Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boeren steken zuipende Amerikaanse auto's in de fik en laten logo Extinction Rebellion achter

Okee van wie zijn deze "symbolen"

Social

Niet voor het eerst zijn er logo's van Kleuterklas United aangetroffen bij een brandstichting. JAMAAR DIT IS NIET DE MODUS OPERANDI VAN EXTINCTION REBELLION. Nou wie heeft het dan wél gedaan?

A) Farmers Defence Force
B) Agractie
C) LTO Nederland
D) Nederlandse Melkveehouderij Vakbond
E) Nederlandse Vakbond Pluimveehouders
F) Producenten Organisatie Varkenshouderij
G) Nederlandse Akkerbouw Vakbond
H) John Deere of Campina
I) Anders, namelijk....

Het goede antwoord is I)

Social

Reaguursels

Inloggen

Heeft die Groenlinkse wethouder al gebeld dat een politieactie aanstaande is ? Dan kunnen de harddisks en SSDs gewist worden.
(En vergeet de backup niet!)

Nichtsneues | 15-08-22 | 21:05
-weggejorist-
Zeurders | 15-08-22 | 20:33

Alfa Romeo natuurlijk.

tiku99 | 15-08-22 | 19:19

I: de garagehouder ivm verzekering.

Lepo | 15-08-22 | 19:13

I Persbureau Heitink. LOL

Sjakkie van de Hoek | 15-08-22 | 15:51

Per saldo zijn het belachelijke bakken. Maar in de fik steken is ook zonde.

ildib | 15-08-22 | 15:30

Peter Janssen aka The vegan streaker. Die steekt toch (vracht)auto's in de hens?

grapo | 15-08-22 | 14:12 | 1

Die stak zichzelf per ongeluk in de fik volgens mij.

Graaf_van_Hogendorp | 15-08-22 | 15:36

Shit. Ze doen alsof ze geframed worden.

TAAA | 15-08-22 | 13:49

Geheel naar linkse traditie: guilty by association. Dat betekent dat zélfs als het een individu was met sympathie voor Extinction Rebellion, die laatste organisatie schuldig is aan dit verhaal. Zo gaat het namelijk ook aan de andere kant: Donald Trump uit steun aan de boeren en plotseling zijn álle boeren dan extreem rechts. Toch?

Gladiator Fap | 15-08-22 | 13:10 | 3

Precies loontje komt om zijn boontje

weerwolf | 15-08-22 | 13:34

In dit geval zijn alle daders sympathisant voor XR. Tenzij het inderdaad om verzekeringsfraude gaat.

Graaf_van_Hogendorp | 15-08-22 | 15:37

Behalve dat de boerenorganisties absoluut niet publiekelijk afstand namen van Trump, maar “blij waren met de steun”.

Me_Giant | 15-08-22 | 20:52

We weten ondertussen echt wel dat dit klimaat wappies zijn geweest. Een boer zet zn eigen vervoer niet in de fik terwijl de klimaat gekkies steeds meer in paniek raken. Nog even volhouden mensen, ze belanden straks echt gewoon netjes in een pak met touwtjes ad achterkant.

richardsp1 | 15-08-22 | 13:04 | 1

Dat dachten we na de Macro branden ook, maar ze hebben allemaal een mooi baantje gekregen.

NatNiks | 15-08-22 | 13:25

Dat persbureau van die nazivlag van vorig weekend. Zei u weekend? Ah, daar hebben we al een verband. Allebei met brand, allebei in het weekend en allebei een extreem frame. Nou, plaatst u wedde voor het volgende weekend met enscenering en beeldmerk. Ik zeg... een ehhh moskee met ehhm een varkensmasker....

F. von Zeikhoven | 15-08-22 | 12:41

Dit is duidelijk het werk van zandlopermaker "De Grove Korrel".

Flapoor | 15-08-22 | 12:34

Logo'tje hier, nazi vlag daar ....

Wekkertje | 15-08-22 | 12:33
-weggejorist-
Blote Bertus 2000 | 15-08-22 | 12:32 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Loek Hermans?

Dutch_Viscount | 15-08-22 | 12:29 | 1

Loeks tassendrager?

Dandruff | 15-08-22 | 12:37

XR kan het niet gedaan hebben, dat zijn klimaatoptimisten. Dus de schuld van GeenStijl. Exit D66 modus.

DenkenDanDoen | 15-08-22 | 12:27

Lijkt me een duidelijk gevalletje auto-mutilatie

geenjagergeenneeger | 15-08-22 | 12:25 | 1

Yes

sjef-van-iekel | 15-08-22 | 12:54

I: Stiekem toch uitstervings rebellie.

Klaas_de_Waal | 15-08-22 | 12:16

Of is het een fotograaf? Dit is net zo verdacht als die vlag.

Schemerlamp | 15-08-22 | 12:14

Het is allemaal de schuld van de Stinkende Rebellen.

gemeentereiniging | 15-08-22 | 12:08

I) Boerenbond, hoor je nooit meer wat van, herrezen uit de dead.

KlaagGraag | 15-08-22 | 12:07 | 1

lol

henkiedeboer | 15-08-22 | 12:40

Ik zie dat de "J) Schuld van GeenStijl" ditmaal ontbreekt? Hmm... verdacht.

funda | 15-08-22 | 12:06

Vaak wordt heel de achterban over 1 kam geschoren bij wappie acties. Nu mag ER het ook even ondervinden. En na het publiek aankondigen van het lek steken van banden neem ik niet klakkeloos aan dat men niet een stap(je) verder zou zijn gegaan.

Super Grover | 15-08-22 | 12:00 | 1

Banden lek steken was niet hun flyer actie. Excuses.

Super Grover | 15-08-22 | 12:08

Russen, duidelijk Russen die wat moeite hadden met het schrijven van een Z.

Lu_Tze | 15-08-22 | 11:56

Tijd voor een Extinction Extinction Rebellion Nederland.

funda | 15-08-22 | 11:56

De vooringenomenheid van de NOS komt mooi naar voren bij vergelijking stukje hakenkruisvlag bij Stroe (insinuatie: boeren hebben dit gedaan) en dit artikel (insinuatie: logo Extinction Rebellion wordt misbruikt door dader (wat zeker niet Extinction Rebellion was!).

Mickdestok | 15-08-22 | 11:48 | 3

Opmerkelijk inderdaad.
Of nou ja, ook weer niet. Zo kennen we de NPO.

Papa Jones | 15-08-22 | 11:55

"Jamaar in Stroe wonen ook alleen maar boeren."

funda | 15-08-22 | 11:59

Het destijds door alle linkse partijen gesteunde krakersblaadje "bluf!" publiceerde ooit namen en adressen van hoge ambtenaren met de oproep deze thuis op te zoeken. Dat leidde tot diverse persoonlijke bedreigingen en vernielingen, en zelfs tot brandstichting bij een slapend gezin in Zoetermeer.

GL-parlementslid Duyvendak was destijds verantwoordelijk voor die publicatie, maar nam later wel afstand van de gevolgen; "das habe ich nicht gewusst".
Maar ja. Waarom zou je adressen publiceren van mensen die je om religieuze redenen blind haat; als dat niet is om hen flink te grazen te nemen?
In een radicaal actiekrantje nog wel; gelezen door de allerfanatiekste gelovigen van de linkse kerk. Het thuiskrantje van een kraakbeweging die destijds al bekend stond om zeer gewelddadige acties.

Waarom zou XR wel oproepen tot autobanden leksteken, maar auto's in brand steken afwijzen? Om het milieu kan het niet gaan, XR-activisten zijn immers grootvervuilers die gemiddeld meer vliegreizen boeken dan menig miljonair.
Deze veroordeling is puur PR, net als de verklaring van Duyvendak destijds.

Dandruff | 15-08-22 | 11:43 | 4

@Sinterbikske | 15-08-22 | 11:50: Ik heb even zelf onderzoek gedaan en het blijkt dat Meulenbroek niet voorkomt op de ledenlijst van XR. Ook niet op die van rivaliserende bende green peace trouwens.

Klaas_de_Waal | 15-08-22 | 12:14

@Sinterbikske | 15-08-22 | 11:50:

Het is best mogelijk dat het hier nu om verzekeringsfraude gaat.
Het is ook best mogelijk dat het de zoveelste brandstichting namens XR is. studio040.nl/nieuws/artikel/extinctio...

Zoals gezegd, de grens tussen autobanden leksteken (oproep XR) en auto's in brand steken is niet zo groot. En links heeft altijd een affiniteit met geweld en zeker ook met brandstichting gehad. Vrijwel elke G-nummer vergadering leidt tot een brandende stad. Na de G20 in Hamburg (2017) bijvoorbeeld was de schade 12 miljoen. De "klimaatdemonstratie" tegen joden en blanken in Rotterdam afgelopen juni geeft wel aan hoe radicaal links XR is.
Dus wat mij betreft is het nog steeds zeer aannemelijk dat de brandstichter een sympathisant van XR is.

Dandruff | 15-08-22 | 12:26
▼ 1 antwoord verborgen

Actieve herinneringen zijn schaars.

B.agger | 15-08-22 | 11:42

Tja een kale dierenactivist schoot ook ooit een professor neer dus ik kan me voorstellen dat een aantal bijzondere figuren met een messias complex ook wel dit gedaan kunnen hebben..!

Kartelmaster2000 | 15-08-22 | 11:41
-weggejorist-
Theodorus.Goldbach | 15-08-22 | 11:39 | 2

Met deze benzine prijzen zou het best mogelijk kunnen zijn dat de verkopen ietwat terug gelopen zijn. Dus I) de eigenaar zelf?

Stijlloser_from_NL | 15-08-22 | 11:38 | 2

Nu ja, de boel is natuurlijk wel allemaal verzekerd.

Theodorus.Goldbach | 15-08-22 | 11:40

kletskoek, handelsvoorraad dik verzekeren is niet te doen. Bovendien zijn deze auto's een niche waar wel degelijk markt voor is. voor een ZZ Per in grond- en straatwerk de ideale kartrekker voor je graafmachine en nog betaalbaar ook op LPG.

HD50 | 15-08-22 | 11:41

'Onze rebellen' - wat? 'Onze papa's en mama's zouden het verschrikkelijk vinden als ze er achter kwamen wat we allemaal voor kattenkwaad uithaalden'?

konjodebonjo | 15-08-22 | 11:36

I) "Brabant jonge ! Wij, Brabanders, vinden ons zelf heu-le-ma-al fan-tas-tisch. De rest van Nederland is [censuur] ende [gejorist]. Helmond is de bee-hee-ste !"

Vandaar dan ook, dit type en soort toestanden.. Iets meer bescheidenheid, kan echt geen kwaad ..

Nederlandop1 | 15-08-22 | 11:35 | 1

Alleen voor Brabant?
Zou zeker voor de Randstad moeten gelden.....

MK27 | 15-08-22 | 12:49

Roneo,s

rexmundi666 | 15-08-22 | 11:34
-weggejorist-
HogeNood | 15-08-22 | 11:32

Ze zijn op (s)links ook soft geworden, vroeger staken ze geweaun gebouwen in de fik en pleegden bomaanslagen op katten van ministers.

Graaf_van_Hogendorp | 15-08-22 | 11:30 | 2

Dat waren nog eens tijden! Daarna begon het neerkogelen van politici e.a. Toen werd het minder.

horsteknots | 15-08-22 | 11:34

"175 arrestaties bij klimaatactie Extinction Rebellion in Rotterdam"
"Ruim 60 arrestaties bij beëindigen klimaatprotest in Den Haag"
"Actiegroep Extinction Rebellion blokkeert brug Amsterdam, 20 mensen opgepakt"
"22 arrestaties bij protest Extinction Rebellion in hoofdkantoor Belastingdienst"
"14 demonstranten gearresteerd na binnendringen kantoor pensioenbelegger "
"Betogers opgepakt bij actie Extinction Rebellion in ING-filialen"

Antwoord I) dus.

-veggiejurist- | 15-08-22 | 11:30

Die hobbyclub is erg versnipperd en als 1 fractie extreem wordt, tja, dan ga je dan met je bloemetjesideologie. Ik ga eens even grasduinen op hun soc.media. Het zal vast angstvallig doodgezwegen worden. Art. 157 WvS 12 jaar max. (zonder slachtoffers)

horsteknots | 15-08-22 | 11:30 | 2

Er zijn 3 van deze vriendenclubs; XR NL., XR, en XR-Landbouw. Take your pick OM.

horsteknots | 15-08-22 | 11:32

Het is gewoon decentralisatie van de groepen. Precies wat Antifa ook doet.
Zo kunnen ze, naargelang welke actie is uitgevoerd, de verantwoordelijkheid opeisen/nemen of afwijzen.

LangeTijdGeleden | 15-08-22 | 13:27

Je zou toch bijna een ER clubhuis in brand steken en het BOVAG embleem schilderen.

Ing. eslapen | 15-08-22 | 11:28

Ik wil voor mijn volgende auto een Hilux kopen, gewoon omdat het kan. Fuck extinction rebellion!

Zuma | 15-08-22 | 11:28 | 3

Heel duurzame auto’s. Zelfs na een duik in zee blijven ze het doen.

Lubbberrtt | 15-08-22 | 11:41

Ik wil een grote zwarte truck, echt.

gato | 15-08-22 | 11:44

@gato | 15-08-22 | 11:44: Bedoel die zwarte auto, zoals Rick van Pawn Stars, die vind ik mooi, die wil ik. Wat het voor auto is weet ik niet.

gato | 15-08-22 | 12:18
-weggejorist-
Verbruggen | 15-08-22 | 11:24

Misschien een teleurgestelde klant, heb ook wel eens die neiging gehad na aanschaf van een nieuwe Italiaanse auto.

uisge baugh | 15-08-22 | 11:20

Heeft Jesse Klaver al afstand genomen?

Tarak | 15-08-22 | 11:14 | 1

Jesse kan niet reageren. Heeft geen bereik in Suriname/Curaçao/Bonaire.

Lopende-Hollander | 15-08-22 | 13:25

Ra Ra wie zou dit nu gedaan hebben

van Dam | 15-08-22 | 11:14 | 1

Klaus Schwab. You will own nothing, so you won’t own a car either.

Bigi Bana Boy | 15-08-22 | 11:39

Zal toch geen klimaargekkie zijn geweest, dat zou wel een erg domme actie zijn, door de brand, het uitrukken van brandweerwagens, het blussen, de rommel opruimen en het herstellen van de opstallen komt meer stikstof en andere rommel in de lucht dan tijdens de hele levensduur van zo'n auto. Bovendien komt er echt wel een nieuwe auto voor in de plaats.

Mr. C | 15-08-22 | 11:14

Duidelijk het werk van Johan Vollenbroek maar ik weet het niet zeker, dus misschien.

NLgaatnaardeklote | 15-08-22 | 11:13

'k Denk dat het meer een kwajongensstreek was, dus (l) jongeren.

grietmetgroenefiets | 15-08-22 | 11:10

XR: "We zijn georganiseerd als een gedecentraliseerde structuur van kleine autonome groepen."
Autonome groep: Steekt (alweer!) auto's in de fik
XR: Mijn naam is haas

Allemaal | 15-08-22 | 11:10 | 4

@elfenstein | 15-08-22 | 11:15: Wel nee. En geen hond die het geloofd. Hooguit dat hun propaganda kanalen het nog rondtoeteren.

Decentrale organisatie is een typisch kenmerk van terroristische bewegingen, zodat het moeilijk is om te infiltreren dan wel dat mensen hun mond voorbij kunnen praten. Je moet dit soort groeperingen gewoon onder terrorisme laten vallen (wat het ook is: brandstichting met het doel mensen angst aan te jagen valt volledig binnen de definitie).

TheEgg | 15-08-22 | 11:28

@elfenstein | 15-08-22 | 11:15: Martijn, The Hells Angels, Satudarah, Rara, Stormfront. Uiteindelijk worden ze op de persoon veroordeeld, het lidmaatschap is dan bijkomende narigheid. Op de lijst zetten, die knakkers. (hopelijk krijg ik nou geen bikers op de stoep)

horsteknots | 15-08-22 | 11:38

@horsteknots | 15-08-22 | 11:38: Maar daar ga je dus de mist in.
De groepen die jij nu allemaal noemt, zijn centraal georganiseerde groepen met (soms) duidelijke structuren en waar en bij wie de verantwoordelijkheid gedragen is.

LangeTijdGeleden | 15-08-22 | 13:29
▼ 1 antwoord verborgen

Dus die toegejuichgde acties met lekgestoken banden waren niet tegen individuen gericht. Mmm dan hoop ik dat die SUV's geen PTSS op hebben gelopen, de eigenaren zullen er persoonlijk namelijk geen last van hebben gehad.

peterdh | 15-08-22 | 11:10

Extinction Rebellion is dezelfde actiegroep die vorig jaar nog actief het leksteken van banden van SUV's en Pickups volop steunde. Toch??
Het is natuurlijk makkelijk om te ontkennen en te wijzen naar de boeren.
Laten die boeren nu volop in SUV's en Pickups rijden: bijv.om hun vee te verplaatsen.
Als je het mij vraagt is de kans groter dat de dwazen van Extinction Rebellion het hebben gedaan dan de boeren.
Maar ik kan het mis hebben.......

MK27 | 15-08-22 | 11:09 | 4

het zijn geen dwazen maar Pol Pot, Mao, Stalin en Castro aanhangers.

Eugen Sandow | 15-08-22 | 11:34

@Eugen Sandow | 15-08-22 | 11:34: dus dat wordt zoeken in het ledenbestand van GL?

swapper | 15-08-22 | 12:32

@Psycho Daddy | 15-08-22 | 11:31: in een vee-trailer wordt vee vervoerd, ook zwaar vee. Een paard weegt al snel >600 kg en een koe >700 kg.

MK27 | 15-08-22 | 12:52
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is exact hetzelfde als de verklaring van Iran dat ze echt helemaal niks met de aanslag op Rushdie te maken hebben.

JanVergoor | 15-08-22 | 11:08 | 1

Maar ondertussen staat Iran vooraan met "eigen schuld van Rushdie".
Zou Extinction Rebbelion de brand in Nuland vieren met glutenvrije koek bij de biologische koffie?

MK27 | 15-08-22 | 11:31

En ondertussen bij de NPO:
Actie van XR: Begrip want jonge linkse idealisten.
Actie van Boeren: TerRoriSteN! GeVaAr DeMoCraTie !!!1!!!!

Piet Karbiet | 15-08-22 | 11:08

Zou toch veel minder rotzooi hebben gegeven als men die autodealer gewoon een kaartje had gestuurd met daarop "How dare you!".

Ichneumonidae | 15-08-22 | 11:08

Dezelfde fotograaf die die nazi vlag ophing.

TheBigKirth | 15-08-22 | 11:07

Passend antwoord op die scene met die verkeerde vlag recent?

Mark van Leeuwen | 15-08-22 | 11:06

"Rebellion".

nsfl | 15-08-22 | 11:05

Wel een apart een brandstichting waarbij de aandacht door de echte dader(s) kennelijk wordt verschoven naar "Extinction Rebellion". Hopelijk is het autobedrijf goed verzekerd.

johnyl | 15-08-22 | 11:04 | 2

Ja is dat zo? Kan dit niet een sneu mannetje(M/V?X) zijn die doorgedraaid is in hun waanideeën dat de wereld vergaat, onder andere door grote 'Amerikaanse' auto's? Een soort rogue lid van dit clubje dat denk te doen wat de leiders van dat clubje graag willen dat er gebeurt.

NietHenkLooij | 15-08-22 | 11:14

Waarom een gekunstelde uitleg? Het wordt echt een stuk minder apart als je bedenkt dat ze het zelf hebben gedaan.

Allemaal | 15-08-22 | 11:16

En nu is Tjeerd de Groot van D66 evenals heks Kaag geschokt en eisen ze dat ER stopt met het terroriseren van onze samenleving.... toch?

Blonde Nel | 15-08-22 | 11:04 | 2

Nee hoor. Hypocriet zijn kun je leren.

Piet Karbiet | 15-08-22 | 11:12

Muppet De Groot mag wel een toontje lager zingen, hij maakt zichzelf belachelijk.

lanexx | 15-08-22 | 11:24

dus we geloven een anarchistische club met geweld als kenmerk als ze zeggen "ikke niet gedaan"

SpookJohn | 15-08-22 | 11:03 | 1

We geloven wel meer dat aantoonbaar niet klopt. Dus ik kijk er niet van op als dit "ikke was het niet"-tweetje als onweerlegbaar bewijs gezien gaat worden. Jij?

peterdh | 15-08-22 | 11:08

"De actiegroep neemt afstand".

Uhuh, dezelfde actiegroep die vorig jaar nog actief het leksteken van banden van SUV's en Pickups volop steunde en complete weginfarcten in steden (en rondom ziekenhuizen(!) creeerden en zelfs ambulances geen ruimte gaven (of veel te langzaam).

Die groep neemt afstand?

LangeTijdGeleden | 15-08-22 | 11:02

Radicale propaganda de wereld in kotsen en dan een suprise Pikachu face doen als aanhangers radicale dingen als dit gaaan doen.

nutsniet | 15-08-22 | 11:02 | 2

Kop, spijker, raak.

LangeTijdGeleden | 15-08-22 | 11:02

Bullseye

nutsniet | 15-08-22 | 11:04

Bermbrandje + Nazi vlag zijn ontegenzeggelijk boeren. Caroline moet afstand nemen, bij monde van tientallen verslaggevers, opniemakers en praatprogramma's. Maar vernieling, brandstichting en het in gevaar brengen woonhuizen met extinction rebellion logo is uiteraard een false vlag operatie. Een belletje, kort statement en verder worden er geen vragen gesteld. Lekker man.

edelfigurant | 15-08-22 | 11:02 | 1

Die vlag bleef dagen in het nieuws, wedden dat dit eind deze middag al oud nieuws is.

edelfigurant | 15-08-22 | 11:04

Wie de dader ook mag zijn, het kan haast niet anders dan dat er bij die brand ook allerlei interessante insecten om het leven zijn gekomen. Te denken is aan de mug, de vlieg, een kruisspin en misschien ook nog wel een wesp.
Gewoon moord dus.

Ichneumonidae | 15-08-22 | 11:01 | 3

Verspilling van goed voedsel ook.

Mr_Natural | 15-08-22 | 11:02

De sluipwespen lijken onaangetast.

BobDobalina | 15-08-22 | 11:07

@BobDobalina | 15-08-22 | 11:07: Mag het toch hopen, het zou een behoorlijke klap in mijn gezicht zijn. Hoewel, met een 22.000 soorten zijn we wel 'legion'.

Ichneumonidae | 15-08-22 | 11:16

Joseph Goebbels achtige types.
Wees een vent, sta achter je doel en laat dat weten zonder naar een ander te wijzen, zonder je te vermommen.
Lafbekken..
Maarrrr, ik ben er niet bij geweest.. kan zomaar tóch XR zijn.
Smerige spelletjes door vieze mensjes.

Ruimedenker | 15-08-22 | 11:00

Ik denk dat het iemand was die in één beweging zo'n huisje-met-kruisje probeerde te tekenen.

Rest In Privacy | 15-08-22 | 10:59

Optie i - Gerrit Hiemstra

ceriel82 | 15-08-22 | 10:57

J) Ik lag dronken bij de buuf op de bank. Telt dat ook als alibi?

Piet Karbiet | 15-08-22 | 10:56

Dan zal het wel een teleurgestelde ex-XR’r zijn, die nog toegang had tot de kast met logo’s.

laurentius | 15-08-22 | 10:55

Ergens zie ik wel een mooie win-win oplossing. In NL lopen best wel een groot aantal van dit soort dwazen rond. Tegelijkertijd is het hier veel te vol, met een paar honderdduizend mensen minder zou het stukken beter te doen zijn qua huizentekort, te volle klassen, wachttijden in de zorg etc etc. Nu verwacht ik dat het meeste ER-volk weinig of geen nuttige bijdrage zal leveren aan dit land. Uitkeringen, krakers, studenten, dat soort volk. Omwille van Joris zeg ik nu verder niets meer.....

BoerKoekoek | 15-08-22 | 10:54

De klimaatfetisjisten kunnen opruien, maar verantwoordelijkheid inzien ho maar.

Feynman | 15-08-22 | 10:54

Was Roland Heitink ook weer als eerste persfotograaf op plaats delict?

ReyNemaattori | 15-08-22 | 10:53

Nuland, waar ligt dat op de hufterkaart?

Mr_Natural | 15-08-22 | 10:53

Wijnand Duyvendak (RaRa en GroenLinks)

MargauxGrandCru | 15-08-22 | 10:53

Wat is er nu mis met een dikke Amerikaan? Het rijdt heerlijk, ze zijn zwaar en dragen via de wegenbelasting flink bij aan de staatskas. Milieubezwaren tellen niet, ze rijden vrijwel altijd op LPG.

quigg | 15-08-22 | 10:52 | 3
-weggejorist-
bomenduwer | 15-08-22 | 11:00

Precies.

ChalinaRosa | 15-08-22 | 11:19

Grijskenteken . Heel betaalbaar hoor!

streknek | 15-08-22 | 11:29

Het is te duidelijk dat alles op instorten staat dus snel steek wat auto's in de fik en teken er een logo bij zodat de plebs weer onderling ruzie gaan maken zijn ze weer afgeleid.

niemand specifiek | 15-08-22 | 10:50 | 1

Wat staat er allemaal op instorten dan? Alles?

Cunts-en-kitsch | 15-08-22 | 10:51

Het klimaat verandert en ecologen willen de natuur van rond 1770 realiseren. Dus dijken doorprikken, Deltawerken weg, Afsluitdijk weg etc. Zo zijn ze bij ER ook. Maar vraag je aan ze hoe de wereld er dan volgens hen uit zou moeten zien dan wordt het stil op wat onnozel gebrabbel na. Wij leven in interessante tijden op een kruispunt naar een toekomst zonder gezever over CO2 of andere schadelijke stoffen, een toekomst waarin externaliteiten (zoals CO2) van een prijskaartje worden voor zien zie www.ecocostsvalue.com/true-cost-accou... , of back toe the past voor de industriële revolutie zonder olie, gas etc.

Zemko | 15-08-22 | 10:50 | 1

Vergeet de lage gemiddelde leeftijd in 1770 niet, vanwege de hoge kindersterfte. Die kindersterfte moet toch een natte droom zijn voor overbevolking-roeperts.

Allemaal | 15-08-22 | 10:57

Even checken of die vegan streaker nog ergens opgesloten zit?

Pierke Smulders | 15-08-22 | 10:50 | 2

Opgesloten?
Hahahaha!
https://www.gelderlander.nl/home/dierenactivisten-opgepakt-na-verstoren-show-in-dolfinarium~a731712c/

Is dit nog nieuws? | 15-08-22 | 10:55
-weggejorist-
Verbruggen | 15-08-22 | 10:49

“Hoe ernstig de klimaat- en ecologische crisis ook is, onze rebellen dragen er zorg voor dat acties geweldloos zijn en zij anderen niet in gevaar brengen."

Crisis? What crisis?
Wel lief dat die schattebouten praten over 'onze rebellen' - hoe krijg je het uit je toetsenbord.

Ichneumonidae | 15-08-22 | 10:49

Als boerenzoon en liefhebber van Amerikaanse auto’s betuig ik mijn medeleven met de eigenaren en nabestaanden van deze auto’s.

MargauxGrandCru | 15-08-22 | 10:49

Nederlands verbond van witte verf handelaren.

Zapata10 | 15-08-22 | 10:49

Maar is het klimaat nu gered?

Duwbak_Linda | 15-08-22 | 10:48 | 2

https://youtu.be/rU2jApmgzl8?t=6
Bijna.

Is dit nog nieuws? | 15-08-22 | 10:52

@Is dit nog nieuws? | 15-08-22 | 10:52: Lol, toch wel keurig gescheiden ingezameld?

Duwbak_Linda | 15-08-22 | 10:54

Het resultaat, bedrijf krijgt verzekeringsgeld en besteld nieuwe pick-ups.

Rattus | 15-08-22 | 10:47 | 1

Denk je dat echt? Wat zou de waarde zijn van een derdehands wagen?

Dr. Worstenbroodje | 15-08-22 | 10:53

Lone wolf?

Justhenk | 15-08-22 | 10:47 | 3

Verwarde man?

Humsico | 15-08-22 | 10:48

Zeg maar gerust een roedel wolven.

Papa Jones | 15-08-22 | 11:54

Ik denk dat de overheid dit doet, zodat mensen verder afstand nemen van excessief aggrarisch terreur om hun standpunten kracht bij te zetten.

Kaan78 | 15-08-22 | 10:46 | 1

Romeo en de pyromanen.

MargauxGrandCru | 15-08-22 | 10:53

Lag er wel asbest bij, anders is het niet echt natuurlijk.

elfenstein | 15-08-22 | 10:42 | 1

Juist...

neonreclame | 15-08-22 | 10:49

Partijen als Extinction Rebellion trekken veel labielo's aan. Dat maakt het lastig om te bepalen of ze er echt niet achter zitten.

Tarak | 15-08-22 | 10:41 | 1

Labilio's is het.
(een comma verkeerd en we hoeven het niet meer over de inhoud te hebben)

Het Licht | 15-08-22 | 10:47

Ah, dit is overduidelijk werk van het Nederlands Verbond Voor Opmerkelijk Toevallig Symbolisch Dyslectische Hypocriete Pyromanen (NVVOTSDHP).
Gewoon een dingetje, kunnen die mensen ook niks aan doen dat ze graag kladderen en fikkie stoken en toevallig het juiste logo maken als dat niet uitkomt.

Dezenaamhier | 15-08-22 | 10:41

Qui bono?

Eerst maar eens de verzekeringspolissen bekijken.

calamiteiltje | 15-08-22 | 10:41 | 1

Dat is inderdaad altijd verstandig bij branden.

Tarak | 15-08-22 | 10:43

Ergens "publiekelijk afstand van nemen" ... daar kom je tegenwoordig niet meer me weg.

"want u (?) heeft deze situatie gecrieeerd, mijnheer"
(P. Fortuyn)

Het Licht | 15-08-22 | 10:41

Trouwens nog mooie promotie voor dat ER in dat 040 artikel:

Er is simpelweg geen ontkomen aan. Zolang overheden en grote bedrijven geen radicale verandering doorvoeren, zitten burgers vast in een giftig systeem van vervuiling en vernietiging van de natuur en hun eigen levens. Dat is waarom acties van Extinction Rebellion nooit tegen individuele burgers gericht zijn”, aldus Extinction Rebellion.

Kijk ons goed zijn!
Wij zijn echt goed!!!

Is dit nog nieuws? | 15-08-22 | 10:41 | 1

Als ik het huis van de buren in de fik zet is het ook niet op individuele burgers gericht. Ze zijn immers met zn tweeen.

Hadena | 15-08-22 | 10:42

In scène gezet door een fotograaf. Dat lijkt me duidelijk. Kom maar door met die timestamps...

Enter Yeti | 15-08-22 | 10:40 | 1

Die het ANP vervolgens niet aanpast want dat doen ze alleen bij de boeren.

Is dit nog nieuws? | 15-08-22 | 10:41

Activisten, dat is heel wat anders, die moet je steunen.

P-unit | 15-08-22 | 10:40

Brabantse Biggen Bond

theo-is-dood | 15-08-22 | 10:39

GroenLinks x Extinction Rebellion haarlem.groenlinks.nl/nieuws/extincti...

Wordt GroenLinks ook gevraagd om afstand te nemen door dezelfde hijgende media die Caroline van der Plas dagelijks vraagt afstand te nemen van elke boerenactie?

JohnLocke | 15-08-22 | 10:39 | 1

Nee, natuurlijk niet, dit is een actie van een enkel gestoord individu. Héél wat anders dan foute acties van rechtse gestoorde individuen, want dan zijn er altijd wel politici als Baudet, Wilders of van der Plas die "het klimaat geschapen hebben waarin dit kon gebeuren".

Muxje | 15-08-22 | 10:42

Gelukkig is het geen Z

Is dit nog nieuws? | 15-08-22 | 10:38 | 1

Volgens mij is het een gecamoufleerde Z.

Hadena | 15-08-22 | 10:41

Hahaha Exstinction Rebellion zegt van niets te weten. Zinloos telefoontje weer. Alsof ze ooit wel zouden zeggen van zoiets te weten. Maar goed, iedereen kan logo's achterlaten. Alhoewel het voor sommigen moeilijk is het hakenkruis goed te verftekenen.

Leptob | 15-08-22 | 10:38

Millbrook is dus Meulenbroek. Do the math. Familie van is hier regelmatig aan bod gekomen.

Sinterbikske | 15-08-22 | 10:37 | 2

Heb je nog onder de sterrenhemel in Denia geslapen ? Moest er even aan denken omdat deze wagens ook geen dak meer boven het hoofd hebben.

broervandenhollander | 15-08-22 | 10:53

@broervandenhollander | 15-08-22 | 10:53: was in Alicante, had voor afgelopen nacht hotel geboekt in Denia dacht ik… voor vandaag dus bleek. Hebben vannacht gelukkig bij vrienden hier kunnen slapen. Wel wat onrustig want er stond hier vlakbij een berg in brand door een blikseminslag, alles onder de rook vannacht hier.

Sinterbikske | 15-08-22 | 11:44

Een bedrijf is geen individu.

rustzacht6 | 15-08-22 | 10:37

XR, dierenbevrijdingsfront, milieudefensie, die organisatie van Volkert. Wie zal het zeggen?

Mag XR zeggen dat het hun MO niet is, fikkie stoken is onderdeel van de groene kruisridders. Waar rook is.:::

Glasgow Argus | 15-08-22 | 10:37

Je kan ontkennen tot er bij neervalt, terwijl je volgelingen het gewoon wél hebben gedaan
ER is gewoon niets minder dan een tot terrorisme verworden zeur- en treiterclub

Tobi | 15-08-22 | 10:36 | 4

Ze zijn goed getraind door AntiFa, die weten dat je dit soort acties met een klein clubje moet doen zodat de grote organisatie niet weet dat ze verantwoordelijk zijn.

NaughtiusMaximus | 15-08-22 | 11:03

@Bakkeleures | 15-08-22 | 10:55: Sorry, maar XR heeft nooit een gematigde vleugel of agenda gehad. Dit is gewoon antifa met een milieu sausje.
Moet nog vermeld worden dat het geweld, zoals gebruikelijk, weer van links komt?

TheEgg | 15-08-22 | 11:25

@Bakkeleures | 15-08-22 | 10:55: Pride is een overblijfsel van toen er echt nog intolerantie voor andersgeaarden was.

En ze denken dat het er nog steeds is, maar het enige wat er is, is weerzin tegen drammers, aandachtstrekkers en doorgeslagen idioten.

Leyrann | 15-08-22 | 12:09
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft Jesse Klaver al afstand genomen?

osolemio | 15-08-22 | 10:36 | 1

When hell freezes over

Tobi | 15-08-22 | 10:40

Johan Vollenbroek

kommabijmebinnen | 15-08-22 | 10:35

Dit is de schuld van de Rabobank.

Justin Bieber | 15-08-22 | 10:34

Alsof XR al hun wappies onder controle kunnen houden. Benieuwd naar de discussies van de verschillende NPO tafelrondes. Ehm... niet dus.

Louter Leuter | 15-08-22 | 10:32

Maar wordt XR publiekelijk aan de schandpaal genageld?

Adriel | 15-08-22 | 10:32

Rutte, what else?

pa_niek | 15-08-22 | 10:31 | 1

Onacceptabel!

Ommezwaai | 15-08-22 | 10:47

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl