloggenZo lang er geen bereidheid bij de overheid is om hard op te treden en permanent uit te zetten gaat hier niets veranderen. Als je de levens van je eigen bewonders niet meer waard vindt dan die van anderen, wat is je land dan nog waard?
Het COA moet eens haar werk gaan doen en de procedure voor aanvraag asiel versnellen en zich aan regels houden. Mensen uit veilige landen onmiddellijk mededelen dat een asiel er niet in zit en dus uit de opvang.
Onmiddellijk deze mensen verspreiden over Tunesië, Algerije, Senegal, Eritrea, Kosovo.
Alle grenzen nog meer open doen!
De Noordgrens open zetten, "bij Pieterburen gewoon doorlopen, doe je slippers in een tasje, het is niet diep, het beloofde land ligt achter Schiermonnikoog"
Ik denk dat de 2e kamer VVD fractie nu opeens een oekaze om de oren krijgt om tegen de spreidingswet te stemmen, als dat überhaupt nog aan de orde komt. De 1e kamer wordt sowieso een moeilijk neembare vesting vanwege de samenstelling.
Die partijen die hier nu, alsnog mee akkoord gaan, genadeloos wegstemmen komende november (En na november, dit kansloze gedrag ongedaan maken).
Het CDA is net als een slechte loodgieter. De kraan gaat niet meer dicht dus zegt een slechte loodgieter, we hebben meer emmers nodig in plaats de kraan te repareren.
Wil deze hier toch nog even delen.
www.youtube.com/watch?v=89pVlb2y69Q&a...
Halverwege een veiligelander die 293 keer door de politie is aangesproken op z'n gedrag. 293keer....
Hoe was dat gezegde ook alweer? 1 kogel zegt meer dan 293 woorden?
@DanskeRob | 04-09-23 | 13:24: Je mag het niet zeggen hé.
@Longhorn | 04-09-23 | 13:25: Dat dus. Ik vond en vind het systeem in Zwitserland wat dit betreft echt prachtig. Zag het daar al met zwartrijden in de trein.
1 keer betrapt, 80 zwitserse frank, 2 keer 160, 3e keer 320 en, als je import zwitser bent, land uit en nooit meer erin.
Doe dat met alle kleine misdrijven. En voor grotere zaken, straf, uitzitten en wegjorissen. Maar dan horen wij aldoor onzin dat het land van herkomst ze niet terug neemt. Nou en? Drop ze met een parachuut, maar ga weg met dat tuig. En controleer onze eigen grenzen, de EU doet het bewust niet.
"Kunt u deze ongewenst verklaarde meneer vragen waarom hij Nederland nog niet heeft verlaten?" Zie je het voor je? Wat verwacht hij voor antwoord?
- ik sta te wachten op de bus naar Syrië
- Ik moet eerst nog even plassen
- m'n fietsband is lek
- nog eerst even m'n telefoon opladen
- het begon net te regenen.
Welk bevredigend antwoord denkt de agent te krijgen?
Het land uit is nog niet eens voldoende, willen we Duitsland/Engeland/België/ Frankrijk met deze parasiet opzadelen?
Simpele, edoch uitvoerbare oplossingen:
Zorg en eis dat een asielzoeker exact dezelfde procedure moet volgen voor het verkrijgen van een verblijfsvergunning en eventueel Nederlanderschap als die geldt voor buitenlandse partners.
Dus: alles zelf betalen, alles zelf regelen, beslissing afwachten in land van herkomst, pre-cursussen en examens Nederlands, gelegaliseerde en vertaalde geboorteaktes. Bere-moeilijke en dure en langdradige procedure.
En dan als tweede:
Niet en NOOIT het volgende zinnetje uitspreken:
'Maar echte vluchtelingen moeten we blijven opvangen, natuurlijk.'
Jaaa, dat laatste! Ipv alleen de veiligelandiërs aanpakken en de rest bagatelliseren.
Weet u wat nog goedkoper is? Opvang in de regio daar heeft die "regio" dan ook iets aan.
Klopt helemaal, nu trekken we alle arbeidsvaardige jongemannen uit Afrika en bieden hen een kansloze toekomst in Europa.
Beter zou opvang en stabiliteit in de regio zijn en daar opvang creëren.
Inderdaad, regionale opvang, minder kosten, en ze blijven in eigen land om daar de situatie te verbeteren. De EU moet eerst eens de eigen bevolking inzetten alvorens immigranten binnen te halen ten koste van eigen volk.
We (lees ze) zijn bang voor Brussel. En die angst is misschien ook wel weer voor het eigen belang van de laat lonkende goudpot aldaar.
Welke goudpot?!
Uit welke Brusselse goudpot hebben de Nederlanders zich kunnen laven dan, nee en dan hebben we het niet over de happy few maar over de gemiddelde Nederlander. (Degene die nu door mogen werken tot 70 jaar of ouder, het hele land naar de klote hebben zien gaan en zich scheel betalen om geen zorg of straks nog pensioen te krijgen?
O, straks, dan kunnen we van de laat lonkende goudpot uit Brussel wat nemen?
"Welke goudpot?!" De goudpot voor de Wobkes, de Franskes en de Sophietjes.
@eentweehuppekee | 04-09-23 | 13:43: Zet Frenske maar op een minima dieet . Pas weer Bourgondisch vreten als we resultaat zien Timmerschrans.
@eentweehuppekee | 04-09-23 | 13:43: De goudpot waar NL constant bij zit. Weliswaar om hem opnieuw te vullen, maar toch.
De spreidingswet is hoe Hugo de Jonge het woningnoodprobleem aanpakt: lekker blijven drukken op dat waterbed, en waar mogelijk de problemen doorschuiven naar de gemeentes. Met die wet creeëer je geen nieuwe opvang.
Ik lees trouwens net dat Hugo de Jonge naast zijn huidige positio ook waarnemend minister van BiZa wordt. De man die de gouden combinatie bezit van benenbrekende incompetentie en ongebreidelde dadendrang, die na het verknallen van 1 klus terug mocht komen als minister op een andere post, die krijgt er nu een ministerschap bij. En maar klagen dat de burger geen vertrouwen meer heeft.
Deugen kost politici niet genoeg.
Nee, dat klopt, het zou ze eens betaald moeten worden gezet: Even de kraan met geld dicht, alles afnemen en daarna weer opnieuw beginnen met niks en zonder netwerk. (En dan maar even kijken of het nog zo'n gaaf land is.)
Eerst de rechter dan de raad van state en nu ook al het COA dat de dienst uit wil maken.
Ga aan het werk en doe wat aan de 95 % toelating.
Die hut van prins Bril, zit binnen een paar dagen vol met de huidige instroom.
Vorige week akkoord van de internist gekregen. Onmiddellijk ticket geboekt, medicijnen gepakt en ciao. Tot kerst heerlijk mijn hoofd tot rust laten komen. Geen dagelijks gezeik over woningnood, stikstof, vluchtelingen, islam, woke-propaganda, zal mij goed doen. En ook op straat geen gedoe, gezellig en superveilig, alleen maar Europeanen en goedkoop. Sla geen € 20 per dag stuk en hoe langer ik wegblijf hoe hoger mijn bankrekening in NL. Na zdravie.
Mag ik vragen naar welk Utopia u verkast? Uw laatste woorden doen een Oost-Europees land vermoeden.
Heerlijk he, die EU? Vrij reizen, vestigen, zonder gedoe de grens over. Dat alles met behoud van je geld, voorzieningen, uitkering. Met het "grenzen dicht" beleid was dat niet gelukt en heeee, iets zegt me dat je daar de taal niet gaat leren of je cultuur gaat aanpassen aan de lokale autochtone inwoners.
@CornholioNL | 04-09-23 | 11:51: nee hij heeft hier echt wel een punt cornhol
@Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 11:47: "iets zegt me dat je daar de taal niet gaat leren of je cultuur gaat aanpassen aan de lokale autochtone inwoners."
.
Nou nou, wat een aannames meteen. Bent u daar ook zo snel mee als je om de gelukszoekers hier in NL gaat of is het dan opeens anders?
@The Green*Machine | 04-09-23 | 12:02: hij Is van de '66 kant he.
@Dr_Johnson | 04-09-23 | 11:46:
Een land voortgekomen uit voormalig Joegoslavië, waar ik tijdens de Tito-tijd woonde. Taal en gewoonte geleerd en in befit van werk- en verblijfsvergunning. Woon niet permanent hier, maar met regelmaat langere perioden. Hoe langer ik hier ben hoe meer geld op de rekening in NL.
@Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 11:47:
'Iets in mij zegt'. U bent zoals vaak weer lekker bezig met up feitenvrije aannamen. U hebt weer eens voor uw beurt gesproken. Zie mijn tegel aan Dr_Johnson.
Oplossen? Kijk naar de Deense aanpak. En verder alle verdragen opzeggen die een oplossing in de weg zitten. Het vluchtelingen verdrag is achterhaald!
Vreemd, waar komen al die miljarden vandaan voor het COA?
Cruiseschepen, hotels enz. enz.
Moet hier geen Wet Openbaarheid Bestuur van gegeven worden?
Accijns op tabak en benzine en vanaf 1 januari mag u nog meer ophoesten. € 2,29 minimaal voor een litertje peut. 20 euri voor een pakje shag. Dat het voor u dan niet meer uit kan dat u naar uw werk moet rijden interesseert ze in Den Haag geen ene flikker. Als alle import maar gratis de verwarming op 30 kan zetten en gratis naar de tandarts kan dan zijn de deugers in de 7e hemel.
COA doet vast aan slavernij / ter werk stelling om de kosten te dekken, of een bijdrage voor kost en inwoning... toch?
De spreidingswet is controversieel; daarom moet er een nieuw gekozen (en dus representatiever) kabinet over besluiten. Dat is hoe democratie werkt.
Waarom niet gewoon proberen de instroom te verminderen? Kappen met die zieligheidsindustrie die bakken met geld kost en nog meer geld gaat kosten.
Dat schijnt een goed idee, dat daar nou niemand op gekomen is.
Het COA is gewoon een verdienmodel geworden. Ze smijten met geld en het is nooit genoeg. Stop met die asielindustrie. Niks spreidingswet, laat het maar uit de hand lopen. Geen weekgeld meer geven en vooral geen wifi. Hopelijk gaat de aanzuigende werking die NL heeft er dan ook een beetje vanaf.
Binnen enkele maanden zullen we weten wat het volk vindt van het COA en andere linksmenschen lees subsidieslurpers. Dus op naar 22 november...
Weet u hoeveel mensen er in Nederland gemiddeld wonen op één vierkante kilometer?
Nederland 523 inwoners per km2
In Duitsland 237 inwoners per km2
Amerika 34 inwoners per km2
Afrika 43 inwoners per km2
Frankrijk 105 inwoners per km2
Marokko 75 inwoners per km2
Spanje 85 inwoners per km2
Canada 4 inwoners per km2
Amsterdam 4802 inwoners per km2
Rotterdam 8000 inwoners per km2
Den Haag 6712 inwoners op één vierkante km2
Dit lijstje ophangen in november voor de verkiezingen.
Groetjes uit Australia, 3.38 per km2.
Als het te druk wordt op de weg, wil links niet meer asfalt maar minder auto's. Als het te druk wordt in Nederland, wil links niet minder asielzoekers maar meer opvangplaatsen. Niet erg consistent.
Sterker nog, de drukte op de weg heeft ook alles te maken met het aantal inwoners.
We hebben in 20 jaar bijna 20% meer inwoners, dus daar moet naast 20% meer huizen ook 20% meer infrastructuur tegenover staan.
Maar ja, dat mag niet vanwege het milieu.
Dit weekend mij auto in de poeier gereden door een syrier. De derde aanrijding waar ik geen schuld aan had in een straal van 250m om ons huis. Syrier had geen schuldbesef, werd boos op mij en wilde geld. toen ik dat weigerde bood hij aan het uit te vechten.
Heb ik 112 gebeld. Daarna begonnen de racisme verwijten. telefoontje werd gepakt en uit alle hoeken en gaten kwamen de arabieren tevoorschijn.
Nog een keer 112 gebeld. Daarna twee hele chagrijnige en intimiderende agenten. Waarom ze bij een aanrijding moesten komen, de heren waren daar eigenlijk de druk voor.
Toen ik de heren vertelde dat ik in de 30 jaar dat ik werk inmiddels ruim een miljoen op de rekening van de overheid gestort heb en geen zin heb met woestijnbewoners op de vuist te gaan ging het mis. Het is daarna ook niet meer goedgekomen tussen deze agenten en ondergetekende. Dit land is stuk.
Hoe komt zo'n vent aan een auto, een rijbewijs en een verzekering om op de openbare weg te mogen rijden?
Gezellie.
Dat is precies wat ik me afvroeg. Er stapte twee nogal wereldvreemde figuren uit die auto. Hoe die hannes voor het theorie examen heeft kunnen slagen is mij een raadsel.. Nou ja, ben niet naief, dat we dat tolereren is mij een raadsel..
@SIogra | 04-09-23 | 11:12: Mijn kinderen hadden mij nog nooit zo boos meegemaakt toen ik thuis kwam daarna vertelde dochterlief me 's avonds.
Emigreren.. is nog de laatste noodrem.. of een grote Dodge ram, om er overheen te rijden.. man, man, wat een toestand..
Ehmm.. ben je bekend met het fenomeen *opzettelijk aanrijding veroorzaken om daar zelf beter van te worden*?
Spreidingswet.
Er zijn zat landen in de regio waar ze verspreid kunnen worden. Ik hoorde de Burundi ze wel op wil nemen, of was het nou Burkina Faso. Voor een fractie van wat het hier kost. En terwijl zij daar wachten kunnen wij hier alvast huizen voor ze bouwen.
Ik wens iedereen weinig prikkers, verkrachters en verbaal agressieve mannetjes toe in de toekomst. Vooral de hulpverleners.
"Misschien door ze... TEGEN TE HOUDEN BIJ DE POORT???"
Natuurlijk moet je die illegale migranten tegenhouden bij de poort, en die poort bevindt zich bij de buitengrenzen van de EU. Dáár moet je al die lieden die zichzelf uitnodigen tegenhouden: met hekken met camera's, bewegingsmelders, the works, en pushback beleid op zee; leg marineschepen van EU lidstaten bij de bekende oversteekplaatsen, drone surveillance erboven, en elk dobberbootje met dozijnen oranje zwemvestjes aan boord, onderscheppen en terugslepen.
Vanmorgen ook weer veel 'vluchtelingenleed' in de Volkskrant. Vandaag zouden de zg 'derdelanders' uit Oekraïne de opvang uitgeschopt worden met de opdracht om Nederland binnen 28 dagen te verlaten. Gebeurt uiteraard totaal niet. Nu wacht Eric vd Burg eerst weer een uitspraak van de RvS in november af, en je kunt van kilometers afstand al zien dat de RvS zullen beslissen dat ook deze arme lieden recht hebben op bescherming. Zelfs Vluchtelingenwerk heeft begrip voor het einde van de opvang van derdelanders uit veilige landen. Alleen, ze maken wel weer allerlei voorbehouden: Syriërs (ca 700) hebben alweer asiel aangevraagd, en lieden uit Nigeria en Marokko, die echt linea recta op het vliegtuig gezet zouden moeten worden (had anderhalf jaar geleden al moeten gebeuren), tsja, die zijn vaak toch ook heel zielig: "Sommigen zijn al jaren, wel twintig jaar, niet in hun herkomstland geweest en hebben er niets meer mee.'' Nee, maar waren ze ooit al eens eerder in Nederland geweest? Maar daar hebben ze opeens alles mee, kennelijk. Waarom worden dit soort kulargumenten toch maar steeds naar voren gebracht, en, erger, geslikt? En dan weer wat je altijd van de kant van de do-gooders leest:
"De organisatie begrijpt ook niet dat over zo'n relatief geringe groep, 'van wie de meesten aan het werk zijn' (geloof ik geen reet van; cijfers graag), zo veel wordt gediscussieerd."
Kortom, ach, het zijn er maar een paar. Drieduizend, en waarschijnlijk nog meer. Er zitten sinds de val van Kaboel twee jaar geleden, al ca 5000 Afghaanse tolken en eitjesbakkers in Nederland: ach, het zijn er maar een paar.
Verder een reportage over Tunesië, waar de 'deal' tot nog toe niets heeft uitgehaald: afgelopen maand kwamen 25.000 dobberaars naar Lampedusa vanuit Tunesië ( in 2016 27.000 in oktober; hoogste aantal in één maand ooit), en in heel 2023 tot nu toe 114.000; vorig jaar in de eerste 8 maanden: 58.000).
Het gaat economisch slecht in Tunesië en daarom willen veel Tunesiërs ook naar de EU:
"Elders in de hoofdstad, op de markt voor groente en fruit, vertelt verkoper Tariq Ben Chaaben (35) dat hij zijn tv en horloge verkocht heeft om een smokkelaar te kunnen betalen. Binnenkort neemt hij de boot naar Italië - op zoek naar een beter bestaan."
Even afgezien of je met de opbrengt van de verkoop van een tweedehands tv en een horloge (tenzij we het hebben over Rolex, IWC, Breitling, etc) een smokkelaar kunt betalen, deze man is geen asielzoeker, het is gelukszoeker. Zoals alles wat zich aan boord van die bootjes bevindt. En ze moeten worden gestopt, koste wat kost. Vanzelf komt hier geen eind aan, het zal alleen maar toenemen, en uiteindelijk de totale ontwrichting van West-Europa tot gevolg hebben.
Ach, die meldt zich hier en zegt gewoon dat ie heaumeau is, succes verzekerd. En een paar jaar later -als meneer onder radar verdwenen is- laat ie z'n vrouw, kinderen en andere aanhang invliegen.
De hamvraag is; is die totale ontwrichting een domme fout of opzet?
Dat zal waarschijnlijk per asiellobbyist verschillen. Een hoop mensen zijn geïndoctrineerd, of totaal niet geïnteresseerd. Hebben andere zorgen en prioriteiten.
Maar iedereen die zich meer dan 3 minuten in de materie inleest kan zien dat Nederland en grote delen van West Europa ten onder gaan aan deze ongecontroleerde massa-immigratie. De mensen die hier beroepsmatig mee bezig zijn moeten dit ook weten.
Dus de vraag is; waarom trekken die niet aan de noodrem? Waarom staan politici, rechters, journalisten en fopwetenschappers massaal achter de destabilisatie van West Europa? En richten ze hun pijlen zelfs op degenen die liever in een veilig, tolerant en welvarend land wonen?
@Dandruff | 04-09-23 | 11:12:
"En richten ze hun pijlen zelfs op degenen die liever in een veilig, tolerant en welvarend land wonen?"
Echt dood en doodvermoeiend deze redeneertrant. Wie geen snoeihard dodelijk beleid voorstaat jegens vluchtelingen is "tegen een veilig land". Dit is een trucje dat je dagelijks toepast. Als ik graag een banaan eet ben ik DUS tegen het eten van ijs. Word jij nooit moe van jezelf?
@Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 11:38:
Definieer "snoeihard dodelijk beleid". Wie staat dat voor en wat is precies het "trucje". Als ik graag een ander asielbeleid wil ben ik DUS tegen de opvang van vluchtelingen? Vragen, vragen..
@Dandruff | 04-09-23 | 11:12: "En richten ze hun pijlen zelfs op degenen die liever in een veilig, tolerant en welvarend land wonen?" Terechte constatering. Dat is, omdat ze koste wat kost de façade in stand willen houden dat zij de "fatsoenlijke" mensen zijn. Zij kunnen niet anders, wat in de omgangsvormen binnen de GL/D66 bubbel is het, om daarbinnen te overleven, noodzakelijk om continue te laten zien dat jij een "Goed" mens bent en anderen moreel minderwaardig. Het is niet eenvoudig om uit deze dwangcultuur te ontsnappen, want je loopt het risico om maatschappelijk 'kaltgestellt' te worden door je GL/D66 " vrienden".
@Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 11:38:
Je projecteert weer eens. Jij doet nu alsof iedereen die ongecontroleerde massa-immigratie afwijst *dus* een voorstander is van dodelijk beleid. Dat is gewoon niet waar. Op een enkele (doorgaans vrij snel weggejoriste) idioot na pleit niemand voor dodelijke oplossingen.
Maar zoals ik hieronder voor een tig honderdste keer heb uitgelegd zijn er ook zat niet-dodelijke oplossingen. En in werkelijkheid is het juist de asiellobby die de hele mensenhandel in stand houdt. Inclusief verdrinkingen, slavernij, moorden en in de woestijn achtergelaten mensen. Het zal je verbazen maar mensenhandelaren zijn echt vullis.
En wat jouw jij-bak betreft, feitelijk klopt het toch dat alle tegenstanders van criminaliteit, islamisering en overbevolking stelselmatig in de racisme-hoek geduwd worden?
Als jij één (1) uitzondering op die regel weet hoor ik het graag.
@Wiebenick | 04-09-23 | 11:55:
Zoals uit mijn comment al blijkt, ben ik inderdaad een voorstander van een 'snoeihard beleid' mbt immigratie en met name asiel.
Maar de koppeling die BL maakt, nl dat snoeihard beleid ook automatisch 'dodelijk' beleid zou zijn, is natuurlijk aanvechtbaar. Mijn voorstellen, hekken en pushback beleid, leiden uiteindelijk juist tot minder doden, want ze worden teruggesleept voordat ze kunnen verdrinken. En als dat beleid consequent wordt volgehouden, zullen die armada's dobberbootjes vanzelf ook minder worden of, hopelijk, helemaal verdwijnen.
De oplossing van de Gutmenschen om tot minder doden te komen, is altijd: we moeten zorgen voor 'veilige' vluchtwegen. Ik heb nog nooit gelezen hoe ze zich dat dan in concreto voorstellen, maar het kan m.i. maar één ding betekenen: het opheffen van de visumplicht voor het reizen naar de EU. Op dit moment komt een derdewereldlander geen vliegtuig naar de EU in zonder visum voor het land van bestemming, op straffe van hoge boetes voor de luchtvaartmaatschappij die iemand zonder visum toch aan boord laat. Daarom betalen ze duizenden euro's aan smokkelaars voor een plaatsje aan boord van een dobberboot, etc.
Maar schaf je die visumplicht inderdaad af, kan kun je elk jaar de aantallen verwachten die we hadden in het 'Wir schaffen das' jaar 2015, en waarschijnlijk nog veel meer. Dat betekent de definitieve ondergang van West-Europa.
Zeg verdragen op, gooi de deur in het slot, blue card only. Sinds afgelopen week weten we dat we schiphol verdragen eenzijdig kunnen opzeggen. Nou wat let ons.
Gedurende corona kon het ook gewoon... Persoonlijk vind ik dit gevaarlijker.
Ij ben zelf voorstander van een nieuwe spreidingswet. Spreidt ze over Marokko. Groot genoeg. En als het daar goed genoeg is voor onze puur Hollandse bloemkolen en spruiten, is het daar dus ook goed genoeg voor de asieleisers.
Ik ken ook een aantal van die zielige mensen. 2 werken er bij ons. Naar eigen zeggen zijn ze gevlucht voor de Taliban in Afghanistan. Elk jaar gaan ze 5 weken op vakantie naar.... Afghanistan... hoe dan vraag ik me af! 1 liet me eens een foto zien van zijn gezin. 3 kinderen en een vrouw... de 2 jongens hadden moderne Europese kleding aan die meid had een alles bedekkende kleding aan met hoofddoek. en de vrouw was helaas niet zichtbaar ivm de boerka die ze aan had...... o ja en klagen wat beide kunnen over het westen o man hou op...
Daar moet men eerst eens paal en perk aan stellen, vakantie naar het ontvluchte land.. Somaliërs, Eritreeërs en Afghanen, ze flikken het allemaal en komen er lachend mee weg hier.
Enkelband met gps voor eerste 2 jaar verplicht stellen ofzo, dat maakt het wel duidelijker
Ons naïeve land.
Hoe regel je een vluchteling. Het valt na te gaan bij een bepaald Amsterdams dispuut, gevuld met toekomstige advocaten e.d.
Oh, wacht. Dat mag ook al niet meer !
Plemp ze verdomme middenin eco-wijken. Laat ze maar eens lekker banjeren door de net ingezaaide moestuinen. Zitten een hoop duurzame agrariërs tussen. Samen bloemkolen oogsten en dan lekker aan de thee. Of samen Qat kauwen.
Als je stemt op meer. Krijg je ook meer. En niet in de spreidstand maar gewoon voor de eigen deur. Alleen dan pas gaat de teloorgang echt gevoeld worden.
Niemand wil het, maar het moet van de EU en de NPO.
Dit weekend was er een hele reeks auto inbraken in Ter Apel. Raampje ingetikt auto leeggeroofd. Allemaal nachtwerk en daders staan op camera. 1 maal raden waar hun huis woont? Juist Het AZC . Waarom loopt dit kutvolk 's nachts rond?
Hoe moeilijk is het om om 2200 uur die poort op slot te gooien. Waarvoor hebben wij trouwens nog een defensie? Zet daar gewoon soldaten voor de poort neer. Dit zijn invasieve exoten en er wordt ze geen strootje in de weg gelegd.
In Vogelsang IP (Niet de Nederlandse van Vogelenzang, maar de Duitse versie) blijkt dit in de praktijk beter geregeld. Het betreft een voormalige kazerne deels in gebruik als AZC, maar dan wel afgelegen en op kilometers afstand van de dichtstbijzijnde dorpen. De afstand naar steden : Nog verder. Het terrein is verder omgeven door verlaten heuvel landschappen waar je te voet niet zomaar doorheen komt, al is het maar omdat er nog steeds glazen mijnenvelden (WOII) liggen.
Ze hebben er voldoende ruimte, dus wellicht is het geen slecht idee er een Nederlands AZC aan toe te voegen zodat diegenen die problemen zoeken, deze vervolgens niet kunnen veroorzaken. Het kamp ligt niet zo ver over de rijksgrens, onze strijdkrachten trainden er vroeger ook al, en dit alles valt politiek gezien te verkopen.
En zo kan een dorp als Ter Apel toekomstgericht opgelucht adem halen.
@Nederlandop1 | 04-09-23 | 11:01: Is dat Vogelsang IP Eifel op ongeveer een km van het dorp Morsbach? Want daar heb ik, de Belgen en de KL jarenlang rondgerend en nog nooit gehoord van mijnenvelden waar nog wat ligt. Op geen enkele stafkaart van die omgeving staat verboden gebied vanwege mijnen. Nou spreekt het idee van AP-mijnen rond een AZC mij wel aan....
@Nederlandop1 | 04-09-23 | 11:01: Prcs , als we dan toch open grenzen hebben dan is dat een prima plek voor veiligelanders die hier de boel onveilig maken.
@Ewald1 | 04-09-23 | 11:51: Zie de Duitse 'Glasmine type 43' - en.wikipedia.org/wiki/Glasmine_43
Denk maar zo : Er was een goede reden dat u en alle anderen precies op die plaats rondrenden. De afstand bedraagt minimaal 2.5 km, richting het desbetreffende dorp (Niet veel voorzieningen aanwezig).
Coa is een schimmige, staatsveiligheidondermijnende organisatie die gisteren al opgedoekt had moeten zijn.
Ja, en dan?
@TurpinDick | 04-09-23 | 10:46: loketje gesloten, nee is ook een antwoord.
@TurpinDick | 04-09-23 | 10:46: mag ik een huis: nee
@TurpinDick | 04-09-23 | 10:46: hoe bedoel je en dan? Dan is er staatsrot weg. Ik ben bang dat je nog in de overtuiging leeft dat het coa er iets toe doet in de asieleiserskwestie. Neen, ze houden hun eigen broek op en vullen de eigen zakken en zorgen voor (extra) puinhoop. Dat is het.
@zokanhetookja | 04-09-23 | 10:47: inderdaad.
@VP732 | 04-09-23 | 10:51: De nederlandse staat kennende komt er iets anders voor terug, en dan is per definitie niet beter dan wat we hadden
Careful What You Wish For
@TurpinDick | 04-09-23 | 11:04: wat een bull. Die hoorde ik ook vwb Rutte."Maar wie dan?". Soms is iets of iemand zo slecht dat het gewoon weg moet. En het is overigens niet de bedoeling in het geval van coa dat er iets voor terugkomt. We hebben IND en marechaussee.
@VP732 | 04-09-23 | 11:07: De boel opschonen, dat moet zeker gebeuren. In ieder geval harder, strenger en inzetten van marechaussee lijkt me goed. soort van failliet verklaren en een doorstart maken. In plaats van opheffen en van nul beginnen.
We hebben nog een optie: die van Qatar. U weet: dat stinkend rijke decadente oliestaatje die nul (0) 'vluchtelingen' van hetzelfde geloof en cultuur opvangt.
.
Namelijk: gewoon zeggen dat wij het geld en de infrastructuur niet hebben om zulke aantallen 'vluchtelingen' op te vangen. Wat ook gewoon zo is. Weiger ze aan de grens, stuur bootjes terug. Maak het simpelweg onaantrekkelijk om hierheen te komen.
De nieuwe spreidingswet: Eerst stellen we vast wie er politiek groot voorstander is van meer import. (GL, '66, VVD) Dan kijken we in welke wijken (we weten immers de resultaten per stembureau) daar voornamelijk op gestemd is. Daar zitten duidelijk de voorstanders van meer asielzoekers, en het zou gewoonweg oneerlijk zijn om al die fijne nieuwe buren bij deze mensen weg te houden. Dus we verdelen de asielzoekers per wijk naar rato van stemgedrag.
Eerlijker kunnen we het niet maken.
Hear hear!
Voor iedereen het beste; voor asieleisers, voor deugstemmers en voor "racisten" (inclusief moskeeën) die naar een veilige leefomgeving snakken.
Het is een prisoners dilemma, en tegelijkertijd een Hilberts Hotel. (colloquial: Infinite Hotel Paradox)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hilberts_hotel
Plaatje "Welkom" van zolder haalt...
In Mallorca mogen ze zeggen dat ze geen Nederlandse toeristen willen. Turken zeggen dat ze geen Syriers meer willen. Bij Soedie Arabië schieten ze vluchtelingen gewoon neer. En wij, Nederland, wij mogen gewoon zeggen dat onze gastvrijheid voor niet westerse immigranten ons niet zo goed bevalt.
Ze zorgen voor enorme criminaliteit en spugen op onze cultuur.
Bovendien is onze zorg overbelast en zijn er al jarenlang geen huizen voor onze jongeren en gescheiden mensen. Dus; nee. Even pas op de plaats. Zal iedereen wel begrijpen.
"Ze zorgen voor enorme criminaliteit en spugen op onze cultuur."
Ja, daar ga je dus de mist in. "Ze" zorgen daar niet voor, maar slechts een kleine groep vooral kansloze aanvragers uit Noord-Afrika. Verreweg de meeste zijn heel keurige, vredelievende en normale mensen die niet eens crimineler zijn dan wij en daar is onlangs een behoorlijk stevig onderzoek naar gedaan, deze statistiek, waar de heer Wilders telkens zo onterecht mee zwaait, want hij kent de echte feiten niet. Ik zal dat onderzoek vandaag voor je opzoeken en hier plempen.
De normen en waarden van de meeste allochtonen zijn niet verenigbaar met de Nederlandse cultuur.
Opmerkelijk genoeg en best grappig is dat Maarten van Rossem in de Slimste Mens wees op de fouten die De VS hierin hebben gemaakt met de eigen cultuur en tradities. Als je hier geen oog voor hebt, komt het tot een botsing der culturen.
@Roos | 04-09-23 | 10:36:
Heb je het nu over de inmiddels vrijwel uitgeroeide oorspronkelijke bewoners van Ameika,m de Indianen? Ja, die hebben zeer zeker een verkeerde inschatting gemaakt, qua import van vreemdelingen.
@Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 10:29: Dan nog beste BL, we zijn al die andere brave burgers die zo heerlijk mee willen doen, totaal niets verschuldigd.. het hotel is als een pakistaanse trein ramvol.. even een stop voor de komende 25 jaar.
Verder, kijk eens hoe goed die vrolijke mensjes meedoen in Nederland, tijdens een evenement zoals .. zwarte cross, formule 1, bloemencorso Zundert, om maar wat te noemen.. ik zie er geen 1..
In Israel zeggen ze dat ze geen Palestijnen willen. die zien het gevaar. Na ettelijke keren in Tel Aviv te zijn geweest kan ik beamen dat hun strategie wel werkt. En de israelis vertellen me altijd dat ze niet snappen waar West-Europa in godsnaam (Hashem's naam) mee bezig is. Ze wensen ons sterkte.
@Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 10:29: U doet het gewoon weer, en u gelooft het zelf nog ook. Meer dan de helft van deze eisers zal nooit een positieve bijdrage leveren aan de Nederlandse maatschappij. Dus van de 55.000 eisers in opvang, zal letterlijk meer dan 27500 eisers, nooit een bijdrage leveren, Die veilige-landers zijn kruimels en hun overlast is niet veel anders dan de overlast van immigranten die hier reeds 3 generaties leven.
BL , 35 jaar geleden was ik als elektricien werkzaam in het huis van bewaring in Groningen.
80 procent buitenlands volk.
En is nu niet anders hoor.
@Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 10:29: Dit onderzoek? repository.wodc.nl/handle/20.500.1283..., ik was oprecht bezorgd.
Dat begrip zou je redelijkerwijs verwachten, Louz. Ik onderschrijf je tegel van A tot Z.
@Schipperke | 04-09-23 | 10:49:
Wel anders, nl. 90 procent.
BL, ik hoef jou niet te vertellen dat minderheden verantwoordelijk zijn voor een enorm criminaliteitscijfer. En ja, ook de nette mensen spugen vaak op onze cultuur.
Ik sta voldoende met mijn poten in de modder om dit te constateren. Ze zijn hier, maar staan niet achter hoe wij leven en willen dit ook veranderen. Dat is geen geheim, ze zeggen dat ook gewoon. Het is genoeg zo, wijken waar veel islamieten wonen veranderen onherkenbaar en zijn niet veilig. En ik zie er zelf uit als een Marokkaan en in mijn familie zijn alle kleuren vertegenwoordigd.
Maar deze instroom van islam werkt niet. Ik wil dat het stopt. In het dorp hiernaast worden asielzoekers opgevangen, er is zoveel overlast dat meisjes stoppen met hun bijbaantje in het winkelcentrum. Dit is niet oké.
En dit stelselmatig bagatelliseren vind ik echt lelijk.
@letopuwzaak | 04-09-23 | 12:15:
Alsof mij niet opvalt hoe dit gaat! Grotendeels onderschrijf ik je sentiment ook nog, wat dit aangaat. Waar het mij tegen de borst stuit is de bewering dat criminaliteit en asielzoekers hetzelfde zijn, dat is een grote leugen die helaas nogal de sentimenten aanjaagt, maar ten onrechte. Je hebt nog een rapport van me tegoed, over dat onderwerp.
Dat je op gegeven moment zegt: het is nu wel een beetje genoeg zo, met de import van mensen uit heel andere culturen, DAT is een ander verhaal, waar volgens mij alleen een oplossing ligt in Europese aanpak van dit probleem. Als landje aan de Noordzee met open grenzen en handel die daar van afhangt, wordt het heel lastig of eigenlijk onmogelijk om de grenzen te sluiten voor (illegale) immigratie. Wel kan je dit gaan reguleren, maar dan Europes, zoals de VS het systeem van Green Cards kennen bijvoorbeeld. Grenzen dicht is geen oplossing, tenzij je heel graag wil discrimineren naar afkomst en paspoort van de ouders, iets waar we ongetwijfeld naartoe gaan als het ligt aan sommige politici in dit land. In Oostenrijk is de FPO alweer de grootste, waarvan de jeugdbeweging alweer marcheert met fakkels, vaandels en een eredienst hield bij het geboortehuis van Adolf H. Dat is niet eens zo ver met de auto hier vandaan.
@Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 12:24:
Niemand zegt dat "criminaliteit en asielzoekers hetzelfde zijn", die grote leugen komt van jou.
Maar er is een relatief grote groep asielzoekers die weet dat criminaliteit niet bestraft wordt en dat ernstige delicten zelfs een verblijfsvergunning kunnen opleveren. Dat was het motief van die Iraniër die twee COA-medewerkers voor het leven verminkte met kokende olie.
Dan kun je heel boos worden dat dat gedrag overal in Europa weerstand oproept, tot en met geweldloosheid aan toe. Maar je kunt je ook afvragen of verveelvoudiging van dit soort geweld wel zo gunstig is voor de samenleving als geheel.
@Dandruff | 04-09-23 | 12:54:
"Dat was het motief van die Iraniër die twee COA-medewerkers voor het leven verminkte met kokende olie."
Een zeer uitzonderlijk geval wordt hier weer eens tot algemeenheid verheven. Het is met jou niet te doen Dandruff. Wat Cugel al schreef vanmorgen: "Met Dandruff heb ik er geen zin meer in." Die stroom verdraaiingen is niet te doen.
@Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 12:24:
Ik waardeer je nuance en dat je wat ik zeg deels onderschrijft. Ik begrijp maar niet waarom je er zóveel tegenover wil stellen dat het lijkt alsof je de problemen ziet niet. Er komt hier naast mijn dorp een asielzoekersopvang en de meisjes worden lastig gevallen, de wijk wordt vervuild en ze vallen de ondernemers lastig. Dat komt niet per direct in de cijfers terug, wellicht als meldingen, maar ik zie het toch? De onveiligheid neemt toe, ik had het niet over cijfers.
Wat ik ook frapant vind, is dat jij het vreemd vindt dat islamkritische politieke partijen groter worden. Dat is omdat er niet geluisterd wordt naar mensen die problemen benoemen. Zoals gezegd, ik heb grotendeels een achtergrond uit de oorlogsgebieden, en in mijn familie ook veel Surinamers. Wij voelen ons zelden tot nooit gediscrimineerd. Het beeld wat jij neerzet, dat alle Wilders stemmers tegen elke kleur zijn, is ook pertinent onjuist. Maar laat de problemen -in bepaalde wijken- lekker opstapelen en mensen worden het wel zat.
Sterker nog, mocht het zo zijn dat sentimenten jegens kleuren groter worden, reken ik dat ook wegkijkend Nederland aan. De problemen zijn er, en worden groter met islamitische import. In wijken waar zij 'met meer' zijn, wordt Nederland steeds verder teruggedrongen. Onwenselijk. Dit mag benoemd worden en we moeten mogen proberen dit te beperken zonder te worden vergeleken met een Adolf H.
@Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 13:07:
Je weerlegt niet het feit.
Jouw aanname dat dit een uitzonderlijk geval is kun je ook nergens hardmaken.
En jij kwam met die leugen dat "criminaliteit en asielzoekers hetzelfde zijn". Dat kan iedereen nalezen.
Jouw beschuldiging dat ik ook wel eens iets verdraaid heb, zou ik graag eens met 1 concreet voorbeeld onderbouwd zien.
Noodopvang blijft niet alleen maar zal zich alleen maar uitbreiden zolang de sluizen open blijven staan. Woningnood idem.
In plaats van de instroom fors te beperken met daadkrachtige maatregelen, gaan we het probleem 'herverdelen'. Europees en binnenlands.
Oke dan: Het grootste en urgentste probleem zijn de veilige-landers. Die geven 90% van de overlast. Daarvoor een oplossing verzinnen zou niet heel erg ingewikkeld moeten zijn, al vergt het wat (diplomatieke) durf. We weten dat nog geen 2% van de aanvragers uit Marokko een status krijgt toegewezen en als we nu die procedures eens naar voren halen, en heel erg snel afhandelen en dan uitzetten, maar dan ook echt fysiek uitzetten, terug naar Marokko. Dat laatste is een ingewikkelde zaak, want brengt ons in direct conflict met de Marokkaanse regering die deze jongens ook liver kwijt dan rijk is. Maar: Zoiets moet dan maar, al leidt het tot een diplomatiek conflict.
Praktisch gezien is dit dan ook niet zomaar uitvoerbaar, je kan exact 1 keer een KLM toestel vol laten landen in Marokko en daarna sluit men het luchtruim ervoor. Maar als signaal leidt zoiets wellicht tot een vruchtbare dialoog over het terugnemen van ongewenste onderdanen.
Mijn vraag is dan: waarom krijgt toch nog 2% van de Marokkanen een status toegewezen. Stel een kleine lijst op met landen die daadwerkelijk in oorlog zijn, sluit alle andere asielredenen die vaak niet of nauwelijks te controleren zijn of asielzoekers uit de halve wereld opleveren (politiek, seksuele geaardheid) uit. Voor die kleine lijst landen in oorlog kun je dan een quotum toelaten, mits opvang in de regio niet kan worden georganiseerd.
Op een boot kan je er meer kwijt. Beetje inschikken maar dat hebben ze vaker gedaan.
Het lijkt alsof wij heel bang moeten zijn voor boosheid en acties van Marokko, maar dat Marokko totaal niets te vrezen heeft van NL/EU. Raar wel.
@drs. Levi Samsonov | 04-09-23 | 10:28:
"Mijn vraag is dan: waarom krijgt toch nog 2% van de Marokkanen een status toegewezen. "
Geen idee maar ik gok: Politieke vervolging, homosexauliteit en agressie, iets van dien aard. marokko is niet het meest voorbeeldige land wat bep[aalde rechten aangaat, dus dat 2% een status krijgt verbaast me niet zo.
Praktisch is dat prima uitvoerbaar, als de gehele EU de handel met Marokko/Algarije stopt na niet terug nemen van hun onderdanen is het vrij snel uitvoerbaar schat ik zo in.
@Duwbak_Linda | 04-09-23 | 10:29:
Ja dat vind ik ook raar. Waarom we zo bang zijn voor ellende met Marokko. Het is wel een land dat meteen allerlei sancties instelt als onze regering iets onderneemt op dit vlak. We laten ons daardoor vrij gemakkelijk intimideren.
Marokko stelt anderzijds dan - weer terecht - dat het zelf al extreem veel bijdraagt aan het tegenhouden van asielzoekers vanuit Afrika, die willen doorreizen naar Europa. Zodra wij veilige-olanders terugsturen, laten geven ze de grenswachten bij Melilla en Ceuta een dag vrij, waarna hordes de hekken over klimmen en we onze plaats weer weten, wat dat stoppen van vluchtelingen en migranten aangaat. Het is helaas niet zo eenvoudig als het lijkt. UIteindelijk wil Marokko geld zien. Daar zal een uitkomst dan wel op neerkomen, iets dat ons meer geld gaat kosten dan te accepteren dat we iets meer ongewenste Marokkanen hier over de vloer krijgen. Het sluiten van 9onze eigen grenzen gaat maar heel weinig helpen als Marokko haar grenzen wijd open gaat zetten voor de doorvoer van Afrikanen naar Europa. We zijn helaas nogal afhankelijk van landen als Marokko. Zie de Tunesie-deal.
U trapt in D66 taktieken; Het zijn de veilige-landers die 90% van de problemen geven, de rest is allemaal goed en gaat later uw billen wassen. Hoe komt u aan deze cijfers? Ook nog Marokkanen erbij te halen (= racisme), graag een bron.
Het probleem is 55.000 asieleisers in de opvang, groeiende met 1000 per week. Het aantal is het probleem, een klein deel is veilige-landers. Een ander probleem is dat de helft van deze eisers nooit gaat bijdragen aan de Nederlandse economie, daarnaast relatief veel in de criminaliteit komen.
Dus hop, grenzen dicht en niet meer naar de D66 retoriek luisteren
@Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 10:36:
Oh ja en ze willen geen gezeur over mensenrechten en westelijke Sahara, volledige AOW voor gepensioneerde terugkeerders en iedere dag nieuwe schoenen.
Juist door met veel geld landen buiten EU verantwoordelijk te maken voor ons immigratiebeleid wordt de EU zwak en chantabel (en het lost het probleem niet op). Althans, zo lijkt het. Je kunt niet mensenmassa's tegenhouden bij de grens. Het zou wel mogelijk moeten zijn dat zo'n bestorming nooit tot een status of verblijf kan leiden.
Marokko en andere veilige landen laten weten dat we de kosten die we maken om hun landgenoten te huisvesten en te voeren inhouden op de bedragen die ze jaarlijks van Nederland krijgen.
@Duwbak_Linda | 04-09-23 | 10:44:
Waar Wilders altijd schreeuwt om "opvang in de regio" (waar hij dan vervolgens helemaal niets aan bijdraagt) doet de EU daadwerkelijk zaken met de landen waarom het gaat:
www.consilium.europa.eu/nl/policies/e...
Helaas hebben we de medewerking van Marokko meer dan nodig om de migranten in de regio (lees: Afrika) te houden. Als we nu een paar rotte peertjes dumpen op het vliegveld van Rabat zegt Marokko doodleuk de medewerking op. Feitelijjk zeggen ze : Lossen jullie dat probleem van die ettertjes maar op , dan houden zij 90 procent van de Afrikanen tegen bij de grens, op een manier waar jullie mensenrechten-activisten niet blij van worden maar we houden dat comfortabel buiten hun zicht. Wat wij niet zien hier is hoe dat toegaat. Deze stille samenwerking met de duivel levert ons een enorm voordeel op in de oplossing van de migratie. Wat hier nog wel heen komt is voor Wilders en GeenStijl om zich dagelijks druk over te maken.
Overigens is het met je bootje naar een strand dobberen ook de buitengrens bestormen. We moeten echt af van het idee dat dat kan leiden tot een status of verblijf. Asiel aanvragen moet anders worden geregeld. Anders blijven mensen de gok wagen en smokkelaars blijven het aanbieden.
@Duwbak_Linda | 04-09-23 | 10:54:
"Asiel aanvragen moet anders worden geregeld."
Geheel mee eens. Maar rad eens wie daar helemaal niets van wil weten. En raad eens wie daar werk van wil maken? Dat wil je denk ik niet weten DL.
@Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 10:52:
Je geeft dictators als Erdogan heel veel macht. Wat in Libië (en waarschijnlijk ook Tunesië) gebeurt tart alles waar de EU voor zegt te staan. Werkelijk iedere vrouw uit bv Eritrea is zwaar getraumatiseerd na de reis door die landen.
@Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 10:55: Ik ben niet de lokale afdeling van de PVV of welke politieke partij dan ook, BL. Ga me dan ook niet verantwoorden voor wat die zeggen.
En de kabinetten Rutte hebben tijd genoeg gehad. Helemaal niets uit Den Haag. Weg ermee.
@Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 10:31: Als je ook op die gronden asiel gaat verlenen, komt A. de halve wereld in aanmerking op een status en B. voorkom je dat mensen voor rechten op komen in eigen land. Ze gaan gewoon weg.
Waarom moeten wij zo bang zijn voor Marokko? Hebben zij een neutronenbom in een laatje liggen? Het zijn hun staatsburgers, punt uit. Pleur dat geteisem net binnen internationale wateren op een rubberen boot en geeft ze een zetje, doei. De heenreis ging prima dus terug dan ook zeker.
@Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 10:36:
- Trek alle geldelijke steun aan Marokko in. De EU geeft bizar genoeg regelmatig miljarden aan Marokko, vanuit de Eurocommissaris voor 'Neighbourhood and Enlargement'.
- Verhoog de visumkosten voor Marokkanen die de EU bezoeken van 40/80 euro naar 300 euro. Dat organiseert wel enige interne druk in Marokko.
- Stel een vliegbelasting in voor alle vluchten naar en van Marokko, van 50 euro per persoon. Organiseert wel wat opstand in Marokko en bij Marokkaanse onderdanen die hier wonen.
@drs. Levi Samsonov | 04-09-23 | 10:59:
UIteraard kunnen wij geen asiel verlenen aan iedereen die daarvoor in aanmerking komt. We moeten de instroom dus reguleren. Wie dat graag wil is de EU, die hiervoor een gezamenlijk beleid wil opzetten, liefst zelfs met faciliteiten buiten de EU of aan de buitengrenzen, waarna een eerlijke verdeling per land volgt.
Maar raad eens wie daartegen is en liever elk land voor zich een oplossing ziet maken, een beleid dat overduidelijk niet werkt, maar wat goed valt bij goedgelovig en angstig volk zoals ik hier dagelijks aantref in de panelen, dat elkaar schouderklopjes en begrip geeft maar vooral heel erg weinig voorstellingsvermogen aan de dag legt voor echte en werkbare oplossingen. Helaas heeft dat deel van ons volk stemrecht en zal het (weer) stemmen op partijen die enkel schijnoplossingen bieden, maar die geen oplossing zijn. Er is geen andere weg dan een Europees constructief beleid, tenzij een slotgracht om ons land, wachttorens, mijnenvelden en schietinstructies voor de Marine en Marechaussee een gewenste uitkomst is, maar dat heeft ook zijn keerzijdes.
@drs. Levi Samsonov | 04-09-23 | 11:03:
Dit dus. We horen steeds dat onze ondergang "ons overkomt" en dat daar niks tegen te doen is. Onzin, want de meeste andere landen overkomt dit niet.
Wij zetten alle grenzen open; wij strooien met uitkeringen en subsidies; en wij laten ons chanteren door regimes die nota bene al decennialang gratis geld van ons krijgen. Gewoon af en toe voor onszelf opkomen mag best.
@Dandruff | 04-09-23 | 11:23:
Het zal je niet helpen Dandruff, die flink-doenerij en grote woorden. De migranten blijven namelijk toch wel komen, tenzij we ze actief gaan neerschieten op zee of aan de grens. De prijs voor een succesvolle overtocht is namelijk zo groot dat het aanlokkelijk blijft en zo lang er geen legale wegen zijn hier te kunnen komen, zal dit doorgaan en in de toekomst nog veel meer, wegens de door jou ontkende klimaatverandering. En dat "chanteren" door andere regimes: Die laten ons doodleuk de zaak zelf oplossen door migranten een tijdje niet meer tegen te houden. Vervolgens schieten wij weer in de houding, want de gevolgen zijn meteen zichtbaar in een groeiende stroom migranten. En dat wil jij ook niet. Tunesië houdt zich aan de deal en laat migranten bewust doodgaan in de woestijn, exact het soort deal dat jou het zicht op een snoeihard beleid ontneemt zodat jij met een rustig geweten kan gaan slapen. Opvang in de regio. En jouw blonde dochters zijn weer even gered van grijpgrage moslim-handen, iets dat ook heel belangrijk is.
Dus laten wij ons als land chanteren.
Waar de Marokkaanse overheid gewoon zijn plicht als overheid moet nakomen doen zij dit niet als wij niet aan hun eisen voldoen.
Gewoon chantage.
En wij zijn onze zeggenschap over wie er wel of niet in Nederland mag wonen kwijt!
@Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 11:22:
Je draait oorzaak en gevolg om. Wat we nu zien is juist dat de EU niet werkt;
- Frontex houdt niemand tegen;
- asieleisers reizen rondjes door de EU;
- op zoek naar de hoogste uitkeringen;
- vragen in meerdere landen asiel aan;
- gaan bij uitzetting naar een ander EU-land;
- etc.
Waarbij het een dieptepunt is dat zelfs grof (seksueel) geweld niet tot uitzetting uit de EU leidt. Erger nog, zowel Oostenrijk als België pleurden asieleisende kinderverkrachters "gewoon" over de grens met Duitsland. Zonder straf, gewoon de vuilniszak over de heg.
Om die reden stopte de Nederlandse politie vele aangiftes in de doofpot; "om uitzetting te vergemakkelijken". Daar is in de tweede kamer destijds nog over gedebatteerd en iedereen was daar natuurlijk tegen. Maar ondertussen is er niks veranderd.
De EU faalt in alle opzichten, en dus ook op het gebied van immigratie. Tegenstanders van faalbeleid verwijten dat echte oplossingen "niet werkbaar" zijn is een zwaktebod. Als dat faalbeleid zou werken dan zou niemand vragen om echte oplossingen.
@Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 11:31:
Nogmaals, dat faalbeleid niet werkt is geen bewijs dat faalbeleid beter is dan doelgericht beleid. Laat staan dat faalbeleid menselijker is dan goed overdacht beleid.
Je aannames gaan er vanuit dat mensenhandel een gegeven is. Maar dat is alleen maar omdat de EU daarvoor kiest.
Natuurlijk is iedereen bereid duizenden euro's te betalen voor een gevaarlijke boottocht, als daar levenslang gratis vakantie vieren tegenover staat.
Maar stel dat je om te beginnen die levenslange gratis vakantie voor elke onuitgenodigde immigrant afschaft. Dan zal de toestroom echt wel flink verminderen.
En stel dan eens in dat iedere illegaal binnen een week wordt teruggevlogen. Zonder teruggaaf van de reiskosten bij die mensenhandelaren. Iedereen snapt dat daarmee die dure overtochten zinloos worden, en dat zal naast die illegale immigratie ook het aantal verdrinkingen naar 0 terugbrengen.
Dan over jouw verdachtmakingen. Je doet nou alsof de voorstanders van meer (seksueel) geweld in Europa de "goeden" zijn, omdat ze stilstaan bij het leed van dode migranten in oa Tunesië. Maar het is omdat de EU iedereen die binnen is binnen laat blijven, dat die hele mensenhandel floreert. Op het moment dat die reis weggegooid geld is verliezen mensenhandelaren de macht. Dan verdwijnt veel slavernij in Noord Afrika; worden er geen mensen in de woestijn vermoord door mensensmokkelaars en corrupte douaniers; en dan stoppen ook al die verdrinkingen.
We willen eigenlijk minder Marokkanen.
@Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 11:31: Jouw redenering is dus, we moeten ze niet tegenhouden, want ze blijven toch wel komen. Dat zou betekenen dat we niet meer zelf bepalen wie ons land binnenkomt. Helaas is ons riante zorgstelsel niet berekend op de ongelimiteerde toestroom van migranten die hier allemaal een beroep op gaan doen, en ook hun familie laten overkomen. Snap je dat of staat een blinde vlek jouw logisch redenen in de weg. Een dode hoek moet ten alle tijde voorkomen worden.
Wat zouden ze dan gaan doen ? Het vliegtuig neerschieten?
1 Budel is meer dan genoeg.
Was altijd al zo
Schrijft Mofoefoe zelf de COAteksten?
Maak me allemaal niks meer uit, ben druk bezig om te vertrekken uit Nederland
Maar waarheen dan. Ierland?
@HoniSoit | 04-09-23 | 10:27: je moest eens weten wat voor huis je daar kan kopen voor de waarde van een Nederlands rijtjeshuis. Vrijstaand met genoeg grond om zelfverzorgend te worden.
In het VK kwamen er 600 op één dag in rubberbootjes, of "small boats" (12 stuks - voor mij is een bootje, zo'n vissersbootje, of zo'n zeilbootje, niet een RIB waar 50 man in kunnen). Waar, waar, o waar komen al die &(&(%#)! RIBs vandaan?!? Die moeten toch een keer "op" zijn langs het kanaal, en de Franse politie ze zien (als ze al willen kijken) schiet je zo'n ding toch meteen helemaal lek?
Brexit heeft in dat opzicht wel flink geholpen he?
@Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 10:25:
Ja, vooral als Frankrijk als wraak (want zo schuift de EU wel) alles maar doorlaat.
@Der Schnitzeljäger | 04-09-23 | 10:27:
Onzin, Frankrijk doet niets "als wraak", maar toen Engeland en Frankrijk een gezamenlijke EU-politiek uitvoerden waarbij Frankrijk meehielp met de opvang, laat Frankrijk dit over aan het soevereine Engeland, dat de grensbewaking onder "eigen controle" wilde brengen. En nu jammeren de Brexiteers, want het is zo gemeen van de EU dat die hen in de steek laat! Dan denk ik: Wat wil je nou? Je wilde niet meer meedoen, maar wil wel de volledige steun en medewerking behouden? Dat is kleutergedrag.
@Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 10:25:
Illegale immigratie heeft niets met Brexit te maken. Remoaners geven alle schuld altijd aan Brexit - deugt zo fijn.
Britse NETTO legale immigratie (na Brexit): In 2022 naar het VK 606.000 een stijging van 118,000 tov 2021 (488.000) en het dubbele van 2018 (333.000). Werkt wel he? Dat Brexit...
@Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 10:43: Kleutergedrag is het als je over de rug van mensen, diplomatiek je gelijk wilt krijgen. Dus zowel het VK alsook de eu heeft stront aan de schoenen.
@Bootvisser | 04-09-23 | 11:12:
Ja, Brexit was een enorm succes! Waarvan je al wist: Als het mislukt weten de Brexiteers de schuld toch in de schoenen van de EU te schuiven, want zo zijn ze. Nooit ligt iets aan henzelf.
@Beste_Landgenoten | 04-09-23 | 11:41:
In Engeland speelt het absoluut niet. Je mag de Schotten hebben. Deal?
COA moet opgeheven worden, het is een monument uit de oude tijd. En de 'directeuren', die moeten een bijstandsuitkering krijgen.
Hoezo een uitkering?
Er is meer dan genoeg werk.
Bijstand? Werken met hun luie donder. Schoonmaken, zorg, productiewerk
@Grumpy_Old_Ed | 04-09-23 | 10:23: liever niet, straks verkloten ze dat ook nog.
Minder minder minder, zowel COA als asielzoekers. Meer heb ik er niet over te zeggen. Gezien dat volk niet wil of niet kan werken hebben we er niets aan.
Die VVd zou toch alles oplossen? Overigens, kan je jezelf terugsturen naar het land van herkomst?
De douaniers aan de landsgrenzen vroeger die streng de auto inkeken en waar ik als kind een beetje bang voor was, waren zo gek nog niet.
Ik pleit voor herinvoering van de douane.
Als er teveel koffie in de kofferbak lag
Helemaal mee eens. Als je niets te verbergen hebt, heb je ook niets te vrezen. Gewoon aan de regels houden.
Triëren kan je leren.
Ze moeten ze allemaal in één wijk, in één stad stoppen, ik stem voor Kanaleneiland. Daar hebben ze een zeer capabele burgemeester (v) die begeleidt ze wel.
Dit om inburgeren te voorkomen.
Amsterdam of Den Haag dan maar. Dan hebben de vóórstemmers meteen de lusten van hun keuzes.
Er moet gewoon een hele grote bezem komen!
Alles wat kansloos, crimineel of respect loos is !! OPTIEVE!!!
Allemaal op pampus plaatsen is ook een oplossing.
Kosten kunnen gedekt worden mbv entreekaarten.
@geenhakbar | 04-09-23 | 10:18: Nederland terug naar 500.000 inwoners.
Ik ben voor ontvolking van Nederland maar dit is misschien iets al te hoog gegrepen.
@_pacman_ | 04-09-23 | 10:19: Voordat er weer godwins komen: nee natuurlijk niet op die manier.
@Ing. eslapen | 04-09-23 | 10:19:
Of in de Beekse Bergen.
@marcoplarco | 04-09-23 | 10:14: Amsterdam heeft plek zat. Halsema heeft 3 nieuwe locaties voor de hoerenbuurt geselecteerd, 2 daarvan worden niet gebruikt dus zetten we daar AZC's. Dan heb je de oude rosse buurt die vrijkomt, en de cruise terminal die ze niet meer willen gebruiken. En eerlijk gezegd, ik verwacht niet echt dat de 70000 nieuwe Amsterdammers zullen opvallen tussen de toeristen, expats, en hipsters. En al die Syriers, Erritreers, noordafrikaanse gays, Afghanen zullen het prachtig vinden: Coffee shows, prostitutie, pride, inclusieve UvA studentes....
@Grumpy_Old_Ed | 04-09-23 | 10:21: Coffee shops
@J.Cash | 04-09-23 | 10:21:
Ook goed en als dagbesteding handmatig suikerbieten rooien.
PVV dus, iedereen, en geen gelul over fatsoenlijk rechts. Er moeten spijkers met koppen geslagen worden. Zo, even heerlijk vanaf de zijlijn schreeuwen.
Juist. Grenzen dicht en de Koran verbieden.
Knettergek!
@Duwbak_Linda | 04-09-23 | 10:14: Ja, ik ben écht een lichtgewicht.
@uisge baugh | 04-09-23 | 10:21: Gebbetje
@Duwbak_Linda | 04-09-23 | 10:30: Of course.
Wat niet binnenkomt hoef je ook niet te spreiden. Een asielstop lost veel problemen op, waaronder het probleem van de spreidingswet.
Je kan spreiden wat je wil ( ik heb met die "wet" nog steeds wat anders in mijn hoofd ).. tot in de haarvaten zit het al ramvol, wat is het vervolg? opnieuw bij de eerste beginnen, en er daar weer een paar bijproppen?
En waar het geld vandaan komt is inmiddels duidelijk.. deze maand ritje NL.. de 150 liter diesel in de jerrycans gaat weer gezellig mee..
Ritje NL naar?
@Ommezwaai | 04-09-23 | 10:15: Vanuit ES naar NL / FRL.. 2200 km.. Hopende u hiermede voldoende te hebben ingelicht,
Hoogachtend BvdH
@broervandenhollander | 04-09-23 | 10:37: riekt naar costa del sol ..
Zien de bui al hangen m.b.t. de aanstaande verkiezingen,nog effe snel er doordrammen a.u.b. !
Dat COA is een zeer gevaarlijke en grotendeels anonieme organisatie. Het is een soort van "Stichting Omvolkingsbeleid Nederland". Dat COA zou eigenlijk alleen bekostigd mogen worden uit donaties van mensen die achter dit beleid staan, niet uit algemene middelen.
COA, "Collectieve Omvolkings Associatie"?
Inderdaad. Ik krijg er ook altijd zo'n soort 'Endlösung'-gevoel bij. Een niet te stoppen organisatie, die onze hele samenleving steeds sneller sloopt.
@Ommezwaai | 04-09-23 | 10:17:
Ze appelleren vooral... dus maak er maar Collectieve Omvolkings Appèl van
Die laatste opmerking van u. Daar ben ik het toch wel zo roerend mee eens!
Voor iedere asieleiser die hier ten onrechte op basis van valse emoties een verblijfsvergunning afdwingt bij zijn racistische gastheer komen er 20 nieuwe gegadigden bij.
www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE
Dit is een oogopener .. voor degene die de ogen open willen doen in ieder geval !
Alle asieleisers direct na aankomst de bus in en dumpen op het Binnenhof. Moet je dan eens kijken hoe snel die grenzen op slot gaan.
Wat Den Haag niet met eigen ogen ziet of wenst te zien veranderd ook niet.
Den Haag heeft zelf ook al >50% niet-Westerse inwoners, alleen vooralsnog zorgvuldig gesegregeerd van de paar resterende elite-wijkjes.
Tegenhouden bij de poort is natuurlijk niet heel erg inclusief. Dus dan krijg je weer ellenlange praatprogramma's op de tv waarin experts betogen dat de instroom van asielzoekers maar een heel klein percentage is van de totale instroom en dat van die kleine groep asielzoekers weer een minuscuul groepje minder leuke dingen in Nederland wil doen. Kortom, niets aan de hand, het is maar een gevoel en dat komt, omdat wij Nederlanders kleinburgerlijk en xenofobisch zijn. Als wij meer integreren met de nieuwe Nederlanders komt het gewoon goed.
Als je de asielinstroom (het echte probleem) maar genoeg verwatert met andere cijfers (studiemigratie, arbeidsmigratie) dan lijkt het probleem vanzelf kleiner.
Als percentage van het totaal aantal levende wezens in NL is het zelfs nul. Probleem opgelost!
Dat roepen de Leo Lucassen van deze wereld continu. Totdat de emmer overloopt en dan zitten dit soort linkse sujetten voorgoed in Spanje in een pittoresk dorpje.
Ik ga direct je nieuwe boek lezen Arnon!
@Ommezwaai | 04-09-23 | 10:13:
In Portugal bedoel je, met een fles drank voor de neus en dan schrijven hoe beroerd alles hier is?
@Ommezwaai | 04-09-23 | 10:13: Leo ia een zwijn, altijd maar roepen vanuit zijn ivoren toren in de usa.
De asielindustrie is een lucratief verdienmodel voor mensen met geld, de VVD zorgt er wel voor dat het zakkenvullen door kan gaan. Prins Bernhard doet ook al mee:
archive.ph/NLiya
Dat had z'n naamgever, de echte Bernhard, beslist niet leuk gevonden.
Die is er toch niet meer,heeft van het leven genoten
Straks staan er gewoon weer de wekelijkse 1000+ erbij op onze loonlijst
REAGEER OOK