Ideetje van ALDI: verplicht betalen met creditcard

De enige ALDI-klant die dat kan is Diederik Ebbinge
De ALDI. U kent het wel. Ze pleuren alles in dozen zo ongeveer op de juiste plek in misschien wel het goede gangpad en dan mag u het verder uitzoeken. Belangrijkste producten: Panda pindakaas. Golden Power. Zuiveltroep van Milsani. Schoonmaakmeuk van UNA. Einde. Voordeeltje: bij de ALDI krijgt u een karretje vol voor het bedrag waar u bij de Albert Heijn een mandje voor haalt. Trekt ook een bepaald slag volk, die ALDI. Mensen die 'bewust' boodschappen doen. Vaak ook uit noodzaak. En toen dachten ze bij de ALDI: goh laten we een winkel openen waar klanten MOETEN betalen met creditcard. War on cash, maar dan omgekeerd. Geen pinpas, geen Apple Pay: creditcard. En dus zijn er wel heel veel producten die in hun doosjes wachten op een nieuwe eigenaar... maar geen klanten. "Wat Aldi hier keihard leert is dat een groot deel van het eigen publiek geen creditcard heeft, of dit veel te ingewikkeld vindt." Nou jaaaaaaaaa zeg wat een enorrrrrrme verrassing!
Reaguursels
InloggenCash is een wettig betaalmiddel.ze zijn gewoon verplicht het aan te nemen.
Bovendien zijn er supermarkten genoeg waar de klant wel welkom is met echt geld.
Geen keuze dan niet bezoeken en zelfs boycotten.
Het viel mij bij den Aldi op dat de karretjes maar half zo diep zijn als die van de Appie, je betaalt inderdaad minder voor een kar vol, maar komt ook met minder thuis.
En slechte kwaliteit.
Credit cards zijn evil, slecht beveiligd en nodeloze inflatie.
Van een supermarkt waarvan de klanten, niet in het
*kuch* meest welvarende segment zitten hebben deze gekkigheid gelukkig niet.
(Sufferds in de VS vaak wel, en dus ook schulden)
Hier heeft een manager zitten falen.
Het is toch echt 'helaes Pindakaas' bij de Aldi. Dat maakt het nou juist de beste pindakaas (qua naam dan).
Ondernemers moeten flink meer betalen voor kredietkaart- dan voor bankpasbetalingen. Dit wordt de "discount rate" genoemd.
Over het algemeen wordt er een basisbedrag (bijvoorbeeld €0,30) per transactie betaald worden. Daar komt dan nog de "discount rate" bovenop; een percentage van het totaalbedrag. Dat varieert van zo'n 2 tot 5 procent.
Met een bankpas wordt er meestal alleen een basisbedrag in rekening gebracht. Dit is vaak wel hoger dan bij een kredietkaart, maar er is geen "discount rate".
Blijkbaar heeft Aldi berekend dat de kosten van basiskosten + discount rate lager zijn dan de transactiekosten van een betaling met een PIN-pas.
Dat zal kunnen als het totaalbedrag van de gemiddelde betalingen laag is.
Het is ook mogelijk dat Aldi een voordelig contract heeft kunnen afsluiten met VISA, MasterCard e.d.
Klopt geen moer van. Debit of credit kaart betalingen gewoon afgerekend volgens het Interchange++ model. Credit card betalingen zijn juist de duurste die er zijn, kan zo 1-3% van het transactiebedrag zijn. Maestro in Nederland is dan weer spotgoedkoop, kost enkele centen per transactie. Al gaat dat laatste wel verdwijnen, want per 1 juli krijgen zullen NL banken dit vervangen door debit cards van Mastercard. Nog steeds is er niets zo duur als credit card betalingen, dus op alle vlakken domme zet van Aldi.
@Terror-Jaap | 08-01-23 | 22:12: Aldi zag de bui al hangen dat Maestro gaat verdwijnen, maar dan vergeten ze alleen wel even dat Nederland nu nog een maestroland is. Ze zijn nu gewoon iets te vroeg
Klinkt eigenlijk als een Aldi waar ik ook wel eens zou willen winkelen.
Lange tijd niet gezien in de Aldi, Moasterd.
Aldi Nederland (Aldi Nord) is een retedure pauperzaak. Niets is goedkoop aan Aldi Nederland behalve de presentatie, service en kwaliteit. In Duitsland kun je naar Aldi Sud, vele malen beter assortiment, kwaliteit en prijs. Enne, Aldi Sud zit noordelijker dan je wellicht denkt.
Klopt als een bus .ga ook vaak ff de grens over Duitse aldi
Aldi snapt een hoop niet, veel klanten kopen de extraatjes daar met zuur verdiend zwart geld, precies ja en dat is cash.
Als ze cash gaan weigeren dan lopen de klanten weg, ook voor de boodschappen die ze pinnen.
Is niet altijd zwart. Er zijn ook veel mensen die heel weinig financieel overzicht hebben en berekenen en met apps saldos checken moeilijk vinden en dus me5 afgemeten stapels contant de winkels in gaan.
Men kan er om lachen maar het isn eugenlijk gewoon slim en prima als mensen zichzelf zo economisch staande houden.
@Shoarmamasutra | 08-01-23 | 20:27: Veel mensen komen door het "virtuele" idee achter giraal geld in de problemen omdat het niet "echt" aanvoelt.
Het advies is dan ook vaak dat mensen in die gevallen alleen contant betalen zodat het "pijn doet" als ze hun zwaar verdiende (of zwaar gekregen) biljetten overhandigen. Uit onderzoek blijkt steeds weer dat mensen dan minder uitgeven.
Debit card. Kan via revolut. Vul je weer aan met iDEAL. Zolang je geld erop hebt staan kan je het gebruiken. Wat is het probleem?
Omslachtig? Werkingskosten.
Dat een debitcard geen credit card is en dus niet altijd geaccepteerd wordt? Dat je pinpas ook al een debitcrd is en nog iets erbij dus omslachtig doen is?
De Aldi is in deze het probleem vanwege het moeilijk doen. De meest exotische betaalmethode+ app van duopolie. How about NO.
De basis van de ALDI was ooit, in Duitsland, ''Sehr Gut'' geteste B merken verkopen.
Dus B merk prijzen, voor artikelen met een A status kwaliteit.
Tegenwoordig maakt de winkel een zwaar verloederde indruk.
En vaak super sacherijnig personeel.
Want, wie wil tegenwoordig nog werken, bij de Supermarkt, met zijn uiterst beroerde COA.
..CAO
Het is veelal dat ze zich niet aan de CAO houden en sinds Pinoccio de baas is doet de staat daar defacto niks tegen.
In de VS is loondiefstal ook veel groter dan winkeldiefstal.
Aldi heeft èèn product waar ik graag voor kom: de jaarlijks best geteste 200gr zalm. Hoewel inmiddels 25% duurder, nog steeds een verademing qua smaak en prijs met andere zaken zoals AH. Nadeel is 1 kassa met 100 klanten in de rij.
De chocola is er ook erg goed.
De ALDI houdt het goedkope en oubollige jaren tachtig imago in stand, maar heeft de prijzen absoluut aangepast aan 2023. Keukenrollen en vierlaags toiletpapier haalt mevrouw Pets daar, meer niet. Met de pinpas, dat dan weer wel.
Ik heb een prepaid creditcard en die is alleen voor nood, eem gewone komt eer bij mij niet meer in, als ik ergenst het geld niet voor hen koop ik het niet, dat geld voor huis, auto en leuke spulletjes, niets doe ik meer op krediet.
Plottwist:
Over een paar maanden wordt de pinpas uitgefaseerd en kan je overal alleen nog met een creditcard (of mastercard debit) betalen. De aldi loopt slechts een paar maanden voor op de rest.
Geheimpje: je pinpas is al jaren stiekem een mastercard debitbgeworden. Recent zijn ze alleen overgegaan naar Visa ( vpay)
@Shoarmamasutra | 08-01-23 | 20:30:
Maar je kunt hem nog steeds niet gebruiken als creditcard.
Wappie
Gewoon geld is nog steeds wettig betaalmiddel. En dan klagen die restaurants en koffiecounters dat ze minder fooi krijgen. Eigen schuld. Alleen met pinpas of card betalen? Geen fooi.
Gewoon boycotten
Aldi is tegenwoordig net zo duur als de AH, zeker niet goedkoper.
AH heeft de bonuskaart en afgeprijsde artikelen, brood van gisteren dat goedkoop is.
dat heeft de Aldi niet.
Ik heb altijd het idee dat het brood van de Aldi van gisteren is. Maar voor kaklint en chocholade kan je er prima terecht. En als je Unilever cs niet wil sponsoren is het ook een prima plek voor de basisspullen.
@superb_de_lux | 08-01-23 | 19:31: die verse broodjes zijn wel prima op zich. Verder koop ik mijn brood altijd bij de bakker.
Als ik uit m'n werk kom en langs de AH gaan hebben ze veelal al geeneens brood van vandaag...
Als ik dan 10km doorfiets heeft de AH aldaar een paar personeelsleden die alle brood schappen aan het bijvullen zijn.
Als ik niet in het buitenland ben, gebruik ik mijn creditcard eigenlijk nooit…
Hoezo verwacht je überhaupt van proletariërs (hoe moet je mensen anders noemen die bij Aldi hun boodschappen halen?) dat ze een creditcard hebben?
Aldi hoofdprijs bij A-merken en ook bij huismerken,verhoging van 40 procent heel normaal maar he die TVreclame moet toch ergens van betaald worden.
En inderdaad AH en Jumbo worden op steeds meer gebieden goedkoper dan de Aldi,zeker met A merken en ook steeds vaker met huismerken.
Al is een deel wel schijn, bij AH en Jumbo worden alle potjes en dibhen kleiner terwijl bij de Aldi je vaak nig flinke potten en repen enzo hebt
Moet je het vlees van de Jumbo halverwege het bakken nog steeds afgieten?
Het was even zoeken, maar dit is waar het concept om draait:
www.marketingtribune.nl/food-en-retai...
Lijkt mij behoorlijk foutgevoelig, wanneer je iets teruglegt of meerdere dingen pakt.
Ik vraag me daarnaast nog af hoe je je identificeert, zodat de app weet dat jij het bent die de artikelen uit de schappen pakt.
Ik gok dat ze dat doen met bluetooth. Zenders in de gangpaden en de app kijkt dan hoe ver het van een set aan zenders is om te bepalen waar je staat.
Het kan in theorie ook met wifi, maar dat lijkt me een stuk onwaarschijnlijker.
''Kassaloze Aldi ziet amper klanten, verplicht creditcard-gebruik lijkt bottleneck: 'Je verkoopt toch ook geen ijsjes op de Noordpool?''
Nee, dat gaat ook niet werken bij een Aldi in hartje Utrecht. Kunnen ze beter proberen bij een Aldi in Aerdenhout of Wassenaar. Hoewel goedgesitueerde mensen daar zich waarschijnlijk niet laten betrappen bij de Aldi. Dat is toch ongeveer één stap verwijderd van de voedselbank?
Niet die staan juist op te scheppen op feestjes dat de zalm van de Aldi zo goed is, de aanval is de bste verdediging.
Overigens kan je bij de ALdi bij ons in het dorp later betalen dat schrijven ze op, met potlood, in een boekwerk en voor Kerst moet je betaald hebben.
In Wassenaar blijkt een Aldi te zijn aan de Hofcampweg. Afgaande op de beelden van google streetview is dit wel de buurt waar het personeel van die goed gesitueerde mensen wonen.
Omdopen naar Aeldy, bruin/zwart kleurenschemaatje en alles in houten kratten leggen ipv kartonnen dozen. Dikke hit. Geen dank.
Een heel raar idee van de Aldi. Ik heb zelf ook geen creditcard, niet nodig. Creditcard kost geld, waarom zou je er een aanschaffen als je hem niet nodig hebt. Doe overigens het meeste boodschappen bij AH en soms bij Aldi.
Oké.
Ga zo door
Prima hoor
Inderdaad. Creditcard, inches, pounds en 110V; lekker aan de andere kant van de oceaan houden.
Het is allemaal The Wheel of Retailing…
Discounters beginnen goedkoop, zoals ooit Lidl en Aldi, dan gaan de marges omhoog, dan worden winkels luxer, een muziekje erbij, de prijzen omhoog.
Albert Hein is de beste supermarkt, maar ook de duurste.
De service is er bijna uitstekend.
Bij Lidl of Aldi kun je nauwelijks service verwachten, ofschoon het iets beter wordt.
Omdat de winkels duurder worden gaat de serviceverlening ook een beetje omhoog.
Over 10 jaar zitten Aldi en Lidl misschien op het niveau van Appie.
Zelf ga ik naar Dirk Overvecht.
Die winkel is gloednieuw en groot, zelfscan etc.
Dus over een paar jaar is Dirk niet meer de goedkoopste.
Onvermijdelijk.
The Wheel of Retailing dus.
Nee dat komt omdat de Dirk in Overvecht wordt leeggejat. Dat maken ze daar niet goed met de verminderde personeelsleden. Dus prijsjes omhoog.
Ik dacht even dat je de Zambesidreef bedoelde. Zelden een kleinere opgehoktere overbevolktere winkel vol gespuis gezien als daar. Maar ik lees nu dat er nadie een nieuwe open is gegaan in WC overvecht.
De niewe dirken zijn prima winkels, ruim opgezet, hebben veel en goed geprijst. Er zijn wel wat tokkies maar die pakken toch niet de zelfscan of de pinkassa dus je bent ook lekker snel klaar.
@Shoarmamasutra | 08-01-23 | 20:25:
De DIRK heeft nagenoeg nooit de aanbiedingen op voorraad.
@Shoarmamasutra | 08-01-23 | 20:25:
Zambesidreef is inderdaad een vreselijke winkel.
‘S morgens om 10 melden zich de eerste zuipschuiten en gaan samen met de blowers buiten hangen.
Trieste aanblik, hoewel ik denk dat ze op hun manier best lol hebben.
De nieuwe op het groot winkelcentrum is prima.
De nieuwe Lidl ertegenover kom ik niet.
Geen fijne winkel.
Een creditcard is als een eikel die in elke winkel naast je staat , zegt bij het afrekenen dat hij wel even voor je betaald en als je hem terugbetaald binnen 30 dagen rekent ie alleen een vast bedrag per maand voor zijn nutteloze aanbod .
Kan je om wat voor reden niet meer betalen dan heeft ie je waar ie je hebben wil en gaat ie er droog in met woekerrente . Lazer op vent !
In ander landen heel normaal, we lopen achter in NL.
@Uw Verzekeringsadvis | 08-01-23 | 17:07: We lopen niet 'achter', we geven pas geld uit als we het hebben. Hollandse mentaliteit heette dat vroeger.
@ Uw Verzekerin Dus iedereen aan de krediet-tiet? Het is soms niet zo erg om achter te lopen.
@4HoogAantWater | 08-01-23 | 17:15: Daar had ik het niet over.
Mijn Amex is eigenlijk helemaal geen credit card, maar een charge card: einde van de maand wordt gewoon het hele openstaande bedrag automatisch afgeschreven van m'n bankrekening.
Met m'n Visa zou ik dat ook kunnen laten doen, maar die betaal ik gewoon zelf iedere maand volledig.
De TV reclame v/d Aldi met die “net zo” zingende kut hangt me ook de nek uit.
Ik ben dus niet de enige.
Wat moet ik met een creditkaart? Restaurants beginnen meteen te zuchten, je betaald extra ...
Het zou handig zijn voor tol in Frankrijk. Daar kom ik mssn eens per drie jaar en die poortjes lusten gewoon papiergeld, muntgeld en pinpassen. Zoals ook alle supermarkten. Verder zou je er in de VS wat aan hebben
Kom ik nooit. Ga ik dan een tientje dokken de maand?
Een auto huren in het buitenland gaat niet zonder. Helaas.
@Joris Beltsin | 08-01-23 | 16:40: Exact en Op Amazon kun je niet terecht met IDEAL en PayPal.
@Joris Beltsin | 08-01-23 | 16:40: Idd helaas, september landen op Faro, moest iets doen, stuur mijn vrouw naar verhuurbedrijf Sixt geef haar mijn credit card en zeg ik heb een een Renault Kadjar gehuurd ( en al betaald in juni ) haal jij hem even op, tuurlijk. En verdomt ze komt met een Renault Kadjar aanzetten, mooi geregeld denk je dan. Maand later dikke afschrijving op de Credit Card de schat bleek dus nog een Kadjar gehuurd te hebben, probeer dan je poen maar eens terug te krijgen via Rental cars van Ryanair. Nog mee bezig met die helpdesk eikels zit op een mail of 20 en een c.persoon of 18.
@ChupaChupa | 08-01-23 | 17:05: Wel bij Amazon NL en DE
In de begintijd van de Aldi. Hoe we op bedevaart gingen naar Delfzijl om prima boodschappen te doen. Die boerenleverworst van toen. De winkelketen is het werk van de twee broers Albrecht. Wij kregen het noorden, de sobere no nonsense tak, de rest van Europa het meer op Bourgondiërs gerichte Zuiden.
Met een iets meer vooruitziende blik was volgens mij Aldi nu supermarktmonopolist geweest in ons calvinistische kudtlandje. Ze mikken sinds de dood van broertje noord nu vooral op zogeheten A-merken. In Nederland.
De Aldi is in ons land haar bestaansrecht al heel lang voorbij.
Om in NL de top te bereiken moet de grote katholieke baas goed kunnen sjoemelen met auto's, paarden en BTW.
1 van die gasten was pedofiel, weet niet meer welke.
Doet mij wel een beetje denken aan een Amazon winkel in Chicago.
Je pakt wat je nodig hebt, loopt door een poortje naar buiten en je betaalt automatisch met je creditcard.
Dat poortje registreert dus elke artikel dat je gepakt hebt.
Het enige wat je hoeft te doen is even inchecken als je de winkel betreedt.
Als je dat inchecken overslaat kun je gratis met een volle kar naar buiten lopen?
@goedverstaander | 08-01-23 | 16:31:
Niet geprobeerd.
Daar vraag je me wat.
Denk dat je de voordeur niet haalt..
Mensuh mensuh mensuh , dispereert niet .
Koop op de markt , bij de bakker slager of op de boerderij, verse kwaliteit bij u uit de buurt , en met de waanzinnige prijsstijgingen bij de supermarkt , kunnen ze prima concurreren , en u eet beter.
En u kunt er cash betalen.
Van het supermarkt systeem kan helemaal niemand behalve de tussenhandel leven.
Dus koop lokaal , goed voor de wereld goed voor u .
De markt is een uitstervend fenomeen.
Daarom moet je er heen!
Eigenlijk heet die winkel Aldi-markt.
Dat 2e deel van het woord icm creditcard vind ik komisch.
Het 1e deel natuurlijk ook.
Maar dan na deze minder relevante inleiding waarmee ik het artikel van RTV Utrecht eer aan wil doen (gaap...), het eigenlijke punt:.
Afschriften van een creditcard zie je niet direct op je betaalrekening.
Niet echt handig voor Aldi's doelgroep.
Tenzij het de bedoeling van Aldi is om deze mensen de schulden in te duwen.
De intentie van elke creditcard maatschappij is om mensen in de schuld te duwen , dat is het juist hun verdien model .
Oh, en de dichtsbijzijnde Aldi alhier sluit om 18.00 uur. Fremd.
Sperrzeit?
Inclusief de 14% rente op je Credit card ben je je voordeel tov de Appie al snel weer kwijt. Hebben we t nog niet over de jaarlijkse abonnementskosten.
Nou, een Visa World Card kost wel iets van 34 euro per jaar!
En rente betalen op je credit card is alleen voor domme mensen.
Hier in Oostenrijk hebben we de keuze tussen 4 grote discounters, Hofer (=Aldi), Lidl, Penny(=REWE) en Norma. Die zijn aanmerkelijk goedkoper als de reguliere supermarkten zoals Spar, Billa (=REWE), ADEG en de dorpssupermarkten, bovendien zijn verse producten dankzij de grotere omloopsnelheid meestal inderdaad vers. Eigenlijk doe ik bij de "dure" supermarkten alleen die boodschappen waar 25% korting op zit (vaak koffie of bier). Dat heeft niets met noodzaak te maken, maar alles met zuinigheid, overgebleven uit de tijd dat we wel moesten.
Een creditcard verlangt een duidelijk overzicht over wat je uitgegeven hebt, uiteindelijk moet je het wel terugbetalen en de berekende rentes zijn richting woeker. Voor dagelijkse boodschappen zal ik nooit een creditcard gebruiken.
Aldi zal 1 verliesgevende winkel niet voelen zo lang dit voor marketing doeleinden is, waarschijnlijk schrijven ze het nog onder die noemer af voor de belasting.
ik mis er nog een .merkur .al krijg ik nu ik dit tik van claudia op de bank te horen dat het billa plus is ofzo.... de enige reden dat ik soms bij spar,billa of adeg kom .is omdat niet overal hetzelfde te krijgen is .
Als je je openstaande saldo gewoon op tijd betaalt, betaal je geen rente.
De Aldi is idd helemaal niet goedkoop meer. Het enige lollige is om aan een 13-jarige vakkenvuller te vragen waar de tapas liggen. Of de ansjovis of safraan? Wolla ...?!
Grappig man.
Dat weten ze bij AH in Amsterdam ook niet. Als Appie in NL wordt gezien als dé supermarkt, dan weet je hoe erg het met de andere supermarkten is gesteld.
U bent al heel lang niet bij de Aldi geweest.
Even bevestigen dat Aldi idd zeker niet meer goedkoop is. Daarbij holt de winkel qua bezoekersaantal achteruit!! Slechte service, 2 man bestieren de winkel en daardoor altijd te weinig kassa's open. Het oude principe dus handhaven. De prijzen daarentegen niet dus.
Nou, ik vroeg onlangs bij AH aan een meisje met een hoofddoek waar de kerststollen lagen.
Wat denk je wat ze zei?
"Die zijn uitverkocht!!"
In Den Haag ook wel eens gehad toen ik naar sandwich spread vroeg. "Sprite wollah?"
Ikzelf ben een enorme koopjesshopper. Laat mij een vrijdagmiddag het centrum in gaan en ik ben urenlang onder de pannen. Bijna nooit betaal ik ergens de volle prijs voor. Dat de Aldi goedkoop is: das war einmal, echt niet meer zo. Zeker voor wat betreft de eigenmerk-producten van andere supermarkten, het is hier al een paar maal genoemd, zijn andere supermarkten veelal goedkoper. Bovendien kun je vaak bij speciaalzaken (Turk, Syriër, arabier) op het gebied van groente en vlees ook zat koopjes scoren. Ik heb bovendien altijd plek in één van mijn A++ vriezers over om afgeprijsd kwaliteits vlees of vis weg te leggen. Soms liggen er juweeltjes op dat gebied in de afprijskoeling van de Jumbo. Ook ander spul dat voor niets weg gaat en dat snaaien we vrijdagavond op bij de borrel; uitgebreid koken overbodig. Als je uitkijkt hoef je echt niet zo duur uit te zijn. Ik kan het wel betalen, maar het is een sport om koopjes te scoren. Aard van het beestje.
U verdient een stikker in uw schriftje!
@elfenstein | 08-01-23 | 16:19: Dank! Overigens, als ik de horeca bezoek kijk ik helemaal niet naar prijzen. Het zal me aan mijn reedt roesten wat ik voor een biertje betaal en de restaurantprijzen maken me ook geen ene kudt uit, als het maar goed is. Het is een kronkel.
extreem vermoeiend leven heeft u
Het is een testlocatie. Aldi heeft wereldwijd zo'n 7600 filialen. Kunnen ze straks dit concept gaan uitrollen in landen waar creditcards wel veel gebruikt worden. Kunnen ze eindelijk al die vervelende arme sloebers met rechten en een mening ontslaan. Hoera.
Net als die geheel geautomatiseerde McDonald's zonder personeel, omdat het minimumloon iets omhoog was gegaan.
Ik zit nog te wachten op de eerste hack bij zo'n mac, dat als je twee keer achter elkaar drie mcchickens bestelt en daarna alleen een aardbeienshake dat dan het hele ding in de soep loopt.
In België kun je overal, dus ook bij de Aldi al jarenlang met je cc betalen. Niet met American Express.
@J.Cash | 08-01-23 | 16:23: Begrijp dat met de app gekoppeld alles automatisch wordt gescand en gewogen. Je pleurt het in je kar en loopt naar buiten. Dus geen kassa, geen controle, niets.
@elfenstein | 08-01-23 | 16:22: Nu vind ik de Mac sowieso al niets, maar zo'n veredelde snackbar zonder personeel lijkt me helemaal vreselijk.
@Duwbak_Linda | 08-01-23 | 16:25:
Ok, ik had de link niet geopend. Dank je.
Alleen de uitgifte is toch geautomatiseerd? De “keuken” is nog steeds bemand dacht ik.
@HankHill | 08-01-23 | 16:33: Denk van wel.
Aldi is een domme winkel geworden
Te duur en enige voordeel daar is dat de schappen altijd vol liggen
Plus bijvoorbeeld heeft half lege schappen
Jumbo enorm veel producten voor de helft in de bak
Ah is een irritante winkel veel te duur
En tsja moet je zo betalen gewoon alles terug en naar een andere winkel
Klant is koning
En Vomar heeft een boel goedkope lokkertjes die dan helaas niet geleverd zijn…
Ze waren de laatste winkel waar je contant moest afrekenen. Nu ver vooruit? Geloof er niks van.
Aldi is tegenwoordig even duur en soms nog duurder dan concurrerende supermarkten.
Als voorbeeld magnetron burgers, pakje met 2 stuks voor €2 bij de Aldi en €1,29 bij de Hoogvliet.
En budgetpils is tegenwoordig goedkoper bij de AH dan de Aldi.
Klopt. Eigen merk van AH is zelfs goedkoper dan bij de bekende budget-supermarkten.
Maar ja, beeldvorming is tegenwoordig belangrijker.
Lang geleden als student gewerkt bij VISA. Afd. Authorisatie. Prins Pils had een kaart met een ton krediet. In guldens. Hij betaalde er nooit mee. Het leukste waren de telex berichten uit het Midden-Oosten. Goedkeuring gevraagd voor nachtelijke ''services' in de dure hotels.
Ik hoor het al, jij zat daar niet op je plek.
@Papa Jones | 08-01-23 | 16:12: Ach, bijbaantje. Aan de Bloemenmarkt.
WA heeft geen limiet.
Winkel is al best een tijdje open hoor.
Ik vind het ALDI logo spuuglelijk. Een beeldmerkgedrocht, bah bah bah.
Dan heb ik een nieuwtje. Ze hebben (serieus) een kledinglijn met een prominente plek voor dat logo. Zeeman heeft ook zo'n soort kledinglijn.
Komt een vrouw bij de dokter en zegt:” ik ben gestoken door een wesp”. Waar? Vraagt de dokter.
Dat zeg ik niet zegt de vrouw. De dokter:”Ik moet echt weten waar, anders kan ik u niet helpen”. Oke, zegt ze, als u het niet verder verteld; bij de Aldi.
Tenzij je stapels geld in een oude sok onder je matras wil verbergen omdat de oorsprong van dat dubieus is snap ik het probleem niet. Het is een keuze om crimineel bezig te zijn. Het is jouw keuze om te frauderen. En als de voorwaarden, je rechten en je plichten, je niet kunnen bekoren dan kan je toch gewoon elders gaan wonen. Je hoeft niet eens buiten de EU te gaan wonen. Ga naar Estland of Hongarije. En als je niet in de EU wil wonen dan is het altijd goed om een land te vinden waar je wel wil wonen. De rest is toch vechten tegen de bierkaai. Gewoon omdat er geen enkel animo is om rare dingen te doen. De meeste Nederlanders zijn nu al bezig om hun zomervakantie te plannen.
Waar heeft u het over mijnheer?
@Wiezewalakristalix | 08-01-23 | 16:04:
Mensen die wanhopig klingen aan contant geld en of goud. Die tijd is voorbij. Zeer binnenkort hou je gewoon enkel een soort van cryptogeld over. Iedereen over de zeik natuurlijk maar laten we eerlijk zijn dat waren ze ook toen men plots met het idee kwamen dat je ook de waarde van jouw geld op een papiertje konden schrijven. Als je geld wil verdonkeremanen dan doe je dat gewoon old-school maffia-style en koop je juwelen of anders wat relatief waarde vast is en onzichtbaar voor de FIOD. Tenminste dat zei een vage kennis ooit. Weet ik het.
Maar betaal je nu wel of niet met een creditcard bij de Aldi?
Wat is úw limiet KOTLB?
Meneer heeft het waanbeeld dat alle cash geld wel van illegale praktijken afkomstig moet zijn . Promoot de totale financiële onderwerping gebaseerd op rotsvast vertrouwen van een bewezen , leugenachtige kliek .
Een soort verwarde, menselijke lemming , zeg maar .
Een credit card is nogal wat anders als pin. Misschien het artikel nog een keer lezen?
Wie zijn die mensen bij de Aldi, die hun eigen klanten niet kennen? Ongelooflijk. Of weer een in een mooi rapport gestoken advies van McKinsey aan de Aldi RvB , opgesteld door 20ers, die nog nooit van de Aldi gehoord hebben, laat staan haar klanten kennen.
Denk dat men vooral bij grote bedrijven zoals de Aldi juist heel erg goed weten wat ze doen. Ik snap soms niet zo goed wat de kortsluiting is bij sommige mensen.
Het management daar slaapt al jaren. In de jaren 80 was de Aldi de vernieuwende discouhter. De ruinte sie ze hadden en de voorsprong hebben ze door de Lidll laten wegkapen. En nu hebben ze een beetje een winkel zonder stijl, zonder service, zonder heel scherpe prijzen, maar ook zonder veel kwaliteit.
Het zegt natuurlijk ook wel heel veel over Nederlanders dat er nog steeds zoveel mensen zijn zonder creditcard. Waarschijnlijk mag een debitcard ook, maar ja... de banken hier zijn zo druk met bonussen aan elkaar uitdelen dat we nog steeds met Maestro zitten.
Je kunt wel leven zonder CC maar soms is het nodig, om een auto te huren b.v.
Sinds het Schisma van Aldi in 1961 verdeelden de broers Albrecht de keten in een Noordelijk en Zuidelijk tak in Duitsland. De ruzie ging over wel/niet verkoop van tabaksartikelen in hun winkels. Ik voorzie een nieuw scheuring. Alles Diskont is wel een mooie naam.
Handig, ik betaal de laatste tijd in goud maar je sjouwt je rot tegenwoordig.
Het goud kan inderdaad de inflatie ook niet bijbenen.
Dieptriest dat zowel bij RTV Utrecht alsdan hier (tot nu dan) het woordje 'privacy' niet gevallen is.
Mosterd is al een tijdje niet meer bij de Aldi geweest geloof ik. Goedkoop? Nee. Eigenmerk Jumbo of AH net zo duur of goedkoper. Tip aan de Aldi: Probeer je niet voor te doen als een full-service winkel en ga weer terug naar het concept waar Mosterd aan refereert, pallets en dozen schuiven... Succes gegarandeerd in deze toch wel dure tijden.
Misschien moet Aldi dan wel zijn eigen creditkaart gaan uitgeven, aangezien vermoedelijk heel wat klanten bij BKR geregistreerd staan.
Er gaat al lang het gerucht dat de Wehkamp veel klanten onterecht bij de BKR aanmeldde. Omdat ze van een Nederlandse bank geen krediet kregen. Soort wraak. Met veel ellende als gevolg.
@Piet Karbiet | 08-01-23 | 15:56:
Bestaat Wehkamp nog? Als kleine jongen vond ik de lingeriepagina razend interessant, haha!
@de IJsman | 08-01-23 | 16:03: Geen idee. Ik ging altijd voor de foto met dameswang en de massagestaaf.
Met dames die om een mij onbekende reden hun wangen masseerden met plastic staven.
Dit is vast een controle middel van de staat.
Waarom zou dit niet met pin kunnen vraag ik me dan af als ik dit lees?
Vraag ik me ook af. Of met een QR aan het eind zodat je met iDeal kunt betalen.
@gatij | 08-01-23 | 16:08:
Zou het kunnen dat een of andere creditcardboer hier met z'n neus inzit?
In mijn dromen zie ik rtl-weerman Ed Aldus aldoor bij de Aldi.
Klopt!
Bracht verleden week m’n dochter naar Pathé aan de oude gracht Utrecht.
Ik zeg: ga even wat lekkers en drinken kopen bij appie 2 go.
Hoek Oude Gracht/Lange Vie..
Appie weg, Aldi erin.
Komt m’n dochter weer naar buiten, “kannie pinnen”…alleen creditcard.
Nou, die had ik dus niet bij me.
Op naar een andere winkel, waar ze gewoon elke betaling accepteren.
Kruitvat Vreeburg in dit geval.
Ik denk dat ze heel wat omzet mislopen.
Mooie winkel, dat wel, maar zonder klanten een complete misser.
Aldi! ‘T Zalni.
Edit….
Staat allemaal onder de rode knop “moeten”…
Bij deze bevestigd.
Ik ben er geweest dus waar.
Oh, Avatar 2 duurt 6,5 uur en is niet de moeite.
M’n dochter vond het een lange saaie flim.
Ik begrijp niet waarom de AH die locatie heeft opgegeven. Daar was het altijd goed druk. Er zit inderdaad nu een Aldi-to-go ofzo, maar als ik daar alleen met een creditcard terecht kan loop ik wel een stukje door naar Boon op de ganzenmarkt of naar de Jumbo op Vredenburgplein.
@SterF... | 08-01-23 | 15:48:
Klopt.. een gouden locatie.
Die Jumbo is er overigens ook niet meer.
Wel die joekelJumbo in HC.
Explosief zaakje wel dat kruitvat.
@Ruimedenker | 08-01-23 | 15:47: ah dank je, goed om te weten! Ik twijfelde of ik naar die film zou gaan maar denk dat die echt te lang voor mij is.
@anja | 08-01-23 | 16:04:
Anja, de film duurt 3 uur en 12 minuten. En er is een pauze.
Ruime kletst maar wat.
@LD69 | 08-01-23 | 16:37:
M’n dochter was in slaap gevallen en is blijven zitten tot de volgende voorstelling ;-)
@Ruimedenker | 08-01-23 | 16:48:
Ha !
Ja ik krijg hier zo'n jeuk van he.
Ik ben zelf engineer. Dan wil ik in zo'n artikel lezen wat nou het probleem is. Betaal je met een speciale Aldi-app, die je alleen kunt koppelen aan een creditcard? Die hoef je dan toch niet op zak te hebben?
Ik word knettergek van die alfa-journalisten en hun schijtlollige tendentieuze teksten, ook bij RTV Utrecht. Omschrijf gewoon bondig en concreet wat het probleem is. Maar nee, één enorme lap tekst en nog steeds geen idee hoe het betaalproces nu preciés werkt.
Haha, leuk om te zien dat jij dat hebt want is (een beetje) herkenbaar; ik juich kort en bondig ook toe. Maar dat is ook echt een kunst..
Typische reactie van een engineer, alles moet helemaal uitgkauwd worden voor ze en dan nog is het niet duidelijk voor zo. Ik zal even een poging doen om uit te klaren wat voor de rest van ons idioten wel al lang duidelijk is. Hier komt ie. Je moet een creditcard hebben, anders kan je daar niks kopen.
@CamaroHans | 08-01-23 | 16:07: Ik ben benieuwd naar hoe je nou afrekent, slimmerik. Met een app? En hoe dan? En waarom is dat makkelijker dan pinnen?
@CamaroHans | 08-01-23 | 16:07: Ik heb ooit zo'n lap tekst, dat een ontwerp moest voorstellen, teruggestuurd naar het warhoofd dat het opgesteld had. Was incompleet en sprak elkaar tegen. Ik zei, kom gewoon met voorbeelden. Wat gaat erin aan gegevens (bestand), wat komt er dan uit (rapport). Toen moest-ie nadenken. Maar het kwam er! Tja, ik zou 2 weken krijgen om het te coderen, dan wil je duidelijkheid en niet tig bevindingen tijdens het testen die nergens op slaan, omdat de ontwerper heeft zitten slapen. Gewoon in éên keer alles goed.
@Papa Jones | 08-01-23 | 16:25: precies. Beter dat het langer aan de voorkant duurt, dan dat je er pas in de FAT of GAT achterkomt.
@Papa Jones | 08-01-23 | 16:16:
Q: What do you do for a living?
A: I'm a systems analist.
Q: And what does a systems analist do?
A: I analyse systems
@CamaroHans | 08-01-23 | 16:07:
Niet alleen een creditcard.
Mijn analyse op jouw tekstje:
– je begint met een sneer, altijd een goede binnenkomer (not)
– je tekst is denigrerend in elke zin
– je beweert iets dat maar ten dele klopt
– er ontbreekt nog de nodige info.
Ergo: Papa Jones heeft gelijk als hij zegt "Omschrijf gewoon bondig en concreet wat het probleem is."
Mijn aanvulling: hou gewoon je mond een keer alpha-mens. Hoe moeilijk dat ook is voor jou.
@PPuk | 08-01-23 | 16:36: Heeft ooit op mijn visitekaartje gestaan, system analist, maar is ook een compleet nietszeggende term natuurlijk.
@LD69 | 08-01-23 | 16:42:
Pats - Boem - Biem
Aldi lees even mee
Ik shop al enige tijd bij de Aldi omdat ik daar met AMEX kan betalen. Kan overigens ook bij Jumbo en Dirk maar die zitten voor mij iets ongelegen)
Aldi is geen slechte winkel maar zeker ook geen topper. Iedere concurrent is van een hoger niveau.
Aldi pretendeert goedkoop te zijn maar ik ga steeds meer producten elders halen omdat ze daar gewoon een stuk goedkoper zijn.
Omdat ik zo'n 100 euro per week voor 2 personen af te nemen en daarmee aanneem een redelijke klant voor te zijn, heb ik ze een keer via de website aangeschreven en meerdere voorbeelden gegeven van producten die extreem duur geprijsd waren.
De reactie van Aldi terug was een standaard 'flut' mailtje hier niet te vermelden waard.
Ze zijn ondanks hun zuinige koude uitstraling regelmatig een dure supermarkt.
Het punt van vertrek komt komt steeds dichterbij.
Het gaat niet om de prijs maar de prijsperceptie. Mensen betalen in een kringloopwinkel met gemak meer dan de nieuwprijs omdat het er allemaal zo armoedig uitziet. Mooi toch?
@Joris Beltsin | 08-01-23 | 15:46:
Dat noemen ze tegenwoordig "Vintage" Haha!
@Joris Beltsin | 08-01-23 | 15:46:
Ahaha, hoe treffend. Ook lachen: de advertenties van Used Products op marktplaats voor spul van meer dan 15 jaar oud waar ze gerust nieuwprijs voor durven vragen. Naja, er wordt iedere minuut een sukkel geboren toch?
@Basil Fawlty | 08-01-23 | 15:53:
Heau, sommige zaken zijn wel degelijk meer waard als ze oud zijn. Raar voorbeeldje: Golfplaat. Splinternieuw kost het bijna niks maar als het 50 jaar in een weiland gestaan heeft met de roest eraan is het goud waard voor decoratie van horecatenten etc...
@Joris Beltsin | 08-01-23 | 15:46: Op Bol.com zijn tweedehands boeken soms duurder dan de nieuwprijs. Wie zijn die mensen?
@elfenstein | 08-01-23 | 15:58:
Wat de gek er voor geeft! Lol!
@Duwbak_Linda | 08-01-23 | 16:04:
Waar Joris het, denk ik, over heeft zijn oa de "vintage" kledingzaken waar oude pret-a-porter kledingmeuk als de nieuwe mode wordt verkocht en de verwende bakfietsmutsen te veel centen voor neertellen.
@Duwbak_Linda | 08-01-23 | 16:04:
In dezelfde categorie:
Harry & Paul - I Saw You Coming 1-3
www.youtube.com/watch?v=OYGsaWSD0ww&a...
@Basil Fawlty | 08-01-23 | 16:43: 'All the scratches are actually organic' Lol
@Basil Fawlty | 08-01-23 | 16:43: 'Can I get a refund? No!'
Haha, dit was echt grappig.
@Duwbak_Linda | 08-01-23 | 16:58:
Deze is zeer goed:
www.youtube.com/watch?v=BUnvgKhWZdI&a...
Ook mooi, betalen met credit card en hij weet de code want ze koopt er zoveel shit. Lol!
@Joris Beltsin | 08-01-23 | 15:46:
Dat laaste is niet waar want ik ken wel wat kringloop princessen maar Aldi ' verkoopt ' inderdaad de perceptie dat ze goedkooer zijn wat een farce is . Vroeg of laat komt het klootjesvolk erachter.
Noem mij een enkel product wat bij de Aldi beter is dan bij de Lidl of in de budgetklasse van AH en Jumbo. Ik weet het zo 1,2,l3 niet en dat terwijl ik vroeger echt een vaste Aldiklant was.
Aldi producten noemen en het niet over Schultenbrau hebeen is fake news.
In dit geval eerder Schuldenbrau.
@elfenstein | 08-01-23 | 15:44: De Schuldenbrau is veel te duur geworden. Tokkiebier koop ik nu bij de Jumbo, Pitt in 50cl blikken, veule goedkoperder. Zeker via de zelfscan.
@goedverstaander | 08-01-23 | 16:03:
Nah. Echte pro's halen Perlenbagger bij de Lidl. Dat is echte pilsch, geen halffabrikaat maltosebier zoals alle andere budgetbiertjes. Bijkomend voordeel is dat als de schnabbel goed was afgelopen weekend je slechts een halve meter op hoeft te schuiven om uit te komen bij de vorstelijke groene raketten van Veltins. Dan begint het feest pas echt goed.
Voor de échte nerds: Pitt bier is wel een van de hele weinige bieren die nog in écht blik verkocht worden. Dus geen aluminium maar staal, ijzer, FE. Waarom is dat belangrijk vraagt u?
In HF elektronica heb je heel vaak afschermblik nodig, bierblikken zijn een schier eindeloze en gratis bron daarvoor. Zodra ook Pitt ophoudt met het blik en over gaat op alu droogt die bron op, en da's best wel kudt.
@elfenstein | 08-01-23 | 16:11: Ik drink zo nu en dan Pitt-bier om mijn stalen zenuwen op peil te houden. Vandaar :)
Ik ken uiteraard al de bieren die u opnoemt. Zelf ben ik niet zo'n fan van Perlenbacher. Vroeger verkochten ze bij Lidl zo nu en dan Bittburger, wel een grote favoriet. Als dat in de aanbieding was (nog voor het -25% korting-tijdperk) dan nam ik een steekkar mee naar de winkel. Veltins is overigens ook prima binnen te houden.
@goedverstaander | 08-01-23 | 16:20:
Voorheen gaf het daar Oettinger. Helaas kwam toen die megadeal met perlenbagger en zolang er nog Oetzi's stonden kocht niemand dat. Dus moest de Oetzi weg. Schweine.
@elfenstein | 08-01-23 | 16:25: Oettinger is dacht ik nog steeds het best verkochte bier in Duitsland. Ik dronk het hier ook. Wel even uitkijken met dat zilverfolie en je vullingen. Snob-achtige kennissen zopen het uiteindelijk ook, omdat het 'slim' was op te kopen en drinken.
Ik kwam toch al bijna nooit in de Aldi, maar nu zien ze mij daar helemaal niet meer.
In een supermarkt wens ik zelf de optie open te houden of ik betaal met pinpas, credit card of gewoon cash, afhankelijk van de bui waarin ik ben.
Rot op Aldi!
Mieters. In een dolle bui kan het ook nog proletarisch winkelen worden?
@Joris Beltsin | 08-01-23 | 15:41: tuurlijk. Hangt ervan af of ik de bokkepruik op heb.
Noem eens een supermarkt waar je én met cash, én met pinpas én met CC kan betalen?
@zetje01 | 08-01-23 | 16:54:
ALDI Brasschaat.
Die halve liter IPA van Schultenbräu is wel te haggelen. In een vrolijk blik. Wel recent van 79 naar 99 cent. Aldieven.
IK heb er ook eens een advertentie over gelezen. Creditcard... Het woord verraad het eigenlijk al een beetje... Credit (schuld) ... Of ben ik nou te simpel, mag ik niet langs af en moet ik voor straf naar de LIDL?
Binnenkort ook ApplePay. Dan komen de kapitaalkrachtige d66'ers vanzelf.
Klinkt bijna ideaal. Grote schone winkels, fijn personeel en geen bezoekers die bijv. hun karretje volladen met shag en goedkoop Duits bier.
Erin en eruit. Klinkt te mooi om waar te zijn.
Volgende stap is dat je met je auto door de winkel kan rijden. Een soort drive in dus.
Kan makkelijk bij gebrek aan klanten.
@Southpark | 08-01-23 | 15:36: Volgende stap is dat je thuisblijft en ze de boodschappen komen brengen.
@Southpark | 08-01-23 | 15:36: soort van Bluesbrothers zeg maar
@beavis | 08-01-23 | 15:47: Dit bedoelt u denk ik: youtu.be/IIdGxR-aU6o
Geniaal inderdaad!
Welke paarse broek verzint zoiets?
Ik associeer een credit card eerder met arme sloebers.
Dat dachten ze bij die Aldi waarschijnlijk ook. Helaes...
Haha, U komt zeker nooit verder dan Schubbekutteveen?
Joris, wat dacht je van de wereld over reizen?!
Maar ik begrijp nu dat je de landsgrenzen nog nooit bent overgegaan? Arme sloeber!
@Diederik_Ezel | 08-01-23 | 15:44:
Tegen wil en dank heb ik er een aanvaard om te kunnen reizen. Maar ik wil dat graag stilhouden omdat ik me verre hou van sneue types die het van de goldstatus van hun credit card moeten hebben.
Ja, de Centurionkaart staat daar echt om bekend.
@Joris Beltsin
Klopt. Credit card, is zoals de naam al zegt, op de pof leven met krediet (en torenhoge rente) en op einde maand of volledig bedrag betalen, prima dus op 0, of in termijnen en daar begint voor de sloebers de pyramide want de ene schuld gaat men met de andere "dekken" en dus gaat men er 2 credit cards bijnemen etc. etc. tot onderaan de pyramide waar men gigantische maandbedragen inc. rente heeft. Zeer populair in de VS en VK. Vandaar dat ik ook alleen maar een debit card heb. Wordt meteen afgeschreven en als ik niet iets kan betalen dan maar niet.
@B*tchmeister | 08-01-23 | 15:51: Aldi zit veel in Spanje.
Eigen brood, mooie groente, vol met Duitsers.
Kom er nooit, want de rest is prut.
@Basil Fawlty | 08-01-23 | 16:11:
Basil, hoe doe je dat met auto huren?
@Basil Fawlty | 08-01-23 | 16:11: Credit kaart is eigenlijk wel nodig om op de route de soleil niet uren in de rij te staan, hotel betaal ik ook met credit kaart, saldo kan je verhogen. Ook bij online kopen heb je een credit kaart nodig, maar koop nooit online.
@gato | 08-01-23 | 16:43:
Mastercard debit card via bank. Precies hetzelfde als Mastercard credit card via bank alleen geen krediet en meteen betalen.
@J.Cash | 08-01-23 | 16:41:
Mastercard debit card via bank. Is voor autoverhuurbedrijf hetzelfde als creditcard want zij hebben een deal met Mastercard/Visa of Amex en enige wat hun interesseert of een van die bedrijven dat meteen via het systeem goedkeurt.
Hey, Ebbinge. Ga eens afvallen, joh.
Met mijn debet Mastercard van N26 kan ik overal terecht, hoor.
U is dom geboren en heeft nooit wat bijgeleerd ?
Het is Helaes Pindakaas, geen Panda Pindakaas.
Wel de leukste merknaam.
Mop van mijn zoontje:
Zeg kaasboer, kan ik deze kaas contant afrekenen?
Kaasboer: “Helaas, pin de kaas”.
En die ijsjes op de Noordpool vergelijking slaat nergens op.
Hahaha. Net goed. Afgelopen november is de Aldi hier vertrokken, ondanks protesten van de buurtbewoners. Dat had een domino-effect: vlak daarop sloten nog drie winkels in het winkelcentrum. Dat centrum bestaat nu uit een kledingzaak annex DHL afhaalpunt, een dameskapper en een Turkse pizzeria. Ik doe nu boodschappen bij een Jan Linders die straks Albert Heijn wordt. Er is veel te beleven in Heerlen!
Doet het stoplicht het nog?
@Sieg Hein | 08-01-23 | 15:38: Rode licht is stuk, geel en groen werken nog.
In Heerlen heb je toch in t Loon in de doodste hoek ewn nieuwe Aldi naast een budgetsupermarkt waar je merkcolablikken per tray voor net boven n tientje haalt
Philip Boontje uit Utrecht begrijpt volgens mij niet wat durfkapitaal is, maar het bekt zo lekker met z'n "user experience."
Een beetje als de gemiddelde reaguurder?
@Joris Beltsin | 08-01-23 | 15:37:
Lol!
ALDI staat voor "Achterlijke Lullen Doen Idioot", dus dit slaat erg op hun marketeers. Tuurlijk wel.
Betaalt er überhaupt iemand in Nederland met een creditcard?
De wereld over reizen?!
Maar ik begrijp nu dat je de landsgrenzen nog nooit bent overgegaan, richting verre oorden?
Sorry, reactie bij verkeerde tegel
@B*tchmeister | 08-01-23 | 15:43:
Hij schrijft toch “in Nederland”?
Een creditcard is in Nederland een totaal onnodig en duur product. Als je nooit in het buitenland komt, heb je er echt geen een nodig.
Eens. Toen Visa me vroeg om een foto van mijn identiteitsbewijs op te sturen, heb ik de creditcard opgezegd. Geen dag gemist, al is voor internetbetalingen PayPal wel handig nu.
Dit. Je hebt er eentje nodig als je in den vreemde een auto moet huren oid, verder nergens goed voor, enkel een extra afroomlaag tussen je giro en de winkel.
@Albert61 | 08-01-23 | 15:31:
Paypal kan je zo instellen dat ze pas geld van je rekening halen als je iets koopt, dat is niet echt een creditcard en die heb je er ook niet voor nodig.
Echt wel voor Kindle unlimited.
Als je op internet met Ideal betaald en er is stront aan de knikker, kun je fluiten naar je geld. Met Visa heb ik binnen een week mijn geld terug.
@Octavio | 08-01-23 | 15:44: betaalt
@Albert61 | 08-01-23 | 15:31: Dat heb ik ook meegemaakt. Ik zou met een smartphone (die ik niet heb) een foto van mezelf moeten maken, waarbij ik mijn identiteitsbewijs moest tonen en ook nog moest glimlachen (om te voorkomen dat ik een foto van iemand anders zou gebruiken...). Aan zulke onzin doe ik niet mee, en heb ik daarom ook mijn Visa card opgezegd. In Duitsland kon ik een Visacard krijgen waarbij ik me alleen bij een of ander postkantoor hoefde te legitimeren. Verder gebruik ik deze haast nooit, alleen een enkele keer voor een buitenlandse bestelling.
Uw computer heeft slechts 640 kb intern geheugen?
@Octavio | 08-01-23 | 15:44:
Tip van de vakman:
Altijd eerst even wat recensies van de betreffende webshop opduikelen. Het gaat er niet om hoe je betaalt en wat dat voor gevolgen heeft bij problemen, het gaat erom dat dat nooit gaat gebeuren. Vertrouwt u het dan nog niet, dan adviseer ik paypal, geen creditcard, uitstekend beschermd en overal te gebruiken. Sowieso een goede indicator voor een website's betrouwbaarheid, geen paypal is meestal narigheid.
@elfenstein | 08-01-23 | 15:49: Ik loop al wat langer mee, 40 jaar een Visa kaart, uiterst tevreden mee. Eén telefoontje en mijn geld is onderweg retour, no questions asked. Paypal is een criminele organisatie. Die hebben duizenden euro's van me gejat, zonder uitleg en zonder dat er contact mogelijk is.
Ik heb een creditcard omdat het soms niet anders kan. Bijvoorbeeld bij het huren van een auto in het buitenland, een barrekening te openen in een hotel of om bepaalde aankopen op het internet te doen. In het laatste geval is het gemakkelijker om afgeschreven bedragen waarmee ik het niet eens ben te storneren. Maar in het dagelijks leven gebruik ik die creditcard nooit.
Meestal niet zo'n punt dan vragen ze een borg ( bijv 100 e of je paspoort)
@Shoarmamasutra | 08-01-23 | 16:38: Vergeet het. Toen ik in het buitenland woonde en ik in NL een auto wilde huren heb ik wel eens aangeboden om het eigen risico (600 euro) cash op Schiphol te voldoen. Ging mooi niet door.
Laatst deden zij ook al moeilijk bij de kassa toen ik een cheque ging uitschrijven.
Ik betaal geregeld in natura. Vaak krijg ik dan ook nog wisselgeld en loop ik met pure winst de deur uit.
Met een Reis- en Kredietbrief kan je het helemaal vergeten.
Een bankcheque of een girocheque?
Ik heb ook alleen maar een creditkaart voor de Franse tolwegen in de jaren 90 en om wat te kopen bij amazon.com toen ze alleen nog boeken en cd's hadden. Met hotels is het ook wel makkelijk maar verder doe ik er buiten de zeldzame vakantie niet zo veel mee. In Zweden kon je er in supermarkt mee betalen.
In Engeland en Frankrijk is het vrij normaal om in de supermarkt te betalen met een creditcard.
Yeah, ik gebruik ook mijn creditcard voornamelijk op vakantie.
Daar is 'ie dan ook onmisbaar.
@staat het bier koud? | 08-01-23 | 15:26: Ja wel een pincode onthouden.
Tegenwoordig kan je je pinpas even tegen de tolpaal houden zonder pin en je kan er ook langs. En Amazon heeft intussen ook Ideal.
Enige lastige zijn die Franse millieustickers, als je die zonder naaitarief vooraf besteld heb je een creditcard nodig
Vrij dom als je je creditcard niet bij je hebt als je in het centrum van een stad bent.
Sowieso vrij dom als je in tijden van hoge inflatie niet zoveel mogelijk met creditcard betaalt.
Vrij dom om in een land waar traditioneel met debitcard betaald wordt continu te proberen om het volk aan de creditcard te krijgen. Zelfs een Amazon is overstag gegaan en biedt gewoon ideal aan in NL. Creditcards zijn nooit populair geweest in NL, daar zijn "we" te nuchter en zuunig voor en dat moet ook mooi zo blijven, eens het armere deel van de bevolking daar massaal aan zou gaan is de ellende niet te overzien. Dan volgen de taferelen van pinnen met je creditcard en met de cash weer naar het loket om te storten op je rekening courant om je huur te kunnen betalen. Doe nou maar niet, laat die creditcards mooi in dat land dat niet bestaat, ok?
Leg dat laatste is uit want ik ben vrij dom.
@Snaajoe | 08-01-23 | 15:31:
www.nrc.nl/nieuws/2022/12/23/van-keni...
"Wat te doen? In landen met een ‘traditioneel’ hoge inflatie zijn er gangbare manieren om ermee om te gaan. Mensen krijgen een dagtaak aan koopjesjagen en wachten in lange rijen voor de voordeligste aanbiedingen. Ze werken harder, om vervolgens alsnog minder te kunnen kopen. Wie een beetje welstand en daarmee creditcards bezit, regelt voor zichzelf meerdere kaarten met opeenvolgende afrekenmomenten, waardoor je de aflossing zo ver mogelijk voor je uitschuift – want een schuld drukt door inflatie steeds minder zwaar."
Veel beter kan ik het niet verwoorden. Op dit moment loont het overigens nog niet heel erg. Behalve dan dat je je boodschappen een maand later afrekent, terwijl die boodschappen een maand later een stuk duurder zijn.
@guldenmiddenweg | 08-01-23 | 15:46:
Tegen de tijd dat het zover is, maak dat u wegkomt, zo'n economie is meestal niet best voor de gezondheid.
@elfenstein | 08-01-23 | 15:29: Mee eens hoor. De discipline van het gebruiken van een creditcard kunnen velen niet aan. En Aldi is gewoon dom geweest, want Nederlanders gebruiken hun creditcard amper (je kunt er ook niet op heel veel plekken mee betalen overigens).
Wel raar dat je in gewone Aldi's niet kunt betalen met creditcard. Dan zouden de spulletjes die je daar extra zou kopen ook gelijk verzekerd zijn (bijvoorbeeld laptops, fietsen etc).
@guldenmiddenweg | 08-01-23 | 15:46:
Klinkt als een comfortabele manier van leven, zo lekker onder de schaduw van het Zwaard van Damocles.
@guldenmiddenweg | 08-01-23 | 15:54:
Aldi heeft één keer een laptop gehad die bewust veel te goed was voor de prijs. De oer-Medion. Stonden ze voor in de rij, knokken om de laatste, dat werk. Daarna hebben ze enkel middelmatige rotzooi verkocht aan een type klandizie die nog mondeling dergelijke mythes in leven houden, dat een Medion echt veel beter is dan zo'n dure HP of Asus. Slim gespeeld, oud recept maar toch, doe nou maar niet. Het is puinzooi. De aloude truc van de eerste onder kostprijs verkopen om je naam te vestigen en daarna op de afroomtour gaan op basis van die mythe.
Wat een achterhaald idee om te betalen in een supermarkt. Sinds ze die zelfscankassa's hebben ingevoerd heb ik geen cent meer afgerekend.
lol.
Laatst was ik toehoorder van een gesprek tussen studenten. Eentje had een half jaar in Zweden gewoond en kocht alles via de zelfscan in de supermarkt . Er is daar geen enkele controle. Iedere avond biefstuk, verse groente en volop bier voor iedereen voor maar € 4,95, hoorde ik.
@Piet Karbiet | 08-01-23 | 15:46: gaat met algo ritme
Als geen camera en niemand om te controleren is dat id heel makkelijk te doen
"Dit bijzondere innovatieproject maakt winkelen zonder kassa's of scanapparaten mogelijk door een systeem van"
.
De ziekte van deze tijd. Een professionele oplossing voor een verzonnen behoefte dat voorziet in een gecreeerd vraagstuk waar de klant geen enkel probleem ervaart.
Nou ja, D66ers, op naar de Aldi, allemaal Met een beetje mazzel ligt het luqsevlees van de Qerst nu met qortingsstiqqers in de schappen. En die eqstra verqleuring is niet erg, dat noemen we versterven. En dat uitgeleqte sap noemen we organisch biologisch aroma voor een zo authentieq mogelijqe bereidingservaring.
Soms vind ik het jammer dat je niet meer kunt plussen hier.
Boeien ik kom nooit in de Aldi en een creditcard heb ik wel maar gebruik hem eigenlijk nooit.
Opvallend, want bij Albert Heijn kun je juist niet betalen met een creditcard.
Nee, die zijn niet gek natuurlijk. Dat kost ze veel te veel geld.
Meeste supermarkten kan je niet betalen met creditcard.
Inmiddels wel want de Nederlandse banken stappen over op Mastercard en VISA in plaats van Meastro passen.
Foutje, niet bedankt.
Wat is Aldi?
Het rode kruisje op de nazikaart waar de schultenbrau verstopt ligt.
Dom idee, in plaats van extra klanten binnen halen, gaan ze klanten tegen het hoofd stoten.
Ik heb net een tijdje in de VS gezeten en ik ben blij dat ik van dat creditcard gesodemieter af ben. Is voor de meeste ook niet zo'n goed systeem; aan het einde van de maand kijken hoeveel je hebt uitgegeven.
Dat dus. Budgetteren is een kunst en te vaak leren mensen dat pas als ze keihard onderuit zijn gegaan. En dan helpt het niet dat je niet weet wat er deze week nog in de portemonnee zit.
@Graaisnaaiert | 08-01-23 | 15:20: Precies!
Juist als je weinig geld hebt kun je het beste zoveel mogelijk contant betalen. Alleen dan is duidelijk hoeveel je uitgeeft en wat je nog over hebt.
Trouwens, ook als er geen geldproblemen zijn is contant betalen handig. Ik doe dat zoveel mogelijk in winkels en dan merk je ook goed dat je geld echt je portemonnee uitvliegt tegenwoordig.
Ik snap dat niet.
Als je geld uitgeeft, weet je toch dat je geld uitgeeft?
@zetje01 | 08-01-23 | 15:32: Bij pinnen en creditcard-betalingen zijn de uitgaven simpelweg minder "zichtbaar". Je voelt minder dat je geld uitgeeft. Geloof me maar, het werkt echt zo. Dus geven mensen al snel meer uit dan ze zouden doen als ze contant zouden moeten betalen.
En creditcards zijn natuurlijk extra verraderlijk voor mensen met budgetteringsproblemen. Al helemaal als je de schuld niet maandelijks geheel voldoet, maar in termijnen afbetaalt. Dan lopen schulden vaak hard op.
@zetje01 | 08-01-23 | 15:32:
Ja, maar de mensch is impulsief. Het is vrij makkelijk je kaart er maar doorheen te jagen en dan op hoop van zegen te kijken hoe je uit komt aan het einde van de maand. Ik denk dat die Aldi shoppers best kwetsbaar hierin zijn.
@staat het bier koud? | 08-01-23 | 15:39: klopt
@staat het bier koud? | 08-01-23 | 15:39: Meeste Credit cards hebben gewoon een limiet hoor. Als jij niet meer dan €500 kunt uitgeven zet je die limiet op €500.
Wat een achterlijk idee. Er zijn genoeg mensen in Nederland met een negatieve BKR-registratie die helemaal geen creditcard kunnen krijgen. Plus alle jongelui onder de 18 jaar kunnen geen creditcard krijgen.
'Je kunt een creditcard aanvragen als je minimaal 18 jaar oud bent. Daarnaast moet je een betaalpakket hebben waarop voldoende inkomen binnenkomt. Het minimum inkomen is afhankelijk van de creditcard.'
Ik weet niet of een creditcard wel handig is als je maar 50euro per week van je bewind krijgt.
Golden Shower, a poor man's Red Bull. Zelfde troep met bijna dezelfde gruwelijke smaak.
Golden Shower is Paay's drankje. U bedoelt vast Golden Power.
In mijn omgeving werd dat vroeger wel degelijk Golden Shower genoemd. Verbastering van, met enige poging tot perverse humor.
Even heel wat anders maar die zelfscankassa's zijn wel echt de uitvinding van het decennium
Nou... de rij bij die ene gewone kassa waar nog een echt doekkie van vleesch en bloed zit was nog nooit zo lang. Altijd weer mooi om te zien dat er een serieus verschil bestaat tussen wat de marketingtiepjes goed vinden en wat de daadwerkelijke klant daar van vindt. Sowieso zijn die zelfscankassa's een gotspe, zeker in een premium-suup als de Appie. De enige meerwaarde die die toko nog had, fatsoenlijke kassieres en voldoende kassa's valt nu dus weg, je betaalt hetzelfde voor je meuk maar ome appie hoeft geen kassameissies meer in dienst te nemen. Het kan nu met nóg dommere figuren die bij die poortjes moeten staan om in je tas te gluren of je die tweede fles wijn wel gescand hebt.
Mag ik het een treffend voorbeeld van vergaande hersenverweking vinden?
Ja dat mag ik. Cash is king, en verder niks. De Aldi kan ongezien de typhus krijgen, de Appie ook, wil je m'n geld niet, so be it, sterph dan maar met je winkeltje.
@elfenstein | 08-01-23 | 15:11: Vanmiddag: wilt u de bon meneer? Nee, maar mag ik wel een zegeltje van je alsjeblieft?
Ik kreeg er twee. Een wereld zonder kassières. Ik moet er niet aan denken.
@Hetkanverkeren | 08-01-23 | 15:17:
Dat ene kleine stukje menselijke interactie moet kapot van de cententellers van Appie. Er is maar één winnaar in dat zelfscankassagedoe, de winkelketen. Principieel weigeren, ik zie dat ook veel mensen doen, dan maar in de rij staan bij die ene kassa terwijl er drie man personeel werkeloos bij die poortjes staat te lummelen. Dat is dus beleid bij Appie, ze rammen je die scan door de strot door simpelweg niet meer kassa's open te doen in de hoop dat je zwicht en voor de robotervaring gaat.
@elfenstein | 08-01-23 | 15:23: als ze me korting gaan geven bij die zelfscans wil ik het wel proberen. 2 keer geprobeerd, 2 keer controle. Fuck it..
@Hetkanverkeren | 08-01-23 | 15:17: Vraag altijd de kassabon, en controleer die in de winkel. Er gaat geregeld iets mis, en altijd in úw nadeel. Vandaag nog op een produkt 3 euro teveel betaald (was in de reclame), gereclameerd en teruggekregen. Wees op uw hoede!
@elfenstein | 08-01-23 | 15:11: U heeft zeker geen baan? Die zelfscankassa’s besparen op een mensenleven zeker 26 werkweken onnodig wachten. Plus je hoeft je boodschappen niet twee keer in te laden. Het kan ook allang in 1 klap ingescand worden door een poortje maar dat is nog iets te duur. Gaat wel komen. Dus die zelfscankassa’s zijn ook maar tijdelijk.
@elfenstein | 08-01-23 | 15:23: Het was bij de Vomar, maar dat doet er verder inderdaad niet toe. Cheers!
@Friepeltje | 08-01-23 | 15:30:
Dat zou de enige legitieme reden zijn om dat te doen. Op zich niks mis met automatieken e.d. maar het moet dan wel voordelen hebben, lagere prijs of sneller je vreten. Nou, met een gemiddelde winkelkar vol spul is zo'n zelfscan niks sneller, bloedonhandig want te klein en goedkoper is het ook niet. Dus laat maar, lekker alles op de lopende band en door Fatima liefdevol laten verzorgen.
@Guldenroede | 08-01-23 | 15:33: De bon staat in het scherm van de Kassière. Ik weet van te voren wat mijn aanschaf tot op een paar cent moet kosten en kijk dienovereenkomstig. Overigens ben ik zo'n lul die wijst op een fout in mijn voordeel.
Ik ben geen dief.
Ben je wel goed bij je hoofd,
ik zie vooral veel mensen klungelen bij zo'n zelfscan, winkelmedewerker erbij en weer verder tot er weer iets niet goed is.
Om vervolgens bij de uitgang gecontroleerd te worden of je wel alles gescand hebt, want anders winkeldiefstal.
Als je de cassiere laat scannen en later blijkt dat zij jouw teveel heeft laten afrekenen, wat is dan?
Legaal bestolen, ofzo??
De Jumbo alhier heeft ook al geldkluizen bij alle 'normale' kassa's. Er zit nog wel iemand achter die je boodschappen scant, maar geld dat je daarna af wilt geven moet in een computergestuurde telkluis, die je ook weer wisselgeld geeft. Dus binnenkort zijn die mensen hier ook overbodig.
De zelfscankassa's moeten mij altijd hebben voor de controle. Ik heb de kassa's twee keer gebruikt in het nieuwe jaar, beide keren kreeg ik controle. De laatste keer zei ik het zelfs luidop, het ding moet me gehoord hebben.
@de Voorzittert | 08-01-23 | 15:34:
Sorry maar ik vind het afgrijselijk gepruts, zelf alles uit die kar halen, voor dat ding houden, dan ergens inproppen maar geen aflegruimte... Laat ik liever door een professional doen. Kan ik in de tussentijd even dat ene lekkertje bij de groente checken, bedenken of het zometeen links of toch weer rechts + kwartiertje zitten wordt, dat soort dingen maken het leven behaaglijker.
En nee, ik heb niet echt een baan in de klassieke zin des woords, tijd zat dus voor de royale behandeling.
@Met_baard | 08-01-23 | 15:40: Vaak als je een winkel ingaat waar je niet eerder geweest bent.
Idd echt ideaal. Hier bij de Jumbo kan je zelf zo'n scanpistool pakken om tijdens de ronde door de supermarkt je boodschappen mee te scannen. Vervolgens zelf naar zo'n kassa toe en binnen een minuutje ben je klaar. Nooit meer wachten
PS Er zijn dus paupers die misbruik maken van dit systeem. Hoe zielig ben je als je gaat stelen in een supermarkt.
@de IJsman | 08-01-23 | 15:48:
Ja, dat verwacht je toch niet?
@de IJsman | 08-01-23 | 15:48: supermarkt besteelt u ook
@elfenstein | 08-01-23 | 16:04:
Naast de ethische bezwaren, zou ik het verband met mogelijk decorumverlies niet eens durven. Hoe intens voor lul sta je als je wordt afgevoerd door de politie omdat je niet wilde betalen voor een rolletje leverworst en bakje smeerkaas?
@elfenstein | 08-01-23 | 15:36: Ik weiger dat ook principieel. Als ik hun werk moet doen wil ik korting. Punt.
@de IJsman | 08-01-23 | 16:11: Kom je wel eens in een grote stad?
Dus om bij een winkel te kunnen kopen moet men eerst een geregistreerde schuld aan gaan. Welke (verstrekkende) gevolgen kan hebben later in je leven.
Wat een onzin. Als u uw openstaande bedrag op uw creditcard aan het eind vd maand gewoon voldoet vanaf een gekoppelde debet-rekening is er helemaal niets aan de hand en al helemaal niets geregistreerd met welke gevolgen dan ook.
BS Pacman.
Een creditcard staat per definitie als schuld in de boeken bij het BKR. Probeer maar eens een hypotheek te krijgen met een creditcard (met schuld op €0).
Ik heb 5 credit cards en perfect krediet dus dat is quatsch
Grote onzin
@yawni | 08-01-23 | 15:14:
Wat moet je d'r mee, dat vraag ik me dan af. Of bent u zo'n globetrotter/ijsbeertjeskiller dat u niet anders kan? In Nederland kan je zonder die onzin prima leven, je weet wel, eerst verdienen, dan pas uitgeven, heel gezond principe.
@B*tchmeister | 08-01-23 | 15:09: Alleen in geval van schuld met gespreide betaling. Niet onder de voorwaarden zoals ik hierboven al heb getegeld.
Dat zit ik ernaast, excuses Pacman.
Zoals ik het altijd heb begrepen, was 'elke mogelijkheid om schuld op te bouwen' voldoende om een hypotheek te weigeren. En met een creditcard kan je nu eenmaal razendsnel een schuld opbouwen, afhankelijk van je limiet.
Pacman, ook dan sta je geregistreerd bij BKR omdat je een limiet hebt op je kaart van X euro. BKR: "Over het gebruik van de creditcard heb je afspraken gemaakt met een creditcardmaatschappij. Die afspraken staan in een kredietovereenkomst. Daarin staat onder andere het kredietbedrag en de kosten. Is jouw kredietbedrag hoger dan € 250? Dan staat die geregistreerd."
@_pacman_ | 08-01-23 | 15:05: Dat is Italie ook de normale manier van doen. Je krijgt een bankpas met een standaard limiet van €1500 en als je meer wil uitgeven in de maand dan gaat dat via je credit card. Dus een CC bij de supermarkt is heel normaal.
In de UK gebruiken ze de CC juist als leen-vehicle; 5000 in het rood staan en dan om de 6 maanden gratis oversluiten naar een nieuwe kaart die de eerste 6 maanden 0% rente rekent. En dat dan eindeloos herhalen.
Is dus gewoon een cultuur dingetje
Waarom niet verplicht betalen met Bitcoins?
Is het meervoud Bitcoin of Bitcoins? Zou zeggen Bitcoin net als met Euro
Ik accepteer alleen clitcoins als wisselgeld
@jeweettochniet | 08-01-23 | 15:05:
Ik begrijp geloof ik wel wat je probeert te zeggen, maar het meervoud van "euro" is nog steeds "euro's".
Of "euri" zoals we het in 2001 zo grappig vonden om te zeggen.
Het meervoud van dollar is dollar en van gulden wederom gulden. Ik zie niet in waarom euro dan ineens euro's in het meervoud moet zijn. Tenzij je het hebt over losse muntstukken van 1 euro, dan betreft het meerdere euro's.
Volgens Onzetaal is het meervoud wel euro's trouwens maar het wordt als zodanig nooit gebruikt, ook niet in het buitenland.
@obi1 | 08-01-23 | 15:22: Het hangt er van af of er een bedrag voor staat. Dus 1000 gulden/euro/bitcoin, maar je betaalt in guldens/euro's, bitcoins. 1000 guldens kan ook, maar dan heb je het over een verzameling van 1000 1-gulden munten (liefst nog van zilver).
En wat is het enkelvoud van people?
@Piet Karbiet | 08-01-23 | 16:24: Person
Een beste gok wel, toch? Kan zomaar 10% minder waard zijn bij betaling, maar toegegeven, ook 20% meer.
Een creditcard gebruik ik om de kraskaart te krassen. En ik betaal ‘m met de winst.
Ja mensen, een creditcard is zo ingewikkeld te gebruiken dat heel redneck USA dat niet kan rekenen of schrijven bij tenminste 5 creditcard maatschappijen diep in het rood staat.
REAGEER OOK