Miljoenen kostende Ferrari sterft in Baarn
Che bel posto dove morire
Social
Er is een zeer exclusieve Ferrari gestorven. Door het gejakker van een kearl die de snelheid van de auto niet kent. En niet zomaar een Ferrari, maar een Ferrari Enzo. Daar zijn er niet veel van gemaakt, namelijk 400, en daar staan er dus ook niet heel veel van te koop: op Autoscout is de goedkoopste zo'n drie miljoen euro en die staat dan ook nog eens werkeloos tussen de werklozen in Spanje. Het Italiaanse raspaardje op onze Nederlandse wegen reed rond met groene platen en leek dus op weg naar een nieuwe eigenaar, tot een boom werd aangezien voor parkeerplaats. Zonde. Benieuwd welke rapper of voetballer de schuldige is. De koop lijkt in ieder geval afgeblazen.
Reaguursels
InloggenTja stuurt toch anders dan een kameel, zo'n Ferrari
Nou heb ik op dit moment niet veel Enzo’s, eigenlijk heb ik er op dit moment geen maar als ik nu een Enzo had gehad dan was deze vandaag 75.000 euro meer waard geworden. Goede investering al zeg het het zelf.
Blue Monday maar dan op dinsdag voor deze "monteur".
Proef ritjes met losers die denken dat ze Max Verstappen zijn eindigen altijd zo. Als je normaal je proefrit ronde je rijdt en geen launchecontrol gebruikt is er niks aan het handje. Wel leuk dat de bestuurder nu voor groot deel schade moet betalen want groene garage plaat......
Die laatste zin slaat nergens op.
@LonelyWanker | 18-01-22 | 18:26: Verdiep je maar even in groene plaat. Verzekering gaat nu bepalen hoe veel deze loser moet gaan betalen.....
Dan heb je als bestuurder best een klote dag
Goed nieuws, weer een boom die de kachel van Ome Frans in mag.
Ik denk toch wel dat de verkoper op koop gaat aandringen.
Ja, ik zag dit schokkend nieuws vanmiddag ook voorbij komen. Ik ben durr nog steeds goed ziek van.
Heb me wel eens laten vertellen dat dit een afding/pers truukje is in bepaalde kringen. "OK, geef 60 % korting of me neef gaat ook nog proefrije in die fararie".
Aan de weg te zien mag je daar maximaal 80, aan de brokken te zien was het zeker 180.... Gewoon niks uitkeren, je moet zo'n auto niet meegeven aan idioten met meer geld dan rij ervaring.
Zonde van de boom
Die is allesbehalve total loss.
Pcies.
Beetje plamuur links en rechts en wieltje weer vast zetten. Doekje erover en klaar..
"Baarn een mooie plaats om dood te gaan? "
Het heet niet voor niks het groene graf.
Gokje: sperdifferentieel.
Richard Rawlins knapt hem in 3 afleveringen op
OMG...... "even Apeldoorn bellen" ! Foutje bedankt!
Misschien was tie dat ook tijdens het rijden even aan het doen...
Zal de proefrijder ook zijn verzekerd voor dit bedrag of was het toch al een speeldingetje qua financieren?
Plastic Fantastic.
Kroymans, zullen niet echt snel onder de indruk zijn van die 3M.
Walter van Wijngaarden weer vrij?
Kan aan mij liggen, maar een " peperdure Ferrari ", is dat niet een vorm van pleonasme ?!
Normaal gesproken wel, maar deze Ferrari is op het moment peperduur af.
@RDE | 18-01-22 | 15:55:
Idd dat wordt nu een Gezouten Rekening
Zo'n auto had ik ook bijna gekocht.
Deze is betaalbaar.
Ik heb er liever een die nog heel is.
Voor dat geld koop je 5 tot 7 huizen. Ongelofelijk eigenlijk.
HaaiBaai | 18-01-22 | 14:52,
Vroeger wel.
Tegenwoordig enkel nog een garagebox op de Prinsengracht.
John de Mol zat even niet op te letten, had iets anders aan zijn hoofd.
Ik hoop dat het goed gaat met de boom. Fijne dag.
Wat een gestress zeg!
Verkopen aan Jet Cars in Rotterdam.
Met behulp van wat onderdelen van een Fiat oezo is ie zo weer als nieuw!!
Beetje uitdeuken, wat rode lak erop en een set nieuwe banden.
Is ie weer als nieuw.
Zo, die monteur heeft een probleem zeg.
De verzekering gaat echt niet zomaar 3 miljoen uitkeren, zeker omdat er getuigen zijn die zeggen dat het voertuig met hoge snelheid reed.
Je vraagt je dan af wat het bedrijf doet als de verzekering niet uitkeert vanwege roekeloos gedrag.
Het bedrijf zou in dat geval de schade wel eens willen gaan verhalen op de monteur.
Dan kan het nog zo'n fijne en goede werknemer zijn, 3 miljoen afschrijven zullen ze niet zomaar doen.
Niet best.
Als de monteur verantwoordelijk wordt gehouden is de schade voor de werkgever, behoudens door de werkgever te bewijzen 'bewuste roekeloosheid' van de monteur. De drempel daarvoor is hoog en alleen te hard rijden is zeker niet genoeg. Maar dan zou nog steeds de verzekering van de garage het moeten dekken.
@Frits de Vriez | 18-01-22 | 14:47: Komnt nog bij dat er geen gemeten snelheid is enkel getuigen die verklaren dat hij snel ging. Tenzij de boordcomputer snelheid meet en opslaat is daar dus geen hard bewijs van
Ferrari Enzo Knol(lenland).
steekmug | 18-01-22 | 14:32,
Goed gevonden ( Enzo Ferrari ), maar deze van Mosterd ook.
" die de snelheid van de auto niet kent ", " die de snelheid van zijn motor niet kent ", Normaal, Oe, oe, oerendhard.
" Zij gingen nooit meer oerendhard ".
Ja, dag, ik wil een schade melden
Wat? Nee, wat lakschade en een lekke band.
Of ik zelf naar jullie kan terugkomen? Nou eh…
Blijft in alle essentie gewoon een stuk blik.
Toch ook wel veel plastic.
@EEnzame SchizofrEEN | 18-01-22 | 14:34: Carbon
@Mosterd | 18-01-22 | 12:55,
Ik vind in dit stukje van jou ( hoe vreselijk dit ook is ), zoveel knappe woord/zins/toespelingen zitten.
Knap geschreven Mosterd.
Nee sorry, ik zie toch van de koop af. Ik vind hem toch niet zo lekker rijden.
Trekt een beetje naar rechts zeg maar.
Zou liever een Maserati rijden, maar goed budget is een klein probleem.
Voor 10.000 euro heb je Maserati
>>>>>Ik kijk toch nog even verder want bij nader inzien vind ik de kleur wat minder.........
Bedankt voor de koffie en de tijd......
Daar hadden veel asielzoekers een lekkere halal maaltijd voor kunnen krijgen
Ze kunnen de restanten van de Ferrari in ieder geval omsmelten tot een Miele.
Dat geeft car wrapping een andere betekenis.
3 Miljoen voor een bak van plastic? Tssss! * hoofd schudden doet en liefdevolle blik op 25 jaar oude Chevy Pick-up werpt*
... totdat u bij de pomp staat?
Kijk, daar betalen we met z'n allen nou verzekeringspremie voor, zodat we collectief mogen opdraaien voor de grappen van dit soort josties.
inshared? we all benefit
Dat mag ook wel eens worden gezegd
Ik hoorde dat dit een proefrit van een monteur was. Auto voor onderhoud bij de dealer.Eigenaar zal niet blij zijn
Waarom dan die groene platen?
@echtepleb | 18-01-22 | 14:12: garage platen anders is de auto niet verzekerd bij proefrit of rijtest van reparatie van bedrijf.
Einde voor de auto. Tevens einde van de garage.. die zal de bietenbrug wel op gaan.
Het rechter portier is volgens mij nog heel.
Italiaans, hè?
Alles voor de vormgeving, wegligging ho maar.
Het blijft natuurlijk een Fiat met kapsones.
Heb je wel eens in een Alfa de bocht genomen? Daar kan zelfs een BMW niet aan tippen.
Mensen met een mening zonder kennis. Dat is pas kapsones.
Ik rij al jaren Italo maar over wegligging heb ik niks te zeiken. Elk bochie is een feest.
Van lachgas ga je niet lachen, en appen achter het stuur mag nie he?
Gezien de poging van de dealer om dit te verhalen op de chauffeur moet je dit soort auto's dus nooit proefrijden indien je enig vermogen hebt.
Ik heb verleden jaar een Lamborghini Aventador Roadster gehuurd maar daar was dit risico afgedekt met 5000 euro eigen risico, en was de auto op snelheid gelimiteerd op 165 (voor gebruik in Nederland) of 207 (ik kreeg deze limiet omdat ik er mee naar Duitsland ging).
In de A2 tunnel onder Maastricht lag er een stuk autoband op de weg dat ik gelukkig kon ontwijken maar ik realiseerde mij daarna goed dat dit mij zomaar 5000 euro had kunnen kosten, gezien de dikte van de band en de laagte van de carbon voorspoiler.
Ik had jaren terug een verhuisbusje gehuurd. Meenemen was geen probleem. Maar bij het terugbrengen ging zo'n troela minitieus om die bus lopen. En ze vond een heel licht putje, aan de zijkant. Dat er ongetwijfeld al zat.
Klotebedrijf. Ik kom er nooit meer.
Schoone in Krommenie.
Dan heb je hem dus niet schoon terug gebracht!
Was even afgeleid door een lekker kontje.
Rubbernecker!
De schade is aanzienlijk maar niet onherstelbaar, zei de boomchirurg.
Jesse Klaver heeft zijn statement gemaakt: ik rij ze allemaal aan gort, totdat ze een elektrisch model hebben.
Bijna voor het paleis gecrasht.
Wie betaald de schade eigenlijk?
Moet je nog iets ondertekenen voor je zo'n dure auto mee mag nemen voor een proefrit?
En welke argumenten kan de verzekering gebruiken als ze niet willen uitbetalen?
Ergens ben ik bang dat de handelaar met de schade blijft zitten.
Die heeft hem tenslotte meegegeven aan een hersenloze idioot.
Het probleem is denk ik dat je dit soort auto's sowieso alleen maar verkoopt aan hersenloze idioten. Iedereen met een beetje verstand rijdt immers Skoda.
Italiaans designers zijn geweldig, de ontwerper van de Ferrari Enz, Ken Okuyama, geboren op Sicilië, is een van de grootste.
Kan zijn, maar de naam Okuyama suggereert iets anders namelijk uit Japan afkomstig of daar ergens in de buurt.
@dijkbewaker | 18-01-22 | 14:29:
Kan zijn ja want Japanners hebben prachtige design auto’s …
De aandacht gaat tegenwoordig alleen nog maar uit, naar de zelfverrijking van miljonairs, incesteuze BN-ers en mediavolkje.... kortom gaat alleen nog maar over Ferarri tokkies.
Er wordt hier een restaurateur heel blij en rijk…
Toeterturken, voetjeballers, drugsbaasjes en rapperts; dat zijn doorgaans de huidige eigenaars/huurders van dit soort automobiele platluizen. Ook in deze sector heeft de verloedering & vulgarisering toegeslagen.
Overigens zie ik de laatste tijd wel vaker foto's in de media van gecrashte Ferrari's (en Lambo's bovendien). Wat mij dan opvalt, is dat ze in stukjes uit elkaar vallen, in plaats van in elkaar gefrommeld te zijn, zoals een normale auto betaamt.
Vraag me af of die scheur-ijzers überhaupt een Euro-NCAP-test ondergaan...
Wat zonde, wat zonde.
Maar wordt wel weer gered.
Want waarde iets van 1.5 mln geloof ik.
Op Autoscout24 (occasions) 3 exemplaren gevonden - goedkoopste = Euri 2.95M....
Stille tocht?
Hij lijkt me nog wel te repareren, alleen maar de twee wielen zijn er af. De rest is sowieso plastic dus dat plak je met Bisonkit weer aan elkaar.
Is misschien ook beter voor de bestuurder, maar 2 wielen over.
Een Ferrari met schade verleden? Die wordt never nooit meer verkocht.
Misschien stak er een mol over.
Waarom moest ik nou aan Ali B. denken?
Kweenie, zin in aanranding?
Peperduur!
Die ENZO is tegen de boom ge-KNOLt ...
Badum tssss
Een Ferrari met een reservewiel achterop, apart.
Nix bijzonders, hoor, zo'n wiel achterop...
abh1.nl/webservices/feed_images/27715...
*Tranen met tuiten huilen doet..*
Niks afgeblazen. Potje breken, potje betalen.
De overeenkomst tussen en het probleem
met wapens, snelle wagens en vechthonden: de idioten die er het minst geschikt voor zijn, voelen zich er het meest tot aangetrokken. Nu heeft heel Nederland kunnen zien dat het minderwaardigheidscomplexje in kwestie naast een klein lulletje ook nog eens over erbarmelijke rijkwaliteiten beschikt.
Of hij had een grote lul en het stuur bleef eraan hangen?
Dit lijkt mij het soort auto dat gekocht wordt om het "kijk mij nou" gehalte te verhogen. Zouden het Australische principe moeten hanteren, opbouwen rijvaardigheid alvorens zulke auto's te mogen besturen. Begin met een gewone auto en max 80 rijden. Na X jaar / km stapje verder.
Met een goeie lakstift heb je dat krasje zo weg..
En even een band oppompen, Patrick!
Kan evengoed de eigenaar zijn.
Zo'n auto is niet je enige exclusieve auto, dat is onderdeel van een verzameling.
Daar ga je in NL geen wegenbelasting voor betalen, je kunt er toch maar 1 tegelijk rijden.
Registreer jezelf als autohandelaar en gebruik je set groene platen op de auto die je die dag uitkiest in je garage.
Dit soort auto's kun je niet afschrijven btw, ze zijn zo zeldzaam dat ze altijd goed geld waard blijven, zelfs na een grote reparatie.
Mr. Bean reed de achterkant van z'n McLaren F1 af, en dat was niet z'n enige crash, dat ding rijdt ook nog rond.
Dat afschrijven geldt ook voor goedkopere iconische auto’s. 911jes, oude hondaatjes, zelf de oude Land Cruiser wil maar niet goedkoper worden. Als investering blijft het een risico maar als hobby is het niet verkeerd om wat geld in te parkeren.
Mij werd ooit verteld dat je die groene platen niet mag gebruiken voor eigen gebruik, dus moet er sprake zijn van een proefrit of ben je de auto aan het wegbrengen/ophalen. Ik weet niet of dat (nog steeds) klopt en dan nog wordt zo'n regel nooit actief gehandhaafd. Kan me wel voorstellen dat de verzekeringsmaatschappij de eigen kleine lettertjes goed gaat lezen, voor zover de auto all risk verzekerd is.
@Frits de Vriez | 18-01-22 | 13:46:
Klopt, maar de regels waren in het verleden strenger en er wordt zo streng niet op gecontroleerd.
Als je je dure wagen in de prak rijdt ga je wel op je plaat natuurlijk.
Enzo zijn er dus nog maar 399.
Heel het internet staat vol met filmpjes waarin mannen met te veel bravoure dit soort superauto’s in de berm of de bomen parkeren. Enorme motor achter de voorstoelen, delicate besturing en balans: dat vraagt om circuittraining en voorzichtigheid. Stinkend rijk zijn betekent niet dat je kunt autorijden.
Trekt wel als snelste op bij het stoplicht.
Als je tenminste vooraan staat.
600pk op de achterwielen, je staat zo achterstevoren, oeps
Iemand noemde zijn BMW omdat de auto betrouwbaar zou zijn?
Mijn vriend heeft eer eentje van dik 80.000 euro.
Software probleem met vering. Bij 110 km danst de auto van de weg en dealer zegt doodleuk dat alles in orde is. Kunnen niets vinden.
Mijn laatste BMW deed ik 500000 probleemloze kilometers beveel eens een Duitse dealer aan heb wel meer meegemaakt dat ik werd afgescheept en in Duitsland notabene een reparatie onder coulance of garantie aangeboden kreeg...
"De koop lijkt in ieder geval afgeblazen. "
Lijkt me niet?
'Potje breken, potje kopen!'
Sorry, ik had je tegel nog niet gezien. Eerlijk waar.
@Ivoren Toren | 18-01-22 | 13:40:
Het scheelt 6 minuten. De meeste mensen verversen de pagina niet zo vaak.
wel een ideale posttijd van jouw post trouwens ;)
Ik zie het al: geen blaadjes, maar eikeltjes op de weg.
Also het een gele was, dan was het zonde van de auto, nu van de boom.
mijn zoontje van 6 vind dat nog wel een mooie auto.
Ken een adresje… goeie prijs.
Gelukkig was het geen Countach.
Dan zijn er nu nog 399.
Ik zei nog zo, laat die traction control nu aan staan !
Enzo kwam aan dat gejakker een end...
Bouwkwaliteit van die bolide lijkt nog slechter dan de gemiddelde moderne auto'bumper'.
Hoe gaat het eigenlijk met de boom?
Ferrari Enzo. Enzo Knol?
Ff een nieuw filmpie maken voor mijn jijbuis volgers.
Ferrari Enzo Knal.
Ik heb een Ferrari. Ofzo.
het Gooi: Cody Leibel misschien, eigenaar van een platenlabel
kwam voor de Voice kandidaten...
Je bent als verkoper wel een totale idioot als je iemand zonder ervaring met zoveel PK's een proefrit laat maken is zo'n dure auto.
Je moet hem toch aan iemand slijten.
@Ivoren Toren | 18-01-22 | 13:41: nou, zo 'slijt' ie anders wel heel erg snel
Zijn bomen al tot verboden illegale levende wezens verklaard om massaal achter een dikke, hoge betonnen muur gepropt te worden zodat niemand er meer tegenaan kan rijden?
Voor dit soort super auto's zou je eigenlijk een speciaal rijbewijs nodig hebben.
Met middagje Slotenmaker slipcursus en dagje begeleiding op circuit met de superauto waar je mee de weg op wilt. Bijna wekelijks vouwt iemand een veel te snelle auto om een boom, alles nog koud, rechtstreeks van de autodealer.
Wat een prutser!
Misschien had ie em al vier jaren... Weet jij veel...
Edit: Oeps.....
Eensch, Pater rijdt 140pk/250Kg motor, ook dan moet je zelf eerder en vaker de beperkende factor zijn in plaats van je voertuigspecs. Voor velen is dat ook juist de reden om motor en of super car te rijden.
En een IQ/EQ test.
LOL. Karma. Beetje stoer doen op een binnenweg terwijl je blijkbaar de techniek niet beheerst. En beetje dom van de groeneplatenmeneer. Benieuwd naar de financiële afwikkeling hiervan.
Lijkt me toch wel dat je voor een dergelijke proefrit iets moet tekenen wat betreft mogelijke schade. Geen idee, heb het gezien mijn financiële status nog nooit meegemaakt.
Ach, Ferrari is natuurlijk ook het paupermerk onder de supercars. Je wilt er als respectabele miljonair niet dood in gevonden worden.
Waarin wil je wel dood gevonden worden? Voor de respectabele miljonair zijn er nog maar weinig exclusieve merken over die niet besmet zijn door voetballers, rappers, Russen en ander paupervolk.
@Muxje | 18-01-22 | 13:34:
Daar heb je dan ook wel weer een punt.
@Muxje | 18-01-22 | 13:34: Meeste miljonairs met oud geld rijden gewoon in een Volvo. Zelfs een VW Golf is een geziene auto in betere kringen.
Als ze nou maar wel alle materialen goed recyclen. Want anders gaat klimaat en milieu er aan. Tenzij er nu een auto minder is (en met die chiptekorten zou dat zo maar kunnen)
testing testing one two tree
boom!
Die is total loss, deur kan niet meer dicht.
Het mooie van een auto van 3 miljoen is dat hij eigenlijk niet total loss te maken is. Voor een paar miljoen kun je heel heel veel knutselen.
Afrojack weer zeker?
Ferrari met reservewiel. Nu nog een met trekhaak.
En imperiaal.
@BrutusBosch | 18-01-22 | 13:23: Voor de schoonmoederkoffer.
Da's een dure puuuzel.
Je kan van dat geld ook een storyboard van Dune kopen en er onterecht van uitgaan dat je de filmrechten er bij krijgt. www.theguardian.com/film/2021/nov/22/...
Of een ongeopende doos met pokemonkaarten, die uiteindelijk wat anders bevatte.
Waarom zetten dan ook bomen langs de weg?
dat is inderdaad uit de paard en wagen tijd. Overheden zijn 70 jaar wakker en er zijn saneringsplannen voor provinciewegen en gemeentewegen waarbij de bomen gekapt worden of er komt een geleiderails.
Misschien kunnen ze hem nog repareren?
Een Ferrari repareer je niet, die recreëer je. Ofzo. Geen idee. Goeie vraag.
@VP732 | 18-01-22 | 13:39: gewoon het chassisnummer overzetten op een gejat exemplaar.
"De proefrit valt onder de verzekering van de garage, autodealer of particuliere verkoper. Deze is namelijk de eigenaar van de auto en is verplicht een autoverzekering met minimaal een WA dekking af te sluiten. "
Kijk, da's een leuke tip voor met de Covid. Dagje plezier en het hoeft je de kop niet te kosten.
Ah jammer. En dan gaat wel elk jaar de standaard premie omhoog. Hoe zou dat nou komen?
Nou daar zou ik niet zo zeker van zijn. Ik ben geen verzekeringsrechtdeskundige, maar vermoed dat het als volgt zit. De auto moet verplicht verzekerd zijn - en die plicht ligt bij de eigenaar, de dealer dus. Dat zegt helemaal niets over de aansprakelijkheid van de proefritmaker richting de dealer. Die is er namelijk gewoon. You break it, you buy it. Als het een all-risk verzkering is, keert de verzekeraar het bedrag aan de dealer uit en komt de verzekeraar achter de brokkepiloot aan. Is dat niet het geval, mag de dealer zelf achter de poen aangaan.
Je betaald zo’n € 5000 aan.
Eigen risico staat als borg bij de dealer.
Dus kost de dealer niets.
@BobDobalina | 18-01-22 | 13:14:
Kun je voor 3 miljoen of meer aan schuld ook de WSNP in?
Vraag dit voor een vriend.
Ik denk even checken bij Ohra:
Bedankt voor je verzoek van een premieberekening.
Je aanvraag voor een premieberekening is beoordeeld en afgewezen. Verzekeren bij OHRA is helaas niet mogelijk.
De reden van je afwijzing is:
Uw auto heeft een cataloguswaarde boven ? 120.000,-
Het vermogen i.c.m. het gewicht van uw auto is te hoog
"Heb je een vraag? Bekijk de veelgestelde vragen op www.ohra.nl/auto
Vroeger belden mensen Apeldoorn.
Het zal wel lastig zijn om zo'n auto te besturen. Je leest regelmatig dat iemand voor het eerst veel geld heeft, zo'n ding aanschaft en dan bij het ritje van de dealer naar huis al crasht. Het zou mij waarschijnlijk ook gebeuren.
*crashtego
@_washier | 18-01-22 | 14:41: Ha!
Gisteren ook een Alfa tijdens proefrit tegen een boom geparkeerd. je zou als garagist toch eens achter je oren krabben. Of een contractje laten tekenen voor de rit.
correctie; 6 dagen geleden. www.autoblog.nl/nieuws/proefrit-met-a...
Fijn dat u ook een beetje rekening houft met uw medeweggebruiker. Ik rij 120 op de linkerbaan in mijn Ibizatje. Wilt u voor mij wel aan de kant gaan?
Gelijk heb je quigg. Ik ben dan wel BMW rijder, en kan van 0 tot 100 in 6 komma nogwat seconden, maar wat heb je daar aan als je overdag maar 100 mag inderdaad? Ik rij BMW voor het comfort en de betrouwbaarheid, niet om iedereen met 200 km per uur van de weg te sjeesen.
@Kaal-dik-en-lelijk | 18-01-22 | 13:13:
Nou voor de betrouwbaarheid hoef je BMW echt niet te kopen want zo fantastisch presteren de Duitse merken niet (ik spreek uit ervaring). Dan kun je beter een Japanse bolide voor de deur zetten.
@JBkiller. Nou, nou, nou. Filebestrijding is een ding, maar das wel erg rigoureus. Wat heeft quigg jou aangedaan dat je hem dat toewenst? Zijn merk en model auto?
@JBKiller | 18-01-22 | 13:14: koningswater! voor wie azijn niet zuur genoeg is
@korporaal banaal. Heb ook goeie ervaringen met Jappanners, zeker geen slechte automakers. Maar zo zie je maar weer dat iedereen andere ervaringen heeft. Mijn BMW heeft me in ieder geval nooit in de steek gelaten. Maar ik rij dan ook normaal en laat hem door de dealer onderhouden.
We halen je wel gewoon rechts in hoor....
Ik rijd toch liever in mijn CLS mk1 dan ...
Het enige nadeel van een Cuore is dat de tankdop links zit. Voor de rest een prima autootje. Kost 15 euro per maand aan wegenbelasting en rijdt 1 op 23 als je flink doortrapt. Erg wendbaar, ideaal als je wilt opschieten in het stadsverkeer.
Groene plaat voor een dure Ferrari heeft een paar voordelen. Hele lage verzekeringskosten en hele lage houderschapsbelasting. Kortom, regelmatig rijden handelaren met groene platen niet met de bedoeling voor een testrit of transport naar koper, maar om goedkoop rond te rijden in een dure auto. Afijn, waarschijnlijk heeft de chauffeur al een vriend gebeld met de vraag of hij net wil doen alsof hij de auto wilde kopen.
Exact wat hier het geval is. Eigenaar is Kroymans, zelfde als de dealer van Ferrari en AM in het gooi. Al zeker 10 jaar kart jij op deze groene platen rond.
daar wordt op gecontroleerd. je kan niet eens je vrouw even ophalen zonder door de popo te worden aangesproken. met een gewoon autootje.
@glas koning | 18-01-22 | 13:41: lulverhaal. kroymans zit in het buitenland vanwege faillissementsaanspraken.
U bent autodealer?
Ik denk het niet wan t wat jij zegt is pure onzin.
Met groene platen rijden voor eigen gebruikt staat bijna de doodstraf op als auto dealer/handelaar. Dan kun je beter helemaal zonder platen rijden.
Oh, da’s Overvecht.
Of Knoale-eilaand natuurlijk.
@Nivelleermarionet | 18-01-22 | 13:49:
Reaguurder overvecht….
Woont daar in de buurt.
Brokken is dokken
Doe dan de zwarte versie maar
Zie je wel dat bomen hartstikke nuttig zijn.
Bij mijn scooter was het de bobine...
Money doesn't buy you skills...
Maaaar had de bestuurder corona?
doet er niet toe, een rijbewijs had men beter wel gecontroleerd.
Misschien een lage bloedsuikerspiegel?
RWD is a bitch.
Nee hoor, gebrek aan skills is een bitch.
Maakte RDW overbodig in dit geval.
Wat een domper voor de bruiloft broer.
"Het broer", was het toch!
"Een fotograaf ter plaatse wist te vertellen dat in de Ferrari een medewerker van Kroymans zat."
Prutser.
Gewoon betalen.
if you break it you buy it.
Aan de ene kant kan ik hier verdrietig over zijn. Want hartje Ferrari.
Aan de andere kant, boeit het me ook geen ene flikker.
Gemengde zak met emoties.
Je kunt met geld een boel kopen, behalve vaardigheden.
Als je op de gemiddelde (snel)weg kijkt, lijken de meeste bestuurders toch hun rijvaardigheidsbewijs cadeau te hebben gekregen bij aankoop van een pakje boter.
@kapotte_stofzuiger | 18-01-22 | 12:59: kamelenrijbewijs wellicht?
@BoerKoekoek | 18-01-22 | 13:03:
Alleen bij halal-boter.
Je kan racelessen nemen op het Circuit. In Zandvoort worden ze aangeboden. Is wel duur, maar vaardigheid is dus te koop. Moet je dan alleen wel doen.
@hooibergje | 18-01-22 | 13:27: sterker nog, zou verplicht moeten zijn bij aankoop van een auto met meer dan 150PK of een vooraf bepaalde pk/ gewichtsverhouding.
1 down, 399 to go. Zucht.
Deze plakken ze gewoon weer in elkaar hoor
@hendrikjandetuinman | 18-01-22 | 12:59:
Op de foto ziet het er wel erg gammel uit.
Total loss zal het met 3 miljoen euro zeker niet zijn.
Misschien was de bestuurder door een bezitter van een van de overgebleven autos ingehuurd om er voor te zorgen dat de waarde van zijn auto omhoog gaat.
Wat een dipshit, 660 pk, achterwielaandrijving en in 3,6 sec naar 100 km/h. Dan moet je niet op de lokale weg vol het gas intrappen ("moe je kijkuh hoe hard die kan") .
Zal hem nog leuker maken, ik durf wel te wedden dat de elektronische systemen uitgezet zijn. Max Verstappen mode 'aan'.
Dus dit!
@Baksteenbakker | 18-01-22 | 12:59: max rijdt alleen vol electronisch gemonitord en geassisteerd.
REAGEER OOK