LIVE. Strafeis moordchauffeur Willem Mijnders
De vrachtwagenchauffeur uit Melissant heeft motoragent Arno de Korte doodgereden
Niet Jimmy Savile
Dag 2 van de rechtszaak tegen vrachtwagenchauffeur Willem Mijnders (47), die verantwoordelijk is voor de verminking van motoragent Dennis (2015), de dood van fietsster Hennie Boutkam (2020) en de dood van motoragent Arno (2021). Voor die laatste actie staat Willem (roepnaam: Edwin) voor de rechter met vandaag de strafeis. Gisteren werd al duidelijk dat-ie knettergek is, met warrig geleuter over een poging om Arno te ontwijken (getuigen: hij gaf juist extra gas), zijn haat tegen de politie en wantrouwen naar justitie ('Stasi' en een 'corrupte criminele organisatie'). Na de aanrijding keerde hij, reed langs de plek van het ongeval (Arno lag daar nog), keek hij nog even of hij schade aan zijn vrachtwagen had en kabbelde doodleuk naar huis. Deze man is: een psychopaat. Een mafketel die twee personen uit het leven heeft gehaald, één persoon voor het leven heeft verminkt en de levens van heel veel vrienden, familieleden en nabestaanden heeft verwoest. Vandaag: persoonlijke omstandigheden Willem, nabestaanden Arno, requisitoir officieren en uiteindelijk de strafeis. Tante Sas na de klik.
UPDATE: Waarom heeft niemand ingegrepen na die eerdere ongevallen?
UPDATE: "De OvJ eist een celstraf van 12 jaar en tbs met dwangverpleging." Plus ontzegging rijbevoegdheid tien jaar en na afloop daarvan niet meer rijden als chauffeur
UPDATE 12 oktober: Rechtbank vindt opzet bewezen. Willem Mijnders krijgt 12 jaar cel + tbs met dwangverpleging
Social
SocialTweets by SaskiaBelleman
Reaguursels
InloggenTBS. Nu ken ik iemand die in een TBS-kliniek werkt. Zij mag ook beoordelen of iemand weer de samenleving in mag, op proefverlof of definitief.
De naïviteit van die dame en het niet kunnen overzien dat iemand in een prikkelarme omgeving anders reageert dan in de echte wereld , maakt dat je niet wil dat dit soort personen dit soort besluiten mogen nemen.
Ik ben absoluut tegen een doodstraf, maar een ongeluk zit in een klein hoekje (vooral met dit soort idioten buiten het gevang). Opsluiten, sleutel weg, klaar.
Ik mag toch hopen dat die ontzegging rijbevoegdheid pas ingaat na afloop van gevangenisstraf en TBS? Je zou denken dat dat logisch zou moeten zijn, maar dit is Nederland, dus ik durf er niet zomaar op te vertrouwen.
Vaak gaat de gevangenisstraf niet eens in omdat het de rehabilitatie van de TBS patiënt in de weg zou staan. Het helingsproces van de dader is van groter belang dan vergelding heeft men besloten. Dat knelt aan alle kanten en is erg pijnlijk voor slachtoffers en nabestaanden.
Natuurlijk.
@R. Skickr | 06-09-22 | 15:32: Ik dacht dat de TBS pas begint ná het uitzitten van de gevangenisstraf.
Als ik de analyse van Mosterd lees, dan ben ik blij dat we onafhankelijke rechtspraak hebben. Emotie is prima, maar niet als het om de wet gaat.
Familie van de verdachte?
U bent van de autolobby?
@Vlasbaard | 06-09-22 | 15:09: Neen. Familie van Kim Jung-un?
@jcvjcvjcvjcv | 06-09-22 | 15:10: Neen. U bent van de niet onafhankelijke rechtsspraak?
Wat mevrouw Belleman zegt:
Of u het leuk vindt of niet, het OM heeft zich te houden aan de wet en regelgeving. De Hoge Raad legt de lat voor moord hoog. Dan kun je als journalist, reaguurder of OvJ stoer doen, maar wat heeft dat voor zin als rechters tot in hoogste instantie daar niet in meegaan?
@R. Skickr | 06-09-22 | 15:25: Ik dacht dat wet niet in steen gehouwen is en voor meerdere interpretaties vatbaar. Wij mogen daar allemaal wat van vinden, of mag dat pas nadat de rechter geoordeeld heeft?
Ja dat mag.
Toch als je naar dit soort monsters kijkt en hoort wat hij heeft geflikt dan zou toch de "discussie" over de invoering van de doodstraf weer van stal moeten worden gehaald.
Nee.
Juist
Gewoon nee.
Wel over hogere straffen en waarom er niet eerder ingegrepen wordt bij dit soort mongolen.
Absoluut niet.
@R. Skickr | 06-09-22 | 15:35:
"Oh nee, want stel je voor dat we een onschuldige ter dood veroordelen"
Nee, stel je voor.
Beter een onschuldige doodrijden, toch?
@R. Skickr | 06-09-22 | 15:35: En wat als ie je dochter had doodgereden en ook nog je vrouw/man? Nog steeds zo absoluut?
@Montgomery Burns | 06-09-22 | 15:42: Het is jouw stelling met jouw bijbehorende argumenten. Waarom dan bij mij die bevestiging zoeken?
@Swoop | 06-09-22 | 16:36: Ja je kan altijd iets bedenken waar je niet tussen zou willen kiezen. Maar één van de uitgangspunten van een principe is dat het absoluut is. Ik ben principieel tegen de doodstraf en ik vind het verschrikkelijk als mij of iemand anders zoiets zou overkomen, dat gun je niemand.
Aan wie doet hij me nou denken, met z'n jaren 70 Ben Cramer / Paul van Vliet kapsel?
Ja, nu je het zegt..
Ja, ben er al uit : Aage Meinesz! Ff googelen voor het beste resultaat!
Levenslang op water en frikandellen. Oh wacht..
Geen frikadellen.
Da's luxe vreten: veel te duur en niet veganistisch.
@MK27 | 06-09-22 | 13:19:
Geef hem dan die vegetarische frikandellen van Mora, die zijn niet om te vreten.
Un usa moet je niet iedereen een pistool ( volgens NRA alleen maar een " potentieel moordwapen)
In ons land moet je niet iedereen in een motorvoertuig laten rijden.
( voor gestoorden een "potentieel " moordwapen.
Ach, Willem M. wil gewoon met rust worden gelaten en zijn oude leven hervatten. ,,Ik word weggezet als een crimineel, en dat accepteer ik niet".
Nee joh, je bent een gestoorde gek waar de samenleving tegen beschermd moet worden.
Nou heb ik nog een beetje empathie voor Willem M.: zijn broer mag hem gezelschap houden in het gevang (hij bood immers de 'gelegenheid' aan Willem.
Kop houden Willem en je straf nederig ondergaan.
Denk maar: het is Gods wil..
De reactie van de dader lijkt overigens een kenmerk van ASS (Autisme Spectrum Stoornis) .. Zichzelf niet goed in anderen kunnen inleven, bijvoorbeeld. Is niet erg, maar andere mense hoeven dit niet met een fatale afloop te bekopen.
@Nederlandop1 | 06-09-22 | 14:54: exact mijn gedachte. Deze kerel is nogal een autist, doch moet hij zeker wel boeten voor zijn daden.
@vanBarchum | 06-09-22 | 15:34: Onmogelijk om dat te kunnen vaststellen op basis van deze gegevens en zonder de persoon te hebben gesproken.
@R. Skickr | 06-09-22 | 15:37: Ja, wij mogen daar als leken beslist niet over oordelen, dat is aan de psychiater en de rechter. Kan even duren, er vallen intussen wel eens wat slachtoffers, maar dan heb je ook wat.
Ik schat 10 jaar gevangenis gevolgd door TBS. Gelet op zijn gedrag waarschijnlijk de long stay want dit soort types kan je toch niet veranderen. Prima oplossing gelet op de stand van het strafrecht. De doodstraf is al lange tijd afgeschaft.
Tegendraads en totaal levend in zijn eigen bubble; zieke geest?: tuurlijk verrot ziek en daarom onbegrijpelijk dat zo'n gevaar aka monster überhaupt nog een vrachtwagen kon en mocht besturen.... laat staan een step.
Echte straffen kent dit weke OM niet; wat taakstraf aai over de bol, veel belastingsgeld erin pompen want ach "we zijn zielig" en vooral "we hebben een moeilijke jeugd gehad"
TBS kliniek? heeft wellicht zin na amputatie van beide beentjes zodat de mafklep niet meer bij de pedalen kan komen.
Wie had hem daarvan kunnen weerhouden dan? Er wordt gezegd dat wij als leek niet kunnen en mogen oordelen.
Onze overheid wil zulke mensen natuurlijk het liefst alleen een boete geven. Anders was de wet allang aangepast.
Klassiek voorbeeld van een psychopaat, dan wel sociopaat.... geen schuldgevoel, alles externaliseten geen verantwoordelijkheid nemen. Beste middel is dit soort gajes definitief te verwijderen uit de samenleving, hoe zal ik maar niet zeggen...
Ik zie het zo voor me.
Frappant dat dat soort figuren in het transport belanden: www.rtvoost.nl/nieuws/1504218/mishand...
@pendajo | 06-09-22 | 11:50: Jaja, middels zo'n opmerking worden alle transporteurs in één verbale sneer, over één kam geschoren. Dat is, en werkt beslist niet zo, in de praktijk.
Eenieder met een 'groot rijbewijs' op zak wordt er juist op getraind bij kwetsbaar verkeer, extra alert te zijn en extra op te letten.
Deurwaarders zijn aanvullend ook niet altijd heilige engelen. Wacht maar af, totdat de eerste duizenden/tienduizenden/honderdduizenden mense de veel te hoge energie rekening t.o.v. het verdiende inkomen, niet kunnen ophoesten. Malafide deurwaarders, melden zichzelf in zo'n situatie als eersten, vanuit de redenatie van een pervers verdienmodel.
Nou we hebben een vonnis: ,,Ja, wat moet ik erover zeggen? Het komt op mij over alsof ze vinden dat ik gewoon gestoord ben. Dan kun je beter doen wat de familie van Arno wil en mij levenslang opsluiten", zegt Willem M.
Ik zie overeenkomsten met Jos B. In de slachtofferrol kruipen, niet kunnen herinneren als het uitkomt, hele specifieke details geven die niet waar kunnen zijn ( liegen).
Ik dacht even dat je het over Mark R. had...
Willem of Edwin, jouw alter-ego's zijn duidelijk zijn duidelijk niet consistent in de verklaringen.
Eerst ziet ie Arno niet, dan weer wel omdat Arno zogenaamd hem zijn remweg ontnam. Ga zo maar door. Man, je liegt!!!
Hoop niet dat het OM meegaat in het bekrompen zelfmedelijden van deze lul. Geef Willem de maximale straf en tel hierbij de straf voor Edwin bij op.
De rechter bedoelt u
Zoals Tiscali-2 al opmerkt; de rechters leggen straffen op. Het OM formuleert een strafeis.
Wat ik eigenlijk mis in de hele discussie, is de verantwoordelijkheid van z'n opdrachtgever/werkgever.
Dat is de broer van de verdachte. En die is tot nu toe blijkbaar vooral begaan met 250.000 euro aan omzetderving, die hij heeft ondervonden doordat het moordwapen (de vrachtwagen) in beslag is genomen. Ja heus.. het staat er echt!
@Pontius Vulgaris | 06-09-22 | 11:32: Sowieso dat je je broer nog liet rijden na wat er reeds gebeurd was, 1 dode en 1 verminkte.
Psychologische test voor dat je op een vrachtwagen mag rijden is geen slecht idee.
Deze heer is geen crimineel maar wel zwaar gestoord.
Het moet toch mogelijk zijn om er voor te zorgen dat hij nooit meer achter het stuur van een motor voertuig plaats neemt
@Pontius Vulgaris | 06-09-22 | 11:32:
Die vrachtwagen verkopen en opbrengst aan de familie van het slachtoffer geven.
@pendajo | 06-09-22 | 12:00:
Ja, onbegrijpelijk. Maar goed.. We hebben het geloof ik niet over een gerespecteerde familie in die regio, begreep ik al uit eerdere comments.
@Jacktheflipper | 06-09-22 | 15:03:
Wat brengt een schadebak nog op tegenwoordig?
*Wegduiken doet*
De tweets van Saskia Belleman lees ik altijd graag. Ze doet goed verslag van de rechtszaken. Nu ik deze tweets zo lees, moet ik denken aan die totaalmongool die in Oud Gastel VIER mensen heeft doodgereden door veel te hard te rijden in een grote, gehuurde Mercedes. Daar komt tzt ook een rechtszaak van en zal minstens net zo heftig zijn als deze. Het erge vind ik nog, dat niemand levenslang zijn of haar rijbewijs kan kwijtraken volgens mij. Is er iemand hier die weet hoeveel jaar maximaal je rijbewijs ingetrokken mag worden? Aan dit soort gasten (doodrijder Arno de Korte, doodrijder vier mensen in Oud Gastel) mag toch nooit meer het rijbewijs worden teruggegeven?
Saskia Belleman krijgt van mij ook een tien met een griffel. Ze geeft goed, objectief verslag van de zaken, en het lijkt me ook nog een heel aardig meid.
@KeesBruin | 06-09-22 | 11:28:
Heb je haar wel eens op televisie gezien? Bepaald geen charismatische persoonlijkheid, maar wel iemand op wie je kunt vertrouwen als het om een feitelijke weergave van voorvallen aankomt.
Rijbevoegdheid mag voor maximaal 10 jaar worden ontzegd. Dit was ook een vraag van een Twitteraar, die Saskia Belleman vandaag beantwoordde.
Die rijontzegging zou ik niet te hoog inschatten qua naleving door de veroordeelde, handhaving en pakkans.
@Pontius Vulgaris | 06-09-22 | 11:33: U durft zeg.
Wat is dat met die voorzitter die het PBC rapport 'even niet kan vinden' en dan maar besluit het 'uit het hoofd' te doen?
Ja, echt heel erg vreemd. Ze zijn die rapporten toch niet kwijt ofzo?
Vandaar dat we niet te horen krijgen aan welke stoornissen deze gek lijdt. Tja, zijn advocaat zal dat wel gebruiken in zijn pleidooi.
Waarschijnlijk wegens personeel tekort een patiënt gestuurd als ervaringsdeskundige?
Overal worden fouten gemaakt, behalve als ik 3km te hard over de snelweg rijd. Behalve bij dit soort psychopaten gaat er altijd van alles fout.
Bij Justitie begint het aantal fouten toch best zorgwekkend te worden. Zeker als het gaat om moordenaars, verkrachters en alle soorten randdebielen!
Ik ben zo boos, dat ik werkelijk over mijn nek fa.
Due Willem is eenlevensgevaarlijke gek die al 2 mensen doodreed waarvan hij 1x niet eens vervolgd is. Een ander (ook een agent) reed-ie voor de rest van fie mans leven gehandicapt.
Maar zij broer is gestoord en heeft totaal geen empathie: hij zit een partij te zeveren dat hij de vrachtwagen het afgelopen jaar niet heeft kunnen inzetten. En ook daarvoor, in de periode dat Willem M.'s rijbewijs was ingenomen na het dodelijk ongeluk met een vrouw. Ja en heel erg hij heeft een omzetderving van 250.000 euro voor zijn transportonderneming.
Nonddju l *l een goede ondernemer weet dat er risico's horen bij ondernemen.
Een goede ondernemer had na het eerste akkefietje broerlief van de wagen gehaald.
Een goed mens daarentegen had oog gehad voor het feit dat de nabestaanden van de 2 dodelijke slachtoffers een emotioneel maar ook een enorm financieel leed te dragen hebben: de collega-agent heeft emotioneel en lichamdlijk letsel én een carrière fue foor Willem naar de kl *te is geholpen op alle fronten.
Argh ik mag het alleen denken niet opschrijven ........ iets met een bulldozer en een zeker bedrijf en een zekere familie en een 'foutje'.......
"Een gied ondernemer". Kneus komt uit Melissant. Is Goeree-Overflakkee. God's contry, onderdeel van de Bible-belt, tjokvol met grefo's (dus: " 'nuff said") waar de jeugd zich het schompes consumeert aan drank, poeder & pillen.
Weinig zelfreinigend vermogen binnen die eiland enclave. Ik vermoed gevalletje "ons kent ons" en "andere wang".
En alvast een schot voor de boeg: stel je niet al teveel voor van het vonnis. Ik verwacht (weer) een hoog "hoe dan ?!"-gehalte.
@Grijskijkert | 06-09-22 | 11:21:
Vergeet de vrij beperkte genenpool niet..
@Grijskijkert | 06-09-22 | 11:21:
Psst, ik kom ook uit de biblebelt maar ben "uitgetreden": de zwaarste weg om onder het juk van de kerk uit te komen.
@MK27 | 06-09-22 | 12:21: De gevolgen zullen niet makkelijk zijn (geweest). De dominee zal ongetwijfeld vanaf de kansel een krachtig "eeuwige hel ende verdoemenis" hebben uitgesproken en wellicht besta je voor de famielje niet mee. "Get busy living or get busy dying". Zo te lezen heb je voor het 1e gekozen <duimpje omhoog doet>
Gaan we overigens nog eens iets over zijn ¨Spaanse¨ collega horen?
Jazeker, maar dat kan nog wel eventjes duren. Ik geloof dat die man nog wel in voorarrest zit.
Nou je het over Spanje hebt: hoe zit het eigenlijk met de kopschopmoordenaar? Wordt die nog vervolgd of zit hij in de doofpot - nou ja, zijn zaak dan?
De overheid heeft dezelfde fout gemaakt als bij Tristan van der Vlist met zijn schietvergunning. Zijn in dit geval de bewijzen van papierwerk hopelijk niet 'zoekgeraakt?' Hopelijk gaan er dan ook koppen rollen bij degenen die daar verantwoordelijk voor zijn
Koppen rollen? Bij de overheid?
Wat denk je zelf?
Tuurlijk niet.
Ambtenaren zijn nooit verantwoordelijk. Helaas. Dat zou een hoop shit voorkomen, als je later er de consequenties van zou ondervinden.
Hoe ga je praten met mensen die geen belangstelling hebben voor andermans pijn die ze hebben veroorzaakt. Dat als zwakte zien.
En die types zitten overal. In bedrijven en religieuze organisaties en totalitaire regimes, waar ze 'succesvol' zijn.
Al trekken ze soms een spoor van verwoesting achter zich aan. Buiten en binnen.
Maar ja, als dat bedrijf of regime dat verder niet kan schelen...
Dit is juist wat er zo mis is aan de huidige verrotte maatschappij. Iedereen zit er voor zichzelf en overal is de menselijk maat zoek.
Helemaal als je van andere mensen afhankelijk wordt in Nederland, dan ben je echt de lul.
Het enige waar ze achteraan lopen te jagen is financieel gewin voor henzelf.
@leo59 | 06-09-22 | 10:59:
Financieel gewin voor jezelf dat kan ook gezond kapitalisme zijn.
Maar dit soort types gaan de grenzen van het menselijke voorbij en dan vallen er doden of in de economie een vorm van ongezond kapitalisme, roofbouw en legaal stelen.
Alleen de VVD kan dat onderscheid niet maken. Die noemt het allemaal succes.
Gun die vent op zn minst een tafel.
Misschien is hij mimespeler in zijn vrije tijd.
Catweazle en het geheim van de zwevende microfoon.
Ik denk dat weinigen deze man wat gunnen. Wat mij betreft doet hij het de rest van zijn leven zonder tafel.
"Waarom heeft niemand ingegrepen", vragen de nabestaanden zich af.
De falende overheid, dat is het antwoord. En van dat probleem zijn we nog lang niet verlost.
En dan heb je van die mafkezen die ‘definitief The police’ roepen en vinden dat celstraffen geen zin hebben ( von Mausladen)
De voorzitter is het rapport van het Pieter baan centrum kwijt en gaat het nu uit zijn hoofd doen. Bedoelt u zoiets?
@Sinterbikske | 06-09-22 | 10:49: definitief = defund
"De falende overheid"
Een beetje vaag algemeen is dat toch nog wel.
@AdvocatusDiaboli | 06-09-22 | 10:56: U mag het naar eigen inzicht verder concreet invullen. En ik verzeker u, in iedere laag, van Rijk naar Provincie, naar gemeente, kunt u te kust en te keur voorbeelden vinden van het disfunctioneren van overheden.
Enfin, zoekt en gij zult vinden.
Die broer van die psychopaat heeft het over inkomensderving vanwege niet kunnen inzetten van dat moordwapen van 250k. Ik word misselijk.
Wat ik er van begreep is dat een soort custom gebouwde supercombinatie die twee fullsize containers tegelijk kan trekken. Op het randje van illegaal en te zwaar. Dat ding had allang in beslag genomen moeten zijn, door de shredder heen, kunnen ze daarna het pakketje ijzer op komen halen bij de sloop.
@elfenstein | 06-09-22 | 10:47:
Een enkel assig 16kuub's meubelbakkie met full size Hollandia hydraulische laadklep (en daar crossen er een hele hoop van rond) zijn vrijwel altijd te zwaar beladen De hydraulische laadklep is nogal zwaar waardoor er nog maar iets van 700Kg in aan lading in mag.
Die dan ook allemaal maar door de schredder?
@normanius | 06-09-22 | 10:55:
Als u er motoragenten mee doodrijdt? Jup.
Bedenk even dat één van meneer's excuses was dat hij niet op tijd kon remmen. Met een oude truck uit de 80's die opgetuigd is om een extreme combinatie te trekken. Of dat ding is levensgevaarlijk, of die vent is levensgevaarlijk, of alletwee. Zullen we dan toch maar uit voorzorg die truck onklaar maken voor hij nog op het idee komt om met zijn "precious" nog een keertje op triomftocht te gaan? Hoezo is die kerel trouwens niet al lang helemaal kaalgeplukt voor schadevergoedingen en smartegeld? Bedrijf weg, trucks weg, hooguit het trapautootje van evt kinderen (my god, de horror) mag blijven staan op voorwaarde dat hij er niet inpast.
@elfenstein | 06-09-22 | 11:02:
Zo'n meubelbakkie waar dan wettelijk 3 ton aan audio apparatuur teveel in zit omdat het er fysiek gewoon in past remt ook niet echt lekker meer kan ik u vertellen.
Die trekker-trailer combi is helemaal niet zo extreem er rijden zat combinaties met verlengbare trailers rond. nu ik er aan denk, de 4 12 mtr (40 feet) containers welke hier voor de renovatie op het parkeerterrein stonden hebben ze ook op twee verlengbare diepladers gezet. Niets speciaals aan dus.
nou ja, met 'corrupte criminele organisatie' heeft hij natuurlijk gelijk, anders was hij nooit meer op straat gekomen na dat eerste akkefietje.
Misschien lid van D66?
Ja, hij is een rasechte psychopaat. En toch kan hij geen TBS krijgen, omdat PB vindt dat hij onvoldoende symptomen heeft van een psychische ziekte. Huh?
Desondanks hoop ik van harte, dat de rechter hem 18 jaar plus TBS oplegt. Ik zal er voor duimen, voor deze psychopaat!
-
De samenleving moet tegen dit soort types beschermd worden. Genezing (indien überhaupt mogelijk) moet op het tweede plan komen.
Wat is, serieus, de toegevoegde waarde in een strafproces van de inbreng van slachtoffer of nabestaanden van het slachtoffer?
Die mensen willen gehoord worden, het helpt hen in hun rouwproces.
Niks, behalve dat ze dan even hun hart kunnen luchten, niet geheel onbelangrijk voor de verwerking maar toegevoegde waarde voor het proces is precies nul.
Misschien is het van waarde voor de slachtoffers of nabestaanden? Is dat niet belangrijk?
Misschien kunnen ze doordringen tot het gevoel van de dader, zodat die beseft wat hij gedaan heeft. Scheelt jááren (peperdure) therapie.
Hmm, de update waarin die moeder zich afvraagt waarom niemand eerder in heeft gegrepen snijdt wel aardig hout. Niet dat het wat uitmaakt voor het proces maar toch. Iets om mee te nemen in ieder geval, voor rechters en het OM.
Je kunt je ook afvragen wat vervolging van de dader voor zin heeft, het slachtoffer heeft er immers niets meer aan. Het gaat hier natuurlijk om maatschappelijk belang en het verwerkingsproces van de nabestaanden, dan is dat spreken naar mijn mening een mooie aanvulling in het strafproces.
@Montgomery Burns | 06-09-22 | 10:38: Kan idd belangrijk zijn. Ik vroeg me alleen maar af wat de toegevoegde waarde is in het strafproces.
Als het goed is heeft het OM de strafeis al klaar liggen.
Ik vraag me daarnaast en enigszins terzijde af of ik naar zo'n proces zou gaan als een van mijn geliefden dat zou zijn overkomen. Weet ik eerlijk gezegd niet (is op voorhand ook moeilijk iets over te zeggen, voor mij althans).
Een aantal punten:
1. Het helpt nabestaanden bij de verwerking. Het uitspreken van het leed dat hen is aangedaan, en hun "time in court" krijgen is van grote waarde voor het bevredigen van rechtsvaardigheidsgevoel. De overleden dierbare komt er niet mee terug, maar op de lange termijn kan dit helend werken.
2. Rechters nemen in hun oordeel twee dingen mee; de impact, zoals uitgesproken door nabestaanden, van de handelingen van verdachte(n), en de houding van de verdachte(n). Maken ze oogcontact? Betuigen ze spijt? Of zitten ze ongeïnteresseerd achterover geleund te gapen en te ginnegappen? (Dat laatste is echt voorgekomen, weet niet meer welk proces dat was).
Laat ik gewoon zeggen dat verschillende systemen gewoon niet , of niet meer naar behoren werken.
What a load of bollocks.
Interessante benadering, not.
Ik zie het verband niet. Kan je dit uitleggen?
Dat u ON in dit lijstje plaatst zegt veel over uzelf uit.
Pillen weer vergeten vandaag?
Oh, dit keer is het niet de schuld van Wilders.
Deze comment geeft precies aan waarom open wifi in een inrichting geen goed idee is.
Je te buiten gegaan aan de geestverruimende middelen ?
Voor 2017 hadden we nog nooit van die gasten en/of bullshit zender gehoord en de FvD systeemhaat kwam pas met Corona dus hoe is dit de schuld van van hetgeen u noemt?
Ik haat het systeem ook, en moord nauwelijks. U overdrijft dus.
Oh en vergeet Trump niet ( want die heeft 't ook altijd gedaan toch?)
Oh, dus volgens u gaat het hier om een complot van Willem Engel, Gideon van Meijeren en Ongehoord Nieuws om met complotgekte gestoorden aan het moorden te krijgen...?
Willem Engel, Gideon van Meijeren en Ongehoord Nieuws zijn ophitsers en demagogen, maar de keuze om te gaan moorden is wat anders.
Je moet wel tot ophitser niveau Hitler gaan wil je meer mensen krijgen bij wie hun frontale kwab offline gaat.
Helaas heb je maar een paar vreemde fanatieke gasten nodig om ellende te veroorzaken., die minder nodig hebben.
Toch nog wat lachwekkends kunnen lezen, in zo'n droevig hoofdstuk als het is...
De Nederlandse ongevallenstatistieken zouden er alvast een procentje of vijf (schatting mijnerzijds) op vooruit gaan als rechtbanken iets doortastender zouden zijn in het in een vroeger stadium innemen van het rijbewijs. Als iemand twee keer voor een ontzeggingswaardig vergrijp achter het hekje heeft gestaan, dan zou de derde keer niet tot de legale mogelijkheden moeten behoren. Ome Bis zit telkenmale met de oortjes te klapperen en met de oogjes te knipperen als hij leest en hoort over lieden die de rijbevoegdheid al tig - keer is ontzegd. Three strikes and you are out.
Het innemen van een rijbewijs garandeert niet dat de persoon niet achter het stuur kruipt, dan moet je hem z´n handen amputeren.
@bergsbeklimmer | 06-09-22 | 10:43: Interessant?! Het zou een oplossing kunnen zijn, alleen dan moeten die geamputeerde wel weer op één of andere manier aan het werk kunnen komen, anders kan het best wel eens wat centen vanuit de verzorgingsstaat kunnen kosten?
@BadPatNL | 06-09-22 | 11:01:
De geamputeerde agent kan eventueel nog wel passend werk doen ( ik weet niet of hetzij dominante arm was en of hij nog meer beperkingen heeft overgehouden) Zijn ( gedeeltelijke) WGA uitkering wordt betaald door het Uwv of door de werkgever ( als politie een eigen risicodrager is.
Schade wordt verhaald op WA verzekering vrachtwagen.
De verzekeraar WA zal ongetwijfeld willen verhalen op deze sociopaat vanwege opzet. Maar het gaat hier waarschijnlijk om een kale kip.
@bergsbeklimmer | 06-09-22 | 10:43:
-
Ik zei dan ook: 'legale(!) mogelijkheid' ...
Is Mijnders nou ook de naamgever van het bedrijf of heet iedereen in Melissant zo?
Is beiden waar. Er heten er veel zo op het eiland, maar of hij ook bij firma Mijnders reed weet ik niet
Nee dus. Deze psychopaat is een privérijder.
Waarom denk je dat deze man dit psychologisch profiel heeft? Dat kan alleen met generaties dampende incest ontstaan.
@Glasgow Argus | 06-09-22 | 10:20: word je zelf niet misselijk van zulke berichtjes?
Veel van de hedendaagse WEF-Schwab-wappies zitten ook in deze tunnel, zien ook nazi’s die hen iets aan willen fien in politie, menen ook dat er oorlog is en we in opstand moeten komen.
Ja, daar zeg je zo wat. Maar, anderzijds, ook al ben je paranoïde wil dat nog niet zeggen dat ze niet achter je aanzitten.
Wel een beetje lelijke guilty by association, deze.
Hoe vind je het zelf een beetje gaan met de koers van de huidige maatschappij, en dan in het bijzonder het gevoerde beleid van WEF-Schwab-Boy-Rutte hier in Nederland?
Meneer ziet er uit als een Duitser.
Misschien is vakantie in Duitsland maken, u schijn vreemde Duitsers te kennen.
Ik vind 'm erg lijken op Richard Batsbak van New Kids.
Jan leer het nou eens; niet “is” maar “eens”.
@DePsych | 06-09-22 | 10:33: Zat aan de kapper van Derksen te denken. Dus toch iets aan de Duitse grens.
Verban deze dwaas uit de samenleving, maar ook diegene bij het CBR die verantwoordelijk is geweest voor het teruggeven van het rijbewijs is meer dan schuldig.
Wat is je naam? Willem. Wat is je roepnaam? Edwin. Oké. Ga maar met die witte meneer mee.
Blank. niet wit. Doe niet mee met die onzin.
@TheBigKirth | 06-09-22 | 10:40:
Die blanke testikeldragende persoon dan?
@TheBigKirth | 06-09-22 | 10:40: ik denk dat hij bedoelt 'met die man met die witte jas'.
Als ie maar tbs'ers krijgt, de lengte van de gevangenisstraf is minder belangrijk.
En dan na twee maanden weekend verlof. Goed plan.
Wat moet ie met tbs'ers dan?
@deja_view | 06-09-22 | 10:16: Ja, en met de auto naar huis
Tbs: goed plan! In de Pompekliniek onderbrengen, dan maakt hij een humane kans te ontsnappen!
Als ik OM-er was, had ik een aantal testjes gedaan met vrachtwagenchauffeurs en motorrijders, zodat zijn eigen "collega's" konden aangeven dat hij met geen mogelijkheid de agent over het hoofd heeft kunnen zien. Maar goed, hopelijk komt het ook zo goed.
Als bewezen is dat je onder invloed achter het stuur zat tijdens dit 'ongeluk', kan je het daar nog een soort van op af wimpelen. Boehoe, sorry, ik boehoe had gedronken boehoe. Dan is de wijze les 'niet meer drinken'. Als je dit nuchter doet dan wordt het een stuk lastiger.
Nee, drank en drugs zijn geen verzachtende omstandigheden juridisch. Je kiest voor dat gebruik en de daaruit voortvloeiende gevolgen.
In Nederland is alcohol en drugsgebruik volgens mij een verzwarende omstandigheid. Er zijn ook landen waar je juist weg komt met de zwaarste misdrijven als je het op alcohol of drugsgebruik gooit, zie dit bijvoorbeeld: nos.nl/l/2378224
Alle ingrediënten voor tunnelvisie. Het gaat tegen de statistieken in en de stemming is "hang 'em high'.
Was ook zo bij Lucia de B.
En wat wijst er volgens jou op dat hij het niet opzettelijk gedaan heeft?
@Tapu | 06-09-22 | 10:18: In dat geval doet meneer zijn naam eer aan.
Nee hoor, prima zaak, goed werk van het OM.
Denk toch niet dat de strafeis mild zal zijn. Agenten van de weg rijden wordt ook door het OM erg serieus genomen, zeker als dat dodelijke gevolgen heeft.
Ja misschien het OM wel maar wat is met de d666 rechter? Zal wel weer voordeel van de twijfel worden.
@jan huppeldepup | 06-09-22 | 10:35: Daar kan ik weinig zinnigs over zeggen.
Die gaat net zo reageren als Joran van der Sloot: balen dat hij naar de gevangenis moet. Dat hem dit moet overkomen.
Zo zijn er velen van de pot gerukt.
Sneu-kneuzen en moordenaars.
Dus als er in 2015 adequaat was ingegrepen (lees: rijbewijs voor eeuwig door de shredder), dan waren er 2 doden minder te betreuren?
Correct.
Dat ligt er maar aan. Voor het besturen van een voertuig heb je geen rijbewijs nodig. Hoe veel alcomobilisten zitten er niet achter het stuur zonder rijbewijs omdat dat ingenomen is.
Spielberg
Dat ligt in Oostenrijk. Heb ik nu een prijs gewonnen?
Z'n favoriete film is ongetwijfeld Speilberg's Duell...
eerder Tarantino's Death Proof
Één van Spielbergs beste.
Maar die ging toch uiteindelijk de afgrond in?
Opsluiten en de sleutel weggooien. In de sloot. Sleutels horen immers in sloten.
Uw mening deel ik.
Scherp.
Ik voorspel: Eis 18 maanden, uitspraak 6 maanden met aftrek voorarrest en rijbewijs mag hij houden want zielig toch wel.
dat lijkt me niet. eerder iets als 10 jaar + tbs.
Als je geen idee hebt van de rechtspraak in Nederland mag je dat ook wel gewoon zeggen hoor.
beroepsverbod, geen vrachtwagens meer denk ik .
The oper ain't over until the fat lady sings.
Mij verbaast niets meer en ook in dit geval verwacht ik dat de beklaagde nog een konijn uit de hoed tovert, er links en rechts nog wat procedurefouten zijn gemaakt en dat meneer binnen de kortste keren weer z'n hobby kan oppakken.
Gerechtigheid is er al te vaak niet meer.
Wait and see.
@John McClane | 06-09-22 | 10:08: Ja, want we straffen zwaar hier in NL..... Dat deze hufter nog een rijbewijs heeft toont al aan dat het schlemielen zijn bij het OM en justitie.
@TheBigKirth | 06-09-22 | 10:20: kijk zo maar naar de eis, ik kijk met je mee.
@TheBigKirth | 06-09-22 | 10:20: gezien?
Ik voorspel, met al mijn kennis en intelligentie, als eis van OvJ een celstraf van 12 jaar en tbs met dwangverpleging." Plus ontzegging rijbevoegdheid tien jaar en na afloop daarvan niet meer rijden als chauffeur
Hoop dat ik gelijk krijg!
Dat wordt 9 maanden brommen en ontzegging van de rij bevoegdheid voor 3 jaar.
Ik denk, als dit gebeurt, dan wacht hem na de vrijlating een erehaag van agenten, die hem een tijdje gaan volgen.
Niemand weet precies wat agenten in hun vrije tijd doen.
Dit is mijn uitspraak, en daar zult u het mee doen.
Hoe kan het dat deze man nog een rijbewijs heeft? Normale burgers die 51 km te hard rijden zijn het kwijt. Evenals met alcohol. maar twee doden is normaal?
Mafketels zijn zielig.
Opsluiten en sleutel weggooien.
Je bent nooit je rijbewijs voor altijd kwijt, om een of andere reden voorziet de wet daar niet in, helaas.
De vraag is niet waarom hij zijn rijbewijs nog heeft, maar waarom hij niet al jaren in een Tbs kliniek zit.
-
REAGEER OOK