1 tweet die alles zegt over NU.nl
Nee, wij hebben geen vragen meer
Een online '''nieuws'''-medium waar ze het antieke medium 'Teletekst 101' (vraag aan grootopa of grootoma wat dat is, 'Teletekst' en 'televisie') als primaire nieuwsbron gebruiken. Hoi redactie NU.nl, de jaren 70 vorige eeuw belden appten: ze willen hun redactiefoto terug!
Reaguursels
InloggenVia het oude nujij werd ik voor het eerst geconfronteerd met de niburuwappies. Dat was ern enorme aanslag op mijn mensbeeld. Verder kan ik me alleen nog een discussie herinneren over sokken die in de wasmachine verdwenen. De nieuwe versie - met moderatie vooraf - mijd ik als de pest.
Vreselijke organisatie daar bij Nu. Werd ooit jaren geleden gebanned van NuJij en kreeg lachwekkende mail waarin stond dat ik "digitaal gearresteerd" was.
Is ANP niet betrouwbaarder.
"Beste ChatGPT, schrijf een artikel volgens de nu nl huisstijl (saai en zonder enige nieuwswaarde) aan de hand van onderstaande persbericht van bedrijf X. Let daarbij weer even op de mening van de hoofdredacteur, zoals ik mijn vorige 50 vragen al beschreven heb."
knip-plak, Zo, weer een dag hard gewerkt!
Händen ab vom Teletekst!
Ik heb de Teletekst app op m'n smarttelefoon staan. In 1 oogopslag belangrijkste nieuwtjes weer gezien.
@Garantiebewijs | 17-02-23 | 21:33: juist daarom!
Eens, ik kijk elke dag op teletekst.
Ik heb het in digitale vorm in mijn weerapp. Dan kan ik zien of ik nat ga regenen, door bliksem geraakt kan worden, èn wat het nieuws is. Belangrijke dingen.
De meest interessante feiten staan meestal in de reacties, onder de artikelen. Dat is dan meteen ook het enige waarin GS en nu vergelijkbaar zijn.
Alle nieuws komt allemaal uit dezelfde geballoteerde breipot.. een videotje wat je op de npo ziet, zie je exact hetzelfde op la 1.. enige verschil is het geluid.. en is het een ander geluid / opvatting ?? delete..
Nu punt.. daar zitten allemaal dezelfde leute op.. of zou het met de moderatie te maken hebben ? die reactie afdeling kunnen ze er net zo goed afhalen..
Als de reacties niet in hun straatje past wordt de toppic heel vlug gesloten en alleen de positieve reacties te lezen. Pure dictatuur
Kiezen Bert. Nu of On.
Anti-boeren. Anti-rechts. Maar verder zijn het heel gezellige clowns. Gelieve ze alleen 0.0 serieus te nemen.
Deze reactie is verwijderd of bestaat niet.
Die splinters in hun ogen zijn echt van het formaat spoorbiels.
Nunl reacties worden volgens mij voornamelijk door tieners, danwel jongeren zonder enige levenservaring leerlingen, studenten, beetje die leeftijd en wat ouder net eerste baantje of wat stagewerk. Dat typeert tevens de über linkse attitude daar. Tenminste ik hoop dat ik hierin gelijk heb. Want de andere mogelijkheid is dat ze gewoon extreem dom zijn. Nu wordt natuurlijk de meeste realistische antwoorden die meestal niet aan de linkse kant van het spectrum zitten bijvoorbaat weggemodereerd en gepermabanned.... Dus tja.
Ik reageer er ook wel eens, als ik er al doorkom. Soms slip ik erdoor en dan krijg ik ineens veel duimpjes. Niet om op te scheppen, maar je ziet dat een meestal rechtse mening het dan best goed doet.
De zwarte piet discussie durven ze niet meer aan, te veel reacties in het voordeel van zwarte piet..
Vaak genoeg meegemaakt dat als er teveel "afwijkende" reacties komen de hele commentsectie ineens verdwenen is.
@timmey | 17-02-23 | 18:59: Datzelfde ervaar ik als ik op Joop reageer.
@timmey | 17-02-23 | 18:59:
Om vervolgens alsnog verwijderd te worden.
Teletekst is ok overigens, maar ik ben er bij NU uitgegooid omdat ik vroeg waarom ze geen onderscheid maken in hun repro's tussen asielzoekers en economische mielehuiszoekers Kreeg een ban. Niet treurig om, ooit eens een Ban-klap op mijn kop gekregen van GS. Dat vond ik wel erg, maar ik leef nog hier, alweer 18 jaar.. ouwe lul.. :)
Meest linkse klimaatsite naast Joop.
Ik vermoed dat ze soms van de overheid of partijen als bij1 smeergeld krijgt om artikelen te publiceren zodat de twijfelaars geïndoctrineerd worden.
Ik kijk nooit op die site. Daar kunnen anderen er voor zorgen dat je een ban krijgt. Ben je niet pro regering en VVD dan is het snel met je gedaan.
DPG/EU. Meer zeg ik niet.
Is de DPG dan een afkorting voor deugende politieke groepering
Anti-regeringsdemonstranten zijn in Paramaribo het parlement binnengedrongen. Aangezien ze daar in Suriname ook Nederlands praten, komt het allemaal wel heel dichtbij zo.
Ok maar de filmpjes kan ik daar wel afspelen.
Ik heb ze een boze fax gestuurd. Dat zal ze leren!
Ach! Op die manier ben ik ooit abonnee geworden van XS4ALL. Met bellen was er geen doorkomen aan.
Haha. Gouden tijden. Compuserve voor een tientje per maand. Netscape installeren mbv 5 diskettes. Ja, zo oud ben ik.
@Tikkie Terug | 17-02-23 | 17:37: Je moeder die niet kon bellen omdat jij online met iemand zat te gamen via een directe telefoonverbinding. Als zij beneden de hoorn oppakte hoorde ze een heleboel piepjes.
@Tikkie Terug | 17-02-23 | 17:37:
Heel herkenbaar!
Waarom geen telex gestuurd? Volgens mij snappen ze dat wel.
@Tikkie Terug | 17-02-23 | 17:37:
Pre internet, op BBSen 2 files uploaden en dan mag je er een ophalen.
Xs4all? Hacktic zal je bedoelen. M'n eerste account, was het 1993?
@patrick023 | 17-02-23 | 17:57: En later natuurlijk BlueWave!
Teletekst is koning!
Het laatste nieuws in 20 sec gelezen zonder advertising meuk en meningen.
Ik sta op met teletekst en ga er mee naar bed en ben absoluut niet oud :)
Dat het niet actueel, gekleurd, beperkt en domweg uit de tijd is, is geen enkel probleem? U wast ook nog met een wastobbe ja?
Het probleem is niet eens de politieke kleur. Het probleem is de totale debilisering van het nieuws. Zelfs BNR, die zichzelf toch 'Nieuws Radio' noemt, heeft een nieuwsbulletin on top of the hour, waar zelfs de NOS zich voor zou schamen. We zijn/worden geinfantiliseerd.
Zeer juist.
In de jaren 80 heeft de NPO het voortouw genomen.
Met Jip en Janneke taal zou men zo ook bepaalde andere culturen bereiken, die echter gewoon schotel bleven kijken.
Nieuws deed er niet meer toe , maar hoe de boodschap gebracht werd.
Soort Family Ties in het groot..
Dan is TPO premium precies wat je zoekt: tegen de debilisering van het nieuws, voor feiten en objectiviteit! tpo.nl/over-tpo-premium/
Ik luister dagelijks bnr als ik onder de douche sta. Op dagen dat ik ook sport dus twee keer. Ik irriteer me mateloos aan het extreem linkse gedachtengoed dat ze je daar opdringen. Interviews *moeten* (dat hoor je aan de vraagstelling en de vorm van de antwoorden) minstens 5 woorden bevatten uit het rijtje: circulair, duurzaam, groen, co2 neutraal, milieuvriendelijk, klimaat neutraal, toenemende klimaat problematiek, etc. Als je merkt dat in een interview er te weinig van die woorden gegeven worden, de vragen al sturender worden in die richting. Waarin luister ik het als ik er zo van walg... Zelfde reden dat ik ook op nunl een joop kijk. Je moet toch referentie materiaal hebben over hoe snel de wereld als lemmingen naar de afgrond aan het rennen is.
Niets erger dan per ongeluk BNR nieuwsradio aanzetten en Harm Ede Botje aan moeten horen.
@HD50 | 17-02-23 | 19:26:
Daar heb je een punt, maar let me fix that for you: "Niets erger dan de radio aanzetten en dan BNR moeten aanhoren.". BNR helpt me wel energiezuiniger te zijn. Hoe walgelijker BNR wordt, hoe sneller ik te werk ga onder de douche en hoe korter ik douche.
@HD50 | 17-02-23 | 19:26: inderdaad zodra harm dram erop komt draai ik ff een paar megahertz verder.
Die shitload of mindfulness versus inlevingsvermogen. Empathie is een lachertje, aldus velen die geleerder zijn dan ik. Daar zit een mooi spanningsveld. Aldus iemand die gelijkstroom en wisselstroom vooral iets uit een stopcontact vindt.
Ik mis de asbakken op de bureaus, maar voor de rest is het inderdaad jaren zeventig.
Vrouwen brengen de koffie.
Handen af van Teletekst!
Millennials maken alles stuk.
Inderdaad lekker simpel.. Pagina 101 en 704 en 5
@niv01 | 17-02-23 | 17:11: Onthaasten doe je met Teletekst.
@niv01 | 17-02-23 | 17:11: vergeet 818 en 819 niet
En 829 830 en voor leedvermaak 751
en die 'infographics' met hemeltergende voice-over... "Hoe verschpraid het koronavirusj sich eigiohluk?"
Mooi is ook altijd dat ze zeggen dat ze reacties niet meer plaatsen omdat ze kwetsend zijn.
Bij veel onderwerpen is de redacteur van zo'n achterlijk niveau en wordt er iets beweert dat totaal niet klopt.
Alleen extreem linkse wokers staan dan nog achter die redacteur en het aantal reacties dat een andere mening heeft wordt zo dus vlug de mond gesnoerd.
en die 'verslaggevers'. Kind, kam een keer je haar. En praat 'es normaal
Nou ja, gaat vaak op slot bij onderwerpen als vanmorgen, over mishandeling van conducteurs. Omdat we wel de daders kennen, maar niet mogen benoemen. Want kwetsend.
Kwetsend is inderdaad hun reactie als iets niet bevalt
lach er maar om. maar die zieke wokeshit and klimaterreurstront wordt wel over heel Nederland uitgereden via die site
Dacht dat Nu niets anders deed dan de ANP met RSS leeghalen...
Inderdaad heel ouderwets.
Een medium vullen met, integraal overgenomen, berichten van een handjevol persbureaus vind ik echt veel meer van deze tijd.
Maar nadat het met een kleurpotloot gemodereerd is.
Hij bedoelt dat hij liever geen feitelijk, actueel en objectief nieuws wil lezen maar graag alleen wat zijn mening weerspiegelt want dat is 'van deze tijd'. Ongetwijfeld een Joop.nl-lezer!
@blikjegrolsch | 17-02-23 | 18:13:
U voelt zich toch hopelijk niet in uw "journalistieke" kuif gepikt door een beetje micro-agressie?
Niks mis met teletekst; geen adds, actueel en duidelijk. Geenstijl = Zoomer platform geworden?
Wat is er mis met teletekst? Ik begin mijn ochtend met pagina 101, tegenwoordig wel in de Teletekst app. Kort, bondig en zonder reclame
Eens
Precies! Het moet zo kort bij TT dat ze het meest zakelijke nieuwsmedium van NL zijn.
Echte vraag
Kan iemand zich dat Lange Frans item op NU nog herinneren ??
Dat met die pindakaas enzo
Vlak voor ze het reaguur gebeuren voor een paar jaar plat gooiden
Sorry,ik lees alleen maar Teletekst eigenlijk.
Op Nu een artikel over toenemende Jodenhaat . ... uiteraard de schuld van rechtsextremisme.
Reacties hierop werden snel verwijderd en gestopt vanwege de negatieve en haatdragende uitingen .
Inmiddels is het artikel verwijderd.
Nee joh. Artikel is niet verwijderd. Dat doen ze nooit.
Ze passen het hoogstens aan.
101 is op elke redactie behang, beroepscult. Maar dat weet je niet als je nooit op een serieuze redactie hebt gewerkt.
Is wel zo. Goed dat je dit nog een keer uitlegt.
Zeker. Het is een feitelijke en actuele nieuwsvoorziening.
@Red shirt | 17-02-23 | 16:54: feitelijk? Selectief wellicht.
absoluut, weet iedereen,..
Ook interessant:
Bennekoms Nieuwsblad punt nl.
90-jarige Dien Mulder is vrijwilliger bij Kijk & Luistermuseum in Bennekom: 'Dan ben je opeens een VIP!'
Ok Kuif.
Het Kijk & Luistermuseum! Bestaat dat nog?
@blikjegrolsch | 17-02-23 | 18:12: Dat moet jij weten, jij komt er vandaan.
Ik haal mijn nieuws vooral uit De Nederlandse Staatscourant. Met interessante ditjes en datjes, bijvoorbeeld wie er onlangs is gescheiden.
Daar zijn de regels om te reageren altijd zo formeel. Voor je het weet wordt je reaguursel niet-ontvankelijk verklaard.
Ik mag hier ook niet alles, en dat is in mijn geval maar goed ook, maar ik vind wel dat ik hier tien keer meer mag zeggen en denken dan op sites zoals Nu, waar ik het voor mijn gevoel niet eens voor elkaar krijg om één reactie achter te laten voor ik -weggejorist-en-opgerot- wordt. Dus bedankt voor jullie open mind en jullie tolerantie GeenStijl, daar zouden ze bij Nu nog wel eens iets van kunnen leren!
Het zieke bij Nu is dat je geeneens een normaal gesprek kunt voeren, omdat eerst alles gemodereerd moet worden en je mag hopen dat je reakties binnen een paar uur geplaatst worden. Net als bij de Joop. Wat is dat toch voor een kinderachtige, achterdochtige censuur bij die linkse sites. Alles behalve progressief. Bah !!!
@Papa Jones | 17-02-23 | 17:33: omdat ze via de moderatie ook het publiek beïnvloeden. Want bepaalde opinies zie je niet. Dat is naar mijn bescheiden mening zeer bewust om mensen het gevoel te geven dat ze rare of ongewone dingen denken. Want niemand anders zet het in de commentaren. Ze zijn daar veel slinkser dan het lijkt. De keuze van onderwerpen, de moderatie, de toon en de factchecking, allemaal gericht op het beïnvloeden van de publieke opinie. De kracht van de pers volop aan het werk.
@Papa Jones | 17-02-23 | 17:33:
Wordt eerst gemodereerd door een viertal figuren op woke-ness, policolor enz. daarom duurt het zo lang.
@Papa Jones | 17-02-23 | 17:33: ze doen ook aan autojoris zag ik. Een woord als bangmakerij is instant joris.
Heeft nu punt nl een politieke kleur? Is water nat?
Gna. Be best zou Melania Trump zeggen.
Zo'n lampenkap op je hoofd kan best zo te zien * naar lamp gaat en slopen *.
Dit weekend (vastenavond) tot en met Dinsdag wel, jas aan, gordijn erbij en klaar ben je.
Noem een sneller reclamevrij medium.
Jomanda ?
@Montgomery Burns | 17-02-23 | 16:46: die is niet sneller, niet reclamevrij en geen medium. Verder wel eens.
Dan ga ik voor de bron. Teletekst dus.
@John McClane | 17-02-23 | 16:47: welles
www.shownieuws.nl/entertainment/mediu...
@Montgomery Burns | 17-02-23 | 16:49: Sylvia Millecamp says no.
Koop een kroon!
adblocker scheelt 90%
Teletekst is veel maar beslist niet 'snel' en al helemaal geen bron.
Ik heb daar ook een reaguursel account maar er komt vrij weinig van mijn hand door de ballotage kan ik jullie mededelen.Je moet wel van de "goede" kant zijn zeg maar.
Ik krijg het dus gewoon voor elkaar om daar een ban te krijgen voor ik een reactie geplaatst heb. Ik vind dat knap.
Mijn AI co-writer komt er af en toe door. Is wel afhankelijk van de random reply generator. Het kan variëren tussen narren, serieus, wrokkig, woke, zalvend, verbindend, ontbindend. Zo blijft het spannend.
Precies hetzelfde hier. Maar als er wat doorheen komt, krijg ik meteen 15+ "likes", dus de lezers hebben er duidelijk een andere behoefte, dan wat de redactie ze graag wil voorschotelen.
@VBO_B_Niveau | 17-02-23 | 16:54: Ik heb jaren geleden mijn account daar gesloten. Geen spijt van.
@TeamTiger | 17-02-23 | 17:50: Die ervaring heb ik ook inderdaad, af en toe zit de Nu-Joris kennelijk te slapen en misschien moet ie dat ook maar blijven doen, beledigingen en haatspraak daargelaten uiteraard. Een nette discussie op zo'n platform zou het doel moeten zijn.
In Vlaanderen werd Teletekst 7 jaar geleden afgeschaft. De BBC stopte er 10 jaar geleden mee. CNN kapte er 17 jaar geleden mee. De Duitsers gaan er nog dapper mee door, net als France 3.
BBC gebruikt het nog steeds... voor ondertitels.
@Louter Leuter | 17-02-23 | 17:02: idd in een heeele traaage toepassing
Het enige waar ik teletekst voor opzet is de kerstgroet. Elk jaar weer op hetzelfde moment.
Beweegt-ie nog? Dat was vroeger altijd zo spannend!
@Anomiemus | 17-02-23 | 16:51:
Ja zeker weten, al had-ie laatst wel een mondkapje op van de NOS.
Kan niet wachten op de antwoorden. Ja, we zijn links en manipulatief. We filteren nieuws, reacties, houden black lists bij, checken accounts. Niets bijzonders dus. Is hier ook (minus links) Daarom ook TanteJuut bij de Nu en de Joop. Ze vinden je toch wel. Burner accounts kan altijd nog.
Teletekst en GS zijn mijn nieuwsbronnen.
Fijn weekend Bert.
Je hebt de oorlog nog meegemaakt?
@Bert Brussen | 17-02-23 | 16:43:
De eerste en tweede Golfoorlog.
Spannende tijden.
Toen Teletekst nog een belangrijke nieuwsbron was.
Dat Nu is net de Joop. Als je er een teveel afwijkende mening plempt, lig je eruit.
van Thillo ... say no more.
dat is bijna overal zo, onbeschoftheden en gelul worden overal geweerd. Dat zou iedereen moeten doen.
@AntiZanicz | 17-02-23 | 17:33: Hier dus niet, want een afwijkende mening op voorhand wegzetten als onbeschoft en gelul getuigt niet van veel fatsoen.
Er zit een alien achter hem, vergeten weg te shoppen zeker.
Viel mij ook al op. Controleert waarschijnlijk of de artikelen niet te stigmatiserend zijn
Alsof ik ook maar één eerlijk antwoord terug zou krijgen op mijn directe vragen.
Nu is een éénrichtingsstraat.
Bij teveel kritiek gaat een topic op slot.
Nu had vandaag ook een artikel over dat fossiele brandstof over de piek zou zijn, met daarin een grafiek met geïnstalleerd vermogen vwb zon en wind, vergeleken met daadwerkelijke fossiele energie opwekking. Zit nu ook achter hun nu+ muurtje. Gelukkig maar.
Nix mis mee teletext.
Nog altijd ff snel 818.
Je hebt de oorlog nog meegemaakt?
704 voor het weerbericht...
Maar ja, ik ken dan ook nog "poke 53281" uit m'n hoofd...
@Anomiemus | 17-02-23 | 16:43:
Haha, POKE en zn vriendje PEEK.
@Anomiemus | 17-02-23 | 16:43: oja! En klapaucius!
Inderdaad, altijd zeer up to date. In tegenstellng tot vele websites hebben zij eigen aansluitingen op nieuws-tickers van grote bureau's.
Nou inderdaad, ANP, Reuters, AP, AFP heeft echt bijna niemand hoor! Althans, in jouw universum. I hear the railroad is coming soon!
Als je veel op afgelegen plekken in het buitenland zit, is het verdomd handig even snel het nieuws te checken zonder direct je data limiet er doorheen te jassen.
@HA BIER!1! | 17-02-23 | 18:43: Wat is het nut om nieuws te checken als je op afgelegen plekken in het buitenland bent?
@Anomiemus | 17-02-23 | 16:43: Bijna .. het was SYS volgens mijn VIC revealed
REAGEER OOK