Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

#Stikstofdebat ontspoort en D66 wilde dat wetenschapper stikstoffeiten geheim hield

Lientje dreigt met een gang naar de rechter tegen Klaver en Ouwehand

Het stikstofdebat ontspoorde zojuist in de zoveelste zeversessie over toon & fatsoen. Caroline van der Plas stond gehakt te maken van het stikstofverhaal, dus Jesse Klaver greep in door haar te betichten van "complotten" en het in twijfel trekken van de integriteit van wetenschappers en journalisten. Nou deed Van der Plas dat helemaal niet, maar ze merkt wel zeer terecht op dat het niet de eerste keer zal zijn dat wetenschappers én journalisten voor politieke karretjes worden gespannen in Dit Land. Zie WODC, RIVM, OMT, zie NRC, zie VPRO - het gebeurt, telkens weer, maar Gloria Trekker mag het niet benoemen terwijl de Kamerleden van wie ze dat niet mag zeggen, zelf wel suggereren dat zijzelf voor het karretje van deze of gene lobby gespannen zou zijn. Waarop Lientje ook maar ontploft en dreigt om naar de rechter te stappen, wat eens te meer onderstreept dat de Tweede Kamer al lang niet meer de plek is waar de democratie wordt bestuurd - dat gebeurt bij de rechter.

Enfin. Ondertussen horen we dus ook nog een PowNed-podcast waarin professor Han Lindeboom vertelt dat hij van D66 klimaatkapelaan Tjeerd de Groot enkele kritische bevindingen over de stikstofsommen niet naar buiten mocht brengen, omdat het "koren op de molen van Baudet" zou zijn. WIE MOETEN WE NU GELOVEN? Als alle wetenschappers integer zijn, dan is Han Lindeboom het dus ook. En dat maakt Tjeerd de Groot dus een manipulatieve viezerik. Maar stel dat Lindeboom liegt, dan moet je de integriteit van de wetenschappers die wél precies vertellen wat de regering wil horen, dus ook in twijfel kunnen trekken. En die van de journalisten die het overschrijven eveneens. Zeg het maar hoor.

Social

Reaguursels

Inloggen

https://www.bing.com/videos/search?q=no+answers+no+solutions&view=detail&mid=ED9B6976EF126356EA9BED9B6976EF126356EA9B&FORM=VIRE

Hendrikaatje | 23-06-22 | 23:49

Wie is die zure pruim die daar langs Bergkamp zit ?
Keertje heel hard BOE roepen, gaat ze meteen onder het tafeltje zitten.

Piet-Kietelaar | 23-06-22 | 22:08 | 1

Een zure pruim kan beter onder het tafeltje gaan zitten dan er op gaan liggen. Op een neusverkoudheid na.

Veepert | 23-06-22 | 22:18

Ik zou willen dat Klaver ook zo eerlijk was in het migratiedebat. De hypocriet. Al deze problemen zoals de stikstofcrises en de wooncrises zouden of niet bestaan of veel kleiner zijn als we niet, mede dankzij Klaver, tientallen jaren mensen hebben toegelaten waardoor de bevolking maar blijft groeien.

JP1973 | 23-06-22 | 21:38

D'66 en Groen Links. Regelrechte volksverlakkerij en gewoonweg manipulatief regentesk gekonkel. Nou is de rest niet echt veel beter (weetikookheuswel) maar djiez, wat een stoet dampende pusemmers !

Grijskijkert | 23-06-22 | 21:23 | 1

Van d66 en GL weet je dat zij een postmodernistische agenda nastreven. De echte volksverlakkers zijn de onder Rutte totaal uitgewoonde VVD en het dolende CDA, deze partijen hebben de d66 agenda overgenomen.

therealbraindump | 23-06-22 | 23:55

Klaver die hier duidelijk op de persoon speelt en laat zien dat hij, net als dat mens van de Dierenpartij, heel slecht kan luisteren. Goddank is Van der Plas niet zo'n jankerd als die kwebbelende tassendrager van de VVD, voor wie Klaver zich vorige week naar de microfoon haastte om het voor haar op te nemen. Niet zozeer omdat hij het zielig vond voor de tassendrager, maar omdat hij Wilders dacht te bestrijden.

Van der Plas doet het alleen al wat dat betreft veel beter als die inhoudsloze VVD-muts, want ondanks de persoonlijk aantijgingen van Klaver (die nergens op slaan) wist ze zich uistekend staande te houden.

En Van der Plas blijft overtuigen, terwijl Klaver hier niet verder kwam dan blind varen op andermans rapporten. Misschien rapporten van dezelfde wetenschappers die GL ook adviseerden dat biomassacentrales goed voor het milieu waren, maar uiteindelijk meer CO2 uitstoten dan kolencentrales. Zonder enige eigen inbreng (want vooral verwijzend naar), zonder enig kritisch vermogen en zonder enig inzicht hoe de samenleving deze stikstofsoap beoordeelt.

jochum1980 | 23-06-22 | 21:21

Als de boeren gewoon hun landbouwgrond behouden zonder stikstof veroorzakende meuk te verbouwen/houden, is het dan ook goed? Of gaat het eigenlijk ook om land onteigening?

martn | 23-06-22 | 21:19 | 1

Ja.

Sinterbikske | 23-06-22 | 21:30

Dus weer D66 die onwelgevallige rapporten in de doofpot probeert te stoppen. Kunnen die niet beter iets voor Poetin gaan doen of zo?

Sinterbikske | 23-06-22 | 21:10 | 2

Doet me denken aan het stilhouden van dat rapport totdat verkiezingen over waren.

martn | 23-06-22 | 21:24

Klavertjevier heeft het steeds over vee vervoerders die goud geld zouden verdienen. Ik weet uit 35 jaar ervaring dat transporteurs geen knoop verdienen. Weet hij nou echt het verschil niet tussen vervoer en voer?

HD50 | 23-06-22 | 21:07

We krijgen een
Onafhankelijke Ecologische Autoriteit (OEA)
Dan weet je al dat het zeer gaat doen.

Milton_Styx | 23-06-22 | 21:06 | 1

Weer een planbureau erbij naar communistische snit, en dat onder een VVD premier, nou jah...

therealbraindump | 23-06-22 | 23:58

Milton_Styx | 23-06-22 | 20:06

Tegen de waarheid is geen spiegel bestand.

Milton_Styx | 23-06-22 | 21:03

Tenenkrommend om te zien hoe het staatsjournaal het debat van vanmiddag weer weet te verdraaien.. De gifspuiter van het debat lijkt steun te krijgen van het cda, quod non, en lientje is de boevrouw.. Hou toch op zeg

Hunter_27 | 23-06-22 | 20:31
-weggejorist-
Milton_Styx | 23-06-22 | 20:06 | 1

We bungelen onderaan de lijstjes volgens de minister. Ja en? Not a fuck given over lijstjes.

Basil Fawlty | 23-06-22 | 19:58 | 2

Het klopt wel, maar ze vergeten er wel bij te zeggen dat alleen nederland een stikstof probleem heeft.

Urbanus_2.0 | 23-06-22 | 21:06

Maar niet in het lijstje netto betalers aan de EU.

Sinterbikske | 23-06-22 | 21:12

De Kamervoorzitter grijpt in en valt de minister bij, natuurlijk, als partijdige Kamervoorzitter ziet ze dit als haar taak.

smdyasc | 23-06-22 | 19:48

Dit is toch een aanfluiting van de democratie als een minister niet verder komt dan wat meerwarig puffen als een kleine kleuter die d'r zin niet krijgt.

smdyasc | 23-06-22 | 19:43 | 1

Inderdaad. Zelden zo'n onkunde gezien. Mme loopt aan de leiband van Brussel. Ik zou zeggen als Brussel een grote mond heeft dan betalen we niet meer. Nederland is nog steeds netto bijdrager. Grote bek Brussel? Prima, dan geen centjes. Moet je eens kijken hoe snel die arrogante Brusselse EU ambtenaren gaan bijdraaien. Maar Mme lult alleen maar over de gevolgen en doodsbang voor Brussel.

Basil Fawlty | 23-06-22 | 19:54

Wetenschap = twijfel, vragen stellen, toetsen en (nieuwe) conclusies trekken. Die Klaver moet écht een opleiding gaan volgen.

Ben_Hur | 23-06-22 | 19:43

En die antwoorden van de minister in "blokjes." Debilisering op en top.
Uitgangspunt is al verkeerd. Ze antwoord puur op het gevolg, of voldongen feit (zoals ze dat zelf noemen), want Brussel. Geneuzel over details. Wat van tafel moet is de oorzaak nml dat onzalige plan.

Basil Fawlty | 23-06-22 | 19:27

Mooie bijdrage van Bisschop van de SGP, hij ontmaskert dit simpele ministermeisje, dat er enkel zit vanwege d'r geslacht.

smdyasc | 23-06-22 | 19:04 | 1

Discussie maakt duidelijk dat van der Wal in bed ligt met Klaver en Jetten.

smdyasc | 23-06-22 | 19:21

Toch wel bijzonder dat stikstof geen probleem is als er hotels en vakantieprarken gebouwd worden, maar dat er de afgelopen jaren wel diverse projecten voor woningbouw geschrapt werden en in de la verdwenen.

Mark Bouwman | 23-06-22 | 18:52 | 1

Dit kabinet heeft zijn ziel verkocht, laat daar geen enkele onduidelijkheid over zijn. Het is een misverstand dat dit kabinet geen ziel heeft, dit kabinet heeft wel degelijk een ziel, maar belofte maakt schuld.

smdyasc | 23-06-22 | 19:01

Het blijkt heel duidelijk dat de gevestigde orde bang is voor BBB. Als dat ook gaat gebeuren dan zal het gevaar wel weer uit de Klaver-hoek komen

Tonyvanwychen | 23-06-22 | 18:52 | 9

@Nuuk | 23-06-22 | 19:14: Klaver is m.i. niet het scherpste mes in de besteklade, allesbehalve, maar besmeuren en framen kan hij als de beste.

therealbraindump | 23-06-22 | 19:37

@Wiebenick | 23-06-22 | 19:26: het is heel simpel, wanneer Tjeerd de Groot van d66 zo overtuigd is van het model van het RIVM hoeft hij niet zo krampachtig vast te houden aan de stelling dat er niet getwijfeld mag worden aan de uitkomsten van dit model. Onderwerp het model en de gehanteerde data dan aan grondige second look. En wat al uw verdachtmakingen betreft, iedereen heeft recht op een subjectieve mening.

therealbraindump | 23-06-22 | 19:46
▼ 6 antwoorden verborgen

Iedereen snapt dat alle problemen veeoorzaakt worden door de giga overbevolking. Hebben we eindelijk een kabinet die dat snapt en er wat aan wil doen dus die hebben een plan gemaakt coor reduktie. Beginnen ze bij de boeren, gelijk iedereen over de zeik. Zal wat worden als de vrachtwagenchauffeurs of chirurgen aan de beurt zijn.

Eugen Sandow | 23-06-22 | 18:43 | 3

Ze zouden ook met een plan kunnen komen om de netto immigratie in te perken. Dan hoeven ze niet eindeloos nieuwe huizen te bouwen waarvoor ze bouwland nodig hebben en waarbij stikstof vrijkomt. Ook kunnen natuurgebieden dan makkelijker beschermd worden en is er minder energieverbruik met bijbehorende CO2 uitstoot. Het is de olifant in de kamer. In 2021 maar liefst 115 979 mensen erbij.
opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/8347...
Dat is een stad groter dan Emmen of Leeuwarden.

radiatorknopje | 23-06-22 | 19:03

De enige oplossing tegen overbevolking is zorgen dat we krimpen in inwoner aantal. Alle het andere zijn slechts korte termijn nep-oplossingen.

Grachus | 23-06-22 | 23:13

Juist, één plus één is drie. Men is alleen maar aan het symptoom bestrijden. Pak gewoon de vraag aan, dus stop de import van mensen, dat verlicht de druk op alle sectoren. Daar hoef je geen Einstein voor te zijn om dat te bedenken.

slinger_rules | 24-06-22 | 00:27

Onbegrijpelijk dat Bergkamp niet ingrijpt bij die bewuste opruiing en demonisering door Klaver, het wordt echt tijd dat die partijdige Kamervoorzitter vervangen wordt.

smdyasc | 23-06-22 | 18:20 | 2

Zo onbegrijpelijk is dat niet,ze is door achterkamer politiek op die functie neergezet om haar meesteres te dienen,niet te opzichtig maar wel zo onopgemerkt duwen als mogelijk is,soms valt dit een beetje op.

Coolcalmcollected | 23-06-22 | 18:30

Van der Plas heeft een goed punt als het gaat om de beïnvloeding van de pers door het politieke bestuur. In de praktijk is dat schering en inslag, door welgevallige journalisten wel scoops en nieuwtjes toe te spelen, en onwelgevallige journalisten niet of pas later, of door hen soms zelfs volledig uit te sluiten van een open lijn met persvoorlichters.
Zeker waar het kabinetspartijen betreft is dat laatste niet in het belang van de nieuwsmedia, want de onderlinge concurrentie is enorm. En dat vormt weer een perverse prikkel om het bestuur toch vooral naar de hand te praten. Lichte kritiek mag want dat houdt de schijn op, maar buitengewoon scherpe kritiek doet de bron opdrogen.
Bovendien hangen veel nieuwsmedia aan een infuus van overheidsubsidie, wat hun onafhankelijkheid ook al niet bevordert.

harbi | 23-06-22 | 17:48

Die Klaver en die pruim van de PVDA(A voor adel) willen alleen maar mee regeren.
Aan die twee partijen heb je helemaal niks, dus weg ermee.

loekdeleeuw | 23-06-22 | 17:32

Jesse Klaver deed vijf jaar over VMBO-zwakstroom, Je blijft het merken.

SergeantPierlala | 23-06-22 | 17:32 | 2

Dat heeft ie niet!
De Ohmse wet is veelste hoog gegrepen voor yasser.
Klungelen met garen en band da's 't.

MoslimMolen | 23-06-22 | 18:07

Klaver stond dacht ik ook mee te knikken naar Jetten toen die zich met een smerige Nitwit smile afvroeg hoe je met kernenergie huizen zou kunnen verwarmen. De opmerking kwam dacht ik van Bosma

Zwizalletju | 23-06-22 | 19:32

Het partijkartel is weer bang voor kritische vragem. Bek houden, doen wat wij zeggen en doorlopen anders maken wij je kapot. Goed dat Caroline zich niet vd wijs laat brengen en haar werk doet

davesl1210 | 23-06-22 | 17:26 | 1

Klaver doet toch ook zijn werk?

Wiebenick | 23-06-22 | 20:07

Hoop dat Van Meijeren op de rails blijft, want vind sterk betoog van m nu.

Joyce | 23-06-22 | 17:23 | 1

Even terug gekeken. Inderdaad gewoon een net betoog.

Timide_Aso | 23-06-22 | 18:23

Zei die ene kerel nou echt dat mensen vroeger niet ouder werden dan 25?

kleybeuker | 23-06-22 | 17:12 | 1

Dat was zo'n 100.000 jaar geleden inderdaad het geval.

Grachus | 23-06-22 | 17:27

Als het niet om exacte wetenschap gaat waarbij bevindingen kunnen worden gereproduceerd vind ik het al snel onbetrouwbaar worden

Dr. Pown3rt | 23-06-22 | 17:08 | 1

Ja ik twijfel steeds meer aan de 'wetenschap'

martn | 23-06-22 | 21:22

Ik wil Caroline vd Plas nu al voordragen als debater van het jaar. Wat een krachtige persoonlijkheid. Ze is duidelijk, eerlijk en standvastig. Ik heb vandaag in de 2e kamer niemand gehoord die qua niveau zelfs maar bij haar in de buurt komt. Ook niet die snotneus van de vvd met zijn wassenaarse accent.

hatsikidee | 23-06-22 | 16:50 | 16

@hatsikidee | 23-06-22 | 18:00: je begrijpt zelf volgens mij niet zo goed wat ik zeg. Kijk anders gewoon even terug, D66 meneer als spreker, zij bij de interruptiemicrofoon. Hij moet haar gewoon uitleggen hoe het werkt met wetenschap en publicatie. Je kan geen vragen stellen en kritisch zijn als je zelf niet eens weet hoe wetenschappelijke feiten tot stand komen.

Capt. Iglo | 23-06-22 | 18:04

@Capt. Iglo | 23-06-22 | 17:40: Zelden een dommere opmerking gezien . Je gaat vooruit door vragen te stellen en met nieuwe inzichten en bewijzen aan te tonen dat wat eerder werd beweerd onjuist is. Inmiddels is overduidelijk dat het stikstof verhaal van het NL kabinet van geen kanten deugt. Je hoeft alleen maar naar Plasterk en Rozendaal te luisteren en hebt daar alleen al de punten om het van tafel te vegen.

Zwizalletju | 23-06-22 | 19:42
▼ 13 antwoorden verborgen

En waar kunnen wij dat rapport van die Lindeboom downloaden?

Dat wil ik wel eens lezen en mijn eigen oordeel maken. Ik heb er op gezocht maar niet gevonden. Weet iemand waar ik het kan vinden?

gaffelbaard | 23-06-22 | 16:44 | 4

De boodschap van de heer Lindeboom, dat een parlementariër niet te vertrouwen is, wisten we natuurlijk al wel langer, maar wel schokkend als je dat hoort. Nog partijgenoten van elkaar ook nog.

Peerkeoud | 23-06-22 | 19:50

@Peerkeoud | 23-06-22 | 19:50: Onafhankelijk wat zijn conclusies zijn. Het is een echt held dat hij D66'ers durft terecht te wijzen. Gelukkig kan dat, want hij heeft er 'het statuur' voor.

Grachus | 23-06-22 | 23:18
▼ 1 antwoord verborgen

Hebben ze eigenlijk al eens uitgerekend wat er gebeurt met de voedselprijzen als de EU 10% van de agrarische sector saneert (= doelstellilng fimmermans) ? En wat dat doet met het lijstje dood door honger (wereldwijd)?

fokkewoelf | 23-06-22 | 16:36 | 1

En dan ook nog alle pesticiden gaan verbieden. Dus misoogsten gaan creëren,

Snap_het_ook_niet | 23-06-22 | 20:21

Je hoort gewoon aan die antistikstof politici dat ze er geen zak van menen als ze het hebben over die arme boeren en dat ze zullen steunen als ze opstappen. Alleen Ouwehand is oprecht. Die partij roept dat al jaren dat ze NL compleet vega willen maken.

Tiscali-2 | 23-06-22 | 16:33

Wetenschap = Waarheid

Altijd.

Het ding is, "de waarheid" is altijd relatief en tijdgebonden. Vroeger was de aarde plat, want wetenschappelijke consensus, dat niveau.

Het mooie van "wetenschap" is dat het juist gebaat is bij kritische vragen. Want toon het maar aan, dat jouw waarheid vandaag dé waarheid is. Morgen kan het weer anders zijn.

Timide_Aso | 23-06-22 | 16:30 | 6

Absoluut

Lu_Tze | 23-06-22 | 17:59

@letopuwzaak | 23-06-22 | 17:25:
Je hebt een logisch positivisme en de dialectische methode. De eerste gaat uit van hypothesen. De 2e. die vooral op Hegel teruggrijpt, de voortdurende tegenstellingen en wisselwerkingen optreden die telkens tot weer nieuwe situaties leiden. In dit geval zal het nooit de waarheid benaderen, want elke theorie betrokken is op zijn eigen plaats en tijd. Feyerabend spreekt van de tijdsgebondenheid van de theorie.

Thoth | 23-06-22 | 18:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Merkt u het ook?
VVD is 1 op 1 inwisselbaar met Klaver c.s.

Eigendomsrecht (grondrecht) is subiet nietig om boeren over de kling te jagen...

MoslimMolen | 23-06-22 | 16:25

Caroline staat veel te bonken op de spreektafel wat behoorlijk stoort via de microfoon.

Verschoor | 23-06-22 | 16:15 | 1

Ze mag van mij nog veel harder bonken. Misschien dat het dan doordringt tot de zombies van Vak K en hun tassendragers.

hatsikidee | 23-06-22 | 16:21

Ik zou zorgen dat deze stikstoftoestand controversieel verklaard gaat worden voordat het kaninet klapt en ze demissionair doorgaan met deze zaak.

TonAlias | 23-06-22 | 16:06

Toch wel teleurstellend hoe de "wetenschap-is-ook-maar-een-mening" doctrine hier snel aan populariteit wint. Je zult mij niet horen ontkennen dat het grootste deel van de wetenschappers wereldwijd van linkse signatuur is. En ja, er gaan geregeld dingen mis, van onjuiste modellen tot plagiaat tot fraude. Maar hoezeer ik het ook met hun linkse stellingname oneens ben, de de wetenschappelijke wereld heeft een behoorlijk groot zelfreinigend vermogen. Onjuistheden, onwaarheden, plagiaat en fraude worden in het overgrote deel van de gevallen door collega wetenschappers aan de kaak gesteld. En hoewel het systeem niet feilloos is, staan peer review en algemeen aanvaarde normen als reproduceerbaarheid en transparantie (ook van data) doorgaans garant voor de integriteit van onderzoeksresultaten. De twijfel die op de GS burelen en in de GS panelen wordt geuit zou wat mij betreft niet moeten gaan over wetenschappelijke resultaten, maar over wat die (veelal linkse) wetenschappers vervolgens voorstellen als "oplossing". Daar gaat het mis. Niet zozeer met de wetenschap als zodanig, die echt wel degelijk is, maar met de wetenschapper die zich (vervolgens) een politiek jasje aantrekt, die zijn mening en suggesties voor een (politieke) oplossing direct verbindt aan de nuchtere feiten die hij heeft onderzocht. Dat dat aan de kaak wordt gesteld lijkt mij alleen maar goed, maar op het moment dat we wetenschap an sich trumpiaans gaan afdoen als "meningen" en "onzin", zijn we de weg wel aan het kwijtraken, voeden we complottheorieen en zetten we echt eeuwen terug in de tijd. Gallileo draait zich om in zijn graf.

nietzomoeilijk | 23-06-22 | 16:05 | 57

@amateurrr | 23-06-22 | 18:28: Je begrijpt het nog steeds niet. Sterker, ik ga van coronaontkenner naar antivaxx naar 5G. En zo zouden in 1 tegel nog wel 26 aluhoedjes-gele-hesjes-complotdingetjes kunnen worden genoemd die aantonen dat men feiten en wetenschap tegenwoordig terzijde schuift. Je snapt het gewoon echt niet hè?

nietzomoeilijk | 23-06-22 | 19:43
-weggejorist-
nietzomoeilijk | 23-06-22 | 19:47
▼ 54 antwoorden verborgen

Go caroline!

pete1023 | 23-06-22 | 16:04

Ik vind Jesse Klaver echt minder aardig dan andere mensen!

SoepKip | 23-06-22 | 16:00 | 5

@amateurrr | 23-06-22 | 16:04: een buitengewoon minderwaardig mens is al eens geuit door een “ politicus” dat vreselijke gevolgen had/ heeft.

Coolcalmcollected | 23-06-22 | 16:48

Dit is een ordinaire agitator, past overigens prima bij een stalinistische partij als groenlinks

ExitTrajectum | 23-06-22 | 17:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Ook hier faalde de 2de Kamer voorzittter (m/v) toen Klaver zijn ultra platte populistische opmerking maakte richting Lientje van BBB en niet ingreep. De haat die er uitsprak voor die anders denkende vrouw. Verbijsterend. En daarbij de dedain en minachting van de D66 woordvoerder voor haar even later. Die vrouw van de dierenpartij die ook nog een duit in het zakje deed. Stuitend.

forecastle | 23-06-22 | 15:55 | 3

van Haga probeerde dat recht te zetten. maar dat wilde Vera niet.

pete1023 | 23-06-22 | 16:05

@Jupiler10 | 23-06-22 | 16:54: Nee, ik denk wel dat ze integer is, maar ze totaal het vermogen mist om empathie of inlevingsvermogen in andere standpunten/handelingswijze etc. te hebben. Het is een naïef tutje die niet door heeft hoe intens smerig haar partijgenoten, en die van hun 'partners in crime' GL, zich kunnen gedragen.

Grachus | 23-06-22 | 17:37

'de Wetenschappers' worden weer eens als de absolute bron van de waarheid aangedragen, terwijl al lang bekend is hoe selectief er wetenschappers naar voren worden gebracht door politici om over klimaat, Covid etc aan te dragen wat politici graag aan standpunten horen.
Idem stikstof, waar een narative wordt gecreëerd alsof de natuur in Nederland totaal niet functioneert vanwege wat hogere stikstof niveau's.

Revolución | 23-06-22 | 15:53 | 8

@Wiebenick | 23-06-22 | 18:30: er zijn vast wel 'wetenschappers' uit de sociale studierichtingen te vinden, de Joop scribenten bijvoorbeeld, die een op bestelling geschreven onderzoek willen uitvoeren ;)

therealbraindump | 23-06-22 | 18:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Ongelofelijk triest hoe ons landsbestuur werkt. Of beter gezegd niet werkt.

Veepert | 23-06-22 | 15:53

Nederland heeft nooit veel onafhankelijke wetenschappers gehad. Misschien van Leeuwenhoek die een bijbaantje had als kamerbewaarder? Of Huijgens die van adel en rijk was. Ook Darwin in Engeland was steenrijk (letterlijk). Voor de rest zijn nu alleen gepensioneerde wetenschappers nog onafhankelijk. Hypotheken van de professoren weet je tog.

lijn6 | 23-06-22 | 15:50

Tjeerd de Groot is een manipulatieve viezerik, dat zit in het D66 DNA en zijn aanwezigheid versterkt dat. Boeren voelen dat feilloos aan.

3Xniks | 23-06-22 | 15:50 | 3

Nul inhoud inbrengen in dit debat, maar gisteren wel met de boeren willen praten. Wat ging ie daar vertellen dan?

amateurrr | 23-06-22 | 16:06

Een engnek eerste klas maar dat spreekt vanzelf als je bij D66 zit.

Wattman | 23-06-22 | 16:52

Niet alleen boeren hoor.

Grachus | 23-06-22 | 17:38

wetenschap is het nieuwe godwin, het slaat alle discussie dood.

tjongerschans | 23-06-22 | 15:49 | 2

Er is een verschil tussen de academische wereld en wetenschap.

Net als in andere delen van de maatschappij hebben in de academische wereld bepaalde mensen en groepen het voor het zeggen. Een effectieve manier voor academici die minder macht hebben in dat politieke systeem om hogerop te komen is het nablaten van wat machtige academici zeggen. Goed nablaten kan namelijk leiden tot publicaties in door machtige academici gecontroleerde tijdschriften, honorering van onderzoeksvoorstellen, uitnodigingen voor presentaties op conferenties, enzovoort. Als die publicaties, onderzoeksvoorstellen en presentaties er eenmaal zijn wordt het moelijk om later nog eens een ander standpunt in te nemen.

Wetenschap gaat over daadwerkelijke kennis. Dat is iets heel anders.

radiatorknopje | 23-06-22 | 16:00

Niet geloven wat een D66 er zegt. Die wilde helemaal niet met de boeren praten. Maar kon niet vanwege de veiligheid.

Yeah right!

upgent | 23-06-22 | 16:19

Jesse Klaver is de grootste populist. Zegt precies wat zijn achterban wil horen en schroomt niet om politieke tegenstanders op een valse manier omlaag te trekken. Wat een sneue snotneus, die jongen iswaarschijnlijk zo erg gepest vroeger dat hij nu wraakzuchtig is. Enmaar hard blijven roepen om niemand uit te sluiten en te verbinden, het is een gotspe.

small_town_dude | 23-06-22 | 15:45 | 1

Was het Klaver ook niet die jongeren € 10000 wilde schenken? En dan anderen populistisch noemen... tja

Geenzuiverkoffie | 23-06-22 | 22:41

Er was eens een hooggeplaatst persoon die beweerde dat de leugen regeerde in NL. Klopt. Het is de leugen waar het bestaan van D66 op is gebaseerd.

merallas | 23-06-22 | 15:45

Nou daar had van Haga die De Groot aan de haak. Zag u hem spartelen? Hele man totaal malloot en het gekke is dat hij er nog mee wegkomt ook.

Tiscali-2 | 23-06-22 | 15:41

Als Caroline was gaan huilen, zou ze dan ook op veel medeleven kunnen rekenen?

small_town_dude | 23-06-22 | 15:41 | 1

Auw!

Bartrock | 23-06-22 | 16:01

MSM vat het betoog van Caroline vd Plas al als volgt samen: BBB in problemen door wantrouwen in wetenschappers'. Haar hele pleidooi teruggebracht tot iets wat niet waar is (ze volgt gewoon de ene wetenschapper meer dan de andere. Net als GL, D66 etc)

Jahallo17 | 23-06-22 | 15:40 | 1

Ja, dat is onafhankelijke journalistiek. Daar mag je niet aan twijfelen want dan verspreid je vergif. Zegt men.

Schmalz | 23-06-22 | 15:47

Wat een deugertje toch die Klaver. Totdat hij wordt gekort op zijn onkostenvergoeding, dan pas is de wereld te klein. Sukkeltje.

Southpark | 23-06-22 | 15:37

Van Haga ook thuis bezoek gehad vertelt ie net. Kunnen al die lijpmongolen van zowel links als rechts gewoon lekker wegblijven bij iemand zijn huis?

Behangdelul | 23-06-22 | 15:34 | 1

Opvallend dat niemand naar de interruptiemicrofoon ging.

Ing. eslapen | 23-06-22 | 15:35

Mijn labrador gaat zenuwachtig heen en weer lopen als Jesse Klaver het woord voert. Mijn labje vertrouwt het niet.

thanseeuwen | 23-06-22 | 15:28 | 2

Waarschijnlijk door de hondenfluitjes waar hij het over had...

Harvey2Face | 23-06-22 | 15:33

Honden voelen het feilloos aan als iemand niet fris is.

Haha, harveyface

Wattman | 23-06-22 | 15:34

Hoor ik nou Klaver zeggen

Vol = Vol

Ing. eslapen | 23-06-22 | 15:26 | 1

Miljarden naar innovaties en niemand die dan roept en asielzoekers. Zegt hij ook nog stoppen met geld in die innovatie steken maar bij boeren zijn wel goed bezig en gebruiken daar denk ik nieuwe dingen bij.

dedwarsligger | 23-06-22 | 15:40

dat op z'n kop! ding is wel vrij dodelijk voor de geloofwaardigheid van het stikstofbeleid...

Zuma | 23-06-22 | 15:24

Ook typisch Klaver om alles bio industrie te noemen. Een normale hedendaagse stal met melkkoeien die gewoon naar buiten kunnen is echt geen industrie. Mooi staaltje populisme weer.

Plantendokter | 23-06-22 | 15:24 | 1

Agrarisch gebied wordt pas industrie zodra het land volstaat met windmolens of zonnepanelen.

Timide_Aso | 23-06-22 | 16:43

Mocro yasser.... ik btees voor mijn hdTV

MoslimMolen | 23-06-22 | 15:23 | 1

vrees

MoslimMolen | 23-06-22 | 15:23

Galilei draait zich om in z’n graf.

amateurrr | 23-06-22 | 15:21

Wetenschap is inmiddels verworden tot geloof en wetenschappers tot priesters. Het hele idee van wetenschap was nou juist dat je dingen kritisch benadert.

Gen. Maximus | 23-06-22 | 15:18 | 1

Wetenschap is de schaamlap geworden!
Teleologische uitkomsten om het kartel te behagen.

MoslimMolen | 23-06-22 | 15:21

Zat op een terras. Het enige wat daar minder kostte dan het goedkoopste flesje bronwater was een glas melk.
We betalen te weinig voor extensief boeren

Abu Bachouca | 23-06-22 | 15:17 | 1

Of teveel voor water op een terras....

Harvey2Face | 23-06-22 | 15:34

Wetenschap mag niet in twijfel worden getrokken. Groetjes,

- Roos Vonk
- Diederik Stapel
- G. (Hockeystick) Hiemstra
- Cesare Lombroso

En vele vele anderen met ontkrachte wetenschappelijke stellingen en conclusies.

Wat een schertsvertoning op links, alweer.

_pacman_ | 23-06-22 | 15:15 | 1

War had Klavertje nou na z'n mavo gedaan?
MBO was te hoog gegrepen las ik ooit.Want niet afgemaakt volgens mij..

roberto9715 | 23-06-22 | 15:12 | 4

In ieder geval niet gewerkt net als ik.

uisge baugh | 23-06-22 | 15:16

In het rifgebergte ?

Teekje_Tippel | 23-06-22 | 15:26

Klaver heeft geen Mavo gedaan. Klaver heeft niks afgerond, niets gestudeerd. Z'n CV is opgekrikt door een PR bureau die hem ook speeches van Obama liet voorlezen als ware het zijn speeches en ze hebben witte overhemden voor hem gekocht want broertje van Trudeau.....

Blonde Nel | 23-06-22 | 15:31
▼ 1 antwoord verborgen

Zie die hyanas. Als een van hen, een incompetente fractieleider, in huilen uitbarst omdat ze tassendrager wordt genoemd, staan de roedel te dringen voor de microfoon, dat we het wel fatsoenlijk moeten houden en dat we het niet op de persoon moeten spelen.
Het kan me niet echt schelen of Caroline het goed of slecht doet, maar ik zie wel een integer persoon die gepassioneerd geloofd in haar opvattingen, en ik zie deugers die altijd vijnzen op te komen voor mensen maar eigenlijk niets anders zijn dan enorme egoisten die geen moer geven om anderen, behalve wanneer het past in hun politieke voedselketen.

Lafayette | 23-06-22 | 15:12 | 2

Het afpoeieren van Van Haga door dat incompetente excuus voor een voorzitster was wederom schrijnend falen en eenzijdige verontwaardiging.

_pacman_ | 23-06-22 | 15:16

@_pacman_ | 23-06-22 | 15:16: Vera Bergkamp is een vooruit geschoven post van het kabinet, een waardeloze en ronduit partijdige voorzitter, een aanfluiting. Arib moest van de kabinetspartiijen vertrekken terwijl zij de betere papieren had.

therealbraindump | 23-06-22 | 15:54

Heeft gestudeerd en vervolgens besefte hij zich.

uisge baugh | 23-06-22 | 15:09 | 1

Misschien heeft hij zich ook gestudeerd?

Nuchternederland | 23-06-22 | 15:36

Partij voor de Omvolking mag ff pruttelen.

Ach hoe strijd de dwaas tegen windmolens en vulkanen.

MoslimMolen | 23-06-22 | 15:08

Joepie, dat is de Marxistische democratie van demagoog Klaver en co. Walgelijk wie hier met zijn volle verstand op kan stemmen. En laat ik mijn mond maar houden over die andere valse vrucht, Kaag.

Satertje | 23-06-22 | 15:07 | 5

@Grachus | 23-06-22 | 15:12:

Klopt, doet altijd of hij de integerheid zelf is maar is ondertussen vaak onder de gordel bezig, smerig kereltje.

Wattman | 23-06-22 | 15:19
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
Carlalikmijnvestje | 23-06-22 | 15:05 | 6

Je bedoelt hopelijk VVD66ers hou je maar vast.

NLgaatnaardeklote | 23-06-22 | 15:10

Gaan met die banaan.

Blauwpetje | 23-06-22 | 15:10

You go girl!

dasechtgeenstijl | 23-06-22 | 15:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Weet die badmuts in zijn P&C colbertje niet dat zijn eigen achterban al voor de helft weg is?

uisge baugh | 23-06-22 | 15:00 | 2

De jakhals zal het worst zijn.
Zijn momentje van 'fame' is het belangrijkst

MoslimMolen | 23-06-22 | 15:05

Politici -zeker in dit kabinet- denken nauwelijks vooruit.
En deze sujet al helemaal niet. Baseert zijn mening op gekunstelde modellen en neemt deze voor waarheid aan.

Ommezwaai | 23-06-22 | 15:12

Wat is die Klaver een vies eng mannetje zeg. Hij zou zich zo bij D66 kunnen aansluiten.

Grachus | 23-06-22 | 14:58

Zo!!! Goed zo Gideon van Meijeren!

Joyce | 23-06-22 | 14:53 | 5

@Jahallo17 | 23-06-22 | 14:59: in de Eeste Kamer niet. En als ze zo doorgaan gaan ze de volgende ronde het er nog bekaaider ervan af brengen. Dan zit je met een vleugellam kabinet dat helemaal niets voor elkaar gaat krijgen.

Harvey2Face | 23-06-22 | 15:10

Inhoudelijk gaat die kale bats hier niet op reageren. Hij weet ook wel dat als ie dit toegeeft, hij tot op zijn enkels wordt afgezaagd.

Ommezwaai | 23-06-22 | 15:11

@Harvey2Face | 23-06-22 | 15:10: Meerderheid want ook GL, PvdD en PvdA stemmen hier voor (in de EK) vermoed ik zo. Maar dank u voor de poging tot hart onder de riem.

Jahallo17 | 23-06-22 | 15:13
▼ 2 antwoorden verborgen

"Plat-populisme en vergif" aldus Klaver. Ik denk nog even terug aan Pim Fortuyn die "de Hollandse Haider en haatzaaier en Polder Mussolini en nog veel meer.... de kogel kwam van links. Scherp het geheugen.

ofarim | 23-06-22 | 14:53 | 3

Dank aan het grote voorbeeld van Klaver, Paul Rosenmöller.
Die heeft Fortuyn werkelijk aan alle kanten de neonazi hoek in proberen te drukken, terwijl de linkse idioot Pol Pot een geweldenaar vond en nog steeds macht heeft in de landelijke politiek. Het kan verkeren....

Ommezwaai | 23-06-22 | 15:09

@Ommezwaai | 23-06-22 | 15:09: Rosenmöller zit voor een vorstelijke vergoeding bij het ABP uit zijn neus te vreten. Het ABP is al zo links en naar de vernieling geholpen door Worttman dat Rosenmuller het nog lastig krijgt dat te overtreffen.

_pacman_ | 23-06-22 | 15:20

@_pacman_ | 23-06-22 | 15:20: Liever dat hij uit zijn neus vreet dan er zich mee bemoeit of beslissingen neemt. 'Uit zijn neus' vreten is een heel aanlokkelijk perspectief als je weet wat hij allemaal kan aanrichten.

Grachus | 23-06-22 | 17:48

De politici hebben het wel de hele dag over stikstofoxiden maar hebben blijkbaar geen notie. Kijkt u hier man.rivm.nl/ eens naar de meetresultaten van de laatste tientallen jaren van uw eigen omgeving. Op veel plekken is de toe- of afname van de concentraties wat gerommel in de marge.

pa_niek | 23-06-22 | 14:51

BBB wordt te groot in de peilingen dus nu richt het partijkartel mbv AIVD en mediavriendjes hun pijlen op Van der Plas. Lekker veel verdachtmakingen spuien zonder bewijs en lekker framen in de rechtse hoek. Zo doorzichtig allemaal…

Mark zit te Dutten | 23-06-22 | 14:51 | 2

Dit model werd eerder tegen de bedreigende opkomst van Wilders gebruikt en later tegen Thierry Baudet (dreigde groter te worden dan de VVD). Zo doorzichtig en nu tegen BBB uiteraard. Onwelgevallige meningen voor het grachtengordelkartel moeten gecanceld.

ofarim | 23-06-22 | 14:55

@ofarim | 23-06-22 | 14:55:
Dat ze maar uitkijkt dat ze niet in het pad van een kogel loopt.
Zijn er al genoeg gegaan op deze manier en de politie en de Staat doet niks. Zie Geert.

Sjeintje | 23-06-22 | 15:02

Volgens mij hebben wij al deze crises te danken aan slechts pak hem beet 85 to 90 kamerleden. En dat op de 17 miljoen nederlanders! Ja, ik weet het kiezers en zo maar als de partijen nooit hun beloftes nakomen dan kan je dit wel zo stellen.

Tiscali-2 | 23-06-22 | 14:49

De journalistiek loopt weer aan het handje van de politiek. Met name de politieke journalist/verslaggevers. Moet ik het nóg duidelijker stellen?

antonconstandse | 23-06-22 | 14:47

Klaver praat poep. Als het gaat over koeien, gaat het over melk en niet primair over vlees (pas als ze na jaren uitgemolken zijn). Hij heeft het in een discussie over koeien over 'wie verdient het meest aan vlees?' en noemt dan ten onrechte de veevoederbedrijven. Mengvoederbedrijven maken ultrakleine marge, supercompetitieve markt, net als slachterijen, en zelfs de supermarkten verdienen aan vlees niet bijzonder veel.

Overigens zie ik niet in waarom onze linkse jongetjes en meisjes juist in de stikstofkwestie opeens beginnen over wat boeren verdienen... Wat is de logica? 'Omdat boeren niks verdienen, gaan we boerenbedrijven sluiten en op die plekken huizen bouwen'? Of: kijk, met minder vee op evenveel land hebben we minder uitstoot? Feitelijk, als het je om uitstoot gaat, moet je juist megagrote bedrijven inzetten waarbij de beesten permanent binnen staan, met uitgebreide luchtfiltersystemen.

drs. Levi Samsonov | 23-06-22 | 14:47 | 4

Ja de Van Drie groep en dergelijke bedrijven, zijn allemaal arme sloebers. En die mest van al dat vee lost gewoon op als je de lucht filtert natuurlijk.

Capt. Iglo | 23-06-22 | 15:00

De bedoeling is dat vlees duurder gaat worden zodat het minder geconsumeerd gaat worden en daardoor vleesvervangers worden gekocht.

Judas3rd | 23-06-22 | 15:02

Een koe die jarenlang uitgemolken is geweest is echt niet te vreten hoor. Bij 'Vleesindustrie' moet je in eerste instantie aan kippen en varkens denken. Nederland heeft heel weinig vleeskoeien en de jonge melkstiertjes maken echt niet zoveel impact. Daarnaast wordt een melkkoe helemaal 'opgemaakt' tot aan het winnen van de lijmstoffen toe.

Grachus | 23-06-22 | 15:37
▼ 1 antwoord verborgen

Alleen in Nederland is het stikstof een problem. Nergens anders buiten Europa.

Graftak | 23-06-22 | 14:46 | 8
-weggejorist-
Chrisde | 23-06-22 | 16:07

@bijna_raak | 23-06-22 | 15:52: deze regels gaan in feiten niet om stikstof uitstoot maar om natuurbescherming. Elk land heeft gebieden aangewezen (Nederland misschien zelfs een beetje te enthousiast). De regels rond stikstof belasting voor die gebieden is overal gelijk maar het verschil is dat sommige landen veel groter zijn en/of geen/minder veeteelt hebben rond die gebieden etc. In Denemarken is de norm voor boeren dus veel hoger omdat ze daar de aangewezen gebieden niet of minder belasten, die sowieso al veel minder belast zijn dan hier. In Nederland zijn geen of bijna geen gebieden die nog onder de norm zitten. Zelfs als we het aantal van die aangewezen gebieden verlagen moet de veestapel krimpen omdat we gewoon veel te veel uitstoten.

Capt. Iglo | 23-06-22 | 16:16

@Capt. Iglo | 23-06-22 | 16:16: Nederland heeft dus vooral een veel en veel teveel ambtenaren probleem.
Wanneer we de helft van de ambtenaren zouden ontslaan (en vervangend werk aanbieden in de kassen, in de horeca, in de zorg) zijn onze arbeidsmarktproblemen en onze stikstofproblemen zo opgelost.

discriminazie | 23-06-22 | 16:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Oh grappig. Ik beluister die podcast van Zwagerman met prof. Lindeboom.

Hij noemt zonnedauw als plantje die niet kan groeien als er stikstof in de bodem zit. Mooie reden om mijn plemsel van gisteren te herhalen.

Eergisteren nog even gecontroleerd. Op een plekje onder de rook van Eindhoven, pal naast een natura2000 gebied, is al tientallen jaren zonnedauw te vinden. Dat vleesetende plantje haalt zijn stikstof uit de insecten die eraan blijven vastplakken en niet uit de grond (want daar is geen stikstof, was het daar wel, dan had het plantje geen kans). Zonnedauw is een mooie kanarie in de stikstofmijn. En die kanarie zingt dus nog volop. Al jaaaaren.

Louter Leuter | 23-06-22 | 14:45 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Waar was Klaver toen de integriteit van journalisten beschadigd werd toen D66 de NPO uitwoonde?

Nee .. niet he?

uber-n00b | 23-06-22 | 14:42 | 1

Wat verwacht je... klaver, de nationaal kampioen selectief shoppen op politiek gebied om hoe dan ook zijn linkse plannen door te dwingen. Al is het tegen beter weten in

me163komet | 23-06-22 | 14:45

Even voor mijn beeldvorming; Stel we doen alle boeren in Nederland weg, is dan ook het stikstofprobleem weg?

usb stok | 23-06-22 | 14:41 | 8

usb stok | 23-06-22 | 14:41
Nee, dan is het imaginaire stikstofprobleem niet weg, maar dan verzinnen ze wel weer een nieuw probleem om de burger uit zijn rechten te ontzetten en de zakken financieel leeg te kloppen

me163komet | 23-06-22 | 14:55

@Blauwpetje | 23-06-22 | 14:48:
Waren het maar datacenters. Hoogstwaarschijnlijk komen er woonfabrieken voor statushouders en handophouders. Gewoon aangesloten op het gasnet, want die mensen hebben het nu eenmaal snel koud.

Ommezwaai | 23-06-22 | 15:03

Ik weet even niet meer waar ik het gelezen heb, maar als alle dieren, mensen en bedrijven uit Nederland zouden vertrekken, dan nog zou de norm niet gehaald worden. In Duitsland is de norm 140 keer zo hoog. Ben eens benieuwd hoe de natuur er daar voor staat

Plantendokter | 23-06-22 | 15:14
▼ 5 antwoorden verborgen

De hele website van de NOS is vandaag weer één grote oefening in "constructieve journalistiek".

Ivoren Toren | 23-06-22 | 14:40 | 4

@Blauwpetje | 23-06-22 | 14:47:
Maar wat ijsjes betreft dan vooral geen raketjes he, want dan komt de NCTV de politici waarschuwen dat ze beter uit de buurt blijven van de NOS omdat hun veiligheid niet gegarandeerd kan worden.

me163komet | 23-06-22 | 15:02

Het lijken de kabinet fans op GS wel.

bijna_raak | 23-06-22 | 15:54

@me163komet | 23-06-22 | 15:02: stuur ze naar Oekraïne. Dan mogen ze daar met raketjes spelen en zijn ze heel nuttig …
als bemestingsstof.

Spie | 23-06-22 | 16:16
▼ 1 antwoord verborgen

D66 met beïnvloeden hoe zat het ook al weer bij de NPO waar het ging om de documentaire over heks Kaag.
Een schaamteloze partij.
Hij vind de coalitie een goed huwelijk, zou dat berekenen dat de VVD en de christenbroeders blijven stemmen volgens de kadaver discipline.
Krijgt nu wel een hele moeilijke duidelijke vraag van van Haga.

likdoorn | 23-06-22 | 14:38

Moeilijk, moeilijk.

steekmug | 23-06-22 | 14:31

Wat ik echt vervelend vindt is dat ik al jaren de politiek en de meeste overheidsinstanties niet meer vertrouw. En altijd als ik dan weer begin te denken, "sla je nou niet een beetje door", dan komt er wel weer iets om mijn wantrouwen te justificeren.
Onze politiek, journalistiek en zeker ook delen van de wetenschap zijn gewoon verrot. Ik zelf denk dat de EU aan een hoop ten grondslag ligt. In die zin dat de EU een onwrikbare en onvermijdbare federale blauwdruk bevat, waarover de kiezer nooit geïnformeerd is en waar de meeste kiezers ook helemaal niet voor zijn. Dat heeft geleid tot jarenlang glashard liegen door onze politici, over de ware koers van de EU en de rol en betekenis van Nederland. Dat cynische gelieg en minachten van de bevolking heeft zich als een woekerende bacterierot door onze instituten gevreten.

Blauwpetje | 23-06-22 | 14:31 | 3

Het is een slimme zet van de gevestigde orde om bij de geringste uiting van twijfel -die door diezelfde gevestigde orde veroorzaakt wordt- degenen die die twijfel uiten tot paria te verklaren. Zo werkt het immers bewezen ook in een dictatuur, dus waarom niet in een democratie?

Gladiator Fap | 23-06-22 | 14:33

Je wordt heel erg depressief als je denkt het kan toch niet erger en dan blijkt het zonder problemen nog 2 tandjes erger te kunnen. Maar goed, het optreden van Klaver heeft voor mij maar weer eens bewezen dat iedereen die niet in de mars van het Kartel meeloopt, neergeknuppeld moet worden. De CCCP is uit zijn as herrezen alleen zetelt zij nu in Den Haag ipv het Kremlin.

Grachus | 23-06-22 | 15:44

@Grachus | 23-06-22 | 15:44: klopt! En dat is al minstens 10 jaar aan de gang. Mijn vrouw was inwoonster van die USSR en herkent steeds meer totalitaire trekken in ons huidige politieke systeem, zowel in Den Haag als in Brussel.

Spie | 23-06-22 | 16:19

Klaver doet gewoon dat wat hij altijd doet. Net als andere populisten: zodra iets niet in het straatje past komt de één of andere godwin of een ander verwijt, waarmee de tegenstander met identiteits politiek tot verschoppeling wordt gebombardeerd, met goedkeuring van de regerende kliek, omdat die daardoor inhoudelijk niet ter verantwoording geroepen wordt. Dit spelletje herhaalt zich keer op keer, maar inhoudelijk wordt allang geen debat meer gevoerd. Het is een toneelspelletje voor de bühne geworden. Van der Plas heeft Klaver goed op zijn nummer gesteld, net zo goed als Baudet het deed voordat hij doorgedraaid is. Het spelletje is alléén maar successvol omdat dezelfde gevestigde kliek al jarenlang de meerderheid heeft. En macht corrumpeert. Altijd. Op het moment dat de kiezer een frisse wind wil is het afgelopen. Het is dus aan ons -de kiezer- of we dit spelletje nog langer willen zien. Tot nu toe schijnt het echter -jammergenoeg- precies dát te zijn dat veel mensen willen. Opdat zij allen rustig kunnen slapen.

Gladiator Fap | 23-06-22 | 14:28 | 1

Prima analyse. Aan de linker en rechter buitenkant hebben we populisten, en in het midden de machtsverslaafden. Slechts een enkeling onttrekt zich hier consequent aan.

The-loopy-cowboy | 23-06-22 | 14:47

Wat een verschrikkelijk eng pedant mannetje is die Klaver.

Tommi | 23-06-22 | 14:25 | 2

Klaver is een trut en een klimaat intrigant

litebyte | 23-06-22 | 14:33

En het is helemaal nergens op gebaseerd. Wat heeft de man nu gepresteerd?

Rico Tampeloerus | 23-06-22 | 14:44

Tijdens mijn nachtdienst van afgelopen nacht is er behalve gewerkt ook gesproken over;
1."Het vergif" wat in de samenleving is geïnjecteerd.
2. Kan het in Nederland (e/o Europa) nog komen tot een burgeroorlog?
Waar we het over eens werden;
ad1; De VVD heeft olv Rutte de Nederlandse boeren, burgers en buitenlui uit gesloten van deelname en besloten Nederland in handen te geven aan (s)links ideologisch wensdenkende randstedelijkingen.
Hiervoor te moeten rekken, draaien, liegen, bedriegen, discriminatiekaart trekken en ermee weg (lijken) te komen is het vergif wat in de samenleving is geïnjecteerd (en niet N2, CO2 of Coronavaccin).
ad 2; In eerste instantie werd geopperd dat er zolang de (meest significante) partijen het nog "te goed hebben" er geen burgeroorlog komt maar uiteindelijk waren we het er over eens dat "een onoverbrugbaar verschil van inzicht(en)" (over bv te varen koers) ook zeker (wederom) nog zou kunnen leiden tot een burgeroorlog.

D-Fens_1963 | 23-06-22 | 14:22 | 1

Waarom denkt u dat er enorme druk is uitgeoefend om de afgelopen boerenprotesten in Stroe te houden en niet bij de provinciehuizen en in DH?

litebyte | 23-06-22 | 14:36

Welk land draait z'n eigen voedselvoorziening de nek om; zeker in tijden van oorlog en mogelijke escalatie?

Jawel: Neddrland.

MoslimMolen | 23-06-22 | 14:22 | 8

@Capt. Iglo | 23-06-22 | 14:31:
Welnee joh, we betalen gewoon lachend 15 euro voor een doosje vissticks. Geld zat toch?

Ommezwaai | 23-06-22 | 15:01

@Ommezwaai | 23-06-22 | 15:01: dus je support de boeren maar een eerlijke prijs voor hun producten betalen wil je niet? Kortom je steun is niet voor de boeren, die al jaren uitgeknepen worden, maar je vindt het gewoon tof om tegen beleid te zijn.

Capt. Iglo | 23-06-22 | 15:15

@Capt. Iglo | 23-06-22 | 15:15:
Dissonantie, soit.

MoslimMolen | 23-06-22 | 15:28
▼ 5 antwoorden verborgen

Klavertje drie, sodeju toch een eind op met je verhaaltje. Niemand gelooft je. Je bent een kwaadaardig jochie dat de boeren kapot wil maken. Want minder boeren = meer land = meer steden voor import. Omvolk-aanhanger die Klaver is.

appeltjesgroeneweide | 23-06-22 | 14:22 | 1

Hij is zelf ook een product wat afkomstig is van de massa-immigratie. Een Turk of Marokkaan zal niet heel snel zeggen dat het nu wel welletjes is met de import van zijn of haar landgenoten.

Ommezwaai | 23-06-22 | 14:59

Dus Carolien geeft aan dat de DPGNPO media niet onafhankelijk is en 'openstaat' voor al dan niet betaalde inbreng.....

DPG zijn contentcreators, laat het woord journalistiek maar weg ... met uitzondering van letterlijk een handjevol onderzoeksjournalisten.

litebyte | 23-06-22 | 14:21 | 2
-weggejorist-
MoslimMolen | 23-06-22 | 14:26

Contentverzamelaars, hooguit.

Blauwpetje | 23-06-22 | 14:52

Carolien for President!

Hypno2050 | 23-06-22 | 14:18

GroenLinksers weten echt heel weinig van natuur. Ze komen er nooit. Het is het patroon in hun leven. Van anderen iets verwachten waar ze zelf nooit mee te maken hebben, wat geen invloed heeft op hun bestaan en wat hun vooral weinig inspanning kost.

Lafayette | 23-06-22 | 14:17 | 5

Kop. Spijker. Raak. Groenpolitiek is dan ook niet meer dan een alibi voor geld en macht, omdat religie niet meer zo goed werkt anno 2022. Het klimaat zal Jesse en co aan hun reedt roesten.

Gladiator Fap | 23-06-22 | 14:31

Het valt ook niet mee om te bakfietsen op onverharde wegen.

Ommezwaai | 23-06-22 | 14:57

Nou, dat wil ik wel even tegenspreken. GroenLinks bestaat voor het overgrote deel uit makkelijk beïnvloedbare zich hip wanende grote steden bewoners die inderdaad geen enkel idee hebben van hoe de natuur werkt. Desondanks is er ook een stroming/aandeel in GroenLinks die wel echt met de natuur bezig is, alhoewel vaak erg zweverig en met weinig realisme.

Grachus | 23-06-22 | 15:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een soepzooitje zeg. Ze is verbaal niet zo heel sterk en die gladde klaver zegt het niet goed, ze voedt niet het wantrouwen, ze legt het deels bloot. En dat steekt klavertje

uber-n00b | 23-06-22 | 14:17 | 1

Hoezo verbaal niet erg sterk? Ze geeft toch gewoon doodnormale antwoorden zonder te hakkelen. Het enige minpuntje zelf vond ik dat zij de voorzitter niet verzocht (ja, daar moet je de voorzitter op wijzen, want die kan dat zelf niet inschatten) om de intens smerige aantijgingen van Klaver terug te fluiten.

Grachus | 23-06-22 | 15:51

Het echte probleem is dat de regering zich dusdanig klem gemanoeuvreerd heeft dat ze hier alleen nog maar uit kunnen komen door de Brusselse Natura-2000-wetgeving terug te draaien. Dat is heel moeilijk en duurt jaren. Hey is voor Den Haag makkelijker om de agrarische sector voor de bus te gooien. Tenminste, dat is nu hun inschatting.

Ivoren Toren | 23-06-22 | 14:16 | 1

De verantwoordelijken voor het aanwijzen van deze gebieden moeten voor de bus, wat zeg ik, voor de TGV.

Ommezwaai | 23-06-22 | 14:56

Het is niet zo moeilijk: de integriteit en geloofwaardigheid van x66 en GL kan (moet?) altijd in twijfel getrokken worden. Dat is inmiddels toch wel duidelijk lijkt me.

Ride_On | 23-06-22 | 14:15

Zijn er ook landen met een mest tekort? Weet iemand dat?

sjef-van-iekel | 23-06-22 | 14:14 | 2

Met de beelden van de oorspronkelijke Parijs-Dakar in het achterhoofd : misschien, dat ze er in de Sahara wat nuttigs mee zouden kunnen.

Lubbberrtt | 23-06-22 | 14:29

Duitsland heeft een stikstof tekort.... Beantwoord dat je vraag ook?

Harvey2Face | 23-06-22 | 14:32

Heel nobel van Omtzigt om het kaartje in A3 formaat te printen

stipjes | 23-06-22 | 14:13 | 1

Nog verbazingwekkender is dat er 30% verschil zit in de kaarten bij Gelderland.

Een onverklaarbaar groot verschil, betekent wel of niet saneren in de praktijk. In een deel Gelderland is de waarde van 43% naar 12% gegaan.

Wattman | 23-06-22 | 16:41

Gewoon teveel, teveel dieren op een te kleine oppervlakte.
Saneren die boeren, wel netjes en ruimhartig regelen.

sohee | 23-06-22 | 14:10 | 6

Stop met het maken van 3 of meer vervelende tokkie kinderen.

Tommi | 23-06-22 | 14:30

Als we nou alle boeren uitkopen, dat er geen enkele boer meer in Nederland te vinden is. Echt helemaal nul. Dan nóg is het stikstof probleem niet opgelost. Zo waanzinnig krankjorum zijn de maatregelen die het kabinet voorstaat.

Harvey2Face | 23-06-22 | 14:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb ooit voor een project samen moeten werken met onderzoekers van de Wageningen U&R. Die gasten zijn knettergek, er werd net zo lang met geld gesmeten tot ze de resultaten behaalden die ze wilden halen in een onderzoek.
Het is helemaal niet gek als er kritisch gekeken wordt naar onderzoeken en wetenschappers.

usb stok | 23-06-22 | 14:10

Uw overheid: Wetenschap die onze mening onderbouwt Top!
Experts die de mening van Baudet ondersteunen? Nee moet je niks mee doen...

Alles in hun straatje wordt vol lof gepresteerd. De rest wordt doodgezwegen of weg gelacht.

HeadY` | 23-06-22 | 14:08 | 1

Het erge is dat die Lindeman niet eens een of meerdere meningen van Baudet ondersteunt, of wil ondersteunen. Hij geeft concrete feiten en cijfers, ongeacht wie daar zijn mening mee wil of kan onderbouwen.
Zo was wetenschap ooit bedoeld.

Het zijn degenen die om politieke redenen wetenschappelijke feiten censureren, aanpassen of zelfs bij1fantaseren die verantwoordelijk zijn voor eventueel wantrouwen in de wetenschap.

Dandruff | 23-06-22 | 14:24

Die meneer heeft een pinguïn kolonie onderzocht en daar slaat het na een kilometer neer. Pinguïns lijken mij ten eerste volledig anders dan koeien en varkens. Ten tweede stel dat het hetzelfde zou werken. In Nederland heb je na 500m weer een nieuwe pinguïn kolonie en na 500 m weer etc. En ja, Caroline als je wetenschapper bent en je hebt een mening, is het pas wetenschap als je er onderzoek naar doet en ditvpubliceert en andere wetenschappers jouw werk kunnen controleren en na bootsen.

Capt. Iglo | 23-06-22 | 14:08

Persoonlijk vind ik Jesse een zeer naar mannetje, compleet in zn groene bubbeltje.

Xaffier | 23-06-22 | 14:07

Ik dacht dat Marianne Zwagerman virologe was. Zal wel praktisch omgeschoold zijn...

RandyBiel | 23-06-22 | 14:07 | 1

Goed van je om van onderwerp te veranderen, om een ad hominem te maken!

Dandruff | 23-06-22 | 14:20

Omtzigtman gaat even door waar Carolientje verbaal bleef hangen. hier is Omtzigt echt goed in. eigen partij: no so much

Behangdelul | 23-06-22 | 14:07

Ik kan niet wachten op allerlei procedures bij de rechter over de vraag wat de feiten zijn, en de stand van de wetenschap, m.b.t. allerlei oeverloze discussies in Den Haag.
Het zou best eens kunnen dat men zich daarna bij de rechtspraak ook eens achter de oren gaat krabben, hoe het zit met de rechtsbescherming, rechtszekerheid, kwaliteit van regelgeving, bestuur en beleid, alsmede de integriteit van de 'recht'staat en 'demo'cratie Nederland.

Harry.Langezwaal | 23-06-22 | 14:07

Lientje is geen plat populisme. Ze is uitermate bol populisme.

oldandwise | 23-06-22 | 14:04 | 2
-weggejorist-
MoslimMolen | 23-06-22 | 14:18

Tjemie die Tjeerd de Groot heeft precies dezelfde schoolmeestertoon maar ook benadering alsof alles al duidelijk is en iedereen die het niet met hem eens is dom is als Hugo de Jong.

Jahallo17 | 23-06-22 | 14:03

Ondanks dat politiek geen spelletje is (zou moeten zijn) moet Klaver een rode kaart krijgen wegens spelbederf.
Wat een ziek betoog.

Veepert | 23-06-22 | 14:03 | 2

Het is zijn enige troef. Inhoudelijk is hij nergens.

Ivoren Toren | 23-06-22 | 14:06

@Ivoren Toren | 23-06-22 | 14:06: van wetenschap moet hij het inderdaad niet hebben.

Veepert | 23-06-22 | 14:07

Tijd voor geboorteschaamte bij D66 en GL.

donkieshot | 23-06-22 | 14:03

Kale de Groot is dus een rat met z'n dhimmi '66 focusgroep......
Naar de klote met dat klupje

MoslimMolen | 23-06-22 | 14:02

Interessante uitwisseling tussen van der Plas en Klaver. Van der Plas heeft natuurlijk gelijk dat je best aan het woord van een wetenschapper mag twijfelen zonder daarmee verantwoordelijk te zijn voor een eventuele idioot die vervolgens die wetenschapper gaat bedreigen. Tegelijkertijd heeft Klaver ook wel een punt als hij zegt ik ken het CDA en de VVD, die zouden niets liever willen dan dat de bio industrie gewoon ongestoord zijn gang kan blijven gaan. Ze doen dit niet voor hun plezier, en het CDA beschadigt zichzelf hier echt mee. Waarom doen ze dat? De meest voor de hand liggende reden is dat ze oprecht geloven in het stikstof verhaal.

Tashtego | 23-06-22 | 14:00 | 3

Vastgoed en meer consumenten leveren meer op dan export van vlees.

Deflatiemonster | 23-06-22 | 14:03

Bij het CDA is Brussel tegenwoordig belangrijker dan de boeren.

Ivoren Toren | 23-06-22 | 14:08

@Deflatiemonster | 23-06-22 | 14:03: Dat is misschien zo, maar toch kun je niet ontkennen dat het CDA hiermee echt schade oploopt. Dat doen ze toch niet voor niets. Misschien heeft het idd met Brussel te maken, zoals Ivoren Toren zegt.

Tashtego | 23-06-22 | 14:10

Carolientje brengt het niet heeeeel lekker naar voren

Behangdelul | 23-06-22 | 13:59 | 5

Ze sloopt Klaver dat het niet mooi meer is, ze doet het heel kalm en beheerst. En dat is uitermate effectief, als je maar goed luistert.

Klaver staat daar tegenover juist steeds meer opgewonden te raken.

Overigens is het niet de eerste keer Klaver flink terecht wordt gewezen door Van der Plas.

Harvey2Face | 23-06-22 | 14:10

@Amsterdamsko | 23-06-22 | 14:07:
Bovendien heeft Klaver een aantal beroeps-souffleurs in dienst. Linkse sluipmoordenaars zeg maar.

Ommezwaai | 23-06-22 | 14:11

Klaver kan niet tippen aan Caroline van der Plas. Niet op inhoud, niet qua presentatie en al helemaal niet aan integriteit.

Gravin v Kippenbouth | 23-06-22 | 14:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Carolien leest GeenStijl...... Lol

seasicksteve | 23-06-22 | 13:58 | 6

@Harvey2Face | 23-06-22 | 14:07:
Die man is wereldvreemd. Zal mij niet verbazen dat ie het "veiligheidsverhaal" compleet uit zijn duim heeft gezogen. De man loopt al jaren te pijpzeiken over de reductie van de veestapel.

Ommezwaai | 23-06-22 | 14:09

@Ommezwaai | 23-06-22 | 14:09:
Daar ontvangt hij smeergeld voor, betaling wordt uitgekeerd in de vorm van baantjescarrousel.

Sjeintje | 23-06-22 | 14:46

@Ommezwaai | 23-06-22 | 14:09: klefferik Tjeerd wil u en mij allemaal dezelfde levensstandaard opdringen, die van de vegetarische kipnugget van Valess. Hij lijkt er zelf wel een beetje op. Groentenburgers en bitterballen op rode kool basis zullen we eten, als het aan Tjeerd ligt. En nooit geen vlees meer. Het walhalla van D66 is dat ze de hele dag aan de groenten zitten, het liefst geïmporteerd uit verre oorden want dan heeft Robbie ook nog eens een vluchtje te beleven, en verder neuqen ze mekaar (m/m, v/v, of whatever) dat de konijnen er jaloers op worden.

zoute_drop | 23-06-22 | 14:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Een van de meest dichtbevolkte gebieden op aarde en moet een veredeld natuurgebied worden van de deugkneuzen club. Tegelijkertijd dient het land te worden volgebouwd en is het een migratieland.
Wat wil je nou?
Biodiversiteit brengt niets en duurt 20 tot 30 jaar.

Als politici problemen gaan oplossen, berg je.

donkieshot | 23-06-22 | 13:57 | 4

En daarbij gaan landen als Brazilië het overnemen qua vlees export. Hier kan men mooi weer spelen als er een paar heides zijn veiliggesteld en de rest raar genoeg toch vol gepleurd worden met mega wijken vol flatjes en waar je 's avonds niet durft te lopen. Het amazone gebied is dan opgeofferd maar dat telt niet voor de haagse boekhouders. Op papier klopt het allemaal.

Deflatiemonster | 23-06-22 | 14:06

Over een jaar of 50 moeten die Natura 2000 gebieden er ook aan geloven. Alles voor de import. Man, man wat hebben we toch een zooitje idioten aan het bewind. Alleen al bij het woord "Asielzoeker" wordt de rode loper voor die stumperds uitgerold. Ondertussen komen er massaal sprinkhanen hierheen om ons land kaal te vreten. In plaats van de sprinkhanenplaag op te lossen, geven we de sprinkhanen meer te vreten zodat er nog meer sprinkhanen op dat vreten afkomen.

Ommezwaai | 23-06-22 | 14:07
▼ 1 antwoord verborgen

Vooral Klaver was weer lekker misselijk bezig. Caroline van van alles en nog wat betichten in plaats van haar betoog te weerleggen met argumenten.

Quichegerechtigde | 23-06-22 | 13:57 | 1

Hij mag dat. Hij deugt.

Louter Leuter | 23-06-22 | 13:59

DDR'66 in optima forma; die Partei ist Alles, deine Meinung nichts.
DAT is de vraag van Caroline aan die kale buklaaf.

MoslimMolen | 23-06-22 | 13:57

Weetje wat nou echt koren op de molen is van Baudet? Eerdmand? Van Haga? Wilders? Van de Plas? Als je oneerlijk bent. Wanneer je de boel probeert te flessen. Dat je iets wat je niet uitkomt, achterhoudt. Dat doet het vertrouwen in de politiek geen goed. Daarmee maak je jezelf kapot. Vind ik niet erg, hoe minder D66 hoe beter.

Alleen het geschade vertrouwen blijft. Want als ze hier over liegen, waarom zouden dan daar wel eerlijk over zijn? En zo speel je Baudet in de kaart, die hoeft alleen nog maar 'zie je wel' te roepen. Goed bezig!

Harvey2Face | 23-06-22 | 13:57 | 1

Beter als ze overal al over liegen waarom dan hier niet…..

Habe das Gewust | 23-06-22 | 14:02

Nu de d66 poseur met zijn loze verkooppresentatie incl. irritante gebaren.

Schmalz | 23-06-22 | 13:57 | 1

Ik kijk niet maar weet direct of wie je het hebt.

donkieshot | 23-06-22 | 13:59

Boertje weg ,kost miljarden .
Woningen bouwen ,kost ook miljarden,maar netto zonder extra huizen.
"Er ging een miljard naar woningbouw. Maar er kwam mogelijk geen één huis bij"
Win win met Ollongren,d66
www.welingelichtekringen.nl/economie/...

chausson61 | 23-06-22 | 13:54

Beter ten halve gekeerd dan... oh nee, het is politiek en dan gaan we all-in én door het gaatje. Toegeven doen we niet laat staan fouten erkennen.

superb_de_lux | 23-06-22 | 13:53

Het is klaar.
(vrij naar Cohen : )
First we take The Hague then we take Brussels !

MagnificentRon | 23-06-22 | 13:53 | 2

o.a met trekkers!

Sjeintje | 23-06-22 | 14:44

Job?

Hans Kwalzan | 23-06-22 | 14:46

Ow, "heden.nl" ook weer in de bocht hoor.. "Kamerleden hekelen aan wetenschap twijfelende Van der Plas"... volgens mij moet je juist altijd aan de wetenschap twijfelen, alles ter discussie stellen. Anders waren we mooi blijven steken bij de wetenschap dat de zon rond de aarde draait.

John McClane | 23-06-22 | 13:50 | 8

Onderzoeksresultaten blijken ook vaak niet repliceerbaar

Patje | 23-06-22 | 14:00

Neh, dat was de kerk die anti-wetenschap was.

donkieshot | 23-06-22 | 14:01

@Gravin v Kippenbouth | 23-06-22 | 13:58:
Popper is cruciaal. Alle ballen op falsificeren. Er zijn zogenaamde wetenschappen waarbij dat onmogelijk is (niet alleen theologie maar ook de huidige klimaatreligie), dat zijn dus dan ook geen wetenschappen. Ook de medische wereld staat vol van ongerijmdheden (eigen ervaringen).

Pogingen tot falsificeren is dus tegenwoordig kritiek op de wetenschap hebben. Wappies zijn dat, die dat doen. Minkukels. Weg met hen.

Louter Leuter | 23-06-22 | 14:06
▼ 5 antwoorden verborgen

En dan die twee klerkensmoelen van Klaver en Ouwehand, over onwaarachtigheid gesproken!

lanexx | 23-06-22 | 13:47

Het stikstofdebat gaat weer verder!

Patje | 23-06-22 | 13:46

Klaver cs slachten de boer.

Politici, van d666 en gl voorop, hebben geen flauw benul van natuur- en wiskunde, en dien ten gevolge ook niet van modellen. Er bestaat geen objectieve wetenschap, ook de wetenschap is zwaar gepolitiseerd, als je niet voldoet aan de kretologie van NWO/STW kan je de financiële steun vergeten. Probeer iets te publiceren met een voordeel van de klimaatverandering. De guillotine staat dan klaar.

Wat Klaver nu ook over het hoofd ziet is dat de (onbekwame) rechters geacht worden de kromme wetten te volgen die door hem, d666, dierenpoes etc aangenomen zijn. En dan met droge ogen beweren dat ze voor de boeren opkomen. Pfui Teufel!

Louter Leuter | 23-06-22 | 13:46

Boerenbedrijven moeten simpel gezegd weg om de toenemende milieubelasting van bevolkingsgroei door immigratie te compenseren.

De finale eindbaas | 23-06-22 | 13:43 | 4

Dat dus, terwijl er van compenseren feitelijk geen sprake is.

Veepert | 23-06-22 | 13:48

Omvervuilen

HogeNood | 23-06-22 | 13:49

Edgar Mulder van de PVV is tot nu toe de enige die hierover iets heeft gezegd. Wat is de stikstofuitstoot van een asieleiser/gelukszoeker t.o.v., een koe of een varken? Dat zou eens bekend moeten worden gemaakt in plaats van geneuzel in de ruimte. Nederland is gewoon te dichtbevolkt, zeg dat dan. En verder wordt het tijd dat Klaver zijn ingestudeerde onzin eens tegen de muur gaat vertellen. Juist hij (en vele van zijn voorgangers) creëren een gevaarlijk klimaat waarbij onwelgevallige ideeën of meningen regelmatig "in de minne worden geschikt".

Ommezwaai | 23-06-22 | 14:02
▼ 1 antwoord verborgen

GL, CDA, D66 ga zo maar door. In de peilingen nog geen schim van wat het is geweest maar toch lekker doorgaan met doen alsof je de grootste bent. Dit riekt naar Napoleonistiche complexen.

keensteyl | 23-06-22 | 13:42 | 1

Daarom, zoveel dossiers waar in er verstrekkende beslissingen gemaakt moeten worden in de komende 2 jaar onder dit kabinet, nieuwe verkiezingen.

Laat het maar zien dat een Rutte en/of Kaag wederom het mandaat krijgen van het electoraat, er zijn nu te veel dossiers die niet in de laatste verkiezingsprogramma's waren opgenomen...

BadPatNL | 23-06-22 | 13:52

Wat een armoede als je willens en wetens het volk informatie onthoudt vanwege een malloot als Baudet. Dan ben je er zelf een.
Wat een vies, vuil ondemocratisch zooitje.

Deflatiemonster | 23-06-22 | 13:42 | 3

in wezen geeft die tjeerd dus legitimeit aan Baudet en erkent hem als tegenstander waar je rekening mee moet houden. Lesje uzelf in de eigen vingers snijden.

keensteyl | 23-06-22 | 13:44

De partij van uw malloot Baudet is wel de partij die, bij monde van Van Meijeren, het werkelijke probleem nog eens benoemt; het klakkeloos inzetten van niet genoeg geverifieerde en bekritiseerde modellen voor overheidsbeleid. Zo is ook het biomassadebacle ontstaan, en dergelijke modellen zijn ook grondslag van CO2-beleid en corona-beleid. In mijn ogen goed dat FvD hierin vasthoudt aan de kern van het probleem.

Jahallo17 | 23-06-22 | 13:47

Het argument:'Omdat een wetenschapper het zegt is het waar.' of nog erger:'Omdat de meerderheid van de wetenschappers het zeggen is het waar.' is echt onze ondergang.
Ooit was iedereen ervan overtuigd dat de aarde plat was en er twijfelde een paar en die werden verketterd.
Wetenschap is geen democratie.

General Dripple | 23-06-22 | 13:42 | 3

De wetenschap móet keihard zijn. Onderzoeksvraag mag 'rechts georienteerd' zijn om vervolgens feitelijk te onderzoeken of het wel klopt. Door inmenging van de politiek krijg je dus nep onderzoekjes en conclusies die al vast moeten staan alvorens het onderzoek gedaan is.

keensteyl | 23-06-22 | 13:45

De wetenschap is niet absoluut, de wetenschap is een discussie op basis van interpretatie van data.

boerk | 23-06-22 | 14:11

@boerk | 23-06-22 | 14:11: en daarvoor wordt o.a. wereldwijd peer-review toegepast.
Ipv onderzoeken te houden binnen één incestueuze organisatie zoals RIVM. De integriteit van een wetenschapper zou oke kunnen zijn, maar zonder peer-review buiten zijn eigen bubbel is de waarde NUL.
Zo ook mbt de covid onderzoeken en adviezen.

boerk | 23-06-22 | 14:14

Interessant:
https://www.rn7.nl/nieuws/7611294-de-natuur-in-nederland-staat-er-slecht-voor-hoe-zit-dat-in-gelderland

Patje | 23-06-22 | 13:41

Dat eeuwige politici duim vuistje van Klaver (en Rutte ook trouwens)
Een vuist is te agressief, een vinger te belerend - dan maar een duim vuistje,

Eduardo- | 23-06-22 | 13:41 | 1

Irritant. Hou dan gewoon je handen in je zak.

J.Cash | 23-06-22 | 13:55

Je zal de komende jaren gaan zien dat (int.) wetenschappers en NGO's via hun politieke echoputten op het gebied van klimaatonderzoek en wetenchap de propaganda dat de mens in staat is om NOG het klimaat in die zin positief te beinvloeden dat we de enorme effecten van klimaatverandering te kunnen omdraaien gaan afzwakken.

litebyte | 23-06-22 | 13:41 | 1

Nee hoor, ze verzinnen ineens een andere crisis en de voorgaande hoor je ineens niets meer over. Broeikasgassen, kat in de ozon? Hoor jij daar nog iets over? Nee, nu gaan we allemaal dood aan de co2 en de stikstof.

boerk | 23-06-22 | 13:51

Klaver is wel de grootste teringgluiperd van het hele Haagse.
Het woord rat is al een paar gevallen en terecht.

Ruimedenker | 23-06-22 | 13:40 | 3

Rasse vlekje is zijn anagram.

J.Cash | 23-06-22 | 13:59

Zelf niets brengen alleen andere afzeiken. Ook een incapabele voorzitter die dit toelaat.

foxhunter | 23-06-22 | 20:20

Hoe lang zaaien GL en D66 al vergif?

De finale eindbaas | 23-06-22 | 13:38 | 2

Poeh, goede vraag. Ik weet niet beter of beide zijn vergif.

donkieshot | 23-06-22 | 13:42

9 van de 10 keer dat het woord stikstof viel vanuit K&J 2-3 jaar geleden werd de opwarming van de aarde gebruikt nu is heel sluw de focus inmiddels gedraaid naar natuur.

litebyte | 23-06-22 | 13:43

Het gaat niet om stikstof. Nederland moet gewoon kapot en waarom? Ja, ik heb daar wel mijn ideeën bij maar dan wordt ik als wappie weggezet.

Brabeaulander | 23-06-22 | 13:37 | 1

GL en D66 geloven nog steeds in de maakbare samenleving

litebyte | 23-06-22 | 13:45

'Trust the science' (we carefully select to fit our purpose)...

Gisteren was Nieuwsuur ook wel weer veelzeggend.

- Beginnen met een uitgebreid verwijt aan de politie dat te weinig boeren zijn opgepakt.
- In de studio ongeveer de enige Wageningse professor die denkt dat we de wereld met voedselbossen kunnen voeden.
- Korte repo bij letterlijk die enige ecologische veehouder die stikstofmaatregelen wel lekker vindt.
- Kort interview met Jan-Douwe van der Ploeg - een voormalig socioloog die niks van stikstof weet en groot fan is van communisme (geen grap).

drs. Levi Samsonov | 23-06-22 | 13:37 | 2

Voor elk onderzoeksuitkomst vóór is ook een onderzoeksuitkomst tegen.
De wetenschap is niet absoluut, de wetenschap is een discussie op basis van interpretatie van data.
En dat snappen die baantjes jagers niet.

boerk | 23-06-22 | 13:45

Viel me ook al op. Knap stukje sturende journalistiek.

Botergems | 23-06-22 | 15:13

Ik snap het probleem niet zo dat er een paar honderd boeren anders moeten boeren of moeten stoppen.Gaat nergens over.

miko | 23-06-22 | 13:37 | 7

Jij bent zo’n type die zegt: “Begin je toch een eigen zaak”, of ten tijde van de griep epidemie “ondernemers risico”.

J.Cash | 23-06-22 | 14:01

als de overheid zegt: hier heb je 30.000 euro en je mag nooit meer het type werk doen wat je nun doet, dan bedank ik ze hartelijk en ga op zoek naar ander werk.

Boeren zijn hun werk en dit is wat ze willen en trots op zijn, dat snappen mensen zoals u en ik niet, alleen heb ik inlevingsvermogen en u lijkt dit te missen.

the_w | 23-06-22 | 15:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Zinloos debat. Zonder definitie welke Natuur is deze discussie onzin. Ik stel voor de natuur van 2000 jaar geleden. Wij steken de Afsluitdijk door. Slopen de Zuiderzee werken. Laten alle polders in het IJsselmeer weer vollopen. Laten de rivieren en beken weer meanderen etc. Of we stoppen met het stikstof gezeur en gaan de echte problemen oplossen en zeggen tegen Brussel: Kop dicht en niet zeuren. Wij schorten alle verdragen die de ontwikkeling van Nederland dwars zitten op.

Zemko | 23-06-22 | 13:37 | 3

Zolang je dat dan niet de VOC tijd en of mentaliteit noemt voorzie ik geen problemen met je plannetje...

Nodeloos Kwetsend | 23-06-22 | 13:42

Mensen zijn ook natuur/dieren. Verder neem ik genoegen met nepnatuur die door mensendieren mede geschapen is.

HogeNood | 23-06-22 | 13:57

Als je terug naar 2000 jaar geleden wilt, kun je beter die afsluitdijk laten liggen en de sluizen dichtgooien. Water is er pas vanaf het jaar 750 of daaromtrent.

Grachus | 23-06-22 | 18:19

Door de huidige sneltreinvaart waarmee de ene na de andere crisis uit de hoge hoed getoverd wordt en discussie eenvoudig in de kiem gesmoord wordt door politici en hun handlanger (de journalisten), vraag ik mij zo langzamerhand af of ons landje niet gewoon onderdeel is van een sociaal experiment, waarbij we als voorbeeld moeten dienen voor de rest van de wereld.

Vele medelanders lijken wel kikkers in langzaam opwarmend water, schouderophalend omgaan met lastenverhoging na lastenverhoging, hun mindere bestedingsruimte, hun geannuleerde vliegvakantie, hun steeds verder afgenomen vrijheden en hun steeds verder groeiende overheid, die steeds meer en meer oplegt i.p.v. faciliteert. "We hebben het toch goed hier" , is het zombiaanse mantraatje, dat ze allemaal opdreunen als je daarover iets aan de kaak stelt...

En de eindeloze dooddoeners natuurlijk...
'Weet je wel dat die boeren allemaal miljonair zijn...? en wat voor gevaar ze veroorzaken op de snelweg?"

*Zucht*

Lood om oud ijzer | 23-06-22 | 13:36 | 2

En jij vraagt het je nog steeds af van dat "sociale experiment"?

zoute_drop | 23-06-22 | 13:38

Dat gevoel bekruipt mij ook wel eens. Alsof Nederland proeftuin is ofzo .
Zo debiel als hier en waarvoor ook nog eens zoveel belasting wordt betaald, kom je volgens mij nergens tegen.

Bataafje | 23-06-22 | 13:44

Je kon er op wachten. Lientje wordt te groot en dus moet Lientje nu verdacht gemaakt worden. Lekker framen en in de extreme hoek neerzetten.

Jan_Pietersen | 23-06-22 | 13:32 | 11

@zoute_drop | 23-06-22 | 13:40: Caroline werd populist genoemd door Klavertje. Dan weet je dat hij niet meer gaat komen met argumenten. Daarna wat geneuzel over de toon en wat incoherent gebazel van Klavertje.

Ruikbaard | 23-06-22 | 13:44

@Ridde Rogter | 23-06-22 | 13:35: Vraag je liever eens af tegen wie ze beveiligd moeten worden.

NLgaatnaardeklote | 23-06-22 | 13:44

@Von Bliksum | 23-06-22 | 13:36: Goh... ik zou bijna zeggen dat de coalitiepartijen bij de GRU en FSB in de leer zijn gegaan..
(oei... heb ik weer iets verkeerds gezegd?)

nobodiesunmighty | 23-06-22 | 13:47
▼ 8 antwoorden verborgen

Hoe vaak moet je "tot slot" zeggen voordat je eindelijk je bakkes houdt?

Super Grover | 23-06-22 | 13:31 | 1

Tot slot, mevrouw de voorzitter.
Ik vind dat ook zo’n idioterie, dat constant “voorzitter” zeggen.

J.Cash | 23-06-22 | 14:02

Waar ik vooral heel erg slecht tegen kan zijn hypocriete linkse klimaatdrammers die 20 keer per jaar het vliegtuig pakken. Hoi Rob Jetten en TimmerFrans.

Brabeaulander | 23-06-22 | 13:30

Ik wil een verbod op de woorden "onafhankelijk" en "objectief".

Abject | 23-06-22 | 13:30 | 2

mee eens.
Ook de woorden "geloven" en overtuigen". Gebruik moet strafbaar worden: taakstraf in ruimte 101 met Gordon, 60 dagen. Gordon verzint de taak.

nobodiesunmighty | 23-06-22 | 13:36

En het woord "eerlijk". Wat voor de één eerlijk lijkt is voor de ander oneerlijk.

PieterPassant | 23-06-22 | 13:44

Want de geschiedenis kent uitsluitend integere wetenschappers. De eerste corrupte wetenschapper moet nog geboren worden.

priks | 23-06-22 | 13:29 | 3

Als we nooit hadden getwijfeld aan wetenschappers hadden we nog steeds gelooft in een platte aarde, dat de zon om de aarde draait en dat heksen bestaan.

Super Grover | 23-06-22 | 13:36

@Super Grover | 23-06-22 | 13:36: Die bestaan allemaal.

nobodiesunmighty | 23-06-22 | 13:37

Geen enkele groep mensen kent uitsluitend integere mensen (=open deur).

Diederik_Ezel | 23-06-22 | 13:39

Vroeger mocht je de woorden van de koning of de paus, of de pastoor of de burgemeester niet twijfel trekken.
Nu hebben we "de" wetenschapper als onfeilbare vervanger van God en de autoriteiten.
En wie roepen het hardst dat de wetenschap niet in twijfel getrokken mag worden? Mensen met een bepaalde, volledig op ideologische aannames gebaseerde wens over de inrichting van de maatschappij. En voor hen is 'wetenschap' wat ze kunnen gebruiken in hun verhaal. En alle andere wetenschap wordt aan de kant geschoven.
Dat zie je overal, of het nu om stikstof of het klimaat gaat, het is wetenschap, zolang het de politiek goed uitkomt, en zo niet, dan is het geen wetenschap.

KeesBruin | 23-06-22 | 13:28 | 5

@letopuwzaak | 23-06-22 | 13:34: Helaas gaat dat niet op als het onderzoek dat het onvolledige dan wel gekleurde onderzoek door de mand doet vallen als zijnde dubieus weg wordt gezet.

Lu_Tze | 23-06-22 | 14:15

@letopuwzaak | 23-06-22 | 13:34: Helaas gaat het vandaag de dag vaak gepaard met de angst om de tot de "verkeerde" conclusie te komen. Er zijn genoeg vakgebieden waar je dat de baan kan kosten, zelfs als je onderzoek goed is onderbouwd.

Rechts door zee | 23-06-22 | 14:17

Ja, dat klopt.
Ik hoop ook dat er veel wetenschappers gedegen onderzoek doen, en dat er toch een soort waarheidsvinding ontstaat.

letopuwzaak | 23-06-22 | 17:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vind het verhaal van Klaver nog niet eens totaal helemaal verkeerd. Maar ken de feiten niet. Wat een ellende. Wie schiet mij af?

Leptob | 23-06-22 | 13:27

Ze kunnen denk ik beter een buitenlands onderzoek gebruiken. Lijkt me wat onafhankelijker. Koeien ruften in Bulgarije net zo hard als in Nederland.

SeingaltUNo | 23-06-22 | 13:26

Het is onvoorstelbaar wat hier gebeurd, Nederland wordt in de komende 600 jaar tenminste drie maal volledig opnieuw opgebouwd (levensduur gebouw zeg 200 jaar). Die flat waarin u woont gaat tenminste na 100 jaar volledig tegen de vlakte. Maar het ergste vind ik dat de voedselvoorziening wordt verminderd wat gelijk leidt dat meer mensen van de honger zullen sterven. Als je voor de stikstof aanpak bent ben je ook gewoon voor het verhongeren van mensen. Dit gaat gewoon 1 op 1.

Schilder58 | 23-06-22 | 13:26 | 5

@Dr.Platypus | 23-06-22 | 13:36: Intensivering komt omdat hier in NL de strengste normen gelden, opgedragen door ja, diezelfde overheid. Die hele discussie over natuur in Nederland is zo scheef aangezien werkelijk alles aangepast is dat men die hoognodig weer opnieuw moet gaan voeren. En dan wel alle aspecten (overbevolking, vervuiling, exportfunctie, ruimte etc.) meenemen in plaats van al de halve waarheden die men nu bezigt in Den Haag.

Deflatiemonster | 23-06-22 | 14:01

@Dr.Platypus | 23-06-22 | 13:36: Ah maar meneer, u denkt slim over te komen, maar vergeet voor de grap even dat als hier de productie verdwijnt, productie die onder een extreme hoeveelheid regels en controle valt, deze elders weer wordt opgepakt. Tegen véél slechtere voorwaarden uiteraard, want moet goedkoper.
De vraag zal immers niet afnemen.

Of ben u uw grip een beetje met de realiteit verloren? Gezien uw konijn en haas verhaal.

LangeTijdGeleden | 23-06-22 | 14:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach ja…… wanneer de politiek zich met wetenschap gaat bemoeien dan is het altijd oppassen geblazen. De belangen zijn groot

Hobbykip | 23-06-22 | 13:25 | 3

Wetenschap ís politiek.

nobodiesunmighty | 23-06-22 | 13:38

Gelukkig was daar totaal geen sprake van tijdens de recente pandemie, al leek het er soms wel op.

Veepert | 23-06-22 | 13:53

Wij bepalen dat niet, dat bepaalt de wet.

Aldus de man die de wet maakt.. bah bah bah. Geen vleugje democratie in die knakker meer te vinden

High speed duck | 23-06-22 | 13:24

Wie moeten we nu geloven, vraagt GS zich af: De Groot of Prof.Dr. Han Lindeboom?
Nou, ik durf er rustig vergif op in te nemen, dat we Lindeboom kunnen geloven in deze kwestie, en De Groot/D66 niet.
Maar de uitkomsten van het onderzoek van de werkgroep van Lindeboom bevielen De Groot niet, dus hupsa, dat moet onder het tapijt geveegd worden.
Zo rolt de politiek.
Lindeboom pleit voor een veel gematigder en doelgericht beleid, kortom voor 'maatwerk', wat natuurlijk heel verstandig is.

KeesBruin | 23-06-22 | 13:23

Je kan beter boodschappen doen bij ..... r in Holendrecht...

Zelfde chaos maar daar krijg je tenminste nog bier voor terug...!!

neonreclame | 23-06-22 | 13:23

Was het trouwens niet Klaver z'n partij die op de site foute informatie gaf over land en tuinbouw? Iets met legbatterijen enz?

Super Grover | 23-06-22 | 13:22

Wanneer dat linkse vuil weer over de 'toon' begint weet je dat je goed zit.

Wilde Slechtdoener | 23-06-22 | 13:22 | 1

Zo is Pim Fortuyn ook neergezet, op het linkse schavot

Kroondop | 23-06-22 | 14:18

Klaver is een absolute rat welke niet onder doet voor wat hij anderen beticht.

Baksteenbakker | 23-06-22 | 13:19 | 1

Ik vond het echt schokkend dat dergelijk walgelijk gedrag gewoon toegestaan wordt.
Gewoon je mede kamerlid vast intrinsiek beschuldigen van medeplichtigheid aan enig mogelijk, en uiteraard niet te hopen, gebruik van dreiging of geweld.
Echt moreel gezien intens laag.

J-van-de-Bontekoe | 23-06-22 | 13:24

Tijdens de Lockdown , de grenzen WAGENWIJD open laten.
En Stikstof uit het niets prioriteit geven boven genoeg woonruimte..

Torquemada | 23-06-22 | 13:16 | 2

Ze geven helemaal niks om ons, dat begint wel in te zinken nu.

Sjeintje | 23-06-22 | 13:19

@Sjeintje | 23-06-22 | 13:19: Het motto van Rutte en kornuiten: Sterf burger, sterf en tot die tijd betalen.

4HoogAantWater | 23-06-22 | 13:22

Die mevrouw van BBB is een platte populist; ze heeft geen idee waar ze het over heeft (zegt ze zelf) en praat mensen en m.n. boeren naar de mond. Je kunt feiten wel ontkennen maar dat lost geen problemen op en geeft mensen enkel valse hoop c.q. uitgestelde teleurstelling.

Diederik_Ezel | 23-06-22 | 13:15 | 18

@Diederik_Ezel | 23-06-22 | 13:49: Was ik helemaal vergeten een link erbij te zetten, zelfs met de zeer sympathieke Bert Brandsma in de uitzending, die met een slotconclusie komt en daarna gaan ze allemaal samen 'We are the world' zingen, verwacht je .. En natuurlijk veel live-beelden uit Stroe.
www.youtube.com/watch?v=gp-icXyC32Y&a...

grietmetgroenefiets | 23-06-22 | 13:58

U haalt de dames Van der Plas en Van der Wal door elkaar. Het was Van der Wal die zei geen idee te hebben waar ze het over had. Nog maar eens, geupload door Bert Brandsma. (Geeft niet hoor, kan de beste overkomen.)
www.youtube.com/watch?v=HgJIDFopDE4&a...

grietmetgroenefiets | 23-06-22 | 14:07

@Diederik_Ezel | 23-06-22 | 13:49: En gewoon de rest van de vragen en kritiek op uw ronduit idiote tegels negeren. Goedzo Diederik, lekker rode haringen er op los laten.

LangeTijdGeleden | 23-06-22 | 14:12
▼ 15 antwoorden verborgen

Stuur dat ff door aan Lientje. Kan ze daar die ongelofelijke laml*l van een De Groot op interrumperen.

Tiscali-2 | 23-06-22 | 13:15 | 4

@pane | 23-06-22 | 13:22: Zie Lientje nooit op haar telefoon kijken, de meeste andere wel. Dus klaver ga je schoolgeld terughalen, neem Rutte zijn drs. af, tien jaar en niks geleerd, Dat mens van de dierenpartij, gewoon ophoepelen, niemand luistert naar je gezwetst, D66 de grootste puinhoopmaker van Nederland. Alles gelezen kamerleden met kleine k, kan nog wel even door hoor, maar moet boodschappen uitpakken, belangrijker dan jullie gezever, gedraai.

gato | 23-06-22 | 13:30

@pane | 23-06-22 | 13:22: GS wordt na de debatten gelezen, vanaf de publieke tribune kan meegekeken worden.

Kroondop | 23-06-22 | 14:15
▼ 1 antwoord verborgen

De Groot blijkt ook in de veronderstelling te zijn dat de rechter heeft opgedragen de stikstofdepositie te verlagen. Dit is onjuist. De rechter heeft slechts gezegd dat de stikstofdepositie niet verhoogd mag worden, gelet op de Habitatrichtlijn, en dat de PAS in strijd is met diezelfde richtlijn. Vervolgens beschuldigt die BBB ervan de boeren te misleiden.

Op basis van de Habitatrichtlijn is er een kritische depositiewaarde vastgelegd. Hier zit Nederland ruim boven, dat is de reden dat de stikstofdepositie omlaag moet, maar hier is geen vonnis over gewezen noch zit hier een termijn aan verbonden.

Je zou van een Kamerlid, die stikstof in zijn portefeuille heeft, verwachten dat die kennis van zaken omtrent stikstof heeft.

KlauweFul | 23-06-22 | 13:14 | 3

Exact. Maar dan is er nog de bijkomende discussie:
- Waarom er zoveel postzegels als "natuurgebied" zijn aangewezen en waarom die niet meer ván de "natuurgebied" lijst van EU afgehaald kunnen worden?
- Waarom de metingen die zijn gedaan, vol fouten bevatten en op plekken langs de grens 200x hoger meette dan dezelfde metingen een paar meter over de grens aan gaven?
- Waarom er niet opnieuw gemeten wordt met bovenstaande 'bijkomendheden' in het achterhoofd?

Bizar.

LangeTijdGeleden | 23-06-22 | 13:46

De tweede kamer heeft wetten aangenomen, en de rechter heeft enkel gezegd dat ze zich daaraan moeten houden. De kamer kan deze wetten gewoon veranderen.

Kroondop | 23-06-22 | 14:14

@LangeTijdGeleden | 23-06-22 | 13:46:
Ik heb helaas geen idee hoe het zit met die metingen. Waarom er zoveel gebieden aangewezen zijn als natuurgebied komt voor een groot deel door de internationale doelstellingen waaraan Nederland zich gecommitteerd heeft. Zie onder andere de Convention on Biological Diversity (CBD) van de Verenigde Naties. Hierdoor moet Nederland 17 procent beschermd natuurgebied hebben.

In 2030 moet 30 procent van het EU-grondgebied beschermd natuurgebied zijn. Om die doelstelling te halen zal Nederland nog ongeveer 150 duizend hectare extra beschermd natuurgebied aan moeten wijzen in de komende jaren. Ongeveer provincie Utrecht aan beschermd natuurgebied dus. Er zijn onderhandelingen gaande met andere lidstaten om die meer te laten aanwijzen, zodat Nederland minder kan aanwijzen. Ontwikkeling van beschermd natuurgebied vindt grotendeels plaats door grondwerving.

KlauweFul | 23-06-22 | 14:29

Ik denk (hoop) dat de Nederlandse samenleving stilletjes aan de grens bereikt heeft van wat men nog aan Bullshit accepteert.

Darwinian | 23-06-22 | 13:13 | 1

daar zit ook een hoop stikstof in de bullshit, dus als men daar mee stopt, dan zijn wel al een heel eind.

ZOMG | 23-06-22 | 13:15

Alles open en bloot bij de rechter!
Zijn jullie nu helemaal van de pot gerukt daar, jullie werken voor ons en jullie zullen openbaarheid geven van alle stukken en niet zelf bepalen wat belangrijk is.

Wij zijn niet gediend van de zoveelste soort 'verkrachtings-doofpot'.

Sjeintje | 23-06-22 | 13:11 | 2

Voortaan dus niet meer op die oplichters stemmen!

4HoogAantWater | 23-06-22 | 13:13

Ik post hem gewoon nog een keertje:
https://th.bing.com/th/id/R.88e372d69f84b6ae150ff0c5c4a84c68?rik=SsB%2bq8mbrwK%2fjQ&pid=ImgRaw&r=0

Patje | 23-06-22 | 13:10 | 5

Wekt weinig vertrouwen en smaakvol is het evenmin in zijn zeeman pakkie.

Coolcalmcollected | 23-06-22 | 13:17

Handgemaakt door opgesloten Oeigoeren en Yasser zag dat het goed was...

4HoogAantWater | 23-06-22 | 13:18

Ghehe ja laten we het eens hebben over de kledingindustrie.

knutsel_ | 23-06-22 | 13:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Gek dat als je keer op keer dingen niet naar buiten mag brengen mensen de uitkomst niet meer vetrouwen

Mark van Leeuwen | 23-06-22 | 13:09

Klaver heeft nu al gewonnen!
Goorste rat in het debat.

J-van-de-Bontekoe | 23-06-22 | 13:07 | 7

@lagelander | 23-06-22 | 13:21: het nare is tevens dat de postcodeloterij activisten club
geld geeft aan deze ultra’s om hun activiteiten te plegen.

Coolcalmcollected | 23-06-22 | 13:30
▼ 4 antwoorden verborgen

"Lientje dreigt met een gang naar de rechter tegen Klaver en Ouwehand"
Nee, ze gaf duidelijk aan dat dat niet voor Kamerleden geldt, omdat zij mogen zeggen wat ze willen.

John McClane | 23-06-22 | 13:07 | 2

In de kamer, niet daarbuiten!

4HoogAantWater | 23-06-22 | 13:16

Taaltechnisch klopt die zin nog steeds want ze zei het tegen Klaver en Ouwehand

Van Rossem | 23-06-22 | 13:16

Het is geen complot als het voor je eigen ogen gebeurt.

knutsel_ | 23-06-22 | 13:07 | 1

Het is wel een complot: dit probleem is geen stikstofprobleem maar in de eerste plaats een Natura 2000-probleem en een ideologie-probleem!
Tjeerd de Groot met z'n vegitari- c.q. dierenleed-ideologie wordt op dit moment volledig gefileerd in Kamer 2! Hij gebruikt de stikstof-discussie om ergens anders zijn gelijk te halen.

Aristotalloss | 23-06-22 | 14:20

Goh, Baudet zou maar eend gelijk hebben. Dat kan natuurlijk niet gebeuren. Smh

nutsniet | 23-06-22 | 13:05 | 5

Lavendel man bad.
Heideplantjes Lives Matter

nutsniet | 23-06-22 | 13:10

Gisteren was Baudet wel goed bezig tegen Rutte. Mag ook wel eens gezegd worden.

gato | 23-06-22 | 13:45
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen