Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gezegende Hemelvaartsdag allemaal!

Jezus!

Voordat iedereen weer roept: "Ja die jongens van GeenStijl hoor je wel altijd tijdens het Suikerfeest, maar nooit op Hemelvaartsdag." Fijne & gezegende Hemelvaartsdag allemaal! Het waargebeurde verhaal ging zo: Jezus vertelde dat de Heilige Geest zijn slaven zou helpen met het verspreiden van het evangelie, daardoor zou er op aarde heel veel gezeik en oorlog komen, maar dat kon Jezus niks verrotten want hij werd meegenomen door een wolk. En nu is het een dag met superleuke tradities. Pritt ging vanochtend dauwtrappen. Spartacus was er lekker vroeg uit, hij ging dauwtrappen. Mosterd ging dauwtrappen. Van Rossem ging dãotrappen. Ronaldo, ja, die ging dan weer dauwtrappen. Struikrover ging dauwtrappen. Zelfs GU ging dauwtrappen! En nu gaan we KEIHARD FEESTEN want het is HEMELVAARTSDAG! Yeahhhhhhhh.

Rot op NH, Hemelvaartsdag is van óns

Social

Reaguursels

Inloggen

En natuurlijk een dag voor een deskundige beschouwing van een ex-topvoetballer. (Al is het daar eigenlijk elke dag wel een dag voor):

www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig/onder...

dickwvf | 18-05-23 | 15:31

Hemelvaartsdag, ook echt een dag voor mooie sport.

Kijktip: jetzt livestream NOS.nl EK voetbal onder 17: Nederland-Zwitserland (mannen) (na 28 min. nog 0-0) nos.nl/livestream/2475014-ek-voetbal-...

(ff lang instellen op AZ vanavond)

dickwvf | 18-05-23 | 15:28 | 3

Alsmede

Zwaar mee eens: Tadic was met de openingstreffer en de vrije trap waar de 1-3 uit viel belangrijk voor zijn ploeg en werd daarom door de volgers van Ajax Life verkozen tot Ajacied van de Wedstrijd. De aanvoerder kreeg 47% van zijn stemmen en bleef Brian Brobbey, de maker van de 1-2, ruim voor. De bronzen plak is opvallend genoeg voor Mika Godts. Het Belgische talent mocht een paar minuten meedoen en maakte in die korte periode klaarblijkelijk een betere indruk dan zijn ploeggenoten. Ajax Life denkt echter eerder aan proteststemmen. Mocht dat inderdaad zo zijn, dan is de boodschap duidelijk: de Ajax-fans zijn klaar met dit seizoen en óók met de huidige selectie.

Mané weg bij Bayern

dickwvf | 18-05-23 | 16:09

Oeps 2-0 achter. Maar uh die andere punktliche, saubere en vooral saaie Zwitsers, het land van Blatter EN Gianni Infantino... kunnen ze daar ook actief voetballen zonder op het oog de teringzooi te besodemieteren ter meerdere glorie van zichzelf en ten koste van de mooiste sport ever?

dickwvf | 18-05-23 | 16:19

Als je tegen hemelvaart (a) bent, ben je tegen Jezus (b) en tegen God (c) en tegen het Christendom (d). En dan beledig je en haat je een hele groep en dat is strafbaar (ee).
Dit algoritme van a naar e wordt veelvuldig benut, anders ingevuld, met veel lawaai. Ik hief niet te melden welken dit doen.

nobodiesunmighty | 18-05-23 | 14:27

'Vrije dagen zoals Hemelvaartsdag zijn niet meer van deze tijd'. Wie verzint zoiets? Beoefenaars van de sugarparty of het slachtgedoe?
Ascensio Domini tot in het oneindige graag. Vooral met lekker weer.

SIogra | 18-05-23 | 13:09

Heeft Mohammed ook eigenlijk een soort Hemelvaart gehad, hoe is hij aan zijn einde gekomen?

hotbrasil | 18-05-23 | 12:10 | 3

Gewoon aan een ziekte kennelijk, niks spannends of heldhaftigs.

Snaajoe | 18-05-23 | 12:34

@Snaajoe | 18-05-23 | 12:34:
Veel van zijn fanatieke volgelingen niet , Die blazen zich zelf op...

Nico_the_Sparrow | 18-05-23 | 13:10

Geen rustig dagje op mijn balkon, uit de wind, in de zon. Want iemand ergens achter is bezig met een drilboor zijn betonnen vloer eruit te halen. Djiesus wat een kabaal.

Met_baard | 18-05-23 | 11:51 | 6

In Duitsland is lawaai op dit soort dagen verboten.Was eine Ruhe.

nobodiesunmighty | 18-05-23 | 14:30

@Met_baard | 18-05-23 | 12:04:
Zelf zou ik daar inderdaad wel rekening mee houden, zeker waar veel gelovigen wonen zou ik niet veel herrie gaan maken. Bij mij in de buurt is het gelukkig vandaag stil!

Jan, Leiden | 18-05-23 | 14:32

Ergste is als er hobbybob gereedschap wordt gebruikt. Dan duurt het veel langer dan nodig is.

De_fluitlokker | 18-05-23 | 15:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Mijn labrador is voor meer christelijke feestdagen, want dan is tweevoeter thuis en kunnen ze leuke dingen doen.

thanseeuwen | 18-05-23 | 11:50 | 2

Hihi

HaRo010 | 18-05-23 | 12:11

Volgens Midas Dekkers zien honden hun baasje als god; en zien katten zichzelf als god.
Afgaand op wie er altijd lekker thuis ligt te slapen hebben katten gelijk.

Dandruff | 18-05-23 | 14:18

Wat ook niet van deze tijd is? 10 graden celsius op Hemelvaartsdag. Trek de winterjas maar weer aan.

Stonecity | 18-05-23 | 11:29

Probeer hier wanhopig wakker te worden bij een bakje koffie en dan zijn er doe al een heel stuk op de pedalen hebben getrapt. Oei. Kijken of ik zo zin heb om mezelf naar de douche te sleuren!

Jan, Leiden | 18-05-23 | 11:18 | 2

's Avonds de man, 's ochtends de man (schrijf ik op bed liggend ;))

Met_baard | 18-05-23 | 11:53

@Met_baard | 18-05-23 | 11:53:
Haha! Nah, had me er wel uit gehesen op een gegeven moment richting koffieapparaat!

Jan, Leiden | 18-05-23 | 14:34

Het is niet meer van deze tijd, maar de onderbrekingen zijn wel fijn voor werknemers.

Raskut | 18-05-23 | 11:15 | 1

Beter, deze vaste vrije dagen. Risico is anders dat er weer meer verlof in dit land wordt uitbetaald en niet geheel wordt opgenomen. Kijk naar Zuid-Europa, die pakken hun vrije dagen wel!

Jan, Leiden | 18-05-23 | 11:21

Oh NH Nieuws vertel de mensen alsjeblieft wat wel en niet van deze tijd is
Beitel het in marmer

RickTheDick | 18-05-23 | 11:12

Moet je die grappen over Jezus’ hemelvaart eens maken over de profeet Mohammed …

bisbisbis | 18-05-23 | 11:10 | 4

Dit riekt naar groepsbelediging.... tijd voor een strafzaak....

nobodiesunmighty | 18-05-23 | 14:23
▼ 1 antwoord verborgen

Vrije dagen zijn vrije dagen, ongeacht de aanleiding, en vrije dagen zijn nooit uit de Tijd. En er is niks mis met het vieren van oude tradities.Die bestendigen de culturele wortels van ons Volk. Dus gewoon er met je fikken van afblijven, van onze tradities.

Sans Comique | 18-05-23 | 11:06

Nederland heeft al de minste vrije dagen van Europa. Op veertig jaar werken is dat een jaar langer werken dan bijvoorbeeld de Fransen. En we werken ook nog eens veel langer door dan veel andere Europeanen. Maar wat zal mij dat nog boeien ik ben iedere dag vrij. (zonder uitkering van de staat) Maar ik weet zeker dat dit dociele volkje de christelijke feestdagen ook laat afpakken zodat alleen eens in de vijf jaar bevrijdingsdag overblijft en ieder jaar nieuwjaarsdag.

Zapata10 | 18-05-23 | 11:04 | 4

@Keinap-teiP | 18-05-23 | 11:50: Vrouwen met kinderen zijn kampioen deeltijdwerken maar dat zou al veel minder zijn als de kinderopvang gewoon een nutsvoorziening was gebleven. Overigens komt deeltijd ook bij mannen voor maar dan vooral bij de hoge inkomens. De rest kan dat niet betalen.

Zapata10 | 18-05-23 | 12:06

Nieuwjaarsdag dan ook niet: dat viert immers enkel het nieuwe jaar volgens de Christelijke jaartelling. Dat is weinig inclusief naar hen die zich houden aan de islamitische jaartelling, de Chinese jaartelling en nog een aantal jaartellingen

Lijkvocht | 18-05-23 | 12:29
▼ 1 antwoord verborgen

Heet het niet wolkenfeest?

28 | 18-05-23 | 10:54

Wat een kutfoto, die eerste.

Slecht gekaderd ( meer ruimte boven de boom laten, boom niet in het midden maar op de rechter 1/3 plaatsen, teveel saaie en onderbelichte voorgrond)
Te groot diafragma
Luie nabewerking (kleine moeite om die twee figuren links weg te poetsen)
Lelijke lijnen (bandensporen?) die het oog de verkeerde kant op leiden.

Kortom, broddelwerk!

Kapitein Sjaak Mus | 18-05-23 | 10:50 | 2

Zeker die galappel gemist? (=de essentie van deze foto)

tectonicos | 18-05-23 | 11:15

U doet zeker mee aan Het Perfecte Plaatje?

Eric356 | 18-05-23 | 11:53

Dauwtrappen? Roggebrood wegen? Hell no, wij deden aan Luilak. 's Ochtends vroeg met ratels en blikjes aan je fiets de buurman piswoest maken met al die herrie.
(Of was dit met het Loofhuttenfeest?)

Piet Karbiet | 18-05-23 | 10:45


Jezus had gewoon een slecht weekend, toen het aan het kruis hing. Hij kon over water lopen, genas zieken, water in wijn etc. Hoeveel zou hij nu dan echt hebben gevoeld/pijn hebben gehad? Gewoon nada. Niets. Kletsen over foebal of kooivechten met twee anderen. Hij wist allang dat hij toch weer terug zou komen.

Ik snap die hele ophef over jezus niet.

BenDeLier | 18-05-23 | 10:42 | 1

Inflatiecompensatie schijnt ook niet meer van deze tijd te zijn.

Rennieflox | 18-05-23 | 10:34

'Niet meer van deze tijd', wanneer dat als argument tegen je gebruikt wordt, weet je dat je de discussie gewonnen hebt.

Zoelense Hobbyboer | 18-05-23 | 10:32

Jezus werd niet meegenomen door een wolk, maar ging op eigen kracht.
Zombie Jezus werd Straaljager Jezus.
Voorwaar een vrije dag waard!

Lijkvocht | 18-05-23 | 10:31 | 1

Slayer mag daar wel een nummer over schrijven.

SterF... | 18-05-23 | 10:40

Mooi die poll. 86% tegen. Dus probeer het over een paar jaar maar weer als er een nieuwe regering is zonder cda cu en d66.

Tiscali-2 | 18-05-23 | 10:30

Heerlijk al die zinloze discussies heb nu alweer zin in Sinterklaas en Pieten oproer

bakenstuurboord | 18-05-23 | 10:29

Hier in Israel doen we niet aan Jezus (pinkt traantje weg)
Work work work..

Sneerpoets | 18-05-23 | 10:24 | 1

Goeie straf voor die godloochenaars.

Ichneumonidae | 18-05-23 | 10:29

Ik preek hier uiteraard in m'n eigen parochie maar het verhaal rammelt natuurlijk aan alle kanten. "Iedereen die in Jezus gelooft komt in de hemel". beetje lullig voor de Indianen en Zuid Amerikanen, die pas rond het jaar 1500 bij de aankomst van de Portugezen, Nederlanders en Engelsen van Jezus hoorden, kennis mochten maken met zijn liefdevolle beloftes, en de "profeten" die iedereen doodvermoordde die nog niet allang doos was. 1500 jaar iedereen dood zonder van Jezus gehoord te hebben, bedankt hè pik? Kon je niet even een wereldtour maken? Luie lul !

Sneerpoets | 18-05-23 | 10:23 | 4

Moet je mormoon worden, die geloven dat Jezus bij de injuns is verschenen.

knutsel_ | 18-05-23 | 11:58

@knutsel_ | 18-05-23 | 11:58: Daar zal 't misgegaan zijn, aan een kruis hangen en vervolgens in een grot gooien was niet voldoende, de injuns verbrand(d)en hun lijken. "Godverdomme" donderde het in de hemelen.

Sneerpoets | 18-05-23 | 13:13

Die komen in Limbo, een wereld vergeleken met de onze maar hebben dus geen kans om in de hemel te komen. Volgens Dante dan, en wie zijn wij om aan zijn woorden te twijfelen?

Graaisnaaiert | 18-05-23 | 13:50
▼ 1 antwoord verborgen

Had godverdomme wel wat warmer mogen zijn.

Dr. Blechtrummel | 18-05-23 | 10:20 | 1

godverdomme is niet meer van deze tijd....
is meer fuck of shit...

nobodiesunmighty | 18-05-23 | 11:03

Weekend is niet meer van deze tijd.

Omebert | 18-05-23 | 10:20 | 2

Vrije tijd is ook maar relatief.

Mr_Natural | 18-05-23 | 10:22

Werken is niet meer van deze tijd.

* naar beleggingen kijken gaat *

Ing. eslapen | 18-05-23 | 10:24

“Vrije dagen zijn niet meer van deze tijd”, je moet het maar uit je toetsenbord krijgen..

Do-na-zi | 18-05-23 | 10:18 | 1

Werken is niet meer van deze tijd, het kan associaties met slavernij oproepen en dat moeten we niet willen.

Lompelul | 18-05-23 | 10:58

Sigrid Kaag belde mij net over het standpunt van D'66: Hemelvaart en Pinksteren zijn nog steeds officiële vrije feestdagen, terwijl steeds minder mensen ze vieren. Laat staan het verhaal erachter kennen. Wordt het niet eens tijd om deze officiële feestdagen dagen te vervangen door feestdagen die veel meer mensen belangrijk vinden: bijvoorbeeld het Suikerfeest?
Zijn al die christelijke vrije feestdagen eigenlijk niet discriminerend tegenover iedereen die niet of anders gelooft?

johnyl | 18-05-23 | 10:17 | 3

Die anders gelovigen gaan maar in hun eigen land wonen.

Sinterbikske | 18-05-23 | 10:29

Suikerfeest is een Hollands feest. Waar op aarde kent ment een Sugar Party of festival of sweets of iets dergelijks.

Cobarde | 18-05-23 | 10:33

Suikerfeest is ooit bedacht door Jamin

Dubbelepunthoofd | 18-05-23 | 10:41

Ga zo lekker naar de geraniummarkt, nog wat plantjes kopen voor in de tuin.

Sinterbikske | 18-05-23 | 10:15

Rare poll. Welke Christelijke feestdag is wel van deze tijd dan? Zie het gewoon als een lekker dagje vrij, van mij mogen er nog meer feestdagen bijkomen.

Lompelul | 18-05-23 | 10:15

Stel dat Jezus weer terug op aarde komt, wordt dat dan ook weer een vrije dag?

Mr_Natural | 18-05-23 | 10:12 | 7

Als Jezus weer terug komt, zal dat zijn op de Dag des Oordeels. De dag waarop iedereen die tot dan toe gestorven is uit hun graf zullen verrijzen om beoordeeld te worden. (Het is dus niet zo dat je na je dood naar de Hemel of Hel gaat. Je blijft in je graf tot deze Dag). Die dag zullen een hoop mensen spijt hebben dat ze zich hebben laten cremeren.

Sans Comique | 18-05-23 | 11:16

Jezus is al een paar keer terug geweest, het viel echter niemand op omdat zijn trucjes geen indruk meer maken. Plus het gemis aan moderne technologie waar hij geen kaas van had gegeten.

dijkbewaker | 18-05-23 | 11:50

@Sans Comique | 18-05-23 | 11:16: Als iedereen die die tot dan gestorven is op de Dag des Oordeels uit zijn graf verrijst zal het toch wel een drukke bedoening worden aan die hemelpoort. Denk dat Petrus zich na een een paar dagen werken volledig overspannen ziek meld.

Sjakie | 18-05-23 | 12:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ga lekker korfballen!

overVecht | 18-05-23 | 10:12 | 3

Veel sterkte dan.

Kattie | 18-05-23 | 10:13

Je bedoelt 'gemengd douchen'?

Ichneumonidae | 18-05-23 | 10:17

@Ichneumonidae | 18-05-23 | 10:17: gemengd douchen is nu bij elke sport mogelijk, je hoeft je als man voor de gelegenheid alleen maar even als vrouwe identificeren. Ik vrees dat het gendergedoe nog eens de nekslag wordt voor het korfbal

Sieg Hein | 18-05-23 | 11:16

Jezus is cool. Ik ga mijn kettingzagen zegenen, uh slijpen. Dank je wel Jezus voor Husqvarna.
Niet van deze tijd is waan-taal, door overmaat aan kleingeestigheid en stompzinnigheid.

nobodiesunmighty | 18-05-23 | 10:11

In Duitsland is vandaag niet alleen Hemelvaartsdag, maar ook nog is Vaderdag. Je ziet nu overal groepjes mannen met een trekkarretje gevuld met bier een wandeling maken om daarna stomdronken weer naar huis te komen. Maar ja, ist koeltoer.

jan huppeldepup | 18-05-23 | 10:11 | 1

Niet alleen vandaag, trouwens. Het mooie is: ze blijven vrolijk en vriendelijk, muziekje erbij. Kan allemaal best.

Het Oude Rijden | 18-05-23 | 11:00

Welk vervoermiddel gebruikt men hiervoor, fossiel of zonne- wind energie?
Hoeveel extra co2 brengt zo'n hemelvaart in de atmosfeer?
Hoe wordt dit dan gecompenseerd?
In geval van fossiel, welke brandstof wordt dan gebruikt?
Wordt deze reis door de belastingbetaler bekostigd of door private partijen.
Worden vrouwen/transgenders/lhbit+ ook toegelaten tot dit evenement
Vragen, vagen.

pa_niek | 18-05-23 | 10:10 | 1

Is it a bird? Is it a plane?

Mr_Natural | 18-05-23 | 10:18

Ik heb vroeger op school geleerd dat op Hemelvaartdag Jezus in een scheepje naar de hemel ging, als kind snapte ik dat niet en nu nog niet.

Mr_Natural | 18-05-23 | 10:10 | 4

@Mr_Natural | 18-05-23 | 10:14: Kon idd zonder scheepje. Dat lopen op het water was alleen maar omdat Hij niet kon zwemmen en dan moet je toch wat.

Ichneumonidae | 18-05-23 | 10:17

@Ichneumonidae | 18-05-23 | 10:17: En dan is het ook maar goed dat ie gekruisigd is. Als hij was verdronken hadden we een aquarium boven de deur moeten hangen.

Bartje01 | 18-05-23 | 10:30
▼ 1 antwoord verborgen

Flikker op! Lekker een verplicht lang weekend in mei. Dat is een miljoenmiljard maal beter dan suikerfeest op random datum.

Guusje Nadorst | 18-05-23 | 10:08 | 2

Sowieso en weer een bewijs dat onze God er beter over heeft nagedacht.

Sieg Hein | 18-05-23 | 10:11

Misschien een ruimte scheepje?

jan huppeldepup | 18-05-23 | 10:12

Zou dit een AI-plaatje kunnen zijn? De neus ziet er raar uit, de linkerhand lijkt 6 vingers te hebben en de rechterhand is helemaal vervormd. Verder vind ik het hoofd en die handen te klein voor de romp waardoor het bekken bijna vrouwelijk overkomt, zo breed is die.

Pardoes | 18-05-23 | 10:08 | 1

Nee, zo hebben we er vroeger uit gezien, door verandering van de omgeving heeft het lichaam zich aangepast. Daarom is Mozarts klavier sonate in D-DUR met vier handen ook zo moeilijk, je hebt er nu twee personen voor nodig.

jan huppeldepup | 18-05-23 | 10:17

Koffie met cake! Halleluja.

Plukkieplukkie | 18-05-23 | 10:08

"De Peiling: vrije dagen, zoals Hemelvaartsdag, zijn niet meer van deze tijd''

Het typische is dan wel weer dat de feestdagen van de allochtonen, zoals Suikerfeest, totaal niet besproken worden. Nou is Suikerfeest ook niet een nationale vrije dag, maar er gaan natuurlijk wel al jaren stemmen op om dat er wel van te maken, in ieder geval voor de allochtonen zelf.

Hetzelfde met de voortdurende pleidooien om van 1 juli - Keti Koti - een nationale vrije dag te maken. Reken maar dat daarover nooit gezegd zal worden: dat is niet meer van deze tijd. Die dag wordt in de - nabije - toekomst gewoon een verplichte vrije dag, want de slavernij, want het kolonialisme, want de collectieve schuld van de tata's (ook anderhalve eeuw na de afschaffing van de slavernij notabene).

En ik zie het nog gebeuren dat 1 juli, nadat het een jaarlijkse vrije dag voor heel Nederland is geworden, er ook 2 minuten stilte om 20.00 uur wordt ingesteld, compleet met het blazen van de Last Post.

Totale waanzin.

Dr_Johnson | 18-05-23 | 10:07 | 3

Kan ook zijn dat NHNieuws gewoon ook eens op GS wil komen. Gratis reclame.

Ichneumonidae | 18-05-23 | 10:15

Dr, ik zat zojuist eens te kijken. Hemelvaart is een vrije dag hier in Zwitserland dus ook de beurs etc. zijn gesloten. Daarnaast mogen cantons ook zelf vrije dagen instellen tot een bepaald maximum. Ik dus kijken bij het canton Ticino en in totaal 15 vrije dagen waarvan 12 katholiek met "klassiekers" als Corpus Christie (8 juni), Allerheiligen (1 nov) en mijn favoriet: Onbevlekte ontvangenis (8 dec) Lol! En dan is echt alles dicht hier behalve kroegen, restaurants en een verdwaalde toeristen/sigaretten winkel. Niet slecht geregeld.
Niks geen geleuter dan men het af wil schaffen en ook geen gezeur over Islamitische vrije dagen hier in het canton.

Basil Fawlty | 18-05-23 | 10:26

Mooi verwoord, Doc. Dat suikerfeest als nationale feestdag brengt sowieso het probleem mee dat die achterlijke islamitische shitperiodes elk jaar op andere data vallen, te bepalen door de haatbaarden in Mekka. Ik voorzie flink wat frictie aangaande planmatige langetermijnplanningen in het bedrijfsleven.

Goed Volk Kijkt Weg | 18-05-23 | 11:16

Staatsmedia en overheid zijn ook niet meer van deze tijd en kosten ons geld, laten we daar maar mee beginnen voordat we vrije dagen afschaffen.

Stonecity | 18-05-23 | 10:07

@ 9:48

Hoe kon ik dit nou vergeten, op de keukentafel natuurlijk ook
www.bing.com/images/search?view=detai...
Met lekker dik vel én een kan verse, nog lauwe volle melk, met schuim rechtstreeks uit de melkbus (die zo gehaald wordt). Met vers gekarnde melk... pffff water in de mond.

dickwvf | 18-05-23 | 10:06

Hemelvaart... hemelvaart...
Nieuwlichterij, meneer!
Echte helden gaan naar Walhalla!

* bijl omklemt *

Kapitein Sjaak Mus | 18-05-23 | 10:05 | 1

NH Nieuws is bezeten van het WEF!

Duwbak_Linda | 18-05-23 | 10:04

Is dat niet oproepen tot geweld dat dauwtrappen, heb een vriend douwe egberts die het maar niks vindt.

jan huppeldepup | 18-05-23 | 10:02 | 4

Als je er maar geen filmpjes van verspreidt mag het best.

Dandruff | 18-05-23 | 10:18

Douwe Dabbert Daarentegen...

Papa Jones | 18-05-23 | 10:31

@Papa Jones | 18-05-23 | 10:31:
Dat was ook een zak.

Kapitein Sjaak Mus | 18-05-23 | 10:53
▼ 1 antwoord verborgen

Helemaal niet! Niks feesten! Topics fabriceren, dat gaan jullie doen.
Oh wacht, volgens mij zien jullie dat als feesten. Maakt niet uit. Wat vinden de reaguurders, mogen ze een dagje vrij?

Flightless bird | 18-05-23 | 10:00

Waarom dauwtrappen als je kunt sjeudeboelen?

RickTheDick | 18-05-23 | 10:00

Lekker een vrije dag. Maak er wat van. En mensen die hemelvaart maar stom vinden, ga lekker werken dan.

sjef-van-iekel | 18-05-23 | 09:59 | 1

Ik vind Hemelvaartsdag stom, maar vrij zijn leuk. Dat kan ook natuurlijk.

RM666 | 18-05-23 | 10:39

Ik ben gewoon aan het werk, nu in m'n pauze.

Adriel | 18-05-23 | 09:59 | 2

Ik schenk nog even een glaasje Penderyn in. Santé.

HankHill | 18-05-23 | 10:04

Dat ze nu nooit eens een peiling doen over het afschaffen van deze regering of van '66. Denk dat de uitslag dan wel andersom zou zijn.

pa_niek | 18-05-23 | 09:59

Religie als geheel is achterhaald maar die laffe krantjes durven dat alleen voorzichtig en omfloerst te opperen als het om Christelijke feestdagen gaat. U weet zelf natuurlijk waarom.

_pacman_ | 18-05-23 | 09:58 | 3

Valt mee, qua menselijke behoefte aan zingeving. Die is onveranderd hoog.

ole guapa | 18-05-23 | 10:04

Wat is er mis met iets van traditie bewaren, zoals Hemelvaartsdag.

ChalinaRosa | 18-05-23 | 10:05

Vreemd dat ramadan en holi als cultuur gezien worden. Binnen 10 jaar is eid al fitr een feestdag schat ik. En hemelvaart niet.

sjef-van-iekel | 18-05-23 | 10:08

Morgen is toch ook iedereen vrij? Lijkt me prima, al dat gewerk...

Ichneumonidae | 18-05-23 | 09:58

Iedereen al lekker gedauwtrapt?

Kapitein Sjaak Mus | 18-05-23 | 09:57 | 1

Vannacht wel lekker dauw getapt!

keestelpro | 18-05-23 | 10:08

Wegens extreme klimaatverandering gaat de hemelvaart niet door.

van stampij | 18-05-23 | 09:57 | 1

Jezus kan toch ook om een atmosferische storing heen vliegen?
Zolang hij maar niet uitwijkt over Oekraïne .

keestelpro | 18-05-23 | 10:06

Hemelvaart? Nee, liever niet. Het zit daar boven ( beneden trouwens ook) vol met van die voorouders met super ouderwetse opvattingen. Daar komt alleen maar ruzie van. Mij niet gezien.

Schadenfreude | 18-05-23 | 09:56

Wat is er mis met het ouderwetse woord ouderwets?

knutsel_ | 18-05-23 | 09:54 | 4

Kan écht niet meer.

bisbisbis | 18-05-23 | 09:56

Het refereert naar een 'oudere wet'. Maar de wetten van vroeger kunnen niet meer.
'Het is onzin om te denken dat we terug gaan naar het oude normaal' © Rutte.

'Het oude normaal was onacceptabel' © Kaag.

keestelpro | 18-05-23 | 10:02

Het Kaagloze tijdperk had echter één groot voordeel: het was geheel vrij van Kaag.

bisbisbis | 18-05-23 | 11:04
▼ 1 antwoord verborgen

"Net als Jezus heeft Mohammed een wonderbaarlijke reis naar de hemel gemaakt. Ze zijn elkaar zelfs tegengekomen, ook al zat er zeshonderd jaar tussen hun levens in!"

Uche uche.

HankHill | 18-05-23 | 10:05

Pfffzucht, "niet meer van deze tijd" uitspraken. Het staat je vrij om te doen wat je wil. In dit geval mag je bijvoorbeeld gewoon werken. Bemoei je lekker met jezelf. Niet veranderen om het veranderen.
*plop*

VP732 | 18-05-23 | 09:52
-weggejorist-
SjaakVanDeOverkant | 18-05-23 | 09:52 | 2

Niet meer van deze tijd. Zijn wij slaaf van ‘de tijd’ en wie bepaalt wat van die tijd is en wat niet? De 24-uurseconomie?! Gefeliciteerd Laura, jij zit op een vrije dag een totaal onzinstukje te tikken voor een lokaal sufferdje, nu je zin? Donder op met dat gestook.

JJMS | 18-05-23 | 09:51 | 1

Dat zou dus ook op een redacteur van deze Roze Panelen van toepassing kunnen zijn… of maakt het verschil tussen een lokaal sufferdje en een groot internetblog wat uit? ( daarbij: zowel Laura als Mosterd hebben het stukkie gewoon ‘ klaar gezet’ en zijn gaan dauwtrappen)

bisbisbis | 18-05-23 | 09:59

Allemaal een gezegende Hemelvaart.

TheseDays00 | 18-05-23 | 09:50 | 1

Dank je, jij ook.

dickwvf | 18-05-23 | 09:52

Als met een vork schrijvende freelancer, had ik ook liever omzet gedraaid vandaag. Maar helaas…

Miyagi | 18-05-23 | 09:49 | 1

Zware maanden, april en mei....

Otto Normal | 18-05-23 | 09:51

We kunnen ook het model van Maleisie volgen, daar heeft men in het onderwijs meen ik 50 van zulke feestdagen. Heerlijk toch zo een smeltkroes?

Kartelmaster2000 | 18-05-23 | 09:49 | 1

Ja, op de Lagere School leerden we al over de smeltkroes die USA is. Met een leuk aantal Nederlanders overigens.

dickwvf | 18-05-23 | 09:51

"daardoor zou er op aarde heel veel gezeik en oorlog komen"

www.youtube.com/watch?v=9dowS2k2TS4

Soms vragen ze er ook wel een beetje om als je ziet hoe er geschopt word tegen 2.4 miljard mensen/Christenen.

keistad | 18-05-23 | 09:48

Klopt want de Ramadan is helemaal van deze tijd.

OmdatHetKan | 18-05-23 | 09:48 | 1

Helaas wel...

Air van Boven Dorens | 18-05-23 | 09:52

Wat mij betreft is geen feestdag/nacht heilig.

D-Fens_1963 | 18-05-23 | 09:47

We hadden bijna met het landbouwakkoord ook de boer kunnen herdenken.

Feynman | 18-05-23 | 09:43 | 4

Biddag en Dankdag zijn overigens in een aantal plaatsjes ook

Vrij v/d 'baas'!

dickwvf | 18-05-23 | 09:50

He Feynman, ik mis je in de opsomming. Jij ook wezen dauwtrappen?

VP732 | 18-05-23 | 10:00

Gelukkig dat ´bijna´.

ChalinaRosa | 18-05-23 | 10:28
▼ 1 antwoord verborgen

Goeie, Hemelvaart, morgen.

Begrijp de achterliggende gedachte, we zijn immers en helaas een nogal seculier land geworden. Waarom dan nog de Chr. Feestdagen vieren?
Maar we hebben structureeel veeeeel minder feestdagen dan bijvoorbeeld de Katholieke landen.
Dus wat wil je... het zo houden (er nog 1, 2 of 3 niet Chr. gerelateerden bij bedenken) OF alles op de schop. De Feestdagen opnieuw benoemen.
Als de Chr. feestdagen allen op een werkdag vallen, gaat het over 8 dagen per jaar.

Denk je echt dat bijv het MKB, het MGrootB en de Overheid zomaar akkoord gaat met ook maar 1 extra vrije dag?

dickwvf | 18-05-23 | 09:42 | 2

We hebben keti koti gekregen.

BrutusBosch | 18-05-23 | 09:50

Het zijn helemaal geen Christelijke feestdagen.

Kaas de Vies | 18-05-23 | 09:50

Gezegende? Het is Zalige!

dathoujetoch | 18-05-23 | 09:42

Ik kan nog wel wat zaken opnoemen die niet meer van deze tijd zijn.

laurentius | 18-05-23 | 09:42

Jezus op een woke wolk. ik zie het helemaal voor me.

W_F | 18-05-23 | 09:39 | 1

Wat is er feitelijk mis met woke eigenlijk?
En waarom staat die W in WNL en in De Krant Voor Wakker NL?

dickwvf | 18-05-23 | 09:44

Uitslag peiling 86% tegen 14% voor. Vrije Hemelvaatsdag wordt dus afgeschaft.

pa_niek | 18-05-23 | 09:37 | 2

Een wat cynische maar mogelijk juiste constatering.

Ichneumonidae | 18-05-23 | 09:40

99% tegen belastingen en dus..

dathoujetoch | 18-05-23 | 09:43

Niks bijzonders, we krijgen allemaal een hemelvaartsdag. En na het gehemel worden we weer ergens op een planeet geboren in andere verpakking.

flinkescheet | 18-05-23 | 09:36 | 1

Nou ja, als je na de begrafenis nog even een paar weken mag/kan rondlopen dan is het wel bijzonder.

Trouwens, als het je lukt na crematie...

nikolaos | 18-05-23 | 10:03

Helemaal eens. Hemelvaartsdag is van ons.
Straks weer actiegroep 'Kick out Hemelvaartsdag'.
Dat ze mogen branden in de hel.

Ichneumonidae | 18-05-23 | 09:33

Onzin! Hemelvaartsdag moet een vrije dag blijven om de kater van Hemelvaartsnacht uit te slapen.
Als nachtdier vind ik dat trouwens wel een onzorgwekkend fenomeen dat je achter ieder feest -nacht kunt zetten. Die trend is ingezet tijdens koninginnenacht die stilzwijgend is doorgezet naar koningsnacht.

En zoals je achter ieder woord 'vluchteling' of 'transitie' kunt zetten kan zoiets ook in je voordeel werken.
Ik kijk nu al uit naar Pinksternacht.

keestelpro | 18-05-23 | 09:33 | 8

@keestelpro | 18-05-23 | 09:45: Als beelddenker zie ik het, alsof er vóór de film zo'n bumpertje wordt afgespeeld: 'Deze Crisis Wordt U Aangeboden Door Rutte!
Samen Pijn, Da's Pas Fijn!
Rutte! Voor Al Uw Ellende!'

EEnzame SchizofrEEN | 18-05-23 | 09:54

Zeker, want dan is het Jazz in Duketown!

Sinterbikske | 18-05-23 | 10:26
▼ 5 antwoorden verborgen

Hemelvaart, dat kan toch helemaal niet meer want de nieuwe Nederlanders hebben daar helemaal niets mee…

eerstneukendanpraten | 18-05-23 | 09:32 | 2

Kan die lintjesnegert niet roepen dat Hemelvaart superrassies is? Dan wordt het vandaag nog afgeschaft.

HankHill | 18-05-23 | 10:07

ze willen wel graag naar de hemel maar niet al te vroeg. Dat Jezus terug kwam enzo dat trekken ze dan niet zo erg.

AntiZanicz | 18-05-23 | 15:18

Zulke peilingen zijn helaas wel van deze tijd…. Weg met ons!

josseposse | 18-05-23 | 09:32 | 1

het gaat eigenlijk alleen om de naamgeving. men wil liever bankholidays zoals in VK. In DE hebben ze ook nog lekker veel heilige dagen.

AntiZanicz | 18-05-23 | 15:17

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl