Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO - Superspreaden met Jezus

Barneveld houdt kerkdiensten met 650 man

Ferd! Papa Bruls! Mark! Hugo! Ingrijpen. Stuur 5000 boa's. Stuur waterwerpers. Stuur geboosterde ME-ers, met bijthonden. Vijfentwintig AT=bussen met romeo's, videowagens die alles en iedereen op beeld zetten voor een vier uur durende aflevering van Opsporing Verzocht. Het is daar goedverdoemme geen slijterij of supermarkt! Ingrijpen NU, want er staat toch niemand op de uitkijk.

Reaguursels

Inloggen

Apart eigenlijk dat de vrijheid van religie zo'n aparte status heeft. Waarom zou een bijeenkomst van een politieke bijeenkomst dan ook niet mogen? Dat staat ook in artikel 1 van de Grondwet.

gozoman | 24-12-21 | 23:19

Wat nou bijbel (sprookjesboek) Kerk, tempel en of religie, dicht die tent. Dat moet die sportschool toch ook! Mafklappers.

vanDeudekom | 24-12-21 | 19:56

Ik ben zelf niet gelovig maar ik vind het wel te idioot voor woorden dat de overheid zou mogen bepalen hoe mensen hun geloof uitoefenen. Zijn we dit station niet al lang geleden gepasseerd?

Stijl_Loos | 24-12-21 | 19:04

Laat de grote gasvormige beslissen....heerlijk en compromisloos...
En je hebt altijd gelijk

Den-Pol | 24-12-21 | 16:58

Nu is mij nergens bekend dat de fel bekritiseerde kerkdiensten van de afgelopen 2 jaar nu echt tot superspreaders geleid hebben.

Eigenlijk denk ik dat de gemiddelde supermarkt gevaarlijker is.

Nuuk | 24-12-21 | 16:33 | 4

@Lorejas | 24-12-21 | 17:29: Ieder dorp daar heeft zo'n periode gehad. Heerde bijv. waar alle kerken dicht waren. Staphorst is geen uitzondering en vooralsnog ontbreekt de link met grote kerkbijeenkomsten. Niet dat deze uit te sluiten is overigens.

Stijl_Loos | 24-12-21 | 19:14

@Lorejas | 24-12-21 | 17:29:
Het ging overal hard met besmettingen. De focus op de Bijbelgordel is typisch voor Nederlandse media. Er zijn veel factoren die bijdragen aan besmettingen. Dan moet je je ook afvragen hoe erg het is want hoeveel ernstig ziek, hoeveel dood? En het is niet zo dat ik bagatelliseer, maar dit afvragen mag zeker.

Die Bijbelbelt heeft bv vaak overmatig vaak verpleeghuizen en bejaardenhuizen binnen de gemeentegrenzen en dat is een opeenhoping van risicogevallen wat covid betreft. In 2020 is er bewust gezegd dat daar geen mondkapjes gebruikt mochten worden, dat kwam politiek goed uit want toegeven dat we tekort hadden was not done.
Zelfde tav ventilerend. Mocht niet gezegd worden want geen overheidsbeleid en Maurice de Hond werd als wappie weggezet. Check de berichten uit 2020, en kijk nu eens…..

Nuuk | 24-12-21 | 19:23

@Nuuk | 24-12-21 | 19:23: Een voordeel voor de Bijbelbelt is dat niet Covid bepaalt of iemand eeuwig gaat slapen maar The Lord Himself na een besmetting.

IdeasAreBulletproof | 24-12-21 | 23:48
▼ 1 antwoord verborgen

Dependance van de Efteling, sprookjesbos

P. Breidel | 24-12-21 | 16:25

Omicrom onschuldig dus niets aan de hand. Doorlopen.

inCol | 24-12-21 | 16:23 | 2

Marc Bonten oppert zelfs, als inderdaad keihard vaststaat dat Omikron veel minder ziekmakend is, het gewoon te laten rondgaan op termijn. Nieuwsuur gisteren, de laatste 2 minuten.

Kan me geen seconde drukmaken om die blije Christenen.

Wattman | 24-12-21 | 17:16

Wat is omicrom?

Kernsplijter | 24-12-21 | 17:57

Ook weer duidelijk wie er wel durven op te komen voor vrijheid en tegen overheidsdwang in het land van makke schapen.

adhd-je | 24-12-21 | 16:09 | 2

Ook fijn dat men zich 100% op De Helende Heer richt en zo de IC capaciteit ontlast.

P. Breidel | 24-12-21 | 16:28

@P. Breidel | 24-12-21 | 16:28: We mogen wel weer voor deze figuren betalen als ze op de IC belanden. Een ding spreekt wel voor de biblebelters, ze hebben altijd werk.

namur62 | 24-12-21 | 20:40

Ze zouden ook een voorbeeld kunnen nemen aan de moskeeën in dit land.................. Maar het hoeft niet, want ze zijn vrij.

Eminent | 24-12-21 | 15:52
-weggejorist-
Spychopaat | 24-12-21 | 15:31

Met de huidige stand van de techniek werkt dit waarschijnlijk beter dan een booster, zeker bij wekelijks gebruik.

W_F | 24-12-21 | 14:52

Gaat heen en vermenigvuldigt u!

Zeurders | 24-12-21 | 14:41 | 1

Scherp; grap is natuurlijk dat de kans behoorlijk aanwezig is dat bij de volgende dienst er wat mensen zijn afgehaakt en dat wellicht zelfs enkele mensen over niet al te lange tijd de schepper direct in de ogen kunnen aankijken (waarbij deze dan zijn hoofd schudt en zegt; 'mensen, ik stuur een virus om jullie te testen; ik geef jullie diverse instrumenten om dit virus te bevechten en dit is wat mijn meest loyale volgelingen ermee doen?'

rederijker | 24-12-21 | 14:56

Ik zet liever een plaat van Deicide op. Maar goed ieder zijn meug.

Pluisbaard | 24-12-21 | 14:39
-weggejorist-
_Roy_ | 24-12-21 | 14:39 | 3

Ik zou graag ziekenhuizen oprichten voor gelovigen. Geen artsen of verpleegsters te zien, die zorg laat je over aan de almachtige.

Netizen non Grata | 24-12-21 | 14:34 | 1

Oh is Yomanda terug uit Canada?

P. Breidel | 24-12-21 | 16:30

Kan me de jaloezie van de mensen hier voorstellen, maar eerlijk is eerlijk: ik zou ook gebruik maken van de vrijheid die mij wordt gegeven. Kun je die mensen niet kwalijk nemen, moet je bij de politiek zijn.

jochum1980 | 24-12-21 | 14:13 | 7

@Schoorsteenveger | 24-12-21 | 14:22: Wil ik wel uitleggen maar ik doe dat niet. Jij moet eerst je maar eens verdiepen in wat christelijke waarden en normen zijn. Want daar heb jij overduidelijk geen kaas van gevreten. Doe ook niet alsof jij weet wat daar elke zondag van de kansel wordt gepreekt. Volgens mij staat nergens in de bijbel dat je verplicht bent thuis te blijven als er een virus rondwaardt. De mensen in Barneveld maken gebruik van een vrijheid die ze van overheidswege wordt gegund. Daar kun je wat van vinden, maar dan moet je bij de overheid zijn. Ga jij maar lekker achter de geraniums zitten, ik geef die mensen daar in Barneveld groot gelijk.

jochum1980 | 24-12-21 | 16:37

@jochum1980 | 24-12-21 | 16:37:
"Wil ik wel uitleggen maar ik doe dat niet."
Einde discussie. Zoals te verwachten was natuurlijk. Ik heb volgens u geen recht van spreken? Prima ook, niets of niemand verplicht ons om überhaupt het gesprek met elkaar aan te gaan. Klaar.

Schoorsteenveger | 24-12-21 | 16:44

@jochum1980 | 24-12-21 | 16:37: Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid nemen naar je medemens en bijv. al het zorgpersoneel. En ja, dat staat hoogstwaarschijnlijk ook niet in den Bijbel.

IdeasAreBulletproof | 24-12-21 | 23:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik hou ook een kerkdienst met Kerst. En met oud en nieuw ook.
Met mooie gospel gabber! En ga dan ook g0d ontmoeten enzo... als het meezit... :P

deuZigeZelluf | 24-12-21 | 14:08

Laat mensen toch lekker zelf doen wat ze willen. Die hele lockdown is onzin, de buurlanden draaien op volle toeren met restaurants en bar en in NL mikken we alles dicht. Kerk of kroeg, open die handel en uit je isolement. De GGZ aan deze kant draait weer overuren, afdelingen stampvol, door mensen die geen corona hebben gehad (jippie) maar wel geestelijk (tot terminaal aan toe) zien zijn geworden door de maatregelen. Dus als je de kans hebt, lekker naar de kerk of kroeg en geniet van je leven zolang het (nog) kan. En laat je buurman dat ook lekker doen zonder erover te mekkeren. Zijn leven, zijn dood, zijn keuze. Niets mis mee.

martinb007 | 24-12-21 | 14:07 | 3

Wat buurlanden doen is hier de kwestie niet. De kwestie is dat gelovigen, enkel omdat ze geloven, hier ten lande iets mogen wat anderen niet mogen. En dat sommige groeperingen van gelovigen dat uitzonderingsrecht ook willens en wetens nemen zonder rekening te willen houden met wat de rest van Nederland daarvan vindt of daarvan mogelijk ondervindt.

Schoorsteenveger | 24-12-21 | 14:20

@Schoorsteenveger | 24-12-21 | 14:20: Ik zie het probleem niet. Als jij in zo'n doelgroep is, zou jij dan ook niet de gelegenheid met beide handen aangrijpen om gewoon eens een paar uurtjes normaal bezig te zijn zonder constant angstporno over je heen gestort te krijgen.

loser | 24-12-21 | 14:56

@loser | 24-12-21 | 14:56:
Het is een beetje zoals een diplomaat die smokkelt omdat-ie weet dat hij niet gecontroleerd zal worden. Ik snap het wel, het vlees is zwak, maar het schuurt met de boodschap die ze zeggen te onderschrijven. En dan zeg ik het vriendelijk.

Schoorsteenveger | 24-12-21 | 15:03

Mafkezen

Den-Pol | 24-12-21 | 13:54

Onbegrijpelijk dat we anno 2021 voor een fantasie figuur dergelijke vrijheden hebben... Ongeacht of je het nu eens bent met die maatregelen of niet.....

DrachiR | 24-12-21 | 13:52 | 3

Of is het onbegrijpelijk dat we voor een fantasie onze vrijheden laten beperken?

president osama | 24-12-21 | 16:44

@president osama | 24-12-21 | 16:44: Corona is een fantasie zegt u ? Die maatregelen en QR pas zijn mij ook een doorn in het oog maar om Corona te ontkennen ?!?!?

DrachiR | 24-12-21 | 16:49

@DrachiR | 24-12-21 | 16:49: corona is geen fantasie, maar de voorspellingen van disselmans blijken dat keer op keer wel te zijn. Uitpuilende ziekenhuizen als u een feestje viert.

president osama | 24-12-21 | 17:14

Het is niet uit te leggen: bioscopen en horeca dicht, kerken open. De angst voor (bepaalde) gelovigen zit blijkbaar diep.

Rationa | 24-12-21 | 13:49 | 1

De regels voor bioscopen waren sowieso niet te volgen, vergaderen moet via internet (behalve als je Rutte heet), maar thuis naar een noodzakelijke film kijken zou plotseling onmogelijk zijn?

W_F | 24-12-21 | 14:58

Wel apart. Meestal zijn ze bij de kerk erg volgzaam richting autoriteiten.
De mensen moeten er natuurlijk niet aan gaan wennen dat ze zelf kunnen nadenken.

Mr. Happy | 24-12-21 | 13:42

Alles draait om de luchtbehandeling

Schilder58 | 24-12-21 | 13:33 | 1

Inderdaad, met zuurstof uiteindelijk.

IdeasAreBulletproof | 24-12-21 | 23:55

Ach ja. Gelovigen hebben door de eeuwen heen de meeste vreselijke dingen gedaan omdat hun leiders het geloof in één of ander sprookje dusdanig uitlegden dat dat moest. Ook nu weer wordt de trouw aan een imaginaire omnipotente entiteit belangrijker gevonden dan rekening houden met medemensen. Plat gezegd : gelovigen hebben schijt aan de rest van de wereld. Onze wetgeving faciliteert dat. Gaat pas veranderen als geloof ofwel aan banden gelegd wordt, of natuurlijk uitsterft. Waarschijnlijk zal het laatste eerder gebeuren. Het is niet anders.

Azijnist | 24-12-21 | 13:32 | 2

Omg ! Azijnist je hebt helemaal gelijk, zo zullen Corona gelovigen ook hun sporen trekken in de samenleving en de angst mantra’s s blijven herhalen van OnzeGroteLeider Rutte.

vanWinsum | 24-12-21 | 14:12

En ongelovigen zijn natuurlijk allemaal heilige boontjes?

jochum1980 | 24-12-21 | 16:26

Je kunt er van alles van vinden, maar kerken ondersteunen toch ook vaak waar andere organisaties geen uitkomst meer (kunnen) bieden. En verder, die Omicron schijnt mee te vallen, eenzaamheid daarentegen niet.

mozaard | 24-12-21 | 13:30 | 5

Helemaal mee eens. Prima functie in een doorgedraaide samenleving. Die functie is helaas ook in deze tijden hard nodig..

martinb007 | 24-12-21 | 14:09

@DrachiR | 24-12-21 | 13:59: Ja. Iets met eigen verantwoordelijkheid. Als je zelf niet besmet wilt raken blijf je zelf maar lekker thuis.

mozaard | 24-12-21 | 17:57

God is overal. Ook thuus. Sluiten die kerken en laat God binnen met Kerst. Gewoon, thuus aan tafel. Het kan.

IdeasAreBulletproof | 24-12-21 | 23:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Live muziek, in een kerk? En dat terwijl mijn lieve podiumkunstenares al twee jaar bijna geen werk heeft mogen verrichten van onze overheid, want verboden om te zingen voor een publiek.

Het geloof, mooi voor wie er voordeel van heeft.

Peerkeoud | 24-12-21 | 13:25 | 3

Wellicht kan ze in een Christian rockband muziek gaan maken?

ReyNemaattori | 24-12-21 | 13:41

Ook dat artiesten niet kunnen draaien vindt ik in en in triest en ook die maatregel mag voor mij vandaag de prullenbak in. Theater open kerk open, laat mensen zelf kiezen wat ze willen en welk risico ze willen lopen. Dat kerken nu kansen zien snap ik. Als een artiest kansen ziet zou ik ook zeggen: doen! Optreden draaien met die keet.

martinb007 | 24-12-21 | 14:11

Peerkeoud, het is niet alleen live muziek, er zit ook een enorme lange monoloog bij wat ze een preek noemen een soort totaal pakket wat ze kerkdienst noemen. Ik leg het nog maar even uit.

vanWinsum | 24-12-21 | 14:15

Jah, geen discrimintie van de reli-wappies tov de, ehh ..., anderen.
Want helaas vetrouwen deze mensen niet op god wanneer ze eenmaal ziek zijn geworden. Ze bezetten dan "gewoon" een (IC) ziekenhuis bed.

hotmint | 24-12-21 | 13:23 | 1

Waar ze net zo hard aan meebetaald hebben.

president osama | 24-12-21 | 16:46

Waarom worden kerkbijeenkomsten niet verboden? Logische consequentie zou dan zijn dat de overheid ook moskeeën zou moeten sluiten. En dát gaat een brug te ver.

Glas-Plas-Was | 24-12-21 | 13:20 | 1

Spijker en kop.

klaas24 | 24-12-21 | 13:45

Dan weet je weer waar die C voor staat in de partij van Hugo en Ferd.

frickY | 24-12-21 | 13:20 | 1

Barneveld is dacht ik het territorium van opper farizeeer Segers.....

vranac | 24-12-21 | 13:45

Prima toch, ik geloof ook, of liever gezegd ik weet het zeker dat ook hier alle geplande feestjes gewoon doorgaan.
Gevaccineerd en ongevaccineerd, allemaal welkom. Fijne kerst allemaal.
Proost.

zoalsikhetzeg | 24-12-21 | 12:41 | 1

Jij ook

LonelyWanker | 24-12-21 | 12:55

Gelovigen geloven dat god al 14,5 miljard + 7 dagen oud is....

A333aan | 24-12-21 | 12:39 | 3

14,5 miljard JAAR !

A333aan | 24-12-21 | 12:45

Zit wel in een risicogroep dus.

Zeurders | 24-12-21 | 15:56

Prima, van mij mogen ze, nuchter volk.

Zoelense Hobbyboer | 24-12-21 | 12:38

Ja maar het goddeloze virus is bang voor gereformeerden. Het wil niet de toorn gods ondervinden.
Ik snap dat wel.

Linke Soep | 24-12-21 | 12:35

Doorbraak vrijheid, daar werkt geen booster tegen en het is heel besmettelijk. De pandemie en maatregelen lopen op hun eind. Mooi zo, en doorrrr

ratelaar | 24-12-21 | 12:30

Ik ga ervan uit dat alle mensen die tijdens deze bijeenkomsten worden besmet hun plekje op de ic vrijwillig afstaan aan mensen die wel actief proberen om niet besmet te raken?

Het is natuurlijk van de zotte om in deze tijd met grote groepen binnen(!) bijeen te komen. Het is zo langzamerhand toch wel een feit van algemene bekendheid dat dit soort evenementen leiden tot een enorme piek in de besmettingen.

VonMeuse | 24-12-21 | 12:27 | 7

@deathchant | 24-12-21 | 13:03: Ik vond dat tot voor kort ook een leeg argument. Maar ik heb steeds minder begrip voor mensen die niet hun steentje bijdragen om te voorkomen dat de zorg vastloopt. Dat de zorg vastloopt wordt natuurlijk niet veroorzaakt door deze mensen, maar is het gevolg van wanbeleid in Den Haag. Maar om dan maar te zeggen ga lekker je gang en we zien wel vind ik ook een instelling van niks. Als gevolg van die instelling kunnen veel andere mensen ook niks. Is dat dan eerlijk?

Ik denk dat iedereen zo snel als mogelijk weer terug wil naar het leven voor Corona, liever gisteren dan vandaag. Maar zolang als dat niet kan moet iedereen zich gelijk gedragen en daarbij past het niet dat je zegt als kerk: wij komen lekker bij elkaar, want dat hebben we nodig. Iedere Nederlander heeft dat nodig, maar de meeste mensen kijken iets verder dan alleen hun eigen belang.

VonMeuse | 24-12-21 | 14:10

Jij gaat er vanuit dat deze mensen ongevaccineerd zijn. Maar volgens mij zijn er lego mensen die naar de kerk gaan en gevaccineerd zijn. Alleen houdt het een keer op om je te laten leiden door de angstporno van elke dag. En als er besmettingen uit breken, dit betekent niet automatisch dat zij dood gaan of op de IC belanden. Al met al allerlei aannames die nergens op slaan.

loser | 24-12-21 | 15:03

@VonMeuse | 24-12-21 | 14:10:
Ik ben het niet geheel oneens met je opvattingen .
Maar ...
Na 2 jaar soebatten met lockdowns, 1,5 meter , maskers vaccins . Thuiswerken . Zijn we onder de streep er nul mee opgeschoten.
Onze leiders proberen iets . Werkt het niet ? Dan doen we er gewoon meer van dan gaat het vast wel werken.
Vliegen mag , cruises mag .dus waarom dit niet. En begrijp me niet verkeerd , ik heb helemaal niks met wat voor geloof dan ook .
Dus om te stellen als iedereen z'n schouders er onder zet dan komen we er uit . Nee dus dat is al geprobeerd zonder het gewenste resultaat .

deathchant | 24-12-21 | 18:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Heeft Guido Weijers toch nog zijn oudejaarsconference te pakken...

Lebelle | 24-12-21 | 12:25

Grappig om te lezen hoe de anti-Jezus reaguurders hun tegels vol vloeken. Stiekem jaloers op de hechte geloofsgemeenschap en de vrijheid van samenkomen die is vastgelegd in de grondwet. Gelukkig maar dat dit is vastgelegd.. dan kan er niet zo snel een politicus met een andere mening de samenkomsten verbieden. Wat veel reaguurders vergeten of niet weten is dat er meer dan 2.300.000.000 christenen zijn op deze planeet. En helaas meer dan 1.8 miljard Moslims. Degene die hard roeptoeteren over sprookjes en idioten behoren zelf tot een kleine minderheid die zelf geen antwoorden heeft op de belangrijkste levensvragen. Fijne Kerst! Je weet wel.. het geboortefeest van Jezus.. wat we straks al 2022 jaar vieren.

nerugaer | 24-12-21 | 12:23 | 16

@martinb007 | 24-12-21 | 14:15: Gezegende kerstdienst en dagen. Vanavond gaan het loser gezin ook naar een kerstnacht dienst. Gezellig met 100 man de geboorte van Christus herdenken. En inderdaad: Paulus zoudt de hedendaagse christen aanspreken zoals hij de gelovigen in de Galaten Brief aansprak.

loser | 24-12-21 | 15:12

@Schoorsteenveger | 24-12-21 | 14:31: Toch heel grappig dat die stelling : wij hebben God vermoord .... " Knap hoe je een niet-fysiek wezen kan vermoorden. Maar goed: dank je wel voor je compliment betreffende mijn status als fundamentalist.

loser | 24-12-21 | 15:15

@loser | 24-12-21 | 15:15:
Dat heet een metafoor. Ik zal het iets exacter formuleren. Het Christendom heeft altijd beweerd naar de Waarheid en niets dan de Waarheid te streven, en daar wil ik weinig op afdingen, dat dat de zoektocht was. Maar wat wil het geval? Het zoeken naar die Waarheid heeft uiteindelijk het bestaan van die Waarheid ondergraven, en het is daar waar het mis is gegaan en er een scheiding der wegen heeft plaatsgevonden. Met andere woorden, de uiterste consequentie van het Christelijke streven naar de waarheid is de ontmaskering van die Waarheid gebleken, maar de Christen heeft geweigerd om dat ten volle te accepteren. De Verlichting was niet een tegenreactie is een zoeken maar lag in het verlengde van een zoektocht naar waarheid. Vanaf de processen tegen Galilei heeft de Kerk zich systematisch verzet tegen wat evident was, dat de Waarheid niet bestaat, dat er geen absolute referentie is, geen ijkpunt. Er is geen weg terug meer naar het Absolute, we zien enkel stapsgewijze aanpassingen van de geloofssystemen aan het gbesef dat we er zo voorstaan, dan wel fundamentalistische reacties in de vorm van weigering om maar iets te veranderen aan wat voor Waar wordt gezien, maar geen weg terug, die is er niet meer.
Of u een fundamentalist bent weet ik niet. Ik zie wel dat u redeneert als een fundamentalist. Waar haalt u anders de zekerheid vandaan dat anderen dan u geen antwoorden hebben op 'de belangrijkste levensvragen'? Waar leidt u dat uit af? Hoe komt u daarbij?

Schoorsteenveger | 24-12-21 | 16:04
▼ 13 antwoorden verborgen

Leuk hoe 2 man een democratie naar de hand zet en nog wat andere kerk gezinden die men angstig ontziet.
5 zetels van de 150, dat is nog geen 3% die afdwingt dat zij wel mogen feesten en samenkomen.

28 | 24-12-21 | 12:20 | 2

Nog geen 4%. Verder heb je natuurlijk gelijk.

Risingson | 24-12-21 | 12:22

Dit gaat niet alleen om Christenen, hè. Moskeeën zitten ook vol, ook na 17.00. Als kerken gecontroleerd moeten worden, geldt dat ook voor moskeeën....en dan hoor ik Halsema al zuchten dat het niet te handhaven valt...

Bataafje | 24-12-21 | 12:28

Wij Poseidonieten houden onze eredienst één maal per jaar, door op één januari vanaf het strand de koude zee in te rennen.
Sommigen reciteren daarbij de oude geloofsbelijdenis "Poseidon Is Nat En Unox Is Zijn Profeet".

Voor het tweede opeenvolgende jaar hebben de boven ons gestelden onze bijeenkomsten verboden. Helaas, maar wij schikken ons.

Het gevoel van geloofsongelijkheid blijft echter knagen.

Kapitein Sjaak Mus | 24-12-21 | 12:11 | 3

Ik denk dat die kerk gangers het ook echt nodig hebben, als soort triest gevolg van hun toestand, dus die kracht die ze uit hun geloof halen is blijkbaar flinterdun.
Want ik ben een ongelovige hond maar heb echt de beste tijd uit mijn leven, prachtig, kan niet aangeven hoe ik de afgelopen 2 jaar heb beleefd maar alleen in mijn kist zal het beter zijn vermoed ik.

28 | 24-12-21 | 12:26

Wij keuren namens ons Vliegend Spaghettimonster deze tegel principieel af en wuiven onze vergieten in your general direction.
Your mother was a hamster and your father smelt of elderberries.

funda | 24-12-21 | 12:49

@funda | 24-12-21 | 12:49:

U heeft toch wel al gegeten, hoop ik?
Gedenk het 5e liever-nietje!

RAmen!

Kapitein Sjaak Mus | 24-12-21 | 12:53

Waar is de spaanse inquisitie als je ze nodig hebt. Als die prottestanten zonodig terug naar hun voorvaderlijk geloof willen, dan houden ze maar hagepreken in het open veld. Met wolven die er om heen cirkelen.

dathoujetoch | 24-12-21 | 12:05 | 1

Volgende week allemaal een beetje verkouden en dat is het. Aanstellen is ook een vak.

Graftak | 24-12-21 | 12:13

Ben benieuwd of ze ingrijpen. Ik zie ze overal op feestjes verschijnen, dus dit feestje mag van mij ook verpest worden.

Mr_Pikibelly | 24-12-21 | 12:05

Valt mij op dat het begrip vrijheid bij GS reaguurder hoog in het vaandel staat, maar bij dit onderwerp hoor ik het niet meer terug. Jammer, als jezelf vrijheid opeist zou je dat de ander ook moeten gunnen.

johnyl | 24-12-21 | 12:01 | 6

Zeker. Maar gelijke monniken, gelijke kappen (om maar in stijl te bliijven): dat werkt dus twee kanten op, he? Wij niet, dan zij ook niet.

Mbovenka | 24-12-21 | 12:59

Vrijheid van godsdienst houdt in dat je niet om zeep wordt geholpen omdat je gelooft bijvoorbeeld. Niet dit soort orgies of ander soortgelijk (samen)komen.

Krultang | 24-12-21 | 13:13

Als ik iets niet mag, mag een ander dat ook niet. Hoe gestoord we de maatregelen ook vinden, als ik niet naar de kroeg mag (die mogen van mij vandaag ook weer gewoon open trouwens) dan jij ook niet naar een kerk of sportclub.... in en in triest om dat gedrag te zien...

martinb007 | 24-12-21 | 14:17
▼ 3 antwoorden verborgen

De vrijheid van godsdienst is hier zo groot, dat het handhaven van de corona regels de rechtelijke toetsing alleen zou kunnen doorstaan als er een totale lockdown zou gelden: Iedereen blijft thuis, tenzij voor boodschappen of doktersbezoek.
Bovendien zouden CU en waarschijnlijk ook CDA het kabinet meteen laten vallen.
Welkom in 2022.

SjonnieC | 24-12-21 | 11:55 | 1

Zelfs dan blijft artikel 6 overeind denk ik.

klaas24 | 24-12-21 | 13:50

Vrijheid van religie houdt ook in dat ik mijn reet af mag vegen met pagina's uit de bijbel.

happen_maar | 24-12-21 | 11:55 | 4

@Mr_Pikibelly | 24-12-21 | 12:06:
Hoorde vanmorgen dat feestjes van jongeren worden stilgelegd. Voor de rest had men de capaciteit niet om te handhaven. Maar mooi dat het groepsafvegen wel doorgang kan vinden.

Duwbak_Linda | 24-12-21 | 12:09

Heb je wel een bijbel dan?

ZZP-er | 24-12-21 | 13:14
▼ 1 antwoord verborgen

Ach, in het a&o hotel in 020 worden ook 600 asieleisers opeen gepakt. Dus.

Piet Karbiet | 24-12-21 | 11:55 | 1

Zolang ze geen ontbijt en huurauto eisen komen we nog goed weg.

funda | 24-12-21 | 13:24

Je kunt het met enige goede wil ook zien als een experiment, net zoiets als die blm-demo vorig jaar op de Dam. Gebeurde nadien ook niks bijzonders.

Ichneumonidae | 24-12-21 | 11:55 | 2

Maar dat komt omdat een linkse demonstratie per definitie geen superspread-event kan zijn. En anders manipuleren we de cijfers wel.

skoftig | 24-12-21 | 12:14

Maar dat was “ woke”. Dan is alles oké .

Plaque-doctor | 24-12-21 | 12:26

Dood door schuld agv aanhoesten wordt je op straat hard aangerekend door de BOA.
Maar bij godsdienstwaanzinnigen opeens carte blanche.

pga | 24-12-21 | 11:53

Ik roep het ondanks eerdere "weggejorist"-en nog maar eens; de kerken mogen open blijven omdat ze de moskeeën niet durven sluiten...

Air van Boven Dorens | 24-12-21 | 11:53 | 5

Dat is niet waar, heeft met vrijheid van religie te maken. Gata niet verder an en ringen advise. Sommige Moskeëen houden zich eraan, sommige kerken niet. (En andersom dames....)

Einde van de Domheid | 24-12-21 | 11:59

@Einde van de Domheid | 24-12-21 | 11:59: 'Gaat niet verder dan een dringend advies'.

Einde van de Domheid | 24-12-21 | 11:59

U had moeten zeggen: de moskeeen mogen open blijven omdat ze de kerken niet durven sluiten

johnyl | 24-12-21 | 12:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Gelukkig is omicron niet zo besmettelijk /cynisme off.
Jullie krijgen allemaal een gratis cadeautje van God mee naar huis.

kneuterzak | 24-12-21 | 11:52 | 1

Boeiend, de besmettelijkheid, wordt je er erg ziek van?
Nee dus

LonelyWanker | 24-12-21 | 12:58

Godverdegodverredomme zo godverdomd jammer dat ik atheïst ben. Heb best zin in een feestje en een sappige strakke gristenmaagd :p

slootschurftklootzak | 24-12-21 | 11:52 | 3

Ik zou geweaun mee gaan doen...

Air van Boven Dorens | 24-12-21 | 11:54

Hoe voelt dat nou al vloeken... schurftklootzak..

johnyl | 24-12-21 | 12:04

En nu tegen allah, hardop en voor de ingang van een moskee, stoere man.

jansma28542681 | 24-12-21 | 14:35

Het virus is inmiddels aan zijn vierde wederopstanding toe. Daar kun je als christen natuurlijk alleen maar respect voor hebben.

J.Luns | 24-12-21 | 11:52 | 2

ReSpTeC voor de tegel...

Air van Boven Dorens | 24-12-21 | 11:54

Hij is goed.

Plaque-doctor | 24-12-21 | 12:25

Ach het is Barneveld.Die lui komen slechts bij uitzondering de gemeentegrens over.

ChatBot | 24-12-21 | 11:51 | 2

Je hebt geitenneuqers en kippenneuqerTs.
Die tweede komen uit B’veld.

Ruimedenker | 24-12-21 | 11:53

D'r stond er gisteren nog een te darten in Engeland.

skoftig | 24-12-21 | 12:12

Het is allemaal zo krom als wat. Ik word van dit soort beelden aan de ene kant woedend omdat ze het gewoon doen, maar dat heeft ook met jaloezie te maken, ik wil ook naar concerten die niet over god gaan. Maar een samenleving waarin met 2 maten gemeten wordt op basis van religie moeten we natuurlijk niet tolereren. Ik zeg: Ga dus allemaal lekker doen wat je wilt. Vier een feestje, ga naar familie. Gooi die zalen open, we hebben niet genoeg handhavers om dit allemaal te controleren en te handhaven.

Daarnaast zijn alle maatregelen natuurlijk 1 grote dolksteek voor alle winkels en zitten we straks opgescheept met alleen nog maar Bol.com en Amazon. Dus ook aan de winkeliers zeg ik, gooi je winkel open, fuck de webshops!!! Ga geld verdienen. Ik kom bij je kopen

deministerpresident | 24-12-21 | 11:51

Elke boete die je krijgt voor "samenscholen met meer dan 2 personen" moet m.i. door een rechter worden geseponeerd wegens rechtsongelijke behandeling tov kerkhooligans.

pga | 24-12-21 | 11:50

Stuur wijwaterwerpers.

Nogood Boyo | 24-12-21 | 11:50 | 2

Dat brandt gaten in die prottestanten!

dathoujetoch | 24-12-21 | 11:52

Wijwaterwerpers lol

Duwbak_Linda | 24-12-21 | 11:53

Al degenen die hun mond vol hebben over vrijheden, zie nu dat de ene vrijheid niet de andere is.

johnyl | 24-12-21 | 11:50 | 2

Religieuzen aan het stuur, kruisbeeld aan de muur. Zo gaan die dingen.

Duwbak_Linda | 24-12-21 | 11:52

Zijn net moslims hier ,tja, win some lose some.....

Koning BongoBongo | 24-12-21 | 12:46

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat 'vrijheid van godsdienst' blijkbaar inhoudt dat godsdienstigen mogen doen wat de ongelovigen verboden is.

J.P.Drapeau | 24-12-21 | 11:48 | 4

Erg warrig wetsartikel bovendien. Want: wanneer is iets een godsdienst? Mag je ook van die vrijheden gebruik maken als je gisteren een heilig boek hebt geschreven?

kapoerewiet | 24-12-21 | 11:51

@johnyl | 24-12-21 | 11:50: u heeft altijd een keuze: vaccineren of niet... eh dwang drang plicht, of zoiets

dathoujetoch | 24-12-21 | 11:53
▼ 1 antwoord verborgen

Alsof dat na de haatpaleizen nog nieuws was?

funda | 24-12-21 | 11:50

In de Katholieke kerk worden de voorschriften van de Nederlandse Bisschoppenconferentie overal streng nageleefd. Maximaal 50 aanwezigen (100 bij uitvaarten), aanmelden/registreren, mondkapjes, ontsmetten, anderhalve meter afstand, zorgen voor goede ventilatie, geen koor- of samenzang, geen misvieringen na 17.00 u.(dus zelfs niet vanavond, op Kerstavond).

Maar zoals altijd zijn het de Protestantse geloofsgenoten die het voor alle Christenen. Bedankt, stelletje asociale psalmenbrullers.

Leipniz | 24-12-21 | 11:47 | 3

*die het voor alle Christenen verpesten.

Leipniz | 24-12-21 | 11:48

Eens. Met hun lelijke ‘kerken’ en tenenkrommende nedergospels.

kapoerewiet | 24-12-21 | 11:53

Uiteindelijk één pot nat.

dathoujetoch | 24-12-21 | 11:54

Helemaal prima & groot gelijk! Leef het leven, geniet elke dag…laat je door ziekte / Corona / restricties niet weerhouden om (samen) in vrijheid te leven! Corona bestaat maar mijn buurman, vriend en familie ook…die wil en moet ik zien, spreken en helpen! Risico hoort bij het leven en ik neem dat risico! En ja, stikjaloers op Barneveld!

JoopGall_blaas | 24-12-21 | 11:46 | 2

Mee eens

forecastle | 24-12-21 | 11:53

Dat gezeur en gezeik op elkaar! Hij doet dit, zij doet dat…en maar naar elkaar wijzen! Doe zelf ook eens wat in plaats vanuit angst achter het raam / beeldscherm andere begluren! De wereld is precies hetzelfde als 2 jaar geleden. Leef zelf!

JoopGall_blaas | 24-12-21 | 11:58

Zolang religie verweven is met politiek durft geen politicus hier iets over te zeggen.
Krom als een banaan natuurlijk.
Je mag wel een stampvolle Jumbo in, maar 20 meter verderop mag je geen peukjes kopen bij Primera.
De BCC is dicht, maar een tv koop je gewoon bij de Makro.
Thuis visite ontvangen wordt sterk afgeraden, met 650 man in de kerk of moskee liedjes zingen mag gewoon.
Ondertussen zit dochterlief al een week thuis en zéker nog tot 17 Januari, want schooltjes (200 leerlingen verspreid over groep 1-8) zijn bloedlink.
De kerkgangers zouden zélf beter moeten weten.
Gebruik maken van je vrijheid is een goed recht, maar daar hoef je niet altijd gebruik/misbruik van te maken.
Amen

Ruimedenker | 24-12-21 | 11:43 | 2

Het lijkt wel op die andere godsdienst waar politiek verweven is met religie.

Anymethyl | 24-12-21 | 11:48

Tsja ... nu krijgt het woord vrijheid toch een heel andere betekenis

johnyl | 24-12-21 | 11:52

Altijd weer die Christenen, altijd weer dezelfden.
Maak ze zo zwart als de vreedzame IS vlaggen die hier wreed onderdrukt worden, zeg ik.

funda | 24-12-21 | 11:43

Heel veel mensen vinden kerst met hun hele familie ook belangrijk, maar ja ...

MickeyGouda | 24-12-21 | 11:42 | 2

Lijkt mij ook al iets waar de overheid niets mee te maken heeft.

Ichneumonidae | 24-12-21 | 11:44

Kerst Kerst Kerst..... zo . Misschien is het woord volgend jaar verboden ,dus ik doe een keer wild(ers).

Koning BongoBongo | 24-12-21 | 12:49

Dit begint steeds meer op de tachtigjarige oorlog te lijken. De protestanten in de lage landen komen na goed voorbeeld van de prins(es) van Oranje steeds meer in opstand tegen de brute overheersers.

Teluitjewinst | 24-12-21 | 11:42 | 3

Broeva! Haro!

funda | 24-12-21 | 11:44

De overheersers nu zijn ook protestant en islamitisch een beetje.

dathoujetoch | 24-12-21 | 11:44

Wat nou als je Bacchus aanbid? De god van de dronkenschap.
Mag je dan ook na 17:00 bijeenkomen en in grote groepen jezelf wijden aan Bacchus? Je café is je gebedshuis en die moet voor bijeenkomst gewoon open.

Osdorpertje | 24-12-21 | 11:41 | 1

Bacchus waardeert zijn gelovigen des te meer wanneer zij het geloof ook belijden wanneer niemand het ziet. Dus gewoon thuis in je eentje zuipen werk beter.

Lochos | 24-12-21 | 11:47

"De kerk verwacht niet dat de overheid toch met handhavers komt"
Nee, de overheid brandt daar z'n vingers niet aan. 600 man op het museumplein (buitenlucht) worden weggespoten, maar zeg je dat je bij elkaar komt om religie, dan ben je onaantastbaar.

koeberg | 24-12-21 | 11:41 | 1

Dat wegspuiten van mensen op het Museumplein was natuurlijk ook totaal getikt.

Ichneumonidae | 24-12-21 | 12:01

Je moet er wat voor over hebben, maar dan heb je dus wel mooi een Darwin-Award binnengesleept. (of ten minste een Honarable Mention)

dezakloper | 24-12-21 | 11:40 | 1

Honorable

Boeloeboe | 24-12-21 | 11:44

Lijkt me heerlijk dat geloof. Het is altijd de wil van God, Allah of wie dan ook, ongeacht voor- of rampspoed en daar heb je het dan mee te doen.
Pandemie? Wil van God
Lockdown? Wil van God
Vaccinatie? Dat wil God dan weer liever niet..

EEGlivesagain | 24-12-21 | 11:40 | 1

Alles wat goed gaat is uiteraard te danken aan Den Here, alles wat mis gaat is natuurlijk eigen schuld en niet willen luiteren naar die opper kwal, zo simplistisch, heel dat geloof gebeuren.

zwellevertje | 24-12-21 | 14:14

Iedereen moet zich vaccineren en het daarna zsm krijgen. Mijn gezin en ik ook. Niemand echt ziek, dagje hoofdpijn maar wel 1000-2000 x hogere immuniteit door de combinatie. Dut virus gaat nooit meer weg, dus krijg het nou maar.

misty pain | 24-12-21 | 11:38 | 2

Ik zeg hetzelfde over Chlamydia, maar toch is het mijn minst succesvolle openingszin.

Kaas de Vies | 24-12-21 | 11:40

Doe ik. Dank voor de tip. Als jij het zegt Ik ga ermee aan de slag. Briljantino.

Lorejas | 24-12-21 | 11:40

En wederom kunnen we vaststellen dat religie weinig op heeft met naastenliefde en sociaal gedrag. Als er een duivel en een hel bestaat mag dit volk een enkele reis er naar toe krijgen.

BobDobalina | 24-12-21 | 11:35 | 3

Als je in jouw comment 'religie' verandert in 'de overheid' wordt je verhaaltje wat sterker.

Ichneumonidae | 24-12-21 | 11:38

Is dit niet precies de manier waarop een zeloot binnen een geloofsgemeenschap?

nikolaos | 24-12-21 | 11:44

Ik wil de vergelijking met anti vaxxers niet maken .... o sorry doe ik het toch..

johnyl | 24-12-21 | 11:56

De gemiddelde kattelieke mis haalt de 650 niet. Een enkele reaguurder, verward zoals immer, is er jaloers op.

dathoujetoch | 24-12-21 | 11:34

Helemaal prima, niks geen moeite mee. Iedereen kan ondertussen wel een afweging maken of het verstandig is om een dergelijk samenzijn te bezoeken.

WillemBaas | 24-12-21 | 11:34 | 4

@Lorejas | 24-12-21 | 11:37: Jawel hoor, je kunt er zelf voor kiezen om thuis te blijven als je bang bent "zo iemand" tegen het lijf te lopen.

culture_vulture | 24-12-21 | 11:45

Ach ja, laten we de boel lekker omdraaien.

Lorejas | 24-12-21 | 11:49
▼ 1 antwoord verborgen

Nog niemand nee?

Jesus Christ Superspread!

Met_baard | 24-12-21 | 11:33
-weggejorist-
Teluitjewinst | 24-12-21 | 11:32 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Als ze maar voldoende afstand van elkaar houden, de ruimte is groot.

thanseeuwen | 24-12-21 | 11:32

Gelijk hebben ze. Was metal of punk maar een religie dan kon de poptempel in Groningen open.

Zack Hooi | 24-12-21 | 11:32

Genoeg Hemelvaart daar binnenkort

hotbrasil | 24-12-21 | 11:30 | 1

Met omicron, tuurlijk.

Ichneumonidae | 24-12-21 | 11:34

Duizenden religies en allemaal zijn of waren ze de enige juiste. Dat is het bewijs dat de mens dus blijkbaar de neiging heeft om religies te verzinnen. Er zijn dus miljoenen of misschien zelfs miljarden mensen (geweest) die een volledig verzonnen religie aanhangen of hebben aangehangen. Op zich ook wel weer een grappig idee.

John McClane | 24-12-21 | 11:30 | 7

@Gladiator Fap | 24-12-21 | 11:35: science is tegenwoordig ook maar een mening en dus een religie. En de machtsgeile misdadigers werken bij de marketing afdeling van Pfizer.

Lochos | 24-12-21 | 11:42

Daarom moet je er eigenlijk ook maar 1 in ieder land toelaten. Meer is ellende.

funda | 24-12-21 | 11:45

@John McClane | 24-12-21 | 11:41: klinkt Japans dat Nakatomi. Mag ik u gratis een beleefdheidsgroet in het Japans leren? Yippi Kay Yay... veel plezier!

VP732 | 24-12-21 | 12:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Waar het geloof, in welke mate dan ook, de boventoon voert verdwijnt het gezond verstand. Terugvallen op denkbeeldige personages die zijn ontstaan uit een bepaalde fantasie en die zogenaamd moeten zorgen dat alle losse eindjes aan elkaar worden geknoopt. En waar men niet meer open staat voor andere denkbeelden wordt geloof een overtuiging die anderen wordt opgedrongen. En dat leidt weer tot onverdraagzaamheid. Fijne dagen allemaal.

Von Bliksum | 24-12-21 | 11:29 | 2

De coronacrisis bedoelt u?

LonelyWanker | 24-12-21 | 11:34

Heb jij last van die mensen, of kom je weer met het oudbakken verhaal over uitgestelde operaties nu de mortaliteit een beetje 'tegenvalt'?

Ichneumonidae | 24-12-21 | 11:47

Toch apart: in andere Europese landen waar vrijheid van godsdienst geldt, zelfs in het ultrakatholieke Polen en het ultralutheraanse Noorwegen, blijven de gebedshuizen gewoon dicht. Leg effe uit: Wat heeft ‘ vrijheid van godsdienst’ in ‘s hemelsnaam uitstaande met een gesloten gebedshuizen? Kun je je geloof niet ook daarbuiten belijden??

bisbisbis | 24-12-21 | 11:29 | 4

Je begrijpt toch wel de angst van de regering. Als ze dit sluiten moeten de moskeeën ook dicht. Dan breekt de hel los.

J.Cash | 24-12-21 | 11:31

Heiden! God is overal maar iedereen weet dat hij alleen maar in de kerk is. Of zoiets.

Slijpsteen | 24-12-21 | 11:33

@J.Cash | 24-12-21 | 11:31: dat dus. En niks anders. Zoals altijd. Want christenen reageren met burgerlijke onvrede, moslims met geweld. Simple as that.

Gladiator Fap | 24-12-21 | 11:37
▼ 1 antwoord verborgen

Gelijk hebben ze. We moeten gewoon doorgaan met ons leven. Van Rutte hoef je nauwelijks iets van toekomst perspectief te verwachten. Bescherm jezelf met vaccinaties en die dat niet wil zoekt het maar uit. Dat is de enige en ware boodschap voor een normale toekomst. Vrijheden afstaan aan regeringen en maar afwachten of je die ooit terug krijgt. Nee dank je,

roevka | 24-12-21 | 11:29 | 2

Hulde voor uw tegel.

Lochos | 24-12-21 | 11:39

Helemaal mee eens. Het gros van de reaguurders hier is gewoon hartstikke jaloers dat zij de sukkels zijn die zich achter geraniums laten zetten.

jochum1980 | 24-12-21 | 16:23

Tsja, het doet maar, sterfte is toch al hoog binnen religieuze groeperingen. Ze willen blijkbaar allemaal zo snel mogelijk de here persoonlijk ontmoeten. Als het Isala naar code zwart gaat, gaat ze met een zuurstofflesje al snel die gelegenheid geboden worden.

Nice_Wheels | 24-12-21 | 11:28

Het is de vraag wat triester is, geloven in god, met eeuwig leven in een hiernamaals, of geloven in aardse overheden, met eeuwige lockdowns en vaccins.

Root_Of_All_Evil | 24-12-21 | 11:28

Die mensen hebben groot gelijk dat ze God hoger plaatsen dan paniekzaaiers als een Rutte, De Jonge, Van Dissel en anderen.

Ichneumonidae | 24-12-21 | 11:28 | 4

Van Dissel adviseert alleen paniek indien nodig - het zaaien doen anderen weer.

funda | 24-12-21 | 13:18
▼ 1 antwoord verborgen

Groot gelijk, over 2 weken is iedereen met de omicron-snotneus variant besmet geweest en immuun.
Prima.

LonelyWanker | 24-12-21 | 11:27

In Barneveld is de kans op vogelkippenpestgriep natuurlijk gevaarlijker alsdan corona. Wellicht is dat ook de veroorzaker van hersenaandoeningen.
Tfoei.

grapo | 24-12-21 | 11:25 | 2

Zit wel een retespannend Pluimvee Museum.

Lorejas | 24-12-21 | 11:39

Los van de huidige maatregelen, maar die uitzondering op godsdiensten is toch wel een van de grootste fuck-you's van afgelopen twee jaar.

Zalluf | 24-12-21 | 11:25

"De kerk verwacht niet dat de overheid met handhavers komt"
Nee dat verwacht ik ook niet, want dan moet je ook bij moskeeën aan de gang. En dat moeten we natuurlijk niet willen met z'n allen

MeneerDeBeer | 24-12-21 | 11:23 | 1

Dat willen we best met z'n allen. Wij zijn echter te schijterig met z'n allen.

Lochos | 24-12-21 | 11:37

Dit was toch het idee van Rutte? Dikke vinger zoek het zelf uit?

SailingDuck | 24-12-21 | 11:22

*onze vriend is Here Jezus* neuried....

GKJP | 24-12-21 | 11:22

Lekker laten gaan. Het virus gaat nooit meer weg. Accepteer dat gewoon.

UnderTheDevil | 24-12-21 | 11:21

Sommige grondrechten zijn nu eenmaal absoluut, terwijl andere grondrechten minder absoluut zijn.

Duwbak_Linda | 24-12-21 | 11:21

The Lord giveth and the Lord taketh away. Hij geeft virussen en neemt gezond verstand weg.

Slijpsteen | 24-12-21 | 11:21 | 4

@Von Bliksum | 24-12-21 | 11:22: nee, dat heeft hij ook al weggenomen waarschijnlijk.

Slijpsteen | 24-12-21 | 11:24

Jammer ja, want God spreekt Statenbijbeltaal, geen Engels.

Rest In Privacy | 24-12-21 | 11:25

@Jezus_Boeddha | 24-12-21 | 11:25: Jezus sprak Aramees, dus ik begrijp wel dat God hem het huis uitflikkerde. Dijk van een communicatieprobleem. Als hij zijn zoon gewoon potjeslatijn had geleerd hadden we dat gezeik met die christenen waarschijnlijk nooit gehad.

BobDobalina | 24-12-21 | 11:33
▼ 1 antwoord verborgen

En god zag dat het goed was...

Teluitjewinst | 24-12-21 | 11:20 | 1

God kijkt niet op een paar doden meer of minder.

Schoorsteenveger | 24-12-21 | 14:04

Ja hoor voor de aerosolen van het spreken lopen we verstandig met een mondkapje, en uitvolle borst zingen spugen we gewoon de zaal in wat een totale achterlijkheid van een stel randdebielen bij elkaar.

Smoelensmid | 24-12-21 | 11:20

Religie: sinds het begin der tijden problematisch.

Leviticus_ | 24-12-21 | 11:18 | 2

Dat blijkt uit je nick.

Rest In Privacy | 24-12-21 | 11:27

Kale Grapperhaus, Gehaktbal Bruls en Clownschoen Hugo zijn van het CDA.
Dus tijdens een feestdag waarop christenen uit Barneveld de geboorte van Christus vieren zullen christendemocraten niet ingrijpen.

leo de pejo | 24-12-21 | 11:16 | 4

CDA-rs vallen alleen terug op het geloof wanneer het hen uitkomt. Nog schijnheiliger.

Von Bliksum | 24-12-21 | 11:23

Ik dacht altijd dat cda conservatief demagogisch appèl betekende.

Rest In Privacy | 24-12-21 | 11:26

@Oef: de C is de C. Een pot nat van sprookjesaanhangvolk.

Lorejas | 24-12-21 | 11:42
▼ 1 antwoord verborgen

Het precedent is dat deze mensen uitgezonderd zijn van de regels want onzichtbare tovenaar in de lucht.
Er is niets rationeels aan dit beleid.

niet-creatief | 24-12-21 | 11:16 | 1

Het is gewoon een volkomen misinterpretatie van de wet op godsdienstvrijheid.
Die is bedoeld zodat de overheid je niet kan verbieden of vervolgen voor christen of moslim te zijn. Of te voorkomen dat een kerk wel mag worden gebouwd en een synagoge niet; dat daar niet op gediscrimineerd wordt.
Maar alle religieuze gebouwen sluiten net als alle andere non-essentiele gebouwen kan gewoon en had ook gemoeten. Maar het CDA en CU zijn daarvoor teveel afhankelijk van geld uit hun achterban

frickY | 24-12-21 | 13:25

Superspreaden is volgens mij de kracht achter groepsimmuniteit en net zo natuurlijk als ademhalen en voedsel eten.
Maar hey ik ben geen wetenschapper maar slechts een reaguurder die terwijl de hoogopgeleiden zaten te zuipen en te neuken in Leiden tijdens hun studie, 24/7 bezig was met .... ehmm kennis vergaren? Hoe heet dat?
Joris maar weg Pritt maar ik heb echt het idee dat de wetenschappers die ons over het virus adviseren een compleet scheef wereldbeeld hebben.

keestelpro | 24-12-21 | 11:16

Religie is een ander woord voor dom.

JBKiller | 24-12-21 | 11:15 | 3

Opium van het volk.
Aldus K. Marx.

leo de pejo | 24-12-21 | 11:17

@leo de pejo | 24-12-21 | 11:17: nu snap ik het, ze zijn daar allemaal apestoned!

Slijpsteen | 24-12-21 | 11:29

@leo de pejo | 24-12-21 | 11:17: Nou haal je wel iemand aan zeg...
Karel M. heeft bijna in alles wat hij heeft gezegd de plank misgeslagen!
Maar toegegeven: het christendom heeft ook niet gebracht waar we op hadden gehoopt. Ik zat zojuist dit te luisteren: het kerstliedje L'enfant au Tambour. En ik realiseerde me dat het feitelijk symbool staat voor het hele christendom want het tromgeroffel doorheen het hele liedje is feitelijk een aankondiging van 'Een nieuwe Koning is geboren.' Maar daar is het wat het christendom betreft ook bij gebleven: uitsluitend het aankondigen........
Al tweeduizend jaar lang..........
www.youtube.com/watch?v=hlf9M3SxLys

Aristotalloss | 24-12-21 | 12:04

Kan gewoon. Nog geen enkele kerkdienst is een superspreadevent gebleken. Wel oppassen geblazen met katholieke bijeenkomsten, zoals carnaval, die bleken wel bloedjelink.

Van Urk | 24-12-21 | 11:15 | 1

Demonstraties bleken dat ook niet te zijn. Amateur sport buiten daarentegen...

Super Grover | 24-12-21 | 11:20

Het blijft me verbazen dat die gelovigen zo op het eerste gezicht gewoon normale mensen lijken.

John McClane | 24-12-21 | 11:13 | 1

Ik vind het vooral bijzonder dat je in 2021 nog een kerk vol krijgt en dan niet alleen met bejaarden.

sioux_ | 25-12-21 | 00:54

Dat is toch godgodgodverdomme godgeklaagd.

TheGreatMachine | 24-12-21 | 11:12 | 4

@isitstoornot woorden en wrongthink verbieden, daar zijn sommigen heel groot mee geworden.

Leviticus_ | 24-12-21 | 11:21

@isitsoornot | 24-12-21 | 11:16: Over God? De vraag welke god is überhaupt als ie bestaat de echte, er zijn er inmiddels wel meer dan 2500 van die figuren beschreven in de Encyclopedia of Gods: Over 2,500 Deities of the World Hardcover –van Michael Jordan July 1, 1993

Smoelensmid | 24-12-21 | 11:24
▼ 1 antwoord verborgen

Egoistische eikels.

van Oeffelen | 24-12-21 | 11:12 | 5

Voor de leeuwen ermee

Tobi | 24-12-21 | 11:48

@dathoujetoch Dat zijn geen Katholieken, nitwit.

prutsclown | 24-12-21 | 19:03
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online Casino | Online Casino | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen