Opgepast! Morgen veel flitsers in heel Europa
Zoekplaatje - WAAR STAAT DE FLITSER? Antwoord na de klik
Geen idee warum maar kennelijk vormt morgen (vrijdag) het hoogtepunt van een of andere flitsmarathon op de Europese wegen. Dan kunnen agenten, Polizisten en flics onder het genot van een welverdiende donut opscheppen wie ze nu weer wat boodschappen uit de tas hebben gehaald. "Volgens de Nederlandse secretaris Henk Jansen van Roadpol is het uitschrijven van bekeuringen niet het doel van de flitsmarathon, maar toch hebben de agenten dat de afgelopen jaren wel met veel succes gedaan." Een beetje zoals vroegtijdig klaarkomen tijdens de seks. Niet per se de bedoeling, maar als het wel gebeurt schud je elkaar de hand en noem je het een daverend succes. Morgen allemaal lekker aan de snelheid houden, mensen. Laat ze niet winnen. Wij zijn met meer! En een gewaarschuwd mens telt voor 102 km/h.
Antwoord
Reaguursels
Inloggen..'Morgen allemaal lekker aan de snelheid houden, mensen'..
Opzichtiger kun je je eigen domheid niet etaleren, dunkt mij. Waarvan akte.
U is flitsagent?
Twee weken geleden bon van 125 euro op de mat. Op een dinsdag om 05.22 uur op de autosnelweg bij Maastricht bij trajectcontroles 113 gereden, waar het kennelijk zo gevaarlijk is dat er
… ook ‘s nachts maar 100 gereden mag worden. Blij dat ik de klimaatkist van Jetten een beetje heb mogen vullen.
Nog even en iemand doodrijden levert minder straf op dan te hard rijden.
Die trajectcontrole bij Maastricht is best kut, staat ook niet heel duidelijk aangegeven. Maar waarom rijdt u te hard, zonder flitsmeister of waze? Die kondigen het beide aan.
De eerste dag sinds meer dan een week waarop het niet regent gaan de heren hier graag op hun geijkte punten staan, actie of geen actie, lekker met de laser in de hand. Dus vanzelf al even op de limieten letten en onder de 10% overschrijding blijven. 110 buiten de bebouwde kom is zelden haalbaar en voorlopig heb ik op de snelweg niets te zoeken.
Staan vaak achter dit bord op de a44 richting Amsterdam.
www.dumpert.nl/item/100054746_8f70a6b...
'Weg met Kaag" XD
Zorg dat je Waze en Flitsmeister open hebt en registreer de locaties van Flitzilla!
Wat een gejank. Rij gewoon niet harder dan de toegestane snelheid en je hoeft je nergens druk om te maken. Te snel rijden? Prima, dan gewoon betalen en nait soezen.
Ich empfehle den Flitsmeister!
Dat kleine apparaatje van ze is een aanrader. Telefoon kan gewoon in de broekzak blijven, en je krijgt nog steeds duidelijke meldingen op het schermpje. Ook in België, Frankrijk enz.
Boetes zijn absurd/veel te hoog voor kleine eenmalige (b.v. 1x per 3 jaar) overtredingen. Straf de echte veelplegers streng, die data heeft het CJIB met 1 muisklik/of automatisch. Een brave hond heeft geen schop nodig.
Regel ook maar eens dat boetes kunnen worden uitgedeeld op basis van dashcambeelden. En dan niet voor elk wissewasje maar voor de echte verkeershufters.
@Muxje | 20-04-23 | 13:38: alle dashcambeelden verplicht inleveren bij de politie. Beter nog: 1 op 1 link met de politie als je de camera aanzet. Op uw belkosten natuurlijk.
ik heb een collega die altijd vanuit de auto een whats'app bericht stuurt als hij een flitser heeft gespot. Het is attent van hem, maar tegelijk dom en gevaarlijk.
www.androidplanet.nl/tips/whatsapp-an... www.e90post.com/forums/showthread.php... www.youtube.com/watch?v=UvDpJAIw6pY
Als ik aan die stiekeme flitsers denk, wil ik altijd weer even dit fimpje zien van Rutger in zijn gouden jaren bij GS (laat hem AUB maar terugkomen naar GS) : www.youtube.com/watch?v=XVv2mje2tCg
Zie ook dit topic: www.geenstijl.nl/5170174/gas/
Rutger is heel veel belastinggeld aan het scheppen bij de NpO.
Panopticon
Alle Menschen werden kriminellen.
Unie is gemaakt van de fijnvermalen diversiteit van opgevreten landen.
omnomnomnomnom
Nu iedereen met samengeknepen billen achter het stuur zit met een nerveuze flitser-voetreflex voor rempedaal, is het dubbel eng geworden.
Straks krijg je nog kettingbotsingen op snelwegen omdat er opeens iemand van schrik op de rem gaat staan omdat hij een flitser ziet of denkt te zien onder een viaduct.
Of misschien is dat al gebeurd.
Dat er gewonden en doden zijn gevallen omdat iemand opeens ging remmen om die reden op nat wegdek of zo.
En flitsfiles, geen idee of dat nog bestaat, maar vroeger op de A1 wel meegemaakt. Stapvoets langs de verkeersagent.
Een mooie plek om te flitsen is als je net van de afrit komt en ze dan achter het viaduct verstopt staan. Dan zie je ze pas in je achteruitkijkspiegel.
En volgens mij zit zo'n agent dan uren lang te mastruberen terwijl de camera automatisch aan het flisten is.
Let op hoe dit wordt gespind ! Die flitspalen "leveren geld op", en "dat is goed voor de staatskas". Bewijst dat het uitschrijven en inkasseren van boetes doel op zich is.
www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/opva...
Mooi toch zo'n vorm van vrijwillige belasting. Het is relatief simpel om daar niet aan bij te dragen, houdt u aan de verkeersregels.
Snelheid is niet zo zeer het probleem. Het zijn de klapmongolen die achterlijke capriolen uithalen zoals inhalen voor een onoverzichtelijke bocht en dergelijke.
lage snelheden ook, een sukkelaar die 70 rijdt op een 80KM weg nodigt zo erg uit tot inhalen dat er veel meer onnodige passeeracties zijn. Met alle gevolgen van dien. Zie het hier op de provinciale weg bijna dagelijks.
@small_town_dad | 20-04-23 | 13:11:
In welke categorie zit u, in die van de onnodige passeeracties ?
@small_town_dad | 20-04-23 | 13:11:
80 rijden op een weg waar je 80 mag is ook niet snel genoeg hoor, voor sommigen. Maak het bijna dagelijks mee, met de meest idiote manoeuvres tot gevolg. En stiekem denk je dan, zo jammer dat er nou net geen overstekende boom aankomt.
@small_town_dad | 20-04-23 | 13:11:
Datzelfde gebeurt als je 80 rijdt op een 80km weg.
In Frankrijk een twee x geflitst met 4 km tussenruimte. Je mag 130 maar ik zat tegen de 140. Was gewoon lekker verdienen voor de Fransen met die duizenden toeristen net iets te snel.
Frankrijk is drama. Je kunt wel 8 keer op een stuk geflitst worden en 8 keer betalen, er is weinig marge dus met 1 km te hard ben je de Sjaak. En sommige steden voeren een klimaat/co2/gezondheids/maximum in. Dan mocht je er altijd 90 en nu ineens 70. Leer alvast wat franse vloekwoorden uit uw hoofd.
@small_town_dad | 20-04-23 | 13:09:
Daarom kun je ook beter vliegen.
Paar jaar terug in Frankrijk, toen was net de snelheid op de B-wegen verlaagd van 90 naar 80, en stonden er werkelijk overal flitsers. Paar maanden later dezelfde route... overal uitgebrande flitsers, geknakte palen... die Fransen pikken dat soort ongein niet. Nu staan er ook nog flitsers langs die route maar die zitten in een soort mini-bunkertjes.
@small_town_dad | 20-04-23 | 13:09: Misschien aan de snelheid houden of is dat echt te simpel voor je.
@deja_view | 20-04-23 | 13:41: Ja, maar het staat slecht aangegeven, ik ben Belgie gewend en ik spreek geen Frans. Ik waarschuw alleen maar, het is mezelf een keer overkomen dus nu let ik inderdaad 10x beter op.
@small_town_dad | 20-04-23 | 13:44: Dus 100 op een NL bord is anders dan 100 op een FR bord!
@deja_view | 20-04-23 | 15:13: yep, getallen zijn anders in Frankrijk... neem nu bijv. 3% en 60%, die zijn ook niet gelijk aan de Nederlandse ;)
Een boete moet leiden tot gedragsverandering, maar het effect van de boetes is niet voor iedereen gelijk.
Boven een zeker inkomen zal een boete van 300 euro echt niet meer worden opgemerkt, zo'n boete kan ze toch niet schelen.
Dus dat verkeersgedrag wordt gewoon afgekocht, het zal er niet door veranderen.
Echter, je rijdt niet alleen op de weg.
Met gevaarlijk verkeersgedrag neem je ook risico met andere mensen die daar helemaal niet om hebben gevraagd.
Dus je wil dat mensen zich een beetje aanpassen aan elkaar.
Dus boetes moeten wel effect hebben.
Dus moet je boetes zo maken dat ze gelijke mate voelbaar zijn, willen ze effect hebben.
Dus je moet ze inkomensafhankelijk maken.
Wat niet gaat werken is mensen een boete geven die ze per ongeluk oplopen zonder doelbewust gek te rijden, of maar van een paar km te snel.
Dat frustreert alleen maar, en dat werkt averechts.
Hou eens op zeg, laten we de werkende mensch NOG meer nadeel geven ten opzichte van de netto ontvangers.
Zo ongeveer iedere belasting in NL m.u.v. de BTW in NL is inkomensafhankelijk, al betalen hogere inkomens als vanzelfsprekend significant meer BTW dan uitvreters.
Een verkeersovertreding inkomensafhankelijk maken tart ieder rechtvaardigheidsgevoel waarbij in gelijke gevallen mensen gelijk behandeld dienen te worden.
U kunt hier een afgunstig epistel afsteken waarbij iedereen die meer heeft dan u belast moet worden tot ze net iets minder dan u hebben maar dat heeft met rechtvaardigheid weinig te maken. Des te meer met uw wereldbeeld.
"Dus je moet ze inkomensafhankelijk maken".
Inderdaad, en in Zwitserland heeft men dat beleid. Dus als je het te vaak te bont maakt mag je 10% van je jaarinkomen aftikken.
@_pacman_ | 20-04-23 | 13:09:
"Een verkeersovertreding inkomensafhankelijk maken tart ieder rechtvaardigheidsgevoel waarbij in gelijke gevallen mensen gelijk behandeld dienen te worden."
Dat is precies het punt.
Mensen worden niet gelijk behandeld, want de boete komt anders aan. Dus de straf ook.
Dus dat wil zeggen dat iemand voor hetzelfde gedrag anders gestraft wordt.
Dus niks gelijke behandeling.
@AdvocatusDiaboli | 20-04-23 | 13:11: wat doe je met iemand die 30.000 verdient en 5.000 aan kosten heeft (woont bij papa en mama bijv) en iemand die 150.000 verdient en 140.000 aan kosten heeft?
@AdvocatusDiaboli | 20-04-23 | 13:11: Maar dat ik voor een 40 urige werkweek 50% IB belasting betaal en de putjesschepper (niets mis mee overigens) maar 37% is wel een gelijke behandeling in uw ogen?
Uw betoog stinkt en u weet het best.
@_pacman_ | 20-04-23 | 13:09:
"tart ieder rechtvaardigheidsgevoel"
Nee, gewoon iets langer (en rustig) over nadenken en dan krijg je vanzelf inzicht in de rechtvaardigheid ervan.
Want hogere inkomens hebben een dikkere huid, die voelen heel weinig van een boete. Dus als je impact wil hebben als handhaver dan maak je de boetes inderdaad inkomensafhankelijk.
Om een voorbeeld te geven: zo ken ik (via via) een Nederlander die bij Unilever werkte en werkelijk altijd schijt had aan Tempolimit und Geschwindigkeitsüberschreitungen, zoals ze dat daar zo mooi zeggen. Totdat hij met een salaris van 2+ ton inderdaad 10% boete kreeg. En dan is 10% ineens wel veel geld én gevoelig.
@LD69 | 20-04-23 | 13:22:
(Deze Nederlander werkte bij Unilever Switzerland in Thayngen en reed dus dagelijks flink te hard).
@LD69 | 20-04-23 | 13:22: Zo zijn er ook mensen die veel te veel patat vreten, bier zuipen en/of sigaretten roken dan goed voor ze is.
Zullen we de zorgkosten voor de iets beter gesitueerden in bovenstaande dan ook maar inkomensafhankelijk maken, zodat hij 'de impact voelt van zijn foute gedrag'?
Gezwets van een dronken aardbei als je het mij vraagt en dat andere landen deze grove schending van het gelijkheidsbeginsel in het strafrecht wel hebben ingevoerd maakt het nog niet een goed idee.
@_pacman_ | 20-04-23 | 13:33:
Een zeer slappe vergelijking. Je ziet zelf toch ook wel dat veelvreters/-zuipers/-rokers vooral zichzelf in de weg zitten ?
Iemand die chronisch veel te hard rijdt is vooral een gevaar voor anderen. Ook voor zichzelf maar bij verkeersongelukken zie je verassend vaak dat de overtreder het juist wel overleefd.
@_pacman_ | 20-04-23 | 13:09: Je HOEFT die verkeersovertreding toch niet te maken ? Je hebt het zelf in de hand.
@LD69 | 20-04-23 | 13:42:
Te hard rijden heeft nauwelijks invloed op verkeersveiligheid, tenzij het echt om de gelukkig vrij zeldzame excessen gaat.
We rijden nu 100 overdag, om een 0.00016% lagere stikstofuitstoot te verwezenlijken, we rijden 80 op voormalige 100km/u autowegen omdat er ergens een verdwaalde boerderij is omgebouwd tot woonvilla, en de mensen klagen over geluidsoverlast.
En waar staan die flitsers, niet op de plaatsen waar snelheid een veiligheidsrisico is. Nee, ze zoeken uiteraard de plaatsen op waar men geneigd is om harder te rijden vanwege dwaze lokale snelheidslimieten.
@N3uk33nd | 20-04-23 | 15:28:
"Te hard rijden heeft nauwelijks invloed op verkeersveiligheid [...]"
Uw tegel is een textbook voorbeeld van zelfoverschatting.
Dit is dan het enigste punt waarop wel gehandhaafd wordt…
Heb ik zo het idee.
enige
@Briver | 20-04-23 | 13:00: Inderdaad, want zo enig is het niet om voor een paar kilometertjes te hard zo zwaar te worden gestraft. De meeste kilometertellers vertonen zelfs een afwijking van tien procent.
In elk geval het enige dat volledig is dichtgetimmerd. Je zou wensen dat ze dat bij serieuzere zaken ook zouden doen, of in elk geval zouden kunnen proberen, maar dat kost allen maar geld.
alleen paupers maken zich druk om flitsers. Fatsoenlijke mensen houden zich gewoon aan de maximale snelheden.
Fatsoenlijke mensen rijden tegenwoordig geen auto meer.
@_pacman_ | 20-04-23 | 12:57: Fatsoenlijke mensen kunnen zich binnenkort helemaal geen auto meer veroorloven.
D66-ers vinden zichzelf heel fatsoenlijk.
En stemmen D66. Wie zijn toch die....
Een echte man bepaalt gewoon zijn eigen snelheid. Klaar.
@J.Cash | 20-04-23 | 13:26: Neen.
Ik weet al langer dat ik niet deug.
Datacentra mogen wel. Te hard rijden is slecht voor het milieu. Dat is een godspe en een farce. De regels zijn er puur om meer geld binnen te harken zodat ze leuke dingen (milieu schade), Kunnen betalen.
@J.Cash | 20-04-23 | 13:26: Een echte man betaalt gewoon zijn eigen snelheid. Klaar.! Die boete valt in het niet bij het meerverbruik van de extra brandstof als je door het jaar heen structureel harder rijdt.. ik zeg altijd als je je druk maakt over een snelheid bekeuring rijd je boven je stand en moet je in een serie met een lagere type aanduiding gaan rijden. ;)
@hotmint | 20-04-23 | 13:36: U bent meer van het team #deduurste autoheeftvoorrang zeker?
Ik had vroeger een zondagse kentekenplaat voor mijn sportmotor, dat zou ik nu niet meer durven, hahaha
Die grijze VW-Transporter busjes zijn complete ARBO-werkplekken: stahoogte, geluidgedempt, prachtig bureau en verstelbare stoelen, airco, standkachel, ventilatie, dakluik, werkcomputer, communicatieapparatuur, noem maar op. Doet zeker niet onder voor je flexplekkie op kantoor. Ze kunnen eventueel ook uitgerust worden met een Monocam (voor bellen achter het stuur) of ANPR-systemen. Die dingen kosten tonnen het stuk - en dat moet natuurlijk -evenals de projectinrichtings-machtburcht van het CJIB in Leeuwarden - ergens vandaan komen. Laten wij de 'incassokosten' nog maar eens verhogen, zo stel ik voor.
Geniet er maar van, Jetten is al betrokken bij de ontwikkeling van CO2 uitstoot flitspalen.
In Duitsland blijven ze maar portretfoto's maken en wordt de bijrijder weggesjopt. Dus als je tegen je vrouw zegt dat je even alleen naar de buren gaat voor boodschappen en drie weken later een prent in huis krijgt met naast jou een weggepoetst persoon, heb je alsnog wat uit te leggen. Niet omdat je te hard reed.
In Duitsland moeten ze aantonen dat JIJ degene was die achter het stuur zat toen de 'Starenkasten' je betrapte. Vandaar ook dat boetes uit Nederland die bij Duitsers op de mat vallen nogal eens direct in de prullenbak verdwijnen. Duitsers hebben nu eenmaal niet zo veel op met administratieve boetes - die hebben namelijk een werkend rechtssysteem.
@bisbisbis | 20-04-23 | 12:48: En het Bundesverfassungsgericht. Daar was Rütte allang gecanceld.
In Duitsland dus een veel beter controle-systeem dat niet knaagt aan het rechtsgevoel van de burger.
@LD69 | 20-04-23 | 12:55:
-
Al was het maar vanwege de hoogte van de boetes... een Duitser, Belg of Fransoos die een Nederlandse boete in de bus krijgt, betaalt hem alleen al niet vanwege de absurde hoogte. ( bij onze buren staat de hoogte van de boete nog enigszins in verhouding tot het vergrijp....)
@bisbisbis | 20-04-23 | 15:20:
Ja, dat ook.
Iedereen heeft het altijd maar over hardrijders maar bejaarden die 70km gaan op de snelweg zijn het echte gevaar.
En wijven van 23.
@Dubbelepunthoofd | 20-04-23 | 12:42: Zoals mijn buurmeisje, die schrikt van elke vrachtwagen die haar inhaalt.
@De_fluitlokker | 20-04-23 | 12:51:
Dan gaat ze wel erg langzaam.
En petjes.
Waarom geen flitspalen voor electrofietsers, pizzabezorgers, de lycramaffia in het weekend en die fietsen met of bejaarden of dikke banden?
Ja, die %#@%-dikkebanden !
Die doen net of ze de baas zijn, en rijden op en af stoepen, en dan weer over fietspad, voetpad en weg. En dat met een flinke gang en zonder helm. Vraag me af of dat ze gezien worden als fietser, of iets anders als ze onder ene auto komen of een voetganger omver rijden. Ik denk dat die dikkebanden fietsen de nieuwe scooters zijn....
Wat wou je flitsen dan? Ik heb een elektrische fiets maar daar zit geen kenteken op. Op racefietsen ook niet.
Ja inderdaad, die middle aged men in lycra (MML's). Fietsterroristen zijn het.
Als we dan toch vergelijkingen trekken, mensen die zich niet aan afgesproken regels houden en achteraf klagen dat dat consequenties heeft, zijn als Mark Rutte.
Ik houd mij zoveel mogelijk aan de regels. Niet omdat ik in het gareel wil lopen voor al die regel-, verbied- en beheersbaasjes, maar omdat ik het gevoel heb dat ze dat helemaal niet willen. Want het gaat gewoon om geld. Inkomsten voor de staat. Ik verdom het om nog meer geld aan die kolerelijers te moeten betalen. Ze plukken je toch al kaal met al die belastingen van ze.
Ik sta er net zo in. Ik gun ze gewoon de poen niet. En al helemaal niet om dat achterlijke beleid van ze mee te financieren.
@Graaisnaaiert | 20-04-23 | 12:33: Een echte verzetsheld houdt zich aan de regels. Staan die klojo’s de hele dag voor niks langs de weg met hun camera’s.
@Bigi Bana Boy | 20-04-23 | 12:35:
Lol. Is wel zo.
Ben ook wel eens geflitst van voren terwijl ik véél te hard reed.
Maar ja, daar zit geen kentekenplaat op een motorfiets.
Oké je hebt een droom en dat is politieagent worden en dan mag je tijdens het werk letterlijk gaan dromen.
www.ad.nl/binnenland/voorbijganger-be...
Zouden ze iedere dag moeten doen. Post-Corona kan niemand nog fatsoenlijk autorijden.
Pre-Corona was dat ook al wel een dingetje...
Oversterfte zal ongekend hard dalen dan
Gewoon betalen. Het kost wat meer maat je kunt dan wel lekker sneller rijden dan al die anderen.
Opschietbelasting.
Soort van spoedtoeslag
De achterkentekenplaat van je auto inspuiten met zwarte haarlak zorgt ervoor dat je kenteken niet zichtbaar is op de flitsfoto.
300kg cement in de achterbak werkt ook, dan keert het achterste kenteken net buiten de kijkhoek.
@GeheidEenGeit | 20-04-23 | 12:31:
En dan hondervijftig rijden met absoluut geen druk op je voorste assen,... watkan er misgaan
@GeheidEenGeit | 20-04-23 | 12:31: trek je ook wat vlotter op en het kost aanmerkelijk minder peut. Zucht.
Haarlak is allang achterhaald, dat werkt niet. Tegenwoordig flitsen ze met infrarood licht, dat zie je niet.
@GeheidEenGeit | 20-04-23 | 12:31:
Of twee trekhaken plaatsen.
@quigg | 20-04-23 | 12:56: Dan moet je een transparante geleidende oxidelaag toebrengen op je nummerbord. Blokkeert infrarood maar geen zichtbaar licht. Zit o.a. op smartphoneschermpjes, kan je die er voor plakken.
vouz avez un picture de vitesse. Vinden ze in Arnhem vast grappig. Ik vind dat staande houden veel beter werkt. je denkt toch iedere keer op die plek oeps dat koste geld. In Oost Europa doen ze dat. Kost weinig maar het is wel goed dat je even aan de snelheid denkt.
Je hebt van die ronde borden met een rode rand met een getal erin. Als je zorgt dat het getalletje op je snelheidsmeter die voor je neus staat lager blijft dan het getalletje op het bord, dan krijg je geen boete.
No shit, sherlock..
Ik dacht altijd dat het de maximale leeftijd was die je mocht halen van D66 ivm de wet vrijwillig levenseinde (in Amsterdam) of door de stikstofvervuiling (in de provincie).
Die getallen staan in mijlen per uur, hè?
Dat snapt zelfs een bosui
Gen-Z.
@Met_baard | 20-04-23 | 12:37:
Nuh, zijn meters per seconde (Standaard SI stelsel)
Dan rij je te langzaam, er zit altijd een marge ingebouwd in de meter. Controleer het maar eens met een navigatieapp met gps. In mijn auto rijd ik precies 100 echte kilometers als de snelheidsmeter 108 aangeeft.
Was even vergeten hoe heerlijk het voelt om beleerd te worden. Dank daarvoor.
De naam Speed Marathon is wel wat misleidend. Gaat het nou om de snelheid? Zo snel mogelijk dus? Misschien was "Safe driving Marathon" leuk geweest. Of gewoon de waarheid: "Extra tax marathon".
Wat doe je met speed? Snuiven?
En wat word je van speed? Hyper?
@Met_baard | 20-04-23 | 12:36: ligt er aan. Redelijk wat mensen met flinke adhd worden er juist lekker rustig van!
Eigenlijk had @Struikrover dit topic moeten schrijven. Gemiste kans, wel.
Struikrover is Sjonnie Q....
Altijd lachen....
@neonreclame | 20-04-23 | 12:29:
Hoe weten jullie dit altijd allemaal? Mij wordt nooit wat verteld..
Europese flitsmarathon.
Hoe heet dat in Duitsland? Blitzkrieg?
Flitzkrieg
Faflitsme
En zich maar afvragen waar de uitdrukking ‘Roverheid’ toch vandaan komt..
Voor 1 bekeuring van 3 km te hard in NL kun je in D al bellend met 150 kmph door een baustelle jakkeren.
Das war einmal.
De boetes in D zijn flink omhooggegaan.
www.bussgeldkatalog.org/geschwindigke...
Een gewaarschuwd mens.....
@Onkel Bratwurstbude | 20-04-23 | 12:24: En ze vinden ook hun weg naar de Nederlandse huisdeur... De tijd dat je een tijdje via Belgie op vakantie kon gaan om eronderuit te komen is voorbij.
@Gladiator Fap | 20-04-23 | 12:30: In Frankrijk ook hoor, 2 maanden geleden kwam ik met de auto terug uit Rouen en bij Lille zag ik een felle flits links naast mij, je mag daar 70 en vlak daarvoor was het nog 100.... maar zakte dus iets te langzaam terug in snelheid.
Of ik even 45 euro over wilde maken naar ze, want ze hadden mij op 78 geflitst.
Ik rij wel wat extra hard, en rem dan lekker vlot voor de foto. Alles behalve gewoon het limiet rijden. Dat, ja dat kan gewoon niet.
Maar dan wel zo mans zijn om de schade zelf te betalen hè, als degene achter je je in de derriere rijdt!
REAGEER OOK