Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"We gaan naar een non-binaire samenleving"

Maar waar moet je de kaars dan laten?

We hebben het artikel niet gelezen want onze gratis artikelen waren op en we gaan echt niet betalen om vervolgens BOOS te worden op ideologisch verwarde waanzin van mensen die geen snikkel van een kaarsenhouder kunnen onderscheiden. Het boeit ons allemaal echt niet hoe je je voelt en hoe je je wil noemen en we erkennen zelfs dat gender de kenmerken van een spectrum vertoont (als in: je hebt verwijfde mannen en mannelijke wijven), maar om nog een heel klein beetje houvast in het leven te hebben klampen we ons wel vast aan de biologische wetmatigheid dat er maar twee genders bestaan. En dat een vent in een badpak dus niet automatisch een vrouw is. En ook weten we vrij zeker dat we /niet/ naar een "non-binaire samenleving" gaan, want de meerderheid van de mensheid is simpelweg niet zo obsessief met gender bezig als de marginale maar veel te poeslief tegemoet getreden paarsharige minderheid die iets te veel TikTok-testosteron heeft aangemaakt. Het leven is geen Slack-kanaal op TwitterHQ. En verder verwijzen we naar een clipje Dr. Phil waarin een man met een baard (deze) iedereen alle égards gunt, maar niet zijn/haar/xer eigen werkelijkheid.

Hele uitzending na de breek

Social

The Full Dr. Phil

Reaguursels

Inloggen

"In Geslacht! vraagt Ryanne van Dorst zich af welke rol gender speelt in onze maatschappij. Waarom denken we in de hokjes 'man' en 'vrouw'? En zit er nog wat tussenin?
Aflevering 1
Wat maakt een man mannelijk? En wat maakt een vrouw vrouwelijk? Daar gaat Ryanne naar op zoek. Ze ontmoet ex-schoonmoeder Patricia Paay. "
Onder andere met Maxime Hartman en hermafrodieten op sterk water.

www,bnnvara,nl/geslacht

AdvocatusDiaboli | 29-04-22 | 07:14

Al jaren wordt ook mijn ware identiteit niet erkend. Ik voel me als 34-jarige al jaren 68-jarige en derhalve pensioen- en AOW-gerechtigde. Ik eis dan ook dat mijn geboortejaar per direct in mijn paspoort naar 1953 wordt aangepast.

Blaatschaap99 | 29-04-22 | 07:10

Hoe onsportief kan je zijn om als halvekerel aan aan vrouwenwedstrijd mee te willen doen. Walgelijk.
Ik heb mijn neefjes al heel jong geleerd , compeet nooit met een meisje, als je wint vindt iedereen dat logisch en als je verliest moet je dat de rest ( terecht) van je leven horen dat je een slappe zak bent. Kortom, geen eer aan te behalen.

streknek | 29-04-22 | 05:42 | 1

De humor is wel dat het aantoont dat vrouwen minder presteren dan mannen, maar dat ze wel hard schreeuwen om gelijke rechten en dat ze het zelfde kunnen

brie-de-penis | 29-04-22 | 06:45

Ummm, oke, dus vanaf nu mogen *mannen*
weer alle dan gemengde sporten gaan winnen?
(zowel fysieke als IQ sporten)
.
Beste lieve gutmenschen,
Mannen en vrouwen verschillen *echt*,
dat is *wetenschappelijk* uiterst grondig onderbouwd.
En ja, natuurlijk zijn er ook enkele grensgevallen.
Maar, vive la difference!
En ook vive het interessante "grijze" gebied! ;-)

hotmint | 29-04-22 | 01:29

Genderneutrale toiletten: sloop de mannetjes/vrouwtjes tekens vd deur. Klaar.

Genderneutrale sport: geen aparte dames of heren wedstrijden/competities meer. Klaar.

Enige probleem dat ik zie opdoemen: dames of herenfiets voor allen ? Kan me geen voorstelling maken van een genderneutrale fiets

Momotaro | 29-04-22 | 00:23 | 2
-weggejorist-
WijnVlekWrijver | 29-04-22 | 01:24

Een "woke" cafe in de buurt (in 020) had het toitetten issue als volgt opgelost:
Ipv een "vrouwen" en een "mannen" toilet
waren er nu een "vrouwen" en een "whatever" toilet.
.
Briljant: Voor de zeurders / twijfelaars is er nu een vrij keuze.
Vrouwen hebben hun (mi noodzakelijke) privacy,
en (niet pervy) mannen maakt het allemaal geen fuk uit.

hotmint | 29-04-22 | 01:39

De natte droom van Links. Een groep tot 10% van de samenleving die alles bepaalt. Van mij mogen ze doen wat ze willen, als het maar niemand kwaad doet.

Terwijl de mensen gewoon mensen blijven, verliefd worden, trouwen. Gun de "normale" mensen dat ook. Maak toch gewoon geen verschil en laat iedereen vrij zonder vooroordelen.

En als je dan toch bezig bent, gooi dan dat wit/zwart gedoe eruit. Laat iedereen zichzelf zijn en laat wat mensen bepaalt niet afhankelijk zijn van een kleur. En dan heb ik het hier wel over de mensen die vinden dat je wit en zwart moet zeggen en die daarmee de mensen uit elkaar drijven.

Gewoon iedereen vrij om zichzelf te zijn? Of kan dat tegenwoordig niet meer?

Rest In Privacy | 28-04-22 | 23:15 | 1

Dat mag je alleen als je het linkse gedachtegoed aanhangt , andersdenkenden worden gecanceld door den deugmensch.

tsjajaja | 29-04-22 | 01:12

98% van de transgenders zijn meer geholpen met psychische hulp dan met een operatie.
Er zijn maar 2 genders, en hoe je je gedraagd interessert bijna niemand. Maar dat gekrijs om respecht en de pronoun waanzin, hou toch op.

TheBigKirth | 28-04-22 | 23:15 | 3

@* Il Principe * | 28-04-22 | 23:45: Dat is een aangeboren afwijking. Je kan van mening verschillen of dat te definiëren is als gender.

Reaaalist | 29-04-22 | 00:12

@* Il Principe * | 28-04-22 | 23:45: Van alle 'genderneutrale' personen is 99% niet interseks, maar op zoek naar aandacht. Binnen de twee biologische geslachten is er natuurlijk een enorme spreiding: er bestaan mannelijke vrouwen (overdosis testosteron in de baarmoeder of later), of vrouwelijke mannen (laag testosteron niveau). Dat betekent niet dat de twee geslachten, de motor van onze voortplanting, niet bestaan. Archeologen kunnen aan een stukje bot van een paar centimeter zien of het een man of vrouw betreft, maar de genderpolitie doet nu net alsof het een heel complex spectrum is.

Festen | 29-04-22 | 06:51

Maar je zal toch transgender zijn joh, je hele leven pillen slikken voor de juiste hormoonhuishouding, enorme operaties, hele garderobe vervangen om vrouw te worden of juist niet meer en dan vertellen ze je dat er niet eens zoiets bestaat als vrouw.

Blauwpetje | 28-04-22 | 22:41 | 1

Deze is na een aantal keer nadenken ineens zeer intelligent. Mooie nadenk tegel. Dank!

SapperdeFap | 29-04-22 | 00:36

Ja maar, dat middelste poppetje, dat is toch gewoon een mevrouw met een rok aan die in de wind staat? Dan zal die man links hem wel gelaten hebben! En zeker een vegetariër want veel groen eten doet scheten?
(hoeveel aannames zijn dit…?)

zoute_drop | 28-04-22 | 22:49

Nou zijn ze zo slim daar bij de TU Delft, ze ontwikkelen de meest geavanceerde technieken, maar een bordje met gewoon "WC" er op gaat ze boven de pet.

tsjajaja | 29-04-22 | 01:17

Je gaat je toch schamen als je daar gestudeerd hebt. Je zou toch meer ratio verwachten.

Frau Merkel | 29-04-22 | 07:00

Verloren generatie met een heleboel freaks, mede mogelijk gemaakt door gebrek aan opvoeding en een alles moet kunnen mentaliteit (behalve blank, hetero en man, dat kan niet meer). Vk dat niet rookt, maar zich wel helemaal de typhus blowt, snuift, slikt, spuit en inhaleert...met een irritant klotestemmetje "wen er maar aan" erachteraan.

Nederlanddraaitdoor | 28-04-22 | 22:21

Ik vraag me.nog steeds af, waar gaat dit heen? Het Romeinse rijk is ooit gevallen, o.a. door loodvergiftiging. Men nam hierdoor stomme beslissingen wat het einde van het rijk betekende.
Ik ben benieuwd, welke stof zijn we nu massaal aan het binnenkrijgen? Want het lijkt erop dat we langzaam compleet gek aan het worden zijn. Nog even en we slaan zover door dat we ons niet meer kunnen voortplanten. Seks wordt een compleet taboe en je mag niet meer weten of je nou met een man of een vrouw aan het daten bent.

elco485 | 28-04-22 | 22:15 | 5

Wat denkt u van stikstof?

zoute_drop | 28-04-22 | 22:50

@zoute_drop | 28-04-22 | 22:50: o ja, die verstikkende deken die over ons daalt, daar word je inderdaad knettergek van.

Argyronauta | 28-04-22 | 23:18

Nog steeds lood van loodhoudende benzine te vinden in de bodem. Misschien over een paar generaties weer normaal. wie weet

famkebatsemaar | 29-04-22 | 00:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Vers van de pers: In het Duitse Göttingen heeft men de oplossing gevonden, de gemeenteraad heeft besloten dat vrouwen indien ze dat wensen topless in de openbare zwembaden mogen vertoeven.

strawdog | 28-04-22 | 22:06

Bij de Paralympische spelen heb je verschillende handicaps en bijpassende klasses toch? Ga lekker een eigen transgender klasse beginnen denk ik dan

TAAA | 28-04-22 | 22:02 | 1

Op hey eerste gezicht lijkt dat een oplossing. Maar het echte doel van deze waanzin is hey slopen van het onderscheid tussen man en vrouw, dus met jouw praktische oplossing zal een echte woke nooit akkoord gaan want dan is hij zijn breekijzer kwijt.

Ivoren Toren | 28-04-22 | 22:32

Xie door de bomen het bos niet meer.

Blauwpetje | 28-04-22 | 21:46

Gladiator heeft een simpele oplossing voor al dit gezever: meteen álle sporten gender-neutraal. Mannen, vrouwen, man-vrouwen en reptiloiden: alles door mekaar. Dat lost zich dan vanzelf op, nadat een voetbalteam met vrouwen met 17-0 verliest, vrouwelijke boksers steevast in het ziekenhuis landen en de top 25 van élke marathon uitsluitend uit mannen bestaat. Reality-check noemen we dat.

Gladiator Fap | 28-04-22 | 21:46 | 5

@Gladiator Fap | 28-04-22 | 22:01:
Ook dat feit klopt weer, zie de zout productie omtrent twatter en Elon Musk. lefties willen geen gelijkheid, ze willen bubbels. Maar bubbels hebben consequenties. En voor vrouwen hele grote. Maar goed ze stemmen er zelf voor doorgaans, de meesten dan.

Graaf_van_Hogendorp | 28-04-22 | 22:08

@Graaf_van_Hogendorp | 28-04-22 | 22:08: Twitter is wel het duidelijkste voorbeeld: Musk zegt meer transparantie en vrijheid van meningsuiting te willen en (extreem) links gaat berserk. Dat geeft te denken.

Gladiator Fap | 28-04-22 | 22:15

Ik zeg: doen.

Ivoren Toren | 28-04-22 | 22:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom ipv man of vrouw sport niet indelen in XY en XX. Zijn we meteen van het gezeur af.

Lebowski72 | 28-04-22 | 21:40 | 2

Volgens woke is XY en XX ook gewoon maar een mening, Iedereen heeft wel chrosomen en er zijn er heel van enzo, maar het betekent verder niks,....

Blauwpetje | 28-04-22 | 22:02

Gebeurd dat "in je broekje kijken om even te voelen" nog steeds door ggd personeel op basisscholen?
En wat gebeurt er dan als je je keuze voor wat voor mens je bent nog niet voelt cq weet?

steekmug | 28-04-22 | 21:39

De hele samenleving draait al minstens 70 jaar op binairiteit. Het is 0 of het is 1. Vertel dat maar eens aan die gekkies.

Zwizalletju | 28-04-22 | 21:21 | 2

Binnenkort krijgen we quantumcomputers, dan is dat ook weer afgelopen.

Ivoren Toren | 28-04-22 | 22:35

@Ivoren Toren | 28-04-22 | 22:35: Nee de uitkomst is nog steeds een 0 of 1

Zwizalletju | 28-04-22 | 22:53

Olympics, Paralympics, Raralympics. Opgelost.

Madame Poitiers | 28-04-22 | 21:20 | 1

Raralympics met als voorzitter Duyvendak?

Monkey Cabbage | 28-04-22 | 22:28

Vroegah als je maat een vriendin had waarvan hij zei dat ze mooi borsten had? Okay, we zullen het zien bij Tijn Akersloot. En inderdaad op het strand bij Tijn ging het topje er vanaf en zagen we het resultaat. Wij beleefd knikken en complimenteren als zijn vriendin in de branding lag en niks geen geile Mocro paupers die tssssss rondliepen. Och verrek dat was eind jaren '80 begin jaren '90 toen veel nog mocht en men normaal respect had voor esthetiek en natuurlijk hormonen had maar die onder controle hield.

Basil Fawlty | 28-04-22 | 21:06 | 6

@anja | 28-04-22 | 21:44:
Ik ben altijd rustig. En esthetiek? Is die dan anders? Daar ging het mij om.
Vriend van mij is dol op billen en ik ben een combi borsten en billen. Al sinds ik 12 jaar ben. Ik ben nu 53 en nog steeds vind ik die combi belangrijk. Ik heb dus ook niks met die volgespoten billen van die nietszeggende familie die er tientallen miljoenen mee verdient.
Au naturel! Lol!

Basil Fawlty | 28-04-22 | 21:46

@Basil Fawlty | 28-04-22 | 21:46: Iedereen zijn/haar ding, daar ben ik het hartstochtelijk mee eens.
Wb de rust: dat leek mij eigenlijk ook. Dat ik dacht dat jij onrustig was, ligt meer aan het gebruik van vraagtekens. Ik vind hen fanastisch, jij niet? Ze zeggen zoveel over een conversatie, vind je niet? Vooral wanneer die vragen zo open mogelijk gesteld worden.

anja | 28-04-22 | 22:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Het ergste zijn de woke vrouwen die dit verdedigen. Niet in de gaten hebbende dat je met het ondersteunen van deze onzin alle feminisitische verworvenheden bij het grof vuil gooit. Alles om maar progressief en liberaal over te komen bij je dinnetjes.
Om maar niet onder ogen te zien welke complete clusterfuck je wilt steunt is een van de 'oplossingen' negeren dat er zoiets bestaat als topsport. Sporten om te winnen is een vorm van toxic masculinity.

JanFTE | 28-04-22 | 20:53 | 1

Maar wel graag de salarissen gelijk trekken.

Blauwpetje | 28-04-22 | 22:04

Telegraaf: De Duitse stad Göttingen wordt de eerste van het land die blote borsten in al zijn zwembaden toelaat. De maatregel streeft meer gelijkheid tussen man en vrouw na.

SinisterNL | 28-04-22 | 20:52 | 6

@bqbq | 28-04-22 | 20:55: lol. Zwembaden, ja hoor. Hoeveel zijn er in Nederland al gesloten wegens oververhitte jongetjes? :-)

Madame Poitiers | 28-04-22 | 21:16

@bqbq | 28-04-22 | 20:55: Dat, idd... ik hou mijn hart vast. Maar misschien ben ik te cynisch/pessimistisch.

anja | 28-04-22 | 21:47

Wat een kinderlijke naïviteit van de uitbaters van dat zwembad. Zijn ze eigenlijk wel bekend met de verschijnselen "oversekste Mocro" en "radicale islamist"?

Tietmier | 29-04-22 | 07:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Transgenders "confronteren" helemaal niet. De meeste transgenders moeten helemaal niets van die flauwekul hebben, het idee dat trans vrouwen het opnemen tegen geboren vrouwen vinden ze meestal net zo raar als wij zelf. Ze moeten inmiidels trouwens ook nog bijzonder weinig hebben van de verschillende LGBT-bewegingen, omdat die allemaal zijn overgenomen door beroepsklagers die dit soort flauwekul uitdragen.

Muxje | 28-04-22 | 20:52 | 1

Klopt. Ik ken ook verschillende transsexuelen en op 1 na zijn het dankbare types die het leven nemen zoals het is. Kunnen veel hetero's nog wat van leren. Onder die groep beroepsklagers zit nog een behoorlijk grote groep waar je af kan vragen of die niet een of andere psychische stoornis onder de leden hebben.

JanFTE | 28-04-22 | 21:00

Pffff....was het nog maar de jaren tachtig.

Spartaan1888 | 28-04-22 | 20:49 | 4

@Ouweboef: en? Vond je het wat die herenliefde?

Lorejas | 28-04-22 | 20:57
-weggejorist-
Ouweboef | 28-04-22 | 21:01
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon je eigen sport evenementen organiseren.
Men heeft tegenwoordig Youtube, weer creatief!

Film het, verspreid het, organiseer het. Laat die non-binaire what the fuck het ook mogen zijn hun 'officiele' evenement hebben, wat is dat nog waard in deze tijd. Negeer ze gewoon, maar laat je niet besodemieterd door waanzin. Het is het gewoonweg niet waard.

hallofreen | 28-04-22 | 20:42

Hoe krijg je positieve discriminatie van vrouwen, als we allemaal non-binair zijn en de term 'vrouw' niet meer bestaat?

Hefbrug | 28-04-22 | 20:42 | 1

Recht van de sterkste...

Zeurders | 28-04-22 | 20:53

Oke er is toch 1 reden dat Poetin hier de baas mag zijn.

Beste_Landgenoten | 28-04-22 | 20:41 | 1

Toch niet weer het beperken van de vrijheid van meningsuiting hè? Maar vertel het eens.

Sinterbikske | 28-04-22 | 20:44

Hoor overigens ook vaak genoeg vrouwen klagen over genderneutrale openbare toiletten.

Diederik_Ezel | 28-04-22 | 20:37

Sowieso moet er in elkaars broekje gekeken kunnen blijven worden. Dat is toch een van de aardiger zaken van deze hele biologische reproductiesituatie?

Beste_Landgenoten | 28-04-22 | 20:36 | 1

De inhoud van het broekje biedt inmiddels geen garantie meer op de kans op reproductie als je meegaat in deze hype.

Sinterbikske | 28-04-22 | 20:53

"En ook weten we vrij zeker dat we /niet/ naar een "non-binaire samenleving" gaan, want de meerderheid van de mensheid is simpelweg niet zo obsessief met gender bezig als de marginale maar veel te poeslief tegemoet getreden paarsharige minderheid die iets te veel TikTok-testosteron heeft aangemaakt."
Jammer GeenStijl, maar jullie zouden toch als geen ander moeten weten dat de minderheid bepaalt en die non-binaire samenleving er gewoon gaat komen.

halfvolle glas | 28-04-22 | 20:36

Prima hoor, dan kijken we niet in je broekje en doen we alles door elkaar in één team. Maar dan ook niet gaan janken als 90% van de topsporters man is.
Bijkomend voordeel is wel dat dat tenenkrommend geforceerde gedweep met vrouwensport dat overal door je strot wordt geramd dan ook ineens van de buis is.

Vage_eddie | 28-04-22 | 20:35 | 1

May the best team win. En dan vraagt niemand zich meer af of de mannen dan wel de vrouwen gewonnen hebben, al heeft het winnende team vaak verdacht grote bobbels in de broek. Maar dat kan van alles zijn.

Beste_Landgenoten | 28-04-22 | 20:37

Het valt me op dat je deze waanzin het meest in Amsterdam ziet. Gek genoeg is het ook de stad met de grootste Moslimpopulatie en linkse, blanke vrouwtjes die pro-immigratie en diversiteit zijn.

De enige reden dat deze groepen mensen samengaan is omdat die stad zeer sterk gesegregeerd is. En niet alleen qua wonen, maar ook qua scholen, winkels, bedrijven waar mensen werken etc. Iedereen leeft in zijn/haar eigen bubbel.

Totdat je als non-binaire he/she/they buiten je bubbel komt en met figuren als "Ilias de Homomepper" te maken krijgt. Dan is Amsterdam toch niet meer de stad van vrijheid en tolerantie met hun regenboog bankjes en zebrapaden.

Hefbrug | 28-04-22 | 20:32 | 6

Amsterdam heeft geen middenklasse meer. Dus extreem verdeeld. De helft is goedkope sociale huur de andere helft overpriced, erg dure koopwoningen. Met in beide de bijbehorende populaties.

Het brein erachter | 28-04-22 | 20:38
-weggejorist-
Ouweboef | 28-04-22 | 20:39

Subsidie maakt uw verhaal compleet.

Sinterbikske | 28-04-22 | 20:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Narcisme ten top. Een zeer klein groepje mensen kan zich niet voorstellen dat de totale maatschappij zich niet naar hun wensen wil voegen. Het zal wel een groepje binnen de gracht types zijn die in dezelfde horeca komen, in dezelfde studio’s zitten, waar ze dezelfde praatprogramma’s faciliteren.

Nog niet zo heel lang geleden was iets als sekse veranderen nog een heel proces, maar het kon wel. Er zijn nu eenmaal mensen die als ware in het verkeerde lichaam zijn gebeuren. De VU had een genderkliniek en er ging een stevig psychologisch onderzoek vooraf wanneer iemand voor sekseverandering in aanmerking wilde komen. Daarna ook psychologische begeleiding.

Heel terecht ook, want het is niet niks waar men aan begint. Nu zou/zal zoiets als racisme en non inclusief gezien worden.

Nuuk | 28-04-22 | 20:27

In je broekje kijken, och een kaars hoe komt die daar ?

Wattman | 28-04-22 | 20:23 | 1

"Die zit er al 50 jaar!"

Beste_Landgenoten | 28-04-22 | 20:38

Nou, ik doe hier gewoon principieel niet aan mee. Maakt mij niet uit wat jij in je hoofd vindt, als het anders is dan je biologie, mag je naar de psych wat mij betreft.

richardsp1 | 28-04-22 | 20:23

Binair is te simpel, maar werkt prima als uitganspunt voor 90% van de mensen.
De 72 genderflauwekul is een teken van decadentie dat de mensheid ten gronde kan richten, ga je eens bezig houden met echte problemen.

Zeurders | 28-04-22 | 20:18 | 3

maak er maar 99.9% van, de overige 0.1% maakt enorm veel lawaai.

geenspam | 28-04-22 | 20:58

@geenspam | 28-04-22 | 20:58: Er kunnen nog wel een paar 9's bij alleen het vervelende is dat sommige instanties het over gaan nemen dan kan je kiezen uit hij/zij/in de war

voldemort | 28-04-22 | 21:51

Ik ben pro binair.
1
0
Ftw!

Kaas de Vies | 28-04-22 | 20:10 | 2

Kun je ook quantum… Nee laat maar trouwens, straks breng ik ze nog op ideeën.

Sinterbikske | 28-04-22 | 20:24

Als je sport gebied geen onderscheid hebt tussen mannen en vrouwen zal de man altijd winnen gewoon omdat de man 3x meer spierkracht heeft dan een vrouw.

EmilioEsteves | 28-04-22 | 20:09 | 5

Klopt, misschien op een paar zeer specialistische turnonderdelen na waar de verhouding gewicht/spierkracht/soepel in de heupen voor vrouwen net ietsje gunstiger uitpakt.

Zeurders | 28-04-22 | 20:27

Winnen? We doen toch niet meer aan winnen? Iedereen is een winnaar of helemaal niemand.

Lorejas | 28-04-22 | 20:34

Bij paardensport maakt je gender ook niks uit. Dus het kán wel!!

Het brein erachter | 28-04-22 | 20:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb aan Zelensky gevraagd waarom er nog geen non binair bataljon strijders is.
Ook aan Putin gevraagd.
Beiden hebben nog niet geantwoord.

Noobster | 28-04-22 | 20:07
-weggejorist-
Ouweboef | 28-04-22 | 20:06 | 1

Het ligt zo voor de hand, maar moet je goed nadenken om op het idee te komen voor een docu met de vraag "Wat is een vrouw?". Die Matt Walsh die stelt de juiste vragen.

Mali | 28-04-22 | 20:06 | 1

Jammer genoeg, is de hedendaagse westerse cultuur aan het verwijven en is waarheid gebaseerd op gevoel, daarom zijn feiten niet langer belangrijk.

Mali | 28-04-22 | 20:12

Als je echt nergens iets van bakt of te lui bent om ook maar iets te presteren kun je nog altijd non-binair worden. Krijg je alle aandacht. Eigenlijk een variant op een relnicht dus.

De_dorpsgek | 28-04-22 | 20:04

XX en XY . Meer smaken hebben we niet. Dus je identificeert je maar een slag in de rondte maar ik doe er niet aan mee.

Gomezlopez | 28-04-22 | 20:03 | 1

Qua identiteit, wat zit in je harses
Qua lichaam, aangeboren gender
Qua expressie, hoe je je presenteert
Qua liefde en aantrekkingskracht, op wie je valt

Dus dat zijn 2 x 2 x 2 x 2 binaire mogelijkheden

AdvocatusDiaboli | 28-04-22 | 20:21

Een man of vrouw verwart met hoe hij/zij/ het zich voelt met wat hij / zij/ het is. Het hele probleem met die genderprietpraat is dat mensen vergeten dat genderdysforie een psychiatrische aandoening is; hoe mensen zich voelen bepaalt niet wat ze biologisch zijn.

D.Bader | 28-04-22 | 20:03

Het voordeel is dan wel weer dat je altijd aan de eisen voor diversiteit kan voldoen. Je identificeert je gewoon aan naar wat gewenst is.

yeps | 28-04-22 | 20:01

Als elk gekleurd mens zich nu als wit identificeert, is racisme voorbij en iedereen financieel in orde. Omgekeerd mag natuurlijk ook. Elke witte identificeert zich als gekleurd en iedereen blij, groot geschapen en kinderen bij diverse vrouwen.

Mokum Kosher | 28-04-22 | 20:01 | 2

Topidee!! Waar kan ik me aanmelden?

Is het een idee om dan iedereen als smurf te identificeren?? Dan zijn we in 1x klaar!

Als_je_me_nou | 28-04-22 | 20:12

Ik ben voor, ineens 7 cm erbij, top!

Sinterbikske | 28-04-22 | 20:15

Een Kernoorlog klinkt met deze flauwekul nog niet eens zo gek meer.

Hoolicool75 | 28-04-22 | 20:00 | 1

Dat gaat ook al niet meer... Zal ook wel non binair moeten zijn...

nobodiesunmighty | 28-04-22 | 20:30

Ik poep wel eens op het damestoilet.
Ben ik nu non-binair?

Osdorpertje | 28-04-22 | 20:00 | 1

Als ik nodig moet als ik op de weg zit, dan het liefst het invalidentoilet bij een McDonald’s. Altijd schoon en alle ruimte.

Sinterbikske | 28-04-22 | 20:13

Als Maxima zich verklaart tot man, hebben we dan twee konings?

Leptob | 28-04-22 | 20:00

Trouw kan dat wel hopen, maar dat is buiten een groep feministen gerekend en feministen moet je gelijk geven anders breekt de hel los.

thanseeuwen | 28-04-22 | 19:59 | 2

Vrouwen willen namelijk geen trans in het vrouwentoilet

thanseeuwen | 28-04-22 | 20:00

@thanseeuwen | 28-04-22 | 20:00: En waarschijnlijk ook nt in de sport... je kan dan beter een vak gaan leren als vrouw...

ReyNemaattori | 28-04-22 | 20:31

Dat is toch wel het mooie van Darts, dat dat gewoon gemengd is, geen gezeik.

Sinterbikske | 28-04-22 | 19:57 | 1

Net als paardensport.

Het brein erachter | 28-04-22 | 20:46

Veel van sex is ook vies, kun je ziek van worden. Liefde/lust blokkeert letterlijk je beleving van walging. Dus zonder liefde is er afkeer.
Dan moet je dus de liefde gaan dwingen.
Pilletje erbij en 1984.

Alquest | 28-04-22 | 19:57

We gaan helemaal niet naar een non-binaire samenleving
De meeste mensen 95% minstens, zijn namelijk niet non-binair.
Die zijn gewoon mannetje of vrouwtje.

Qua identiteit, wat zit in je harses
Qua lichaam, aangeboren gender
Qua expressie, hoe je je presenteert
Qua liefde en aantrekkingskracht, op wie je valt

Dus dat zijn 2 x 2 x 2 x 2 binaire mogelijkheden
Maar het blijft een kleine groep die andere combinaties maakt.
Of een beetje van dit doet of een beetje van dat.

Heeft verder niemand last van, maar het is maar 5% of zo.

AdvocatusDiaboli | 28-04-22 | 19:56 | 4

5% is ongeveer het aantal mensen dat homo of lesbisch is. Het percentage dat transseksueel is is miniem. Misschien nog minder dan 1%.

staat het bier koud? | 28-04-22 | 20:24

@staat het bier koud? | 28-04-22 | 20:24: Maar is wel stijgende, aangezien de jeugd nu bij t minste non neurotypisch gedrag genderdysforie aangeluld krijgt.

Zelfde als met adhd of autisme, hoeveel kinderen er wel niet onterecht platgeslikt werden met ritalin en andere middelen, omdat ze zo druk of moeilijk waren?

ReyNemaattori | 28-04-22 | 20:35
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Berry-Drinkwater | 28-04-22 | 19:54 | 2

De nucleaire samenleving kon wel eens dichterbij zijn.

likdoorn | 28-04-22 | 19:53

Actief sportende vrouwen zijn doorgaans totaal frigide.
Geen gelul, heb representatieve steekproef gedaan.
Echt, kijk maar eens rond.

Ichneumonidae | 28-04-22 | 19:50 | 7

Waarom zouden sportende mensen slecht zijn in bed? Mijn ervaringen zijn niet zo. Misschien had je de verkeerde sport....

Het brein erachter | 28-04-22 | 20:49

@Ichneumonidae | 28-04-22 | 19:59: Sportsters zitten vaak goed in hun vel, mentaal maar ook qua lichaam. Het zelfvertrouwen dat daaruit voortkomt geeft vrouwen echt een boost. Ze zijn een stuk minder gecompliceerd en alles behalve frigide.

Andersdenkend | 28-04-22 | 20:49

mijn ervaringen daarmee zijn eigenlijk nogal het tegenovergestelde.

geenspam | 28-04-22 | 20:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Volgens mij volstaat een simpele chromsomentest..

Wijze uit het Oosten | 28-04-22 | 19:50

Casus:
Een getrouwd waarvan de man eerst een vrouw was en de vrouw eerst de man gaat uit elkaar. Beide hebben een volledige geslachtswijziging ondergaan.
De vrouw die eerst man was is de kostwinnaar. De man die eerst vrouw was rommelde wat aan in een halfslachtig bijbaantje dat bijna niets opleverde.
Wie gaat er alimentatie betalen en waarom?

Andersdenkend | 28-04-22 | 19:49 | 4

Zijn teveel variabelen onduidelijk in deze casus, maar als je doelt op partneralimentatie dan wordt gewoon gekeken naar inkomens en niet naar geslacht.

Duwbak_Linda | 28-04-22 | 19:54

Bijzondere bijstand. Oftewel de gemeente

Dr. Worstenbroodje | 28-04-22 | 20:18

Hangt van het huwelijkscontract af en wie wat verdient. Lijkt me.

anja | 28-04-22 | 21:25
▼ 1 antwoord verborgen

Goh, dat doen ze op de universiteit en bij de subsidieverstrekkers ook: in je broekje kijken om te bepalen of je voor die women-only positie of subsidie in aanmerking komt.

Professor Superhirn | 28-04-22 | 19:47

Was dit ook niet hoe het Romeinse rijk viel?
Dat volk werd knettergek

frickY | 28-04-22 | 19:43 | 2

Dat kwam door het lood in het water en de wijn. Wat is nu de oorzaak?

Mokum Kosher | 28-04-22 | 19:58

Decadentie en de Vandalen. 2.000 jaar later herhaalt die geschiedenis zich voor het Avondland.

Wayfaring stranger | 28-04-22 | 20:13

Ik wil graag officieel uit de kast komen hier.
Ik identificeer mij als vrouw, heb een baarmoeder en menstrueer. Ook val ik op mannelijke mannen, met een piemol. Mag ik nog meedoen in deze maatachappij?

zwenkwieltje | 28-04-22 | 19:43 | 4

Die ene lastige week. Als man sympathiseer ik.Maar ook de rest van uw tijd is feitelijk niet mijn probleem: www.youtube.com/watch?v=gD6cPE2BHic

Die humeurigheid alleen al. Joh.

Hetkanverkeren | 28-04-22 | 19:52

Van dat teloor gegane voormalig verzetskrantje zeker niet.
Van mij mag 't.
Maar ik ben dan ook ernstig oldscool, weet echt niet wat non-binair cisgender etc. is.
'Hetero' weet ik nog, en nog vroegerder was ik geweaun gewoon.

vliegende knorrepot | 28-04-22 | 19:55

@Hetkanverkeren | 28-04-22 | 19:52: Niet NU joh! Nu sta ik aan mijn aan'recht' een feestmaal voor vriendlief te koken onder het genot van uw muzieklinkje.

zwenkwieltje | 28-04-22 | 19:56
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben al een non-binaire carnivoor tegengekomen.

Schemerlamp | 28-04-22 | 19:43

Iemand die al man maar een matige gewichtsheffer is kan als vrouw wereldkampioen worden.
En daar mogen die andere vrouwen niks van zeggen, want dat is transgenderhaat.

Osdorpertje | 28-04-22 | 19:43 | 3

En als je er wat van zegt, dan moet je branden aan het kruis.

Gervano | 28-04-22 | 19:48

Desnoods kan je ook nog met de Paralympics meedoen zolang je jezelf identificeert met een handicap

yeps | 28-04-22 | 19:52

Ik was vroeger meer een gewichtsbeffer. De ex hield namelijk nogal wat vocht vast...

Graaisnaaiert | 28-04-22 | 21:23

Dat is goed maar dan geen voordeeltjes oid, gewoon allemaal in dezelfde race. Dan bestaat er binnen 5 jaar geen vrouwensport meer, zijn we daar ook vanaf

ikworstelengadouchen | 28-04-22 | 19:41

Binairheads.

Madame Poitiers | 28-04-22 | 19:40
-weggejorist-
Ouweboef | 28-04-22 | 19:39 | 1

Non binair betekent dat er ook binair is, daarmee het hele non binair teniet doen.

Super Grover | 28-04-22 | 19:39

Jammer voor de feministen. Die hebben straks niks meer te janken

RigouReus | 28-04-22 | 19:37

En ik ga er blindelings van uit dat de nieuwe Europeanen het ook prima vinden om hun pasgeboren zoon ‘mensje’ te noemen, tot het kind zelf bepaalt of het Laila, Rachid of Laichid wil heten, danwel Olga, Vladimir of Vladiga. Allemaal onderdeel van het non-binaire Europese gelijkheidsdenken. Dat hebben deze progressieve ’denkers’ goed doordacht.

Madame Poitiers | 28-04-22 | 19:36 | 5

Untermenschje lijkt me dan wel weer grappig.

Asteroid-B612 | 28-04-22 | 20:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Er bestaan mannen.
Er bestaan vrouwen.
Als een man en een vrouw elkaar heel erg lief vinden, kan er een kind geboren en dat kan later op groeien tot man of vrouw.
Dat is waarom de mensheid nog bestaat.
Hoe passen non-binairy genders in dit (Jip & Janneke) verhaal?

dezakloper | 28-04-22 | 19:36 | 3

Ja nou ja zeg... non-binairy genders kunnen gewoon kinderen krijgen.

Papa Jones | 28-04-22 | 19:39

Je hoeft elkaar niet lief te vinden om kinderen te kunnen krijgen.

quazi | 28-04-22 | 19:42

Non-binair wil alleen zeggen dat je niet 100% vrouw of 100% man bent qua identiteit.
Dus als je een kindje wil:
Je neemt een non-binaire met een baarmoeder, en een non-binaire met testikels en de rest weet je al.

AdvocatusDiaboli | 28-04-22 | 20:00

In de sport is het lastig natuurlijk qua gender, maar die man met baard in het filmpje komt HEEL erg onsympathiek over!

Denk.zelf.na | 28-04-22 | 19:35 | 2

Ik zou eerder zeggen: gestoord.

staat het bier koud? | 28-04-22 | 19:49

Wat een vals kreng he.

Papa Jones | 28-04-22 | 20:04

"We gaan toe naar een non-binaire samenleving."

Iedereen geslachtloos, dan weten we meteen hoe de mens zichzelf precies gaat vernietigen.

MickeyGouda | 28-04-22 | 19:34 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

"We gaan naar een non-binaire samenleving.". Het gekke is dat zulke dwaallichten zich niet realiseren dat zij dat niet bepalen. En ook niet kunnen bepalen. Ze overschatten consequent het belang en de waarde van hun mening. Dat is wel typisch woke, die eigenschap.

Hommel | 28-04-22 | 19:34 | 5

Feit is wel dat een kleine activistische groep woke aanhangers in staat zijn om een groot gedeelte van de maatschappij naar hun hand te zetten, mede mogelijk gemaakt door de grote massa die de confrontatie niet aandurft vanwege allemaal stigma's die wokies opplakken.

therealbraindump | 28-04-22 | 19:38

Bleef het maar bij denkbeeldige stigma's opplakken. Je moet het gekrijs eens horen en de dreigementen als je in discussie gaat. Dr zijn trouwens veel landen waar je dit soort denkbeelden beter voor je houdt.

strawdog | 28-04-22 | 19:42

@Papa Jones | 28-04-22 | 19:36: elk nadeel hep z'n voordeel.

Argyronauta | 28-04-22 | 19:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Even tussendoor…bij korfbal is gemengd douchen nog wel mogelijk?

Ichneumonidae | 28-04-22 | 19:33 | 4

@Papa Jones | 28-04-22 | 19:33:
Da’s dan mooi kut. Of zoiets.

Ichneumonidae | 28-04-22 | 19:35

@Papa Jones | 28-04-22 | 19:37:
Er zijn er altijd wel een paar die twijfelen. Sla je slag etc.

Ichneumonidae | 28-04-22 | 19:39
▼ 1 antwoord verborgen

Het is toch even wennen al die nieuwe genders. Blijf het zelf wel vreemd vinden, zoveel mensen die zich ineens iets anders voelen. m.youtube.com/watch?v=IJH5AR0CuRI

Sinterbikske | 28-04-22 | 19:33

Nu wil ik ook een gender-reveal party gaan geven.

Reebensteeltje | 28-04-22 | 19:30

Everything woke turns to shit

Menko76 | 28-04-22 | 19:29

Dus mannenkutje mag ook al niet meer? Universele vagina klinkt toch net iets minder geyl.

Sinterbikske | 28-04-22 | 19:40

Soms, als ik iemand leuk vond: ik vind je leuk, mag ik je mannetje zijn? En hoe het dan niet uitmaakt wat je uit het slipje van je partner te tevoorschijn tovert. Gewoon omdat je iemand heel lief hebt, al was het maar voor een avond: www.youtube.com/watch?v=m_9hfHvQSNo Zal je moeten blijken te switchen.

Lekker belangrijk. Maar zo'n lekkere avond. Pak het maar eens van je af.

Hetkanverkeren | 28-04-22 | 19:28 | 1

Vrijheid blijheid, zo is het.

Sinterbikske | 28-04-22 | 20:08

Zo moeilijk is het toch niet? Er zijn mannen en er zijn vrouwen, altijd zo geweest en zo zal het altijd blijven. Denk je er anders over, dan heb je hulp nodig of je lijdt aan deugderietis.

Patraque | 28-04-22 | 19:28
-weggejorist-
Berry-Drinkwater | 28-04-22 | 19:28 | 1

Mijn god. Trouw. Een stervende zure diep conservatieve protestantse AR krant onder de paraplu van de Persgroep (iets van een kleine 90.000 abonnees). Enige die daar nog te pruimen is, is Ephimenco. En zichzelf dan de arrogante term "de verdieping" aanmeten, en nee dat heeft niks met een echte verdieping te maken als je in de lift staat.

Basil Fawlty | 28-04-22 | 19:27 | 16

@anja | 28-04-22 | 22:04:
Schiet je mij af als ik zeg dat: Wirtschaft und Gesellschaft en dan de Engelse versie: Economy and Society ernaast staat? Lol!

Basil Fawlty | 28-04-22 | 22:08

@Basil Fawlty | 28-04-22 | 22:08: Goed en juist, lijkt me, om boeken van dezelfde auteur bij elkaar te hebben. Of moet dat nu ook allemaal lukraak door elkaar staan ihkv inclusiviteit.. wat een drama allemaal.

anja | 28-04-22 | 22:38

@anja | 28-04-22 | 22:38:
Kennis. Heb ook das kapital en Mein Kampf naast elkaar.
Overigens mooi toen mijn Zwitsers Italiaanse verhuizer die boeken uitpakte vorig jaar uitpakte hier en het spul op een van de boekenrekken zette zei hij met droge bewondering. "Hai letto bene" Maw u bent goed belezen. Lol!!

Basil Fawlty | 28-04-22 | 22:54
▼ 13 antwoorden verborgen

Maar goed.

Vroeger. Ruim voor GeenStijl en andere zaakjes had men e.e.a. al goed opgelost.

Men wist gewoon dat sommige jongens meer "vrouwelijk" waren en dat sommige meisjes meer "mannelijk" waren.

Je raadt het nooit.

Die vrouwelijke jongens mochten gewoon doen wat ze leuk vonden, en die mannetjes meisjes ook. Scheelde een hoop onzingeleuter. Wat wie wil met deze vrouw in de ring?
images.app.goo.gl/5AcmuhDJzcSfWe5eA

Ik niet, maar elke man die wil is welkom.

Theodorus.Goldbach | 28-04-22 | 19:27 | 5

@R. Skickr | 28-04-22 | 19:49: 33

De hypocrisie. Vrouwen zijn kansloos tegen Briggs. Maar ze mag niet tegen mannen vechten.

Theodorus.Goldbach | 28-04-22 | 19:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Geslachtsontkenning zou strafbaar moeten worden.

smdyasc | 28-04-22 | 19:26

En als alle mensen “gelijk” zijn, dan moet het voor de (ex) man, die nu vrouw is, of wat dan ook, toch geen probleem zijn om met de mannen te competeren?

Ruimedenker | 28-04-22 | 19:26 | 1

Nee, nee. Je weet toch, alle dieren zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan anderen (George Orwell).

anja | 28-04-22 | 21:15

Zoogdieren zijn binair als het om sexe gaat.

zhirek | 28-04-22 | 19:26

Zo'n MMA fighter, man die wat oestrogeen heeft gekregen, slaat vrouwen helemaal de touwtyfus, gebroken kaken en neuzen. Sloeg zelfs de schedel van één van de vrouwelijke tegenstanders helemaal aan stukken.
www.vechtsportinfo.nl/nieuws/transgen...
Wel lekker woke sport dus, moet kunnen in deze tijd. Toppunt van emancipatie: een man die een vrouw haar schedel in beukt en daardoor een wedstrijd wint.

R. Skickr | 28-04-22 | 19:25 | 7

Krak krak krak het is je skull die brak...

Asteroid-B612 | 28-04-22 | 19:55

@staat het bier koud? | 28-04-22 | 19:55:
It takes a lot of balls to win women's competitions these days.

R. Skickr | 28-04-22 | 20:14

@R. Skickr | 28-04-22 | 20:14: Ja geniaal!

staat het bier koud? | 28-04-22 | 20:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik zou voor geen goud in het broekje van Lara Billie Rense willen kijken.

gestoptmetroken | 28-04-22 | 19:25

Met je baardgroei implantaten.

Asteroid-B612 | 28-04-22 | 19:25

We hebben toch al de paralympics? Kunnen die trannies mooi daar mee doen!

Vanilla | 28-04-22 | 19:24

De zeldzame uitzonderingen leidend maken. Totale waanzin.
Binnenkort acht "zwemsters" met intacte kloten in de finale?

J.P.Drapeau | 28-04-22 | 19:24 | 1

Handig als kiel. Houdt je op koers. Behalve bij de rugcrawl natuurlijk.

strawdog | 28-04-22 | 19:36

Als je het verschil opheft, verzinnen ze misschien sporten waar vrouwen wel goed in zijn.

Komjehiervaker | 28-04-22 | 19:24 | 5

@Vanilla | 28-04-22 | 19:29:
Gheh, dat daht u...
Ik vouw het altijd meteen uit de droger op..
Ik hang het uit, want dan kreukt het niet..
Ik was thee drinken en weet je wat die en die zei...

WasHetMaarMakkelijk | 28-04-22 | 20:10

@Vanilla | 28-04-22 | 10019:29: 100 meter soep roeren met hindernis.

Sjakie | 28-04-22 | 20:13

@Vanilla | 28-04-22 | 19:29: Bij de 100 meter en de 400 meter afstanden domineren de vrouwen inderdaad nog, maar we zien een verschuiving bij de 600 meter en - véél belangrijker! - bij de koningsdiscipline van 1000 meter duidelijk dat de mannen inhalen. Het belooft een spannend seizoen te worden. Blijft u vooral kijken!

anja | 28-04-22 | 21:13
▼ 2 antwoorden verborgen

En de rest van de wereld kijkt met groeiende verbazing naar hoe het Westen zichzelf de vernieling in helpt.

2voor12 | 28-04-22 | 19:23 | 3

Nee ze kijken niet ze wachten alleen maar.

redanx | 28-04-22 | 19:24

Klopt ja. Het hele Westen is zo ongeveer 15% van de wereldpopulatie. Een 6,4 mld mensen lachen er om.

Ichneumonidae | 28-04-22 | 19:28

@Ichneumonidae | 28-04-22 | 19:28: Nee joh. Ze vinden ons hartstikke schattig. Met ons idealisme en enthusiasme en zo. Soort kinderboerderij is het in hun ogen, denk ik.

anja | 28-04-22 | 20:55

Ik identificeer mijzelf als onzichtbaar. Ik ben dus zichtbaar geboren. Ik ben dus trans... trans-parant. Spreek mij maar aan met wie/waar?

Urotsokudoji | 28-04-22 | 19:23 | 1

Helder!

Spring Bruissteen | 28-04-22 | 19:37

Schaf het onderscheid man/vrouw maar af in de sport. Is bij voetbal of tennis heel leuk, haha.

Ichneumonidae | 28-04-22 | 19:23 | 2

Dat is natuurlijk het hele idee, dat vrouwensport hiermee is afgeschaft. Geldt ook voor vrouwenkleedkamers, blijf van lijfhuizen, etc. etc.
Hoe dat dan moet met kloosters (de nonnetjes), priesters in de katholieke kerk, gescheiden bidruimtes in de moskee dat weet ik dan weer niet. Waarschijnlijk stift religie trans activisme.

Otto Normal | 28-04-22 | 19:28

Nu al bizar dat de dames voor best of three hetzelfde krijgen als de mannen bij best of five.........

Knip | 28-04-22 | 19:49

"We gaan", marxistische retoriek van verwarde Trouw journalisten die volledig geloven in social engineering en die menen dat de toekomst vaststaat en onomkeerbaar is. Nee verwarde Trouw journalisten, jullie gaan maar, het rationele nuchtere deel van de bevolking zit niet te wachten op jullie nonsens.

therealbraindump | 28-04-22 | 19:23

Wat is non-binair in Twents dialect? Of Achterhoeks? Of welk dialect dan ook?

Leptob | 28-04-22 | 19:22 | 7

@SNAFU | 28-04-22 | 19:31: Ah, leuk. Het bestaat nog : Kwena :

gtb.ivdnt.org/iWDB/search?actie=artic...

De betekenis 'getrouwde vrouw' is in het Middelnederlands reeds verloren gegaan. In plaats daarvan betekent het dan 'oudere vrouw', overigens altijd in ongunstige context. Kiliaan meldt betekenissen als 'babbelachtig, ijdel, wuft wijf' en 'lichtekooi, snol, hoer'. Cognaten: Oudhoogduits quena ‘vrouw, echtgenote, (oud) wijf’, Middelhoogduits kan ‘vrouw, echtgenote’, kon(e) ‘vrouw, echtgenote’, kun ‘vrouw, echtgenote’, quene ‘vrouw, echtgenote’, Oudnoords kona ‘vrouw’.

Het Engels is trouwens " Queen "

Zwizalletju | 28-04-22 | 19:41

Gekske

Patje | 28-04-22 | 19:51

Kwezel

BrabantiaNostra | 28-04-22 | 21:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Het moet voor de (ex) man toch een beetje aanvoelen alsof Ajax speelt tegen het 5de van RKC.
Het krachtsverschil is té groot (meestal), ok, afhankelijk van de sport, maar dat lijkt mij voor niemand leuk.

Ruimedenker | 28-04-22 | 19:22 | 1

Rkc? Het vijfde van de Ajeugd van de plaatselijke voetbalclub zal je bedoelen. En dit is niet eens zo grappig bedoelt

RigouReus | 28-04-22 | 19:34

Gewoon onderscheid maken tussen je identiteit en je biologische geslacht. Het eerste bepaalt hoe mensen en organisaties je zien en aanspreken. Dat mag je helemaal zelf bepalen. Je biologische geslacht staat vast, en dat telt bij sport en in de medische wereld.

memanta82 | 28-04-22 | 19:22 | 2

Voor eenzelfde soort redenatie wordt een bestsellerauteur al jaren verketterd.

Duwbak_Linda | 28-04-22 | 19:45

U denkt in oplossingen. Dat is de bedoeling natuurlijk niet. Het is de bedoeling dat we erover blijven praten want iedereen is uniek en ervaart zijn/haar gender op een andere manier en op die manier krijgen we allemaal onze eigen ticktock-
en instagramkanelen vol met volgers etc. etc.

Graaisnaaiert | 28-04-22 | 20:31

"Wie de categorieën wil opheffen want genderfluïde - dat kan een opvatting zijn - pleit voor afschaffen van vrouwencompetities"

Nou ja, het is niet mijn wens of opvatting en het is uiteindelijk ook niet mijn probleem. Succes ermee.

Duwbak_Linda | 28-04-22 | 19:21

Ik las eerst een "non-militaire samenleving" Maar wat maakt het uit, het klopt allebei. Ook passend voor allebei: www.youtube.com/watch?v=T0bFSL508YU

keistad | 28-04-22 | 19:21

Wanneer wint een man die vroeger vrouw was nou eens bij een mannenwedstrijd?

Selassie | 28-04-22 | 19:21 | 1

Nóóit

Zwizalletju | 28-04-22 | 19:28

Deze week heb ik het stevige Youtube kanaal van die Matt Walsh ontdekt. Goed spul.

Eduardo- | 28-04-22 | 19:20 | 2

Ben erg benieuwd naar zijn docu 'What is a Woman?'.

poppelepee | 28-04-22 | 19:28

Ik vind dit prachtig want dat betekend dat als ik over paar jaar straks 40 ben, toch nog topsport kan beoefenen als vrouwen gewichtheffer ofzo of in het vrouwen team van Ajax.

sLinksAmsterdam | 28-04-22 | 19:19 | 3

Misschien beheerst u tegen die tijd ook het Nederlands.

Spring Bruissteen | 28-04-22 | 19:22

Pas maar op, Woke gaat door ontwikkelen: Honden zijn behaarde non binaire wezens welke recht hebben om mee te doen met boogschieten. En jij zult mee moeten doen, met het Ajax vrouwenteam , zonder snor maar met baard en eileiders, zonder baarmoeder.

nobodiesunmighty | 28-04-22 | 19:24

@Spring Bruissteen | 28-04-22 | 19:22: liever niet, hou me liever met interessante dingen bezig.

sLinksAmsterdam | 28-04-22 | 19:38

@Theodorus.Goldbach | 28-04-22 | 19:33: Trans Man zie ik staan dan ben je toch Man? Och laat ook maar, flikker op met al die onzin. Je hebt een lul of een kut , en laat het daar bij. En ga dáár mee sporten. Of ga korfballen.

Zwizalletju | 28-04-22 | 21:30

Gewoon een mannen competitie, een vrouwen competitie en een trans competitie. X, Y en Z. Lekker divers in de eigen bubbel.

Baer van Molm | 28-04-22 | 22:54

wat betekend trans man eigenlijk
is dat een geboren vrouw die man wilt zijn of een geboren man die vrouw wilt zijn
shit is verwarrend man

niemand specifiek | 29-04-22 | 03:21
▼ 9 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland