Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rabobank gestopt met drinken: 'Bier is net zo erg als crack'

Drankindustrie onder leiding van Fred Teeven woedend

De Rabobank doet uit principe geen zaken met de tabaks- en gokindustrie maar had nog niet zolang geleden wel lol in bier. Tot afgelopen maandag. Dan verschijnt een blog van het hoofd Fondsen & Duurzaamheid Rishma Moennasing (#Veggie #Health #Yoga): Deze sociaal schadelijke activiteiten sluiten we uit, schrijft ze. Want Moennasing is boos. Ze had in het FD gelezen dat luxeconcern LVMH (u weet wel, van Bernard Arnault met z'n designtasjes) dé favoriet is onder duurzame beleggingsfondsen. "Een gemiste kans van de journalist om door te vragen", aldus Moennasing. Want dan had de krant volgens haar geweten dat de Rabobank in ieder geval niet zit te wachten op de handel van Hinault: "Dit bedrijf haalde in het boekjaar 2022 een omzet van 7,1 miljard euro uit het bedrijfsonderdeel wijn en sterke drank. Dat is ongeveer 9% van de totale omzet. Daarnaast heeft LVMH activiteiten op het gebied van speciaal leer, tabak en mogelijk dierproeven bij de cosmetica- en parfumunits in China, waar dit een vereiste is en waarover het bedrijf onvoldoende openheid geeft. Dit alles maakt dat wij LVMH uitsluiten van onze beheerportefeuilles." Een dag later volgt een communiqué van het Investment Office die het nieuwe drankregime bevestigt: de bank belegt niet in bedrijven die meer dan 5% van hun omzet halen uit de productie van alcohol. Want alcohol is - blijkt uit een meegeleverd tabelletje - net zoals tabak en crack hartstikke schadelijk en daar wil de bank niet aan meewerken. Dat is slecht nieuws voor de grote jongens als AB InBev, Heineken, Diageo, Carlsberg en dus LVMH. Maar ook voor die brouwerijtjes die door de bank worden geholpen. Want wat staat in de laatste alinea? "Distributeurs en bedrijven met een omzet kleiner dan 5% zijn niet uitgesloten." Dat gaat dus over kleine brouwers maar ook slijters, destillateurs, genverbranders en de rest van de drankenhandel. Volgens onze bronnen klonk op de Haagse Schenkkade (LOL, red.) waar Fred Teeven en zijn jongens kantoor houden dan ook een stevige krachtterm en kan Stefaan Decraene - geen Vlaams speciaalbier maar de CEO van de Rabobank -  binnenkort een boze brief van niet alleen de Nederlandse Brouwers maar van de gehele industrie verwachten. Iets om in de gaten te houden. Want het zijn nu de brouwers, slijters en genverbranders die aan de beurt zijn, straks zijn het al die anderen die met een Rabopas weleens een lekker flesje van het een of ander afrekenen. Namelijk u!

Reaguursels

Inloggen

De Rabobank heeft ineens principes en wil iedereen de les lezen? Deze bank heb ik er 20 jaar geleden al uitgeflikkerd. Ik betaal straks wel met mijn wallets.

pibasso | 14-07-23 | 08:50

Ook gaan beleggen in tabak en crack was ook een optie geweest na het lezen van dat onderzoek. Maar nee hoor, de Rabobank kiest maar weer de weg van de minste weerstand.

Selassie | 14-07-23 | 08:44
-weggejorist-
YannickLandzaat | 14-07-23 | 08:27

Van een van de beste banken naar de slechtste van Nederland.. Ik was er mee opgegroeid.. de zilvervloot enzo.. voelde me bijna schuldig om er weg te gaan, maar het voelt zo goed als ik dit soort shit lees. Het was het gedoe meer dan waard. Mijn huidige bank zal uiteindelijk wel volgen, maar er komen gelukkig steeds meer goede buitenlandse banken.

Ouwe Semelaar | 14-07-23 | 07:59

Genverbrander? Robbert van den Broeke, als je meeleest, dit is weer een typefout.

Sehnsucht | 14-07-23 | 07:47

Handel vindt zijn weg wel, een bank vandaag de dag is totaal niet relevant... zelfs hinderlijk.
Verbiedt alles maar... ik zie mogelijkheden.

BL!ZZ | 14-07-23 | 07:04

Dus de Rabobank gaat ook helemaal WOKE. Alles verbieden en iedereen de schuld geven. Ze mogen van me, ze doen maar. Nu wel echt de druppel en dus na de vakantie definitief zoeken naar een betere bank met nog gezond boeren verstand. Dat is er wel uit gegaan doen de managers die er nu zitten en niet meer de boeren van vroeger. Na vijftig jaar klant te zijn geweest is het ze gelukt.

bobby33 | 14-07-23 | 06:49 | 1

Succes met de zoektocht.

Jackjack | 14-07-23 | 07:25

Vrijwel alle productie en consumptie heeft schadelijke neveneffecten. Ik onthoud me er dus veel aan.

Neuth | 14-07-23 | 06:39

Waardeloze bank die Rabo. Ben ooit geweigerd omdat ik niet wilde vertellen waar mijn geld vandaan kwam. Gaat niemand iets aan, en zeker geen huppelkut aan de telefoon.

Portugalisch | 14-07-23 | 05:21 | 3

Veel plezier met de ouwe sok onder uw bed.

Zatkniss | 14-07-23 | 07:38

@Zatkniss | 14-07-23 | 07:38: precies. Het is gangbaar beleid van vele Nederlandse banken en volgt uit toezichtsvoorschriften. Als een bank er niet naar vraagt, moet je je misschien wel juist zorgen maken over hun praktijken.

volksvaderland | 14-07-23 | 08:15

Ja, zo werken ESGs.
Na de puinhopen die communisme veroorzaakte als ze het bottom-up implementeerde doen de marxisten het nu top-down.

ZonderNaam | 14-07-23 | 02:49

Ik zou geen zaken meer doen met verzekeraars en banken, dat zijn pas boeven!

Ray Skak | 14-07-23 | 01:50

Is dit een onderdeel van de islamisering ?? Want het ernstigste,dierproeven en dat voor cosmetica en parfums is maar bijzaak want daar wordt totaal geen aandacht aan besteed als belangrijkste punt... Vrouwen met al die verfbendes en walmen zijn een verschrikking,dat weet ik zeker.(En laat ze het zelf uitproberen als die troep giftig zou kunnen zijn,)
En RABO wat een grof vergelijk om bier op dezelfde schaal van schadelijkheid te zetten als tabak en crack (cack is echt levensgevaarlijk eng spul)
(Hoe komt de RABO er bij om levensgevaarlijk spul en bier te generaliseren zoals zij presteren)
Dat met zo,n domme uithaal van een bedrijf met macht en invloed komt de RABO op minimaal een openbare waarschuwing te staan vanwege het in gevaar brengen van een hele bedrijfsgroep en hun producten wat schade op kan leveren dankzij RABO en die totaal ongefundeerde lastercampagne tegen de eerder genoemde bedrijfsgroepen en hun producten,te weten;bieren en pilseners die koel geserveerd dienen te worden.
Er kan al schadevergoeding geeist worden om de aantoonbare schade in euro,s te vergoeden,aangevuld met een waarschuwing vanwege eventueleel een precedent.
Een boete hoeft niet zo perse want van mij mag die bank het dak op.

periscope | 14-07-23 | 01:26 | 1

Proost hoor! Lees nog even terug als u weer nuchter bent.

priwax | 14-07-23 | 08:29

Ik zit op de bank. Met een biertje. *Plop*

grapo | 14-07-23 | 00:55

Best wel lastig lezen met wat drank op

Hai D. | 14-07-23 | 00:51

Ik deug zei de bank en jaagt verder op zijn bonus.

Pensionista | 14-07-23 | 00:44

De Rabobank moet het zelf weten... de industrie wijkt wel uit naar andere banken. Echter, het gevaar van deze morele betweterigheid is dat ze zich straks ook gaan bemoeien met de aankoop van een pakje peuken, kratje bier of wijntje af ‘n particuliere rekening. Digitaal deugen en afknijpen is nog maar het begin. Uiteindelijk gaat de Rabobank zware tol betalen, want participeren in het leven van je klanten vindt niet iedereen grappig.

Overigens zit ik bij een bank welke de digitale omgeving zo aangepast hebben dat ze automatische alle inkomsten en betalingen in katernen plaatsen (grafiekje!). Dan is het nog maar een kleine stap om middels trefwoorden betalingen uit te sluiten.

Zeg ‘n betaling voor een pijp en tabak of voor een dikke (obese) auto (nieuw woke woord trouwens): ‘uw betaling is geweigerd op grond van ons beleid’ etc.

We wachten het af...

Unsinkable-Sam | 14-07-23 | 00:33 | 1

Er is geen enkele Nederlandse betaalbank die uw transacties op basis van zulke gronden kan of mag weigeren. Totale nonsens.

volksvaderland | 14-07-23 | 08:12

ESG is een woekerende kanker die maar niet onder controle te krijgen is.

Veritas_ | 14-07-23 | 00:30

4 maanden bezig om een rekening voor een buurtvereniging te openen. Nee, we gaan geen zaken doen met Syrië.

Quattro Stagioni | 14-07-23 | 00:19

Voor een Boerenleenbank trekken ze wel een grote dominee-pij aan.

Lijkvocht | 13-07-23 | 23:34 | 2

Eens, van mij hoeft het niet. Maar als dit de koers is die ze inzetten, vind ik het wel goed dat ze er ook consequenties aan verbinden. Beter dan op zondag op de kansel en op maandag een nieuw leren merktasje met een fles er in kopen.

Sjors W. | 13-07-23 | 23:57

Meer die, van een imam

Cunucu | 14-07-23 | 07:29

Gelukkig doet de ING niet moeilijk als je je betaalrekening gebruikt voor de aankoop van kleine wapens, zoals 14 Leopard-2 tanks....

W_F | 13-07-23 | 23:20

Geen idee, nooit crack geprobeerd.
Maar deze mensen zullen het wel weten.

Zeurders | 13-07-23 | 23:18 | 3

Heb je de pijp dan aan Maarten gegeven?

Shoarmamasutra | 13-07-23 | 23:28

@Shoarmamasutra | 13-07-23 | 23:28: haha, ja valt me opeens op dat er steeds minder mensen in mijn omgeving Maarten heten! Die hebben allemaal dat foute pijpje gekregen en zijn lekker gaan hemelen!

Cunucu | 14-07-23 | 07:32

Ongezien de tyfus voor de Rabobank. De bank die ons heeft uitverkocht aan het globalisme.

KillerK | 13-07-23 | 23:06

Wat ben ik toch blij met mijn keuze om reeds een jaar geleden tabee te hebben gezegd tegen deze, vrij naar E de Vlieger, "kut bank".

De achternaam van deze mevrouw, doet mij vermoeden, dat hier een vorm van religie-achtig handelen achterzit.

Lochos | 13-07-23 | 23:01

Ik ga maar eens van bank wisselen denk.

Abject | 13-07-23 | 22:50 | 1

rabobank had je beter al lang achter je kunnen halen.. die bemoeien zich te veel met jouw geld, en zoals bij mij, zwaar onbeschoft behandeld toen mijn ouders overleden.. ze behandelen je totaal emotieloos als een crimineel. kantoren dicht, pin-en stortapparaten weg en ze bellen je wel terug als je iemand wilt spreken... bij voorkeur op een tijd die jou niet schikt.. moet je maar opnemen.

Ouwe Semelaar | 14-07-23 | 08:03

Terwijl crack toch echt goedkoper is dan bier tegenwoordig.

MeppieRocks | 13-07-23 | 22:50

Alcohol ís ook slecht voor je lichaam en geest. Dat merk je heel sterk als je er (tijdelijk of permanent) mee stopt. Probeer maar. Drank is niet stoer maar gewoon heel slecht voor je.

Zenzeo | 13-07-23 | 22:45 | 2

Alcohol is niet alleen maar zuipen maar ook genieten van wijn en spijs.

MeppieRocks | 13-07-23 | 22:52

Ik ben er afgelopen weekend mee gestopt. En morgen begin ik weer.

Snaajoe | 13-07-23 | 23:02

In mijn hoofd is “genverbranders” onstervelijk. Heerlijk om dit weer ewns te lezen.

Nee dus! | 13-07-23 | 22:41

Wat is nou een boerenleenbank zonder krek?

Pretzel Logic | 13-07-23 | 22:40 | 1

Ranja ast nie woar is?

Lijkvocht | 13-07-23 | 23:36

Mijn bank (niet de Rabo) beheert mijn beleggingsportefeuille. Ze vragen netjes of ik rekening wil houden met ESG en aanverwante criteria of niet. Heel joviaal dat ze de klant die keus nog geven. Ik wil gewoon maximaal rendement. Ook uit alcohol en tabak. Consumenten van deze producten zijn volwassenen (i.i.g. volgens de wet) en kunnen dus zelf wel beslissen wat ze roken, zuipen en neuken...

Pje911 | 13-07-23 | 22:32

Zijn banken nu ook al politieke partijen? Moeilijk....

A la snackbar | 13-07-23 | 22:28 | 1

Als bank heet het Rabo. Politiek heet het CDA

Shoarmamasutra | 13-07-23 | 23:29

Dat krijg je er dus van als je vrouwen op top posities gaat zetten. Alle lol moet kapot.

Blaffendehond | 13-07-23 | 22:21

Is het niet zo dat beleggers zich gewoon aan hun opdracht - geld verdienen, namelijk - dienen te houden?

konjodebonjo | 13-07-23 | 22:13 | 1

Nee. Beleggen is kiezen en je kunt er voor kiezen je geld op een bepaalde manier in te zetten. Het staat je ook vrij om je geld bij Rabo weg te halen en elders te stallen.

Ik vind het bij banken - waar je ook relatief makkelijk uit kunt stappen - geen probleem. Bij pensioenfondsen waar je als werknemer min of meer ingeduwd bent ligt dat anders, zeker als er door hun moreel verheven keuzes flink wat geld op tafel blijft liggen.

Sjors W. | 14-07-23 | 00:20

Min ervaringen met de Rabobank, zowel persoonlijk als zakelijk, zijn van zo een ongelofelijk slechte aard dat ik alleen maar kan zeggen dat je met een heel grote boog om deze bank moet lopen.
Deze bank had een jaar of twee geleden vanwege hun principe’s bijna honderden mensen hun baan gekost. Dit is afgewend, overigens niet door enig toedoen van de Rabobank.

De wethouder | 13-07-23 | 22:05

Maar es aan de qat dan. Die ken ik ook makkelijker regele als hero.

NiCeY | 13-07-23 | 22:05

Wanneer krijgen we nu eindelijk eens een fatsoenlijke liberale partij in het kabinet die dit soort Woke onzin keihard gaat verbieden, nee niet de VVD want die zijn kneiterlinks.

Teluitjewinst | 13-07-23 | 21:59

Dit vergeet ik nooit meer.
Ik ben namelijk geheelonthouder.

Normpje | 13-07-23 | 21:51 | 1

Ha, een Rutte-tegenpool.

W_F | 13-07-23 | 23:24

Grootste irritatie zit bij mij toch wel bij de boomers die zelf decennia lang gerookt en gedronken hebben. Lekker plastic tasje meekregen, volledige hypotheekrente aftrek genoten, 7 jaartjes konden studeren zonder al te veel gedoe en ga zo maar door. En dan zijn de volgenden aan de beurt en wordt opeens alles afgeschaft of verboden. Er komt nooit eens iets bij.

de Voorzittert | 13-07-23 | 21:49 | 2

er is niets zo makkelijk om anderen dingen te verbieden waar jezelf geen last meer van hebt .beetje hetzelfde als zeggen "als je veel geld wil verdienen moet je gewoon hard werken "... of net als roken ,types die alles bij elkaar gepaft hebben ,gestopt zijn, en dan ineens hinderlijke types worden en het allemaal vreselijk vinden .ik rook zelf heul af en toe ns een sigaartje of sigaret is op 2 handen te tellen op jaarbasis ,maar ik ga toch niet bepalen voor een ander wat ie moet doen.

bowlfabriek | 13-07-23 | 22:05

Die zgn "Boomers" zijn al lang met pensioen en hebben hier niks mee te maken of invloed op gehad

Zwizalletju | 13-07-23 | 23:03

Net als ABP. Mooie klimaatbeleggingen. Nee halve zolen. Koop wapens. Veel. Klootzakken die met mijn pensioen gokken. Krijg ik over 20 jaar het bericht, sorry uw pensioen is verdampt.

Regel het zelf wel mafkezen. Sorry voor de rant.

Zalwelweer | 13-07-23 | 21:49 | 2

Precies dit! Lekker woke gaan doen met andermans geld en toekomst.

Rooie_dakhaas | 13-07-23 | 22:05

Probleem is dat U tegen die tijd nog slechts electronisch kunt bankieren, en aangezien banken ondertussen meer de taken van een soort politieagent en moraalridder hebben aangenomen dan een financiel bedrijf zal het nog een kunst worden om uw winst uit aandelen Raytheon, Giat, general dynamics of een andere succesvolle wapenfabrikant op uw rekening te laten storten aangezien men dit zal weigeren.

me163komet | 13-07-23 | 22:10

Waren ze dronken en uit de kroeg gezet toen ze dit verzonnen?

HaaiBaai | 13-07-23 | 21:46 | 1

Het is inderdaad een beetje een bezopen idee.

Normpje | 13-07-23 | 21:47

Nee, genverbranders. Vraag Robert anders even hoe dat zit.

Nuchternederland | 13-07-23 | 22:29

Waar kan ik heen? Ik kan niet naar Duitsland, kan niet naar Duitsland, daar zijn ze zo streng. Kan niet INGie daar zijn ze zo eng.

Heel lang geleden kreeg ik iedere vrijdag een loonzakje. Half doorzichtig rijstpapieren envelopje met keiharde cash. Alleen rijke mensen hadden toen een bankrekening. Pinautomaten bestonden nog niet, je rekende overal contant af.

pendajo | 13-07-23 | 21:43 | 4

Niezjeeer, daar moet u naar toe. Op de bagagedrager van de bezem bent u er zo..

BoerKoekoek | 13-07-23 | 22:04

Jaren 80? Man, toen had ik als kind zelfs een bankrekening.

Lorejas | 13-07-23 | 22:04

@pendajo 21.43,
Dat is verboden omdat de overheid in stast geacht wilde worfen om boetes direct van Uw rekening af te kunnen schrijven, met een loonzakje kon men wel eens achter het net vissen.

me163komet | 13-07-23 | 22:13
▼ 1 antwoord verborgen

Ze zullen wel mouten.

Normpje | 13-07-23 | 21:43

Dit is een beetje hetzelfde als de woke beweging, uiteindelijk is er niks of niemand meer die door de morele politie wordt goedgekeurd. De wal keert vanzelf het schip.

fatty | 13-07-23 | 21:41 | 2

Waarschijnlijk bestond er altijd wel een kaste van mensen die niets liever willen dan anderen hun morele wil opleggen. Hoe dat dan gaat, wordt per samenleving en tijdvak bepaalt. Waar religie groot is, in islamitische landen en wijken, ten tijde dat de kerk in onze contreien machtig was, ging het via religie met al haar dwang. Nu gaat het via een geloof dat zich vormt naar klimaat, woke en gender en dus ook hoe we eten en drinken.
Het is de hobby van mensen die niet veel zinnigs te doen hebben, progressief links heet dat nu, vroeger zou dat bevindelijk gereformeerd of zoiets zijn.

Nuuk | 13-07-23 | 21:46

@Nuuk | 13-07-23 | 21:46:

De radicalisering van sektarisch gedrag onder gelovigen bij woke-, klimaat-, gezondheid- en stikstofadepten versterkt zich wel progressief sneller.

Wordt tijd ze in een heilstaat achter een ijzeren gordijn te zetten.

Erich zou trots op ze geweest zijn.

Milton_Styx | 13-07-23 | 21:57

Yo, Rishma Moennasing! Hoi, hallo! Hé daar. Doe eens niet zo gek? Uiteindelijk is alles is slecht. En van leven ga je dood. Wist je dat teveel brood ook slecht is voor je? Kun je suikerziekte van krijgen. Teveel lopen is trouwens ook niet goed voor je. Dan verslijten je gewrichten sneller. Te hard werken ook niet. Krijg je een burn-out van. Dan kun je maar beter af en toe een beetje chillen met een biertje en een peukie. Je weet wel, af en toe nog een beetje van je zielige leventje genieten door iets te doen wat misschien niet helemaal goed is voor je, maar wél lekker! Goed gesprek dit. Nou, doeg.

VBO_B_Niveau | 13-07-23 | 21:40 | 1

Zo goed als mee eens. Loop nog steeds 15 kilometer per dag. Met tussenstops het moet wel leuk blijven.

Zalwelweer | 14-07-23 | 00:29

Dan krijgt VAT bij de bank toch een andere betekenis.

Normpje | 13-07-23 | 21:39

Mijn papsie was vroeger een bankdirecteur.
Van eerst keeper in het eerste, naar het bureau vd buiken in 1969. Hij werd moddervet.
De Rabobank heette het vanaf toen, want de Raiffeisen en Boerenleenbank fuseerden.
Waarom ben ik nog steeds niet achter. Zal iets met schaalvergroting te maken hebben, hoewel geen winstoogmerk.

Pappie kwam wel eens met jute zakken met rijksdaalders en guldens bij ons langs, en wij moesten toen tellen.
Wat we met ons vieren gretig deden want er mocht tenslotte geen verschil zijn.

Toen kreeg de Rabo een heuse update in de vorm van kogelvrij glas.
Het zithoekje voor de boeren met de sigaren en het glaasje met sigaretten was er nog wel even, maar verdween al gauw.

Nu is het een conglomeraat wat in dienst staat van, ja wat?

Oprisp | 13-07-23 | 21:39 | 4

@Sieg Hein | 13-07-23 | 21:44: Ik heb nog foto's van die raden van toezicht van toen.
Respectabele boeren die elkaar kenden van haver tot gort.
Nu is er niemand, behalve de aangaande familie, die nog wie dat waren.
Jammer.

Oprisp | 13-07-23 | 22:02

En ze bouwen heel Utrecht vol met hoofdkantoren.

LD69 | 13-07-23 | 22:32

@LD69 | 13-07-23 | 22:32: Het hoofdgebouw was vroeger in Eindhoven. Maar toen moesten ze ineens naar idd Utrecht. Waar de nieuwbouw was en de hoeren op woonboten.

Oprisp | 14-07-23 | 02:09
▼ 1 antwoord verborgen

Het enige waar een bank zich mee bezig moet houden is het goed passen op mijn centjes het het faciliteren van betrouwbaar betalingsverkeer.

sir Ockels | 13-07-23 | 21:38

Zijn bij rabo (no capital) de bedrijfskantines, de directiecatering en toiletten inmiddels ook per onmiddellijk halal gecertificeerd?

Milton_Styx | 13-07-23 | 21:38

Banken, die zijn pas slecht. Kunnen we die niet van hun wikkel ontdoen?

CaesarSalad | 13-07-23 | 21:37

Van trust naar fust.

Normpje | 13-07-23 | 21:36

*pakt zakje chips en bakje nootjes*
Hmm... hier mist iets.

UnderTheDevil | 13-07-23 | 21:36

Even een paar banktermen:
Werven. Dit zijn gelden/effecten/financiële producten die van een andere financiele instelling (AFI) naar jouw bank overgedragen worden.

Ontwerven. Dit zijn gelden/effecten/financiële producten die van jouw bank naar een andere financiele instelling (AFI) overgedragen worden.

Voor de mensen die zich afvragen waarom Barbara Baarsma opeens bij de Rabobank weg getrapt is. Nou, dit kwam door de grote ontwervingen bij de Rabobank. Iedere keer dat Barbara Baarsma haar elitaire D'66 evangelie over het plebs uitstrooide, pakten Jan met de Pet en Mien met de Krulspelden hun telefoon en gingen al hun geld naar een andere bank overmaken.
Dit liep zo uit de hand dat de Rabobank zelf even onder verscherpt toezicht van DNB kwam te staan.
Nu is er weer een Hindoestaanse deugtroela die ook komt vertellen hoe de klanten moeten leven. Nu gaan er weer pakken pecunia weg bij de Rabobank.

Ik kan Nederlander van harte aanbevelen om voor de zekerheid even de grens over te rijden en een rekening bij KBC of bij Argenta te openen. Solide banken, vallend onder het Depositogarantiestelsel die bovendien minder commissie vragen bij effectentransacties en een betere spaarrente geven.
Gewoon maar een tip...

Haberdoebas | 13-07-23 | 21:35

Voor bierdrinkers is dit wel even slikken.

Normpje | 13-07-23 | 21:34 | 4

It's enough to drive you to drink

radiatorknopje | 13-07-23 | 21:44

Ik zal er geen halszaak van maken want ik drink alleen 0.0.
Maar omdat ik wel genieten wil van een glaasje wijn krijg ik hier, om met KeesvK te spreken, ‘Balle in me buik’ van. De Rabobank deugt … als het krassen met een nagel op een ouderwets schoolbord.

Nicola-D-Dex | 13-07-23 | 22:28
▼ 1 antwoord verborgen

Lol @ genverbrander, kom er maar in Robert van den Broeke.

Crankhead | 13-07-23 | 21:34 | 1

Jij zag 'm eerder dan ik, lees ik nu!

Schoorsteenveger | 13-07-23 | 21:46

Kan iemand even de anti-woke bank oprichten aub

Juular22 | 13-07-23 | 21:33 | 4

HSBC is ‘n Chinese bank, geen kleintje trouwens. En ze zijn ouderwets streng, dus een typfoutje of iets wat ze niet grappig vinden en de transactie gaat niet door.

Unsinkable-Sam | 14-07-23 | 00:45

@Rhenium | 14-07-23 | 01:47:
De Hong Kong Shanghai Banking Corporation, is is door Schotten in HK. Toen HK weer onderdeel van China zou worden hebben ze een Britse bank met licenties gekocht en hun hoofdkantoor verplaatst van HK naar Londen. Nu zijn er leden van de CCP in het bestuur van de bank en dat zorgt ervoor dat de derde bank van de wereld, is een spagaat komt tussen twee bazen; de CCP en de westerse aandeelhouders. HSBC zal weer opgebroken gaan worden.

Louter Leuter | 14-07-23 | 07:31
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een vervelende mensen, de Rabobank top. Wie denken ze eigenlijk een plezier te doen met politiek bedrijven over de rug van hun klanten, waarvan ik er overigens één ben? Deugkneuzen. Overigens zou ik liever zien dat ze minder gaan rekenen voor hun 'financiële services' of de rente omhoog gooien op mijn spaarrekening.

Toos Bevergeil | 13-07-23 | 21:33

Dus de boerenleenbank leent niet meer aan boeren en ondertussen ook niet meer aan bedrijven die iets met alcohol doen. Zijn wapens nog wel ok? En ondertussen wordt er toch een geld witgewassen via nederlandse banken waaronder de Rabobank. De eerste ethische bankier moet ik nog ontmoeten. Dit land is stuk.

littlelebowsky | 13-07-23 | 21:32

“ Als grootste varkenshouder van Europa mijdt Adriaan Straathof het liefst alle publiciteit. Alleen de toenemende interesse rond zijn persoon zorgt dat hij er niet meer onderuit kan. De man die meer dan twintig varkensbedrijven en 65.000 zeugen bezit, karakteriseert zich vooral door: structuur, passie en werklust. Lees zijn hele verhaal in de Pig Business van 21 maart.”

www.pigbusiness.nl/artikel/8707-adria....

- - Een van de meest beruchte ondernemers in de Europese bio-industrie is de Nederlander Adriaan Straathof. De 'varkensbaron' kreeg in Duitsland een levenslang beroepsverbod wegens dierenmishandeling, maar mag in Nederland gewoon zijn gang gaan. -//

Vraag eens aan de Rabo waar deze varkensfokker bankiert ….

theo-is-dood | 13-07-23 | 21:31 | 3

Uhh, bij de ABN?
Heb ik nu wat gewonnen?

Ichneumonidae | 13-07-23 | 21:33

Zou die man uberhaupt nog moeten financieren, denk eerder dat de consument van al dat goedkope bulkvlees zijn geldschieter is.. De vraag creeert immers het aanbod.

Smoelensmid | 13-07-23 | 21:40

Altijd beetje achterlijke bank gevonden, die Rabo.
Gaan ze nog achterlijker doen. Goddank heb ik daar geen rekening.

Ichneumonidae | 13-07-23 | 21:31

Er zullen heel wat brouwerijen op de fles gaan.

Mr_Natural | 13-07-23 | 21:30 | 2

Ja, de bodem is bereikt.

Normpje | 13-07-23 | 21:32

Ik was laatst op bezoek bij een kleine brouwerij, de passie voor hun ambacht & product was verbluffend en inspirerend. Een fijne pint op het juiste moment is goud. En ik geloof dat men in the USA hier wel eens een experiment mee heeft gedaan, ging niet helemaal naar wens.

Aanbaklaag | 13-07-23 | 21:30

De bank van BBB

Datzullenwenogweleen | 13-07-23 | 21:30

Ik heb twee hypotheken bij de rabobank.

En ik drink als een slootgraver.

Ze moesten eens weten...

GKJP | 13-07-23 | 21:28 | 4

@Haberdoebas | 13-07-23 | 21:48: Dat met die staafjes grafieken is er ook bij de spaanse ing.. vroeg mij altijd al af hoe dat die gegevens verzameld werden, trouwens het klopte niet altijd duidelijk nu..
Nooit van gehoord van die nasibal code, dus bedankt voor de info.. ben er trouwens weg bij die ingdirect.. steeds duurder, en hautaine chat conversaties.

broervandenhollander | 13-07-23 | 22:56

Haberdoebas, goede info!

Unsinkable-Sam | 14-07-23 | 00:48
▼ 1 antwoord verborgen

Ik weet niet wat genverbranden met drank heeft te maken eigenlijk.

Montgomery Burns | 13-07-23 | 21:28 | 2

Inside joke

The-loopy-cowboy | 13-07-23 | 21:34

Iets uit een vorig leven.

Zack Hooi | 13-07-23 | 21:52

Rabobank heeft geen problemen met het kapot maken van het milieu, maar als je hun klanten in de schulden helpt als gokbedrijf ben je niet welkom. Slimme tactiek. Stel je voor iemand kan zijn leninkje niet afbetalen, dat is niet goed voor de balans.

JWZ_JMK | 13-07-23 | 21:28 | 1

Hoezo slopen ze het milieu

prutsclown | 14-07-23 | 07:15

Kan je met een rabopas nog wel pinnen in de kroeg? En vanaf heden alcoholvrije bedrijfsborrels bij de Rabobank neem ik aan.

bots! | 13-07-23 | 21:27

Ach. De Rabobank is al heel lang een bank die je ver links moet laten liggen, zeker als zakelijke klant. Nog afgezien van hun recente woke gedoe, hebben ze ook niet bepaald een goed track record op het gebied van ethisch omgaan met schulden. Daar zijn (letterlijk) boeken over geschreven.

Muxje | 13-07-23 | 21:25

Ik heb nog nooit een krat bier opgedronken en daarna van Callantsoog naar Heerhugowaard gelopen.

Kan een bank zich niet gewoon bezighouden met bankzaken?

Mr.Maloonigan | 13-07-23 | 21:21

Nou ja, de Rabo gaat het wel doen. Echt, als je onderstaand filmpje bekijkt geloof je je oren en ogen niet.
De Rabo gaat het doen. Wat een plebejers, lol.

youtu.be/tVhGAqbxufI

Ichneumonidae | 13-07-23 | 21:21 | 1

*vloerpizza

Botte Hork | 13-07-23 | 21:27

De bank maakt meer kapot dan je lief is.

Mr_Natural | 13-07-23 | 21:20

Deugpion in een rap tempo groeiende nannystate.

william7055 | 13-07-23 | 21:19

Dus als ik bij de rabo zelf beleg in deze aandelen dan rekent de rabo alleen de kostprijs van de transacties, omdat ze geen geld meer willen verdienen aan dit bedrijf?

W_F | 13-07-23 | 21:18 | 2

Via de Rabobank kun je bepaalde aandelen al niet meer kopen, want niet ethisch.
We mogen WEL belasting betalen, waarna onze regering raketten van Boeing en Raytheon koopt.
Maar de aandelen in die bedrijven zelf kopen, dat mag niet van de ethische bankiers

theo-is-dood | 13-07-23 | 21:34

@theo-is-dood | 13-07-23 | 21:34: In dat licht is het wel interessant hoe de Nederlandse overheid de betaling aan Boeing en Raytheon doet. Knijpt de ING dan even een oogje dicht in plaats van de rekening van het ministerie meteen te blokkeren?

W_F | 13-07-23 | 23:16

Heeft dat gleufje de ziekte van allah (laag is zijn naam), of heeft ze ergens anders last van, bijvoorbeeld een messiascomplex?

Maakt verder niet uit, maar laat wel weer zien waarom shadow banking inmiddels omvangrijker is dan het reguliere.

Zoelense Hobbyboer | 13-07-23 | 21:17

Na de landbouwers de bierbrouwers.

Normpje | 13-07-23 | 21:13 | 1

Een boerenleenbank die niet leent aan boeren, grappig wel.

Mr_Natural | 13-07-23 | 21:27

En medicinale ethanol? Spiritus, hand ontsmetting? vragen...

sokkenpluisje | 13-07-23 | 21:12

Dan zal Bar bara Baarsma binnenkort ook wel gesloten worden.

Normpje | 13-07-23 | 21:11

Dit land is knettergek

wilderst | 13-07-23 | 21:10 | 3

Zoek even naar de resolutie van Straatsburg 1975 en je weet waarom...

wilderst | 13-07-23 | 21:13

@wilderst | 13-07-23 | 21:13:

Kunnen we de ondertekenaars opgraven en aanklagen wegens ondermijning van de staatsveiligheid en na veroordeling voor de eeuwigheid opsluiten?

Dat zal een precedentwerking hebben en als waarschuwing kunnen dienen voor de zittende macht.

Milton_Styx | 13-07-23 | 21:19

Moraal?
De moraal is bij een ieder hetzelfde. Geld verdienen, over de ruggen van wie dondert niet. De naam ook niet. Zilvervloot, Boerenleenbank en AMsterdamROtterdambank, het dondert echt niet. Waar staat ING ook alweer voor... "Als we als NL-banken nou eens zoveel mogelijk hetzelfde rente% aanhouden. Tuurlijk iedereen ziet dat t belachelijk laag is, zeker gezien het % op de rente op leningen."
Zij moeten ons personeel toch ook (vaak) belachelijk veel betalen.
En directie en bestuur natuurlijk. Kosten zo een paar miljoen.

dickwvf | 13-07-23 | 21:10 | 1

Nederlandse bankiers verdienen veel te weinig. Vergeleken met de salarissen in Londen, Frankfurt en New York.

theo-is-dood | 13-07-23 | 21:36

Rabo is altijd sponsor van Hockey en daar zuipt men overmatig bubbels en dat is prima.

Ruimedenker | 13-07-23 | 21:09 | 1

Rabo sponsorde eerst ook altijd zoveel mogelijk kneuterige feesten. Geld naar de wijk. Als er ergens gebuisd wordt.

dickwvf | 13-07-23 | 21:10

Binnenkort maar ergens een rekening coulant openen.

Normpje | 13-07-23 | 21:09

Ik ben wel een beetje klaar met die duurzaamheidsfondsen. Is er geen beleggingsfonds dat de beste wapenfabrikanten in portefeuille neemt en een mooi rendement haalt. Met de minimaal 2% bnp uitgaven voor defensie lijkt mij dit een mooi alternatief voor de sustainability meuk.

Sieg Hein | 13-07-23 | 21:09 | 1

Tja, en als aan de deugdonders de vraag anders stelt, bijvoorbeeld 'waarom wil je dat erg geen wapens voor de verdediging van Oekraïne worden gemaakt?', valt het compleet stil.

Zoelense Hobbyboer | 13-07-23 | 21:22

Bijna geen enkele klant vraagt erom maar het zal u door het rochelende strotje geduwd worden. Rabobank deugt.

Pekketrikker | 13-07-23 | 21:08

Een uiteindelijk faillissement of de eerstvolgende bankencrisis zal ze niet deren want too big to fail.

Pretzel Logic | 13-07-23 | 21:05

Geld over maken naar Geenstijl.... word je bankrekening opgeheven.

Kaas de Vies | 13-07-23 | 21:03 | 1

Nog niet. rabo schrijft wel zo'n 1000 euro/jaar aan kosten af, misschien dat dat helpt.

W_F | 13-07-23 | 21:22

Religie is opium van het volk.

Allemaal maar opheffen dan maar?

Kaas de Vies | 13-07-23 | 21:03 | 1

Godsdienst, opium en het volk? Goed plan.

Pretzel Logic | 13-07-23 | 21:07

Ik wil graag een bank met een moraal, geen moralistische bank.

Dus integere werknemers, managers en directeuren, geen predikers.

Kaas de Vies | 13-07-23 | 21:02 | 2

Zo werkt het tegenwoordig niet meer. Als je ziet waar mijn pensioenfonds zich bezig houdt. Pure linkse politiek gekleurde actieplannen. En dat verteld men triomfantelijk. Alsof iedereen D66-deugt.

bitterpete | 13-07-23 | 21:13

Mooi gezegd Kaas. De voormalige boerenleenbank probeert veel teveel te deugpronken en heeft niet door dat een gedeelte van haar klantenbestand hier een enorme hekel aan heeft.

therealbraindump | 13-07-23 | 21:43

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland