Oekraïne vraagt Australië om 59 M1 Abrams tanks voor "allesbeslissend tegenoffensief"
We snappen de vraag
Australië heeft namelijk 59 M1A1 Abrams staan die het in 2006 tweedehands van de VS kocht. Rond 2024 wordt die vloot vervangen door 75 nieuwste export-editie M1A2 SEPv3 Abrams. Inderdaad, dat is exact hetzelfde type waar Oekraïne er 31 van cadeau krijgt van de VS. Maar die 'oude' Australische M1A1 Abrams blijven natuurlijk maar wat welkom, want ze doen het immers nog steeds - zie vids na de breek. En alles, maar dan ook alles lijkt welkom voor dat krankzinnige aanstaande zomeroffensief, dat in de onderstaande trailer - gedeeld door het Telegramkanaal van Oekraïense opperbevelhebber Valerii Zaluzhny - "ons beslissende offensief" genoemd wordt.
'Trailer' van een krankzinnig aanstaand zomeroffensief
Turf deze Thousand Men Stack
Ook de anti-Poetin Russen kondigen nieuw offensief op Russisch grondgebied aan
Social
Heel binnenkort
Social
Deze Australische makkers dus
Ze lijken het wel te doen ja
..
Reaguursels
InloggenOndertussen wil Nederland tientallen Leopards-1 tanks aanschaffen (oude meuk) van een Zwitsers bedrijf.
Rutte flikt het wederom.
En ditmaal bedriegt 'ie niet zijn volk, maar de NAVO.
Hij weet donders goed dat de Zwitserse Staat nimmer zo'n deal goed gaat keuren.
Tegen die Geopard-munitie levering was het antwoord ook onverbiddelijk nee.
31 tanks op een frontlinie van pakweg 900 kilometer.
M'n Call Of Duty strategie ervaring zegt dat je met zulke aantallen weinig zal bereiken.
Australië heeft die tanks eigenlijk alleen maar voor "expeditionary missions" waartoe ze als onderdeel van het Britse gemenebest en de "five eyes" eigenlijk vrijwillig toe verplicht zijn. Ze kunnen er dus makkelijk een paar missen en het kost logistiek gezien een paar dagen om ze naar Polen te vliegen, zeker als de Amerikanen helpen.
Het zou goed zijn als ze die sturen want het zal niet de eerste keer zijn dat Australiërs en Nieuw-Zeelanders moeten vechten in Europa. Ik denk niet dat ze staan te trappelen. Een gigantische doorbraak naar Melitopol of zelfs een manoeuvre via Rusland om de Russen in de rug aan te vallen, wat logistiek niet verstandig is, zal een gigantische opdonder voor Poetin zijn.
Wanneer het tegenoffensief begint weet niemand maar de Russen beginnen te voelen wat Oekraïners al sinds 2014 moeten meemaken. Nu ligt Koersk weer onder vuur, dat wil zeggen overal explosies. Wie het zijn? Russische vrijwilligers, Oekraïense saboteurs, Russen, zo'n 11 miljoen, die familie hebben in Oekraïne. Ik weet het niet. Er staat wel iets aanstaande.
Maar.. Dat offensief. Krijg de indruk dat de oeks er nog lang niet klaar voor zijn. Nog te weinig materieel en te weinig getraind. Zou best eens augustus kunnen worden of september. Op zich niet een heel verkeerde keuze, eerst een paar weken terrein winnen en dan stabiliseren en de modder van oktober een tegenoffensief van de Russen laten smoren. Daarna onderhandelingen starten. Maar pas als de Russen flink wat terrein kwijt zijn.
Jij denkt dat Poetin gaat onderhandelen?
Zolang garage54 nog regelmatig nieuwe youtube filmpjes post valt het allemaal wel mee met de bange russen.
Dan nog , komt er onderhand eens een eind aan? verspilling van alles, ( hallo klimaat )
Gekut van gestoorde leiders over de ruggen van jan lul de burger.
Lastig om het offensief te starten als generaal Zaluzhy een raket op zijn kop heeft gehad.
Dadelijk zitten zowat alle wapens van de EU in Oekraïne en vallen Zelensky en Poetin met zijn nog verstopte moderne materieel de EU aan.
Doei.
lol, dat zou een bak zijn. gelijk naar Parijs via Berlijn rollen.
Mwah, Putinland stuurt gewoon dit monster: twitter.com/karl_marka/status/1635181...
Het zomeroffensief. Nou, dat wordt wereldwijd wel met zoveel bombarie aangekondigd dat je het de vijand niet veel gemakkelijker kan maken. Misschien een idee om de datum er ook even bij te zetten, evenals de tijd en de exacte plaats. Nou ja, de Oekraïners mogen blij zijn dat ze ons kabinet niet hebben. Die waren snugger genoeg geweest om de hele strategie tot in detail per ongeluk naar het Kremlin te mailen.
Dat is al lang gebeurd. Lees jij niets, of zo?
Het begon allemaal toen Poetin het boek Op Commando las van Tom Clancy toen dacht hij laten we het maar proberen hij hoopt wel op een beter einde natuurlijk.
Hoop maar dat Australië het doet, ze zullen echt wel nodig zijn voor dat zomeroffensief!
@dutch bikkel | 01-06-23 | 21:42: nee hoor. Ik juich voor de dooien aan 1 zijde.
@dutch bikkel | 01-06-23 | 21:42: blijft bijzonder dat russische tanks gefinancieerd door de Nato in amsterdam ten toon gesteld worden.
de Nato zich niet zal bemoeien..
rutte formeel geen mandaat had (referendum & zn eigen inleg vel) ,maar net als de 1ste kamer stoelen dans overal zn reet mee afveegt en gewoon alles doet wat opa biden roept..
ondertussen zit er 100 miljard duits geld alweer in de wapenindustrie en mogen zelfs de pensioenfondsen er weer in investeren...
je zou bijna denken,wie verdiend er nu aan deze oorlog het meeste weer...
@wapster | 01-06-23 | 22:04: ik ook en naar mijn smaak lang niet vaak genoeg.
@Triple2K8 | 01-06-23 | 22:09: is die Russische tank gefinancierd door de NAVO of is het transport gefinancierd door de NAVO of is noch die Russische tank, noch het transport gefinancierd door de NAVO en lult u uit uw nek. Verder hoop ik dat mijn pensioenfonds fors in de wapenindustrie gaat investeren.
Nou nee en gaan ze ook niet doen..
Groen Links Oekraïne heeft om 2000 laadpalen gevraagd, want ze willen overgaan op elektrische tanks. Wel belangrijk hoor, zo'n oorlog, maar eerst de planeet nog ff redden.
Niemand gun je oorlog, maar ik gun Oekraïne een geweldige slag.
Australian Survivor is de laatste jaren ook de beste Survivor.
RIP in Peaces zoals de hersenkronkels gaan.
Tip voor Zelensky: val met al je tanks op 22 juni rusland binnen. Ruk op richting moskou. Ga niet richting andere doelen. Zorg voor voldoende f16's. En zorg voor winterkleding en spullen voor je troepen mocht het wat langer duren. Gewoon om vlad een hartverzakking te bezorgen noem je het het Barbarossa offensief voor de bevrijding van Oekraine.
Al je tanks? En hoeveel zijn er dat? Op 22 juni 1941 rolden er 3.600 tanks naar het oosten.
al je tanks weg in een nuke inrusland kwestie van zelfverdiediging. nee je moet ze proberen oekraine uit te trappen het liefst met de krim erbij. maar niet rusland binnenvallen want dat word nuclear launch detected.
@Cable | 01-06-23 | 21:03:
Ze vallen elke week Rusland binnen, de laatste tijd.
Dat zomer offensief, is dat het offensief dat al in april zou starten? Of al in gedeelten gestart was? Vragen, vragen..
Erg mooie filmpjes, moet ik zeggen.
In Westerse hoofdsteden zakt het vertrouwen in het komende (?) Oekraïnse offensief:
“ Around the world—in European capitals, in Washington DC, and even in Moscow—the outcome of the coming Ukrainian counteroffensive seems to have already been largely determined.
As recently as March, the director of national intelligence, Avril Haines, described a “grinding, attritional war in which neither side has a definitive military advantage.” Britain’s defense secretary, Ben Wallace, was recently quoted cautioning realism, saying, “There is not going to be a single magic-wand moment when Russia collapses.”
mwi.usma.edu/catastrophic-success-wha...
Hoop koffiedikkijkers; er zijn weer veel andere specialisten die de kans redelijk groot achten dat het vernederde, vermoeide en gedemoraliseerde Russische leger misschien wel plaatstelijk verkruimelt bij een massale aanval.
Wat er dan gebeurt hebben we al een paar maal eerder gezien
Genetische Russische predispositie, je weet wat je te wachten staat. Toen ook al een mythisch leger, het Rode leger.
youtu.be/bzsKnKcb1-A
Toen dachten de Russen dat het over iets ging, deze hele 3 daagse operatie begon als 'oefening' voor de eersten die dood zijn. Het moreel is lager dan mijn ballen ooit kunnen zakken, of ik moet de kracht van vodka onderschatten, wat ik meermaals per jaar doe.
@PaardenliefhebberVet | 01-06-23 | 21:01: "Do not underestimate the power of the Vodka..."
Ik heb met Risk vaak genoeg verloren met die mythisch, rode legers.
@SterF... | 01-06-23 | 21:51: The Vodka use you must...
Die onderste dus. Het Nederlandse departement van Verdediging gaat nieuwe radio's kopen, zo dat de Koninklijke Landmacht heel modern de steun van de Koninklijke Luchtmacht in kan roepen. Die dusdanig hypergeweldige toestellen gaat bezitten dat Close Air Support er eventjes, minstens tot 2060, niet op de begroting staat.
Allo, allo: www.youtube.com/watch?v=smwR21SDqEY Niets leren van Srebrenica. Al die juristjes op Defensie maar steeds meer papiertjes tekenen.
Schoon schip. Kielhalen en dan wel het landsbelang serieus nemen.
Het is nou eenmaal de infanterie die het vuile werk opknapt. Met de juiste assistentie.
Mooi om te zien hoe stabiel de loop van Amerikaanse tanks is als er een granaat wordt afgevuurd, bij Chinese tanks is dat een stuk minder stabiel.
Waarom heeft Australie tanks? Welk land haalt het in zijn hoofd (laat staan de capaciteit) om een enorme invasiemacht over zee te sturen, die je ook nog eens weken van te voren ziet aankomen
Japan?
@_pacman_ | 01-06-23 | 20:24: Scherp. En dat binnen de minuut.
China?
Of China...
Vergeet niet dat Oekraine ook al maandenlang de troepenopbouw van de Russen zag, voor de inval.
China misschien?
Als je onder de Amerikaanse defensieparaplu wil schuilen, dan zul je ook Amerikaanse spulletjes moeten kopen. Komt u dat logisch voor…?
Indonesie ligt om de hoek en China hijgt inmiddels ook in de nek in die contreien.
@theo-is-dood | 01-06-23 | 20:38: u begrijpt het.
Japan: 7000 km
China: 6000 km
Indonesie: 2000 km
Intussen verwelkomen we Oekraïne tot de NAVO: www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/ar...
Ze hebben straks het best getrainde staande leger van de EU, en misschien kunnen ze 'onze' zuidgrens straks helpen verdedigen.
Of ze marcheren op naar Brussel en vervangen meteen Ursula door Volodomir.
Dat was dus waar Rusland jaren geleden de rode lijn had getrokken, lidmaatschap van de NAVO voor Oekraïne en Georgië. Iemand met een klein beetje historisch besef begrijpt waarom.
Op dit moment zulke uitspraken doen is bewust olie op het vuur gooien. Gewoon om de boel nog eens even lekker op te hitsen. Net zo lang tot het van een koude proxyoorlog naar een warme oorlog gaat tussen Rusland en de NAVO. En dan natuurlijk onze mannen en vrouwen inzetten en huilen als ze in lijkzakken terug komen.
@Zoelense Hobbyboer | 01-06-23 | 20:29: Iemand met een beetje historisch besef begrijpt inderdaad heel goed waarom Oekraïne en Georgië graag lid willen worden van de NAVO.
@Après toi | 01-06-23 | 20:34:
Begrijpelijk. De vraag is echter of WIJ dat moeten willen. Wat is het belang van Parijs, Londen, Brussel en Berlijn bij OEK als Navolid? Of is het toch beter dat dat land een bufferstaat blijft?
@theo-is-dood | 01-06-23 | 20:41: stel die vraag ook eens voor turkiye
@theo-is-dood | 01-06-23 | 20:41: als ze de Donbass en de Krim weer in handen hebben heel veel. Anders niet.
Zeer slechte zaak!
@theo-is-dood | 01-06-23 | 20:41: ach, u had omwille van uw veiligheid graag dat Oekraïne een bufferstaat blijft. Dat snap ik.
Tanks gaan het verschil niet meer maken, F16 vliegtuigen ook niet. Dat is de yesterday war. Drones, lange afstand artillerie, infanterie. Stoer hoor zo een bonk metaal met een kanon er op van 10 miljoen of meer. Is uit te schakelen door een infanterist met een wapen van 100.000 Euro. Niet zo efficiënt meer.
De waarheid is dat het allemaal samen moet werken.
Met drones zonder tanks dring je de Russen niet terug over de grens.
@funda | 01-06-23 | 20:18: Oh ja, alles moet samen werken. Zoals tijdens de Golfoorlog en eerder nog Korea of de Blitzkrieg. Ben bang dat we een moderne oorlog gecombineerd met een ouderwetse oorlog krijgen. Trench warfare en drones. De tank is verleden tijd.
@funda | 01-06-23 | 20:18:
Juist, vliegtuigen, tanks, drones, himars en een goed uitgerust en geoefend leger.
Niet in de laatste plaats ook een goeie logistiek en bevelvoerders met kennis van zaken.
Me dunkt dat het dan moet lukken, om die Russen eruit te schoppen.
@Zapata10 | 01-06-23 | 20:24:
In deze oorlog zeker niet met al die Russische verdedigingslinies, maar misschien ooit.
@Zapata10 | 01-06-23 | 20:24: Alleen maar tanks werkt ook niet.
Je moet alles combineren, zodat ze elkaar kunnen ondersteunen.
Eerst vliegtuigen, daarna tanks met de infanterie er vlak achter.
Jaren geleden dacht het Nederlandse leger er ook zo over en ze verkochten hun leopard2s voor een habbekrats. Terwijl juist in Nederland (Arnhem) we zouden moeten weten dat je ook met goede uitgeruste troepen met uitstekend moreel je het toch verliest van een vijand met pantser ondersteuning. En ja drones en infanterie anti tank wapens maken dat je nooit blind tanks alleen moeten laten aanvallen, maar in een moderne oorlog zijn er naast drones, vliegtuigen ook tanks nodig op het slagveld.
@snapal | 01-06-23 | 20:26: Iedere Oekraïense militair die nu hier opgeleid wordt leeft gemiddeld nog twee maanden. Uiteindelijk zijn ze op. En natuurlijk sneuvelen er veel meer Russen en natuurlijk verliezen de Russen veel meer materieel en natuurlijk is alles wat de Russen hebben inferieur. Maar ze hebben er heel veel van. Kwantiteit boven kwaliteit. Zelfs Montgomery en Eisenhower wisten dat.
@Klaagbaan | 01-06-23 | 20:36: Israël neemt afscheid van haar tanks want obsolete. De tank kan nooit de race volhouden tegen anti tank. U bent met oorlogen uit het verleden bezig.
@Zapata10 | 01-06-23 | 20:36: We zullen zien of kwantiteit wint van kwaliteit.
Denk van niet, de tweede wereldoorlog is geen maatstaf.
Efficient? Tactische nucleaire wapens. Das de toekomst.
@Zapata10 | 01-06-23 | 20:36: Schattingen zijn nu dat Putin al zo'n tweederde van zijn tanks bij het begin van de aanval kwijt is.
Behalve wat experimentele, ongeteste tanks en verzamelingen tankschroot uit WO2 is alles op, en ze produceren er ook lang niet genoeg bij.
Nog afgezien van de zwaar verstoorde logistiek door de sancties.
Nee, de Russische Beer kan bij de onzinkbare Moskva en de niet te stoppen Kinschal-raket binnenkort op de mestvaalt van de Efteling.
@Zapata10 | 01-06-23 | 20:39: israel heeft niets aan tanks in overbevolkte palestijnse gebieden waar de zijkant en achterkant van tanks altijd kwetsbaar is. Tank is ook niet het primaire aanvalswapen maar ondersteunt de opmars. Wij dachten met Apaches het wonderwapen tegen tanks te hebben maar die worden nog makkelijker neergehaald. Het gaat om een combinatiemix; luchtruim en grondtroepen met daarbij zeker ook nog tanks. Oorlogen uit het verleden zijn zeker leerzaam alleen wijst de praktijk uit dat de verliezer er vaak meer van geleerd heeft dan de winnaar.
@Zapata10 | 01-06-23 | 20:36: maar welke oorlog sinds WO2 heeft Rusland nu eigenlijk gewonnen? Met WO2, die Stalin in warme vriendschap met Hitler begon, kwamen ze weg dankzij de steun van de Amerikanen. Waarbij we wat de kwantiteit betreft mogen aantekenen dat Oekraïne onder de USSR viel. Onder onze zogenaamde Russische "bevrijders" bevonden zich overigens ook nogal wat Oekraïners.
@funda | 01-06-23 | 20:52: Ah, daar is 'ie weer. Rusland is al sinds april '22 bijna door zijn wapens heen.
@funda | 01-06-23 | 21:36: Ik schreef precies dat wat ik wilde schrijven. Welk deel begrijp je niet?
Letterlijk een beggar army.
Wel één van de sterkste legers van Europa.
@Après toi | 01-06-23 | 20:13: volgens tiktok
de meeste apparatuur die ze binnen krijgen verkopen ze op de zwarte markt, hoe komen die terroristen wereldwijd toch steeds aan westerse wapens?
men vergeet dat ukraine ook gewoon erg corrupt was voor de oorlog
putin mag dan wel een trekpop zijn die danst naar de wil van de ex soviet oligarchen maar oekraine is ook ex soviet en danst ook naar de wil van die ex soviet oligarchen
Dat is ons leger ook, maar die hebben niet eens tanks.
@niemand specifiek | 01-06-23 | 20:19:
Heb je hier een bron voor (RT.com is geen bron)
@niemand specifiek | 01-06-23 | 20:19: Hier zou ik graag een bron van willen zien.
@niemand specifiek | 01-06-23 | 20:19: de putintrollen vergeten steeds te vermelden dat de Oekraïners Zelensky onder meer kozen omdat hij de corruptie aan wilde pakken, 'm.a.w. de Oekraïnse bevolking was de corruptie meer dan zat. RT vermeldt ook nooit dat Zelensky een eind wilde maken aan de oorlog in de Donbas. Deze voornemens leidden op hun beurt weer tot Poetins wens om Zelensky te beëindigen. Want Poetin heeft alle belang bij oorlog, corruptie en een bevolking die arm en met behulp van de kerk dom gehouden wordt.
@Tom Aatje | 01-06-23 | 20:25: nos ook niet, en de schapen lopen weer met zo dom achter die oplichter Zelensky aan als toen met de COVID fake pandemie. Oekraïne is niets van ons, wee we hebben per referendum gestemd om geen militaire hulp te geven en dat ze niet zouden toetreden bij de eu, want crimineel en corrupt ziek land.
@niemand specifiek | 01-06-23 | 20:19:
Volgens tiktok, hahaha.
Is dat het nieuwe: dat heb ik op facebook gelezen?
Ja en? Was Rommel ook. Bijna alle legers deden dit.
@Tom Aatje | 01-06-23 | 20:25: twitter.com/catherine_etim/status/166...
@dutch bikkel | 01-06-23 | 21:50: hoezo is Zelensky een oplichter?
Ik vraag slechts 2,5 miljoen euro voor een allesbeslissende pensionering. Krijg ik ook niet. En nu knokken!
De tanks zelf zijn slechts het topje van de ijsberg.
Als je wilt weten wat er allemaal nodig is om zo'n ding operationeel te houden:
https://youtu.be/jSCbYMQO9uo
Gelikte filmpjes met muziek eronder. Als je daar gevoelig voor bent, ben je teveel Hollywoodverslaafd.
Teletekst 104 we gaan dus gloednieuwe tanks kopen. Intussen is ons eigen leger een en al oude zooi. Nee ik ben geen Putinversteher.
Het risico dat Nederland wordt aangevallen met conventionele middelen is nihil.
Hooguit een A-bommetje op het Botlekgebied.
Nieuw?
Hoe is het met het krankzinninge voorjaarsoffensief afeglopen?
Geen idee. Wat ik wel weet is dat de "speciale militaire operatie" al aardig wat langer duurt dan de beloofde drie dagen en ik vrees dat de gala uniformen van de deelnemers inmiddels aangevreten zijn door de motten.
@BenZen | 01-06-23 | 21:29: Waar kan ik die '3 dagen belofte' terug lezen.
@Plaktong | 01-06-23 | 21:37: zoek, zoek.
Een kans om te speculeren over het AFU tegenoffensief.
De ultieme stunt zou zijn als AFU via Belgorod oblast omtrekt naar Voronezh en Rostov en dan de Russen in Oekraïne in de rug aanvalt in Donetsk en Luhansk en daarmee de landbrug afsnijd.
Dan liggen al die verdedigingswerken er voor de kat z’n k*t want je omtrekt de Russische verdediging en heb maximale verassing effect.
Het Russian Volunteer Corps (RVC) en Freedom of Russia Legion (FRL) hebben aangetoond dat ze daar probleemloos kunnen rondrijden.
Logistiek gezien is dat een nachtmerrie en waarschijnlijk zijn die gebieden inmiddels versterkt. Maar het zou wel een huzarenstuk zijn.
Dan hebben we het over meer dan 700 kilometer vanaf de grens naar Belgorod en dan naar Rostov via een omtrekkende beweging (Voronezh) door vijandelijk gebied. Dat is wel ultiem ja. Letterlijk.
Het is je opgevallen dat die twee Russische milities vandaag Shebekino (in Belgorod oblast) zijn binnengevallen?
@guldenmiddenweg | 01-06-23 | 19:58:
Het lijkt me ook heel onwaarschijnlijk. Maar je creëert ook nog eens een hamer en aambeeld effect, tussen de Oekraïnse linies in de Donbas en de vanuit het oosten oprukkende AFU eenheden.
@omanders | 01-06-23 | 20:03:
Ja ik las het volgens de Russen hebben ze 50 militanten gedood.
www.reuters.com/world/europe/belgorod...
@ratelaar | 01-06-23 | 20:05: Beetje fantaseren is altijd leuk.
@guldenmiddenweg | 01-06-23 | 20:13:
Precies. Mijn geschetste scenario houdt ook geen rekening met de Russische nucleaire doctrine
@ratelaar | 01-06-23 | 20:07:
Maar er geen een gefotografeerd.
De vorige keren deden ze dat wel. Dat was best wel komisch, ze hadden schone schoenen.
@ratelaar | 01-06-23 | 20:15:
Ze hoeven niet zo ver Rusland in, hoor. Van Shebekino naar Svatove is niet zo ver. En klaarblijkelijk wordt het totaal niet verdedigd.
Inderdaad, kijken of de linies meegeven in die regio en dan rechtsaf. Als een mes door boter. En als de Russen dan troepen aanvoeren, in het zuiden doorbreken naar de Zee van Azov.
Moeten ze die Oekraïense tankbemanning wel opnieuw opleiden want in Australië hebben ze het stuur aan de rechterkant en rijden ze links.
Tanks rijden daar op bier.
De voorrangregels op het slagveld zijn dan ook onduidelijk.
Het lijkt me het beste als de tankbemanning even contact maakt met hun Russische collega s wie en waar voorrang verleend moet worden.
@snapal | 01-06-23 | 19:55:
Die zijn heel duidelijk.
Vijandelijk vuur heeft altijd voorrang.
www.columbia.edu/~sss31/rainbow/murphy...
wat een stoerdoenerij. Wat maken we ons druk over. Allemaal profileringsdrang. Laat oekraine lekker aan de goden over.
Nee dat doen we alleen als jij aan de beurt bent.
topgozert | 01-06-23 | 19:48 | Inderdaad, voor je het weet zitten ze in de EU. Daar heb ik tegen gestemd en wil ik echt niet. Alles is eraan gelegen om dat te voorkomen.
Kijk, ze mogen wel winnen, daar gaat het niet om, maar dan komen ze ook in de EU. Dat is het probleem.
@Zoelense Hobbyboer | 01-06-23 | 19:59: Oekraine heeft veel potentie, ze zijn nu nog arm en een beetje onderontwikkeld, maar met steun van de eu kan dat snel veranderen.
Moeten ze wel even wat doen aan hun corruptie.
@snapal | 01-06-23 | 20:04:
Italië zit al sedert 1957 in de Europese Gemeenschap, nu E.U.
En Italië is nog steeds corrupt.
Met je “snel veranderen” !
@theo-is-dood | 01-06-23 | 20:15: Dat zijn de eisen van de eu hoor.
Ik typ ze alleen maar op.
Don t kill the messenger.
@snapal | 01-06-23 | 20:04: Ik wil niet egoïstisch overkomen maar daar mogen nog generaties voor krom liggen.
@NLgaatnaardeklote | 01-06-23 | 20:29: Weet het niet.
Weet wel dat ongelijkheid zorgt voor ellende/oorlogen.
Europa is het beste af, als elk land een zekere welvaart heeft.
@snapal | 01-06-23 | 20:20: excuses. Ik heb de ironie gemist
Geld genoeg in Nederland joh:
nos.nl/artikel/2477369-plannen-kabine...
"Plannen kabinet om tientallen Leopard-tanks voor Oekraïne te kopen"
Een koopje, 165 miljoen maar.
Edit: ze delen het, dus maar 82.5 miljoen.
We gaan oude afgedankte tanks kopen voor recordprijzen kopen om ze vervolgens te doneren aan Oekraine , 12 jaar nadat we perfect onderhouden tanks voor een prikkie hebben verpatst aan de Grieken. Zou het niet makkelijker zijn als we de Grieken de rente kwijtschelden op hun lening en zij de tanks ff leveren?
@_pacman_ | 01-06-23 | 20:13: "Zou het niet makkelijker zijn als we de Grieken de rente kwijtschelden op hun lening en zij de tanks ff leveren?" Ja en Nee.
@_pacman_ | 01-06-23 | 20:13: groen links eist wel dat ze milieuvriendelijk gerecycled worden door Oekraïne.
Vergeet de blauwe bonen niet:
Nieuwsbericht | 23-05-2023 | 16:17 (defensie.nl)
De militaire steun aan Oekraïne, opschaling van productiecapaciteit en nieuwe defensieprojecten. Onder meer hierover spraken de EU-ministers van Defensie vandaag in Brussel. Nederland draagt met €260 miljoen bij aan een gezamenlijke munitie-aanschaf voor Oekraïne, liet minister Kajsa Ollongren weten.
Denk dat Oekraine een wig wilt drijven, om zo de Russische soldaten in het westen af te snijden van hun logistiek.
Kappen met die oorlogshitserij. Duizenden jonge Oekraïners en Russen worden de dood ingejaagd voor he-le-maal niks. Ga onderhandelen over vrede. Dat komt er uiteindelijk toch een keer. Waarom niet nu?
Zeg dat maar tegen die tuinkabouter.
Oekraine doet welk elk land zou doen, het Russische leger het land uit schoppen.
Niets meer of minder.
Als OEK nu nog om tanks moet bedelen, dan verwacht ik dat “offensief” niet vóór 2024
Ik kom met mijn koffers naar jouw huis, breek je deur stuk, knal je zoon door z'n harses, je mag m zelf begraven. mishandel jou en verkracht je vrouw en jij rijdt me overal rond waar ik heen wil. Prima. Laten we eens gaan praten over vrede...
Wat... dit is niet jouw oorlog. De mijne ook niet.
Zou u met een inbreker onderhandelen over hoe vaak hij uw vrouw mag verkrachten of slaat u hem het huis uit?
Jeetje, vrede. Ja dat is een goed idee. Wat ga je doen overigens als Rusland zich niet aan de afspraken houdt?
@nobody
Enig idee hoe de vorige oorlogen beëindigd zijn?
Oorloghitserij? Wie dan?
Rusland dan toch zeker!
Snap echt niet wat jij zit te mauwen.
Een land mag zich toch verdedigen, of niet soms?
De mooie man | 01-06-23 | 19:42 | Omdat we nu het momentum van een gemeenschappelijke vijand hebben in de EU. Om dat momentum vast te houden en de eigen macht uit te breiden laat je de oorlog voortduren.
@Nico1000 | 01-06-23 | 19:56: Wereldoorlog Twee door atoombommen op Japan en met een volledige verovering van Duitsland. Met Hitler liep het ook slecht af.
Apr.....
Tuurlijk dat weten we nu wel.
Maar een kermacht overwinnen is andere koek.
Buiten dat Rusland lijkt toch de overhand te hebben op het slagveld.
@Nico1000 | 01-06-23 | 20:21:
De vraag is niet of je wapens hebt, maar of je ze effectief kunt gebruiken.
En dat kan Putin zeker niet.
@funda hoe het ook zij de Rus staat er beter voor dan de oekies.
Putin heeft inmiddels een oorlogs economie gerealiseerd en produceert meer granaten dan de hele navo bij elkaar.
Gemiddelde overlevings tijd van Oekraïnse soldaten bij bachmut was 6 uur voordat ze door Russische artillerie het leven uitgeschoten werden
Ik zie het graag anders maar de strijd in oekraine gaat zeer zeker niet voorspoedig en ook f16 gaan daar geen verandering in brengen.
Ben trouwens wel benieuwd wat er na de f16
@nico1000 ... wat er na de f16 als 'beslissend' wapentuig geleverd gaat worden
@Nico1000 | 01-06-23 | 19:56: in elk geval niet door onderhandelingen. Onderhandelingen komen pas na ofwel een patstelling ofwel capitulatie waarbij de overwinnaar de voorwaarden dicteert.
@Nico1000 | 01-06-23 | 21:12:
Sorry, zoveel feitenvrij en irrelevant geneuzel ga ik niet weerleggen.
@Nico1000 | 01-06-23 | 19:56: uitputting.
@nobodiesunmighty | 01-06-23 | 21:57: En dat is er nog niet (ben het overigens helemaal met u eens, stoppen die shit. Maar gaat nog niet lukken. Nog netto te veel motivatie om door te gaan).
Als ze pech hebben zijn de tanks voor links rijden gemaakt.
"Ook de anti-Poetin Russen kondigen nieuw offensief op Russisch grondgebied aan"
Heb je het niet gevolgd?
twitter.com/drigli_/status/1664320260...
Weten ze in de Oekraïne wel hoe lang het gvd duurt voor een pakje uit Australië hier aankomt?
PostNL is anders ook zo snel niet. Ik kreeg vandaag een brief die al op de 17de mei was verstuurd. Had er al met de betreffende partij over gemaild.
Niks krankzinnigs, als je aanvalt moet je ver in de meerderheid zijn, anders moet je het laten.
Als je Risk speelt ga je vanzelf zo denken.
Eben Emael 1940. Slechts een klein uitzonderinngetje.
Maar komt het offensief er echt? Misschien zijn ze al bezig maar lukt het nog niet, dan zou ik ook zeggen dat het er nog niet is. Time will tell.
Dit jaar niet meer- als je nu nog om tanks moet vragen. Nota bene uit Australië!
@theo-is-dood | 01-06-23 | 19:56: Luchtbrug.
@Met_baard | 01-06-23 | 20:13:
Met wiens vliegtuigen? Alleen de VS hebben dat materiaal
Ze zijn nu aan het prikken en verkennen om hun aanvallen straks op minder goed verdedigde stukken linie te kunnen uitvoeren. 'Staging operations' in jargon.
Bovendien zijn de nieuwe tanks loeizwaar en de grond plaatselijk nog drassig.
Die foto onderaan! Hahaha! Ik kom niet meer bij hier...
Er staat er ook nog 1 op het Leidseplein
Gaat goed, Nederland wil ook meer leveren.
Alleen betalen. We leveren niks. We hebben geen tanks. Op die ene in Adam na dan.
@sjef-van-iekel | 01-06-23 | 19:40: Goed idee ja, eindeloze hoeveelheden belastinggeld overmaken naar een een door en door corrupt rovershol.
@Asteroid-B612 | 01-06-23 | 19:50: De tanks zijn voor Oekraïne, niet voor Rusland.
@Après toi | 01-06-23 | 20:04: Daarom dus.
@Après toi | 01-06-23 | 20:04: Snappik ja. Oekraine is minstens zo'n corrupt hol als Rusland, zo niet erger, en die corruptie zit zo diep dat dat nog meerdere generaties door zal gaan. Geen twijfel over.
In dat soort aantallen dicht op elkaar lopen is nooit verstandig.
Inderdaad, voor je het weet ligt er een fosfordeken overheen.
REAGEER OOK