Kuipers: Coronasluiting scholen was dom plan
Zegt ie niet, maar bedoelt ie wel
Die scholen dichtgooien in coronatijd om te zorgen dat de ouders minder reisbewegingen maken was stom alsook ondoordacht beleid en dat doen we dus niet meer. Dat is niet de manier waarop minister Ernst Kuipers het zegt in het langetermijnplan coronabeleid, want de Peppie en Kokkie van het vorige beleid zijn nog steeds zijn baas en kabinetscollega dus iets bescheidener taal was nodig, maar dat is wel waar het op neerkomt door nu voor een compleet andere aanpak te kiezen. "Zoals eerder aangegeven, ligt onderwijs bij het treffen van maatregelen onderop de stapel. Uitgangspunt is hier dat dit kabinet een scholensluiting dan wel kinderopvangsluiting te allen tijde wil voorkomen. Er zal slechts sprake zijn van een (gedeeltelijke) sluiting als we te maken hebben met een virus(variant) waarbij scholieren, studenten en personeel in de scholen en onderwijsinstellingen direct gevaar lopen." Het onderwijs kan in geval van nood nog steeds worden dichtgegooid, maar het klaarstomen van onze kinderen voor de toekomst stopt dus niet langer als lapmiddel om de reisbewegingen in te dammen. Nou ja, op papier dan, want het is altijd maar de vraag hoe dergelijke toezeggingen in de praktijk uitpakken. We kunnen ons tenslotte een routekaart herinneren die iedere keer van bestemming wisselde zodra we een kruispunt naderden. Maar voor nu staat het zwart op wit: die koters gaan naar school tot het echt niet anders kan. Daar houden we je aan Ernst.
Argh, gaan we weer...
Social
Reaguursels
InloggenNog geen een vaccinatie gehad en nog nooit getest.
En ik leef nog steeds.
Ik zeg hierbij ook alvast, zwart op wit, dat ik niet meer mee ga doen de volgende ronde. De zwakjes beschermen zichzelf maar, of ze durven te leven zoals het leven bedoeld is: met af en toe een beetje risico.
Zijn al wat Twitterdraadjes over: de zwakken willen gezellig met zijn allen thuis opgesloten zitten.
@NUik | 13-06-22 | 19:18: en ik houd ze niet tegen! Lekker doen! Ze hoeven mij ook de hand niet te schudden als ze dat niet willen. Ze mogen afstand van mij houden. Ze mogen overal waar ze willen een mondkapje dragen. Laat ze maar doen als dat voor hen goed voelt. Maar laat mij er, als gezonde halfgod, ff lekker buiten de volgende ronde.
Pcies. En zo los je een pandemie cq griep cq Corona-golf op. If you can’t stand the heat, stay out of…. Etc etc..
Samenvatting van het lange-termijn-plan: het kabinet gaat zelf niets regelen en pas als het te laat is paniekakties uitzetten die dan zoals bekend hopen geld kosten en mislukken.
Dat krijg je ervan als je een onderwijzer minister maakt... zeggen ze ook over 10 jaar van het uitroeien van landbouwgrond als de veodselprijzen onbetalbaar zijn..
Godallemachtig, er vallen in dit topic meer dooien als tijdens corona.
Ik blader het net even door. Heftig.
Ik heb een keer zo,n kansberekening ( van een of andere universiteit ) ingevuld.. volgens leeftijd en levenstijl, was de kans op overlijden 1 op 1200 ( zoiets ) om op de ic te komen rond de 5000.. Dus vanaf het begin nergens aan meegedaan.. niets uit de weg gegegaan.. vele vriendinnen "geknuffeld" gewoon naar de sportschool.. dat was hier gewoon open.. boksen.. kickboksen.. noem maar op.. dat grote risico heb ik dus maar genomen, temeer dat ik in het casino rood zwart nog niet eens goed weet te gokken.
Om mij heen.. mensen die ik dus goed ken, niet van horen zeggen.. die door werk enz.. onder druk zijn gezet.. gewoon nog keurig ziek geworden.. of andere rare klachten waar ze voorheen geen problemen hadden.. het gros na de derde.. met zelfs iemand een infarct..
Dus ik kijk het nog een jaartje of 30 aan, dan zijn de kinderziektes er wel uit..
Haha, zelfde hier. Hele gezin lang gewacht met die prik, toen allemaal ziek en weer hersteld. Daarna alles gedaan om herbesmet te worden, maar zo immuun als een olifant. Dus nada boosters voor ons natuurlijk immunimo's.
Onze hond is 14. Hij is de enige in ons huis die mogelijk op korte termijn een spuitje krijgt.
Alvast sterkte er mee.. 14 jaar is toch een tijd..
Nee. Ik ga nog steeds geen prik halen. Feels good man.
Geenstijl was toch pro vaccinatie? Maken we hier een 180?
Deze reaguurder is zeker niet tegen vaccineren, wel tegen drang/dwang en buitensluiten van mensen die er voor gekozen hebben om zich niet te laten vaccineren, het moet wel een vrije keuze blijven.
@BadPatNL | 13-06-22 | 16:58: Juist.. Hier in de España.. werden er bustochten georganiseerd om op de locatie te komen.. meeste argumenten.. voor werk.. vrij reizen.. de buurman doet het ook.. en het is helemaal gratis..
@BadPatNL | 13-06-22 | 16:58: Ook zeer pro vaccinaties, behalve als na herstel die kutprik toch wordt opgedrongen. Dan ga ik me van alles afvragen.
Nieuwe ronde vaccinatie? Van z'n lang zal ik leve niet. Never.
Wat is de houdbaarheidstermijn van dit plan? Week of 8?
Is al bekend of ik sneeuwballen mag gooien van de winter?
Jammer, weer een topic over corona. Het was bijna uit m'n systeem.
Ingenieurs noemen dit 'het waterbedeffect' (zeker in control systems een bekend begrip): als je het op een zeker punt onder controle brengt manoeuvreer je de shit in feite naar een andere plek.
Alle lockdowns en schoolsluitingen hebben vooral het effect gehad dat mensen ook geen weerstand meer opbouwen tegen andere ziektes. En dat wordt nu allemaal ingehaald, met epidemieen in de zomer die normaal in de winter zijn.
Maar daar hoor je weinig over, want dat is geen corona.
Ik ben in de pandemie heel erg bezig geweest mij, mijn vrouw en onze pasgeborene te beschermen tegen corona, wat een behoorlijke knip heeft gebracht in m'n sociale leven. Waarom? Omdat in onze ogen weinig bekend was over corona en we daar zeker onze kleine niet aan wilden blootstellen. Onze keuze.
Inmiddels zijn we wel in een fase dat je het toch niet meer ontloopt, en dat het ook geen ontwrichtend effect meer heeft op de samenleving.
Dat betekent wat mij betreft ook dat ik volledig normaal doe, dus zoals voor de coronapandemie. Dat hysterische gedoe met testen als je verkouden bent en als het negatief is dan maar denken dat je de dans ontsprongen bent en overal lekker de boel onder gaan lopen hoesten heb ik nu al genoeg gezien, dus ik test helemaal niet meer.
Die angstspagaat waarin men enkel focus heeft op corona, en negeert dat er (voor kinderen vervelende) ziektes meegedragen kunnen worden als een verkouden persoon negatief test voor corona, daar moeten we echt uit.
@elfenstein | 13-06-22 | 15:45: Het bijzondere is dat mijn kinderen en mijn echtgenote zich hebben laten injecteren, en daana vanalles mankeren. Ik heb een week naast mijn vrouw gelegen die zich te pletter hoestte en positief testte. Ik? Niks, nada, noppes. En ook nu, nog geen snotneus. Ik zit in de band 55 - 60 jaar en ietwat te zwaar, maar ik geloof het wel.
Helemaal eens !
Ik hoorde laatst dat de problemen op Schiphol veroorzaakt worden door een tekort aan piloten. Er zijn er duizenden overleden aan het vaccin. Gelukkig niet in de lucht tijdens hun werk, want anders hadden we dat echt wel gemerkt. Dat is een geluk bij een ongeluk. Anyway, nu weer serieus. Scholen dicht is gewoon onnodig en onwenselijk. Niet vanwege de orders, maar puur vanwege de kinderen die inmiddels een heel lesjaar achterlopen. Ja iemand kan ziek worden, maar er zijn geen duizenden leraren overleden. Uiteindelijk komt het neer op het geluk dat ik hier niet die zware keuze hoef te maken en ik makkelijk praten heb. Alhoewel, ik heb drie jeledjes, dus het gaat mij wel aan..
Want kinderen verspreiden niks buiten de scholen. Mega broeihaard.
Er zijn geen duizenden leraren overleden inderdaad.
Heeft die lockdown toch nog geholpen.
Dat is het precies. Corona dat krijg je en daar wordt he ernstig ziek van of niet. De maatregelen daarentegen zijn politiek. Waar haalt de overheid de legitimatie vandaan om zo diep in te grijpen in het persoonlijk leven van de mensen die ze vertegenwoordigen? En hoever mag daar in worden gegaan?
Het is niet corona, maar de maatregelen die volgen om corona ‘onder controle’ te krijgen die door andere mensen zijn bedacht, worden geïmplementeerd en gehandhaafd.
Maw daar wordt het politiek. En dan mag je ‘makkelijk’ praten, immers ondanks dat corona rondgaat kun je, tenzij je ziek in bed ligt, gewoon blijven doen wat je altijd deed. Tot iemand claimt de autoriteit te hebben om zich met jouw leven te bemoeien.
@Papa Jones | 13-06-22 | 15:32: Nou, ik heb een grote wortel in mijn anus gestoken, en ja hoor: miljarden mensen zijn hierdoor gered. Kan ik effe vangen?
@Papa Jones | 13-06-22 | 15:32:
In de trant van jouw redenatie: er zijn dus nauwelijks (10% of minder) leraren die corona hebben gehad?
Want je kunt ook stellen: bijna álle leraren hebben corona gehad maar hebben dit niet opgelopen op school. (Wat het geval is op de school waar mijn zoontje naartoe gaat)
Dan kun je dus stellen de maatregelen hebben geholpen, de leraren hebben corona niet op school opgelopen maar ergens anders. Onderaan de streep maakt het niets uit, want ondanks dat bijna álle leraren corona hebben gehad hebben die het kennelijk bijna allemaal overleefd.
Dus dan kun je je afvragen: wat is het nut van de schoolsluiting om corona besmetting te voorkomen?
@nobodiesunmighty | 13-06-22 | 15:41: Gewéldig! Twee vliegen in één klap, win-win. Om hier geld voor te vragen is alleen wel wat hoerig hoor.
@ratelaar | 13-06-22 | 15:42: Ik reageerde even op de hoofdtegel. Daar was de redenatie: er zijn géén duizenden leraren overleden. Dus die lockdown was niet nodig.
Alleen, we hadden wél een lockdown.
Hoeveel leraren er zonder lockdown zouden zijn overleden zullen we dus nooit weten.
Maar we krijgen een herkansing, begrijp ik van Kuipers.
@Papa Jones | 13-06-22 | 15:56:
Niet heel veel meer lijkt me. Want: de lockdown was er om corona besmetting te voorkomen -flatten the curve.
Dat kan dus betekenen: dat doordat scholen zijn gesloten er minder druk was op de zorg waardoor meer mensen zorg hebben ontvangen waardoor er meer mensen corona hebben overleefd. Immers als ziekenhuizen vol liggen en vaker nee moeten verkopen waren er meer mensen overleden (piekbelasting).
Als dat laatste waar was dan is de kans groot dat er meer mensen en dus ook leraren aan corona waren overleden. Echter, inmiddels heeft iedereen wel een keer corona gehad en zijn er mensen aan overleden, de meesten, zo niet bijna iedereen heeft dat zonder medisch ingrijpen doorstaan. Dat geld dus ook voor bijna álle leraren.
In totaal zijn er 22.336 mensen aan corona overleden (0,001 % van de bevolking bron: coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...) Er zijn zo’n 250.000 leraren in Nederland, als daarvan ook 0,001% is overleden dan komt dat neer op 3 - 4 leraren op een bestand van 250.000. Laat het zo zijn dat het 10 of zelfs het 100 voudige daarvan was overleden (wat onwaarschijnlijk is) dan zou dat in het ergste geval gaan om 400 leraren. Niet eens de helft van 1000.
Maw we zullen het nooit weten maar het is zeer onwaarschijnlijk dat de maatregelen 1000-den levens van leraren hebben gered. Handig om mee te wegen in de herkansing. Dus wat de stelling van Mokum Kosher impliceert lijkt correct.
Kuipers heeft helemaal gelijk: laat die luilakken van een leerkrachten maar lekker onbeschermd tegenover 30 potentiële virusbommetjes staan.
Onbeschermd? Ze zijn inmiddels minstens drie keer ingespoten met het wondervaccin.
@boremie: gelul van die bescherming. Zijn er zat die wel profijt hebben gehad. N is niet altijd 1,
@boremi63 | 13-06-22 | 15:22: Heftig, snap volledig dat je er dan niet nog eentje bij laat zetten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het sluiten van de scholen een van de weinige logische maatregelen vond. Maar ja, de impact is ook groot dus ik snap dat ze het liever niet doen.
@boremi63 | 13-06-22 | 15:22:
Je hebt pech gehad in deze en misschien dat je de ziekte hebt doorgemaakt dat je immuunsysteem er wel sterker van wordt... in ieder geval geloof ik niet in "onze" overheid met al z'n aanpassingen van definities opgedrongen door de WHO... we kunnen het toch gewoon zeggen, ze hebben er een ongelooflijke teringzooi van gemaakt.
En als de docenten smeken om schoolsluitingen omdat ze bang zijn voor besmettingen of sterker nog: docenten zich ziekmelden vanwege corona?
Dan gaan de scholen gewoon dicht. Kuiper's mening is dan niet relevant.
Docenten moeten niet zeuren met hun 120 vrije dagen en halve werkweken, genoeg tijd om gezond en resistent te worden.
Ach... als van de 10 leerkrachten er zes dood gaan aan corona en vier ziek thuis liggen, moet de school wel dicht. De directeur en het schoolbestuur kijken wel uit om 30 virusbommetjes les te gaan geven.
@obseditas | 13-06-22 | 15:13: Leerkrachten krijgen betaald voor 1659 uur werk. Dat is bijna 43 uur per week werken. Maar daar komen de avondjes nog bij. Wel eens 3 dagen op kamp geweest?
van 6 uur 's morgens tot 3 uur 's nachts. Geen overwerk betaald hoor.
Mijn echtgenote werkte, met alle overwerk erbij, meer dan 3100 uur, dat is meer dan 80 uur per week, en kreeg er 36 uur voor betaald.
@obseditas | 13-06-22 | 15:13: Trouwens als een halve week betaald krijgt, dan kan je in uren toch nog een hele week opdraven.
Bestuurders doen hetzelfde wat bestuurders in de Middeleeuwen ook deden t.a.v. de pest, of welke tijdspanne dan ook. Gaat niet veranderen. En natuurlijk werkt het, anders gezichtsverlies enz. enz.
Ook een nieuwe coronagolf kan de uitstoot van stikstof in Nederland verminderen.
Overigens blijft Florida een schitterend voorbeeld waarbij er zonder zeer zware maatschappij ontwringende maatregelen, zonder stigmatiserende dwang, zonder antivax houding of wappiegedrag, prima is omgegaan met de pandemie. Daar willen de progressieve media niet aan want De Santis is te Trumpish, maar het is gewoon een feit, zeker gezien de bevolkginsaantallen en -dichtheid en het aantal ouderen, dat Florida het het best gedaan heeft van alle staten in de VS.
Heel veel doden in Florida, meen ik me te herinneren.
Zal vooral dankzij het klimaat van de Sunshine state zijn vermoed ik - als wat u zegt klopt tenminste (?).
@Après toi | 13-06-22 | 14:58:
Florida is het bejaardenhuis van de VS.
@Après toi | 13-06-22 | 14:58: Omdat ik Florida 1 op de 3 Obese is.... dat is nu net het grootste gevaar met Covid.... dus als daar nu eens goed naar gekeken zou worden ip miljarden aan pillenboeren over te maken...
@obseditas | 13-06-22 | 15:02: Vaccineren dus.
@Après toi | 13-06-22 | 14:58:
Die beeldvorming dus. Doet niet onder voor andere vergelijkbare staten en een vijfde van Florida is 65+.
En als je uiteindelijk niet onder doet voor de rest van de VS, maar zonder al die belachelijke maatregelen dan heb je het goed gedaan. Gedurende de pandemie meerdere keren in Florida geweest. Heerlijk hoe relaxt iedereen daar met Corona omging. En overigens ook weer fantastisch dat de grootste criticasters van DeSantis, die riepen dat Florida door het gebrek aan maatregelen naar de hel zou gaan, dat die lui en masse op vakantie gingen naar the Sunshine State. Dat een Disney in Orlando gewoon mocht open blijven, maar nu wel loopt te zeiken over woke... etc. Florida heeft het gewoon een gezonde afweging gemaakt en het daardoor het beste gedaan.
@Après toi | 13-06-22 | 14:58: 3500 per miljoen inwoners, dat is even hoog als in New York en lager dan in andere staten met veel maatregelen.
Het is gewoon niet vergelijkbaar, zelfde als je in Europa niet Noor-Brabant kan vergelijken met de Algarve.
@Après toi | 13-06-22 | 15:04: Yep, win win situatie voor pillenboeren en win voor de zorginstellingen die volzitten met de familie vetklep
@Après toi | 13-06-22 | 15:04: 4x per jaar? Je bent niet goed, uiteindelijk is het middel erger dan de kwaal.
Laat je niet gek maken
@TonAlias | 13-06-22 | 15:16: Ik ben al zo vaak gevaccineerd en heb bijna nooit bijverschijnselen. Ook niet bij de Covid-vaccins en de booster. Dus kom maar op.
@Diederik_Ezel | 13-06-22 | 14:58: Hohoho, niet ineens te pas en te onpas dat klimaat claimen he... vorig jaar was je nog aan het dwepen met Portugal omdat de vaccinatiegraad daar superhoog lag, niet vanwege het klimaat daar...
@Après toi | 13-06-22 | 15:04: Das prima.. dan graag een beetje werkzame tijd.. en als je het niet doet, weet je in ieder geval dat de vage klachten ergens anders vandaan komen..
Weten we dat alvast als het apenpokken samen met Covid is gemuteerd. (Coronaap? Pokovid?).
Maanden hoor ik het OMT niet. En nu lees een hoop blabla.
Maar over een up-to-date vaccin voor in september lees ik helemaal niets. Lekker pro-actief weer allemaal.
Dat klopt want dat omicron-vaccin kwam al in maart. Toch?
investors.modernatx.com/news/news-det...
Pas op waar je om vraagt, PJ. Mijn advies: boost je immuunsysteem, beweeg voldoende en zorg voor een gezond en evenwichtig dieet. Dan kun je corona de baas langs natuurlijke weg.
@DE:
"We are submitting our preliminary data and analysis to regulators with the hope that the Omicron-containing bivalent booster will be available in the late summer."
Aha.
@MickeyGouda | 13-06-22 | 14:50:
Och, ook als je veel te veel zuipt, ongezond vet vreet en de enige beweging m'n rechtervoet is die op en neer gaat in de auto, dan kan je corona ook prima de baas hoor. Stom rotkuchje, meer was het niet. Gewoon doorleven, als je je goed voelt en lekker in het leven staat maak je denk ik de meeste kans om eender wat voor ziekte dan ook te overwinnen. In ieder geval beter dan met mondkapjes op, teststokken in je neus en spatschermen bij de bar het gevoel te hebben dat je droog in je arie genomen bent, dat is sowieso ongezond.
@MickeyGouda | 13-06-22 | 14:50: Echt flauwekul. Je weet van tevoren niet hoe ziek je er van wordt.
@elfenstein | 13-06-22 | 15:00:
Voor de ene wel voor de ander niet. Ik ben dertiger en slank, goede leefgewoonten en heb maanden het gevoel gehad van plastic inademen na 7 weken verhoging/koorts. En normaliter ben ik niet gauw ziek.
Ook geeft covid ontstekingen wordt steeds vaker aangetoond. Het is alleen niet gezegd dat vaccinatie hier tegen werkt, maar ik bedoel maar dat je de afstandsregel en andere preventieve maatregelen best serieus mag nemen. Met zoveel jonge zieken en opnames op de afdelingen.
@MickeyGouda | 13-06-22 | 14:50: Ja... nou... daar vráág je wél wat hoor!
Een prikje is zo gehaald.
@elfenstein | 13-06-22 | 15:14:
Oma kan zichzelf beschermen door vaccinatie, ik was het niet eens met het argument dat vaccineren sociaal is, tenzij het over de uitgestelde zorg gaat. Dan wel. Ik kan wel met cijfers komen hoeveel jonge voorheen fitte dertigers dit jaar aan het eind van hun ziektewet komen te zitten (ik overigens niet, ik werk gewoon) maar dan is jouw volgende argument dat dat allemaal aanstellers zijn. Ik vraag mensen niet iets te doen waar ze depressief van worden, maar om het als een oude mensen ziekte af te schilderen en voorbij gaan aan de uitgestelde zorg (voor jong en oud!) en de jonge patienten vind ik echt kort door de bocht.
@elfenstein | 13-06-22 | 15:14: Natuurlijk werken mondkapjes wel. En ook handen wassen. Alle beetjes helpen.
@letopuwzaak | 13-06-22 | 15:25:
Neem dan échte maatregelen, zorg dat je de zorg op orde hebt en dat je die ouwemensenziekte, want dat is het gewoon wel, op die manier bedwingt. Geef iedereen die dat wil een vaccinatie, helemaal voor maar zodra je begint te dreigen met pasjes, uitsluitingen en dwang dan bent u mij kwijt. Daar doen we niet meer aan mee, eigenlijk ook wel een beetje omdat andermaal duidelijk is geworden dat de overheid, het kabinet, ministers De Jonge en Kuipers en opperliegebeest Rutte absoluut niet te vertrouwen zijn met onze gezondheid. Ik heb liever een leproze aan m'n ziektebed dan die kale dood van pierlala, zoiets.
@Après toi | 13-06-22 | 15:05: Nee, maar nu ik het al een keer gehad heb en weet wat me te wachten staan, gok ik het er op...
@elfenstein | 13-06-22 | 15:33: Er zijn effectievere maatregels inderdaad dan handen wassen en mondkapjes. Maar rondlopen in een apenpak hoort daar niet bij, wijsneus.
@elfenstein | 13-06-22 | 15:36: Jij komt nooit in ziekenhuizen of in zorginstellingen, zoveel is wel duidelijk.
@MickeyGouda | 13-06-22 | 14:50: Dat bewegen zit bij you wel goed.. als ik zo af en toe de berichten voorbij zie komen.. als je niet aan het rennen, lopen, of wandelen bent, sta je op zo,n ding zonder zadel..( ik kon het weer niet laten ) * beuk op de bek modus on *
In China hebben ze minder goede vaccins -want Chinees. En minder mensen hebben zich laten vaccineren.
@Après toi | 13-06-22 | 14:59:
Inderdaad.
@Après toi | 13-06-22 | 14:59: bijna 90% gevaccineerd.... is meer dan in NL
@obseditas | 13-06-22 | 15:11: Ik zag lagere cijfers. En Chinese vaccins zijn minder goed dan de Westerse.
@Après toi | 13-06-22 | 15:12: Hoeveel beter zijn de westerse?
Waar haalt u dit soort anti-vaxx kletsverhalen vandaag eigenlijk? De IC's werden 2 jaar lang m.n. bevolkt door anti-vaxxers die er 30X vaker lager vergeleken met gevaccineerde leeftijdsgenoten. Is dat nog nieuws voor u ja?
Die vaccinaties hebben juist zeer veel geholpen.
Of heb je nog niet meegekregen dat alles inmiddels alweer open is?
@RandyBiel | 13-06-22 | 14:44:
Zou kunnen. Maar er is geen bewijs dat zonder de vaccinaties niet alles weer open had kunnen zijn. Overigens is zaken open houden niet iets wat direct met de ziekte te maken heeft maar met een maatregel. Alles had gewoon open kunnen blijven als men dat had gewild. Dat zijn keuzes.
@RandyBiel | 13-06-22 | 14:44: Zomer 2020: alles open. Zomer 2021: alles open. Zomer 2022: alles open. Uw punt?
@Kwakjeszalver | 13-06-22 | 14:53: Gezonde mensen/kinderen krijgen ook vaccinaties tegen polio, mazelen, difterie, hepatitis en noem maar op. Wat is nu eigenlijk het probleem?
@Illuminati1989 | 13-06-22 | 14:51:
Zomer 2021: corona toename
Winter 2022: opheffen corona maatregelen
@RandyBiel | 13-06-22 | 15:05: Heeft goed gewerkt die heilige spuitjes van jullie dan dat we eind 2021 weer in lockdown gingen
@Lafayette | 13-06-22 | 14:47:
Uiteindelijk kan ook alles zonder vaccinaties weer open ja. En ja je kan ook gewoon alles open houden.
Die president van Tanzania vond dat wel een goed idee. Alleen die is nu dus zelf dood door corona.
T kan allemaal, heb je alleen meer doden en zieken.
@Illuminati1989 | 13-06-22 | 15:08:
Die hebben behoorlijk goed gewerkt ja, zo weer de lockdown uitgespoten.
@RandyBiel | 13-06-22 | 15:12: Want de meeste prikjes zijn natuurlijk gezet tijdens de lockdown. Manmanman
"maar massavaccinatie tijdens een pandemie was een nog veel dommer plan."
Want?
@Illuminati1989 | 13-06-22 | 15:14:
Klopt.
Begin lockdown december '21
Begin vaccinatie ronde november 21
@RandyBiel | 13-06-22 | 15:18: "Als het coronavaccin van BioNTech/Pfizer komende week wordt goedgekeurd door het Europees Medicijn Agentschap (EMA), wordt op vrijdag 8 januari 2021 in Nederland de eerste vaccinatie gezet"
Bizar dat die domme wappies nog altijd zo tegen dat vaccin zijn.
Of geloven ze nog altijd in hun domme fantasieën over massa sterfte? Van de winter moest er nog in alle paniek onderzocht worden hoe het toch kon komen dat er zoveel oversterfte was.
Maar toen dat door corona bleek te komen, maakten al die doden ineens niet meer uit. Maar het vaccin blijft slecht hoor!
@RandyBiel | 13-06-22 | 15:11:
Dat kan. Het blijft dus NIET aangetoond dat als er NIET gevaccineerd, of als er BEPERKT gevaccineerd (alleen risicogroepen) was geweest, dat de pandemie dan ook NIET zou afzwakken. Je kan met het resultaat van een keuze niet bewijzen dat de andere, niet gemaakte keuze niet gewerkt zou hebben. We zullen dat nooit te weten komen.
@Lafayette | 13-06-22 | 15:23:
Er zijn wel meer landen op de planeet dan alleen Nederland. Pak anders eens een wereldbol erbij.
@RandyBiel | 13-06-22 | 15:33:
Altijd weer dat onvriendelijke toontje. Nooit met degelijke argumenten. Er is geen bewijs. Er zijn enkel risico-overwegingen. Dat zijn keuzes. We zullen er nooit achter komen wat er was gebeurd als we anders hadden gevaccineerd, of misschien wel niet. Elke discussie daarover is gebaseerd op aannames, niet op bewijs.
@Lafayette | 13-06-22 | 15:42:
Kijk toch eens om je heen zeg. Overal waar gevaccineerd werd, zag je even later de besmettingen kelderen.
Je ziet dan toch waar niet gevaccineerd werd het verloop anders zijn?
Hoeveel bewijs heb je nog meer nodig?
Zo ingewikkeld is het allemaal niet. Gewoon niet zo dom zijn
@Lafayette | 13-06-22 | 15:42: Er zijn genoeg continenten waar niet of nauwelijks is gevaccineerd die prima als controle groep gebruikt kunnen worden.
@RandyBiel | 13-06-22 | 15:55: Kijk eens hoe het er nu in Australië toegaat. Daar is het winter en de ziekenhuizen puilen uit van de Coronapatienten terwijl ze daar zo’n beetje de hoogste vaccinatiegraad ter wereld hebben.
Mag hopen dat we geen coronagolven meer krijgen, want naar mijn inzien zijn scholen besmettingsbron nr. 1. Wat een fijn plan heb je dan om het grootste gevaar onderop de stapel te leggen.
Heej zeg, dat zijn feiten, wil u dat eens even niet doen? Zo kunnen we die spuiten niet verkopen.
Kuipers met ze spuiten
cdnb.artstation.com/p/assets/images/i...
Hij had beter scheidsrechter kunnen blijven.
ronaldo.com/wp-content/uploads/2020/0...
Is dat stelletje dat in de buitenlucht taart ging eten aan een picknicktafel al gecompenseerd? Of ligt die €400 boete er nog steeds?
Vroeg ik me ook al af.
Tuurlijk was het dom: Kinderen horen binnen te zitten. Daar is school perfect voor.
Alles dicht behalve de scholen want alles moet gewoon het putje in.
De Docter is al volledig gedresseerd precies volgens Marks plan.
Gaan we nu, totdat de R weer in de maand is, om de paar dagen een hersenscheet van Ernst in de media krijgen? Ga iets nuttigs doen Ernst. IC capaciteit ophogen of meer bejaardenverzorgingstehuizen creëeren, zoiets. Of doen eens gek, flikker een zooi ambtenaren uit je departement zet daar een op een verpleegkundig personeel voor in de plaats.
Maar hou op met die bakkes zo frequent in de media te krijgen.
Ja inderdaad. Alleen maar oudehoeren over prikken en niks doen aan de capaciteit.
küdt chinezen
En nog steeds hebben ze geen flikker gedaan voor de ventilatie op scholen. Dat we in Nederland in het meest luchtvervuilde land van Europa wonen en dat er wel vaker virussen zijn die slecht voor de gezondheid zijn gaat er niet in.
Dat ze scholen niet dicht gingen doen vertelden ze ook voordat ze de scholen vorige keer dichtgooiden. Het is gewoon een feit dat je met open scholen een virus met een hoge verspreidingsgraad niet kunt containen. Als je scholen niet dicht doet heeft het ook geen zin je bezig te houden met vaccinatiedwang, reisbeperkingen, en het beperken van festivals. Over elkaar heen kruipende en spugende kiddo's die met 30 tegelijk in een klas zitten zijn de ideale verspreidingsbron voor een luchtwegvirus.
De huidige varianten van COVID zijn zo mild dat je er geen maatregelen voor hoeft te nemen, maar als er weer iets ernstigers is dan gaat de boel zo weer dicht na een beetje publieke dwang.
Grappig punt is ook dat we nu miljarden hebben gestopt in het inhalen van 'leerachterstanden' die onderzoek na onderzoek weer blijken helemaal niet te bestaan. Als kinderen na 4 weken school op afstand gelijk onderontwikkeld raken, dan moeten ze toch eens uitleggen hoe dat in de zomervakantie wel goed gaat. Nederlandse kinderen krijgen sowieso al overdreven veel uren school t.o.v. andere landen die niet slechter scoren.
Jammer dit, de sluiting van de kinderopvang was zo'n beetje de enige maatregel die ik kon waarderen. Lekker thuis met de kleine en ook nog centjes terug krijgen.
Zou liever hebben dat hij zou zeggen dat we de samenleving in ieder geval nooit meer in een gemaskerd bal gaan veranderen, want dat was pas een achterlijk plan zonder enig resultaat.
Nieuwe prikronde! Wie doet er mee? Lijkt me een mooie poll.
Volgens Hugo zou ik de lente niet halen. Leugenaar.
Niet geinjecteerd en ook niet hersteld/overleden begrijp ik daaruit? Ik ook namelijk. Vraag me oprecht af hoeveel er nog over zijn.
Mijn vrouw (wel geinjecteerd) is op dit moment positief (met klachten, maar ergste is voorbij) maar ik heb nog nergens last van (kan morgen anders zijn uiteraard).
Is de apenpokkenhype alweer over dan? Zo op elke voorpagina en nieuwsbericht, en zo hoor je weer helemaal niks meer over.
Er ging helaas niemand dood aan de apenpokken, dus hypen had geen zin meer.
Te weinig kliks.
Er is al een geüpdate vaccin ontwikkeld, zal ergens komende maanden wel beschikbaar komen. Mooi toch!
Ja, dat noemen we nu vooruitgang.
@Après toi | 13-06-22 | 14:31: Zeker! Katalin Karikó maakt een goede kans op een Nobelprijs, en terecht.
Prima.
Ga maar vast in de rij staan, ezel!
Nog iemand die terugkomt op zijn vuige hoax. Bill Gates; www.youtube.com/watch?v=xQqaMRmAltM
Die vaccinatie ronde komt er sowieso. Want anders lopen ze niet meer in de pas met de EU QR app.
Dus nodig of niet, maakt niet uit de EU wilt het , dus gebeurt het.
EU QR app? Wanneer is die uitgekomen dan?
@RandyBiel | 13-06-22 | 14:42:
Wordt naarstig aan gewerkt, zal naar verwachting ergens in de herfst gepresenteerd worden door Hauptstürmbahnführerfrau von der Leyen. Net op tijd voor de grote najaarscoronashow.
Laatst zag ik de vaccinatie kop van Kaag en nu deze prik kop. Man, man.
Nee, steek de naalden maar in je reet.
Hear hear!
Vaccinatie werkt wel (tijdelijk) maar het gaat om de manier waarop het doorgeduwd werd. Met gelieg, onwaarheden, en stemmingmakerij, bangmakerij en verdachtmakerij. Op een geven moment hadden we een vaccinatiegraad van meer dan 85%, beter dan EU-gemiddelde en beter dan omringende landen. In plaats van te zeggen 'proficiat, goed gedaan mensen , dankjewel, we zijn goed bezig, we zitten aan de top" hoorde je alleen maar negatieve en demoniserende geluiden richting de 15% ongevaccineerden. Waarvan 10% zich NOOIT zal laten vaccineren, en 2% geen Nederlands spreekt en niet weet waar het allemaal over ging. Dus om die laatste 3% te overtuigen werden mediaoffensieven georganiseerd, avond-aan-avond gedemoniseerd en gepolariseerd. Dat had Kuipers gewoon anders moeten doen.
Klopt helemaal; ben zelf gevaccineerd maar de haat jegens mensen die daar niet voor kiezen was ongekend. Reisverboden, verdachtmakingen, geen toegang meer tot horeca voor perfect gezonde mensen. Terwijl tot op de dag van vandaag gaat om vaccins met een tijdelijke toelating tot de markt, omdat niet zoveel gegevens beschikbaar zijn als normaal.
In een rechtvaardige samenleving zou Kuipers na het totale debacle van de coronacrisis zo ver mogelijk van politieke besluitvorming worden gehouden.
When DeJonge rears his ugly head.
Helemaal mee eens. Nog los van de totale stilte toen bleek dat vaccinatie gewoon niet zo heel goed werkt tegen verspreiding. Toen het verhaal 'doe het voor een ander' niet opging... Ik vind de drang en dwang aangetoond en dat hadden we afgesproken niet te doen.
Het lijkt me inderdaad beter voor iedereen dat jij je niet laat vaccineren.
@Après toi | 13-06-22 | 14:22:
Wil je mij daar buiten laten, ja !
Nieuwe vaccinatierondes kunnen voordeel opleveren, met name voor mensen met een zwakke gezondheid e.d.
Zelf heb ik de omikron gehad, en die heb ik vrij gemakkelijk overwonnen. Ik zal mij dus niet laten vaccineren met een vaccin dat op omicron is gebaseerd. Vaccins die op oudere varianten zijn gebaseerd geven betere (kruis)immuniteit tegen de oude varianten, maar wie zegt dat de volgende variant weer op die oude variant is gebaseerd. Het lijkt me waarschijnlijker dat een nieuwere variant omikron als basis heeft, omdat die nu het meeste voorkomt.
Plus dat evolutie ons leert dat een oude variant pas kan winnen als het een evolutionair voordeel biedt ten opzichte van Omicron. Voorbeelden hiervan zijn: snellere verspreiding via de lucht (Omicron is daar extreem goed in, dus de winst ligt hier niet), langer presymptomatisch besmettelijk eventueel gekoppeld aan een langere incubatietijd (meer kans om mensen aan te steken). Maar je moet van goede huize komen om het van Omicron te winnen. Dus die Delta en Alfa varianten zie ik niet meer zo snel dominant worden. Wellicht een nieuwe afstammeling van Omicron die het nog beter doet... Maar inmiddels is het virus niet meer nieuw voor de wereld, dus ook dat helpt niet. En dan nog, als het onschuldiger en onschuldiger wordt dan is zelfs die paar miljoen mensen met chronische klachten geen reden om de wereld te stoppen.
@BBRDWR | 13-06-22 | 14:28: Dat is niet waar, een variant hoeft geen voordeel te hebben t.o.v. omicron, hij hoeft alleen in de gunstige omstandigheden terecht te komen en die kunnen door het jaar anders zijn.
Bij elke reproductie muteert het virus en zelden levert dat een succesvolle variant op, laat staan succesvol genoeg om zich breed te kunnen (laten) verspreiden. Omicron was een toevalligheid en een gunstige ook nog, gezien de mildere ziekteverschijnselen maar dat was ook meteen de reden waarom dit virus zo snel verspreid kon worden.
@Bakkeleures | 13-06-22 | 14:54: wel gunstiger dan omicron, anders blijft omicron dominant. Dat kan ook een ander virus zijn, of omstandigheden die -tijdelijk- een voordeel bieden. Overigens lijkt omicron met name besmettelijker omdat het meer in de keel en neus nestelt dan in de longen, zoals de andere varianten. Daardoor meer besmettelijke virusdeeltjes in de adem en daardoor meer besmettelijkheid via de lucht. Daardoor de gunstige combi van mindere ziekte en meer besmettelijk. Je moet als virus wel echt van goeie huize komen wil je van Omicron winnen, dus ik denk dat die nog wel even de dominante variant blijft, met hier en daa een aftakkinkje natuurlijk.
antistoffen op peil houden door regelmatig kortdurend contact met het virus zonder een grote virale dosis is het allerbeste, denk ik zo. Dit is het langzame systeem van groepsimmuniteit. Je hoeft niet ziek te worden om antistoffen op te bouwen of op peil te houden. Doorgaan met leven en vooral opletten dat je niet in hele bedompte ruimtes met gigaveel mensen gaat staan. Komt alles goed.
2 jaar geleden, toen je ziek werd, was er nog niet gevaccineerd.
Met alle begrip en medeleven voor je rotsituatie , vaccineren nadat je ziek bent geweest, helpt helaas niet tegen de gevolgen van de infectie.
Wél helpt het om de scherpe kantjes van herinfectie af te halen.
Sterkte met de post-covid!
@Kapitein Sjaak Mus | 13-06-22 | 14:22: Mooi uitgelegd.
@Bakkeleures | 13-06-22 | 14:51: Ik ken er een paar, en die hebben flink last van hun longen. Het zijn geen aanstellers, kan ik je vertellen.
@ Bakkeleures: aantoonbare schade als gevolg van corona, bevestigd door longarts, longverpleegkundigen en fysio's, terwijl ik daarvoor kerngezond was. Voor de ziektewet ofzo hoef ik het niet te doen aangezien ik ondernemer ben. Dus waarom zou ik die verschrikkelijke vermoeidheid en inspanningsintolerantie en extreem gevoelige longen overdrijven? Niks aanstelleritus.
Jolande Sap (ja, die van die stekker) is ook weer van stal gehaald als voorzitter van het "Maatschappelijk Impact Team".
Kuipers heeft dus ook een brevet van onvermogen, zo blijkt.
De alom bekende 'Baanjescarousel' (T. Baudet). Ofwel of je de klus kan klaren is niet echt van belang, zolang je als ex-politicus maar in het 'old boys network' zit.
In de serie domme plannen: Kuipers minister maken. Dat was pas een dom plan.
Ja, iemand met een medische achtergrond op Volksgezondheid. Jij had natuurlijk liever een Facebook-viroloog gehad.
Die haarloze krijgt een strakke plasserT alleen al van het woord "Vaccineren".
@Après toi | 13-06-22 | 14:09: In de logica van dit kabinet, met ministers van justitie zonder juridische achtergrond, een minister van financien die geen verstand heeft van geld, een minister van bouwen met een pabo-diploma, een consultant als minister van Buza, een projectmanager die minister van klimaat wordt, een minister van natuur en stikstof met een HBO diploma facility management viert de onkunde hoogtij. En dan wil je mij verwijten een facebook-viroloog te willen hebben? Ga je mond spoelen, knul.
Hij is een uitstekend minister met een uitstekend CV.
@Diederik_Ezel | 13-06-22 | 14:28:
Zijn CV zal best goed werken, maar straks is het over en zit hij aan de D66 warmtepomp.
@J.Cash | 13-06-22 | 14:30: Een mislukte grap die taalkundig ook niet klopt.
@Après toi | 13-06-22 | 14:09: medische achtergrond prima maar niet zo'n slapjanus die alleen marsorders van Rutte uitvoert.
@Diederik_Ezel | 13-06-22 | 14:28:
Cv is met kleine letters ezel, in het midden of einde van een zin. Ik heb je fout maar overgenomen voor het effect.
@J.Cash | 13-06-22 | 14:49: Moet ik uw fout ook nog gaan uitleggen ja? Geen klassieke opleiding genoten of wel?
Hij lijkt wel een wappie wetenschapsontkenner uit 2021 met die woorden.
En mensen, reken maar dat die scholen dicht gaan. Kuipers gaat er niet alleen over. RIVM heeft ook een zegje. En tegenwoordig zijn leraren na 2 jaar beleid ook viroloog en blijven ze gewoon thuis bij code rood en code zwart.
"Don't ever trust the needle when it cries your name". Opzouten met die rommel, die spuit komt er bij mij niet in. Nooit niet.
Ik vond het wel geyl. Elke dag met juffrouw op de tablet.
Kuipers begint een beetje op Opa uit Flodder te lijken, ook uiterlijk.
Ja, idd! Maar eh... geen conducteurspet. Misschien iets voor ons/GS om cadeau te doen?
Hij articuleert wat beter maar dan heb je het wel gehad.
Hugo de J. heeft dan weer wat weg van Sjonnie.
Na een periode van nooit wat mankeren tijden vrij ernstig ziek geweest NA die injecties.
Ik ken echt helemaal niemand meer in mijn omgeving die nr 3 of booster gaat zetten.
Ik moest mijn ouders flink overhalen. Zelf doe ik er niet aan mee.
Woon je op een trailerpark?
@Après toi | 13-06-22 | 14:10: Of in de Schilderswijk/Rotterdam-Zuid/Overvecht etc
Na 2 vaccins kreeg ik corona (viel mee). Daarna toch de booster gehaald al heeft dat vermoedelijk 0 zin.
@J.Cash | 13-06-22 | 14:26: Het was slechts een vraag. Op het woonwagenkamp dat ik ken, is bijna niemand gevaccineerd. Ze zijn wel veel met chloor in de weer, viel me op.
@elfenstein | 13-06-22 | 14:39: Ze vallen anders wel in de risicogroep, met veel overgewicht en slechte eetgewoontes.
@elfenstein | 13-06-22 | 14:39:
Zo is het.
@J.Cash | 13-06-22 | 14:51: Ik ga met iedereen om, maar ik woon niet bij een woonwagenkamp.
Zolang je docenten geen booster, inflatiecorrectie of persoonlijke beschermingsmaatregelen aanbiedt, zitten ze vanzelf ziek thuis. Docenten hebben veel persoonlijk contact met honderden pubers, en ze zijn niet immuun. De man heeft mooie praatjes, maar geen preventie in de uitvoering.
Een booster geven is een goed idee.
@Après toi | 13-06-22 | 14:08:
De leerkrachten hebben eerder belang bij een financiële booster dan een prikje van Hugo.
Weekje of max 2 ziek, en weer 3 maanden immuun en aan het werk. Leraren moeten niet zo zeuren, die pubers hebben al die jaren in je klas gezeten met een heel palet aan rhino en influenzaviri.
@BBRDWR | 13-06-22 | 14:12: Er werken nogal wat 50-plussers in het onderwijs. Die hebben geen zin in chronische benauwdheid als gevolg van Covid.
@Après toi | 13-06-22 | 14:16: Haal je booster dan. Jezus. De jeugd vaccineren helpt niet tegen verspreiding, wanneer dringt dat nou eens door tot de vaccinatieadepten? Het DOET niks tegen verspreiding. Dus leraren boosteren, prima.
@BBRDWR | 13-06-22 | 14:19: Nee, dat vind ik ook. Leraren moeten een booster halen, helemaal mee eens.
@Après toi | 13-06-22 | 14:20: Moeten niet. 50+ leraren die 'geen zin in chronische benauwdheid als gevolg van covid' hebben kunnen er voor kiezen om dat risico wat te verlagen (helaas niet te voorkomen) door hun booster te halen. Allemaal vrije keus.
@Après toi | 13-06-22 | 14:08:
Haal hem dan en val de rest niet lastig met je nieuwe sekte.
@BBRDWR | 13-06-22 | 14:12: Docenten die vier keer per jaar twee weken ziek zijn, bieden 20% van hun onderwijs niet aan. Raken de relatie en connectie met hun klas kwijt. Dat gaat niet werken.
Ik ken een paar mensen die zijn overleden aan Covid, en ook enkelen die er heel erg ziek van zijn geworden. Dus ik ben een voorstander van vaccineren. Veel effectiever en goedkoper dan het uitbreiden van de IC-capaciteit.
Covid kostte 5 miljard aan cash en nog eenzelfde of zeer waarschijnlijk een veel groter bedrag aan economische schade.
@sjef-van-iekel | 13-06-22 | 14:11: De Nederlandse economie is daarna vrij snel hersteld. En op de IC ging alsnog 30 tot 40 procent dood aan Covid, dus verwacht daar geen wonderen van.
@sjef-van-iekel | 13-06-22 | 14:11:
Dat is peanuts voor Rutte en zijn vazallen.. Die 5 miljard is sowieso foetsie en daar kraait nooit een haan meer naar. Zonder overigens te weten waar dit geld naartoe is gegaan.
@Après toi | 13-06-22 | 14:17: nagenoeg allemaal 70 plussers die covid doden. Op die leeftijd idd geen wonderen meer verwachten.
Ik AT. Ik heb een familielid dat dodelijk verongelukt is in de auto.
Wat nu? Alleen lopen?
@J.Cash | 13-06-22 | 14:28: Houd je aan de maximumsnelheid, zou ik zeggen.
@Après toi | 13-06-22 | 14:33: en daarmee garandeert u de veiligheid?
@Jos Tiebent | 13-06-22 | 14:40: 100 procent veiligheid heb je nergens, maar je verkleint wel het risico op een zwaar ongeval.
@Après toi | 13-06-22 | 14:33:
Dat is niet van toepassing want ze stond op de vluchtstrook. Try again.
@J.Cash | 13-06-22 | 14:53: Ik zeg toch dat je risico in het verkeer nooit nul is.
Daar gaat Emperor Palpatine Kuipers weer. Nee ik laat me niet meer spuiten met nog een booster.
Natuurlijk kunnen we heel zuur doen, maar dit lijkt wel meer op beleid waar over is nagedacht. Het lijkt te suggereren dat die panische gang naar de GGD teststraat tot het verleden behoort en we meer op zelftesten en daarmee op het gezonde verstand dat je thuis blijft als je ziek bent gaan varen. Verder is het sluiten van scholen en het inperken van openingstijden logischer: niet doen vanwege grotere na- dan voordelen.
Als nu de vaccinatiestrategie ook wordt om het te beperken tot de 50+ers en mensen met aangetast imuunsysteem dan gaan we een Oktober/November mee maken met gigantische verzuimcijfers, maar geen problemen in de ziekenhuizen.
Probleem met Covid is dat je niet van tevoren weet wie er heel erg ziek van wordt. In onze kennissenkring ook een gezonde dertiger, die niet rookt en drinkt of te zwaar is, maar wel 3 weken op de IC heeft doorgebracht.
@Après toi | 13-06-22 | 14:06: Dat is een probleem, maar je kunt geen beleid maken op dergelijke incidenten. Een minister in ieder geval niet. Want het macroprobleem is dat Corona qua ziekte en sterfte zich concentreert in de oudere groepen en mensen met onderliggende aandoeningen. Net als bijvoorbeeld een influenza virus. Dus daar focus je beleid omheen. Op een gegeven moment moet je ook stoppen met bang zijn natuurlijk.
@Après toi | 13-06-22 | 14:06: Leuk anekdotisch bewijs maar zulke verhalen doen zich elk jaar bij de griepgolf voor. Er zijn kinderen van 16-18 jaar die dood neervallen tijdens het sporten omdat ze een hartafwijking hebben, daar komt niet eens een ziekte aan te pas.
We weten heel goed wie er ziek werden van covid: dikzakken en mensen met andere ziektes behalve morbide obesitas. Vreemd dat de overheid nog steeds niet inzet op de gezondheidswinst bij het voorkomen of oplossen van morbide obesitas en tot die tijd neem ik ze niet serieus.
@BBRDWR | 13-06-22 | 14:09: Je moet gewoon breed inzetten op vaccineren. En dat gaan ze ook doen. Prima.
@Bakkeleures | 13-06-22 | 14:10: Ik heb me in de cijfers verdiept, maar bij griep gaan vooral de ouderen er aan. En griep is minder besmettelijk. Vaccineren tegen Covid is de oplossing.
@Frau Merkel | 13-06-22 | 14:13: Ik snap dat jij als wappie problemen hebt met mijn bijdragen. Maar vergeet niet dat je grote held Putin zich ook heeft laten vaccineren.
@Bakkeleures | 13-06-22 | 14:10:
U vergeet het allergrootste taboe te melden.. Veelal niet-westerse ingezetenen van dit land vielen vaak ten prooi aan corona. Gelijk het asiel debacle, mag hier met geen woord over worden gerept.
@Après toi | 13-06-22 | 14:06: zo gezond was die dus niet
@BBRDWR | 13-06-22 | 14:15: De cijfers zijn duidelijk als het om vaccineren gaat. Er is een kans op een ontsteking van het hartzakje na vaccinatie. Maar die kans op ontsteking is veel groter na Covid. Dus je kan het gewoon uitrekenen.
Ik ben niet per se pro-VWS, er zijn wel degelijk fouten gemaakt. Maar vaccineren is tot nu toe de beste oplossing gebleken.
@Après toi | 13-06-22 | 14:12: bij covid gaan ook vooral de ouderen eraan.
95% covid doden is 60 plussers. Misschien vind u dat niet oud, 60 pkus. Echter 90% covid doden 70 plusser.
coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...
@sjef-van-iekel | 13-06-22 | 14:15: Ook als gezond mens ben je nooit overal immuun voor.
@360beatz | 13-06-22 | 14:21: Ik heb het niet over iedereen, ik heb het slechts over Frau Merkel.
@BBRDWR | 13-06-22 | 14:22: Maar mensen die zich niet laten vaccineren doen bijna altijd een beroep op de gezondheidszorg wanneer ze erg ziek worden van Covid. Dus zo vrijblijvend is het allemaal niet.
@Après toi | 13-06-22 | 14:25: Net als mensen die roken, gevaarlijke hobbies hebben, risicovolle sporten beoefenen, klam van het zweet te lang op een terras blijven zitten en natuurlijk niet te vergeten mensen die met de auto naar het werk gaan en een ongeluk krijgen. Zo krijgen alle mensen wat. En je hebt een zeer cynisch wereldbeeld als je denkt dat drang en dwang werkt om mensen te mobiliseren. Het enige wat je nodig hebt om draagvlak te creeeren is een overtuigend verhaal en mensen die elkaar op hun verantwoordelijkheid wijzen. Daar heb je helemaal geen drang, dwang, QR codes of pestmaatregeltjes nodig. Want als het verhaal goed genoeg is, dan vergis je je hoeveel mensen, ook de buitenlanders en aso's, gewoon solidair en maatschappelijk betrokken zijn.
@Frau Merkel | 13-06-22 | 14:30: Ik heb jouw bijdragen regelmatig gelezen. Je gelooft nog steeds dat Trump de verkiezingen heeft gewonnen, je bent een fan van Putin en hebt een hekel aan Zelensky, en tijdens de Covid-discussies benadrukte je vooral dat vaccins heel onveilig waren en nauwelijks hielpen. Voor zo iemand is ooit een term bedacht, herinner ik me.
@Après toi | 13-06-22 | 14:12: Vaccineren is een prima oplossing, daar ben ik het mee eens. Maar een land op slot gooien omdat een groep vetzakken niet de tegenwoordigheid van geest heeft om dat ook te doen, is wel wat er is gebeurd. Ik weiger nog een keer mijn bedrijfsvoering aan te passen op de risico's van vetzakken. Ze zijn gewaarschuwd geweest en mogen wat mij betreft ten prooi vallen aan een nieuwe variant van Covid.
@Vanilla | 13-06-22 | 14:35: Zonder vaccins was je misschien niet meer onder ons geweest. Tel je zegeningen....
@Bakkeleures | 13-06-22 | 14:36: Oh, maar daar ben ik het grotendeels mee eens. Niet te snel meer bedrijven en scholen sluiten.
@Après toi | 13-06-22 | 14:25:
Ja en de gevaccineerden doen ook een beroep op de gezondheidszorg. Of als ze vallen, of naar de tandarts moeten, of longkanker krijgen van het roken, of, of…
@Frau Merkel | 13-06-22 | 14:48: Complotdenkers hebben inderdaad een wat ander wereldbeeld dan ik heb.
@J.Cash | 13-06-22 | 15:05: Ik heb het over Frau Merkel. Dat jij je aangesproken voelt is jouw probleem.
@Après toi | 13-06-22 | 15:03: Als die vaccins fantastisch zijn, waarom dan nie gewoon aanbieden zonder dwang? Degenen die er denken wel bij te varen kunnen hun prikje halen. Degenen die er het nut niet van inzien die laten het aan zich voorbij gaan, met alle risico's van dien. Eigen verantwoordelijkheid ipv staatsdwang. Is daar iets op tegen?
@marcoplarco | 13-06-22 | 15:52: Wat er op tegen is, is dat die ongevaccineerden wel een groot beroep doen op het ziekenhuis, op het moment dat ze erg ziek worden. En dan stromen de -dure!- IC's weer vol.
@Après toi | 13-06-22 | 14:14:
Dat weet ik nog zo net niet..
Captain Hindsight and his three henchmen could i, would i and should i.
REAGEER OOK