Neveneffect: vaccinatielocatie DICHT om 17:00 uur
De tijd van de intelligente lockdown is voorbij
Kijk. Zo'n avondlockdown werkt natuurlijk alleen maar als we ons er allemaal aan houden. Iedereen kan natuurlijk wel beweren dat zijn zaak echt niet zomaar om vijf uur dicht kan, en dat het in de strijd tegen het virus noodzakelijk is dat hij langer openblijft. Maar ja. Als we dat allemaal gaan doen, dan wordt het natuurlijk één grote puinhoop in dit land. Regels zijn nu eenmaal regels. En die gelden voor iedereen. En in dit land gaat vanaf morgen ALLES (behalve de talkshows) om vijf uur dicht. Helaas pindakaas. Houdoe.
ONDERTUSSEN: +354 kliniek, +51 IC, 27 IC-bedden meer bezet dan gisteren
Omikron: ook al in de UK
Besmettingen: +22.089 nog steeds hoog, maar week-op-week stijgingspercentage blijft dalen
UPDATE: Tweet hierboven verwijderd, vaccinatielocatie nog steeds dicht: SCHULD VAN DE HORECA!!!
Social
Reaguursels
InloggenLogisch, het is geen essentiële zaak.
Intussen doet Boris Johnson van GB wat Rutte ook zou moeten doen: iedereen testen op Covid die Engeland nu binnenkomt. Geen enkel verder risico meer nemen met die Afrika variant.
En intussen neemt Rutte mensen die zich niet lieten vaccineren iets kwalijk: alles voor de VVD stembus later, maar is het ook van belang in ons land? Tegelijk weet ik dat het maar de vraag is hoe lang die vaccins werken, maar dat is nog geen excuus om de vaccinatie niet te nemen?
@Jan, Leiden | 27-11-21 | 18:56: De oversterfte wel
Zojuist naar de voetbal wedstrijd van mn zoon wezen kijken, buiten langs de lijn staan mag natuurlijk niet.
Binnen in de kantine ( stampvol) door het raam naar buiten kijken mag wel.
Best bijzonder.
Wel 4-2 gewonnen dat wel.
Fleur Agema (PVV) werd door Maarten van Rossum op een adequate manier van haar kletskoek ontdaan: youtu.be/c7LLzM6IQj4
Want de boostershot is niet te laat? Grafiekje gezien waar Nederland onderaan staat? Maar PVV'er dus automatisch kletskoek volgens roodshirtje.
van Rossum was gewoon onbeleefd
@ceriel82 | 27-11-21 | 18:00: Goed kijken. Gaat om foutieve berekening over ziekenhuis bezetting tegenover aantal ongevaccineerden. Iets wat veel mensen maar niet willen snappen, maar liefst wel een mening over hebben
@mok | 27-11-21 | 18:37:
Als Fleur de basisschool met succes doorlopen had kon ze rekenen.
En als ze rekenen kon had ze niet bij de PVV gezeten.
Tegel van de dag.. Proost
@Happy People | 27-11-21 | 18:16: Ouwe pvda vent. Altijd onbeleefd, soms wel grappig.
Fleur Agema heeft helemaal gelijk dat de prioriteit bij de boostershots moet liggen. Kwetsbaren die zichzelf willen beschermen met een boostershot hebben natuurlijk veel meer inpact dan de tieners die je eventueel kan overtuigen om zich te vaccineren. De opmerking van Maarten van Rossem vond ik niet erg sterk overkomen.
Maarten van Rossum is een onsmakelijke eikel, Fleur is een kanjer.
Ik was gister van 5 tot 8 weer eens in de kroeg sinds een tijdje.
Was er bomvol, lijkt me niet helemaal ok maar het was wel beregezellig.
Heel eerlijk, ik vind er geen zak aan.. ja heel vroeger in de studententijd iedere nacht in de Oude Herberg tot sluitingstijd, wellicht heb ik toen een overdoses gehad , en ben ik nu immuun voor kroegbezoek.
@Smoelensmid | 27-11-21 | 18:43:
Op 52 doe ik het een stuk minder dan vroeger maar toch kom ik altijd wel weer leuke lui tegen waar je een leuk gesprek mee kunt hebben.
En natuurlijk lekkere wijven.
En alles komt met het vliegtuig naar je toe. Het hele covid gebeuren. Gisteren hoorde ik dat al rond 12 november er al eerste gevallen waren met omicroma in Z Afrika. Al 2 weken ongelimiteerd vliegbewegingen vanuit die regio naar de rest vd wereld. Zo is het met alle varianten gegaan. Lachwekkend gewoon. Ja joh, gewoon vliegen. Omdat het kan. En wij moeten nu weer achter de garaniums. Wachtend op de volgende varianten. Achter de muziek aan. Maar gewoon blijven vliegen.
Waarschijnlijk al veel eerder. Voordat een mutatie wordt ontdekt circuleert het mogelijk al een paar maand. Je houd zoiets nooit tegen, hooguit iets vertragen.
Heeft ook met geldelijk ondersteunen van Afrika en het verstrekken van vaccinaties aan Afrika te maken. Er zullen varianten opduiken zolang ook niet heel Afrika is gevaccineerd...
Nederland profileert zich in de internationale media als compleet onwetend wappieland...
www.telegraaf.nl/nieuws/1119508576/bu...
Tja, maar welke Nederlander kan het nog wat schelen wat een Fransoos, Spanjool, Belg Italiaan of Mof denkt? Om over Ashanti nog maar te zwijgen.
@funda | 27-11-21 | 17:30: Het geeft wél een indicatie over hoe voortvarend het kabinet te werk gaat qua aanpak van corona, ten opzichte van andere landen.
@Papa Jones | 27-11-21 | 18:00: En toch doen wij het misschien wel beter. Zweden werd ook zo verketterd kan ik me nog herinneren
Ik vind lockdowns niet zo veel aan. Als iedereen zich laat vaccineren redden we misschien de winter net... neem toch een prikkie, zo gepiept.
Hiero iemand van net geen 60 en een handvol overgebleven vaccins. Die vaccins flikker he natuurlijk gewoon weg ipv ze te geven aan iemanden met coronacontacten. Logisch.
Ja, echt gebeurd. Er is geen regel overtreden dus alles is goed gegaan.
"Prikken, ech nie hè ? Iedereen die dat zegt is een NSB'er en trouwens ook nog een schaap. Is ook nog eens vrijheidsberoving. En als ik moet dan doe'k het gewoon niet. Wordt je toevallig wel magnetisch èn onvruchtbaar van en je krijgt je oorsuizingen van (hoorde ik laatst bij de kapper). En trouwens, ik heb prikangst".
In Portugal verpesten die 2% ongevaccineerden het ook voor de andere 98%
www.nrc.nl/nieuws/2021/11/25/portugal...
@Grijskijkert | 27-11-21 | 17:28: Ik ook, alle dranken met koolzuur spoel ik door het putje.
@Plaktong | 27-11-21 | 17:32: Ja het is me wat met die ongevaccineerden.
@Plaktong | 27-11-21 | 17:32:
De vraag is, hoe ernstig ziek worden ze daar.
Ik ken er in mijn familie en kennissen kring ook zat die ondanks dat ze gevaccineerd zijn positief getest zijn.
Maar de klachten beperken zich van snotverkouden en soms ook nog van "kapot op".
@Plaktong | 27-11-21 | 17:32: Bedenk wel dat de gevaccineerden die in een ziekenhuis terecht komen vrijwel allemaal 'onderliggend' ziek zijn, met daardoor een immuunsysteem dat nauwelijks of zelfs helemaal niet reageert op de vaccinatie. Bij de ongevaccineerden schijnt dat niet of nauwelijks het geval te zijn.
@botbot | 27-11-21 | 17:43: Hoezo zeg je nou je weer "ondanks dat ze gevaccineerd zijn"?? Heb je nou nog steeds niet geleerd dat vaccinatie helemaal niet bedoeld is om tegen besmetting te beschermen maar tegen heel ziek worden? Let nou eens een keer op!
@botbot | 27-11-21 | 17:43: maar als ze niet ziek worden. Waarom dan maatregelen?
@SaintNick | 27-11-21 | 17:50: Nou, zo was het niet bedoeld hoor. Zo is de realiteit. Maar de bedoeling was anders.
@SaintNick | 27-11-21 | 17:50:
Er wordt gesuggereerd dat vaccinatie geen zin heeft daar reaguur ik op.
@Plaktong | 27-11-21 | 17:56:
Om die dooie donders ook wel ongevaccineerden genoemd te beschermen.
@botbot | 27-11-21 | 18:04: Ah, toch die 2% dus.
@botbot | 27-11-21 | 18:01: Ik suggereer overigens niet dat vaccineren geen zin heeft voor het individu. Ik ben groot voorstander van het vaccineren van de kwetsbaren. Ik suggereer wel dat het streven naar een 100% vaccinatiegraad ijdele hoop is en dat als je die bereikt, zoals in Portugal, je dus nog met dezelfde maatregelen zit opgescheept. De gretigheid bij sommigen alhier om alles dat leeft tot in de lengte der dagen om de 4 maanden te gaan vaccineren en de haat jegens een ieder die dit geen fijn toekomstbeeld vindt, vind ik extreem eng.
@Plaktong | 27-11-21 | 18:11:
Ach hoepel toch eens op met je kwetsbaren u heeft er werkelijk geen idee van hoeveel van die stoere flinke mensen er in het ziekenhuis liggen.
Altijd die kut smoes van die ongevaccineerden die wel eens zullen bepalen voor wie een vaccinatie nodig is of niet.
@botbot | 27-11-21 | 18:29: gewoon naar de cijfers kijken botje.
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 26-11-2021 tot 27-11-2021 is;
50-59 0 personen
60-69 3 personen
70-79 12 personen
80-89 24 personen
90+ 15 personen
Over Fleur Agema (in het een of andere NPO-zwetsprogramma)
Zowel de poltieke integriteit als de gezondheidspolitieke kennis van Fleur heb ik altijd relatief hoog ingeschat.
Nu dan toch een minpuntje. In bedoeld zwetsprogramma zei ze (ik vermoed om de effectiviteit van de corona-vaccinatie te relativeren) dat (citaat) "50% van IC-patiënten is gevaccineerd of in ieder geval toch fifty-fifty".
Dat duidt er op dat ze óf problemen heeft met rekenkundig redeneren óf bewust manipuleert, want:
(Onder het voorbehoud dat de percentages juist zijn, wat ik vooralsnog geloof.)
Zo'n 90% van de populatie is gevaccineerd en maakt 50% van de IC-patiënten
uit.
Daartegenover staat zo'n 10% ongevaccineerden die de andere 50% uitmaken.
Bij de ziekenhuisopnames zijn die verhoudingen zelfs 90%--30% voor
gevaccineerden 10%--70% voor ongevaccineerden.
Persoonlijke opmerkingen: Ik ben in april/mei zelf dubbel gevaccineerd met Biotec-Pfizer en in september toch besmet geraakt (met overigens slechts lichte verschijnselen. Of in ieder geval toch aanzienlijk minder heftig dan die van een ECHTE griep die ik ongeveer 20 jaar geleden heb doorgemaakt).
Bovendien heb ik ook begrip voor mensen die door het warrige en inconsequente politieke corona-beleid en de eveneens tamelijk warrige en vaak tegenstrijdige uitlatingen van virologen en epidemiologen, achterdochtig zijn geworden.
Het bedoelde zwetsprogramma:
www.telegraaf.nl/video/1693571755/maa...
Fleur zat dom uit haar nek te lullen en iedereen in de studio had dat door. Vrij gênant.
Maarten diende haar fijn van feitelijke repliek.
Fleur is een regelrechte domme kudt. Toegeven dat ze er naast zit botst met de partij-/fractiediscipline en daar vreet met nog liever de schoenen op dan toegeven dat ze faliekant naast de ongefundeerde opvattingen/geventileerde "meningen" (met een zelfdienende feitenbrij als onderbouwing) zitten.
Leuk artikel in de Economist: het feit dat ivermectine soms enig positief effect zou kunnen hebben bij covidpatienten blijkt te kunnen worden gerelateerd aan plekken waar men veel parasieten heeft. Door steroiden als dexamethason krijgen wormen etc veel meer kans om zich te vermenigvuldigen. Die kan zeker bij doodzieke patienten fataal zijn. Ivermectine zou dat evt kunnen voorkomen. Als je het spul slikt bij een covidinfectie en het helpt, wordt het tijd eens na te denken over je persoonlijke hygiene.
Ik zal het mijn moeder zeggen. Met ivermectine, zink en geurtherapie, kreeg ze ook na bijna 1,5 jaar haar reuk weer terug (de reuk in haar neus bedoel ik dan).
@Stijl_Loos | 27-11-21 | 17:06: Moest zo oorverdovend lachen om uw laatste zin, dat de buren kwamen vragen of het wat rustiger kon.
Zou kunnen. Was in ieder geval niet beter dan een placebo in de goed opgezette trials.
Die link die maakt met persoonlijke hygiëne is waardeloos. Je kunt je de blaren op je huid schrobben, maar nog steeds in aanraking komen met parasieten (ik neem aan dat je daar bacteriën en protozoa mee zal bedoelen?).
Het feit dat er hele volksstammen (echt, heus) zweren bij ivermectine spreekt dus boekdelen. Is niks meer dan een kliek ranzige smeerpeuken. Met de mentale capaciteit van een gedeukt pakje boter.
@Grijskijkert | 27-11-21 | 17:20:
En de sociale vaardigheden van een omgevallen Zündapp.
Positieve effecten die naar voren komen uit de trials zie je juist alleen bij early treatment. Dus jouw hypothese lijkt me onjuist.
@Plaktong | 27-11-21 | 17:41: dat zou nog steeds passen in de hypothese. Of je ze meteenn doodt of na toediening steroides, het effect is grotendeels hetzelfde.
Ergens eind 2020 ontdekte men de “Delta” variant. Nu eind 2021 zijn we 11 variaties verder. Jammer dat het deze trend heeft. Ik had gehoopt dat op 3-14 de π variant ten tonele zou komen. Balen, het wordt waarschijnlijk de Υ (upsilon) variant, die natuurlijk helemaal niet toepasselijk is dan. Maar goed, niks aan te doen, wel netjes een mondkapje op doen hè mensen.
Heb jij niet al de opvolger van Omicron onder de leden ofwat ?
We hebben nu het OhMyGod virus te pakken, dus het kan niet lang meer duren dat Scheveningen ergens bij Apeldoorn komt te liggen, en Nederland eindelijk weer teruggegeven is aan de zee.
Ik vind Zuid Afrika een shithole country.
En nu komt er dus ook een shithole virus vandaan.
Dat kan wel zijn maar we zijn daar heerlijk op vakantie geweest en dat neemt niemand ons meer af.
@botbot | 27-11-21 | 17:01:
Ik ben er 10 jaar geleden geweest en vind de kloof tussen blank en zwart veel te groot.
Suid Afrika is een van die baie mooi land, mampara.
@Grijskijkert | 27-11-21 | 17:07:
Qua natuur is het prachtig.
Niks mis mee.
@jaja | 27-11-21 | 17:04: En die kloof zal er ook altijd zijn & blijven. Iets met de cultuur onder de zwarten. Een groot deel is simpelweg niet in staat om er wat zinnigs van te maken (en heeft daar ook weinig belang bij). "Ons het vandag werk, ons sal môre verder kyk en moenie bekommerd wees oor môre nie...".
@Grijskijkert | 27-11-21 | 17: u is antropoloog?
Ik kan geen Vuvuzela meer horen, tering geluid.
@Grijskijkert | 27-11-21 | 17:14:
Daar heeft het absoluut onder andere mee te maken.
Maar daardoor functioneert de samenleving niet goed.
@botbot | 27-11-21 | 17:01: Alleen het woord vakantie is al zo dubieus, dan leer je een land toch helemaal niet van binnen uit kennen... Als je daar woont weet je pas wat het voorstelt. Three SA cities listed among the world’s most dangerous places, uit de Zuid Afrikanse krant Citizen:
South Africa is also rated as the third-most dangerous country, with even war-torn Afghanistan behind it...
@Smoelensmid | 27-11-21 | 17:19:
Het is al triest genoeg dat je ommuurt moet wonen met bewaking aan de poort in een compound.
@Smoelensmid | 27-11-21 | 17:19:
Ik bedoel;
Welke halve zool gaat om deze tijd met vakantie naar zo'n onderontwikkeld land.
Het is toch vragen om een exotische besmetting.
@Smoelensmid | 27-11-21 | 17:19:
Zuid-Afrika is mooi maar je moet gewoon wegblijven uit de steden.
@botbot | 27-11-21 | 17:34:
Zuid Afrika is deels erg ontwikkeld (toonaangevende medische instituten ook) en deels erg onderontwikkeld. En prachtige natuur. Heb heel wat gereisd maar Zuid Afrika is toch 1 van de landen waar ik graag terugkeer.
@BobDobalina | 27-11-21 | 17:16: Euh... ja. In mijn vrije tijd that is... Heb daar vrienden wonen en ben zelf door heel het land gereisd. Analytische geest en het vermogen om algemene causaliteiten te (h)erkennen doen de rest.
Ik denk dat de Omigod virusvariant ons uiteindelijk de das gaat om doen.
Opeens komt er een enorme depressie opzetten in mijn lichaam.
Blues on tuesday:
Geen geld.
Geen vuur.
Geen speed.
Geen krant.
Geen wonder.
Geen weed.
Geen brood.
Geen tijd.
Geen weet.
Geen klote.
Geen donder.
Geen reet.
door: Jules Deelder
Wat mensen in de hersenruften van die junk zien, is mij een groot raadsel.
@de IJsman | 27-11-21 | 16:53: hij was al een vroege prikker
@de IJsman | 27-11-21 | 16:53:
Is meer een stijlfiguur die de man heeft omarmd.
Vind het persoonlijk knap, want het líj́kt simpel...
En of je nu een druggert beny of niet, och. We doen allemaal weleens wat.
@chicago river | 27-11-21 | 17:01:
Beny > bent. Kalm aan, chicago.
@chicago river | 27-11-21 | 17:01: De man kon het goed brengen.
Absurd artikel in het AD: "Niet-gevaccineerde Nederlanders voelen zich niet gehoord". Seriously? Het gaat al meer dan anderhalf jaar in de media over niets anders om een verwend clubje neukfouten die het de samenleving gijzelt met hun op niets gebaseerde onzinbezwaren.
En vervolgens uiteraard op het slachtofferorgel springen als blijkt dat de weldenkende meerderheid geen tijd en zin heeft om jouw bullshitverhalen aan te horen - terwijl ze zelf te belazerd zijn om naar een redelijk verhaal te luisteren.
Weet je wie ongehoord zijn? Al die mensen die reguliere zorg nodig hebben, maar die niet kunnen krijgen vanwege het feit dat een groep wappies onze IC's wederom tot het uiterste vergt. Opzouten met dat egoïstische tuig!
Excuses voor de kromme zinnen; het zit me momenteel nogal hoog.
Een collega wachtte al twee jaar op een kaakoperatie (zijn gebit sluit niet goed?). Gedurende die tijd werd het gebit uiteraard steeds slechter.
Maar hij is ook niet gevaccineerd.
Ligt dat dan aan hemzelf?
@EEnzame SchizofrEEN | 27-11-21 | 16:49:
Een beroemde meme is op jouw collega van toepassing: "Congratulations, you played yourself".
Ik begrijp het ook niet. Al dat gezeur over tweedeling. Normaliter gaan we hier heel hard op asociaal gedrag van een kleine groep waar een grote groep slachtoffer van wordt. Waarom die antivaxxers zo ontzien worden is me een raadsel. Ik vermoed dat het komt omdat iedereen er wel een of meerdere kent. Dan worden ze toch minder stoer over die groep dan bijv over ‘moslims’ of voetbalhooligans.
@WatIsDeze | 27-11-21 | 17:04:
Mij is geleerd dat men iets bij de bron aan moet pakken anders is het dweilen met de kraan open.
Iedere ongevaccineerde een spuit in hun donder dan hebben we binnen korte termijn weer lege IC bedden zat.
@BobDobalina | 27-11-21 | 16:56:
De mensen in mijn omgeving die niet gevaccineerd zijn, zijn stuk voor stuk vreemde vogels.
@botbot | 27-11-21 | 17:15: Door wie? Je grootvader die bij de Gestapo zat?
@BobDobalina | 27-11-21 | 16:56: Laat nou net de moslims de grootste groep ongevaccineerden zijn.
@BobDobalina | 27-11-21 | 16:56:
Ik snap het ook niet, temeer omdat ook bijna iedereen wel iemand kent die te maken heeft met uitgestelde zorg?
@BobDobalina | 27-11-21 | 16:56:
Opschalen zodat jij je niet hoeft te vaccineren? Geen denken aan betaal genoeg aan de zorg. En ben bereid meer te betalen, maar dan alleen voor betere kwaliteit. Niet om vaccinatieweigeraars te helpen. Stik maar. Letterlijk.
@flame_me | 27-11-21 | 18:07: verkeerde reaguurder te pakken?
Omikron nog wel. Zo. Tja als de codekleuren op zijn dan moet je overstappen op een overtreffende trap
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn besmet in de periode van 26-11-2021 tot 27-11-2021 is;
0-9 2854 personen
10-19 3703 personen
20-29 2727 personen
30-39 3413 personen
40-49 3151 personen
50-59 2354 personen
60-69 1900 personen
70-79 1187 personen
80-89 562 personen
90+ 179 personen
Totaal 22030
Dus kort geschreven: 22.030 besmette personen, 77 op de IC, 55 overleden (aan Covid).
In procenten: tegenover de besmette personen staan dus 0.35% op de IC en 0,25% overledenen...
Da's niet héél erg veel.
@EEnzame SchizofrEEN | 27-11-21 | 16:47: Hoeveel mensen overlijden jaarlijks aan de griep?
Dus, om Uw dagelijkse cijferbrij samen te vatten: de jongeren zijn het meest besmet. Die steken de ouderen aan, die daarna overlijden.
@Frau_Ferkel | 27-11-21 | 17:01:
Ja, moeilijk he cijfers. Het is niet je ding, ik weet het. Maar nee, dat staat er niet. Er staat alleen maar hoeveel mensen uit elke leeftijdsgroep besmet zijn geraakt. Wie iemand heeft besmet staat er niet bij. Aangezien de meeste doden nog steeds in de verpleeghuizen vallen zou ik niet durven zeggen dat die daar door jongeren worden besmet. Jongeren gaan niet vaak naar een verpleeghuis. Hoe het virus een verpleeghuis binnenkomt, is een interessante vraag.
@mikes43357369 | 27-11-21 | 17:28: Covid komt door het open raam naar binnen gewaaid.
@mikes43357369 | 27-11-21 | 17:28:
"Ja, moeilijk he cijfers. Het is niet je ding, ik weet het."
Mike, je loopt te verkondigen dat de huidige oversterftegolf door vaccins komt. Ik denk niet dat je anderen - zeker geen professionals - de les moet gaan lezen over "begrijpen".
Wederom rivm pfff man o man
@omanders | 27-11-21 | 17:39:
Ik verkondig niet dat de oversterfte door de vaccins komt. We weten het op dit moment niet. Echter het is uiterst onwaarschijnlijk dat het toch covid-19 doden zijn. Frau Ferkel lokte deze reactie ook uit. Als je uitdeelt moet je kunnen incaseren.
@mikes43357369 | 27-11-21 | 17:28: In een verpleeghuis werkt zorgpersoneel, onder wie jongeren en ouders met (jonge) kinderen. Wellicht komt onder meer via het personeel een virus het verpleeghuis binnen. Of via bezoekers.
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 26-11-2021 tot 27-11-2021 is;
50-59 0 personen
60-69 3 personen
70-79 12 personen
80-89 24 personen
90+ 15 personen
< 50 1 persoon
Totaal 55
Waarvan 6 in het ziekenhuis
Waarvan 32 in het verpleeghuis
Waarvan 19 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 2 personen
10-19 0 personen
20-29 1 persoon
30-39 3 personen
40-49 6 personen
50-59 11 personen
60-69 7 personen
70-79 24 personen
80-89 20 personen
90+ 3 personen
Totaal 77
Dus van de overledenen een 39 van de 55 boven de 80. Geen comorbiditeit gelukkig. Of weet je dat niet?
En wat is de leeftijdsopbouw van mensen met longcovid en de economische schade er van.
@Zapata10 | 27-11-21 | 16:45: Ssst, we blijven graag simplistisch.
Neemt klakkeloos cijfers over van het rivm over.. Met een korreltje zout nemen.. Blabla
Kutweer. Kinderen op de bank. Kan warme chocolademelk met slagroom. Speculaasbrokken, National Lampoons Christmas Vacation op de buis. Kruidnoten en pepernoten. Wij mengen de december-smaken een beetje door elkaar. Morgen krijgen ze alle drie een thuistest in hun schoen.
Wie negatief test krijgt lekkers, ...
@Duwbak_Linda | 27-11-21 | 16:39:
Wie positief test de roe. En in de zak van Klaus Schwab, richting Moors Iberië.
@Graaf_van_Hogendorp | 27-11-21 | 16:41: And zey will be happy!
Drie kinderen, derde golf achter de rug. Wat? Vierde golf? Toch ook niet nog een ki...?
@dathoujetoch | 27-11-21 | 17:01: Zojuist ook nog wat Cat1 vuurwerk afgestoken in de achtertuin in de BBQ. Kids helemaal blij... Straks Vis uit de oven eten. Morgen weer vroeg op om met z'n allen de bomen te snoeien. Moet toch gedaan worden.
Ik wacht totdat het vaccin van Valneva beschikbaar is in België en Frankrijk. Dan laat ik mij kapot vaccineren. Jammer dat Hugo dit vaccin niet wil inkopen. Jammer en bespottelijk.
Vaccin inkoop is Europees geregeld en Valneva heeft de EU laatst ook ingekocht dacht ik.
Hugo heeft gister pro-forma 10.000 vaccins van Valneva aangeschaft. Ik zou zeggen, ga voor de deur liggen.
www.rijksoverheid.nl/documenten/kamer...
@Capt. Iglo | 27-11-21 | 16:40: wat is nou zo goed aan dat vaccin?
@TRUMP | 27-11-21 | 16:43:
Op de ouderwetse manier gemaakt.
Als je Sywert een mailtje stuurt, regelt die via Omtzigt wel een container voor Nederland. Goedgekeurd of niet.
Waarom die wel? Halalkeurmerk ofzo?
@TRUMP | 27-11-21 | 16:43: moet je aan Rachid vragen, die zit er op te wachten. Ik vermoed om wat Il Principe zegt.
@* Il Principe * | 27-11-21 | 16:49: Helemaal niet bespottelijk.
Het Sinovac vaccin, gemaakt met dezelfde technologie, is ook niet zo goed als de mRNA vaccins.
In een eikenhouten ton, geduldig fijngetrappeld door vrouwenvoetjes en verrijkt met een snufje ivermectine.
Ik denk dat er velen zijn die er zo over denken als Rachid. Frankrijk kan ook niet wachten omdat ze verwachten dat de extra keuze die dit ‘eiwit’ vaccin brengt velen over de streep kan trekken. En wat doet ons clowntje clusterfuck. Die bestelt ze niet.
Wat iemands reden ook is, als dit een manier is om de vaccinatiegraad te verhogen is het wederom een gemiste kans.
@EEnzame SchizofrEEN | 27-11-21 | 16:41:
Dankjewel!!! Nieuwe info voor mij.
@Frau_Ferkel | 27-11-21 | 17:07:
Ja, dat wordt inderdaad gesuggereerd. Maar als ik naar Marokko kijk, de praktijk, dan zie ik dat dat soort vaccins zeer goed werken en weinig neveneffecten veroorzaken, vrijwel nihil. Dus Valneva it is!
Ik raad je aan eerst de kat uit de boom te kijken, wacht maar eerst nog 3 jaar af of Valneva wel echt zo goed werkt, dan kun je hat altijd nog nemen (als je nog leeft)
@SterF... | 27-11-21 | 17:02:
Hahahaha
Rachid_82, ook ik wacht op dit vaccin. De EU heeft het groots ingkocht .Volgens het contract met Valneva zouden alle EU-lidstaten in 2022 circa 27 miljoen doses kunnen afnemen en in 2023 nog eens tot 33 miljoen doses extra kunnen bestellen.
ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu...
@Rachid_82: ik heb ook liever een klassiek vaccin. Helaas werkt De Jonge niet mee.
Mark en Hugo en Hubert Bruls koersen vastberaden verder. De schreeuwers langs de zijlijn weten het altijd beter
Ze varen inderdaad steevast een koers ja. Recht op de ijsberg af, volle stoom vooruit. En het kantklossend klootjesvolk vergaapt zich ondertussen benedendeks aan het strijkorkest.
U staat voorgoed aan de zijlijn.
Binnenkort gaan de scholieren gevaccineerd worden om de 2 miljoen ongevaccineerde volwassenen te beschermen. Best wel triest eigenlijk.
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Iedereen raakt zijn vrijheid kwijt, omdat een klein gedeelte de vrijheid wil hebben om zich niet te laten vaccineren. En de rest snapt de taal niet.
Ik zie niet goed wat daar triest aan is. Het is ook voor hun eigen bescherming.
@funda | 27-11-21 | 16:36:
De kans dat een scholier ernstig ziek wordt van Corona is buitengewoon klein.
Op dit moment is in onze klassen (leeftijd ong. 15 jaar) maximaal zo'n 20% gevaccineerd, vermoed ik. Helaas mag je dankzij de GDPR wetgeving bijna niets vragen aangaande testresultaten, vaccinaties enzovoorts.
Kinderen worden ook volwassen
Wij kregen toch ook dktp en bmr prikken als baby ?
Daar hoor ik niemand meer over
@laurentius | 27-11-21 | 16:39:
Ik heb al een poos geen booster jab gehad van dktp. Bij de huidige krona jabs moet ik om de 9 maanden...
@laurentius | 27-11-21 | 16:39:
Maar ik snap je punt wel
Weer aanpassen aan een eigenwijze minderheid
@Graaf_van_Hogendorp | 27-11-21 | 16:40:
Die zit nu in het leidingwater verstopt, maar dat weet nog niemand
Bron?
@laurentius | 27-11-21 | 16:41:
In het leidingwater zit louter spul wat kikkers heaumeau maakt, heb ik uit betrouwbare bron.
@Graaf_van_Hogendorp | 27-11-21 | 16:42:
Ok nu begrijp ik waarom ik steeds besprongen word in m’n tuin
@* Il Principe * | 27-11-21 | 16:37: Als ouder bescherm ik ook tot op zekere hoogte mijn kinderen tegen "kleine risico's", zeker als we nog vrij weinig over die risico's weten. Ze moeten nog vrij lang mee, als het meezit.
2 miljoen al weer. Het gaat hard omhoog.
@funda | 27-11-21 | 17:42:
Je beschermt ze dan niet tegen grote risico's?
Van de week bij ontbijttelevisie een mooie reportage over de verkiezingen. Madam zonder mondkapje die ons moest overtuigen dat ze alle maatregelen uiteraard gingen handhaven inclusief de 1.5 meter. 20 Seconden daarvoor twee medewerkers nog geen 20 cm van elkaar af... Zelden zo hard gelachen in bed.
Avondlockdown effect:
de sportclub moet dicht om 5 uur dus ze voegen de groep van 17:00 tot 18:00 toe aan de groep van 16:00 tot 17:00. Twee keer zoveel kinderen op dezelfde oppervlakte. Want dat helpt met het bestrijden van het virus. Zag ik niet aankomen Hugo en jij ook niet denk ik.
Schoentjes en Rutte zien helegaar niks en reageren alleen maar op verdeelde adviezen die ze vanuit WHO, Brussel en het OMT krijgen. Nul visie, veel dwang want geen onderbouwing mogelijk.
Maar boeien het volk vindt alles best.
Hugo heeft van zijn adviseurs / experts gehoord dat het virus klok kan kijken. Na vijven komt het echt op gang.
Paniekvoetbal op het speelveld van het kabinet
hugootje is met sprookjes opgegroeid.....
Die hele GGD is een zieke kliek van incompetente ambtenarij , volgens de GGD hulplijn kon ik vanuit Maastricht in Eindhoven Moderna booster krijgen, het werd aangetekend in mijn online status en dus op pad.. eenmaal aangekomen na 100km rijden weer teruggestuurd want hadden hem wel maar uitsluitend voor tweede spuit, hoor net dat je in Suriname zelf kunt kiezen uit 4 varianten ook Moderna , wie leven er nu eigenlijk in de derde wereld wat een achterlijke zooi.. en dan ook zo een bericht de strijd ttegen Coyona hebben op voorhand al verloren dank dank dank Hugo de schoolmeester wat een incompetentie... als ik mijn patienten iets zou voorspiegelen en iets anders zou leveren hang ik aan de hoogste boom bij de medische tuchtraad..
Eerste prik moderna gehad en wil graag de tweede prik pfizer.. Mag niet.. Maar de booster prik mag ik weer uitkiezen.. Koekkoek
Zo dan... 2 zinnen, 9 regels tekst. Knap.
Inhoudelijk heeft u gelijk.
Had ik van de week ook bij de ijsboer, gebeld vanille-ijs besteld, kom ik daar aan bleken ze alleen nog maar mokka ijs te hebben. Nou ja!
En dan zitten er ook nog ratten tussen die je data en illegale vaccinatie verklaringen verkopen.
Verklaring Omtrent Gedrag?
@kneuterzak | 27-11-21 | 16:31: En dan te bedenken dat er mensen zijn die allergisch zijn voor mokka! Het is een schande.
Het volk is in ieder geval goed ontwormd, maar zijn hun zwembaden al gereinigd?
Paarden ontwormer toch? Volgens (s)links open riool twatter en reddit zijn Joe Rogan en Tim Pool inmiddels in knollen erdoor veranderd.
www.reuters.com/article/factcheck-cor...
"Fact Check-Japan has not abandoned its COVID-19 vaccine rollout in favour of ivermectin"
www.reuters.com/article/factcheck-cor...
"An article online falsely claims Japanese authorities have abandoned the rollout of COVID-19 vaccines, instead choosing to rely on ivermectin, an anti-parasitic medication."
Feek Niels
Wat hebben de 2 met elkaar te maken? Invermectine was in ieder geval tot half september nog niet goedgekeurd voor gebruik bij covid. Weet niet of dat inmiddels is veranderd maar kan er niks over vinden.
Nu wachten op de berichten dat scholen langer dicht gaan net als vorig jaar rond deze tijd. Soort lange vakantie... Maar dan net lessen thuis.
Hou volgende week vrijdag rond 7 uur vrij in uw agenda. En sla alvast wat extra rollen schijtlint in. Belastingvee gaat opgehokt worden voor de winter.
@Graaf_van_Hogendorp | 27-11-21 | 16:18: Groot deel van de belastingveestapel wordt nu betaald met door de ECB versgeprint geld, dus die mogen nu even niet klagen.
Of mensen zouden moeten geloven dat al dat steungeld gaat terugkomen - met rente.
@funda | 27-11-21 | 16:25:
Als Jan Kees de Jager het zegt dan geloof ik dat wel. Zo'n integere man en dito partij.
@funda | 27-11-21 | 16:25: Dat doet me plots terugdenken aan ene meneer de Jager. Die vertelde het Nederlandse volk ook iets over terugbetalen, met rente... Al weer in 2011.
@EEnzame SchizofrEEN | 27-11-21 | 16:30:
Het kwartje van Wim Cock krijgen we ook nog terug. Met rente.
Ik las een paar uur geleden dat in Duitsland en Frankrijk het Oh-Micron virus ook is gevonden.
Het zou ook gek zijn dat het NIET zo was.
In Frankrijk heerst het Oh-Macron virus jaar. Totalitair, collectivistisch, globalistisch en slecht voor de gezondheid.
Is dat in Frankrijk niet het Macron virus?
Alles beter dat het Omocro virus.
@Graaf_van_Hogendorp | 27-11-21 | 16:16: Dat vinden heel veel Fransen ook.
En 2x in Engeland
Verenigingsbar mocht ook al niet open laatste tijd. Want is horeca. Maar we hadden vorig jaar nogal wat geld overgehouden dus konden de leden na afloop van de repetities 's avonds vijf consumpties krijgen. Krijgen, dus niet afrekenen. Niet kopen. Geen horeca activiteit. Was mijn idee. Vond iedereen leuk. Ik ben ook gewoon leuk.
Begin een kerk
@niv01 | 27-11-21 | 16:16: Of een moskee, dan sta je helemaal boven de wet.
Chapeau, een trucje verzinnen om de boel te omzeilen. Tenzij iedereen die drankjes zelf in eigen huis gaat nuttigen, vind ik dit een exemplarisch voorbeeld van hoe veel mensen tegenwoordig denken en handelen.
Ha ja woon ik naast weet er alles van..
@volksvaderland | 27-11-21 | 16:20: Veel mensen worden zo geschoold en zien hoe het in Den Haag gaat, ze zijn dus zo opgevoed.
@niv01 | 27-11-21 | 16:27: Ben U die vrouw met dat glazen oog dat elke keer komt vragen of het wat harder kan i.v.m. Uw gehoorproblemen?
Funda
Klopt. Gewoon krom praten wat recht is! En dat hèèèl langdradig. Zoals Hugo. Via Rusland naar Parijs .
Nein
Hetzelfde gevoel bekruipt me als in het begin van alle ellende. De pandemie die je in angst laat zitten. Alles wat de tv en kranten te melden hebben is hoe verschrikkelijk het allemaal is. Hoeveel tienduizenden mensen vandaag weer positief getest zijn. Hoeveel er nu weer zijn gaan hemelen. Denk dat ik deze keer maar eens niet ga luisteren en lezen, misschien is de angst dan wat minder.
Of je doet eraan wat je kan, haalt je schouders op en leeft verder.
Dan bent u een minderheid, meerderheid heeft weinig angst meer. Vandaar de toenemende druk van bovenaf...
Dat is wel zeker en kan ik u aanraden.
Het aantal mensen dat is gaan hemelen verschilt weinig van vorige stevige griepseizoenen. Alleen deed men toen iets minder spastisch.
Info gewoon te vinden bij rivm.
Vanmorgen me laten inspuiten zonder afspraak. De vaccinatiedrang werd me te hoog. Als ZZP'er in de mooimaakindustrie bijna kapot gegaan door de lockdown van 2020. Zit nu in de zware industrie, slecht voor de gezondheid maar verdient goed. Ik kan me niet permitteren niet te mogen werken vanwege vaccinatiestatus. Dan maar die spuit erin. Ik heb nu tintelende armen, hopelijk gaat dat over. Groetjes van een nieuw schaap.
Goed zo. Het is nooit te laat om verstandige keuzes te maken.
Hoop dat meevalt met de bijwerkingen, grote kans dat je er dit jaar nog drie moet
@C1O2 | 27-11-21 | 16:04: I known. Er is nu geen weg meer terug
Armen in meervoud? Ik zal u maar op uw blauwe ogen geloven.
@De_fluitlokker | 27-11-21 | 16:05:
Uw social credit score ziet er blakend en blatend uit.
had ik ook na beide prikken, dat gaat snel over. Na 1,5 dag voelde ik me ook minder beroerd, maar de moeheid duurt wel een paar dagen langer.
@funda | 27-11-21 | 16:06: En mijn tenen van mijn rechtervoet. Verbrijzelde hiel gehad 6 jaar terug. Doorbloeding is vanwege een operatie niet meer 100 procent. Ik ga er vanuit dat het tijdelijk is. Anders heb ik een slechte keuze gemaakt. Beter een slechte keuze dan geen keuze toch?
@funda | 27-11-21 | 16:06: Inderdaad, beide armen had ik ook. Met "lokale klachten" beroemen ze denk ik alles binnen 2m van de prik plek.
Die tintelende armen, dat ebt wel weg. Die zesde vingers aan uw handen, daar zou ik me meer zorgen over maken.
Compliment van mij, en laat je niet gek maken er is nog nooit een arm door een vaccinatie er afgevallen.
@Graaf_van_Hogendorp | 27-11-21 | 16:07: Heel scherp opgemerkt. De QR app is al actief op mijn phone. Ik heb het toch best lang volgehouden toch?
Had de eerste keer anderhalve dag milde klachten, waarvan een pijnlijke schouder nog wel het meest vervelend was (tijdens slapen). Tweede keer niets. Hoor van anderen soms andersom (alleen milde klachten tweede prik).
@botbot | 27-11-21 | 16:10: Compliment voor dat slachtoffergejank? Een beetje dankbaarheid voor het vaccin had wel gemogen. Waarom liet hij zich niet al eerder vaccineren? Advies van een arts? Slechte ervaringen met vaccinatie?
@De_fluitlokker | 27-11-21 | 16:09: Dat is waar, maar ik las zware industrie, en aangezien ikzelf wel eens tintelende armen heb na zwaar werk en wat pijntjes... het blijft gissen maar de kans dat het door de injectie komt schat ik even hoog in als de kans dat het door uw maaltijd van gisteravond komt.
@Sitting_targets | 27-11-21 | 16:17: Ik voel me gechanteerd door de vaccinatiedrang. Zie het als een melding van overgave.
@De_fluitlokker | 27-11-21 | 16:20: er was in eerste helft van dit jaar geen enkele sprake van ook maar enige drang. Die is er pas sinds pak em beet de zomer. Ik ken uw leeftijd niet, maar grote kans dat u al voor die tijd een prik had mogen halen, of niet?
@EEnzame SchizofrEEN | 27-11-21 | 16:10:
Ik ben blij met mijn derde teelbal die ik na de laatste vaccinatie kreeg.
@De_fluitlokker | 27-11-21 | 16:20: Het interesseert me geen moer. Van mij mogen antivaxxers van de IC worden getrapt. Dat beter dan dat mensen die hun verantwoordelijkheid wel nemen gehinderd worden door lockdowns en meer dan dat soort ongein. Jij krijgt van mij geen enkele dankbaarheid en geen enkel medelijden.
@jaja | 27-11-21 | 16:24: Wel opletten dat de zak niet knapt.
@Sitting_targets | 27-11-21 | 16:27: nazie. Jaren 30 verhaal .
Ik ben gevaccineerd en de gewone griepprik , maar wat krijg ik een hekel aan uw soort.
@Sitting_targets | 27-11-21 | 16:27: Op de ic's is het percentage gevaccineerden 30%. Even naar beneden scrollen.
www.rivm.nl/nieuws/ongevaccineerde-CO...
Jouw nogal grove reactie is daarmee nogal bespottelijk, om niet te zeggen totaal stuitend.
@volksvaderland | 27-11-21 | 16:24: 52 jaar. Snap je dat ik gezwicht ben voor de vaccinatiedrang? Ik wil geen vaccin maar uitsluiting van de maatschappij zie ik als een risico. Geen werk, geen eten.
@jaja | 27-11-21 | 16:24: Steenpuist.
@XaaD666 | 27-11-21 | 16:33: "uw soort", dat schreeuwt natuurlijk om een toelichting uwerzijds.
Zware industrie? Wat is dat? Hoogovens?
@De_fluitlokker | 27-11-21 | 16:11: Je hebt de QR code ? Nou ,dan kan je niets meer gebeuren. Succes met die code.
@BrutusBosch | 27-11-21 | 16:41:
In mijn zak?
Binnen een minuut al een compliment van oberkappo Ezel, uw dag kan niet meer stuk…
Veel ziekenhuizen maken zich op voor code zwart en triage obv andere factoren dan medische indicatie. Een van die factoren zal ook verwachte ligduur zijn, met als doel zoveel mogelijk mensen helpen per IC bed. Aangezien een anti-vaxxer met Covid zo 2-3 weken op de IC ligt, zou het best weleens kunnen zijn dat die geweigerd zullen worden teneinde meer andere ernstig zieke patiënten te kunnen helpen.
Klinkt goed. Maar is dit geen wishful thinking?
Dan heb jij toch je zin, Ezel? Zou ik verder niet klagen als ik jou was.
"The needs of the many outweigh the needs of the few."
The few hebben het er wel zelf op laten aankomen.
Laten we het hopen. Ze houden nu al bijna 70% van de ic-bedden bezet. Aso’s.
Nou Ezel ik hoop echt dat jij voorrang krijgt op een antivaxxer. Liefst vandaag nog... Geintje natuurlijk..
Mijn vrouw heeft de gang naar de rechter al klaar liggen.
Zeker vergeten dat intensivisten al lang triage toe mogen passen ook zonder code zwart.
@D_E: www.linkedin.com/posts/sander-leender...
Niet-gevaccineerden kunnen ook wel naar de veearts, toch, Ezel? Dat zijn toch allemaal achterlijke ezels, veearts goed genoeg. Mensen zoals jij, die moeten een top-behandeling krijgen (ook al dragen ze 0 euro bij aan de schatkist, wel een spuit in de arm dus wtf!). Verrekte mongol dat je er bent. Rot nou toch eens op man met je vaxx agenda en laat mensen met rust.
PS: ik ben geprikt.
@BobDobalina | 27-11-21 | 16:12: Hoor je zelf wel wat je daar zegt? Zieke mensen houden bedden bezet. Is het normale verstand tegelijkertijd met de vaccinatie(s) verdwenen?
@TonAlias | 27-11-21 | 16:27: Haha, veel succes daarmee. Ik zou er maar niet te veel van verwachten.
@funda | 27-11-21 | 16:09: The Few moet je vervangen door The One en dat is dan Rutte de megafaalhaas met het halveren van het aantal IC bedden.
@Pietie | 27-11-21 | 16:33: zieke mensen die het ernstige verloop van hun ziekte en daarmee de uitgestelde behandelingen van velen hadden kunnen voorkomen door een prikje. Zieke mensen die denken, fuck you I got mine (ziekenhuisbed).
Dat is inderdaad zo, maar helaas gaan ze altijd nog voor de acute planbare zorg. En dat is een beetje scheef. Blijkbaar zijn de triageregels gemaakt voor situaties waarin door bijvoorbeeld een ramp een korte piek ontstaat. En dan is het prima acuut planbare zorg iets uit te stellen. Echter als er een langdurige piek is dan zijn naar mijn idee die regels helemaal niet eerlijk meer.
Testen is dus niet essentieel...?
Voor vijf uur wel.
Testen is bedoeld om de angstcijfers op te krikken.
Wat maakt het uit sinds dat corona nu ook tijdsbesef heeft en niet actief is na 17:00 uur.
Corona gaat altijd niet essentieel winkelen na 17:00, daarom sluiten de winkels om 17:00. Dikke middelvinger voor Corona.
Er wordt rekening gehouden met het virus.
Het virus houd het na anderhalf jaar 24 uur per dag niet langer vol. Fnv heeft hierover met hugo onderhandeld. Vanaf zondag wordt het een deeltijdvirus. Omdat het virus niet meer actief is tussen 20.00 en 05.00 wordt iedereen verzocht tussen 20.00 en 05.00 binnen te blijven.
Tata's gaan na 17:00 niet meer winkelen. CCP virus BTFO. Jammer alleen dat ze in India, Zuid Afrika en Brazilië na vijven wel gaan winkelen. Wat nu?
@Graaf_van_Hogendorp | 27-11-21 | 16:09: We moeten snel de klokken verzetten.
Lekkere bron hoor.
Tijdens het scannen blijkt dit document een grote goed nieuws show voor vaccinatie (hoera!). Kun je vertellen op welke pagina het doemgedeelte staat?
Je kan sowieso geen volledige immuniteit verwerven. Zowel bij het doormaken van de ziekte als bij vaccinatie bouw je antistoffen op die na verloop van tijd weer afnemen en je dus weer vatbaar maken voor het virus. Daarom moet je ook gewoon aan het begin van het virusseizoen de ouderen (60plussers) en kwetsbaren vaccineren, zoals ook met de griepprik gebeurt, en het probleem is opgelost.
@Papa Jones | 27-11-21 | 15:57: Ik heb het niet gelezen, maar de bron is gewoon de Britse overheid. Nou heb ik ook niet zo'n hoge pet op van overheden, maar het zal wel een beetje betrouwbaar zijn?
Belangrijker is dat er staat: Schattingen suggereren:
dat tot en met 24 september 127.500 doden en 24.144.000 besmettingen zijn voorkomen als gevolg van het COVID19-vaccinatieprogramma. Natuurlijke immuniteit is ook tegen delen van het virus die geen rol spelen bij de besmetting, de zogenaamde interne eiwitten. Vandaar dat ook mensen die Covid hebben gehad toch geadviseerd worden een prikje te nemen omdat die veel beter beschermt tegen re-infectie en dus ziek worden. Dat is ook logisch omdat met de vaccins de spike eiwitten worden aangepakt die zorgen voor de infectie.
Mijn complot-collega heeft weer een nieuwe variant bedacht: alles wat uitgezonden wordt op netflix komt uit. Dus, dan weet u het.
(Disclaimer: van 1000-en films op netflix is de kans groot dat er ‘iets’ in de toekomst van ‘uitkomt’.)
Het voorbeeld wat genoemd was was “de mist”, volgens de collega een giftige mist waarin mensen sterven. Hij vergat dat ‘zure regen’ decennia geleden al een dingetje was en inmiddels al niet meer meedoet. Maar dat terzijde. Andere voorbeelden had hij niet.
Ikzelf ben nu een ‘lucille’ aan het maken wanneer walking dead ‘uitkomt’ als voorspelling.
En ik hou de politiek in de gaten; kijken wanneer Baudet over netflix begint.
Enige wat er op lijkt is 'The Stand' en die was niet op Netflix. Ga jij voor Lucille, ik ga voor de kruisboog van Daryl ok? Al is Lucille wel een stukje cooler...
The rain misschien?
Lolol is er dan niemand die bedenkt geef ons ff een sleutel van die keet dan kunnen we nog een paar uurtjes door?
Onze handelsgeest en can-do mentaliteit wordt continu geswaffeld door een virulente bestuurscultuur.
Niet gevaccineerd = korten op uitkering. Moet je eens kijken hoe snel de grote steden de 100% halen!
Voelt dat fijn? Sadistisch zijn.
#omdenken
Ha, ik snap! Kan jouw uitkering omhoog.
Zo krijg je dus criminaliteit.
Konjo jongen, ik heb geen uitkering.
Grote steden breken dan rellen uit. Overheid wil dat niet, dus de oitkiering en de lockdowns, sperrzeiten und ausweis bittes voor aboriginals draait geweaun dooooorrrrr
Je kunt beter belonen dan straffen; als je je prik haalt krijg je een extra bonus uitkering!
QR-code invoeren bij bezoek UWV.
Ook lachen.
IC bedden gehalveerd=levenslang in de cel . Moet je eens kijken hoe snel alles 100% beter gaat in dit land.
Zolang de scholen open blijven is het dweilen met de kraan open.
Die scholen moeten vanzelf dicht.
Kwestie van:
Te veel kinderen in een klas ziek of in quarantaine.
Of
Te veel leerkrachten ziek of in quarantaine.
Bijna kerstvakantie..
Onderwijs moet gewoon doorgang blijven vinden. Hok die obese 60+ers maar lekker op.
@Korrel_zout | 27-11-21 | 16:34:
Ja laten we vooral de oorzaak niet aanpakken.
Zolang Rutte aan de macht blijft ook.
@sinar2 | 27-11-21 | 16:37: Rutte is onaantastbaar... demissionair of niet.
@sinar2 | 27-11-21 | 16:37:
Ben ook voor het aanpakken van de oorzaak. Verplicht vaccineren dus, of volledige isolatie in een cel. Eigen keus.
Alles uit de kast trekken om de corona te bestrijden... zou de IC ook om 17:00 dicht gaan?
Blijkbaar is een vaccinatie locatie dus geen essentiële locatie…
Nee, eigenlijk kun je iedereen overal prikken en dat weten onze jeugdige criminelen allang.
Virussen muteren, water is nat.
En dus? Niets doen? Geen regenpak dan wel auto nemen ofzo?
@BenDeLier | 27-11-21 | 15:56: Uhh, meer dat je altijd achter de feiten aanloopt, net als met de reguliere griepvaccinaties.
Optie zou kunnen zijn om niets te doen.
Krijg je politiek ws niet verkocht. Raar als je kijkt naar wat er nu politiek wel verkocht wordt.
Wat me zo opviel tijdens de persconferentie was de oproep van Huug of iedereen met een beetje 'zorg' achtergrond zich wil melden om bij te springen. Wat hij vergat te vertellen was hoeveel dat schuift. Ook de mededeling dat het zorgpersoneel een significante salarisverhoging zou krijgen heb ik niet gehoord.
Ik heb ook niet van Hugo gehoord waarom gepensioneerde ex-verplegers die zich aanboden om een handje te helpen hierop geen enkele reactie kregen.
De grootst mythe van deze crisis is dat de zorg slecht betaald. Die krijgen echt overal toeslagen voor. De gemiddelde verpleegkundige wil dan ook niet meer geld, maar meer hulp en minder bureaucratie.
Dan heb ik heugelijk nieuws voor Hugo. Ga volgend jaar weer beginnen in de zorg (soort van).
@swaggerton | 27-11-21 | 15:47: Als jij dat hier plempt moet dat wel zo zijn.
@swaggerton | 27-11-21 | 15:47: Maar de meeste werken maar 21 uur.
@gato | 27-11-21 | 15:55: Maar van die 21uur bestaat de helft uit rapportage...
Huug vergat voor het gemak dat veel oud-zorgmedewerkers rond 2015 de zak hebben gekregen....
Ik hoor net van familie in Thailand dat de bejaarden toelage van 600 Baht alleen nog wordt uitgekeerd aan mensen die gevaccineerd zijn.
Ik hoorde gisteren van kennissen in Italië dat 24 novrmber groen licht is gegeven voor de invoering van de Super Green Pass, oftewel de 2-G-regel. De regel gaat 6 december in en duurt in elk geval tot en met 15 januari 2022. Dat betekent dat mensen die niet gevaccineerd of recent genezen zijn van corona, geen toegang meer krijgen tot onder andere sportscholen, restaurants, bars en discotheken. Daarnaast hebben ook de skigebieden te maken met nieuwe regels. Gebieden in witte en gele regio’s hanteren nog ‘gewoon’ de 3-G-regel, maar in oranje regio’s geldt vanaf 6 december ook de 2-G-regel voor skiliften. De regels gelden voor iedereen van 12 jaar en ouder.
Italië maakt onderscheid tussen de Super Green Pass en de ‘eenvoudige’ groene pas, oftewel de 2-G- en 3-G-regel. Er zijn plekken waar de 3-G-regel blijft gelden, ongeacht de kleur van het gebied. Denk hierbij aan bijvoorbeeld het openbaar vervoer.
Omicron is an anagram for moronic. En dat gaan we de komende dagen merken.
En alle letters komen voor in Necronomicon. Ik denk, dat U gelijk heeft.
Het is ook een anagram voor oncomir. Zouden we dat ook gaan merken.., en.m.wikipedia.org/wiki/Oncomir
@INTP | 27-11-21 | 15:57: Scherp.
En als je de eerste o leest als 0 (nul) staat er nul micron, en dat is, uhm... Zeg maar niks. Dus deze variant bestaat helemaal niet!
@Frau_Ferkel | 27-11-21 | 15:52:
www.youtube.com/watch?v=dn7hbghmd44
Zeker in deze reageer-burelen. Zeker hier.
@Graaf_van_Hogendorp | 27-11-21 | 16:05: Lol!
Ik bedoelde de boeken van H.P. Lovercraft.
De link is een goede herinnering, een van de slechtste horrorfilms ooit. En daarom briljant. Chips en nootjes halen doet!
Een welgemeend "Danke".
@Frau_Ferkel | 27-11-21 | 16:20:
Slechtste horrorfilm ooit? How dare you!
www.youtube.com/watch?v=d3SgdO1Rluk
@Graaf_van_Hogendorp | 27-11-21 | 16:22: Ik neem mijn woorden terug. Mag ik het wel "cult" noemen?
Evil dead... Op VHS, gehuurd als slechte kopie.
Qua smaak mag ik U wel.
@Frau_Ferkel | 27-11-21 | 16:25:
Op VHS, het pr0n medium, nog wel. Ik neem mijn denkbeeldige hoed af, respect. Zelf alle 3 op dvd. En als het straks kan op blue ray. Zulke kwaliteitsfilms worden straks gecensureerd.
@Graaf_van_Hogendorp | 27-11-21 | 16:28: Ik mag de oudere zwart/wit meuk ook. Lang geleden op Zaterdagavond, Duitse TV.
The night of the living dead.
www.bing.com/videos/search?q=old+blac...
Invasion of the body snatchers.
www.youtube.com/watch?v=pvbOycaHiBY
Nosferatu.
www.youtube.com/watch?v=D9Gz54fAMgM
Misschien dat Gorillas de vaccinatie in de avonduren kan verzorgen.
Bokito met dokterstas en naalden?
Die zitten toch ook in quarantaine wegens besmetting?
We wachten geduldig op pi.
@Jos Tiebent | 27-11-21 | 15:43: π dus.
Het Grieks heeft geen “C”. Het is ook elektrisch en niet electrisch.
Code donker wit komt nu wel elke dag een stukje dichterbij. Ben benieuwd met welk lul verhaal onze schoenen clown nu weer komt, om toch vooral te vertellen dat het geringe aantal IC's toch echt niet zijn schuld is. Waarschijnlijk is hij door het gebeurde overvallen en dat al twee jaar lang.
Had je een overschot aan spaties?
De twee plekken in VK met Omikron liggen ongeveer 200 km uit elkaar. Dat zijn nogal losse gevallen. Poep is aan.
Indeed.
Hoest met de mortaliteit van deze variant? Besmettelijkheid geloof ik wel, vrij virulent. En toen?
@Ichneumonidae | 27-11-21 | 15:59: "En toen?"
Dat zien we over een paar weken. Alvast een prettige kerst.
@Frau_Ferkel | 27-11-21 | 16:02: Jij ook prettige kerst. Doorgaans gaat een hoge, snelle virulentie niet gepaard met een hoge mortaliteit.
Je zou het ook wat opgewekter kunnen bekijken. Mogelijk heeft corona z'n langste tijd gehad. En yep, mutaties blijf je houden, net als bij griep.
Kan zo maar zijn dat het ergste achter de rug is. Enfin, ik haal de kerst wel, ook die van 2022.
@Ichneumonidae | 27-11-21 | 16:13: "Doorgaans gaat een hoge, snelle virulentie niet gepaard met een hoge mortaliteit."
Ebola.
Pokken.
HIV.
Rotavirus.
Nou echt wel niet dan?
@TERUGVANWEGGEWEEST | 27-11-21 | 15:41:
Zinnigheid bewaar ik voor zinnige tegels.
Nadenken is niet uw sterkste kant laat staan rekenen
Post je dit al een jaar ofzo? Gaap
@swaggerton | 27-11-21 | 15:48: Filmpje is een dag uit, waar heb jij het over? Terug naar bed jij.
@botbot | 27-11-21 | 15:46: Ja nee helemaal duidelijk. En u bent echt een ster in het beargumenteren.
Ze hadden de scholen eerder kerstvakantie moeten geven, dat zijn nu de grootste besmettingshaard van Nederland.
Ja iedere keer de vinger naar een ander wijzen.
Corona gaat nooit meer weg!
Gaan wij ons tot het eind van ons leven de kop in laten drukken? Nee, sta op!
@Wit-Privilege | 27-11-21 | 15:39: Rustagh... ik zit net.
Laat scholen het zelf beslissen, hier in een dorpje basisschool met 180 leerlingen, welgeteld 1 besmetting.
En wie besmetten die scholieren precies? De ongevaccineerden?
Nou ja, die vragen er zelf om, toch?
Zelf hebben scholieren er nauwelijks of geen last van. Zou me ook niet laten vaccineren als ik zo goed als nergens last van zou hebben.
Tsja, je weet ws ook wel dat besmettingen als graadmeter niet zo gek veel voorstellen. Daarnaast, laten de ongevaccineerden (althans die bang zijn) zichzelf maar opsluiten.
Was net even in de kerk. De Katholieke Kerk. Zelfs daar droegen ze mondkapjes. Op een persoon na. Ikke. Ik vertrouw gewoon op God. Als mij dat zo uitkomt.
De priesters droegen geen mondkapjes? Dat is wel eens anders geweest.
Versta je er nog wat van met die mondkapjes of wordt het zo'n Mister Bean preek?
@Ichneumonidae | 27-11-21 | 15:32:
Deze niet: www.youtube.com/watch?v=6nT3vZoIO0Q
Langere uitvoering: twitter.com/NassauWillem/status/14627...
God bestaat niet....
Gelukkig vertrouwt niemand (op) u.
Geen mondkapje? Heb je zó'n hekel aan die mensen?
tuurlijk joh, vertrouw daar maar op en hoest in de kerk nog een paar mensen aan, des te eerder is het voorbij.
@Mr_Natural | 27-11-21 | 15:34: Zelf jarenlang priester geweest. Ik weet van de voet en het kant. Tnx anyway.
@Ichneumonidae | 27-11-21 | 15:53: "Zelf jarenlang priester geweest."
En student niet-Westerse antropologie, KMA gedaan, en generaal buiten dienst. U heeft een boeiend leven.
@Ichneumonidae | 27-11-21 | 15:53: jarenlang priester geweest? Toen ging u naar “het gala van de waarheid” (zie art op gs) en toen was u genezen en priester-af. Mooi.
Als je bij de GGD werkt moet je wel op tijd aan de zuip. Dat doet iedereen hier, waarom zou we die mensen soort van isoleren?
Prut!
Uw Nederlands gaat er niet op vooruit. Uw gedachten evenmin, veronderstel ik,
Het is geen van Oef hé.
@dathoujetoch | 27-11-21 | 15:32: Dat Nederlands in mijn tegel is idd niet al te best. Dank voor je opmerkzaamheid.
Ben intussen wel altijd blij met iemand die z'n kostje verdient in een Turks naai-atelier en de kutklusjes voor me opknapt.
Nogmaals dank, #dathoujetoch.
Ga je nu weer iemand anders vervelen? Van Oeffelen of zoiets?
@de uitbater | 27-11-21 | 15:37: Grappig dat je precies hetzelfde dacht. Enfin, stalkers zijn ook wel weer voorspelbaar. Belangrijk, in deze onzekere tijden.
2e Kamer ook na 17:00 dicht, of is prutswerk afleveren een essentieel beroep?
Dat is weer een goed onderwerp voor een week betaald vergaderen, en we weten de uitslag gelukkig ook al.
Met maatregelen, met boosterprikken, keer op keer zijn Mark en Hugo te laat. Het faalduo verdient een lintje
Als je zo langzaam bent, achterhaalt de leugen je makkelijker.
Met dagelijks zoveel besmettingen gaat we snel richting de 17 miljoen. Best wel positief dus!
Als iedereen besmet is moet heel Nederland in quarantaine, de horror.
@Mr_Natural | 27-11-21 | 15:29: Waarom? Als iedereen het heeft kunnen we eindelijk Carnaval starten, allemaal proestend in de polonaise. Alaaf!
Niemand krijgt dan nog Corona, en de regering zegt dat dat door kun maatregelen komt.
Mag je in een school ook alcohol schenken? En bitterballen serveren?
Een vijftiental jaar geleden toen ik nog op een basisschool werkte was dat geen probleem. Nu echter, zou ik het niet durven zeggen.
In 1988 nog wel, bij mijn klassenreunie op de lagere school, als 16-jarige.
Ik weet niet beter. Daarom is onderwijs zo'n leuk vak. Wel als de kutpubers naar huis zijn uiteraard.
@Jos Tiebent | 27-11-21 | 15:39: Mijn puberzoon sneakte laatst in de kamer van de directeur. Daar staat zo'n houten wereldbol. Bleek vol met sterke drank te zitten!
@Papa Jones | 27-11-21 | 15:43: Straks vertel je nog dat die man achter een schilderij een kluis verborg en pornoblaadjes in de la had.
@funda | 27-11-21 | 15:47: Ha! En ik vond dít al een mooi verhaal...
Alcohol (officieel...) niet. Bitterballen wel.
Uiteraard, als je een horeca-opleiding aanbiedt (of iets dat er op lijkt), dan wil het gebeuren dat er alcohol-houdende dranken staan.
En ik kan u verzekeren, nadat de laatste koter het pand verlaten heeft, gaan de gordijnen dicht en worden er vaak uit achterkamers, kelders of koelkasten kratten en flessen tevoorschijn getrokken.
Hoe moet je anders het weekend in?
Ze leggen het nog een keer uit. vimeo.com/650395050
Werk mee aan de oplossing!
1) www.olvg.nl/opleiding-tot-intensive-c...
2) www.olvg.nl/opleiding-tot-anesthesiem...
3) www.olvg.nl/opleiding-tot-operatieass...
Duitsland heeft per inwoner bijna vijf keer zoveel IC-bedden.
As the fourth wave of the pandemic wreaks havoc in Germany, a growing number of Intensive Care Units have reached full capacity. The main problem: a serious shortage of specialized staff. www.dw.com/en/covid-in-germany-icu-st...
Be safe!
Rutte en consorten hun tirannieke speeltjes afnemen? Want zoveel is wel duidelijk: ze bouwen niets op en voeren nauwelijks beleid gericht op de toekomst.
Uitbreiding van IC bedden gaat ons niet helpen om van de COVID af te komen, heb je 500 bedden komen die vol, heb je 1000 bedden die komen ook wel vol en 1500 bedden op de lange duur ook wel. Het is om de last te verlichten maar het maakt geen einde aan de besmettingen die leiden tot opname op de IC.
@johnyl | 27-11-21 | 15:34: We hebben ook te weinig voor inhaalzorg, vergrijzing en reguliere zorg.
Waarom laat jij niet tot ic-medewerker omscholen. Je geld zetten waar je mond zit of zoiets.
Krijg je als IC mederwerker meer betaald als bij Mc-donald? Ik vraag het voor een vriend die niet van stress houdt.
@Feynman | 27-11-21 | 15:35: En huizen, gaaf land.
@jan huppeldepup | 27-11-21 | 15:43: Het vlees bij de Mac moet door specialisten verwerkt worden, omdat het pas naar zijn natuurlijke vorm terug mag keren nadat het de keel van de klant gepasseerd is.
Op de IC hoef je slechts burgers te keren.
Ja, het ligt hier in Duitsland ook vol, ondanks het relatief grote aantal IC bedden.
De cijfers zijn echter niet helemaal te vergelijken. In Nederland is er veel meer palliatieve zorg. Mensen, voor wie geen hoop meer is, komen in Nederland veel minder op de IC terecht. Beter kan ik het helaas niet formuleren.
@Frau_Ferkel | 27-11-21 | 16:15: ook dat mag weleens veranderen hier. De malloten die straks weer een 'nieuwe' regering gaan vormen zijn in staat om nog meer ziekenhuizen te sluiten om er appartementen voor nieuwkomers van te maken. En die nieuwkomers hebben toevallig ook veel zorg nodig.
Regels zijn regels. Zo is het. Hoe zou je anders twee wereldoorlogen op rij kunnen verliezen?
God wint altijd.
Nederland was neutraal in de Eerste Wereldoorlog.
@Patrick-Haemers | 27-11-21 | 15:34: Wie zwijgt, stemt toe.
@Patrick-Haemers | 27-11-21 | 15:34: En de Tweede hebben we gewonnen, met wat hulp.
Ben benieuwd waar ze in de 3e staan.
Oorzaak is Corona.
Onmogelijk dat mensen wereldwijd zich op zo’n doorzichtige wijze steeds meer en oneindig laten onderdrukken.
Ja al die jongen mensen die toen gestorven zijn voor onze vrijheid, allemaal voor niets.
@Wit-Privilege | 27-11-21 | 15:43:
In de derde zijn we weer neutraal, simpelweg omdat we tegen die tijd helemaal geen krijgsmacht meer hebben om wat dan ook mee te doen
Overgeleverd aan de overwinnaars, de goeden of de slechterikken
Prikklok is prikklok, ook op de prikloc.
Toch gelden de regels blijkbaar niet voor iedereen.
Helaas het goede voorbeeld is nou niet echt zo goed.
Zo'n vaccinatielocatie in de passagehal van de supermarkt aanleggen, die blijven tenminste tot 20:00 uur open (voor zolang het duurt...)
Of in de aankomsthal van een vliegenveld.
Een Turks theehuis lijkt me efficiënter.
Keer op keer is het bewezen, overal ter wereld: er is maar één grote motor achter elke uitbraak en dat zijn niet-essentiële winkels die open zijn tussen 17u en 18u. Gelukkig heeft het kabinet het lef gehad om hier iets aan te doen.
Toch begrijp ik iets niet: het virus kan je als gevaccineerde gewoon krijgen en doorgeven. Enige reden waarom ik het heb gedaan is dat ik als 60-jarige niet dood- en doodziek wil worden. Maar het virus verdwijnt er niet mee.
volgens mij begrijpt u dit gedeelte wel.
Dat heeft ook nooit iemand beweerd.
Nee, het virus verdwijnt niet want lang niet iedereen is gevaccineerd, maar de gevaccineerden zorgen er wél voor dat er minder druk op de zorg komt.
En ja, dat je minder ziek wordt is ook wel zo fijn.
Net zoals de griepvaccinatie. Je kunt wel griep krijgen, maar het wordt niet zo erg als dat je niet gevaccineerd bent.
"Toch begrijp ik iets niet: het virus kan je als gevaccineerde gewoon krijgen en doorgeven."
Maar in veel mindere mate. DAAR gaat het om. Een epidemie bestaat dankzij een groep mensen, niuet dankzij een individu.
@Papa Jones | 27-11-21 | 15:34:
Al is iedereen gevaccineerd…..
De dieren kunnen buiten de gevaccineerde drager en overbrenger zijn.
Deal with it
Vrees toch dat de avondlockdown ons niet gaat helpen, zeker niet nu de scholen open blijven, die een groot deel van de besmettingen veroorzaken. Zie toch de vaccinatieplicht met rasse schreden dichterbij komen
Niemand snapt dit inderdaad.
Het eerste klopt wel. Het tweede trouwens ook.
De vraag is een beetje of je denkt dat een vaccinatieplicht ons afhelpt van corona.
Nou ja, lijkt me retorische vraag.
Kan haast niet anders, tenzij omicron eeen stuk onschuldiger is en op een goedkope wijze voor natuurlijke immuniteit gaat zorgen. Wel leuk dat we zoveel voor onze kinderen over hebben. Ik mag hopen dat ze als dank straks voor ons pensioen gaan werken.
We moeten toch leren om de cruciale dingen als onderwijs gewoon door te laten gaan. Of gaan we elk jaar in november de scholen voor 3 maanden dicht gooien?
Ik ben blij dat er nog virussen zijn die zich aan de regels houden. Tot 1700 infecteren en dan even wachten tot de volgende dag.
Goed dat we nét extra maatregelen hebben ingevoerd.
@Papa Jones | 27-11-21 | 15:35:
Of toch gewoon niet:
www.ad.nl/binnenland/chaos-op-schipho...
Bij elke mutatie wordt het slimmer.
@Tobi | 27-11-21 | 15:53: Met alle respect, maar wanneer was het ooit geen chaos op Schiphol?
@funda | 27-11-21 | 15:59:
Daar gaat het me niet om, er staat dat een stel positief geteste passagiers naar huis konden ipv in quarantaine geplaatst te worden
Ik bedoel, tegen zoveel clusterfuckerigheid is toch verd** weinig opgewassen
Daarbij, Zuid Afrika klaagt nu over dat er ZA vliegtuigen geweigerd worden door een groeiend aantal landen
'We zouden geprezen moeten worden voor het ontdekken van deze variant ipv te worden bestraft'
Iemand (meervoud vrees ik) daar moet nodig eens z'n hoofd uit zijn aars halen,
en beginnen met twee zaken niet aan elkaar te koppelen
met zulke leeghoofden gaat het niet snel goed komen met dat land - was al een zooi natuurlijk
www.bbc.com/news/world-59442129
@Tobi | 27-11-21 | 16:03: Eens, clusterfuckerigheid lijkt ondertussen het synoniem voor globalisme.
@funda | 27-11-21 | 16:48:
Misschien, maar ik verbaas me -ok, eingenlijk helemaal niet meer- over het feit dat dus Niemand voorkomt dat geinfecteerde passagiers uit ZA 'gewoon' naar huis kunnen gaan ipv ze in quarantaine te plaatsen waar ze horen en geen gedonder, om verdere verspreiding door deze groep tegen te gaan
Toch niemand die denkt dat Omi hier nog niet is? Ook niet na 5en.
Die tweet is verwijderd.
twitter.com/GGDWestBrabant/status/146...
Dan was hij vast heel erg.
Ik zat net even hier in de buurt te checken bij teststraten en die gaan inderdaad om 17.00 dicht. Bizar. Al dat gedoe met QR’s lockdowns, uitzonderingen, veranderingen, apps is afleiding van de totaal-faal van de Jonge en Rutte. Zorg dat er grote en makkelijk toegankelijke (lange openingstijden) teststraten en vaccinatie centra zijn. De rest is geneuzel in de marge.
Er wordt dus een miljard gereserveerd voor een club die de test samenleving mogen optuigen en er een dik inkomen mogen bijeengraaien, terwijl dit geld beter uitgegeven kan worden aan mensen die de teststraten bemannen.
@Nuuk | 27-11-21 | 15:27: Voor een miljard heb je ook een aantal IC bedden.
@voldemort | 27-11-21 | 15:46: Bedden zonder gespecialiseerd personeel kun je beter bij Beter Bed plaatsen.
REAGEER OOK