Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Perebek | 09-08-23 | 22:41

Het programma van JA21 is prima. De meeste amoebes die een stempas krijgen in NL stemmen echter op poppetjes en denken ook niet na over eventuele coalities. Dan krijg je dus altijd VVD en waarschijnlijk die complete volidioot Timmerfrans. En dan maar weer klagen. Rekeningrijden, stikstof- en klimaatonzin, 30 miljoen Afrikaanse analfabeten die we te vreten moeten geven en dat is nog maar het begin.

WhiteShark | 09-08-23 | 17:27 | 1

Maar dat programma schijnt dan weer vooral geschreven te zijn door de weglopers. Jopie heeft het parasiteren tot kunst verheven.

Lopendbuffet | 09-08-23 | 20:48

JA huppeldepup is een met behulp van oude vvd-ers, aan de keukentafel van eerdmans in elkaar geflanste satelietpartij van de vvde. Iemand die het weten kan dronk een weis glas en sprak rozentaal.

fokkewoelf | 09-08-23 | 17:23

De enige hoop is nog dat Omtzigt een eigen partij weet klaar te stomen voor de nieuwe verkiezingen. Rest van het spectrum wordt namelijk steeds vreemder?

Jan, Leiden | 09-08-23 | 16:52 | 1

Piet geniet van z'n vakantie. Komt goed.

ParaPiet | 09-08-23 | 19:08

Joost, het is niet 'weer op de rit', maar 'weer op de rails'.

Willibald von Klúúúk | 09-08-23 | 15:52

Ik snap niet wat hier het nieuws is. "Politicus zegt het één, doet het ander". It's the oldest f*cking story in the book. Geen enkele politicus is onschuldig aan dit feit, daarvoor is het politiek. Maakt niets uit van wie je fan bent, geen enkele politicus is uitgezonderd.

En Eerdmans? Tsja. Deze man heeft reeds een hele wandel aan partijen gehad, in het begin verbonden met de CDA (dat was niets), flirten met VVD (was ook niets), Leefbaar Nederland, LPF, EénNL (oh god), FvD en nu JA21. Ik zie Eerdmans als een persoon die kostte wat het kost relevant wil blijven in het rechtse speelveld van de politiek, maar nooit verder komt dan de marge.

Oorlog & Andijvie | 09-08-23 | 15:24 | 1

DJ Jopie is geen politicus. Meer een inkomsten verzamelaar.

demaup | 09-08-23 | 18:54

Ik vind Eerdmans ook geen inspirerend persoon. Rutte vond ik ooit een enigszins knullig maar daardoor juist wel sympathiek persoon waarvan ik dacht dat hij het beste voor had met Nederland. Boy was I wrong! Eerdmans heeft goede standpunten, wat mij betreft mag het wat volkser (leefbaar!) en wat minder rijkeluisrechts. Maar erg kritisch kan je niet zijn als je echt vindt dat massa-immigratie funest is voor de toekomst van Nederland.

Zgan | 09-08-23 | 14:47 | 2

"Maar erg kritisch kan je niet zijn als je echt vindt dat massa-immigratie funest is voor de toekomst van Nederland."

Eeeeh? Uuuuuh? Begrijp ik nou goed dat je zegt dat massa-immigratie niet funest is voor de toekomst van Nederland?
Want wie denkt van wel is niet kritisch? Gooi maar in mijn pet.

ChupaChupa | 09-08-23 | 17:41

@ChupaChupa | 09-08-23 | 17:41: ik bedoel dat er qua politieke partijen maar weinig keuze is als je vindt dat massa-immigratie funest is.

Zgan | 09-08-23 | 18:05

JA21 wil dus wel samenwerken met Dilan Yesilgoz 'privacy zoveel mogelijk inperken voor het plebs' Zegerius (vvd) (zij wil dus onder andere met jouw chatberichten meelezen, voor nog meer zie www.security.nl/search?keywords=Yesil... ).
Waren al genoeg redenen waarom je JA21 niet zou moeten stemmen, met dit soort doodenge partijen willen samenwerken moet de druppel zijn.

Bogoris-le-Grincheux | 09-08-23 | 14:39 | 2

Sinds wanneer is samenwerken het ook voor 100% met iemand eens zijn?

Rdock | 09-08-23 | 15:53

Sinds wanneer wordt er iets uitgevoerd uit het programma van de vvd? Of iets wat van die leden afkomt?

tv-kijker | 09-08-23 | 18:32

"Ik vrees partijen die in een klap heel groot worden: dat is een recept voor ellende"

De vraag is: ellende voor wie?

blbla | 09-08-23 | 14:34 | 1

is dit serieus je vraag? echt? zeker weten?

stunter | 09-08-23 | 15:32

Wederom geen sterke beurt, terwijl ik hem in zijn Rotterdamse tijd heb leren kennen als een betrokken en daadkrachtige politicus in zijn rol als wethouder van onder meer Veiligheid. Ik vind hem in de rol van fractieleider niet echt uit de verf komen. Wellicht dat die meisje van Nanninga dat beter doet en Eerdmans een 'Omtzigt rol' kan vervullen: acteren in de dossiers die zijn interesse hebben.

Gewetensvraag: zou ik een tweedehands automobiel van hem kopen? A: Meh...

Corpus Callossum | 09-08-23 | 14:32 | 4

Die meisje? Ben jij Turk?

Mokum Kosher | 09-08-23 | 15:13

@Mokum Kosher | 09-08-23 | 15:13: I knew it!! Toen ik het schreef
dan :-) Sommige dingen in het leven zijn voorspelbaar, dank dat ik nu vol vertrouwen mijn geld op Heracles Almelo (Ajax uit ofzo..) kan gaan zetten.

Corpus Callossum | 09-08-23 | 15:39

@Masparts | 09-08-23 | 14:40: Qua uiterlijk sowieso en presentatie wel ja, qua inhoud was het wel wat meer down-to-earth. Was, want komt er in de landelijke politiek niet echt uit,

Corpus Callossum | 09-08-23 | 15:41
▼ 1 antwoord verborgen

We kunnen ons afvragen wat het bestaansrecht van JA 21 nog is. Wat voegen zij toen aan het immigratieverhaal? Wat aan het klimaatgedram? Er rest maar 1 ding. Je kunt nog net aan je collega's vertellen dat je er op stemt. Bij Geert weet je dat je dan niet meer meedoet. Zegt meer over NL dan over JA21.

Vinquerev | 09-08-23 | 14:10

Eerdmans had natuurlijk het woord ''uitsluiten'' nooit moeten gebruiken. Voor de rest heeft hij helemaal gelijk: de VVD zou in eerste instantie moeten proberen een coalitie over rechts te realiseren: Nederland heeft zijn buik vol van D66, CDA, CU. GL en PvdA maakten weliswaar geen deel uit van Rutte IV, maar die zijn nog erger.

Maar lukt het over rechts op geen enkele manier, dan zal de VVD het over links gaan proberen. Ik vind dat op zich niet vreemd, en dan is het belachelijk om die partijen ''uit te sluiten''.

Overigens moeten we nog wel even afwachten of de VVD überhaupt het voortouw mag nemen bij de formatie na 22 november. Moeten ze eerst wel de grootste worden, en dat is op dit moment verre van zeker. Het zou ook zo maar kunnen dat straks de BBB de grootste wordt, of de nieuwe partij van de Omtzigtman - als hij besluit met een nieuwe partij mee te doen, that is; ook dat weten we nu nog niet - en ook die GL/PvdA combi olv Timmermans zou ook zo maar de grootste kunnen worden.

Nou ja, spannende verkiezingen, dat wel.

Dr_Johnson | 09-08-23 | 14:03

Met Joost de selfkicker wordt nooit wat.

PieterPassant | 09-08-23 | 13:49

Zo jammer dit, het is qua programma en plannen de partij die het dichtst bij me staat. Maar de organisatie rammelt, de overtuiging lijkt weg en de lijsttrekker geen leider.

Vleesverkopert | 09-08-23 | 13:42 | 1

Idem. En leegloop van Eppink en Pouw Verweij. Alleen nog Nanninga die Marianne Zwagerman blijkbaar een streek heeft geleverd en Rob Roos als spraakmakers. Joost Eerdmans vind ik best bekwaam maar heeft een echte kleurloze ambtenarenuitstraling. Toch maar PVV met Harm Beertema en Fleur Agema.

MeppieRocks | 09-08-23 | 15:27

Erg hoor. Maar ik weet nog best een stelletje dat D66 "helemaal kapot" wil hebben. Zo inclusief, tolerant en vrij van elk zweem van cordon sanitair. Mar ja, de hypocrisie van het niet kunnen kijken in de spiegel, ik denk wel eens dat een rechtsdraaiend blikveld natuurkundig gezien geen reflectie produceert.

Beste_Landgenoten | 09-08-23 | 13:30 | 3

Ooit in u opgekomen dat heel veel mensen het dedain van reclamebureau66 beu zijn?

Egerius | 09-08-23 | 13:40
-weggejorist-
Headshrinker | 09-08-23 | 13:54

D66 hoeft wmb niet kapot maar ze moeten wel zo klein worden dat ze geen speler kunnen zijn in het vormen van coalitie/beleid.
Ennuh hoe de spiegelwet werkt vraag je maar aan vampier Jetten.
Die heeft vast ook natuurkunde gehad.
En dan stralingsleer waarschijnlijk overgeslagen.

D-Fens_1963 | 09-08-23 | 14:23

Joost heeft charisma van een natte dweil.
Kelderklasse politicus, zonder principes.

Masparts | 09-08-23 | 13:28 | 1

Brood op de plank deelnemer.
Géén politicus!!

demaup | 09-08-23 | 13:36

Feit is wel dat uitsluiten werkt, zie de tien jaar puinhopen van D66/VVD/CDA. Deze partijen zijn die uitsluiten aan de macht gebleven.

Linke Soep | 09-08-23 | 13:10

Wat een vreemde kop hier en in de Telegraaf , Eerdmans zegt daarin helemaal niet dat Timmermans of de PVDA/GL moet worden uitgesloten .
Hij roept haar alleen op om te kiezen om over rechts te gaan wat toch iets anders is dan zeggen uitsluiten .
Kinderachtig !

Castor12 | 09-08-23 | 13:09 | 3

geheel mee eens !

Eric6538 | 09-08-23 | 14:38

Oké dan. Fijn!

MeppieRocks | 09-08-23 | 15:28

Tja, een beetje jammer, als ook gemakkelijk en duidelijke stemmingmakerij.
Een beetje zoals we dat van de MSM kennen.

ChupaChupa | 09-08-23 | 17:47

Eerdmans is nou niet echt de meest charismatische politicus. Anderen overschreeuwen met de meest grote onzin is bovendien niet zijn ding. Er schijnen dan kiezers te zijn die dan gaan denken dat je ‘niets doet’. Overigens gooit Annabel zich straks in de strijd als (niet-lijstrekker) Tweede Kamerlid:
www.telegraaf.nl/nieuws/1901220248/an...

Indien JA21 groot genoeg wordt is het een serieuze sleutelpartij op rechts, met als VOORNAAMSTE programmapunt asiel en massamigratie (en dankzij Annabel ook ‘Woke’). Welke andere partij, naast PVV uiteraard (waarbij het - op zich zeer terechte - andere belangrijke programmapunt ‘islam’ is, zodat de ‘gevestigde’ politieke partijen een ‘legitieme’ reden hebben Wilders uit te kunnen sluiten. Dus ‘sleutelpartij’ is de PVV helaas niet) kan dit zeggen? BBB? Lijst Omtzigt (indien we dat ooit nog gaan zien)? Dacht het niet.

Wordt de VVD net groot genoeg, dan kunnen ze bepalen of ze over ‘links’ of over (echt) rechts gaan regeren. Dat is ons inmiddels genoegzaam bekend geworden door de jaren heen, zie Rutte I-IV. Ondanks dat Rutte van het podium verdwijnt (even afkloppen) zijn er echt nog meer dan genoeg op carrières beluste machtspolitici in de VVD over voor wie ideologie er totaal niet toe doet. En dat betekent dat er gemakkelijk aan handjeklap wordt gedaan met andere op carrières beluste machtspolitici bij wie ideologie er ook totaal niet toe doet: Timmerfrans.

Zolang mensen aan de rechterflank van het politiek spectrum VVD blijven stemmen verandert er niets. JA21 verdient een kans om een geloofwaardig rechts alternatief te worden voor immigratie-kritische kiezers die er KLAAR mee zijn om jarenlang op dit belangrijke maatschappelijk onderwerp te worden belazerd. Alleen een regering waar een sterk JA21 deel van uitmaakt zal echt een goede kans kunnen maken op serieuze beleidsverandering.

De volgende bak ellende uit Afrika staat al klaar: Soedan (met potentieel miljoenen migranten), Niger (doorvoerland voor migranten en heeft zelf ook een pauperbevolking die nu vanwege dictatuur asiel kunnen claimen) en zat ander ‘shithole countries’ aldaar, en uiteraard het Midden-Oosten is ook altijd nog goed voor nieuwe ‘verrassingen’.

Keuze is aan u.

Kompromat | 09-08-23 | 13:07 | 6

@Masparts | 09-08-23 | 13:30: U denkt nog steeds dat lijsttrekkers gelijkstaan aan presidenten zoals in de VS? Het gaat om de partij en haar plannen. Niet Joost en zijn competencies

Vleesverkopert | 09-08-23 | 13:46

@Kompromat | 09-08-23 | 13:46: Eens. Ik snap eigenlijk niet zo goed waar de antipathie voor de persoon en de politicus Eerdmans vandaan komt.

ChupaChupa | 09-08-23 | 17:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Timmermans als premier wordt een nachtmerrie. Trouwens ook een regeringscoalitie met PvdA/GL. Zelf stem ik hoe dan ook weer FvD.

WirMachenMusik | 09-08-23 | 13:05

Kan iemand mij de palmares van Eerdmans aanreiken?

demaup | 09-08-23 | 13:01 | 3

Zich aangesloten bij op dat moment populaire figuren. Nadat deze letterlijk of figuurlijk werden afgeschoten geprobeerd er zelf iets van te maken.

Peerkeoud | 09-08-23 | 13:59

@Peerkeoud | 09-08-23 | 13:59: BS! Dat heet je distantiëren voor personen die volledig van het padje geraakt zijn en dat was volledig terecht.

ChupaChupa | 09-08-23 | 17:53

Uitsluiten is oude politiek maar gewoon zeggen dat je liever niets met de partij van die huichelachtige vetnek te maken wil hebben vanwege politiek onoverbrugbare verschillen is niets mis mee.

Hup Eerdmans. Ook al ben je wel een beetje een glijer.

_pacman_ | 09-08-23 | 12:58

Eerdmans zit er louter en alleen voor Eerdmans. Een typische overlever. Inderdaad dus. Eerdmans erbij, partij voorbij. Overigens is het compleet zinloos. Want VVD en PVDA gaan gewoon samen een kabinet in, en dan mogen een paar kleinere partijen aansluiten. Omdat ook Dilan namens de VVD, rechtse taal uit zal braken, maar echt niet met de PVV en BBB zal gaan regeren. Dus praatjes voor de bünhe, en gewoon weer een liberaal links kabinet dus. Eigenlijk een soort Rutte 5. Al wordt Rutte ingewisseld voor Dilan, en Samson door Timmermans. Dus wordt er hoegenaamd niets gedaan aan de asielinstroom, woningmarkt, zorg, en het verbranden van belastinggeld aan dat waanzinnige klimaatgedram. Persoonlijk twijfel ik nog tussen Bosma en v.d. Staaij.

Tiktak Theo | 09-08-23 | 12:50 | 3

Als heel Nederland een beetje nadenkt wordt er niet op Timmerfrans gestemd en is het door u genachtmerriede kabinet een illusie

Sieg Hein | 09-08-23 | 13:00

@Sieg Hein | 09-08-23 | 13:00: Vergeet niet de grote groep jonge volgers van Gretha Thurnberg, die vóór 22 november achttien jaar zijn geworden en dus mogen stemmen.

antonconstandse | 09-08-23 | 13:05

Dilan met Geert lijkt me trouwens een mooi koppel op het bordes. Dat Geert dan naar Dilan moet luisteren, want de grootste dus de baas.

Peerkeoud | 09-08-23 | 14:01

In dit geval noemen we dat gewoon voortschrijdend inzicht.

Weg met die obese engnek.

el burro | 09-08-23 | 12:43

Meneer Mosterd moet goed lezen, Eerdmans sluit niemand uit, maar geeft een advies aan de VVD. Wat mij opvalt is dat GS JA21 steeds 'uitsluit'. Niet zo handig daar JA21 enige fatsoenlijk alternatief is voor de VVD.

Eric6538 | 09-08-23 | 12:28 | 7

Schoorsteenveger: 1. Vvd sluit partijen uit. 2. Vvd claimt rechtse partij te zijn 3. Logisch zou dan zijn dat zij een partij met tegenovergestelde visie uitsluiten. 4. JA is voor democratie en sluit dan ook niemand uit

Nehh. | 09-08-23 | 13:09

@Schoorsteenveger | 09-08-23 | 12:54: Hij vraagt niet om het uitsluiten een partij met alle kiezers die op die partij stemmen en de leden. Enkel vraagt hij om het uitsluiten van één persoon waar hij het niet zo op heeft. Evengoed geen handige opmerking. Zie de toch wel domme reacties op zijn uitspraak. Geef de mensen een stok, of stokje die zij aanzien voor een stok, en zij zullen er mee slaan.

forecastle | 09-08-23 | 13:09

@Papa Jones | 09-08-23 | 12:40: Nah , dit is wel een beetje vals en kinderachtig want Eerdmans neemt he woord uitsluiten niet in de mond .

Castor12 | 09-08-23 | 13:10
▼ 4 antwoorden verborgen

En toch krijgt Ja21 mijn stem, eenvoudig omdat ik geen alternatief zie. FvD is verworden tot een partij van halvegaren, de PVV zie ik niet in de regereing komen. En de VVD is de partij van Eric van den Burg, en daarmee is wel genoeg gezegd.

Barend Braakbal | 09-08-23 | 12:27 | 2

Laar jij je stemgedrag bepalen door wat het partijkartel regeringswaardige partijen vindt? Kun je net zo goed op het kartel stemmen.

Malle moer | 09-08-23 | 12:30

@Malle moer | 09-08-23 | 12:30: Daarom gewoon volhouden en zoals altijd PVV stemmen. De enige partij die hetzelfde wil als ik.

uisge baugh | 09-08-23 | 12:39

Eerdmans gebruikt zelf nergens het woord uitsluiten, dus dat de T in de kop doet alsof hij wordt geciteerd is journalistiek niet juist.

Spiderman1 | 09-08-23 | 12:24

Het is nogal een verschil om Timmerfrans af te serveren tov van een grote groep kiezers.

donkieshot | 09-08-23 | 12:21 | 1

EN een partij die hen vertegenwoordigt. Bovendien is het Brusselmans maar.

SIogra | 09-08-23 | 12:30

Waar staat het dan in het artikel? En prima
Dat Joost de bui benoemd die iedereen al ziet hangen: VVD/GLPvdA gedrocht en d66 oid met 76 zetels om zo BBB buiten te sluiten.

VVD/BBB/JA21/PVV zou ene mooie oplossing zijn.

Behangdelul | 09-08-23 | 12:15 | 2

Eens. Sowieso alles om die dictatoriale klimaatdwerg uit het torentje te houden.

Maximus Cesar | 09-08-23 | 12:27

Of beter nog BBB/PO/JA21 met of zonder PVV.

Zou dat niet mooi zijn?

ChupaChupa | 09-08-23 | 17:59

Eerdmans is een politieke hoer, niets meer en niets minder.

von Amsberg | 09-08-23 | 12:12 | 4

Wie niet?

WellusNietus | 09-08-23 | 12:33

Ik zie nu dat mijn eigen eerste reactie veel te lange was, dit is de kern

ZonderNaam | 09-08-23 | 12:35
▼ 1 antwoord verborgen

Eerdmans moet dit niet zo doen. Ik begrijp hem wel met die jaren van cordon sanitaire door links, de reflex om even terug te pakken voelt natuurlijk wel lekker.

Beter is jezelf boven dit antidemocratische gedrag dat zo eigen is aan links, te stellen. Ga in de onderhandelingen, misschien al voor de verkiezingen Yesilgoz wat bewerken om een rechtse regering te vormen. Dat doet recht aan hoe Nederland al jaren stemt, hoewel een deel van dat stemvolk links beleid aan zichzelf te danken heeft door steeds Rutte weer het voordeel van de twijfel te geven.

Door uitvoeren van links beleid door een in principe rechtse partij als vvd, ook cda, is er geen vertrouwenscrisis van de burger naar de politiek. Er is een betrouwbaarheidscrisis en die gaat over de politiek en overheid.
Er is veel kapot gemaakt in het land, en de rot zal nog even doorgaan. Beleid stop je niet met even snel ander beleid. Er zijn tienduizenden mensen in de thuiszorg ontslagen en dus weg. De bouw van woningen lag bij de start van de regimes Rutte heel veel hoger dan nu.
Dat heb je niet zo maar terug.
Puinruimen en herstel, tijd nemen. Dat moet gebeuren en dat laat je niet over aan de mensen die de sloopkogel laten slingeren. De Red Priviliged Partij van Timmermans en Klaver en die andere van Jetten zullen buitenspel gezet moeten worden.

Nuuk | 09-08-23 | 12:10 | 1

Zo zou het moeten, inderdaad.

ChalinaRosa | 09-08-23 | 13:08

Voorspelling: PVDA/GL met VVD gaan de strijd aan en dan samen regeren (een beetje zoals Trump dan met Joe Biden gaat regeren). We krijgen meer van hetzelfde. Er worden geen keuzes gemaakt omdat het anders klapt en we gaan over 4 jaar weer hetzelfde stemmen maar dan in een andere samenstelling. Ow ja en accijns gaan omhoog op sigaretten, autorijden en drank. Vast recept.

Omebert | 09-08-23 | 12:09 | 2

Paars, maar dan een beetje bruin

TurpinDick | 09-08-23 | 12:26

Daarom: stem VVD. Opdat er over rechts geformeerd kan worden. Juist nu: VVD

Bollux | 09-08-23 | 12:03 | 6

VVD. De partij die 12 jaar lang de rechtse stem misbruikt om links beleid uit te voeren.

ole guapa | 09-08-23 | 12:44

Klotuh

Slough | 09-08-23 | 12:45
-weggejorist-
ChupaChupa | 09-08-23 | 18:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Anderzijds, PvdaGROEN met VVD is 2012 deel 2...

Kartelmaster2000 | 09-08-23 | 12:01

Mierenneuker modus. Hij sluit geen partijen uit, slechts 1 (wannabe toekomstig) Tweede Kamer lid.

Super Grover | 09-08-23 | 12:00 | 4

@Malle moer | 09-08-23 | 12:02: Frans is momenteel wel synoniem voor bepaalde groene standpunten, dus inderdaad een hele partij uitsluiten is wat anders dan 1 man met 1 tot nu toe compromisloos duidelijk standpunt uitsluiten.

een_mike | 09-08-23 | 12:07

@Malle moer | 09-08-23 | 12:02: Soms gaat het gewoon om de man. Zoals bij Frenske,

Mbovenka | 09-08-23 | 12:10

@een_mike | 09-08-23 | 12:07:
De sociaaldemocratische genen, zo nog aanwezig, van de pvda zijn volledig overvleugeld door de net zo rampzalige “groene” standpunten van de groene khmer. De khmer is de baas in deze red priviliged partij van welvarende blanke deugers. Die coalitie was vooral het initiatief van Klaver. Het is slinks om dan de pvda te paaien met “grootmoedig” de pvda het lijsttrekkerschap te bieden; het is een schijnbuiging want Timmermans is al jaren geen sociaaldemocraat meer, wellicht nooit geweest. Het is gewoon een groene khmer apparatsjik.

Nuuk | 09-08-23 | 12:23
▼ 1 antwoord verborgen

Zag bij Nieuwsuur dat de voorzitter van de nationale Rekenkamer partijen oproept geen onhaalbare plannen te presenteren. Met andere woorden: allemaal Timmermans napraten, want anders heb je tegenwind en is het bij voorbaat uitgesloten dat je plannetjes erdoor komen na de verkiezingen. Dat is thans de stand van onze democratie. Succes burgers!

Paty | 09-08-23 | 12:00 | 3

Eens met Rekenkamer. 'Nexit! en toverbonen poten' is niet een serieus programma te noemen. Dat naar de Rekenkamer sturen is verspilling van middelen.

Duwbak_Linda | 09-08-23 | 12:04

@Duwbak_Linda | 09-08-23 | 12:04: De machtstoename van de EU stoppen en terugdraaien is wel een serieuze optie en die zou benoemd moeten worden wat mij betreft omdat het dringend noodzakelijk is.

ChalinaRosa | 09-08-23 | 13:11

@ChalinaRosa | 09-08-23 | 13:11:
Dan graag ook serieus onderbouwen hoe je dat gaat doen.
Dus niet van 'De EU/immigratie/anders kost ons zoveel, dus met dat geld gaan we alles opvangen tralala regenboog.'

Duwbak_Linda | 09-08-23 | 14:14

Nou belachelijk blablabla
Al is het een verdomd goed idee om Timmermans uit te sluiten.

Ambiorix | 09-08-23 | 11:58 | 3

Als Frenske een goed coalitieprogramma accepteert mag hij van mij premier worden. Die post betekent niet zoveel. Het gaat om het beleid, dat 80% uit het coalitieakkoord komt.

Malle moer | 09-08-23 | 12:00

@Malle moer | 09-08-23 | 12:00:
Met alle respect voor meneer Timmermans persoonlijk , de politicus is niet goed bij zijn hoofd.

Ambiorix | 09-08-23 | 12:28

Ik ben een beetje bang voor een herhaling van 2012. PvdA en vvd die elkaar tijdens de campagne bestrijden om vervolgens samen te gaan regeren. Een groter kiezersbedrog heb ik nooit meegemaakt.

Bennie Verbaasd | 09-08-23 | 11:55 | 1

Ja, dit scenario is heel reeel.
Met PvdA als tweede partij, Timmermans smeert hem dan weer.

Papa Jones | 09-08-23 | 12:00

Het pluche blijft lekker spul.

Plukkieplukkie | 09-08-23 | 11:54 | 1

Ze zouden het in de winkel moeten verkopen, blijkbaar wil je niet meer anders als je het eenmaal gekend hebt.

Malle moer | 09-08-23 | 11:57

Kijkend naar de pol heeft Omtzigt (mits een partij en deelname) de meeste kans maar verrassend de PVV op een zeer riante 2e plaats terwijl men eerder de BBB zou verwachten. OK, het zijn GS bezoekers dus enigszins eenzijdig georiënteerd, maar toch met bijna 50.000 stemmers een redelijk beeld.

Sinclair | 09-08-23 | 11:54 | 5

@Papa Jones | 09-08-23 | 11:56:
Een Omtzigtman/-vrouw per ministerie zou al mooi zijn.

Duwbak_Linda | 09-08-23 | 11:59

Een poll op GS zegt niets over de nationale verhoudingen. Voor GS-begrippen ben ik erg links en ik heb de laatste drie verkiezingen 2x VVD (TK en PS/EK) en 1x SGP (Gemeenteraad) gestemd.

de IJsman | 09-08-23 | 13:04

@Papa Jones | 09-08-23 | 11:56: Wie van de niet GS mensen stemt er überhaupt op een programma?

Peerkeoud | 09-08-23 | 14:10
▼ 2 antwoorden verborgen

JA21 doet een D66.
Principes zijn leuk, macht is leuker.

ratelaar | 09-08-23 | 11:50

Eerdmans: walgelijk schoolvoorbeeld van de oude politiek waar we afscheid van moeten nemen.

rexmundi666 | 09-08-23 | 11:49

Gewoon stoppen met verkiezingen. Stel een commissie aan van wijze personen en laat die een vierjarenplan schrijven. Na vier jaar mogen geregistreerde kiezers op een smiley te klikken op de schaal van Redelijk Tevreden tot Heel Tevreden.

Duwbak_Linda | 09-08-23 | 11:43 | 4

Wel verkiezingen. En dan die commissie van wijze personen. Mag je ook een zakenkabinet noemen. Ministers zonder binding met enige partij. De kamer beoordeelt hun plannen en beleid. Zoals het oorspronkelijk ook de bedoeling was. Weg met de ondemocratische partijcoalities.

Schmalz | 09-08-23 | 11:52
▼ 1 antwoord verborgen

Die opmerking over het Groningse aardgas , was niet zo slim van Eerdmans.
Het gebeurd toch wel als we het gas echt nodig hebben.

wiers | 09-08-23 | 11:40

Eerdmans heeft z'n kans gehad en heeft het al een paar keer verpest met z'n gedraai en vreemd stemgedrag, ipv terug te treden wordt hij lijsttrekker. Bye bye JA21 dus, weer een illusie armer.

zwellevertje | 09-08-23 | 11:40

Zo. Die is mijn stem kwijt. Wat een ondemocratische houding. Gadverdamme.

Malle moer | 09-08-23 | 11:39 | 2

Ach, koekje van eigen deeg.

Als je rechtse partijen gaat straffen voor ondemocratische rotstreken waar links mee is begonnen, dan blijft er weinig over om op te stemmen.

Papa Jones | 09-08-23 | 11:46

@Papa Jones | 09-08-23 | 11:46: ja, zo komen we nooit van die kinderachtige reflex af.

Malle moer | 09-08-23 | 12:04

Ik stem op Annabel.
Zeg maar wat beter is, BBB?
Een Linkse Wolf in boerentuniek.
De PVV? Ok.. Maar zit economisch ook aan de Linkerkant.
Wat blijft er dan nog over?

Remus McMillan | 09-08-23 | 11:33 | 4

Heb ook altijd het standpunt gehad dat ik de PVV economisch te links vond, maar ga komende keer wel op ze stemmen. Laten we eerst de kraan maar dicht gaan draaien voordat we gaan dweilen.
Voer een migratiestop in en zet een streep door die absurde klimaatplannen, en dan gaan we daarna nog wel een keer al dan niet over nivelleringsfeestjes praten.

Daarbij steun ik ook Bosma in zijn kruistocht om de NPO op te heffen.

ZonderNaam | 09-08-23 | 11:45

@ZonderNaam | 09-08-23 | 11:45: Sterker nog; heb vanaf de oprichting PVV gestemd en daar komt geen verandering in.
Inmiddels met Wilders, Bosma, Agema, van Dijck, Beertema genoeg capabele leden om volwaardig deel te nemen in een coalitie.

charles de gaulle | 09-08-23 | 12:01

PVV. Is ook links, Maar als je immigratie stopt, blijft er zat geld over voor een paar linkse hobby’s. Daarbij geloof ik niet dat Geert echt links is.

Malle moer | 09-08-23 | 12:07
▼ 1 antwoord verborgen

De intolerantie niet meer tolereren. Eerdmans komt er alleen wat laat achter.
Overigens is die fixatie op de VVD niet verstandig. Elke partij die met hen samenwerkte, werd opgevreten.

Deflatiemonster | 09-08-23 | 11:32 | 1

Ik zou Eerdmans een kans willen geven. JA21, VVD en BBB samen een meerderheid gunnen en bovenal dat ze over hun eigen schaduw kunnen heenstappen, goed gaan samen werken en een regering vormen.

Rdock | 09-08-23 | 11:37

@Eerdmans heeft zijn principes uitgesloten.

grapo | 09-08-23 | 11:30

Heb in een verleden lokaal in 010 nog wel op Eerdmans gestemd en was globaal gezien ook niet ontevreden over de gemeentepolitiek van Leefbaar.

Maar die Eerdmans is ook wel zo'n typische CDA-ruft die lang over zijn houdbaarheidsdatum is.
Helaas, hij zit al lang niet meer bij dat oude CDA nest dus hij kan niet weggepromoveerd worden zoals al die andere achterbakse CDA-ruften wanneer ze over hun houdbaarheidsdatum zijn. Eerdmans is gedoemd om eeuwig rond te dwalen rond de marges van de rechtse stemvijver.
Hij is een ordinaire broodpoliticus. Er kan heus af en toe wel wat zinnigs uit komen maar je hebt er verder helemaal niets meer aan.

ZonderNaam | 09-08-23 | 11:29

JA21 volledig woke tegen zure dikke oude witte mannen, ik zie een doorstart voor Sylvana.

PaardenliefhebberVet | 09-08-23 | 11:29 | 1

Bij21.

grapo | 09-08-23 | 11:32

Ik ben ook geen uitsluiter maar borderliner/psycho Timmerfrans zou ik ook uitsluiten.

jan druif | 09-08-23 | 11:28 | 1

ik zou hem liever opsluiten

TurpinDick | 09-08-23 | 11:28

JA21 die letters staan voor Joost&Annabel toch?

TurpinDick | 09-08-23 | 11:26 | 2

Dat is het Juiste Antwoord!

Nuchternederland | 09-08-23 | 11:28

Nee, Eerdmans moet de VVD juist aanmoedigen om met GLpvdA te gaan regeren, dat is veel beter.
Wat wil je nou Mosterd, lekker zeiken over verstandige plannen?
En oproep aan Jisselgus om van tevoren al aan de kiezer duidelijk te maken waar een stem op de VVD voor staat? namelijk wel of geen coalitie over links (weer)
Lijkt mij juist een heel goed plan.
En daarnaast sluit hij niemand uit, maar geeft hij aan dat NL niet gebaat is bij een nieuwe linkse coalitie, en dat de vvd daar eerlijk in moet zijn. Niet zoals Rutte, die 4 weken per periode rechts was, namelijk tijdens de campagne.
Hou eens op met dat altijd maar proberen alle goede initiatieven af te zeiken, redelijk klaar mee.

Nuchternederland | 09-08-23 | 11:23 | 1

Nuchter Nederland vindt een nieuwe coalitie “over” links geen goed initiatief.

D-Fens_1963 | 09-08-23 | 11:36

“opkomen voor de middeninkomens”
Ja, goed man, laat de laagstbetaalden maar stikken.

Normpje | 09-08-23 | 11:21 | 15

@Papa Jones | 09-08-23 | 12:43: Alle leraren zijn links

Slough | 09-08-23 | 12:51

@D-Fens_1963 | 09-08-23 | 12:05: We zijn niet bezig met een les Nederlands. Wat Papa Jones zegt klopt wel .... inhoudelijk.

ChupaChupa | 09-08-23 | 18:15
▼ 12 antwoorden verborgen

Een Zevenluikje, probeer daar maar eens een boek mee vol te krijgen.

Mr_Natural | 09-08-23 | 11:19 | 1

Bij veel reaguursels geen enkel probleem. Maar ik hou niet alles bij.

TurpinDick | 09-08-23 | 11:22

Eigenlijk wel een domme zet. Hij had moeten zeggen dat hij dan nu wel minister-president wil worden, nu
Omtzigt en Van der Plas het niet willen. Het had getuigd van humor, creativiteit, strijdlust en vertrouwen in de toekomst.

grietmetgroenefiets | 09-08-23 | 11:19

Eerdmans is een Rutte v2.0: Een onbetrouwbare zak hooi.
Populistische prietpraat beloftes op den TwitterT waarvan ie zelf ook dondersgoed weet dat ie daarvan 0,0 kan waar maken.
Wat doet Nanninga nog bij die club?

CornholioNL | 09-08-23 | 11:18 | 4

Terug naar FvD of van Haga misschien een optie !

Hetiswathetis | 09-08-23 | 11:44

Aaah, adhesief Nederland uit zijn holio.
Het even niet eens zijn om vervolgens de club te verlaten.
Niemand groter dan de club waaraan je jezelf verbindt is wel een beginselvoorwaarde.
En dat weet de A van JA wel vermoed ik.

D-Fens_1963 | 09-08-23 | 12:00

@D-Fens_1963 | 09-08-23 | 12:00: Niet eens zijn om de club vervolgens te verlaten? Wie zegt dat ik ooit op die club gestemd heb? Beetje erg makkelijke en domme aanname beste...

CornholioNL | 09-08-23 | 12:34
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is een eerdman?
Ik weet wel wat een aardman is:
'Boosaardig, klein fictief wezen dat oorspronkelijk een rol speelde in Duitse en Scandinavische volksverhalen en tegenwoordig in verschillende gedaanten wordt opgevoerd in verhalen, sprookjes en films; gnoom; kabouter; kobold.'

Mr_Natural | 09-08-23 | 11:18 | 1

Pfff, flauwe scheet zeg.
Jij bent zeker te bang om je werkelijke achternaam te delen?
Ik wel iig maar maak daarom dan ook geen basisschoolachtige lol over iemand zijn familienaam.

D-Fens_1963 | 09-08-23 | 11:50

Ik ben niet gebeld.
Ik voel me uitgesloten.

Kaas de Vies | 09-08-23 | 11:17 | 2

Sorry Kaas, achteraan in de rij aansluiten...

CornholioNL | 09-08-23 | 11:19

Bij1 zoekt nog een lijsttrekker?

Malle moer | 09-08-23 | 11:47

De verkiezingen draaien om geloofwaardigheid zegt Eerdmans en Joost kan het weten. Ik ben zijn "verraad" bij het stemmen op verschillende motie's in de Tweede Kamer nog niet vergeten.

jan huppeldepup | 09-08-23 | 11:17

Ik ben stemmer op JA21 (en zelfs lid), maar geen voorstander van uitsluiten.
Zelfs als een coalitie met RoodGroen onwaarschijnlijk is, vind ik vooraf uitsluiten geen slimme move; Eerdmans voelt de tijd niet goed aan. Immers; de enorme virtuele aanhang van Omtzigt tekent dat mensen ook op zoek zijn naar nettere en beschaafdere omgangsvormen. En dan ook nog aan de VVD aangeven dat ze zoiets moeten doen is helemaal alsof de muis aan de olifant meldt wat hij moet doen.

ole guapa | 09-08-23 | 11:17 | 2

Hij had moeten zeggen dat hij premier wil worden. Die post is momenteel niet erg geliefd, hij offert zich op. Hij zou het misschien nog wel goed doen ook.

grietmetgroenefiets | 09-08-23 | 11:21

Haha, wel waar wat je zegt!

Malle moer | 09-08-23 | 11:49

Zolang JA21 niet afziet van Gronings gas zijn ze voor mij niet relevant.

pollens | 09-08-23 | 11:15

Om een of andere reden moet ik lachen om de fotokeuze bij dat KRONCRV artikel.

UnderTheDevil | 09-08-23 | 11:13

Jullie zijn Sander van Dam te snel af

3Xniks | 09-08-23 | 11:12 | 1

U bent mij te snel af.

Mr_Natural | 09-08-23 | 11:21

Help me even, maar is het niet in Zweden waarin partijen van tevoren aan dienen te geven met welke partijen ze willen samenwerken na de verkiezingen? Dit systeem lijkt me in Nederland ook wel wat. Dan heb je, als je stemt, tenminste een richting. Momenteel weet je namelijk nog niks als je bijvoorbeeld VVD stemt. Want de zogenaamd rechtse partij van voor de verkiezingen kan na de verkiezingen opeens volledig over links gaan. Alsof je in Thailand een lekkere meid aan de haak denkt te slaan en op het moment suprême blijkt het een mannetje te zijn. (Deze laatste zinnen tegel ik overigens niet vanuit eigen ervaring)

Reso | 09-08-23 | 11:11 | 5

Goed plan, is tenminste eerlijk naar de kiezer toe.

Nuchternederland | 09-08-23 | 11:26

@Frits de Vriez | 09-08-23 | 11:22: FvD it is

Hetiswathetis | 09-08-23 | 11:43

@Hetiswathetis | 09-08-23 | 11:43: Natuurlijk niet. Baudet is knettergek en wekt daarnaast de indruk alcoholist te zijn. En dan die idioten in de fractie, verschrikkelijk. Ik ben afgehaakt bij de uil van minerva-speech en vanaf daar is het met die partij heel hard verder bergafwaarts gegaan.

Frits de Vriez | 09-08-23 | 13:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Gevoelig punt hier, maar dat ras opportunist Dj Jopie geen kar gaat trekken lijkt me evident.
Maar ook Annabel mag toch eens kijken naar haar optredens tijdens verkiezingsdebatten?

Shortganger | 09-08-23 | 11:08 | 4

Want hij kan niets zonder Annabel

nutsniet | 09-08-23 | 11:32

@Godsammekraken | 09-08-23 | 11:21: Ze mag en zal populair zijn onder de GS-adepten, maar ze zal toch met een iets rustiger en breder verhaal moeten komen. Ze zit wat mij betreft nog iets teveel op de 'gevatte anti woke' stoel om een breder publiek te voorzien?
Tevens zou iets minder op t migratie orgel ook helpen, daar zit de VVD en de PVV namelijk al.

Shortganger | 09-08-23 | 12:18
▼ 1 antwoord verborgen

Daarnaast was het vluchtelingenprobleem HÉT probleem waarop het huidige kabinet geklapt is. Een coalitie aangaan met GL/PvdA moet men dus niet willen aangezien dit gelijk weer voor hetzelfde probleem zorgt. Als zowel PVV, VVD, BBB en Ja21 een strenger migratiebeleid willen moet je niet samengaan in een coalitie met een partij(samenraapsel) wat daar een geheel andere kijk op heeft want dan klapt de boel weer en dat is het laatste wat men wil... 2 coalities achter elkaar die klappen op hetzelfde punt.

pdvd | 09-08-23 | 11:07 | 2

De kiezer heeft ook nog wat te zeggen. Als genoeg kiezers die linkse walm een goed idee vinden dan wordt de linkse walm groot genoeg om mee te regeren.

Duwbak_Linda | 09-08-23 | 11:09

Uh Rutte 3 klapte op het toeslagenschandaal. Rutte 4 was geen coalitie maar een verstandshuwelijk (wel al gescheiden maar wegens woningnood nog samen wonend zeg maar) wat op elk mogelijk moment en/of crisis dossier kon klappen maar uiteindelijk viel over asiel.

normanius | 09-08-23 | 11:14

Ik sluit Joost uit als iemand op wie ik ooit zou stemmen. Dat geldt trouwens voor heel JA 21.

oldandwise | 09-08-23 | 11:05 | 1

Gelukkig heeft de CPN een doorstart gemaakt.

Nuchternederland | 09-08-23 | 11:27

Hahahaha. Geinig. En hij heeft het zelf niet door.

BobDobalina | 09-08-23 | 11:05 | 3

Ouwe jurist van me...

Jij heb het stukkie ook gelezen toch...??

neonreclame | 09-08-23 | 11:21

Maar hij heeft wel een goed punt! Iemand die hordes migranten binnen wil halen en tegelijkertijd de bouw on hold wil gooien ivm co2, stikstof en natuur creëert een land met heel veel mensen die nergens kunnen wonen.

pdvd | 09-08-23 | 11:03 | 5

@hetiswathetis zou de programma’s nog maar eens doornemen, zitten behoorlijke verschillen tussen. En het paradepaardje van Fvd blijven toch de complotten, vaccins en wappies…de levensader van dat gekkenhuis.

Behangdelul | 09-08-23 | 12:18
▼ 2 antwoorden verborgen

'Ik vrees andere partijen die in één klap heel groot worden: dan moet ik een ander baantje gaan zoeken.'
Zo, gefikst.

Duwbak_Linda | 09-08-23 | 11:01

Goh….
Joost gebruikt mijn woorden.
VVD moet nu zeggen enkel met BBB en PVV samen te willen.
JA21 kan aansluiten, maar heeft nauwelijks iets in de melk te brokkelen.
SGP en Haga erbij.
Sluit GLvdA uit, zet ze buitenspel.
Bestrijd ze met hun eigen wapen.

Ruimedenker | 09-08-23 | 11:01 | 4

Gaan we doen !

Hetiswathetis | 09-08-23 | 11:36

Een stem op de vvd is een stem op timmermans, die krijg je er dan gratis bij net zoals destijds met samson.

Degrelle | 09-08-23 | 11:39

De kans is groter dat niet de VVD maar BBB of Groep Omtzigt (?) als grootste fractie de VVD vragen erbij te komen... de peilingen laten zien dat de VVD niet de grootste gaat worden.

Verder eens met #Degrelle.... laat de PVDA/GL maar lekker in de oppositie blijven en probeer een regering te vormen met zo MIN mogelijk kartelpartijen erbij, liefst geen eentje, maar ja, dat hangt ook af van Omtzigt of hij wel of niet gaat meedoen.

Keyboardspeler | 09-08-23 | 15:59
▼ 1 antwoord verborgen

De enige redding voor JA21 is Annabel.

Dubbelepunthoofd | 09-08-23 | 11:01 | 9

Nanninga is zeker niet te licht. Eerder te zwaar.

Bakkeleures | 09-08-23 | 12:51
▼ 6 antwoorden verborgen

Politici."Zucht"

Breeveertien | 09-08-23 | 11:01

Tja, die Eerdmans is het ook niet echt, al zijn er slechtere opties in november.

SterF... | 09-08-23 | 11:01 | 4

bewonderd door velen maar feitelijk een mafkees die teveel USA TV kijkt endenktdat het hier ook zo moet. De rest ook volkomen geschifte en onhaalbare ideeen. Popi maar volkomen waardeloos.

AntiZanicz | 09-08-23 | 12:09

Eerdmans noemde in 2002 (vlak na de moord op Pim) kritische LPF leden ""internet-Randdebielen""... zij hadden (terechte) kritiek op de inmiddels in de regering zittende LPF ministers en kamerleden... overigens duurde dat kabinet toen maar heel kort, want Gerrit Zalm trok 3/4 jaar later de stekker eruit.

Maar ik zal dus nooit op die omhoog gevallen Drs. stemmen.

Keyboardspeler | 09-08-23 | 15:51
▼ 1 antwoord verborgen

O, dus ze willen samen met de vvd. Kan. Maar ja, waarom zou je er dan op stemmen.

grietmetgroenefiets | 09-08-23 | 11:00 | 3

Misschien om er toch wat eigen standpunten doorheen te drukken? In de coalitie heb je uiteindelijk meer macht dan in de oppositie.

Kowalski11 | 09-08-23 | 11:08

De VVD opzoeken is een zwaktebod en zal ervoor zorgen dat de wensen van de VVD dominant zullen zijn. Dag JA21.

Bakkeleures | 09-08-23 | 12:20

Liever een VVD met Ja21 dan een VVD met PvdA.
Of hoe zag je het zelf voor je? 76 zetels PVV?

frickY | 09-08-23 | 13:39

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland