Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Welja. Zwartrijdend tuigh mag blijven zwartrijden

Want privacy

Aanleiding was de overlast in de treinen tussen Emmen en Zwolle. Al langere tijd ervaart treinpersoneel op dat traject overlast van met name uitgeprocedeerde asielzoekers, die zonder kaartje reizen en zich agressief gedragen als zij daarop worden aangesproken.

Treinreizigers die zich misdragen kunnen een reisverbod krijgen. Maar dat verbod geldt alleen voor de vervoerder waar de persoon op dat moment mee reist. Wie zich misdraagt bij de NS, kan evengoed met Arriva verder reizen.

Een regionaal reisverbod had daar een einde aan moeten maken, maar het delen van persoonsinformatie tussen vervoerders onderling is te privacygevoelig, schrijft staatssecretaris Heijnen aan de Tweede Kamer.

IEMAND NOG VRAGEN?

Reaguursels

Inloggen

Privacy.
Dat was toch zoiets dat totaal aan de kant geschoven werd voor die griep op steroiden* ?

*koroonaaa.

klimgek | 28-07-23 | 21:52

Zo los je dit niet op.

donkieshot | 28-07-23 | 19:23

wanneer wordt het sleepnet geactiveerd, als de boeren in opstand komen met de trekkers? het volgen van 100.000 online wappies?

HetOorAakel | 28-07-23 | 18:36

Oh mijn god ze spelen rechts in de kaart!

Zeurders | 28-07-23 | 18:13 | 1

Links/rechts qualificateurs zijn meelopers.

donkieshot | 28-07-23 | 19:26

Te privacygevoelig... lees: geen zin om dit te regelen

BeTruthful | 28-07-23 | 17:10 | 1

Want racisme.
Zo gaat het lekker door. Misschien een reizigers opstand organiseren en een paar dagen massaal ook zonder kaartje gaan rijden.

Nuuk | 28-07-23 | 18:10

Jeetje, wat vloog daar net het raam uit? Het draagvlak.

Cor Netto | 28-07-23 | 16:21 | 1

Was dat er nog dan? Of was dat het laatste restje dat definitief uitgevlogen is....

Het brein erachter | 28-07-23 | 16:22

Heb er weleens filmpjes van gezien en het zijn vrijwel allemaal Noord-Afrikanen.

We zitten momenteel in het gedeelte "weak men create hard times" want we weten allemaal dat Nederlanders veel te bang en laf zijn om hier iets aan te doen.

Tel erbij op dat Nederlanders vaak ook de drang hebben om zich moreel verheven te voelen en zich in allerlei bochten gaan wringen om het gedrag van die 'zielige' Noord-Afrikanen goed te praten. Je hoeft maar te zeggen dat je dat tuig uit de trein moet trappen en je wordt weggezet als domme tokkie.

Hefbrug | 28-07-23 | 15:48 | 1

In Zuid-Afrika hingen bordjes NIE- BLANKES

KlaagGraag | 28-07-23 | 16:38

Toch wel achterin de trein plaatsnemen?

nee_toch? | 28-07-23 | 15:40

Maar wel 2e klasse?

apek00l | 28-07-23 | 15:27 | 1

Men nodigt zichzelf erg graag uit in een eerste klasse. Uiteraard - Zonder ervoor te betalen. Men weet heel goed dat jij van alles meer hebt dan zij, en dus proberen ze te pesten alsmede de boel te verpesten - Zodat uiteindelijk niemand iets meer heeft. Dit gedrag zie je ook veel in kinderen. Als er dan iets van wordt gezegd is de verbale dekmantel bv. "racisme" .. En zogenaamd een groot onrecht wat hun eigen gedrag moet rechtvaardigen.

Enfin, D'66 (En de CU) vinden het al-le-ma-al ge-wel-dig.
Stem ze weg.

Nederlandop1 | 28-07-23 | 17:31

Als ze met een kaartje reizen hebbe wij die betaald , reizen ze gratis krijgt de vervoerder compensate en betalen wij dat en als ze een boete krijgen betalen wij die ook dus wat maakt het nog uit ?
Ik wil wel graag mee betalen voor een lange reis terug, het liefst met een grote katapult .

Castor12 | 28-07-23 | 14:59

Uw overheid wil hier niks aan doen.
Anders past men die privacy wet wel aan.
Welkom.
Leuk he, dat stemmen?

Is dit nog nieuws? | 28-07-23 | 14:28

Gewoon het traject voor ALLE reizigers gratis maken. De staat betaalt. Probleem opgelost

batvoca2 | 28-07-23 | 14:27 | 2

Dat gaat natuurlijk niet , de genen die de kosten ook hier voor krijgen zijn tevens de genen die wel beboet worden als ze zwart rijden .
De witte, werkende autochtoon , voorheen bekend als doorsnee blanke Nederlanders . AKA de pluk kip .

Castor12 | 28-07-23 | 14:50

@Castor12 | 28-07-23 | 14:50: nee, je rijdt gratis, ook als netto betaler, geen boete want je rijdt niet meer zwart

KlaagGraag | 28-07-23 | 16:40

Geen vragen wel veel antwoorden en oplossingen.

antonconstandse | 28-07-23 | 14:17

Wordt dat liedje, U bent welkom'in mijn land nog gezongen?, al een tijd niet meer gehoord.

KC45 | 28-07-23 | 14:04

Een klap in het gezicht voor de gewone reizigers die met deze kanslozen in de trein moeten zitten. Conducteurs trekken zich zoals altijd volledig terug en de reizigers zoeken het onderling maar uit. En zo geldt in de trein het recht van de sterkste.

Triage | 28-07-23 | 14:02

Die strenge privacy wetgeving kan niet anders dan een zegen zijn voor de gemiddelde crimineel.

matatwork | 28-07-23 | 13:49 | 1

Voor iedere crimineel. De crimineel heeft meer rechten/bescherming dan het slachtoffer. De wereld op z'n kop.

KlaagGraag | 28-07-23 | 16:41

Beetje doelloos, zo’n verbod. Gewoon 100% controleren en iedereen zonder kaartje oppakken en paar uurtjes vastzetten. Daarna met een boete naar huis voor wie hier een huis heeft. Wie dat niet heeft : 3 strikes = out, exit, geen recht meer op opvang, op de trein naar Finlandia.

Azijnist | 28-07-23 | 13:35 | 3

In Finland zitten ze niet op deze kanslozen te wachten.
Het is er ook veel te koud.

Zitvlak | 28-07-23 | 13:39

@Zitvlak | 28-07-23 | 13:39: Ik ben nog steeds enorm voorstander van het zwitserse model voor zwartrijden. 1 keer gepakt boete (destijds) 180 euro. tweede keer 360 euro. Derde keer persona non grata en land uit (in geval van geen geboren Zwitser) en anders de cel in.

DanskeRob | 28-07-23 | 15:38

Kijken of ze ongehinderd op Amsterdam Centraal uit kunnen stappne. Wedden dat ze meteen opgepakt worden en terug naar het AZC gebracht worden?

Haberdoebas | 28-07-23 | 13:29 | 1

Dat is in de Efetling, niet op Amsterdam Hauptbahnhof. Ze schoppen de poortjes open of lopen met anderen mee (tailgateing). Wie pakt ze op en brengt ze terug?

KlaagGraag | 28-07-23 | 16:48
-weggejorist-
van Dam | 28-07-23 | 13:28 | 1

Er vanuit gaande dat zo'n zwarte lijst te handhaven is (waar wordt iedereen gecontroleerd op identiteit voor het instappen?) heb je dan natuurlijk nog steeds de mogelijkheid om als vervoerder zo'n lijst aan te leggen. Als ze dan na het misdragen bij NS opstappen bij Ariva dan gaat het daar vast ook wel een keer mis en is het over met reizen. Gedragen ze zich wel na de eerste fout dan is het doel bereikt toch? Een stap extra maar het lijkt er op dat dit nu het excuus is om helemaal niks te doen.

Bugblatter | 28-07-23 | 13:18 | 1

KOSTEN.

Iedereen controleren kost teveel geld, kost controleurs die er niet zijn. En als controleur/conducteur denk je wel 3 keer na voordat je in je eentje tegenover 5 agressieve parels staat..... met een rechterlijke macht die vooral achter de parel staat vanwege RECHTEN van de parels en plichten voor de burgerT.
Ook kan je natuurlijk gefilmd worden, waarna enkel JOUW verdedigende actie op deugtv getoond wordt, en deugend NL over je heen valt en de rechterlijke macht weer U als verdachte beschouwd. (wegens te weinig capaciteit mag u langggg in onzekerheid afwachten op mogelijke vrijspraak)

klimgek | 28-07-23 | 21:47

Er is echt maar 1 oplossing, meer burgerwachten. En als je door zo'n stuk vuilnis word aangevallen, gepast geweld.

Foxcave | 28-07-23 | 13:15 | 1

Ja maar, denk niet dat de privacy van burgerwachten zo goed geborgd is.

zokanhetookja | 28-07-23 | 14:12

Je staat echt voor paal als je tegenwoordig nog de politie belt voor een klein vergrijp. Dat het anderhalf miljoen kleine vergrijpen per jaar zijn dat is allemaal maar hoog cijfertje en beetje veel gedoe.

GeheidEenGeit | 28-07-23 | 13:15

Maar wel braaf belasting blijven betalen hoor. En zelf je OV jaarkaart ook betalen... Wat leven we toch in een gaaf land mensen.

de Jager59 | 28-07-23 | 13:11

Van de week heb ik mijn archief kast thuis eens opgeruimd.
Wat opvalt hoeveel zeer vertrouwelijke informatie op de papieren wordt gezet.
Al die info wordt gedeeld. Als het om geld gaat teld privacy niet

Jacktheflipper | 28-07-23 | 13:10

Dus privacy is iets voor agressieve illegale bautenlanders die geen woord van welke beschaafde taal dan ook spreken. Alweer een raadsel opgelost.

Nivelleermarionet | 28-07-23 | 13:09

Ter Apel krijgt een apart politiebureau. Jemig. Dat was voorheen nooit nodig, maar sinds er lui rondlopen die bij ons aankloppen voor hun veiligheid, is het er bandeloosheid troef.
Ongelooflijk. Je zou alle apologeten van de asielcrisis op dat soort plekken te werk willen stellen. Mogen ze zelf beleven wat ze aanrichten met hun idealen.

Madame Poitiers | 28-07-23 | 13:05

Zwartrijden. Mag ik er op wijzen hoe un-woke dit woord is en zo negatief jegens alle mensen van kleur? Schandalig, dit woord moeten we cancelen. Laten we er aub vanaf nu 'tot reiziger zonder vervoersbewijs gemaakten' van maken.

Fark Mutte | 28-07-23 | 13:03

Nog 34 dagen - en counting.......
Dan laten we dit verloren land achter ons - dragen we niet meer bij aan de financiering van allerlei linkse hobbies / gelukzoekers en klimaatwaanzin - en voelen we ons weer veilig genoeg om zonder zorgen over straat te kunnen wandelen.

unstablebunny | 28-07-23 | 13:02 | 4

Nou vertel, waar gaat u naartoe?

Korporaal Banaal | 28-07-23 | 13:24

@Korporaal Banaal | 28-07-23 | 13:24: Brisbane

unstablebunny | 28-07-23 | 13:32

@unstablebunny | 28-07-23 | 13:32:
Ah dan is een fatsoenlijk migratiebeleid inderdaad wel verzekerd. En bovendien geen fin in velden of wegen te bekennen. Succes!

Korporaal Banaal | 28-07-23 | 13:40
▼ 1 antwoord verborgen

Ram die eikels nou gewoon eens een keer een keer de tent uit.
Met je 'privacy'.

Asteroid-B612 | 28-07-23 | 12:58 | 3

kansloos - daar heb je politici met ruggengraat voor nodig

unstablebunny | 28-07-23 | 13:02

Het is grappig: via de belastingdienst komen onze gegevens terecht bij een keur aan derden. Daar speelt privacy ineens geen rol.

MickeyGouda | 28-07-23 | 13:07

Die mannen oproepen uit de coronatijd , de hond met 4 mannen, de waterkanon spuiter en nog meer van die types. O nee, die zetten we alleen in boven 50 plus leeftijd. Waanzin

foxhunter | 28-07-23 | 14:55

De machteloosheid van de politiek en gezagdragers is gewoon verachtelijk, wat een lamlendigheid, er kan zo makkelijk iets aan gedaan worden maar daar missen ze in Den Haag totaal de ruggegraat voor.

Conan de Rabarber | 28-07-23 | 12:58

Staatssecretaris Heijnen is één zwakke schakel in een ketting die al was aangetast door metaalmoeheid.

MickeyGouda | 28-07-23 | 12:47

Prachtig integratieproces maken we mee.
Mijn privacy neemt de fiscus en de uitvoerende instanties, niet zo nauw.
Dit importvolk gaat steeds verder in het uitproberen van gratis alles hebben.
Medelij met de uitvoerenden, die hiermee hun hachje op het spel zetten.
Schoftig is te noemen dat vak K deze ellende niet wil zien en er op ingrijpen.
Wat zal de volgende stap zijn wat dit circus van de Nederlanders eisen?
Ik vraag het u.

Zitvlak | 28-07-23 | 12:43 | 6

Dat tuig weet precies hoe het werkt lachen de ballen uit hun broek.
En gaan gewoon verder

Jacktheflipper | 28-07-23 | 13:05

@Piet Karbiet | 28-07-23 | 12:52: "Minister van [ministerie] naar Brussel" en "Nu het weer met weerpersoon."

naglfar | 28-07-23 | 14:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar hoe werkt dat dan? Stel je krijgt een treinverbod. Staat er dan iemand je paspoort te controleren en die zegt “ jij mag niet mee !!”.

Oh wacht…ik weet het al. Niemand controleert en je stapt alsnog zonder kaartje op de trein.

thekolere | 28-07-23 | 12:43 | 4

Bijna goed. Alleen "bitte" vervangen door "verdammt noch mal".

Nivelleermarionet | 28-07-23 | 13:12

Paspoort?? Ongedocumenteerde??

wakker worden | 28-07-23 | 13:30

Welk paspoort?…

whitechocolateface | 28-07-23 | 15:19
▼ 1 antwoord verborgen

Op station Zwolle is op de lijn naar Emmen al een 100% controle op het perron. Echter op de tussengelegen stations natuurlijk niet, en daar maakt het tuig natuurlijk misbruik van. Het is net als met het marokkaanse tuig op Zandvoort: pas als er overal politie en controle is, worden de regels nageleefd en wordt het misschien weer een beetje gezellig. Fijn vooruitzicht he

The Green*Machine | 28-07-23 | 12:43

Is het niet al meerdere keren uitgezocht dat we voor € 1 per persoon per dag al het openbaar vervoer in Nederland zouden kunnen bekostigen? Dat komt neer op 6,5 laten we zeggen 7 miljard per jaar. Dat vind je volgens mij in de plooien van de vergaderstoelen van de directie van Shell.

Regel het domweg op die manier.

Pontius Vulgaris | 28-07-23 | 12:40 | 7

"Dat vind je volgens mij in de plooien van de vergaderstoelen van de directie van Shell."

Legendary!!!

Roepschelp | 28-07-23 | 12:49

@The Green*Machine | 28-07-23 | 12:45:
Jaja
Wat maakt die slechts 5% vd bevolking een lawaai heh !

Ambiorix | 28-07-23 | 12:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Asielzoekers moeten in een zo mooi mogelijk daglicht worden geplaatst. Negatieve kanttekeningen zijn uit den boze. Straks wordt de KNMI ook nog gevraagd om het weerplaatje aan te aanpassen.

Swoop | 28-07-23 | 12:34 | 3

Zullen die asielzoekers het hete weer meegenomen hebben?

Sinclair | 28-07-23 | 12:51

@Sinclair | 28-07-23 | 12:51: zoals vaker gezegd in warme landen wonen over het algemeen donkere mensen,Nederland wordt ook steeds warmer.

Coolcalmcollected | 28-07-23 | 12:52

Dat staat letterlijk in het ''niet bindend'' pact van Marrakech. Migratie moet in de media positief benaderd worden.

Piet Karbiet | 28-07-23 | 12:55

Alle uitgeprocedeerde asielzoekers met de trein laten rijden. Enkeltje land van herkomst krijgen ze gratis.

Fervent | 28-07-23 | 12:33

Wat kan je verwachten, in een land waarin een fanatieke kopschopper, geprezen & toegejuicht wordt, door een uitzinnige menigte, om zijn .. woordkunsten.

Torquemada | 28-07-23 | 12:32

De oplossing zit in het artikel bij uitgeprocedeerd. Waarom we dit maar blijven accepteren is onbegrijpelijk. Als er nu iets met die EU geregeld zou kunnen worden dan is het wel het uitzetten van en daarna buiten houden van deze types. Gewoon genetisch testen en vastleggen en daarna naar het land waar ze getest vandaan komen. En als die landen niet meewerken geen geld sturen maar de geldkraan dicht. Helemaal. Ook financieel verkeer van burgers als volgende stap en zwaardere handelstarieven. We gaan ze terugsturen en Marokko gaat er voor betalen.

P-unit | 28-07-23 | 12:32

Waarom gaan we er van uit dat men betaald voor het openbaar vervoer?
Alles krijg je toch gratis in Nederland? En als dit niet zo is, dan neem je het.
Het is immers allemaal gestolen of tot stand gekomen door slavenarbeid en kolonisatie. Nu is het tijd voor herstelbetalingen en boetedoening voor alle ellende die is veroorzaakt door de witten.
Sommigen witten zien dit al in. ‘Extreem-rechts’ alleen nog niet.

ratelaar | 28-07-23 | 12:30 | 3

Ik ben niet wit maar blank en daarom wil en zal ik dit niet zien. Dan maar “extreem” rechts

Sieg Hein | 28-07-23 | 12:38

Bent U een neger!?!?

HogeNood | 28-07-23 | 12:45

Ik blijf het apart vinden dat tijdens Corona privacy totaal opschorten totaal geen probleem was en dat die rechten nu totaal weg zijn. Maar voor migranten geldt het opeens wel.

Snap_het_ook_niet | 28-07-23 | 12:30

Ga in het weekend maar eens richting Brussel of naar Maastricht. Conducteurs zie je niet, terecht. Want die hebben ook kinderen. Service & Veiligheid hebben minimaal twee poppetjes nodig en vinden alleen de grote stations leuk. En het afvoerputje van de wereld, het schuim der aarde, het échte lage allooi woont de eerste klasse harder uit dan Kim Holland die overuren draait.

En D66’er (maar dat is logisch) Koolmees houdt zich ver op de achtergrond gedeisd. Sterker: bij het treindrama in Voorschoten was Máxima de blikvanger zodat Zijne gebrilde vadsigheid het schandknaapje van ellende werd dat er naast liep.

Dat die man nog niet gewipt is, verbaast me. Het openbaar vervoer HOLT achteruit met dit soort non-valeurs aan het roer.

Rollins | 28-07-23 | 12:29 | 2

Dat Wouter Koolmees (D66) deze baan kreeg is echt te mesjogge voor woorden, eerst vele jaren gewerkt aan zijn 'pensioenplan' dat aan alle kanten rammelt en op de dag dat het aangenomen werd verdween hij uit de Kamer terwijl bij niemand de alarmbellen afgingen.
Ach er was maar € 1600.000.000.000,= mee gemoeid, wat kan er fout gaan ?
En dan als een donderslag bij heldere hemel ineens directeur van de NS à raison van € 540.000,= (bijna drie keer zoveel als de premier) terwijl dat hele specialistische kennis verlangt.
Ben nu al benieuwd wat Kaag (D66) straks gaat 'doen'.

charles de gaulle | 28-07-23 | 12:46

@charles de gaulle | 28-07-23 | 12:46: elquack is naar nigeeer om te boel te sussen en een nieuwe regering te installeren.

Coolcalmcollected | 28-07-23 | 12:48

Gold die privacy regheling ook maar voor belasting in box 3.

Waakvlam | 28-07-23 | 12:28

Zwartrijden?
Zwártrijden?

Stelletje racisten!
Dat heet Rijden Van Kleur!
Dénk erom!

* in hoekje wachten gaat tot deugbui overdrijft *

Kapitein Sjaak Mus | 28-07-23 | 12:24

Als de blanken zich nu, op advies van Trouw, aanpassen aan dit gedrag: hoe lang zou NS dan nog bestaan?

_pacman_ | 28-07-23 | 12:22 | 3

Dan gaan ze net zo treinen als in India,ziet er toch leuk uit.

Coolcalmcollected | 28-07-23 | 12:24

De terugweg zwolle - emmen is richting oosten. Stukje doorrijden misschien?

Jos Tiebent | 28-07-23 | 12:21 | 1

De treinen naar het oosten rijden op tijd heb ik me laten vertellen.

Sieg Hein | 28-07-23 | 12:40

Een ns reisverbod, daar zullen ze zich ook vast aan houden. Man man

Blaffendehond | 28-07-23 | 12:20 | 1

Geen vragen - Maar stem ook die staats secretaris desnoods, weg.

Recht die rug (!!)

Nederlandop1 | 28-07-23 | 12:24

Ze hadden al een reisverbod moeten krijgen in eigen land. Maar vooruit. We worden belazerd waar we bij staan. Grenzen dicht kan niet, want afspraken, EU, zielig.. Wacht, er is een zware griep.. GRENZEN DICHT! AUSWEIS! Boetes, QR codes.. het kan dus wel. Ze willen het gewoon niet. Omvolking moet door.

Mokum Kosher | 28-07-23 | 12:20 | 1

Omvolking heeft een prijs die u en ik betalen.

Coolcalmcollected | 28-07-23 | 12:22

Ja ik heb nog een vraag: welke partij moeten we op stemmen om een einde te maken aan deze waanzin?

funkyd | 28-07-23 | 12:19 | 1

PVV.

Coolcalmcollected | 28-07-23 | 12:23

Ze mogen ook niet op Facebook, te privacygevoelig

Rooie_dakhaas | 28-07-23 | 12:18

Uitvluchten. Altijd weer uitvluchten. Van maatwerk hebben ze in Den Haag nog nooit gehoord.
Diezelfde overheid kan wel maatregelen bedenken waar iedereen last van heeft zoals met statiegeld op blik. En dat vanwege een paar aso's die er een troep van maken. Handhaven is een vies woord.
Is tuig in treinen aanpakken nou zo moeilijk?

Deflatiemonster | 28-07-23 | 12:17

Zoals de meesten wel weten woon ik in Zwolle en dicht bij de IND. Ik zie het circus elke gag voorbij trekken, ja ook op zaterdag. Ik kan u melden dat 85 procent mannetjes van rond de 25 jaar zijn en 15 procent gezinnen. Maar de volle 100 procent is vervelend en boos kijkend.

Normpje | 28-07-23 | 12:17 | 10

@The Green*Machine | 28-07-23 | 16:59: Iets verder naar de A28. De vier groten.

Normpje | 28-07-23 | 17:52
▼ 7 antwoorden verborgen

flikker toch op met je privacy , er bestaat geen privacy meer sinds er internet bestaat en mobiele telefoons en van die deur camera's weg privacy.

maak maar 1 groot azc op Rottumerplaat en degene die echt op vaste land wil en zijn best doet is welkom.

out-of-de-box | 28-07-23 | 12:14

Portugal ook lekker de cultuur aan het verrijken: 9gag.com/gag/aZDvw46

Ragnar_Lodbrok | 28-07-23 | 12:11 | 2

Net als een jonge kat of hond met zijn snuit door z’n eigen stront halen zouden we de verantwoordelijke politici hier met de neus door moeten halen.

Normpje | 28-07-23 | 12:22

Oei, ik dacht dat Portugal gespaard bleef voor deze ellende.

Verbandmeester | 28-07-23 | 13:10

Wanneer je een conducteur in zijn ballen schopt, verspeel je gewoon je privacy, zeker wanneer je hier asiel zoekt. Hoe moeilijk kan het zijn.

CleaudeSacke | 28-07-23 | 12:10

Het zoveelste bewezen brevet van onvermogen door de bovenOnsGestelden...
Steeds... Maar... Weer...

Air van Boven Dorens | 28-07-23 | 12:10 | 1

De boven ons gestelden, zijn er niet voor ons, maar voor een 'hogere macht' die ze belangrijker vinden. Die vertelt dat ze ons land moeten weggeven aan reltuig uit andere landen, en die niet uit mogen zetten. Een mooi voorbeeld van zo een uitvreet organisatie is de VN. Geen burger kiest ervoor, maar toch moeten wij ons zogenaamd aan hun zinloze regels houden. Totale waanzin.

DanskeRob | 28-07-23 | 12:18

Zonder kaartje kom je al jaren geen concertzaal of voetbalstadion meer binnen. Of een vliegtuig. Meerdere controles. Maar waarom kan het OV dat niet?

Piet Karbiet | 28-07-23 | 12:09

Incompetente machteloosheid van de regering, al jaren. De macht ligt bij degene die niks te verliezen heeft.

Slough | 28-07-23 | 12:06 | 1

Dat was vroeger al zo. Woonwagenbewoners konden ook decennia lang eisen wat ze wilden en kregen heel veel gedaan met een grote bek en wat dreigementen alleen al.

Peerkeoud | 28-07-23 | 12:43

Justitiële documentatie kent helemaal geen privacy problemen. Gewoon oppakken, voorlopig vastzetten, beelden erbij zoeken, vervolgen en pas vrijlaten als de taakstraf en celstraf voltooid zijn.

Zo lang Nederland een zwakzinnig paradijs is voor barbaren worden we overlopen.

Via discriminatie, rascisme en xenofobie eindigt de rekening niet alleen bij de samenleving, maar vooral bij vluchtelingen en arbeidsmigranten die niks misdaan hebben. Het gebrek aan een rechtsstaat eindigt louter in een nietsontziend volksgericht.

Als je dat niet wilt, moet je anders gaan stemmen en handelen.

Feynman | 28-07-23 | 12:06 | 4

Eens. Alleen mag ik niet stemmen. Alleen belasting betalen.

anja | 28-07-23 | 12:15

Correctie: In de mails en documentatie met derden wordt TBS-rapportage geanonimiseerd. Dat is deels mijn werk. Het rapport gaat dan over meneer MOH uit of ABD. Dat de advocatuur of reclassering direct kan zien dat het over client Youssef Mohammed uit Marrakech speelt geen rol. Schijnprivacy. Na een veroordeling staat hij toch met voor en achternaam in de pers.

Piet Karbiet | 28-07-23 | 12:17

Ik hoef niet anders te stemmen. Als mijn partij het voor het zeggen zou dit niet gebeuren.

Sieg Hein | 28-07-23 | 12:21
▼ 1 antwoord verborgen

En hoe zit het met blankrijden?

Wauter Bos | 28-07-23 | 12:05 | 2

Gewoon een te duur kaartje kopen en je kan het zelf ervaren.

Sieg Hein | 28-07-23 | 12:22

Dat is witrijden!!1’

P-unit | 28-07-23 | 12:22

Waarom krijgt iedereen die niet wit is gewoon geen gratis vervoer met het O.V.?

Dat is mijn vraag.

kleybeuker | 28-07-23 | 12:04 | 3

Dat is discriminatie.

polletjepiekhaar | 28-07-23 | 12:05

En het zou een bekrachtiging zijn van antisociaal gedrag.

nikolaos | 28-07-23 | 12:45

Wat een heerlijke onuitvoerbare agressieve oplossingen hebben sommige reaguurders. Begrijpelijk? Echter waar een wil is, is een weg, maar waar geen wil is, is wel een omweg en waar onwil is, is altijd wel een uitweg. Kortom, verbaal zijn wij tot veel instaat, maar een Nederland vol watjes en curlingouders slaat nog geen deuk in een pakje (zachte) boter. Dus ........ het blijft zo. Cheers!

Een vrije paling | 28-07-23 | 12:03

Waarom schuiven we strafrechtelijke feiten af op private partijen zoals conducteurs, beveiligers en andere mensen die zonder opsporingsbevoegdheid het verschil niet gaan maken?

Waarom denken politici in civiele maatregelen zoals boetes en toegangsontzeggingen?!? Wat is er mis met voorlopige hechtenis, taakstraffen, celstraffen en beëindigen van de asielprocedure inclusief deportaties?

Privatisering van strafrecht is een bom onder de rechtstaat.

Op uw paspoort staat "Je maintiendrai", Frans voor "ik zal handhaven". Gaat Frans1 onze wetten wel handhaven?!?

Pappen en nathouden is de beste manier om Geert Wilders in de kaart te spelen.

Feynman | 28-07-23 | 12:02 | 6

Waarom schuiven we .....

Omdat onze bestuurders heel erg graag bezuinigen op de uitvoerende overheidstaken. Minder politie en verpleging (om maar wat te noemen) is meer geld over voor consultants en advocaten. U weet wel wie de vrienden van Den Haag zijn.

Peerkeoud | 28-07-23 | 12:47

Zo lang celstraffen in bepaalde kringen eerder als statussymbool dan straf gelden, hebben dit soort commentaren geen zin en is het lood om oud ijzer.

Mean Dean | 28-07-23 | 13:25

@Mean Dean | 28-07-23 | 13:25: Oh, gevangenisstraffen hebben best zin. zolang die gasten blijven zitten tot ze meewerken aan hun eigen uitzetting.

Mbovenka | 28-07-23 | 14:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Privacy bestaat niet meer hooguit als werkverschaffing of excuus om, zoals in dit geval , zaken te blokkeren.

Pensionista | 28-07-23 | 11:59

Een reisverbod, een stadionverbod, contactverbod. Klinkt leuk voor de bühne maar is niet of nauwelijks te handhaven. Je komt er toch pas achter als het al te laat is.

Meneertjehetheertje | 28-07-23 | 11:58

GEKkke Henkieland; staan we om bekend.

Verderkijkert | 28-07-23 | 11:58

ja, ik heb een vraag: hoe lang nog tot er structureel burgerwachten opgericht gaan worden? mensen uitsluitend voor gelijkgestemden gaan zorgen ? gated communities gaan ontstaan? jaar of 3?

gaat een dingetje worden. Mensen met geld die achter muren kruipen om zichzelf te voorzien en te beschermen. Kijk maar naar de bejaardenzorg. over 20 jaar is 1 op de 12 (!) > 80, en het systeem kan het nu al niet meer aan. Alleen als je geld hebt, dan kun je priveservices betalen. Weg solidariteit.

Dr.Utker | 28-07-23 | 11:58 | 1

Als je tegen die tijd bejaard bent, ben je nog aan het werk tot je dood. Zorg gewoon dat je op tijd geëmigreerd bent. Dat gaan de eerste en tweede generatie migranten ook down, die hebben nu al een 2e huis in het thuisland. Aantal 80-ers zal om die reden ook minder hoog zijn als we u denken.

MeppieRocks | 28-07-23 | 12:04

''maar het delen van persoonsinformatie tussen vervoerders onderling is te privacygevoelig''

Dan maak je maar een uitzonderingsnoodwetje voor kansloos, crimineel asieltuig. Zijn geen Nederlanders, tenslotte. En wordt zo iemand voor de tweede keer gepakt, dan meteen opsluiten in de reguliere gevangenis, tot het moment van uitzetting, of tot meneer zelf aangeeft: ''Zet me maar op het vliegtuig naar Marokko/Algerije''.

En verder moet je de bewoners van Ter Apel nu eens echt gaan beschermen: een avondklok instellen voor die AZC bewoners, zeg, alles moet om 22.00 uur binnen zijn, en dat laten handhaven door het leger; hebben ze wat nuttigs te doen. En wederom: iedere klaploper die de avondklok ten tweede male overtreedt, naar de petoet.

Als eea wettelijk niet mogelijk is, maak je maar snel noodwetgeving. Het is werkelijk te dol voor woorden dat deze problemen nog maar steeds blijven voort etteren.

Dr_Johnson | 28-07-23 | 11:58 | 3

Een noodwet is zo gemaakt hebben we in het verleden geleerd. Maar dan betreft het Nederlanders.

eentweehuppekee | 28-07-23 | 12:22

20.00 uur beter

Hetiswathetis | 28-07-23 | 15:45

Ze kunnen ook niet naar de gevangenis want daar is ook een groot gebrek aan privacy.

Mr_Natural | 28-07-23 | 11:55

'Te privacygevoelig'. Er is dus kennelijk sprake van een mate van privacygevoeligheid. Ik ben benieuwd hoe die schaal van privacygevoeligheid eruit ziet. Zoiets van niet privacygevoelig, een klein beetje privacygevoelig, een beetje privacygevoelig, heel privacygevoelig, heel erg privacygevoelig, enorm privacygevoelig etc.

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 28-07-23 | 11:54 | 2

Alsof iedereen weet wie Achmad Achmadi is. Of Hussain Hussaini. Of hem herkent op straat. Of het uberhaupt ene flikker interesseert, zolang de overlastgever maar uit het publieke domein - en dit land - geweerd wordt. Stink er niet in, dit is gewoon onwil en sabotage van de boven onze gestelden.

Graaisnaaiert | 28-07-23 | 11:59

Als de groep waarover het gaat bij de in-group hoort is het vaak makkelijker vergaande maatregelen te nemen. Gezichtsherkenning bij een zwembad bijvoorbeeld. Volgens mij wordt u vraag niet beantwoord door te vragen wat en in welke hoeveelheid de privacy geschonden wordt maar bij wie.

Spiritus | 28-07-23 | 12:15

Het systeem aan de voorkant werkt niet en we willen het aan de achterkant niet repareren....

Go suck a lemon.

Kaas de Vies | 28-07-23 | 11:54

Alleen maar ellende, het gaat maar door.
Een etterende wond.
Die gasten horen niet eens in de trein te zitten, maar achter slot & grendel in een uitzetcentrum.
Met je privacy.
Wie zich misdraagt verliest het recht op privacy.

Ruimedenker | 28-07-23 | 11:52 | 4

Het is gewoon een rookgordijn voor de staatssecretaris, zodat ze niets hoeft te doen en toch geantwoord heeft. Sowiesio is dit geen onderwerp voor de staatssecretaris van infrastructuur en rijkswaterstaat, maar voor de minister van veiligheid en justitie.
Maar die is even te druk met minister-president te willen worden. Een rol waarin ze dit soort problematiek natuurlijk zorgvuldig en accuraat gaat laten onderzoeken.

WasHetMaarMakkelijk | 28-07-23 | 11:58

Ruime, was het maar zo makkelijk! Heerlijk zou dat zijn .

Hetiswathetis | 28-07-23 | 15:41
▼ 1 antwoord verborgen

PvdA/GL scoort straks 27, misschien 30 zetels.
Dus is de overlast, instroom en de multi-culti ellende nog lang, lang, niet over.
Deugers geloven in meer instroom.
Sterker nog, zolang er meer komen, hun familie laten komen en uiteindelijk stemrecht krijgen en dus voor meer instroom stemmen heeft dit een vliegwieleffect.
Da=ag NL!

Jan Lange3373 | 28-07-23 | 11:52 | 5

@Bartje01 | 28-07-23 | 12:00: Alle grotere steden zijn binnen 10 jaar volledig no-go voor de autochtone NL-er. De vlucht uit de steden is al in volle gang, vandaar dat de verhoudingen nu al totaal scheef zitten in vergelijking met de rest van NL.

ThePozz | 28-07-23 | 12:07

@ThePozz | 28-07-23 | 12:07: hahaha, de grote stad is al 30 jaar een nog voor mij. Wat een onderkomen pauperbende.

Der Doktor | 28-07-23 | 12:27
▼ 2 antwoorden verborgen

He, nu gaan er eindelijk mensen met het OV in plaats van met die vreselijke klimaat- en ijsbeertjes vermoordende auto en is het weer niet goed. Stelletje zeikstralen ook.
Kijk, het OV is een beetje als een 19e eeuwse ontdekkingsreis. Je weet niet waar je terecht komt, wat je tegenkomt en welke gevaren en ziektes er allemaal op je loeren. Dus wees vooral goed voorbereid, pak die inentingen, neem dragers en bewakers mee, voldoende vers water en houdbaar eten voor minimaal 6 weken en in 's hemelsnaam, zorg dat je weerbaar bent. Een schilmesje alleen is niet voldoende.
*teveel historische films bekeken en boeken gelezen heeft*

Graaisnaaiert | 28-07-23 | 11:51 | 2

Nu heb ik zin om The Oregon Trail weer eens op te starten.

UnderTheDevil | 28-07-23 | 12:22

Hoezo historische films en boeken? Dit ìs uit het leven van een treinforens gegrepen. Heel herkenbaar. En grappig, waardoor mijn dank.

anja | 28-07-23 | 12:26

Ik gun elke Linkse stemmer en Linkse politicus een asielzoeker in hun achtertuin.
Maar heeee, meestal spreken deze mensen over wat anderen moeten doen en accepteren en bijna nooit over zichzelf.

Harry99 | 28-07-23 | 11:51 | 1

en voor- en zijtuin

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 28-07-23 | 11:57

Dit land is volledig naar de klote. Het zal mijn tijd wel duren, maar voor mijn kinderen vrees ik het ergste. Is deze verdere teloorgang nog te stoppen? Door wie in godsnaam? Zo verdrietig van.

VanGefffen-Met3f-en | 28-07-23 | 11:49 | 2

Judge Dredd. Judge, jury en executioner in 1. Gaan we wel naartoe met die megasteden die op de tekentafels en in de hoofden van machtsgeile mainstreampolitici zitten.

Graaisnaaiert | 28-07-23 | 11:54

In November kun je er iets aan doen, en dan maar hopen dat er genoeg mensen zijn die er iets aan willen doen en zich niet langer laten indoctrineren door NPO/RTL/NRC en de Volkskrant.

4HoogAantWater | 28-07-23 | 12:20

Privacy zou verboden moeten worden.

Mr_Natural | 28-07-23 | 11:49 | 1

Privacy is zooo 20e eeuw.

anja | 28-07-23 | 12:27

Bij de Appie hier zijn enorme dikke plastic schotten geplaatst aan de hekjes ingang en uitgang. Winkeldieven kunnen er nu niet meer overheen springen. Onze overheid heeft zich volledig in de hoek geschilderd, met verf die het hout opvreet. En op dat laatste hoekje zit straks niet Guust Flater.

Piet Karbiet | 28-07-23 | 11:47 | 3

Was wel een mooie uitvinding die verf...
De leukste Flater strips, als hij het wiel weer eens opnieuw uit wil vinden :)

WasHetMaarMakkelijk | 28-07-23 | 11:53

@WasHetMaarMakkelijk | 28-07-23 | 11:53: die gast was fantastisch. Met die meeuw en die kat.. en die man die alsmaar probeerde zijn contracten te laten tekenen.. heerlijk. Slechts geëvenaard door Iznogoed die kalif wil worden in plaats van de kalif.

anja | 28-07-23 | 12:30

@anja | 28-07-23 | 12:30:
Demesmaecker... daar hoef ik niet voor te googlen, elk boekje tig keer gelezen. Geweldige strips.
Iznogoed ken ik dan weer niet..

WasHetMaarMakkelijk | 28-07-23 | 13:20

"met name uitgeprocedeerde asielzoekers"

Illegalen dus, die aan het eind van hun treinrit gewoon betaald dienen te worden met uitzetting naar land van herkomst. Daar hoeven geen privacy gevoelige persoonsgegevens voor uitgewisseld te worden tussen vervoerders. Die mogen niet eens het openbaar vervoer aanwezig zijn, maar in een vliegtuig op weg naar huis.

WasHetMaarMakkelijk | 28-07-23 | 11:47 | 2

... en halverwege in een gesloten interneringskamp met een nette kamer met bed-bad-brood waar ze blijven opgesloten tot ze vrijwillig meewerken aan hun vertrek naar land van herkomst.
De oplossing is niet zo moeilijk, de onwil is het probleem.

ThePozz | 28-07-23 | 12:03

@ThePozz | 28-07-23 | 12:03:
Als we die kamer nou in een zeecontainer bouwen,
logistiek gezien wel zo makkelijk om terug te transporteren.

Barkruk2 | 28-07-23 | 12:11

apart, want het delen van een zwarte lijst tussen verzekeraars is dan kennelijk weer geen probleem.

Tschoefwat | 28-07-23 | 11:46 | 1

Of die database waar energieboer-studentjes voor de supermarkt met een ipad zo even je gebruik van de afgelopen jaren naar boven halen.

Lorejas | 28-07-23 | 11:48

Zolang het de trein weg uit Nederland betreft mag je van mij zonder kaartje reizen

HaaiBaai | 28-07-23 | 11:45

20 groene baretten in burger mengen tussen het gewoon forenzen treinverkeer.

Elke keer vol op de overlastgevers duiken en een lesje leren wat ze nooit meer vergeten. Ook geen gedoe met privacyregeltjes.

Wattman | 28-07-23 | 11:45 | 3

juist, zodanig behandelen dat ze naar huis moeten kruipen, dan snappen ze het misschien.

jan den hollander | 28-07-23 | 11:47

Blauwe en rode baretten ook welkom

Rooie_dakhaas | 28-07-23 | 12:24

@Rooie_dakhaas | 28-07-23 | u weet van die blauwe zeker ?

Hetiswathetis | 28-07-23 | 15:39

Maar voor- en achternaam melden van een dode of gewonde treinconducteur/ -machinist is verder niet privacygevoelig en kan zo de nieuwbladen in. Heerlijk land.

Sliptong | 28-07-23 | 11:45

Dat is dus complete stierenexcrement, bij de avg is hoofdvraag doelbinding en proportionaliteit. Als je dus overlastgevende individuen hebt kan je wel heel ten degen onder die noemer een register opzetten. Zolang je alles maar netjes bijhoudt en het mogelijk maakt om die info ook weer te verwijderen. Voeg daar een toegangsregister aan vast en laat it de boel goed loggen en je hebt een wettelijk prima oplossing. PS: Foto en naam is dus voldoende informatie en nee je hebt geen bsn/document nummer nodig daarvoor. Dat concept heet data minimalisatie, ook een kern onderdeel van de avg.

Hellsmurfje | 28-07-23 | 11:43

En als ze weer terugkomen met hun treinreis op het station van Emmen, waar ze wachten op de bus die hun weer terugbrengt naar hun 5***** opvang in TerApel, maken ze op het station zoveel gedonder dat de politie ook daar al permanent aanwezig is, als dat ongewenste tuig de trein uitstapt.
Maar volgens de lokale linkse asielzoekers knuffelaars zijn het er maar een paar, die overlast bezorgen, maar vraag je een willekeurige medewerker (beveiliging) van Hotel Pension Camping TerApel, dat blijken het maar een paar te zijn die zich gedragen, de rest is allemaal tuig, allemaal!

zwarte-string | 28-07-23 | 11:43

Geen wonder dat dat asieltuig vele veilige landen doorreizen om zich uiteindelijk in Nederland te vestigen. Met name voor asieleisende criminelen is het hier luilekkerland. Naast gratis huis, gratis Miele en gratis geld kan je hier ongehinderd je criminele activiteiten uitoefenen. Meestal wordt je geen strobreed in de weggelegd en als je al wordt opgepakt wordt je toch niet veroordeeld want dat zou slecht afstralen op andere asielzoekers..

Sieg Hein | 28-07-23 | 11:43 | 2

Zo'n bonte was is het niet maar ik snap uw punt.

Piet Karbiet | 28-07-23 | 11:52

@Piet Karbiet | 28-07-23 | 11:52: Bonte was? Is dat een uitdrukking? Heeft dat met het kind te maken dat de was kan doen, of is dat weer iets anders?

anja | 28-07-23 | 12:33

Ter Apel, gefeliciteerd met jullie Politiebureau!
Ik hoorde gisteren op de radio dat Ter Apel tot voor deze week GEEN politiebureau had. Maar nu wel.

pibasso | 28-07-23 | 11:42 | 4

Voorlopig moet het hok wat ze vorig jaar aangekocht gekocht hebben eerst nog gerenoveerd worden.

normanius | 28-07-23 | 11:44

Iedere keer als in langs het azc aldaar kom, staan er minimaal 3 politiewagens, dus zal het wel een onbemand bureau worden, de medewerkers zijn "even" bij het azc.

zwarte-string | 28-07-23 | 11:45
▼ 1 antwoord verborgen

Pilot Rotterdam lukte dus wel aldus RTV Oost. Waarom hier niet dan? Linkje in artikel wat de staatssecretaris schrijft werkt niet. Best benieuwd....

Nah ja, extra klodder spuug past er altijd nog wel bij toch?

Lorejas | 28-07-23 | 11:41

Waarom zijn die ACZ's geen gesloten terreinen en waarom wordt uitgeprocedeerd tuig uit veilige landen niet het land uitgeflikkerd? #vragennaardebekendeweg

At_Dawn_They_Sleep | 28-07-23 | 11:40 | 7

Dan zetten we die mensen vast totdat ze wel opgenomen worden door eender welk land. De rekening van het vastzetten wordt verrekend met de steun die zijn of haar moederland van ons krijgt. Werkt tweeledig: wellicht levenslang vastzitten schrikt af en de regeringen van die landen hangen fors aan onze tiet, dus die willen die geldstromen ook zo optimaal mogelijk houden. Niet komen met verdragen; dit is hoe wij als Nederland dit doen en dat kan juridisch best!

Rooie_dakhaas | 28-07-23 | 12:29

@Pontius Vulgaris | 28-07-23 | 11:45: ".. weigeren onderdanen terug te nemen". En dan heb je Nederland die probeert Nederlandse moordenaars/Syriëgang(st)ers naar Nederlandse gevangenissen te halen omdat het daar zo onmenselijk is.
Gewoon proberen; vastzetten, respectievelijke ambassade inlichten, indien geen reactie; kosten verhalen op ambassade.

Sneerpoets | 28-07-23 | 14:58

Tja,

Hetiswathetis | 28-07-23 | 15:34
▼ 4 antwoorden verborgen

En hoe gaan we dat handhaven? Je moet met een kaartje door de poortjes, maar als je al geen kaartje koopt zal dat wel niet echt gaan werken.

SailingDuck | 28-07-23 | 11:40 | 2

Doodsimpel. Je pakt mensen aan/op die het poortje laten piepen door het open te trappen bijvoorbeeld.

Deden ze eind jaren 90 in New York met de 'turnstile jumpers' in de metro. Die mensen bleken verrassend vaak nog gezocht te worden in verband met andere zaken.

Pontius Vulgaris | 28-07-23 | 11:47

De meeste stations in de provincies hebben geen poortjes maar een in/uitcheckpaal op de perrons.

LD69 | 28-07-23 | 11:59

Ja, ik heb een vraag. Wanneer schoppen dit parasiterend tuig nu een eindelijk het land uit?

RGV42 | 28-07-23 | 11:38 | 5

@Pontius Vulgaris | 28-07-23 | 11:48: kan zijn, maar dat betekent niet dat we ze van alles moeten voorzien (zoals gratis reizen). Oppakken bij mistanden en vastzetten.
Ze moeten er niet vanuit gaan dat zee ongevraagd welkom zijn.

Maytheforcebewithyou | 28-07-23 | 12:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewoon straffen omhoog. Geen boete, maar 2 dagen hechtenis, gelijk lik op stuk, snelrecht. Uit de trein halen door de politie, en de straf mag je gelijk in de locale politiecel doorbrengen.

Kaal-dik-en-lelijk | 28-07-23 | 11:37 | 2

En wie bij de politie gaat dat precies doen? Ze komen daar nu al aan alle kanten capaciteit tekort.

Pontius Vulgaris | 28-07-23 | 11:48

@Pontius Vulgaris | 28-07-23 | 11:48: met ruim 65000 FTE is de politie een van de grootste werkgevers van NL. De mensen zijn er wel, ze krijgen alleen teveel administatrivia over zich heen.

Mbovenka | 28-07-23 | 14:12
-weggejorist-
Grumpy_Old_Ed | 28-07-23 | 11:37 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Te privacygevoelig..

Dat soort bullshit maakt een hoop kapot.

Maargoed. Een van de redenen voor mij om nooit met het OV te gaan.

Nacho_Vidal | 28-07-23 | 11:37

Zulke lieden gun je een enkele reis naar een plaats die ik hier maar niet noem, maar de dienst met veewagons was erg populair..
Zet GVD eens mariniers in dat openbaar vervoer.

broervandenhollander | 28-07-23 | 11:35 | 2

als er te veel water is komen de mariniers niet. Dat op de dam is 50 jaar geleden en dat waren dienstplichtigen.

AntiZanicz | 28-07-23 | 12:43

@AntiZanicz | 28-07-23 | 12:43: echt, ik dacht dat er niet echt veel dienstplichtigen bij het korps zaterdag evenzo bij korps commando troepen.. maar u zal het wel weten. Als Leopard chauffeur.

Hetiswathetis | 28-07-23 | 15:28

Hekken op de perrons en binnentredingscontrole doen met hoge draaihekken. Niet zo moeilijk.

AntiZanicz | 28-07-23 | 11:34 | 4

Daarmee geef je elk treinstation het uiterlijk van een gevangenis. Terwijl 98% van de reizigers geen probleem vormt.

Nee dank je de koekoek. Je mag van mensen verlangen dat ze zich gedragen en bij wangedrag in combinatie met illegaliteit: het land (en liefst het continent) uit. Hup: wegjorissen en opgerot doen wezen.

LD69 | 28-07-23 | 12:03

Wat voor kul wij ook bedenken de oorzaak gaat daarmee niet weg.

deja_view | 28-07-23 | 12:07

@LD69 | 28-07-23 | 12:03: op de lijn naar Emmen is 98% juist wel een probleemgeval. Gewqne burgers van NL durven daar niet meer met de trein.

AntiZanicz | 28-07-23 | 12:42
▼ 1 antwoord verborgen

Kamervragen?

Adriel | 28-07-23 | 11:34 | 1

Helaas, op die Frans kunnen we straks niet stemmen.

Grumpy_Old_Ed | 28-07-23 | 11:38

Nee, geen vragen. We moeten het maar pikken. En integreren natuurlijk

de visser | 28-07-23 | 11:34 | 2

Precies! Het is uw schuld u integreert te weinig. Begin maar eens uw baan op te zeggen, geen belasting meer te betalen, de plaatselijke super te plunderen, en vervolgens zwart rijdend terug te keren naar uw gratis huis, alwaar u zich met vrienden helemaal suf blowt. U zal bewonderend worden beschreven in Trouw.

Sieg Hein | 28-07-23 | 11:49

@Sieg Hein | 28-07-23 | 11:49: Behalve als je blank bent, dan dien je vanzelfsprekend aan een hogere standaard te voldoen.

Calastir | 28-07-23 | 14:49

Je moet eens in een willekeurig ander land zonder kaartje reizen. Dan je heel beleefd en vriendelijk een boete. Als je dan problemen maakt wordt er bij het eerste beste volgende station eruit getrokken.

Ray Skak | 28-07-23 | 11:33 | 6

@Sieg Hein | 28-07-23 | 11:52: Ja dat moet het zijn. Dat spugen maakt het helemaal af.

VanGefffen-Met3f-en | 28-07-23 | 12:00

@Sieg Hein | 28-07-23 | 11:52: haha mooi

broervandenhollander | 28-07-23 | 12:02
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland