Feynman en/of Feiten – Wilt u wonen?
Geen perspectief op een woning is inhumaan
Woensdag 15 maart mogen we in polonaise van crisis naar crisis. Prins Carnaval Marconius IV heeft uw steun hard nodig om op dit ingeslagen dwaalspoor door te gaan! U mag wachten, hopen, buigen, kruipen en betalen, om vervolgens weer te tekenen bij het kruisje. Het maakt niet uit welke partij uit de coalitie of haar partners in de Eerste Kamer u kiest, een glas, een plas en alles blijft zoals het was!
U kiest via de Provinciale Staten indirect de Senaat. Dat is nu een bastion van bejaarden en collaborateurs die de rechtstaat verkwanselden, de grondwet verloochenden en onze soevereiniteit afschoven naar Brussel. Onze bouwstop, ons onuitvoerbare fiscale systeem en onze falende rechtspraak zijn met hun instemming en hun zegen ontstaan. Deze raad van elf faalt in haar taak.
U kiest ook Waterschappen, deze zijn meer bevangen door biodiversiteit, inkomenspolitiek en betere naamherkenning van hun partijtje dan met dijkverhogingen, stabiele waterstanden en een betere capaciteit overtollig regenwater af te voeren uit woonwijken of polders. U mist hier een kans te kiezen voor uw fysieke veiligheid. Ik kan niet eens een stemadvies uitbrengen.
Prins Marconius IV voelde zich onvoldoende uitgenodigd om in debat te gaan waarom ouders hun kinderen, geld en dossiers nog niet terug hebben. Ga gewoon betalen. Als je jaren later niet kunt vertellen waarom je fiscaal ging kopschoppen, of hoeveel geld je door middel van knevelarij hebt afgeperst bij werkende ouders, dan ben je volledig ongeschikt en is het tijd voor een nieuwe coalitie.
Deze coalitie komt altijd met de belofte dat we nu even moeten lijden, om het later leuk te hebben. Eerst het zuur, dan het zoet! Als we de boeren zouden onteigenen, dan zouden we straks weer wegen en woningen mogen bouwen. Toen sloeg er een ambtelijke notie in als een bom. Al sloop je de hele agrarische sector, dan nog halen we de stikstofdoelen niet en we gaan nooit van het slot.
We gaan complete sectoren uit onze economie slopen in een poging natuur via een kunstmatige coma in een soort vegetatieve toestand te krijgen. Dat is onnatuurlijk, want de natuur hoort in beweging, zeker tijdens een klimaatverandering. De natuur past zich altijd aan. De provincie Brabant tekende al bij het kruisje, de vergunningverlening is gestopt. GroenLinks stond te juichen.
Allemaal om te voldoen aan een bekrompen invulling van een Europese richtlijn. Mediterrane natura2000-gebieden hebben last van woestijnvorming, ik zie die lidstaten geen megalomane irrigatieprojecten opzetten om hun natuur te redden of bosbranden te voorkomen. Dat kunnen ze niet betalen, net zoals wij niet zonder voedsel, nieuwe wegen of extra woningen kunnen.
Kabinet, parlement en rechters zijn gestopt tegenstrijdige belangen zorgvuldig tegen elkaar af te wegen, hebben stikstof tot staatsreligie verheven en beseffen niet meer dat er ook gewoond, gewerkt en geleefd moet worden. Zeker als er door arbeidsmigratie, criminele asielbedriegers uit veilige landen en echte vluchtelingen een steeds grotere behoefte aan woningen ontstaat.
Na 35 jaar illegaal uitsterfbeleid duurt het gemiddeld decennia voordat een Roma of Sinti aan een standplaats komt. Onze politici weigeren om een grasveld aan te wijzen. Het afstammingsbeginsel is een nekschot voor zigeuners. Ook al woonden je voorouders in een wagen, als je (groot)-ouders daar alleen op gewacht hebben, kom jij nooit meer in aanmerking. Ook dat is een illegaal uitsterfbeleid.
Slechts 23 mensen kregen vorig jaar zonder urgentieverklaring of verblijfsvergunning een sociale huurwoning in Amsterdam. Huur of koop je met een groep vrienden een woning, omdat het anders simpelweg niet te betalen is, dan staat er een pandjesbrigade klaar om je dakloos te maken. Nieuwe woongroepen zijn verboden. Voor statushouders wordt alles geregeld, voor burgers niets gedoogd.
Ministers, volksvertegenwoordigers en rechters vergeten dat wonen een primaire levensbehoefte, grondrecht en mensenrecht is. Ze weigeren volstrekt onterecht hun regelgeving over milieubescherming, bestemmingsplannen en welstand te wegen tegenover internationale verdragen die het recht op wonen borgen. Het ene verdrag is heilig, het andere verdrag is een dode letter.
Binnen dezelfde verdragen is het recht op onderwijs geborgd. Het lukt niet meer genoeg docenten op te leiden en te laten wonen binnen de grachtengordel, dus gaan we docenten vervangen door kunstenaars, musici en honden. De leesvaardigheid is aan het kelderen. Leerlingen kunnen hun lesboeken niet meer lezen. Stembiljetten worden straks voorzien van partijlogo's en pasfoto's.
Aangezien de opkomst voor Waterschappen en Provinciale Staten verkiezingen meestal nogal bedroevend is, heeft uw stem woensdag anderhalf keer zo veel effect als gebruikelijk. Normaal wordt die verkiezing gekaapt door hondstrouwe kiezers die gedachteloos op “hun” partij stemmen. Dezelfde partijen die de overheid zo groot en onbestuurbaar maakten, dat ze de controle verloren.
Het maakt mij niet uit welke crisis voor U de druppel is, maar stem eens wat anders...
Reaguursels
InloggenAls ik onuitgenodigd naar Japan, Suriname of Marokko reis heb ik ook geen *recht* op een gratis huis, gratis uitkering, gratis advocaat, gratis zorg en gratis onderwijs. Niet als ik de enige onuitgenodigde immigrant ben; en al helemaal niet als er miljoenen tegelijk aankomen. Voorrang op een gratis huis in Turkije boven werkende en betalende autochtone Turken kan ik al helemaal vergeten.
Waarom doen wij dan alsof een totaal waanzinnige overheid een *recht* is?
Waarom doen wij alsof nationale zelfmoord *noodzakelijk* is vanwege internationale verdragen?
De jaarlijkse kosten van massaimmigratie lopen elk jaar op, inmiddels alweer 24 miljard. Het maatschappelijk leed van toenemende criminaliteit, islamisering, radicalisering en (seksueel) geweld is niet te brekenen. Ons sociale vangnet wordt onbetaalbaar, ons onderwijs kampt met personeelstekorten, ondanks de inzet van slechte leraren die niet kunnen rekenen of schrijven.
We importeren jaarlijks een flinke stad die uitsluitend bestaat uit niet of laag opgeleide onderklasse.
Waarom?
Op gegeven moment is het gewoon vol.
Crisis van ambtelijke machtsuitoefening tov de burger.
Het maakt mij niet uit welke crisis voor U de druppel is, maar stem eens wat anders..
Dat Prinses Kagius niet voorkomt in het verhaal van Feynman.
Sorry, maar wat hier geschreven wordt over de waterschappen, is echt borreltafelgelul. Ik werk met waterschappen en die clubs werken heel professioneel. Enige probleem is de bovenmatige invloed van boeren in de besturen.
We hebben zomer's nu iedere keer een watertekort omdat de agrarische miljonairs alles weg laten pompen. De schades aan funderingen, dijken, straatwerk en tuinen zijn voor de burger.
Verdiep je eerst eens in hun werk, voor je er iets over schrijft.
Precies, omdat jij daar werkt is het professioneel.
Ik zou ook niet graag op mijn pik getrapt worden als het tegendeel bewezen wordt.
De waarheid komt soms hard aan.
De essentie van waterschappen is al eeuwen Nederland voor haar bevolking leefbaar te houden. Dat vergt geven en nemen. De één wil het (super) droog, de ander wil "wetlands". Een duivels dilemma, waarvoor vakmensen nodig zijn. Vakmensen en geen uitgerangeerde politici die zo nodig nog een verdienmodelletje ambiëren, waardoor waterschappen verworden tot fietsenstallingen voor uitgepurgeerde tweederangs bestuurders, die de ballen verstand hebben van waterhuishouding, maar zich politiek laten leiden. Kortom een ordinair verdienmodel. Zij die met de poten in de klei staan en verstand van zaken hebben, dienen in waterschappen vertegenwoordigd te zijn. Begin dus eens met het vegen van de goten en de waterhuishouding van uw achtertuintje.
@Een vrije paling | 12-03-23 | 00:46: Of leg weer pijpen met een fatsoenlijke diameter in de grond, was toen een slimme bezuiniging maar kost ons veel geld aan schade.
Vroeger was het waterschap niet meer dan een paar boeren die het naast hun werk erbij deden. Het ging pas fout toen ze zogenaamd professioneel gingen werken en er mega organisaties van gemaakt werden meer geven om flitsende kantoren zitten en marketing. Naar het weer kijken of bereikbaar zijn als het nodig is is er niet meer bij.
Stikstof, of klimaat, is een middel. Niet een doel. Wanneer dat bij de mensen eens door gaat dringen komen we misschien nog eens ergens.
Rutte moet blijven, wie kan er nu beter liegen en bedriegen dan Rutte?
Eerst met een betere kandidaat komen dan Rutte, pas dan zeiken en zeuren. Want het alternatief voor de meeste Nederlanders is Hoekstra of Kaag.
Niet Wilders, de stille meerderheid wil hem nooit niet, Baudet (haha), Eerdmans, dat ventje pist in zijn broek. Caroline, dat is wel een pittige tante maar niet niveau staatsman. Ze is immers een lobbyist. Dus blijft over Rutte, Kaag, Paternotte, Dijkhoff, Hoekstra misschien. En links? Er is niets op links wat premier kan worden.
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 23:17:
denk eens aan meneer Pieter en Mevrouw Renske
Provincies zijn dode paarden, als je daar aan gaat trekken krijg je de 1e Kamer.
Waterschappen vinden zichzelf heeeeeeel belangrijk, gebruiken heeeeeel duur papier op heeeeel dure wc's en masturberen gezamenlijk op hun knieën.
De werknemers zijn dan hoogstens kudt. De Waterschappen houden ons droog en zijn de laatste drempel tegen onzinnige aangenomen wetsvoorstellen.
Die foto bij het topic. Is dat naast het station? Mijn god wat is dat lelijk. Chinezen en nog meer van dat spul zijn dol op die kitsch. Net zoals dat hotel daar.
images.origineelovernachten.nl/_uploa...
Serieus? Zucht.
Nederland, calvinistisch/protestants kruideniersland, vandaar ook het Ahold hoofdkantoor daar. Cynische lol!
Lekker wegblijven dan. Patser.
@Wiezewalakristalix | 12-03-23 | 01:35:
Patser. Hahaha. Zeer lief maar misgeschoten. Stijl heeft niks met patsers te maken.
Wonen is in Nederland alleen een grondrecht als het om het inperken van de vrije markt gaat.
Wonen in Nederland is alleen een voorrecht voor uit-reizende IS-volgelingen die teruggehaald worden.
Die krijgen een woning....
Het probleem met kiezers die op dezelfde problematische partijen blijven stemmen is niet dat die kiezers gezapige GenX'ers zijn. Het probleem is dathet gros van de kiezers nog steeds louter naar de klassieke media luistert: de kranten, de NPO, en de commerciele televisie. En die staan allemaal aan de kant van de regering, of zijn er in elk geval niet kritisch over.
Volgens mij kijk jij geen tv en lees jij geen krant. Anders zou je niet zoiets doms zeggen.
glas plas en alles bleef zoals het was. als iedereen kartel stemt, inderdaad. "het maakt niet uit wat je stemt". nee, het maakt niet uit als je kiest tussen vvd, d66, pvda, GL, volt, cda of CU.
maar als het kartel de meerderheid in de kamer verliest, dan zul je zien dat er wel degelijk verandering kan ontstaan.
Dat hele waterschappen stemmen want belasting onzin argument:
Je moet ook een zorgverzekering hebben, dat is ook een soort van belasting.....
Wil Nederland vanuit het buitenland wel een spiegel voorhouden.
De teloorgang van BV Nederland lijkt veel op die van Philips www.youtube.com/watch?v=WE58YisgFeQ
Er is veel talent en kwaliteit aanwezig maar het management heeft andere prioriteiten.
Het was altijd zo dat de volgende generatie het beter ging maar die tijd is voorbij.
De democratie is op een onwerkbaar dood spoor gekomen, ik heb mijn stem al uitgebracht maar er is volgens mij amper enig debat gevoerd dat is hier in het buitenland wel anders.
15 maart eerst stemmen, daarna stemmen tellen ( vergoeding draag ik af aan de sportclub hier in de wijk ) en daarna naar het provinciehuis, ben uitgenodigd om de verkiezingsavond bij te wonen uitgezonden door de NOS. Zin in!
16 Maart. Alles blijft hetzelfde.
23 sociale huurwoningen in een heel jaar voor de normale Amsterdammers.
En dat is allemaal de schuld van intensieve veehouderij.
Gelukkig hebben we Sigrid Kaag nog die persoonlijk alle woningbouw tegenhoudt om ons uit deze stikstofcrisis te redden.
Want als je huizen bouwt komt er stikstof vrij en samen met de stikstof van de intensieve veehouderij hebben we echt te veel stikstof.
Het is niet zo dat links de samenleving chanteert door alle woningbouw tegen te houden tot er aan hun eisen is voldaan, zoiets zouden ze nooit doen.
Nee, het heeft met veel meer dingen te maken, bijvoorbeeld de verhuurdersheffing van Rutte 2. De problemen meet de woningbouw en stikstof zijn relatief nieuw en niet de oorzaak dat er NU te weinig woningen zijn. Dat soort zaken zie je jaren van tevoren aankomen. We hebben gewoon incompetente bestuurders.
23 woningen toegewezen was over 2021 volgens AT5, misschien was het in 2022 nog wel dramatischer.....
Met satellieten kan je keurig meten hoeveel stikstofoxiden in de lucht hangt. Het meeste wordt door de randstad, Antwerpen en het Duitse Ruhrgebied uitgestoten. www.youtube.com/watch?v=e-BT9lZmPSs&a... Die uitstoot stijgt.
De uitstoot van stikstof in ammoniak is in 28 jaar met tweederde gedaald. www.rivm.nl/stikstof/ammoniak Boeren hebben hiervoor gigantische bedragen geïnvesteerd en krijgen nu een onteigening en een beroepsverbod.
Als je zelf de real-time metingen en de historische gegevens wil bekijken, dan kan dat hier: aqicn.org/map/europe/
Ondanks dat hysterische miepjes verkondigen dat de natuur op instorten staat, heeft Nederland schone lucht en voor de bevolkingsdichtheid bijzonder weinig vervuiling. Soms een piekje fijnstof, en rond de hele grote indusctrie wel eens het predikaat 'matig'. We worden massaal belazerd, de wetenschappelijke data tonen dat glashard aan.
Feynman. Je weet toch dat een onteigening niet eens betekent dat je jouw huis uit moet. Je verkoopt je bedrijf gedwongen op bevel van de rechter in alle redelijkheid zonder verlies van geschatte toekomstige inkomsten. Nou. Ik zou er voor tekenen.
Maar dat is niet eens jouw GROOTSTE leugen. Jouw grootste leugen is namelijk dat boeren niet meer mogen boeren. Maar dat is niet waar. We hebben aardappelen nodig, we hebben tarwe nodig, fruit, we hebben zoveel geld om wederom de boeren mee te spekken dat de boeren die een beetje mee willen werken bijna net zo rijk worden als die kutboeren die dat niet willen.
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 22:04: "we" Hebben die shit niet nodig.
"We" exporteren bloemen.....
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 22:04: U kent kennelijk de regeling niet van de dienstwoning in agrarisch gebied. De woning van de boer heeft geen kale woonbestemming. Als hij er geen bedrijf naast heeft, mag je daar niet wonen. www.jurable.nl/blog/2021/07/27/bedrij...
"Mede hiertoe is in artikel 6 lid 3 van de regeling opgenomen
dat de ondernemer – op vrijwillige basis – ermee akkoord gaat niet elders
in Nederland een veehouderij te vestigen of over te nemen" www.tweedekamer.nl/kamerstukken/briev... Was getekend, C.J. Schouten, minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
Zelfs als het niet in de onteigening of overeenkomst staat, weet jij een plekje waar deze boeren verder mogen?
@Feynman | 11-03-23 | 22:18:
Ik heb weet van een boer die 3 miljoen euro heeft ontvangen om zijn bedrijf op te heffen, zijn grond te verkopen en zijn huis kon houden. Hoefde niet eens weg. Maar echte boeren kunnen gewoon een paar kilometer over de grens met Duitsland of als ze slimmer zijn Polen goede zaken doen met hun door ons gedoneerde centjes.
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 22:44: of nog beter, in de Oekraïne
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 22:44: elke uitgekochte boer is in de eu uitgeboerd want verplicht beroepsverbod. Weet dat nou niemand?
@schout bij nacht, niet iedereen is te koop, veel boeren zeker niet.
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 22:44: Maar dan snapt u toch echt niet waar alle stikstofheisa over gaat. Met alle mogelijke respect kan ik niets anders dan u uitlachen.
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 22:44:
Dankzij de herinvesteringsreserve kan dat ook netto. Dus zonder over de stille reserves belasting te betalen.
Ik vraag me wel eens af... Zijn er meer mensen zoals ik die "voelen" dat het systeem waarin we leven aan alle kanten aan het kraken is? Die voelen dat er een verschuiving gaande is maar er nog niet de vinger op kunnen leggen? Die voelen dat de opgedrongen inclusieve maatschappij niet meer hún maatschappij is? Of ben ik nou een doemdenkert?
Ik hoorde vanmorgen op de radio een of andere troela oreren over het feit dat er alleen maar mannen in de top van corporate zitten. En ik dacht: Waar maak je je druk om? Het gaat nou eenmaal zo en wat maakt het uit of er dan blanke hetero mannen (had ze onderzocht, echt waar) aan de top zitten?
Zijn we niet met elkaar bezig om onszelf een enorm probleem aan te praten? Een probleem dat alleen op papier bestaat en niet in de echte wereld?
Ach, het zijn wat mijmeringen van een ouwe lul...
Welterusten allemaal
Ja, je bent een doemdenker. De meeste mensen, de stille meerderheid, kunnen het nog steeds prima met elkaar vinden.
Eensch....
Winter is coming!
Ja, ik 'voel' dat ook. Er zijn heel erg veel mensen die dit 'voelen'.
En niet alleen in Nederland.
@Mokum Kosher | 11-03-23 | 22:07: We must defend the wall.
Stemadvies: Kies niet op CDA, PvdA, D66, VVD en CU. Deze partijen zijn verantwoordelijk om in 25 jaar Nederland tot het zooitje te laten zijn voor wat het nu is.
Oh ja, lekker een stompzinnig "stemadvies". Stem niet op de partijen die ik niet leuk vind omdat mijn leven mislukt is.
Niet naar luisteren mensen, dit soort losers brengen niets dan ellende.
Stemadvies: Lees wat elke partij wil voor de waterschappen en de provincie. Wat het best bij je past kies op dat. Niet op gezichtjes, kopjes, frustraties, nee gewoon voor wat voor jou het allerbeste is.
En dat is bindend stemadvies. Kies wat voor u en uw omgeving goed is.
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 21:38: De huidige coalitie en hun afbraakbeleid zijn goed voor niemand's omgeving. Ik word fysiek onpasselijk als ik zie wat deze politiek de afgelopen decennia verkloot heeft, op zo veel terreinen. Of de nieuwe partijen het beter zullen doen weet ik niet, maar de oude partijen hebben op alle fronten hun krediet verspeeld. Dan is een advies om daar niet op te stemmen heel verstandig.
U bent de Groene Khmer in Uw rijtje vergeten.
Stem op een partij die tegen is en niet samenwerkt met bovenstaande rijtje.
@marcoplarco | 11-03-23 | 21:45:
Daar gaan deze verkiezingen helemaal niet over. U zou eigenlijk niet mogen stemmen als u dat nog steeds niet door heeft terwijl zelfs GeenStijl dit al meerdere keren heeft aangehaald.
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 21:38: Dat kan natuurlijk. En dan kan het zijn dat je niet stemt op partijen die het land de afgelopen jaren, langer nog, hebben liggen verkloten.
Met je 'bindend stemadvies'.
Je 'brengen' m/z 'brengt', maar bij jou val ik eigenlijk niet over taalfouten.
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 21:50: Nee, daar gaan deze verkiezingen niet over. Klopt, en dat weet ik dondersgoed. Waterschappen? Daar zijn ongeveer nul standpunten over te vinden. Provinciale staten? Niemand die lokaal uitlegt wat een keuze op hun partij voor mijn provincie zou kunnen betekenen. Alles wat je voorgeschoteld krijgt zijn de talking heads uit Den Haag. Gaat het daar niet om? Verbied dan dat afgrijselijke volk om zich er tegenaan te bemoeien.
Deze verkiezingen zijn een proxy-verkiezing voor de Eerste kamer. Dat is op dit moment het enige belang waar ik invloed op kan en wil uitoefenen. Kost wat het kost. Het is mijn laatste hoop dat de tirannie in Den Haag nog gestopt kan worden. Voor mijn kinderen.
@marcoplarco | 11-03-23 | 22:00: Waarom zou ik stemmen op iets voor uw kinderen?
Waarom niet in mijn eigen belang?
Ondertussen in Velsen, lekker op de zieligheidskaart spelen,
Vindt u dat het opvangschip tot na 1 september 2023 mag blijven, als dan in Velsen minder of helemaal geen woningen beschikbaar worden gesteld voor statushouders?
www.velsen.nl/vragenlijst-onderzoek-t...
Ze stellen de verkeerde vragen. De enige vraag zou moeten zijn, heb je last van deze mensen en zo ja kan je uitleggen welke last je moet ondervinden zodat dit opgelost kan worden.
waarom liggen die boten niet gewoon voor de rede voor anker?
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 21:28: De enige vraag zou moeten zijn: Wilt u dat de burgemeester en de gemeenteraad zich aan de gemaakte afspraken houden?
Simpel antwoord lijkt mij.
Nee.
Gaan maar met de boot terug naar takkie-takkieland.
Schout als ze de missie hadden willen voltooien, moet je geen afspraken maken zwart op wit, als je denkt dat je je daar niet aan kunt houden. Helaas zijn we al zover afgegleden dat je geloofwaardigheid bewijzen belangrijker is dan een doel voor ogen houden, nu weer een harde afspraak breken zou erger zijn. En er is vast ergens een plekje aan de kade voor dat schip.
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 21:59: ik weet natuurlijk niet wat u allemaal heeft gebruikt vandaag maar fijn om te lezen dat het goed bij u valt.
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 21:59: De vergelijking met Ierse en Italiaanse immigranten in de 19e eeuw in VS is te absurd voor woorden. Godwin : check..."Ze zijn zielug" argument : check.. "Dom" argument : check..."ze kunnen niet terug" argument : check..
Waterschappen.
Stemadvies 1: Stem lokaal.
Stemadvies 2: Elke idioot die leutert over hoe ze het klimaat gaan verbeteren (en dat zijn er nogal wat, meestal trouwens landelijke partijen) , vermijden als de pest.
Waterschappen.
Waarom zou je daar in godsnaam voor willen stemmen?
Elke partij wil toch hetzelfde: beschermen tegen het water, blabalabla gezonde natuur?
@Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 21:23: Ontraadt jij hier nu gewoon mensen om te gaan stemmen?
@Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 21:23: vergeet dat maar: d33 gaat de waterschappen misbruiken, om via die weg een dikke vinger in de landschapsinrichting te krijgen. Volg de recentelijke wijzigingsvoorstellen, ingediend door onderkruiper T. de groot maar eens.
Graag een aanpassing op 'Stemadvies 1'. Stem lokaal, maar check eerst of de lokale kandidaat zijn/haar positie als een 'stap naar' landelijke politiek ziet. Hoe ik hier op kom? Omdat 'onze' lokale kandidaat het Waterschap gebruikt om 'in Den Haag te geraken'. Kun je zo'n beetje raden in welk gewest ik woonachtig ben...
@Sinterbikske | 11-03-23 | 21:26: waar zou je op stemmen? En waarom?
@PPuk | 11-03-23 | 21:43: had nog een link voor je vanochtend in het café naar aanleiding van het bericht van Cornelis scientias.nl/zo-bizar-slecht-is-voeds...
@Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 21:48: Serieus? Ga je dit nu proberen? Zwak.
@Sinterbikske | 11-03-23 | 21:54: Nee, kom op, waarop en waarom?
@Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 22:02: Er zijn 21 waterschapsregios die allen totaal anders zijn. Verdiep je eens in je eigen regio zou ik zeggen.
@Sinterbikske | 11-03-23 | 22:08: Totaal anders. Hahahaha!
Nee.
@Sinterbikske | 11-03-23 | 22:08: Nou, waarin verschillen de partijen bij de waterschapsverkiezingen? Zijn er partijen die de dijken door willen steken? Nou? Ze willen allemaal hetzelfde.
Nederland kent geen grondwettelijk recht op wonen. Veel van de vraag is onechte vraag. Wenswonen (ik wil graag een huis met tuin in centrum 020 of 030 voor 600 per maand). Er staan veel betaalbare huizen te koop en te huur. Geen enkele reden om iets te gaan regelen voor woonzeurders die zich te goed voelen voor Appingendam of Heerlen.
Had Nederland maar een grondwettelijk recht op wonen, 1 Stap over de grens bij Ceuta of Lampedusa en je hebt een woning in Nederland te pakken.
BoerKoekoek | 11-03-23 | 21:19 |
PS.
Hoe is de werkgelegenheid in Appingedam?
@Is dit nog nieuws: dan krijg je dat suffe thuiswerk antwoord....
@Lorejas | 11-03-23 | 21:21: Oh ja, dat thuiswerk advies dat Rutte ook met Zelenski een zoom meeting kon hebben ipv naar Kiev te vliegen?
@Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 21:20: geen idee. Weet u wat wel een idee is? Op locatie a wonen en op locatie b werken. Dat deden vroeger heel veel mensen. Die noemden we dan forensen. Dat is de havermelk generatie vergeten. Niet met de bakfiets maar met ov of auto van en naar het werk. Probeer het eens zou ik zeggen. 28 minuten naar Groningen. Werk zat daar.
Lijkt me relaxed. Elke dag vanuit Appingedam met OV naar mijn droombaan in de Randstad.
Heerlen! In Heerlen staat wel een van de duurste huizen van Nederland hoor Voor luxe zeurders! www.youtube.com/watch?v=EN54yVsF-go
@Lorejas | 11-03-23 | 21:30: Ach ja, BoerKoekoek heeft z'n zaakjes voor elkaar. Hij woont in Vladivostok en forenst dagelijks naar Lissabon.
Met de fiets natuurlijk.
@Ichneumonidae | 11-03-23 | 21:47: met de elektrische fiets die gesubsidieerd is door de werkgever...
BobDobalina | 11-03-23 | 20:48
Vanuit de staat gezien komt er genoeg binnen, dat klopt, daar schreef ik niet over.
Mijn excuses dat ik het vanuit de burger bekijk, die na jaren van fiscaal kopschollen, eindelijk erkenning kreeg ene en kabinet zag aftreden. Helaas zijn we nu drie jaar verder. De ouders zijn nog niet in contact gebracht met hun uit huisgeplaatste kinderen. (sommige zijn inmiddels meerderjarig. Hun advocaten hebben nog geen dossier van de belastingdienst ontvangen, ze hebben hun geld nog niet terug via de commissie Werkelijke schade, en het kabinet verwacht voor deze reparatie nog jaren nodig te hebben.
Die kafkaëske situatie blijft voortduren, dat voldeed aan mijn definitie van uitvoerbaar.
Hetzelfde zie je bij ondernemers, er is in de regelgeving uitzondering op uitzondering gestapeld. Accountants en belastinginspecteurs komen er niet meer uit, belastingbetalen wordt daarmee een morele keuze of een kwestie van genoeg advocaten inschakelen en genoeg brievenbusfirmaatjes opzetten waar de fiscus weigert doorheen te kijken. Misschien is dat geen zwart geld, het is ook geen wit geld waar netjes over is afgedragen.
Ben je ZZP-er, dan kijkt de fiscus onbeargumenteerd overal doorheen, daar is ook geen pijl op te trekken. Dat is voor de staat prima uitvoerbaar, voor de ondernemer totaal niet.
Belasting hoort simpel, voorspelbaar en controleerbaar te zijn.
Laten we een percentage van een belasting aanpassen. Kan niet. Computers van de belastingdienst kunnen dat niet aan. Verouderd. draaien nog op MS dos....
Verschil maken wat groente en wat fruit is blijkt voor ambtenaren een groot probleem te zijn
@rein9576 | 11-03-23 | 21:20: Een komkommer is fruit.
Opiniemakers behoren kritisch naar hun eigen opinie te kijken. Gewoon zodat je niet op een zaterdagavond langzaam aan door begint te krijgen dat je misschien een beetje een lul verhaal liep te vertellen. Goed bedoelt hoor maar het is overduidelijk dat je hier je huiswerk niet hebt gedaan terwijl je dat normaliter juist wel heel goed doet.
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 21:34: opiniemakers moeten optie en. Propaganda.
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 21:34:
Kan je misschien aangeven welke bronvermeldingen je mist?
1) Nog steeds geen dossiers: www.youtube.com/watch?v=7S52wHdGncE&a...
2) CBS rectificeert stelling dat kinderen niet dankzij fiscaal kopschoppen uit huis zijn geplaatst. www.youtube.com/watch?v=9w2ffkOgDrM&a...
3) Gebrekkige voortgang afwikkeling kinderopvangtoeslagaffaire www.rijksoverheid.nl/documenten/publi...
Een onuitvoerbaar fiscaal systeem. Dat was je claim. Je kunt het wel over de trage afhandeling van de toeslagenouders hebben en over de volstrekt ongefundeerde bewering dat de uithuisplaatsingen de schuld van de staat, zijn maar daarmee geef je nog steeds geen grond aan je claim. Ja er is het nodige mis met de it-systemen van de bdienst maar vooralsnog hebben we een hoge graad van compliance. De doorsnee burger betaalt netjes zijn belasting en weet ook waar hij aan toe is als hij zijn aangifte invult.
@BobDobalina | 11-03-23 | 22:01: De doorsnee burger betaalt netjes zijn belasting en weet ook waar hij aan toe is als hij zijn aangifte invult.
Geld naar de Oekraïne en of andere buitenlandse aangelegenheden.
Briljant idee O wacht, soortgelijks bestaat al en is niet echt een succes gebleken.
VVD Haarlem: 'Asielzoekerscentra combineren met starterswoningen'
www.nhnieuws.nl/nieuws/315988/vvd-haa...
Wat moeten die regeringspartijen en steuners nu nog meer fout doen zodat iedereen eindelijk dat hele zooitje wegstemd.We betalen ze om de zaak goed te regelen en niet om te slopen.Het moet zo snel mogelijk van onze loonlijst anders is iedereen schuldig aan deze ongelofelijk puinhoop.
Mijn stem gaat naar de alien partij
Welkom ,welkom ,welkom in mijn huis.
Oeps leef in een kartonnen doos maar ach welkom.
Wat een luxe. Ik leef in een vuilniszak.
@Cornelis12 | 11-03-23 | 21:14:
Heb binnenkant zelf wit geschilderd ,sorry voor al die luxe
Paupers. Ik heb een heel domein voor mezelf. Altijd droog door de snelweg boven mijn hoofd.
@Lorejas | 11-03-23 | 21:19:
Monty Python - we were so poor
youtu.be/VAdlkunflRs
Welkom, welkom in mijn... doos?
De man was een genie: Waanzin is steeds hetzelfde doen en verschillende resultaten verwachten.
Dat boeren onteigenen is een BBB-sprookje. Met 1% van de landbouwgrond is er voldoende ruimte om een paar honderdduizend huizen bij te bouwen. En die grond verkopen de boeren heel graag als ze mogen meeprofiteren van de waardestijging van landbouwgrond naar bouwgrond. En dat kan simpel door een meerwaardeclausule in het koopcontract op te nemen
Je weet er alles van dus?
Liever minder mensen, met een keiharde uitzet-clausule in plaats van een verblijfsvergunning. En gaarne géén nieuwe lieden toelaten. Asiel en immigratie zorgen voor het grootste deel van de bevolkingstoename.
Boeren verkopen nu dus hun bedrijf aan de meest biedende en dat is Schiphol vanwege de stikstofrechten.
En hoe helpt dat de natuur? Boerengrond voor beton inruilen? U geeft precies de ware reden, waarom de boeren weg moeten: d33 randstad beleid. Voedsel importeren en heel Nederland vol beton en asfalt. En als u denkt, dat boeren zitten te wachten op waardestijging, geeft u ook aan geen enkel benul van boeren en hun band met hun land te hebben. Verwijder uzelf van elke natuur- en boerdiscussie aub: u weet niet wat u zegt.
@vladimirows | 11-03-23 | 21:17: de natuur?
Welke natuur?
@vladimirows: ja je raakt toch gehecht aan je mega-5 verdiepingen-varkens-stal....
@Lorejas | 11-03-23 | 21:23: U mist in 1 beweging zowel de kant als de wal.
Oh vast....
Als boeren heel graag verkopen was er geen probleem. In deze omgeving zijn de agrarische bedrijven vaak van vader op zoon of dochter overgegaan. Soms al 5 generaties lang. En de opvolgers staan al klaar. Dan is het niet zo eenvoudig meer allemaal. Vooral als er onzinnige redenen worden aangedragen alsof de boeren "de natuur" kapot maken.
@dijkbewaker | 11-03-23 | 21:38: meer mensen toelaten, daar gaat de natuur kapot van. 10.000 nieuwe asielzoekers in de provincie Groningen. Jammer voor de kievit.
PvdA GroenLinks Johan Vollenbroek XRebellion bepalen mbv de VVD over hoeveel jaar u kans maakt op een woning. Tot die tijd gaat alles op slot. GroenLinks babyboomers juichen, zij zitten toch al goed.
Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 20:48
Waar heb je het over?
1) Volgens brancheorganisatie van maatschappelijke opvang Valente waren er in 2019 ruim 500.000 Nederlanders zonder adres nos.nl/artikel/2420541-een-groeiende-...
2) In 2030 moet Nederland een miljoen woningen meer tellen dan nu, stelde minister van Binnenlandse Zaken www.tudelft.nl/delft-integraal/articl...
3) Veel dertigers klem: goedkoop huren lukt niet en kopen al helemaal niet nos.nl/artikel/2209423-veel-dertigers...
4) Sociale huurwoning? In zeker een kwart van de gemeenten wacht je meer dan 7 jaar nos.nl/op3/artikel/2377995-sociale-hu...
5) Woningcrisis treft ook slachtoffers van huiselijk geweld: de opvang is overvol www.trouw.nl/binnenland/woningcrisis-...
Uit hetzelfde stuk:
Volgens brancheorganisatie van maatschappelijke opvang Valente waren er in 2019 ruim 500.000 Nederlanders zonder adres, recentere cijfers zijn er niet. Het gaat dan vaak om mensen die inmiddels zijn overleden of naar het buitenland zijn vertrokken. Maar volgens Valente gaat het in toenemende maten ook om mensen die sindsdien op wisselende adressen slaapt, in auto's of bijvoorbeeld op campings. Ze zijn slecht in beeld bij overheidsinstanties, want in de daklozencijfers worden ze niet meegenomen.
Oftewel, onbetrouwbaar getal.
Feynman | 11-03-23 | 21:05 |
Ha !!
Eens! Dank voor de inmenging, inlezing in, meelezen met, de comments. Kudo's voor de interactie.
OT:
Waarom mag je bij het stemmen je identificeren met een verlopen identificatie middel van maximaal 5 jar oud? Waarom moet je niet een nieuwe halen?
Je moet je per slot van rekening ten alle tijden kunnen identificeren... iets met wetten en zo...
Ik hap wel.
"1) Volgens brancheorganisatie van maatschappelijke opvang Valente waren er in 2019 ruim 500.000 Nederlanders zonder adres"
Ja, en dat is inclusief de pak 'm beet 150.000 Nederlanders die zijn vertrokken naar het buitenland, de ongeveer 200.000 die niet geregistreerd bij een partner leven en of vrienden, de ongeveer 100.000 die zogenaamd couch-hoppen van kennis naar kennis etc. Wat rest is zo'n 40.000 mensen die daadwerkelijk asielzoeker mogen spelen voor iets van tussen een paar maanden of een jaar.
"2) In 2030 moet Nederland een miljoen woningen meer tellen dan nu, stelde minister van Binnenlandse Zaken "
Dat klopt. Vooral in de sociale sector. We hebben teveel sociale woningen verkocht aan types van BVNL en de VVD. Was niet slim. Maar dat lukt wel.
"3) Veel dertigers klem: goedkoop huren lukt niet en kopen al helemaal niet nos.nl/artikel/2209423-veel-dertigers..."
Zal best, maar ik schreef al eerder - waar een wil is, is ook een weg - mensen zijn te verwend hier. Willen niet ergens op een mooi plekje in Heerlen wonen maar in Amsterdam. Nou fuck jou. Je werk? Je kan thuis werken als je wilt.
"4) Sociale huurwoning? In zeker een kwart van de gemeenten wacht je meer dan 7 jaar nos.nl/op3/artikel/2377995-sociale-hu..."
Potsierlijk dat je tot je 25ste moet wachten voor je eerste eigen huurwoning. Ga weg.
"5) Woningcrisis treft ook slachtoffers van huiselijk geweld: de opvang is overvol www.trouw.nl/binnenland/woningcrisis-..."...
Zal best, maar ik ruik een hoog clickbait gehalte.
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 21:13:
Hoe koop je als alleenstaande een woning van 4 ton?
Hoe kom je in aanmerking voor een huurwoning als je geen 50 Somalische kinderen hebt?
Enne thuiswerken?
Ga toch weg kantoorpik. Doe eens loodgieter worden.
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 21:13:
1) Daar staan weer mensen tegenover die in een mislukte relatie nog samenwonen met een urgentieverklaring omdat bij elke echtelijke ruzie ook de kinderen in elkaar worden geslagen.
2) Een woning verkopen wijzigt de doelgroep, heeft geen enkel effect op het tekort. Dit is een stokpaardje om burgers te demoniseren en tegen elkaar uit te spelen. Alleen bouwen werkt.
3) Hoe gaat een docent, agent of verpleegster precies thuiswerken? Die mensen een salaris dat te hoog is voor de sociale sector en te laag om te kopen. De huizenprijzen stijgen sneller dan het sparen van hun halve salaris. Dat kan helaas niet, want ondertussen moeten ze duurder huren dan ze kunnen kopen. Reken het rustig ff na.
4) Binnen Amsterdam werd van de 7000 vrijkomende sociale huurwoningen er 23 toegewezen via het reguliere proces. Dat is 0,31% Dan wacht je veel langer.
5) Bel voor de gein even Leger des Heils of een andere stichting naar keuze hoeveel lege plekken ze hebben voor een moeder en drie kinderen.
@Feynman | 11-03-23 | 21:24:
2) Nee. Stoppen met nog meer mensen op deze postzegel toelaten heeft meer effect en kan bereikt worden zonder de complete boerenstand te slopen.
@marcoplarco | 11-03-23 | 21:39: hoho
Daar gaan deze verkiezingen niet over.
Dat van die woonwagens zal wel. Maar deze broeinesten van criminaliteit kunnen me gestolen worden. En wagen? Hoezo wagen? Het zijn gewoon huizen waar voor de show wat wieltjes aangeplakt zijn.
Misschien moet Feynman maar eens in Nieuwegein gaan kijken, waar deze criminelen in wonen: gewone huizen. En ja: ( bijna) 100% heeft een strafblad.
Zeker die wagens met 2 verdiepingen, een balkon en een wijnkelder.
Doe normaal, alsof je ooit met zo'n ding gaat reizen...
@vladimirows | 11-03-23 | 21:20:
Dat zijn zigeuners
In Indonesie hoeven ze niet meer te stemmen daar hebben ze hun stikstof doel alweer bereikt #merapi
Tja, stem eens wat anders. Dat is het probleem juist een beetje. Zo lang Omtzigt niet met een partij komt zijn alle oppositie partijen ook nauwelijk een redelijk alternatief. Bij FvD zijn ze knettergek. De PVV zal daar niet veel bij achterblijven. Die Caroline is een leuke tante met een vlotte babbel maar in mijn ogen niets meer dan een populist die vertelt wat haar achterban wil horen, niet gehinderd door enige kennis. JA21 dan? Kweetniet
Stem op de SGP. Die heeft de steun van God dus wordt de grootste....
Als jij op een persoon wilt stemmen dan is er altijd iets mis met je. Je bent het type wat op een Klaver zou stemmen want hij is zo cute of Hitler omdat zijn snorretje zo stoer staat en Wilders zou stemmen want die moet president worden. Oftewel, doe maar liever niet meer stemmen, je kan het niet. Je voldoet niet aan de minimale eisen van democratie zoals partijprogramma's lezen en kiezen wat het beste voor jou is. En dat is sneu meneer de Baron.
Ja en.. als die achterban nou eens heel groot blijkt en verantwoordelijk is voor een aanzienlijk deel van onze handelsbalans waardoor wij ook weer op onze beurt autos uit stikstof brakende auto fabrieken in Duitsland Italie en Frankrik kunnen kopen.. Iemand op de man/vrouw Niet gehinderd door enige kennis aansmeren is dan geen populisme hoe werkt dat nou precies?
@Smoelensmid | 11-03-23 | 21:07: Oh ja, Duitsland.. Wir schaffen das. Hadden wij geen invloed op qua stemmen.....
Simpelweg een partij stemmen waarmee Rutte of Kaag niet in zee willen. Hoe moeilijk is dat.
Voor mij wordt het PVV, maar zou ook geen probleem hebben met BBB of FvD.
NSDAP misschien?
@Rhenium | 11-03-23 | 21:11: Nu zeg je wat, maar maak hetzelfde comment eens maar dan over DENK..... Erdogan....
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 21:06: Het kan natuurlijk ook wezen dat hij doorgaans heel behoorlijke standpunten heeft. En inhoudelijk ook heel sterk is. Uiteraard wel even afwachten hoe zijn politieke programma er uit gaat zien en dat hij niet opeens "rare dingen" gaat doen. Maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet. Iets mis met me? Tuurlijk joh...
@Baron_von_Rijswijck | 11-03-23 | 21:21:
Ga gewoon lezen wat de partijen willen. Maak dan je keuze. Niet op basis wat iemand "zegt".
En het heeft er weer een naam bij, zo doorzichtig dit.
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 21:43: lol
Ga nadenken over wat deze partijen willen en daadwerkelijk kunnen.
@Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 21:13: Dat doe ik gerust. Ik ken een Turk die geboren en getogen is in Istanboel. Daar wonen miljoenen Turken die een bloedhekel hebben aan Erdogan.
@Rhenium | 11-03-23 | 21:48: en die Turk woont in Turkije? Oh, wacht.....
Te vol blijft zo te vol, dat ze dat maar is op hun programma durven te zetten. Hoe is dit een Pyramide? www.cbs.nl/en-gb/visualisations/dashb...
is = eens
Als ik een hond had, liet ik ‘m tegen zo’n VVD affiche plassen. Ik ga zeker stemmen, maar niet op de gevestigde macht. Hoop dat velen ook wat anders kiezen.
Kan je ook zelf doen als je maar hoog genoeg plast.
Jammer dat Eric Lucassen niet meer bij de pvv zit. Lijkt me een hele mooie kandidaat voor je.
Ik ga lokaal kiezen. Voor het waterschap de jongens die hun werk ervan maken om het waterschap ook te kunnen doen. Voor provinciale staten was het een beetje lastig maar ik heb gekozen voor een lokale rechtse partij die min of meer gelieerd is aan de partij die ook landelijk overeenkomt maar goede focus heeft op de provincie.
Dat raad ik iedereen aan trouwens. Maar het gaat waarschijnlijk tijd kosten alvorens de chaos hersteld kan worden - George W. Bush
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 21:04: Oh wie komt er in de 1e Kamer namens uw lokale stem?
@Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 21:05:
Dat weet ik niet. Ik denk waarschijnlijk iemand van het CDA of de VVD.
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 21:17: Waarom zou je dan niet op (naar uw voorbeeld) rechtstreeks op CDA of VVD stemmen? Waarom dan op een of andere lokale onzin partij?
Alhier moet u uw hond hoog optillen wil hij dat voor elkaar krijgen. Al die posters zitten minsten 4 meter boven het maaiveld opgeplakt.
@Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 21:22:
Omdat zij plannen hebben voor de provincie die in mijn nederige mening beter zijn dan wat de lokale CDA en VVD willen. Ik praat over verstandige mensen die voorwaarts willen en niet de boel willen verstoppen met stront dus ik ga er vanuit dat zij voor het Senaat kiezen rechts van het centrum.
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 21:45: ga er vanuit dat ...
Niet echt verdiept in de verkiezingen blijkt wel....
Dat u mag stemmen.. jeetje.
#Stemzeweg
Gewoon even voor één het breekijzer ertussen, het kan..
zie mijn tegel hier boven/onder
@Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 21:01:
Niet stemmen zorgt zowiezo voor overwicht bij de huidige regeerders
Gewoon BBB stemmen, dan kan mevr. vd. Plas maar eens laten zien wat ze voor elkaar krijgt.
Rotter dan Rutte kan niet..
Eens met jou. Ik ga gewoon PVV stemmen, niet omdat ik dat in economisch opzicht nou zo'n geweldige partij vind, maar omdat zij tegen die alles verpestende en ongebreidelde immigratie zijn. Alsof het hier niet in de eerste plaats een demografisch probleem is.
De autochtone bewoners mogen dat kutfeestje van Rutte c.s. betalen, de groeten.
Ben in geen enkel opzicht een zogeheten Boze Blanke Man, maar ik zie ons land wel naar de kloten gaan met dit 'beleid'.
@AldNuut | 11-03-23 | 21:05: Maar... Ik heb niks met boeren... En of stikstof. Ik heb meer met immigratie. Of beter gezegd; tegen immigratie...
@Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 21:07:
Kijkt u nog even naar het laatste filmpje onder het kopje anders(roze)
Stemmen is nu even noodzakelijk, principes opzij, gewoon een rondje rood kleuren dat was uw bijdrage.. en uiteraard even niet uw Zeeuwse Schubbekuttersveensedoorgebogenpimpelknietjes met maar één afgevaardigde.
Hoogste tijd dat er even een vuist op tafel komt/moet, dus tijd om 1 of 2 sterke dwarsliggers groot te maken.
nb. 1
Een boer is niet alleen maar boer, maar ook investeerder, werkgever, ondernemer, afnemer, leverancier en burger.
nb. 2
Energiepark Haringvliet, (had ik al geplaatst vanmorgen) er staan er voor de komende 2 jaar nog honderden - 200+, gepland (Bron RTL).
twitter.com/AldNuut/status/1632716312...
@AldNuut | 11-03-23 | 21:22:
Doet u voor de aardigheid maar eens rechtermuisklik op de afbeelding en zoek afbeelding met google, Ik garandeer u dat u even stil wordt van de resultaten.
@AldNuut | 11-03-23 | 21:30: dit dus
@AldNuut | 11-03-23 | 21:22: ergo stem landelijke partij?
@Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 21:39:
Ja.. voor deze ene keer kan het niet anders, en waterschap ook niet Liberaal centrum, anders heeft Nee66 nog steeds een duim in de natuurwet pap.
Ik ben echt van de SP..
Desondanks ga ik 100% voor BBB deze verkiezing, SP is te klein voor aantallen zetels, sneu maar realiteit.
@AldNuut | 11-03-23 | 21:44: ok
Stem lokaal>? Op wie gaat uw lokale Schubberkutterveensche partij hun stem uitbrengen voor de afvaardiging in de 1e Kamer?
Waarom zou u dan niet rechtstreeks op betreffende 1e kamer partij stemmen?
Voorbeeld:
https://zeelandstemt.nl/wp-content/uploads/2023/02/Publicatie-Provinciaal-Blad-prb-2023-1569.pdf
Lijst 7 Partij voor Zeeland (PVZ)
https://partijvoorzeeland.nl/statenfractie/verkiezingsprogramma-partij-voor-zeeland-provinciale-staten-2023-2027/aandachtspunten-202302061135
Een hoop geblaat.
Stel dat deze partij verkozen wordt, wie komt er voor hun in de 1e Kamer. Naar wie of welke partij gaat hun stem?
Ondoorzichtig.
En u maar denken dat u ze weg kan stemmen. Mag ik lachen?
Stem lokaal?
Ik heb net dat stembiljet eens doorgespit, de "Lokaal Brabant" groep heeft niemand uit mijn woonplaats, dus hoe lokaal is lokaal?
@Met_baard | 11-03-23 | 21:31: en dan nog
Dan gaat het over issues in Eindhoven. Waar u niks mee van doen heeft.
@Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 21:37: Jezus Leeft is tenminste makkelijk. 1 persoon, uit Breda. Da's nog in de buurt.
Komende woensdag kan ik eindelijk weer al mijn opgepot ressentiment botvieren op het stembiljet. Niet dat het iets zal veranderen, maar aan mij heeft het dan niet gelegen.
Als je op een eeuwige oppositiepartij stemt ligt het toch wel een beetje aan jou.
@BobDobalina | 11-03-23 | 20:58: Ze zijn nog maar net begonnen, Bob. Wereldheerschappij lonkt.
De kruik moet toch een keer barsten. Bouw maar geen huizen meer. Ik zie wel hoe het komt. Brood bakken ze overal.
De komende 10 jaar komen er ook veel woningen vrij Jan. Droevig maar waar. Naar schatting zullen er tussen de 2,4 en 3,1 miljoen mensen sterven de komende 10 jaar. Meestal wat ouder, alleenstaand, eigen woning vaak boven hun stand. Maar dat blijft wel nog eventjes wachten voor de mensen die nu al een gezin willen beginnen.
Graan ??
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 20:57: Ja die Millenials erven straks alles, of het nu een huis een tweede huis een moestuin een boot of een klassieke sportauto betreft die hoeven nooit meer te werken , gaan lekker naar Ibiza en verhuren de hut van Pa en Moe.. goed bekeken. www.bbc.com/worklife/article/20181205...
En hoeveel wandelen er de komende 10 jaar binnen? We blijven nog tijdje groeien....
@Smoelensmid | 11-03-23 | 21:11:
Nou ja, voor ons geldt dat inderdaad. Althans voor onze kinderen.
"Woensdag 15 maart mogen we in polonaise van crisis naar crisis."
Begint het niet inmiddels ietsje meer veilig te worden om te stellen dat we, nou ja niet ons allen, eigenlijk een beetje van hysterie naar hysterie wandelen.
Laat ik vooropstellen dat ik geen fan ben van de overheid die zich veel bemoeit met de burger. Beetje steun in moeilijke tijden. Dankuwel Vadertje Staat! Maar in de basis zouden alle mensen hier die claimen "rechts" te zijn toch echt zoiets moeten hebben van "goede tijden, slechte tijden" wij zijn zelfstandig en wij maken er zelf iets van.
Ik geef een voorbeeld van hysterie: "Ministers, volksvertegenwoordigers en rechters vergeten dat wonen een primaire levensbehoefte, grondrecht en mensenrecht is."
Dat is helemaal niemand vergeten. Dit recht is er voor elke Nederlander. Niet alleen Nederlanders, ook buitenlanders die landlopen krijgen bed bad en brood omdat ze niets meer hebben. Waar heb je het over?
Wil jij weten hoe het is om gratis Miele te hebben (met droger) en gratis bed en gratis douche. Stop eens met al je rekeningen te betalen en je geld te verspillen aan drugs. Binnen 1 jaar kan jij genieten van alle luxe die asielzoekers genieten. Bed, bad en brood. Maar er is meer... Let op Feynman. Je krijgt ook begeleiding, een kleine uitkering voor biertjes of shag kopen, en eten natuurlijk, je krijgt voorrang op huurwoningen in bepaalde gemeenten en je krijgt gratis medische en psychische hulp.
Ik zeg doen Feynman! Schrijf er een boek over!
Tussentijds raad ik iedereen aan die een leven wil opbouwen om een succes van je leven te maken zodat je gewoon een huis kan kopen of huren en genieten van je leven zoals de meeste mensen het eigenlijk doen. Voor ons is armoede niet op vakantie kunnen gaan naar Zuid-Frankrijk.
"Voor ons is armoede niet op vakantie kunnen gaan naar Zuid-Frankrijk. "
https://voedselbankennederland.nl/
Grapjas.
Ach vergeet ik bijna het mooiste.
Je krijgt ook nog begeleiding nadat je met urgentie in jouw nieuwe huis bent geplaatst. En dat niet alleen. Er is een stadsbank van lening die jou tot wel 10.000 (tienduizend) euro wil lenen tegen een hele lage rente om jouw huisje in te richten met inboedel.
Paar nadelen. Je mag niet kiezen waar je gaat wonen. Voordat je het weet zit je in Ter Apel. En niet alle gemeenten doen echt hun best om je ook te helpen met werk vinden. Maar, al met al, Nederlanders hebben meer rechten en minder plichten dan asielzoekers en krijgen als ze in dezelfde situatie zitten exact hetzelfde, alleen krijgen Nederlanders meestal meer. Het is nu eenmaal beter om een blanke vrouw met blauwe ogen te plaatsen in een dorp met 700 inwoners dan hun eerste moslim.
Interessant te zien hoe jij gewoon een hele discussie bedenkt.
@Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 20:50:
Ik vind het oprecht lullig voor je dat jij naar de voedselbank moet omdat jouw leven mislukt is maar de voedselbank is er voor mensen die van een uitkering moeten leven, diep in de schulden zitten door hun eigen doen en laten en nog steeds hebben ze het geluk dat ze in Nederland zijn geboren. Want in andere landen heb je geen extra hulp voor de extra zwakkeren.
Nogmaals. Ik vind het rot voor je maar ik heb geen medelijden met je. Wees blij dat je bovenop alles wat je al gratis krijgt ook nog eten krijgt. Gratis.
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 20:54: "Maar, al met al, Nederlanders hebben meer rechten en minder plichten dan asielzoekers en krijgen als ze in dezelfde situatie zitten exact hetzelfde, alleen krijgen Nederlanders meestal meer. "
Vraagje:
Welke plichten hebben deze asielzoekers?
Welke rechten hebben deze asielzoekers?
Waarom hebben deze asielzoekers deze rechten?
Waarom moet de Nederlander deze rechten opbouwen door bijv te werken? AOW, zorgverzekering, wonen....
Waarom hebben asielzoekers recht op deze voorzieningen?
Kusje.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
@ZZP-er | 11-03-23 | 21:03: Wie?
@Duwbak_Linda | 11-03-23 | 20:57: Schitterend hè, vooral die gesprekken die ze soms met zichzelf voeren ook.
@Sinterbikske | 11-03-23 | 21:07:
"Zeker als er door arbeidsmigratie, criminele asielbedriegers uit veilige landen en echte vluchtelingen een steeds grotere behoefte aan woningen ontstaat."
Dit is de enige zin van Feyman met het woord "vluchtelingen". Meer instroom is meer woningen, lijkt me een redelijke veronderstelling. De Schout gaat vervolgens alle racisten hier de les lezen over vluchtelingen. Ik vind mooi, daar niet van.
@Duwbak_Linda | 11-03-23 | 21:14: Het is lachwekkend, maar verdient ook tegengas.
@Sinterbikske | 11-03-23 | 21:07: ik kan er werkelijk geen touw aan vast knopen.., wat een onsamenhangend betoog, ronduit hallucinant.
@Sinterbikske | 11-03-23 | 21:07: Beetje sneu eigenlijk.
@Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 21:00:
Oh dit wordt leuk.
"Welke plichten hebben deze asielzoekers?"
Zich melden bij een AZC en zich aan de wet houden.
"Welke rechten hebben deze asielzoekers?"
Bed, bad en brood, soms met z'n viertjes in een klein kamertje oh en 40 euro per week voor eten e.d.
"Waarom hebben deze asielzoekers deze rechten?"
Omdat wij geen barbaren zijn.
"Waarom moet de Nederlander deze rechten opbouwen door bijv te werken? AOW, zorgverzekering, wonen...."
Asielzoekers hebben geen van deze rechten. Je bent slecht ingelezen.
"Waarom hebben asielzoekers recht op deze voorzieningen?"
Asielzoekers hebben recht op het minimale van het minimale. Onze daklozen krijgen zo ongeveer hetzelfde.
Dus zoals ik al stelde. Laat Feynman eens een maandje of zes als dakloze leven. Hij kan er vast een mooi boek over schrijven.
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 21:26: nou, en. Wat als je je niet aan deze plichten houdt? Niks.
@Ichneumonidae | 11-03-23 | 21:33:
De liefste trol van heel GeenStijl. Ik hartje jou, hartje en hartje en hartje.
Maar helaas, ik opereer geen Air-BnB. Maar zodra je het allemaal eventjes teveel wordt dan mag jij bij mij. Hartjes.
Als je naar het taalgebruik vraag je je af welke superlatieven er nog over blijven als Feynman in een land zou wonen dat niet steevast in de top tien van beste landen staat.
Neem nu zo’n voorbeeld: ‘ons onuitvoerbare fiscale systeem’. Vooralsnog hebben we een van de kleinste zwarte economieën:
www.theglobaleconomy.com/rankings/sha...
Neemt niet weg dat veel zalen zijn te verbeteren en te versimpelen en de automatisering ondermaats is, maar om het onuitvoerbaar te noemen is hysterisch.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
@Duwbak_Linda | 11-03-23 | 21:00: er zullen altijd regels worden gemaakt die in de praktijk niet uit te voeren zijn. Maar ons hele fiscale systeem werkt verder best behoorlijk.
@BobDobalina | 11-03-23 | 21:05: Heb voor een van de genoemde organisaties gewerkt. De regelgeving is zo complex aan het worden dat het steeds vaker onuitvoerbaar is. Dit nog los van falende ICT-systemen.
Geldt overigens ook voor bv de Participatiewet. Dat komt (denk ik dan) omdat die complexe wetgeving nooit alles kan voorzien, terwijl alles dat nooit is voorzien vroeg of laat wel gebeurt. Want de gemiddelde burger bestaat niet.
kijkt, zaken.
Hysterisch?
@ZZP-er | 11-03-23 | 21:11: Hijgerig. Of populistisch. Of racistisch. Of woke. Of....
Het probleem is dat dit land aan het afglijden is en dan onder de top tien landen komt. Er wordt hard aan gewerkt. En dat moet stoppen. En met een partij als bv. d66 gaat dat stoppen niet lukken.
Wilt u wonen? Verlaat dan dit land.
Verlaat de EU. Zwitserland. Canada. VS. VAE.
@BoerKoekoek | 11-03-23 | 21:22: Rusland
U mag stemmen.
Maar je bent maar 1 van de miljoenen die gaan stemmen.
Dus het is belangrijk en nutteloos tegelijkertijd.
Het is net het echte leven.
Leuk hè.
Feit:
U heeft niks te willen.
Wacht eerst maar af.
Hij houdt nog een mooi lulverhaal en gaat nogmaals excuses aanbieden, want hij was een beetje moe en zo omdat hij te lang in de trein naar Kiev had gezeten.
Kiev?
Ja, Kiev is blijkbaar belangrijker dan Groningen.
Verder belooft hij een gouden toekomt voor ieder die in hem gelooft. Duizenden eenvoudigen van geest gaan hem volgen.
Helaas ook genoeg reaguuurders.
Samengevat
Bindend stemadvies: Stem ze weg!
Het zou mooi zijn dat mensen eindelijk eens de moed hebben om Kaag en Rutte weg te stemmen. Er zullen te veel mensen zijn die steeds weer het voordeel van de twijfel blijven geven. Voeg dat bij een club mensen die het prima voor elkaar heeft in het leven en die geen boodschap hebben aan ander mensen, dan zal de vvd weer de grootste worden en weer met links extremisten gaan regeren.
Stem altijd lokaal.
Goed stuk
Ik observeer overigens geen onwil, in Hugo de Jonge. Maar, de man moet zijn doelstellingen en strategie tegelijkertijd ook daadwerkelijk waar kunnen maken.
Momenteel is de CDA het kleine jongetje, t.o.v. van .. "Hahaha, gaaf ! Ik ben vandaag in Berkel en Rodenrijs ! Lief he !"
Overigens ben ik persoonlijk niet zozeer anti-VVD o.i.d. Maar we kunnen intussen eigenlijk allemaal wel constateren en observeren, dat het neo-liberale experiment in de praktijk, niet werkt - Getuige de talrijke crisissen waarvan de doorgedraaide woningmarkt slechts één voorbeeld is .. Terwijl de UK (En DK bv.) dit probleem momenteel niet kennen. In de UK verwacht men dit jaar op vastgoed een waardevermindering van ~10% tot ~20%^.
@Nederlandop1 | 11-03-23 | 20:48: Bij Hugo heb je het niet over wil of onwil. Bij Hugo is er maar één factor die er speelt, en dat is grenzeloze incompetentie.
@Nederlandop1 | 11-03-23 | 20:48: Waarde is wat de gek ervoor geeft;) n.a.v. waardevermindering van ~10% tot ~20%^
Een van de eerste boeren volledig onteigend omwille van 'natuur' www.youtube.com/watch?v=S8hvbEDSgDk Na vier generaties onteigend en een beroepsverbod. De boer moet zich omscholen of emigreren.
Gaaf land, zo vrij ook. Walgelijke vertoning weer van deze "nieuwe bestuurscultuur" Een soort van "Echt communisme is nog nooit geprobeerd" types.
Of ophangen.
Ja maar dat is van de zender ON. Dus dat zal wel propaganda zijn. Nou mooi niet dus GA STEMMEN.
Communisme. Stem ze weg!
Als je onteigend wordt in Nederland, kun je gaan rentenieren. Daarnaast kunnen ze vaak in hun boerderij blijven wonen. Waarom zoveel medelijden met deze miljonairs?
@jan huppeldepup | 11-03-23 | 20:44: En waarop stemmen?
Wat hebben die vier generaties er mee te maken. Dat zijn van die emotionele argumenten die geen enkel gewicht in de schaal horen te leggen. Als mijn overgrootopa een mooie fabriek had betekent dat helaas niet dat ik een bijzonder recht heb om de omgeving te vervuilen.
@BobDobalina | 11-03-23 | 20:57:
Wie zegt dat die boer de omgeving vervuilt?
Man man man, wat een typische D66 deugkramp reactie.
@BobDobalina | 11-03-23 | 20:57: "Als mijn overgrootopa een mooie fabriek had betekent dat helaas niet dat ik een bijzonder recht heb om de omgeving te vervuilen. "
Precies.
Sluiten die fabriek. Alle werknemers de uitkering in en de productie verplaatsen naar India. Waar ze tenminste niet moeilijk doen over milieu geneuzel.
@J-van-de-Bontekoe | 11-03-23 | 21:04: ik niet, maar er zijn nog al wat studies die dat wel doen.
@BobDobalina | 11-03-23 | 21:09:
Yup.
Er zijn ook studies dat er boeren zijn die de omgeving niet vervuilen.
Blijven framen hè?
Klasse hoor.
@J-van-de-Bontekoe | 11-03-23 | 21:14:
Nee, die zijn er niet. (kunst)mest spoelt uit. Dat blijft niet op de eigen grond.
@* Il Principe * | 11-03-23 | 21:15:
Ook dat is te regelen.
Zal een van mijn buren eens over doorvragen. Geheel milieuvriendelijke agrariër. En die bestaan dus echt.
Het feit dat ik inhoudelijk reageer doet het zinloze framen wat hier in de panelen gebeurd eigenlijk alleen maar zieliger lijken.
@* Il Principe * | 11-03-23 | 21:15: Dat is ook het geval met de microplastics van autobanden slijtage op het wegdek die spoelen ook weg met de eerste beste regenbui ons riool en drinkwater in.. Moeten we daarom ook maar meteen autorijden verbieden? Bemesting wordt tegenwoordig pinpoint via satelliet gedoseerd ,op plekken niet toegevoegd en op behoeftige arealen juist iets ruimer gedoseerd het is accuraat en nauwkeuriger dan koeienstront op het erf uitrijden. eos.com/blog/satellite-monitoring-to-...
@Smoelensmid | 11-03-23 | 21:32: Ja. Autorijden moet verboden worden.
@Smoelensmid | 11-03-23 | 21:32:
Waarbij nog even aangestipt mag worden dat elektrische voertuigen veel meer van die microplastics verspreiden dan benzine auto’s. Omdat ze veel zwaarder zijn.
@J-van-de-Bontekoe | 11-03-23 | 22:09: Geen issue bij aanstaande verkiezingen.
@Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 22:10:
En?
Komt er nog iets zinnigs?
@BobDobalina | 11-03-23 | 21:09: Er zijn ook studies die laten zien dat boeren voedsel produceren dat wij opeten, zeg maar: opeetvoedsel.
@J-van-de-Bontekoe | 11-03-23 | 22:24: van het stemmen?;nee
REAGEER OOK