Kanye tegen het redelijke midden (Alex Jones): "Ik houd van nazi's en Hitler deed veel goede dingen"
Fuck Zomergasten DÍT is televisie
"I'm not saying this to shock people, I like Hitler."
Ja, omdat Kanye's gedachtewereld onderhuids toch meer tractie heeft dan normies begrijpen, blijven we kijken. Boven- en onderstaand een aantal fragmenten die de waanzin van een drie-uur-durend Infowars-interview ongeveer vangen. Waar de show ongeveer op neer kwam: Jones gaf Kanye continu voorzetjes zodat hij zichzelf vrij kon pleitten van beschuldigingen van antisemitisme en nazisme. Waarop Kanye elke keer opnieuw bedankte en antwoordde in de lijn: "Ehn, ja maar ik vind Hitler fantastisch." Daarmee degradeerde hij Jones een show lang tot het redelijke midden, en dat is een prestatie van formaat. Oh, en Kanye's Twitter werd permanent geschorst door Elon nadat Kanye een hakenkruis-achtige Davidster tweette. "Sorry, but you've gone too far. This is not love." sms'te Elon hem, waarop Kanye antwoordde met: "Who made you the judge."
"I love Jewish people, but I also love Nazis"
"Hitler deed heel veel goede dingen"
Fuentes """legt uit"" hoe Talmud joodse kwaadaardigheid aan zou moedigen
Nog een take
Social
Social
Normaalste deel uit interview. Z'n Netanyahu-imitatie
Social
"oh wow"
Social
Reaguursels
InloggenWappie-Wappie interview. Tijd voor jullie pilletjes jongens. Nee, niet die, die anderen van de dokter...
Toch was een reden dat "zijn" populariteit zo groot was in de jaren 30.
Kan je ontkennen en lullig over doen maar dat is de geschiedenis ontkennen
Er waren meerdere redenen dat hij populair was. Het land lag in puin, had een trauma van de WW1 en werd oneerlijk behandeld en daarnaast nog wel meer dingen. Hoe groter de groep burgers, hoe dommer. Duitsland heeft veel burgers. De reden van WW2 ligt in WW1. En om het maar te verklappen, WW1 was ook onnodig.
Openlijk antisemitisme was gemeengoed in die tijd, de daaropvolgende genocide een logische stap. De holocaust was er slechts 1 van vele, de Joden hebben er zelfs een apart woord voor, Shoa als ik het goed schrijf, betekent iets als vuur.
NA de 2e WO heeft de kerk terecht haar excuses aangeboden voor het leed en actieve haat jegens Joden. Ik kan de Paus nog op de grond zien liggen. Mea Culpa. Mea Culpa. Mea maxima culpa...
En daar vind je dus precies het probleem in jouw stelling, en dat is niet eens jouw schuld. We zeggen "nooit meer", maar benoemen wat we nooit meer willen zit er niet bij! Er is NIKS geleerd van de holocaust, NIETS!
Ik moedig een ieder aan om geschiedenis te bestuderen, maar sta open voor de antwoorden. Niet slechts een bevestiging van je eigen gelijk. Dat is namelijk zoiets als shoppen in de bijbel naar het antwoord dat je zoekt om je daden te verantwoorden. Een los citaat zegt niks, je moet begrijpen wat er bedoeld word. En nee, ik ben geen lid van dat kliekje hypocriete parasitaire kinderverkrachters dat zich de katholieke kerk noemt. Ben ook geen Jood.
Joden zijn de enige groep die word gediscrimineerd om wat zij hebben, niet om wat ze zijn. En geheimpje, zij hebben wat zij hebben omdat wij het hen door de strot hebben geduwd.
Joden hebben een cultuur van vooruitgang, zet hen willekeurig waar neer en het gebied floreert.
Wij hebben hen bijvoorbeeld uitgesloten van de ambachten. Wat overbleef was marktkoopman en bankier. En dan achteraf boos worden om de resultaten?
Ik kan je hier nog veul meer over vertellen maar heb er botweg geen in zin nu.
Ik hoop wel dat jij dit leest, anderen dit lezen. Om daarna "Eigen onderzoek te doen en alleen maar vragen te stellen!" zonder dat die retorisch zijn, zonder de antwoorden zelf in te vullen dus... Begrijpend lezen helpt daarbij enorm!
Succes daarmee. :D
P.S. Wagner als ik het goed heb was openlijk antisemiet, word amper nog gedraaid maar was geniaal componist. Het heette toen nog niet woke, maar uitsluiting volgde na WW2. En DAT is een belangrijke les om mee te nemen op jouw pad...
@BootleggersSmurf | 03-12-22 | 03:32: Over rassen spreken mag idd niet meer, is eigenlijk ook een gevolg van WW2 als je diep gaat. De hele woke shit heeft alleen maar een kans gekregen omdat mensen niks leren over de oorlog.
Krijg je bijzonder rare denkwijzen van en dat kreeg eigenlijk pas jaren 90 echt voet aan de grond geloof ik.
Ja, je moet rekening houden met mensen en niet haten. Maar er is geen recht om niet beledigd te zijn. OF althans, dat was er vroeger idd niet. Tegenwoordig heb je mensen als bergkamp die mensen het woord ontneemt omdat mensen thuis op de bank beledigd kunnen zijn om de woorden die in de 2e kamer worden gebruikt. Van de zotte!
Ze zijn in dat zaaltje vergeten wat democratie nou werkelijk is. Waarom de grondwet zo geschreven is als hij is. Dat gaat te ver om nu uit te leggen.
Maar inderdaad, het zou beter zijn als je wel over rassen en verschillen zou mogen spreken. Niet iedereen is gelijk maar je moet wel iedereen gelijkwaardig behandelen.
Wij zijn bezig met het woordenboek aanpassen, al decennia. Een allochtoon is via tig naampjes een Nederlander van x afkomst. Beter was geweest te erkennen dat allochtonen onaangepast gedrag vertonen en dit aan te pakken ipv er een nieuwe naam aan te geven en de oorzaak van die negatieve klank aan te pakken.
In mijn tijd was allochtoon een neutraal woord. Nederland was een tolerant land. Maar tolerantie staat tegenwoordig gelijk aan acceptatie. Daar komt niks positiefs uit als je het op die manier aanpakt.
Enfin, tis al laat.
Wat misschien balangrijk is om mee te nemen is dat mensen gaan haten als er toestemming verleent wordt. Denk even aan vaxers en antivaxers, de rol van de overheid daarin en hoe dit vriendschappen heeft beëindigd en familieleden uit elkaar heeft gedreven.
Ik ben niet voor of tegen vaccineren, mensen zoeken het maar uit. Maar vaccineren moet je doen om jezelf te beschermen, ook tegen corona want het effect qua bescherming van anderen is nihil...
Tot zover. Bovenstaande is niet bedoeld als een aanval trouwens.
Uiteraard lult hij uit zijn skimuts, maar is er nou vrijheid van meningsuiting of niet ?
Mmh, ik zie een man die gewoon wil zeggen wat hij wil zeggen; of ie het nou meent en of het feitelijk klopt of niet. Moe van de bloedzuigers, agents, labels en hielenlikkers om hem heen, die hem vertellen wat ie wel en niet mag. "Hitler heeft ook goede dingen gedaan", vast wel, voor heeeeel erg weinig mensen, maar het feit dat hij dat al niet mag zeggen (het is ZIJN MENING) stoort hem. Provoceren om een punt te maken, en dat is gelukt.
Hij zegt het in het land waar je met swatsikas rond mag lopen. Dus dit mag hij gewoon zeggen. Hij is niet in Duitsland ofzo.
Ja, maar nee. Ik ben het met je eens maar deze man is wel heel erg van het pad gedwaald.
We hebben juist redelijke mensen nodig die vinden dat zwarte mensen in de US worden gebruikt door Links en hier niets mee opschieten.
Dit gezwets heeft niemand iets aan.
Wat hij zegt is achterlijk en hij is niet helemaal 100%, daar vallen de meeste terecht over. Btw die hele “je moet alles kunnen zeggen” cultuur irriteert me mateloos.
Veel van die dingen van hietler waren niet zo goed, maar hebben we om de een of andere reden toch gehouden. Ons belastingstelsel bijvoorbeeld.
Kinderbijslag; een Duitse fokpremie.
Iets met stroomnet hebben we ook ge-erft, hoogte van voltages en ampere ofzo.
En de autobahn?
Volkswagen? Ik heb jaren in een ff Ford gereden. Nu eindelijk de kwaliteit van een goeie Duitse wagen mogen proeven.
Wintertijd
Dan vind ik de blue man group toch leuker achteraf. Wat een bagger dit, wat een weggooiers zijn dit toch zeg. Eerste keer en meteen de laatste keer dat ik een poging heb ondernomen te luisteren naar wat deze mensen te zeggen hebben.
Nog een klein geschiedenislesje voor Kanye: "Zo'n vierhonderd 'Rheinlandbastaarden' (kinderen van zwarte soldaten en blanke vrouwen) zijn in 1937 door de nazi's gesteriliseerd. Ze konden geen kinderen meer krijgen en daardoor de zogenaamde zuiverheid van het Duitse ras niet meer aantasten"
Wat heeft die schreeuw-meneer rare kleren aan. Ik vind stom.
Also, also....
Toch hebben we het wel weer over hem ..
Zo'n domme gast heeft echt niets opgestoken van welke geschiedenisles dan ook en zit daar alleen om te shockeren. Beetje de aandacht trekken voor het effect en hopen dat er gekken zijn die je steunen. En die zijn er.
Is hij überhaupt naar school gegaan...?
Meneer west heeft dringend hulp nodig
Een gesloten inrichting lijkt mij een goed begin
The dude is bipolar dus ja.
It's a black thang. Misschien?
White supremacy is een black thang, leuk
Mijn grootouders did like Hitler.
Ze kregen zelfs een gratis vakantie van hem in Polen.
Het moet daar fantastisch zijn geweest, ze zijn nooit terug gekomen.
Kanye West was al een Trump fan, maar hij lijkt nu nog verder te degenereren.
Heeft Trump al zijn mening gegeven over de 'sterke man' Hitler?
@Après toi | 02-12-22 | 18:07: Geen idee. Heeft ook niets met mijn tegel van doen.
Benieuwd of jouw contact met Adidas nu ook stopt.
@Mokum Kosher | 02-12-22 | 18:11: Sportschoenen en trainingspakken zijn voor paupers.
@Frau_Ferkel | 02-12-22 | 18:13: En streepjespakken? Voor wie zijn die?
@guldenmiddenweg | 02-12-22 | 18:38:
Voor de zware jongens?
@guldenmiddenweg | 02-12-22 | 18:38: Zieke insteek.
Maar goed, geen idee. Zolang ze maar niet van Joop zijn, die firma maakte SS uniformen.
Ik ga zo een lijntje doen. Even wakker worden. 90km gravel gefietst, daarna beetje gewerkt. Dan vanavond op pad, Jungle by Night. Denk halfje ofzo, beetje ket erbij. Water erbij drinken. Dan niet te laat naar bed. Morgen weer fris aan het voetbalveld staan voor zoonlief. zo. Dat moest in het cokebear topic maar die was dicht.
"Ik ga vimmen, in Bacardi lemon.."
Verder alles goed?
Het lijkt er op dat meneer West manisch is.
Hij heeft een ergere versie gehad dan wat Baudet neemt.
Poetin heeft in de jaren '90 wel eens iets goed gedaan, nu is hij hij van de trap gevallen en heeft zichzelf bevuild.. de laatste mededeling is echt waar maar is ook beeldspraak..
Wappie Alex Jones failliet na verspreiding fake news. 1,5 miljard! Nu Willem Engel ook graag
Hitler was een abominatie. Elke alleenheerser heeft ook goede dingen gedaan voor zijn volk, zelfs Hitler. Dat praat de slechte dingen zeker niet goed, je kan het niet een op een wegstrepen, en de verschrikkingen zijn vele malen erger als de dingen die hij goed deed. Zo kennen we er nog wel een paar meer in de geschiedenis.
Hitler zorgde er voor dat mensen die zwaar getroffen waren door de crisis aan het werk kwamen, te eten kregen. Mensen zijn gekke wezens, ze kijken weg van de slechte dingen zo lang zij nut hebben van de leiding (wir haben es nicht gewusst), zij wassen hun handen in onschuld, twasn´t me.
Wie zijn toch die mensen die telkens weer Rutte en Kaag stemmen?
Ja hoor... Maar weet je wat het nou is? Je hoeft niet meer te beginnen over het feit dat iemand de buurvrouw een keer met de afwas heeft geholpen als hij tevens de hele straat uitmoordt en alle huizen daarna plat brandt. Dan krijg je zo'n dingetje als: TBS'er Mark Q. die 5 vrouwen beestachtig verkracht en levens vilt waarvan de moeder zegt: "het is zo'n lieve jongen."
Als je een volk stelselmatig vernietigt in concentratiekampen, ze martelt en uithongert en hele families vergast en uitmoordt en van de menselijke huid lampenkappen maakt is het nogal irrelevant dat je mensen aanvankelijk uit een politieke crisis haalde of dat je vegetariër was. Het is een gegeven dat elk mens wel een goede eigenschap heeft. Dat inzetten in dit soort discussies is nogal infantiel.
Erg onkies om Rutte en Kaag op een lijn te zetten met Hitler. En dat bedoel ik ten voordele van Rutte en Kaag (om de grap voor te zijn).
Door na WO1 het duitse volk af te knijpen werd de basis gelegd voor het nazirijk en hitler was de aangewezen persoon om dat te realiseren zo moeilijk is dat niet hij beloofde het volk voorspoed wie zou dat niet willen? De manier waarop daar verschillen de meningen over.als hij niet de joden erin had betrokken was hij een toffe peer geweest.
@ReyNemaattori | 02-12-22 | 20:13: Hitler klein bier noemen, is de plank mis slaan.
@ReyNemaattori | 02-12-22 | 20:13:
Ik zeg dat ze niet relevant zijn in een discussie. Het is een gegeven dat ieder mens ook wel eens iets goeds heeft gedaan. Wat wil men daarmee in een discussie nou zeggen? Het is irrelevant. En Hitler klein bier noemen vind ik ook niet fraai.
@ReyNemaattori | 02-12-22 | 20:13: 6 miljoen Joden vermoord in concentratie kampen noem jij klein bier?
Hoe is dit alles relevant, anders dan dwarrelend woordenstof door de fophef van het soort shock-clickbait-aandacht op opnieplatfora? Iemand hier werkelijk mee bezig om zijn dag zin te geven en zijn kids op te voeden?
Alex Jones en Ye halen bakken aan geld binnen met deze publiciteitsstunt.
Dat geld kan Alex op het moment ook wel gebruiken..
Maar weten we wel zeker dat het Kanye West is?
Misschien was de deepfake machine stuk?
‘Je mag zijn wie je bent..’, dus ik zie het probleem niet zo. Immers, probeer mij al jaren aan te passen aan de nieuwe dogma’s en morele aanwijzingen van zelfbenoemde wereldverbeteraars, dus want willen ze nou?
Tractie
Normies
Niet verder gelezen.
Taalverloedering. Woordenboek nodig om te begrijpen wat er staat.
Wat een domme lul. Met een grote bek. Maar goed, dat is Amerika. Of je nou zwart, wit, groen, Joods of wat dan ook bent: met schreeuwen krijg je volgers. En discusieren doe je ook door te schreeuwen want waarom zou je luisteren. Een idiocratie. Ja, cliché. Maar toch. En aangezien we een soort wereldwijde monocultuur naar Amerikaans model creeren, vrees ik dat we dit soort zwakzinnig gezeik net als dat wokegezeik, hier op grote schaal kunnen verwachten. En nu weer terg naar mijn Bronckhorster barrel aged en neuk de wereld en de rest van het heelal.
Waarom draagt die gast een muts over zijn kop?
Ye heeft natuurlijk wel een punt. De nazi's zijn een kleine minderheid, het wordt nu wel eens tijd om dat beledigen te stoppen.
Jones is hier ook gewoon een lafbek.
Eensch met zijn opmerking tegen Musk. We hebben inmiddels wel kunnen zien hoe invloedrijk zulke grote platformen kunnen zijn, en ik denk dat we dan ook best (bij wet) mogen eisen dat de Joris van dienst zijn werk doet lang heldere en publieke richtlijnen, niet volgens de nukken van de eigenaar.
De richtlijnen waren voor Musk de boel overnam ook niet helder. Censuur was niet willekeurig maar duidelijk gericht tegen alles wat de wokies in het verkeerde keelgat schoot. Mevrouw Rowling is met pek en veren en doodsbedreigingen van Twitter verjaagd en niemand die er wat tegen deed. Dus nou niet hypocriet gaan lopen miepen en voor de fanfare gaan uitlopen.
@Sans Comique | 02-12-22 | 16:53: Klopt. Ik had gehoopt dat Musk juist op dit punt wat orde op zaken zou stellen. Hij heeft daar eerder ook op gehint.
Je kan toch uit Musks eigen twittergedrag afleiden dat hij zelf een puber is als om het sociale media gaat. En zo iemand moet dan Twitter de goede kant opsturen?
De druiven zijn zoals altijd weer zuur op links… het lijkt er op dat de zorgvuldig opgebouwde lastercampagne langzaam in elkaar begint te donderen, vandaar jou immer eenzijdige opmerkingen alhier.
Zou mij niks verbazen als de meest bekende drill-ik ben kwaad-mode popje-breedbek doorslikster Sylvana Simons voorheen paaldanseres in club IT al pogingen heeft gedaan tot een date met Amerikaans best know bipolair nutcase Kanye West te komen.
Als Ronald Kahn nu wat positieve observaties kan delen met West over mevrouw's kwaliteiten tussen en op de lakens zijn wij wellicht gauw verlost van het mokkel en heeft de U.S.A een nieuw dream team.
Dat is infame laster. Het is nooit bewezen dat Sylvana doorslikt.
@Sans Comique | 02-12-22 | 17:13: denk het niet, zaad is wit.
@Veepert | 02-12-22 | 17:54: lol
Wow! No words..
Deze is al oud
Nazi Cab Driver Defends Wearing Swastika Armband
https://www.youtube.com/watch?v=-dbfXp8_qjo
Gelul natuurlijk, dat is Kanye West helemaal niet.
Dat ziet een kind.
Het is Darth Vader.
youtu.be/AFA-rOls8YA
Ik vraag me af of hij echt weet hoe het er in concentratiekampen aan toe ging.
Ook in musea nu een trend om de mens achter de nazi te zien. Want wat zou jij doen onder zulke omstandigheden... Zullen we eens beginnen met verzetshelden verzetsHELDEN te blijven noemen, want die waren dusdanig moedig en rechtvaardig om geen nazi te worden én ook nog eens het goede te doen.
Er zijn talloze interviews en boeken waarin overlevenden dat vertellen.
U hebt helemaal gelijk.
Veel mensen beseffen niet goed hoe ontzettend gevaarlijk het was om verzetsdaden te plegen. Als het uitkwam, kostte het je je leven. En je gezinsleden (als die al in leven bleven) werden geruïneerd.
Oskar Schindler hielp honderden joden - en raakte daarbij zijn volledige fortuin kwijt. Wie van ons zou hem dat nadoen?
Dus het is zeker passend om de mensen in het verzet helden te noemen.
@Shoarmamasutra | 02-12-22 | 16:45:
De vraag is of hij dat weet. Hoe kan je zeggen dat je van Hitler houdt en dat hij ook goede kanten had als je weet van de gruwelijke gebeurtenissen? Dat is niet in verhouding.
@staat het bier koud? | 02-12-22 | 16:48:
Precies. Van mij mag er best enige nuance komen op het gebied van 'fout', want er waren heus mensen die heel bang waren en er was dwang. Juist daarom moet de term Verzetsheld hoog in het vaandel blijven. Dat was dapper, moedig en rechtvaardig tot extremen.
Als je zowel de term nazi als de term verzetsheld afzwakt, kom je op iets uit dat geen recht meer doet aan de Verzetsheld.
Kanye heeft thuis 2 boeken in zijn bibliotheek staan, en hij moet ze allebei nog inkleuren.
@Après toi | 02-12-22 | 16:53:
Dat denk ik ook. Maar hij heeft wel veel domme instagram- en weet ik veel volgers die als schapen achter dat soort gedachtengoed aanlopen.
@letopuwzaak | 02-12-22 | 16:52: Of aan de Nazi. De uit lijfsbehoud meehobbelende Duitsers buiten beschouwing gelaten mogen de echte overtuigde Nazi's best als verdorven moreel failliete beesten worden gekenschetst wat mij betreft. Er zit ergens een grens aan 'nuance' en die heeft Kanye ver overschreden.
@letopuwzaak | 02-12-22 | 16:49: hij weet t duidelijk onvoldoende.
Ik las je/u tekst onvoldoende secuur en dacht dat er "men" ipv hij stond
De meeste verzetshelden waren meelopers. Gemiddelde Nederlander boeide het allemaal geen zak, vooral de eerste jaren
@Kartelmaster2000 | 02-12-22 | 17:19: Die verzetshelden boeide het juist wel, dat onderscheidde hen van het gemiddelde.
@Kartelmaster2000 | 02-12-22 | 17:19: Met die opmerking doe je de mensen die de ultieme prijs betaalden voor hun verzet tegen de onmenselijke nazi tyrannie geen recht. Maar dat het normale leven tijdens de bezetting aanvankelijk eigenlijk gewoon zijn gangetje ging, is wel waar.
@Asteroid-B612 | 02-12-22 | 17:27: mijn overgrootvader heeft veel Joden onderdak gegeven. Maar tegelijk lees je veel verhalen over Joodse kinderen die terug kwamen en zagen hoe hun buren huis en inboedel hebben overgenomen. Best naar. Maar ik ben het met je eens, er waren echt helden.
@Kartelmaster2000 | 02-12-22 | 17:19: Dat verzetshelden meelopers waren is wel zo'n beetje het domste wat ik hier de afgelopen jaren gelezen heb en dat is voorwaar een hele prestatie.
Och, er zijn ook heel wat "helden" bij die willekeurige nietsvermoedende Duitse soldaten die dronken naar huis liepen of anderszins een gemakkelijk slachtoffer waren, vermoordden. In gewone omstandigheden heet zoiets een laffe moord, in de oorlog ben je dan een held. De vraag is wat de held maakt en wat de moordenaar. Puur de omstandigheden?
Eergister een docu uit Kherson, waar een jonge Oekraiense man trots liet weten er iedere avond op uit te zijn geweest om dronken Russische soldaten die naar hun verblijf zwalkten met een mes de keel af te snijden. Hij vertelde dat gnuivend van trots. Maar het blijft natuurlijk best een laffe klotendaad.
@Sans Comique | 02-12-22 | 16:57:
Eens!
@Shoarma. Ah, nu begrijp ik je reactie inderdaad.
@Kartelmaster2000 | 02-12-22 | 17:19:
De mensen die heldendaden verrichtten waren dus wellicht niet de mensen die joodse kinderen tekort deden. Je kon niet echt een 'meeloper' zijn in het verzet; je deed per definitie moedige dingen. De enige nuance is misschien dat iemand zijn verzetsdaden vergroot. Maar dat is iets anders dan wat jij zegt, ik vind je reactie vreemd en je haalt dingen door elkaar.
BL: beg to differ.
Elke Rus die niet meer kan verkrachten en/of vermoorden is een groot pluspunt.
Er is geen grijs gebied meer t.a.v. Russische soldaten. Niets geen laffe klotendaad.
Punt.
@letopuwzaak | 02-12-22 | 18:24: nee hoor, gewoon een stukje geschiedenis. Na de oorlog beweerde iedereen in het verzet gezeten te hebben. In de praktijk was dit de eerste 3 jaar wel anders. Verder haal je mijn woorden ook uit de context
@Beste_Landgenoten | 02-12-22 | 18:09: Gewone Wehrmachtsoldaten waren dienstplichtigen, en die liepen in hun vrije tijd wel geuniformeerd maar ongewapend rond, op zoek naar vertier en vrouwelijk gezelschap. Vrij normaal op die leeftijd. Dat waren natuurlijk geen high profile targets voor het verzet, zoals SD, Gestapo en Grune Polizei officieren dat waren. Mijn vader weet nog dat hij als kind met Joodse vriendjes uit de buurt op opgegroeid op straat speelde. In Amsterdam-Zuid, in de toenmalige Euterpestraat en tegenwoordige Gerrit van der Veenstraat was het hoofdkwartier van de SS en Sicherheitsdienst gevestigd. Dan gingen die kleine jochies papieren pijltjes door de openstaande ramen schieten. Hartstikke spannend. Die SS-ers keken dan even en gooiden een handvol snoepjes door het raam naar buiten. En na een paar keer was het "jongens nou is hetwel mooi geweest, nu opkrassen". Die SS-ers waren soms best aardig. Maar het waren ook de beulen van die jeugdvriendjes van mijn vader. Zij zijn een paar jaar later met hun families weggevoerd en bij aankomst in Sobibor allemaal vermoord. Dezelfde dag nog.
@Kartelmaster2000 | 02-12-22 | 18:51:
Jij zegt verschillende dingen. Eerst zeg je dat mensen in het verzet meelopers waren. Dan dat er de eerste drie jaar weinig interesse was voor het verzet. Dan dat er wel helden waren, maar ook mensen die huizen plunderen. En na de oorlog zat iedereen in het verzet. Dat kan allemaal heel goed zo zijn, maar dat doet toch niets af aan mensen die dus wel echt in het verzet zaten? Je kunt moeilijk een 'meeloper' zijn als je moet onderduiken en bij het verzet helpt. Wat zie jij dan als een meeloper?
@letopuwzaak | 02-12-22 | 19:33: ik zie als meeloper alle mensen die na de oorlog stiekem een radio hadden en dan zich maar als strijder profileren. Gebeurde vaker dan je denkt... verder klopte alles wat ik zei. We eren onze helden maar uiteindelijk was dit groepje veel kleiner dan gedacht.. de laffe Nederlander is bevrijd door de Canadees en Uncle Sam
@Kartelmaster2000 | 02-12-22 | 19:46:
Die zaten dan dus niet werkelijk in het verzet. Dat het groepje kleiner is en mensen achteraf opschepten dat weet ik ook. En dat er veel 'lafheid' was. Ik en mijn kind zijn zelf mensen die op de trein naar de gaskamer hadden gezeten, en ik realiseer me zeker dat mijn leven bij veel Nederlanders helemaal niet veilig was. Maar ik wil wel eer geven aan de helden die écht in het verzet zaten, in elke provincie was dat uiteindelijk toch wel een flinke beweging. Waar veel over geschreven en gedocumenteerd is. Er zijn heldendaden verricht, onderduikers opgevangen, bonnen nagemaakt, etc etc. En ik vond het wat kort door de bocht om op mijn tegel te reageren met 'het zijn meelopers'. Er is gewoon een onderscheid tussen mensen die echt wat hebben betekend -vaak gedocumenteerd- en wie niet. Die wel mogen van mij helden genoemd worden, zonder bijvoegingen.
@letopuwzaak | 02-12-22 | 20:10: respect daarvoor inderdaad. Dank voor de toevoeging
@Kartelmaster2000 | 02-12-22 | 20:20:
We zijn het redelijk eens. Ik wil voorkomen (nav het bericht dat we nazi's gaan nuanceren en verzetshelden geen helden meer noemen) dat de toon voor de jongere generatie aan waarde inboet. Een soort inflatie voor de echte verzetsheld. Zoals jouw overgrootvader.
Kanye is een goede vriend van Donald Trump. Hij zou dus zomaar een functie kunnen krijgen in de volgende Amerikaanse regering, ervan uitgaand dat Trump de verkiezingen wint. Minister van Cultuur. Of ambassadeur in Jeruzalem?
Je hebt hun laatste ontmoeting niet meegekregen.
*Gaap*
Former President Trump on Saturday said Ye, the rapper formerly known as Kanye West, is a “seriously troubled man” whom he was trying to help, but also blamed the controversial musician for a dinner in which Trump says Ye brought along a known white supremacist.
thehill.com/homenews/3751785-trump-bl...
@goedverstaander | 02-12-22 | 16:44: Dat deed Trump pas nadat hij veel kritiek had gekregen.
@Après toi | 02-12-22 | 17:06: Hè bah, stomme Trump.
@Après toi | 02-12-22 | 17:06: omdat hij niet wist wie er allemaal mee waren met West. Dat is een van de problemen met Trump. Dat hij weigert alles wat strakker en professioneler te regelen. Los van een redelijk goed uitpakkend beleid was het een zooitje tijdens zijn presidentschap. En nu dus ook weer geen controle over wie er allemaal aanschuift. Na de initiële knappe winst van het wittehuis weinig progressie. Zo wordt het nooit wat. Beetje aanrommelen met een herhaling van politieke zetten.
@Duwbak_Linda | 02-12-22 | 17:08: Als Trump een Nederlandse politicus was, dan had jij zijn rally's bezocht.
@P-unit | 02-12-22 | 17:13: Dat klopt: zie ook de geheime documenten in Mar a Lago. Dat soort blunders kun je gewoon voorkomen, als je een strakke organisatie hebt.
@Après toi | 02-12-22 | 17:16: Je reacties zijn altijd als een koude douche.
@Duwbak_Linda | 02-12-22 | 17:26: Wen er maar aan, straks is het gas op en moet jij iedere ochtend een duik nemen in het Paterswoldsemeer.
Trump heeft zichzelf buitenspel gezet
Waardoor nu de normaliter zwijgende trump fans hem niet meer willen
Dan zat ik met zo'n TopNotch manager in een studio met een artiest die duidelijk een mentale stoornis heeft, en omringt is door psychopathische criminelen. Maar wat zijn de prioriteiten? Niet de geestelijke en maatschappelijke gezondheid. Nee, doe maar wat er zwart of wit afgesproken is en niet zulke vragen stellen. We hielpen ze zogenaamd al genoeg door door ze beroemd te maken met hun 'rauwe creativiteit.' De entertainment industrie maken sommige artiesten tot monsters die na hun carrière in een valse realiteit blijven hangen. Maar ze zijn al terugverdiend. Dus, we hebben gedaan wat we konden. En door.
Is meneer Kayne een witte (blanke) man verkleed als Zwarte Piet? Ken hem verder niet.
Hij had de vrouw met de breedse reet op aarde. Vooral bekend van een sexvideo.
Verder is hij bekend van het literair epistel " niggas in paris"
Breaking:
Alex Jones Files for Bankruptcy nyti.ms/3B4fF9U
Hoe onverwacht.
Anderhalf miljard is immers zakgeld voor Jones.
@goedverstaander | 02-12-22 | 16:49:
Ja, ik zou in Amerika niet graag voor de rechter staan: ze ruïneren met plezier je leven. Hier in Europa zijn ze menselijker.
Pleittten.
https://youtu.be/8MZVHBx6SKo
Ja, en toen was t ook oorlog maar je mocht wel gewoon meteen douchen na je gratis treinreis ja!11!!!
Hier zijn tegenwoordig pillen voor te krijgen.
Wel goed kauwen en doorslikken.
Kanye is geestesziek, een knotsgekke Holocaust ontkenner en verdient geen podium, maar vraag me toch af of we zo hypersensitief moeten zijn over een symbool en diens variaties, die millenia oud zijn. Afgebeeld exemplaar wordt overigens door een Franse UFO sekte gebruikt. Houdt het westen niet tegen om Ukraine te ondersteunen noch de Finnen (zie hun luchtmacht tot 2020), die hun eigen draai eraan gaven. En we hebben ook niet alle Charlie Chaplin films vernietigd omdat zijn snor associaties oproept. 't Zal wel aan de context liggen. Moeilijk moeilijk.
Hitler was toch ook een fijne vent ! En zo lekker sympathiek ook !
Met Stalin kon je ontzettend lachen.
Kanye heeft denk ik dat stukje gemist van hoe AH over de gekleurde medemens dacht. De liefde was niet wederzijds.
@Uw Verzekeringsadvis | 02-12-22 | 16:31: in het Duitse leger vochten wel degelijk mensen van kleur mee overigens. Zij waren dus welkom.
@Uw Verzekeringsadvis | 02-12-22 | 16:31:
ach Jesse owens werd ooit de hand geweigerd door een wereldleider omdat hij een man van kleur was, en dat was niet hitler.
verder lgeerde hij in hotels samen met de ander Europese atleten. In zijn thuisland was dat onmogelijk.. Hoewel de nazies geen negerbloed in hun arische wilde zonden ze niet de gaskamers in.
@IdeasAreBulletproof | 02-12-22 | 16:40: Sunnyboy had het ook bijna overleefd.
@miko | 02-12-22 | 17:03: Het was niet meer aanwezig toen Jesse Owens won. www.britannica.com/story/was-jesse-ow...
Er blijft bij mij 1 vraag hangen, zou meneer West het alfabet kunnen opzeggen?
Kanye West heeft aangekondigd een gooi naar het presidentschap te willen doen. De hemel beware ons. Net als zijn idool, de Fuhrer beschouwt hij zichzelf als een door de Voorzienigheid gezonden "genie". In geval van deze anti-semitische dwaas met grootheidswaanzin is de term "narcist" terecht. Met zijn atonale kak muziek.
Z'n campagne is al gestart. Maar die zorgt er ook voor dat de andere kandidaten niets te vrezen hebben.
Misschien kan Arnold Karskens dit integraal uitzenden volgende week.
Hij zou niets liever willen.
Hierbij vergeleken is omroep ON de Fabeltjeskrant.
De Essenwafwaf wordt nog eens heel erg groot in Nederland...
Een onwetende amerikaanse blaasbalg. Wat een domme lul.
Besef dat deze 2 zelfverklaarde joden-haters en neo-nazi's afgelopen week bij Donald Trump dineerde en vrij van gedachten wisselden.
Hoe zat het ook al weer, als er 2 nazi's en 1 autoritaire debiel aan een tafel zaten? Dan zaten er hoeveel nazi's aan een tafel?
Dat soort brommerjassen hadden de boerenzonen bij mij op school ook altijd aan. Kwamen dan knetterend het schoolplein op gescheurd, zo het fietsenhok. Daarna een nog een shaggie pielen en dan naar de les elektrotechniek. Niet zelden droegen ze klompen. Mooie tijden.
Wooden Yeezy’s zijn wel een goed idee!
Zoals Deelder ook ooit zei, dacht ik: die nazi's hadden wel stijl.
Ik moet nog steeds de films van Lena Riefenstahl zien.
Deelder zat altijd strak smaakvol in het Italiaanse pak, de SS werd gekleed door Boss. Die wist toen al fraai getailleerde maatpakken voor heren te fabriceren inderdaad. Deelder had dus gelijk.
@IdeasAreBulletproof | 02-12-22 | 16:43: Deelder. Hij wordt gemist.
@Après toi | 02-12-22 | 16:40: kom je op mijn filmavond? We eten historisch verantwoorde snacks.
@Komjehiervaker | 02-12-22 | 17:06: Zolang het niet haram is, eet ik alles.
@Komjehiervaker | 02-12-22 | 17:05: Had vaak goeie vim bij zich.
Ook een manier om je intense Jodenhaat te verbergen.
West is volledig van ‘t padje.
En die Fuentes helpt ‘m een handje om onwaarheden te verkondigen.
Genoeg mensen die erin trappen.
Zo zie je maar weer, als er maar genoeg shit in de wereld is, kunnen ze altijd maar weer naar de Joden wijzen.
Een boel FvD klanten hebben er een handje van.
Bizar domme meelopers, die te dom zijn om zelf te denken.
Een vaak gehoorde naam blijft Rothschild.
Alsof één familie verantwoordelijk is voor de shit in de wereld.
Ja de Rothschilds kregen na WW1, een vergoeding..en die werd verhaalt op Turkey.
En die bestond oa. uit de Pan-Mediteraane spoorweg , van Palestina , naar Alexandria Egypte.
Alsof de Rotschilds in 1918 al wisten van de Oprichting van de staat Israël !
Blijft interessant, dit soort Geschiedenis, waar je weinig over leest..
@Torquemada | 02-12-22 | 16:31: Daar zijn gespecialiseerde websites voor.
@Torquemada | 02-12-22 | 16:31: dat is niet heel gek. De israeliers kwamen daar al een jaartje of 2000 vandaan. Toen het ottomaanse rijk verdween en Palestina een Engels mandatgebied werd begon er onmiddelijk een voorspelbare lobby. Ook was er al veel legale en illegale migratie van Joodse idealisten die allerlei kibboetsen begonnen.
@Torquemada | 02-12-22 | 16:31:
MMM,
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nathan_Birnbaum
Ach ja, extreem-links eindigt altijd met de goelag, extreem-rechts met pogroms.
In Nederland moeten we het doen met Almere.
Zeer vermoeiende Amerikaanse meuk.. Ik kan er geen entertainment in zien, alleen leegheid.
Veel Amerikanen hebben een zeer versimpeld beeld van WO2 en weten er bitter weinig vanaf. Vooral van de Europese geschiedenis. Pearl Harbor, en het strijdtoneel in de "Pacific theatre" daar weten ze doorgaans iets meer over.
@Asteroid-B612 | 02-12-22 | 16:40:
Vele denken dat D.day de grootste veldslag was in de tweede wereld oorlog en zelfs uit de moderne geschiedenis van de twintigste eeuw. Terwijl het eigenlijk ondanks belangrijk een vrij klein slag veld was.
@miko | 02-12-22 | 16:55: Ze zijn er ook vast van overtuigd dat Amerika nagenoeg op eigen houtje de oorlog heeft gewonnen. Het bijna eindeloze produktiepotentieel van de VS is waarschijnlijk wel van doorslaggevend belang geweest, dat is op zich wel waar, maar als de Duitsers niet VERREWEG het grootste deel van hun militaire macht aan het Oostfront hadden ingezet was D-Day uitgelopen op een totale katastrofe voor de Geallieerden. Daarover bestaat geen twijfel.
@Asteroid-B612 | 02-12-22 | 17:20: En als Rommel niet naar de verjaardag van zijn vrouw was gegaan en Hitler wat vroeger was opgestaan, de Yanken hebben idd mazzel gehad.
Dat voorspelde Gohring al in 1946 vlak voor hij zelfmoord pleegde en de Yanks te slim af was. Geen geintje is te checken.
@Uw Verzekeringsadvis | 02-12-22 | 18:52: Dus dat. Niets ten nadele van de Amerikanen die natuurlijk ook grote offers hebben gebracht, (geschat op 300,000 doden tijdens het mondiale conflict) maar dat staat natuurlijk in geen enkele verhouding met de onvoorstelbare verliezen die Sovjets hebben geleden, numeriek uitgedrukt. Er zijn aan het Oostfront aardig wat veldslagen geweest die uiteindelijk weliswaar werden gewonnen door de Russen, maar telkens met 3 tot 5 x hogere verliezen dan aan Duitse zijde. Soms honderdduizenden. Amerikaanse verliezen bij de bestorming van Omaha beach : 2000.
Reeds opgenomen, toch...
Serieus dit? Of pakken we de jodenhaat in NL ook aan?
Musk was zo'n voorstander van free speech, maar Kane hoeft slechts 1 keer uit de bocht te vliegen en hij wordt gecanceld. Oftewel, Musk maakt zijn woorden niet waar.
Het is ook nooit goed.
Hakenkruizen hebben niets met free speech te maken. Die zijn altijd not done.
Hij trekt een duidelijke grens.
@Deksmaat | 02-12-22 | 16:18: Waarom? Lijkt mij vrij arbitrair.
Elon heeft onduidelijkheid weggenomen omtrent de rede waarom het account is opgeschort;
Being suspended for incitement to violence.
In welk universum is Jodenhaat free speech?
@Komjehiervaker | 02-12-22 | 16:21:
Verbaast mij niks.
@Deksmaat | 02-12-22 | 16:18: Wel eens in India geweest?
@Komjehiervaker | 02-12-22 | 16:21: Precies, Musk maakt er een potje van. ik ga vandaag nog een account aanmaken op Parler.
@Deksmaat Hakenkruizen worden wereldwijd al duizenden jaren gebruikt, maar dat weet u vast wel.
@Zeebonkus | 02-12-22 | 16:34:
Niet icm de Davidster, om Israël als nazi-staat weg te zetten.
@Deksmaat | 02-12-22 | 16:18:
Onzin in amerika is het niet verboden. hate speech valt daar ook onder freespeech. Daarom zitten veel van die europese nazesites onder amerikaanse vleugels.
@miko | 02-12-22 | 16:52: Precies, dit.
Buiten de lijntjes kleuren, OK, maar tijd aan dit soort leipen besteden................
Kanyew?
L
Die hele oorlog ligt buiten zijn referentiekader en het is blijkbaar niet iemand die zelf actief op zoek gaat naar informatie. Tijd voor meer voorlichting.
Als dit soort types zelf opzoek gaan naar informatie worden ze daar over het algemeen niet echt wijzer van.
@Capt. Iglo | 02-12-22 | 16:16:
daar heb je een punt. Voorlichting dus.
Waar kijk ik in godsnaam naar, en waarom.
Ye PermaTwitterBan
De Volkswagen Kever, Die Autobahnen en een te lang vernederd volk weer (een tijdje) eigenwaarde geven. En nog wat uitvindingen versnellen, dat was het wel zo'n beetje. Verder heeft Ye, of kan ye nog Kanye zeggen, het allemaal niet zo goed begrepen. Dan kan ye misschien maar beter over da hood en da biatches blijven reppen en verder je muil houden.
Kinderbijslag en vakanties voor het volk waren ook aardig, verder ben ik benieuwd of Kanye door heeft dat hij direct op de intercity naar Auschwitz zou zitten puur omdat ie zwart is.
Over nazis en volkswagens gesproken...
www.msn.com/en-us/news/politics/alyss...
@Asteroid-B612 | 02-12-22 | 16:35:
Volgens mij is Hitler al een tijdje geen ceo meer
@miko | 02-12-22 | 16:50: Nooit geweest ook, Hij heeft wel redevoeringen gehouden in de VW fabriek, en naar verluidt zich persoonlijk bezig gehouden met een aantal ontwerpen. Maar het ging erom dat die deugTruus van haar Tesla afwilde wegens "Musk, white supramcy, nazi" hysterie, en een Volkswagen kocht, zonder te weten dat dat merk een dubieus verleden heeft. En dat is grappig (dat zij dat niet wist).
GeenStijl, gedraag je eens een beetje. Hier is een man aan het woord, die een man waardeert die mensen als beesten heeft naar gaskamers heeft laten vervoeren, en meer van zulks, en jullie vinden dat mooie televisie? Dit is echt te belachelijk voor woorden!
Ga maar weg. Doei.
Nee je moet er om janken, nou goed?
Al kon hij die 1.5 miljard betalen, wie krijgt die dollars dan.
Helpen ze mekaar? Hoe gekker, hoe meer kijkers, hoe sneller Jones zijn megaboete kan betalen?
En een tip voor Ye: houd dat masker maar op. Beter zo.
Waarom deze geestelijk-kreupele aandacht geven?
Omdat hij een week geleden nog bij de Republikeinse president-kandidaat van 2024 aan tafel zat te dineren in de privé sfeer .
@Linkse Zakkenvuller | 02-12-22 | 16:22: Democraten eten elke dag met andere gekken.
Jongons!! Doe een slief tegen elkaar <3
Everybody meets at Jewhate square
Don't mention the war.
makeagif.com/i/PgwDtV
REAGEER OOK