KAART! Kijk hier hoeveel Oekraïense buren u hebt
Volkskrant maakt weer Kaart van Nederland
89.000 oorlogsvluchtelingen uit Oekraïne inmiddels in Nederland, sinds De Gemene Rus lebensraum aan het verzamelen is. En dat is te merken in de kringloopwinkels van Nederland, waar de voertaal inmiddels Oekraïens is want al die kapotgebombardeerde serviezen moeten ooit weer vervangen worden. Maar niet alle gemeenten dragen hun steentje bij in het nobele vluchtelingenwerk. De Volkskrant heeft zelf onderzoek gedaan en HIERRR kunt u zien hoeveel er bij u in het portiek zitten. Ook in het Volkskrant-onderzoek: waar moet u heen als u géén nieuwe Oostblokkiërs in de wijk wilt? Het schatrijke Rozendaal uiteraard, en het Schiermonnikoog van GroenLinkser Ineke van Gent!
Lijst! De Zeven Gemeenste Gemeenten!
Reaguursels
InloggenSchiermonnikoog snap ik wel, heeft een GroenLinks-burgemeester.
Drimmelen klopt in ieder geval niet. Wij krijgen straks een asielboot in de haven…. Vorig jaar al een nieuwe woonwijk vol stads tuig en nu een kudde asielzoekers.. tot zo ver leuk wonen in een klein dorp.
Mooi dat namen & schamen. Welke bestuurders voelen zich daar aangesproken?
Uit de Volkskrant: “ Nederland stapt uit verdrag dat fossiel energiebedrijf in staat stelt om schadeclaims in te dienen
Nederland stapt uit het omstreden energieverdrag Energy Charter Treaty (ECT). Dat heeft minister Rob Jetten (Klimaat en Energie) dinsdag bekendgemaakt tijdens een Kamerdebat. Het verdrag zou de klimaatdoelen in de weg staan en fossiele energiebedrijven beschermen.”
Kennelijk is het opzeggen van het ‘Energy Charter’ een fluitje van een cent. Opmerkelijk dat dat met het VN Vluchtelingenverdrag niet kan.
Schier onmogelijk.
Dappere gemeentes, hebben zij nog een leuk huis vrij voor een belastingbetalende Nederlander zoals ik?
Mijn buren, twee dames en kinderen. Fietsen hebben ze al onder de knie
Bij die zeven gemeenten zitten er meerdere die juist in de eerste golf zeer veel Oekraïners hebben gehuisvest. Maar het probleem was dat ze daar alleen maar campings en vakantiehuisjes voor hadden.
Zn beetje op de grens tussen roermond en roerdalen ligt een van de grootste saunahuizen van nederland dat weldra weer geopend is. Ik denk dat er snel Oekraïnse dames te vinden zijn daar.
In het IJsselmeer is geen enkele Oekraïner opgevangen, kunnen we dus mooi volplempen met asielschepen. Ja, ik weet het, in de Waddenzee vind je ook geen vluchtelingen, maar dat gebied is voor de zeehondjes.
Misschien moeten de Ukrainers de snelheidskameras bewaken. In Zweden zijn al meer dan 100 gejat, waarschijnlijk om in russische drones te worden gebruikt.
Geen vluchtelingen als buren, ik woon in een vrij grote wijk met alleen maar koophuizen.
Soms zit het mee.
"89.000 oorlogsvluchtelingen"
Bijna uitsluitend vrouwen en kinderen. Allemaal blank en christelijk. Over het algemeen zeer nette en dankbare mensen. Dus ja, er is weinig weerzin tegen. Enkel vanuit de hoek van, quelle surprise, extreemrechts.
Ergens wel handig aangezien we zo'n half miljoen mensen nodig hebben (die kunnen werken) en rap ook. Dat probleem gaan we niet oplossen met de bijstandtrekkers, ook niet als ze allemaal zouden kunnen werken.
Gezien fascist Poetin met de botte bijl bezig is om Oekraïne een tweede Holodomor te bezorgen denk ik niet dat die mensen voorlopig terug kunnen. Denk eerder dat er nogal een influx gaat komen van Oekraïnse vrouwen (met nog net geld genoeg hebben om hier te komen) en hun kinderen die simpelweg niets meer hebben en nergens naartoe kunnen. We moeten dus flink de humanitaire hulp gaan opschalen en natuurlijk ook wapen en munitie leveranties.
Hoe we dat gaan doen met onderdak? Ik blijf erbij dat de overheid maar een "taskforce leegstand" moet gaan oprichten om in ieder geval de meest basale voorzieningen te regelen voor mensen die niets meer hebben. Never waste a good crisis.
We?
Hoeveel heb jij er in huis?
Geen enkele dus, nuff said.
@Ichneumonidae | 20-10-22 | 14:53:
Ja Goldbach spreekt voor ons allemaal?
@Ichneumonidae | 20-10-22 | 14:53: Net alsof je enkel een mening mag hebben als je zelf Oekraïners in huis neemt. Wat een onzin.
@Diederik_Ezel | 20-10-22 | 14:58: Nou, goedkoop is het allemaal wel. Laat een ander (jouw buurman bijvoorbeeld) er maar voor opdraaien.
Oh wacht, het is natuurlijk 'gemeenschapsgeld', iets wat gewoon uit de lucht komt vallen.
NL heeft geen enkele morele of ethische verplichting om 'vluchtelingen' op te nemen. Goddomme een van de dichtstbevolkte landen op aarde.
Doe ff normaal man.
Die taskforce leegstand moet er eerst voor Nederlanders komen. Als er dan hier en daar nog een schuurtje leeg staat dan duw je daar die Oostblokkers maar in.
@Ichneumonidae | 20-10-22 | 15:01: Ik zou uw belastingaangifte weleens willen zien.
Mensen die niet kunnen werken zijn per definitie geen bijstandstrekkers.
@Diederik_Ezel | 20-10-22 | 15:03: Was dah, aangifte?
@Ichneumonidae | 20-10-22 | 15:08: Ja precies.
@Diederik_Ezel | 20-10-22 | 15:09: Toptarief pipo. En jij? Oitkiering?
Paar maanden geleden een socio-achtige gast bij radio 1 die beweerde dat slechts 5 procent van de werklozen op korte termijn inzetbaar zijn. De rest ziek, zwak, misselijk, te geestelijk beperkt of anderszins niet goed om te gaan werken en lang begeleid zouden moeten worden.
Ik bied voor 500 ekki's de kop de volgende cusus aan:
Dag 1. Hoe zet ik de wekker en sta ik op.
Dag 2. Hoe smeer ik een paar boterhammen en stop ik ze in een zakje.
Dag 3. Hoe koop ik een buskaartje,
Dag 4. Hoe koop ik een trein-/metrokaartje.
Dag 5. Praktijkles met in de ochtend de busrit en 'smiddags de trein-/metrorit naar werkplek.
Dus in 1 werkweek stoom ik ze helemaal klaar voor het grote avontuur: Werk, wat honderduizenden immigranten zoals Polen, Bulgaren, Roemenen en ander volk wel zomaar kunnen.
Here comes another brainwashed brother.
@NLgaatnaardeklote | 20-10-22 | 15:05:
Nee hoor. Bijna de helft van alle mensen in de bijstand kan niet werken en in mindere mate wil niet werken (10%). Ziekte is de voornaamste reden voor het niet kunnen (of willen) werken. Wordt in Nederland gewoon onderzoek naar gedaan.
@Ichneumonidae | 20-10-22 | 15:14: een goedbetaalde flutbaan dus waarin je de godganse dag op het internet kunt leeglopen. Beleidsmedewerker FvD wellicht?
@Aleon | 20-10-22 | 15:19:
Geniaal. Ik zou zeggen start een adviesbedrijf met de slogan: Aleon Advies, 'uw uitkeringstrekkers gegarandeerd aan het werk of geen factuur'.
@Theodorus.Goldbach | 20-10-22 | 15:27:
Shit, moest het even nakijken, je hebt gelijk.
@Theodorus.Goldbach | 20-10-22 | 15:27: ziek in het hoofd ja, met de handjes is niks mis mee. En willen niet werken omdat er klote contracten worden aangeboden. En ja, ik weet er alles van want probeer er mee te werken. Overigens, Oekies zijn goed volk, heb er inmiddels 50+ aan het werk gezet. Werk wat de NLder niet wil doen want liggen op de bank levert minder kopzorgen op.
@Uncle Melon | 20-10-22 | 15:38:
Top dat je er al meer dan 50 hebt weten te plaatsen. Wat is jouw ervaring met moeilijk te plaatsen mensen in de bijstand? Denk ik aan mensen die ouder zijn, al "te" lang in de bijstand zitten, taalachterstand hebben, psychische en/of lichamelijke aandoeningen hebben?
Ik vind dat wel curieus. Ik ben nogal een cijferneuker en zie dat het aantal bijstandsuitkeringen vooral afneemt maand per maand maar dat toch iets van de helft niet of nooit (meer) aan de slag komt vanwege o.a. ziekte.
@Diederik_Ezel | 20-10-22 | 14:58: Toen ik me voor opvang wilde melden bleek dat de gemeente waar ik woon er voor heeft gekozen om de opvang te concentreren. Hier zijn ze ondergebracht in een hotel. Bij de "nieuwe inwonersdag" waarop men de gemeente kon leren kennen werden ze ook (wel jammer eigenlijk) in een aparte bus vervoerd. Misschien is die geconcentreerde opvang ook wel beter, althans het opvangen van vrouwen en kinderen uit een oorlogsgebied, waarvan de man en vader achtergebleven is om te vechten is beslist geen kleinigheidje en al helemaal niet als er een taalbarrière is. Daar komt bij dat het opvangen van een moeder plus kinderen een tamelijk kostbare exercitie is, die lang niet iedereen zich kan permitteren. Ik weet niet hoe het nu met vergoedingen is, maar zeker in het begin was daar niets voor geregeld. Opmerkingen als "hoeveel heb je er zelf in huis genomen" waarmee sommige reaguurders anderen de mond snoeren slaan dus helemaal nergens op.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Trümmerfrau
- Een Trümmerfrau is letterlijk een puinruimster. Na de verwoestende bombardementen en beschietingen van de Duitse steden in de Tweede Wereldoorlog werden, vooral ook omdat veel mannen aan het front waren omgekomen of in krijgsgevangenschap waren afgevoerd, vrouwen ingezet om de nog bruikbare materialen in het resterende puin te scheiden van de onbruikbare resten. Zo bestond het werk vooral uit het schoonbikken van bakstenen, die dan weer in de wederopbouw gebruikt konden worden.-
@Goldbach; hoeveel miljoen mensen wil je in Nederland huisvesten? En, nog belangrijker, hoe moeten we dat betalen als de energiesubsidies voor 2023 al veertig miljard gaan kosten?
Scorebord journalistiek mbt tot Alphen-Chaam. Net buiten de gemeentegrens van Chaam staat het het AZC van Gilze met +1.300 opvangplaatsen.
Oekraïners gaan niet naar een asielzoekerscentrum omdat ze geen asielzoekers zijn.
Dat AZC komt op het conto van de gemeente Gilze en Rijen. Blijft staan dat gemeente Alphen-Chaam de 0 vast houdt.
@JanVergoor | 20-10-22 | 14:57:
In die twee dorpen is geen sociale woningbouw
Precies, gaat ook alleen maar om wat de gemeente opvangt in door de gemeente opgezette locaties. Als de gemeente de opvang bij particulieren ondersteunt telt het niet mee in dit 'onderzoek'. Voorbeeld is Molenlanden met 0 opgevangen Oekraïners, maar vangt wel degelijk +/- 325 personen op bij particulieren. Koste mij welgeteld 10 sec om te 'onderzoeken'.
www.molenlanden.nl/opvang-oekrainers-...
En dat terwijl Liz Truss net afgetreden is.
Is al gemeld, sorry
Ze heeft wel een record op haar naam staan. Nog niet eerder was een "prime minister" zo snel gevallen.
@Theodorus.Goldbach | 20-10-22 | 14:51:
Was Rutte maar zo snel van begrip.
Ben wel een beetje klaar met al die 'vluchtelingen'. NL is gewoon vol, niet eens woonruimte voor de eigen bewoners etc.
Vang maar op in de regio of neem er anders zelf een paar in huis. Dat laatste doet dus geen hond.
Polen is de regio. Die hebben er al iets van 2 miljoen of meer. Ga jij weer eens typisch miepen over die 89.000 die wij huisvesten. Vrouwen en kinderen. Blanken nota bene.
@Theodorus.Goldbach | 20-10-22 | 14:52: West Oekraïne gebeurt zo goed als niks.
Was het trouwens naar jouw idee niet zo dat de Russen inmiddels verpletterend zijn verslagen door Oekraïne mbv het Westen?
Zeg maar nee. Is nl. ook niet zo.
Wij zijn de regio.
@Diederik_Ezel | 20-10-22 | 14:59: LOL. Net als voor Syrië en de helft van Afrika. Tuurlijk.
@Ichneumonidae | 20-10-22 | 14:55:
Lekker ongeïnformeerd weer. In West Oekraïne stikt het van de mensen die alles kwijt zijn. De opvangcapaciteiten zijn daar ook wel zo goed als op. Verder lul je weer slapjes uit je nek. Ik stel alleen dat Rusland zo niet (meer) militair op het slagveld kan winnen. En daar heb ik voorlopig gelijk in. Zeg ik niet, zeggen de Russen zelf.
@Theodorus.Goldbach | 20-10-22 | 15:10: Oh, je bronnen zijn Russisch? Meende dat je dat maar met een korreltje zou nam en enkel naar CNN en anders Westerse media zat te kijken.
Sorry, moet ik je verkeerd begrepen hebben.
@Ichneumonidae | 20-10-22 | 15:07: ja, volgens D66links is de hele wereld regio, als het om ‘vluchtelingen’ gaat.
15 jaar op een huis wachten en dan moeten de statushouders die net binnen zijn voorrang krijgen ?
Ik hoor nooit iemand van Links zeggen wanneer we genoeg hebben opgevangen of wat een maximum per jaar zou zijn. Klaver streefde ooit naar 25K per jaar, dus dan zijn we voorlopig klaar. Minimaal
@Nichtsneues | 20-10-22 | 15:13: Ach ja, allemaal te zot voor woorden. Fortuyn had het destijds over een max van 5K.
Lijkt me in dit overbevolkte land ook meer dan genoeg.
Ga maar vluchtelingenkampen en tenten bouwen in West-Oekraïne.
@Ichneumonidae | 20-10-22 | 15:13:
Ja, inderdaad, zelfs de Russen moeten met pijn en moeite toegeven dat het hele slecht gaat en dat dit voorlopig zo blijft. Schuld van NAVO en het westen. Let je gewoon niet op of doe je het expres?
Liever 10 Ukrainers in de tuin dan een Syriër in de keuken.
Begraven?
Zeker er wonen 5 gezinnen (vrouwen+kinderen) in een huis bij ons in de straat en dat is prima
Geen jonge arabische arbeidsmigranten (nep vluchtelingen uit Syrië die 10 veilige landen zijn doorgetrokken en hier amok maken)!
Ze moeten eens een keer onderzoeken hoeveel asielzoekers in de achtertuin van de beleidsmakers wonen. Ik denk dat dat onder de 0.01% komt. Want die hanteren allemaal het NIMBY-beleid..
Kaartjes. Volkskrant. En doorrrrr.
De wereld is een kaartspel, geregeerd door de jokers.
Heerlijk eiland Schiermonnikoog. Laat dat eiland en de bewoners met rust zou ik zeggen. Hebben we als Nederlanders tenminste nog een fijn en leefbaar plekje waar we geen Ali, Mo, hoofddoeken etcetera tegenkomen.
Deze hele vluchtverhaalbeoordelarij neem ik niet serieus als niet minimaal 2 keer en 14 dagen lang een ambtenaar met de buren en zo in hun oorsprongland gaat praten. Er wordt gewoon maar een beetje ruimhartig gegokt, met als gevolg dat minder dan 1% die een vluchtelingenstatus krijgt een echte vluchteling is, volgens mij. De overige meer dan 99% zijn volgens mij agressors waartegen het leger moet worden ingezet.
Dit hele gebeuren wordt voornamelijk gefaciliteerd door landverraders.
Definieer 'echte' vluchteling? Moeten er bommen en granaten op je huis vallen of is het al genoeg als je geen huis, dorp, stad meer hebt?
@Theodorus.Goldbach | 20-10-22 | 14:54: Definieer jij dat eens, ben benieuwd naar jouw antwoord.
@NLgaatnaardeklote | 20-10-22 | 15:09:
"The definition of a refugee is someone who has been forced to leave their country in order to escape war and persecution. They are unable to return home until conditions are safe for them again."
@Theodorus.Goldbach | 20-10-22 | 15:11: dan zijn de Nederlanders dat binnenkort ook
@Theodorus.Goldbach | 20-10-22 | 15:11:
'.... of is het al genoeg als je geen huis, dorp, stad meer hebt?'
Dan laat bovenstaande onzin weg, we hebben met die omschrijving ook genoeg Nederlanders in die situatie en ook vaak buiten hun eigen schuld.
@NLgaatnaardeklote | 20-10-22 | 15:26:
Die vallen ook onder "kwetsbare groepen", zelfs al is het gewoon helemaal hun eigen schuld.
Graag alle asielzoekers tot 20 jaar terug vervangen voor Oekraïnse ware vluchtelingen.
De verheelijking van oekraïners nu staat nogal in schril contrast met hoe men er wat jaartjes geleden over dacht met betrekking tot inlijving bij de EU. Daar
Ben er nog steeds op tegen.
Toen waren die figuren uit M.O. en Afrik met flesje water in de ene en
mobieltje in de andere poot op dure nikes er nog niet. Men ziet een groot verschil tussen de getroffen families met huisdieren en de verkenners van
de nieuwe kolonisten die met grote waffel bij de geldmaat staan.!
vooruitgestuurde kolonisten. Maar dat wil de Bruller en z'n maten niet
horen...
"Inlijving"
Sommige mensen hebben doorgekregen dat een associatieverdrag niet hetzelfde is als kandidaat-lid worden en dat kandidaat-lid worden niet hetzelfde is als EU-lid zijn.
Sommigen overduidelijk nog steeds niet.
Best veel opvang in het Gooi. Dat mag ook wel gezegd worden.
't Kaartje zegt in een aantal gevallen niets. Gemeentes die op allerlei terreinen samenwerken hebben dit ook gedaan bij de opvang van vluchtelingen en gezamenlijk het juiste aantal opgevangen maar wel scheef verdeeld.
Dat is zeker het geval bij midden-delfland, daarom heeft buurtgemeente westland er relatief veel. In april waren dat er bijna 600, nu inmiddels wat minder.
En hoe zit het aan de andere kant van onze denkbeeldige grenzen?
Ken een aantal horeca-ondernemers die Oekies huisvesten, maar ze absoluut niet gaan missen; niet beleefd en minder zuinig met de spullen is hier tamelijk zwak uitgedrukt.
Van mij mag iedereen komen die werk gevonden heeft en zelf onderdak regelt.
Vele landen kennen dergelijke voorwaarden als toelatingseis.
Dat lijkt ook wel wat voor Europa?
Van mij mag helemaal niemand komen. Dit kand is overvol, de infrastructuur, in de breedste zin des woords, kan al die mensen niet verstouwen, denk aan ziekenhuizen, artsen, energie, water, huizen etc. etc. Bovendien hebben we 1 miljoen werklozen en zijn we kampioen deeltijdwerk.
Genoeg is genoeg.
Ukraine staat dicht bij ons.Het zandbak volk heeft gewoon niet onze mentaliteit en een gewelddadige religie.
Appels en peren vergelijken.
Dicht bij ons? Spreek voor jezelf.
Ukraïne is wellicht nog corrupter dan Rusland. Dat Rusland een illegale oorlog begon maakt van de Ukraïne geen land van koorknaapjes. Bedenk bijvoorbeeld maar eens hoeveel cyberaanvallen vanuit Ukraïne zijn gedaan.
@Red shirt | 20-10-22 | 14:43: Oekraïne staat iets lager op de corruptie-index (buurt 120, Rusland 130).
Twee totale kutlanden dus.
@Ichneumonidae | 20-10-22 | 14:50:
Waar bij aangemerkt moet worden dat Rusland niet eens probeert om iets tegen corruptie te doen, in tegendeel zelfs, en Oekraïne al tenminste 20 jaar probeert om het corruptieprobleem te tackelen.
Bij Rusland is dat andersom. Poetin zijn grootste angst is dat de Russen er ooit achter komen dat ze in achterlijk en corrupt kutland wonen.
@Theodorus.Goldbach | 20-10-22 | 15:00: Een belangrijk deel ven de dagelijkse corruptie bestaat 'work arounds' Wat weer onderdeel is van de cultuur. Wanneer overheidsregels of -voorzieningen niet werken dan verzinnen mensen een eigen manier. Lege schappen in de winkel terwijl op de keukentafel boodschappen verhandeld werden. De zwarte markt. Anders zijn ambtenaren die zich rechtstreeks laten betalen om commerciële opdrachten te vergeven. Maar dat corruptie in Rusland welig tiert maakt van Ukraïne nog geen land dat op het onze lijkt.
@Ichneumonidae | 20-10-22 | 15:11:
Ik ben bloedserieus. Ik weet dan ook waar ik het over heb. Zelfs Rusland staat niet eens in de top 10 meest corrupte landen ter wereld.
@Theodorus.Goldbach | 20-10-22 | 15:00: de EU krijgt na jaren niet eens corruptie light van Bulgarije en Roemenië onder controle. En dan komt UA. President zit er zelf mbv zo’n oligarch. Alles is te koop, ook baby’s want alleen daar was commercieel draagmoederschap toegestaan. (Nu nog?)
@Red shirt | 20-10-22 | 15:13:
Zoals ik al zei. In Oekraïne zijn ze (het gewone volk) al 20 jaar aan het proberen om er vanaf te komen. Poetin is al minstens 20 jaar bezig om er voor te zorgen dat Oekraïne corrupt blijft. Desnoods met geweld zoals we de laatste 8 jaar hebben kunnen aanschouwen.
@Theodorus.Goldbach | 20-10-22 | 15:17: Uhh, de schaal loopt anders. Hoe hoger de notering, hoe corrupter. Rusland en Oekraïne ontlopen elkaar nauwelijks. De rest kun je wel vinden op de interwebs.
@Ichneumonidae | 20-10-22 | 15:25:
Oekraïne was 'on par' met Rusland en gaan gestaag richting Europese normen. Het is niet zo makkelijk om systematische corruptie uit te roeien. Maar de wil is er (behalve dan bij de corrupte [vul in]) om beter worden. Dat is een gigantisch verschil met Rusland wat gewoon gebouwd is op corruptie. Zoals Red Shirt mooi duidt.
En ondertussen wordt de afschaffing van de voorrangsregel weer teruggedraaid.
"Advies: geef woningzoekende asielzoeker weer verplicht voorrang op woningmarkt
Het kabinet moet gemeenten weer verplichten om statushouders voorrang te geven op de woningmarkt. Het is een van de oplossingen die nodig zijn om de asielcrisis te bestrijden.
Cyril Rosman 20-10-22, 00:01
Dat stelt de Adviesraad Migratie in het rapport Een huis voor statushouders dat vandaag verschijnt. ,,Er is de afgelopen jaren onvoldoende vooruitgekeken naar de huisvesting van statushouders (asielzoekers met een verblijfsvergunning, red). Het Rijk moet nu uitstralen dat er een urgent probleem is’’, zegt Monique Kremer, voorzitter van de onafhankelijke commissie die de regering adviseert."
www.bndestem.nl/binnenland/advies-gee...
Deugen wordt echt de ondergang van Nederland.
Toch typisch, dat er nou nooit eens een "onafhankelijke" commissie is die adviseert om de kraan dicht te draaien en een handje vol verdragen op te zeggen..
Zo'n commissie die zeg maar even de calculator ter hand pakt, even wat cijfertjes doorrekent... aantal mensen per vierkante kilometer, beschikbare huizen, aantal netto-betalers versus aantal netto-ontvangers, capaciteit van nutsvoorzieningen, ach ik roep maar wat willekeurige getalletjes.
En dat zo'n "onafhankelijke" commissie dan concludeert dat we er maar eens mee op moesten houden, met Sinterklaas spelen voor de halve wereld.
Is er ook een commissie autochtone Nederlanders ? Volgens mij niet.
Hier in Soest heeft een of ander beschermd dier de opvang van Oekraieners de das omgedaan.
En terecht. Die das woont daar al heel lang.
@Zeebonkus | 20-10-22 | 14:25:
Da's waar.
Het werd er niet beter op toen Oekraïners met een drone de das met granaten bestookten.
@Zeebonkus | 20-10-22 | 14:25: dat telt dan weer wel
Oekrainers gaan of weer weg, of ze vullen de gaten die zijn gevallen in de bouw, schoonmaak en IT. Dit itt tot groepen uit Eritrea, Ethiopie en iets mindere mate Afhanistan en Syrie.
Prima dus.
Hou toch op. Hetzelfde werd beloofd mbt de Polen.
Het zijn meest vrouwen met kinderen......
Van de Bosniërs in de jaren negentig is tachtig procent hier gebleven. Degenen die terug gingen waren ouderen die een levenslange Remigratie-uitkering mee kregen
En zo gaat het ook met de Oekraïense immigranten
@theo-is-dood. Je bedoelt Joego' en niet alleen Bosniers, die wel de grootste groep waren.
Overigens zijn die vluchtelingen een ongekend succesverhaal wat betreft arbeidsparticipatie, productiviteit, integratie, scholing en opleiding en doen niet onder voor autochtonen.
Sterker nog, in bepaalde opzichten scoren ze zelfs beter. Als al die binnenlopers zo zouden presteren zou er geen enkel probleem zijn.
Curaçao heeft nooit het Vluchtelingenverdrag getekend, hierdoor is het niet verplicht vluchtelingen bescherming te bieden.
….
Ik heb al een Belgische buuf, het is mooi zo.
Ach weet je, voor die Oekraïners ben ik niet zo bang.
Als ooit de wederopbouw op gang komt, gaat het overgrote deel weer terug naar Oekraïne.
Het hele asielprobleem gaat ook helemaal niet over Oekraïners.
Het gaat over ongeletterde baardmensen uit Analfabetië.
Het gaat over Noord-Afrikaanse crimigranten.
Dus als Eric vd Burrug nou eens onderscheid maakt en beter z’n best doet om de ene groep tegen te houden, dan kunnen we ruimhartig en met veel plezier de andere groep omarmen.
Gewoon blind roepen “hoe meer asielzoekers hoe beter” is echt oliedom en heeft nog nauwelijks draagvlak.
Ben maar wel bang, als die Oekraïners terug naar huis gaan worden die plaatsen ingepikt door die ongeletterde baardmensen uit Analfabetië.
@NLgaatnaardeklote | 20-10-22 | 14:20:
Da’s zéker waar.
Als eenmaal de capaciteit en de faciliteiten er zijn…
Laat dan de Oekraïners maar blijven aub.
- Van de Bosniërs uit het voormalige Joegoslavië in de jaren negentig is tachtig procent hier gebleven. Degenen die terug gingen waren ouderen die een levenslange Remigratie-uitkering mee kregen
Niet dus, reken er maar op dat velen willen blijven.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
Als de Oekies weer terug gaan om hun eigen land op te bouwen, dan mogen de anderen uit verre warme landen die vacatures invullen. De horecaman die liever geen alcohol schenkt, de bouwvakker/ landarbeider met rugklachten, de zelfstandige ondernemer die niet kan lezen en schrijven, de monteur die alleen modellen tot 1987 kent. Enfin. Dat wordt prachtig.
@2voor12 | 20-10-22 | 14:16:
In dat geval, Alina, tieft je maar mooi weer op met je dochtertje, terug naar Oekraine om daar te helpen bouwen aan net zo'n geslaagd land als dat lieve, leuke Nederland waar je gezien hebt hoe het ook kan. Doei, Aline en neem je koter mee.
@Duwbak_Linda | 20-10-22 | 14:18:
En natuurlijk alle dames, die osteoporose hebben (allemaal!) en daarom helaas niet kunnen werken. Het is me wat.
Iedereen die ervaring heeft en eerlijk is herkent wat ik hier benoem.
@2voor12 | 20-10-22 | 14:16:
Van de Bosniërs in de jaren negentig is tachtig procent hier gebleven. Degenen die terug gingen waren ouderen die een levenslange Remigratie-uitkering mee kregen
@theo-is-dood | 20-10-22 | 14:31:
Kunnen er nooit zoveel geweest zijn, want ik kom ze nooit tegen, nooit.
En ik woon toch echt in de randstad, 7 min van 030/035/033.
Ik ken geen Bosniërs.
Dan nog, alles liever dan bebaarde baardmannen.
@Ruimedenker. Zie mijn reactie op theo... bij geheelvergeter op 14.20 uur.
@Aleon | 20-10-22 | 14:48:
Zag ‘m!
Eens
F9 intoetsen, daarna F5.
andere methode: op het kruisje linksboven drukken als de pagina nog aan het laden is.
Dit alles in Firefox.
12ft.io
@Tjemig | 20-10-22 | 14:17:
Net nog gebruikt, werkt als een koloniaal.
Oeps..
Hier heb je een sloophamer.
12ft.io/proxy?q=https%3A%2F%2Fwww.vol...
12ft.io uiteraard en de Bypass Paywalls Clean 2.8.7.1 extension , werkt nog veel beter.
Was er in West Oekraïne geen ruimte meer dan? of in Polen, Hongarije, Slowakije, Roemenië? Enige requirement is toch dat er geen oorlog is? Of komen ze voor wat anders?
2 miljoen Oekies in Polen…..
Moet ik nog verder gaan?
Je eerste zin is al reden om …. laat maar.
Lees nou ff wat voordat je reageerd en bespaar je de hoon van anderen.
Over een paar jaar als al die Oekraïners terug zijn is het natuurlijk zonde om al die extra opvangruimte niet te gebruiken voor economische vluchtelingen uit onaangename landen waar het leven niet zo prettig is.
Kunnen eindelijk de nederlandse woningzoekenden terecht. Oh wacht.
Onaangename landen waar ze Het Boek omhoog houden dat veruit de meesten van hen nooit gelezen hebben.
Ik vind het wel een applaus waard voor de Volkskrant dat ze het kadertje met tekst over Vlieland op de juiste plek op de kaart hebben geplaatst.
Dat is een Oekraïense die graag naar een van de overzeese rijksdelen wilde.
"Komt helemaal in orde mevrouw"
Mensen zijn schitterende wezens. Vluchtelingen helemaal. Van mij mogen ze allemaal in Nederland wonen. Maar heb liever dat ze oprotten.
Gemeenten die niets doen.
En ik maar denken dat dat normaal is.
Blijkt het een uitzondering.
Die donkerblauwe gemeentes, komt dat door leuke Oekraïense dames? Ik vraag dit voor een vriend.
Zeker. Er zitten meestal wel een paar koters bij, dit ter informatie voor uw vriend.
Drimmelen lijkt me een typische D66 gemeente.
Die gemeente mag ook van het lijstje: www.bndestem.nl/oosterhout/lage-zwalu...
Nog nooit waren Roerdalen en Rozendaal zo aantrekkelijk.
Het voordeel van de enorme gemeentelijke samenvoegingen. Dan lijkt het alsof er weinig opgenomen zijn terwijl je lokaal overlopen kan worden.
U ziet dat Drenthe Boppe wederom zeer gastvrij is. Ik rust mijn kaas.
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Amsterdam wilde per sé diversiteit, dus nu niet gaan nöhlen als ze op hun wenken bediend worden en de effecten merkbaar worden.
@ReyNemaattori | 20-10-22 | 14:10: wassenaar doet het veurrrrrassend goed. Maar alle diplomatenvriendjes zitten daar waarschijnlijk opgevangen. Beetje van niveau.
@sjef-van-iekel | 20-10-22 | 14:14:
Pretpark Duinrell zit er vol mee
www.duinrell.nl/vakantiepark?gclid=EA...
@theo-is-dood | 20-10-22 | 14:34: ik zag idd wel COA wifi op de gsm toen ik er was.
Om Rozendaal binnen te mogen moet je een GVB kunnen overleggen.
En je moet je mond opendoen en "aaaaaaa" zeggen zodat ze kunnen checken of er een hete aardappel in je keel zit.
Het is maar goed dat de namen van de provincies er niet bij staan.
Wat nou het ergste is, is dat wij hier alles uit de kast trekken voor Oekraïne(rs) en als dank kunnen we de hoofdprijs betalen voor zonnenbloemsolie. Klappen moeten ze hebben.
NL doet niet zo heel veel voor Ukraine hoor. Wel teveel natuurlijk. Ze hadden onze wapens ook kunnen kopen.
Voor Ukrainers doen we wel veel ja. En dat is goed hoor, maar alle kritiek is terecht.
Kritiek als; Syriers waren minder welkom, we hebben hier ook daklozen etc etc etc.
We (of eerder ze) zijn teveel met buitenland bezig.
Zeer vriendelijke en nette vluchtelingen.
Europeanen doen toch iets beter dan anderen.
Dat laatste plaatje: "Hoe zit dat?"
Dit zijn de zeven Gallische dorpjes die moedig standhouden, zo zit dat.
Rozendaal, schatrijk maar lasten dragen, ho maar
Het lijkt wel een invasie. Is er bijvoorbeeld ook een lijstje van Nederlandse vluchtelingen in Noorwegen of Zweden tijdens WO2?
Wel van Nederlanders die hun heil in Zweden zochten na WO2, zoals Pa Vreeswijk. En zo werd Cornelis de bekendste troubadour daar, een stuk populairder ook dan hier.
@Botmans | 20-10-22 | 14:10:
Mooie anekdote! Cornelis Vreeswijk heeft zelfs een nationale feestdag in Zweden naar verluidt.
REAGEER OOK