Goh. Zelfs Commissariaat voor de Media vindt NPO niet meer van deze tijd
Daar zou eens iemand wat aan moeten doen...
Het begint eindelijk door te dringen dat de publieke omroep een enorme geldverspilling is waar alleen nog bejaarden naar kijken omdat jongeren überhaupt zijn afgehaakt bij lineaire televisie. Het is een groep diversiteitszoekende navelstaarders die alle beslissingen via 27 commissies laten lopen en dan nog uitkomen bij iets als Seef Spees. Zelfs het het Commissariaat voor de Media (CvdM) ziet in dat het zo niet langer kan en grote veranderingen nodig zijn om de publieke omroep enigszins toekomstbestendig te maken. Alle open deuren worden ingetrapt: de omroepen zijn te veel met zichzelf bezig, het idee van zuilen is zwaar achterhaald, kijken on demand is de toekomst en er is te weinig centrale sturing. Een plan om dit op te lossen blijft echter uit. Het CvdM geeft wel wat denkrichtingen mee, maar gooit het daadwerkelijke probleem over de schutting naar de volgende commissie/werkgroep/comité en zo modderen we voorlopig gewoon verder aan met de huidige Hilversumse puinhoop waar Nederland in Beweging gelijktijdig op twee zenders wordt uitgezonden en het reisbureau op volle toeren draait. Want iedereen is het er over eens dat de NPO moet veranderen, maar niemand wil de NPO veranderen.
Reaguursels
InloggenZe hoeven het van mij niet te veranderen, ik kijk er toch niet meer naar. Maar mijn verplichte bijdrage aan dat slechte circus stoppen daar ben ik wel helemaal voor.
Een grote subsidie spons waar het wemelt vd enge mensen die alleen maar hun hand kunnen ophouden. Opdoeken die onzin.
Generatie geboren zo’n 20 jaar geleden, kijkt letterlijk nooit televisie. Dat medium is ten dode opgeschreven, dus gewoon kappen met die belasting verspilling.
Ik vrees dat dit de opmaat is naar juist nog meer NPO. Er zijn enkele kritische programma’s en die moeten er uit. Elke dag 8 uur lang M en daarna Sophie met weer een of andere criminele ex-advocaat.
Dacht ik ook bij "missen van centrale aansturing", misschien iemand van D66?
Ik wil de npo niet veranderen. Ik wil het afschaffen. Heb er geen enkel geloof in dat het op welke manier ook een nuttige functie kan hebben. Of het moet een ANPdoorgeefluik worden zonder meningen en met documentaires over onze geschiedenis tot de jaren '70.
Eensch.
Op naar het BBC model dan maar, met eventueel de NOS als een los onderdeel daarvan.
En wellicht gewoon terug naar 2 zenders...
BBC is net zo links als de NPO en daarnaast een nog grotere politieke manipulator. En qua kwaliteit: toen ze het oude team van Top Gear eruit geschopt hadden kwamen ze er ineens achter dat die toch wel erg veel geld in het laatje brachten. Sindsdien is het aantal documentaires etc drastisch minder geworden. Veel makers van historische programma's zijn naar ITV en Channel4/5 vertrokken. Schraalhans is nu keukenmeester. Daarnaast het vreemde opheffen van BBC3 (moest allemaal online) hetgeen een grote vergissing bleek te zijn.
Wetende wat we nu weten: Shula Rijxman en die talkshow M. Al ging het bij mij al mis sinds Sonja Barend: het progressief intellectuele antwoord op Mies Bouwman?
Maar dit gebiedt de eerlijkheid dan weer wel: Eva Jinek heeft gewoon betere jetsers dan Fidan Ekiz. En dat voor een Turkse!
Jongeren worden op school al blootgesteld aan een forse linkse brainwash, daar kan zelfs de NPO niet tegen op.
De NPO zo snel mogelijk afschaffen, geen € belastinggeld meer daarheen.
Eindelijk bevrijd van de eindeloze herhalingen van steeds maar weer die stompzinnige meningen van eenzijdige "experts" en de ergerlijk biased presentatoren.
U leest al het NRC en bent zodoende al goed en volledig geïnformeerd? Tja, dan kunnen alleen uitzendingen zoals bijvoorbeeld Argos een additionele waarde hebben.
Omroep ONgehoord Nederland (wat je daar ook van mag vinden) probeert het NPO systeem van binnenuit te veranderen en krijgen de ombudsmaffia van de NPO op hun dak. Andere, tegendraadse geluiden zijn niet welkom bij de NPO en zodoende blijven de weinige kijkers die nog over zijn telkens geconfronteerd met linkse meninkjes van linkse presentatoren en programmamakers die zelf overigens wel boven de Balkenende betaald willen worden. Want socialisme is prima, maar niet voor de eigen knip.
Wanneer u termen als 'ombudsmaffia' gebruikt dan bent u eigenlijk bij voorbaat niet serieus te nemen. Het gaat er om dat ON niet kritisch is wanneer het om gasten gaat die aantoonbare lulkoek uitkramen. Niemand die vervolgens vraagt: 'waar blijkt dat uit?', zoals een kundige journalist betaamt. Dit heeft niet met links, rechts of extreem-rechts te maken maar met onkunde bij ON.
@Red shirt | 05-07-22 | 16:43:
Zeg maar wat de rest van de publieke omroep al 40 jaar laat zien ter linker zijde van het spectrum. Hoezo selectieve verontwaardiging.
@MarkiesDeBalzaque | 05-07-22 | 16:51: Slechte journalistiek is niet rechts of links maar slechte journalistiek. Terecht dat daar kritiek op is.
@Red shirt | 05-07-22 | 16:43: Het is opvallend dat u alleen reageert op reaguursels, maar zelf geen stelling kunt, of durft te poneren. Heeft u geen idee of mening ergens over? Komt u alleen hier om uw misnoegen te uiten over wat anderen wel durven te schrijven? Beetje sneu. Kom zelf ook eens voor je mening op.
@Red shirt | 05-07-22 | 17:00: En die Kaag"documentaire" was goede journalistiek?
@Red shirt | 05-07-22 | 17:00:
Dat die kritiek zich uitsluitend richt op ON vindt u dus net als ik hypocriet?
Terug naar het 1960-model: niet 3+ zenders maar 1. Uitzending van 19.30 tot 23.15 uur, behalve op zondag (kerkdienst) en woensdag- en zaterdagmiddag (Pipo en Daar komt Siewertje).
Dat wordt dan op vrijdag moskee gejammer, want er moet natuurlijk wel aan diversiteits deuggedram gewerkt worden.
Woensdagmiddag Kinderbios!
Ik geef ze nog max 2 generaties. Daarna sterven ze vanzelf uit.
Nee hoor, de subsidie blijft graties komen voor het Mediapark
Het wordt een kwestie van behoedzaam opereren, want voor je het weet staan er immense hoeveelheden subsidie en baantjes op het spel.
Ok, ik heb mijn onderzoek afgerond:
Npo reduceren tot 1 zender voor actualiteiten. Overige zenders en alle omroepen afschaffen. Ze kunnen zelf via allerlei kanalen blijven uitzenden, dat hoeft niet via lineaire tv en de inkomsten komen niet langer vanuit de belastingbetaler.
Dat is dan € 4.700.000. Dank u.
De NPO mag best wel fiks hervormen. Denk dat 3 netten een beetje teveel van het goede is en daarnaast is er geen plek voor single-issue zenders zoals ON. Dat hoort gewoon niet op de publieke omroep. Ook spelletjes vind ik niet zo nodig. Nieuws, documentaires, kwalitatief sterke talkshows, misschien wat kritische 'late night' shows e.d. maar niet van die onzin.
Wat is dan dat single-issue van ON?
@grietmetgroenefiets | 05-07-22 | 16:03:
Knettergekke complotidioterie normaliseren.
Kook, bak en reis programma's ook totaal overbodig.
NL heeft een vergrijzende bevolking en grote groepen hebben een steeds kleinere belevingswereld. Deze mensen zijn (bijna) niet online en vinden luchtig amusement fijne afleiding. U zult er mij niet naar zien kijken maar onder een omroep Max vervult een belangrijke behoefte.
Onmisbaar voor een goed eenzijdig werkende democratie
Een journalistiek hoogwaardig aanbod waarin 1 mening aan bod komt, is onmisbaar voor mensen om zich een eigen mening te vormen. Betrouwbare informatie vanuit ons perspectief en standpunten belicht, vormt de basis van onze democratie. Het Commissariaat voor de Media roept betrokkenen op de handen ineen te slaan en gezamenlijk de transitie te starten om dit ook in de toekomst te kunnen blijven waarborgen.
Het woord transitie, is nou typisch npo taalgebruik wat ik niet trek.
"Een journalistiek hoogwaardig aanbod waarin 1 mening aan bod komt..." Aldus het jongste communiqué van het Ministerie van Waarheid van Oceanië.
Ik zit gewoon lekker naar de staatsomroep te kijken momenteel hoor. Nog 82 kilometer.
Sporza is een prima alternatief.
@Lubbberrtt | 05-07-22 | 15:39: Ik keek vroeger altijd op Sporza, maar vind het commentaar op Nederland net wat leuker vaak. Zeker nu Michel Wuyts weg is bij de Belgen.
Maar bij de staatsomroep is het ook een beetje het b-team dit jaar, dus ik zal de Belgen nog wel een paar keer proberen.
NPO =tegen de Boeren, want ze zijn voor Rutte en D66
Maar Martijn van Nieuwkerk nodigt vervolgens het Literaire k0pstuk Adriaan van Dis uit, die de Proza van Boef staat te verheerlijken.
Die stumpert van een ''Boef'' heeft een levende kat op de snelweg uit het raam gegooid, van een meisje dat hij bedreigde en afperste.
Zo diep gezonken is de D66
Waarom moet ineens alles veranderen nu ze van ON af willen?
Inderdaad ook mijn gedachte. Onder druk wordt alles vloeibaar, zelfs de mening van het Commissariaat voor de Media.
Allemaal ontslaan en alleen nog maar Gerrit Hiemstra 24/7 op de buis.
Ik heb liever die astrologie TV op NPO. Dan weet je tenminste dat je naar betekenisvolle TV aan het kijken bent, 24/7.
Sinds die Transgender Gouden Kalf is het Nederlandse NPO schip keihard aan het zinken.
Jongeren haken niet af vanwege lineaire televisie maar haken af vanwege het aanbod. Nieuws, actualiteiten, simpele spelletjes, wat oninteressante sport of alleen wat samenvattingen en een zooi culturele films. Nee, niet echt om voor thuis te blijven of uitzending gemist op te starten. Onze Nederlandse zenders bieden ook niet veel meer dan de eeuwige herhalingen van films en series.
Heeft U een voorstel mbt jongeren aanbod op lineaire televee, zodat ze voor het eten weer thuis zijn? Pipo de Clown?
@Weethetallemaalniet | 05-07-22 | 15:08: waarom moeten jongeren tv kijken?
@Weethetallemaalniet | 05-07-22 | 15:08: meer blote tieteuh.
Het is hilarisch dat ON zoveel angst aanjaagt. Hoeveel mensen kijken daar eigenlijk naar? 20.000 ofzo?
En jongeren gaan echt geen tv meer kijken, de concurrentie is beter.
Hier staat wel eens die NPO zender op met 2de kamer vergaderingen, het verbaasd mij dat ze nog geen disclaimers in beeld brengen bij bepaalde sprekers: “de door deze persoon uitgesproken woorden vertegenwoordigen niet de mening van de NPO”. Of nog erger, dat ze gewoon het beeld op zwart zetten met de mededeling: “beelden kunnen als kwetsend ondervonden worden”.
NPO,1.000.000.000€ p/j.
Indoctrinatie mag wat kosten.
Stel je voor, ben je bejaard, kom je in een verzorgingstehuis, wordt je voor de tv neergezet met de hele dag NPO erop.
Dan snak je toch naar euthanasie?
lolol Topper!
Ik ben ook niet zo tevreden met het staatsnieuws, de ideologisch-getinte programmering en allerhande progressieve propaganda van de NPO. Het kan best een kanaal of twee minder als je alle cultuurrepressie eruit haalt.
Echter blijft Tegenlicht wel aardig, en Stef Biemans is ook een geinige knakker met z'n programma's over Amerika.
En die jongen die alsmaar naar China ging en nu naar de rest van de wereld om te kijken hoe de Chinezen het verpesten mag dan ook blijven, Ruben Terlou.
Opheffen die bende
Uit het rapport: 'Het bestel moet nu in transitie met behoud van over decennia opgebouwde kennis en expertise. Dit kan alleen als wij het samen doen.
• Voorwaarde bij de transitie is dat alle betrokken partijen de kans krijgen deze door te maken.
• De transitie vergt moed, inzet en veranderbereidheid van alle betrokken partijen.'
De vertaling: wij gaan het allemaal helemaal anders doen maar er wordt niemand ontslagen.
Als je een hele beroepsgroep als boeren wil cancellen dan lijkt het me een prima idee om de staatszenders, de tempel van de deugelite, te ontmantelen.
De strijd om voortbestaan is voor deze hypocrieten immers altijd abstract als in ´de mensheid´, en nooit eens direct persoonlijk als in hun baan, spaarcentjes, inkomen, bedrijf, huis, familie of gemeenschap.
Maak er maar een ministerie van: Volksverlakkerij.
RVD = Rijks Verzwijgings Dienst
Een publieke omroep heeft geen meerwaarde meer. 1 radiozender, 1 tv-zender voor de voorlichting en 1 tv-zender voor de achtergrond. De rest wegbezuinigen.
Omroep MAX is opmerkelijk genoeg nog een oproep met een eigen koers.
@Roos | 05-07-22 | 14:46: och, ik ken max voornamelijk van de zinloze Geheugentrainer. Die mag wel weggesaneerd worden. Kijken wat er over blijft.
Neem nu Powned. Maken nauwelijks nog programma's. Zouden 10 jaar terug ofzo wel eens even de bezem door het omroepbestel halen. Veel bombarie. Weg met al die zakkenvullende omroepbazen. Oprichter van Powned is nu zelf zo'n zakkenvullende omroepbaas geworden en harkt al jarenlang een dikke 2 ton per jaar binnen. En met wat eigenlijk?
Die oplichter heeft zijn portie karma inmiddels wel gehad hoor.
www.ad.nl/tv-en-radio/weesie-openhart...
Na de multiculti reclames die geen afspiegeling meer zijn van de maatschappij heeft dit fenomeen zich uitgebreid naar het journaal.
Schietpartij in Stockholm? We zoomen in op de enige dame met hoofddoek die er liep.
Verdiepende vragen bij welk onderwerp dan ook? Die stellen we het liefst aan allochtonen.
Het is mij al sinds Pim Fortuyn duidelijk hoe ze rollen bij de NPO. Ook is mij duidelijk dat D'66 de rol van de PvdA heeft overgenomen binnen de publieke omroep.
Wel eens een brochure van het Zilveren Kruis gezien? Een perfecte afspiegeling van de bevolking van Nederland. Uh.... ik bedoel de Bijlmer.
@bitterpete | 05-07-22 | 14:43: Harm Edens staat toch altijd op de voorkant?
Roos | 05-07-22 | 14:40
Inderdaad. Bij bij die massa gelukzoekers zoomen ze altijd in op de paar kinderen die er tussen lopen.
Zijn de woorden 'onafhankelijk' en 'kwalitatieve journalistiek' al gevallen? Een miljard subsidie ontvangen voor zenders en omroepen waar vrijwel niemand naar kijkt. Positief is dat het een kwestie van tijd is dat de doelgroep van de NPO (net zoals bij dagbladen) gaat uitsterven en daarmee hopelijk hopelijk deze vervelende 'propagandamiddelen'.
Wat ze willen is een echt inclusieve omroep met allemaal LQGHTSLTP'ers (heb ik ze nu allemaal?).... dan kunnen ze allemaal blijven, verandert alleen de naam van NPO naar ISO (Inclusieve Staats Omroep) en plas alles blijft zoals het was.....
Ik vind het Commissariaat voor de media ook niet meer van deze tijd. En de mediawet en de wet op de vaste boekenprijs ook niet. Vooral die laatste niet, ivm digitale boeken, het uitsterven van boekenwinkels ondaks de wet maar dankzij digitale boeken, etc... Die wet beschermt niets meer.
Publieke omroep is een soort mediabordeel.
Volgend jaar vraagt de NPO met dit rapport in de hand dus om extra geld voor transitie en nieuwe concepten. Leer mij Hilversum kennen.
Je kon er vergif op innemen dat nu Ongehoord Nederland is toegelaten tot het bestel het opeens allemaal anders moet.
Wij zijn er wetenschappelijk allemaal over eens dat de publieke omroep weg moet. Dat is geen leuk verhaal maar wel het eerlijke verhaal. Dat betekend dat bijna iedereen in die sector zijn baan verliest. Perspectief is er niet. Het is nu eenmaal zo, de wereld verandert. U van de publieke omroep krijgt allemaal een bedragje mee en dan kunt u uw leven anders gaan invullen. Niet klagen, bij de boeren vond u het ook niet erg,
De vrijgekomen gebouwen geven we terug aan de natuur.
Gewoon het Polygoon Journaal terug, dat is meer dan genoeg.
En voor ieders bloeddruk, gewoon die uit de jaren 50 herhalen.
@Nuchternederland | 05-07-22 | 14:27:
Philip Bloemendaal, daar werd je heel rustig van.
En voor de jeugd De Verrekijker.
Zolang de zendercoördinator niets anders blijkt te zijn dan een 'Reichscensor', is het enige doel van de aanpassingen het vergroten van de staatsinvloed op de NPO. De omroep ON is net de trigger om de greep te verstrengen.
Het kaltstellen van 'De Vooravond' en het ver-D'66en van WNL zijn er ook goede voorbeelden van.
Publieke omroep, kijkt iemand daar nog naar dan?
Dat komt omdat dat commissariaat de afgelopen 30 jaar heeft zitten slapen en verzaakt heeft te doen waar het voor opgericht is: toezicht houden op de NPO.
Onder toeziend oog heeft dit commissariaat de media zien veranderen in een extreem links woke platform en ze hebben NIETS gedaan. Vonden het waarschijnlijk wel lekker zo.
Met als resultaat programma's als deze waarop de jeugd van Nederland opgeroepen en geholpen wordt om 'in transitie' te gaan.
youtu.be/QAFhw7Drjcw?t=375
Zelfs met illegale medicatie...
Waar ze nu voor pleiten is om het definitief maar tot een woke platform te maken. Dat is de transitie die ze voorstellen.
@Schoorsteenveger | 05-07-22 | 14:25: Mooi, dan schakelen ze zichzelf uit. Woke is een planeet in het dysthym nepharmonisch universum. Einde oefening.
Elke vrijdag Islamtv.
U vergeet omroep Akwa.... sorry,zwart
Televisie kijken is geen primaire behoefte, nooit geweest en in het digitale tijdperk helemaal voorbij. Mag best weg..
Elke bewoner van NL betaalt 45-55 euro (onduidelijk gerapporteerd) per jaar voor staatspropaganda waar niet om gevraagd is.
Matige TV programma's, nog matigere radio. Eindeloze budgetten voor projecten van mediastudenten die nooit van de grond gaan komen.
En vergeet de presentatoren die soms tonnen per jaar krijgen niet.
Veil de successen aan de commerciëlen, vuilbak voor de rest.
Welk succes?
Publiek maakt de beste programma's en Euro 50 is waarschijnlijk niet correct en veel te laag., Niettemin, klein bier.
@AntiZanicz | 05-07-22 | 14:42: Als je ‘links-activistische’ het equivalent vindt van ‘de beste’ klopt je verhaal.
@AntiZanicz | 05-07-22 | 14:42:
"Publiek maakt de beste programma's"
Niet de Nederlandse publiek. ARD/ZDF en BBC misschien
Als wij Christianne van der Wal nu eens lós laten op de NPO?
Voilà! (Om in de kijkbuis-metafoor te blijven.)
Saneren, saneren, saneren, saneren!
En tenminste een 95% reductie van alle marxistisch vergif dat de NPO produceert!
Ik ben bang dat hun idee van veranderingen meer diversiteit en inclusiviteit betekend. Het kan altijd erger, mensen!
Te gericht op eenzijdige berichtgeving, multiculturele programma's, reclame, talkshows en sport.....
Entertainment.
"Kijkcijfers"
Ja, en het is bij de commerciëlen niet anders. Neem 'Renze', en vertel mij wat het verschil is tussen dat lulprogramma en alle andere lulprogramma's op de treurbuis. Zelfde sfeertje, zelfde tafelopstelling, zelfde soort decor, zelfde gasten, zelfde... alles.
@Schoorsteenveger | 05-07-22 | 14:20: commerciëlen zijn veelal veel slechter en je krijgt reclame in de programma's Renze is even gevlucht maar komt met een jaartje weer terug.
@AntiZanicz | 05-07-22 | 14:41: www.npostart.nl/au-pairs/BV_101396526...
Veel plezier.
"Om ons sterke publieke mediabestel te behouden, moet het in transitie."
Mijn hemel, 'in transitie'. Waarom dat woord? Ik vrees dat het woord transitie met de dag méér positieve connotatie krijgt toebedeeld. Als je in transitie bent, zo moet het kennelijk voelen, dan ben je op weg naar iets beters, iets hogers, dan werp je het negatieve van je af, dan verjong je, dan ben je revolutionair. In transitie zijn, dat is goed bezig zijn.
Vroeger deed je aan zelfonderzoek, was je desnoods op zoek naar jezelf, of leerde je om je fouten in te zien of je beperkingen te aanvaarden, kritisch te zijn op jezelf, of met de harde wereld om te kunnen gaan. Nu ben je in transitie.
De NPO zit in een verkeerd lijf en moet in transitie.
De NPO heeft obesitas en moet afvallen.
Op het toilet ben ik ook in transitie.
Dat wordt dan AMC Amsterdam of UG Groningen. Daar kan het.
@WasHetMaarMakkelijk | 05-07-22 | 14:21: ja tussen de 45 en wel 98%
Definieer bejaarden.
Zelf 72, mag ik mij er op beroemen dat ik mij niet tot de bejaarden tel en al minstens 20 jaar de NPO mijdt als de pest die het is en ga daar zeker mee door.
Sooweej, 72 en nog steeds bergbeklimmer?
@Schoorsteenveger | 05-07-22 | 14:17: Wat voor berg?
Koos Koets, is U dat ?
@Schoorsteenveger | 05-07-22 | 14:17: Jazeker, met rollator met achterwiel aandrijving. Op enig moment gaat het echter helaas snel bergafwaarts.
@PieterPassant | 05-07-22 | 14:22:
En bergje af is lastiger dan bergje op
Zijn vrouw heet bergs gok ik...
@NaughtiusMaximus | 05-07-22 | 16:06: close
Ik zit al maanden op een eiland in de Vinkeveense plassen. Voor tv heb ik een free to air kasje. Kan men gratis de publieke zenders zien. Toch eens een keer aanzetten.
Als u er de tijd voor heeft.... niet doen.
haha, dat bestaat helemaal niet meer. Er is geen transmissie meer en de satelliet veriest altijd een kaart van Kanaal Digitaal
@AntiZanicz | 05-07-22 | 14:38: Dat klopt niet hoor. Met een DVB-T2 ontvanger kan je gratis 1, 2 en 3 zien. Hoera! Gratis Boer Bakt Mol. (of is dat bij de commerciële zenders?)
@AntiZanicz | 05-07-22 | 14:38:
Onzin. Juist de beste zenders op de satellieten, o.a. van ARD. ZDF en BBC zijn allemaal FTA. Vooral op de Astra1 en de Astra2 veel ongecodeerd. MotoGP kun je gratis kijken via Servus Deutschland HD, met deskundig commentaar, stukken beter dan figuren als Frank Weeink.
Er zijn meisjes die de hele wereld rond reizen van inkomsten.
Die ga je niet wegnemen.
Verder heeft de npo niets te bieden.
Helaas mag je niet kiezen.
Npo is een geld verslindende machine.
Go wat mis ik de Rem, gewoon een hark op je dak en je had beeld.
Floortje is verantwoordelijk voor evenveel stikstofoxiden, fijnstof en CO2 als 100.000 koeien.
@Prieelvogel | 05-07-22 | 14:17: Wat ben ik blij, nog een ziener.
As se maar van me RTL4 afblijvuh!
Jamaar.... jamaar..... wie pakt de oh zo belangrijke beeldvorming dan op?
Hey, dat was ooit de taak van Sander "ik maak geen dossier af" Dekker toch?
1 volk, 1 land, 1 publieke omroep.
Zo simpel zou het moeten zijn.
Volgens mij heeft dit land inmiddels een stuk of 20 volkeren....
NBC?
Dus enkel de Moslimomroep, bedoel je?
Dat roep jij wel, maar als Limburger voel ik weinig met een Randstedeling. Dat is dus minstens twee volken in dit land. Wat mij betreft geen PO
Max Blokzijl is er al lang niet meer. is kapotgeschoten. De sukkel.
1 volk, 1 land, 1 publieke omroep, 1 zender, s avonds even
@Dr.Platypus | 05-07-22 | 14:20:
Ik herinner van mijn opa in Remunj dat zij altijd de WDR op hadden staan. Hier und Heute en zo.
In Nederland en vele andere landen zijn de publieken duideliojk veel beter dan de commerciëlen . Die kunnen niet dichtbij komen zonder hulp dus vandaar nu het hosanna geroep, op weg naar meer gratis geld van de advertenties dan die wel naar de commerciëlne zouden moeten. Maar er is nog niets aangepast dus het het gaat nog even duren, of het wordt nooit.
Voor niet ingewijden.. Remunj = Roermond
@MargauxGrandCru | 05-07-22 | 14:15: Bedoel je niet PBS?
@Louter Leuter | 05-07-22 | 14:37:
Jazeker!
www.youtube.com/watch?v=VIRglN6twOk
Muziek is overigens "Rheinische" symphonie van Robert Schumann uit 1850. Past dus bij het gebied. Nord Rhein Westfalen.
REAGEER OOK