Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Waarom ISIS-bruidjes in NL berecht willen worden in één handige tweet

De rechtsstaat Nederland

Gevonden bij de H van Hallo Hier Handige Helpdesk Harald.

Nou, kijk, is dat even handig! Precies wat wij, u en ongeveer nog 16.500.000 andere mensen, minus NRC-lezers/D66'ers/advocaatjes/overige misdadigersknuffelaars, etc., denken in één alleszeggende tweet. Van Harald Doornbos. En die heb écht verstand van ISIS-gerelateerde aandoeningen want die is er gewoon zelf bij met zijn poten in de jihadklei. Hij wél.  Kunnen we er nog wel heel lang verder over babbelen, maar handiger is het om gewoon die tweet online te gooien. Zodat als straks zo'n Laura H. of een van die andere door NPO-normies omarmde plofkippen zichzelf opblaast te midden van, noem eens wat, rijen wachtenden op Schiphel of mensenmassa's bij een concert van Bruce Springsteen ofzo niemand kan zeggen dat wij en Harald D. niet hebben gewaarschuwd. En een gewaarschuwd mens telt voor twee vier zes acht tien zes miljoen.

Inshallah

Reaguursels

Inloggen

Allemaal vooroordelen, mensen. Pringles wordt door ons in het hokje "Syriëgangers" geplaatst en alles wat wij over mensen in dat hokje zeggen is een vooroordeel, en dat heeft te maken, zo legde topwetenschapper Scherder dat gisterenavond aan ons argelozen allemaal uit, met hoe het er in onze hersenen allemaal aan toe gaat, met die dopamine en zo.

Schoorsteenveger | 02-06-22 | 08:56

Misschien gaat ze wel samen met Volkert emigreren naar Duitsland?

Schoorsteenveger | 02-06-22 | 08:51

En straks boem doen voor de basisschool van uw kind, want stelletje kufars!

pibasso | 02-06-22 | 08:29

Ze krijgen na hun 'straf' nog voorrang op een huurhuis ook.

Nederland, alleen geen paradijs voor de hard werkende mensen

edo2018 | 02-06-22 | 08:18

Mogen ze na hun vrijlating wel in boerka of niqab rond blijven lopen en zo hun weerzin tegen onze maatschappij blijven tonen?

Kwakjeszalver | 02-06-22 | 08:11

En nou doorpakken, Yesilgoz!! Oum moet weg!

Je kan het! Je mag het! Gewoon op basis van de wet. Artikel 14 RWN.

Ik wil dat je de NLse nationaliteit van Oum intrekt en haar na het uitzitten van haar straf uitzet.

Marokko houdt doelbewust Marokkaanse criminelen en terroristen in ons land door uitzetting tegen te werken. En voor wat!?

Als Marokko niet mee wil werken aan de uitzetting, moet je jezelf afvragen of de beïnvloeding en ondermijning van de NLse politiek en nationale veiligheid alle appeaseement naar Marokko wel waard is.

Even een vergelijking.
Het monster van Mogadishu werd uitgezet vanwege een verkrachting en diefstal. Een veroordeling voor deelname aan een terroristische organisatie (ISIS) is wel even heel dat erger. Je kan het niet maken dat zij dan wel kan blijven. Dat zou een precedent scheppen dat niemand wil.

gaffelbaard | 02-06-22 | 07:36

Dus deze medeplichtige aan terroristische daden wordt eerder met haar kinderen verenigt dan de slachtoffers van de toeslagaffaire. Toont maar weer aan waar de prioriteiten liggen bij deze regering.
'gezinshereniging; wel voor terroristen, niet voor toeslagouders'

ffnietnu | 02-06-22 | 07:35 | 2

Niet als uit de ouderlijke macht ontzet wordt.
Opgroeien bij een voor terrorisme veroordeelde ouder is niet in het belang van het kind en schadelijk voor diens ontwikkeling.

gaffelbaard | 02-06-22 | 07:40

Het is een goed juridische beginsel dat mensen berecht worden in het land waar de misdaden gepleegd zijn (lex loci delicti) .
Dat doet ook het meeste recht aan de slachtoffers.
Hoe zou jij je voelen als je voormalige folteraars/slavendrijvers hier met een fluwelen strafmaat het beter hebben dan jij in het door de oorlog gesloopte Syrië.

Zeurders | 02-06-22 | 07:21

Gebeurt precies wat voorspeld is. Daar hoefde dan ook geen waarzeggerij aan te pas te komen. Het Nederlands rechtssysteem is hiertoe niet uitgerust en rechters zijn hiertoe niet competent. Condoleances alvast aan de families die hiervoor de prijs gaan betalen.

Mazzelstof | 02-06-22 | 06:35 | 1

Voor het slappe nederlandse beleid bied ik mijn excuses aan aan de slachtoffers van mevrouw.

Tjoelker | 02-06-22 | 08:59

Omdat: “StReNg StRaFfEn NiEt HeLpT” tegen crimineel gedrag. Pagina 2 paragraaf drie van de progressieve deugbijbel. Daarna begint het verhaal over Greta en de zondvloed door klimaatverandering... Wat een straf is van Gaia voor de mens omdat die auto’s rijden, naar zonnige oorden vliegen en op gas koken.

ratelaar | 02-06-22 | 06:28

En wordt het voorrarrest, plus eventueel vast zitten in Syrie, ook meegerekend in de duur van de straf? Dan hoeft ze nog maar een jaartje vast te zitten....?

Santtulainen | 02-06-22 | 04:26

IS betreft de militante, criminele tak v.d. Islam, toch? Na WWIi moeste Duitse ingezetenen verplicht naar een de-programma film in de locale dorp of stadsbioscoop kijken, daarbij werden alle misdaden van het regime haarscherp in beeld gebracht, Unglaublich! Overigens kregen de kopstukken de galg (Geallieerden) of zonder proces de kogel (Rode Leger). En Nederland? Die schenkt retourtickets plus 2.5 jr. staatshotel. Dit nooit meer!

Unsinkable-Sam | 02-06-22 | 00:53

Dus we halen ze op inclusief kids omdat ze anders daar hun straf zouden ontlopen. Vervolgens krijgen ze hier een fopstraf. En na afloop mogen ze blijven. Wie is hier nu gek ?

HaaiBaai | 02-06-22 | 00:44 | 1

Het zijn grotendeels Syrische kinderen bovendien ontvoert uit hun moederland.

zokanhetookja | 02-06-22 | 06:39

De aanpak van de Britse en Franse elitetroepen was verre te verkiezen boven deze gang van zaken, ook vanwege het feit dat het onrechtvaardig is om de plaatselijke bevolking op te zadelen met de lasten van landverraders uit Europa.

Rhenium | 01-06-22 | 23:45 | 2

Het is de enige juiste aanpak. Het enige dat werkt. Ik kan me dan met name ook wel de frustratie voorstellen van uit (of via dan) Nederland afkomstige vrome moslimterroristen. Wat moeten die in Allah's naam dan nog doen om een keer serieus genomen te worden? Genocide en slavernij en geïnstitutionaliseerde massaverkrachting en het concrete plan en heilig voornemen om alle ongelovigen overal ter wereld uit te roeien vormt in ieder geval niet een aanleiding daartoe.

Mazzelstof | 02-06-22 | 06:50

Volgens mij werden alleen mannelijke IS leden door Britse en Franse elitetroepen "geneutraliseerd". Vrouwen en kinderen werden ontzien.

Xbitt | 02-06-22 | 07:26

Deze tweet — en daarmee ook deze Geenstijl-post — klopt niet. Voorwaardelijke invrijheidstelling geldt alleen bij onvoorwaardelijke straffen. Deze mevrouw heeft een deels voorwaardelijke straf gekregen, zodat de 2/3e- regel niet geldt.

Het is allemaal juridisch jargon maar als je op Google zoekt op "voorwaardelijke invrijheidstelling voorwaardelijke straf" kan je dit zelf opzoeken.

Je kan van alles vinden van deze (te?) lage straf, maar deze post slaat helaas de plank mis. Onhandig Geenstijl!

Advo33 | 01-06-22 | 23:30 | 3

Helaas voor jou maar het klopt wel degelijk.

Rennieflox | 01-06-22 | 23:46

@Rennieflox | 01-06-22 | 23:46: Ha, misschien praten we langs elkaar heen. Mijn punt is dat de vervroegde invrijheidstelling alleen geldt bij geheel onvoorwaardelijke straffen. Deze mevrouw heeft een deels voorwaardelijke straf. Dus die regeling geldt niet. Wat probeer jij te zeggen?

Advo33 | 01-06-22 | 23:52

@Advo33 | 01-06-22 | 23:52: *vervroegde invrijheidstelling moet natuurlijk zijn: voorwaardelijke invrijheidstelling. Rotjargon!

Advo33 | 01-06-22 | 23:53

Ik zou toch niet graag 2 jaar en 4 maanden in de cel zitten. Dat is best wel een stuk van je leven, zeg maar.
Maar goed, Oekraïne berecht zelf Russische soldaten, dus ik ben er ook voor om IS-bruiden/soldaten door de Syrische of Irakese regering te laten berechten.

guldenmiddenweg | 01-06-22 | 23:15 | 1

Zolang jij niet in het kalifaat gaat roven en moorden komt het helemaal goed met het niet 2 jaar en 4 maanden moeten zitten voor terrorist uithangen.

peterdh | 02-06-22 | 00:31

Die Koerdische slachtoffers hebben vast ook wel een Simon Wiesenthal toch? Opsporen die vrouwen. Desnoods à la Eichmann ontvoeren voor berechting.

mozaard | 01-06-22 | 23:06 | 2

Nee, nee, dat kán helemaal niet, dat kunnen wij niet toestaan. Stel dat deze moordenaressen en slavendrijfsters de doodstraf zouden krijgen - je moet er toch niet aan denken, zeg. Nee, dan maar naar Nederland halen.
-
En het leukste is nog wel: als u een fictieve belastingschuld hebt opgebouwd in de toeslagenaffaire, dan bent u uw kind(eren) kwijt. De kids van deze moeders gaan even in observatie om te kijken hoe compleet verknipt ze zijn geraakt, bij ISIS en daarna (want wij hebben in dit land helemaal geen specialisten die zoiets goed kunnenn beoordelen..) gaan ze gewoon weer naar mammie.

bisbisbis | 02-06-22 | 00:09

Je hebt gelijk, de kolonialen denken weer dat de lokale bevolking dit niet zelf kan.

Zeurders | 02-06-22 | 07:15
-weggejorist-
hooibergje | 01-06-22 | 23:00

Dit is ook voor de veroordeelde natuurlijk niet best, om na zo'n korte celstraf alweer op straat te komen: ze heeft net als Volkert in het openbaar veel kans op vergelding en zal altijd achterom moeten blijven kijken. Het is eigenlijk een levenslange veroordeling tot het dragen van een burka. Niet best, niet best zeg ik.

mozaard | 01-06-22 | 23:00

Dit is toch conforme de verwachting. Had me eerder verbaast als de eis 8 jaar was en het werd 12 jaar. Als je 3 mensen kan doodrijden en je komt er vanaf met 4 maanden cel wat denk je dan als je ergens ver weg wat uitgespookt hebt en de rechtbank de getuigen uit dat verre land niet geloven.

EmilioEsteves | 01-06-22 | 22:58

En na die twee jaar een sociale huurwoning mét voorrang, levenslang een uitkering en gezondheidszorg, gratis onderwijs voor de kids.

du Roi Soleil | 01-06-22 | 22:41 | 3

Schan-da-lig.

Gaat het niet dan? | 01-06-22 | 22:52

Een aangepaste, 'islamitische' woning, een ongelooflijke bak uiterst kostbare aandacht van allerlei zorginstanties. een heldenstatus in de orthodox-islamitische gemeenschap en gewoon door mogen gaan met het uitbraken van radicaal-islamitische haatteksten.

bisbisbis | 02-06-22 | 00:13

Dat mens komt dus haar hele verdere leven ten kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Ophalen? Op dat Binnenhof zijn ze elke realiteitszin volledig kwijt.

vanDeudekom | 02-06-22 | 01:40

OOK hier: het gif sijpelt ons landje binnen…

Verderkijkert | 01-06-22 | 22:40 | 2

Maar het "eindbeeld" is dan ook: "geen landje meer".

Pieter Breydel | 01-06-22 | 22:59

@Pieter Breydel | 01-06-22 | 22:59: dat 'eindbeeld' was 15 jaar geleden.

sjef-van-iekel | 02-06-22 | 01:04

Moord en doodslag is in dit land acceptabel geworden want wij worden geregeerd door volstrekt incompetente potentiële psychiatrische patiënten. Dat die zorg is afgeschaft door dit zelfde volk is louter om zelfbescherming gegaan om te voorkomen dat zij de macht zouden verliezen.

Polycynisch | 01-06-22 | 22:36
-weggejorist-
AntoniaLeunissen | 01-06-22 | 22:25 | 1

Het zou beter zijn geweest om de rechtzaken door de Koerden te laten doen. Dan heb je misschien geen eerlijk proces (ik kijk wel even de andere kant op), maar dan zitten wij niet opgescheept met dit afval van allah (laag is zijn naam).

Zoelense Hobbyboer | 01-06-22 | 22:21 | 1

Google Vincent Nouzille ...

theo-is-dood | 01-06-22 | 23:22

Ik zie ook een nieuwe Derksen rel, iets met géén parachutes en Argentinië.

uisge baugh | 01-06-22 | 22:20 | 4

Precies wat ik ook dacht inderdaad.. Er werd slim gladjes overheen gel*ld.. al probeerde Wilfred er nog wat olie op te gooien (wat niet lukte) gek genoeg.

Shadow112 | 01-06-22 | 22:35

Jahhh maar kom op. Maxima die uit een vliegtuig springt. Da's een beetje dom.

peterdh | 02-06-22 | 00:32
▼ 1 antwoord verborgen

Wat Harald zegt wordt hier al sinds jaar en dag verkondigt.

SIogra | 01-06-22 | 22:19

www.google.nl/maps/@36.3767468,41.132...
Daar zitten/zaten ze. Ik denk/hoop dat er ook met het oog op geopolitieke ontwikkelingen een inschatting gemaakt is wat op den duur het meest efficiënt is. Daar lijkt ISIS iig weer/nog actief dus wie weet wat de toekomst brengt.

Als het echt neer komt op 2 jaar straf, puur om 'gerechtigheid' vind ik dat ze er véél te makkelijk van af komen, met een schone lei in een propvol luilekkerland, ipv statenloos en ver van mijn bed, tot ze ergens onder hun paranoia bezwijken.
Deze vorm van gerechtigheid doet geen recht, het lijkt puur een gevoelsdingetje van de rechters, dat ze niet meer wakker hoeven te liggen van ongedane zaken.

nsfl | 01-06-22 | 22:12
-weggejorist-
Meerkoet | 01-06-22 | 22:10 | 1

Hoe zit het eigenlijk met de ISIS-bruidegommetjes? Daar hoor je niet zoveel over.

Mr_Natural | 01-06-22 | 22:10 | 3

En de ISIS-bruidsmeisjes en -bruidsjonkertjes? En de ISIS-getuigen?

Mr_Natural | 01-06-22 | 22:22

Daarvan zijn de meesten gelukkig dood.

Dr_Johnson | 01-06-22 | 22:24

Isis getuigen zijn er niet veel meer van.

peterdh | 02-06-22 | 00:33

En krijgen ze daarna voorrang bij het vinden van een huis? Ik vraag dit voor mijn bijna afgestudeerde neefjes en nichtjes.

small_town_dude | 01-06-22 | 22:08 | 1

Vraag liever voor je neven en nichten of ze als woningzoekende met lage startsalarissen het risico lopen om in een participatiesetting naast zo'n extremist terecht te komen.

zeurmachine | 01-06-22 | 22:14

Dat die broedkippen hier berecht willen worden begrijp ik prima.

Waarom we ze daar moeten ophalen is me echter een raadsel.

quantumcollider | 01-06-22 | 22:05 | 1

Uit pure overheidse eigenwijsheid dat dit hun land is. Ze verfoeilijkten het, zouden tot Lapland Europa kapotgevochten hebben als de kans er geweest zou zijn, maar toch zijn ze "thuis" volgens de Nederlandse staat.

zeurmachine | 01-06-22 | 22:17

In Nederland laten we niemand vallen heet dat toch?

Tiscali-2 | 01-06-22 | 22:04 | 1

Behalve de autochtone belastingbetalende bevolking.

laurentius | 01-06-22 | 22:20

Ze verdienen een fijne en welverdiende toekomst in Nederland. Het zijn Nederlandse vrouwen die een akelige tijd hebben moeten meemaken. Ik steun hen in ieder geval wel, altijd. /links uit

whitechocolateface | 01-06-22 | 22:01
-weggejorist-
NLgaatnaardeklote | 01-06-22 | 22:01 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ja, anders verrotten ze in één of ander gezellig kamp in Noord Syrië. Of in Irak in een vochtige kelder voor dertig jaar. Als ze geluk hebben. Dus ja, iedereen begrijpt waarom ze terug willen.

Volgens het Nederlands recht is dan ook de vraag welke bewijsbare misdaden gepleegd zijn. Dat is lastig na te gaan dus bewijs is er vaak niet. Hooguit wat getuigen. Het zijn natuurlijk domme wijven en sommigen zijn kwaadaardige wijven die dingen hebben gedaan. Volgens mij hebben ze die dingen daar gedaan en niet hier dus hebben ze recht op een gevangenis in Syrië vind ik. Is dat onaardig? Ja. Maar keuzes hebben gevolgen.

Beste_Landgenoten | 01-06-22 | 21:59 | 1

"Maar keuzes hebben gevolgen.''

Het beleid van Nederland mbt dat hele jihad/kalifaatgebeuren van die van oorsprong Nederlandse ISers - terughaalbeleid, rechtszaakje, Mickey Mouse strafje - leert de moslims in dit land, en met name de vele duizenden 'sympathisantjes' van die ISers (want die zijn er), dat hun keuzes nou juist geen enkele gevolgen hebben.

Ze kunnen het zo gek maken als ze willen in het buitenland, als het mislukt kunnen ze altijd weer naar Luilekkerland aan de Noordzee gaan voor gratis geld, een sociale huurwoning, en gratis state-of the-art voorzieningen.

Dr_Johnson | 01-06-22 | 22:11

Weet je, ik ben nu twee weken op vakantie in Mexico, ik heb in totaal 3 kopvodden gezien. Allemaal op vakantie, het ging om "Amerikanen" uit Californië. Ik gok San Francisco gezien de linkse kolonie wat daar huis houdt. Dan heb ik toch liever die katholieken die hier zitten. Wat heerlijk om zo weinig islam hier te zien. Ik voel me hier vrijer dan in Nederland. Oh ja die drie kopvodden werden natuurlijk begeleid door een haatbaard. Waarom ik weet dat het Amerikanen waren had te maken dat ik in de bus op excursie met ze zat.

Linke Soep | 01-06-22 | 21:59 | 3

Kijk je wel een beetje uit op de snelwegen in het land? Carjacking is niet heel ongewoon. Just saying

Beste_Landgenoten | 01-06-22 | 22:00

Ik zag in Izmir nog minder kopvodden dan op weg naar Schiphol...

Muxje | 01-06-22 | 22:09

Maar de kinderen ! De kinderen ! /deugneus modus off

Asteroid-B612 | 01-06-22 | 21:56 | 1

Die zijn gewoon Syrisch.

zokanhetookja | 02-06-22 | 06:42

Wat mij betreft alleen terug in vrijheid(!) als ze nooit meer met burka of gesluierd op straat gaan.

small_town_dude | 01-06-22 | 21:54 | 1

Ik vraag me af of ze herkend zouden gaan worden door de slachtoffers. Waren ze als dader niet verstopt onder een burqa?

mozaard | 01-06-22 | 23:03

"Dit is dus precies de reden waarom de NLse #IS-vrouwen in Syrie zo graag in NL berecht wilden worden.''

Dat weet iedereen echt al heel lang. Ze weten dat ze hier een Mickey Mouse strafje krijgen, want zolang ze alles ontkennen, valt er niets te bewijzen. Vandaar mijn jarenlange pleidooi om ze collectief te straffen voor het feit dat ze zijn uitgereisd naar dat kalifaat - hoewel ze wisten dat dit verboden was - en zich vrijwillig hebben aangesloten bij een moordenaarsclub die ook de slavernij in ere heeft hersteld. En die collectieve straf zou moeten zijn: intrekking van het Nederlanderschap (iig voor degenen met een dubbele nationaliteit, maar die hebben de meesten, want het zijn naffers), zodat ze hier nooit meer in de samenleving vrij rond kunnen lopen.

En verder: ''plofkippen'' zoals Bert Brussen ze hierboven noemt, en ik lees hier op GS ook wel de term ''kalifaatkippen'', vind ik een veel te 'schattige ' term voor ze. Zelf proberen ze nog 'liever' en 'onschuldiger' over te komen: in haar rechtszaak zei 'mooie Angela' tegen de rechter: ''Ik was een dom gansje''.

Ach, die domme gansjes toch! Alles om de ''ongelovige honden, varkens, en apen'' van Nederland maar te 'vertederen', want ze willen hier wel weer gratis geld en een sociale huurwoning hebben. Die schrijver van dat boek over Laura H. zei van haar dacht ik: ''Ach, Laura is een moeilijke puber die in haar leven ergens een verkeerde afslag heeft genomen''.

Waarom dat vergoelijken van crimineel, abject, schofterig gedrag? Gebeurde dat na WO2 ook met die Nederlandse jongens die bij de SS waren gegaan om aan het oostfront te gaan vechten? Waren toch van dezelfde leeftijd. Waren dat ook moeilijke pubers die een verkeerde afslag hadden genomen?

Kippen en gansjes, het zal allemaal wel. Ik hou het voor mezelf toch echt op: smerige ratten.

Dr_Johnson | 01-06-22 | 21:54 | 2

Hear hear.

LD69 | 01-06-22 | 22:14

Toptegel! Goed omschreven en beschreven. Geheel mee eens!

Jan, Leiden | 01-06-22 | 22:31

Op een of andere manier interesseert mij geen haar aan mijn anus of die wijven wel of niet berecht worden. Die wijven gaan de bak in. Hun kinderen moeten dan weer ergens heen waardoor ze vanwege gebrek aan moederliefde tzt weer rare fratsen gaan uithalen. Het heeft allemaal geen enkel nut.

Leptob | 01-06-22 | 21:52 | 1

Het zijn grotendeels Syrische kinderen in Syrië geboren laat ze daar lekker rare fratsen uithalen.

zokanhetookja | 02-06-22 | 06:49

Eigenlijk is elke nederlander een masochist die graag in zn bek gepist word anders kan ik dit beleid niet verklaren.

U-boot | 01-06-22 | 21:51 | 4

Ja waarschijnlijk wel ik haal mijn schouders op bij bijna alles in dit land. Meer dan op de oppositie stemmen kan ik niet doen.

U-boot | 01-06-22 | 22:02

@U-boot
Daar komt het wel op neer.
Vandaar dat ik ook verkast ben.
Je kunt janken of verkassen. Ik heb het laatste gedaan.

Basil Fawlty | 01-06-22 | 23:08

@Basil Fawlty | 01-06-22 | 23:08: waarheen? In de meeste Europese landen is het niet anders.

Kattie | 02-06-22 | 08:13
▼ 1 antwoord verborgen

Kijk, dit gebeurde dus ook na WW2 met collaborateurs, NSBrs, verraders en Nazi’s hier in Nederland. DIT is precies de reden waarom mij grootvader eind jaren ‘40 met zijn hele gezin (mijn grootmoeder, moeder, ooms en tantes) geïmmigreerd is naar de VS…. Precies dit. Bah.. slappe linkse en christelijk softie klootzakken.

richardsp1 | 01-06-22 | 21:49 | 2

ik hoop dat u een beetje in de juiste regio zit in de usa. als ik al die warrige wokies zo hoor en zie loopt het daar ook gierend uit de klauwen.

strawdog | 01-06-22 | 22:18

@strawdog | 01-06-22 | 22:18: ha, ik woon ondertussen alweer 50jaar in Nederland. De VS is zeer zeker niet echt een beste plek om te wonen. Dat was het ooit echter wel.. totdat die hippies het voor het zeggen kregen.

richardsp1 | 02-06-22 | 08:08

Ze kunnen toch straks gewoon bij vvd66 als veiligheidsexpert aan de slag.

van stampij | 01-06-22 | 21:49 | 1

of tafeldame bij een talkshow op NPO1

small_town_dude | 01-06-22 | 21:55

Best fijn dat er eerst bewijs moet zijn voor je wordt veroordeeld voor hetgeen waar de staat je van beschuldigt.

Komjehiervaker | 01-06-22 | 21:49 | 10

@Komjehiervaker | 01-06-22 | 22:00:
Daar waar de staatsveiligheid op het spel staat zou je altijd een staatsnoodwet in het leven kunnen roepen, lijkt mij. Deze dames zijn tikkende tijdbommen en van hun nageslacht verwacht ik niet veel anders. Die wil je niet herintroduceren in de samenleving, tenzij je een gecalculeerd risico wil nemen met al die anderen.

Edit: of wat @countus zegt.

MickeyGouda | 01-06-22 | 22:18

Er lijkt me afdoende bewijs dat ze afgereisd zijn naar het kalifaat en daaraan hebben deelgenomen(heeft ze bekend al dan niet in een ondersteunende rol).

Daar dat kalifaat doelbewust Jezedi's probeerde uit te roeien, kun je met die bekentenis aannemelijk maken dat ze schuldig zijn aan 'Complicity in genocide': meewerken aan genocide.

ReyNemaattori | 01-06-22 | 22:36

@ReyNemaattori | 01-06-22 | 22:36: Daar zijn ze dan ook voor veroordeeld. Juist omdat er voldoende bewijs was. Ik snap ook wel dat het heel karig is dat ze met een paar jaartjes weer vrij is. Wat ik niet snap is dat mensen ter plekke juridische mogelijkheden verzinnen om deze uitwerking van je rechtssysteem teniet te doen. Zo werkt een rechtsstaat niet, daar is geen ruimte voor willekeur. Rechters voeren gewoon de wetten uit de we met z’n allen (via de politiek) goedkeuren.

Komjehiervaker | 02-06-22 | 06:06
▼ 7 antwoorden verborgen

Evertsoord vrouwenbajes. Een wandeling in het park.

horsteknots | 01-06-22 | 21:48

De vraag die ik dan heb is: wie moet hier dan iets aan veranderen? Het Nederlandse recht? De rechter in Syrië? De EU (mijn god..)? De VN?
Oké, ik snap dat het probleem nu benoemd is, but now what?

Ilyrm | 01-06-22 | 21:47

Voor 10 cent had dit probleem ook opgelost worden en in veel landen zou dit ook gebeuren maar gelukkig is Nederland een ontwikkeld land. Ontwikkeld.

Brabeaulander | 01-06-22 | 21:46

Ik zie hier in de stad vaak en veel polizia en vind het wel ok want je betaald ervoor.
Maar nu begrijp ik waarom:
"Swiss woman charged over 'jihadist-motivated' knife attack in Lugano"
www.euronews.com/2022/05/18/swiss-wom....
En ja, een jaar voordat ik arriveerde hier in mijn lullig provinciestadje dus een IS debiele hysterica die 2 mensen willekeurig in Manor neerstak.
Sindsdien is men echt wel scherp en hangt de hele stad vol met cameras. Triest maar noodzakelijk want het "geloof van de vrede".

Basil Fawlty | 01-06-22 | 21:45 | 6

Basil Fawlty | 01-06-22 | 21:45 |

Ik ben even misselijk eigenlijk geen woorden voor. Anders gejort.

Nu naar de kroeg hier is open.

mvgt

pegaje | 01-06-22 | 23:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Na 2 jaar en 4 maanden alweer waarschijnlijk vrij.... nog erger dan ik dacht. En hoezo is ze niet gewoon gedenationaliseerd? Waarom is daar niet voor gekozen. Wie heeft dit bepaald? Nu is ze in Nederland berecht en gaat ondanks het gruwelregime dat ze ondersteunde door deelname straks vrijuit. Begrijp niet welke machten die denauralisaties hebben tegengehouden, maar fris zijn deze ranzige machten zeker niet, dat weet ik alvast wel.

Jan, Leiden | 01-06-22 | 21:42

Kan Syrië ze niet berechten?
Daar hebben ze tenslotte hun misdaden begaan.
Toegeven, een Nederlandse cel met een wandvullende flatscreen en een spelcomputer is een stuk relaxter dan een tent vol vlooien delen in de zon.

Osdorpertje | 01-06-22 | 21:41
-weggejorist-
hero_of_heaven | 01-06-22 | 21:39

Zoveel onverschillige politici. TIjdgeest?

appeltjesgroeneweide | 01-06-22 | 21:37 | 1

Hoezo onverschillig? Dit is beleid, ze worden niet 'per ongeluk' teruggehaald.

zokanhetookja | 02-06-22 | 06:45

Jdam op de snavel was ook prima geweest

Longhorn | 01-06-22 | 21:37
-weggejorist-
thanseeuwen | 01-06-22 | 21:35 | 3

Twee jaar detentie en dan onbemiddelbaar dus nog 50 jaar op een uitkering/sociale huurwoning.

Godsammekraken | 01-06-22 | 21:35 | 2

wie weet trouwt ze wel en is er dan een gezinsinkomen. ze kan later vast ook weer een baan vinden.

AntiZanicz | 01-06-22 | 21:58

Dáár heb je de reden waarom ze zo graag naar Nederland terugkomen. Na nog geen vijf jaar oorlog met Duitsland konden de helpers van de vijand in de strijd gedenaturaliseerd worden. Kennelijk is er een dubbele justituele maat in het systeem geslopen sinds begeleiding een verdienmodel geworden is. Of mag ik dat niet zeggen?

Takki Yah | 02-06-22 | 00:52

Binnenkort in een sociale huurwoning met kinderbijslag, uitkering en huursubsidie bij u in de buurt.

Mokum Kosher | 01-06-22 | 21:32 | 5

Mag ik deze nog toevoegen?
- kindgebonden budget
- zorgtoeslag
- kinderopvangtoeslag
- kwijtschelding belastingen
- stadspas voor sport
- energietoeslag
- individuele inkomenstoeslag

Hendrik_Ijzerbroot | 01-06-22 | 21:46

@2voor12 | 01-06-22 | 21:34:

Uiteraard, je gelooft het niet maar ze wordt vanaf nu volledig in de watten gelegd in dit land. Met dank aan de VVD met hun slappe knieën.

En laat je niet wijsmaken dat de rechter de VVD overrulede.

Wattman | 01-06-22 | 21:54
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl