Terminale zieke hond met tumor in bek aan hek vastgebonden en achtergelaten, wordt ingeslapen
Het verdriet
Boven- en onderstaand de Facebook-berichten van Dierentehuis Zoetermeer. Lang verhaal kort: de eigenaar van de terminaal zieke Ares heeft het dier in de nacht van maandag op dinsdag aan het hek van het dierentehuis vastgebonden en daar met een bak water en voer achtergelaten. Ares was dinsdagochtend niet benaderbaar omdat hij te bang was, maar later lukte het medewerkers wel hem gerust te stellen en op te nemen. Gisteren meldde het Dierentehuis echter dat "De tumor in zijn bek is zijn tanden en kaak opzij aan het duwen is. De pijnmedicatie die wij Ares geven is helaas niet afdoende en de dierenarts is van mening dat een operatie nu geen zin meer heeft, zeker omdat dit soort tumoren bijna altijd kwaadaardig zijn. Het enige waar wij Ares nu alleen nog maar mee kunnen helpen is hem in te laten slapen." De zaak wordt overgedragen aan de dierenpolitie, maar het voelt en leest toch vooral als een eigenaar die het vermoedde traject bij een dierenarts niet kon betalen.
Reaguursels
InloggenAch, typische tokkiehond. De nicotineverslaving is weer belangrijker dan de gezondheid van een huisdier.
Wat zijn rokers toch ook een stakkertjes…
Zo'n type hond geeft al aan dat je iets wilt compenseren. Een vechthond is geen gewone gezelschapshond. Dat je het arme dier dan laf achterlaat bevestigd nogmaals het pluimage mensen die kiest voor zo'n ras en daarmee de fokkerij van vechthonden overeind houdt.
Verschrikkelijk en triest nieuws. Dat arme hondje. Ja, zoals we allemaal wel weten worden dit soort honden vaak door ‘bepaalde types’ genomen. Dat neemt niet weg dat dit in beginsel (net als elke andere hond) heel lieve en trouwe honden zijn, mits goed getraind en opgevoed. En daar schort het nog weleens aan. En dan kunnen dit soort oersterke honden weleens erg gevaarlijk zijn.
Maar daar gaat het in dit geval niet om. Dit is gewoon een hond die dit einde niet heeft verdiend. Ik hoop dat het snel is gegaan en verder lijden is bespaard. RIP!
Ik wil een nationale zorgverzekering voor huisdieren. En laat de rijken maar betalen.
Want waarom wordt in Amsterdam de dierenarts WEL door de gemeente betaald?
“
DE ADAM-REGELING VOOR GRATIS DIERENHULP
Vanzelfsprekend hecht u veel waarde aan het lichamelijke en geestelijke welzijn van uw huisdier. Toch lukt het u soms niet om de dierenartsrekening te betalen, wat de reden hiervan ook is. De ADAM-regeling is er voor Amsterdammers die in het bezit zijn van een stadspas met groene stip. U mag hiermee eenmaal per jaar gratis naar de dierenarts. Is een medische behandeling of operatie noodzakelijk? Dan vergoedt de gemeente Amsterdam de helft van de gemaakte kosten. Schroom daarom niet om met een minimuminkomen aan te kloppen bij Dierenkliniek de Pijp. ”
Kijk hier of u voor vergoeding voor uw zieke parkiet in aanmerking komt: www.amsterdam.nl/werk-inkomen/hulp-bi...
Geen slecht idee. Alleen laat je dan bijv. wel mensen zonder huisdier en hoog inkomen betalen voor mensen met een huisdier en een laag inkomen. Een zorgverzekering is van toepassing op iedereen. Kan me wel voorstellen dat er weer nationaal belasting op huisdieren komt met een deel gereserveerd voor zorg, maar verlaging van de bijdrage o.b.v. inkomen. Dan richt je het alleen op mensen met huisdieren.
Kan me dus best vinden in jouw idee!
Communist. Als je iets niet kan betalen, moet je geen verplichting aan gaan.
Wilders heeft ook de Stichting Snoetje & Pluisje in het leven geroepen om dure behandelingen voor de huisdieren van minima die het niet kunnen betalen te voldoen. Maar helaas is dat soort hulp niet altijd en voor iedereen beschikbaar.
Hier hebben we een halve dierentuin en ik betaal alles zelf van mijn minimum. Mijn advies is altijd: zoek een goede dierenarts, bouw een band op en maak goede afspraken. Ik mag indien nodig alles voldoen via een betaalregeling. Beestjes hulp, DA zn centjes en wij ook blij.
Ik zeg niks. Kost me mn nick. Aait Hey hierrrrr.... over zijn bol en gaat lekker stukkie samen op pad.....
Wat een hond( ik heb het niet over Ares). Bespreek het dan met een asiel of de soctdienst.
De voormalige baasje(s) van deze hond verdienen een boete en een gevangenisstraf waarbij de kosten van een nette dierenartsbehandeling bij in het niet vallen.
Welk strafbaar feit is hier gepleegd?
@theo-is-dood | 29-04-22 | 15:16:
“Het te vondeling leggen van een kind is strafbaar gesteld in het Nederlandse Wetboek voor Strafrecht, artikel 256 (externe link) en artikel 259 (externe link). In de artikelen 257 (externe link) en 258 (externe link) wordt aangegeven welke straf er op het te vondeling leggen van een kind staat.”
Vervang “kind” door “hond”. Logisch toch, vindt je ook niet?
Overigens is het ook gewoon voor duren vastgelegd:
“ Naast dat het ethisch gezien not done is om je huisdier zomaar te dumpen, is het ook nog eens strafbaar. Je huisdier dumpen valt namelijk onder dierenmishandeling. De wettekst van artikel 2.2 lid 8 van de Wet dieren (WD) luidt: Het is houders van dieren verboden aan deze dieren de nodige verzorging te onthouden’. Het dumpen van je huisdier betekent dat je er niet meer voor zorgt en je dus strafbaar bent, aldus de Dierenpolitie.
De maximale straf die kan worden opgelegd voor dierenmishandeling (artikel 2.1 lid 1 WD) en dierenverwaarlozing (artikel 2.2 lid 8 WD) is een gevangenisstraf van drie jaar of een geldboete van €19,500,- (artikel 8.12 lid 1 WD). Dat is dus flink duurder dan de afstandskosten van het dierenasiel. Daarnaast is er ook nog een bepaling in het Wetboek van Strafrecht (artikel 350 lid 2) die het opzettelijk doden, beschadigen, onbruikbaar maken of wegmaken van een dier dat (gedeeltelijk) van een ander is strafbaar stelt. Op overtreding van dit artikel staat dezelfde straf als voor overtreding van de Wet Dieren, te weten: een gevangenisstraf van maximaal drie jaar of een geldboete van maximaal €19,500,-.”
Weet je dat ook weer!
@DankeSchon | 29-04-22 | 15:36:
Een hond is geen kind. Mensen die een gezelschapsdier gelijkstellen aan een mens zijn raar.
@de IJsman | 29-04-22 | 16:48: want de mens is natuurlijk verheven. Dieren mag je gewoon naar believen straffeloos mishandelen.
Vindt je jouw gedachte nou zelf ook niet een beetje raar?
@DankeSchon | 29-04-22 | 16:54:
Dierenmishandeling is evengoed strafbaar gesteld. Maar idd, de waarde van een mensenleven stel ik boven dat van een dier. En daar is niets controversieels aan.
Naast terminaal ziek ook erg bang. Laten we hopen dat 'het baasje' niet weer een nieuwe hond neemt.
De eigenaar is waarschijnlijk zelf een kwaadaardige tokkietumor.
Die baas mag van mij ook een spuitje
Onze kat heeft vlak voor kerst een stuk plastic lint ingeslikt. Keuze was operatie €2.400, kerst tarief of inslapen. Voor het eerste gekozen en de kat was niet eens heel goed gesocialiseerd, mensvriendelijk naar ons toe maar het is toch je maatje. Wij hebben er geen seconde spijt van gehad.
Erg mooi om te horen dit.
Zo een hebben wij er hier ook een rondlopen. Voor de ogen van mijn vrouw aangereden, (niet met de wielen erover!) ik heb em zelf van de snelweg opgeraapt. Het is een beetje een simpele en kreupel maar wel lievvv. En die gaat ook nog een keer flink geld kosten met die kreupele poot. Was helaas niet meer te fixxen, ik denk dat ie uit een boerderij nest kwam en de boer em dood heeft willen trappen maar dat dat niet gelukt is en dat ie weg is gekomen. Ik hoop em nog lang te mogen hebben.
@romario.
Zo hoort het.
Maar mijn god, wat een tarieven hebben de dierenartsen tegenwoordig.
En normaal mens kan bijna geen huisdier meer hebben als je door de dierenartsen aan de bedelstaf word gebracht.
Nou inderdaad, die dierenartsen weten wel te rekenen ja. Nu heb ik wel gehoord over een sociaal spreekuur bij onze dierenarts, daar worden dieren met eigenaar op minimum inkomen geholpen, waarschijnlijk tegen gereduceerde tarieven.
2 Honden gehad, rothweiler en bastaard van zelfde kaliber. Bastaard via zolderraam dat wel open stond op onverklaarbarewijze op dak geklommen. Dacht zeker als de kat dat kan dan kan ik het ook. Uiteraard van 9 meter hoog er af gevallen. Lang verhaal kort maken, naar dierenarts. Iets in poot gebroken en moest dus geopereerd worden.Volgens arts ong 1200 euri. Na afreken 200 euri voor onderzoekskosten naar dierenziekenhuis in Emmeloord. Werd 's middags gebeld met mededeling dan niet alleen iets in poot maar ook nog 3 tenen kapot waren. Ergo, operatie was dus veel ingewikkelder geworden en kosten daarvan werden 4500 euri. Geen seconde over nagedacht dus gewoon laten doen. na 2 dagen kon ik hem weer ophalen. Moest bij afhalen gelijk contant afrekenen. Was tegenvaller maar door bemiddeling van werkgever toch gelukt. Daarna nog 3x teruggeweest voor controle.waarbij iedere keer weer zo'n 200 euri afgerekend moest worden vanwege narcose voor foto's. Al met al zo'n dikke 5500 euri afgetikt. Met liefde gedaan. Moest hem een jaar later toch laten inslapen wegens kanker. Was niet meer te redden. Maar zou het zo weer doen. Rothweiler moest een jaar na deze hond ook inslapen, ook vanwege kanker. Ben nu te oud om nog grote honden te houden. Maar denk nog heel vaak aan de vriendschap met ze.
#HowToMakeThisAboutMe
“ Ruim 600.000 kinderen
in Soedan zijn momenteel ernstig acuut ondervoed.”
Bron UNICEF
@theo-is-dood | 29-04-22 | 15:20: En nu? Neem jij ze allemaal in huis? Ben je al bezig jouw baan op te zeggen om aldaar vrijwillig en kosteloos te helpen? Vooropgesteld dat dit natuurlijk een humanitaire ramp is, zie ik eigenlijk het verband niet met dit artikel.
Smaakt de biefstuk? :-|
Tijd dat dat fokken alleen met vergunning en streng toezicht mag. Ook moeten we eerst maar eens de dieren in het asiel een plekje geven voordat er nieuwe dieren geboren worden. Levenskwaliteit van het dier boven kwantiteit.
Anders gezegt: we hebben minder nieuwe dieren nodig en degene die er zijn verdienen een goed leven.
Meeste fok gebeurd over de grenzen. Ik heb een asielhond en tot een jaar geleden zaten de asielen leeg. Je hebt nog een klein restant van honden die ‘moeilijk plaatsbaar’ zijn. Niet iedereen zit op een Akita te wachten van drie jaar of ouder. De ‘gezinshonden’ worden wel geadopteerd.
En persoonlijk ben ik wel fan van ongelukjes. Net fietste een labrador bijna op een andere teef die loops begint te worden. Zou een kruising worden, maar liever dit soort ongelukjes dan rashonden
Vermoede. Bijvoeglijk naamwoord, weet je nog?
Hond met kwaadaardige tumor. Mij lijkt dat er minstens al een dierenarts naar gekeken heeft. Opties ? Operatie met chemo en bestraling ? Of gewoon inslapen ? Is het inslapen dan al zo duur ?
Al loop je alleen langs de dierenarts ben je al 130€ lichter.
@R. Skickr | 29-04-22 | 13:42: Gast, echt rot op met je misselijkmakende provocaties.
€120,- bij de dierenarts hier in de periferie. Crematie was duurder.
Zou helemaal geen moeite hebben itt de lieve asielmensen de kutbaas van deze hond (aan zijn schouders en dan drie weken) aan de hoogste boom te hangen.
Wel de lusten maar niet de lasten. Sneu-baas zal zo ook wel met vrouw en kinderen omgaan: afstoten als het niet meer leuk is.
kiezen: of energie en vreten kunnen betalen, of je hond helpen.
@dorstig! | 29-04-22 | 13:22: Als het zo zwart wit is dan heb je in het verleden ernstige fouten in het leven gemaakt. Alleen daarom al schuldig.
@forecastle | 29-04-22 | 13:46: Tamelijk kort door de bocht wel. Dat de kosten de laatste tijd exploderen kun je die mensen niet aanrekenen. Ik vind het vooral sneu voor de hond maar ook het baasje. Die laatste momenten hoor je er gewoon te zijn voor je beest.
@Vanilla | 29-04-22 | 14:03: Als de eigenaar gewoon had aangebeld bij het asiel en zijn verhaal had verteld, dan was de hond in liefde ontvangen en had de eigenaar waarschijnlijk nog wel een schouder gevonden om uit te huilen. Zoals jij zegt, 'die laatste momenten hoor je er gewoon te zijn voor je beest'. Maar niets van dat. En daar wringt de schoen.
"en leest toch vooral als een eigenaar die het vermoedde traject bij een dierenarts niet kon betalen."
Niet kon of niet wilde. Hoe dan ook een triest verhaal.
www.dierrust.nl/tarieven/?gclid=EAIaI...
Hoe groter en agressiever de hond, hoe meer de poten van zo'n beest versleten zijn. Bezitters van dat soort honden hebben altijd de neiging om vooral over beton, door de stad te lopen in plaats van even het bos op te zoeken. Het is één grote triestheid.
Ik ben toch wel heel erg benieuwd in wat voor een tokkie-gemeenschap jij woont.
Mijn hond is behoorlijk fors en zelfs op haar leeftijd heel sterk. Ze kan een man van pak 'm beet 90 kilo vellen. Maar er zit geen kwaad in haar tenzij haar geen keuze wordt gelaten.
Dan moet je denken aan een woninginbraak, iemand die zijn (of een) vrouw in elkaar beukt, iemand die aan de buurtkinderen gaat potelen.
Ja, ze is gevaarlijk. Dat geef ik ruimschoots toe. Maar jij moet echt die inbreker, verkrachter, mishandelaar zijn voordat ze haar tanden diep in je zinkt en niet loslaat tot de politie er is.
"Bezitters van dat soort honden hebben altijd...."
Altijd.
Zo dan.
@Theodorus.Goldbach | 29-04-22 | 13:15: Mooi man. Zou willen dat iedereen in mijn buurt zo'n monster had. Maar is gelukkig niet nodig want er zijn geen tokkies hier. Mijn huis is goed beveiligd. Ik ben trouwens ook tegen verboden wapenbezit. Waarschijnlijk verschillen we daar ook over van mening. Want het blijft een wapen zo'n hond, alleen al afgaande op jouw tegel.
@R. Skickr | 29-04-22 | 13:19:
Mijn lepel is ook een wapen. Maar als je in zo'n lekkere buurt woont vraag ik me af waarom je zo boos bent? Kom je niet aan je trekken ofzo?
@Theodorus.Goldbach | 29-04-22 | 13:24: Ik heb gewoon een hekel aan vechthonden en hun bezitters. Probeer niet zo diep te graven Sigmund.
Ik heb ook echt een hartgrondige hekel aan vechthonden. De types die dergelijke beesten willen hebben, zijn ook zonder uitzondering de figuren die daar het minst geschikt voor zijn.
@R. Skickr | 29-04-22 | 13:27:
Oh ja, dat neonazi tuig. Met van die kale koppen en foute tatoeages. Stemmen niet of nooit of vinden Wilders een held en Baudet een intellectueel. Dat volk. Ja die wonen hier niet. Ik ken ze niet, wil ze ook niet kennen. Hier zijn we meer van de christenen enzo.
@Theodorus.Goldbach | 29-04-22 | 13:34: Mooie draai man. Moet je je vechthond niet ff laten schijten op het speelveldje?
@R. Skickr | 29-04-22 | 13:27:
"Ik heb gewoon een hekel aan vechthonden en hun bezitters."
Gewoon.
Aha.
Al eens een baasje / bazin daadwerkelijk gesproken en je erin verdiept dat er ook een (hele) grote groep is die graag intens veel aandacht, liefde en tijd geeft aan hun hond (en)?
Of heb je "gewoon een hekel"?
@Dr.Mabuse | 29-04-22 | 13:42: Bedankt voor je interesse: ja een hekel aan, welk gedeelte begrijp je niet? Net als dat ik een hekel heb aan messendragers zonder me daar verder in te verdiepen. Dus "gewoon" inderdaad. Moeilijk he?
@R. Skickr | 29-04-22 | 13:45:
Dank voor de reactie en het inzicht.
Maakt een hoop duidelijk.
Sneue situatie.
Wat te doen met een huisdier dat aan het eind van zijn leven is door ziekte? Als je ook nog eens blut bent?
Ken via familie veel Fransen op het platteland waar het heel normaal is zelf je geliefde dier een handje te helpen.
Zelf heb ik altijd moeite gehad met die liefdeloze rvs-tafel waar je dan je lieve hond of poes op legt voor de laatste prik, bij de dierenarts. En dat het lichaam dan achter in de container gaat...
Dus sinds ik een tuin heb gaan de dieren, in mijn geval poezen, alhier de grond in.
In januari werd de situatie met de mooie, lieve maar flink demente poes op haar 19e steeds moeilijker. Amper nog eten, de bak niet meer halen om te piesen. Ze was altijd buiten 's nachts, een bak was nooit nodig. Twee keer had ze een nest en zelf kwam ze van de boerderij verderop, dus jagen kon ze altijd als de beste.
Ik heb haar ingebakerd in een handdoek, na een half uur knuffelen, en langzaam in de emmer met warm water laten wennen en al aaiend onder gebracht. Krijg er nu voor het eerst wat natte ogen bij maar ik vond het liefdevoller dan naar de dierenarts gaan...
Het was een fantastisch lieve & stoere poes.
Enneh, nu wil ik toch weer eens een hond!
Want als ik dit zie denk ik aan een asielbezoek. Of zo.
Jemig, Tierelier. Tranen hier.
Mijn hond is al een eeuwigheid bij me. Tenzij ik sterf voordat zij sterft gaat ze nooit alleen. Ze was er altijd. Door alles heen. Ze gaat niet alleen.
Vraag me af hoe liefdevol poes het heeft ervaren, verdronken worden door je eigen mensenvriend.
vind het een heel moedige handeling van je. Mijn eerste gedachte was: kleatzac die je er bent maar wat later besefte ik me dat 'een spuit geven op een RVS tafel, zoals iemand het zo plastisch beschreef, ook naar is. Maar zelfstandig je kat doden? of euthaniseren? is misschien nog wel het meest menselijke wat je kan doen. Maar is niet weggelegd voor velen of voor stadsmensen.
@zwenkwieltje | 29-04-22 | 13:11: Ik had er dat moment die moeite/emotie niet bij. De zorg haar zo aangenaam mogelijk te laten voelen had ik vooral, sowieso de laatste weken; veel zalm en gezelligheid, dat werk. Tja. Het hoort erbij. En je moet verder. En onderweg altijd het leven vieren en elk moment pakken dat je wil pakken.
Hhaaa!
Nou ik vind dit echt niet liefdevol. Bah. De dierenarts komt ook aan huis.
@appeltjesgroeneweide | 29-04-22 | 13:25: "een heel moedige handeling van je" Voor mezelf in die zin; je moet het wel kunnen/durven, zoiets. Ik vind nu dat het iets moois of goeds of liefdevols heeft.
Men kijkt er hier ten platte lande wat minder van op dan in de grote stad, ja dat is wel zo. Zie de reactie van zo'n vingerwappende deugdoos hierboven, die zich afvraagt hoe 'poes het heeft ervaren, verdronken worden door je eigen mensenvriend.' Iemand die je niet kent gaat zich zo met je bemoeien... Die mensen begrijpen dus weinig van het leven en van andermans emoties, hun eigen verontwaardiging staat veel te centraal en ontneemt hen permanent als een olifant het uitzicht. Enige uitgangspunt dat men heeft is aandachttrekkeritis uit slachtofferschap of om je op een ander mogelijk slachtoffer te wijzen, zoals je poes - ja daarom hielp ik haar ook. Get a life.
@Kattie | 29-04-22 | 13:46: "Als je ook nog eens blut bent?"
@Kattie | 29-04-22 | 13:46:
Hier de tarieven van DierRust: www.dierrust.nl/tarieven/?gclid=EAIaI...
Het is niet aan jou als niet-arts om te bepalen wat een goede euthanasie is, makker. Dit klinkt als een gruwel en is strafbaar.
Gewoon de dierenarts aan huis laten komen als je de stress van een bezoek aan de praktijk wil vermijden.
Of geen huisdieren meer nemen. Beter in jouw geval.
@zeurmachine | 29-04-22 | 15:36: Opdringerig agressief; het is aan mij te bepalen hoe ik/dat ik op deze manier met mijn huisdier omga. Daarnaast is het niet strafbaar en 'beter in jouw geval' is ook weer zo naargeestig opdringerig, en fanatiek bemoeialgedrag. Ga naar Grolloo met een spandoek, engerd.
@Tierelier | 29-04-22 | 16:03: Fijn, he, zo'n eigen bubbel.
@zeurmachine | 29-04-22 | 15:36:
Nee. Na 19 jaar heb je geen flauw idee of je poes onnodig lijden heeft.
@zwenkwieltje | 29-04-22 | 19:09: Ik block dergelijk lui meteen; kan het dus niet lezen tenzij unblock en dat maak ik niet ongedaan.
Ik kan raden aan de hand van jouw reactie: Gezien haar mooie leven t.o.v. haar toestand vanaf ca 6 maanden voor 'de emmer', is er sprake van lijden als ze zo hulpbehoevend is (op meerdere plekken piest e.d.). Ik ken plenty mensen die er dan al eerder een eind aan gemaakt zouden hebben maar ieder vaart zijn eigen koers; dat meteen zó agressief veroordelen zonder dat iemand mij of dat fraaie beessie kent, zegt mij genoeg. Ik deelde het even gezien die hond en omdat ik uit eigen ervaring weet dat als je dan ook nog als baasje blut bent, de situatie lastig is. Daar wilde ik even over vertellen, informatief & ter nuancering...
@Tierelier | 29-04-22 | 19:26:
Ik denk dat ik u heel goed begrijp, Tierelier. En als u echt 19 jaar van het beestje gehouden heeft is het zowel liefde als moeilijk zo'n daad te begaan.
Om eerlijk te zijn kreeg ik tranen in mijn ogen, uw verhaal bleef me nog een paar uur bij. En niet zozeer omdat het wel of niet wreed zou zijn maar puur om een maatje te moeten verliezen na 19 jaar.
Ik zie een hoop hypocrisie: wel kiloknallers, kipnuggets of zelfs biokip eten maar zelf een kip doden is dan weer wreed. Ik begrijp dat niet.
Hetzelfde onbegrip heb ik als ik de harde kritiek hoor van mensen op uw verhaal.
Nee, ik was er niet bij, ik ken uw beweegredenen niet, ik ken u niet. Voor hetzelfde bent u een wreedaard, voor hetzelfde heeft u uit mededogen gehandeld. Zo lang mensen u en uw situatie niet kennen, is het niet eerlijk een oordeel te vellen.
Wellicht heb ik het mis, maar zoals ik nu zie, zie ik een mens dat verantwoordelijkheid neemt en niet bang is om dat klote moment niet af te schuiven op een ander.
Probeer mensen niet te blokkeren, u ontneemt ze de kans om hun (soms harde) stelling te nuanceren. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting.
@zwenkwieltje | 29-04-22 | 20:17: Dat iemand zonder overleg met een arts dit doet met een huisdier doet mij veel verdriet. Overleg op z'n minst.
@zwenkwieltje | 29-04-22 | 20:17: Ja, dat was zeker het geval; een ontzettend fijne kameraad al die jaren, en de verantwoordelijkheid nemen uit een vorm van hartelijkheid & liefde.. om haar niet in die cleane, medicinale ruimte te 'laten inslapen' wat voor velen dan kennelijk aangenamer klinkt maar voor mij weegde naast de centen vooral het samen ons moment delen erg zwaar.. Ik hielp haar nog aan alle kanten. Extra lekker met zalm, kabeljauw of vers vlees verwennen. En dan moet je een moment kiezen. Kijk naar de film Amour, dan zie je iets soortgelijks...
Dank je voor je begrip, zwenkie!
En zeg maar je hoor, ben pas 61 :-)
@zeurmachine | 29-04-22 | 20:43:
Ik begrijp uw punt heel goed en zou zelf ook overleg geleegd hebben, zeurmachine. Ben niet rigide in mijn opvattingen, ik probeer het gewoon allemaal te begrijpen en te wegen zonder in de aanval te gaan. Zeker als het om zoiets precairs gaat.
Dieren, onze maatjes die eigenlijk nooit iets verkeerd doen zoals mensen..
@Tierelier | 29-04-22 | 22:59:
Ik ben een u-zeggertje. Niet bedoeld om afstand te creëren, is er gewoon ingeslopen.
Goed wekend alvast!
Vroeger vanwege mijn werk veel op huisbezoek bij gezinnen. Komt er een hond bij mij op schoot zitten. Had net jongen gekregen. Lief beest zei ik. Wat is het ras? Bleek een pitbull te zijn. Als ik toen wist wat ik nu weet van dit ras, had ik ws niet zo relax gezeten. Hoe dan ook, maakt niet uit welk dier, je gunt ze altijd een einde zonder lijden.
Mijn hond is een militaire hond. Ook zo getraind. Die is wel wat groter en sterker dan een Maltezer. Of een Poedel.
Helaas voor alle haters hier kan ze het prima vinden met zelfs de postbode. Ze kan namelijk ruiken wie of wat er aan de voordeur komt. Ook de buurjongetjes kunnen het prima met haar vinden. Ze huilen met haar voor de lulz. Maar het blijft een hond.
Het is echter wel zo dat je absoluut niet mijn huis moet binnendringen. Je moet niet aan mijn buurvrouw of buurkindjes zitten. Ze let op haar buurtje, haar roedel. Dat is gewoon zo. En ja, zo zijn honden ook.
U kent 'm vast wel maar hij blijft leuk:
m.youtube.com/watch?v=udRxDuSfBUY
@zwenkwieltje | 29-04-22 | 13:08:
Hahahaha, echt leuk! Dank!
Nou, war leuk om te horen dat je samen met Wodan het roofdier de bebouwde kom er weer een stukje onveiliger op maakt.
@zwenkwieltje | 29-04-22 | 13:08:
O goed zeg!
Huisdieren zijn de nieuwe slaven.
Mijn kat denkt daar anders over.
@zwenkwieltje | 29-04-22 | 13:01:
Over sadistische seriemoordenaars gesproken.
@Theodorus.Goldbach | 29-04-22 | 13:08: Maar goed, ook dat is instinct. Een kant doet dat niet bewust. Ik vraag me trouwens af of alleen gedomesticeerde katten met hun prooi spelen of wilde katten ook.
@Kowalski11 | 29-04-22 | 13:15:
Door een prooi te vermoeien, levert het toebrengen van de fatale slag de kat minder risico op letsel op. Heb ik mij eens laten vertellen.
Type hond dat sowieso ingeslapen zou moeten worden. Net als hun baasjes. Nog nooit een normaal persoon gezien met zo'n rotbeest.
Oeps... brace yourself!
My thoughts exactly.
Het is een 'rotbeest' juist door zijn verrot baasje. Ik heb nu zelf zo'n soort hond uit een asiel gehaald en het is van alle rassen die ik tot nu toe heb gehad een van de meest lieve en betrouwbare hond,ook naar andere mensen toe. Gooi ze niet allemaal op 1 hoop doordat sommige mensen dit ras misbruiken. In de verkeerde handen kun je bijna ieder ras vals maken.
Dieren kosten bakken met geld.
Zelfs een konijn kost een vermogen wanneer je er mee naar de dierenarts gaat.
Mijn oude dierenarts zei altijd 'doe maar een tientje (gulden)', of 'laat maar zitten'. Hij heeft eens uitgelegd dat mensen niet met knaagdieren langskomen, wanneer hij de werkelijke kosten rekent.
De 'dierenkliniek' van tegenwoordig rekent doodleuk 60 euro voor een 'consult'. Dan moeten de medicijnen er nog bij komen.
Nobel van die dierenarts. Overigens zijn konijnen geen knaagdieren.
@Spring Bruissteen | 29-04-22 | 12:57:
Klopt, ze behoren niet tot de orde Rodentia, maar tot de Haasachtigen of Lagomorpha, maar ze zitten wel samen in de superorde Euarchontoglires.
*pijp opsteekt*
@Spring Bruissteen | 29-04-22 | 12:57:
Het feit dat de dierenarts dat niet wist, verklaart waarschijnlijk de lage rekening. Zeker een beunhaas (pun intended).
Het echte verdriet in dit verhaal zit hem in het feit dat bij een groot percentage dieren van dit doorgefokte ras al op vroege leeftijd komt te overlijden wegens kanker of andere ziektes die aan inteelt gerelateerd kunnen worden.
Intriest en het doorfokken maakt ze een gevaarlijk ras
Klik in de kop en het zijn gevaarlijke honden
Geld overigens voor alle rassen
Bastaardje is leuker en minder gauw ziek
Pauper koppel gaat ruziën over wat ze bij de supermarkt kunnen veroorloven. Dan vertrekt er eentje boos om de hele middag te voet verdwenen zijn voor boodschappen. Frituursnacks, frisdrank, en beltegoed. Komt hij laat binnen zonder boodschappen maar met een nieuwe hond en een gestolen fiets. "Maar we hebben al vier katten." "Ja, dat zijn jou katten, die wilde jij!" Kattenbak in de slaapkamer, niet verschoond, gewoon uit laten drogen en papier d'r over. Hond die door de gaten in het tapijt moet pissen want dit nieuwe baasje is bezig met een kunstproject en een psychose. Hond word al snel ziek. Maar elke dag zijn baasjes te druk met een joint en voedselbank handelswaar naar South Park te kijken. "Zo, die Amerikanen zijn wel dom. Zo is het echt daar, he?" Ooit krijgt het koppel ruzie over de kosten van de dierenarts. Want Diesel is toch wel een beetje aan het hinken. Tijdens het uitlaten willen ze de hond beide niet mee naar huis. "Was toch niet mijn hond." En na een goed ballonnetje+snuif fuif is het al weer vergeten. "Waar is jullie Diesel?" Vraagt de junk die wel eens langskomt, "Die is gejat buiten de supermarkt, want het was een goede vechters hond. Ja, je weet hoe mensen zijn tegenwoordig. Hup, ga je mee naar het pin automaat? Misschien hebben ze de uitkering al gestort."
Kut verhaal met alleen maar verliezers. Treurig.
Eens.
Ik denk dat ik een kerker zie aankomen.
Heb je net bij een andere post mijn excuses aangeboden. Maar stik daar maar weer in met je doodverwensingen. Hoop dat je snel een pitbull tegenkomt.
ik vind het een hele enge blik. Ik denk dat dat beest teveel Steven Seagal films met zijn eigenaar heeft gekeken.
@Zwezerik | 29-04-22 | 12:50: Nog een doodverwensing. Ben benieuwd...
@Zwezerik | 29-04-22 | 12:52: Ik houd je niet tegen. Maar misschien moet je zelf dan even afkoelen. Vertel eens, hoe heet je nieuwe hondje?
Verschrikkelijk! Arme hond en waarschijnlijk een wanhopig arm baasje?
Maar daarentegen, zo'n tumor is natuurlijk niet uit het niets, in een keer zo groot in zijn bek terechtgekomen.
Ik denk dat veel dierenartsen ook wel bereid zijn dat je in termijnen zou mogen betalen, als je een goed verhaal hebt. Het baasje had dus ook al veel eerder met de hond naar de dierenarts kunnen gaan, en dit misschien hebben kunnen voorkomen.
Op de opleiding Diergeneeskunde bij Universiteit Utrecht kun je tegen gereduceerd tarief terecht. Omdat daar studerende dierenartsen ervaring moeten opdoen
De hond een spuitje. Beter voor iedereen, niemand verwond, niemand een gehavend gelaat voor de rest van zijn of haar leven. Schonere straten, minder afval.
Hij merkt er ook nog eens niets van. Zijn ex-baasje de karma.
Ik had een lieve Ducktoller die in 2021 veel te vroeg ging hemelen. De dierenarts in kwestie was net een advocaat; alles gefocust op de procesgang en dus poen, terwijl je op voorhand al kon uittekenen waar het toe leidde. Duuzenden euro's en drie maanden verder kreeg het beestje z'n laatste spuit. Ik kan je vertellen dat ik enorm blij was met de zorgverzekering voor mijn hond. Ik zou niet weten hoe ik die rekeningen toen had moeten betalen. Dus ja, ik snap het wel een beetje, hoewel ik het zelf nooit zou hebben gedaan.
Tsja; de bal ligt op de stip; helaas voor de hond typerend zijn soort wat voor waardeloze hufterige 'baas' deze had.
Een huisdier neem je voor het leven, niet voor zolang het jou uitkomt; dus ook als het dier ziek wordt.
En dan nu gemakkelijk de "heb geen geld kaart" spelen?; mwah, dan score je maar wat minder drugs de komende maand maatje....
Je bent gewoon een waardeloos mens, hoop ook dat iemand de arme hond herkent en koppelt aan deze vorige baas zodat politie alsnog hem/haar bekeurt.
Ik vind het nog vrij netjes van de baas. Een echte tokkie had het beest in een jutezak verzwaard met bakstenen in een kanaal gepleurd.
Zou normaliter eenzelfde tegel hebben gebakken, maar het bak voer en water zeggen me dat dit toch een wanhoopsdaad is. Maakt het niet goed, maar dit is niet het niveautje 'hond aan boom want ik wil met verkansie'.
Sorry, Nicolas, dat kan je bedenken dat je een huisdier voor het leven neemt.Masr soms is het leven niet zo maakbaar voor mensen en kunnen huisdieren daar de dupe van worden. Wij hebben 2 honden geadopteerd van een kennis die op dat moment heel ziek was en wist dat de ziekte hem zou slopen. Binnen enkele maanden. Omdat hij vreselijk ongerust was over zijn 'kinderen' zocht hij een goed tehuis waar ze samen konden blijven. Wij direct ja gezegd. Hij wilde na de adoptie niets meer weten van de honden vanwege de pijn in zijn hart. En de oudste van de 3 honden heeft bijna een half jaar met droeve ogen rondgelopen. Vreselijk. Ik weet niet of ik het weer zou doen maar voorlopig zijn we blij met onze adoptiekinderen. Soms zijn mensen gedwongen om een dier af te staan.
@mamalookabooboothere | 29-04-22 | 15:14: 2 honden. En trouwens, de overleden kennis heette Nicolas.
@mamalookabooboothere | 29-04-22 | 15:15: En hij was uit 1950
Ik was trouwens een op vakantie ergens Verweggistan en toen kwam er zo'n "vechthond" bij me op schoot zitten. Poeslief beest. Nu zijn honden nooit te vertrouwen want ze hebben instinct maar je kan je buurthond beter vertrouwen dan je buurman.
Mensen die hun huisdieren behandelen als vuilnis mogen van mij opgespoord worden en de juiste passende straf krijgen.
Maar. Vraagje. Ik heb een vrij grote hond die ook al in haar 12de jaar gaat. Dus ze heeft niet zo heel lang meer.
Vroeger begroeven we onze huisdieren op het erf. Maar daar woon ik niet meer, en dat mag ook niet dacht ik. Wat moet je eigenlijk doen als je huisdier komt te overlijden en het is 50 kilo hond?
Volgens mij mag je je hond in de tuin begraven. Ik heb de mijne pas weggebracht. Kreeg drie spuiten waarvan 1 direct in het hart en weg was ie. Ik was gebroken en zo'n driehonderd euro lichter....
@R. Skickr | 29-04-22 | 12:32:
Waarom ben jij zo'n naar mens geworden?
@Zwezerik | 29-04-22 | 12:31:
Gecondoleerd. Die driehonderd euro maakt dan ook niets meer uit voor je. Ik begrijp je verlies wel.
@Zwezerik | 29-04-22 | 12:31: netjes. Meestal schieten de eigenaren ze gewoon door het hoofd in een greppel achter het kamp.
Je kan ze op laten halen en dan gaan ze door naar de lijmfabriek. De dieren die je achterlaat bij de dierenarts worden ook verwerkt. De katten van mijn ouderlijk huis gingen daarom de achtertuin in.
Je kan ze laten cremeren en voor zo ver ik weet zijn er ook dierenbegraafplaatsen. Je kan hem/haar ook bij de dierenarts laten en dan gaat ie mee "op de stapel" om gecremeerd te worden.
@Theodorus.Goldbach | 29-04-22 | 12:34: Sinds ik kennis nam over dit soort moordmachines met hun geestelijk uitgedaagde bezitters. Een dooie vechthond is net zoiets als één wapen minder op straat. Mijn sympathie ligt vooral bij de onschuldige slachtoffers van deze levensgevraalijke, kinderenaanstukkenscheurende, onbetrouwbare zogenaamde honden.
@BobDobalina | 29-04-22 | 12:35: Hij is goed
Als u een groot eigen erf heeft mag u de hond daar begraven op minimaal 75 cm. diepte.
Er zijn ook dierenbegraafplaatsen en, minder prettig misschien, de kadaverdienst. Cremeren kan ook. De dierenarts kan u raad geven als uw hond thuis overlijd.
@Zwezerik | 29-04-22 | 12:36:
Is dat zo'n Pomeriaanse vechthond?
@R. Skickr | 29-04-22 | 12:36: Ah, de dominee houdt niet alleen van cancellen, maar ook van het stigmatiseren van een hondenras. Wat Theo zegt, je bent een naar mens.
@Reebensteeltje | 29-04-22 | 12:39: Precies. Levensgevaarlijk!
Mijn buurman gooide zijn hond in de groene kliko.
Er zijn diverse dierencrematoria in het land waar je overleden huisdieren naar toe kan brengen. Sommige crematoria hebben ook een ophaalservice. Mijn vorige Jack Russel heb ik thuis door vet at home laten inslapen en in de tuin begraven. Is dan ook een klein berstje en geen Dog van 50 kilo want dan heb je een serieus groot gat nodig.
@Zwezerik | 29-04-22 | 12:36: Okay, mijn excuses. Ik ging ervan uit, vanwege eerdere reacties dat het een vechthond was. Sorry voor je verlies.
@R. Skickr | 29-04-22 | 12:42: Niveautje hoor!
@Only the lonely | 29-04-22 | 12:44:
Dood of levend?
@R. Skickr | 29-04-22 | 12:32: Wat moet jij een nare vent zijn zeg.
@Zwezerik | 29-04-22 | 12:31: Beetje jammer dat je dierenarts je op zo'n moment het volle pond in rekening bracht. Ik bracht mijn lieve kater Mattie een paar jaar terug naar de dierenarts en helaas kreeg hij ter plekke onverwacht een hartaanval van de stress. Ik ben blij dat mijn dierenarts zich op dat intens verdrietige moment een mens toonde, me probeerde te troosten en zei dat het qua financiën wel goed was zo. Geniet voor nu nog lekker van je grote vriendin. Ik hoop dat ze er nog een poos mag zijn en als het tijd er is, ze rustig en zonder gedoe mag gaan
@Erectus Giganticus | 29-04-22 | 13:16:
Duidelijk toe aan weekend... deel van het bericht gericht aan Zwezerik en ander deel aan Theodorus.Goldbach. Gaat goed zo pfff
@Erectus Giganticus | 29-04-22 | 13:08: Daar was ik al lang achter.
@R. Skickr | 29-04-22 | 12:36:
“ Meeste bijtincidenten door Staffordshire-achtigen, Pitbulls en Rottweilers”
eenvandaag.avrotros.nl/item/meeste-bi...
Voor honden en kinderen geldt, eerst je proeve van bekwaamheid halen.
U mag van mij Minister van Immigratiezaken worden.
Vroeger hadden wij ook zo'n hond in het dorp. Terminaal beestje. Hebben we toen vuurwerk in zijn kont gestopt (niet aangestoken). Lachen man hahaha (wel andere tijdgeest destijds trouwens) hahahaha
Een romeinse kaars?
Hahaha een Romeinse kaars hahaha.
Ik hoop maar dat dit een grapje is. En heel dom grapje.
Tussen de benen toch? En niet aangestoken. En was niet in het dorp maar net erbuiten.
Hé Johan, weer een andere versie?
@Theodorus.Goldbach | 29-04-22 | 12:29: Dat jij hem niet snapt is pas dom, echter voor mij niet verwonderlijk.
@R. Skickr | 29-04-22 | 12:31: mijn eerste versie was een beetje kroegpraat. Het was zo'n hele grote sierpot, dat past niet eens in een kontgat van een hond. En inderdaad, we hadden die er gewoon naast gezet zonder em aan te steken.
Arm beestje, dat hij nu maar lekker mag rondrennen op de eeuwige jachtvelden.
Een hond nemen is als een kind nemen, eerst financieel zeker zijn en dan eens heel goed er over nadenken of je er geschikt voor bent.
Maar zelf nadenken wordt inmiddels een schaars fenomeen.
Ongeacht of baasje wanhopig was, van mij mag hij/zij aan het hek in Ter Apel vastgeknoopt worden.
Dat zou op enig onbegrip stuiten... achter het hek in Ter Apel wonen nu niet bepaald 's werelds grootste hondenliefhebbers...
Ik ben van mening dat honden gewoon verboden moeten worden, in ieder geval in de stad. De laatste jaren laten mensen ook weer lekker de stront liggen waardoor ik er in stap. Jaren 80 al over again.
Valt mij ook op, ze laten ze gewoon voor je deur op de stoep schijten en lopen dan door. Gelukkig heb ik een camera hangen zodat ik weet waar ik de stront weer kan afleveren.
Stelling: als wij huisdieren in dit overbevolkte landje afschaffen, dan halen wij op onze sloffen alle milieudoelen en het is ook nog eens fantastisch voor de vogelstand. Wij laten een paar speur- en geleidehonden nog even hun werk doen totdat zij worden ingehaald door technologische ontwikkelingen en eenzame bejaarden geven wij van overheidswege een gezelschapsrobot.
@bisbisbis | 29-04-22 | 12:39:
Vogels? Gatver poep en vogelgriep.
@zwenkwieltje | 29-04-22 | 12:45:
-
Ah, da's waar. Honden poepen niet.
-
(maar als je die honderachtenveertig miljoen kilo hondenpoep per jaar nu eens niet in je omgeving had.... daar kun je aardig wat gez**k over koeien en uitkopen van boeren mee vóór zijn...)
Nog even voor de mensen die helemaal niets van honden afweten en denken dat alle Pitbulls "vechthonden" zijn. Een pitbull is niet eens een hond! Het is een verzamelnaam. Damned!
www.ad.nl/buitenland/studie-niet-ras-...
Voor het gedeelte van Nederland dat niet in huis met wielen woont zijn honden die er zo uitzien gewoon gevaarlijk.
*onder huis kijken doet* scheelt weer een aanvraag voor een aanbouw. Bedankt voor het idee!!
Precies, mijn hond valt alles wat in een stapel bakstenen woont. Dat kun je namelijk aan iemand ruiken.... Ontiegelijke lutser!
ja, een pitbull kan zich identificeren als een poedel. yeah right. 'Agressief gedrag kan niet gekoppeld worden aan bepaalde hondenrassen.' wat een gelul:
'Het meest ernstige letsel ontstaat vaak door zogenaamde hoog-risico honden, zoals pitbulls of terriërs, vertelt Nienke Endenburg van de faculteit Diergeneeskunde in Utrecht. Deze honden kunnen 'crushletsel' veroorzaken. Die schudden en scheuren als ze bijten tot het weefsel van de botten valt. Maar ook andere honden als bijvoorbeeld herders of rottweilers hebben een enorme kaakkracht, wat tot zware verwondingen kan leiden.
Fannydog.
@Zwezerik | 29-04-22 | 12:28: Honden ruiken het zeker wel als iemand elke dag doucht, gewassen kleding draagt zonder wietkwekerijlucht en geen rol bankbiljetten in zijn zak heeft.
Nee het is een giraffe zeker? Een pittbull is een compensatiehond.
— eenvandaag.avrotros.nl/item/meeste-bi...
Nu ff in de Ardennen aan t wandelen. Maar als ik thuis ben ff lekker de hond knuffelen
Dat is altijd plus heelveel, thuiskomen en de hond knuffelen.
Het leukst vind ik met een paar borrels op uit de kroeg thuiskomen en dan met de hond knuffelen
Waarom heb je de hond niet mee genomen? Die dieren leven helemaal op in dat soort omgevingen.
@WatMoetJeNu | 29-04-22 | 13:05:
Honden mogen helegaar niet in winkels en cafés komen
@theo-is-dood | 29-04-22 | 15:34: geeft niets. Honden gaan liever 'op' restaurant.
Vorige week fotos van mijn rottweiler zijn voorpoten laten maken. 400 euries. Moet geopereert worden aan beide poten minimaal 1200 euro de poot. Word van het jaar veel bruine bonen eten. Maar dat heb ik over voor mijn maatje.
Had ie maar schoenen moeten dragen !
Deze hond is zo'n model waar alleen maar tokkies mee lopen. Daar kan het beestje niets aan doen, maar wat maakt dit merk nou zo populair onder die groep?
Statussymbool?
Compensatiegedrag?
Ik heb zo'n soort hond, maar ben geen Tokkie. Als je dit ras normaal opvoed zijn het ontzettend lieve en betrouwbare honden. Mijn hond is echt gek met iedereen en kwispelt zijn staart er bijna vanaf als hij iemand ontmoet. Helaas in de verkeerde handen kun je ze opvoeden tot echte vechtmachines.
Als je nou niet weet waar je over praat, zeg dan niets. Kom je een stuk slimmer over.
@Zwezerik | 29-04-22 | 12:21: Tokkie spotted
Tokkies zijn vaak tokkies omdat ze zich niet aan conventies houden zoals sociale omgangsvormen en het WvSr. Dat gedrag zien ze graag terug in hun hond. Met name de tegenstelling (zo'n lieve hond) die op een onbewaakt ogenblik een peuter aan stukken kan scheuren is volgens mij aantrekkelijk. Als ze zo'n hond bezitten die nog nul peuters heeft verminkt kloppen ze zich op hun borst: dat komt allemaal door hun goede training. - aldus prof Dobalina, de amateur spiegeloog.
@Zwezerik | 29-04-22 | 12:21:
Dat maak ik zelf wel uit. Bovendien is het aanraden te stoppen met vragen stellen het domste wat je kunt doen, maar goed, jij bent nooit het helderste licht geweest.
@kowalski11
Dan zou ik toch banger zijn voor de gemiddelde mens. Wat een leven heb je dan.
Gaan we nou serieus al mensen in hokjes stoppen om het soort hond dat ze hebben? Als we dan toch bezig zijn, alle weggebruikers met een Volvo zijn totale verkeershufters.
Hoe zei Brussen het ook alweer? Als de eigenaar een tatoeage heeft van de hond kun je beter met de hond een gesprek voeren.
Toch overheerst mijn onderbuikgevoel en vooroordelen over het type tokkie baasje wat vaak dat soort honden aanschaft.
Als een hond een muilkorf om moet dan zijn de eigenaren zo goed als zeker verstandelijk beperkte tokkies.
Honden mogen de beste vriend van de mens zijn maar andersom heb ik daar mijn twijfels over...
Ben ik het aardig mee eens. Ik adviseer mijn patiënten vaak 'koop een hond en ga wandelen, honden zijn betrouwbaarder dan mensen', moet ik maar eens mee stoppen, die honden zouden wel eens last van die ene mens kunnen krijgen.
Altijd zijn de hondjes weer het haasje.
Nja, ik vind het een lastig geval. Veel mensen hebben tegenwoordig moeite om rond te komen, het feit dat deze hond bij een dierenkliniek aan de poort gebonden is met een bak voer en drinkwater lijkt het mij voor de hand liggend dat het baasje ten einde raad was. Alleen maar verliezers in deze.
Nee hoor. Eerst komen de gouden tanden van de bijvrouw. Daarna wiet en pillen. Dan de velgen onder de BMW, daarna misschien de hond
Diergeneeskundige zorgt wordt almaar duurder. Beetje bij beetje gaat het richting Amerikaanse prijzen en daarmee Amerikaanse toestanden. Een verschrikking.
Neemt niet weg dat wanneer je huisdieren neemt je altijd voor een financieel potje zorgt, zoals je dat ook voor jezelf moet doen. Soms heeft een huisdier enkele jaren medicijnen nodig, en extra zorg. Dan heb je even geen geld voor een resort in Turkije en blijf je het beste thuis om zeker te weten dat je dier goed gemonitord wordt.
Helaas blijven er hele volksstammen denken dat een huisdier een pluche beest op batterijen is en meer niet.
Arm beestje, een baasje hoort tot het eind er bij te zijn.
Ik pleit voor huisdieren onder bsn registratie kopen en via de dierenarts vastleggen hoe mensen er mee omgaan.
Net als je een kind dumpt volgen er dan consequenties en dus heb je nooit weer een huisdier.
Verplichte chip erin.
Bijzonder... de armste Nederlanders hebben vaak de meeste (of duurste) huisdieren.
Iets met prioriteiten.
En ik vertegenwoordiging van pitbulls.
@UpdateAvailable | 29-04-22 | 12:15: uh overtegenwoordiging
Dat is wel zo…Heel graag zou ik een toller of labrador hebben. Die heb ik niet, want ik kan het niet bekostigen, voer, puppycursus, ziektekosten, ligmatje en andere benodigdheden. Een hond is een metgezel waar jij de verantwoording over hebt. Aanschaf dient zorgvuldig en met beraad te geschieden.
Stel dat de dader gevonden wordt. Met de straffen in NL wordt het waarschijnlijk een foei. En voorwaardelijk 2 dagen geen honden houden. En nog 2 uur schoffelen.
En een crowdfundingactie zodat meneer of/en mevrouw een nieuwe kunnen aanschaffen.
Twee uur schoffelen bij denazificeren van hondenasiel.
Wat is het strafbare feit? Graag een linkje naar het wetboek van strafrecht
Pitbulls. De meest lieve honden die er zijn voor je gezin, mits goed opgevoed. Maar dat telt ook voor je koter. Pitbulls worden niet voor niets nannydogs genoemd. Ben jij bang voor mijn hond, dan vertrouw ik je voor geen cent!
Haha tot ie een stuk uit het gezicht van de kruipende peuter van de buren bijt. Echt lache joh. Had ze maar niet bang moeten zijn.
@R. Skickr | 29-04-22 | 12:09: exact.
Sla de cijfers er eens op na. Als je geen gezonde afkeer hebt van dat ras, vertrouw ik jou voor geen cent.
Ik ken ook een nannydog die na 8 jaar trouwe dienst plots besloot een stuk uit de slapende baas d'r gezicht te eten. Misschien snurkte ze te luid maar het geeft geen pas.
En als ik bang ben voor uw hond vertrouw ik u voor geen cent.
Klinkt als iets wat een tokkie zou zeggen.
Haha mooie tokkie-LARP
Sinds de jaren '80,toen deze honden populair werden in NL heb ik eigenlijk alleen maar randdebielen met zo'n hond zien rondlopen !
Triest,maar ik sta er niet raar van te kijken.
Tokkiehond van een tokkie. Beest kan er niks aan doen maar het volk wat de soort in stand houdt wel.
Kutvolk... Als je inkomen onvoldoende is om zorg te dragen voor een huisdier dan laat het godverdomme achterwege. Kom je financieel in de knoei, dan zoek een ander baasje of breng het dier naar een fatsoenlijk dierenasiel en doe afstand ervan. Als je ook maar iets om je huisdier geeft dan is het toch onmogelijk dat je het zo laat eindigen, bang en alleen. Wat een onmens ben je dan.
Zeg je nu dat dit dierenasiel niet fatsoenlijk was?
Ik ga een boek schrijven: De meeste mensen deugen.
Triest maar dit gaan we vaker zien vrees ik.
Ziet er uit als een vechthond. Die mogen van mij allemaal van straat. Maar het tuig dat zo'n hond aanschaft en vervolgens zo aan zijn lot overlaat mogen ze brandend van een flatgebouw gooien.
Welnee. Ies hoogleraren hond. Ken dat ras.
Ik wil nog wel verder gaan, ze mogen ook iets doen met dat tuig dat zo'n hond koopt en het niet zo achterlaat.
@Weethetallemaalniet | 29-04-22 | 12:06:
Inderdaad, ik zie best veel Antilliaanse hoogleraren na collegetijd met zo’n prachtig beest wandelen
Zo triest. Prachtig beestje.
de eigenaar zal wel zonder centen zitten en zo is dit toch het beste voor het dier. De uitslag is voor het beest niet anders. Een buurman hier heeft zijn keffertje tot het einde thuis gehouden. Bleek de dierenarts niet te kunnen betalen. Het diertje is niet zo leuk gestorven.
Hey,
Als je een hond neemt he, is het je verplichting om ervoor te zorgen. Door dik en dun. Dus als het ff financieel een weekje niet uitkomt, moet je niet aan een hond beginnen. Ander advies: vermijd het kopen van voeder bij de supermarkt, dat zit vol met zout en troep, wat voor de relatief jonge hond op langere termijn helemaal niet goed is.
Voor je hond een keer een rauwe kippenpoot van de slager. Of een gekookt eitje door z'n eten. Je zult merken dat het dier veel vrolijker is, langer meegaat en je minder naar de dierenarts hoeft ermee.
Maar ja. Zo'n pitbull staat toch wel stoer toch.
He, wat een gezeik. Beginnen mensen nu ook al over hondenvoer te zeiken. Dat voer uit de supermarkt is prima (zowel humaan als dierlijk), maar niet iedereen kan er even goed mee overweg. Net als mensen met voedings problemen heb je dat ook bij dieren.
Rauwe kippenpoot ben je wel helemaal goed bij je hoofd?
Als honden (en katten) iets niet mogen hebben zijn het wel kippenbotten. Kippenbotten versplinteren als hond/kat er op kauwt en kunnen inwendig nogal schade aanrichten.
@Gurb | 29-04-22 | 12:05: Kant en klaar hondenvoer is zeker prima, maar d'r zit natuurlijk wel wat kwaliteitsverschil tussen. Menig hond heeft vaak een apart dieet nodig en dat kun je meestal niet in de supermarkt krijgen. Vaak zijn die ook nog wat duurder en niet iedereen heeft dat er voor over. Maar alles is beter dan het voeren van mensenvoedsel.
@normanius | 29-04-22 | 12:10: De honden in Thailand eten bijna niets anders dan kip. Geen probleem.
@normanius | 29-04-22 | 12:10: klopt, en rauwe eieren lusten ze hier netzogoed
@normanius | 29-04-22 | 12:10: rauw is goed, gebakken of gekookt ja dan versplinterd het. Iets met klepel horen......
@normanius | 29-04-22 | 12:10: Die van ons had altijd dagen plezier met een stuk koeiendijbeen bij de slager vandaan. De kans dat zo'n formaat mergpijp door een hond kapotgebeten wordt is niet zo heel groot.
@Dachthetal | 29-04-22 | 12:23:
Doe eens een rouw kippenbot breken zou ik zeggen.
Zorg is een enorm groot begrip. Misschien waren deze hond en zijn baasje onafscheidelijke vrienden? Stel dat iemand in de loop der jaren er financieel op achteruit gaat? Ik ben jaren geleden gedwongen om kapitalen te betalen, die ik maar moest zien te verkrijgen, omdat dierenarts weigerde mijn hond te laten inslapen. Vanwege de goede zorg die ik mijn hond probeerde te geven zag het dier er goed uit voor zijn leeftijd. Kreeg een gemene ziekte aan zijn hart en kon gewoon dood neervallen straat. Ik heb de laatste 6 maanden van mijn hond zijn leven continu in de zorgen gezeten. Totdat ik een humanere dierenarts tegenkwam die ook nog bereid was mij te helpen mijn hond thuis te laten inslapen. Je kunt niet in het hart van mensen kijken of in het hart van een dier. Maar ik weet wel dat sommige dierenartsen het aan hun laars lappen of een eigenaar van een dier het zwaar heeft met de zorg of dat het dier het moeilijk heeft.
voer nooit kip aan een hond.
@mamalookabooboothere | 29-04-22 | 12:27:
—
DE ADAM-REGELING VOOR GRATIS DIERENHULP
Vanzelfsprekend hecht u veel waarde aan het lichamelijke en geestelijke welzijn van uw huisdier. Toch lukt het u soms niet om de dierenartsrekening te betalen, wat de reden hiervan ook is. De ADAM-regeling is er voor Amsterdammers die in het bezit zijn van een stadspas met groene stip. U mag hiermee eenmaal per jaar gratis naar de dierenarts. Is een medische behandeling of operatie noodzakelijk? Dan vergoedt de gemeente Amsterdam de helft van de gemaakte kosten. Schroom daarom niet om met een minimuminkomen aan te kloppen bij Dierenkliniek de Pijp. —-
@theo-is-dood | 29-04-22 | 15:04: hallo Theo, ik woon niet meer in Amsterdam. Maar ik denk dat er in alle grote steden iets zou moeten komen om mensen te helpen hun huisdier op en dierwaardige manier te laten inslapen. Meen ik echt. Ik kende veel mensen met een hart van goud die probeerden goed voor hun dier te zorgen. In de grote stad heb je vaak niet de mogelijkheid om je dier op je eigen terrein te begraven. Wat natuurlijk ideaal is want dan blijven we bij elkaar. Met veel moeite naast de dierenarts, een crematie service geregeld die de de volgende dag het lichaam kwamen ophalen. Ze wilden me eerst een week met het dode dier laten wachten. In die tijd was het niet gewoon dat je je hond thuis in de stad liet inslapen. Huilen, gieren, brullen aan de telefoon en uiteindelijk met de hulp van anderen die lui de dag na het inslapen het lichaam laten ophalen. Betaald dat het werd gecremeerd en de as op een gemeenschappelijk veldje werd uitgestrooid. Was bij elkaar best te doen. Maar dat slepende proces tot het einde ...... En mijn hartendief werd steeds zieker en zieker. Ik gun het geen enkele andere hond en geen enkele liefhebbende hondebaasje toe.
Waarom kun je niet even naar de socio of naar de bank dat ze elke maand 10 of 20 euro van je rekening inhouden waarmee je in 1 keer de dierenarts en het crematorium hebt betaald?
@theo-is-dood | 29-04-22 | 15:04: Even toevoegen, ik heb het nu financieel beter en begraaf sinds jaren mijn dieren op eigen terrein.
Ik kan nog met ze praten. Ik heb zelfs een kat van een bekende uit de stad bij ons begraven omdat ze het mij vroeg. Geen tuin. En of ik het in zijn favoriete dekentje wou begraven.
Ach ja! Ik ben blij dat ik het destijds toch nog goed voor mijn hond kon regelen. Nu komt de dierenarts thuis, zonder problemen en de hond slaapt in op het tapijt midden in de woonkamer. Volgende dag wordt ie begraven op een mooi plekje op ons eigen land. Ja, ik wens het iedereen toe. Maar met hulp van anderen, een aanspreekpunt en een humane dierenarts kan de stadsbewoner dichtbij een dierwaardige einde voor het dier komen. Dag, Theo. Goed streven, hoor. Maar persoonlijk wil ik liever zelf betalen of lenen. Hulp is nodig voor iemand zoals de eigenaar van het bulletje. Enkele dagen geleden was er een bericht over een oude heer die broodbeleg nam uit de super omdat hij het niet kon betalen. En als hij een hondje had? Erg, hoor.
Groeten.
Weer een hond zonder chip?
Weer een hond met een baasje die geen huisdier had moeten nemen omdat die het financieel niet kon betalen.
@Deflatiemonster | 29-04-22 | 12:02: Dit soort mensen hebben gemiddeld 2,5 kinderen.
@JWZ_JMK | 29-04-22 | 12:11:
Dat is juist het soort mensen waar honden niet mogen.
Alle mensen met dit soort honden heeft er geen geld voor maar dat geld komt meestal uit een bedenkelijke bron of had beter uitgegeven kunnen worden aan gezond voedsel of opleiding voor de roedel kinderen.
Zulke honden zie je uitsluitend bij mensen die toch al hun hele leven verkeerde keuzes maken dus dit verhaal kan niemand verbazen, toch?
wellicht is die de oorzaak van het gezwel. Duidelijk dat bezitters van grote dieren hun beest liever niet chippen. ZOals paarden. Mensen moeten ook nooit gechipt worden.
@Bakkeleures | 29-04-22 | 12:33: meestal worden ze gefokt door mensen met verkeerde bedoelingen
En een pitbull of Stafford zijn echte gezinshonden
Mits geen trauma
Goede cursus en uitleg dat deze honden heel veel tijd in beslag nemen
Lange wandelingen,geestelijk moe maken en het kunnen opvoeden
Kan dat niet helaas
@Bakkeleures | 29-04-22 | 12:33:
Mogelijk had de eigenaar nog een vergoeding kunnen krijgen van de Sociale Dienst. Uit het potje Bijzondere Bijstand. Alleen had ie dan waarschijnlijk zelf ook moeten bezuinigen op wiet en pillen.
Overigens, in vele gemeente krijgt u al subsidie voor een zieke kat of parkiet.
Citaat: “
DE ADAM-REGELING VOOR GRATIS DIERENHULP
Vanzelfsprekend hecht u veel waarde aan het lichamelijke en geestelijke welzijn van uw huisdier. Toch lukt het u soms niet om de dierenartsrekening te betalen, wat de reden hiervan ook is. De ADAM-regeling is er voor Amsterdammers die in het bezit zijn van een stadspas met groene stip. U mag hiermee eenmaal per jaar gratis naar de dierenarts. Is een medische behandeling of operatie noodzakelijk? Dan vergoedt de gemeente Amsterdam de helft van de gemaakte kosten. Schroom daarom niet om met een minimuminkomen aan te kloppen bij Dierenkliniek de Pijp. ”
REAGEER OOK