Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De NOS-voorpagina gaat écht alleen nog maar over "het klimaat"

Ja nou weten we het wel!

We hebben nog maar 12 jaar te gaan voordat de zondvloed de echte great reset doorvoert. En al die """maatregelen""" die eigenlijk aflaten heten om na een paar nullen achter de komma rond 2100 aan het wereldwijde (!) gemiddelde van de temperatuur te draaien, zijn natuurlijk vooral bedoeld om die 12 jaar zo miserabel mogelijk te maken. Want het gaat toch allemaal niet helpen, maar dan hebben we het in ieder geval gevoeld

lokaal het zelfde verhaal

Stadszender Zwolle!

Reaguursels

Inloggen

Geinig.. liep gisteren in IJsland onder een gletsjer. De gids vertelde dat ze de laatste tien jaar regalmatig boomstrokken in de uitlopen vd gletsjer hebben aangetroffen.
Na wat wetenschappelijke tovenarij heeft men vastgesteld dat de boomstronken ouder zijn dan de gletsjer.
Er stond dus een bos…. Voordat het 2500 jaar geleden een gletsjer werd.
Ben benieuwd welke verre voorouder van Fransie Timmermans toen aan die thermostaat heeft gedraaid om de temperatuur omlaag te krijgen..

Het.is.allemaal.lulkoek!

DatInternetDingetje | 09-02-22 | 20:10

Begint wel aardig religieuze vormen aan te nemen. Straks verplicht bidden opdat de dijken niet doorbreken?

Rest In Privacy | 09-02-22 | 14:14

Zoals een dirigent bij de NOS zei : " We moeten ze opvoeden, die tokkies..."

Thoth | 09-02-22 | 13:20 | 1

De toekomstige mensheid laten krimpen tot bv een lengte van 50 centimeter. Er is dan ineens veel ruimte over, tevens een enorme besparing op alle grondstoffen!

Henkie | 09-02-22 | 13:44
-weggejorist-
Deug.niet | 09-02-22 | 12:41

Kranten, omroepen, NOS zijn goed in foto's van schoorstenen waar hoofdzakelijk waterdamp uit komt.

fokkewoelf | 09-02-22 | 12:21 | 1

Heel veel media en hoernalisten zijn corrupt en berichten gewoon wat de doelstellingen zijn van hun werkgevers. Neem nu als voorbeeld de inval van Irak. Allemaal regeringsleiders die logen over WOMD. Weapons of Mass destruct. Gewoon leugens. En de pers? die venten het uit. Zonder onderzoek of tegengeluid. De wereld is beter af zonder de pers.

Atheist-Priest | 09-02-22 | 12:46

Klimmaatontkenner

@WiN™ | 09-02-22 | 12:21

Eigelijk zou de overheid brandstoffen niet meer moeten taxeren; dat is pas toegeven dat je geen profijt wil hebben van uitstoot.

Boompjeoud | 09-02-22 | 12:19

Nou snap ik waarom ze de houtkachel zo demoniseren. Want dan worden die mensen die met hoge rekeningen zitten keijaloers natuurlijk. Ik betaal werkelijk geen drol aan de opwarming van mijn huis. Ik verstook maar 300 kuub gas per jaar voor mijn warm water en douche. Zes dagen per jaar haal ik wegwerkpallets en zaag die in stukken en tas ze op. Dat is zeg maar 50 uurtjes werk per jaar oftewel 4 uurtjes per maand. En ja hoor, ik heb filters in m'n schoorsteen en voldoe aan alle normen!

Wat ik zo vreemd vind aan die Hollandse boys is dat ik ook een Hollandse boy ben, maar mijn hele jeugd opgegroeid in Suriname. En ik kan achteraf een schoorsteen metselen door mijn pannendak heen en al die Hollandse boys kunnen dat niet. Wat is er met jullie?

VolgendjaarkrygikAOW | 09-02-22 | 12:16 | 2

Joh, onze NL jeugd kan een waterpomptang niet onderscheiden van een baco...
Ik schaam mij diep voor de teloorgang.

Sjeintje | 09-02-22 | 12:24

Ik heb er net een besteld. Met speksteen. schoorsteen weer intact laten maken... en straks gewoon lekker zelf in de hand hoe warm het is.

Atheist-Priest | 09-02-22 | 12:48

Toch kwaliteitsverbetering: vroeger alleen maar ambachtelijk gebakken lucht op de voorpagina, nu toch al heel serieus het héle klimaat ...

HeelStijl | 09-02-22 | 12:02

Aah dus dit is die klimaatverandering waar iedereen zich zo druk over loopt te maken. De opwarming zit hem vooral bij een aantal mannen die hun geilheid niet kunnen onderdrukken. Dan krijg je dus een klimaat waarin mensen zich niet veilig voelen. Maar we gaan nu als gevolg dus richting ijstijd waarin iedere vorm van seks, flirt en aanraking verleden tijd gaat zijn. Behalve in de metaverse natuurlijk, daar mag je je helemaal uitleven op je virtuele seksslaaf.

Thuinman | 09-02-22 | 11:57 | 1

Iedere dickpic verhoogt de temperatuur op aarde met 0.00000001 graad.

Beste_Landgenoten | 09-02-22 | 12:03

Het grootste gevaar voor de aarde is de mens. Ze fokken erop los zodat het aantal groeit. Daardoor meer houtkap voor nieuwe woningen en bedrijven. Daardoor is de uitstoot niet tegen te houden. Elk land doet wat ze willen. Nederland wilt uitstoot verlagen ten koste van de bewoners. Brazilië en Argentinië kappen kompleet bos weg voor geld. Dus alle maatregelen werken niet. Enigste dat help is halvering van wereldbevolking maar dat durft niemand te zeggen. Misschien hebben we geluk en er komt een agressieve corona eraan die het oplost.

Limburgse-Harry | 09-02-22 | 11:56

Klimaat koppelen aan de QR .

Mocht dat dit of volgend jaar gebeuren , hoop ik dat er iets meer tegenstand komt dan een 15 %

Ben benieuwd.

alexanderpechtold | 09-02-22 | 11:43 | 1

Gaat net als de corona dan. Eerst flink op de angsttrommel slaan. En dan straffen en belonen. We barsten van de onzichtbare vijanden. Virussen, Co2, stikstof

Atheist-Priest | 09-02-22 | 12:52

Pas wanneer de voorpagina’s even zo vaak reppen over ‘geboortebeperking’ ga ik mij er misschien iets van aantrekken.

amateurrr | 09-02-22 | 11:39

In Duitsland is iets aparts aan de hand. Minister van buitenlandse zaken, Baerbock, heeft een speciale Beantragte aangesteld op haar ministerie. Die speciale Beantragte (Jennifer Morgan)was een Amerikaanse directeur van NGO Greenpeace.
Buitenlandse politiek moet volgens de Grüne minister namelijk over klimaat gaan. En dan stel je als Grüne minister een (Amerikaanse) directeur van NGO Greenpeace aan op je ministerie. Die politicologie heeft gestuurd.
Tegelijk is een oude Kansler toegetreden tot het bestuur van Gazprom.
Dat land slaat een aparte weg in.

Bataafje | 09-02-22 | 11:38 | 4

@Sjefke_pro | 09-02-22 | 11:55: oké. Dat wist ik niet. Ik zit alleen vol verbazing te kijken wat in Duitsland gebeurt. En met mij vele anderen.

Bataafje | 09-02-22 | 13:50

@Bataafje | 09-02-22 | 13:50: Zonder jouw bericht hierover had ik het niet opgezocht dus dank daarvoor. En volgens onze Mark Rutte is het gewoon een praatclub zonder invloed op politiek. Met z'n achterlijke WEF tasje!

Sjefke_pro | 09-02-22 | 17:15
▼ 1 antwoord verborgen

We hebben geen 12 jaar over tot “de catastrofe”, maar nog maar 9 jaar. Het artikel is 3 jaar oud. Die 12 jaar gaat geloof ik al lang rond. Geen 12 jaar, maar de nodige jaren zijn er al af.

Het is treurig dat de media en politici weigeren zich te verdiepen in IPCC rapporten en wat wetenschappers er over zeggen. Opwarming is zeker, de afgelopen anderhalve eeuw. Dat de mens invloed heeft ook. Overigens is opwarming niet hetzelfde als een veranderend klimaat.

Wetenschappers van naam ergeren zich aan de alarmistische uitspraken van de wappievolgers van Greta en extinct rebellion. Verder brengt verandering niet alleen nadelen maar ook voordelen.
Het is bizar hoe hysterische schreeuwers uit de hoek van klimaatactivisme al decennia lang werkelijk zinvolle aanpassingen aan ons gedrag tegenhouden. Kernenergie is absoluut nodig voor de transitie en dat is iets wat onbenullig links als decennia lang tegenhoudt. Het zielige eiland-denken: alsof verandering in Nederland iets zal doen voor de wereld.

Natuurvernietiging is een veel groter probleem dan de kleine stijging van de temperatuur op Aarde. Juist “groene” maatregelen zorgen voor enorme schade aan de natuur: mijnbouw, dood hout niet mogen opruimen (grootste oorzaak bosbranden in Australie), enorme arealen aan bos voor de biomassa wat dus gemeten over bv een eeuw niets gaat opleveren maar op papier klopt het. Daar zit het probleem; links is grotendeels zeer geprivilegieerd en alleen maar bezig met deugen en liefst met grootste thema’s. Hoe groter het thema, hoe minder concreet het is.

Nuuk | 09-02-22 | 11:36 | 6

en vergeet naast biomassa , ook niet de windmolens en zonne cellen... dingen zijn moeilijk duurzaam te recyclen en hebben bij grootschalige toepassing effect op milieu. Kernenergie icm waterstof fabrieken (deze combi levert een snel op/af regelbaar systeem op .. kerncentrale alleen is nl goed in continu productie) is helaas de enigste oplossing tot nu toe voor het probleem.. tsja of mensreductie ....

tek | 09-02-22 | 12:59

@Beste_Landgenoten | 09-02-22 | 11:47:
Daar speelt ook een zekere vooringenomenheid van je mee. Ik lees hier best wel mensen die stellen dat je het anders moet aanpakken dan wat nu per se moet van een (linkse) kleine minderheid. Dat is dus geen ontkenning van problemen. Lees bv wat mensen als Michael Schellenberger, Peter Moore, Richard Tol, Simon Rosenthal, Judith Crock, enz zeggen.

Geen ontkenning maar een realistische kijk. Links is helaas vervallen in een dogma waarin alles wat afwijkt als ontkenning wordt weggezet. Ik heb wel wat links progressief volk in mijn vrienden -en kennissenkring en kan je zeggen dat het grootse woorden zijn en nul daden. Wel een aan woede grenzende gekrenktheid als je iets realistisch in wilt brengen, een andere weg naar bv omgaan met natuur (zeker nodig) en energiebronnen (ook hard nodig). Helemaal als je wijst op het zelf niet geloven in waar ze over preken: het zijn de mensen die zonder problemen elk jaar een of meerdere keren (echt!) in het vliegtuig stappen. Van alles in een cloud of sociaal medium netwerk zetten (een enorme energievreter) en ga maar door.

Er worden hier wel eens ongenuanceerde dingen geroepen, maar dat doe je ook als je stelt dat dit voor een groot deel zo is. Dat is niet zo.

Nuuk | 09-02-22 | 13:06

@tek | 09-02-22 | 12:59:
Klopt.
We moeten accepteren dat elke vorm van leven een zekere invloed uitoefent op het gehele ecosysteem van de planeet. Voor een soort als de mens met liefst 7,5 miljard exemplaren nu, en we schijnen de 10 miljard niet te gaan ontlopen, gaat dat in hoge mate op omdat we succesvol zijn juist vanwege actief aanpassen aan de omgeving en de omgeving aanpassen aan ons.

Willen we nog wat natuur behouden dan moeten we keuzes maken. Niemand durft te stellen dat we een paar miljard weg moeten werken want wel duidelijk hoe dat moet. Geboortebeperking is al slecht bespreekbaar. Alles moet maar kunnen en dan ook de idealen van White priviliged linksen. We mogen geen kernenergie, we mogen geen GMO’s we mogen geen bio-industrie en ga maar door. Door daar anders naar te kijken kan je echter op de grote lijnen wel winst halen. Links is verwend en wil alles, maar zaken als bv minder CO2 uitstoot, dierenwelzijn, vervuiling tegen gaan, leuke knuffel landbouw zijn zaken die helemaal niet elkaar overlappen. In linkse kringen doen ze alsof dat wel zo is. Vaak zijn er conflicten in belangen en keuzes maken hoort niet tot het gereedschap van de verwenden.

Nuuk | 09-02-22 | 13:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Deze topics zijn altijd genieten om te lezen. Mooi hoe makkelijk mensen getriggered zijn door het woord klimaat.

usb stok | 09-02-22 | 11:34

Het woord klimaat is zo'n mooie containerterm die zo weinig betekent omdat er zoveel ingestopt wordt. En dus ideaal om eindeloos over te zwetsen, praten, cursussen, klagen, hopen en vrezen. Juist, zoals GOD. Of "liefde"....

GeenAccount | 09-02-22 | 11:22 | 1

Wat rolt er beter je lippen af , ‘ik heb lief’ of ‘ik haat’ ?
Haten is makkelijker dan lief hebben.
En zonder GOD was onze denkgeest er niet , dus die misplaatste arrogantie dat je zelf denkt te kunnen bepalen of er wel of geen is , is het zelfde als KLIMAATPROBLEMEN, grootheidswaan van de allerbovenste plank .

Maar snap dat je het niet snapt .

alexanderpechtold | 09-02-22 | 11:40

Als die supervulkaan onder Yellowstone Park popt, en dat is niet een kwestie van of, maar van wanneer (hij is al enigszins over tijd) zijn we allemaal dik de sigaar mensen, maak je tits dan maar wet. Dan is alles binnen een 500 mijl radius van die vulkaan 100 % dood, wordt de hele VS ( = 2 x zo groot als Europa) onder DRIE meter gloeiende as en kokende glas shit bedolven, en ook daarna slingert die vulkaan nog een flinke tijd een paar honderden miljarden ton aan puin kilometers hoog de lucht in. Dan kunnen we ons aan deze kant van de oceaan opmaken voor een paar decennia of misschien wel een halve eeuw NUCLEAIRE WINTER. "Kei" gezellig ! Dag en nacht hartstikke donker je ziet geen moer ! En alsof dat niet irritant genoeg is groeit ook niets meer wegens geen zonlicht. Meh, Honger ! 30 jaar lang Ramadan voor iedereen, zeg maar. Heb je net je klimaatdoelstellingen gehaald, iedereen helemaal blij, knalt die vulkaan opeens uitelkaar, dat zal je net zien.

Asteroid-B612 | 09-02-22 | 11:22 | 7

@Asteroid-B612 | 09-02-22 | 11:41: Het logisch gevolg van de term klimaatRECHTVAARDIGHEID. Dat klimaat moet goddomme wel eerlijk verdeeld worden.

Thuinman | 09-02-22 | 12:46
▼ 4 antwoorden verborgen

De woorden 'innovatief' 'slim' en 'vooruitstrevend' zijn inmiddels zo 2012, er moest wat nieuws komen

Mark van Leeuwen | 09-02-22 | 11:20

4x het woord klimaat, in 2 verschillende contexten.... wie is hier nu getrekkerd?
Het

PaardenliefhebberVet | 09-02-22 | 11:14

Tja.. laat het nu net wereldwijd afkoelen. Het zit niet mee met de klimaatgekkies. https://www.climategate.nl/2022/02/afkoeling/

nerugaer | 09-02-22 | 11:12 | 1

Een momentopname van het weer is geen klimaat. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden en hoe dom of kwaadwillend ben je als je dat nog steeds als argument naar voren brengt?

De wereldwijde gemiddelde jaarlijkse temperatuur is al decennia aan het stijgen.

Japannert | 09-02-22 | 11:33

Wie zonder CO2 wil leven zou eens moeten overwegen om naar de maan te verhuizen.

jitro | 09-02-22 | 11:12 | 4

You know about that restaurant on the moon. Great food, but no atmosphere.

Asteroid-B612 | 09-02-22 | 11:26

@Asteroid-B612 | 09-02-22 | 11:26: lol.
De maan is klimaat neutraal. Dat dan weer wel. En hoe weet ik dat daar geen CO2 is? Er groeit geen boom of plant.

jitro | 09-02-22 | 11:34

@jitro | 09-02-22 | 11:34: Nou ? Stel dat je bijv. een astronaut bent, en je kukelt (zwiiiii !) door de atmosfeer van Jupiter, of Saturnus (spreek uit "Satuggnuss" met de tongval van Chriet Titulaer, aub) OK, dat gaat natuurlijk in het echt niet lukken want je wordt meteen geplet tot zo plat als een 1000e van een postzegel door de aantrekkingskracht, maar.. STEL ! Dan val je op een gegeven moment door een zee van helium, een zone van ammoniak, dat soort shit allemaal, en ook door een zee van METHAAN. Dat methaangas wordt door de bliksem die daar heerst geplet tot grafiet. En uiteindelijk tot diamant. Diamant is gewoon een andere vorm van koolstof, maar dan flink geplet. Toch groeien daar geen planten ! Tenminste, voor zover bekend. Wetenschapperts denken wel dat er ontelbare planeten in het heelal zijn waar het letterlijk diamanten regent. Interessant !

Asteroid-B612 | 09-02-22 | 12:02
▼ 1 antwoord verborgen

Je beste (kli)maat

Bl0feld | 09-02-22 | 11:10

En terecht. En kennelijk is al die berichtgeving nog steeds genoeg, gezien de hoeveelheid moedwillige egoistische wetenschapsontkenners met een dikke plaat voor hun kop hier in de panelen die liever de aarde zien branden dan te hoeven toegeven dat ze ongelijk hadden en dat klimaatproblematiek geen linkse hobby is maar een gigantisch daadwerkelijk probleem.

Japannert | 09-02-22 | 11:09 | 11

@tsjajaja | 09-02-22 | 12:01: Geen auto, fiets naar werk, verder OV, geen kinderen en wil ik niet, groenteboer, vliegen zo min mogelijk maar naar Japan ontkom je er niet aan, biologische groenten 18 graden en een warme trui, zonnepanelen. Ik deug ontzettend.

Japannert | 09-02-22 | 12:05

@Japannert | 09-02-22 | 11:58:
Erg grappig dat mijn ervaringen haaks staan op jouw beweringen. Met name wat betreft kortzichtigheid en materialisme. Om dan een objectief vergelijk te kunnen maken heb ik Hofstede er maar even bij gepakt. Daaruit blijkt dat Japanners minder individualistisch zijn, meer onzekerheden mijden en meer de oriëntatie op de lange termijn leggen dan bijvoorbeeld Nederlanders. Interesse in de problemen is er wel, echter dat uitten bijvoorbeeld in de vorm van protest is meer een cultureel dingetje (tatemae). Toch verandert er op het gebied van omgaan met de natuur voldoende, zo is er nu een kentering gaande omtrent plastic verpakking in de supermarkten en zijn ze druk bezig met het ontwikkelen van de circulaire/groene samenleving van morgen.

amateurrr | 09-02-22 | 12:11

@amateurrr | 09-02-22 | 12:11:
Hofstede is echt te generaliserend en kort door de bocht en zou eigenlijk verbannen moeten worden. "Collectivisme' bijvoorbeeld uit zich ook op andere manieren in verschillende landen: Japanse collectivisme is anders dan Chinees collectivisme.

Onzekerheid vermijdend zeker, maar dat uit zich juist vooral in een conservatisme dat heel veranderingen tegenhoudt. Om zoiets simpels als het excessief gebruik van plastic verpakkingen en plastic tasje te veranderen kost decennia, want het gaat tegen de cultuur en het perfectionisme in (alles moet zo mooi en perfect mogelijk verpakt worden, en mensen vragen om hun eigen tas mee te nemen is onbeleefd en slechte service etc) Die drang om niet te willen /kunnen veranderen blokkeert dan weer een op verandering gerichte lange termijn visie. Die lange termijnvisie is er in de Japanse politiek ook niet, want die wordt gedomineerd door conservatieve bejaarden en door de vergrijzing verandert daar niet veel aan.

China daarentegen scoort laag op lange termijnvisie volgens hofstede, terwijl de overheid daar juist wel een duidelijke lange termijnvisie heeft en ook uitvoert. Dus wat Hofstede in het algemeen zegt over cultuur is vaak heel anders dan de realiteit waarin andere zaken als overheidsstructuur & vorm, leeftijdsopbouw, media etc. meespelen.

Japannert | 09-02-22 | 14:47
▼ 8 antwoorden verborgen

De NOS lijkt de BBC wel... elk onderwerp wordt aan het klimaat gekoppeld.

De Kleine IJstijd was van rond 1430 en ging tot het het midden van de 19e eeuw. Toen we nog op de rivieren konden schaatsen (er zijn ook schilderijen van de activiteiten op de Thames). Sindsdien is het nogal warm geworden.

Louter Leuter | 09-02-22 | 11:02 | 5

Als er nu gletsjers smelten, of toendra's dan komen er allemaal nederzettingen en dieren tevoorschijn. Warme en koude periodes wisselen elkaar af inderdaad. En er komt nu weer een ijstijd aan.

small_town_dude | 09-02-22 | 11:21

Maar in die tijd was het gezeur ook niet van de tv te slaan

Mark van Leeuwen | 09-02-22 | 11:23

@Louter Leuter | 09-02-22 | 11:18: Woke heeft grootheidswaan en money ( nodig )

alexanderpechtold | 09-02-22 | 11:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Je zou bijna denken dat ze ons onderbewustzijn willen raken.

korenslager | 09-02-22 | 10:59

De mens verbeeldt zich teveel.
Invloed van de mens op het klimaat is nihil.
Zonder ons ( de mens) op aarde zou het klimaat eveneens continue veranderen.
Ach laat ook maar.

laurentius | 09-02-22 | 10:59 | 12

@Louter Leuter | 09-02-22 | 11:58: Dat is een misvatting. Opwarming door fossiele uitstoot is echt al in de 19e eeuw al begonnen. www.carbonbrief.org/scientists-clarif...

Japannert | 09-02-22 | 12:06

@Japannert | 09-02-22 | 12:06:
Kijk ik naar jouw fancy website... Dan staat er een heel verdacht zinnetje:

Only by including greenhouse gases in the model do the scientists see a pattern of warming that matches what the proxy records suggest the world actually experienced...

Tot aan de industriële revolutie, die in het VK begon, was het enkel biomassa (net zero). Piek kolen was in het VK in 1913 of zo. Olie begint in Texas pas in 1901. Dus zeker het eerste deel van de 19e eeuw kan je niet met fossiele brandstoffen verklaren. En dan hebben we het enkel over het VK en de VS (rest van de wereld liep nog in berenvellen rond).

Modellen en foemellen. Ik weet er alles van.

Louter Leuter | 09-02-22 | 12:39

@Japannert | 09-02-22 | 12:06:
En nog een klein dingetje. Rond 1850 bereikten gletschers hun grootste uitbreiding sinds het einde van de laatste ijstijd. Het wordt als het einde van de Kleine IJstijd gezien.

Louter Leuter | 09-02-22 | 13:02
▼ 9 antwoorden verborgen

kan links zich svp wat meer zorgen maken over de aanstaande oorlog met Rusland in plaats van papieren problemen ?

Dr.Utker | 09-02-22 | 10:58

Op de Titanic wordt ruzie gemaakt:

"Er bestaan helemaal geen ijsbergen!"
"Laat de Engelsen de reddingboten maar repareren, wij Schotten hebben ze niet lek gemaakt."
"De kapitein verdient aan deze zogenaamde ramp!"
"Ijsbergen zijn een natuurlijk fenomeen, dus geen probleem".
"Wie zijn wij, dat we zomaar deze boot kunnen bijsturen, het is hoogmoed!"
"Wat kost dat allemaal, zo'n reddingboot?"
"Het is de straf van God"
"Niks aan de hand, de band speelt toch door?"
"En wie gaat die koerswijziging betalen?"
"Waarom zouden wij aan het roer draaien, de koers wijzigt toch maar 0.001 graad"

Beste_Landgenoten | 09-02-22 | 10:57 | 6

Jouw reacties dragen ook bij aan een slecht klimaat! Onnodig stroomverbruik en domme vergelijkingen.

Sjefke_pro | 09-02-22 | 11:30

De Titanic had maar 1 kapitein. Wij hebben er 17 miljoen.

amateurrr | 09-02-22 | 11:37

Volgens mij doe je dit expres weer BL , zelfde riedel met Corona .

alexanderpechtold | 09-02-22 | 11:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Heeft de NOS soms aandelen gekocht, in dit hele klimaatgedram?

Paaldanseres | 09-02-22 | 10:56 | 1

Gekregen mevrouw gekregen .

Jullie la la la la geld als jullie dit en dat en dat promoten .

The money game .

alexanderpechtold | 09-02-22 | 12:03

Lijkt wel een landelijk vooropgezet plan.

Valt er vanmorgen heel toevallig een energie en klimaatkrant op de mat.
Gelijk maar als nieuwe ondergrond in de poezenbak gemieterd.

Paaldanseres | 09-02-22 | 10:51

De politie mag niet staken. Dus dit is zo’n beetje het enige drukmiddel. Dit kabinet strooit met miljarden, maar keert de rug toe naar politie.

Altijd zie je hier de commentaren, als de politie ‘niks’ doet. Maar dit kabinet maakt er een sport van om de rug toe te keren naar de ‘hoeksteen’ van de samenleving, zoals verpleegkundigen, handhavers, politie, AOWers, Groningers, militairen die ziek zijn geworden van het schuren van tanks, enz.

Ik zeg, hup politie.

HoniSoit | 09-02-22 | 10:43 | 1

Sorry verkeerde onderwerp

HoniSoit | 09-02-22 | 10:44

Ik ben van mening dat er voor de belastingbetalert een klimaat moet komen waarbij de bijdrage voor de NOS tot ongeveer 10% van de huidige wordt gereduceerd. Teletekst mag blijven. De rest? Prullenbak.

Pferdefotze | 09-02-22 | 10:42 | 1

Doe maar naar 1%.

Gaat het niet dan? | 09-02-22 | 10:52

De olifant in de kamer, hoort u wel eens iemand over natuurlijke klimaatverandering? En geeft men het verschil wel eens aan tussen de natuurlijke variant en de menselijke? En waarom de menselijke steeds meer in de pas loopt met de natuurlijke? Of gematigd zeeklimaat cfb dat deze steeds meer de juiste karakteristiek vertoont.

Er zit een verschil tussen de natuurlijke en menselijke variant, zo'n paar 1000 miljard Euro/dollar. Meer niet.

Stonecity | 09-02-22 | 10:33 | 7

@Beste_Landgenoten | 09-02-22 | 10:39: praat niet over wetenschap als je alleen maar de media en politiek na papegaait, misschien die oogkleppen eens af en jezelf in het onderwerp verdiepen. Klimaatverandering vond al plaats miljarden jaren geleden. Wat jij denkt wat wetenschap is dat is gewoon napraten wat je ingefluisterd wordt.

Statix | 09-02-22 | 11:57

@Japannert | 09-02-22 | 11:49:
Vastgelegde voorspellingen op basis van extrapolatie zijn wel degelijk aannames in de vorm van verwachtingen. Iedereen met een beetje kennis van modelleren weet dat je daar heel precair mee om moet gaan. Helemaal bij dit soort modellen, omdat heel veel beïnvloedende variabelen en de onderliggende dynamiek helemaal nog niet bekend zijn van het immense grote en chaotische systeem dat klimaat heet.

amateurrr | 09-02-22 | 11:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik heb ook mijn twijfels over de invloed van de mens op het klimaat, maar om nou te zeggen dat het best lekker gaat met het milieu gaat mij wat te ver...

Velko | 09-02-22 | 10:32 | 7

@4HoogAantWater | 09-02-22 | 10:46: Toch jammer dat zo'n een beetje 100% van de wetenschappers die hun leven wijden aan de studie van het klimaat het niet met je eens zijn.
Maar jij hebt vast je 'eigen onderzoek' gedaan.

Japannert | 09-02-22 | 11:28

@Japannert | 09-02-22 | 11:28: Die krijgen betaald voor de studie over klimaat .
Het heeft geen zin dit uit te leggen weet t , maar waag nog 1 poging.

alexanderpechtold | 09-02-22 | 12:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Mijn vrouw klaagt wel eens over het klimaat in onze badkamer nadat ik er een half uurtje de krant heb gelezen. Ik zeg, zet een raampie open!

SeingaltUNo | 09-02-22 | 10:31 | 2

Jij hebt geen vrouw.
Jij hebt geen krant.

Mongeaulie waarsguwt | 09-02-22 | 10:52

@Mongeaulie waarsguwt | 09-02-22 | 10:52: Jij bent grappig.

alexanderpechtold | 09-02-22 | 12:10

Waar ik overigens totaal tegen ben is het scharen van nucleair en gas onder groene energie, zoals de EU nu doet, Ik vind dat de gifbeker helemaal leeg moet: de mensen moeten maar voelen wat het is om op groene energie te vertrouwen, alleen maar omdat het goed voelt. Dus niet gas en nucleair daaraan toevoegen en dan zeggen dat het allemaal goed gaat met groene energie dankzij zond en wind.

skoftig | 09-02-22 | 10:31 | 2

Nee, dan alle bossen opstoken. Want bossen zijn groen dus die energie is groen.

Rest In Privacy | 09-02-22 | 11:12

Kerncentrales open, windmolens terug naar de stort. Kunnen we weer normaal doen met zn allen.

Thuinman | 09-02-22 | 12:48

Rob Jet heeft hem/het er dus al overal in geduwd, klimaat dus.

dathoujetoch | 09-02-22 | 10:29

Laten we alles maar zo snel mogelijk naar de kloten helpen. We willen toch niet dat er nog mensen rond lopen op de aarde als de zon dood gaat?

Leptob | 09-02-22 | 10:28 | 2

Het duurt nog wel iets van 5 miljard (!) jaar voordat de zon een rode reus wordt en de aarde wordt opgeslokt.

guldenmiddenweg | 09-02-22 | 10:30

Het gaat over het klimaat omdat Timmermans 500 Miljard reclame budget heeft om het over het klimaat te laten gaan.

Waarom denk je dat Klaas Dijkhoff sue and the alchemist is gestart?

Lees even wat ie exact doet:

wearesata.com/nl/over-ons/

De man is helemaal klaar om die Miljarden effectief in te zetten.

Denkhetnjet | 09-02-22 | 10:24

Klimaatfundamentalisme funest voor Nederlandse en Europese economie. Rusland, China en India genieten!

DumboJet | 09-02-22 | 10:19 | 5

China is ambitieuzer dan wij als het om klimaat gaat en heeft een hele duidelijke lange termijnvisie waar het af zal stappen van fossiele brandstoffen omdat ze realiseren dat het nodig is. Rusland graaft zijn eigen graf want als het gas op hebben ze niets.

Juist investeren in nieuwe technieken en vooruitgang is de sleutel naar een economisch gezonde toekomst, niet blijven hangen in achterhaalde op roofbouw gebaseerde modellen.

Japannert | 09-02-22 | 11:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik breng even de zure regen in herinnering.
Deze spoelde weg door het gat in de ozonlaag.
De ijsberen verzopen daarna op de Zuidpool en de pinguïns dansten met Pasen op het Noorpoolijs.
Daarna kwamen Urgenda, Milieudefensie en Johan Vollenbroek in de milieucult op als ware Sjamanen van het nieuwe geloof, gespekt door de Staatskas.
Zelfs de rechters bogen zich plat op hun aangezicht voor deze brengers van een Nieuwe Orde.
Grote bedrijven sidderden in hun portemonnee en vluchtten met de staart tussen de benen, nageroepen door de manmoedige Klaver.
Ondertussen had bolle Frans de troon bestegen in het EU keizerdom en zich het Klimaat en bijbehorend geloof en emolumenten toegeëigend.
Terwijl hij de wereld per vliegtuig verkende, al kauwend op zijn dagelijkse chateaubriand en wegspoelend met een Petrus 1972, kwam hij na een langgerekte boer tot de conclusie dat zijn voormalig Vaderland het meest geschikt was om eens goed uit te knijpen voor het Nieuwe Geloof, oftewel Het Klimaat. Hij doopte het 'The Green Deal' en tikte miljarden naar binnen.
Hoe het sprookje verder gaat laat ik graag aan @DonArturito over die deze meester van Het Klimaat tot op zijn morsig corset volgt.

Eppo | 09-02-22 | 10:18 | 2

Detail:
(1)IJsberen leven op het noordelijk halfrond en zijn daar nog steeds heel gelukkig en in groten getale. Ca. 35.000 stuks nu tegen ca. 6000 in 1980.
(2) Pinguins leven al tijden minstens zo gelukkig op het zuidelijk halfrond + zuidpoolgebied.

R2fu**D2 | 09-02-22 | 11:11

@R2fu**D2 | 09-02-22 | 11:11: net als zo'n milieu meisje eens vertelde dat het zo zielig was voor de leeuwen in de jungle...->tijgers leven in jungle , leeuwen op savanne etc

tek | 09-02-22 | 13:04

Werkt de VARA al aan een veilig klimaat binnen haar organisatie?

Colin.Fart | 09-02-22 | 10:15 | 1

Tuurlijk niet. Progressieve hypes zijn alleen om kapitalistische bedrijven en blanke (blanke ja, dat is niet politiek gedreven. De term 'witte' is politiek gedreven en opgelegd) mannen mee om de oren te slaan. Geldt natuurlijk niet voor de Che Guevera's, Stalins en hun gematigdere linkse parlementaire democratie aanhangende vrindjes. Ook die hebben gewoon oerdriften hoor. Alleen zijn ze ideologisch verheven, vinden ze zelf dan.

JB86 | 09-02-22 | 11:34

Wij hebben een oom die Aat heet en graag bergen beklimt. Hij is vereerd door alle aandacht voor zijn bijnaam.

Auchie | 09-02-22 | 10:14 | 1

Is dat meneer Aat Klim?

dathoujetoch | 09-02-22 | 10:30

Ja ja, bla bla. Ons was voortijds van alles beloofd (behalve rozentuinen). Maar eenmaal geboren in dit ondermaanse tranendal bevonden wij ons allemaal in een omgeving met een voor mensen nogal vijandig klimaat dat ons voortstuwt en geselt met hitte en kou, en plensbuien bovendien. Supermarkten waren er eerst ook nog niet. Werkelijk ALLES hebben we zelf moeten uitvogelen. Je zou dan enig begrip en dankbaarheid verwachten. Maar nee hoor, het is huilen huilen huilen wat de klok slaat.
Ik mis dit punt wel een beetje in deze hele discussie. Dus.

Duwbak_Linda | 09-02-22 | 10:11

Ach ja ik ben van 1970. Op de lagere school leerden we dat "het oerwoud" in een dusdanig tempo gekapt werd dat er over afzienbare tijd geen boom of biotoop meer over zou zijn. Dan hadden we een bomenplantdag bijvoorbeeld.

Toen heette dat zorgen voor 'het milieu'.

Anno 2022 noemt men het 'het klimaat', de boodschap is trouwens idem. Alleen nu zijn bomen juist stom en moeten massaal en in een schrikbarend tempo gekapt worden. Dat is dan wel slecht voor 'het milieu' maar enorm GOED voor 'het klimaat'. Natuurlijk.

Ik heb misschien geen opleiding zoals Frans Timmermans, echter wel een gezond verstand en enige levenservaring, en in mijn optiek klopt er iets heel erg niet aan dit verhaal.

Dat gelul over 'het klimaat' is een manier om mensen in de pas te laten lopen. Je móet ergens bang voor zijn. Het is het equivalent van de stroomstok om vee mee op te drijven. Het gepeupel moet een doel hebben want zonder doel gaat iedereen maar lekker onbezorgd chillen en dat is Niet De Bedoeling. Er moet gewerkt worden, geploeterd worden, er moet een Groter Doel zijn om de massa in beweging te houden en niet te laten wegzakken in lethargie en verveling. Want verveling is des duivels oorkussen leerde de pastoor mij vroeger op het katholieke schooltje.

Dan heb je nog een politieke kaste die zich feitelijk te pletter verveeld. Er is geen oorlog om je druk om te maken, geen urgentie. En men wíl zo graag 'de wereld redden' en bij gebrek aan de een of andere oorlogszuchtige overheerser heeft men nu 'het klimaat' omarmd.

Feitelijk stelt men dat de aarde onze vijand is geworden. En daar moet tegen gevochten worden. Dit keer niet met wapens, dat zou nutteloos zijn, maar met technologie en daarvoor is, net als voor wapens, geld nodig. Die technologie waar al dat geld naartoe moet is vrijwel nutteloos. Windmolens of zonnepanelen, elektrische auto's, van het gas af, het is niks als gebakken lucht.

Stel dat er nu werkelijk zo'n extreme urgentie zou zijn omtrent 'het klimaat', zo extreem dat men nu al weet dat over 15 jaar half NL onder water komt te staan. Ga je die oorlog dan in met windmolens, elektrische auto's, warmtepompen en zonnepanelen? Of toch liever met hoge zeedijken en waterwerken? Ga je bij voorspelde toekomstige, klimaatgerelateerde hongersnoden je eigen autarkische voedselvoorziening actief de nek omdraaien (weg met de boeren in NL) met als alternatief 'dan importeren we dat wel'?

Ik vind het allemaal vrij onlogisch. En daarmee vrij ongeloofwaardig. De toekomst zal uitwijzen wat de waarheid is/was.

Ik hoop alleen niet dat de kinderen straks weer bomen staan te planten om de ovens van Frans te kunnen voeden.

Dutchbeaurouge | 09-02-22 | 10:11 | 16

@CoffeeDick | 09-02-22 | 11:28: Er was geen oorlog in 1938. Die dreigde wel en toen ging men (te laat in het geval van NL) als een dwaas wapens bestellen. In het buitenland. Alwaar de wapens voor eigen gebruik werden vastgehouden. Dus had NL niets en werd overlopen. Ziet U de parallel? Als er urgentie zou zijn, zouden er urgente maatregelen worden genomen, of op zn minst een serieuze poging daartoe. Echter wat je ziet is niets als belasting verhogen om allerlei 'potten' met geld mee te vullen. En dat geld zou dan moeten helpen? Je kunt geen wapens kopen als ze er niet zijn. Hoeveel geld je ook bied. Je kunt ook geen klimaat veranderen met geld, hoeveel je ook bied. Kortom; de urgentie is er helemaal niet zoals je word voorgespiegeld. Iedereen mag geloven wat hij of zij wil geloven, maar besef je wel: het blijft een geloof. Niet te toetsen aan de realiteit. En daar kun je dus eeuwig over strijden. Wat trouwens ook al sinds de uitvinding van 'het geloof' een constante reden is voor mensen om oorlog te voeren. Ziet U de parallellen?

Dutchbeaurouge | 09-02-22 | 11:36

@Beste_Landgenoten | 09-02-22 | 10:46: Pijnlijk dat niemand wil inzien dat niet die 0,04% CO2, maar die vele procenten meer aanwezige waterdamp nu juist de warmte vasthoudt. Het absorbtiespectrum van water(damp) heeft een grotere overeenkomst met het infrarood dan CO2. Maar ja, als je tegen waterdamp wilt vechten en daar een heel verdienmodel omheen optuigt maak je natuurlijk geen schijn van kans.

R2fu**D2 | 09-02-22 | 11:38

@R2fu**D2 | 09-02-22 | 11:38: klopt .. waterdamp is een behoorlijk broeigas... maar zie daar maar eens een businessmodel van te maken

tek | 09-02-22 | 13:05
▼ 13 antwoorden verborgen

Als voetbalclub kun je gewoon beter geen vrouwen aannemen. Dan heb je dit gezeik ook niet. Voetbal en vrouwen dat is toch geen combinatie die samen gaat?

Fijn_dat_je_er_bent | 09-02-22 | 10:11 | 1

Ze willen juist meer vrouwen aan de top en dit is de manier. Vrouwen weten dat.

NLgaatnaardeklote | 09-02-22 | 10:32

Ja, Zwolle wil ook graag beste jongetje van de klas zijn. Horizonvervuilende borden met mensen van kleur, nog meer borden in parken, regenboogpotten, ze doen hun stinkende best.

Normpje | 09-02-22 | 10:11

Zure regen, ozongat, natuur, milieu, klimaat. Het komt allemaal mijn huis niet in!

Hadena | 09-02-22 | 10:10

Waar is Al Gore gebleven met zijn "voorspellingen"? Aan de lunch met Frans?

Kameraansteker | 09-02-22 | 10:09 | 3

In zijn villa vlak aan de zee.

JJMS | 09-02-22 | 10:26

Die telt zijn geld op het landgoed dat nu al onder water had moeten staan aldus zijn eigen verhaal.

Nuchternederland | 09-02-22 | 10:27

Had die daar de Nobelprijs voor gewonnen? Is ook steeds meer een fop-prijs aan het worden zeg.

nobodiesunmighty | 09-02-22 | 10:31

Het regent dickpics in dit klimaat.
Het zuigt.

steekmug | 09-02-22 | 10:07

Ik denk dat therapeuten overuren draaien.

wiers | 09-02-22 | 10:06

Urgendum schijnt nog niet tevreden te zijn ondanks behaalde - rechterlijk opgelegde - doelstelling in 2021. Stel je voor dat die kwasten tevreden zijn... oh ja, verdienmodel moet natuurlijk wel in stand blijven voor ze.

de directeur | 09-02-22 | 10:06 | 3

@ Urgendum, mevrouw Minnesma is niet alleen klimaatalarmist, maar ook directeur (eigenaar?) Van Thuisbaas, een bedrijf dat je huis kan verduurzamen met zonnepanelen , warmtepompen etc. Niks idealistisch alarmisme, gewoon ordinair eigenbelang. Google haar maar eens icm met Thuisbaas.

Dwaalgast | 09-02-22 | 10:31

@ Directeur bedoelde ik.

Dwaalgast | 09-02-22 | 10:33

Erger nog, zij willen bepalen wat voor beleid de overheid moet voeren en hoe wij als inwoners van Nederland moeten leven. Een niet gekozen kleine club overruled alle democratische processen en de rechterlijke macht.

Xbitt | 09-02-22 | 10:37

Ik gooi klimaatgekkie's altijd het volgende voor de voeten : rond 1960 zat ik op het strand bij Zandvoort tijdens vloed en weet nog precies hoever dat van de strandtent af was... zo'n 20 meter, NU... ruim 60 jaar later, staat de zee nog net zo hoog bij vloed, ze hoeven de Boulevard (wat meteen een soort dijk is) nog steeds niet op te hogen, dus wat maken jullie je druk om de zeespiegel.

Krijg geen antwoord terug.......

Keyboardspeler | 09-02-22 | 10:06 | 11

@4HoogAantWater | 09-02-22 | 10:29:
Die in de Pacific. Komen groots janken bij de VN voor geld en actie terwijl ze het gewoon aan zichzelf te danken hebben.

2voor12 | 09-02-22 | 10:37

@nobodiesunmighty | 09-02-22 | 10:11: Zoiets ja, het lijkt mij toch niet zo moeilijk om het volk te bewijzen dat er iets aan de hand is (zou zijn)... ram een een paal op het strand, die 5 meter hoog is of zo, met censoren die het 100 jaar kan uithouden.... en laat ons elk jaar weten wat de stand is.

Keyboardspeler | 09-02-22 | 11:07
▼ 8 antwoorden verborgen

Ach ja zolang het maar niet over migratie gaat, op allerlei redacties liggen al lang weer de klimaat-huil-schaam-mea culpa- armageddon scenario's klaar om de media mee te vullen nu corona uit de mode raakt, met af en toe een dickpic schandaal tussendoor om het belang van kuisheid te benadrukken

Overschilder | 09-02-22 | 10:05 | 1

Ik mis nog BLM en bijhorende aanhang in jouw verhaal. Ook zo'n gemaakte hype.

Xbitt | 09-02-22 | 10:41

Wat denk je van 'gezond en bewust'. En de zorgverzekeraars met hun bewustleven apps. Nog nooit werd er in een vrije samenleving zo gestuurd. En het gebeurt allemaal heel subtiel. Stapje voor stapje wordt u opgevoed!

JB86 | 09-02-22 | 10:05 | 2

Ik zou zeggen: vervuiler betaald: al de producenten die de mens intern en extern vervuilen, laat ze een groter centje meebetalen aan optimaliseren infrastructuur en levenskwaliteit van alle mensen in een land. Succesievelijk ophogen van hun produktprijs (eindgebruiker betaalt) leidt tot extra afdracht. Wat zou er gaan gebeuren? WEF opheffing? WHO herstructurering, of zou het een volstrekt averechts effect hebben (wat goede bedoelingen vaak hebben)?

nobodiesunmighty | 09-02-22 | 10:16

Zo subtiel is het allemaal niet meer.

4HoogAantWater | 09-02-22 | 10:27

Mooi, dat betekend dat wij klaar zijn voor klimaatlockdowns en CO2-krediet QR codes.

Reebensteeltje | 09-02-22 | 10:04

Misschien dat klimaatneutrale digpicks nog wel kunnen. Moet je het er gewoon effe onder zetten.

squadra | 09-02-22 | 10:03 | 1

Een pic suggereert mbs. Mbs betekent opslag. Opslag betekent datacenters. En ai.. daar ga je dan. In onze organisatie is er al een campagne gestart dat je geen 'okee of dankjewel mailtjes' meer mag sturen, om zo de klimaatverandering tegen tegaan!

JB86 | 09-02-22 | 10:07

Hier voor mij op de totaal afgeschreven salontafel liggen twee mandarijntjes. Niet geheel pitloos.
Er zijn twee manieren om mandarijnen hier te krijgen:
- Haal ze op met vervuilende transportmiddelen
- Laat het klimaat haar gang gaan en over een tijdje oogsten we ze hier zelf zodat er minder wegen nodig zijn en er meer ruimte is om bomen te planten.

Leptob | 09-02-22 | 10:03 | 1

Mandarijntjes kunnen we hier ook prima in kassen verbouwen. Maar het transport vanuit Spanje is enorm efficiënt. Je hebt een organisatie die rechtstreeks bij de boer de vruchten ophaalt en ze naar je thuis brengt. Kijk maar op crowdfarming; het kan dus wel.

Verbandmeester | 09-02-22 | 10:18

In mijn tijd was de studie milieukunde hip. Bestaat klimaatkunde al?

Piet Karbiet | 09-02-22 | 10:03 | 3

Ik zit nu op het toilet.... volgens mij bestaat die studie niet meer.

nobodiesunmighty | 09-02-22 | 10:18

Bedrijfscommunicatie was er ook zo 1, maar dat terzijde.

Nuchternederland | 09-02-22 | 10:29

Dit is te ver gezocht en hierdoor voedt je een klimaat van haat dat dan weer wel.

Rest In Privacy | 09-02-22 | 10:02 | 1

Zullen we daarover met Al Goriaanse allure een lobby machine gaan maken met video en die hele crap. Krijgen we een nobelprijs, bussiness model en.... KEIVEUL POEN!

nobodiesunmighty | 09-02-22 | 10:33

Ook lachwekkend die reclame's voor elektrische auto's die dan roepen dat ze geen last hebben van de hoge brandstofprijzen.
Alsof de elektriek niet in prijs verdubbeld is.

2voor12 | 09-02-22 | 10:02 | 1

Hoorde het ook, stelletje oplichters.
Citroén was het volgens mij.

Nuchternederland | 09-02-22 | 10:30

We zijn helemaal aan het doordraaien. Eén ding moet je ze wel nageven. De klimaatlobby is de crème de la crème van alle lobby’s. Uitstekende strategie. Perfecte dramtechnieken. De media in de pocket. De politiek in de juiste stand. De zwijgende meerderheid volgt braaf met de zonnepaneeltjes en de keuze voor duurzame producten. Het mag allemaal wat oerbossen kosten maar dan heb je ook wat. 0,00007% temperatuurverlaging bijvoorbeeld.

de Voorzittert | 09-02-22 | 10:02 | 4

Miljarden melkwegstelsels in het universum, niet te bevatten waar we in zweven .
Klimaat is grootheidswaan of een verdienmodel .
Of een verdienmodel van mensen met grootheidswaan.

alexanderpechtold | 09-02-22 | 10:41
▼ 1 antwoord verborgen

In 2018 werden alle abri's van de fa. Deceaux verwijderd in 030.
Nu staan er abri's van een ander bedrijf met van die sedumplantjes erop.
Omdat die volgens zeggen daardoor 's winters warmer en 's zomers koeler zouden zijn.
Bushokjes dus.
Van die dingen met een dakje en twee zijpanelen.
Zonder voorkant.
Blijkbaar mis ik iets.

LoesjeP | 09-02-22 | 10:01 | 3

Het klopt toch? Verleden jaar nog sneeuw deze tijd, nu 10+ graden buiten.
Die plantjes helpen dus écht.

2voor12 | 09-02-22 | 10:04

Je mist de verdamping op die hokjes... denk nog maar eens door.. ;) Dezelfde reden waarom het in een betegelde tuin zomers snoeiheet is..

Smoelensmid | 09-02-22 | 10:08

@Smoelensmid | 09-02-22 | 10:08:
Dat verdampen op die hokjes was 1 van de redenen die toen inderdaad ter sprake is gekomen, toen diverse , toen nog collega buschauffeurs, en ik ons het nut van 't gebeuren afvroegen.
Of dat ook werkelijk zoden aan de dijk zet ingeval van een hokkie dat nagenoeg de hele dag in de zon staat, waag ik toch te betwijfelen.

De tuin bij Huize Loesje bestaat trouwens voor een groot deel uit een planten/struiken perk, met daarin een grote boom.
Met name om de reden die U in uw laatste zin schetst. ;)

LoesjeP | 09-02-22 | 10:50

Prof Kees de Lange is een dappere strijder tegen de klimaathoax. Hij is emeritus hoogleraar fysische chemie en chemische fysica. Als een van de weinige criticaster mocht hij de 2e kamercommissie toespreken. Dat hielp natuurlijk niks, want de gemiddelde alfa daar weet het verschil tussen de atmosfeer, het klimaat en het weer niet eens. En logica is ze ook vreemd.

Piet Karbiet | 09-02-22 | 10:12

@Piet Karbiet | 09-02-22 | 10:12: Ze hopen op een druppel uit de miljardenemmer.

4HoogAantWater | 09-02-22 | 10:26

@Piet Karbiet | 09-02-22 | 10:12: En ze haten de C want CO2, brrr.
Niet wetende dat ze zelf voor een groot gedeelte gebouwd zij van die C

ritter vn hüpfburg | 09-02-22 | 14:53

Ik pak voor elk kutstukje de auto, gewoon omdat het kan, en om al die klimaatdeugers de figuurlijke middelvinger te geven.

pibasso | 09-02-22 | 10:00 | 2

Ik pak al voor het 9e jaar de afbetaalde elektrische auto, met de stroom van mijn zonnepanelen en houd per jaar een paar duizend euro in mijn zakken waar ik leuke dingen van ga doen .. veel plezier met je figuurlijke middelvinger doei!

Smoelensmid | 09-02-22 | 10:11

@Smoelensmid | 09-02-22 | 10:11: Ja maar ho even. Jouw 3 kinderen hebben jouw footprint al zo vergroot dat die electrische auto niks meer uit haalt hoor. Leg er nog ff een paar panneeltjes bij ofzo.

grapo | 09-02-22 | 10:26

SUBsidie-gestuurd vanuit Bruxelles…

Verderkijkert | 09-02-22 | 09:57

Modewoordje. In mijn jeugd was dat milieu.

small_town_dude | 09-02-22 | 09:57 | 2

Zure regen, zuurpruim, wat kijk je toch zuur, wil je een zuurtje? Van hetzelfde …

Rdock | 09-02-22 | 09:58

In mijn jeugd was het gewoon leuk.

uisge baugh | 09-02-22 | 10:02

Er komt een dag dat D66 aan bepaalde groepen mensen gaat vragen om te stoppen met ademen, want teveel Co2.

Rdock | 09-02-22 | 09:56 | 7

@Rdock | 09-02-22 | 10:00:
Dat ruik je sowieso al, daar heb je een biologische detector voor, je reukzin.
Ongewassen, goedkope shag, slechte gebitten, geen deo ( want getest op konijntjes ) en kleding uit de wegwerpwinkel.

Graaisnaaiert | 09-02-22 | 10:05

@Graaisnaaiert | 09-02-22 | 10:05: Ruiken doen vegetariers sowieso, een soort wee'ige lucht, hebben een bleke huid, ik weet dat want heb familieleden die al 40 jaar geen vlees eten... ik ga altijd over mijn nek als ik dichtbij ze zit, doe mij dan maar een vleeseter, rode blos op de wangen, ruiken ook wel maar dat is te verdragen.

Keyboardspeler | 09-02-22 | 12:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Is corona toch ergens goed voor geweest: bedrijven die plat kwamen te liggen, verminderde consumptie daardoor lagere uitstoot. Nooit meer stikstof meten, is goed zo.

Bull-Sunnyboy | 09-02-22 | 09:56

Dat betekent dat corona voorbij is

SinisterNL | 09-02-22 | 09:56 | 2

Dat weet u, dat weet ik. Maar ja, overtuig die lui van het omt maar eens. Want die bepalen nog steeds het beleid in dit land.

VanBukkem | 09-02-22 | 10:02

@VanBukkem | 09-02-22 | 10:02: Die lui van het OMT gaan straks ook de klimaatregels van angst repliek bedienen .

alexanderpechtold | 09-02-22 | 10:21

Voorlopig is de vvd66 & co bezig met een importklimaatprobleem waar de handhaving al genoeg problemen mee heeft.

van stampij | 09-02-22 | 09:54

Ik vind het maar een kutklimaat de laatste weken, oh, dat is het weer.

uisge baugh | 09-02-22 | 09:54

Dat is een onderdeel van framing.
Of wellicht een vorm van sublimatie

Roos | 09-02-22 | 09:54

Op de AD site "waarom schaatsen dierenleed veroorzaakt" met plaatje van de Olympische Spielun. WTF

Kladderadatsch | 09-02-22 | 09:51 | 1

Lijdt u dan nog niet aan schaatsschaamte?

Graaisnaaiert | 09-02-22 | 09:53

gaaaaaap, we hadden 20 jaar geleden nog 10 jaar voor de zondevloed kwam etc .. etc..

smedekeedee | 09-02-22 | 09:51 | 1

22 jaar geleden zou de wereld vergaan zijn. Party over, oops, out of time.

Jos Tiebent | 09-02-22 | 12:10

Ik begin ook een actie:
Baren na de 2e kan niet meer,
Aborteer!

Graaisnaaiert | 09-02-22 | 09:51 | 8

@Graaisnaaiert | 09-02-22 | 10:07: Dank je Graaisnaaiert. Te veel eer voor mij. Het leven van een niet dichter lijkt een heel stuk lichter.

grapo | 09-02-22 | 10:10

@Graaisnaaiert | 09-02-22 | 09:53: Als je in de jaren 80 in Hilversum woonde, kreeg je als starter N+1 kamers (lees: in je eentje kreeg je max een 2-kamer flatje toegewezen).

Mbovenka | 09-02-22 | 10:12
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland