40 procent van de Linda's en Claudia's volkomen ongeschikt als gastgezin voor Oekraïners
Voorkom adoptiespijt!
Iedereen wil pronken met een opvang-Oekraïner, maar als puntje bij paaltje komt blijkt veertig procent van de wannabe-Molletjes en Nijenhuisjes volledig ongeschikt (pdf) voor het in huis nemen van arme vluchtelingen. Een deel valt af omdat ze geen Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) kunnen overleggen, terwijl slechts één VOG per opvanggezin vereist is. Andere gastgezinnen hebben geen aparte kamer beschikbaar voor de vluchtelingen. Dat zijn waarschijnlijk van die gluiperige ome Henks die vinden dat die Nataliya, Svetlana of Elena wel bij hem in bed kan slapen nadat ze overdag het huis heeft gepoetst. Daar trappen ze bij RefugeeHomeNL dus mooi niet in, want die truc werkt alleen voor de rijkere Hansjes met een extra kamertje voor hun pronkdame. Over pronken gesproken: een ander probleem is dat veel locaties slechts voor zeer korte tijd opvang kunnen faciliteren, maar dat is dus niet de bedoeling. Het is allemaal lief en schattig als u ze net in huis neemt, maar na een tijdje heeft u alle social media-potentie eruit gehaald en dan kunt u ze niet weer terugbrengen. Nou ja, dat kan wel, maar dat is dus niet de bedoeling. Wanneer u een Oekraïens gezin in huis neemt is dat niet alleen voor de puppytijd begintijd, maar voor een langere periode. Daarom hier een bindend GeenStijl-advies voor alle deugers in het land: Denk goed na voor u een Oekraïens gezin adopteert, er komt heel wat bij kijken!
Persalarm: Ruim 21.000 Oekraïners in opvang, bijna 32.000 plekken gecreëerd
Reaguursels
InloggenIn de islamitische wereld vluchten mannen bij burgeroorlogen en gewapende conflicten. Daarna is er een veel te hoog % in het land van opvang alles en iedereen aan het intimideren en te bestelen. In de christelijke wereld vluchten de vrouwen en kinderen en bevechten de achter gebleven mannen in het thuisland de onderdrukkers. Aan wie geef je het eerst opvang in je huis? Niet dat het dan makkelijk is maar je kan het wel proberen als je het aan kan.
Waar zit het verstand van sommige mensen, mag je je afvragen. Professionals die getraumatiseerde vluchtelingen opvangen, hebben daar een gedegen opleiding en training voor ondergaan. Hoe komen (goedwillende) burgers erbij om te denken dat zij dat ook wel even kunnen leren en in de praktijk kunnen brengen? Dom en gevaarlijk.
Ik ben mijn naaste familie al schijtzat na een Zondagmiddagje verplichte verjaardagsfeestzit... wc ondergepist/bier-wijn op/auto's voor de deur geplempt/buren boos/hun Labrador in de gang/tuin gekakt/ruzie over de erfenis van Oom Henk -al 10 jaar deaud-/metershoge afwas in de keuken/neefjes die mijn playboycollectie meegejathebben/.... plus nog een Ukrainers familie..?
@Chriest | 31-03-22 | 21:23: Die hebben wullie er al uit geflikkerd..
Waarom mogen alleenstaande jonge Oekraiense vrouwen zonder kinderen gewoon het land uit?
Ze kunnen toch helpen met de logistiek, voedsel uitdelen aan de vluchtende moeders met kinderen, ouderen helpen in het westen van het land...
Precies, vroeg me dat ook al bij een eerder topic af. Vind het echt vreemd dat juist de jonge vrouwen (zonder koters) wegvluchten terwijl zij zich juist daar nuttig kunnen maken.
@2tribes | 31-03-22 | 21:51:
-
Dat heeft twee kanten: A: kwartiermakers en B: je wilt je vrouw of je kind toch liever uit de weg hebben als de Tsjetsjenen komen.
Die zijn straks hard nodig voor de wederopbouw van het volk.. en misschien slaan ze nog een rijke vent aan de haak die wat geld mee kan nemen.
Betekent dat het bij de meerderheid dus wel goed gaat. Ik zie het van dichtbij, Nederlanders zijn echt in staat om mensen welkom te heten en onderdak te bieden. Oprecht, bescheiden en het glas 60% vol.
Het is met het in huis halen van Oekraïense vluchtelingen-zonder-aanhalingstekens net als met de adoptie van een asielhondje; het lijkt reuze leuk & nobel bovendien, maar zodra het nieuwtje eraf is, en blijkt dat het huis een chaos wordt en men geen rust meer heeft en bovendien hoge kosten, levert men ze weer in. Je kunt ze alleen niet met een touw aan een boom of lantaarnpaal binden; dan kan écht niet. Geldt trouwens ook voor hondjes.
Ik heb een AirBNB, brengt minimaal 1000, soms 1500 per maand op. Wil ik best lange termijn verhuren, maar dan wel tegen een vergoeding. Krijg je die?
Vast wel. Maar dat heeft niet zoveel te maken met altruïsme maar alles met je portemonnee.
Doe maar niet dan, als je al zo begint.
Gisteren op de radio: €40 tot € 50 per persoon per DAG. En de ouderen moeten hun AOW verhoging zelf betalen uit hun (gekorte) aanvullende pensioen.
Het volgende hoofdstuk staat Moebakka voor de deur met zijn vrinden. "Jij Oekraïne in huis, nu ook Moebakka en friends helpen". Yess please!
Wham bang thank you mam!
Het aan gemeentes overlaten is ook niet echt bevorderlijk.
Hoorde gisteren bij VI dat er een gemeente is die het wel verstandig vond om Oekraïense vrouwen met kinderen waarvan de man aan het front is, om dat 30 Irakese mannen bij te plaatsen op dezelfde opvang locatie.
Dan ben je wel wat verder van het padje af als Claudia en Linda om dat een goed plan te vinden..
Dat kan toch werkelijk écht niet.
Nouja zo'n lange-benen-dikke-jas-opvallend-kleine-rugzak masha is nu een maal makkelijker te plaatsen dan een walmende qat kauwer.
Volgens bild.de
„VIELE HIER HABEN NEUE PÄSSE“
Insiderin über Randale in Münchner Flüchtlingsheim
Weet je wel wie je in huis haalt?
In UA is een paspoort zeer waarschijnlijk eenvoudig te krijgen
Ik wacht al tijden op een woonplek. Als ik nu komende week verhuis naar Lviv en over twee weken deze kant op vlucht, krijg ik eindelijk een woonplek?
Misschien kan ik dan wel een plaatsje krijgen in het kasteel van Willem en Max.....
Ik zou dat gezicht wel eens willen zien van een deuger met een profiel op Joop als hij/zij er achter komt / komen toch net het verkeerde clubje Oekrainers in huis te hebben genomen. En dan aanbieden om hen te ruilen voor vier alleenstaande Iritreërs. Deugen kun je leren, ook in het echte leven
Nog leuker wordt het als je je huis openstelt voor vluchtelingen, je denkt dat Svetlana met haar dochter komt en het COA je 2 willekeurige noord Afrikaanse mannen van een jaar of 20 stuurt, want je wilde zo graag deugen. Eens kijken wat er van het deugen overblijft.
@Peerkeoud | 31-03-22 | 18:41: Kun je die dan ook terugbrengen?
@ReyNemaattori | 31-03-22 | 18:48: Terug brengen kost wat, beter eruit schoppen.
Maar kunnen Nederlandse huizenzoekers nu ook opgevangen worden?
Alleen via Lviv
Een zelfgehaald paard mag je niet in de bek kijken.
En een paard van Troje dat voor je deur staat?
Hoe moet het nu met de 1000 uitvreters per week uit de bananen republieken? Kunnen we die dan nog wel hartverwarmend opvangen? Ik maak me ook zorgen om het Apeldoorns koor, kunnen die het nog bijbenen?
Maandag begint het eerste ploegje bij ons, in de tomaten. Vluchtelingen met benefits of zoiets.
Bouw dorpen in Polen ondersteun ruim met financiële middelen, kennis, doktoren what ever.
Beste oplossing voor iedereen.
En minder ontwrichten voor Nederland
Die dorpen bouwen ze wel in Polen. Daarnaast zullen deze aantallen NL echt niet ontwrichten. Het is geen eindeloze stroom van mannen (strijdbare) leeftijd van buiten de regio. Dit zijn grotendeels vrouwen en kinderen van onze eigen regio, die naar mijn verwachting voor een groot deel ook wel terug zullen gaan.
@Schepvogel | 31-03-22 | 18:01: gemiddeld i komen daar ca € 400 per maand. Uitkering hier € 1500 per maand plus huursubsidie + kinderbijslg+ kinderopvangtoeslag + kindgebonden budget. En u denkt echt dar er 1 teruggaat? Slaap zacht.
Ze kunnen ook naar Roemenië vluchten, is veel dichterbij.
ZIGGO heeft alvast TV Oekraïne toegevoegd, kanaal 502 voor de geïnteresseerden.
Ik heb al zeker 10 Svetlana's opgevangen op mijn tinder profiel.
Vluchtelingenopvang hoort niet door particulieren te geschieden. Achterlijk plan.
Eens, dat blijft een bron van spanningen
Alle in een bubble levende woke mensen die wensdenken, gaan van een koude kermis thuiskomen.
Nederland kan de lasten niet dragen van de hele wereld.
Hoe graag sommige dat ook zouden willen
Waarom doet onze regering dan van wel?
Dat doen totdat de bom een keer barst. Ik begrijp niet echt dat de mensen met een normale baan die op hun 29e nog thuis wonen niet harder protesteren. Ik was allang heul boos geworden
Bestaat er niet een soort training net zoals puppytraining, dat ze leren apporteren en een pootje geven? Dat een hond niet luistert ligt meestal aan het baasje.
Precies! Een tik op het snuitje van Svetlana zal haar goed doen!
Joh, we rollen zo in een voedselcrisis. En daarna volgt er nog een gascrisis. Om onszelf door te storten in een huizencrisis. Die Svetlana's zijn we zo als sneeuw voor de zon vergeten. Is een kwestie van tijd.
Er zijn nog steeds mensen die pleiten voor inperken van de landbouw en veeteelt in Nederland omdat we exporteren. Oekraïne exporteert veel graan en zonnebloemolie naar het Midden-Oosten en Afrika. Door de oorlog kan die export in gevaar komen en is er kans op voedseltekorten in Afrika. Vraag me af of die mensen die vinden dat je alleen voedsel produceert voor eigen gebruik de afrikaantjes nu van honger willen laten sterven.
@Sinterbikske | 31-03-22 | 16:59: Wij produceren het meest efficient. Niet alleen het Westland waarbij er (geen zin de officiele cijfers te zoeken) zo'n 8 keer minder water nodig is voor 1 tomaat. Maar ook de Nederlandse koe is efficient. Zet diezelfde koe in Nigeria en je hebt ook zo'n 5 keer minder opbrengst.
@nlx78 | 31-03-22 | 17:04: Ik weet het. Het gaat een ramp worden als onze voedselproductie aan banden gelegd wordt en daarmee ook onze kennis en innovatie verloren gaat.
@Sinterbikske | 31-03-22 | 17:07: Maar wel duurzaam, toch?
@nlx78 | 31-03-22 | 17:04: binnen 1 maand dood. Vergeten te voeren, heb het zelf meegemaakt.
Flink wat mensen die lopen te zaniken hier. Bij ons in de straat heeft ook een gezin Oekraïners in huis, een moeder met een puberzoon. Hele verdieping voor ingericht, de (eigen) kinderen delen voorlopig een slaapkamer). De halve straat heeft bijgedragen met inboedel, plek bij de sportvereniging, Playstationvriendjes etc. Ik vind het ongelooflijk dapper van iedereen die tenminste een poging durft te wagen.
Zeker dapper maar hoe zit dat over een half jaar als er nog geen uitzicht op verbetering komt in Oekraïne of andere eigen woonruimte? Als die eigen kinderen het toch minder leuk gaan vinden dat ze nog steeds op één kamer moeten slapen?
Het is geen logeerpartijtje maar iets voor de lange adem. En dat is maar voor heel weinig mensen weggelegd zonder dat er wrijvingen komen.
@2voor12 | 31-03-22 | 16:55: Daar heb je gelijk in, het is op de lange termijn een behoorlijke uitdaging. Maar als je het niet probeert zal je het nooit weten.
@Supporter | 31-03-22 | 16:58:
Ik heb twee keer een familielid van ver een half jaar in huis gehad. En dat is inschikken en aanpassen. En dan dingen als wie wanneer de badkamer in kan enzovoort. Het ging maar is toch aardig op privacy inleveren.
Laat staan een vrouw met kinderen die ook nog eens trauma's kan hebben en een echtgenoot die in een oorlog vecht.
Zeer goed van hen. Ik heb zelf in het verleden nog eens wat mensen laten pitten in mijn huis na een nacht stappen en ik kende eigenlijk maar eentje heel goed. Dan lig je in je slaapkamer en hoor je mensen door je huis lopen, voelt gewoon raar aan. Laat staan als ze daar dan ook echt wonen. Dat heeft nog niet eens met vertrouwen te maken of ze door je kastjes enzo gaan maar gewoon een grote inbreuk op privacy.
Maar dit is precies wat er nodig is. Veel mensen realiseren zich niet wat het betekent om iemand in huis te nemen voor langere tijd (maanden). Dat jullie het wel voor elkaar krijgen is juist sterk.
Het opvang gezin kan dus nu niet meer met goed fatsoen de opvang beëindigen de hele straat heeft toch immers bijgedragen dat schept verplichtingen! Dit is het recept voor ellende in je eigen autonome gezin!
@Nico1000 | 31-03-22 | 17:12: Wat een gelul. Niemand die zich er hier druk om zou maken mocht het onverhoopt niet lukken.
Intussen kan er in Amerika niet bijgebouwd worden door grote tekorten aan bouwmaterialen en staat China vol met spooksteden.
Hopla, dat hebben wij mooi voor elkaar als de aangeklede apen die wij zijn.
Vluchten kan niet meer. Al helemaal niet naar het overvolle NL. Moldavië te min of zo?
Daar zitten er toch wel echt veel meer dan hier. Ik begrijp je punt niet zo denk ik.
@SterF... | 31-03-22 | 16:44: NL kan niet eens zorgen voor woonruimte eigen bewoners. Nogal stuitend om dan de Gutmensch uit te hangen.
@Ichneumonidae | 31-03-22 | 17:08:
Het is hier hartstikke vol. Er is ook een woningtekort. Allemaal waar.
Maar als mensen kamers in al bestaande en bewoonde woningen ter beschikking stellen loopt het tekort toch niet op?
hier in Bulgarije ook tienduizenden, evenals Roemenie, polen, moldavië. Het zijn er gewoon VEEL.
Het woord verspreid zich snel........ Kom naar Nederland: alles is gratis en je krijgt ook geld!!!
In welke ruimte moet je mensen opvangen als je woont in een Nederlandse legbatterij?
De meterkast, als je daar zo'n kindje uit Chernobyl plaatst loopt je meter terug heb ik gehoord...
"gluiperige ome Henks die vinden dat die Nataliya, Svetlana of Elena wel bij hem in bed kan slapen"
Die zuller er inderdaad wel tussen zitten. Maar hoe filter je ze eruit? Ze zullen niet zo stom zijn om te zeggen doe mij maar een vrouw van 18. Alleenstaande kerels categorisch afwijzen zal plaatstekort tot gevolg hebben.
Meetmomenten? Onverwachtse bezoekjes? Feedback ophalen bij de Oekraïners in kwestie?
De eerste mensen zijn zonder screening geplaatst, dat is inmiddels anders. Ze zullen bij je komen kijken of de thuisituatie klopt. Het lijkt mij trouwens ook niet dat je aan kan geven of je een man of een vrouw wilt. Uiteraard wel of je plek voor 1, 2, 3 etc hebt. om geen gezinnen uit elkaar te halen.
@keensteyl | 31-03-22 | 16:37: Dat zijn goede suggesties. Een nummer beschikbaar stellen waar ze bij onraad onmiddellijk naar kunnen bellen werkt misschien ook. En nadat er iets gebeurd is de pervert natuurlijk permanent op de zwarte lijst, los van eventuele vervolging.
Nix78, Klinkt logisch. Als je plaats voor 1 hebt zal je wel relatief vaak een vrouw krijgen aangezien de mannen zijn achtergebleven.
Simpel. Je vraagt vooraf een foto. Blond haar, goed figuur en een jaar of 20? Dan weet je bijna zeker dat ze Natalya, Svetlana of Elena heet.
Wij heben jarenlang crisis opvang gedaan en kan je vertellen dat dit heel intens kan zijn. Het opnemen van complete gezinnen is gewoon onmogelijk! Financieel en emotioneel.
Wij hadden dan het geluk goede begeleiding te krijgen maar ook dan moet je dealen met bv slapeloze nachten omdat er volgens het opgevangen kind geesten uit de grond komen of herinneringen aan het vluchten voor gewapende mannen die je neerschieten en proberen je de hals door te snijden.
Kortom er komen niet alleen mensen je huis binnen maar ook trauma's
Hulde voor jou! Ik zou daarnaast graag zien dat er een verbod komt voor bijv mensen die in een klein flatje wonen maar wel willen helpen. Puur uit zelfbescherming.
Het zijn vooral vrouwen en kinderen die hierheen komen en de mannen vechten in Oekraïne. Ik zie wel problemen als het allemaal langer gaat duren. Nu wordt er gesproken over nederlandse 'viespeuken' die aan die vrouwen zitten. Maar zijn al die vrouwen dan allemaal frigide of hebben die ook wel eens 'zin'. En als er dan een klein nederlands-oekraïntje geboren wordt, hoe gaan ze dat dan papa-1 vertellen?
Papa-1 die verhaal komt halen met wat oud wapentuig om de schouder? Oei...
aaah! u praat de sexslavernij al half goed,
@drastic | 31-03-22 | 16:34: Ja, hij ziet het al voor zich om een vrouw in wanhoop te versieren door maar lang genoeg tijd met haar door te brengen ze wel gevoelens voor hem moet gaan krijgen. Soort stockholmsyndroom.
Vaders van (half) Oekrainse kinderen worden naar het front gestuurd, ongeacht hun nationaliteit. Heb je je tas al gepakt?
Ik denk dat als je leven net is weggevaagd dat wel iets anders aan je hoofd hebt dan 'zin'...
@ReyNemaattori | 31-03-22 | 18:58: In andere oorlogssituaties zijn anders ook kinderen verwekt...
Nu maar wachten op het eerste opvanggezin wat strakjes zijn eigen huis verlaten moet.
Maar hoe regel je dat nu 's avonds met de ondertiteling van Netflix?
VPN op Oekraine instellen
Siewert had wel een goede VOG
Maar Swiebertje heeft ook een gluiperig koppie. Maar goed, ik mag niet op uiterlijk oordelen dus dat neem ik terug.
Siewert leest de V als Vergoeding. Vergoeding Omtrent Genot ofzo.
Gisteravond gezien, vader en dochter die een gezin opvangen in hun huis met een stuk of 20 poedels!
Daar krijg je geen extra vergoeding voor, dus die opvangers of de opgevangenen moeten wel schatrijk zijn. Dierencircussen zijn inmiddels verboden in ons land.
Als je ze stroopt(die poedels natuurlijk) heb je wel een warme deken. Dat is dan weer goed voor het klimaat. Dat wel.
Gezin geretourneerd, poedels gehouden?
Is het niet efficiënter om Polen en Roemenië extra geld te geven voor opvang aldaar?
Wat dacht u hoeveel de SVB inmiddels per jaar in die richting stuurt.? . En bij het minste of geringste doen UWV en belastingdienst vrolijk mee.
Wat dacht u? Vanzelfsprekend gaan de nettobetalers in de EU voor de opvang in Polen en andere Oost-Europese landen betalen.
Zelfs vóór de Oekraïnecrisis hingen deze landen aan de EU subsidietiet
Toen ik puber was heb ik altijd gedacht dat ik wel zou eindigen met een Oekraïens bruidje. Maar ik heb nooit voorzien om een heel gezin in huis te nemen. Geen plek ook.
Werkt dit zoals een datingsite, ik bedoel dat ik dan mag uitzoeken voor een goede match om elders genoemde problemen voor te blijven?
Ik vang een oekraïense goudvis op. Moet er alleen nog een foto van maken om die op twitter, facebook, en tiktok te zetten.
Tiktok vereist dansjes.
Weet je zeker dat het geen gewone vis uit de buurt van Tjernobyl is?
@Lorejas | 31-03-22 | 16:11:
Hij danst heel leuk als ik een flinke sloot heet water bij hem in de kom giet.
@Klaas_de_Waal | 31-03-22 | 16:12:
Ik zal vanavond in het donker eens kijken of hij licht geeft.
@2voor12: Electric Boogie.
@Klaas_de_Waal | 31-03-22 | 16:12: Als hij licht geeft dan weet u het.
Blijkt later dat die leuke Oekraïense Ekaterina een Russische Svetlana was.
Of dat ze in de logeerkamer opeens een levensgrote Azov bataljon vlag ophangt als aandenken aan haar echtgenoot.
Of een omgebouwde Igor.
Als geheel oost-Europa in brand zou staan, dan zou ik nog wel bereid zijn om even in de ‘overlevingsstand’ te gaan.
Conclusie, ik heb voor Jan Lul de afgelopen drie dagen mijn helm zitten poetsen. Het zit ook nooit eens mee.
Heb je een mooi brommertje?
@Lorejas | 31-03-22 | 16:10:
Nee, de helm van zijn "Duitse soldaat"
nodge nodge wink wink say no more
Een Willempie helm met van die bandjes aan de zijkant?
@Lorejas | 31-03-22 | 16:10: Kreidler, 70 cc., uitgehoonde cilinders, grotere carburateurs, homoet uitlaat, altijd binnen gestaan en eerste eigenaar.
@Pek: had je dan niet beter een 80cc er onder kunnen knallen? Had je dat gekloot met die 70cc bespaard?
@Lorejas | 31-03-22 | 16:19: Jezus, daar zegt u zo wat. U heeft wel gelijk. Meer is beter.
Lol!!
@Pekketrikker | 31-03-22 | 16:17: Verkopen??
@Teekje_Tippel | 31-03-22 | 16:22: Nein, zij gaat mee in de kist.
De Duitse helm?
Spoekraïeners? Voor als je ze zelfs niet in huis kunt/wilt halen.
Ben toch wel benieuwd of dit dezelfde mensen zijn die tijdens Corona maar een hondje namen om het beest na afloop te dumpen?
Voor bejaarden die in een groot huis wonen en geen hulp genoeg krijgen lijkt me het een win-win situatie om een Oekraïens gezin in huis te nemen.
Ik ben pas 30 jaar de deur uit, gun mijn oude moedertje nog even haar rust om over mijn puberjaren heen te komen.
Tja, en je moeder/ oma dan tussen 6 plankjes zien vertrekken na een paar weken.
@update: en dan Bruls die even het huis uit je erfenis plukt.
Ik heb voor een Svetlana en een Olga voor beiden nog wel een aparte kamer, maar alsnog zegt mijn vrouw 'NJET!'..
Vielleicht deine Frau rauswerfen und hallo Svetlana und Olga?
Wij hebben er sinds anderhalve week 3 onder de pannen.
Toppertjes, ik kan niet anders zeggen.
Dochter gaat inmiddels al naar basisschool en ouder heeft vanaf morgen een baan!
Dit zijn geen RUIFVRETERS, dit zijn vechters, voor hun eigen bestaan.
Kijk, dat is gunstig nieuws! In dat geval heb ik er ook geen enkel probleem mee!
Geen rieten dak? Wat een armoe.
Repesteel. Een kostganger? Met een baan? Wacht maar: dat wordt korten op uw eventuele aowuitkering of een schijfje hoger in de belastingtabel.
Niets dan lof!
@Worstdag | 31-03-22 | 16:12:
Daar ben ik ook bang voor. In UK is vastgelegd dat de opvangpremie van 350 ond geen effect zal hebben op belastingen, toeslagen en dergelijke. Hier zal de belastingdienst je waarschijnlijk achtervolgen tot in de hel.
Ik zal wel te cynisch zijn maar die baan is dan leuk om later een stok te hebben om mee te kunnen slaan dat ze niet meer teruggestuurd kunnen worden omdat ze hier rechten hebben opgebouwd.
Waarom binnen gezinnen opvangen. Geef iedereen die binnen komt wandelen gewoon meteen een landgoed. Is dat VOG gezeur ook meteen uit de lucht.
Alleenstaande Oekraïense vrouw hier in huis. Een stuk betere nachtrust dan m'n dochter onder 1 dak met een alleenstaande man uit Verweggistan.
Het zijn dus vooral deugers die tijdelijk iemand willen opnemen maar niet zien wat voor gevolgen dat heeft. Dat het niet gaat om een tijdelijke oplossing. Dit probleem is hetzelfde als het landelijke asielzoekersprobleem. Mensen zien blijkbaar niet in dat iedere keuze gevolgen heeft. Daar is men te kortzichtig voor.
Ik peins er niet over vluchtelingen in huis te nemen. Als ik het al zou overwegen wil ik juist een VOG van die vluchtelingen.
grappig maar in andere landen hebben ze die natuurlijk niet,
De enig VOG die ze hebben is voorvog.
T vergeten?
@Zitvlak | 31-03-22 | 16:18:
-
Hagenees...
Jammer dat al die linkjes weer alleen voor AD abonnees zijn...
Eens. Heeft er iemand een archive of zoiets? Ik kom nooit om die betaalmuren heen, vroeger lukte dat nog wel eens met een incognito-pagina, maar dat is nu ook dichtgetimmerd.
€4,80 per maand. Doe niet zo moeilijk.
Vast niet een kwestie v moeilijk doen lijkt mij. Je browset en ben nieuwsgietig, dan is t al snel 5 vr ad, 5 vr televaag, 5 vr weet ik veel new York times, 5 vr fd Je blijft betalen. Niet dus. Jammer dan.
Nee, alleen al vanwege mijn intense haat naar DPG media wieger ik het pertinent. Bah.
@Brabeaulander | 31-03-22 | 16:16: Chapeau; Dit stukje gedachtegoed delen wij tenminste
Maar ze gaan na de oorlog toch gewoon allemaal weer terug? Niet?
Heb je dat ooit meegemaakt? Dat een groep even massaal vertrok na een oorlog als dat ze kwamen tijdens de oorlog. Nou dan.
De meeste anderskokenden die aan luilekkerland Nederland hebben mogen ruiken, blijven hangen. Dat staatsinfuus is toch wel prettig en geen mens die een strobreed in de weg ligt! Bovendien wordt alles betaald door de racistische blanke man, dus wat wil je nog meer.
@Ommezwaai | 31-03-22 | 15:57: Bovendien laat je je familie daarna ook gewoon overkomen, is ook allemaal geen probleem. Je hoeft niets te kunnen, de taal niet te spreken, dat maken we gewoon het probleem van het plebs waar we ze tussen zetten.
Vunzigheid: dat dachten wein 1956 ook van de Hongaren. Die gingen pas in 1990 terug. Op vakantie. Met behoud van aow en KB.
@Worstdag | 31-03-22 | 16:16:
Je struikelt inderdaad over de Hongaarse achternamen in Nederland. Man wat zijn het er veel.
En alsof die kudtrussen het niet tot begin jaren '90 tot het zeggen hadden daar.
@Worstdag | 31-03-22 | 16:16:
Maar die hebben hun hele leven hier gewerkt en belastingen betaald. Net als hun kinderen. Een ex-collega uit voor de Russen gevluchte Hongaarse ouders droeg in de jaren tachtig 's lands wapenrok. Wij noemden hem de spion.
Je kunt niet massaal terug, naar iets wat kapotgeschoten is. Er zullen er altijd een paar blijven hangen. Maar ik denk dat het merendeel echt wel terug wil. Zeker als je man/partner daar zit.
Dit is, wat mij betreft, nu al topic van het jaar. Chapeau, Struikrover.
Nou, nou, doe eens rustig.
Dus die staan tijdens vakantietijd allemaal aangelijnd aan een boom in het bos.
Lieve Claudia, waarom wel Oekraïense Svetlana en geen Syrische Mohammed in huis? Voelt erg discriminerend, het lijkt de belastingdienst wel!
Het zou zo briljant zijn als iemand die vraag nou eens gaat stellen aan Claudia
"Een deel valt af omdat ze geen Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) kunnen overleggen"
Zoals verwacht; de meeste deugers zijn criminelen.
Of viespeuken die achter de al dan niet minderjarige Svetlana aan zitten.
“terwijl slechts één VOG per opvanggezin vereist is”
Oh, wow. Dus als de heer des huizes een verleden heeft als vrouwenhandelaar (dus geen VOG), maar de nieuwe mevrouw des huizes niet (wel VOG) dan is het helemaal a-okay!
@TheEgg | 31-03-22 | 15:53: Oh, of Pjotr's. Laten we vooral de Smeets-en in deze wereld niet vergeten.
Het aanvragen van een VOG is zomaar niet klaar. Reken op 2-3 weken.
Bovendien moet je bij aanvraag (bij de gemeente) aangeven voor welke functie. En voor het ontvangen van logees is er helemaal geen VOG nodig. Niet iedereen kan een VOG verlangen wanneer er geen verband is. Reken voorts op flinke kosten voor iets dat feitelijk een computer uitdraai is.
NB een VOG voor werken als chauffeur is iets anders dan een voor werken op een finaciele afdeling. Je kan voor de een wel een VOG krijgen en voor de ander niet.
Al met al, veel onbenul onder de Nederlanders.
@TheEgg | 31-03-22 | 15:54:
Mart is hetero of bedoelde u hem niet?
@AntiZanicz | 31-03-22 | 16:35:
Inderdaad; www.justis.nl/producten/verklaring-om...
@AntiZanicz | 31-03-22 | 16:35:
Weet u het nog? Robert M.? Die had ook een VOG:
“ De voormalige crechemedewerker Robert M. verscheen deze week voor de rechter voor het ernstig misbruiken van tientallen jonge kinderen op wie hij paste. Welke straf hangt de Let boven het hoofd?
Onbewogen zat hij in de rechtszaal. Een jonge onopvallende twintiger in capuchontrui. Zakelijk voerde hij kort het woord - dat hij zal meewerken aan het onderzoek. Meer niet. Van berouw of spijt was geen spoor te bekennen bij Robert M.
Hij is de hoofdverdachte in het Amsterdamse zedenschandaal. De 27-jarige Let die zich jarenlang voordeed als kindvriendelijke crechemedewerker en avondoppas, maar in werkelijkheid een spoor van vernieling zaaide bij kinderen en hun ouders. Ongezien en weldoordracht zou hij tientallen peuters en baby's hebben misbruikt. ”
REAGEER OOK