Krijgsheer Rod Stewart tegen Britse premier: Stuur F-16's (heeft VK niet) naar Oekraïne
De Roger Waters uit de Upside Down, Marion Koopmans maar dan leuk, een Bernard Henri Levi maar dan net geen categorisch onhebbelijke LUL en goddank Brits in plaats van Frans. Het bovenstaande fragmentje dateert dus eigenlijk al van 24 februari, maar wordt nu pas echt opgepikt en aangezien Polen en Slowakije allebei al vier MiG-29's hebben gestuurd, houdt dit het gesprek lekker gaande. Het VK heeft natuurlijk helemaal geen F-16's, maar we snappen de boodschap.
Redelijke midden? "Invasie illegaal en verwerpelijk, maar niet ongeprovoceerd"
lulleaux
Reaguursels
InloggenLeeft die nog steeds?
Stolen Valor,
www.nytimes.com/2023/03/25/world/euro...
archive.is/2023.03.25-051040/https://...
"Hey Rod ... Maggie mee?""
Dat filmpje van Roger Waters is van 8 februari 2023. Toen hield hij een speech voor de VN Veiligheidsraad.
8 februari. Oud nieuws, dus.
Waarom hebben we het er nu opnieuw over?
Ondertussen: www.reuters.com/world/europe/putin-sa...
@ChalinaRosa | 25-03-23 | 19:49:
Ja, heel gepaste reactie.
Schattig, zo'n intiem moment van twee dictatoriale holmaatjes.
Stuur Rod......
'Illegaal en verwerpelijk MAAR..'
Een voorbehoud onmiddellijk gevolgd op obligate veroordelingswoordjes. Ik weet dan altijd genoeg. Waters, de Freek de Jonge van Pink Floyd, ligt dwars om dwars te liggen. Oh, ik ben zo anti-establishment, ik denk zo autonoom. Totaal niet gehinderd door enige kennis uit het veld. Provocaties... dat was Gleiwitz zeker ook? Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Flikker op met deze boomer.
Waters is een kompas dat steevast het zuiden aanwijst. Wat hij ook zegt, denk, vind of doe het exact tegenovergestelde en je zit altijd goed.
'Illegaal en verwerpelijk MAAR.." veroordeelt u. U kunt de nuance niet waarderen. U bent liever van het dom-zwartwit. Begrijp ik dat zo goed?
@Graaisnaaiert | 25-03-23 | 18:18: Lekker simpel bent u dan. Varend op andermans kompas. Of begrijp ik u verkeerd?
De geestelijk vader van 'We don't need no education'. Daarmee is uw punt ook wel gemaakt.
dwars om dwars te liggen...
Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat Waters meent wat hij zegt. Het is een mening. Toevallig zijn mening. Maar waarom zou je daar boos om worden? Hij heeft toch niemand gedwongen het met hem eens zijn?
Men kan zich denk ik beter om andere dingen druk maken.
Niet ongeprovoseerd, net zoals Georgie, de Joden, en de vrijheid strijders van bv Syrie..
Die Russen hè, daar gaan we nog gezeik mee krijgen. Als dit zo doorgaat liggen we volgend jaar in de schuilkelder of staan ergens aan een lopende band granaten in elkaar te draaien. Nu snel massaal de tegenaanval inzetten, onrust en ruzie in het Kremlin, Poetin aan de galg op het rode plein en dan door met een nieuwe leider, die mooi schoon schip kan maken met een schone lei een witte voetjes en de schuld bij het kalf in de put bij Poetin kan dumpen.
Nu door modderen met een tankje hier en een vliegtuigje daar is dé garantie voor een zeerlangdurige oorlog waarbij de Russen hun hele economie en samenleving gaan omturnen naar oorlog. Dan hebben we over twee jaar de Russen vol bewapend, getraind en gehersenspoeld aan de grens van Polen staan en dan volgen geen heel vrolijke jaren. Dus, nu hard doorgaan, massale steun. Doet even pijn maar de investering betaalt zich dubbel terug.
Gasvelden bezetten en Nederland zelf gratis gas, de rest doorverkopen met vette winst. Nederlandse asielzoekers naar opvang in Siberië. Rob Jetten naar de Goelag.
Zegge, Landgenoot, sinds wanneer ben jij voor opschalen? Was jij niet de Mouth of Rob de Wijk, diegene die zat te piepen vanwege de nucleaire dreiging van Poetin? Geldt dat opeens niet meer? Prima hoor, helemaal mee eens maar ik kan me nog onze discussies de eerste paar maanden herinneren...
Die nucleaire dreiging is er nog steeds maar het punt is, als deze oorlog uitmondt in een overwinning voor Rusland, dan staat over twee jaar en tot de tanden bewapend Rusland aan de NAVO grenzen. Als dan de pleuris uitbreekt ligt een nucleaire escalatie meer voor de hand dan nu, in Oekraïne. Rusland zal waarschijnlijk inbinden, dat hoop ik tenminste, als het westen nu flink doorpakt met de wapens en de Russen terug naar de lijn 2014 kunnen worden gedrukt. Dan zie ik Poetin eerder vertrekken dan wanneer hij wint, en zijn tegenstand in Rusland geen poot meer heeft om op te staan als ze hem kritiek geven.
@Graaisnaaiert | 25-03-23 | 18:21: Hoho, Graaisnaaiert! Als jij denkt, dat BL de roeptoeter van Rob de Wijk is, heb je vanaf 24 februari vorig jaar niet écht opgelet op dit blog.
Mee eens. Gisteren nog een filmpje op Youtube over de Oekraïneoorlog bekeken, gemaakt door een Amerikaanse commentator. Die gaf een overzichtje van de Amerikaanse hulp aan Oekraïne, met de conclusie, dat het continu te laat, te aarzelend en te zeer bepaald door angst voor Russische 'escalatie' was ingegeven.
Dat is gewoon waar. Als ze van meet af aan schijt aan die loze Russiche dreigementen hadden gehad, en gegeven hadden wat nodig was, waren de Russen al uit Oekraïne vandaan gemept.
@KeesBruin | 25-03-23 | 18:49:
Iedereen mag z'n zegje doen, wat kan je anders? Zelfs de verschillende interpretaties en narratieven zijn onderdeel van strategie/propaganda. Overhaast alle wapens opknallen is wat Rusland al doet, Ukr/het Westen wacht rustig af en slaat heel overwogen toe waar het verschil maakt.
Ook de aarzelende hulplevering is onderdeel van het strategisch de schijn wekken dat ze niet zo'n zin in oorlog hebben en misschien helemaal geen wapens over hebben, of om iedere schijn van een oorlogszuchtig motief te voorkomen in het geval van de Duitsers, met WO2 in het achterhoofd.
Nu snel massaal de tegenaanval inzetten? Zeg je.
Een oorlog starten? Oproepen tot oorlog?
We zijn helemaal niet, In oorlog, wij (NAVO)zijn helemaal niet aangevallen.
Je gelooft net als de propagandamachine dat Rusland geen tanden heeft of nooit zal gebruiken?
Een ding is zeker, je hebt geen kinderen.
Een oorlog kent geen winnaars.
Nee vent, lees dan. Als we deze oorlog niet snel in negative zijn voor Rusland beslechten, dat wil zeggen Rusland uit Oekraïne, dan krijgen we deze oorlog dubbel zo hard terug en dan staan we wél zelf aan de frontlinie. Je bent er weer zo eentje die niet leest. Maar steek de kop gerust in het zand.
Beste B_L, we hebben al gezeik met de Russen. Ga er maar vanuit dat het Westen veel meer doet dan je in de pers leest.
@Beste_Landgenoten | 25-03-23 | 18:35: angsthaas
Roger Waters moet zijn politiekcorrecte gezemel voor zich houden en gewoon genieten van zijn royalties. Er zit echt geen mens te wachten op het gezeik van deze hasbeen.
politiek correct? jij moet een paar maatschappelijke antennes aanschaffen conan
Hij is juist NIET politiek correct. Dat ben jij. Als je dat al niet kunt zien begrijp ik dat je een groter blikveld al helemaal niet aankan. Succes verder met je rabarbar. Het wordt vast een goed rabarberjaar. Ik kon die smurrie (zure hap) nooit waarderen. Maar jou wel hoor, rabarbie!
Gisteren bekeek ik op Youtube toevallig nog een paar filmpjes met interviews van Britse vredesactivisten, die wilden dat de oorlog in OekraÏne ophield, dat er 'dus' geen wapens aan OekraÏne gegeven moesten worden door het VK. En dat men naar de onderhandelingstafel moest.
Je kunt natuurlijk niet alles aan het uiterlijk van mensen aflezen, maar ik verzeker u, dat het een fraaie collectie overjarige hippies en would be -vredesfiguren was, die daar de revue passeerde.
Hopeloos naïef, geen flauw idee wat Rusland voor een land is, en wat Poetin voor een heerschap is. Goed dat dit soort figuren niets in te brengen hebben, anders was Oekraïne nu al volledig uitgemoord en herbevolkt met Russen.
Rod zijn haar is ook in de oorlog zo te zien.
Ik stel gewoon voor dat iedereen die wil dat er onderhandelingen komen een handgeschreven brief sturen naar het Kremlin. Wees wel realistisch natuurlijk.
Realistisch? Geen handgeschreven brief dus.
Xapasho
De voormalige acteur Steven Seagal heeft intussen blijkbaar een aikido school opgezet voor Ruzzische soldaten. Hoe ouder, hoe gekker.
Rod is een levende Icoon, net als z'n oude makker Ronnie. Wat hij zegt is ook waar overigens, alle mogelijke munitie en materieel naar Oekraïne, zodat dit zosnel mogelijk voorbij is, een andere optie is er niet.
Ik moest even wat beter kijken, maar op het eerste gezicht leek hij de laatste 150 jaar niet veel veranderd.
@funda | 25-03-23 | 17:20: Haha, idd. Godswonder ook overigens dat die dino's -ook Keith- nog leven, dat geeft de burger moed.
eens met ouwe Rodge.
NAVO/EU hebben geprovoceerd.
Putin is een klootzak.
wapenstilstand NU!
Tja, ze zijn geprovoceerd, das een beetje waar.
Maar dat moet dan een complete militaire invasie, grootschalige terreur tegen (en marteling van) miljoenen onschuldige burgers, ontvoering van kinderen, het verwoesten van de complete infrastruktuur van een land met als enig doel terroriseren van burgers, verdere gruwelijke oorlogsmisdaden, plus nog een berg nucleaire dreigementen tegen de rest van de wereld goedpraten?
Om Wilders even te parafraseren: "Dacht het niet Vlad!"
Wat nou 'geprovoceerd'.
Oekraïne mag toch zelf weten met wie het relaties aanknoopt?! Of zijn jullie tegen het zelfbeschikkingsrecht van volkeren?!
En Rusland had toch ook gewoon goede relaties kunnen opbouwen met het Westen?! Het probleem is alleen dat er criminelen in het Kremlin zitten... Maffia.
En met dat soort schorriemorrie kun je geen volwaardige relaties aanknopen.
Rusland had al lang een fatsoenlijke democratie kunnen zijn als Poetin c.s er niet al zo lang zaten.
Voor iedereen het beste, wapenstilstand. And talk!
@Aristotalloss | 25-03-23 | 17:21: Ik weet niet welk bouwjaar jij hebt, maar ik schat je niet zo oud. Verbeter me. De generatie van Putin heeft toezeggingen geschonden zien worden. Is geprovoceerd. Daarnaast, denk je in hoe de USA zou reageren als Rusland steeds verder richting Texas zou uitbreiden en nu ook Mexico zou willen toetreden tot een pact met Rusland. Hoe zou de VS dan reageren denk je?
@doitdoit | 25-03-23 | 17:25: Welke toezeggingen?
@omanders | 25-03-23 | 17:33: Je bent wat mij betreft "af" als je geen vooronderzoek doet. Je kunt het filmpje van Ome Rodge kijken als je hints nodig hebt.
@doitdoit | 25-03-23 | 17:25: Ssst! Door alleen nog maar hier deze retorische vraag aan Aristotalloss te stellen, voorzie ik het beginnen met het opstarten en warm laten draaien van de B52's uit de 2nd, 5th en 307th Bomb Wing?!
@omanders | 25-03-23 | 17:33: Serieus?!
@doitdoit | 25-03-23 | 17:36: Wat is het ISBN nummer van jouw vooronderzoek? En hoeveel toezeggingen en verdragen heeft Putin inmiddels geschonden?
@juicy fruit | 25-03-23 | 17:59: ISBN nummer van mijn vooronderzoek? Wat lul je? Wil je een boekje lezen? En wat betreft Putin: dat is dus een klootzak.
Eens!
www.youtube.com/watch?v=pBlrMtFprKs
Blijft mooi.
Rod denkt nog steeds dat ie sexy is.
Met die berg geld is hij woest aantrekkelijk voor sommigen..
Hij draagt die coltrui niet voor niets natuurlijk. Die moet zijn turkey neck verhullen.
Don't you think he's sexy?
Is ie wel voor zijn leeftijd. (Iets te oud voor mij, wel leuke man).
The Small Faces - Itchicoo Park
"It's all too beautiful !"
Wat heeft dat met Rod te maken?
@uisge baugh | 25-03-23 | 17:04:
Rod was ooit de zanger bij The Small Faces ?
@de uitbater | 25-03-23 | 17:12: Nee, dat was Steve Marriott (1947-1991).
Roger Waters, lelijke antisemiet.
Tut tut, Polly.
Rod heeft vorige week vast en zeker ook op BBB gestemd zouden ze bij D66 zeggen.
Ze betalen al die communicatiespecialisten niet voor niets natuurlijk.
Stop the war
Stop the war Putin! Go home!
@Aristotalloss | 25-03-23 | 17:17: Yes, lang genoeg geduurd en meer dan genoeg mensenlevens gekost
Make bullets, not war!
Stop the war is een beweging in het VK.
Ik ben team Roger Waters, stop deze mensenlevens verslindende loopgraafoorlog. In het westen maken ze zich druk over stikstof, CO₂, scheiden van afval, woke-gedoe, en 800 km verderop worden aan de lopende band voor miljarden aan grondstoffen, infrastructuur en mensenlevens (voor generaties) vernietigd alsof het 1914 is.
Overal is tekort aan, maar voor oorlog is er blijkbaar altijd opeens ongelimiteerd geld beschikbaar.
Militair-industrieel complex en uittesten van nieuwe wapens en tactieken.
En de lachende derde, is China, die eerst Afrika voor zeldzame grondstoffen, en nu Rusland nodig heeft voor energie.
Natuurlijk is Putin een soort maffia-baas en dictator, maar de EU en de USA zijn , zoals Waters hier zegt, ook medeschuldig.
Natuurlijk ben jij team Roger Waters. Dat is exact hoe jou broodheer {*} dat wil: Eerst binnevallen, dan anderen de schuld geven, dan een staakt het vuren ter consolidatie van de winsten.
Rinse, repeat.
{*} Ik hoop althans dat ze je betalen voor deze bagger want als je dit *gratis* zou doen ben je nog erger dan ik al dacht.
Roger Waters, de popster met messiascomplex. Met zijn pathetische protestsongs. Net zo pathetisch als roepen dat de oorlog moet stoppen zonder hiervoor een reëel scenario te schetsen.
@omanders | 25-03-23 | 16:43: Well, eh, that's your opinion, man.
De EU en VS zijn inderdaad medeschuldig, door in 2014 niet elke Rus op Oekraïense bodem compleet te jdammen. Hadden we nu vrede gehad, de enige goede Russische militair is een dode Russische militair. Overigens heeft appeasement historisch gezien nooit gewerkt, toch krijgen veel Westerlingen steeds weer weke knieën als ze omgaan met een fascistische leider.
Blasfemie!
Hoe dan?
@Festen | 25-03-23 | 16:47: Dat valt anders best wel mee. Ik zie wel wat in het standpunt dat de Amerikanen deze oorlog gewild hebben (om de Koude Oorlog maar eens en voor altijd te beslissen, om Rusland uit de weg te hebben als het echte conflict - met China - gaat worden uitgevochten).
Of dat nu goed of slecht is? Dat zal de toekomst uitwijzen. Meneer Waters weet dan net zo min als jij of ik. Laat hem maar muziek maken.
Ik vind The Final Cut een waardeloos Pink Floyd album! Daarom vechten we door tot de laatste Oekraïner.
@Otto Normal | 25-03-23 | 16:53:
Die laatste 5 woorden: spijker op zijn kop. Geldt voor alle Bono's van deze wereld. Je bent een fucking muzikant, meer niet.
@Deflatiemonster | 25-03-23 | 16:55: Eens. Sommige dingen zijn gewoon principieel onverteerbaar.
Het is inderdaad weer 1914, en we staan ook nu pas aan het begin van deze waanzin oorlog.
Dit is zo een beetje het niveau van de gemiddelde toetsenbordtijger die hard loopt te gillen dat we - ondanks dat het in geen enkel opzicht in het belang van de Oekraïne of Europa is - moeten doorvechten tot de laatste Oekraïener.
"We" vechten niet mee in dot conflict, want "we" zijn geen partij in dit conflict. Is je dat al eens opgevallen?
@omanders | 25-03-23 | 16:45: Het is ook 'onze' oorlog. Zegt Rutte, dus dat zal wel waar zijn.
@omanders | 25-03-23 | 16:45: De NAVO vecht niet mee?? Niet alleen leveren we wapens en informatie, ook heeft de NAVO daar gewoon mensen rondlopen. De NAVO is gewoon partij in dit conflict.
@Domulus Nieuwhaus | 25-03-23 | 16:50:
Nee.
Mensen die het nu nog over DE Oekraïne hebben zijn af.
@omanders | 25-03-23 | 16:57: Nee? Ja. Wie denk je moeten de modernste wapens van ons daar bedienen? Denk je echt dat zij dat allemaal zelf kunnen doen in DE Oekraïne met een paar maanden training?
Legervoertuigen zijn juist gemaakt om zo snel mogelijk ermee te kunnen werken. Onze dienstplicht was ook de eerste 4 maanden opleiding en dan paraat. Dat je dan nog geen tactisch inzicht hebt is een 2e maar een voertuig besturen, schieten e.d kon je dan wel.
@clockandhammergame | 25-03-23 | 17:17: Dat klopt voor een groot deel van de geleverde en de te leveren systemen gewoon niet. Ook kan je volgens de experts niet makkelijk overstappen van bijvoorbeeld een MIG naar een Westers vliegtuig. Er zitten daar zonder enige twijfel NAVO-militairen de Oekraïense troepen te begeleiden en aan te sturen.
@omanders | 25-03-23 | 16:45: Niet onze oorlog, eens.
Alleen de meest kanloze toetsenbordhelden hebben het over 'gillen' of 'janken' als men rustig naar elkaar typt. Dat is gelukkig niet de gemiddelde toetsenbordridder.
@funda | 25-03-23 | 17:37: Ik vermoed juist dat er net als bij de grote Toetsenbordveldslagen van in de Corona-oorlog, er hier tijdens deze nieuwe QWERTY-schermutselingen veelvuldig onrustig naar elkaar getypt wordt, waarbij wel gillend en jankend, de komma's, punten, uitroeptekens, en enters, aan elkaar doorgezonden worden?!
Uiteindelijk gaan we (EU/NAVO) wel leveren. En de vraag is hoe het offensief de komende maanden gaat verlopen en of Rusland bluft met de nucleaire doctrine.
Vraag is ook of het niet te duur wordt allemaal; dat kost heel veel kiezers.
Principes zijn mooi, maar daar kun je je kinderen niet mee voeden.
Dus hij heeft een vlag op het podium en een blauw en geel pak aan. Wat een held.
De man is 78, wat verwacht je van ‘m?
Dat ie Wagner te lijf gaat?
Dan kun je beter Chuck Norris bellen.
Die is inmiddels ook 83...
@HeLaPiDaKa | 25-03-23 | 16:48: Water gaat nog steeds uiteen voor Chuck, hoor.
Hij zat bij the faces of death
Jezus, ik heb Rod in 1968 gezien met de Jeff Beck Group, Martin Green's Rythm&Blues Society in Schiedam, Ronnie Wood fabuleus op bas. En van Waters heb ik ooit gehouden.
@uisge baugh,
Was er die avond ook,Arcade,keihard hy ho Silverlining mee gezongen.
Proost.
@De Profundus | 25-03-23 | 16:45: Uh, hebben jullie nog stemrecht? Respect overigens, keep on truckin’.
Nu ik hier toch praat met babyboomers. Waren jullie er ook bij toen de Rolling Stones de tent afbraken in Scheveningen?
@thanseeuwen | 25-03-23 | 16:59: Nee, wel in Den Bosch, 66 of 65.
In De Boerderij treden veel van mijn oude helden op die ik niet tijdens hun hoogtepunt heb mogen aanschouwen. Wel Gandalf en Billy Cobham in de jaren tachtig gezien.
@thanseeuwen | 25-03-23 | 16:59:
De tent ... je hebt het daar wel over het Kurhaus, vader.
youtu.be/3GWzb3k0HXM?t=142
En nee, ik was nog te jong.)
@thanseeuwen,
Helaas,mocht niet van Pa op de Tomos heen.
Toen was respect heel gewoon,hoewel de opstand kriebelde.
Tja, hele volksstammen noemen elke pijnstiller een 'Aspirientje'. Een vorm van antonomasie. De F16 is gewoon hét prototype straaljager waar veel mensen mee zijn opgegroeid.
Ik meer met de Thunderstreak en Starfighter.
F-15 Eagle.
Die kwamen altijd laag over om te landen op Soesterberg.
@uisge baugh | 25-03-23 | 16:22: starfighter konden de schoolramen zo lekker van rinkelen als ze weer eens door de geluidsbarrière gingen.
Liever dat 'ie oproept om vooral niet die verarmd uranium-tankgranaten mee te sturen. Doe dan gewoon wolfraam, kan je bij de Duitsers krijgen want die vertikken het om met verarmd uranium te werken. Dat spul is namelijk verdomd giftig als het eenmaal verpulverd is opgegaan in de omgeving, daar hebben generaties lang last van.
Reden waarom dit spul sowieso niet verboden is en het door overheden en media wordt gedownplayed is simpel: eenmaal de schadelijkheid bewezen volgen er rechtszaken die lopen in de vele miljarden. En menig NAVO-land zit opgezadeld met een voorraad onbruikbare munitie met een enorm prijskaartje aan de recycling.
Zoveel goedkoper om je nucleair afval op pauperlanden af te schieten blijkbaar.
"Official Iraqi government statistics show that, prior to the outbreak of the First Gulf War in 1991, the rate of cancer cases in Iraq was 40 out of 100,000 people. By 1995, it had increased to 800 out of 100,000 people, and, by 2005, it had doubled to at least 1,600 out of 100,000 people. Current estimates show the increasing trend continuing."
www.aljazeera.com/features/2013/3/15/....
Het is echt ongelooflijk wat er gebeurt. Ook de bodem blijft heeel lang vergiftigd.
@ChalinaRosa | 25-03-23 | 16:33: Dit was in 2003 al reden voor de vaste commissies voor Buitenlandse Zaken en Defensie om vragen aan de regering voor te leggen.
"89 en 93
Volgens UNEP is er sprake van 1100 ton afgeschoten munitie met verarmd uranium. Het Amerikaanse leger gaat ervan uit dat dit een gezondheidsrisico is. Ze gaf bij de invasie instructies om deze gebieden te vermijden.
Heeft het Amerikaanse leger de Nederlandse militairen geïnformeerd over de aanwezigheid van concentraties verarmd uranium? Op welke wijze zal Nederland de gezondheid van haar militairen beschermen tegen straling van verarmd uranium?
Hoeveel verarmd uranium (inclusief de oorlog van 1991) ligt er in het
Nederlands gebied? Geven de VS hier openheid over? Wie gaat het
Tweede Kamer, vergaderjaar 2002–2003, 23 432, nr. 117 24
verarmd uranium weghalen? Worden Nederlandse militairen en de bevolking gewaarschuwd voor de straling?"
zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-2...
Dat er nu op damage-control na vooral krekels en tumbleweed waar te nemen is spreekt boekdelen. Ze weten dat het fout zit.
In Servie ligt het gebruik van verarmd uranium ongelofelijk gevoelig - ze hebben recent meermalen gezegd dat als Oekraine deze krijgt en gaat gebruiken, wat hen betreft sprake is van oorlogsmisdaden.
Persoonlijk denk ik: tsja, een gewone raket op een flat in Donetsk kan toch net zo erg uitpakken, en dat gebeurd ook vrij regelmatig.
@drs. Levi Samsonov | 25-03-23 | 16:55:
Russische logica, en sommige westerlingen nemen het over.
@drs. Levi Samsonov | 25-03-23 | 16:55: Nee, er is een enorm verschil.
Je kan met conventionele middelen dood en verder zaaien, maar als het geweld stopt stopt ook het sterven.
Als je de regio vervuild met licht-radioactief en en extreem giftig zwaar metaal straf je de lokale bevolking voor vele generaties, middels kanker en aangeboren afwijkingen.
De reden waarom gifgas verboden is was de grote aantallen levenslang blinde en zwaar gehandicapte soldaten. En dat is slechts één leven lang.
Verarmd uranium verziekt de levens van mensen die niet eens geboren zijn, en part noch deel van het conflict uitmaken.
Iets met "salting the earth" en zo.
@Abject | 25-03-23 | 17:49: Dat. Het is waanzinnig om dat te doen.
Ukrainers doden Ukrainers na de oorlog.
Ach, de Nederlandse regering wil Leopard 2's sturen die we niet meer hebben. (Ooit hadden we er meer dan 400, maar toen viel de muur en hebben we ze allemaal verkocht)
We kunnen ze weer terugkopen en vragen of we ze later zonder krassen of gaten weer terugkrijgen, toch?
Ze zijn wel een zooi Eurofighter Typhoons aan het afdanken, die dan maar enkeltje die kant op geven?
en.wikipedia.org/wiki/List_of_active_...
Time for a Laugh
the end of civilisation as we know it!
Roger waters is niet het redelijk midden, zelfs niet als je het met hem eens bent. Is Bachmut overigens al gevallen? Zou nu toch wel gebeurd moeten zijn, zeg ik als trouwe spartacusfan.
Roger Waters is een linkse antisemiet. En een Putin-vriend.
Vind Roger Waters inderdaad eerder een onhebbelijke lul dan BHL.
@Après toi | 25-03-23 | 16:06: Was ook erg op de hand van Hugo Chavez, de Castro broers, etc. Een enorme bokkelul. Of is het bokkeNlul? Geeft niet.
@Après toi | 25-03-23 | 16:06: kijk nog eens naar de podcast van Joe Rogan met Roger en kijk of je dan nog zo'n opmerking maakt.
@Après toi | 25-03-23 | 16:06:
100% correct. Boegbeeld van fout links, die gast.
Zelensky heeft vandaag zelf gezegd dat er te weinig munitie is voor een tegenaanval. Jammer dan, net nu de Russen zichzelf hebben verzwakt.
Bush beweerde in de eerste Golfoorlog dat de opmars tegen Saddam vertraagd werd doordat de aanvoerlijnen voor brandstof te lang werden door de snelle opmars. Saddam geloofde dat, ging in de tegenaanval en de rest is geschiedenis.
Als ik een tegenaanval plande, zou ik ook zeggen dat dit helaas niet kan. Waarom snapt niemand hoe informatie in een oorlog wordt ingezet?
Vliegtuigen die je niet hebt opsturen.
Hoezo symboolpolitiek?
Zijn er nog F-14's.
Of F-111's?
Een paar WD-40’s nog.
De operatie loopt gesmeerd.
Ik ga zo even een stukje vliegen met mijn Fokker G-1, De Maaier.
De woestijn in Arizona staat er vol mee.
@Bankivahoen | 25-03-23 | 17:52:
Yeap.
Dhr worstel: stuur Rod Steward naar Bachmut.
Ik ben het eens met lulleaux.
En de populistische praatjes van Roddie, well let him be.
Vind Rod’s muziek leuk, lijkt mij een hele sympathieke kerel en kijk eens!
Die gozerT is 78.
Ziet er fantastisch uit!
@ Ruimedenker
Probeer dan Roger Whittaker ook eens.
@bitterpete | 25-03-23 | 16:04:
Wat een Spetter!!
youtu.be/2pj3rKFlb9Q
Maar dan toch liever Tom Jones.
Hij valt wel op vrouwen die een stuk jonger zijn dan hijzelf is.
Dringt zich bij mij de vraag op: hoe noem je zo'n man die op vrouwen valt die een stuk jonger zijn dan hijzelf. (Net als 'cougar' bij vrouwen.)
.......
.......
.......
'Man'?!
Nog in de tijd van de gulden en de Belgische frank hebben de Belgen destijds 10.000 F-16's besteld.
Omdat ze dachten dat het de prijs was.
Wat leuk, het hele bejaardencentrum kende hem nog.
@Schriever | 25-03-23 | 15:57: deze dan!
Er zitten 20 belgen en 1 Nederlander in een vliegtuig en er ontstaat een storing in dat vliegtuig, de onderkant van het vliegtuig valt eraf!!! alle 20 Belgen en die Nederlander hangen aan de bagage rekken, de gezagvoerder roept om, “er moet 1 iemand loslaten anders halen we het niet.....”
dus de Nederlander zegt ik doe het wel...
beginnen die Belgen allemaal te applaudisseren!
@Schriever | 25-03-23 | 15:57: Doe ze daar allemaal de groeten.
REAGEER OOK