Pand beschoten in Rotterdam, explosie in Utrecht
Het was weer een heeeeerlijk rustige nacht
Social
Slechts twee explosies en beschietingen afgelopen nacht! Als dit zo door gaat wordt Nederland straks nog veiliger alsdan Nicaragua en Somalië! Een tabakswinkel in Rotterdam moest kogels vreten en bij een horecagelegenheid in Utrecht vond een explosie plaats. De daders hebben dit keer geeneens de moeite genomen om BETALEN op de muur te spuiten. Lame!
Rotterdam
Social
Utrecht
Social
Amsterdam
Social
Reaguursels
InloggenT wasn't me!!
Maar goed, gelukkig dat 010 weer van zich liet horen, kreeg al bijna ontwenningsverschijnselen.
Je kan je er wel weer druk om maken maar je moet gewoon VVD stemmen. Echt waar.
De noodverordening uit Corona tijd is nog in werking, dus betreffende de criminele regio's: avondklok en ontheffing voor werkenden. Tevens, alle huurauto’s verplicht ‘n rode kentekenplaat. Moet je eens opletten hoe snel de rust weer terugkeert.
Echter, de politiek is vooral met links / rechts bezig, en opstappen natuurlijk.
drugs en criminaliteit maakt meer explosie dan je lief is
Bomaanslagen, steek en schietpartijen. Kunnen toch het gesprek aangaan en zeggen dat we zo niet met elkaar omgaan in dit land ?
Alle bommen en granaten, zou Captain Haddock zeggen
"Iets gezien? Doe zelf niets, Bel 0900-8844 en stem vooral niet verkeerd straks.
Ach ja...
Welke partij gaat er bij de aanstaande verkiezingen wat aan doen/ heeft het überhaupt in het verkiezingsprogramma staan?
Men wil het gewoon met de laffe strafjes.
T is gewoon beleid.
Zolang we politici van de financiele middelen blijven voorzien om buiten de getto's te gaan wonen zal er niets opgelost worden.
De PVV heeft dit in het verkiezingsprogramma staan, al jaren
VVD roept al 10 jaar dat ze gaan voor een 'stevige aanpak', ze bedoelen denk ik dat ze sterkere thee zetten?
Hoewel ik er vanuit ga dat de onderliggende oorzaken in de drugshandel liggen, vraag ik mij soms wel eens af of het ook niet gewoon met afpersing te maken heeft. Protection rackets. Stel je hebt een ‘succesvolle’ winkel of horecagelegenheid, zou het dan niet kunnen dat onze succesmensen hun deel komen opeisen? En met die explosies hun eisen kracht bij zetten? Want het valt mij op dat je in al die zaken nooit hoort wat nou eindelijk de drijfveer van de daders was. Ik heb daar tenminste nog nooit iets over gehoord van justitie.
Het heeft gewoon met straatcultuur te maken, veelal geimporteerd uit andere culturen.
Komt beiden voor. Was er niet een groentenhandel waarvan willekeurig personeel thuis met (brand-) bomaanslagen te maken kreeg? Dat ging om afpersing, een "herstelbetaling" voor een partij coke die dat bedrijf per abuis vond en bij de politie inleverde.
Later bleken de afpersers niet eens de eigenaren van die coke. Ze hadden erover gehoord en wilde daar een slaatje uit slaan.
Verder is het in de meeste derde wereldlanden normaal dat succesvolle ondernemers òf maffioso zijn, òf afgeperst worden. Met het huidige beleid gaan wij daar ook naartoe.
Alle betrokkenen zitten in de criminaliteit. Dat was bijvoorbeeld zo bij de brandaanslagen op de Pools-Koerdische supermarkten. Dat was zo bij de beschietingen van Club Blu in Rotterdam en Club Magnum in Zoetermeer. Dat is zo bij de talrijke aanslagen op koffieshops.
En nee, van justitie zult u niets horen. Omdat in 90% van de gevallen de betrokkenen een Noord-Afrikaanse of Midden-Oosterse achternaam hebben
Dat denk ik wel. Jaren geleden was dat zelfs even in het nieuws. Toen kreeg horeca nog wel eens een handgranaat aan de voordeur gebonden. Beleid was dan die zaak weken te sluiten omdat deze praktijk begon met criminelen die onderling elkaar zo een waarschuwing gaven. Idee was dan dat die zaak ook voor criminele activiteiten gebruikt zou worden.
Later bleek dat om een suf akkefietje men een ondernemer een loer kon draaien, of inderdaad afpersing.
@Dandruff | 06-08-23 | 11:45: Daarom. Ik ga er vanuit dat het om drugshandel gaat hoor, maar bekend is uit andere landen dat bedrijven ook gewoon afgeperst worden. Denk niet dat je in Zuid-Italië een winkel of restaurant kan beginnen zonder dat je bezoek krijgt van types die mee willen profiteren. Vandaar dat ik mij dat afvraag. Vooral omdat bijvoorbeeld in Amsterdam in bepaalde straten de ene na de andere winkel gepakt werd.
@theo-is-dood | 06-08-23 | 11:48: Grappig dat je die ‘Poolse’ supermarkten noemt want daar dacht ik ook toevallig aan. Overigens worden die door Iraakse-Koerden gerund. Maar daar vroeg ik mij ook vanaf of dat niet gewoon keiharde afpersing was.
@Zgan | 06-08-23 | 11:46: Met succesvol doelde ik op gewone winkels die zich niet met criminele activiteiten bezighouden.
@Bigi Bana Boy | 06-08-23 | 11:53:
Als een hele straat te grazen wordt genomen ligt afpersing inderdaad meer voor de hand dan drugshandel. "Beschermgeld" heet dat al heel lang.
Ook terreurbewegingen zoals IRA en PKK leefden daar decennialang van, net als talloze maffiafamilies over de hele wereld. Dus waarom zou dat hier niet kunnen?
Natuurlijk gaat het vaak om drugshandel, maar dit zijn geen jongens die naar het uitzendbureau gaan als het drugsgebruik morgen volledig stopt.
@theo-is-dood | 06-08-23 | 11:48:
Is er bewijs dat die Poolse supermarkten bij criminaliteit betrokken waren? Zijn de eigenaren inmiddels opgepakt?
En hoe zat dat met fruithandel de Groot, waarvan personeel (!) hetzelfde overkwam? Dreigden die criminelen niet met "liquidatie van een willekeurige medewerker"? Bewijst dat enige schuld van de Groot?
Drugshandel zal vaak een rol spelen, maar niet altijd. Daarom werkt dat beleid om getroffen ondernemers direct te sluiten zo averechts. Het vergemakkelijkt afpersing omdat je tent daarna gewoon dicht gaat.
@Dandruff | 06-08-23 | 12:01:
Pizzo is dus weer in de mode blijkbaar. Overigens Chinezen bedienen zich daar ook van alleen zie of hoor je daar niks over die zijn nml bijzonder discreet. Las ooit een artikel en daar stond in dat 80% van de Chinese restaurants en snackbars in Nederland te maken hebben of hebben gehad met "bescherm" afpersing van triade-achtige groepen.
Defund de criminelen!
Ga gewoon bier drinken of zo.
"Wie zijn toch die mensen?"
O, u wilde antwoord geven, dat is nu ook weer niet nodig!
Diversiteit is kracht en we moeten het toch samen doen.
Stop met pilletjes tikken, snuiven en/of blowen. Gebruiken faciliteert dit soort geweld. Geen excuses en goedpraten.
Iedereen die voetbal kijkt en/of stadions bezoekt is verantwoordelijk voor het geweld eromheen.
@funda | 06-08-23 | 11:35: Ja en nee. De hasjhandel was voorheen in handen van Nederlandse criminelen. Het zal alleen wel zo zijn dat de import van buitenlandse succesnummers ongetwijfeld er voor zorg gedragen heeft dat die een flink deel van de handel overgenomen hebben.
@Ruimedenker | 06-08-23 | 11:38: Daar hebben we het eerste excuus.
Precies, als u zich goed wilt voelen went u zich maar tot Pfizer, vraag uw huisarts om xanax.
De zwarte farmaceutische industrie is nietsontziend crimineel.
onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1...
corporatewatch.org/pfizer-six-scandal...
... Oh wacht...
@Bigi Bana Boy | 06-08-23 | 11:39: Ja en nee, deze straatterreur is nieuw in ordegrootte en heeft veelal niet-Nederlandse achtergronden.
@Bigi Bana Boy | 06-08-23 | 11:39:
Het eerste excuus zat al in je slecht onderbouwde tegel.
Massaal politie, leger en KMAR op straat tussen 02.00 en 04.00 uur. Dan maar een halve staat van beleg. Kon tijdens corona ook. Dit moet stoppen. Zo wordt Nederland echt een afgegleden narcostaat. Wakker worden!
Om 6u30 al hoor!!
Inderdaad Piet. Toen konden WEL alle middelen van de rechtsstaat worden ingezet
Precies. Hier in de omgeving van 's-Hertogenbosch had zich toen zo wat een compleet leger verzameld op de parkeerplaats van een snelwegrestaurant. Dit om te gaan controleren in de stad en omliggende dorpen of er zich misschien een fietser of wandelaar na 21 u op straat bevond. Ga eerst eens prioriteiten stellen in dit zwaar afgegleden land!
Grotendeels mee eens!
Alleen uw voorlaatste zin moet m.i zijn, "is Nederland echt..".
Henk van Essen kon er helaas niet bij zijn, anders was het allemaal opgelost.
Die moest uitrusten van het aanwezig zijn op een van de pride-boten.
Drugsgebruikers zijn medeplichtig aan dit geweld. Zonder vraag naar drugs, geen aanbod van drugs en geen drugscriminaliteit.
Maar ja, drugsgebruikers steken graag hun kop in het zand.
Daarom zou bezit/gebruik strafbaar stellen een oplossing kunnen zijn (je komt er nooit helemaal vanaf das een feit) Probleem alleen is dat dan het halve overheidsapparaat naar huis kan en driekwart van de Amsterdamse zuid-as dichtgetimmerd moet.
U steekt ook uw kop in 't zand.
Het tuig dat nu emplooi vindt in de drugswereld zal nooit een brave modelburger worden. Dat verlegt simpelweg het werkgebied met een grotere kans dat ze u te grazen nemen.
@normanius | 06-08-23 | 11:28: Leg de Zuid-as in de as. Wordt het hele land beter van.
@Bigi Bana Boy | 06-08-23 | 11:31:
Wat een stom geouwehoer.
@Ruimedenker | 06-08-23 | 11:37: Het is één grote belastingontduikingfaciliteit. Zoek maar een baan waar je wel iets nuttigs aan de maatschappij bijdraagt.
@Bigi Bana Boy | 06-08-23 | 11:41:
Lulkoek. Fatsoenlijke fiscale faciliteiten dragen bij aan het Nederlandse vestigingsklimaat en scheppen banen.
Weet u het verschil tussen VPB, IB en btw?
@Bigi Bana Boy | 06-08-23 | 11:41: Er zitten onderhand in de behandelplek van smoelensmid al 20 tandheelkundig medewerkers op de zuidas, per persoon gemiddeld 2000 patienten alsof die niet nuttig werk doen, heel veel kantoren ook dienstverleners inporteurs handelaren en adviseurs schoonmakers beveiligers onderhouds technici catering medewerkers reisburos en zelfs kroegen en sterrenrestaurant , een nuttige baan met de handen moet in een fabriekshal op op het land gezocht worden niet in een kantoor omgeving....!?
Helaas, dan verzinnen ze wel iets nieuws. Criminelen zoeken snel geld.
Schietpartij in centrum van Den Haag www.omroepwest.nl/nieuws/4745931/schi... #omroepwest
Gelukkig zijn het maar incidenten. Gebeurde vroeger ook.
Er waren tijden dat een bordje met ‘camera toezicht’ nog enigszins afschrikte.
Al die kuttige witwas adresjes in Overvecht.
Je hebt er geen zak aan.
Broeinestjes en plofkraakschooltjes.
De Mercedessen en Audi’s kopen ze in Duitsland.
Zo’n wijk waar een paar miljard per jaar naartoe gaat in de vorm van huur en zorgtoeslag.
Allerlei projectjes om de buurt “leefbaar” te houden.
Bakken geld, helpt geen kut.
100 meter van die Panino Fresco zit nog zo’n Fresco, maar dan ijssalon.
Dat zal het volgende doelwit zijn.
De verhuurder van ons huisje woont vlak naast dat huisje. Hij zei dat we zijn auto wel een keer konden lenen als het zo bleef degene. Konden we ook een keer naar Hollum of zo.
Komt het nu wel heel dichtbij, of staat het leven hier juist ver af van dit gedoe door bepaalde lieden in “onze” steden?
Degene = regenen……
Dacht jullie op een foutje te betrappen. Explosie Utrecht?, dat was toch Nieuwegein? Ik zat fout, explosie Nieuwegein was eergisteren. Sorry, kan het even niet meer bijhouden al die aanslagen.
Explosies in Nieuwegein worden vaak gemaskeerd door vuurwerkwollah's, dus de bevolking is dat geknal wel gewend en belt de politie alleen nog voor parkeeroverlast.
Ha, hier gaat het de hele dag regenen. Dievenweer.
Pand beschoten in Rotterdam, bomaanslag in Utrecht.
Het is toch net Chicago tijdens de Drooglegging?
Wat is Nederland ver afgezakt.
Veel zaken in Nederland zijn terug te voeren op immigraties en overbevolking: Extreme woningnood, de groei van het aantal files, meer agressie in het OV, de mocromafia, te grote schoolklassen, drukte op Schiphol, wachtlijsten in de zorg, meer agressie bij de huisarts, meer agressie op straat, meer straatterreur, meer vervuiling, meer vergismoorden, grote druk op de rechtspraak, personeelstekorten, meer nachtelijke aanslagen en ontploffingen. Simpel.
Maar verder een heel gaaf land! Ik kan er niet bij hoe het kan dat nog steeds grote groepen kiezers geen probleem zien met de huidige ongebreidelde immigratie en bevolkingsgroei.
De vraag daarbij is hoe we dit alles nog enigszins kunnen rechttrekken. Dat lijkt bijna onmogelijk en eerlijk gezegd denk ik dat we nog verder afglijden en uiteindelijk door het putje gaan.
22 november zal daarbij cruciaal zijn. Dan wordt de vraag beantwoord of we er wat aan gaan doen, of dat we het opgeven cq capituleren.
Ook het halen van allerlei ambitieuze milieudoelstellingen en natuurherstel in combinatie met een bevolkingsexplosie is onmogelijk. Of een "kenniseconomie" nastreven in combinatie met grootschalige import van analfabeten. Of "armoedebestrijding" nastreven in combinatie met het importeren van een werkloze onderklasse. Of "tolerantie" prediken in combinatie met de import van vijandige en gewelddadige clanculturen.
Die immigratiekostenpost van 30 miljard euro per jaar komende 20 jaar is slechts het topje van de ijsberg.
Meer drukte is lastig bij files en woningen, maar deze acties van criminelen hebben daar niet direct mee te maken. Die immigratie wel en wel van mensen die hier komen om te profiteren van de voordelen van de verzorgingsstaat. Deel uitmaken van de samenleving is absoluut niet de bedoeling, sterker nog; veel Afrikanen, vooral de moslims, kijken neer op hoe mensen hier samenleven, wat we geloven (godsdienst of levenshouding). De stap naar stelen, beroven, overlast is dan niet ver. Meedoen dmv een opleiding doen, een baan zoeken, is er niet zo bij. Liever het criminele circuit in; snel geld, geen belasting en de anarchie past mogelijk ook beter bij hoe men het thuis gewend was.
De maatschappij verloedert steeds meer en de overheid doet er geen zak aan, sterker nog, de overheid is er voor een groot deel schuldig aan. Bezuinigen op geestelijke gezondheidszorg waardoor er allerlei mafketels vrij door de stad lopen, woningbouw de nek omdraaien en tegelijk iedereen die naar Nederland wil komen hartelijk welkom heten, en zo voorts, en zo voorts. Je betaalt je als gewone burger blauw aan belasting maar je krijgt er steeds minder voor terug. De overheid zegt, zak maar in de stront van de dakloze die zojuist op je stoep heeft gepoept.
@Nuuk | 06-08-23 | 10:55: Zo bedoelde ik het ook. Wie dat niet ziet is ongeschikt als bestuurder. De goedpraters hebben hun tijd gehad.
@Nuuk | 06-08-23 | 10:55: Kan dat zomaar gesteld worden? Zo ongeveer de voltallige crew van schoonmakers in het WTC was toen ik daar werkte samengesteld uit donkere mensen uit Afrika. Ghana Gambia en vele anderen maakten de wcs schoon.. heb me er over verbaasd hoe neerbuigend de kantoormensen met deze noeste werkers omgingen, ze haalden hun neus voor ze op als ze samen in de lift stonden. Vele GOM schoonmakers waren patient in de tandarts kliniek van smoelensmid , ik heb ze met egards behandeld.. wellicht doordat ik in Afrika heb gewoond met veel personeel thuis en me er meer voor open kan stellen. Het is maar net hoe men het gewend is toch?
@Smoelensmid | 06-08-23 | 12:05:
Het is zeker niet zo dat in Afrikaanse landen allemaal uitvreters wonen. Heel veel goed volk zelfs wel. Het gaat er om wat deze kant op komt. Dat is niet het beste wat Afrika te bieden heeft, en er speelt hier toch dat deze mensen met een ander setje normen en waarden komen dan wij hebben. Afrikaanse landen zijn meestal geen landen die gevormd zijn als hier. Hier weinig volkeren binnen een land, Afrika vele volkeren binnen een land. Dan krijg je minder binding met de staat. Dat wordt hier niet anders.
In Afrika zelf zijn best veel mensen die de migranten helemaal niet als bijzonder prettig volk zien.
@Smoelensmid | 06-08-23 | 12:05: Absoluut waar. Natuurlijk zijn er zat hardwerkenden bij met prima instelling en pogingen tot al of niet geslaagde integratie. Probleem is echter dat de verhoudingen zoek zijn of het nu gaat om langdurige uitkeringen of criminaliteit en een hele bubs andere zaken. Mijn moeder zei vroeger altijd : de goeden moeten met de slechten delen. Zo krijg je beeldvorming EN problemen.
@Nuuk | 06-08-23 | 13:01: De echte werkers hebben het ook te druk om op pad te gaan;) www.youtube.com/shorts/nBHm6cC4CQw
Dit gebeurt in Spanje nou nooit, Hoe zou dat komen?
Als er al een "groot" incident is .. helicopters in de lucht, wegen afgezet, direct actie en coordinatie, en binnen paar uur resultaat.
Van de week nog Calpe, domme dope krimi,s uit Hongarije.. dachten met andere indentiteit veilig te zijn hier.. allemaal met hun snuitje op het asfalt, handjes op de rug, opgepakt door echte politie, geen piepstem paardestaartje te zien..
Plofkraken? nooit van gehoord, er zijn automaten die neem je zo mee op de kruiwagen.. Ik zou zeggen, prutsers ui NL, kom naar hier, en beproef Uw geluk.
Diezelfde automaten staan ook in landen als Hongarije en ook daar neemt niemand die dingen zomaar mee.
Iedere nacht rijdt er politie langs mijn huis, woon rural,
Zo vaak mensen in boeien gezien, politie is ook uitgerust met wapens , alleen daarom laat je het al je hoofd. Stuur die Nederlandse politie eens een half jaar naar Spanje, leren ze wat politiewerk is.
Je kijkt door een roze bril en ik vermoed dat je nog niet zo lang in Spanje woont of in ieder geval in een soort pensionado/expat bubble leeft. De zuidkust van Spanje, maar ook Galicië loopt over van de drugshandel. Ga ‘s nachts maar eens langs de stranden van Tarifa oid wandelen. De ene speedboat met drugs na de andere. Spanje is een crimineel broeinest. Wees niet zo naïef.
@Bigi Bana Boy | 06-08-23 | 11:46: Slechts 23 jaar.. geen pensionado of andere bubbel.. tarifa.. Waar zou dat vandaan komen? Verder er worden hier tonnen in beslag genomen.. Ik zal eens vragen of ze er hier 1 week mee stoppen met opsporen, kijken of er nog een gevel overeind staat in NL..
@broervandenhollander | 06-08-23 | 11:57: Drugs komt uit Noord-Afrika, of in Galicië uit Zuid-Amerika. Maar de armoede in met name Andalusië zorgt er voor dat de lokale bevolking net zo goed tot de nek in de drugshandel zit.
Vind het wel jammer dat mijn stad niet genoemd wordt. regio15.nl/nieuws/schietpartijen/3594...
Nou moet ik zeggen dat de Herenstraat al decennialang een schietbaan is, dus opzich niet heel bijzonder.
Ik ben te lui om uit te zoeken door welke stad die Herenstraat dan loopt maar blijkbaar lopen er niet alleen maar nette heren door die straat.
@matatwork | 06-08-23 | 11:13: dan klik je op de link en weet je dat het om Den Haag gaat
Neem aan dat de handlangers van de criminelen, burgemeester en wethouders, snel het werk afmaken en de doelwitten uit hun huis zetten?
U heeft een beter idee?
Soms komt die gedachte ook bij mij op. Ik blijf dat "gedrag" vreemd vinden.
@normanius | 06-08-23 | 10:19: Misschien de Israëlische methode? Huizen platbulldozeren. De familie zoekt het daarna zelf maar verder uit.
@normanius | 06-08-23 | 10:19: niet uitzetten en bewaken?
Uitzetten heeft hetzelfde effect als losgeld betalen aan ontvoerders.
Voelt goed maar lokt toch nieuwe aanslagen/ontvoeringen uit.
Twee stappen vooruit denken is onze overheid niet gegeven.
@vanDeudekom | 06-08-23 | 10:21:
Panden worden vooral gesloten om de rest van de wijk/straat/buurt het idee te geven dat men er wat tegen probeert te doen. Dat het niet werkt weet iedereen maar toch een burgemeester heeft weinig andere middelen.
Je moet derhalve ook niet naar het lokale bestuur kijken maar naar den Haag waar discussie en debat over dit specifieke onderwerp steevast uitmond in ge-bullshit over vuurwerkverboden, driehonderdste kansen en of politiecapaciteit waarvoor soms wel geld vrijgemaakt wordt maar nooit de mensen beschikbaar zijn. Allemaal symbolisch gelul in de marge welk al honderdmaal de revue gepasseerd is
Ik heb de oplossing ook niet maar ik zou in ieder geval beginnen met bezit strafbaar stellen alsmede het afschaffen van het jeugdrecht voor drugs gerelateerde criminaliteit.
@normanius | 06-08-23 | 10:34: gekmakend. Dus we weten dat het niet werkt maar we moeten toch wat…
Sla jij je hoofd tegen de muur als je hoofdpijn hebt? Werkt niet, maar je moet toch wat.
Het schoolvoorbeeld van incompetent leiderschap. Mijn God wat een grap.
Maarre…je moet toch wat: het werkt AVErechts. Dus niksdoen is nog minder erg. Niksdoen zou toch de specialiteit van onze leiders moeten zijn.
Wat een armoe.
Bloedsuikerspiegel te laag ...... dat is het
Gewoon doorlopen mensen - nieuwe bestuurscultuur ...
Ik heb de oplossing: Laat de politie nog vaker alle jagers en sportschutters thuis onaangekondigd controleren. Om te zien of de dubbelloops volgens voorschrift in de stalen wapenkluis staat! Zo, probleem opgelost.
Het zijn doorgaans boefjes met illegale wapens die in de fout gaan. Jagers en sportschutters kijken wel uit, die willen hun hobby niet kwijt.
Ondanks dat raad ik de overheid aan om de inzet op legale wapens en vergunningen te verdubbelen.
En een team opzetten om te kijken of dat bijdraagt aan de oplossing van de problemen rond boefjes met illegale wapens.
Je weet maar nooit tenslotte.
Toch?
Spontane explosies zijn heel normaal. Is natuur.
Nee, is klimaatverandering.
We moeten van het gas af, snel!
@Dandruff | 06-08-23 | 10:09: Paus Timmermans leest hier mee dus hij heeft weer nieuw materiaal
@Kartelmaster2000 | 06-08-23 | 10:11: Als Frans straks MP geworden is, is het in elk geval snel afgelopen met het gezeik over het slavernijverleden. Tenzij zijn mijnwerkeropa’s daar fors van hebben geprofiteerd.
"Hebt u iets gezien of gehoord? Bel ons."
"Kent u de dader? Bel ons. Graag aanleveren op een presenteerblaadje met naam, adres, postcode, woonplaats, geboortedatum en geboorteplaats, BSN nummer, IBAN, kenteken van de auto, merk en type, dit i.v.m. controle op wegenbelasting. Mocht u buiten deze basis informatie nog meer weten, dan horen we dat graag om de eventuele dader aan te kunnen houden. Daarna verknallen we het onderzoek zelf wel verder." Groetjes, uw politie.
Vaak spelen zij vervolgens de gegevens van de anonieme tipgever ook "per ongeluk" door.
@Kartelmaster2000 | 06-08-23 | 10:08: Waarna jouw voordeur de volgende plaats delict wordt. Daarna word je zelf opgepakt om te onderzoeken wat jouw banden met de onderwereld zijn. Die explosie was tenslotte wel bij jouw voordeur. Al schieten ze de hele Randstad in puin, al krijgen de criminelen er artillerie of zelfs luchtsteun bij, ik weet niks. Ik bemoei me nergens mee. Al ken ik ze ook allemaal persoonlijk, mij niet bellen.
Zodra we klaar zijn met flitsen op de A2 zullen we ons hier op richten.
Mooi,
Of in verband met privacy, kunnen we met al deze gegevens de dader niet aanhouden.
Ik hoorde de knal vannacht. Hoor wel vaker vuurwerk(?), maar vond het al opvallend dat het maar 1 knal was. Gebeurt wel vaker iets hier (Rotterdam Delfshaven), een van de moordenaars van Peter R de Vries woonde hier ook om de hoek.
Misschien moeilijk voor te stellen voor de gemiddelde reaguurder, maar toch blijf ik hier met mijn gezin wonen. Het is verdomme ook mijn stad.
Ik zou alleen willen dat de rest van Nederland wat beter luisterde naar ons, bewoners van de oude stadswijken. Ook als er geen asielzoeker meer binnenkomt, hebben we nog decennia plezier hieraan. Also coming to your streets soon!
Ik ken m'n stadje niet meer terug na 20 jaar. Alleen stukjes rond de veerhaven en delen van Kralingen zijn nog niet bedorven.
? Daar blijven wonen?? Waarom zou je je kinderen die ellende aandoen??
Vertrek naar Doesburg, Waalre, Ouddorp of Doetinchem.
@Zuurteregelaar | 06-08-23 | 10:09: de helft van Kralingen is krakkemikkige studentenhuizen aangevuld door huizen vol nieuwe nederlanders uit marokko. Het nieuwe deel van Kralingen is overigens wel schitterend
@Zuurteregelaar | 06-08-23 | 10:09:
Het is vreselijk om te zien hoe het is verloederd.
Inderdaad alles rechts van de Avenue (mijn geboorteplaats) is nog te doen.
Er wordt daar echter behoorlijk wat ingebroken hoor ik uit eerste hand.
@Kartelmaster2000 | 06-08-23 | 10:19:
En ook Aboutaleb woont in Kralingen. logisch, want dat is ook een Marokkaan.
@theo-is-dood | 06-08-23 | 10:15: Het is mijn stad. We wonen in een mooie wijk (vlakbij waar Pim Fortuyn ooit woonde). De kinderen zitten op een fijne (multiculturele) school. Het is niet alleen kommer en kwel. Bovendien vind ik dat het patroon doorbroken moet worden. Niet alleen klagen en je terugtrekken in mooie wijken en neerkijken op je oude buurtgenoten (of nog erger, ze voor racist uitmaken).
@Zgan | 06-08-23 | 10:40:
Het is toch logisch dat, vooral als je schoolgaande kinderen hebt, je in een betere wijk wilt wonen als het kan?
Ik zou zelfs niet meer in Kralingen willen wonen op dit ogenblik. Ja in villa Zonnehoek.
@J.Cash | 06-08-23 | 10:19
Kralingen? Is dat waar die mooie 19e eeuw huizen zijn en enigszins kunt zien hoe Rotterdam er voor het bombardement uitzag?
@Basil Fawlty | 06-08-23 | 11:33:
Ja inderdaad.
Al die grootstedelijke linksdraaiende tofuvreters die altijd zeiken over vliegruigherrie, hoor je nooit over de herrie van bommen en schietpartijen. Typisch..
Noch over de klimaat- en milieu- effecten van kruitdampen en brandgassen vol co2, stikstof, fijnstof, etc.
Er zou toch niks meer over gepubliceerd worden?
www.geenstijl.nl/5170321/persbericht-...
Gewoon alles volgooien met bewakingscamera's, niet alleen frontaal, maar ook laag geplaatste camera's die omhoog gericht zijn. Fuck de privacy en leve de veiligheid en daardoor vrijheid!
Beveilingscamera's werken alleen als men ook daadwerkelijk de wet (en de consequenties) vreest. Over 7 maanden een korrelige video op Opsporing Verzocht als dat nog bestaat zet geen zoden aan de dijk
Meen je dit echt?
Dat werkte ook goed bij 11 september en Brussel en de Ramblas. Cameras zijn schijnveiligheid. Minderminder.
Zodat Justitie nog verder overbelast raakt en in ruil voor je totale privacy de dader niet eens meer aangehouden wordt, want jammer van de moeite? Geen tijd voor om te veroordelen? Ondertussen kun je de overige burgers natuurlijk wel mooi in de gaten houden en de boetes gewoon versturen bij geconstateerde overtredingen. Levert goed geld op en is veel makkelijker ook. Voor een habbekrats kunnen we de informatie ook meteen delen met tal van externe partijen.
Iemand die zijn vrijheid inlevert voor veiligheid eindigt met geen van beiden.
@sjef-van-iekel | 06-08-23 | 10:07:
Heel Israël wordt veilig gehouden met Israëlische gezichtsherkenning technologie. Die software is gewoon te koop. Veiligheid is uiteindelijk een politieke keuze.
„The Israel Defense Forces is increasingly utilizing advanced facial recognition technology to track the movements of Palestinians in the West Bank and East Jerusalem“
@Kopieerapparaat | 06-08-23 | 10:12: anders houd je geen tijd over om de iftar te bezoeken natuurlijk…
Nutteloos. De beelden zijn opeens weg wanneer dit een bevolkingsgroep treft die een minderheid uitmaakt.
Primero tabakswinkel? Heeft de Primera een geslachtsverandering ondergaan?
Ha, dat viel idd op!
Sorry, komt door mij, sorry
Door de klimaatlobby zijn ouderwetse aflaten weer heel populair.
Als u twee weken vega-burgers koopt (opeten zou ik niet doen) zijn deze kruitdampen weer klimaatneutraal.
@Dandruff | 06-08-23 | 09:59: de burgers wel bij het gft doen hè
Wat een dick is het toch ook hè?
Hier in Almelo is ook altijd wel wat te doen.
Doet het stoplicht het weer?
Lijntje moet kunnen, en het is de grote stad. Gewoon doorzuipen. Heus wel een klagende Karen of autistische boomer die het allemaal zo erg vindt. Maar die gewapende drugsloopongens zijn vaak heel getalenteerd met rap. Je kan ze niet zomaar afschrijven. Met een gesubsideerd concept krijg je ze zo aan de positive messaging. Laatst nog z'n jongen die met z'n album uitkwam over de struggles van het leven in de achterstandswijk: "Ramkraak Mon€y in de Guccistore" van Lil Zorgfraude. /s
Zo’n gesubsidieerd concept is er al. In Amsterdam. www.linkedin.com/posts/fatima-elatik-...
Er zijn in Nederland honderden subsidiesponzen die betaald worden om tot haat tegen autochtone Nederlanders aan te zetten.
Een daarvan heet "Nederland wordt beter".
Nou, doe mij toch maar het oude Nederland met de spreekwoordelijke spruitjeslucht. Spruitjes zijn gezond, en met die kruitdampen heb ik helemaal niks.
Alleen al de gemeente Amsterdam deelt 100 miljoen euro subsidie per jaar uit
@theo-is-dood | 06-08-23 | 09:53:
Nou ja, geen geld toch?
We krijgen er zoveel haat, afgunst, criminaliteit, extremisme, censuur en dictatuur voor terug!
@theo-is-dood | 06-08-23 | 09:53: subsidiehoofdstad. Ging nou niet 90 procent van overheidssubsidies op cultuur naar de grote steden? Zit in mijn hoofd opgeslagen maar weet even niet meer waar ik dat vandaan heb. Waarschijnlijk GS.
Stelletje laffe amateurs natuurlijk. Wanneer zien we hier Mexicaanse toestanden met opgehangen strijders aan viaducten? Dat lijkt de enige manier waarop dit probleem zichzelf uiteindelijk op kan lossen. De laatste overlevende kan de EBI in.
Kunnen we niet de oplossing van El salvador gebruiken?
Dat ophangen is nog erg beschaafd. Als je dat vergelijkt met andere methoden die de narco‘s toepassen
@theo-is-dood | 06-08-23 | 09:55: meestal is er al heel wat voorafgegaan aan dat ophangen
@Quantum Suicide | 06-08-23 | 10:07:
Kijktip: Kaotic.com
@theo-is-dood | 06-08-23 | 10:21:
Sorry hoor. Maar dat is een website voor hele zieke mensen.
@Dandruff | 06-08-23 | 11:17:
De realiteit in Mexico is helaas zwaar „ziek“. De afschuwelijke beelden laten wel ons voorland zien als de drugsbendes nog machtiger worden. Vooral blijven snuiven en slikken mensen!
@theo-is-dood | 06-08-23 | 11:36:
Eens over Mexico, en dat dat ons voorland is.
Dat neemt niet weg dat ik niet snap waarom iemand zo'n website begint, vol met de meest zieke filmpjes uit de hele wereld.
Voorstel: we bouwen een gevangenis op één van onze waddeneilanden. Iets dat het midden houdt tussen Guantanamo Bay, Alcatraz en Azkaban. Met een El Salvadoriaans gevangenisregime. Daar sluiten we dat tuig op tot hun dood.
Ik zou het iets simpeler maken. Dus niet perse een gevangenis met cellen, maar gewoon een containerdorp op de Rottumerplaat en al het uitschot daar droppen. Dus voornamelijk ook de onbehandelbare tbs klanten, moordenaars, pedo's enz. Water en elektra regelen en 1x per week een voedseldrop uit een helikopter. Wat er verder op het eiland gebeurt zoeken ze maar uit.
Waar kan ik de petitie tekenen?
@Quantum Suicide | 06-08-23 | 10:12: Lijkt me een heel goed idee.
Rotterdam, Amsterdam, Utrecht.... gewoon wegblijven. Zoek het uit.
Het nieuwe verdienmodel is bescherming/afpersing. Betaal je niet krijg je een bom. En de overheid werkt lekker mee door de winkel nog ff op slot te doen voor een tijdje.
Ja, echte dombo's. Hoe bedenken ze het.
Het is een vorm van wegkijken. Ze hebben er totaal geen vat op. Laat ze advies vragen bij de politie van Napels. Die zijn niet van de softe aanpak zoals hier.
Kom nou toch. De uitbaters van horecagelegenheden waarop wordt geschoten zitten allemaal in de criminaliteit. Voorbeeld Club Blu in Rotterdam. De eigenaar wordt nu gezocht en zit in Dubai (Google)
www.rijnmond.nl/amp/nieuws/1498621/na...
De tabakszaak heeft een vet probleem als de etalage niet meer geblindeerd is. De boete is niet mals voor het tonen van pakjes met zwarte longen.
Al die ellende hebben te danken aan onze Justitie die geven te veel taakstrafjes .
@gerrit5042 | 06-08-23 | 09:40
Zou het "vraag en aanbod" mechanisme er ook iets mee te maken kunnen hebben?
En het "verdelen" van de markt? En de gebruikers van deze "genotsmiddelen"?
Staan er eigenlijk nog steeds van die out-voetballers achter de toonbank van zo'n tabakswinkel?
Jan Jongbloed, de piasdoelman van het WK 1974.
Berry van Aerle rookt zelf niet.
Die runnen tegenwoordig een goedlopende cocaïnebusiness
Wat is een out-voetballer?
Tja, wel illegale genotsmiddelen willen, en niet de gevolgen daarvan.... Tikkeltje naïef.
4 jaar geleden ook al in het nieuws... www.ad.nl/rotterdam/politie-vindt-1-1...
Kunnen we die prachtwijken niet gewoon op slot gooien snachts?
Technisch zijn we in staat om deze wijken volledig electronisch af te grendelen. Met gezichtsherkenning, ANPR en andere middelen. Kwestie van een politieke keuze.
„ Thanks to the application of AI, Facial Recognition technology – SAFR can identify the people visualized by comparing a database of previous records. This makes it a top-notch tool for identifying criminals in real time by analyzing CCTV footage.“
grekkom.com/en/products/our-analytics...
Er komt straks een speciale eenheid die dit in kaart gaat brengen met hoop grafieken, tabellen en powepoint presentaties. Iemand zal waarschijnlijk hierop afstuderen. Dan komt er een commissie wat te doen met resultaten. En dan beslissen we dat we om 20:00 preventief gaan fouilleren. Met een vrijwillige toezichthouder houder om etnisch profileren tegen te gaan. Gezien het om een proef gaat zullen we het na 1 maand gaan evalueren. Conclusie is dat we om 20;00 uur veel bejaarden hebben gecontroleerd en niks gevonden hebben en fouilleren dus niet de oplossing is.
gewoon de tabakszaken beter verlichten en bosjes snoeien
Onder leiding van een crimefightende VVD-minister die spreekt over 'stevig en daadkrachtig' uiteraard.
@Joris Beltsin | 06-08-23 | 09:38: Ik weet nog een ferme kasteelheer....
Die bejaarden mochten niet meer op de Keileweg komen, en de G J de Jongh begon teveel necrofiele roadkillers te trekken. Dus de alleengaande oudere potloodventer en etuiuitleenster rest voor hun openbaar exhibitionele genotsbeleving alleen nog dat preventief fouilleren. De SM-erts onder hen glippen daar dan in onopvallend gelijkaardig uniformeel tussendoor. Dus ja, met die vergrijzing ook nog...
Deze wist gewoon niet hoe je betalen schrijft.
uitschrijft...
Zo: يدفع
Gaat Amsterdam nu haar eerste plek verliezen als het gaat om ontploffingen ?
Tweetje van GU, moest toch even opzoeken wat P 1 is.
"P1 (prioriteit 1) betekend spoed. De brandweer zal met zwaailicht en sirene uitrukken naar de plaats van het incident. P2 (prioriteit 2) is een melding zonder spoed. De brandweer zal zonder O&G (optische & geluidssignalen) uitrukken en naar het incident rijden."
Toch weer wat bijgeleerd...
Hetzelfde met de Amerikaanse DEFCON status. 1 is het hoogste, 5 het laagste.
@HankHill | 06-08-23 | 09:45: Ook dat wist ik niet, tnx.
Ko de Rood is inmiddels ondergedoken. Maar verder waait die met alle winden mee....
https://www.ad.nl/rotterdam/politie-vindt-1-1-miljoen-euro-in-een-reiskoffer-en-plastic-zak~ab2107630/
12-12-2019 Kan je een nóg oudere koe uit de sloot halen?
@pa_niek | 06-08-23 | 09:29:
Zelfde pand.
@pa_niek | 06-08-23 | 09:29: blijkbaar heeft de eigenaar van de winkel in die 4 jaar weinig bijgeleerd.
Past ook niet in een reiskofferr. 220.000 briefjes van 5,- ...
Met dank aan elke wiet, coke- en pillen gebruiker, ja u ook.
Ja want die jongens zouden anders allemaal braaf bij de bouwmarkt of buurtsuper werken.
@Joris Beltsin | 06-08-23 | 09:28: Opgeruimd staat netjes.
Ik steek er nog eentje extra op speciaal voor jan met de korte achternaam., zodat hij verder in angst zal leven.
Ik post al wen poos elke dumping van xct afval in de natuur. Uw laatste zin vergeet ik maar even.
Ja maar waarom betalen die mensen dan ook niet gewoon?
Inflatie.
Wie zijn toch die mensen ? zou mevrouw Kaag zeggen
Vrienden van haar man?
O, St. Maartensdreef in Utrecht. Das Overvecht. Dus dat gaat over drugs. Mooi, is dat ook weer duidelijk.
Ja. In hun 'eigen' wijk.
Mijn buurjongen zat vannacht om drie uur met een paar vrienden in de achtertuin te feesten, heb ik ook wat van gezegd.
Je bent ontploft?
Lekker de volgende ochtend met de boorhamer aan de slag!
Was vast omdat er voetballend met 2-0 is gewonnen van Zuid Afrika.
@HankHill | 06-08-23 | 09:45: Huh was er voetbal?
@HankHill | 06-08-23 | 09:45:
Geen vuvuzela's daar?
Minder Randstedelingen , meer vreugd ,
Nou in Laren-west staat een verkeersbord scheef.
Als goede burger natuurlijk meteen melding gemaakt bij de gemeente, toch?
@Keutels | 06-08-23 | 09:21:
Hoe moet je tegenwoordig meldingen maken?
@Kaas de Vies | 06-08-23 | 09:23:
www.laren.nl/inwoners/Wegen_en_groen/...
@Kaas de Vies | 06-08-23 | 09:23: "Goedemorgen, u spreekt met het automatisch antwoordapparaat van uw gemeente. Voor het maken van een melding kies optie 2"
En in Amstelveen hebben we de teringherrie van Dekmantel. Drie dagen lang gebonk/gedreun.
Arresteer die Lolsmurf nou maar gewoon...
Je vraagt je toch af: waar kijk ik nu naar? Waar gaat dit over? Gaat dit over drugshandel? Afrekening binnen criminele circuit? Of over een afpersing?
Vind niet dat ik moet gaan wennen aan dit soort beelden in elk geval, het is niet-Nederlands en het hoort gewoon niet thuis hier in ons land: bommen, schieten, steekpartijen, eerwraak en weet ik wat al niet meer. Alles wat dit soort zaken uitvreet wat mij betreft na gevangenisstraffen bij een dubbel paspoort zo snel mogelijk ons land uit en Nederlands paspoort inleveren en nooit meer toelaten in Europa. Maar ja, dat kan ik wel dromen, maar dat gebeurt niet. Het kwaad is al onder ons en onze regering laat het gaan, het lijkt ze niet te boeien.
Afrekening? Rekenden ze maar af, had je deze ellende niet.
Lees een willekeurig jaarmarktverslag uit Heenvliet uit 1750 en je mist alleen de biem...
@Kaas de Vies | 06-08-23 | 09:20:
:)) Padoem pats
@F. von Zeikhoven | 06-08-23 | 09:22: Wanneer je bijna 300 jaar terug moet voor vergelijkbare gebeurtenissen.
Ja, zo werkt incasso in een multiculti-samenleving.
De Randstad ligt toch onder de zeespiegel ! Fuck it !
U bedoelt dijken doorsteken zodat het kruit nat wordt waardoor er geen ontploffingen meer plaatsvinden?
@pa_niek | 06-08-23 | 09:20:
Toch nog steeds een steekpartij bij betrokken...
Ik heb net nieuwe meubels gekocht dus ik vind die suggestie niet prettig 3,5 meter onder de zeespiegel woonende. Of is het nou al 3,51 meter?
Heb jed wel eens een gemiddeld duikmes gezien? Als ik met die van mij zonder verdere duikuitrusting een fijne strandwandeling op Scheveningen wil maken, maken ze me binnen 10 meter lid van de club wegens een gevalletje Rambobestekventen...
@Bootvisser | 06-08-23 | 09:27: Is dit www.top1toys.nl/summer-waves-luchtbed... misschien iets voor u?
@Bootvisser | 06-08-23 | 09:27:
Alles van de Zuiderster blijft gewoon drijven... Seats & Sofa's daarentegen, en Eierkamp is allemaal zwaar eiken, hun duivenhokken zijn geocalliberatieposities voor de Chinese marine. Beheersen ze het verloop van Kruidvatmagazijnen mee..,,.
Wapens verbieden, dat zal ze leren!
Het zou in ieder geval nuttig zijn als ze in Oekraïne door blijven vechten tot de laatste granaat en anti-tank-raket op zijn zodat die niet op de zwarte markt komen.
Nee, natuurlijk hoop ik dat die kudtoorlog morgen voorbij is maar ik ben wel 'bang' dat we een deel van het geleverd wapentuig wel weer terug gaan zien in het criminele circuit.
“Over de aanleiding is nog niets te zeggen”
Aldus de politie…
Is Nederland Oblast weer te grazen genomen door de Russen?
De anti-rooklobby wordt ook steeds agressiever.
Zorgelijke ontwikkeling, het treiteren van minderheden door de Overheid..
EW gisteren: “Jan Latten: Bevolking groeit door immigratie, autochtone bevolking krimpt. Dat leidt tot spanningen”.
Sherlock Holmes die Latten.
Gelukkig hebben we een MSM die het nieuws zo neutraal mogelijk blijft brengen dag in dag uit.
Update: Den Haag www.telegraaf.nl/nieuws/177093914/sch...
De internationale stad van Vrede en Recht kan natuurlijk niet achterblijven.
Er zijn type mensen die willen creëren en er zijn minsen die willen slopen.
Minder van die laatste duidelijk en makkelijk te identificeren groep.
Minder minder minder..... makkelijk makkelijk makkelijk.... onwil onwil onwil.
En er zijn mensen die heel makkelijk heel veel geld willen verdienen........
Heel eerlijk? Volgens mij zouden meer mensen dit willen doen met hun wanbetalers, maar durven niet!
Utrecht: Dreef = Overvecht = Mocro's.
Vraag mij wel af wat voor horeca daar zit, want volgens Google is het 1 grote flat. Om de hoek zit wel een Italiaanse broodjeszaak, maar die is al om 19.00 dicht.
@Keutels | 06-08-23 | 09:20:
Er zitten wellicht wat van die bezorgzaakjes.
Ik ben geen Mocro!
Wat is eigenlijk het percentage opgeloste zaken mbt bomaanslagen. Hier hoor ik niks van. Het geeft me ieder geval niet veel vetrouwen.
Men moet eens rond die tijdstippen wat intensiever gaan controleren.
Alles valt in een redelijk patroon te vouwen dat het allemaal rond 04:00 'snachts gebeurd.
Ze willen de opdrachtgevers, niet de loopjongens.
Typisch Nederlandse aanpak, want gevoel van onveiligheid bij de normalio's groeit (alhoewel je dat nergens terughoort) en gevoel van victorie daders groeit ook.
Slechts 350.000 objecten in Rotjeknor.
Easy peasy.
@Joris Beltsin | 06-08-23 | 09:20:
Daar ligt wel een uitdaging
Ik zeg: vier uur 's nachts verbieden!
@Kaas de Vies | 06-08-23 | 09:15: Je moet ergens beginnen. Je maakt me niet wijs dat dit de nieuwe nederland van vandaag is of we dat maar moeten accepteren dat iedere nacht wel een gebouw kan worden beschoten, een explosie in plaats kan vinden of wat dan ook, omdat 1 of andere druiloor geld of een lading schuldig is. Jaaaaren terug voor gewaarschuwd, dovemans oren. Nu zit je met de peren. Succes ermee!
@Telaat123 | 06-08-23 | 09:25:
Nieuwe normaal.
Narcostaat Nederland.
Weer de belastingdienst.
Heb nog een stijve van het wegkijken.
Meteen maar van de gelegenheid gebruik gemaakt en mevrouw steekmug gestoken?
@Keutels | 06-08-23 | 09:23: Met mijn hoofd gestoken?
Gaap. Nog iets bijzonders of ongewoons gebeurd?
REAGEER OOK