Video's - Palestijns Rijbewijs steekt burgers neer in Tel Aviv: 7 gewonden, 4 zwaar, dader gedood
Escalatie dreigt
De aanrijding en steekpartij op CCTV
Het begint te voelen alsof het corona-interbellum voorbij is hè? Het speelveld lijkt (helaas?) weer steeds meer op pre-2020. Frankrijk in staat van etnoculturele ontbinding, de FvD-moslim-alliantie in DUIGEN door Thierry's fles wijn per dag en ook in Israel zijn ze weer terug bij hun fabrieksinstelling. Of zoals het Algemeen Daglad het noemt: "Automobilist rijdt in op voetgangers Tel Aviv, meerdere gewonden". De Palestijnse terreuraanval begon met een aanrijding en werd opgevolgd door een steekpartij. In totaal raakten er minstens zeven mensen gewond, waarvan vier zwaar. De dader werd doodgeschoten door Doron, beelden na de breek.
De terreuraanval was ongetwijfeld naar de letter weer een 'reactie' op de Israëlische operaties in vluchtelingenkamp Jenin in de Westbank, die weer een reactie was op terreur et cetera et cetera. Naar goed gebruik worden er natuurlijk snoepjes uitgedeeld in de Gazastrook, want in sommige culturen wordt de dood van onschuldige burgers nu eenmaal openlijk gevierd. Veel meer sfeerbeeld na de breek.
Nasleep op straatniveau
Dader uitgeschakeld door bewapende burger met motorhelm
Uitgeschakelde dader op straatniveau
Nasleep vanaf de overkant
Een Strook met tradities: fallafel uitgedeeld in Gaza
Hamas-persbericht over dader Abd al-Wahhab Khalayleh
How do we reach these kids
Social
Reaguursels
InloggenZe zeggen wel eens: 'Never bring a knife to a gunfight'.
Nou was het in het geheel geen fight want de messentrekker ging weerlozen te lijf en de gunman ging een weerloze ex-messentrekker te lijf.
Louter misère en geen winnaars zou je denken.
Maar ja ik ben een Westerling en bekijk het met westerse ogen. De Israeli bekijkt het anders en heeft in dit geval wellicht beter zicht.
Lijkt verdacht veel op een ongeluk waarbij de bestuurder hersenletsel heeft opgelopen en uit angst voor de politie geen getuigen wil laten overleven.
Nou, ondervragen zullen we ook maar weer vergeten... na 4 schoten in z'n kanis.
Franse agent kan daar asiel aanvragen.
Ow hij beweegt nog Pang, alles goed, met jou ook, ow hij beweegt nog Pang, wat een dag, sjonge jonge, ow hij beweegt nog Pang
Zijn voet schoot van de rem.
Alles is een reactie op de bezetting en annexatie. Zo moeilijk is het niet.
Lul niet zo slap. In de media wordt Jenin als vluchtelingenkamp weggezet. Het is gewoon een stad. Een stad met huizen van steen. Maar de Palestijnen zijn en blijven voor eeuwig vluchteling. Zo is het geschreven in het Heilige boek van de VN. Dat geldt alleen voor Palestijnen. Overige vluchtelingen zijn geen vluchtelingen meer. Die zijn opgegaan in maatschappijen van andere landen. Maar niet de Palestijnen hoor. Maar je hebt gelijk. Stop de "bezetting". De westbank (is er ook een Postbank) moet gewoon terug naar de officiële eigenaar Jordanië. Tot 1967 was het van Jordanië. Palestina als land bestond nog niet. Zelfde met Gaza. Gewoon terug naar Egypte. Hoppa, Palestijnse probleem opgelost.
@Mokum Kosher | 05-07-23 | 00:06: Postbank = Oostbank.
De "Palestijnen" hebben ruim 70 jaar de kans gehad om iets van hun land en "volk" te maken. Het momentum is nu wel voorbij en het krediet is nu wel op.
En daarbij: het haalbare Palestina ligt op de andere oever: de Eastbank en men noemt het ook wel Jordanië.
Nee. Ze sporen gewoon niet. Ter illustratie een linkje naar waar t land van de barbarij zich wél druk over maakt: tpo.nl/2023/07/04/pakistan-wil-spoedv...
Worden in Israël ook alle legale wapenbezitters jaarlijks onaangekondigd door de politie thuis gecontroleerd?
Die zijn niet bezig met gaatjes in papier maken. Die mensen zitten in een oorlog. Ik denk dat de popo daar alleen komt controleren of je nog voldoende munitie hebt en de boel goed onderhouden is.....
Typische opmerking van een westerse man met een westerse blijk.
Ook nu heeft het over een bestuurder. Merkwaardig toch die pluriforme pers die wij in dit land hebben. De nos was ook gelukkig veel genuanceerder dan gisteren. Het zijn allemaal vrijheidsstrijders.
1e wat mij ook al weer opviel. Reuters doet dat beter
De NOS deelde nog net geen complimenten uit aan de Pallysteinen.
Ik word een beetje moe van die video met stilstaand beeld van een doelpaal met dat voetbalcommentaar erbij, die automatisch volgt op maakt niet uit welke video dan ook die op GS geplaatst staat...
Voor de Gaza leiders is oorlog / terrorisme / conflict een verdienmodel.
Met vrede en een tevreden bevolking komt hun machtsbasis in gevaar.
Dus dit gaat nog wel even duren.
Als je jezelf niet bedonderd en probeert je in te leven in de eindeloze pesterijenen uitzichtloosheid die de gewone Palestijn dagelijks ondergaat... kun je je heel misschien een beetje voorstellen dat deze misdaad begaan is... goedpraten doe ik dit absoluut niet...
Uitzichtloosheid ligt voor een relatief groot deel in de handen van de Gaza leiders. Zij hebben namelijk geen belang bij vrede en voorspoed.
a ja he, nergens anders ter wereld gebeuren dit soort dingen, enkel daar en het enige wat daar anders is de pesterijen en de uitzichtloosheid en wel op zo'n manier dat dit gedrag er uit volgt, iedereen zou zo reageren in deze uitzichtloze situatie, het is een hele gewone medemens die dit overkomt, eigenlijk is die persoon gewoon slachtoffer in dit hele gebeuren. deze pesters konden het zien aankomen, waarom maken ze dan ook zulke uitzichtloze situaties voor anderen?
absoluut niks anders kan hier iets mee te maken hebben.
grapjas...
Arabieren in Israël hebben inderdaad meer rechten dan Arabieren in welk Arabisch land dan ook. En het klopt dat de islam elk mensenrecht verbiedt, en dat veel moslims mensenrechten dus altijd als "pesterijen" zullen ervaren. Dat zie je ook dagelijks in de Franse banlieus, waar zelfs het levend verbranden van je ex nog gewoon strafbaar is; pure islamofobie natuurlijk.
Maar toch, als legalisering van mensenrechten zo extreem uitzichtloos is als islamisten en socialisten altijd beweren... Waarom reizen moslims dan massaal af naar landen met die mensenrechten?
@Dandruff | 04-07-23 | 21:23: Het afzeiken/ treiteren.... heeft au fond geen zak met islam te maken
@grapjasz | 04-07-23 | 21:28:
Moslims schreeuwen altijd dat ze woedend zijn op alle landen met mensenrechten, omdat de islam alle mensenrechten verbiedt.
Dus dat heeft alles met de islam te maken.
Uit De T. van heden:
"Hamas prijst ’heroïsche’ aanslag op voetgangers Tel Aviv: zwangere vrouw en zes anderen gewond"
Als je een laffe aanval op argeloze burgers en doelbewust insteken op een zwangere vrouw, bestempelt als "heroïsch", dan ben je niets meer dan een dégeneré. Een gedegenereerd wezen.
Maar wat kun je anders verwachten van fanatieke volgelingen van een voor-middeleeuwse, primitieve macho-religie die niets anders genereert dan morele rotting.
Een aantal jaar geleden heeft een hamas-cel een baby onthoofd, dat werd uitgebreid gevierd, ook door het "gematigde" fatah.
Google ook eens op Samir Kuntar, door de hele islamitische wereld bejubeld omdat hij een driejarig meisje met een geweerkolf dood sloeg. Officieel ontvangen door de presidenten Assad en Ahmadineyad; in België als een popster geïnterviewd door het clubblaadje van Abou Jahjah; en al-jazeera organiseerde een feestje voor hem.
Die doodscultus is zo ziek, dat gelooft een gezond mens niet. Tot je het echt ziet.
@Dandruff | 04-07-23 | 21:16:
Het zijn een soort zombies met hun doodscultus.
Check World War Z. Jeruzalem speelt niet voor niets een belangrijke rol in deze film.
Kost je 72 maagden, maar dan heb je ook wat denkt allah.
En mocht u in een arabierisch land willen werken, denk dan om uw Ariërverklaring.....
Quran says yes !
Wel mooi van de lokale Willempie dat hij die terrorist het nog rustig even heeft laten voelen alvorens deze naar de eeuwige jachtvelden te schieten. Het is dat we te beschaafd zijn in het Westen (inclusief Israël) anders op alle TV zenders de "uitvaartplechtigheid" uitzenden: de terrorist live insmeren met varkensvet en in een ton met varkenskoppen begraven. Dat zou wellicht voor vele aspirant terroristen wel een afschrikwekkend voorbeeld zijn.
Ze begraven in een anoniem graf, zonder de vereiste moslim rituelen.
@vladimirows | 04-07-23 | 19:29: Dat ook uiteraard. Het is niet anders maar met praten en thee gaan we er niet komen.
Ik vond het een wansmakelijke vertoning. Persoonlijk, hè?
@Sans Comique | 04-07-23 | 21:02:
Ik neem aan dat u dat primitief met een mes inhakken op argeloze burgers (inclusief een zwangere vrouw) bedoelt??
Vreemd dat u het heerschap een terrorist noemt. Hij strijd namelijk tegen de bezetter. In Nederland werden dat soort mensen destijds verzetshelden genoemd.
@liflafje | 04-07-23 | 22:50:
De man is waarschijnlijk een afstammeling van bedoeïenen. En anders van landloze boeren. Beide bevolkingsgroepen bezaten geen land in 1948. Joden daarentegen deden al decennia landaankopen. En laten we wel wezen: wat je niet bezit kan niet bezet worden.
Kijk, Israel laat het niet zover komen als Frankrijk. Iets met proactief inzake lieden die slechts geweld kennen om hun mening te uiten.
Waarom zijn er nog geen heerlijke uitjes voor de knuffelaars om een paar daagjes Gaza te doen?
Of waarom is men niet op de hoogte dat de palestijnse politie/veiligheidsdienst de interne situatie op de West-Oever al tijden niet meer in de hand heeft en criminaliteit en terrorisme daar de eerste levensbehoefte is geworden....?
Het gebeuren met de gehelmde man, maar dan op een andere manier uitgelegd.
www.youtube.com/watch?v=zzICMIu5zFY
Dit wordt terreur genoemd maar die doden die Israel op zijn naam heeft zijn het gevolg van 'operaties'. Het is maar net hoe je het spint he ?!
U ziet het verschil niet tussen verdedigen (ja, daar valt ook preventief ingrijpen onder) tegen terroristen en terroristische aanslagen tegen onschuldige burgers?
U zegt het goed. En het is idd hoe je het spint.
Dit is dus terreur en Israël mag zich verdedigen, als terroristen onschuldige burgers aanvallen.
@At_Dawn_They_Sleep | 04-07-23 | 19:07: Een vluchtelingenkamp daar wonen alleen maar terroristen ? Ze zijn al gevlucht, voor wie ?
Mensen die na het zien van beelden van onschuldige mensen die uit pure haat worden neergestoken zeggen: "Ja maar Israël ..."
@vladimirows | 04-07-23 | 19:09: Die palestijnen op de west bank zijn allemaal schuldig dan ? Waaraan ?
@MrTee | 04-07-23 | 19:11: Nee, in dat zogenaamde vluchtelingkamp wonen niet alleen terroristen. Daarom doet de IDF er altijd alles aan om zeer goed voorbereid gerichte acties tegen terroristen uit te voeren en daarbij altijd zal proberen onschuldige slachtoffers te voorkomen. Lees u eens in in de ontstaansgeschiedenis van Israël zou ik u willen adviseren.
@Professor Superhirn | 04-07-23 | 19:11: Nee beide kanten zijn fout daar gaat het om. Iets gehoord over die inval in Jenin deze week ?!
@At_Dawn_They_Sleep | 04-07-23 | 19:13: Heb ik gedaan, het begon met een oorlog volgens mij, en een hoop vluchtelingen. Lekkere manier om een staat te beginnen.
@MrTee | 04-07-23 | 19:13: Worden alle mensen op de Westbank aangevallen, of wordt er een gerichte actie uitgevoerd tegen verschillende terroristische groeperingen? Groeperingen die wèl als motto hebben: alle Israëliërs zijn vijand en schuldig. Maar dwaalt u vooral lekker rond in uw eigen gekleurde wereldje en doe al Kaq de groetjes.
@MrTee | 04-07-23 | 19:18:
Israël beschikt over kernwapens, de Palestijnen niet. Hoe zou Israël erbij hebben gelegen wanneer niet dat land maar de Palestijnen een kernwapen zouden hebben gehad?
@vladimirows | 04-07-23 | 19:26: Er is daar een leger wat continu een door burgers bewoond gebied bezet houdt. Dus geen politie daar ofzo he. Dus als er maar iets gebeurt geen de-escalatie maar vaak incidenten die tot onnodige gewonden of doden leiden.
@Professor Superhirn | 04-07-23 | 19:28: Daar kun je weinig over zeggen, het ligt er maar net aan op welke moment in de tijd dat zou zijn gebeurd. Maar kernwapens worden over het algemeen als afschrikking gebruikt of voor de onderhandelingspositie. Behalve de US heeft nog geen land deze wapens gebruikt.
@MrTee | 04-07-23 | 19:39:
Israël bezet niks. De dictaturen van Gaza en Westbank houden hun eigen Arabische volk gegijzeld. Israël heeft die gebieden terug gegeven aan de genocide predikende terroristen, maar moet helaas regelmatig optreden tegen die terroristen.
Die overigens geleid worden door multimiljonairs; multi-milJARDairs ja. Dankzij alle "humanitaire hulp" die ze krijgen. Wist je dat alleen al de VN net zo veel geld weggeeft aan de palestijnse "vluchtelingen" als aan alle andere vluchtelingen ter wereld samen?
@Dandruff | 04-07-23 | 19:48: Dat is idd het rechts-israelische narratief. Er zijn ook andere perspectieven. Gelukkig zien steeds meer mensen in dat het 'probleem' niet alleen bij de palestijnen ligt maar dat beide partijen elkaar het leven zuur maken.
@MrTee | 04-07-23 | 19:11: de meeste zijn oorspronkelijk op aanvraag van Syrië, Jordanië, Irak en Egypte gevlucht zodat ze vrij spel hadden om alle joden de Middelandse Zee in te drijven. Dat plan mislukte jammerlijk. En het is een grote schande dat deze mensen na 75 jaar nog steeds het label vluchteling hebben. Is puur een politiek spel.
@MrTee | 04-07-23 | 20:04:
Niks narratief. Zowel fatah als hamas prediken de holocaust, en gebruiken terrorisme om dat doel te bereiken. Je hebt gelijk dat steeds meer linkse mensen ook achter genocide en terrorisme staan, maar dat maakt de zelfverdediging van Israël niet minder legitiem.
Ondertussen hebben Arabieren in Israël meer rechten dan Arabieren in welk Arabisch land dan ook. Ook moslims hebben in Israël meer rechten dan in welk moslimland dan ook.
Als jij één uitzondering op één van beide regels weet hoor ik het graag.
Over minderheden, vrouwen of dissidenten in Arabische en islamitische landen zullen we het helemaal maar niet hebben.
Uit de wiki:
"Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek of religieus doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers. "
@Dandruff | 04-07-23 | 20:14: "Ondertussen hebben Arabieren in Israël meer rechten dan Arabieren in welk Arabisch land dan ook" ... ow echt, bedoel je daarmee ook de arabieren in oost jeruzalem ? En op de westbank en gaza ? Dat noemen we dan even geen Israel terwijl de settlements wel Israel zijn. Daarom spreken sommigen van apartheid daar. Ik praat terrisme niet goed maar de acties van Israel puur als zelfverdediging bestempelen is het conflict eenzijdig bekijken.
@Klaagbaan | 04-07-23 | 20:10: gevlucht zegt al dat het niet vrijwillig is toch ? Er is _ook_ sprake geweest van deportaties. Je kunt discusseren over de verhoudingen maar het idee dat ze allemaal vrijwillig weggingen is een mooi verhaal om eea goed te praten.
@minderweter | 04-07-23 | 20:17: Volgens internationaal recht is de bezetting door Israel illegaal, ze plegen daar ook geweld en dreiging. Dus Israel's acties voldoen aan de definitie ?
@MrTee | 04-07-23 | 19:18: Als Israël morgen besluit te stoppen met alles dat "fout" is - namelijk zichzelf verdedigen en preventief te handelen daarbij - dan houdt Israël overmorgen op te bestaan en kunnen we getuige zijn van de grootste massamoord op een bevolkingsgroep sinds de Tweede Wereldoorlog.
Of dacht u dat Hamas, Hezbollah en al die andere islamitisch gedeformeerde stoere jongensclubs ineens de vrede zouden tekenen als Israël definitief de wapens neerlegt??
@Peter Emile | 04-07-23 | 21:28: Dat is idd het angstbeeld waarmee Israel zijn acties rechtvaardigt. Beide partijen moeten de weg van de-escalatie en verzoening op. Israel toont nu juist een escalerend beleid en dat is ze te verwijten, vooral omdat ze militair, economisch en politiek de 'sterkste' partij zijn. Als er een serieus pad naar een behoorlijke toekomst voor de palestijnen is zal de terroristen de wind uit de zeilen genomen worden omdat 99% van de palestijnen gewoon een normaal leven wil leiden en zijn kinderen groot wil brengen.
@MrTee | 04-07-23 | 21:18:
Je weerlegt niet de genocidale aspiraties van oa fatah en hamas.
Je weerlegt niet het terrorisme van oa fatah en hamas.
Je weerlegt niet dat Arabieren in Israël meer rechten hebben dan Arabieren in Arabische landen. Laat staan Koerdische yezidi lhbtq vrouwen in de oppositie in Arabische landen.
Je weet dat je uit je nek lult daarom verander je van onderwerp. Helaas werkt dat niet bij enigszins belezen reaguurders;
- ook Arabieren in (Oost) Jeruzalem hebben meer rechten dan Arabieren in Arabische landen;
- Westbank en Gaza hebben een eigen, dus corrupte en moorddadige regering;
- de nederzettingen mogen voorlopig niet uitgeroeid worden, klopt. Maar er zijn in het verleden vaak zat joodse nederzettingen ingeruild ("voor vrede"). Die werden dan ontjood en daarna mochten de Arabieren alles kort en klein slaan zodat ze van buitenlandse hulp afhankelijk zouden blijven.
Je wijst er terecht op dat aanhangers van de holocaust het bestaan van effectieve kassenbouw "apartheid" noemen. Zowel fatah als hamas verbieden immers welvaart en vooruitgang, tenzij door ontwikkelingshulp, corruptie en terreur vergaard. Beide terreurclubs hadden echter al veel meer nederzettingen kunnen ontjoden en vernietigen in ruil voor vrede. Maar dat wilden ze niet.
Prima, maar dan kan je dus ook geen voor vrede geruilde nederzettingen ontjoden en met de grond gelijk maken.
Het is het een of het ander.
@MrTee | 04-07-23 | 21:49:
De PA zou die gebieden moeten controleren, doen ze niet of nauwelijks.
Dus als Fatah de Westbank niet onder controle kan houden komt het Israëlische leger ingrijpen.
Je kunt daar niet simpelweg met een paar agenten binnenvallen.
Het zit er vol met AK67’s en explosieven + een boel fanatieke Arabieren.
Hoe bedoel je de-escaleren?
@Ruimedenker | 04-07-23 | 21:56:
Vernietiging van joden schijnt lokaal zeer de-escalerend te werken.
Probleem is dat zowel fatah als hamas de hele wereld willen ontjoden, niet alleen de islamitische wereld.
@Klaagbaan | 04-07-23 | 20:10:
Juist.
Er waren oproepen in kranten en op de toenmalige radio. Dit aspect van de oorlog wordt maar zelden genoemd.
Het is evenwel vergelijkbaar met de burgeroorlog in Syrië: De herverovering van Aleppo in 2016 door Assad. Wiki: 'Op 13 december bereikten de Syrische regering en de rebellen een akkoord over een staakt-het-vuren, opdat er evacuaties vanuit Oost-Aleppo konden plaatsvinden.
Evacueren of oproepen tot vluchten, beide om een vrij schootsveld zonder burgerslachtoffers te creëren.
@MrTee | 04-07-23 | 21:18:
'Apartheid'. Leer alsjeblieft zelf nadenken.
Heeft Groen Links, de enige partij die BDS (Koopt niet bij Joden!) steunt, al een feestelijke verklaring op haar website gepost? En heeft mevrouw Kaag al gereageerd?
Misschien delen ze morgen snoepjes uit in het parlement? PvdA, Dawa66, DENK en tante Syl verheugen zich al…
Ze kennen wel korte metten met de dader, zodra die bewoog nog maar een kogel er in. Maar dat burger eigenrichting toepast, is dat in Israël geen probleem?
Nee, een ultra rechts parlementslid prees dit en riep zelfs op voor burgers om meer wapens te dragen.
Geen risico lopen. Voor t zelfde ploft ie ook nog.
@vladimirows | 04-07-23 | 19:10: Precies. Maar je moet (liefst meermaals) in Israel geweest zijn om dat te kunnen begrijpen.
Eigenrichting gaat nog eens heel groot worden, voorzie ik. Ook in West-Europa. Zie wat er in Frankrijk gebeurt; dat is slechts nog maar de prelude. Hier in Nederland lopen pubertjes van elf, twaalf jaar al met messen & pistolen te zwaaien. Ikzelf, bijvoorbeeld, zou dan niet willen gaan rekenen op de aanwezigheid van een politieagent om mij te verdedigen; die politie-agent zit nl. driekwart van zijn tijd achter een computer met Windows XP, en in de rest van zijn tijd ligt ie aan de ketting van de politieke correctheid.
Ik weiger mij als een schaap naar de slachtbank te laten leiden; ik kies liever voor zelfverdediging dan dat ik dat iemand anders (die er als het erop aan komt sowieso niet is) laat doen.
@At_Dawn_They_Sleep | 04-07-23 | 19:16:
Het wordt tijd dat wij Westerlingen iets gaan leren van de Israëliërs. Dat vereist een andere houding en een meer Midden-Oosterse blik.
Ook in Tunesië hebben ze genoeg van immigranten. Altijd weer die overlast..
nos.nl/artikel/2481460-man-gedood-in-...
Dat zijn bijna Nederlandse suikerspiegel en steek taferelen in Israel is alleen het verschil dat daar de daders wel vaak uitgeschakeld worden.
Valt het jullie ook zo op dat de nos verslaggeving escaleert richting een bepaalde interpretatie van dit conflict? Ze willen zich meer op "jongeren" richten ofzo?
Iedereen rent weg, weet al wat er speelt, behalve die ene, die met z'n telefoon aan z'n oor toekijkt hoe een Arabier met een mes op 'm afstornt.
Vast een ontkenner van de theorieën van Darwin.
Vermoed dat hij dacht dat er een ongeluk was gebeurd met een auto en waarschijnlijk belde met politie, terwijl hij niet door had dat hij rechtstreeks op de dader afliep. Hij kwam naar buiten toen juist iedereen naar binnen ging.
Hebben ze daar geen diversity officers?
In ieder geval weinig safe spaces
Dan wordt je dus omringd door landen en organisaties die jouw hele volk willen uitroeien. Jou, jouw opa en oma, jouw kinderen en kleinkinderen, zelfs de baby's moeten dood.
Niet alleen in het Debiele Oosten, maar ook in Europa, Afrika, de Amerika's, etc.
En dan zijn mensen bang voor "escalatie"...
We kennen het midden oosten als inktzwarte duisternis waar mensenrechten niets waard zijn, waar vrouwen tweederangsburgers zijn, waar andere geloven, of een gematigde visie op de islam meestal als uiterst ongewenst of zelfs verboden wordt beschouwd. Waar sektarisme en geweld tot het dagelijkse arsenaal van midden-oostiër wordt gezien en dat men er trots op is.
Te midden van deze duisternis zien we één lichtpuntje, dat landje dat we onderhand zo goed kennen en moedig weerstand blijft bieden tegen vijandigheid en achtelijkheid: Israël! Het land waar ook niet Joodse burgers burgerrechten hebben, waar vrije verkiezingen zijn, waar debat is, waar men kan demonstreren tegen ook in dat land rariteiten zoals een corrupte politicus (die overigens een kleine jongen is vergeleken met wat in de regio normaal is).
En dan hebben wij "diversiteitsdrammers" op de UvA die principieel de kant van de vrouwenhatende dictaturen kiezen.
Mooi gezegd, beiden. Ik ben het niet eens met alles wat Israel doet, maar wat jullie zeggen is een feit; bieden weerstand tegen achterlijkheid, zijn een baken van licht. En als zij het niet doen, worden ze in zee gedreven.
Het islamitische midden oosten krijgt hier veel begrip en dat is verwerpelijk. Zij zijn intolerant.
@Dandruff | 04-07-23 | 18:25:
Inderdaad. Interessant detail. In van die filmpjes zie je een gigantische pride vlag hangen aan een kantoorgebouw. Voor de gein een screenshot zenden naar die UVA diversiteitsidioot zijn/haar/het Twitteraccount en zeggen: Wat wil je nou? Palestijnse gebieden waar LGBTIetterbak niet mag of Tel Aviv? Zal meteen tot kortsluiting en syntax error in die kip m/v/x kop leiden.
@Basil Fawlty | 04-07-23 | 18:37: Volgens mij is Tel Aviv al jaren een van de Gay capitals of the world. Tel Aviv is wat dat progressiever dan die zogenaamde progressieve stad aan 't IJ....
@Basil Fawlty | 04-07-23 | 18:37:
Idem met vrouwenrechten. In Israël is eerwraak verboden, in de Arabische landen niet. Godsdienstvrijheid idem; ook op de "seculiere" Westbank is afvalligheid of atheïsme gewoon verboden.
Maar o o o wat is Israël toch een naar land.
En Nederland en Frankrijk natuurlijk ook, en elk land waar je dat hardop mag zeggen.
Ik zou eerder zeggen het pre-Trump tijdperk
Schutter kon goed schieten. Misschien het overdenken waard: gecontroleerde eigen-richting. Meen dat de bevolking in Israël (m/v) redelijk getraind is en met wapens kan omgaan.
Ze dienen allemaal in het leger en soms er gevraagd of burgers zich willen bewapenen, als er iets verwacht wordt.
Minischizo ging afgelopen jaar vaak eten bij 'kennis'. Was een Israëlische knul, heel aardig, kon goed koken. Maar was ook wapenexpert en leerde minischizo de fijnere kneepjes van het dubbelhandig schieten. Zijn geen geintjes, daar.
Hoog Doron gehalte. Maar die dader, die is wel heel dood, na drie keer van dichtbij. Geldt zoiets dan in Israel nog steeds als noodweer? Deze man was toch flink uitgeschakeld, edoch, niemand wist of hij nog een bomvest of zo aanhad, een handgranaat ergens verstopt had of nog een gevaar vormde.
Er is eerder een IDF soldaat onderzocht voor zo'n executie, maar mogelijk zullen ze hier wel de andere kant op kijken.
www.haaretz.com/israel-news/2016-03-2...
Weet niet of hij is veroordeeld.
Zo'n dader wordt uitgeschakeld.
Ja laten we ons daar even druk over gaan lopen maken.
@JJMS | 04-07-23 | 18:45: Kennelijk moeten we ons verlagen tot hetzelfde niveau, zelfs als dat geen enkel doel dient. Ik ben daar niet zo van. Die agenten gisteren beukten een paar van die arrestantjes nadat die zich al hadden over gegeven en geen gevaar meer vormden. Dat is dan wel opvallend als een van de klachten van het oproertuig is dat de politie juist hen altijd moet hebben. Ik vermoed dan dat dat niet helemaal zonder grond is. Maar ik ben zo'n D66-stemmer die vaak denkt dat er meerdere versies mogelijk zijn en het bijna nooit zo is dat een partij in de strijd helemaal gelijk heeft. En dan moet ik er weer bij zeggen: nee natuurlijk praat ik het gedrag van dat ongedierte niet goed. Ik vind alleen dat de politie zich als zodanig moet gedragen.
Een burger die die terrorist executeert, daar kan ik meer begrip voor opbrengen, nu hij niet heeft gekozen voor die taak. Voor iemand die beroepsmatig bezig is hebben we nu eenmaal de 'Garantenstellung'.
@BobDobalina | 04-07-23 | 18:56:
Je hebt nog gelijk ook. Ik ga iets voor mezelf doen.
Is volgens mij standaard IDF protocal om dader meteen voorgoed uit te schakelen. Wat deze man deed zal volgens de wetten wel niet ok zijn maar in praktijk zal hij als held benoemd worden en eventuele rechtsgang met een sisser aflopen.
@BobDobalina | 04-07-23 | 18:56:
Gek genoeg sta ik er precies zo in als jij beschrijft, tot en met 'Een burger die die terrorist executeert, daar kan ik meer begrip voor opbrengen [...].
Ik wil daarbij wel opmerken dat een westerse blik bij een oosters probleem de oplossing zelden naderbij brengt.
Ik ben benieuwd of hij nu op zijn neus kijkt omdat "de ogen zijn ziel naar de hemel volgen".
Man met helm trad effectief op. Hulde!
Motorhelm was wel erg grondig. In Nederland zou hij daar waarschijnlijk niet mee wegkomen.
Kan zomaar zijn, dat hij vervolgd wordt voor moord/doodslag.
Want het was duidelijk dat de (gewonde) dader geen gevaar meer opleverde, zou een rechter (kunnen) zeggen.
Betwijfel het, het is geen Nederland hé. Ik hou het bij een medaille of lintje tot het tegendeel bewezen is.
Je weet maar nooit of hij geen explosieven op zijn lichaam droeg die hij mogelijk tot ontploffing had willen brengen. Zou een advocaat kunnen zeggen.
@Snapal
Nederlandse rechter zou zo denken. In Israel neemt men geen risico.
@BoerKoekoek | 04-07-23 | 18:09: Vind ik wel een steekhoudend argument, had ik nog niet aan gedacht.
Het internationale recht loopt achter. In Bachmoet mag een soldaat een soldaat zonder strafblad van de tegenpartij doodschieten. In Israel mag je een actieve terrorist die de vernietiging van dat land en zijn Joodse inwoners nastreeft doodschieten, wat "Nederland" daar verder ook van mag vinden. Goed!
@Basil Fawlty | 04-07-23 | 18:11: Dat zeg ik toch!
In Nederland.
Of een rechter werkelijk ook zo denkt, weet ik niet eens zeker.
Daarom staat er ook waarschijnlijk en kan zomaar zijn.
@snapal | 04-07-23 | 18:15:
Zie BoerKoekoek zijn antwoord en daar haak ik op in en ben ik het overigens mee eens vandaar geen risico.
Ze hebben daar nogal wat ervaring met bomgordels en dergelijke. Waarom denk je dat ie er zo omheen blijft cirkelen?
Op facevalue - want ik heb ngeen formele inhoudsanalyse verricht en zelfs niet geteld - behoort GS wat betreft het Oekraïne-conflict tot de 95% Nederlandse MSM-mainstream.
Wat het Palestina-conflict betreft daarentegen tot een extreme minderheid.
Ah! Het wachten was op die “gezellige ouwe Limburgse muziekleraar”.
Liefhebber van oud Duits gedachtengoed.
Was in z’n jeugd al proPallie en we weten allemaal waarom.
Iets met Amin al-Hoesseini en ome Adolf.
En nu pro Putin.
Niet héél verrassend.
@Cobarde | 04-07-23 | 18:10:
Op wat voor extreem soort achterlijkheid probeer jij eigenlijk een parodie te zijn?
@Dandruff | 04-07-23 | 18:28:
Lol ! (en dan heb ik niet eens kunnen lezen wat Cobarde tegelde want
-weggejorist-);)
Volgens het adagium: De enige goede terrorist is een dode terrorist.
Een bewapende burger schoot de stekende man dood.
Kijk, dat is nou het voordeel als burgers wapens mogen dragen. Kunnen ze gelijk ingrijpen. Het valt niet mee, om met je blote handen een dolleman met een mes te ontwapenen, en dan biedt een pistool uitkomst. Doodschieten is wel wat rigoureus trouwens, maar goed, ik weet niet hoe het precies in zijn werk is gegaan, en misschien was definitief uitschakelen wel de beste optie op dat moment.
Hoe vaak ben je in een situatie geweest waarin een pistool de oplossing had kunnen zijn? En ga er even vanuit dat je waarschijnlijk niet de enige bent die er dan een heeft.
@BobDobalina | 04-07-23 | 18:04: Wat is dat nou weer voor rare redenering... "ik ben nog nooit in een levensbedreigende situatie geweest dus als het wel zover komt zal het ook allemaal vanzelf wel goed gaan"?
Krijg die vraag vaak. Is dat een wapen of ben je blij me te zien?
Ik denk dat alleen Israel dit gedisciplineerd kan. In elk ander land krijg je Amerikaanse toestanden, denk ik.
@letopuwzaak | 04-07-23 | 18:22: Wat zijn dat dan, "Amerikaanse toestanden" ?
@Asteroid-B612 | 04-07-23 | 18:29:
Massa schietpartijen. Ik denk dat je een gedisciplineerde bevolking moet hebben als je iedereen een wapen geeft. Denk je niet?
@Beste_Landgenoten | 04-07-23 | 18:13: He, een grap. Maarre.. was jij niet die linkse trol? Hmm, ik ga je even in de gaten houden.
@letopuwzaak | 04-07-23 | 18:32:
Zwitserland gaat best goed. Bovengemiddeld.
Valt mij op dat de terrasgangers zich meteen uit de voeten maken terwijl de normale reactie toch zou zijn: naar de plek des ongeluk lopen om eventueel hulp te bieden. Blijkbaar is het advies daar: wegwezen, ook als het ogenschijnlijk gaat om een verkeersongeluk. Wat een land!
Mja, uit ervaring weten ze waarschijnlijk dat zo'n "verkeersongeval" meestal een prelude is op wat komen gaat: mes, steek, pijn of grote boem. Enfin, hoop dat de Israeli's de ouderlijke woning platwalsen, naar goed gebruik.
@Goed Volk Kijkt Weg | 04-07-23 | 18:13: Ja, dat pakken ze grondig aan daar. Niks mis mee.
Reactie diversiteitspersoon UVA: “Zionistisch complot!!!1”
Ik wil ook een pistool. Lijkt mij helemaal top.
En precies daarom heb je er geen.
@BobDobalina | 04-07-23 | 17:58: the best thing to stop a bad guy with a knife is a good guy with a gun.
@BobDobalina | 04-07-23 | 17:58: hahaha, goeie
Ik mag er geen. Ik wil er wel een.
@RGV42 | 04-07-23 | 18:17:
Psychologische test niet gehaald?
Nou, vertel, waar wil je allemaal op schieten dan? Want je koopt zo'n ding niet om er een riempje om te doen en hem 3x per dag uit te laten.
Wat dacht je van deze?
cdn.webshopapp.com/shops/171824/files...
Gesponsord door een minfin uit NL.
Net de video's nog eens bekeken, mooie kerel met de helm. Eerst alle spullen weg trappen bij de dader om vervolgens bij jezelf te denken "Geen enkel risico" pop.
Prachtig hoe motormeneer nog even na wat laatste bewegingen voor het genadeschot gaat. Zoals je dat ook met een wild beest doet.
Je was mij net voor, gniffel waardig inderdaad.
Altijd 2 x schieten. 1e schot in hoofd, 2e schot waarschwingsschot.
Alles wat in Israel gebeurt en in Frankrijk zal ook een keer hier gebeuren. Kwestie van tijd. Het gaat niet eens meer óf het gebeurt maar wanneer.
Amsterdam heeft de camera's al eens uitgezet.
Dat ge-etter in publieke zwembaden en op het strand van beplaalde "overlastgevers" is precies hetzelfde maar nog op kleinere schaal.
Zie mezelf als redelijk objectief en heb niet alle historische kennis en context maar wie heeft die wel objectief paraat... maar de Israeli's en de kolonisten gaan momenteel tot aan de grens en zelfs daarover wat mij betreft. Israel wil zowiezo geen oplossing ze willen alles, bezig met hele lange termijn.
Je kunt makkelijk objectief zijn, omdat je weinig historische kennis en context hebt. Israel heeft al vaker oplossingen aangereikt die niet geaccepteerd zijn. Ik ben zeker geen fan van de nederzettingen, het feit is wel dat de Palestijnen Israel in zee willen drijven. Je kunt weinig compromis sluiten met terreurorganisaties die daar de leiding hebben.
Ik zou je nickname aanpassen als ik jou was. Het komt niet echt overeen met de realiteit namelijk.
@letopuwzaak | 04-07-23 | 17:55:
Die oplossingen neem ik aan van je, maar er wordt bijv. openlijk gesproken over het annexeren van de westbank, kolonisten gaan momenteel ver hum boekje te buiten. Dan kunnen de Palestijnen (zijn geeneens unaniem) oplossingen 'afwijzen' maar dat staat los wat je zelf doet momenteel. Kijk Gaza wegvagen kost ze mogelijk 2 weken ofzo, de westbank is de uitdaging en die is momenteel gaande.
Arafat heeft de Arabieren al jaren geleden in ellende gestort.
En de huidige leiders van Hamas zijn net als Arafat miljardair.
Khaled Mashal woont in Qatar, Ismail Haniyeh in Libanon.
Land voor vrede heeft niet gewerkt etc etc.
Verwar Israëlische burgers niet met kolonisten,
Kolonisten gaan inderdaad soms wat (te)ver.
Normale Israëliërs willen geen gezeik.
Ruim 20% vd bevolking is Arabier.
Maar goed, ik zie dat je niet eens redelijk objectief bent.
En het is SowieSo.
Ziezo.
Wat Ruime zegt inderdaad.
@Ruimedenker | 04-07-23 | 18:05: Bovendien bestaat de Palestijnse Staat al en deze heet Jordanië. Bovendien is er geen sprake van bezette gebieden maar hoogstens betwiste gebieden.
@At_Dawn_They_Sleep | 04-07-23 | 19:03:
Juist. Juist.
"Wij van X66 en Groen Links betreuren de lafhartige moord op dit Palestijnse slachtoffer door ethnostaat Israel. Dit is wederom een signaal dat wij nog harder de bezetting van de Palestijnse Staat door de Zionisten moeten veroordelen en een internationale boycot gaan organiseren. Daarnaast vinden wij niet dat er sprake is van slachtoffers aan Israelische zijde want deze Zionistische bezetter met fascistische dient met alle middelen uit Palestina verwijderd te worden. Genoeg is genoeg.
En nee, wij zijn helemaal niet antisemitisch, er zijn ook goede israeli's maar wat die Joden daar doen kan echt niet hoor.
Was getekend, het Jeugdjournaal en progressief links tuigh.
Satire kan nog best een fractie slapper. Probeer het eens de volgende keer.
@Ridde Rogter | 04-07-23 | 17:47:
Op je proglinkse piemeltje getrapt?
Er moet gewoon meer geld naar de palestijnen.
@Schriever | 04-07-23 | 18:00: kan gewoon per bezemsteel worden aangevoerd. No problem.
@Schriever | 04-07-23 | 18:00: U schrijft geen geld verkeerd.
Die operaties daar zijn inmiddels voorbij hoorde ik vanochtend op Times radio van hun correspondent daar en zij vertelde ook iets, wat zij toch opmerkelijk vond, er werken duizenden Palestijnen met een werkvergunning in Israel (jaja) vanuit Jenin en die waren vanmorgen gewoon naar het werk gegaan omdat ze, uit ervaring, snel doorhadden dat dit een precisie actie was van IDF tegen de "hoofdkantoren" van meerdere vernietig Israel jihad milities daar. Maw een cordiaal werkbezoek van de IDF.
Details die je waarschijnlijk niet in de Nederlandse media zult horen.
Palestijnen ( = Israelische Arabieren ) hebben het in Israel beter dan op Gaza. Sowieso zit je als "Pallie" beter in israel dan in welk Arabisch land dan ook.
Tenzij je Al Qaq heet maar dan woon je in Beirut of Zwitserland en vreet je nog steeds direct of indirect uit de ruif van Oompje Arafat.
Dat werk gaat al decennia zo, 's ochtend erin, 's avonds weer terug. Regelmatig worden er in kibbutzim feesten gehouden waar ook arabieren met kamelen gewoon aanwezig zijn. Dus nee, de soep wordt daar niet zo heet gegeten als dat hij hier door de linkse staatsomroep wordt geserveerd.
Poeh, die bewapende burger mag blij zijn dat hij in Israël zit en niet in Franrijk. Had hij nu zomaar in een cel gezeten.
En 1,5 miljoen gekregen.
"De dader werd doodgeschoten door een gewapende burger"
Zo zie je maar weer dat een bewapende bevolking zeker vandaag de dag geen kwaad kan, al de debielen hebben er toch al één. Pas ook al die zwangere vrouw die een misdadiger wat extra gaten gaf nadat hij haar en haar vriend probeerde te beroven met jawel, een vuurwapen.
www.youtube.com/watch?v=ZRe4ZHiU7e0
Legaliseren AUB.
Jottem, Amerikaanse toestanden, ik zeg doen!
@Zenzeo | 04-07-23 | 17:34: Heb je nu al, en zonder die gewapende burgers waren er waarschijnlijk nog veel meer onschuldige doden of gewonden gevallen.
Eens! En snel. De politie is er toch nooit als je ze nodig hebt.
Lost meteen ook het probleem van overbevolking op. Win-win zou ik zeggen!
Eens. Een paar goede school shootings en de klassen zijn vanzelf minder vol.
@BobDobalina | 04-07-23 | 18:03: heeft u het over zwarte scholen wellicht?
@BoerKoekoek | 04-07-23 | 18:04: daders van school shootings in de VS zijn overwegend roomblank.
@BobDobalina | 04-07-23 | 18:03: Valt wel mee, die kunnen dan terugschieten als het geen basisschool is. Een paar slachtoffers en een dode dader in plaats van een dader die klas voor klas af gaat.
@BobDobalina | 04-07-23 | 18:06: dat was mijn vraag niet.
Hier zouden de getuigen na een half uur om bijstand gaan bellen. Daar zijn de burgers vaak bewapend of oud militairen.
Nog een paar jaar geduld en dan zijn er geregeld zulke berichten in buitenlandse media over terreurdaden in ons gave landje. Uiteraard komen we hier dan niet verder dan verwarde personen, maar die kwalificatie duurt hier dan ook eeuwig. Zelfs als die laffe mensen die het beestje nooit bij de naam durven te noemen, klaar staan om conform de sharia onthoofd te worden, zullen ze nog zachtjes fluisteren dat de beul verward is en dat het niks met de islam te maken heeft. Sommigen leren het nooit
Als wij ook gericht terug mogen schieten komen we een heel eind verder. Nu word ik aangeklaagd als ik een inbreker tot puin sla met een bezemsteel.
@Zalwelweer | 04-07-23 | 18:01: Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, want verward, vluchteling en dus zeer zielig.
@Kopieerapparaat | 04-07-23 | 18:24: Ik blijf hopen op gezond verstand.
Altijd goed om getuige re zijn van de oog om oog gerechtigheid van de Israeli's. Er is altijd wel een getrainde gewapende burger in de buurt om zo,n stuk terroristen tuigh uit te gommen.
Ging vroeger met een gast om , die was opgegroeid in Israël, dus ook dienst.
Die gozer moest in opleiding, honderd keer per oefenen, om zijn wapen te laden.
Nou, dat had hij niet verleerd... hele schietvereniging was onder de indruk..
The best thing to stop a bad guy with a gun is a good guy with a bigger gun.
De staat Israël geldt als het enige geslaagde voorbeeld van terrorisme. En wat doe je dan? Religie omarmen, omdat je blijkbaar niets anders hebt. De scheiding van kerk en staat, die noodzaak. De grootste bedreiging in het van oudsher beloofde land komt ook daar van binnenuit.
Terzijde: ik twijfel over China wat geslaagd terrorisme betreft.
Hoezo terrorisme? Het land is de enige democratie in de regio.
@Zwizalletju | 04-07-23 | 17:27: De ontstaansgeschiedenis van Israël staat niet bepaald los van hun Britse protectoraat. Verdiep u daar in. Uiterst educatieve lectuur.
@Hetkanverkeren | 04-07-23 | 17:36: Oh u bedoelde dát. Ik ben er mee bekend hoor. Dank u.
@Hetkanverkeren | 04-07-23 | 17:36: "Verdiep u daar in. Uiterst educatieve lectuur."
Een protectoraat kunt U het toch echt niet noemen.. De Engelsen deden er alles aan, om ons te ontwapenen. Terwijl ze de arabieren geen strobreed in de weg hebben gelegd.
En vergeet het gevangen zetten van duizenden Joden op Cyprus niet. Een soort concentratiekamp, maar dan onder Engelse vlag.
nl.wikipedia.org/wiki/Aliyah_Bet
@Frau_Ferkel | 04-07-23 | 17:52: Daar hadden de Britten een handje van na WOII. Zie ook Griekenland en ver daarvoor de Boerenoorlogen. En de naar schatting tientallen miljoenen hongerdoden vanwege de door Churchill verordonneerde rijstexporten vanaf het Indische subcontinent.
Het was wel degelijk een Brits Protectoraat. Namens de Volkenbond. Die ook Versailles een goed idee vond. En dan Air Policing als uitvinding van de RAF.
Het zijn trouwens de Italianen die dat weer hebben uitgevonden.
@Hetkanverkeren | 04-07-23 | 18:08: Protectoraat impliceert een soort bescherming. Dat het Engels was, dat klopt wel.
Daarvoor was het Turks, de Mufti van Jerusalem was vriendje met Adolf.
@Frau_Ferkel | 04-07-23 | 18:27: Niet de juiste tijdlijn mop. Plus een zwakke afleidingsmanoeuvre. De Volkenbond. En hoe de Tweede wereldoorlog kon ontstaan. En hoe het nu weer, zogenaamd zonder Wereldoorlog, weer fout gaat. Het zijn altijd de zelfde soort mensen die aan de touwtjes trekken.
Die hadden blijkbaar zonder Poetin gerekend, want China is het betere verdienmodel. Afijn. In Oekraïne zijn ze intussen terug tot de tweede generatie oorlogsvoering, mijnen en al.
Best wel lullig, al die weerbarstige werkelijkheid.
@Hetkanverkeren | 04-07-23 | 18:43: De laatste persoon, die mij mop heeft genoemd, heeft nu zijn gok scheef staan.
Verder kan ik mij in Uw betoog niet vinden. Dat de tweede wereld oorlog deels is ontstaan door het verdrag van Versaille: ok. Maar wat dat met de oorlog in de Oekraïne te maken heeft: geen idee.
En om de tijdlijn weer te warpen: wat vind U van de opium oorlogen, Engeland tegen China?
nl.wikipedia.org/wiki/Opiumoorlogen
@Frau_Ferkel | 04-07-23 | 19:12: Die klap op mijn trotse voorgevel lijdt mij even af. Die is wel wat gewend. Afijn: Frankrijk in Algerije: www.youtube.com/watch?v=SNc85xu7UoM
Schitterend, net als dat Braziliaanse gedans. Je hebt er geen kudt aan, maar perfecte training.
Waar komen jullie toch vandaan?
Wij komen uit de West-Jordaan!
*muziekje fluiten doet*
Kl0te moslims en palestijnen ook altijd.
En marokkanen. En tunesiers, algerijnen enz enz enz.
Waarom altijd die aanslagen, geweld, plunderingen enz.
De wereld zou zo veel beter zijn zonder dat volk.
Helaas groeit hun aantal in rap tempo.
Zou het iets te maken hebben met het feit dat Israel sinds 1967 de Westbank en de Gazastrook bezet hebben. Waren Nederlandse verzetsstrijders in 40-45 ook terroristen?
Wij ; het westen, Azie etc. zijn 'bouwers', zij zijn 'slopers'
@papamaribo1427 | 04-07-23 | 17:29: Zou dat iets te maken kunnen hebben met het feit dat de Joden toen aangevallen werden en terugsloegen ?
De grap is dat die lui van jouw belastingcenten leven doen geen fuck behalve fucken en krijgen centen van de EU/Israel en de VS.
In Israël speelt men 'tit fot tat', een speltheorie. Interessant om kennis van te nemen.
Kwestie van hooguit een paar dagen.
Verwarde mannen heb je blijkbaar overal.
Is dit nou die Arabische Lente? Komt wel dichtbij zo.
Moment, even cursus volgen zodat ik die kerel kan verstaan.
Vermeende dader, honderd keer "zou" gebruiken ,volgens Israëlische media, terwijl verdomme de filmpjes al uren op soc media staan, en waarin je precies kunt zien wat er gebeurt AD!!!
Schuiven ze het huis van de dader en de hele familie nu ook plat?
Maar oh oh oh, die Israëli's, die zijn pas onmenselijk en barbaars, met hun grenscontroles.
Telkens als de steker beweegt schiet motorhelm op hem.
Wat een heerlijk gevoel zal dat gegeven hebben...
De enige correcte actie. Je weet nooit wat een terrorist doet. Voor hetzelfde geld heeft hij een bomgordel of een extra wapen.
Ik kreeg het gevoel van een slapstick, werkte bij mij op de lachspieren.
dit straalt slecht af op het merk adidas. Voordeel voor de Israelisch , je mag je wapen meenemen buiten diensttijd. Daarnaast heeft bijna elke tiener man/vrouw in dienst gezeten
REAGEER OOK