Trump trapt 2024-campagne af
Of zoals de Amerikanen zeggen: jetzt geht's los
Nou. Daar gaan we hoor. Trumpie is begonnen aan de reis naar zijn tweede termijn als president van de Verenigde Staten. Dat land heeft 330 miljoen inwoners, een boel prachtige universiteiten, een gigantische hoeveelheid knappe koppen en deze totale mafketel wordt de uitdager van een wankelende en bibberende gek. "He will continue to build the wall, he will continue to drain the swamp. (...) Fighting to make American great again." Donald Trump kondigde aan dat het 'hier begint' en dat is helemaal geweldig, want dan kunnen de onlangs afgezwaaide Qatar-kenners met 'oorlog in Oekraïne' als bijvak hun hobby Amerikanistiek weer oppakken. Andere mogelijke kandidaten voor de GOP: Ron DeSantis, Mike Pence, Nikki Haley, Tim Scott. Hup Trump, maak ze gek jongen. Actie vanaf 2u30m.
Reaguursels
Inloggende man heeft alleen maar slechte eigenschappen, is een bewezen clear and present danger for democracy, dat deze criminele gek opnieuw door de g o p op het schild wordt gehesen en serieus kans maakt op een nieuwe termijn is onvoorstelbaar, geloof ook niet dat dit gaat gebeuren ..
Zijn tweede reis voor een tweede termijn. Alsof de vorige afgang nog niet genoeg was.
Grootste
Nederlaag
Ever
Het leukste aan Trump is dat iedereen die een bloedhekel aan hem heeft, dan weer vol gas op de pedalen gaat, en daarbij geldt des te linkser des te emotioneler. Staat weer garant voor minstens vier jaar leuke comments en TV. De popcorn en het bier staan al klaar, kannie wachten.
In ieder geval leuker dan Claudia de Breij, dat wel.
Jeetje wat hebben wij het geschreeuw en gebral van het oranje monster gemist.
"It was the best screaming, the best talk, the best covfeve, and the best stable genius. And the best insurrection".
@Nederlandop1 | 29-01-23 | 19:33: Ja hoorrr... hebben we dit al niet eensch eerder gehoord..?/ denk nou eens eventje na
@grapjasz | 29-01-23 | 19:36: Zeg, zoek eens een geschiktere nickname.
Ze hebben maar weinig keuze die amerikanen voor zo’n groot land.
De huidige president mag je als mega land ook voor schamen trouwens. Zet die man aub in een zorghuis.
Vergeet niet.
Clinton was te laat in de jaren 90 met Putin
Bush vertrouwde hem, totdat het te laat was
Obama gaf geen fuck, deed sancties in plaats van oorlog
Trump was een vriend voor hem
Biden is een tegenpool van Putin, zat destijds op z'n huid als Vice-President onder Obama.
Wil je winnen van de Russen, kies Biden.
Joe B. doet het prima.. en in alle opzichten 1000000 keer beter als die oranje gek... ok hij loopt een beetje stijfjes enzo... kan ik mee leven..
Tot de COVID uitbrak was Trump een uitstekende president. Laat maar blijken dat hij inmiddels weer bij zinnen is.
Trump for president.
Veel succes gewenst.
Donald Dump !
Dat hele verschijnsel Trump. Er zijn maar weinig die hem echt een goede president vinden. De meesten vinden hem gaaf omdat hij "deugers" ergert. Zit je zo in elkaar, dan vind ik dat je in de puberteit bent blijven steken.
Op zich alle begrip voor, maar achter het onschuldige woordje 'deugers' gaat tegenwoordig een enorme industrie, lobby en politiek machtsblok schuil dat steeds meer mensen in armoede stort.
Als je schijnheilige deugers tegen 't zere been schopt of je verkneukeld dat anderen dat doen, dan ben je puberaal.
Echter als een hypocriete schijnheilige zelfdestructief beleid adverteren, om je narcistische ego zo goed mogelijk voor de dag te laten komen, ongeacht of dat beleid daadwerkelijk problemen oplost(of ze afwimpelt op de onderkant van de maatschappij, zoals meestal), dat is 'volwassen', dat is 'normaal', dan 'hoor je erbij' en 'functioneer je in de samenleving'.
Nee, het probleem zit 'm uitsluitend bij de mensen die daar op ludieke wijze tegenin gaan of een pleziertje halen uit het op grappige of botte manier blootleggen van die hypocrisie of de lange termijn averse effecten.
Tuurlijk.
Dat je mensen kan uitschelden of kan wegzetten als 'puberaal', betekent geenzins dat je ook maar in enige mate een degelijk argument aandraagt, of zelfs maar iets toevoegt aan het gesprek.
Wat veel Trump-fans aanspreekt in hem is dat hij een beetje de droom van de "simpele man" is. Niet erg eloquent. Simpele "oplossingen" voor complexe problemen. Onbeschoft, onbeschaafd en heel erg vol van zichzelf.
Hij weet alles beter zoals ook veel van de vooral oudere mensen ook alles beter weten, denken te weten. Ze zijn immers overal expert in behalve eventjes zichzelf afvragen "klopt dat wel wat Trump zegt"?
Trump kan schaamteloos claimen dat hij "self-made" is en dat hij de beste ooit was zonder dat deze mensen ooit ook maar de minste vragen hebben over wat Trump behalve zijn erfenis verkwanselen echt ooit gepresteerd heeft. Dat is bitter weinig en altijd het werk van anderen geweest, als het er al was.
Dan kan je zeggen van het is blinde Trump-haat of jullie zijn allemaal extreemlinks en TDS! Maar iedereen, links of rechts die een seconde neemt om serieus te kijken naar Trump weer dat hij een totaal gestoorde idioot is.
Ook zijn intelligente aanhang. Want, het is heel simpel, omdat Trump een gestoorde idioot is is hij ook heel gemakkelijk te manipuleren. Zolang je maar zegt hoe geweldig Trump is doet hij alles als een kleuter die een lolly krijgt. En als je tegengas geeft gaat hij krijsen als een kleuter. En wat is er nu beter dan een Trump die precies tekent wat jij wil dat hij tekent zoals, belastingkortingen voor jouw rijke vriendjes? Alleen zijn die mensen Trump inmiddels ook wel beu want hij krijgt nooit genoeg stemmen om te winnen.
Dus nee, je hebt ongelijk. Het zijn niet eens pubers maar kleuters net zoals Trump dat is.
Ik vind hem niet "gaaf", ik vond de hele linkse meltdown geweldig. Een vrouwenmars - Waarom die term toch altijd? Is het om op Mussolini te lijken - waar vrouwen met kutjesmutsen liepen te krijsen en een Harvey Weinstein die ertussen liep. Hoe hilarisch is dat?
Trump is misschien niet de oplossing van de problemen in de wereld, maar een symptoom ervan?
@Schout-bij-Nacht-J | 29-01-23 | 16:59: Maar wij hebben Rutte. En Kaag. En Ollongren. En Paternotte. En nog veel meer. Daar kan Trump niet tegenop.
Ik denk dat Trump het moeilijk krijgt tegen deze meneer:
Richard Santos was born in San Juan. He served in the U.S. Navy. He earned an associate degree from Savannah Technical College in 1995, a bachelor's degree from Eastern Oregon University in 2003, and a graduate degree from Trident University International in 2018. His career experience includes working as a law enforcement officer
Alsof verkiezingen daar over intelligentie gaat.
Zou u op iemand stemmen die BOA is geweest?
@W_F | 29-01-23 | 15:58: Law enforcement slaat doorgaans op afaik de politie, justitie & penitentiaire medewerkers.
BOAs, parkeerwachters, handhavers etc worden geclassificeerd als civil/bylaw/municipal enforcement officiers.
Nou maar hopen dat Trump en De Santos’ het niet redden.
Hoezo niet?
Ik woon niet in de VS maar in Nederland in Europa. Trump en De Santis zijn slecht nieuws voor Europa. Wat zal Trump bv doen mbt Oekraïne?
@thanseeuwen | 29-01-23 | 15:29: Wapens verkopen natuurlijk, hoe meer hoe beter.
DeSantis is mogelijk nog erger dan Trump. Zelfde politiek, zelfde rare denkbeelden. Alleen niet zo extreem op zichzelf gefixeerd.
DeSantis is verstandiger en directer.
Disney kreeg het deksel al goed op de neus met hun politieke inmenging inzake opvoeding van jonge kinderen, wat Disney veel privileges in Florida kostte, en qua immigratie zette hij de de rijken in Martha's Vineyard uitstekend in hun hypocriete hemdjes.
Geen idee wat hij verder gaat doen, maar de voortekenen zijn gunstig.
Die rare oorlog tegen woke, homos, links. Die man spoort absoluut van geen kant, maar oke, zijn enige voordeel is dat hij niet Trump heet.
Disney, met alle privileges die ze genieten in de staat Florida, dacht daar even uit te gaan maken hoe iedereen zijn kinderen zou moeten opvoeden.
Dat is wat er daar niet spoort, en DeSantis regelde dat meteen, en duidelijk.
Want nog 4 jaren een seniele oude man aan de knoppen is te prefereren boven eender republikein, right?
@thanseeuwen | 29-01-23 | 15:29: Ze zijn enkel slecht nieuws omdat Europa de afgelopen 75 jaar de Amerikanen de kastanjes uit het vuur heeft laten halen, maar ondertussen wel een grote bek hebben.
If anything, zouden die twee goed zijn om Europa weer eens op eigen benen te laten staan. Wat er met/in Oekraïne gebeurd, is lang niet zo belangrijk als onze politici ons doen geloven.
@funda | 29-01-23 | 16:02:
Pijnlijk als je het verschil niet lijkt te snappen tussen een PR stunt en realiteit. Best wel pijnlijk.
@Schout-bij-Nacht-J | 29-01-23 | 17:01:
Dat zou zo zijn, maar dit is -zelfs voor jou- eenvoudig op te zoeken.
Als de man weer wordt verkozen is het tenminste wel weer elke dag spannend.
Trump elke dag spannend? *gaap onderdrukt*.
Hij is nogal onvoorspelbaar, bedoel ik maar te zeggen.
@Flapster | 29-01-23 | 15:57: Tja, instabiel zijn Kim Jung Uno dos en tres plus een hele serie dictatortjes a la Vlad ook.
Hoeveel hebben we er nodig en wat schieten we ermee op?
Op tv beginnen ze allemaal te schuimbekken als het over Trump gaat. Lijkt me dus een prima keuze.
Dat schuimbekken gebeurt ook bij een enkel n-woord, wat hier overigens terecht nog gewoon in het woordenboek staat. Hebben we Dinges niet voor nodig.
Dat "dus" begrijp ik niet. Ik weet nog een paar van wie ze op TV zouden schuimbekken. Maar ik begrijp, alles waar men zich aan ergert is voor jou vermaak?
@Beste_Landgenoten | 29-01-23 | 15:55: Alles waar hypocriete deugers zich aan ergeren, is vermaak, enkel vanwege de hypocrisie en het deugen.
Waren onderwerpen gewoon bespreekbaar, 't beleid gericht op oplossingen, Kabinetten verantwoordelijk voor hun handelen, dan is anderen irriteren inderdaad contraproductief.
Maar aangezien het beleid contraproductief is en alleen maar méér problemen en crises veroorzaakt, en niemand verantwoordelijk gehouden wordt, dan is elke poging dat te traineren eigenlijk productief.
Al was het maar omdat de uitrol van slecht beleid wordt vertraagd.
De volgende president kan waarschijnlijk de kolonisatie van Mars op zijn naam schrijven. Misschien is Trump daar wel geschikt voor?
Hij valt daar als eerste mens tenminste niet zo op tegen de achtergrond.
Mooi, al die meningen van reaguurders. Nog steeds goede kansen de beste man en dan meet ik dat in real life in de VS.
En hoe meet je dat? Wat is je methode?
Ik denk dat ie zijn natte vinger gebruikt.
@Duwbak_Linda | 29-01-23 | 14:20: praten met mensen, van arm, normaal tot de de rijken. Velen kijken met de huidige ellende erg positief terug op het Trump tijdperk. Niks geen wetenschap gewoon een optelsom.
@upgent | 29-01-23 | 14:28: Nou ja prima, maar dan is ook hij gewoon een reaguurder met een mening en een bijvak.
@Duwbak_Linda | 29-01-23 | 14:20:
Ik kom er met enige regelmaat en praat vooral tijdens de lunch of avondeten met de eigenaren/bedrijfsleiders van kleine en middengrote bedrijven. Door de hele VS, dus ook, of eigenlijk vooral, buiten de Erik Mouthaan gebieden Washington DC, NYC etc. Ik kom in de buurt van Minneapolis, Salt Lake City, Phoenix, Boston, Portland, Oak Ridge, Memphis, Golden en nog een paar stadjes in 'de provincie'.
Net als 2016, toen ik vlak voor de verkiezingen 3 weken door de VS toerde, heerst er (nog steeds?) het pro-Trump sentiment. Men is hélémaal niet te spreken over Biden, de inflatie is torenhoog en dat hele woke geneuzel moet je de streng gelovigen al helemaal niet mee aankomen. The Green New Deal en Critical Race Theory zijn ook pijnpunten.
Dus: Trump maakt een zeer goede kans om 'het' weer te worden.
Al zijn sommigen niet gecharmeerd van zijn horkerig optreden, maar waar wel veel mensen positief op reageren is zijn belofte om (te proberen) een eind te maken aan 'permanent Washington.
Iets wat men een DeSantis bv. niet ziet doen.
@Onkel Bratwurstbude | 29-01-23 | 14:33: Exact dit, leuke plaatsen by the way je maakt leuke tripjes. NY, WdC en LA zijn niet het echte Amerika wat de NPO in NL altijd maar roept.
@Onkel Bratwurstbude | 29-01-23 | 14:33:
Wil best geloven dat er nog veel Trump aanhang is. Ondanks de winst van Biden heeft hij best veel stemmen binnengehaald. Maar de man is absoluut geen verbinder en heeft daardoor nog net iets meer tegenstemmen op de been gebracht (het is niet dat Biden nou zo charismatisch is, toch).
Net als iemand hieronder een opsomming geeft van positieve punten die de Donald best goed heeft gezien. Eens, die zie ik ook wel. Maar met mensen schofferen krijg je de handen nu eenmaal niet snel op elkaar.
@Duwbak_Linda | 29-01-23 | 14:40: waar baseer jij de uitspraak: geen verbinder op? Velen latino’s, Aziaten en ja ook veel Afro Amerikanen lopen weg met Trump ipv Biden. De meerderheid van het leger en ook oud veteranen zijn pro Trump. Of hij wint weet ik niet, maar zoals ik aangaf, hij is nog steeds populair en het bashen zal ik weer beginnen.
@Het Noorden | 29-01-23 | 14:39: Eens. Ben beetje jaloers wel.
@Het Noorden | 29-01-23 | 14:46: De meerderheid van die groepen die jij noemt, stemt op de Democraten.
@Het Noorden | 29-01-23 | 14:46:
Ghe, de man maakt al zijn hele leven ruzie met bijna iedereen. Het is zijn handelsmerk. Ook als president veel op tenen gestaan. Vond ik eerst bijzonder grappig, maar toen zelfs Mattis er de brui aan gaf begon ik wel te twijfelen.
Dat veel latino's en een groeiende groep Afro-Amerikanen hem openlijk steunen vind ik wel een interessante ontwikkeling.
@Duwbak_Linda | 29-01-23 | 14:40:
Sorry Linda, maar ik hoor een Mouthaan-echo.
Ik vraag me oprecht af hoe je aan zo'n statements komt.
Trump heeft nog steeds een enorm grote aanhang. Van alle persuaties.
Met name omdat hij zich niet in een keurslijf laat duwen. Hij heeft schijt aan de gevestigde orde en daar kunnen - met name de linksdraaiende elite & media- niet mee omgaan.
Terwijl de Hilary-Clinton-Deplorables zich kostelijk amuseren over hoe Trump tegen heilige huisjes aantrapt.
@Duwbak_Linda | 29-01-23 | 14:54:
Latino's en Afro Amerikanen hebben een dominante macho-cultuur en zijn over het algemeen zeer religieus. Die moeten vooral NIKS van die woke shit hebben.
@Après toi | 29-01-23 | 14:52: Het is net naar welke verkiezingsjaar je kijkt, los van de veteranen klopt je uitspraak natuurlijk omdat die groepen groter zijn. Soms in andere westerse landen wordt het zo weergegeven dat echt niemand van die groepen ooit op Trump stemt maar zo is het niet.
@Onkel Bratwurstbude | 29-01-23 | 14:57:
Ah je probeert me in een hokje te duwen.
Dat is knap want ik kijk nooit journaals. Af en toe een flard WNL.
En volgens mij ontken ik ook niet dat hij een enorme aanhang heeft. De groep die tegen hem heeft gestemd is gewoon groter. Dat haal ik uit de verkiezingsuitslag.
Maar hier laat ik het bij.
@Duwbak_Linda | 29-01-23 | 14:54: Amerikanen houden van duidelijkheid en dat is soms niet te verbinden. Rutte zal voor velen een verbinder zijn maar de puinhopen die dit crieert kennen we. Boek aankomende zomer een leuke rondreis door de VS!
@Het Noorden | 29-01-23 | 14:39:
Ik werk in de luchtvaartindustrie. 80% van onze supply chain zit in de VS. Vaak kleine bedrijfjes / 'Pa & Ma shops' in 'Rural America'
En die moeten vanuit verschillende regelgevingen regelmatig geaudit worden, dus zodoende kom ik nog eens ergens.
@Het Noorden | 29-01-23 | 15:03:
Laatste.
Niets mis met duidelijkheid. Maar als je een blok wil vormen, bv tegen Rusland, China, of terrorisme. Of samenwerking op ander gebied. Dan is het niet altijd handig eens lekker de waarheid te zeggen (of niet te luisteren naar adviseurs). Trump heeft Duitsland ook even lekker de waarheid verteld. Resultaat was nul, al had hij (achteraf bewezen) wel gelijk. Ook op gebied van Navo was ik er niet gerust op. Mouthaan? Nee, www.bol.com/nl/nl/p/the-room-where-it...
Wij zouden gaan, 3 weken MidWest. Maar toen kwamen corona en rellen, nah ja. Komt nog wel.
@Onkel Bratwurstbude | 29-01-23 | 15:03: Netjes, doe je goed. De manier om de NPO te fact checken! VP of sales hier en woon in MI, kom overal. Veel voor mijn move als feit vastgezet en aangenomen door de EU berichtgeving. Erg veel moeten bijstellen op basis van zien met eigen ogen.
@Duwbak_Linda | 29-01-23 | 15:01:
ik probeer niemand in een hokje te duwen. Sorry als dat zo overkomt, maar ik hoorde alleen -min of meer- wat Erik M. ook veelvuldig de Nederlandse ether in bazuint.
Daarmee duw ik je niet in een RTLNOS-fan hokje, maar maak enkel de nuchtere constatering dat jouw mening grotendeels overeenkomt met Erik M's geblaat.
Misschien moet je naar zijn baan solliciteren? ( <- sarcasme)
Iedere Amerikaan die interesse heeft in het bestuur van zijn land heeft inmiddels kunnen weten dat Donald Trump een fantast is, een oplichter met een lange reeks van fiasco's op zijn naam. Dat er toch grote groepen op de man stemmen zegt wat. Jaren geleden hadden wij in NL Arie Olivier, een geesteszieke oplichter die eenzame vrouwen ruïneerde. En terwijl iedereen wist dat het een laaghartige oplichter was vonden velen het een toffe peer. Hetzelfde zien we met Donald Trump. Iedereen kan weten dat de man een sexist, een rascist en een oplichter is en dat hij in het gevang thuis hoort. En toch vinden velen het een toffe peer. Ik weet het, het is van alle tijden maar ik blijf me er over verbazen.
Zouden mensen op Trum stemmen omdat ze liever iemand hebben waar ze van te voren van weten dat hij niet te vertrouwen is? (moest ook ineens aan Rutte denken, heel raar)
Éénzijdig en onzinnig verhaal. Was het niet Trump die aangaf dat we veel te afhankelijk waren van Russisch gas? Stelde hij niet voor op grote schaal vloeibaar gas te importeren?, Wees hij ons er niet even fijntjes op dat onze defensie op orde gebracht moest worden?, Was het niet Trump die Kim Jong Un even duidelijk maakte dat afvuren van raketten moest stoppen (en dat deed Kim), Was Trump niet de eerste president die geen oorlog is begonnen?, was het niet Trump die America first wilde en de infrastructuur sterk wilde verbeteren? En dit door de Democraten werd tegengehouden en nu door hun wordt uitgevoerd? Was het niet Trump die China als grootste bedreiging zag en door de Demokraten werd weggehoond en dat dezelfde demokraten nu China ook als grootste bedreiging zien? Er zijn nog veel meer voorbeelden dus zo gek was/is hij niet.....
@Blonde Nel | 29-01-23 | 14:25: Was ook een beetje eigenbelang, Amerika had een overschot aan LNG en last van lage exportprijzen. Voor de rest helemaal mee eens.
@W_F | 29-01-23 | 14:32: Ja zeker ook eigenbelang maar beter "afhankelijk" van de USA dan van Putin.
Voordeel met Trump is dat u weet dat hij liegt en hij weet het zelf ook. De rest liegt net zo hard maar doen het geloven als zijn de de waarheid.
Trump heeft niet voor niets de bijnaam "the honest liar"
Sexist, racist en oplichter: typische, holle, deugtermen.
Ik hoor verder weinig argumenten tégen Trump.
En toch denk ik dat Putin de Oekraine met rust gelaten had als Trump nog president was. Trump zet namelijk een nog grotere bek op. En dat is de enige taal die die Rus begrijpt. Noord Korea was ook n stuk rustiger toen, Trump is weg en ze doen weer raketoefrningen.
Voor de rest is Trump idd een randdebiel.
Zo is het. Wat voor ‘raar’ haar ze hebben, oranje huid, het gaat erom of ze effectief zijn. En dat is Trump.
@Normpje | 29-01-23 | 14:33: hij kon niet eens het capitool innemen en een staatsgreep plegen.
@BobDobalina | 29-01-23 | 14:38:
Was dat zijn bedoeling dan?
De Oekraïne?
Veel sukkels zien in het ontbreken van een grote oorlog, we vergeten even Syrië en Afghanistan dan maar, onder Trump te danken zou zijn aan zijn geweldige gaven op dat terrein. Ik kan daar niet bij. Ten eerste was er onder Trump gewoon oorlog, waar hij geen einde aan maakte trouwens, want dat deed uiteindelijk Biden, en met Noord Korea liet hij zich zijwaarts naaien door Kim, die prima doorhad dat je Trump moest vleien om hem voor je te laten rennen.
De blamage met Poetin in Helsinki waar hij zo ongeveer in Poetins achterste kroop en partij koos tegen zijn eigen geheime diensten is geheel vergeten door de Trumpers..
In een zaaltje met 200 mensen. Zelf vermoed ik dat hij als aangeschoten wild van geheime documenten het nog niet eens gaat redden tegen de nieuwkomers die ook president willen worden? En Biden die de weg kwijt is zou toch geen partij moeten zijn voor een beetje goede andere republikeinse kandidaat?
Ik geef eigenlijk Tim Scott de beste papieren maar de minste kans.
Een Trump-stem is een proteststem tegen het ingerotte Amerikaanse cronies-systeem waar wij (NL) achteraan hollen. Schijnkapitalisme in optima forma.
Trump heeft behalve ontegenzeggelijke moed en energie ongeveer geen enkele andere eigenschap die een president nodig heeft.
Hubris is geen moed en geilen op jouw spiegelbeeld en het gejoel van een uitzinnige menigte debielen is geen energie.
Een Trump-stem is ook geen proteststem, niemand heeft meer gedaan in de afgelopen 15 jaar voor de allerrijksten der aarde dan Trump.
The Donald heeft geld geleend op kosten van de hardwerkende Amerikaan om weg te geven aan de meest rijke mensen in Amerika. Trump is op zijn best een valse profeet.
Zeer teleurstellend dat er nog mensen zijn, in nota bene Nederland die dit nog steeds niet doorhebben.
@Schout-bij-Nacht-J | 29-01-23 | 14:11:
"Hubris is geen moed en geilen op jouw spiegelbeeld en het gejoel van een uitzinnige menigte debielen is geen energie."
Dat beweert niemand behalve jij, dus in feite maak je jezelf nu belachelijk.
Dat gun ik je dan weer, want kansloze stropoppen zijn geen argumenten.
Ah dus omdat hij tegen is ben jij voor. Liever eentje die alles kapot wil maken, inclusief de Amerikaanse democratie, dan een partij die jou niet zint omdat je gelooft in allerlei complot verhalen?
@funda | 29-01-23 | 15:32:
Het is dan ook geen bewering. Het is een feit. Hubris is overmoedig zijn en aandachtshoeren geeft dopamine. Een lijntje coke doet hetzelfde. En ja, Trump overschat zichzelf en geilt op aandacht. Zijn hele leven al.
Je kunt veel over hem zeggen, maar hij is wel de op een na beste president die de VS heeft gehad, in het tijdperk na Obama dan.
Beste Amerikaanse president ooit (met Reagan op een eervolle 2e plaats).
Reagan? U maakt een grapje.
@Red shirt | 29-01-23 | 13:58:
Reagan was veel beter dan Trump ondanks dat hij inderdaad aan het dementeren was. Hij luisterde tenminste naar zijn adviseurs. Trump was zelfs niet in staat om te luisteren naar zijn adviseurs. Het is geen linkse propaganda dat Trump ontzettend dom en knettergek is. Het is feit. Ook uit de rechts-conservatieve hoek is de kritiek alles behalve mild.
Reaganomics, nou geweldig hoor.
@Schout-bij-Nacht-J | 29-01-23 | 14:06: Iedere president was beter dan Donald Trump. Zelfs George W. Bush, en dat was een onmetelijke eikel.
@Duwbak_Linda | 29-01-23 | 14:11:
"trickle down economics"
i0.wp.com/www.politicsnc.com/wp-conte...
@Red shirt | 29-01-23 | 14:51:
Maar hij voelde zich wel blijvend eigenaar van de Iraakse shit die hij veroorzaakt had. En hij heeft eel betekend voor het beheersbaar maken van AIDS in Afrika,
Ben blij dat die terug is. Wat hieronder staat geldt ook voor de extreme linkse propaganda machine die hem voor gek verklaart. In die zin kun je ook een vergelijking maken met de twintiger jaren uit de vorige eeuw. Laat je niet gek maken door de eenzijdige propaganda van welke kant ook.
Wellicht maakt Poetin ook wel een kans. Mits hij mee doet natuurlijk.
Je zal maar een Republican zijn in Amerika. Je weet dat Trump een gigantische loser is die verloren zou hebben van zo'n beetje iedereen en eigenlijk al in de bak had moeten zitten. Alleen heeft hij een hele sekte van miljoenen debielen die denken dat hij de reïncarnatie van Cyrus is. Alsof dat niet erg genoeg is is hij volgens die oudjes met een haperende bovenkamer de enige strijdt tegen de globalistische satanistische pedofielen. Only in America.
Maar een Democrat zijn is ook geen fuifje. Je zit met de stokoude Biden die het verrassend goed doet maar gewoon te oud is en de beste kandidaten om hem te vervangen zijn een homoseksueel of een dame met getinte huidskleur. In Amerika zijn ze niet zo happig op homo's, vrouwen, mensen met een getinte huidskleur. Dat is allemaal "woke" en levensgevaarlijk volgens de nutjobs. Ook dat is Amerika.
Alweer Trump?
Ik heb liever Bassie de clown als president. Die kletst ook onzin, maar dan op een ongevaarlijke manier die de mensen wel herkennen.
Dezelfde mensen die achter Poetin en Baudet en Trump in eerste termijn aanliepen, lopen nu weer of nog steeds met Trump weg. Totaal geen zelfreflectie of lerend vermogen.
Altijd als ik naar documentaires over WOII kijk en je die massa’s met Hitler weg ziet lopen, vraag ik me af hoe het toch mogelijk is dat mensen zo’n idioot konden volgen en daar trots met een gestrekte arm staan. Dacht altijd dat het met kennis en de toegang tot informatie of het gebrek daaraan te maken had en dat mensen inmiddels wel beter zouden weten maar niks blijkt minder waar. Zolang je maar goed bent in sprookjes vertellen zijn er altijd genoeg mensen die totaal gehersenspoeld achter je aan hobbelen.
Wil hem inhoudelijk overigens niet met Hitler vergelijken, het gaat me om het mechanisme van het het krijgen van volgers terwijl je de grootst mogelijke onzin uitkraamt. Sowieso slaat de gedachte dat een leider een enorme (positieve) inpakt op jouw leven als individu gaat hebben natuurlijk nergens op. Je moet niet naar de overheid en/of een leider kijken als je vooruit wil in het leven, je moet je er zelf voor inspannen.
Meer informatie heeft mensen niet minder bevattelijk gemaakt voor onzin, helaas. Voor mij is het totaal onvoorstelbaar dat je in een figuur als Trump de beste leider voor de VS kunt zien. In een ander universum.
Hitler had geen humor. Dan ben je eng. Trump is niet eng, gewoon grappig. Wil je hem niet dan gaat hij wel wat anders doen. Snap dat toch.
Dat is vrij makkelijk te verklaren. Veel mensen hebben gewoon te weinig zelfkennis en karakter om in te zien dat ze een gigantische fout gemaakt hebben.
Ze leven liever in de illusie van een "sterke" leider die alles voor ze oplost. Je hoeft geen Godwin te maken want er zijn tal van "flamboyante" leiders in de geschiedenis die op zijn minst slechte leiders waren. Of erger.
Jammer want deze mensen snappen niet en willen niet begrijpen dat een stokoude Joe Biden een veel betere leider is dan een ego-trippende Trump.
@Normpje | 29-01-23 | 13:35:
Trump is zo grappig als een bedorven soep gemaakt van zweetsokken en hondendrollen. Voor sommigen hilarisch, voor de meesten gewoon ranzig.
Trump vertolkte als enige een breed gedragen ongenoegen. Natuurlijk kreeg en krijgt hij de handen op elkaar.
Ik geloof je op je woord dat dat dezelfde mensen zijn, Capt. Iglo, jij kunt dat weten.
Wel tof dat je Trump dan weer niet met Hitler vergelijkt, dat zou populisme zijn.
Van het kaliber Baudet, zouden diezelfde mensen waarschijnlijk dan weer zeggen.
Ontzettende proleet met diplomatieke platvoeten.
Hup Biden, grootvader van de vrije wereld!
www.foreignaffairs.com/articles/world...
Heel Amerika is proleet, het Westen(Europa vooral) doet z’n best, Dubai en dat soort gehuchten, allemaal proletarisch. Dan is een opper-proleet het beste wat te wensen is.
Van hem verwacht ik( hou er althans rekening mee) dat ik beduveld wordt. Geen verrassing. Linkse Democraten echter doen zich voor als Messiaanse grootheden, maar juist die maken er echt een rotzooi van, moet ik altijd ‘over mijn schouder’ kijken. Liever voor mij dan sneaky achter mij. Derhalve Trump. En omdat hij humor heeft. Biden kan nog geen goeie mop vertellen.
@Normpje | 29-01-23 | 13:32:
Met Trump of iemand die daar op lijkt krijgen we weer een alleingang van de VS. Denk dat het westerse blok four more years gewoon niet gaat overleven. En daar wordt de wereld en Europa niet veiliger van.
*ook een bijvak heeft*
Mooie tijden. Hier in Nederland iedereen weer los over Trump, terwijl geen enkele Nederlander invloed heeft op de stemuitslag.
Ik verheug me al weer op de argumenten waarom die van zichzelf houdende bejaarde het wel/niet mag worden.
Ho ho, Hans Nijenhuis.
Ik zou op Candace Owens stemmen, niet op dit zure pak karnemelk.
In ieder geval beter om naar te kijken.
Melanie vaker in beeld. Ik ben voor.
het niet accepteren van zijn verlies gaat 'm de das omdoen, overigens. Wat een shit-show was dat.
Je hoeft alleen maar dit filmpje dag in dag uit op TV te laten zien:
www.youtube.com/watch?v=7QTRO9MG6z8
Wie wordt er bedoeld met "Bonkers"? Is een serieuze vraag.
Google eens op Trump en militaire dienstplicht.
Trump. Wordt vooral gebruikt door mensen die totaal geobsedeerd zijn door die man.
Waar dat goed voor is, ontgaat mij.
@Ichneumonidae | 29-01-23 | 12:56: Thanx!
@Ichneumonidae | 29-01-23 | 12:56:
TDS is een vreselijke aandoening, daar mag je niet mee lachen.
Orange man bad, Twamp for president!
Dat hij weer snel terug komt.
Ik heb genoten. Fantastische spreker, heerlijke humor, eerlijke feiten. Moge…….!!!
De Don.
@Après toi | 29-01-23 | 12:56: Nogal flauwe reactie, At.
@Après toi | 29-01-23 | 12:56: Nooit wat van gemerkt. Gewoon een reageerder, die verdomd goed door heeft , hoe alles in mekaar steekt.
@gato | 29-01-23 | 13:04: De man die scheidde van zijn eerste vrouw omdat ze hangborsten kreeg. Dat vertelde hij openlijk in een interview.
@Après toi | 29-01-23 | 14:55: Hij had tenminste een vrouw, jouw Rutte kan er niet eens eentje krijgen.
Behalve in het circus hebben de meeste mensen liever een oud dan een gestoord iemand
De clown is ook oud
@dezakloper | 29-01-23 | 12:58: Oud maar niet dement , kan hij ook niks aan doen, Biden, erg genoeg, maar geen president. Dat alles heeft Trump niet.
Ja maak de man maar belachelijk…. Hij is capabeler dan 99% van alle beroepspolitici in het westen. Trump2024!
Dat zegt vooral iets over de beroepspolitici in het westen.
Nou, nee.
De bedrijven van Trump waren niet allemaal even succesvol, maar hij heeft in ieder geval werkervaring buiten de politiek. Misschien zelfs wel belangrijkere ervaring dan alleen maar succesvolle dingen gedaan te hebben.
@W_F | 29-01-23 | 12:45: Hij had een forse erfenis en daar heeft hij wanstaltige casino's van gekocht en protserige hotels, en golfbanen waar niemand komt.
Ah, een discipel.
Haha, een fanboy.
@W_F | 29-01-23 | 12:45:
Het helpt vooral dat hij het moreel kompas van een doperwt heeft.
Een stelling zonder argumenten klinkt niet overtuigend
Dat polariseren wordt nog eens heel groot.
We zouden ons drukker moeten maken om onze eigen politiek.
Waarom? Rutte gaat het de komende maanden ook over van alles hebben, behalve over zijn eigen politiek. Waarschijnlijk gaat Rutte zich ook met de Amerikaanse politiek bemoeien.
Klopt helemaal Sjaak. Het verbaast me iedere keer weer die overdreven aandacht voorafgaand aan de daadwerkelijke verkiezingen in de VS.
Is het niet zo dat als er oorlog komt, Biden gewoon blijft zitten?
Tijdens WO II zijn er ook gewoon verkiezingen geweest. Er is natuurlijk wel vaak een voordeel voor de zittende nar.
@Joris Beltsin | 29-01-23 | 12:39:
Oh ja, z'n derde termijn.
Eigenlijk zou je politiek totaal onbevooroordeeld moeten zijn en jezelf afvragen:
Hoe was de toestand in de USA en in de rest van de wereld in 2016-2020?
Hoe was de toestand in de USA en in de rest van de wereld in 2020-2024?
En dan een afweging maken, en niet op basis van een knettergekke of een demente president.
Lastig lastig. U dicht een president wel veel macht toe. Bovendien worden de effecten in de economie en maatschappij pas jaren later duidelijk en dan zit er vaak alweer een andere prins Carnaval. Oorlog voeren is zo'n beetje het enige dat direct gekoppeld kan worden.
Hoe zit 't eigenlijk met Kamala Harris ? Doet ze nog mee of is ze gewogen en te licht bevonden ?
Een vrouw met een getinte huidskleur maakt geen schijn van kans in racistisch VS.
@Red shirt | 29-01-23 | 12:31:
Obama 2 termijnen dus racisme is geen argument.
@Red shirt | 29-01-23 | 12:31: Groetjes van Barack Hussain Obama
Dat laatste. Die zien we niet terug denk ik.
@Red shirt | 29-01-23 | 12:31: Ja, net als Nicki Minaj, Ariana Grande, Kim Kardashian, Beyoncé, Oprah Winfrey en Whitney Houston.. Allemaal totaal kansloos en straatarm deze vrouwen. Helemaal niet succesvol! Komt allemaal door hun getinte huidskleur dat zij geen schijn van kans maakten!
*grijns*
@Feynman | 29-01-23 | 12:32: Is dat een vrouw?
Nou ja, heeft ze vier jaar lang geen brokken gemaakt, dus met dat 'te licht bevonden' zal het wel meevallen. En dat wij in Europa weinig meekrijgen van de Veep zegt niets: er waren zat mensen hier die Biden pas voor het eerst zagen toen hij de Medal of Freedom kreeg uitgereikt.
Ik hoop zelf dat Buttigieg de Democratische kandidaat wordt. Intelligente en dynamische kerel. Biden moet lekker van zijn oude dag gaan vinden.
@VBO_B_Niveau | 29-01-23 | 12:39: Een gekleurde vrouw maakt 0,0% kans om president te worden. De enige die een kans zou kunnen maken, hoe klein ook, zou Oprah zijn. En wanneer dat haar zou lukken zou dat een aardverschuiving zijn. Maar Harris geef ik 0,0% kans.
@Red shirt | 29-01-23 | 12:44:
Voor Obama was er ook 0,0% kans dat ie president zou worden en toen was het ineens 100%.
@Red shirt | 29-01-23 | 12:44:
Onzin. Na Obama en in deze tijd kan prima een donkere vrouw president worden.
@letopuwzaak | 29-01-23 | 12:59:
Nikki Haley zou wat mij betreft de Republikeinse kandidaat moeten worden.
@de IJsman | 29-01-23 | 13:08:
Daar lijkt ze nu ook zeer duidelijk op te hinten:
https://twitter.com/nikkihaley/status/1619410103370760192?s=46&t=BLY6DIEpaAOsoT7Cegqy6g
@letopuwzaak | 29-01-23 | 12:59: Niet in de VS.
@de IJsman | 29-01-23 | 13:08:
Dan moeten ze eerst Sloppy Joe er van zien te overtuigen dat hij niet voor een 2nd term moet gaan.
Als ik zo even langs de tegels blader valt het mij op dat het gros van de aanwezigen, 'Nons Pinokkio, zo zou inruilen voor de Sinas man
We krijgen vast mist, de trollen vliegen laag vandaag..
Een coalitie van Trump, PVV en FvD lijkt me de enige uitweg voor Frankrijk.
Als je je politieke voorkeur uitspreekt ben je nog geen 'trol'.
Niet eens zijn met u is trollen dus. Fraai hoor.
Volgens mij zie jij ze vliegen, want trollen kunnen dat helemaal niet. Jokkebrok! Liegebeest!
@Zenzeo | 29-01-23 | 12:22:
Wel als je dat doet door alleen maar de nadelen van de opponent te benoemen
Volgens mij is een democratisch principe, dat je voor iemand bent als zijn of haar ideeën jou passen.
Volgens mij is het geen democratisch principe, dat je op iemand stemt omdat je tegen de ideeën van de ander bent.
Maar kibbel gerust verder. dit is NL maar, wij hebben onze eigen sores
@VBO_B_Niveau | 29-01-23 | 12:27: Waarom zou een trol niet kunnen vliegen?
@AldNuut | 29-01-23 | 12:38:
"Volgens mij is het geen democratisch principe, dat je op iemand stemt omdat je tegen de ideeën van de ander bent."
Met welk democratisch *principe* is dat in tegenspraak?
Maar belangrijker, wie wordt de not-Trump van de andere kant? Biden? Oh. Okee dan. Dat worden dus weer four more years van absolute mafkezerij. Overigens heb ik de afgelopen tijd wat onafhankelijke reportages gezien van het hedendaags amerika. Nou, als we het toch hebben over shithole countries... daar mag wel eens serieus de bezem doorheen, zeg.
Waar bestond die vier jaar van "absolute mafkezerij" volgens u uit?
Biden wint handsdown van Bonkers, dus die mafkezerij zal u bespaard blijven. Tenzij u vreemd genoeg zou denken dat Biden minder is dan Bonkers. Terwijl Bonkers afgetekend de slechtste president ooit is en Biden in het linkerrijtje klimt.
Niettemin heeft u gelijk en USA is allang geen country for old or young men.
@AntiZanicz | 29-01-23 | 12:24: Ik denk dat er een andere kandidaat bij de Dems. komt. En ik hoop een goede want ik moet er niet aan denken dat Trump er weer komt te zitten.
@Usumani | 29-01-23 | 12:32: waarom zou loser bonkers deze keer wel winnen?
@Usumani | 29-01-23 | 12:32: Trump verloor met 7 miljoen stemmen verschil van Biden. En dat voor een zittende president.
Democraat, Republikein, Libertarian, same shit. Grote corporaties hebben teveel macht. Belangenverstrengeling, geld om beleid te beïnvloeden, corruptie. Niks nieuws onder de zon.
Ja, probeer dat maar uit te leggen aan sommige ideologisch bevlogenen hier. Moeilijk.
Wel goed om erbij te zeggen: een corporatie is een entiteit maar geen subject in de zin van een intentioneel wezen. Macht is een toestand die beschrijft dat je anderen dingen kunt laten doen of zij dat nou willen of niet. Een corporatie wordt bestuurd door een aantal mensen die macht hebben. Zij worden, in het geval van beursgenoteerde bedrijven, aangestuurd door de besluiten die door de aandeelhouders worden genomen. Daar ligt dus ook macht, en dan bij de mensen die deze aandeelhouders verregenwoordigen. En de aandeehoudende organistaties (vaak dus ook weer entiteiten), dat zijn dan vaak weer onze eigen pensioensgfondsen en/of banken. En zo komen we bij onszelf uit. Macht en grote corporaties is dus zeker een issue, maar ook de manier waarop wij dit hele systeem hebben opgezet en iedere dag door laten gaan. Door eraan mee te doen, want hoe zou het ook anders moeten. De vraag die zich aan mij opdringt is dan ook welke manieren er zijn om erachter te komen hoe het anders zou kunnen. Ben er nog niet uit. En nu sowieso eerst even lekker zondag.. - nou, ik ga er morgen over nadenken.
Maar afgezien daarvan. Demente Joe doet het anders best goed. Hij volgt een kaarsrechte koers met Poetin en is zeer waardevol voor de westerse eenheid. Verder is hij op sociaal vlak ook goed bezig, hij heeft veel voor elkaar gekregen. Tsja, en dan moet Trump weer aan het roer? Lijkt me een heel slecht scenario.
Jawel, maar houdt hij dat nog vier jaar vol? De man is geen 18 meer.
De beste man verliest al zijn koers op een podium van een paar meter.
America first doet ie dan wel weer heel goed.
Biden gaat, zoals het er nu naar uitziet, de geschiedenis is als een van de betere presidenten ooit.
@Komjehiervaker | 29-01-23 | 12:52:
Hoe zou de afgang, scusi, aftocht uit Afghanistan bij de jury gaan vallen?
Kost dat Biden punten en zo ja, hoeveel?
Gaat Biden dan voor een tweede termijn?
Voor de eerste denk ik, deze termijn is hij alweer vergeten.
@Beste_Landgenoten | 29-01-23 | 12:01:
Iets met z'n korte- of lange termijngeheugen?
@Mr_Natural | 29-01-23 | 12:21:
Dat is het mooie, een mens heeft weinig zorgen als hij alles vergeet.
Wat is er toch met de Republikeinse partij gebeurd dat er geen keurige mensen als John McCain en Mitt Romney meer naar voren worden geschoven.
John McCain gaat een beetje moeilijk worden. Alhoewel, als Biden president kan worden...
De Partij is overgenomen door radicalen. Niet allemaal even competent.
Republikeinen zijn in de minderheid. Zonder het kiesmannensysteem, zouden ze nooit kans maken op een presidentschap. En die kans bestaat ook alleen maar omdat ze rechts-extremisten aan hun kant hebben en die pruimen de fatsoenlijke kandidaten niet en dus krijgen gevaarlijke gekken als Donald Trump, Sarah Palin en Marjorie Greene kans om naar voren te treden.
Definieer beslecht.
Sjonge..
En u loopt dus niet met een rood petje op in de VS ??
U zit wel op de juiste toonhoogte, bijzonder..
Met Trump aan de macht was Oekraïne al ingelijfd door de Russen en zouden inmiddels de Baltische staten aan de beurt zijn.
@normanius | 29-01-23 | 12:10: Dat kun jij helemaal niet weten.
Wat hebben wij nu met Oekraïne?
Dat land stond toch al zo lang onder invloed van de Russen?
Maar de expansiedrang van de EU heeft ons laten geloven dat ze bij ons moeten komen.
Poetin is verschrikkelijk maar met Trump kun je deals maken leek mij.
@pejoar | 29-01-23 | 12:15: Ja, en daarom wilden de Oekraïners weg van de Russen. Net zoals veel Nederlanders weinig zin hadden om verder te gaan met Nazi-Duitsland.
Passé, het trucje is saai geworden. Alleen nog wat verstokte fans/groupies die niet de intellectuele flexibiliteit hebben om iets achter zich te laten, blijven zich vastklampen aan deze idioot. Laat hem maar genomineerd worden, dan wordt het een walkover voor Biden. Spannender wordt het als DeSantis zich nomineert. Maar voor hem geldt dat hij ook prima nog vier jaar kan wachten, zodat hij geen last meer heeft van die halve zool.
Denk ook dat het grote Trump effect over is.
Overigens is Trump niet zo'n halve zool als velen geloven, boerenslimme kerel.
Gratis New York Times artikel over hoe Trumps eigen speciale aanklager niets vond in het voordeel van Trump, maar wel bewijzen van criminele activiteiten van Trump zelf.
https://twitter.com/pieter_vkampen/status/1618731192072953856?t=SWfl2GIVhPG-lzstkUoo2A&s=19
De Democraten staan hier totaal buiten, Trump is weer eens in zijn eigen drol getrapt maar nóg blijft men hem door dik en dun trouw. Wat zijn dat toch voor mensen?
Dezelfde mensen die Putin een held vinden, die beweren dat Oekraïne vol met nazi's zit en die denken dat Covid minder ernstig is dan zweetvoeten.
@Après toi | 29-01-23 | 12:00: Gooi iedereen maar op een hoop. Lekker overzichtelijk.
@therealbraindump | 29-01-23 | 12:19: Die gaat naar de hoofdprijs, wegens het vele reageren.
Hoe is het met hem, niemand hoort meer wat van hem.
@therealbraindump | 29-01-23 | 12:19: U voldoet ook aan mijn beschrijving?
Even met de Amerikaanse ambassade gebeld.
Kinderachtige lui, ze vertikken het om me stemrecht in de USA te verlenen. Nou, als het zo moet, dan interesseert die hele verkiezing daar me helemaal niets meer!
* koffie maken gaat *
Je had mee kunnen doen met de Green Card Lottery vorige week..
@Beste_Landgenoten | 29-01-23 | 11:58:
Met mijn geluk valt die net niet op mijn postcode.
Trump wordt de Berlusconi van Amerika omdat hij in de politiek zit om strafvervolging te ontlopen.
En ondanks al zijn slechte eigenschappen, en dat zijn er veel, zal hij een betere president zijn dan Joe Biden die nog meer de weg kwijt zal zijn tegen die tijd.
#dat je in een land met zo veel inwoners geen betere kandidaten kunt vinden.
Hij wil de steun aan Oekraïne stoppen, dus dan weet je dat daarna de Baltische Staten aan de beurt zijn. Lijkt me voor Europa geen wenselijk scenario. Beeld je alleen eens de enorme vluchtelingenstromen in die daarvan het gevolg zullen zijn.
@Après toi | 29-01-23 | 11:55: Zeker nu we een fors deel van de weinige militaire spulletjes die we hadden naar Oekraïne hebben gestuurd.
Trump gaat persoonlijk deze oorlog stoppen, vind je daarvan?
@Après toi | 29-01-23 | 11:55: Cherry picking. Onderhandelen en de steun aan Oekraïne inperken, zegt Trump. Dus dan ligt dat laatste op tafel.
Zou u dat zelf ook niet in die volgorde doen?
@goedverstaander | 29-01-23 | 11:59: Ook van strategisch denken en van onderhandelen heeft Trump geen verstand.
@Après toi | 29-01-23 | 11:55: Dat van die Baltische staten weet jij helemaal niet. Denk ook niet dat Rusland NAVO-landen gaat aanvallen, zo gek is Poetin nou ook weer niet.
Enfin, dat is mijn inschatting nu.
De grootste verdienste van Trump was dat hij geen enkel serieus initiatief heeft ondernomen. Waardoor hij automatisch ook geen oorlog is begonnen.
@Ichneumonidae | 29-01-23 | 12:01: De Donbas zit vol met grondstoffen waaronder Lithium en Kobalt, oftewel broodnodig voor de gewenste westerse energietransitie. Daarom hebben beide kanten zoveel interesse. Zou niet weten wat Rusland hier te zoeken heeft inderdaad, al weet je het natuurlijk nooit zeker.
@Après toi | 29-01-23 | 12:01: Uzelf blijkbaar ook niet als u denkt dat de Amerikaanse legertop dat aan Trump over zou laten.
@Après toi | 29-01-23 | 11:55: De diplomatieke betrekkingen tussen Rusland en Estland staan onderdruk. Aan beide zijden worden diplomaten uit het land gezet en dat is over het algemeen de voorbode van weining goeds; het kan zomaar dat de grens gesloten wordt. En dat is vervelend omdat het een mogelijkheid was om tussen Moskou en NL te reizen.
Een oorlog met Estland zie ik niet zo snel, het Russische leger is te krakkemikkig, maar het gedrag van Putin vind ik lastig te voorspellen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
@keistad | 29-01-23 | 12:07: De meeste oorlogen zijn rooftochten, denk in dit geval ook. Als er niks te roven is, heb je er doorgaans ook weinig te zoeken.
Komt nog bij dat de Russen geen of nauwelijks belang hebben bij die energietransitie - hebben meer dan genoeg fossiele brandstoffen, willen ze ook ergens kwijt.
@Ichneumonidae | 29-01-23 | 12:01: Jouw inschatting was ook dat Putin Oekraïne met rust zou laten.
Trump spreekt over Nederlandse boeren, ik zou op hem stemmen:
www.youtube.com/shorts/7yZk1iuJheA
De jeugd van Amerika heeft de toekomst. Ze kunnen kiezen uit twee geriatrische patiënten, die beiden op geheel eigen wijze niet veel goeds zullen betekenen voor Europa. Ik ben zelf van mening dat geriatrische patiënten beter af zijn achter een groot raam met uitzicht op een vijvertje en wat eendjes, waar zij kunnen vertoeven onder het genot van een hotelkadetje met kaas of een krentenbolletje met roomboter, een kopje slappe thee of slappe koffie, of gewoon hele pittige decafé, en uiteraard een enigszins geile verpleegster die af en toe hun geraniums komt bevochtigen. O, en een paar glaasjes Ranja met ijsblokjes in de zomer omdat ik de beroerdste niet ben!
Vergeet de advocaat niet, als slaapmutsje.
@UnderTheDevil | 29-01-23 | 12:31: Mijn fout! Sorry, Mea Culpa!
*advocaatje omhoog schoppen doet*
The Last of The Dinosaurs blijft een leuke serie.
Amerikanen zijn niet de slimste. Maar dat ze zo dom zijn, dat zou echt beledigend zijn.
Hij is zeer zeker geen blanke..
Een kwart native Amerikaan cq roodhuid?
Dat zo'n VS niets beters naar voren kan brengen dat een bejaarde Biden en oplichter Trump spreekt natuurlijk boekdelen. Er was een aardige serie van Thijs v.d. Brink op tv waarin hij in de VS Trump aanhangers opzocht. Het was een bont gezelschap van idioten en halve garen.
Iemand noemde ze deplorables maar dat pakte slecht uit
Ik ben het met u eens dat het ronduit triest is dat Amerika geen jongere mensen kan vinden om het land te leiden. Er moet toch ook een persoon te vinden zijn die wel het grootste deel van de bevolking weet aan te spreken?
Maar die serie van Thijs kan ook gemaakt worden van willekeurig welke partij in Nederland. Ik heb die serie overigens niet gezien dus misschien zit ie journalistiek wel heel goed in elkaar.
Misschien wel een inidicatie dat democratie niet vanzelfsprekend altijd de beste manier is.
@neonreclame | 29-01-23 | 11:47: Mijn puin? Ik heb geen puin.
@Joris Beltsin | 29-01-23 | 11:50:
Klopt.
Maar we hebben niets beters.
@Red shirt | 29-01-23 | 11:51:
Rommel dan....
@Joris Beltsin | 29-01-23 | 11:50: Ik vraag mij af of dat krankzinnige politieke systeem in de VS nog wel democratie genoemd kan worden. Degene met de minste stemmen kan de verkiezingen winnen.
@neonreclame | 29-01-23 | 11:55: U moet zich vergissen. Ik ben een heel ordentelijke man.
@Red shirt | 29-01-23 | 11:58:
Wie haalt jouw vuilnis op..??
Mensen met zoveel recht als jij.. Stemrecht zelfs.. Mensen met een mening die het normale gebeuren voor hun ogen ziet verbranden.. Mensen die best ok zijn.. Goed, misschien niet al te snugger maar dat moet geen ene reet uitmaken.. Want dat is waar we voor gaan toch...?? Iedereen gelijk..??
Ja, want natuurlijk zoekt Thijs de grootste idioten op die hij maar kan vinden, want de kijker moet natuurlijk wel bevestigd worden in het gewenste vooroordeel. Je weet hoe het werkt in medialand, toch? Ik denk wel dat ik wat intelligentere Republikeinen had kunnen vinden dan Thijs hoor. Ik weet zeker dat ik minstens net zoveel idioten en halve garen kan vinden onder Biden aanhangers als ik een beetje mijn best doe. Stuur mij maar met een camera naar Amerika hoor! Komt goed!
@Red shirt | 29-01-23 | 11:57: Op zich niet zo heel slecht systeem. Er wordt mee gesjoemeld, dat maakt het kwalijk.
Zoiets kun je ook van demokraten maken. Ik noem dat goedkope riool journalistiek.
@Blonde Nel | 29-01-23 | 12:11: Nee, dat is niet waar. Er is een significant verschil tussen de democraten en de republikeinen. De democraten kunt u vergelijken met de rechter vleugel van de VVD. Ook niet 3x8 maar de republikeinen zijn compleet van het padje. Die jagen een onmogelijk model na.
@Red shirt | 29-01-23 | 12:27: 3x8 = 8x4.
@Red shirt | 29-01-23 | 12:29: Hmm, die som lijkt mij niet te kloppen.
Twee van die gekken met rode knoppen en enorme ego's, wat zou er mogelijk mis kunnen gaan?
@Met Baard
En vergeet niet allebei incontinentie luiers nodig.
Hebben ze nou niemand die jonger is?
@polletjepiekhaar | 29-01-23 | 11:44:
Intercontinentale luiers.
Tijdens Trump z'n presidentschap is er geen moment geweest dat er angst was voor welke rode knop dan ook, dat kan ik niet van Biden zeggen.
Ik heb 4 jaar kostelijk genoten van de totale meltdown van lachwekkend links. Maar nu is het wel genoeg.
Ik bedoel, shit just got serious.
Joe Biden mocht meedoen omdat Obama (de leiding) een conservatief gezicht naast hem wilde hebben. Anders zou Obama een kleinere kans hebben om te kunnen winnen.
Hillary moest Obama eigenlijk opvolgen maar dat ging fout.
De demonisering van links werkte prima en Trump werd niet gekozen, daar ging het om.
Ik vind Trump een bully maar misschien hebben we in deze woke tijden toch wel zo iemand nodig.
Nou nee. We hebben in deze tijden iemand met gezond verstand nodig.
Trump is de strohalm voor Amerika. Ik hoop maar dat voldoende verstandige en stemgerechtigde Amerikanen daarvan doordrongen zijn.
@Muxje | 29-01-23 | 11:40: Had Rutte maar een Amerikaans paspoort.
@goedverstaander | 29-01-23 | 11:41: Trump kan niks, hij heeft geen discipline, is slecht geïnformeerd, en als zakenman volslagen mislukt, met al z'n faillissementen. Bovendien een bewonderaar van Putin.
@Après toi | 29-01-23 | 11:43: Met 3,2 miljard minder volslagen mislukt dan ik toch.
@uisge baugh | 29-01-23 | 11:42: Hoezo, die stemt dan op Biden en echt niet op Trump.
@Après toi | 29-01-23 | 11:43: Mocht Trump het niet worden in 2024 dan gaat hij alsnog de boeken in als de meest vredelievende president die Amerika ooit heeft gehad. Hij zat met aartsvijanden aan tafel, is geen enkele oorlog begonnen en heeft karrenvrachten Amerikaanse soldaten in den vreemde weer terug naar hun gezinnen in Amerika gestuurd. Noem dat maar niks.
@uisge baugh | 29-01-23 | 11:46: Als hij zijn erfenis defensief op de beurs had belegd, dan was hij beter af geweest.
@Après toi | 29-01-23 | 11:43: Precies als de Nederlandse politici dus. (zelfs dat laatste, onderhandelingen over aardgas gingen in het geheim door na het neerschieten van een passagiersvliegtuig.)
@goedverstaander | 29-01-23 | 11:47: Klopt, hij heeft alleen maar voor de TV gezeten om Fox te kijken, en hij werkte hard op de golfbaan. Oftewel, niks wezenlijks gerealiseerd.
@goedverstaander | 29-01-23 | 11:47:
Dat gaat er bij bepaalde personen niet in...
Mijn vraag blijft ook altijd,"wat heeft de goede man nou daadwerkelijk verkeerd gedaan...!! "
@Keyboardspeler | 29-01-23 | 11:46: Ik bedoelde, hadden ze maar zo'n topper als Rutte.
@neonreclame | 29-01-23 | 11:51: Ik denk dat het rollatorvolk jaloers is op mensen die zich nog op de golfbaan kunnen vermaken. Een gezonde geest in een gezond lichaam, dat heeft Trump goed begrepen.
@goedverstaander | 29-01-23 | 11:47: Trump heeft zijn troepen teruggetrokken uit Syrië en Afghanistan. Zijn die landen nu echt beter af?
@MAD1950 | 29-01-23 | 11:57:
En als ze daar waren gebleven?
@MAD1950 | 29-01-23 | 11:57: Afghanistan? Was dat niet Biden? Die deed dat zo snel dat mensen op het landingsgestel van evacuatievliegtuigen klommen om maar mee te kunnen. Dat ging lekker zeg.
@MAD1950 | 29-01-23 | 11:57: De gedachte dat de Yanks verantwoordelijk moeten houden voor het bewaren van de lieve vrede -vooral waar de bevolking in die landen dat niet schijnt te willen- is een beetje achterhaald.
De demonisering van links werkte helemaal niet, immers Trump werd gekozen. Hij leverde alleen chaos.
@Garantiebewijs | 29-01-23 | 12:05: De plannen waren van Trump.
Wat riep hij ook alweer? “De bezetting van de Donbas door Rusland is een geniale actie”.
Als het daarbij was gebleven dan zou er misschien niet eens zoveel tegenstand hebben opgeroepen.
Narcistischer als The Donald kom je ze niet vaak tegen, nouja Zlatan is nog een paar tikken erger. Denk niet dat hij het gaat redden tegen Sleepy Joe, er zijn inmiddels gewoon te veel anti-Trump Republikeinen. Maar we gaan het zien. Biden zal geen TV debatten met m gaan doen.
Als Trump tijdens zijn presidentschap gaat dementeren zou dat niet eens opvallen.
Bij Biden is dat jaren geleden al gebeurd en toch geaccepteerd.
Neville Chamberlain, leef jij nog?
@Muxje | 29-01-23 | 11:39:
- Okay..
en bedankt, daar ging m'n schone zondagse sweatshirt ;))
@Muxje | 29-01-23 | 11:39:
Ongelooflijk hoe hij het zijn strot uit krijgt.
Ik ben Trump-moe en Biden-moe.
Ik heb begrepen dat Trump Oekraïne niet meer wil steunen. Alleen daarom al hoop ik dat hij niet eens door de voorverkiezing komt.
@Joris Beltsin | 29-01-23 | 11:47: Met zo'n nick moet je ook wel in Team Rusland zitten.
@Joris Beltsin | 29-01-23 | 12:08: Aha, je maakt een terugtrekkende beweging.
@Après toi | 29-01-23 | 12:54: '
Nee.
Ik kijk alweer uit naar de debatten tussen Donald en Joe.
Eh, ehm, eh, ehmm I recall...
Haha ja nu je het zegt. It giet oan.
Als Joe dan nog op zijn benen kan staan, of in een rolstoel zit (hoewel ze dat in de VS wel een keer hebben gedaan, in 1944 met Roosevelt - FDR)
@Keyboardspeler | 29-01-23 | 11:44:
FDR zat al in een rolstoel voordat hij de eerste keer president werd.
@Louter Leuter | 29-01-23 | 12:00: Ach, Wilson kreeg een hersenbloeding en mevrouw Wilson heeft het land jaren goed geregeerd.
Biden is fit en Bonkers is een wrak van hart en bloeddruk problemen en diabetes. Vandaar al het oranje sminken. En dat doet hij zelf want niemand mag aan zijn lijf komen. De vraag is hoe hij het met de kapper geregeld krijgt.
Ik zou het geweldig vinden als Trump weer president zou worden. Gewoon om te lachen en uiteraard de linkse kneusjes en knuppeltjes te irriteren. Wat was dat een geweldige avond in 2016 zeg. Hillary onderuit en Trump president. Die kwam hard aan bij lefties hoor. Hillary zou glazen plafonds slopen en weet ik het wat. Wat een genot om Trump te zien winnen.
ja, en omde wereld nog verder naar de kloten te helpen met zijn Putin begrip en vriendschap met Kim. Wat heeft die mafkees in Hamburg met Putin afgesporken?
Joe Biden stond een paar weken geleden bij de muur tussen de VS en Mexico. Vol bewondering. Geen woord meer over de beloofde afbraak. Want het immigrantenprobleem loopt hem zoals verwacht volledig over de bejaarde schoenen.
de bouw van die muur is een lang lopend project. Obama heeft ook een flink stuk neergezet maar een deel stond er zelfs al voor Obama. Trump deed net alsof het zijn idee was.
@W_F | 29-01-23 | 12:42: Bonkers heeft ook niets gebouwd. Oude stukken werden wat opgeknapt. En geclaimd als nieuw. De muur moet wel ergens staan en niemand geeft zijn land vrij.
Het is een wanhoopspoging zo uit het gevang te blijven. Zodat ze hem wellicht niet zullen durven vervolgen. De indictments liggen klaar. Bonkers, ze komen je halen.
En als Trump wint wordt Creepy Joe gehaald.
@Mr_Natural | 29-01-23 | 11:30:
Heb een beeld van de Wizard of Oz nu
@Mr_Natural | 29-01-23 | 11:30: voor wat? Niets strafbaars begaan. Daarbij is die nog wat ouder, de kans dat die over 10 jaar nog onder ons zal zijn is een stuk kleiner.
330 miljoen inwoners, je zou verwachten dat daar wel een fatsoenlijke kandidaat tussen zit.
Iemand met gezond verstand begint daar niet aan.
Doet me denken aan wat Marcus Bakker ooit over staatssecretaris Brokx zei: "Nou zijn er veertien miljoen Nederlanders, en laten ze nou net deze staatssecretaris maken."
Het was wel een stuk rustiger op de wereld met Trump aan het hoofd.
werkelijk? Alles sloeg op hol, Noord-Korea, de Russen, Syrie, Afghanistan, ruzie met iedereen. Denemarken omdat ze Groenland niet wilden verkopen (om er Bonkersland van te maken)
Ik denk dat die Amerikanen Trump nog maar een kans moeten geven, Zo slecht hadden ze het niet in die tijd.
www.youtube.com/watch?v=fXTA36HO65g
Trump doet natuurlijk - zoals elke politicus - alsof dat zijn verdienste was. In werkelijkheid zijn het nooit de politici, maar de hardwerkende mensen in het land die voor welvaart zorgen. Tenzij je toevallig een olie-landje bent, misschien.
@Zeurders | 29-01-23 | 11:27: "maar de hardwerkende mensen in het land die voor welvaart zorgen"
Dat is niet helemaal waar, kijk bijvoorbeeld naar je eigen rekeningen de afgelopen jaren. En Boeren werken echt keihard voor hun welvaart, en ook nog eens voor jou. Maar toch willen politici ze alles afpakken.
Laatste jaar onder Trump vergeten? Historische economische krimp en massale werkloosheid.
de economie ging goed door Obama. Nadat Bonkers begon te raaskallen en corona zo fijn handelde was alles wel naar de kloten. Gelukkig hebben wij het hier een stuk beter gedaan.
@Après toi | 29-01-23 | 11:52: Was dat niet het jaar van de bamihoest? Ik denk dat er maar weinig landen zijn die daar niks van gemerkt hebben.
@keistad | 29-01-23 | 11:35: hahaha, boeren zijn massaal subsidie slurpers. Een kleine subsidei zoals van die FDF voormaan is ruim meer dan modaal. En dat is maar 'e'en van de vele subsidies, per bedrijf.
@keistad | 29-01-23 | 12:00: Kortom, een erg slecht jaar onder Trumps regime. In het eerste jaar van Biden trok de economie weer fors aan.
@Après toi | 29-01-23 | 12:02: Gna gna, ja zo kan ik het natuurlijk ook. Dat is voor Rutte niet anders. Was die trouwens niet demissionair ongeveer een jaar later?
@AT, gek he? Nadat de corona crisis in volle hevigheid bezig was!
Het zou goed zijn voor de USA als Trump de kar weer een paar jaar trekt.
De mestkar?
Eindelijk een eind aan de oorlog
@Zenzeo | 29-01-23 | 11:26: op dit moment wel.
@RickTheDick | 29-01-23 | 11:27: En bezetting van Europa
@RickTheDick | 29-01-23 | 11:27: Allemaal Russisch leren en de Euro vervangen door de Roebel. Thierry is voor.
@Après toi | 29-01-23 | 11:44:
Thierry Seinfeld?
@Après toi | 29-01-23 | 11:44: Poka poka
Beter kunnen is zelf doen.
Actie vanaf 2,30 minuut? Moet ik die dik 3,5 uur gaan afzoeken om Trump te horen?... de rest van die kandidaten verliezen toch van de Donald... wie weet hoe laat hij in het filmpje met zijn verhaal komt?
het verschil si dat Bonkers heeft afgedaan. Genoeg staan te trappelen om deze bullshit fabriek te verslaan.
Losers, die nog meer willen losen...
Soort sektarische zelfkastijding. Ook hier in de panelen.
Ik wens jullie wat je zoekt jongens.
Er is een minimale leeftijd voor Amerikaanse Presidenten.
Donald J Trump, Hillary Clinton, Nancy Pelosi en Joe Biden zijn het beste argument voor een maximale leeftijd.
Drain the swamp begint met een adult daiper.
Dat geldt voor zovelen in congress, Whigs of Democrats
35 jaar is minimale leeftijd. Ben wel benieuwd waar dat op is gebaseerd.
@VP732 | 29-01-23 | 11:27: Halverwege de gemiddelde Amerikaanse levensverwachting?
@W_F | 29-01-23 | 11:42:
Was dat 70 in 1776?
@VP732 | 29-01-23 | 11:27: genoeg levenservaring. Ted Cruz is een volkomen mafkees a al Bonmerks. Niettemin is zijn voorstel om een max leeftijd en aantal termijnen in te stellen wel redelijk. Ik ben benieuwd of hij daar zelf dan ook onder zou vallen. De man kan namelijk niets, helemaal niets.
@Louter Leuter | 29-01-23 | 11:56: Dat mochten ze willen. Het was toen ongeveer 40 jaar, dus je moest al wat geluk hebben om die 37 te halen: www.statista.com/statistics/1040079/l...
Dan heb ik liever die Nieuw-Zeelandse, die gewoon toegeeft dat zij de energie er niet meer voor heeft, want dat hebben Biden of Trump zeker niet!
@AntiZanicz | 29-01-23 | 11:58: ja maar waarom geen 36 of 40. Ben benieuwd waarom juist 35 jaar, bedoelde ik.
@VP732 | 29-01-23 | 12:27: constitutioncenter.org/blog/why-does-...
Enige duidelijke argument is dat het (met de toenmalige levensverwachting) lastiger word om als president je eigen kinderen aan te wijzen als opvolger. Hunter Biden is nu 52, dus tegenwoordig werkt dat argument niet meer.
Er staan op YouTube leuke filmpjes van Trump voordat hij ooit kandidaat was.
Hij was toen nog democraat .
Tulsi Gabbard zou zijn running mate moeten worden en hij heeft dan een goede kans als de Dems niemand vinden.
De reis naar de tweede termijn begon vier jaar geleden en eindigde met een landslide verlies in het electoral collega en 7 miljoen in de popular vote. Dit is een voor een zittende president onvoorstelbaar slecht. Geef deze volkomen mafkees Bonkers nog een kans.
Het kan en het mag....
Lean back and enjoy the show....
curieus is natuurlijk dat volkomen incompetente Reagan herkozen werd met een totaal overwinning. Deze man was volkomen de weg kwijt maar mensen vonden hem toch wel aardig. Als dank liet hij de staatsschuld flink oplopen en gaf veel geld aan de rijken. Bonkers deed dat ook. Samen zijn ze goed voor 3/4 van de staatsschuld. Aflossen doen ze in USA niet, ze hopen dat het gewoon verdampt door inflatie, na een jaar of 50.
@neonreclame | 29-01-23 | 11:24: Nog grappiger zou zijn dat Biden er van af ziet en dat Obama nog een keer op gaat voor twee termijnen.
@AntiZanicz | 29-01-23 | 11:25:
Stuivertjes wisselen bedoel je..??
@Wijze uit het Oosten | 29-01-23 | 11:33: Maar hij heeft wel degelijk een punt.
@Wijze uit het Oosten | 29-01-23 | 11:33:
Ja, die zit weer op z'n praatstoel. Of zou het een soort van AI trol zijn?
@neonreclame | 29-01-23 | 11:29:
Deed Putin ook met Medvedev.
Goed voorbeeld doet volgen.
Maar de verkiezingen in 2020 zijn oneerlijk verlopen en er is op grote schaal gefraudeerd, aldus Calimero Trump.
Vergeet niet dat Hillary en met haar heel veel democraten ook hun nederlaag niet konden accepteren en met hulp van diverse media een stevige haatcampagne startten.
@pejoar | 29-01-23 | 11:25:
En Al Gore.
@Mr_Natural | 29-01-23 | 11:26: Al Gore verloor de verkiezingen omdat de Gouverneur van Florida geen onderzoek wilde naar het verloop van de verkiezingen in zijn staat. De Gouverneur die toevallig een broer van de Republikeinse Presidentskandidaat was.
@pejoar | 29-01-23 | 11:25: gelul, Hillary belde dezelfde avond nog. Het Muellar maakte duidelijk dat Bonkers zwaar door de Russen werd geholpen, ook al verklaart Bonkers anders.
@AntiZanicz | 29-01-23 | 11:55: Huh? Het was het Mueller rapport en daar kwam juist uit dat er maar bar weinig was gevonden.
"Special counsel Robert Mueller’s investigation did not find sufficient evidence that President Donald Trump’s campaign coordinated with Russia to influence the United States’ 2016 election and did not take a clear position on whether Trump obstructed justice"
Je moet je facebook bronnen even natrekken.
@keistad | 29-01-23 | 13:18: U heeft niets zelf gelezen. Het Mueller rapport is vernietigend. De samenvatting van Barr is een volledige misrepresentatie. Het is bewezen dat Bonkers door de Russen geholpne is en dat hij in the pocket zit.
@AntiZanicz | 29-01-23 | 13:54: Ja als je TDS hebt wel, dan is hij schuldig zelfs zonder bewijs.
Wat bezielt hem?
Machtswellust.
Oude nare man. Ik vind 'm eng.
Bring it on!
Valt er tenminste weet wat te lachen in plaats van te slapen.
Ik ga gewoon weer op hem stemmon
met zo'n naam mag u in USA niet stemmen
@Antizanics, als hij op Joe "they wiped my butt" Biden stemt is elke achternaam en status van de persoon (dood of levend) toegestaan hoor...
Heerlijk...!!!
Wat zou zo'n bejaarde nou bezielen?
Volgens mij is het een goede gelegenheid om strafzaken te ontlopen. En waar nodig nog wat dingen veranderen waar jezelf voordeel van hebt. Zijn privekas zou ook wel leeg zijn.
@BobDobalina | 29-01-23 | 11:18: Vermogen: 3,2 miljard USD (2023) Forbes.
@Ichneumonidae | 29-01-23 | 11:23: Hallo, stop daarmee. Het is niet de bedoeling dat hier op basis van feiten wordt gediscussieerd.
uit de gevangenis willen blijven? Maar wellicht haalt hij het met zijn gezondheid niet. Zijn broers werden ook niet oud of gingen zelfs veel te jong dood.
@Ichneumonidae | 29-01-23 | 11:23: Maar hoe liquide is hij?
@Après toi | 29-01-23 | 11:53: Hoe liquide hij is weet ik niet. Hij zou zo nodig het een en ander te gelde kunnen maken.
Blut lijkt hij in elk geval niet te zijn.
@Ichneumonidae | 29-01-23 | 11:58: Types als Trump zitten altijd dicht tegen een faillissement aan. Hoe courant zijn die lelijke hotels, aftandse casino's en lege golfbanen van hem nu precies?
ik wacht nog even op de officiële bevestiging van de NOS dat Trump de verkiezingen zal verliezen.
Hopelijk krijgt Trump de States binnen vier jaar weer een beetje op de rails na de afbraakpolitiek van opa Joe.
Afbraak? www.upworthy.com/joe-biden-s-23-great...
Fact free geleuter.
Joe Biden is stiekem een van de beste presidenten sinds decennia.
Geen gelul, maar poetsen, en China op de broek geven.
@Risingson | 29-01-23 | 11:16: Upworthy, onderdeel van de Good Media Group. Really? Haha!
@Risingson | 29-01-23 | 11:16: "hybrides" die 7 mijl op een accu kunnen rijden dezelfde subsidie geven als volledig elektrische auto's omdat Amerikanen geen grotere afstanden zouden rijden staat dan weer niet in zijn top-23. Hij waait gewoon mee met wie het meeste in zijn partijkas stort.
@goedverstaander | 29-01-23 | 11:25: Jij gelooft het pas als het op Qanon heeft gestaan.
hahahaha, de problemen van nu zijn een gevolg van Bonkers' verzaken en weggeven. Bonkers profiteeerde vooral van de inspanningen van Obama hoewle Bonkers in geen enkel jaar zo'n goede economie had als Obama.
Het enige goed van Bonkers was de poging China postaal porto volledig te laten betalen en niet meer voor ontwikkelingsland door te mogen gaan. Hartstikke slecht was de hulp aan Putin, het verraden van de Mol in het Kremlin, het vrerraden van de Koerden, het verraden van de NATO leden en het verraden van de Syrische en Afghaanse bevolking. En het weggeven van Afghanistan aan de Talibaan. Het vredesverdag werd blind door hem goedgekeurd.
@goedverstaander | 29-01-23 | 11:25: goed argument
hahahaha, hahahaha, hahahaha,
about Haley, a great president, hahahaha,
“I talked to her for a little while, I said, ‘Look, you know, go by your heart if you want to run,’” Trump said. “She’s publicly said that ‘I would never run against my president, he was a great president.’”
Trump weigerde Duitsland en de Navo nog langer te helpen als ze gas bleven kopen uit Rusland. Die man was zeker niet gek.
Biden heeft een beetje meegelift op wat Trump heeft gedaan. Verneukte de verstandhouding met Noord Korea en deed verder niet veel.
Ik ben niet pro Trump of Biden, beide zijn zeer slechte presidenten met het charisma van een zak potgrond en bovenal een dubbele moraal. Biden is nog meer een marionet van de corrupte Democrats (Pelosi verdiende 100 miljoen niet alleen met haar politieke werk, verkocht Google aandelen vlak voor ze een onderzoek startte) en het is diep triest dat zo'n groot en groots land zulke debielen als president in de mik laat schuiven. En de meerderheid vindt 't nog prima ook.
Waanzin.
REAGEER OOK