Een land in (midlife) crisis: Verkoop motoren op hoogste niveau in 15 jaar
Groente: nee te duur. Motor: ja goedkoop. The way of men
De motor, door helemaal niemand ook wel een Plakkaat van Verlatinghe op Twee Wielen genoemd. Waarlijk, een onafhankelijkheidsverklaring met cylinders, een sociaal contract tussen een man en de weg, een ketting aangedreven soevereiniteitsbeginsel. Want een man met een motor, is een man die je niet kunt veranderen. En dit land kent steeds meer mánnen. "Sinds de coronapandemie groeit het aantal motorrijders in ons land flink. Vorig jaar werden er ruim 15.000 motoren verkocht en dat is volgens branchevereniging Bovag het hoogste aantal sinds 2008. Eind januari reden er bijna 795.000 motoren in Nederland en voor het eerst zijn er meer dan 1,5 miljoen bezitters van een motorrijbewijs."
Schuld van de plandemie overigens. ""Tijdens de pandemie probeerden veel mensen die naar het werk wilden, het openbaar vervoer te mijden", vertelt een woordvoerder van de Bovag. "Ook zochten veel mensen naar nieuwe manieren van vrijetijdsbesteding."" En zelfs de vrouwen doen mee. "Bij motorzaak Motoport Goes herkennen ze dat. "Wij zien heel veel nieuwe klanten: jongeren en ook vrouwen", zegt Simon de Regt van Motoport. "Vooral tijdens corona zag je dat veel mensen een nieuwe hobby zochten. Ze konden niet op vakantie, ze konden niet uit eten en velen hebben toen de motor ontdekt.""
Reaguursels
InloggenNog meer zwakzinnigen op de weg. Zeg ik als motorrijder.
Mooi voor de mensen die op een orgaan zitten te wachten.
Goh, dan duurt mijn midlife crisis al wat jaartjes. Een xvz1200 yamaha die ik al 35 jaar heb. (En een reserve die ik al 30 jaartjes heb).....
Sommige mensen blijven altijd kind, anderen.. tja.
Door de week op de motor en in het weekend protesteren tegen het klimaat en fossiele brandstoffen zeker...
Monaco-Utrecht in 15 uur en een kwartier.
Non stop, maar wel tanken onderweg uiteraard...
Au zitvlak dat dan weer wel.
Stoer
Er is een nieuwe doelgroep. “jongeren” op driewielers.
Na 10 lessen tot de conclusie gekomen dat er geen moer aan is om met mooi weer helemaal ingepakt en met een helm op rond te rijden. Lekker een cabriootje gekocht.
Je moet het ook allebei hebben.
Harley Shovelhead wideglide uit 1984 en Yamaha xt 500 uit 1978, sleutel ik ook zelf aan. Met crossen erbij rijd ik vanaf mijn 8e. Ik kom uit een motorfamilie. Vandaar.
Klassieke Husq hier. Vet die Yamaha.
XT500 gehad, jammer dattie weg us, top dingetje.
Harley 1984 shovelhead wideglide.... kan je nog lekker zelf aan sleutelen. Alleen als er pekel op de weg ligt rijd ik niet.
Wij maar denken dat die oversterfte van de vaccinaties kwam. Zijn het gewoon motorrijders met een midlifecrisis.
Maar als altijd kwam aan dat gejakker een end ...
Motorrijders zijn goed vertegenwoordigd in de categorie van de meeste orgaandonaties. Mede mogelijk gemaakt door onoplettende medeweggebruikers en overschatting van zelfbeheersing.
Met een motor heb je de vrijheid om wegenbelasting te betalen, jaarlijkse APK, benzine, 50 te rijden binnen de bebouwde kom en 100 op snelwegen (behalve tussen 19:00 en 6:00, dan mag je 120).
Een motorfiets heeft geen APK
Houderschapsbelasting: nihil. En er is nog nooit APK voor motoren geweest
@Swedishchef | 22-02-23 | 13:53: als mensen massaal de motor als goedkoper alternatief voor de auto gaan gebruiken komt er apk in 3,2,1....
Motorrijtuigenbelasting is een tientje per maand. Verzekering ook. Apk is niet van toepassing. Benzineverbruik is een stuk minder dan een auto, zeker als je pk per kg vergelijkt. En ten slotte is op mooie stukjes de snelheidslimiet (vaak 60 op dijkjes) prima om lekker te sturen. Echte motorrijders rijden weinig binnen de bebouwde kom of op de snelweg. Er zijn helaas wel sneuneuzen die menen veel te hard te moeten rijden, dat wel.
Het is met motoren net als met tattoos: iedere kleinburger heeft er tegenwoordig een.
Echt niet !!
Heeft Nederland wel heel veel kneusjes die goedkoop en file vermijdend op de weg zijn.
Nieuwe campagne voor Jette dat motoren ook elektrisch moeten voor 2080 of zo.
Roepschelp heeft van kinds af aan motor gereden, en deze hobby ergens halverwege jaren 2000 op stal gezet wegens combinatie leeftijd/risico-inschattingsvermogen op de weg. Maar een goede 15 jaar later, zijnde nu, inderdaad maar weer eens gekeken voor iets leuks. En nee, dat is geen GSXR1100 of andere raket geworden, maar inderdaad een echte midlife Honda DAX 125cc (2023 model). Dik, kaal en je m'en fous ga ik weer lekker rondtuffen naar het werk en zomaar wat doelloos rond, want dat kan met zo een brandstofverbruik nog gewoon... Maar wachttijd van sjonge jonge... Nu, ik heb geduld...
Om ongeveer die zelfde reden heb ik in 22 een grom 125 aangeschaft.. heb geduld eerste half jaar rij je gegarandeerd met een grijns op je gezicht.. en lekker zuinig.. 1:60!
Je hebt 2 soorten mannen. Mannen die motorrijden mannen die zouden willen dat ze konden motorrijden.
3 soorten,mannen die kunnen rijden, het gros kan alleen rechtuit.
Ik wil heus motorrijden een keertje. Net zo zeer ik ja zou zeggen tegen een middagje karten. Maar als je vervoersmiddel je bron van trots is dan zit je gewoon in de categorie hobbyist, ipv volksheld.
@abeltasman | 22-02-23 | 13:46: is dat relevant.. een Vietnamees 8 jarig meisje rijdt nog beter dan een gemiddeld stoere 1000cc badboy in NL
Oh jee, het dagelijkse 'mannetjes' topic. Okay: vroem. Zo goed?
Probeer het anders met een iets minder verwijfd stemmetje?
@Lorejas | 22-02-23 | 13:21: hoor haar.
Onzeker over uw geslachtsdeel?
psyarxiv.com/uy7ph/
De leukste motor, niet de snelste, die ik heb gehad was een tweetakt Suzuki GT550 met een ongedempte open expansie uitlaat, wel een beetje gehoorschade maar dat kan ook door een concert van Steve Hackett komen.
Hier GT750 als eerste oftewel zo'n waterorgel.
Dáár heb ik nou spijt van dat ik die weggedaan heb.
2-Takt blijft gaaf! Naast een gloednieuwe Kawa geniet ik er iedere keer weer van om op mijn Vespa P200E te rijden.
Dat was ook mijn eerste motor in 1980. Geweldig ding, naar de maatstaven van 20 jaar of meer later met een rubberen frame en geen remmen maar wel lol gehad. Rij overigens op mijn 61e nog steeds, nu op een 1200 toerbuffel.
@D-Fens_1963 | 22-02-23 | 13:19: na nieuw gekocht toen na 25 jaar verkocht voor de nieuwprijs aan iemand die mij de kop gek zeurde en ja wat een spijt XU-30-80
Hier een 550 en 750GT gereden. Begint toch weer kriebelen die 750GT. Zijn alleen ontzettend duur geworden, de opgeknapte dan.
'Born to be wild' voordat het gestrompel achter de rollator lonkt.
Ga je door de tunnel van Lyon, schrik je je rot. Iedere keer een hoop lawaai, je weet er komt er weer een aan, maar welke kant van je auto, links of rechts.
Als je beetje zigzagt vergroot je de pakkans.
Waarom neem je niet lekker de A46?
Door centrum ga ik alleen als we 's nachts reizen (uiteraard ook veel minder tot geen motoren dan).
Ach lekker op mijn V Max 1500 rond gereden.
Echt van genoten, nu met rugartrose een beetje lastig op zo'n ding.
Tsja zitvlak, je wordt / bent echt een ouwe lul, grijnzzzz.
Hmm, een V-max en lekker rond rijden.....
Klinkt een beetje als van..., ik had eens een motor en als ik daar lang op zat of eens lekker het gas open wilde draaien ik bij lekker motorrijden mij er eigenlijk iets anders van had voorgesteld.
Maarja, die rug ook hè?
V max 1500? Die is er nooit geweest. De eerste serie was 1200, later 1700 cc....
@Jafco | 22-02-23 | 14:10: en die 1700 is foeilelijk! Zeker naast een oude 1200 Black Max
Motorrijden komt op mij over als overcompensatie van iets. Maar mja wel handig tijdens de spits.
Dan wel een van de minste vormen ervan, tegenwoordig. Als je het vergelijkt met hufterbakken en kwalijk rijgedrag.
Motortje erbij als luxe product....
Zolang dat dan nog hoogtij viert voert de coalitie de belastingdruk nog maar weer eens op.
Ik wacht wel tot de zgan'-tjes weer staan te verstoffen voordat ik "over ga" naar de volgende fase van mijn motorrijleven.
een op hoeveel bloemkolen rijd zo een fag bike nu?
Een fag bike.....(zelfs autocorrect wil het verbeteren), wasdah?
Zo'n nieuwerwetse snelle elektrische fiets?
Mijn laatste motor was een R60 met swingarm voorvering. Soms, heel soms denk ik had ik haar nog maar.
Hier mijn tweede, R69 met hoge tank en racekuip.
R50 uit 1960 en R75/5 ooit mijn twee boxer BMW's
Prachtig spul, oude boxers!
Rij zelf nog een r100r van de laatste generatie tweekleppers, heerlijke fiets!
Met veel plezier R80 en een R850RT gereden, maar de K75RT beviel me toch 't best. Nu tuft opa op een Honda Deauville over de wegen, met een opvouwbaar stoeltje dwars tussen de koffers. Maar kan zomaar zijn dat ik nog 's tegen een ouwe R aanloop, zeg nooit nooit.
Die Rik op de foto ging waarschijnlijk naar een homo ontmoetingsplek in het bos.
Doe hem de groeten!
Zuiniger, sneller, geen file, betaald niet voor parkeren en zet hem nog voor de deur van waar ik moet zijn ook.
Het heeft wel zn voordelen.
En dan mag u het ding op slot doen, die helm
ergens laten en dat pak uittrekken. Enfin: een kwartier later…
Bertus op zijn Norton, zal ik nooit vergeten. En Tinus natuurlijk.
Op z'n Honda.
Deze zomer weer heerlijk richting het zuiden op de motor.
Motorrijden is per kilometer 44 x zo gevaarlijk als autorijden en toch doet ik het. Ik houd mezelf voor dat als ik 44x zo weinig rijd als met de auto het meevalt.
Ik gok een Honda Shadow en zo’n jas met lange franjes.
Hier ga je statistisch de fout in. Is het 44 keer gevaarlijker dan met de auto, dan zal dat voor elke afstand en duur van rijden opgaan.
Gelukkig is statistiek ook maar statistiek dus als je voorzichtig rijdt dan heb je daar het meeste aan.
Dat heen en weer slingeren met inhalen op de snelweg en idiote inhalen zijn afschuwelijk te zien, ook als ik ze zo zie naderen in de achteruitkijkspiegel.
Dus zou zeggen; lekker toeren, maar doe voorzichtig.
Hahaha, BL en motor rijden....., wie had dat gedacht. Vant najaar ga ik naar Andalusië, moslimkunst bekijken.
En toch, en toch....
Nee, ik ga jou als erkend moslimknuffelaar toch lekker niet meevragen.
@D-Fens_1963 | 22-02-23 | 12:53:
"Andalusië, moslimkunst bekijken."
Dat..... had ik nou weer niet verwacht.
@Ruimedenker | 22-02-23 | 12:51: Ik gok op een Goldwing, met van die koffers achterop.
@Ruimedenker | 22-02-23 | 12:51:
"Ik gok een Honda Shadow en zo’n jas met lange franjes."
Nah, de standaard 1200GS voor midlifers. Liever een andere maar wegens de lengte past alleen deze.
@Beste_Landgenoten | 22-02-23 | 12:54: Zal een boude rit worden met eigenlijk teveel km'-s in (meestal) te korte tijd.
Maar wordt tevens een soort afscheidstournee dus moet hele speciale rit met een heel speciaal reisdoel worden.
@D-Fens_1963 | 22-02-23 | 13:03:
Klinkt eigenlijk als een aardige reis. Met mijn broer stond nog eentje op stapel naar Kazachstan maar met de oorlog nu even niet. Met Oekraïne deugvlaggetje op de motor overleef je dat niet.
.... doet... ..
@Beste_Landgenoten | 22-02-23 | 13:08: Ik doe maar een suggestie; ga lekker vliegen en huur daar een motor joh.
En nu hou ik er over op, je hebt alweer te veel van m'n energie verbruikt ;-)
Jack Middelburg en Boet Verdulleme!
Dát waren nog ‘s tijden.
Toen de ZZR club nog paars was.
Ik rijd nog steeds een Kawasaki ZZR 1100.
Nico van der Zanden.
Zeg wat je wil over mannen wereldwijd maar wij mannen gaan veel verstandiger om met de toekomst van onze kinderen dan vrouwen dat doen. Echt belangrijke dingen zoals geld verdienen en vergeet vooral niet het vroegtijdig sterven. Motorrijden, dagelijks zuipen, slecht eten, nonstop stress van een zeikende echtgenote, kutkinderen met al hun praatjes het helpt allemaal niet om heel veel ouder dan 60 of 70 te worden. Dat mag ook wel eens gezegd worden. Wij mannen zijn de eersten die gaan voor een betere wereld.
Motoren zijn bijna zo dom als brommers (echt, jongens, sinds de scooter is uitgevonden: WAAROM?), cabrio's ('nee, doe mij er maar 1 zonder dak') en de speedpedelec. Tussen Antwerpen en Brussel worden regelmatig motoren geschept. Of beter 'onderschept' want bij 100+ km/u tussen naast elkaar rijdende auto's door steken verdient een reactie.
Dat wordt echt wel anders zodra men in België een rijbewijsplicht voor automobilisten gaat invoeren.
Het wegdek met putten van een halve meter diep helpt natuurlijk ook niet mee.
@Boeloeboe | 22-02-23 | 13:02: De rijbewijsplicht heeft La Belgique al vrij lang. Alleen: tot 1977 kende men geen praktijkexamen (Nederland: 1927) en daarna enkele decennia een ontzettend gemakkelijk praktijkexamen.
Sinds ongeveer het jaar 2000 is alles wel vergelijkbaar met Nederland, maar chauffeurs van boven de 40 hebben dus nauwelijks gestructureerd leren rijden. En dan zijn er nog de - ik zeg het toch maar - talloze Congolezen. Het Congolese rijbewijs is voor een grijpstuiver te koop maar geldt in La Belgique als prima deluxe.
Dat van die putten is verbeterd maar idd, het is - zeker gezien de belastingdruk - jammerlijk dat de Belgische wegen van Oekraiens allooi zijn.
Het gevaarlijkste is dat er een paar generaties rondrijden die nooit een motor rijbewijs hebben moeten halen want dat zat bij het auto rijbewijs.
@drs. Levi Samsonov | 22-02-23 | 13:30: het is meer een Donbas provinciale weg met gestagneerde BMPs gewoon op de weg.
Ja dat is een beetje zoals hier in Nederland met die walgelijke driewielers waar je met je autorijbewijs mee mag rijden. Toeten noch blazen de meeste eigenaren.
Heel normaal toch? Vrouwen hebben de overgang, mannen de midlifecrisis. Dan koop je een motor, een tattoo en een toupet.
Ik zou ipv een toupet gaan voor zo'n matje wat je net onder de helm uit laat komen
En een goede toupetlijm, want je wil wel gasgeven.
Aangezien ik nu vuistdiep in mijn quarterlife-crisis zit ben ik overgestapt op melk. De witte motor. MC de Melk's Muilen.
Ik op komkommer. De groene brommer.
Ben meer van de eieren. Breek de dag, tik een eitje.
Je hep ook van die stoere mannen die ineens met een dure hakbijl op de foto gaan.
Terwijl je eigenlijk weet dat de vrouw het zware werk doet.
Ik had gisteren een keurige motorrijder achter me! Die netjes reed. Werkelijk de eerste ooit, zo ver ik me kan herinneren.
* werd er gewoon blij van *
Tsja, als het 'seizoen' weer begint, moeten ze eerst oefenen natuurlijk.
Vast een vrouw.
Wat gaat Rik doen?
Rik wordt binnen nu en 2 jaar orgaandonor, door te starten met motorrijden!
Ferry rijdt al sinds zijn 18de motor ouwe zemelaar
youtu.be/-Ky1QU8OMt0
Zo’n motor met zo een bakkie an de zijkant.
Zo’n bakkie voor je patat, met zo’n bakkie voor de met.
Blijft leuk.
"Born to be wild" . Werkt niet als je geen Peter Fonda of Dennis Hopper bent, al doe je nog zo je best
Toch zijn de meeste Harley rijders oude boomers die 50 jaar geleden droomden net al Peter en Dennis door de states te cruisen
Peter had zich beter bij het ophangen van mondharmonicaspelertjes kunnen houden.
Ik moet altijd denken aan de film wild hogs. “When they hit the road they had no idea it would be hitting them back!”
m.imdb.com/title/tt0486946/?ref_=ext_...
u weet niet hoe de film afliep.
Koop een boot. kun je meer vrouwen op mee nemen.
Goeie tip. In midden of zee lopen ze ook niet weg.
@quigg | 22-02-23 | 12:39: Alleen wel een klein keukentje meestal.
@small_town_dude | 22-02-23 | 12:48: kombuis
Straks de benzine verboden door Timmer wat dan, het ding ombouwen voor kolen stook.
Een houtvergasser in je zijspan kan ook nog
Of trappers, voor je GL-vriendin.
Allemaal volvette mannekes van middelbare leeftijd.
Ziekenhuizen en begrafenisondernemers krijgen het weer druk komende zomer.
Samson en Gert - Samen op de moto
Met een motor rijdt je goedkoper van en naar je werk.
Van te voren je koters op de BSO droppen gaat dan weer minder makkelijk vandaar dat de gemiddelde leeftijd iets hoger ligt.
Met zijspan.
@small_town_dude | 22-02-23 | 12:34:
Dat scheurt natuurlijk minder makkelijk langs de file.
@Andersdenkend | 22-02-23 | 12:47: motorrijders ontkennen te scheuren, terwijl iedereen kan zien dat het de modus operandus is.
Mijn klassiekertje doet heel vet rettettettetteeeet!
Moet zo n 15km naar mijn werk en pak ook altijd de motor. Minder files, minder kosten en het werkt ontspannend.
Helaas rijden er ook veel debielen op de weg die vooral met hun mobieltje bezig zijn.
Je moet ze ook niet gaan texten tijdens het rijen.
hahaha, minder kosten. Een motor verbruikt als een auto uit 1950
@AntiZanicz | 22-02-23 | 14:07:
de mijne 1:25
wegen belasting 130 per jaar tegen wat 150 per kwartaal voor een auto?
Verzekering zo'n 25 euro per maand
Dus ergens heb je gelijk dat zijn de prijzen uit 1950
Tijdens het begin van mijn midlife crisis kocht ik een sportwagen, op dinky toy schaal, en sloeg in een 15 jaar jongere blondine aan de haak. Zowel ik als de koningin van het gekkenhuis hebben van beiden spijt. Dus de auto moest weg en blondine ook. Ik denk er nu over na om een camper te kopen en mezelf elke dag een hersenbeschadiging te zuipen ergens in Zuid-Europa. Dat schijnt nu helemaal in te zijn. Beetje met de andere oudjes te klaverjassen gemengd met onsmakelijke innuendo en het delen van elkaars partners omdat we ze al 40 jaar zat zijn. Dit alles natuurlijk onder het genot van de goedkoopste sterke bocht die maar verkrijgbaar is want mijn AOW natuurlijk he, dat is geen vetpot.
maar je heb nu wel een verhaal!
Dit verklaart ook een beetje de oversterfte dus.
vooral de jongere zijn interessant voor de op organen wachtende patiënten
Veel babyboomers hebben het A-droom"vlucht"motorrijbewijs nog gehaald maar de vrouw thuis was niet zo van die laatste opspattingen/bekeuringen. In het bovenste gedeelte van dit land zal het wel meevallen met bekeuringen, volgens goede Ster-reclameregels is de divi-Martin Sitalsing nieuwe politiechef Noord-Nederland. Gefeliciteerd
Als je in de file staat er komt zo motorrijder langs die wildgebarend zijn plek opeist om ertussendoor te scheuren en je nog een middelvinger geeft als je niet snel genoeg ruimte maakt voor hem.
Daar stoor ik me regelmatig aan.
Verder ontraad ik mijn kinderen dit vervoermiddel ten stelligste.
Anderzijds zie ik ook veel automobilisten die snel hun auto even naar het midden gooien want stel je voor dat niet iedereen in die file hoeft te staan.
@Barkruk2 | 22-02-23 | 12:31: juist !
Als er iets is wat ik geleerd heb op mijn motorrilessen is veiligheid en anticiperen, de reden dat ik ook mijn kinderen heb aangeraden hun motor rijbewis te halen.. eigenlik is leren motor rijden alleen maar een drill in safety first! Ben er heel anders auto door gaan rijden ook;)
Zegt een automobilist die vrijwel allemaal zich totaal asociaal gedragen, voordringen, ongelukken veroorzaken en jaarlijks honderden mensen doodrijden met hun aso gedrag…
@Barkruk2 | 22-02-23 | 12:31: Heel herkenbaar. Misgunnen en zelf onnodig asfalt innemen met je koekblik.
@Jago666 | 22-02-23 | 12:42: En op 5 meter afstand achter motorrijders plakken met 100 k/u.
Na 55 jaar auto en motorrijden heb ik ervaren dat er veel meer aso's in de auto zitten dan op de motor. Smoelensmid heeft helemaal gelijk.
@Dwaalgast | 22-02-23 | 12:52:
Mijn rijleraar had zelfs een lijstje met auto's/bestuurders waarvoor je moest oppassen. Petje in golf stond op 1, leasebakke op 2
@Dwaalgast | 22-02-23 | 12:52: hahaha, er zijn ook 100x zoveel auto's op de weg.
Is het aantal Hells Angels ook gestegen?
Er zijn twee soorten motorrijders. De eerste soort heeft een ernstig ongeluk gehad, de tweede moet dat nog krijgen.
En de derde soort: die net na het geslaagd zijn van z'n motorrijexamen op de fiets naar huis ineens een fatale hartaanval kreeg.
Eens, bij ons in de wijk woont ook zo'n gehandicapte met overal schroeven en bouten in zijn lijf, die nog maar moeilijk praat wegens zenuwbeschadiging. Maar wel overal in huis foto's van wat een stoere motorbink hij was voor het ongeluk.
@Zeurders | 22-02-23 | 12:31:
en wat deed de automobilist die hem voor zijn sokken reed? Make up, mobieltje, dromerig/dronken?
@Barkruk2 | 22-02-23 | 12:35: Een beetje automobilist kan tegenwoordig prima tegelijk make-uppen en Facebook bijhouden. Een gesprek met een vriendin kan daar nog wel bij.
Net politiek
@Barkruk2 | 22-02-23 | 12:35: die kreeg een motor achterop, die te hard reed. Dat is meestal wat het is.
Mooi&leuk Spartacus, die eerste twee zinnen onder de foto van Rick.
Oh het is RiK. Met z'n dikke... motor.
Aandelen kopen gaat n de uitvaartbranche.
Midlife cryers.
Ben al paar jaartjes uitgemotert. Twee behoorlijke klappers gemaakt, verschillende begrafenissen meegemaakt en iemand in rolstoel zien belanden. 75 % van de motorongelukken komt door fout van automobilist dus ik doe effe niet meer mee. Buiten dat, eindigde geregeld door motorrit in politiecel maar dat kwam meer door de club waar ik lid van was. :)
#opavertelt
Was je ook zo’n man van 50 met een ruig motorbende pakkie an? Vond dat altijd iets treurigs hebben…..
Ik ben de klappers voor gebleven gelukkig, maar ik heb de motor ook maar de deur uit gedaan. Heel Europa mee doorkruist, maar het werd me te vol en te agressief op de weg. Het lijkt wel of iedereen stijf van de zenuwen staat nog voor ze in de file staan. Ik ben een paar keer heel erg goed weggekomen en toen dacht ik: Nee, toch maar niet meer. Jammer, want ik vond het wel een fijn vervoersmiddel, zolang het droog is dan. Met regen is het KUDT.
Ik zie motorrijders vaker gekke dingen doen dan automobilisten. 'Ha, lekker vrij overal net langs en tussendoor', 'ff een wheelie proberen' en dat alles meestal met weinig km's in de benen en op een vehikel dat inherent veel onveiliger is dan een auto.
@thanseeuwen | 22-02-23 | 12:42: South Park heeft eens een leuke uitzending over de gaye broembroem-clubjes die motorbendes eigenlijk zijn (en wat ik ze verder gun hoor, geen probleem).
onzin, de meeste motorfietsongelukken ontstaan door onhandig danwel aso sturen van de motorfietsbestuurder.
@drs. Levi Samsonov | 22-02-23 | 12:50: soms is South Park treffend, zoals over naggers, mjackson en u over harry en meghan. Ook vaak dikke onzin, en met mo in het berenpak bleken het vooral lafaards, jesus en boeda enz gaan nog regelmatig over de knie, mo doen ze maar niet. er is altijd wel een aanhanger die naar de hemel wil door mensen te vermoorden.
Helemaal niks mee.
Ruige leernichten!!
Mis.
@uisge baugh | 22-02-23 | 12:21: Vooruit: Miss leernicht.
Grussgotti!
Doe mij maar de Acoustic Motorbike, zonder elektrieke onzin.
www.youtube.com/watch?v=O5TFTbT5eEM
Gaat Groen Links nu pleiten voor de hybride-motorfiets?
Of bestaat dat niet.
Of moet je van Groen Links thuis blijven en een e-book lezen.
Er zijn gewoon elektrische hoor, electricmotorcycles.nl/producten
@uisge baugh | 22-02-23 | 12:19:
Dat dat kan...
Electrische auto's hebben toch hele grote zware accu's nodig voor een beetje actieradius.
@AdvocatusDiaboli | 22-02-23 | 12:23: Net geplukt: Gemiddeld mag je rekenen op een actieradius of bereik van zo'n honderd kilometer. Maar er zijn al motoren die zo'n 359 kilometer kunnen halen met een volle batterij zoals bijvoorbeeld de motorfietsen van Zero (maar wel met een extra Power Tank). Maar alles hangt af van je rijstijl, je gewicht en de weersomstandigheden.
Er zijn wel volledig elektrische motorfietsen, maar die zijn belachelijk duur en hebben maximaal een theoretisch bereik van 300 km. In werkelijk een stuk minder.
www.ecruiser.nl/online-store/E-Odin-2...
die valt wel mee geen flauw idee of het lekker rijd..
@Barkruk2 | 22-02-23 | 12:40: Dat kun je geen motorfiets noemen, lijkt meer op een elektrische step.
Van mijn twintigste tot mijn vijftigste motor gereden, waarvan de eerste twaalf als enige vervoermiddel, heb er een stuk of negen gehad en wilde dat ik ze allemaal nog had, Mensen zonder motorrijbewijs en geen motorervaring weten absoluut niet waar ze over lullen.
Hear hear..!
Zeker waar!
Eens. En ik heb beide niet.
Zelfde verhaal
CB350T, CB400N, CB550-F4, Z-750T, XRV750, CB750F, GSX1100F-GL1200(kale uitvoering)
Lijkt allemaal geheimtaal, de ware rijder zal echter waarschijnlijk goedkeurend mee knikken..
Oh en jongens:
Motorrijders doden niet, 'Zij worden gedood'
Ik heb 44 jaar m'n rijbewijs en nooit wat gehad, op één keer glij-schade na door rommel op de weg in een bocht in het donker.
Defensief rijden is wel een pré, ervan uitgaan dat je niet gezien wordt..
@AldNuut | 22-02-23 | 12:39:
En je ervan uitgaat dat het glad kan zijn?
@AldNuut | 22-02-23 | 12:39:
F6C-1520
ST1100
@Motorkater | 22-02-23 | 12:47: Dkw, jawa, silverwing, goldwing 1200, K 1100.
@Dwaalgast | 22-02-23 | 12:58:
Nice!
Rijd een keer een toertocht mee!
hahaha, beter over uw motoren lullen dan over uw lul motoren.
Met je ouwe lijf je helemaal inpakken in een dik zwart pak, Gestapo laarzen aan, plakkerige helm op, rondjes rijden in de zon en niet kunnen zuipen omdat je moet rijden of niet kunnen pissen omdat de broek uitmoet.
Ik sla het over, fiets liever, op koop een Vespa scootertje.
Mijn rondborstige collega stond dat motorpak dan wel weer heel goed.
Vespa scootertje? Ik ga daarmee de snelweg echt niet op. Mafklapper.
Iets zegt me dat u het niet overgeslagen heeft met zoveel daderkennis. XD
@Cadaver | 22-02-23 | 12:39:
Tegenwoordig moet je op je Vespa snorscooter ook zo’n plakkerige helm op.
@Cadaver | 22-02-23 | 12:39: gewone scooters mogen weldegelijk op iedere autoweg rijden.
Als het helpt tegen de files, doen.
Motorrijders vallen in de zelfde categorie wegterroristen als wielrenners
Moordmachines zijn het....
Ga je schamen!
En overstekende hertjes.
nou, wielrenners schreeuwen tegen gewone mensen, motorrijders maken vooral herrie en hebben zelf oordoppen in. Vreemd dat zulks eigenlijk toegestaan is. Dit terwijl een gaatje in de auto uitlaat bij een kennis tot een dikke bekeuring leidde.
Wielrenners hebben minder last van aderverkalking.
Triest.
Koop dan gewoon een sportwagen.
Of rolschaatsen.
Of trapauto.
Een racefiets
Electrische?
Haha motor-boomers met knalpijpen doen qua sneuheid niet veel onder voor Kaags fakkelvrienden
Of voor Biden.
Tjongejonge zeg.
Snap jij dat ook jij een keer op een sneuleeftijd komt? En wat je dan ook doet, sneu zal het zijn.
Ach ja, Zen en de Kunst van het Motoronderhoud.
Yep godganse zaterdag poetsen zittend op klein krukje en na 12uur biertje erbij en wat maten om mee te ouwehoeren. En zondag de sallandroute rijden. Toen motorrijden nog aso was. Dik 35jaar geleden.
Straks met de lente erbij is het weer mooi weer voor de mensen die op een donororgaan wachten. 'Het is weer motorweer' zeggen ze tegen elkaar in het ziekenhuis.
1% van de km's 10% van de ongelukken. Een easy win zou zijn motorrijden gewoon af te schaffen. Alleen de KMar en popo rijden nog op de motor. En de koeriers bij de Landmacht. Dan ook al de gevaarlijke nieuwe wielvoertuigen/gebittenbrekers ook van de weg. Ebike snelheidsbegrener en helmplicht.
Easier win lijkt me dan 99% van de km's af te schaffen en 90% van de ongelukken. Ga maar Zanicken in de trein.
Chat GPT is verbluffend maar uw reaguursels zal het nooit kunnen reproduceren.
Het is weer motorweer' zeggen ze tegen elkaar in het ziekenhuis.
Lol!
Jouw nick is toch werkelijk verkeerd gekozen
U klinkt als D66
Gelijk verbieden..
7 miljoen auto's, rijden gemiddeld 104 Mjd KM. pj. á 21.000 verkeersdoden in 2022
Uw stelling klopt niet..
;))
@AldNuut | 22-02-23 | 13:36: er zijn geen 21.000 verkeerdoden. Max 700, waarvan 70 motorrijders en passagiers. Meestal tegen bomen, verkeersborden, in de sloot of achterop andere voertuigen. Soms een kindje op het trottoir in Vlissingen, zoals die lul van een motorrijder presteerde, en hij kon er niets aan doen.
@keestelpro | 22-02-23 | 12:28: vleierij brengt u ver in het leven.
Dit wordt puur gedaan omdat de wegen dicht slippen en een auto voor de normale burger niet meer te betalen is.
haha, slibben natuurlij, slippen liever niet, dat geeft zo'n geode met lijkwagens.
@AntiZanicz | 22-02-23 | 12:07:
Haha, geode.
@AntiZanicz | 22-02-23 | 12:07: Haha, natuurlij, natuurlijk liever niet. Geode, gedoe natuurlijk...
@Von Knarrenstein | 22-02-23 | 12:08: Sheldon!
Brandstof en files. Met de motor nauwelijks last van. Als iedereen op de motor stapt, zijn de files voorbij en kan ik rustig met mijn autootje doorrijden.
kletskoek, overigesn is het tussen auto's door rijden niet toegestaan bij normale snelheden.
@AntiZanicz | 22-02-23 | 12:06:
Haha, overigesn.
@AntiZanicz | 22-02-23 | 12:06: definieer normale snelheden. Het tussen de file doorrijden is toegestaan mits de gedragscode gevolgd wordt (snelheidsverschil niet meer dan 10km/h, bij een eigen snelheid van 50km/h weer netjes in de normale stroom invoegen, etc.) Helaas zijn er teveel medemotorrijders die dit niet goed hanteren en het teveel als een recht opeisen. Dat laatste geldt overigens voor alle verkeersdeelnemers, ongeduldig opeisen gebeurt helaas sowieso teveel op Neerlands wegen...
@ReagluurBuur | 22-02-23 | 12:30: De reden dat het is toegestaan : motorrijder niet als laatste in de file om te voorkomen dat zo'n appende automobilist de motorrijder dood rijdt. Laat die appende dombo maar op zijn soortgenoot knallen.
@ReagluurBuur | 22-02-23 | 12:30: hahaha, het is een gedoog situatie omdat de popo te slap is om te handhaven bij een mankement in de regels, Bij file mag iedereen rechts inhalen en er is een leemte in het reglement waardoor twee voertuigen in een rijstrook niet verboden is terwijl het dat wel zou moeten zijn. 50km/h is geen file.
@Dwaalgast | 22-02-23 | 13:04: verzinsel, daarbij maken motorrijders veelal de ongelukken door uit de bocht te gaan, verkeerde helft rijden, wheelie, slippen, rechtdoor waar bocht haaks links gaat, vreemd gezich zo'n motor zonder bestuurder tegen het schrikhek,
REAGEER OOK