Volkskrant: @StasJenV is een mensensmokkelaar
Hoe meer gesmokkelde mensen hoe beter
Duurde even, jaartje of 12. Maar bij de hoofdredactioneel-abteilung van de Volkskrant zijn ze er nu ook achter dat een asielstop danwel "uit de EU stappen" en/of het vluchtelingenverdrag intrekken de enige manier is om sterker uit de asielcrisis te komen. Het totaalzieke VVD66-systeem dat de Mauro's, Mehmets en Mohammeds de Middellandse Zee injaagt, in de hoop op gezinshereniging ooit in een AZC naar keuze heeft als vervelend bij-effect dat de stranden van Noord-Afrika bezaaid liggen met lijken van verzopen verrijkers. En diegenen die het wel redden vervelen zich hier in die tijdelijke AZC-megastallen dusdanig de tiefus dat ze vanzelf vervelend worden, gaan tuinpissen, MKB Ter Apel leegroven in een stad als Leeuwarden. Allermooiste aan bovenstaande Volkskrant-kop is het woord noopt. Alsof die immigranten er ook niks aan kunnen doen. Ze moeten wel, van Rutte, Bente, Dilan, Brekelboy en Hese Eric. Wat Nederland noopt is een totaalontmanteling van IND en COA, een hoogblond Deens model dat met de vuist op tafel slaat, en een einde maakt aan langjarige contracten met Miele-boeren, containerwoningen- en linnenpakketten-verstrekkers en de gewillige beulen van de media die grasslapers komen fotograferen.
Update: Afgelopen week weer +800 naar Nederland genoopt
Repo Nieuwsuur over VVD Tunesië
Social
Reaguursels
InloggenZachte heelmeesters etc. Door het zogenaamde barmhartige asielbeleid sterven er velen een verschrikkelijke dood. Ook bv in de woestijnen die mensen oversteken (of dat proberen) of dat ze uitgegebuit of opgesloten worden in Libie. D66, GU en de VDD houden deze situatie in stand. Andere linkse partijen ondersteunen dit beleid..
Links keuvelend vanuit de luie stoel in een links cafe in Amsterdam zie je ze al zitten met roos op de afgedragen colbertjes, terend op 1 kopje koffie. Ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet maar ze willen elke klaploper naar Nederland hebben omdat het zo barmhartig staat. Flikker toch op met je valse medemenselijkheid.. Linkse lieden delen graag met anderen maar alleen met diegenen die meer hebben dan zij. En iedereen met een afwijkende mening belachelijk maken.
Het gaat nog jaren duren en zeker één volledige generatie politici voor dit tij keert. Er wordt nu immers te veel verdiend door degenen die hier invloed op uitoefenen. Is het niet direct en in baar geld, dan wel via-via, in diensten en giften. In een model zou je dat een 'kantelpunt' noemen, geloof ik. Of zoals in 'De Bovenbazen', de kritieke massa die wordt overschreden.
Mooi vak dat Intensieve Menschhouderij, geen stikstof uitstoot als ze in rubber bootjes de oversteek maken. Daarna ophokken in de AZC's. En maar geld verdienen aan die arme drommels door de asielindustrie.
Links is de weg kwijt ,maar ziet langzaam het licht...
Joop,wat doet u nu?
Minister Kaag hielp Spanje bij verminderen EU-lasten, Nederlanders betalen de prijs
Recente kiezers peilingen wijzen uit dat D66 inmiddels gedecimeerd is en toch kan een D66 minister de financiële belangen van Nederland als netto betaler zo ernstig verkwanselen.
De vraag rijst of Kaag deze lobby bewust heeft gedaan om alvast in een goed blaadje bij EU-lidstaten te komen om een toekomstig EU-baantje kansrijker te maken. Eigenbelang als baantjesjager ten koste van het goed opkomen voor de EU belangen van Nederland als grote netto betaler.
www.bnnvara.nl/joop/artikelen/ministe...
Was er werkelijk ooit een ander uitgangspunt voor Kaag dan carriere?
Ondertussen is Zweden de opsluitfaciliteiten voor uitgeprocedeerden aan het uitbreiden.
Ondertussen in NL
"Is nogal voor de hand liggend:
Als je #asielzoekers meer voordeel van de twijfel geeft, wordt je als land aantrekkelijker en krijg je als
@IND_NL
niet minder werk, maar meer werk.
Ongelooflijk dat ze deze eenvoudige denkstap niet konden of wilden maken."
twitter.com/demo_demo_nl/status/16530...
Asielzoekers vliegen terug naar Soedan ,maar moeten weer door defensie worden gerepatrieerd...
twitter.com/moeva18/status/1652914987...
twitter.com/moeva18/status/1652950974...
Terwijl het enige dat je hoefde te doen het Nederlanderschap in te trekken. Ze waren thuis. Laat ze daar.
Is een heel oud, allang bekend fenomeen: zodra die klaplopers een Nederlands paspoort hebben gescoord, gaan ze allemaal op 'familiebezoek' in de heimat. Dan is dat 'levensgevaar', waardoor ze 'moesten' vluchten, kennelijk als sneeuw voor de zon verdwenen. Dan kunnen ze met gemak terug naar hun 'eige' land, omdat ze verzekerd zijn van een retourtje naar het gratis geld en de sociale huurwoningen en voorzieningen in Gekke-Henkie-aan-de-Noordzee-land.
Je zag het ca 20 jaar geleden met al die Somaliërs, die 'op vakantie' in 'eige' land en passant even het schaamlipgebeuren van hun dochtertje een 'make over' lieten geven door opoe met een roestig stanleymes, en je zag het in de zomer van 2021 na de val van Kaboel, toen er op dat moment maar liefst 1200 'Nederlanders' in Afghanistan zaten, Nederlanders tussen aanhalingstekens dus.
In Nederland komt al ca 30 jaar geen echte, bonafide asielzoeker - zoals bv Aleksej Navalny - binnen, slechts hordes, stampedes, vloedgolven, tsunami's economische klaplopers.
Maar zoiets mag je niet zeggen in dit policor D66/GL rubberentegelparadijs.
Dacht dat ze vanuit Eindhoven naar Soedan vlogen. Heb me lelijk vergist.
Rutte en Kaag broeden op een generaal (kinder) pardon. Bij de NPO werd gisteren Angolese Mauro weer eens van stal gehaald en aan de persgroep/mediahuis krijg je ook steeds meer artikelen die kant op.
Asielsysteem noopt vluchtelingen in bootjes te stappen....
Ach, zie je, het is uiteindelijk dus toch onze fout dat mensen zich illegaal toegang tot Nederland willen verschaffen.
Het goede nieuws is dan dat door aanpassing van het asielsysteem de asielstroom kan stoppen. Die luie sodemieters in Den Haag moeten aan het werk. Hier in de panelen stond al hoe het VN vluchtelingenverdrag moet worden opgezegd, hoeven ze dat al niet meer op te zoeken.
Wat betalen ze voor zo'n reis naar NL, en hoe komen ze aan dat geld?
Maxima's micro kredieten? Zou mij iig niet verbazen dat ze gesubsidieerd worden.
Ik dacht tussen de €5000,- en €10.000,-, hoewel ik van Chinezen die zich illegaal naar de UK laten smokkelen, al bedragen van €15.000,- heb gelezen.
En hoe komen ze aan het geld? Sparen, hè, en je laten sponsoren door de 'extended family', die er vanuit gaan dat zodra zo'n landverhuizer in Duitsland, Zweden, of Nederland zit, er dan maandelijks geldtransfers naar de mensen in de heimat gaan plaatsvinden. In Afrika leggen hele dorpsgemeenschappen botje bij botje om één jonge Odysseus de odyssee naar Noordwest-Europa te laten maken. En ook die verwachten dan op termijn maandelijkse geldtransfers.
@Dr_Johnson | 01-05-23 | 16:46: juist en het probleem is net effe anders dan jij schetst. Die eene hier waar jij het over hebt zijn er inmiddels meerdere uit dezelfde familie of hetzelfde dorp. En het duurde lang voordat de 2e genoeg geld had. Maar bij de 3e werd die tijd al gehalveerd. En hoe meer er hier zijn hoe harder dat vliegwiel gaat draaien.
Kortom,
GL, PVDA, VVD, CDA, CU, D66, Denk, Bij1 en andere partijen die voorstander zijn van immigratie en ieder persoon die vind dat de overheid deze mensen moeten opvangen. Die hebben bloed aan hun handen en zijn medeverantwoordelijk voor Genocide.
Voor die mensen die graag meer mensen willen ophalen, graag op deze link klikken. www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Het gaat hun om het geld en niet om de levens.
Humaan alternatief: BN'ers die een of andere petitie tekenen en daarna bij een kansloos NPO kletsprogramma voor 2000 euro/uur gaan zweren een vluchteling in huis te zullen nemen en het na 1 maand vervolgens weer over de schutting gooien.
klimaat en migratie. De europese unie Frans Timmermans PvdA en coalitie D66 hebben als speerpunt klimaat . Door overbevolking in afrika en India en migratie aan te pakken daalt uiteindelijk de zeespiegel , CO2 en NOx. Win-win , nu is het dweilen met de open kraan
Als de zeespiegel daalt kunnen ze straks gewoon overlopen. Dat moeten we met z'n allen ook weer niet willen.
Verdrag betreffende de status van vluchtelingen, Genève, 28-07-1951
Artikel 44 geeft regels voor opzeggen:
„ Artikel 44. Opzegging
3
1 Elke Verdragsluitende Partij mag dit Verdrag te allen tijde opzeggen door middel van een tot de Secretaris-Generaal van de Verenigde Naties gerichte kennisgeving.
2 De opzegging zal voor de betrokken Staat van kracht worden één jaar na de datum waarop de kennisgeving door de Secretaris-Generaal van de Verenigde Naties is ontvangen. […] „
wetten.overheid.nl/BWBV0001002/1956-0...
'Beschaafd, medemenselijk, humaan, ruimhartig.' Je hoort de valse Gutmenschen, die geen enkele (over)last hebben van dat 'wat ons zomaar overkomt', grinniken want ze draaien het domme klootjesvolk toch maar mooi een enorme loer.
Amsterdam
"Op 1 september moest de gemeente nog 1032 statushouders plaatsen voor het eind van het jaar.
Stand op 1-1-2022: 276 (achterstand)
Stand op 1-7-2022: 457 (achterstand)
De nieuwe taakstelling voor de gemeente is naar verwachting 1081. Dat betekent dat voor 1 juli 2023 in totaal nog voor 2113 statushouders een plek moet worden gevonden."
www.rtlnieuws.nl/onderzoek/artikel/53...
Omgekeerd evenredig aan het stemgedrag in Amsterdam...
Er staat precies niets in dat hoofdredactionale commentaar van de Volkskrant, behalve dan dat veranderingen in het beleid Europees geregeld moeten worden, en dat degenen die nu komen humaan opgevangen moeten worden, liefst nog zonder dat ze eerst van zo'n gevaarlijk bootje gebruik hebben gemaakt. Het gaat nog verder dan wat Van der Burg zegt.
Er rest maar één antwoord: 'De berichtgeving in onze landelijke media noopt ons naar Ongehoord te kijken en de hele MSM is dringend toe aan een onafhankelijk alternatief.'
Ook bekend als de (om)Volk(ing)skrant
Wat me van de uitzending gisteren onder meer is bijgebleven is de uitspraak van de jonge visser: hij werd telkens onpasselijk van de stank van de lijken in zijn net en twijfelde of hij het stoffelijk overschot in zee moest laten of toch aan land brengen en ordelijk begraven. Omdat het per slot van rekening het een Arabier of moslimbroeder kan zijn, kiest hij voor het laatste.
En daarmee raakt hij een terecht punt. Over de hele wereld gaan mensen ellendig dood, het gaat van de grote hoop. Moet je dat erg vinden?
Ja, zegt Saskia Dekkers impliciet en wijst beschuldigend naar "mensensmokkelaars" (waarvan de indruk gewekt wordt dat er twee categoriën zijn, goeden en slechten) en het falen van een corrupte overheid in Tunesië en de EU.
Nee, zegt de visser (impliciet). Waarom zou je alles laten varen voor volstrekte vreemden die de pech hebben het leven te laten, niet door een ongeluk of anderszins buiten schuld maar door weloverwogen een onverantwoordelijk gevaarlijke tocht te maken door te gokken op een pot met goud in de EU.
Het is de hypocratie van de machthebbers.
Raken in paniek van 200 lijken in de middellandse zee. Terwijl we al 14 maanden in een oorlog zitten waar ca 10000 soldaten pm sneuvelen onder de meest vreselijke omstandigheden. En dat doet onze machthebbers dan weer niets want het heeft een doel. Welk doel vraag ik me dan af. Buiten het vreselijke aantal doden moet ik steeds denken aan die Oekrainse militair van een paar weken terug die helemaal brak toen hem gevraagd werd wat hij tijdens de oorlog allemaal zag. Niet alleen 100000+ doden maar nog veel meer verliezers met een trauma dat ze nooit meer kwijt raken. Aan beide zijden. Dat je mensen dat aandoet rn maar aan blijft doen is misdadig.
Die visser heeft helemaak gelijk. Wij moeten ons niet (emotioneel) laten chanteren door lieden met een kortzichtige blik en op zoek naar het gratis Europese geld. Ze zijn niet zielig, maar oerstom. Gewoon voor hun eigen keuzes op laten draaien ook al is dat een ellendig einde in de middellandse zee. Natuurlijk moet er wel zo snel mogelijk werk gemaakt worden om de Europese smokkelbendes als "Seawatch" zsm te ontmantelen en zeer zware celstraffen op te leggen aan de deelnemers van die boten.
Geenstijl, mogen wij nu wel of niet het woord dobberneger gebruiken? Ik vraag het, omdat het mij vorige keer een ban opleverde. Ik vroeg mij dus af of jullie het alleenrecht hebben op dat woord? Ik wil namelijk niet risico lopen hier.
Dat is een term die door GeenStijl zelf gemunt is toch?!
@JJMS | 01-05-23 | 14:32: ik meen zelfs door de onvolprezen Annabel Nanninga.
@Sieg Hein | 01-05-23 | 16:14:
Klopt. Ik weet dat omdat die totale lul van een Peter Breedveld al 10 jaar lang zo ongeveer om het andere stukje op zijn sneue haatsite-tje meldt dat Nanninga dat woord gemunt heeft. Alsmede dat Nanninga ook ooit een harde grap over 'die mooie ovens van Hitler' heeft gemaakt. Ligt die lul ook al 10 jaar wakker van.
In het verlengde van dit artikel: "Bij ongeregeldheden rondom wereldkampioenschap voetbalwedstrijden van het Marokkaanse elftal werden vorig jaar vernielingen aangericht en werd er met stenen en Molotovcocktails gegooid. Na de wedstrijd tegen België raakte een persoon ernstig gewond toen een steen hem op het hoofd trof. De politie heeft beeldmateriaal waarop verdachten zichtbaar zijn. We tonen die beelden nu niet herkenbaar en vragen betrokkenen zich te melden. Doen zij dit niet, dan zullen de beelden herkenbaar getoond worden."
Bijna een half jaar na datum publiceert de politie eindelijk de beelden van de relschoppers op het Mercatorplein. Ik gok ook veel Mohammedjes en Mehmetjes.
Kamervragen! Nu!!
Standaard alles afwijzen, geen enkele faciliteit bieden dan zijn ze zo weer weg....
Is zielig hoor!
Zomaar een ingeving: Ome Bis voelt een veerdienst aankomen. Een gewone, reguliere veerdienst, met afvaarten ieder uur vanaf Tanger naar Tarifa. Het liefst met snelle catamaran-boten. En in Tarifa is dan geen enkele controle. Daar staan de luxe touringcars te wachten die de veerbootpassagiers binnen een dag of twee naar bestemmingen in Noord-West Europa rijden. Gratis.
-
En voor wie misschien denkt dat dat allemaal zo'n vaart niet zal lopen:
think again.
-
Mene, mene tekel.
"Keihard aanpakken," zo was toch je ingestudeerde vrijblijvende prietpraat, Jusselgus?
Inderdaad, J. en V. faciliteert willens en wetens asielfraude met de door haar gehanteerde beoordelingsmethodiek. Minstens 500 geluksfraudeurs laten we wekelijks ongeoorloofd toe. En ook bij het overige deel is nog wat extra controle nodig.
wetten.overheid.nl/BWBV0001002/1956-0...
En dat terwijl Nederland het verdrag volgens artikel 44 gewoon kan opzeggen
Vorige keer dat ik hier wat over schreef kwam dat me op een ban van Joris van een paar weken te staan. Maar ik probeer het nog een keer in voorzichtige bewoordingen. Ons asielsysteem en de nog steeds relatief grote kans voor een asieleiser daar in te scoren, trekt honderdduizenden gelukzoekers aan. Daarvan sterven er onderweg duizenden. Een keiharde aanpak jaren terug had het idee dat je kans op hebt op levenslang gratis huis en uitkering in een vroeg stadium de kop in kunnen drukken en had zo uiteindelijk levens gered. #zachteheelmeesters
Dat stond Norman Bates zijn persoonlijke carrière in de weg. Dan had hij de toorn van z'n Duitse moeke over zich heen gekregen.
Honderdduizenden is honderden miljoenen die het ook willen. Zolang de verblijfsvergunningen als zoete broodjes worden weggegeven zullen steeds meer 3e wereldpaupers het proberen. Hadden we al die Syriers die hier niets te zoeken hebben vanaf het begin geweerd, dan zouden ze nu niet komen. Maar ze komen nog steeds.
@Grachus | 01-05-23 | 15:11: precies als je een lek in de dijk niet repareert groeit het vanzelf uit tot een stortvloed en dan valt er niet veel meer te repareren
Nou, even uitrekenen, hoeveel zuur betaalde uitstootreductie wordt hierdoor meteen weer teniet gedaan?
Proglinkse vrienden?
Sowieso lastig om goede cijfers over immigratie te vinden, zelfs de basisgegevens. In de rapportages is het een mix van weekcijfers, maandcijfers, jaarcijfers, cijfers over de afgelopen 12 maanden, uitsplitsing naar vaak onduidelijke categorieën... het lijkt haast wel of ze het moeilijk willen maken om een goed beeld van de migratiestromen te krijgen.
Ik zou graag zo'n stroomdiagram zien met van die dikke en dunne pijlen die inzichtelijk maken hoeveel migranten waar heen gaan:
- De instroom
- Hoeveel worden afgewezen of krijgen een status?
- Hoeveel van hen vertrekken weer, of worden uitgezet?
- Hoeveel verdwijnen in de illegaliteit?
- Hoeveel stromen door naar betaald werk dan wel langdurige bijstand?
Enz.
@Muxje | 01-05-23 | 14:00: De afgelopen weken verscheen er een bericht dat 85% van de aanvragers een verblijfsvergunning kregen, wat het hoogste percentage is in Europa.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
Iets langer geleden verscheen het bericht dat meer dan de helft na jaren geen betaald werk heeft.
Het eerste wat aangepakt moet worden zijn die minderjarigen die vooruit gestuurd worden. Als die mogen blijven komt er een hele familie achteraan.
Er worden elk jaar meer minderjarigen vooruitgestuurd, en niemand die er wat aan doet.
@Muxje | 01-05-23 | 14:00: het zijn er sowieso 99% teveel dus al die diagrammen zijn niet zo interessant. Gewoon stoppen met het toegang verlenen aan lieden uit gebieden buiten Europa.
KerMcijfers...
Het staat er echt. Kermcijfers Asiel en Migratie, februari 2023. www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asie...
Dat is wat ie ervan gaat doen als je die cijfers bekijkt.
Mijn vriendin denkt erover terug te gaan naar Uganda, en vraagt mij erover te denken mee te gaan. Doe ik. Mooi land. Jammer dat het op de evenaar ligt en dus hele jaar door rond de 35C, wat niet echt mijn temperatuur is. Ook de regering aldaar is een beetje eng. Maar ik zal er over nadenken.
Ik weet niet of het sarcastisch is of niet maar ondertussen is een uitwijkplek in een ander land een eerste levensbehoefte geworden. Al is het maar tijdelijk om te overwinteren want hier wordt het en onbetaalbaar en onleefbaar...
Oppassen dat je geen homeau oploopt, dan zijn ze niet zo aardig.
@Graaisnaaiert | 01-05-23 | 13:26: Je moet een KKK'er (kennis, kunde, kapitaal) zijn om die mogelijkheid te hebben. Ik heb, na pensionering, gelukkig die uitwijk mogelijkheid, maar de meeste mensen niet. Die blijven opgescheept zitten met 3e wereldpaupers met bedenkelijke mentaliteit
Zucht. Weer dat ongeïnformeerde verwijzen naar het Deense model. Denemarken is zo slim geweest om bij ratificatie van het verdrag van Maastricht een uitzondering te bedingen. Gaan wij dus nooit krijgen, tenzij Nexit.
Verdragen zijn ooit door mensen bedacht en kunnen dus ook door mensen herzien worden. Het ontbreekt alleen aan politieke wilskracht. Weet je wel, de "wetgevende macht". Nou, maak er eens een mooi wetje voor dan, regel die shit.
Tenzij schijt hebben aan. Als de Visegrad landen daarmee wegkomen, dan wij als grootste netto betaler per hoofd van de bevolking zeker.
Ach, het verdrag van Dublin is ook een wassen neus gebleken.Waar een wil is, is een weg.
Ja, die opt-out mbt regels over migratie (en het behoud van de Deense Kroon). Toch kun je verdragen in principe opzeggen. Of ze negeren. Toen Wit-Rusland die vluchtelingen uit het MO via Polen de EU instuurde werden ze door de Poolse politie gewoon teruggebracht, ook al was dat tegen het verdrag.
@Kowalski11 | 01-05-23 | 13:24: verdragen kunnen worden opgezegd en in dit geval moet worden opgezegd
@Mbovenka | 01-05-23 | 13:20:
Alleen ontbreekt hier de politieke wil, in weerwil van hoe de meerderheid van de bevolking erover denkt.
@Sieg Hein | 01-05-23 | 13:30: Ja zeker weten.
@Timide_Aso | 01-05-23 | 13:10: Dan eerst D66 verwijderen uit het kabinet.
wetten.overheid.nl/BWBV0001002/1956-0...
Artikel 44 VN Vluchtelingenverdrag
Zucht. Weer dat ongeinformeerde beweren dat EU regels het Deense model verbieden. Waar staat dat dan? Nergens.
Maak een pamflet in de 52 Afrikaanse en Arabische dialecten en schrijf dat Holland vol is en dat we BESLIST geen vluchtelingen meer opnemen...
Hoe moeilijk kan het zijn.
Ja, want super eenvoudig te realiseren dat iedereen dat leest, ook de analfabeten.
@Tapu | 01-05-23 | 13:01: Lol , gewoon in de playlist van de lokale Azaan laten opnemen. Die toetert (tutert) het wel rond!
@Tapu | 01-05-23 | 13:01: Heel veel analfabeten komen uit Afghanistan en Syrie las ik in een Duitse krant.
Nee hoor er komen allemaal apothekers, artsen en andere hoogopgeleiden hier naar toe
Gauw nog wat boeren wegjagen. Dan passen er weer stikstof vervuilers bij.
Ze worden gehaald met boten waarop de stuurman op bakboord staat te aansturen.
Ach ja, een "structurele oplossing" waar wel humane opvang en eerlijke verdeling over de EU in staat, maar geen woord gerept wordt over kosten, grenzen aan de opvang, of een effectief EU-breed beleid voor uitzetting van uitgeprocedeerden. En beleid voor hen die om wat voor reden dan ook niet uitgezet kunnen worden. Het maakt niet uit of je acceptatiegraad nu 5% of 95% is als de afgewezenen hier gewoon kunnen blijven hangen.
Het enige humane voor de mensen hier, de asieleisers zelf en de mensen die ze achterlaten is een compleet algeheel opnamestop in de gehele westerse wereld.
Heb het al eens eerder gelinkt maar in onderstaande 6 minuten wordt mijn standpunt perfect beargumenteerd / uitgelegd:
population.org.au/video/immigration-w...
Inderdaad. Je zal ze in hun eigen land moeten steunen.
@vlotterik | 01-05-23 | 13:50: Dat moet je juist niet doen! Dan leren ze nooit hun eigen maatschappij op te bouwen.
Wat een wereld. Allerlei plannen om naar allerlei bijna onleefbare planeten af te reizen maar een continent als Afrika leefbaar maken is een brug te ver.
Kun je dan even schetsen hoe Afrika precies 'leefbaar' gemaakt moet worden?
@Dr_Johnson | 01-05-23 | 13:03: Leefbaar Afrika, nieuwe politieke partij
@Dr_Johnson | 01-05-23 | 13:03: Wagner en China gaan het nu toch proberen?
Naïef om te denken dat je van buitenaf het in Afrika kan regelen. Zoiets heette vroeger kolonisatie en was inderdaad veel beter voor Afrika. Alleen wilden ze het zelf doen want ze wisten het zelf veel beter en de bevolking zou van een hel in een hemel veranderen omdat ze door blanken onderdrukt werden. Ze hebben nu dus alles waarvoor ze gestreden hebben. Dus wat is het probleem? Natuurlijk hoort daarbij een normaal immigratie verzoek bij. Wat betekent dat alleen mensen uit Afrika hier tijdelijk mogen verblijven mits ze een werkcontract hebben en gelijk aan de slag kunnen. Is het werk voltooit dan weer terug naar huis. Zo simpel hoort het te gaan. En zo moet het ook gaan. Vluchtelingen moeten in de omringende landen opgevangen worden. In Afrika dus. Zo logisch en makkelijk te regelen. Als de wil er is.
@nobodiesunmighty | 01-05-23 | 13:54: de Wagner group, met wapens Afrika leefbaar maken?
Vanochtend in WNL: "VVD-Kamerlid Ruben Brekelmans wil dat Nederland minder aantrekkelijk wordt voor asielzoekers" ....... het lukt de VVD wel om Nederland minder aantrekkelijker te maken voor de Nederlander , daar zijn ze al goed in geslaagd.
Geen woorden, maar daden !
Of, wordt nog verder weggestemd.
Ik zag een stukje maar heb het uitgezet. Die man praat maar zegt zo bitter weinig.
Vluchtelingen? Men bedoelt zeker de elite die de reis naar het continent van melk en honing kunnen betalen?
Waar zijn toch die welkom, welkom zangers gebleven. En al die vrijwilligsters die gratis in het AZC ieder dag acht uur aan het werk waren? Ik zie alleen maar betaalde krachten die dan nog klagen ook, ondanks dat ze 6000 euro per maand verdienen, iemand zin in?
www.coa.nl/nl/vacature/vastgoedregiss...
www.google.de/search?q=vrijwilligers+...
EUxit nu.
"Asielsysteem noopt vluchtelingen in bootjes te stappen''.
Er is niemand, he-le-maal niemand die zegt dat 'vluchtelingen' in bootjes moeten stappen om naar de EU te dobberen. Dat doen ze allemaal uit eigen beweging, en niet omdat ze voor hun leven moeten vluchten, nee, dat doen ze uitsluitend op zoek naar een beter leven. Lieden in 'conflictgebieden' kunnen naar een buurland gaan, en dan zijn ze uit de bommen en kogelregens. Zoals op dit moment in Soedan, waar twee zg 'krijgsheren' elkaar bevechten:
"Volgens de Verenigde Naties zijn bovendien vijftigduizend Soedanezen gevlucht naar de buurlanden Tsjaad, Egypte, Zuid-Soedan en de Centraal-Afrikaanse Republiek.''
In die buurlanden zijn ze 'veilig', tot de krijgsheren een compromis hebben bereikt of er eentje 'de macht heeft gegrepen', het geweld stopt, en ze kunnen terugkeren. Er is geen enkele reden om door te vluchten naar de EU, en al helemaal niet naar Nederland.
De enige oplossing voor dit falende asielsysteem is: tegenhouden, met hekken op de landsbuitengrenzen en pushback-beleid op de Middellandse Zee. Doe je dat niet, dan zullen de aantallen landverhuizers de pan uitrijzen, als ze dat op dit moment niet allang doen.
Alle 'oplossingen' die ik van de Gutmenschen lees, zijn totaal niet realistisch. Dit is een greep uit wat ik ze al jaren regelmatig hoor verkondigen:
1) Zorg voor veilige vluchtroutes, zodat ze niet van die gevaarlijke tochten hoeven te ondernemen om in de EU te komen.
Nooit wordt er bij gezegd hoe die 'veilige vluchtroutes' in de praktijk dan moeten worden gerealiseerd. Zelf denk ik dat ze bedoelen dat de visumplicht voor alle EU landen moet worden afgeschaft, zodat iedereen 'gewoon' een ticket kan kopen - voor weinag - voor een enkeltje per vliegtuig naar het land van hun keuze. Nu komen ze het vliegtuig niet in zonder visum, en die visa worden uiteraard niet verstrekt, omdat men weet dat die lui niet meer teruggaan maar hier asiel gaan aanvragen. Maar mocht dit inderdaad werkelijkheid worden, dan zullen de luchtvaartmaatschappijen zich kleurenblind gaan verdienen en kun je iedere dag wel honderden vluchten op Schiphol uit de derdewereld verwachten met 'vluchtelingen'.
2) Zorg dat de mensen het dáár net zo goed krijgen als wij hier, dan vervalt de reden om hiernaartoe te willen verhuizen.
Maar daar wordt nooit bij verteld hoeveel miljard daar dan wel niet voor nodig is, en over hoeveel tijd het zover zal zijn. Bovendien, is er de laatste ca 60 jaar niet veel geld in de vorm van ontwikkelingshulp die kant opgegaan? En heeft dat veel geholpen? En kennelijk moeten we, tot ze het daar net zo goed hebben als wij hier, maar lijdzaam en gedwee de tsunami's landverhuizers over ons laten komen?
3) Opvang, asielaanvraag, en beoordeling buiten de EU.
Daar pleit Remco Meijer in zijn VK column ook weer min of meer voor:
"een structurele oplossing moet in EU-verband tot stand komen. Met humane opvang langs de randen van Europa, zodat levensgevaarlijke overtochten in bootjes niet langer noodzakelijk zijn. Met solidaire herverdeling van wie asiel krijgt over alle EU-lidstaten.''
Ja, maar bepaalde landen - de Visegrad landen - weigeren categorisch om asielzoekers op te nemen (en asielzoekers willen daar zelf ook totaal niet naartoe), en de grote vraag is natuurlijk ook: wie krijgt er dan asiel? Mij lijkt het dat niet iedereen die dan in selectiecentra ''langs de randen van Europa'' asiel aanvraagt, dat ook krijgt. Ik vermoed zelfs dat de overgrote meerderheid zal worden afgewezen. Zullen die afgewezenen dan denken: ''O jee, wat een pech, dan ga ik maar weer terug naar huis'', of zullen die denken: "Sterf maar, dan zorg ik wel dat ik op eigen houtje - bv met een dobberbootje - binnen kom""? Ik vermoed dat laatste, en dan zit je toch weer met lieden die op de Middellandse Zee verdrinken, en zit je toch weer met het dilemma: moeten we die lieden terugduwen? Maar ja, dat willen we niet, en al die NGO 'reddingsboten' gaan ze dan toch weer opvissen en er mee leuren bij Italië, Spanje, etc.
Ik zeg, first things first: éérst zorgen dat het voor de landverhuizers onmogelijk wordt zichzelf hier uit te nodigen, en als de buitengrenzen eindelijk echt bewaakt worden en dichtgetimmerd zijn, kun je daarna eens kijken wie je hier toelaat en in welke aantallen.
Maar dan eerst nog even alle illegalen het land uit.
Sigrid Kaag over migratie: ‘Hekken horen niet bij een beschaafd land’
www.ad.nl/politiek/sigrid-kaag-over-m...
Tja en zij is de werkelijke baas in dit kabinet zoals we allemaal weten dus gaat niet gebeuren.
@Wattman | 01-05-23 | 13:05: Hekken zijn *noodzakelijk* om een beschaafd land beschaafd te houden in een onbeschaafde wereld.
Die onbeschaafde wereld zal zich trouwens vooral van binnenuit moeten beschaven, we hebben tot nu toe gezien dat het aanjagen van lokale economieen met veel extern geld nauwelijks langdurige effecten heeft (en ook niet alleen positieve), en dat het in het zadel helpen of houden van een stabiel bewind ook niet erg lang effectief is.
Je vergeet nog wat: stop met het subsidiëren van de hulpjes van de mensensmokkelaars, de kluppies als Artsen zonder Grenzen. Zet ze op de lijst van verboden organisaties.
@Muxje | 01-05-23 | 13:20:
Voordat de EU echt in actie schiet zijn we tientallen miljoenen asielzoekers verder, als het al ooit gebeurt.
En Rutte zag dat het goed was..
Het is bewust beleid. Het kabinet wil het helemaal niet oplossen. En als ze een maatregel nemen steekt een of andere niet gekozen D66-rechter er wel een stokje voor. 8 miljard extra voor asielzoekers kan wel maar 25 miljoen per jaar zodat we misschien voldoende tandartsen kunnen opleiden is geen geld voor. En nieuwe medicijnen voor agressieve borstkanker worden ook niet vergoed (Trodelvy).
Ik zie het er nog van komen dat het proces verregaand gemechaniseerd wordt. Iets met skiliftachtige kabelbanen en achtpersoons containers in een binnenkomstfrequentie van zo’n twee bakken per minuut. Dat moet te regelen zijn tussen Libië en Italië.
"Net als hij denkt een pauzeknop te hebben gevonden, steekt de rechter daar een stokje voor."
Wanneer gaan die rechters eens eindelijk de maatschappij ontwrichtende gevolgen meewegen en waarom bepalen rechters hier überhaupt hoe het land bestuurd wordt ?
"Weken wachten voor een afspraak of zelfs helemaal geen tandarts meer kunnen vinden: op steeds meer plekken in Nederland is het inmiddels realiteit door het tandartsentekort. En het probleem neemt de aankomende jaren alleen maar toe."
Yep, idem met het vinden van een huisarts. En u kent inmiddels wel wie er ruim vertegenwoordigd is in de wachtkamer? Juist de dames met dwangtextiel , die voor iedere scheet die dwars voor hun kont zit naar die verfoeide westerse arts rent. Er staat denk ik ook een tsunami aan diabetes 2 te wachten in de nabije toekomst bij die bevolkngsgroep ( zo wie zo bij de eierstokken brigade)!
@Cunucu | 01-05-23 | 12:52:
Even ervan uitgaande dat de tandartszorg in het land van herkomst veel slechter is. Dan is er veel in te halen als ze hier naar de tandarts gaan, extra werk en geen eigen risico voor onze nieuwkomers.
De wachtkamers bij huisartsen zeggen inderdaad alles.
We moeten naar Turkije voor onze tandarts, want daar zijn ze niet veel beter maar wel veel goedkoper. Kleine bijkomstigheid is dat je er niet altijd levend vanaf komt. Maar da's voor een kniesoor.
Kans! Massaal tolken opleiden voor de huisartswachtkamers. Want die arme patiënten kunnen de arts niet verstaan.
Rechters kunnen kijken naar een algemene zorgplicht die de overheid voor haar burgers heeft. Doen ze soms ook in zaken over beleid rond huisvesting, zorg, milieu en klimaat. Het probleem is alleen dat we (als 1 van de weinige landen) internationale verdragen boven onze eigen wetten hebben gesteld. Asieladvocaten kunnen dus altijd naar het vluchtelingenverdrag en de EU-afspraken wijzen als we de instroom bij wet willen beperken.
@Muxje | 01-05-23 | 13:37:
In heel Europa heeft het EVRM en andere verdragen directe werking voor burgers. Lees eens wat over constitutioneel recht
@theo-is-dood | 01-05-23 | 14:55: wel werking maar ondergeschikt aan lands wetten. Muxje heeft helemaal gelijk dat wij een van de weinige landen zijn die ons eigen wetten volkomen laten overrulen door die van de EU.
De kleine groep hoogopgeleiden vertrekken zodra de papieren binnen zijn alsnog naar een ander land. De uitkeringsafhankelijken blijven.
Tel uit je winst .............. voor de uitkeringsafhankelijken is het: J-A-C-K-P-O-T
Sociale huurwoning, toeslagen, medische voorzieningen, evt gezinscoach en nauwelijks verplichtingen als je vrijwel niets meer te bieden heb dan je geloof.
Ons land heeft ook recht op een gezond asiel systeem, en een herziening van de wet uit .. 1950 o.i.d. Talrijke andere wetten worden ieder jaar weer, aangepast.
Dit alles gaat pas echt verminderen, zodra de huidige coalitie is -weggejorist-.
Stem ze weg !
“Illegale migranten” waar “vluchtelingen“ staat. Stop de tijd.
Ik lees de kop van dat volkskrant artikel toch op een andere manier. Ze gaan ze per vliegtuig ophalen. Dat is een humaner systeem dan dat het nu gaat.
Een aandachtspuntje is dat de organisaties die er nu achter zitten, dan werkloos worden. Dat geeft spanningen. Schietpartijen, moordaanslagen, noem maar op.
Vliegen. Maar het klimaat dan?
@P-unit | 01-05-23 | 12:55: Klimaat? Wie z'n klimaat? Welk klimaat?
@hotnot
Zelfde hier. Hoeveelheid is niet het probleem voor VK want dat zien ze als voldongen feit want ow, ow wat zielig die "barre tocht," het moet dus volgens VK humaner, lees gemakkelijker.
Afrika wordt voller en voller en de bevolking is niet in staat een systeem van welvaart en democratie op te zetten in weerwil van miljarden subsidie, hulp in de vorm van voedsel, VN troepen, techniek, kennis, landbouwtechnieken etc.
Steeds weer nieuwe dictators, warlords en geweld.
Dus jonge, fitte mannen kunnen of vechten in een of ander leven, vegeteren in armoede of de allerdapperste komen naar hier.
Wat heb je te verliezen en wat heb je te winnen?
Met achterlating van vrouwen, ouderen en de achterblijvers verpauperen nog meer. Ondertussen wordt de Vluchteling geknuffeld door de een en gehaat door de ander, feit is wel dat we rond 2050 in de EU een miljard vluchtelingen uit Afrika en Azie hebben te verwachten, bovenop de half miljard die we al hebben opgevangen, dat is incluis werkmigranten zoals de Turken en ex kolonialen zoals bv Surinamers.
Wies probleem is dat? Dat ze ondanks / danzkij onze 1000 miljard aan ontwikkelingsgeld geen 'abeiders' worden maar handophouders wachten op de volgende lading hulpgoederen.
Wisten dat praktisch alle hulpgoederen die in Ehthepie worden 'weggeeven' door de internationale hulporganisaties worden gekocht van buitenlandse (India'se bv) boeren de gewoon in Etheopie die spullen verbouwen. Ethopie is zo'n droog/nat land. Aan de ene kant droog aan de andere kant groen. Er is genoeg eten te vebouwen voor iedereeen. Maar maar de drogelandiers willen niet naar de groene gebieden, want *dit* is het land van onze voorvaderen en he fuck it a.s. vrijdag komt er weer een lading hulpgoederen (verbouwt in N. Ethopie, betaald door de internationale geeemnschap) naar het zuiden toe. Dus waarom zouden ze in vredesnaam iets doen? Ja een paar warlards die nog in de gedachtengeest zitten van "we verkopen de rijst, kopen erwapens voo, nemen de groene gebdieden in en dan is alles (inclusoef hulpgoederen die blijven komen) voor ons"
Pak het probleem bij de bron aan. Het zijn vrijwel allemaal (Noord-)Afrikanen en volk uit het Midden-Oosten die naar onze landen komen.
Waarom kunnen ze niet zelf hun eigen land opbouwen? Alhoewel ik wel een vermoeden heb als ik zie wat voor type mensen het zijn.
Bootjes 5 km voor de kust van Libië "redden" en dan de mensen naar Italië brengen.
Waarom niet het bootje terug slepen naar Libië...
Oh wacht....
Gered....
Wat bedoelt men met een 'humaan alternatief' ? In plaats van met een gammel bootje of overvol NGO-schip ze met een luxe cruiseschip ophalen? Of bedoelen ze toch op een humane manier laten verzuipen of terugduwen? Vragen, vragen....
Ophalen. Met dwang. Is die bus van we gaan ze halen al onderweg naar Sudan?
Volgens demografen is Afrika het enige continent dat gezond is, demografisch gezien althans. Niet zo vreemd in 2025 is 45% van de Nederlandse bevolking 55 jaar of ouder. Wie gaat dat betalen? Wij moeten dus gewoon naar Afrika verhuizen.
Het is geen beleid mensen, het overkomt ons.
*verder geen beleid maken doet
Zsm luchtbrug opzetten naar Soedan. Redden wat je redden kan, deo valente.
Nee, dat kan niet. Want een aantal mensen hebben geen paspoort, want die ligt in de gesloten Nederlandse Ambassade (wie bedenkt toch zoiets?) en die moeten van Nederland eerst maar een nieuw paspoort aanvragen in hun door oorlog verscheurde land.
nos.nl/artikel/2473171-sudanezen-vluc...
"Het meest frustrerende was een reactie van BZ op Facebook: dat kwam met het advies om een nieuw paspoort aan te vragen bij de lokale autoriteiten."
Bedenk een geitenpaadje zeg ik dan. Alle Soedanezen hier zsm.
Helemaal niet, laat ze zelf maar zien weg te komen. Het is al decennia een shithole dus ga er niet naartoe en indienje welngaat zoek je het maar uit.
Gelukkig zit Mark Rutte er bovenop! Ook vandaag worden er weer pittige gesprekken gevoerd, waarna men weer keihard aan de slag gaat!
Hij schijnt zelfs te willen gaan versnellen. Iets met grotere buitenboord motoren naar het schijnt.
U vergeet het persoonlijke commitment wat Rutte heeft afgegeven aan het vvd congres, 19 november 2022.. ,om de ongebreidelde immigratie naar Nederland te beteugelen. Nul, nul resultaat tot op heden om dit acute maatschappelijke probleem te tackelen. Onbegrijpelijk dat de vvd Kamerfractie, die heel hard heeft staan blaffen voor de bühne, hem hier mee weg laat komen.
Nou ja rutte krijgt het nu ook benauwd, hij is steeds banger dat ze fiets gejat wordt www.geenstijl.nl/5149397/eerst-kwamen...
Je zou alle mensensmokkelaars, en politici die geen vinger uitsteken op de migratiestroom te stoppen, politici die roepen "wir schaffen das", de linkse elite die vindt dat alle asielzoekers een verrijking zijn voor het land, degene die zijn zakken vult in het verdienmodel asielindustrie, Artsen zonder Grenzen die de ophaaldiensten steunt op de Middellandse Zee etc.... bijna kunnen betichten van medeplichtigheid aan genocide.
Dat zou een goed begin zijn , chapo.
In iederer geval van het kapot maken van dit land en zijn voorzieningen die na de oorlog zijn opgebouwd.
At least 853 migrants died crossing the U.S.-Mexico border in past 12 months — a record high www.cbsnews.com/news/migrant-deaths-c... Dit probleem kennen ze daar ook.
De ecologische footprint van een westerling is vele malen die van een Aziaat of Afrikaan. Als iedereen onze levensstijl overneemt, fakkelen we de planeet letterlijk af. Migratie is niet goed voor het milieu.
Het beste zou er tegen de overbevolking gesproeid worden. Elders.
Ik migreerde richting Afrika. Dat was wel goed voor het milieu.
@AntiZanicz | 01-05-23 | 12:21:
Dat doen we al (chemtrails)
@AntiZanicz | 01-05-23 | 12:21: dat lijkt wel een beetje de gedachte te worden
Ik kan het de asielmigranten echt niet kwalijk nemen dat ze hier hun gratis Miele komen claimen, we nodigen ze zelf uit. Wel vraag ik me echt af hoe die asielomarmers in de politiek de toekomst zien. Grofweg wonen er nu 1 miljard mensen in Afrika, dat zijn er tegen 2050 2 en tegen einde eeuw 4 miljard. Van al die miljarden zal het overgrote deel het behoorlijk kut krijgen, want blauwe bonen zijn daar populairder dan bruine. Hoe lang denken de deugers het vol te houden om in Lampedusa in een kek rokje verleidelijk met een Miele te lokken.
Leuk om de kraan dicht te draaien, als dat gaat lukken.
Benieuwd naar de oplossing voor al het water wat ons al aan de lippen staat.
Het staat al boven de lippen, alleen nog even door de neus ademen.....
Als mijn kraan blijft druppelen, ondanks het feit dat hij dicht zit en heer rubbertje is vervangen installeer ik gewoon een nieuwe kraan.
Maar ik ben dan ook een rare vogel die in oplossingen denkt in plaats van het faciliteren en beprijzen van problemen.
Als je als Ned.regering op 25 april al kunt zeggen dat 77.000 smokkel-migranten deze lente/zomer naar ons (ooit) slimme landje mogen komen... dan zit je in het EU-komplot.... / faciliteer je deze domme, onnodige, ellende waardoor eigen volk (nu omgedraaid... blauw-wit-rood) komende 10 jaar NOOIT meer een huisje kunnen bemachtigen. Jammer dat Wilders belemmerd is in het aantrekken van daadkrachtige, echt, slimme mensen voor dit land. Wilders kreeg een virtuele kogel van dezelfde klojo's, als Pim het echte lood.
Wilders heeft en kan genoeg slimme mensen aantrekken helaas weten de partijen die niets met Nederland en de Nederlanders hebben nog steeds coalities met een meerderheid tevormen.
Ik ben over mijn buitenlanders, islam, klimaat en milieu angst heen. Dat is zo 2022. Ik ben alvast begonnen aan de nieuwe hype "demografie angst".
Demografie angst is zo april 2023.
Als het gezin gewoon elders verblijft dan is het daar veilig en kan degene die hier is gewoon herenigd worden door hem/haar terug te laten gaan. Het is volkomen onduidelijk wat de asielreden kan zijn wanneer de familie gewoon thuis zit.
Voorts moeten er gewoon terugbreng bootreizen opgezet worden. De Karel Doorman en de Rotterdam of de Witt kunnen makkelijk 500-1000 man per keer wegbrengen en ter plekken zetten de mariniers ze gewoon op het strand. Desnoods met een rugzakje met biscuits en Euro 20 voor de thuisreis.
Handje ophouden hier is zo gewoon.
De welkom in mijn land visie is ver over de grens een onvoldongen feit.
Daarom.
Gewoon alle "fast ferry" diensten geen ligplaats bieden in alle havens toch? Of desnoods ze permanenten verankeren. Oud wrak ervoor slepen?
Australische aanpak: een paar keer de bootjes veilig terugslepen. Veel media aandacht geven. In Australie hebben ze geen last meer van die weglopers
Een terugbrengboot ontwikkelen. Een soort vorkhefsysteem op de voorkant. Bootje optillen en sofort terug naar de vertrekplaats brengen.
@AntiZanicz | 01-05-23 | 12:18: dat zou de beste oplossing zijn maar het schijnt dus tegen de regels te zijn
Dobberwoestijnridders hebben ook een leven.
We zijn toch echt wel totaal de weg kwijt hier in dit land
Het lijkt wel tandbederf, gaat nooit meer weg.
Ik heb nog geen idee waar dit op uit zal lopen.
De mensheid in west europa zal een exodus omgekeerd moeten maken, wil men dit overleven.
Wees niet bang. Die exodus gaat echt wel komen. Alleen degene < modaal zullen niet kunnen en die zijn dan ook zeer zwaar de pineut. Voor de andere geldt de regel stel het niet te lang uit, want behoor je tot de laatsten dan kunnen de grenzen elders weleens dicht zijn.
Angry Foreigner: "Migrant families are now moving home to Africa, because multicultural Europe is "too unsafe".
You can't make this up.
There is clearly a conflict between the Immigrant and Immigration as a policy." youtu.be/R1Fp85EvLSs
Geen Nederlandsche tekst om over te schrijven? Zucht.
Jes but waai ar joe Engels aan het spieken?
het zal een boigus bericht zijn. die consequentie van vertrekken trekken de meesten niet.
@Kapitein Sjaak Mus | 01-05-23 | 12:15: I see you speech best well good english for a Netherlander.
@Kapitein Sjaak Mus | 01-05-23 | 12:15: Hier heppie nog een kilo steenkool.
We zitten midden in een volksverhuizing, zoals er in het verleden ook al velen zijn geweest. Dat eindigt altijd in chaos, ellende en het einde van de inboorling. Dan kan je muren optrekken en verdragen stopzetten, maar het is zinloos. Jonge mensen met een leuk diploma of twee rechter handen kunnen zich serieus bezig gaan houden met emigratie uit Europa. Alle seinen staan op rood, en dat is serieus foute boel.
Prima, maar waarheen?
@Kartelmaster2000 | 01-05-23 | 12:16: Suriname. Daar is ruimte, en barst het van de grondstoffen. En Suriname is makkelijk over te nemen, qua machthebben. Alaska of een noordwesterlijke staat in de USA is ook prima. Keuze genoeg, lijkt me.
@Xaphan | 01-05-23 | 12:55: USA zal lang duren om te integreren volgens de formele weg. Daarnaast zijn Amerikanen niet uit te staan. Suriname is een corrupt land, niets aan toe te voegen
Het verschil met vroeger is dat deze vroeger vaak veroorzaakt werden door klimaatverandering (echte klimaatverandering). Daardoor werd landbouw ineens onmogelijk, of vroren mensen gewoon dood.
Deze volksverhuizing wordt vooral veroorzaakt door het gratis geld dat hier door gutmenschen wordt uitgedeeld. Andermans geld, wel te verstaan. (En andermans leefruimte, en enz)
Ik snap sowieso al niet waarom vluchtelingen hier een PERMANENTE verblijfstatus en zelfs het Nederlandse staatsburgerschap krijgen. Als het in het herkomstland weer rustig en veilig is kunnen ze wat mij betreft weer terug. Dan komen er hier weer plaatsen vrij voor vluchtelingen uit andere gebieden. Als iedereen hier maar mag blijven is het op een gegeven ogenblik helemaal VOL, zoals nu al enige tijd het geval is.
In het herkomstland is het in 98% van de gevallen rustig en veilig.
@zwarte-string | 01-05-23 | 12:54: zelfs in Oekraine zijn nog genoeg veilige gebieden.
Nu alleen nog toegeven dat we het Deense plan van JA21 moeten uitvoeren. Humane opvang in partnerlanden.
Zodra een asieleiser zijn teen in het water steekt op de kust van Noord-Afrika duiken er al boten op om hem te "redden" en in Europa aan wal te zetten.
Het blijft onbegrijpelijk voor me dat hoogopgeleide linksemensen
niet durven / kunnen / willen toegeven
dat het zo helemaal fout loopt de instroom naar beneden moet.
Misschien sporen die opleidingen niet.
Hoogopgeleide mensen vaak vaak maar bange mensen.
Volgen slaafs de overheid met oogkleppen op in de hoop zelf buiten schot te blijven.
Er iets van zeggen past niet, heurt niet, is racistisch etc dus hou en ze liever de mond.
@J-van-de-Bontekoe | 01-05-23 | 12:33: Misschien ?
Als @saskiadekkers die mensensmokkelaars al kan vinden......
Waar zijn we toch mee bezig, je kunt die teringlui dus blijkbaar makkelijk aanwijzen, maar nee: doen we niks mee.
Wat wil je ermee doen dan? Als ze hier al veroordeeld worden, is het voor een dagje zakjes rapen want zielig. En daarginds worden ze niet veroordeeld, want ze zorgen ervoor dat de politie wel de andere kant op kijkt.
@Met_baard | 01-05-23 | 12:05:
Op zijn minst tegenwerken. Deze organisaties werken in plaats daarvan samen met de Europese 'mensensmokkelaars', ze weten exact waar de volgende lading met een half litertje peut de zee in wordt gestuurd.
@Kouwe Kees | 01-05-23 | 12:07: Jawel, maar dat tegenwerken dat mag weer niet van Europese regels. Waarom denk je dat die bootjes binnen de Libische en Tunesische territoriale wateren worden opgepikt en in plaats van linea recta terug naar het strand, naar Italië of Spanje worden gevaren?
@Met_baard | 01-05-23 | 12:24: Wie bedenkt nu toch al die verborgen regels om terugsturen te blokkeren? Is het niet een Raad van State dan is het wel weer zo'n muts van één van die deugorganisaties. Moordenaars van ons nageslacht, dat zijn het.
@Met_baard | 01-05-23 | 12:24:
Ja, een groot probleem. Verstandige mensen zouden de Europese regels eens onder de loep moeten nemen, zeker het beleid van vlak buiten de kust oppikken en droppen in Europa.
Het verbaast me dat er voor bepaalde onderwerpen met nieuwe regels wordt gesmeten en voor andere onderwerpen al jaren op de handjes wordt gezeten. Het steekt dat we ons als continent laten gijzelen en aansturen door de meest foute lieden.
We worden volledig uitgelachen en misbruikt en we veranderen er niks aan.
@Graeme Reaper3779 | 01-05-23 | 12:29: Volgens mij dezelfde personen die er flink aan verdienen. Via subsidies en als aandeelhouder van het een of ander. Die maken zelf de regels, of hebben iemand in de zak die dat kan doen.
Het hele verantwoordelijke zooitje in denhaag en Brussel zou al lang opgepakt moeten worden wegens staatsgevaarlijk en ondermijning van de veiligheid van de Europese bevolking.
Enige manier om dit op te lossen is door af en toe wat blonde vrouwen daar heen te sturen. Scheelt ze weer een boottocht
Stuur Kaag.
@NLgaatnaardeklote | 01-05-23 | 12:16: Hij zei "vrouwen"
@Waakvlam | 01-05-23 | 12:27:
Afschrikwekkende maatregel.
@Waakvlam | 01-05-23 | 12:27: Oeps, ok. Stuur Gordon.
Hoho, met Mauro is het wel helemaal goed gekomen he.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Asielzaak_G%C3%BCm%C3%BC%C5%9F
REAGEER OOK