Schiphol maakt 65 miljoen WINST in 6 maanden
Kijk
Ja mensen zo werkt kapitalisme nu eenmaal. Als u uren in de rij staat in de stromende regen en/of de verzengende hitte, niet wordt gecompenseerd voor het missen van uw vlucht en bij uzelf denkt 'dit gaan we nooit meer doen', dan maakt de """onderneming""" Schiphol 65 miljoen euro winst. Dat geld hebben ze nodig ook, want PvdA'er (opzoeken waar die afkorting eigenlijk voor staat, was ooit Partij van de Arbeid, red.) Dick Benschop moet wel ieder jaar ZES TON op zijn rekening krijgen in ruil voor al dat geschutter en gefaal. Misschien kunnen we Dick Benschop vragen om de boel in Ter Apel ook even te komen regelen, dan is het over een paar maanden nog steeds een puinzooi maar hebben we wel 23 miljoen verdiend.
Reaguursels
InloggenTsja, de markt hè? Ik begrijp Schiphol wel. Wat ik alleen niet begrijp is dat de baas van die tent een sociaal-democraat heet te zijn. Je werknemers uitpersen en werk uitbesteden is kennelijk sinds Wim Kok socialistisch. Wat ik nog minder begrijp is waarom de PvdA deze crypto-liberaal niet tot de orde roept of desnoods royeert. De PvdA moet eens kijken waar ze de afgeschudde ideologische veren ergens hebben opgeslagen. Het zou mooi zijn als ze zich zouden herinneren voor en door wie ze zijn opgericht ipv naar de pijpen van de markt te dansen.
Schiphol bijna 100% in handen van de overheid. Dus topman van Schiphol mogen spelen is onderdeel van de baantjescaroussel, vandaar dat je daar altijd een gesjeesd politicus op aantreft.
Das nog geen 2% op je eigen vermogen. Heel erg weinig. Ze verdienen meer geld met vastgoed en parkeren dan met vliegen.
Doorgeslagen liberalisme, niet meer en niet minder. En bagageafhandelaars geen fatsoenlijk loon kunnen betalen? Me rest. KLM, is dat niet voor een groot deel in handen van onze overheid? Kunnen die niet eens eisen dat er fatsoenlijk wordt uitbetaald voor loodzwaar werk?
Schiphol overheid bijna 70 %
KLM overheid bijna 10%
—-
KLM maakt ondanks belofte geen einde aan 'onwenselijke' belastingontwijking piloten
Jeroen Stans
politiek verslaggever
Ondanks de toezegging er een einde aan te maken, faciliteert KLM nog altijd belastingontwijking door de eigen piloten en het cabinepersoneel. Dat constateert de staatsagent die door de minister van Financiën bij het bedrijf is aangesteld. Minister Sigrid Kaag noemt de situatie 'onwenselijk' en gaat KLM hierop aanspreken.
Bijna twee jaar geleden meldde Nieuwsuur dat enkele honderden KLM- en Transavia-piloten belasting ontwijken. Zij wonen in het buitenland en dat kan heel gunstig uitpakken voor hun belastingaangifte.
Voorwaarde steunpakket
De piloten die lagere inkomstenbelasting betalen in het buitenland en vanaf Schiphol werken, kunnen dat onder meer doen omdat zij tegen sterk gereduceerd tarief vliegen met hun eigen maatschappij. De piloten van KLM vliegen vanuit hun woonplaats in het buitenland goedkoop naar Schiphol als passagier, werken vanuit daar een periode en vliegen dan weer goedkoop terug naar hun huis in het buitenland.—-/
Arme stakkers, ze hebben al zoveel ingeleverd
Kaag gaat de KLM 'erop aanspreken', met zo een aanpak weet je zeker dat er niets veranderd.
Nou nou belastingontduiking, foei wat erg allemaal, is gewoon legaal hoor, maar jij betaalt natuurlijk heel graag belasting aan een staat die het achtermekaar over de balk smijt.
@Jackson | 26-08-22 | 14:17: in casu gaat het om ontwijken
—- Welke afspraken heeft de overheid gemaakt met KLM in 2020?
In ruil voor de financiële steun heeft de overheid voorwaarden gesteld aan KLM. Als de leningen volledig zijn afbetaald vervallen de voorwaarden.
Medewerkers die meer verdienen moeten ook meer salaris inleveren. Zodat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen.
Zolang KLM financiële steun krijgt, worden er geen bonussen en dividend uitgekeerd.
KLM houdt de kwaliteit van het netwerk vanaf Schiphol op peil.
KLM vermindert het aantal nachtvluchten van 32.000 naar 25.000.
KLM vermindert de CO2-uitstoot met 50% per passagierskilometer in 2030.
Vanaf 2030 is 14% van de brandstof van KLM duurzaam. —/
Ja oké maarre....... wat heeft de KLM met Schiphol BV te maken.?
Behalve dat het de "thuisbasis" is
is er toch verder geen relatie?
We gaan het Havenbedrijf Rotterdam toch ook niet verwijten dat Shell zoveel winst maakt.?
Of hst excuus van NS afneme de vertragingen de schuld zijn van ProRail?
Nu heeft Schiphol wel meer winst, maar ik zie op de v&w geen reservering voor vliegmissers alsook kofferjankers. Ach koffers zijn niet hun ding, maar toch.
ik doe er alles aan om Schiphol te vermijden, wanbeleid moet je niet belonen.
Ik ook, maar de vriendin verdient genoeg om te denken dat er het wel goed komt. Zolang je de juiste research doet en extraatjes betaald. De andere helft van de samenleving feest vrolijk verder.
Minder werk doen en toch meer krijgen? Lekker bezig Schiphol.
Ik haat Schiphol met een passie. Dag en nacht gaan die klote vliegtuigen laag over, je hoort het gebulder nog in de verte en het volgende kreng hangt alweer boven je hoofd. Ik woon al dertig jaar in hetzelfde huis en pas een paar maanden last van, ik weet niet wat ze doen daar, wat ik wel weet is dat ze schijt hebben aan omwonenden (omwonenden is zo langzamerhand bijna heel Nederland)
Aanvliegroute veranderd zodat er minder geluidsoverlast is (!)
Klachten blijven indienen, anders is er geen probleem. Buren ook laten klagen. Hoe meer klachten hoe beter.
Logisch dat ze winst maken. Ze hebben nauwelijks loonkosten.
tsja personeelskosten zijn een grote kostenpost......
Ik denk dat die winst verdampt als de luchtvaartmaatschappijen claims in gaan dienen voor het wanbeleid van de afgelopen 2 jaar.
Vooral veel uitgestelde corona inkomsten alst mij vraagt.
Vooral veel staatssteun, uw geld dat binnenkort als dividend wordt uitgekeerd aan de aandeelhouders.
@SunKilMoon | 26-08-22 | 11:50: aandeelhouders zijn het rijk en andere vliegvelden nietwaar?
@Barre_de_k | 26-08-22 | 11:59: Rijk houdt 9,3% van de aandelen
jammer voor u barre , de overheid heeft 69,77% van de aandelen Schiphol. Uw 9,7 % zijn de aandelen KLM. Dat is iets heel anders.
Kan sowieso toch veel beter. Service fee voor sanitair invoeren. Een schone plee is nooit gratis. Daarnaast lange rij opslag (immers beslag op ruimte), CO2 uitademtax, vloerslijtage end. Natuurlijk moeilijk meetbaar allemaal dus net als de overheid rekenen met forfait. Beetje raar percentage kiezen. 59% is keurig, want net geen 60. Afrekenen aan de gate. Anders kom je het toestel niet in. En Benschop kan zo net geen miljoen gaan verdienen. En dat verdient hij dick.
Tycoon Richard Bransom over de snelste manier om miljonair te worden :
"Start as a billionaire and then buy an airline".
Zie net een stukje nieuwsuur, waar een man vertelde dat Eneco gewoon Gazprom is, de Duitsers een deal hebben en dat we als we nu nieuwe deals sluiten, we veel hoger uitzijn.
Schiphol zal ook wel winst maken door burgers te laten betalen.
Drama: Gemeenten dwingen om duurdere contracten af te sluiten. Geld gaat toch naar Rusland. Geen rijkssteun voor de gemeenten. Wie gaat dat betalen?
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2442044-mini...
Ik vermoed zelfs dat iedere overheid wel winst zal maken door burgers te laten betalen.
Dat is dat verhaal dat gazprom in D. al overgenomen is door de moffen maar wij hier geen zaken met ze willen doen omdat het nog steeds russisch klinkt. Dus betalen we de absolute hoofdprijs voor shady gasleveranties die vrij zeker wél uit rusland afkomstig zijn. Wederom een knap staaltje mismanagement, wederom niet verbazend. We willen gewoon failliet, naar de kleaute, kapodt, anders is het niet meer uit te leggen.
Goh, we gebruiken nog steeds Russisch gas.
@guldenmiddenweg | 26-08-22 | 11:26: Tjezus, kan iemand Jetten een trap onder zijn ballen geven.
@ChalinaRosa | 26-08-22 | 11:31: Kan je eigenlijk ruiken of het Russisch is?
@NLgaatnaardeklote | 26-08-22 | 11:35: Die zijn al helemaal weggetrapt. Mannetje voelt niks en heeft ook nergens boodschap aan. Als hij zijn dikke salaris maar krijgt zodat hij kan blijven vliegen vind ie alles best.
Sinds de hoge energieprijzen heeft de schatkist van NL weer een meevaller van 80 miljard (belastingen op stroom, gas en andere brandstoffen). Shell, Eneco en noem maar op, ze maken recordwinsten.
Het zal Kaag en Rutte allemaal een worst zijn...
60 miljoen voor zo’n luchthaven is toch… erg weinig?
De echte boodschap is: Nederland is een rijk land en kan best nog wat meer betalen.
Het is maar wat asfalt en een paar gebouwen. Ik loop leeg op mijn hollandse tuin en rijtjeshuisgebouw. Dus 60 miljoen pure winst is heel veel voor Schiphol.
Aandeelhouders zijn erg blij.
@funda | 26-08-22 | 11:28: en een gaaf land!
En wat denk je dat de security business verdient daar? Tientallen miljoenen die naar een privaat bedrijf gaan. 11 euro per ticket! Kassa.
Massa is kassa
En wat een mazzel dat vliegtuigen niet op gas maar op kerosine vliegen.
Hopelijk koppelen ze de kerosineprijs nu niet ook snel aan de gasprijs.
Dat Schiphol 10 miljoen per maand winst maakt is niet echt relevant.
Dat mensensmokkelaars, samen met linkse extremisten en juridische hulptroepen vele jonge kinderen hier dumpen, die vervolgens hun familie mogen laten overkomen.
En waar woningen, levenslange uitkeringen en gratis zorg aan verstrekt wordt.
Dat dit crimineel plan ons misschien wel 100 miljard kost (de VK zei dat vorig jaar de kosten ongeveer 50 miljard waren) laat blijkbaar iedereen koud.
Ongelooflijk wat hier gebeurd.
En ik lees dat zelfs Omzigt voor meer asiel is.
Wat een eikel.
Ja het idee is dat het geld kost maar tegelijkertijd ook oplevert. Ga er maar rustig vanuit dat dit niet klopt. Leverde het wel op schreeuwden ze die cijfers van de daken natuurlijk. Is alleen werkgelegenheid en zelfs hier zijn ze begonnen met staken
Je kunt Omtzigt wel uit het CDA halen maar de CDA-er niet uit Omtzigt.
Nou dan ga jij toch op Wilders stemmen. Grenzen dicht! Schiphol weer van ons!
@normanius | 26-08-22 | 11:22: Tja, dat eeuwige gristelijke schuldgevoel.
@Duwbak_Linda | 26-08-22 | 11:27: Eigen koffer eerst !
Waar leest u dat Omtzigt voor meer asiel is? Ik kan het zo snel niet vinden.
Op een omzet van?
@guldenmiddenweg | 26-08-22 | 11:32:
Kijk op de site van de Tweede Kamer. Daar kunt u terug vinden wie welke moties heeft ingediend. En wie voor of tegen stemde.
De op GS heilig verklaarde Omtzigt stemde TEGEN een motie van Wilders voor een asielstop.
Is dat nou dezelfde kont als die op het perron?
Jij had hem ook al gezien?
Deze kont is een mindere kont dan de vorige kont. 4 Reedten, maximaal.
@peet12 | 26-08-22 | 11:14:
En dan te bedenken dat ik eigenlijk een borstenman ben!
Nee, maar je wilt deze ook niet zien zonder corrigerend ondergoed. Zwaartekracht is a bitch.
Deze heeft een betere taille.
Klopt, zo werkt het ook.
Alleen is Schiphol een Staatsbedrijf (+ gemeentes)
En toch is 65 miljoen op een halfjaar niet echt veul.. Kijk, voor u en ik is het een bak geld, maar als je kijkt wat een enorme organisatie Schiphol is en hoe ontzettend druk het was, dan vind ik de marge eigenlijk maar dunnetjes..
wij-kunnen-in-NL-echt-helemaal-niks-meer. Maar we zijn wel lekker woke en we deugen.
Daar gaat het toch ook om?
Daar kan je best twee begage afhandelaars voor inhuren lijkt mij
Een paar jaar terug stond ik in de rij om in te checken. In de rij naast mij zag ik Gordon staan met wat cruise-vrienden van het Emergobos. En dat staat nog steeds op mijn netvlies…
Gewoon vraag en aanbod. Er is weinig aanbod, veel vraag.
De enigen die "schuld" hebben aan de winst zijn al die globetrotters die 4 uur in de rij gingen staan om naar <warme stad> in <warm land> te vliegen.
ik ben midden in hoogseizoen vanaf Brussel gevlogen. Rechtstreekse IC trein vanaf 010 naar de terminal. Door de security in 2 seconden. Daarna heerlijk aan de sashimi met witte wijn onder bediening van vriendelijke obers. Kijk, het kan dus wel. Alleen in NL kunnen we niks meer.
@Boeddha18 | 26-08-22 | 11:06: Ik ken Zaventem vrij goed. Niet een bijzonder efficiënte of mooie luchthaven
@Après toi | 26-08-22 | 11:10:
Je bent overal snel doorheen hoor. Ik gebruik al jaren geen andere luchthaven. Ja een keer Oostende na die bomaanslag.
Mooi? Tja. Er is Leffe van het vat, vind ik mooi genoeg.
Ik ben super tevreden over Schiphol. In een half uurtje vanaf de voordeur tot aan de lounge. Koffer inchecken, door de security, door de douane en stukje lopen naar de lounge. Binnen 30 minuten. Prima. Dat het Cor en Don volk er uren over doet is prima, dat ontmoedigt hopelijk zodat ze volgende keer met auto of bus op vakantie gaan. Vliegen moet zijn voorbehouden aan de welgestelden, niet aan paupers. En Schiphol is goed bezig dat te realiseren. Geef die Benschop een bonus zeg ik.
Ik neem zelf graag het galeischip vanaf IJmuiden.
Zeg, dat gedeelte in uw naam, "Koekoek" ....
Van Oef, wat leuk dat u weer terug bent!
@Kaal-dik-en-lelijk | 26-08-22 | 10:59: Alleen als ik de zweep mag vasthouden.
Nee pauper, een beetje welgestelde heeft een privé speeltje op de kleinere vliegvelden.
Boer Baarsma
@BrulSpin | 26-08-22 | 11:04:
Privé speeltjes houden we netjes in de slaapkamer......
Wat een armoe, niet eens zelf een Falcon 7X.
Je moet het zwaar hebben.
@neonreclame | 26-08-22 | 11:05:
Noem me ouderwets maar ik blijf gewoon hangar zeggen!
Gij zult niet begeren uws naasten ligbed; gij zult dezes niet bedekken met uws badhanddoek, gij zult niet begeren een tweede bord eten, noch een derde, noch een vierde, noch extra toetjes.
@BrulSpin | 26-08-22 | 11:09:
Dan is de ruimte best groot....
Ah, de hogere middenklasse spreekt.
Doe nog maar wat inflatie erbij voor die groep, stel je voor dat ze op een dag het in hun hoofd halen om via Schiphol-Oost te reizen en daar rijen ontstaan.
@guldenmiddenweg | 26-08-22 | 11:38: dat zou reden zijn om definitief te verkassen naar Monaco idd amice.
@Ichneumonidae | 26-08-22 | 11:06: de G650 doet het nog prima gelukkig.
@elfenstein | 26-08-22 | 11:01: beeeep. Wrong.
Moeten de wachtenden op Schiphol eigenlijk ook buiten slapen?
Een tentje schijnt soelaas te bieden....
Ja, maar er zijn genoeg Dixi-toiletten.
Voor 65 miljoen euro kan Schiphol net de gasrekening van dit jaar aftikken.
is dat voor of na aftrek compensatie?
www.schiphol.nl/nl/pagina/compensatie...
Toch heb ik het idee dat een echte directeur het iets anders zou aanpakken.
Een echte directeur. Ja. Waar vindt je die nog..
@nobodiesunmighty | 26-08-22 | 10:54: Sowieso niet bij een politieke partij.
@nobodiesunmighty | 26-08-22 | 10:54:
Die bestaan niet meer. Nu zijn het managers
Heeeeel vroeger klom iemand op van de werkvloer to directeur
Nu hoog opgeleide leeghoofden die nooit echt gewerkt hebben
Zeer klein bier, en alleen behaald door dikke overheidssteun. Een klassieke communistische winst dus, zoals de partij van Benschop gewend is zich rijk te rekenen.
Das een leuk bedragje om terug te betalen aan de belastingbetaler voor de financiele hulp tijdens corona.
Geen niet lukken de A-pier moet afgebouwd worden en dat gaat meer kosten dan 65 miljoen
En er lopen nog een paar rechtszaken
Oeps, moest elders
"Om die problemen op te lossen maakte Schiphol extra kosten, maar daar stonden hogere luchthavengelden vanaf 1 april tegenover"
Tja...
Extra bonus voor Benschop
Ja mooi. de dobbelsteen is goed zijn richting uitgevallen. Kan ie weer een lulverhaal ophangen dat het dank zij hem komt.
Laat die donkere jongens in de kelder maar zweten, het echte geld wordt verdiend bij de vrachtafdeling, de hele dag containers met bloemetjes in grote kisten schuiven, met heftrucks, niks geen gesleep met gare koffers etc...
En dat vee maar in de rij staan en janken over stikstof terwijl in de buik van die kist de grootste milieumisdaad aller tijden meevliegt, houd op met me ik lach me nog dood op deze mooie dag.
Denk zomaar dat 'dat vee' over van alles jankt, maar niet over stikstof.
@Ichneumonidae | 26-08-22 | 10:53:
Wacht maar tot ze in het stemhokje staan, dan gaan ze vol voor de Groenlinks/D666/VVD propaganda. Schuldig as hell, dat zijn ze. Allemaal.
@Ronaldo
Die 6 ton is wel bruto, dus daar houdt-ie iets meer dan de helft aan over. Dat gaat dan naar z'n bankrekening.
Tendentieus hoor... dus helemaal o.k.
Het is crisis, dus ook Benschop moet de broeksriem aantrekken. Maar hoor je hem de hele tijd klagen? Nee dus.
Dat zou wel dom zijn om de helft maandelijks af te tikken.
@Duwbak_Linda | 26-08-22 | 10:44: Iets minder dan de helft van dat geld gaat naar Kaag. Moeten we daar blij mee zijn?
@Ichneumonidae | 26-08-22 | 10:46: Nee. Kaag heeft al een eigen start- en landingsbaan op Schiphol. Wanneer is het genoeg.
@Duwbak_Linda | 26-08-22 | 10:48:
"Das Geld ist die menschliche Glückseligkeit in abstracto; daher, wann man nicht mehr fähig ist, sie in concreto zu genießen, man sein ganzes Herz an jenes hängt."
Is van Schopenhauer, de bekende Duitse bierbrouwer. Klopt overigens wel.
@Duwbak_Linda | 26-08-22 | 10:48: Huh? Zij zet haar bezem toch gewoon in de achtertuin? De (prive) start- en landingsbaan zal voor de familie zijn.
Investeren dat geld. En medewerkers beter belonen. Desnoods koop je voor iedereen een Kroontje.
Overigens zou ik niet weten wat de winst van een bedrijf te maken heeft met deze puinhoop. Die mensen gaan alsnog vliegen. Die hebben al betaald. Die krijgen alleen kutservice voor iets waar ze al voor betaald hebben. Dus de omzet is er al. De uitvoering is matig, maar dat maakt allemaal niet uit.
Bedrijven die kutproducten fabriceren die na 1 maand stuk zijn (Action) maken ook omzet, ook winst, en leveren ook niet. Maar die twee hebben bar weinig met elkaar te maken.
Normaal gesproken zouden consumenten er dan voor kunnen kiezen om een product of dienst nte meer af te nemen of een bedrijf links te laten liggen. En dat is met schiphol vrij ingewikkeld... Maar goed, de koppeling omzet vs kwaliteit is er dus niet echt.
Ik ga zo naar de Action. Goedkope troep kopen.
Nou, er zijn er genoeg die op tijd op het vliegveld waren en na lang wachten bij de gate kwamen om te horen dat hun vliegtuig zonder hun vertrokken was. Geen compensatie, geen geld terug. Wist je dat wanneer je je vlucht probeert te annuleren, dat je ook je geld kwijt bent? Geen restitutie. Misschien als je een hele dure verzekering afsluit.
@Adriel | 26-08-22 | 10:42:
De potloden en wegwerppennen zijn er erg goed.
Mayonaise en ketchup niet vergeten hè?
@Met_baard | 26-08-22 | 10:43:
Er komt compensatie, maar alleen dat als je kan aantonen dat je op tijd in de rij stond....
En dan nog kan het erg lang duren ( pun ), voordat je aan de beurt bent...
Wat vindt Atje Kuiken eigenlijk van het salaris van rooie jongen Benschop ?
Atje heeft jammerlijk te lijden onder het zure-PvdA-gezichten-syndroom.
Het is een soort biologisch effect als je dergelijke meningen moet verkondigen als PvdA in de oppositie.
65 miljoen winst. Daar kan je een leuk vliegtuigje van kopen.
Schiphol is een luchthaven geen vliegmaatschappij.
Daar kan je aardig wat ziekenhuizen in Oekraine voor herstellen.
Daar kun je bijna de Tweede Kamer voor renoveren.
Die 65 miljoen euro/dollar lijkt heel veel, maar je koopt er bijna niets meer voor met de huidige inflatie.
Jij in rij, de commisarissen blij
En de oplossing is zo simpel. Betaal beveiligers en bagagedudes gewoon 5 euro per uur meer en je hebt er in no time honderden bij...
Monopolist kan doen wat hij wil, dus lekker winst maken... links of rechtsom.
Dick voor mekaar show.
Geef Ben een schop.
Een bedrijf dat doet wat het moet doen. Winst maken. En vanwege monopolie gewoon een fuck de klant service verlenen.
Al die ontevreden klanten boeken hun volgende reis toch wel weer vanaf daar.
Benschop heeft goed gekeken naar de USSR voor de val van de muur. Staatsbedrijven met monopolies, what could go wrong.
Staat is aandeelhouder, maar dat maakt het nog geen staatsbedrijf.
Gorbatjov waarschuwde ons nog.
@Après toi | 26-08-22 | 10:52: Dat is het keynesian neo liberale model. Beetje vrij markt en beetje communisme.
@Après toi | 26-08-22 | 10:52: nee in theorie niet natuurlijk.
Mister so and so Dick.
Die rij was echt belachelijk ja. Bouwen ze een tunnel sta je nog halverwege richting hoofddorp op de snelweg ver achter de tunnel...
Er is werkelijk niets dat nog klopt in dit land. Behalve m'n hart dan.
En zelfs die klopt harder dan je eigenlijk hebben kan.
goeie nick!
Ik dacht dat Benschop al ontslagen was door de aandeelhouders. Raar dit.
@Astroturfer | 26-08-22 | 11:05:
Hallo, die aandeelhouders worden juist opgewonden van die winst hè.
Dat het een zooitje is op Schiphol zal ze worst zijn.
REAGEER OOK