Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zalandoprinsesje Sheila Sitalsing eist dat u alle pakketjes van de buren aanneemt

Want je toont je sociaal, of je bent een ZAK HOOI

Social

Azijnbodegeweten Sheila Sinaspril, categorie mens met zo'n gratis boekenuitleenkastje aan de voorgevel van haar Haarlemse herenhuis, heeft het bestaan van een voordeursticker ontdekt (mirror) en nu is ze WOEDEND op de mensheid. De sticker, die aangeeft dat de bewoner liever geen pakketjes aanneemt voor de buren, zou je kunnen zien als een aanklacht tegen een doorgeslagen vierentwintiguurs-economie die in stand gehouden wordt door mensen in straten zoals die van Sitalsing, waar zij vanuit de bank via apps alle dagen hun boodschappen, boeken, warm eten, Zalando-schoenen, Wehkamp zomercollectie en Coolblue wat-handig-ze-dragen-de-nieuwe-wasmachine-helemaal-naar-de-zolder-en-nemen-de-ouwe-kosteloos-mee-witgoed bestellen. Die dan bezorgd worden door overwerkte, onderbetaalde ZZP'ers die als gekken over 's heeren wegen razen omdat ze per pakketje betaald worden. Maar Sitalsing draait het om! De stickerplakker, dát is de kwaaie pier. Ja, zo kun je het ook zien natuurlijk: zodra bezorgers door hebben dat die mevrouw van De Volkskrant op nummer [XX] elke dag thuis is omdat ze maar drie columns per week schrijft en in de avonduren soms wat debatjes aan elkaar babbelt, staan ze dagelijks met stapels Alibaba-aggenebbisj voor de hele straat voor de deur. Sitalsing vindt dat fijn, die afleiding. Andere mensen die thuiswerken misschien wel niet. Mensen die niet werken maar wel thuis zijn misschien ook wel niet. Anyway, na de frietpatat-oorlog ontwaren wij met ons haviksoog een nieuwe KLOOF in de samenleving en zoals u van ons gewend bent, oordelen wij niet maar vragen wij u: wat is een groter AFFRONT, de Zalandoprinsesjes bij de buren die nooit thuis zijn maar wel om de haverklap iets besteld hebben, of de buren die geen zin hebben om iedere dag voor andermans pakketpuntje te spelen?

Sheila Sinaspoll

Andermans meuk aannemen aan jouw voordeur?


Poll is Verlopen.

Sheila Sinaspoll

Andermans meuk aannemen aan jouw voordeur?

Reaguursels

Inloggen

Ondanks mijn naam neem ik altijd alles aan.

Maar tegenwoordig krijgen we, wanneer we niet thuis waren, een briefje in de bus met in doktershandschrift geschreven waar het pakketje is verstopt. Gister lag het pakje in de papiercontainer. Maar het heeft wel eens een dag geduurd voordat we het pakketje in de tuin vonden.

Zack Hooi | 23-05-23 | 08:14

Als enige bedrijf zijne in onze straat, zijn wij het mikpunt van allerhande verdwaalde pakketjes van iedereen die maar online rotzooi besteld en zelf nooit thuis is.

En dan komt het hoor; Wij zijn als bedrijf na 5 uur gewoon gesloten, en dan beginnen ze te kloppen, bellen, appen, mailen of die deur niet om 6 uur even open kan voor hun amazon rommel. Hoop gechagerein en gezeik, alsof het aan ons ligt dat ze hun prullaria niet krijgen als ze thuis komen.

Bezorgdiensten bekijken het maar; zorg maar voor een systeem waarbij de ontvanger tijdvakken kan invullen waarop ze thuis zijn. Bij DHL kan het al, min of meer.

Sokonomi | 23-05-23 | 07:51

Ik weet niet hoe het in NL is, maar de pakketbezorgers hier, post uitgezonderd, hebben maar een beperkt begrip van de taal. Elke sticker gaat dus volkomen aan ze voorbij.

bergsbeklimmer | 23-05-23 | 07:46

Lastig, dit.
Heb nu buren, die gewoon thuis zijn (zitten bijvoorbeeld achter in de tuin, met de kinders), maar die niet reageren op hun deurbel. Dus wordt er heel vaak bij ons gebeld. Voor de bezorgers vinden we het klote, maar die buren kunnen langzaam de tering krijgen. Nu ligt er nog een pakket dat met prime is afgeleverd... Dat ligt er vanavond nog, wij werken gewoon en zijn voor deze buren géén stalling. De andere buren zijn gelukkig prima en daar doen we dan ook niet moeilijk over.

EEnzame SchizofrEEN | 23-05-23 | 06:39

Ik heb goede buren en wij nemen altijd pakketten van elkaar aan. Als ik echter zie hoevaak per dag zo'n busje bij onze buren voor het huis staat, denk ik ook wel eens, gaat het een beetje. Soms wel 5x per dag.soms wel eens 3x dezelfde bezorger ook. Ik ken die gast zowat bij naam. Ik heb een pakket brievenbus en daar kan ik met de deurbelcamera de bezorger instructies geven om de pakketten in de brievenbus bus te doen. Een doos wijn lukt natuurlijk niet maar de overige kleine pakketjes gaan aardig goed.ben altijd wel teleurgesteld als zo'n be,orger aan de deur staat en het blijkt voor de buren te zijn.

clockandhammergame | 23-05-23 | 05:57

Heb ik geen tijd voor. Ik zit alle dagen bij Flippie Floep.

Patrick-Haemers | 23-05-23 | 05:27 | 1

Ik kan dat wijf in die reclame niet uitstaan.

clockandhammergame | 23-05-23 | 05:59

Gewoon naar een supermarkt of bouwmarkt laten versturen.. zo moeilijk is het niet. Scheelt die bezorger ook nog eens veel tijd.

tiku99 | 23-05-23 | 04:35

Bij de buren waarmee het klikt, prima, anders- liever niet. Ik ben geen pakketpunt, maar voor de buurtgenoten die me niet tegenstaan, geen probleem. Ik zie eerder een probleem van mensen die weten dat ze niet thuis zijn bij aanbieden van hun pakket- dan maar even verwachten dat hun buren het wel aannemen.

Heb gelukkig goede buren, dus ik neem pakketjes aan. Geeft ook de bezorger zijn verdiende loon, ieder geleverd pakket is betaald- blije bezorger, goed behandelde pakketten.

Maar dit soort gedram, bah. Je maakt toch gvd zelf uit voor wie je wat aanneemt? Pak je in dit land iets aan voor de verkeerde- ben je de zondebok voor de oplichter zijn levering. Plus, niet iedereen kan met elkaar overweg. Blij dat ik nog van de natuur kan genieten, de mensheid is verrot tot op het bot.

Reagiertank | 23-05-23 | 01:14

Bij ons leggen ze het gewoon voor de deur, er is nog nooit wat verdwenen.

J.Cash | 23-05-23 | 00:25

Heerlijk om op het Franse platteland te wonen. Buren worden niet lastig gevallen. Bezorgers pleuren alles gowoon in de open garage. Niks is op slot. Er valt hier volgens mij ook niks te halen. En wat ik heb herkennen dieven toch niet als waardevol. Haha.

Hoover | 23-05-23 | 00:06

Ik doe het aannemen voor de buren in "ons" trapportaal met plezier, echt.
Sorry hoor...

hotmint | 22-05-23 | 23:28

Ik heb zo'n nee-nee sticker.
Sheila kende ze nog niet, maar voor mij een uitkomst.
Elke week had ik gemiddeld 2 collectanten aan de deur en nee, ik overdrijf niet. Een buurtbewoner, type kabouter met puntbaard, collecteert voor alles wat los en vast zit en nee zeggen wordt lastig.

Nu niet meer. Pakjes voor mijn buren neem ik wel aan, maar ik woon in een toffe buurt waar we ook gereedschap van elkaar lenen.

Zelf koop ik weinig online, meeste bij de plaatselijke middenstand.

Roos | 22-05-23 | 23:20

De laatste bestelling (grote doos met dure inhoud) werd niet eens bij een van mijn buren aangeboden maar gewoon in de regen voor ons huis gezet. Dat we het weekend weg waren, jammer dan!

At_Dawn_They_Sleep | 22-05-23 | 23:05 | 3

En het kwam natuurlijk niet in je op om het dan op een ander moment te laten bezorgen.

SteilAchterover | 22-05-23 | 23:12

Nope, bezorging was vantevoren niet aangekondigd. Andrea had ik online het bezorgmoment wel laten verzetten inderdaad. Ook geen "bezorgd" mail ontvangen want dan had ik iemand kunnen laten kijken. En dat met Post.nl. Ben ik eerlijk gezegd niet van ze gewend. Nou ja, de doos was verrassend genoeg niet gejat!

At_Dawn_They_Sleep | 22-05-23 | 23:16

Andrea = anders

At_Dawn_They_Sleep | 22-05-23 | 23:16

Excuus, we bedoelen 2x patat.
Flip graag.
En doet mijn maar een straatje stickers.

NiCeY | 22-05-23 | 23:04

Heb zo'n ding hangen binnen kan je door praten of blaffen.. Altijd weer grappig.. Begin er niet aan blijf je aan de gang.. En een aso was toch al proost

niv01 | 22-05-23 | 23:00

Ik heb een sticker die zegt dat ik mijn pakketjes bij de buren bezorgd wil hebben.

Stentheman | 22-05-23 | 22:58

Tsssss ik heb van die buren die, inderdaad zo'n 3x of vaker iets laten bezorgen per week, ja ook Zolando ook retour spullen, en dan ook vaak niet thuis zijn. En dan ook maar zeiken over klimaat...en .wij zijn een zak hooi

Kleintjepils | 22-05-23 | 22:50

Is toch niet meer dan fatsoenlijk dat je je buren helpt? Een pakje aannemen gaat helemaal nergens over.

dickwvf | 22-05-23 | 22:41 | 1

Heerlijk zeg, om een woke deuger te zijn, eigenlijk. Het alternatief is dat je niet deugt. Ondeugend ben ik wel. Gewoon een nette jongen ook. Mooi, heb ik toch nog een hokje gevonden.

dickwvf | 22-05-23 | 22:43

Dus omdat Sheila Sitalsing haar pakketjes niet op het juiste moment kan laten bezorgen, is iedereen met zo’n sticker een zak hooi.
Een ander opzadelen met jouw probleem en dan zeggen dat die persoon het probleem is. Grote bek, noemen wij dat.

The_Black_Knight | 22-05-23 | 22:40

Maar het is wel patat.

Karpiet | 22-05-23 | 22:35

Ik laat mijn zooi altijd bezorgen op het afhaalpunt in het dorp. Werkt prima en dan wordt de spelende jeugd niet omver gereden door zo'n dwaallicht die met zijn VW Crafter over het erf raast.

de IJsman | 22-05-23 | 22:34

In ons gehucht doen we niet zo moeilijk.

Baksteenbakker | 22-05-23 | 22:26

Mooiste is dat die sticker gewoon 2,50 euro moet kosten hahahaha.

knutsel_ | 22-05-23 | 22:17 | 1

Maar dan ben je wel van dat gezeik af

gnidegna | 22-05-23 | 22:38

De nachtzuster die wil slapen en haar eigen pakketjes waarschijnlijk bij het postkantoor ophaalt, is dus asociaal omdat ze liever niet in haar slaap wakker gebeld wordt.

Duidelijk weer deugen in woord zonder ook maar even na te denken over de situatie van een ander. En vooral gillen, zoals altijd, om veel aandacht te krijgen.

Zoelense Hobbyboer | 22-05-23 | 22:13 | 1

Dit.

Zbrodj | 22-05-23 | 22:56

"categorie mens met zo'n gratis boekenuitleenkastje aan de voorgevel van haar Haarlemse herenhuis,"
Haha zeer goed gezegd! Die zijn toch wel zo f*cking irritant, in de categorie: "Oh kijk ons eens moralistisch verheven intellectueel zijn en ook u arme pauper mag gratis een boekje lenen zodat u nog wat kunt leren en meegenieten." Flikker een end op. En die boeken die daar staan kun je voor 1 euro kopen op iedere 2e hands boekenmarkt of winkel want het is bagger.

Basil Fawlty | 22-05-23 | 22:03

Pakketjes bij mij thuis worden altijd overdag bezorgt.
Pakketjes op mijn werk (een zakelijk adres) worden altijd in de avond bezorgt.
Gelukkig heb ik op het werk een goede relatie met de buren.
Zij hebben een naschoolse opvang en zijn er overdag nooit wanneer hun pakjes worden bezorgt,
Wij nemen hun pakjes in ontvangst en zij de onze.
Misschien zou het een goed idee zijn als je het bezorg moment kan opgeven en dat de bezorger zich daar aan houdt.
Heb overigens ook vaak genoeg meegemaakt dat de bezorger het niet eens probeerde en ons pakketje direct naar een afleverpunt een paar kilometer verderop bezorgde.

Osdorpertje | 22-05-23 | 22:02

Liefst laat ik het bij een bezorgpunt bezorgen. Dat is bij de lokale middenstand, dus dan kan ik daar meestal meteen wat dingetjes kopen die ik nodig heb of ga hebben. Ik heb het te vaak meegemaakt dat paketten bij verkeerde buren werden bezorgd, of in de regen werden geplaatst.

lekgoot | 22-05-23 | 21:55 | 1

k omhoog gooien doet.

lekgoot | 22-05-23 | 21:57

Er is niks zo leuk als zelf voor een paar euro een super dildo bij Bol.com te bestellen en dan als er een Bol pakje voor de buren komt, de Dildo mee te geven i.p.v. het originele pakket, als ze het 's avonds op komen halen. Zo leer je de buren ook eens op een andere manier kennen.

EenGoedBegin | 22-05-23 | 21:53

Ten eerste, ik werk 5 dagen en ook al werk ik thuis ik ben 'officieel' niet thuis. Als ik op kantoor ben kan ik ook niet thuis opendoen. Ten tweede, als ik niet thuis ben of 'officieel niet thuis' gaat het pakketje naar het ophaalpunt. Zodoende ben ik niemand tot last en verdient het ophaalpunt ook nog wat. Lijkt me het meest sociale wat je kan doen.

Stonecity | 22-05-23 | 21:51

Ik neem wel eens pakketjes voor de buren aan ja, en zij ook voor mij. Zolang het niet de spuigaten uitloopt is dat prima. Om iemand nou een zak hooi te noemen die geen pakketjes van anderen aanneemt vind ik wat ver gaan. Uiteindelijk zadel je iemand anders met jou shit op, laat het dan bij een bezorgpunt afleveren? Denk dat die Sitalsing zelf mss niet zo'n goede verhouding met d'r buren heeft.

Lompelul | 22-05-23 | 21:49

Toen ik een paar jaar geleden een tijd bij huis zat wel eens pakketten aangenomen. Bleef soms zomaar een week liggen. Zaten soms ook best grote dozen bij. Best vervelend. Dus ik neem niets aan van buren, tenzij van te voren afgesproken.
Zelf bestel ik eigenlijk alleen waar ik de mogelijkheid heb om het bij een servicepunt af te laten leveren, zeker PostNL wil ik hier niet meer aan de deur hebben. En als ik het echt niet anders kan, dan laat ik het afleveren bij mijn ouders, mooi excuus om even een kopje koffie te scoren (PostNL doet het daar wel goed, is dus lokaal probleem). En nog liever koop ik lokaal, mja, ook in 050 lukt dat niet altijd.

error503 | 22-05-23 | 21:48

Heb geen sticker nodig om nee te zeggen tegen zo'n bezorger.

CarelJan7937 | 22-05-23 | 21:47 | 1

Nou als je al open gedaan hebt lijkt me het aannemen nog wel de kleinste moeite. Sjonge jonge

Stentheman | 22-05-23 | 23:02

Zou u een zak hooi voor de buren aannemen?

Ridde Rogter | 22-05-23 | 21:38 | 1

Als ie niet te groot is wel lol

Lompelul | 22-05-23 | 21:51

Ik weet niet of ik nu volgens mevrouw Sheila een zak hooi ben, maar ik kies zelf mijn goede doelen uit en geef bijna nooit iets aan deurcollectes.

thanseeuwen | 22-05-23 | 21:35 | 3

Ja. Je bent een zak hooi.

Kaal-dik-en-lelijk | 22-05-23 | 21:38

En jij bent kaal, dik en lelijk!

thanseeuwen | 22-05-23 | 21:43

Vroeger bezorgde de pakketbezorgers vele pakjes van mij bij dezelfde buren. Die heb ik op een gegeven moment wel een cadeautje gegeven. Nu is het zo dat het bij de buren bezorgen de postbezorger teveel tijd kost

thanseeuwen | 22-05-23 | 21:30 | 1

En dan brengen ze het steevast naar een ophaalpunt.

thanseeuwen | 22-05-23 | 21:31

Daar laten bezorgen waar je het op kunt halen. Jouw bestelling, jouw zorg. En mochten mijn buren het toch een keer voor me aannemen, dan krijgen ze een bos bloemen van me en als het heel vaak gebeurt een cadeaubon. Het is míjn bestelling, míjn verantwoordelijkheid om het dan ook op te pakken. Heb hele leuke buren trouwens. En aggenebbisch is een heerlijk woord!

Joyce | 22-05-23 | 21:27 | 1

Precies. Als de buren jouw pakketje niet willen aannemen, is dat jouw probleem, niet hun schuld.

The_Black_Knight | 22-05-23 | 22:43

Staat er ook nog wel eens echt nieuws in qualiteitscouranten als de Volkskrant en de NRC? Of brengen ze inmiddels alleen nog meningen, culturele vakanties, meningen, huishoudtips, meningen, lifestyle, meningen en gezondheidstips?

J.P.Drapeau | 22-05-23 | 21:24

Mijn buren die geen pakketten aannemen, zou ik geen zak hooi noemen.
Waarom gebruikt een 'beschaafd mens' als Sheila dit soort teksten?

Amsterdamsko | 22-05-23 | 21:19

Ik doe niet open voor mensen die ik niet verwacht of die zich niet telefonisch hebben aangekondigd. Bijzonder veilig namelijk.

Colin.Fart | 22-05-23 | 21:18 | 1

Ik doe hetzelfde.

Zalwelweer | 22-05-23 | 21:25

Zorg anders gewoon dat je thuis bent op de dag dat het bezorgt wordt. Of laat het bij een pakketpunt bezorgen. Door jouw gemakzucht zijn er nu 2 mensen extra belast. Ten eerste moet die zogenaamd zielige postbezorger nu al extra werk doen door naar de buren te lopen en te hopen dat die thuis zijn. Ten tweede moeten die buren nu 2 keer de deur voor jou opendoen. Wie is er nu een zak hooi?

elco485 | 22-05-23 | 21:18

Ik ben heus welwillend om het pakje van mijn Milfbuurvrouw effe te bewaren.. maar dan wel.....

grapjasz | 22-05-23 | 21:17 | 1

Maar-dan-wel-milf. Helder.

GregorVanPallandt | 22-05-23 | 21:46

Handige sticker, zal m voor mijn demente ouders aanschaffen. Buren ook blij

Nehh. | 22-05-23 | 21:14

Pakje aannemen, in huis zetten, later over de stoep naar de buren, aanbellen enz. gaat wat ver als het vaak gebeurt. Maar in een portiekwoning is het een kleine moeite: even intercom opnemen en met een druk op de knop de voordeur openen, waarna de bezorger het pakketje onder aan de trap deponeert.

J.P.Drapeau | 22-05-23 | 21:13 | 3

U weet dan niet wie U binnenlaat. Blij dat ik niet met u onder één dak woon.

dathoujetoch | 22-05-23 | 21:24

@dathoujetoch | 22-05-23 | 21:24:
Ik hou het altijd even in de gaten. Staat er een auto? Vertrekt hij weer? Is 36 jaar goed gegaan.

J.P.Drapeau | 22-05-23 | 21:42

Alleen ik heb geen intercom, en een druk op de knop om de voordeur te openen is er ook niet. Ik moet 2 trappen af en weer op sjokken 6 x per dag en ik heb daar gewoon geen zin in. Ik ken geen enkele verantwoordelijkheid om poststukken aan te nemen die niet aan mij geadresseerd zijn en niet voor mij bestemd zijn. Dat de buren niet thuis zijn om hun pakketje aan te nemen, daar heb ik niets mee te schaften. Ik ken die mensen verder niet.

Asteroid-B612 | 23-05-23 | 08:12

Ik plak er 2 op! Voor de zekerheid. Hebben ze hem ook in andere talen? Voor de zekerheid…

Producent | 22-05-23 | 21:10

Moet je die stickers bestellen, en zo ja, wanneer worden ze bezorgd?

Nuuk | 22-05-23 | 21:09 | 2

Nog belangrijker, wáár worden ze bezorgd;
bij jou of bij de buren?

Cue_The_Deer | 22-05-23 | 22:29

2 euro 50, is dat inclusief bezorging?

Mr_Natural | 22-05-23 | 21:08 | 2

En inclusief onnodig en te groot plastic zakje met prijsstickertje.

Kaal-dik-en-lelijk | 22-05-23 | 21:14

Altijd scherp :)

Sinterbikske | 22-05-23 | 21:32

Neem alle pakketjes aan, doe de deur open en lap aan elke collectant.

Van die nutteloze dingen om jezelf druk om te maken, mij niet gezien.

NoNoVio | 22-05-23 | 21:07

Zalando. Klinkt als een soort exotische dans. "Buurvrouw, mag ik deze zalando van je?".

Kaal-dik-en-lelijk | 22-05-23 | 21:05

Directe buren graties want zij halen ze direct op. Andere buren: voor 6.95 euro wil ik ze wel aannemen. Bezorger mag contant aftikken.

Colin.Fart | 22-05-23 | 21:04

Nou ben ik sinds er een nest Jehova's in het dorp heeft gezeten sowieso ongegeneerd gestopt met de deur opendoen als ik niemand verwacht, maar je zou een hoop oplossen met een duidelijk bezorgmoment.

mr_666 | 22-05-23 | 21:04 | 1

Of erger nog, van die webshops die in hun bestelproces een voorkeurdag van bezorgen aanbieden, je bewust een paar dagen opschuift, want thuis, en ze het alsnog direct aan postnl meegeven.

Spaanders | 22-05-23 | 21:13

Nu Zwarte Piet is verboden kunnen er geen pakjes en pakketjes meer worden bezorgd. Wat wil die verzuurde SS eigenlijk? Dat ik afhaalpunt voor coca word?

dathoujetoch | 22-05-23 | 21:04

Bij je bestelling, in het vakje : Opmerkingen, aangeven: mag bij voordeur gezet worden.

vladimirows | 22-05-23 | 21:03

Mijn idee is dat iedere gemeente gewoon 1 pakketstation krijgt voor alle koeriers. Liefst langs een toegangsweg.
Op de terugweg van je werk paketten ophalen en door. Hoeven die busjes ook niet de hele dag door stad en dorp te crossen om nog enigszins iets te verdienen na een dag hard werken.

Andersdenkend | 22-05-23 | 21:03 | 2

Vroeger had je dat soort oakketstations: dat heette postkantoor. Door de liberalisatie onder Kok en die paarse kabinetten is het postkantoor vermoord. En het gaat goed zo he, toch?

dathoujetoch | 22-05-23 | 21:07

@dathoujetoch | 22-05-23 | 21:07:
Mooie retorische vraag. Die hele privatisering heeft niets maar dan ook niets dan ellende voortgebracht.
De belofte dat het dan allemaal goedkoper zou worden was natuurlijk de grootste leugen.

Andersdenkend | 22-05-23 | 21:17

Wel eens een bezorger meegemaakt die niet-thuis-kaartjes per post verstuurde zodat hij niet naar adressen buiten zijn route hoefde te rijden..

W_F | 22-05-23 | 20:59

Pakjes zoveel mogelijk bij dichtstbijzijnde postagenda laten bezorgen en op eigen tijd ophalen. Makkelijk want 200 meter lopen en je valt de buren niet lastig of op de bezorger te wachten. Pakjes voor 2 buren nemen wij niet aan wegens altijd gedonder met die gasten. Het houdt een keertje op.

dijkbewaker | 22-05-23 | 20:58

Pakjes neem ik wel aan, gebeurt 2 of 3 keer per week. Maar na gemiddeld twee keer per dag op te moeten staan voor collectanten en verkopers heb ik ook zo'n sticker geplakt. Scheelt mij een hoop tijd, en de collectant ook, want ik deed sowieso niet mee met die emotionele chantage.

DePsych | 22-05-23 | 20:57

Dus als jij thuis bent op het moment dat je buren er niet zijn, maar weg zijn als je buren dan wel weer thuis zijn, ben je een zak hooi als je niet als pakket-opslag dienst wilt fungeren? Zeg maar, mensen die bijvoorbeeld veel avonddiensten werken en dan net wat langer uit willen slapen dan het 8:30-17:00 cubicle vee.

Some1!!11 | 22-05-23 | 20:56

Tegenwoordig neem ik met plezier een pakje aan voor de buren, en zij voor mij. Dit houdt in dat een of twee keer in de week de bel gaat met de vraag of ik een pakketje aan wil nemen.
Een paar haar geleden was dat anders; mijn buurvrouw die overdag als telefoniste in een automaterialenzaak werkte besloot er ook een webshop in kunstnagels, verzorgingsproducten en make up in de schuur bij te doen. Als ik dan zo'n dagje vrij van werk had werd er acht a tien keer op een dag aangebeld voor pakjes waar ik dan in een hoop gevallen ook nog voor mocht tekenen. Even een uurtje pitten op je vrije dag was er niet bij want continue ging de bel. Toen ik vroeg of het wat minder mocht verzuurde de -tot op dan- goede relatie ter plekke en werd ik niet meer aangekeken.
Conclusie: ja, ik pak graag af en toe eens een pakje aan, en nee, ik -en de rest van de buurt- zijn niet jouw dagelijkse afleverpunt voor al jouw pakjes. Dan maar een zak hooi.

me163komet | 22-05-23 | 20:54

Als de bezorger een pakketje voor me heeft en de buren zijn niet thuis wil ik dat pakketje best in ontvangst nemen. Maar dat doe je twee keer en vervolgens staat de bezorger bijna dagelijks aan de deur met alle pakketjes die hij niet kwijt kan waardoor je opeens een soort afhaalpunt bent geworden zonder dat je hier om gevraagd hebt. Dus toen ben ik maar verhuisd.

Do-na-zi | 22-05-23 | 20:53 | 2

Verhuisd? ben je gek of zo. Dan maar een briefje op de duer "Nee, ik pak geen pakjes voor de buren aan"

me163komet | 22-05-23 | 20:55

@me... of een sticker.

[x]-Ongeschikt | 22-05-23 | 21:03

Moet je die sticker niet op de bel plakken ?

HaaiBaai | 22-05-23 | 20:51

Wil best af en toe een pakketje aannemen maar als ik er geen zin in heb dan schakel ik de deurbel uit.

meneer Q | 22-05-23 | 20:49
-weggejorist-
blank-dus-racist | 22-05-23 | 20:46

Ik heb een sticker op de deur met: 'NEE! Ik wil niet overvallen worden.
Werkt prima tot nu toe.

Mr_Natural | 22-05-23 | 20:46

Nog mooier is het als de bezorger probeert 's avonds op een industrieterrein af te leveren en zowaar ergens iemand gevonden heeft die niet gesloten was, maar niet meer weet waar. Uitzoeken waar het pakketje gebleven was ging wel 2 weken duren maar ik kon wel m'n geld terugkrijgen, zodat ik het meteen (ergens anders) opnieuw kon bestellen.

W_F | 22-05-23 | 20:45

Bij hoge uitzondering een pakketje aannemen voor directe buren is geen punt. Maar als het een ‘om de haverklap’-verhaal dreigt te worden, is het schluss.

Lubbberrtt | 22-05-23 | 20:44

Geweldige mensen van GeenStijl, is dit nou niet een beetje kinderachtig onderwerp? Mevrouw Sitalsing schrijft voor de Volkskrant, wat uitermate kwalijk is in jullie ogen, en deze column van haar is zwak, maar ach... niet alles wat jullie schrijven is.... Kom op mensen van GS, is dit niet een storm in een glas water?

lamoureux | 22-05-23 | 20:43 | 2

Nee dat is het in mijn ogen niet, ook dit verbreed je scope. Anders was ik die nee nee sticker immers nooit tegen gekomen.. hoe meer deelgebieden onderwerpen opinies analyses en recensies hoe beter en hoe informatiever, het hoeft niet altijd scherp op de snee, behalve bij de vrijmibo dan ;)

Smoelensmid | 22-05-23 | 20:49

Je kan gewoon aangeven in welk tijdsvak je het bezorgd wil hebben dus kies een tijd dat je er zelf bent. Als ik met pakjes van anderen bezig had willen zijn, had ik wel pakketbezorger geworden.

Capt. Iglo | 22-05-23 | 20:42 | 1

Bij Amazon heb je (bijna) geen enkele keuze wanneer ze afleveren.
En: kies altijd voor levering in de ochtend, welke site dan ook, want (einde) middag kan het zijn dat jouw pakket met alle andere niet afgeleverde pakketten naar een verzamelpunt gaan waar je zelf mag ophalen (upc, dank u wel).

Analia von Solmsch | 22-05-23 | 21:05

Sitalsing, een ander woord voor iritatiegen. Geldt overigens voor haar hele familie inclusief dat politie broertje van haar

Eminent | 22-05-23 | 20:41 | 1

Wat is er mis met hoofdcommissaris Sitalsing? V

Leffe Blonde | 22-05-23 | 21:07

Bij mij in mijn deel van het straatje zijn wij allemaal wel zo vriendelijk om het aan te nemen hoor! Vind het raar om niet te doen wanneer je de buren daarin wel kunt vertrouwen.
Maar heb ook wel eens gehoord van iemand in Amsterdam waarvan 1 van de buren glashard loog over een pakketje dat niet ontvangen zou zijn terwijl hij dat wel aan hen had gegeven. Dan zou ik ook ernaar handelen: zou ik het ook niet meer voor ze aanpakken!

Jan, Leiden | 22-05-23 | 20:41 | 4

Juist wel, en dan zeggen dat je van niks weet.

Mr_Natural | 22-05-23 | 20:44
▼ 1 antwoord verborgen

Er is hier gvd geen lokale middenstand en het is gvd PATAT.

uisge baugh | 22-05-23 | 20:40 | 1

Maar wie komt er op voor de Chinese middenstand?

W_F | 22-05-23 | 20:49

Hier een sticker, zet maar bij de achterdeur;).. en het werkt!

Smoelensmid | 22-05-23 | 20:38

Ik neem alleen verdachte pakketjes aan, livin' on the edge.

Mr_Natural | 22-05-23 | 20:38

Ik laat mijn pakketjes bezorgen bij afhaalpunt. Tijdstip van levering klopt toch nooit en wil met m'n buren, welke dan ook, geen zak te maken hebben. Wil eigenlijk met niemand wat te maken hebben.

Cornelis12 | 22-05-23 | 20:38 | 2

U bent de vriend die ik wilde hebben.

BrutusBosch | 22-05-23 | 20:47

Buurman?

Zalwelweer | 22-05-23 | 21:20

Niet om de pakketjes ofzeau, maar zomaar.
Maak gewoon eens een praatje met je buurtgenoten.
Misschien heb ik het wel getroffen hoor, allemaal aardige mensen, jong en oud door elkaar, overwegend blank.
Zeg maar 100%, maar dan nog.
De één is aardiger dan de ander, maar een praatje kost niets.
Ja, ik neem altijd pakketjes aan en meestal breng ik ze eerder dan dat m’n buren het komen halen.
Geen enkel probleem.
Wie Nee! op z’n deur plakt…… ik weet het niet.
Moet iedereen lekker zelf weten.
Kun je die stickers ook krijgen om Nee! te zeggen tegen collectanten?

Ruimedenker | 22-05-23 | 20:36 | 4

Waarom zeg je in godsnaam nee tegen collectanten? Dat begrijp ik echt niet. Dat zijn mensen die zich vrijwillig meestal naast een baan inzetten voor een god doel en daar iets mee willen bereiken. Een collecte is wat anders dan zo'n student met een rode neus, die je een clini clown abonnement wilt aansmeren ofzo. Doe gewoon een muntje in die bus van KWF of weet ik veel de Alzheimer stichting...

SapperdeFap | 22-05-23 | 20:57

@SapperdeFap | 22-05-23 | 20:57: Hangt er vanaf hoeveel salaris de directeur zichzelf toe-eigent voor de veelal deeltijdfunctie.

Zapata10 | 22-05-23 | 20:59

@Zapata10 | 22-05-23 | 20:59: ja onzin, die mensen hebben ook gewoon een baan en verantwoordelijkheden om dat geld goed te besteden. Sommige met een goed salaris ja. Zolang ze het ingezamelde geld goed inzetten vind ik het prima. Maar de deur dicht houden voor zo'n collectant is natuurlijk asociaal, lever een kleine bijdrage en een groot gedeelte komt gewoon goed terecht.

SapperdeFap | 22-05-23 | 21:06
▼ 1 antwoord verborgen

Zoveel mogelijk lokaal halen. Dan moet ik maar even wachten tot het geleverd is en wellicht is het iets duurder. Geen stress om goederen.

sparka | 22-05-23 | 20:36

De mensen hier zouden blij moeten zijn met een pakje voor de buren, kom je nog eens achter dat roze scherm vandaan.

uisge baugh | 22-05-23 | 20:36

Als Sheila mijn buuv was, zou ik iedere week een zakje van die stickers bestellen en dan zorgen dat ik niet thuis was als ze het zouden bezorgen.

Hans Kwalzan | 22-05-23 | 20:35

Geweldige sticker ! Waar koop je die ? Die pakketbezorgboys doen gewoon hun werk, dat snap ik ook wel, maar ze willen zo snel mogelijk van hun zooi af. Hoe dan ook. Weg is weg en dan ligt de verantwoordelijkheid nu niet meer bij hun maar bij "de buren". Vroeger kwamen ze het nog een tweede keer aanbieden, maar is alleen maar extra werk, kost alleen maar geld. Dus laat de consument maar zoveel mogelijk handelingen zelf verrichten. Al die bedrijven doen dat. IS puur bezuinigen. De yuppies en expats bij mij in het trappenportaal bestellen van alles en zijn de hele dag weg. 's Avonds altijd uber eats of thuisbezorgd. Sodemieter op met je pakketjes die niet voor mij zijn. Oprotten. Ik ben verdomme de portier niet hier. Drop die shit maar bij een depot zodat ze het kunnen ophalen. Ik doe ook niet open voor collectebussen. Laat me met rust.

Asteroid-B612 | 22-05-23 | 20:35 | 2

Dat is ook wel weer waar, deze bedrijven maken gewoon van iedereen een afgeef/afhaalpunt.

Toch is iets aannemen voor de buren prima, maar als het schering en inslag wordt, en voor een hele straat of flat, ja dan wordt het wel irritant kan ik mij voorstellen.
Die pakketbezorgers kunnen het ook niet helpen, die krijgen gewoon wurgtargets opgedrongen met bezorgen en even wachten of er na 2 keer bellen wel open gedaan wordt, is er niet meer bij.
Eigenlijk vind ik die verkopers aan de deur in felle jasjes irritanter, met hun gelikte praatjes. De collectebus sterft ook al uit; moet je een QR scannen of heel vaak zijn het die popi types die geen eenmalige gift willen maar een donateurschap.

Nuuk | 22-05-23 | 21:01

@Asteroid-B612
Ik heb een tijd in het Byzantium gebouw gewoond (bij jou verderop) en daar had je een concierge. Was van 8-6 aanwezig. Daar werd aangebeld bij congiergebel. Alle pakjes in centrale hal, hij sorteerde en dan kwam hij bij je langs, was onderdeel van zijn beroep en hoorde bij de maandelijkse servicekosten en werkte prima. Toen ik op de van Baerlestraat woonde werd het bij de winkel beneden gedumpt, toen werkte ik al vanuit huis, maar aanbellen? Nope. Meteen dumpen bij de winkel beneden. En die meisjes dan: Mijnheer heeft kantoor aan huis dus hij is er, we hebben zojuist samen koffie gedronken. En meteen Mo agressief. "Man is niet thuis zeg ik je!" Een van die dames toen (Russische). Ok, gaan we nu aanbellen. Zij aanbellen en ik meteen opendoen. Zijn excuus, verkeerde bel. Zij: Nou er staat duidelijk Fawlty op de bel. Maw te lui om aan te bellen. Lowlife scum die het geen fuck interesseert en eigenlijk in het busje interessanter werk wil doen. Nudge, nudge, wink, wink.
Gracht, oost en west was op hoop van zegen en ik bestelde weinig. Zo nu en dan want printcartridges of papier.
Bezorgingsservice in Nederland is zwaar kudt zoals alle service. Probleem is ook dat veel ophaalpunten, postkantoren zijn weggesaneerd want niet winstgevend en natuurlijk ondermaats personeel. Pay peanuts, get monkeys.

Basil Fawlty | 22-05-23 | 22:29

Groot gelijk. Alleen voor leuke buurvrouwen neem ik pakketjes aan. Zeikwijven als Sitalsing lopen maar naar het dichtstbijzijnde ophaalpunt.

Deflatiemonster | 22-05-23 | 20:35 | 2

Er zijn steeds meer bezorgdiensten die helemaal geen afhaalpunt hebben. Gaat het pakje meteen terug naar Amazon en kan je het opnieuw bestellen. Als Amazon efficienter werkt dan lokale afhaalpunten dan kon dat inderdaad wel eens de eenvoudigste oplossing zijn.

W_F | 22-05-23 | 20:54

NEE (hablo español ?!? )

KlaagGraag | 22-05-23 | 20:35

Ik neem pakketjes van de buren altijd aan. Binnen maak ik ze voorzichtig open om te kijken wat de buren besteld hebben, de viezeriken zonder fatsoen.

Mr_Natural | 22-05-23 | 20:34

Optie "gelijk naar afhaalpunt". Geen gedoe voor de bezorger en een reden om de meisjes bij de Jumbo aan het werk te houden. Win win.

sparka | 22-05-23 | 20:33 | 2

Ja, dat dacht ik ook. Tot het me opviel dat de optie voor het afhaalpunt vaak niet aangeklikt kan worden, of dat het afhaalpunt in Houten is, zo'n 60 kilometer hier vandaan.

Met_baard | 22-05-23 | 20:36

Zij sluit zich aan bij de OP tweeter met de stickers van Euro 2,50. Mag dit niet in een rechtsstaat als de onze. Zijn haar vrijheden beperkt? Ten opzichte van de rechts draaiende horde?

AntiZanicz | 22-05-23 | 20:33

Ja, ik neem wel die pakketjes aan want ik heb wel aardige buren, bovendien geven die dat plantjes water tijdens de vakantie. Verder ben ik geen autistische zolderkamertjes bewoner die een hekel heeft aan iedereen die hem aan durft te spreken of aankijken.

zwellevertje | 22-05-23 | 20:33 | 1

Plantjes, ook zo ontzettend nodig. Zucht.

dathoujetoch | 22-05-23 | 21:19

Pakketjes neem ik altijd aan, omdat ik het ergens sneu vind voor de bezorger als hij zijn target niet haalt door of; de hufterigheid van de besteller om niet thuis te zijn of; door mijn eigen hufterigheid om een standpunt te maken. Die bezorgers doen ook enkel hun werk, dan ga ik niet als een sneuneus lopen naaien.

Grotesk | 22-05-23 | 20:33 | 1

Helemaal mee eens!

simon49 | 22-05-23 | 22:01

Kan iemand even bij SterF aanbellen met een pakketje? En lok hem naar buiten, dan sta ik hier achter die boom verscholen en kan hem tikken. Van dat spel een paar topics terug……..

Nuuk | 22-05-23 | 20:33 | 3

SterF heeft toch geen boom meer? Daar is zijn Cadillac Escalade toch overheen gereden?

Met_baard | 22-05-23 | 20:34

@Met_baard | 22-05-23 | 20:34:
Maakt niet uit. Ga met een boom bij zijn deur staan, bel aan en zeg dat hij een boom gewonnen heeft.

Nuuk | 22-05-23 | 20:49

Nee - geen pakketjes.
Nee - ook niet voor UPS.
Nee - geen kinderpostzegels.
Nee - geen kranten en andere niet geadresseerde post.
Nee - geen Jehova's.
Nee - gewoon niks.
Past allemaal niet op mijn brievenbus, maar goed. En dan nog vind ik geregeld van die briefjes, papiertjes en reclame in de bus. Want eigen regels, ofzoiets. Of de verspreider is het Nederlands niet machtig genoeg om te weten wat Nee betekent.

Met_baard | 22-05-23 | 20:31 | 1

Je kan een doos met oud papier bewaren en terug sturen op kosten van analoge spammer.

Reebensteeltje | 22-05-23 | 20:33

De coolblue bezorger heeft er ook niet veel aan als ik de wasmachine aanneem die bij de buren op zolder moet.

Het ware affront is de bezorger die niet aanbelt maar alles dumpt bij het pakketpunt. "U was niet thuis" Welles!

ikwilgeennaam | 22-05-23 | 20:30

Je kan tegenwoordig op je werk supermarkt,bouwmarkt,afhaalpunt laten bezorgen. Zie geen noodzaak om mijn buren lastig te vallen.

Pensinada | 22-05-23 | 20:30

Ik heb pakketbezorgers zien groeien in hun rol

RickTheDick | 22-05-23 | 20:29

Mijn buurman is een politieagent. Hij heeft over de erfgrens gebouwd. Hij was nooit bereid dat met een goed gesprek op te lossen. We zijn in totaal acht keer voor de rechter geweest. Meneer moest en zou geen ongelijk krijgen. Maar toen moest ie wel. En dan ga ik van zo iemand een pakketje aannemen? Sheila Sitalsing leeft in een roze wolk. Misschien kan ze zich beter bezighouden met bloemschikken, dan doen zij de rest wel.

Ikbeneenzelfbouwer | 22-05-23 | 20:27 | 2

Dat broertje van Sheila werkt ook bij de politie, het zal toch niet?

Eminent | 22-05-23 | 20:44

Een Nee-Nee sticker en geen collectanten en geloofsovertuigers sticker is zeker aan te raden, pakketjes neem ik meestal gewoon aan met uitzondering van een tokkie buurvrouw en andere alcoholistenbuurman die mijn parkeerplek vaak inpikt.

Reebensteeltje | 22-05-23 | 20:27

Er zijn buurten waar bepaalde huizen als virtueel pakketpunt fungeren. Opzouten met die meuk, als ik niet thuis ben, breng het dan maar naar het lokale pakketpunt. Niet dat ik mijn buren niet vertrouw, maar het is zo'n ongelooflijk zeikwijf

Terra | 22-05-23 | 20:25

Ik mis een zoveelste optie (omdenken): laat die pakketjesbezorgers eens niet het pakketje op een bepaald tijdstip/datum opdringen. Dat is vragen voor een dichte deur staan. En wanneer ik dan wel de mogelijkheid voor een pakketpunt bij mij in de buurt, dan diezelfde dag daar bezorgen (en niet een dag later). En ja, dat geef je niet 5 min voor bezorgen door, maar gewoon zodra je de melding binnen krijgt en dan al beseft, kansloos, dan ga ik er niet zijn.

LuNaTeeQ | 22-05-23 | 20:25 | 1

Wat helemaal irritant is : zodra je een pakketje voor jezelf hebt aangenomen word je binnen 1 seconde gespamd met "hoe vond je onze service ?". Als je daar niet op antwoordt krijg je nog 4 mails of SMS'jes. Echt : ROT OP ! In Nederland is men niet bekend met de betekenis van het woord "service".

Asteroid-B612 | 22-05-23 | 20:40

Iemand die zo'n sticker heeft zit waarschijnlijk de hele dag thuis in de stoel met een Samsung telephoon in hun vette klauwen. Opstaan om een pakket aan te nemen is dan extra zwaar inderdaad.

Old_School_Dutchmen | 22-05-23 | 20:23

Ik neem het zeker aan want die mensen werken zich voor een rot salaris de pokken maar mevrouw Sinaspril heeft er gen zak mee te maken wat ik wel of niet op mijn voordeur plak.

Zapata10 | 22-05-23 | 20:23 | 5

@Portnoy | 22-05-23 | 20:27: Het kunnen formuleren van lange zinnen geeft aan inzicht te hebben in de Nederlandse taal. Anders krijg je van dat staccato gedoe. Spelfouten daarentegen zoals een e vergeten in het woord geen geeft blijk van desinteresse of gehaastheid. Mea culpa.

Zapata10 | 22-05-23 | 20:31

Daar heeft ze inderdaad niks mee te maken. Het is weer ophef om de column, of zoiets.

Ik wil verder best pakketjes aannemen voor de buren hoor, maar nu is het hier wel overzichtelijk wat dat betreft, geen idee hoe dat is in een wijk met bv flats. Kan het misschien zijn dat je dan wel een paar pakketten moet aannemen?

Die Sheila kan met haar verontwaardiging ook eens denken aan wat bestellen doet voor de lokale winkel, die gaan onderuit. De boekenwinkel in het dorp is echt blij als je daar wat koopt, of bestelling doet als het niet op voorraad is. We krijgen dan echt een bedankje.

Nuuk | 22-05-23 | 20:31

@Nuuk | 22-05-23 | 20:31: Wij hebben geen middenstand meer in het dorp. Moeten sowieso altijd al ver rijden om iets te kopen. Daarom is thuis bezorgen handig. Maar je hebt zeker gelijk wat betreft ondersteunen middenstand. Neemt niet weg dat ik die bezorger zijn taak graag wat lichter maak. ( heel soms, als ze in het donker aanbellen dan geef ik ze wel eens een fooi van vijf Euro, ik heb met ze te doen)

Zapata10 | 22-05-23 | 20:37
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl