Met dit tempo is Rusland in een paar maanden door zijn nieuwe rekruten heen
Inmiddels al meer dan 250+ dagen bezig met deze ellende
Poetin verzamelde zo'n 300.000 stuks kanonnenvoer tijdens zijn recente mobilisatie en als we de schattingen van het aantal slachtoffers op het slagveld mogen geloven zijn deze grotendeels ongetrainde, onderbetaalde, ongemotiveerde en belabberd uitgeruste strijders inmiddels bij het front aangekomen. We zijn gewend dat Oekraïne dagelijks zo'n drie- of vierhonderd Russische doden meldt, maar de afgelopen periode steeg dat naar zo'n zes- tot achthonderden per dag en maandag tikten we bijna de duizend aan. Weinig betrouwbare cijfers uiteraard, maar als we de frontvideo's bekijken zien we dezelfde trend. Waar vroeger soms enkele lichamen van Russische soldaten langs de straten lagen, zien we nu beelden van soms wel tientallen dode Poetin-volgers. Niet verwonderlijk als we zien welke krakkemikkige of simpelweg antieke wapens de Russen meekrijgen en ze hun eigen manschappen pletten. Mochten er daadwerkelijk honderden kamaradski's per dag sneuvelen en we hanteren de niet ongebruikelijke stelregel dat voor iedere dode er ook vier soldaten gewond uitvallen, kan Poetin binnen drie tot vier maanden al compleet door zijn nieuwe rekruten heen zijn. Geen wonder dat ze inmiddels buiten de grenzen zoeken naar enigszins capabele vechters voor hun moeizame strijd. We kunnen in ieder geval met zekerheid stellen dat de komende maanden extreem bloederig worden.
Social
Social
Reaguursels
InloggenMet het vooruitzicht op straks temperaturen van -20/-30 zullen de huurlingen vast wel in de rij staan voor ome Boris.
Dus westerse manschappen mogen niet meevechten van Poetin, maar hij haalt over de hele wereld hele commando's op. Geeft ook wel aan hoe hopeloos het onderhand is voor Rusland of lijkt het maar zo? Ach, Rusland kan ook als provincie dienen van China?
Hij mag ook vanuit het buitenland bommen gooien. Maar hij wordt heel boos als er een bommetje terug komt. Dan heet het opeens een terroristische aanslag. En dat dient weer gewroken te worden met nog meer bommen. De logica van een narcistische nare rancuneuze trol met een klein lulletje. Eentje die geen enkele morele grens kent, die zonder probleem honderd duizend van zijn eigen landgenoten door de gehaktmolen haalt.
@Beste_Landgenoten | 02-11-22 | 21:14:
Ja, slecht bewapende niet getrainde jongemannen ook, veelal die niet willen. Te erg voor woorden dit.
Geen idee of die al gepost is.
www.youtube.com/watch?v=aDKcw9R2Was
Russen worden op ongekende schaal gedood.
Wat betreft deze oorlog dan.
Deze mannen hebben maar 1 taak vecht 2 dagen en sterf.
Daarom ook geen gear helemaal niks.
www.youtube.com/watch?v=NjbPFo4V4gU
Er wordt zoveel gerotzooid met die video's. Ze plakken van alles aan elkaar. De ene dag was het een russisch panservoertuig dat de lucht in gaat, de volgende dag is het volgens dezelfde video een Oekrainsche.
@Der Schnitzeljäger | 02-11-22 | 19:37:
Klopt het is ook lastig to controleren wanneer deze video’s zijn gemaakt
@Der Schnitzeljäger | 02-11-22 | 19:37: Extreem frustrerend en los van deze, mijn eigen, frustratie die zeer waarschijnlijk zoals vaak op mijn eigen incompetentie stoelt, ook meer algemeen zeer zorgwekkend als het systematisch onnavolgbaar wordt voor wb wat een daadwerkelijk 'pure' audio/video-opname is en wat niet. Ik hou mijn hart vast! (en vind dat laatste, zo met een aantal drankjes op, één vd mooiste edoch ook meest fatalistische spreekwoorden in Nederland die ik ken).
We zijn trouwens nog wel (gelukkig) superver verwijderd van het aantal doden bij WOII. Ben net een boek over Ardennenoffensief begonnen te lezen en alleen al in 1 bos 35000 dode geallieerden. Als ik dat lees dan denk ik hoe erg deze oorlog nog kan worden als het zich verder ontwikkelt.
Kijk ook eens naar de Raid on Hamburg. Daar namen (uit het hoofd) 3400 geallieerde vliegtuigen aan deel met als gevolg 37000 doden. Hele andere schaal dan nu. In WW1 maakten ze het nog bonter.
Verdun: slachtoffers driekwart miljoen, van wie wellicht 300.000 doden.
@Der Schnitzeljäger | 02-11-22 | 20:20:
In een periode van 7 maanden
Knap. In het Ardennen offensief sneuvelden "slechts" 11000 geallieerden.
Check de slag bij Kursk, de slag om Stalingrad, de bezetting van Leningrad. Voor Russen zijn deze aantallen nog helemaal niks. Pas als het de miljoen passeert begint het een beetje mee te tellen.
@Roeieber | 02-11-22 | 21:33: ja, dit was daarvoor. Het Hurtgenwald.
Als alle jongens op de wereld zoals mij dachten, dan zaten al die jongens nu onder het genot van een dampende mok koffie en een kingsize sigaret met elkaar te ouwehoeren over hoe dom oorlog is, en te overleggen met wiens voertuigen ze dan naar Spanje zouden rijden om daar een paar maanden even lekker in het zonnetje te luieren voor de wereldvrede. Een betere wereld begint bij jezelf jongens. (En check die Spaanse dames dan!)
Een vakantie in Spanje is op zich al afzien; maar als daar dan ook nog eens 300.000 ( ok, stand van vandaag 297.000) mobiks en hun Oekraïnse counterparts bijkomen.....
Jeffrey D. Sachs is a University Professor and Director of the Center for Sustainable Development at Columbia University.
In 1980 studeerde hij summa cum laude af aan de Harvard-universiteit in Cambridge (Massachusetts, USA), waar hij op zijn 29ste tevens de jongste hoogleraar ooit werd.
Sachs: "The U.S. and Ukraine should accept three absolutely reasonable terms to end the war: Ukraine’s military neutrality; Russia’s de facto hold on Crimea, home to its Black Sea naval fleet since 1783; and a negotiated autonomy for the ethnic-Russian regions, as was called for in the Minsk Agreements but which Ukraine failed to implement."
Heeft Jeffrey Sachs gelijk met z'n oproep?
Het zal een hoop mensenlevens schelen, en de Krim, tja die is door de sowjets aan de Oekraiene geven.
Ik denk dat hij gelijk heeft, maar de Oekraieners ruiken nu een kans om terug tegrijpen wat ze eerder zijn kwijtgeraakt, dit met forse steun van het westen.
Nee want Jeffrey woont ergens in de surburbs van de VS heeft geen idee waar Oekraine Polen Nederland of zelfs Spanje en Italie liggen. Praat gezellig mee met Poetin die een paar eeuwen terug leeft.
Wellicht kunnen we Suriname en de eilanden nog teruggeven aan de Britten geven zij ons Nieuw Amsterdam en zo weer retour. De ruil was niet naar wens .
Zoiets?
Is dat diezelfde meneer Sachs die heel veel bewondering heeft voor China en haar regime? Hij loopt nog altijd aan de Chinese leiband: "Jeffrey Sachs said he’s ‘pretty convinced’ the virus came out of ‘US lab biotechnology.’"
Vertrouw maar niet teveel op deze meneer.
Minsk was een door de Russen afgedwongen compromis om de vrede tijdelijk te kunnen bewaren. Een gotspe om te beweren dat dit door Oekraïne niet werd nageleefd. Onzinnige boekenwurm uit de VS.
"Military neutrality" voor Oekraïne is net zoiets als het slot uit je voordeur weghalen, terwijl Jeffrey Dahmer je buurman is. En dan de Krim: toen Oekraïne in 2014 'de facto' accepteerde dat de Krim onder Russische controle kwam, werd diezelfde Krim bij de volgende inval (februari dit jaar) gebruikt als handige springplank voor een nieuwe invasie. Oftewel, nog een ontzettend dom idee van Sachs.
@Monkey: de lab-hypothese is inmiddels wel een reële optie, zie ook uitspraken Prof Ioannidis, met ruim 500k citaties op gebied epidemiologie enz. Hier niet serieus naar kijken brengt u op niveautje Koopmans; ik bedoel maar....
Een US lab. Niet een Chinees lab. Dus wappie eerste klas.
Je hele eerste alinea is een drogreden met een beroep op autoriteit, waar deze autoriteit niet echt relevant is in de mening die hij er daarna op nahoudt.
Ja.
"Hij stierf voor Poetin en vaderland in de strijd tegen het satanisme." Zeg nou zelf, welke ouder zou er niet trots zijn als hij zo'n brief over zijn zoon ontving?
De Belgen waren toch de rode Duivels?
@Hadena | 02-11-22 | 19:03: In de Ardennen meer de dode Duivels
Ze krijgen echter helemaal geen brief of lijk. Officieel zijn veel regimenten niet in Oekraïne en zijn er onderhand alleen heel veel vermisten
Het is toch verschrikkelijk dat de wereld een genocidalr groep mensen niet kan tegenhouden. De overgrote meerderheid van de landen op de wereld doet niet eens een laffe poging.
Welkom in de wereld zoals die al vanaf het begin van de mensheid is.
Hier helpt het westen tenminste nog een beetje. Bij de vrouwen van Iran kijken we de andere kant op, net als bij Erdogans genocide op de Koerden. Als we nog wat verder terugkijken: de Rwandezen hebben we ook rustig elkaar laten uitmoorden.
@MAD1950 | 02-11-22 | 19:34: Wegkijken, want we willen de booslims niet mos maken...
De westerse media verzwijgt wie de Nordstream-1 heeft opgeblazen? Verrek, is dat al bekend dan? Vertel!
@helodia: vertel...
Was het toch je broer? Ik verwachte al zoiets.
Lig aub een tipje van de sluier op (incl. bronnen...)?
De Russen gaan ook verliezen. Ze hebben weer een fantastisch plan om het oosten van Oekraïne af te gaan snijden. Ze worden al verwacht, dus dat wordt weer een massaslachting van mobiks.
@Alexander des Burgus | 02-11-22 | 18:59: Winnen? Verliezen? Wat betekent dat nog als duizenden en duizenden jonge mannen - of ze nou Rus of Oekraïniër zijn - zinloos sterven?
De gehaktmolen is van alle tijden, net als het leed van nabestaanden
Desalniettemin is het niet verkeerd dat de Kozak een nogal dwars manneken is, Slava Ukraïni, Slava Kokhol..
*proost* ik gun u allen een geweldig leven *proost*
Denk toch : Hoe is dit NIET onze oorlog? Poetin maakt dit een oorlog om de westerse positie, de hegemonie. Poetin wil Rusland een voorbeeld maken, een geduchte factor om rekening mee te houden, niet door het goede wat ze brengen, maar door intimidatie en respect af te dwingen voor haar militaire macht. De aloude Russische manier om vrienden te maken zeg maar.
Feitelijk koloniaal gedrag jegens oude USSR republieken.
En wij zijn dus de kwade genius in dit verhaal. Poetin moet daarin gestopt worden, de meest efficiënte manier is dat wij met onze wapens en Oekraïense soldaten vechten tegen zijn leger, dat hoe dan ook verzwakt moet worden omdat succes Poetin op het spoor zet van meer landen annexeren en meer intimidatie. Dat we die wapens leveren is de meest effectieve manier ze te gelde te maken, hier laten rotten op een oefenterrein tot ze zijn afgeschreven, dat is niet waarvoor die wapens gemaakt zijn: Russen doden. En dat kan het beste daar. Zoveel mogelijk en zo snel mogelijk, totdat dat hele ellendige Rusland zo verzwakt is dat het nooit meer in staat is tot dit soort avonturisme.
Het is jammer, maar hoe sneller die Russische jongens door de meatgrinder gaan, hoe eerder dit avontuur is afgelopen. Dus nu veel meer wapens sturen, zodat deze ellendige toestand afloopt in de situatie dat Rusland zonen te kort komt om te sturen. Ze mogen allemaal de vruchtbare grond in de Donbass nog vruchtbaarder maken met hun bijdrage, en hoe minder Russische mannen over blijven, hoe minder kans de Russen hebben ons in de toekomst het leven zuur te maken. Dus hoppakee doorgaan met die mobilisatie, en laat Mr Himars maar los met clustermunitie graag. Arme jongens, dat is waar, maar liever daar dood dan hier ellende veroorzaken.
Klopt, maar Putin overschat zichzelf en zijn land nogal. En het gaat slecht voor hem aflopen.
@Après toi | 02-11-22 | 18:10:
Het gaat niet heel slecht voor Rusland. Er vallen veel doden maar dat maakt Poetin niet uit. Mannen genoeg en zo lang het geen Moskovieten zijn worden ze niet betreurd.
De winter geeft ze de kans een miljoen man naar Oekraïne te sturen, die al of niet getraind toch een factor zijn. Die massa gaat tellen op het slagveld. Verder wordt Oekraïne kapotgemaakt, electriciteit, water, infrastructuur, niet gemakkelijk te repareren.
En dan nog: Oorlogsmoeheid bij het westen. Reps aan de macht, minder wapens, minder munitie. Poetin heeft goede kansen deze oorlog nog een nare smerige cynische draai te geven door nog honderdduizenden doden te spenderen aan zijn zo gewenste overwinning.
@Après toi | 02-11-22 | 18:10: eerst zien dan geloven. Want daar zullen "wij" wel iets ontzettend heel veel beter ons best moeten doen.
@Après toi | 02-11-22 | 18:10: Ook als putin morgen al zijn troepen terug trekt is rusland naar zijn moer. De russen gaan harde tijden tegemoet van armoed en werkeloosheid.
Ik merk dat je enerzijds hoopt, dat er zoveel mogelijk Russen gedood worden, en dat het Westen doorgaat met wapens aan Oekraïne geven. Maar anderzijds zeg je in een paar reacties dat het "niet slecht gaat voor Rusland", en dat ze het nog kunnen gaan winnen, als ze er maar genoeg kanonnenvlees tegenaan gooien. En je verwacht dat als de Republikeinen in de VS winnen, het gedaan is met de Amerikaanse steun.
Ik kan me dat niet zo goed voorstellen, zouden ze zo stom zijn, daar in de VS? De VS kunnen het zich óók niet permiteren, om Poetin zijn gang te laten gaan, net zo min als Europa dat kan.
Als we Poetin laten winnen, is het eind er van zoek. Bovendien zou dat een aanmoediging zijn voor landen als China, Noord-Korea en Iran, om ook maar raak te gaan doen. Deze oorlog draait om meer dan alleen Oekraïne, om veel meer, volgens mij.
@jan huppeldepup | 02-11-22 | 18:21: Hoezo? Zoekt u eens wat cijfertjes op. Het BNP van Rusland is gestegen!
@BL; Die Russische dienstplichtigen worden ook maar gestuurd. Dienstweigering levert een maximumstraf op van tien jaar strafkamp in Siberië.
Ik begrijp niet dat u zo cynisch doet over mensenlevens. De gemiddelde Rus heeft echt niet voor dit conflict gekozen. Rusland is een totalitaire staat en de verantwoordelijken zit in het Kremlin te Moskou.
@Beste_Landgenoten | 02-11-22 | 18:19: Het hele gelul met het rode, witte en groene leger all over again... zo droevig.
Hulde.
@KeesBruin | 02-11-22 | 18:30: We zitten nu al praktisch in een proxy-oorlog met de IR Iraniërs. En die hebben zoveel vertrouwen in zichzelf dat zij zo twee fronten (Russische en het front met Saoedi-Arabië) van wapens denken te gaan voorzien én ook even de revolutie in eigen land denken neer te kunnen slaan.
@Alexander des Burgus | 02-11-22 | 19:09:
Salman was alweer een beetje aardiger. Binnenkort zal de beste man nog een beetje aardiger moeten zijn de VS houdt Koeweit de VAE de Saoedi''s enz.. uit de wind aldaar.
Trekken die zich terug zijn die zandbakken a la minuut geruimd.
Sowieso Canada ontgint nu nieuwe olie- en gasvelden Argentinie ziet er nu ook weer brood in.
Wellicht kan Venezuela weer een duit in het zakje doen ( die Russen zijn zogenaamd vrienden handig als tegenpool) Zij hebben de grootste voorraad in de wereld,
Het zou eens kunnen verkeren.
De gemiddelde Rus zal deze hele oorlog en Poetins regime van 23 jaar aan zijn reet roesten, dat is nu exact het probleem. Zonder deze meegaande geesteszieke meute was deze oorlog nooit begonnen. Wat mij betreft is Rusland moreel allang failliet. Decennia hersenspoeling, de nazi's hadden er maar twaalf jaar onder geleden. Er zit maar één ding op, Rusland moet grondig kapot.
@Beste_Landgenoten | 02-11-22 | 19:39: ga helpen dan ..
Graag. Maar ze willen me niet hebben daar. Dus ik betaal af en toe mee aan een drone. Hoe minder Russische kerels overblijven, hoe veiliger de wereld voor ons wordt. Men schijnt die realiteit hier nog niet onder ogen te zien.
Hoge Russische militairen hebben -zonder Putin- overleg gevoerd over het inzetten van kernwapens in Oekraïne. Aldus de Volkskrant, die zich baseert op bronnen bij The New York Times.
Op GS wordt bijna dagelijks overleg zonder Putin gevoerd over het inzetten van kernwapens. Weten ze dat in Rusland al?
@BobDobalina | 02-11-22 | 18:14: Laat de Amerikanen het maar niet horen...
@BobDobalina | 02-11-22 | 18:14: Dat is logisch, want Poetin zit niet op geen stijl, en heeft nog nooit een financiële bijdrage aan deze site geleverd, dus hij moet zich niet met onze discussies bemoeien.
@KeesBruin | 02-11-22 | 18:31: Verrek ik dacht B-L putin was?
Het blijft blijkbaar een favoriet onderwerp in Russische militaire kringen. De vraag is denk ik toch ook wat ze er militair mee opschieten. Een doorbraak in de linies? Een demonstratie van Russische bereidheid te escaleren waar het Westen niet wil gaan? Probleempje is dat hoewel rationeel niet nuttig voor Rusland, ze daar inmiddels zo gek zijn en losgezongen van de realiteit, dat alles mogelijk is. Ook het meest nadelige voor Rusland zelf.
Rusland viel Oekraïne binnen, of ben je dat vergeten.
Zie net in een video hoe een Oekraïense BMP bij Orlyanske op een mijn rijdt met geschat 12 doden en gewonden. Dus die hebben ook grote verliezen.
twitter.com/i/status/1587470100055166...
Alleen wordt dit door de doorsnee media uiteraard niet genoemd. Geen kwaad woord over Oekraïne.
@Kopieerapparaat | 02-11-22 | 18:04: Je leest geen kranten, anders had je deze wappie-opmerking niet gemaakt.
@Après toi | 02-11-22 | 18:09: hé wappie
Ik kan aan die wazige video niet zien of het russen of oeks zijn.
Ik kom een uit die cultuur en het gaat helemaal niet zo goed met Ukraine als men hier denkt.
Rusland gooit er gewoon alles tegenaan wat ze maar kunnen en vooral mensen die ze gemakkelijk kunnen missen. Lijken en zelfs gewonden halen ze niet meer op want geen lijk dan krijgen de nabestaanden ook geen geld. Het kan ze niets schelen. Nu halen ze weer iets van 170 duizend dienstplichtigen op die niet in Ukraine gaan vechten. Maar iedereen weet toch beter dan dat inmiddels.
Het zijn mensonterende criminelen daar in het Kremlin. De munitie van Ukraine beginnen op te raken en zo ook de voorraden die de NATO kan missen. Ik heb wel meegelezen hier de laatste maanden maar men is veel te optimistisch voor Ukraine.
Rusland doet nu precies wat verwacht was als de invasie niet ging zoals moest gaan. Ze maken van Ukraine een onleefbaar land en gooien hun zogenaamde, ja hoe zeg je dat eigenlijk, soort van "deplorables" als kanonnenvoer met maar 1 doel, hetzelfde doel als met die Iraanse drones en binnenkort kruisraketten uit Iran. Alles kapot maken. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks en geloof me. Ik kom uit die hoek.
Russen versla je niet. Die knecht je. Er zit niets tussen.
Ze presteren al eeuwen om met een minderwaardig leger te winnen omdat ze gewoon schijt hebben aan de wereld. Deze mentaliteit leeft onder de meeste Russen. Dus ook dit gaan ze niet verliezen. Tenzij "wij", ja ik zie Nederland als mijn land en in het verlengde Europa en de westerse wereld, zeggen dat ze niet verder mogen maar zelfs een stap terug moeten nemen.
Het spijt me voor de mensen hier met volle en goede hoop maar de enige leider van formaat die terrein wint is Erdogan van Turkije. Die laat de Russen zien dat hun 'black sea fleet' niets is in vergelijking met de Turkse marine en laten tevens zien dat ze niet bang zijn om tegen de Russen te vechten. In Libië, in Syrië deden ze het al. Het spijt mij. Turkije is de regionale supermacht die Rusland nu kort houdt. Vandaar ook dat het graan nu wel door mag. Die Turken gaan nog eens heel belangrijk worden.
Ik hoop dat dit een beetje helpt. Maar begrijp wel dat Rusland niet op gaat geven. Tenzij je de Russen voor je kan winnen. Dat kan enkel richting de grootheidswaanzinnigen of naar de reëel mens in Rusland. Daar tussen in zit niets meer dan mensen die alleen om zichzelf geven.
Ik geloof je direct.
Klinkt plausibel, wat is eerder op Russen of munitie? Als de munitie op is en er nog Russen over zijn, dan heeft Rusland gewonnen.
Ongetwijfeld gelijk en ja Rusland kan dit eindeloos volhouden. Maar de Russen kunnen alsnog verliezen ook al zijn ze niet verslagen (Russisch grondgebied is min of meer onaangetast). Hun gefaalde operaties sinds februari tonen aan dat ze Oekraïne niet over kunnen nemen. Hoeveel manschappen en bommen ze er ook tegenaan gooien, het wordt steevast niet op de juiste manier ingezet om vooruitgang op de landkaart te boeken. Ze bereiken wel andere dingen zoals vernietiging en enige afschrikking maar dat is geen strategische winst.
Over de Turken volledig oneens. Erdogan heeft al bewezen een minkukel te zijn gedurende de gehele Syrische burgeroorlog. Zijn macht is nog kleiner dan die van ons. Turkije wordt enkel belangrijk met ander leiderschap en een ander land.
Je komt uit die cultuur en weet te melden dat Turkye een grootmacht is?
En Fenerbahçe is je favoriete club?
Het is waar. Rusland gokt op de lange termijn en heeft aardige kansen.
Straks een Republikeinse meerderheid in de Senaat dan is het gedaan met de Himars en de zware wapens. En een miljoen man, zelfs ongetraind en met roestige wapens zijn een enorme factor om rekening mee te houden.
Oorlog voeren in Oekraïne is een hobby van D´66.
Dus: "Tenzij "wij", ja ik zie Nederland als mijn land en in het verlengde Europa en de westerse wereld, zeggen dat ze niet verder mogen maar zelfs een stap terug moeten nemen", zoals jij zegt, is precies de mindset die hier ontbreekt.
@Beste_Landgenoten | 02-11-22 | 18:14: Ook Bernard Hammelburg schreef dat de tijd werkt in het voordeel van Rusland.
@Beste_Landgenoten | 02-11-22 | 18:14: Die wapenstroom blijft gewoon doorgaan. Het Congres is met de Lens Lease Act buiten spel gezet en Biden en het Pentagon zijn voorlopig de enigen die bepalen wat die kant uit gaat.
Ik maak mij wel zorgen om wat de Russen nog kunnen gaan saboteren deze winter. Het is namelijk niet een kwestie van of, maar wanneer zij bepaalde internetkabels gaan doorzagen en pijpleidingen gaan opblazen.
Daarnaast is Iran een groot gevaar. Die ballistische raketten die zij in Belarus gaan neerzetten zullen gaan werken naar behoren en zij zullen ook naar de NAVO toe gericht zijn. Londen, Parijs, Rome en ons koude kikkerlandje kun je er allemaal mee bereiken.
Daarnaast gaat de oliestroom van het Arabische schiereiland gegarandeerd worden afgesneden. Kan praktisch niks tegen worden gedaan.
Gezien onze politici totaal blind zijn voor het gevaar dat Iran voor ons aan het worden is krijgen we zo paniekvoetbal binnen de NAVO en dan worden zaken echt gevaarlijk.
Paniekvoetbal? In Qatar
Psoglav | 02-11-22 | 17:56
Zal allemaal, maar de russische populatie is minder dan die van Frankrijk en Duitsland samen. Dus vroeg of laat houdt het een keer op. Zeker gezien er al een flinke deuk in de bevolkingspiramide zit juist in die gebieden waar de dienstplichtigen vandaan zouden moeten komen.
Dan heeft hij het best goed gezien. Denk ik dan.
@Alexander des Burgus | 02-11-22 | 19:32: Lijkt mij dat de USA wel een carrier groep in de Indische oceaan heeft klaar staan om Hormuz vrij te maken, kan idd een paar weken duren, maar dan ligt iran ook in puin.
Ik snap die Putin wel:
youtu.be/VEiHlqp5DtQ
Gelukkig is de mobilisatie in Rusland niet beëindigd maar opgeschort (net als de Nederlandse dienstplicht) dus is het een kleine moeite om die weer te heractiveren zodat Putler nog eens een paar honderdduizend leden van de etnische minderheden kan opofferen aan een verloren oorlog die nog steeds geen oorlog mag heten.
De mobelisatie gaat nog gewoon door, alleen niet meer zo openlijk. Ze wachten je op bij de computershop of bioscoop, en weg ben je.
Wat in het artikel hierboven niet genoemd wordt is, dat het nieuwe narratief in Rusland nu is, dat Oekraïne 'gede-sataniseerd' moet worden. Dat zegt o.a. Kadirov, de Tsjetsjeen.
En volgens Margarita Simonjan is het doel van deze oorlog " het geluk van de overwinning, en persoonlijke groei". Waarvan akte. Zie verder de site van de NOS vandaag, waarop deze totale tropenkolder uit Rusland besproken wordt.
Ze zijn stapelgek, daar in Rusland. Eerst hebben ze zo'n zeventig jaar het atheïsme als staatsgodsdienst gepropageerd, nu geloven ze in Satanische machten en "heksen" (I kid you not!) die aan de kant van Oekraïne staan! Het is toch niet te geloven?
> Eerst hebben ze zo'n zeventig jaar het atheïsme als staatsgodsdienst gepropageerd
Staatslevensovertuiging. Atheïsme is geen godsdienst. Dat terzijde.
@koeberg | 02-11-22 | 17:59: Oh jazeker wel, atheïsme, als overtuiging gebracht is óók een religie. Zeker op de manier waarop het in de Sovjet-Unie werd gepropageerd.
In geval van Kaag klopt dat gewoon.
@KeesBruin | 02-11-22 | 18:05: Waar van acte! Ik ben atheist, maar doe er niet zoveel aan.
Een ideologie misschien, maar atheïsme is juist het ontbreken van een geloof in wat voor god dan ook.
Zouden die Afghanen nu wel kunnen knollen zeker... Zelfs Taliban lijkt me niet opgewassen tegen de Oekraïners dus dat wordt weer 'strength by numbers' aan dooie huurlingen.
Knokken... -.-
Dan mogen we niet hopen dat we ooit ruzie met Zelenski krijgen, want de Taliban heeft het anders wel van het Westen gewonnen.
@Kopieerapparaat | 02-11-22 | 17:53:
Mwah, het Westen liet het aan die soldaten over en toen was het gedaan. Ze vertrokken omdat ze dit aan zagen komen schat ik zo in.
Was daar toch een gebed zonder einde.
@Kopieerapparaat | 02-11-22 | 17:53: De Taliban maakt militair weinig klaar.
De Afganen die nu door de Russen worden geronseld stellen niets voor bij de eerste de beste beetje tegenstand rennen ze weg
Wat me iedere keer opvalt als de recruten die oude wapens krijgen en showen ze maar blijven lachen. Beseffen blijkbaar niet dat ze een zekere dood tegemoet gaan en worden geslachtofferd voor die engnekken in Moskou.
Wodka maakt een hoop goed.
Ik denk dat de waanzin zo groot is waar ze mee te maken hebben, dat hun hersene het nog niet kunnen bevatten.
iedere Rus met IT vaardigheden is het land al ontvlucht.
Zouden die Afghaanse huurlingen wel weten hoe de winter in Oekraine is? Die zijn weer snel vertrokken, al dan niet in bodybag.
In de Afghaanse bergen kan het ook flink guur zijn
in Afghanistan is het nog kouder
Ik denk eerder dat zij te stoned zijn om nuttig te zijn op het slagveld. Ze kunnen wel bermbommen in elkaar gaan knutselen.
Maar wie heeft gezegd dat Rusland ze daar gaat inzetten? De Russen hebben namelijk op de planning staan om flink wat terreuraanslagen in de EU te gaan plegen. En dat is nou iets waar Afghanen heel goed in zijn.
Iedere gesneuvelde Russische soldaat is een familie in rouw..
Net als de Oekraïense.
En een held tegen het oprukkende satanisme.
de familie krijgt het nooit te horen
Als zandhaas bij een mortiergroep bent U vooraf al de lul.
Inherent aan het wapen zit U direct aan het front.
De hele dag zeulen met zo'n ding en tientallen kilogrammen aan granaten.
Met een beetje pech heeft Uw Korporal de granaten geritseld die zijn gedumpt door het Nederlandse leger.
Dan is zo'n Oekraïense drone eigenlijk heel humaan: de verlossing uit het lijden.
Ik heb oprecht te doen met deze reservisten.
Dit zijn wel de jongens en mannen die niet de centjes hebben om het land te ontvluchten. Zij hebben absoluut geen zin om in een oorlog te belanden.
En dat voor een regering die geen ene fuck om ze geeft. Ook dit is een oorlogsmisdaad
Eens
Lees eens wat over deze "jongens". De meeste gaan omdat ze toch ook een soort plicht voelen, sommige zelfs omdat ze het een eer vinden, de meeste geloven de kletspraat over de NAVO, de meesten zijn helemaal niet tegen deze oorlog.
Ik heb weinig medelijden met ze. Je kan ook weigeren op te komen. En dan nog, je kansen op overleving zijn groter als je weigert. Zo ongeveer de helft komt de komende maanden om.
En dan nog: Ze hebben niets te zoeken in hun buurland.
@Beste_Landgenoten | 02-11-22 | 18:01: "je kansen op overleving zijn groter als je weigert." In een strafkamp in Siberië? Op weigering staat TIEN JAAR strafkamp : "Russians of compulsory military age or reservists will also face up to 10 years imprisonment if they refuse to take part in combat operations"
@Beste_Landgenoten | 02-11-22 | 18:01: Ik snap niet zo waarom we iedere keer meelij voor daders moeten hebben terwijl echte slachtoffers compleet worden genegeerd en/of vergeten. Ook hier geen meelij voor die jongens uit Rusland. Zij werken zelf mee aan de oorlog om Oekraïne zoveel mogelijk te terroriseren.
Aangezien Putin pas een vergoeding aan de nabestaanden betaalt als er een lijk is, komt het nu wel heel goed uit dat ze hun eigen mobiele crematoria hebben meegenomen.
Of is dit gewoon de Russische versie van de Great Reset?
Hebben ze geen WEF voor nodig
Echt niemand heeft zin om in de winter te vechten. Gewoon lekker binnenblijven en flessen wodka achterover gooien.
Dan lopen de oekraïners er zo overheen.
En de zonen van Kadyrov?
Leven ze nog?
Staan ze vrolijk op Insta?
Is Putin al moslim geworden?
Vragen, vragen….
Ik las op twitter een berichtje van NAFO (niet bevestigd) dat Kadyrov momenteel erg zijn best aan het doen is om zijn rol bij Wagner af te zwakken en te ontkennen
het mooiste zou zijn Kadyrov op te zoeken en zo'n drone-mortier in mik te laten krijgen. Vooral tijdens een familie-diner.
@AntiZanicz | 02-11-22 | 18:49:
Levensgevaarlijke clown
Ik heb nog steeds het gevoel dat hij een keer door zijn eigen mensen wordt vermoord
een beetje satanisme is toch zo erg niet
Er zijn heel wat meer oorlogen gevoerd voor God of diens lokale verscheiningsvorm dan voor Satan.
@Shoarmamasutra | 02-11-22 | 17:46: Opmerkelijk inderdaad. "Satan mit uns".... Ja, misschien is Satan een heel vredelievende gast, terwijl God gewoonweg een grote ellendeling is. Is het daarom dat die patriarch God aanbid? Langzaam ontstaat er logica in het geheel. U heeft toevallig het telefoonnummer van Satan? Toch eens vragen bij deze...
@nobodiesunmighty | 02-11-22 | 17:52:
Hah..
Check Lucifer op Netnix.. Die zegt het van zijn eigen vader dat die een egoïstische narcist is.. lol
@nobodiesunmighty | 02-11-22 | 17:52: 0611
Het nieuwe doel is om Oekraïne te 'desataniseren', om het heilig Rusland te redden.
Het is goed gek aan het worden.
Ai, wat zou dat zijn, desataniseren.
Bezopen inderdaad, we weten allemaal dat Satan een paar jaar terug al door ManBearPig is gedood.
@ChalinaRosa | 02-11-22 | 17:36: Er lopen veel Russische verkrachters, beulen en andere oorlogsmisdadigers rond. Misschien gaan ze die oppakken?
Het aantal schepen kan nog wel flink omhoog.Met 1000 soldaten per dag liggen ze goed op schema.
Hopelijk gaat er binnen Rusland dan eindelijk eens een revolutie komen.
Of is dat volk zo gebrainwasht dat ze niet beter weten.
Poetin heeft op alle gebied gelukkig verzaakt en de jarenlange propaganda en vuurtjes stoken op de gehele wereld blijkt een grote kat in de zak te zijn.
Uiteindelijk is de zgn reus maar een klein duimpje op tal van vlakken.
Hij probeert misschien het Russische volk zich slachtoffer te laten voelen van de rest van de wereld.
Helaas voor hem gaat dat niet meer in deze tijd.
Iedereen en z'n moeder en Moedertje Rusland ziet wat Poetin kapot maakt, in plaats van opbouwt.
Corruptie is de pest voor je land.
En rare mannen die hun volk en land niets kan schelen helpt ook niet mee.
Revolutie vanuit het volk lijkt mij onwaarschijnlijk
De Putin kliek is sluw. De reservisten komen uit het verre achter land soms 1000km van Moskou verwijderd.
Al zouden ze willen ze kunnen niet eens in opstand komen.
De Putin kliek is net zo gewetenloos tegenover hun eigen bevolking dan tegen de Oekraïners
De "oorlog" in Oekraine kan snel ophouden.....Het enigste wat er moet gebeuren is Poetin wijs maken dat er medicijnen bestaan tegen parkinson en alvleesklierkanker hier in het westen. Verkrijgbaar voor Poetin als hij de "Oorlog" stopt in Oekraine en geen kernwapens gaat afschieten.
@whatsupduck | 02-11-22 | 17:49: Het beste medicijn voor Putin is Novitchok of Polonium. Daar behandeld hij zijn tegenstanders ook mee.
Ja maar potverdorie hé!
Wat doen we dan met satan?
Die Putin weet van gekkigheid niet meer welke woorden hij moet inzetten om z’n walgelijke inval te verklaren.
En wat als ie satan te pakken krijgt?
Waar gaat ie daarna op jagen?
Compleet geschift die gast.
Toekomstige quizvraag: "Hoe lang duurde de 3 daagse Russische oorlog in Oekraïne?"
Drie jaar
@Thomtidom | 02-11-22 | 17:45: optimist
Oekraïne blijkt toch een brug te ver voor Putin.
Merkbaar niet door Van Rossem geschreven en uiteraard zijn de cijfers die de Oekies ons willen doen geloven "matig" verifieerbaar.
Hetgeen niet wil betekenen dat ik Pro-Russia ben. Ben je mal. Rusland wordt geleid door een maffia en die maffia moet effectief geelimineerd worden, omwille van ons allen. Kost helaas heel veel mensenlevens, maar als Putin het wil, stopt dat vandaag nog.
Dat wil hij niet en daarom ben ik nog niet gerust op een goede afloop en een terugkeer naar de grenzen van voor 2014 zoals we dat met elkaar (dus inclusief Putins Rusland) afgesproken hadden als landen. De reden daarvoor is dat slechts een deel van de gemobiliseerden naar het front gestuurd is. Dat deel moet de linie houden de komende maanden. Een groter deel krijgt de komende maanden wel degelijk een training. Goede of slechte training, in ieder geval zullen die niet geheel onvoorbereid na de winter in de strijd geworpen worden.
Die training heb je alsnog weinig aan als je vervolgens met geen of slechte uitrusting, wapens, ammo, medkit, proviand, vervoer, brandstof, leiding en strategie naar het front wordt gestuurd.
Die vent is een leugen en moet sterven.
@nowomowa | 02-11-22 | 17:27:
Je kan dan heel goed bukken.
Letterlijk en figuurlijk.
Het aantal Russische doden die de Oekraïners opgeven delen door 3 en dan heb je het juiste aantal
Blijft dan nog heel veel
Nu nog materiaal en zin.. en uitbetaald krijgen. Geloof dat die 3 zaken ook niet altijd aanwezig zijn, ook niet na 2-6 maanden training.
@Jacktheflipper | 02-11-22 | 17:50: eerder is het maal twee daar velen later achter de linie overlijden. 70.000 is te laag
@2Benen | 02-11-22 | 17:59: Dat was bij de Russen in WO2 niet anders. Toch stonden ze in 1945 in Berlijn.
@theo-is-dood | 02-11-22 | 18:50: Tja toen renden ze gewoon onder de drones door he;)
@theo-is-dood | 02-11-22 | 18:50: Toen hadden ze wel een flink industrieel complex, en daar bovenop gigantische steun vanuit de VS en UK.
Het pijnlijke is dat Babi Pangang die Putin als een lulletje rozenwater ziet die zichzelf een kogel door zijn voet schiet
In het begin was ik sceptisch maar inmiddels geloof ik die cijfers van Oekraïne wat betreft de doden wel. Als je een gemiddelde van 100 doden per dag neemt zit je al ruim boven 25.000 gesneuvelde Russen. Als je de afgelopen maanden de beelden een beetje bekeken hebt bijv. die van Bakhmut afgelopen weken, is een gemiddelde van 300 per dag echt niet heel vergezocht.
In hoeverre je opgepakte, ongetrainde, ongemotiveerde Russische mannetjes " Poetin-volgers" of zelfs maar "soldaten' mag noemen, staat wat mij betreft ter discussie.
Maar iedereen die niet de hele dag luid Oekraine bezingt is verdacht, heb ik begrepen.
zo snel mogelijk overgeven en in het buitenland op een nieuw regime wachten.
@AntiZanicz | 02-11-22 | 18:48: Leuk en makkelijk voor jezelf maar je ouders, broers, en zusjes thuis zijn toch kwetsbaar als jij deserteert.
De Antonovsky brug zou zijn gebombardeerd volgens UA-kringen en daar schijnen ze nogal blij mee te zijn. Kan iemand het strategische belang hiervan duiden?
Cherson ligt noord van de rivier, geisoleerd van de rest van de Russen. Alle bruggen waren al kapot, maar men kon via lapwrrk nog lichte spullen vervoeren. Als dat niet mee zo is is de bevoorrading van de Russen in Chersom een dingetje
Gewoon een oude brug. Toch al vervanging toe. Gun die jongens nu ook een pleziertje.
In termen van body counts is en blijft de VS inderdaad onverslaanbaar. Wat ik niet begrijp: Rusland zou zijn beste mobiele eenheden nu in Kherson verzameld hebben. Waarom wil Rusland zo graag hullie der speciale operatie willen verliezen?
Tenzij ze een soort raar Ardennen offensief plannen: https://www.youtube.com/watch?v=IIOJdMdS56k Nuts. Zeker met de Screaming Eagles op je stoep.
En 11LMB ook een beetje.
Ik vrees eigenlijk dat je het een beetje zo moet zien:
youtu.be/xBWmkwaTQ0k
@Shoarmamasutra | 02-11-22 | 17:38: Die godverdomde rode knop die Hitler gelukkig nooit in handen kreeg. Chantage maakt de wereld draaiende. Tot de gek die stop zegt.
Dat zijden draadje van gezond verstand. En dan de spin in het verantwoordelijke web. Godt: Elon Musk.
Heeft iemand iets aan deze oorlog eigenlijk?
Rusland niet, de Oekraïne niet, Europa niet, de VS niet, Afrika niet.
Misschien een paar handige jongens in die energie verkopen, want die maken goede (bloedkuch) ...perverse... winsten.
Blijft over een vreemd landje-pik-ideetje in het hoofd van Poetin.
En blijkbaar maakt het menselijke lijden in eigen en andere landen daarbij niet uit.
Als hij werkelijk een standbeeld zou willen en de geschiedenis ingaan als de man die Rusland voor het eerst sinds eeuwen wist te verheffen, zijn er wel andere dingen te doen. Wel makkelijkere dingen ook.
Het is eigenlijk een absurde situatie.
Wat is er voor nodig voor hem, om te stoppen met deze vergissing?
Een vergissing kunnen toegeven?
Dan zouden de verantwoordelijke belanghebbenden voor rede vatbaar moeten zijn. Wat gegeven het bestaan alleen al van deze hele oorlog op zijn minst nogal een Big Ask is. Me dunkt.
D'r was een of andere D66-er die "short ging" op de Oekraïne. Ene Sjoerd, staat mij zo bij. Die heeft er vast wat aan verdiend.
Rusland (lees; een groep oligarchen met al dan niet noodgedwongen steun van Poetin) hebben de prijs van hun gas en olie verlaagd vanwege afgenomen vraag in het Westen. Als gevolg daarvan betrekken grote delen van de rest van de wereld die zich minder betrokken voelen bij de oorlog dan wij hier (hoe zou dat komen. Zou het de geografische afstand zijn of worden ze daar minder geïndoctrineerd door hun bubbelmedia?) zoals daar zijn bijvoorbeeld China, India, de rest van Azië, Afrika, Zuid-Amerika, Antarctica, nu meer van hun gas en olie van Rusland en de toegenomen omvang van het volume dat wordt afgenomen compenseert het prijsverschil meer dan genoeg. Dus netto verdienen ze er dus extra op. En wij zijn daar ingestonken. Wij die nu heel erg veel meer geld gaan neerleggen voor alternatieve producenten. Die Arabieren verdienen dus óók nog eens extra. Zijn wij dan echt de Malle Piet, het gekke Henkie van de wereld?
Het is niet zomaar uit de lucht komen vallen dat landje-pik-ideetje.
Sinds 2014 was er een interne oorlog gaande in de Ukraine.
@Sans Comique | 02-11-22 | 17:26:
Vooral die Antarticanezen, die verstoken een hoop olie en gas, hartstikke koud daar, alhoewel..., het is daar wel mooi zomer de komende maanden.
Hoe stroomt al dat gas trouwens naar de rest van de wereld?
@Sans Comique | 02-11-22 | 17:26: Voor de economen onder ons. Qua prijsvormimg, inclusief de "termijnmarkten" is de huidige energiemarkt ogenschijnlijk aanbodgestuurd. Prompt gaat de politiek wel heel Keynesiaans ineens wel full tilt vraaggestuurd: het is allemaal de schuld van de gebruiker.
De EU voorop uiteraard. Onze Oosterburen zijn vooralsnog de schlemiel in de aanstaande WOIII. en dan wer die kudtfransen. Gelukkig is Engeland "out of the equation". Al verandert het daar qua toewijding ook met de dag.
We leven in interessante tijden luitjes. Niet alleen in Noord-West Europa.
@SterF... | 02-11-22 | 17:36: Haha, die Antarctica. Een zeer invloedrijke machtige werelddeel.
Rusland heeft zich in de voet geschoten en is decennia kansloos.
@Ierse_Setter | 02-11-22 | 18:02: Het werelddeel, dus het is Een zeer invloedrijk en machtig werelddeel
het is een tragedie, voor zoveel jonge mensen die hier niet altijd voor gekozen hebben. Voor de families die helemaal niets met Putin en Oekraine te maken hebben. Ik kom geregeld langs begraafplaatsen uit WOI en WOII. Stel je voor onder bijna elke steen een jongen van 18-20 jaar. Ik vind dat moeilijk voor te stellen omdat ik op die leeftijd lekker aan het feesten was. En ik vind het respectloos en ongepast om dan in de reacties hieronder te lezen dat het vooral lekker gaat zo. Ga eens naar de Somme, of Margraten, of Verdun en laat het even op je inwerken.
Verdun (Fort Douaumont en het knekelhuis) is inderdaad indrukwekkend, maar dan wel op een totaal verkeerde manier.
Of, eenieder zou de nieuwe film "All Quiet on the Western Front / Im Westen nichts Neues" eens dienen te bekijken. Zinloos geweld uit WOI, goed verfilmd en in beeld gebracht. Disclaimer: Sterke maag vereist.
Dit alles speelde zich vlak bij ons vaderland af, maar omdat we destijds neutraal waren hebben we het er hier vrijwel niet over. Terwijl bv. in Eijsden de Duitse Kaiser na afloop van WOI (11 November 1918) het land in kwam, en later in Doorn een kasteel kocht.
Waarom gaan Russen niet massaal de straat op? Het aantal Russische gesneuvelden overtreft binnenkort het totale aantal Amerikaanse gesneuvelden in Vietnam (55000 dacht ik), en dat in een fractie van de tijd.
@Nederlandop1 | 02-11-22 | 17:15: "Im Westen nichts Neues"
Inderdaad. Het boek is zelfs nog beter.
@Nederlandop1 | 02-11-22 | 17:15: En in 1919 hebben een groep Amerikaanse soldaten nog geprobeerd om met een flinke dosis bluf Wilhelm uit Doorn te ontvoeren. Maar de Nederlanders hadden ze in de smiezen.
Eensch met de dude.
Wilfred Owen schreef er een gedicht over:
What passing-bells for these who die as cattle?
Only the monstrous anger of the guns.
Only the stuttering rifles' rapid rattle
Can patter out their hasty orisons.
No mockeries now for them; no prayers nor bells;
Nor any voice of mourning save the choirs,
The shrill, demented choirs of wailing shells;
And bugles calling for them from sad shires.
What candles may be held to speed them all?
Not in the hands of boys, but in their eyes
Shall shine the holy glimmers of goodbyes.
The pallor of girls' brows shall be their pall;
Their flowers the tenderness of patient minds,
And each slow dusk a drawing-down of blinds.
@small_town_dude..
Paschendale 1915
John McCrae
In Flanders fields the poppies blow
Between the crosses, row on row,
That mark our place; and in the sky
The larks, still bravely singing, fly
Scarce heard amid the guns below.
We are the Dead. Short days ago
We lived, felt dawn, saw sunset glow,
Loved, and were loved, and now we lie
In Flanders fields.
Take up our quarrel with the foe:
To you from failing hands we throw
The torch; be yours to hold it high.
If ye break faith with us who die
We shall not sleep, though poppies grow
In Flanders fields.
@AldNuut. De rillingen lopen over mijn rug bij het gedicht ‘In Flanders fields’. Voor Engels op de Mulo ( 1966 ) moest ik het gedicht op mijn eindexamen uit het hoofd opzegggen ( gebeurt zoiets nog wel? ). Later bij een Taalgrenswandeling de graven bezocht. Zinloos, zo veel jonge levens verwoest en nu weer. Keuze? Dienstweigeren?
Het zal je als 18 jarige jongen maar overkomen. Hier kon je nog weigeren met twee jaar vervangende dienstplicht, daar 10 jaar naar Siberië. Brrrr!
Laat ze kappen
Ik wil graan
Wat stel je voor....
Een PM1910, nog even en dan kunnen we musketten verwachten. Wie wat bewaart die heeft wat zullen we maar zeggen.
Beter dan niks toch.
@theo-is-dood | 02-11-22 | 17:15: Beter dan niks inderdaad, maar als het illustratief is voor de uitrusting van het Russische leger dan is het niet best gesteld.
Ach, de Oekraïense TDF gebruiken ze ook. De Russen mogen zich wat meer zorgen maken over die halfgare AKM die aan de mobiks meegeven.
Cijfers speciaal geproduceerd voor presentatie tijdens de midterms.
De nieuwe lichting wordt nu opgeroepen, de dienstplichtigen die 18 worden. Dat is dit jaar op 1 november begonnen, een maand vertraagd. Dat zijn ook weer 125000 ofzo. En het lijkt of die 300000 wel effect hebben op het slagveld. Het kanonnen vlees wordt gebruikt om de Ukrainers uit ye lokken en vervolgens hun positie te bombarderen. Het aantal doden verdubbelt misschien maar die prijs heeft Putin er blijkbaar wel voor over om weer een beetje op te kunnen rukken op sommige plekken of stand te houden. Ik ga er maar vanuit dat ook bij de Ukrainers de doden dus oplopen nu, al zal het misschien niet zo hoog zijn als bij de Russen.
hahaha, wat een analyse
@Anti, nou een paar Russen die zich hebben overgegeven, versterken het beeld dat die tactiek wordt gebruikt. Link kan ik zo niet vinden helaas.
Leden van de Democraten roepen president Biden op om gesprekken met de Russen te beginnen. Om het bloedvergieten te stoppen:
„ In a letter to Biden, 30 members of the liberal wing of the Democratic party, led by Rep. Pramila Jayapal (D-Wash.), the chair of the Congressional Progressive Caucus, called on Biden to pursue a “proactive push, doubling efforts to seek a realistic framework for a cease fire.”
www.washingtonpost.com/world/2022/10/...
"Ukrainians say U.S. Democrats pressing for peace talks don’t get Putin."
Een erg goed punt.
Oud nieuws van vorige week. De democraten hebben die keutel allang weer ingetrokken.
Trump kon praten met Poetin. Het is denk ik niet toevallig dat sinds Trump weg is langzaam de honden weer uit hun hok komen. Zie je Poetin al op topniveau klessebessen met Biden? Voor je het weet spreek die Poetin aan met "mr. Khrushchev".
Lafaards proberen altijd een vrede te creëren als die geen kans op slagen heeft. Poetin stopt als de macht van de NAVO weer groot genoeg is. Zoetsappig geneuzel van bezorgde wokers heeft letterlijk nog nooit verschil gemaakt.
die brief is niet verstuurd
Ik vind dit een hemel tergende triestheid, die tot niks goeds kan leiden. Helaas noemt Pinokkio elke vorm van vredesoverleg belachelijk, dus zullen moeders in Rusland én Oekraïne zonen begraven. Staan (opvolger van) van Balen en Guy nog op de Maydan trouwens?
Welnee, jij vindt dit helemaal niet triest. Jij staat gewoon aan de verkeerde kant.
Er zijn al vele gesprekken geweest tussen OEK en RUS.
Zie: en.m.wikipedia.org/wiki/2022_Russia–U...
@omanders | 02-11-22 | 17:14:
Yups. Wederom zo'n Maidan-sneuneus. Hans & Guy mochten willen dat ze zoveel invloed hadden.
@omanders | 02-11-22 | 17:14: Verkeerde kant van wat? De wet? De doellijn? Het Spoor?
Wat doet het er toe wie op welk plein staat? De manieren om de brute Russische burensloperij op het westen te steken worden langszaamaan lachwekkend
Van Baalen staat zeker niet op Maidan, die is inmiddels anderhalf jaar dood.
Ik zou best wel zo'n Russische tank in mijn voortuintje willen hebben. En dan gewoon volplanten met rotsplanten, een paar geiten erop en je hebt een mooi gezicht om naar te kijken.
Ik ruik een gat in de markt.
Ik vooral de stank van geiten.
Er zijn er nog genoeg te koop.
Als U een snelle bemiddeling wilt: bel Morlock Motors.
En dan de politie in de winter kijken op welke tanks geen sneeuw ligt.
@Frau_Ferkel | 02-11-22 | 17:29: Nou Morlock heeft geen russische tanks meer, hadden wel een centurion maar die heeft een brit gekocht als plantenbak. Beste is even in de oekraine bellen, hebben er een paar duizend over maar wel B keus.
@jan huppeldepup | 02-11-22 | 18:37: Morlock bellen, en er zijn genoeg opties.
Maar zo'n B-keus met roest en een BBQ-geur, dat heeft ook wel wat.
Hartverscheurend dat er zoveel jonge mennekes sterven om het ego van hun leider te strelen.
We hoeven echt geen meelij met die jonge Russische mannen hebben. 80% van de mannen staat achter hun sterke leider. Verder zijn (de) Russen nogal erg onverschillig tegenover Oekraïense doden/slachtoffers.
hij weet niet wat een streling is.
@Ierse_Setter | 02-11-22 | 17:50: Het hoeft misschien dan niet maar ik heb het wel.
Elk mens wat sterft omwille van het haantjesgedrag van 'leiders' is walgelijk. Vind ik.
@Ierse_Setter | 02-11-22 | 17:50: U begrijpt het woord dienstPLICHTIG niet? Op dienstweigering staat in Rusland TIEN jaar strafkamp. Van gewetensbezwaren hebben ze daar nog nooit gehoord.
Je hoort ze ook niet indien ze weer een huis geplunderd hebben. Leuke wasmachine kekke tv enzo.
Ik vind het hartverscheurend dat er geen één op het rode plein staat om Poetin de kogel te geven.
Nu bekijken ze ook de onderkant van het gras. Daarvoor hadden ze tenminste nog en kans gehad.
te@theo-is-dood | 02-11-22 | 18:54: Ik begrijp al te goed wat dienstplichtig betekent. Die mannen hebben 6 a 7 maanden lang kans gehad om tegen schandalige gedrag van hun moedertje Rusland te protesteren. Vervolgens zagen ze als een heilige plicht om Oekraïne namens moedertje Rusland eventjes lesje te gaan leren. Nu zijn verontwaardig, de echte nazi blijkt moedertje Rusland zelf te zijn. En nog steeds zijn ze te laf om daartegen in opstand te komen. Lees de posts van Dimitri (twitter: wartranslated) eens. Soldaten klagen nu een voor een tegen hun moeder, vrouw, vriendin etc. etc. dat ze door moedertje Rusland als een hond worden behandeld terwijl zij zo patriottisch zijn. En nog steeds is in Rusland oorverdovend stil.
Ik heb wel meelij voor Russen die (echt) weigeren te vechten en daardoor 10 jaar in strafkamp moeten zitten.
Alsof een mensenleven boven een Russen-leven staat. Alsof de EU écht wilt dat de oorlog stopt.
Echt. Hoe krijg je dit soort idiote redeneringen gedaan: Dat deze ellende er is omdat de EU niet wil dat de oorlog stopt.
Want waarom zou de EU niet willen dat deze oorlog stopt? Zijn zij zo ziek of ben jij zo ziek?
@ChupaChupa | 02-11-22 |
De vraag is WAT de EU dan gedaan heeft om de oorlog te stoppen?
Alle maatregelen zoals economische en financiële sancties tegen Rusland en Russische privé-personen werken kennelijk niet
@theo-is-dood | 02-11-22 | 17:20: werken wel heb geduld.
@theo-is-dood | 02-11-22 | 17:20: Werken voor een deel averechts.
Vraag is wat doet de EU nu om de oorlog te stoppen?
Laten we nou niet doen alsof de EU nou daadkrachtig is in deze casus. Als het over het klimaat gaat zijn ze een stuk feller. Terwijl dat mijns inziens een stuk minder dreigend is. Ligt maar net waar je prioriteiten liggen natuurlijk.
en waarom zou de EU dat niet willen. Het is hertstikke slecht voor van alles.
De EU had graag willen stoppen. Frankrijk en Duitsland zijn stiekem best wel pro-Russisch. Frankrijk is net zo imperiaal ingesteld als Rusland en Duitsland blijft toch wel een land gevuld met tankies, peaceniks en industrialisten Russisch gas boven alles willen hebben. Maar ja, dan schrapen de Britten en de Amerikanen de keel eventjes en dan draaien die twee wel weer bij.
Prachtig! Meer meer!
Ach, hij drukt straks op de knop en dan is het gewoon klaar. Misschien maar goed ook eigenlijk...
Wat is de mensheid in zijn geheel toch gewoon totaal kansloos.
Zijn we gelijk van dat miljeugezeik af.
Ik stel hierbij een stemmig lied voor: Strange religion - Mark Lanegan. Weemoed ten top.
Uit Asia - After the War (nee Deksmaat, je hoeft niet weer te linken ;))
Red button he's pressing
But he knows not why
He's programming orders
War lights up the sky
He's on the hotline tonight
His mind is high as a kite
His fingers decide wrong or right
This man has it all in his sights
dat zit er niet in dat het klaar is. het zou nog niet meevallen om op het slagveld iets te bereiken met atoombommen.
T wordt nu wel tijd om hier mee te kappen. Putin lekker terugtrekken en dan beloven we dat we je niet zullen uitlachen. Eventueel laten we rutte bellen om te zeggen dat hij echt zijn best gedaan heeft.
Rutte zal voor Putin vast een geitenpaadje kunnen vinden.
Ga zo door! Goydaaa!
de geruchten dat ze afghaanse commando's met westerse training en ervaring zouden willen werven zijn wel tekenend. De enige manier om aan goede huurlingen te komen die waarschijnlijk beter zijn dan alles dat ze zelf hebben.
@AntiZanicz | 02-11-22 | 18:45: engeruchten over granaten uit Noord-Korea. En geruchten dit en geruchten dat. Uiteindelijk zijn de meeste geruchten behoorlijk negatief
Dat beruchte Kadyrov leger was ook al een groot succes. Vooral toen ze een week of wat geleden met zijn allen in een school gingen zitten en stoer sociale media gebruikten met de locatiebepaling ingeschakeld.
REAGEER OOK